abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218898002

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
pi_218898076
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 13:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
My bad, zag niet dat dit een directive was. Maakt het niet minder absurd (en onuitvoerbaar) natuurlijk.
Oh ja, maar absurd en onuitvoerbaar lijken onderdeel van het beleid (kun je een gebrek aan beleid ook beleid noemen?) te zijn.
pi_218898136
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 13:17 schreef kipknots het volgende:

[..]
Punt was dat AndyNgo exact doet waar je over klaagt bij andere journalisten. Hij is extreem partijdig en duikt in de slachtoffer rol.

Waarom zeg je dat bij andere journalisten het dan begrijpelijk is dat mensen boos zijn, maar is het bij Andy mede een reden om het leger in te schakelen?

Verder, je hebt het hier ook steeds over state rights maar bent tegelijkertijd voorstander van dat Trump de staten overruled op dit gebied?

Ik zeg niets over dat iemand geweld verdient. Alleen ben je op dit soort zaken nogal hypocriet.
Zover ik weet heeft Andy Ngo geen onwaarheden verteld, desalniettemin begrijp ik heel goed waarom antifa leden boos op hem zijn. Dat neemt niet weg dat Andy Ngo dan maar een pak slaag verdient met ernstig letsel tot gevolg.
Als jij vind dat ik dan hypocriet ben dan is dat maar zo, persoonlijk zie ik de hypocrisie niet.
  maandag 29 september 2025 @ 14:00:58 #4
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218898191
Meer dan 300 miljoen mensen in de VS, dan is het een uitermate slecht idee om alles in het land te (ont)regelen middels de persoonlijke gevoelens van een persoon. Je moet wel aardig tegen hem zijn hoor, stel je voor dat zijn gevoelens worden aangetast, dan mag hij je bestempelen als terrorist en heb je geen rechten meer. Gelukkig wil hij heel erg veel gevangenissen gaan bouwen om zo veel mogelijk mensen te martelen en daarmee heeft hij heel snel heel veel personeel nodig. Dat zal niet echt vakkundig aangepakt worden, maar dat is nu juist het punt.

Allemaal de reet likken van een van de domste mensen ooit. Hij zou het land als een bedrijf gaan runnen, maar hij runt het land als een mislukte maffiabaas uit een hele slechte soap. Walgelijk om te zien dat er uiteindelijk nog zoveel volwassen mensen zijn die heel hard meedoen met de kleren van de keizer.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_218898245
De partij van Family values:

(En stiekem ook de partij van fappen op de trannies de zo haten)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218898270
quote:
17s.gif Op maandag 29 september 2025 14:10 schreef xpompompomx het volgende:
De partij van Family values:
[ afbeelding ]
(En stiekem ook de partij van fappen op de trannies de zo haten)
Best bijzonder dat zoiets nieuws is toch? Heeft niet met zijn beleid te maken, alleen dat hij een hypocriet is. Maar om daar dan een AP-bericht over te maken.

Slechte zaak als we iedereens seksuele interesses uitgebreid gaan uitpluizen.
pi_218898303
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 13:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
waarom antifa leden boos op hem zijn.
Antifa heeft geen leden, het is geen club, geen organisatie, geen partij of stichting. Als je tegen fascisme bent, ben je kennelijk ineens antifa. Als je geen antifa bent, ben je dus een fascist. Aangezien een deel van mijn familie in Drenthe tot een kind toe van 14 toe (Gesinus Scholing) in april 1945 door de fascisten (Duitse soldaten) in koelen bloede is afgeslacht na de operatie Amherst ben ik antifascist.
https://www.4en5mei.nl/oo(...)onument-wijsterseweg
pi_218898316
Was Sanford, de schutter in de mormonenkerk, een trumpfan?
https://www.newsweek.com/(...)an-shooting-10796240

Een speculatie op het internet is dat hij uit wraak voor de dood van Charlie Kirk een mormoonse kerk aanviel,
Omdat de schutter van Kirk uit een mormonenmiljeu kwam...
Te ver gezochte speculatie ?
pi_218898583
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 14:22 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Antifa heeft geen leden, het is geen club, geen organisatie, geen partij of stichting. Als je tegen fascisme bent, ben je kennelijk ineens antifa.
Jeetje, lijkt wel of ik terug ben in 2014 ofzo.
  maandag 29 september 2025 @ 15:31:52 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218898696
Daarnaast was er ook helemaal geen Antifa gelinkt aan de moordenaar van Kirk. Totale bs om op basis daarvan een 'organisatie' als terroristen te bestempelen. Het is wel degelijk bedoeld om geweld jegens burgers via ICE of Nationale Garde makkelijker te maken. Net zoals het geweld tegen vermeende illegalen zogenaamd gelegitimeerd wordt, 'want ze zijn crimineel', kun je straks ook makkelijker wegkomen met 'het zijn linkse Antifa/ iedereen die niet meewerkt met ICE is Antifa', in een situatie waar Amerikanen in opstand komen tegen het hardhandig oppakken van je buren, die vervolgens in een mensonterende, buitenlandse gevangenis worden gegooid. Succes met terugkomen.
pi_218898702
De mormonenmoordenaar Thomas Jacob Sanford. Met pro-trump shirt.
Triest voor vrouw en kind, dat hij zo doordraaide
Maar wat bezielde deze MAGA-man ?

pi_218898755
quote:
Texas man accused of threatening to shoot up Pride parade to ‘pay them back for taking out Charlie Kirk’
A 42-year-old Texas man is facing federal charges after allegedly threatening to shoot up the Abilene Pride Parade as revenge for the recent assassination of right-wing activist Charlie Kirk.

“fk their parade, I say we lock and load and pay them back for taking out Charlie Kirk,” Joshua Cole wrote in a September 18 message to a Facebook friend, according to an FBI probable cause affidavit reviewed by The Independent.

“... [C]ome on bro let’s go hunting fairies,” he wrote, the affidavit says.

Cole was arrested by the FBI a day later, telling agents that he “did not believe that the gay pride event should be allowed,” while claiming he didn’t actually intend to gun down parade participants, the affidavit states.

But “the threats were not conditional,” FBI Special Agent Sam Venuti wrote in the affidavit supporting the case against Cole. “The threats were specific. The threats were also specific to a particular set of victims: people participating in the gay Pride parade.”

Cole’s comments “were not mere idle or careless talk, exaggeration, or something said in only a joking manner,” and any “reasonable person would experience apprehension of violence based on Cole’s statements,” according to the affidavit, which was attached to a criminal complaint filed in North Texas federal court on September 19.
Ze zijn zo vredelievend hè, die jongens die MAGA aanhangen.
pi_218898762
quote:

[..]
Antifa heeft geen leden, het is geen club, geen organisatie, geen partij of stichting. Als je tegen fascisme bent, ben je kennelijk ineens antifa. Als je geen antifa bent, ben je dus een fascist. Aangezien een deel van mijn familie in Drenthe tot een kind toe van 14 toe (Gesinus Scholing) in april 1945 door de fascisten (Duitse soldaten) in koelen bloede is afgeslacht na de operatie Amherst ben ik antifascist.
Er zit wel degelijk een organisatie achter, hoe anders krijg je elke keer weer zo’n massa op de been met hetzelfde doel, de westerse maatschappij ontregelen en communisme omarmen.
pi_218898788
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 15:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er zit wel degelijk een organisatie achter, hoe anders krijg je elke keer weer zo’n massa op de been met hetzelfde doel, de westerse maatschappij ontregelen en communisme omarmen.
Misschien doordat er veel mensen ontevreden zijn met het beleid van Trump en ze daardoor makkelijk op komen dagen om te demonstreren? Je vult zelf in dat het doel is de westerse maatschappij te ontregelen en communisme te omarmen, dat is aan jou.

Trump is overigens erg "goed" bezig de westerse maatschappij te ontregelen, daar hebben mensen meer last van dan van antifa.
pi_218898790
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 15:32 schreef Bluesdude het volgende:

[ afbeelding ]
Zo te zien lijkt me dit een overduidelijke ANTIFA-terrorist.
pi_218898836
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2025 15:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En anders moet het wel een FA terrorist zijn om de Amerikaanse maatschappij te ontregelen. Alles om de Amerikanen maar sneller het FA regime te laten omarmen en geheel te onderwerpen.. :+
pi_218898862
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 15:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ze zijn zo vredelievend hè, die jongens die MAGA aanhangen.
Dit is the side that plays nice, dat weet iedereen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 29 september 2025 @ 16:07:50 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218898878
quote:
Kan jij niks aan doen, maar waarom maken ze nou juist deze foto met een aardappel?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 29 september 2025 @ 16:09:26 #19
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218898886
quote:

[..]
Weet niet hoor...kan zomaar een FBI agent zijn in vermomming. Volgens mij heb ik hem ook gezien op J6 ;)
pi_218898912
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 15:48 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Misschien doordat er veel mensen ontevreden zijn met het beleid van Trump en ze daardoor makkelijk op komen dagen om te demonstreren? Je vult zelf in dat het doel is de westerse maatschappij te ontregelen en communisme te omarmen, dat is aan jou.

Trump is overigens erg "goed" bezig de westerse maatschappij te ontregelen, daar hebben mensen meer last van dan van antifa.
Dan staat het die mensen vrij om te stemmen in plaats van mensen 90 dagen lang uit hun slaap te houden en rottigheid uit te halen jegens federale agenten.
Het meest verstandige zou zijn als ze zouden opteren voor meer macht voor de individuele staten. Zou trouwens een mooie campagneslogan zijn “make federal elections irrelevant again”.
Eerlijk is eerlijk Trump is daar al mee bezig met het schrappen van de department of education, het besluit van het hooggerechtshof omtrent Roe vs Wade is ook een goede.
  maandag 29 september 2025 @ 16:12:15 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218898913
quote:

[..]
Rijdt ie in een Berlingo of een F150 met vlaggetjes? ;)
  maandag 29 september 2025 @ 16:14:05 #22
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218898921
quote:

[..]
Tja, helaas Menschen van goede deuging...ik beschouw mijzelf ook als antifascist. En mijn vrienden ook. Mijn familie eigenlijk ook...en mijn collega's...en de mensen zaterdag op de buurtborrel...de leden van de muziekvereniging en zeker die oudjes van de Historische Kring!

Volgens mij ligt de lat erg laag als het gaat om antifascistisch te zijn ;)
pi_218898956
pi_218898990
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 16:09 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Weet niet hoor...kan zomaar een FBI agent zijn in vermomming. Volgens mij heb ik hem ook gezien op J6 ;)
Ik zag volgens mij deze hooligan laatst in Den Haag.
pi_218899046
quote:

[ afbeelding ]
Mitt Romney werd door Trump een Rino (Republican in name only, lees democraat) genoemd en die is zo'n beetje het politieke gezicht van de redelijkheid van de stroming. Bedreigend voor kapitalistische doomsday evangelisten.
pi_218899077
quote:

[ afbeelding ]
Wat lijken die types allemaal veel op elkaar eigenlijk. Zie hieronder de schavuit die wilde gaan schieten bij zo'n pride demo:
pi_218899103
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 16:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dan staat het die mensen vrij om te stemmen in plaats van mensen 90 dagen lang uit hun slaap te houden en rottigheid uit te halen jegens federale agenten.
Het meest verstandige zou zijn als ze zouden opteren voor meer macht voor de individuele staten. Zou trouwens een mooie campagneslogan zijn “make federal elections irrelevant again”.
Eerlijk is eerlijk Trump is daar al mee bezig met het schrappen van de department of education, het besluit van het hooggerechtshof omtrent Roe vs Wade is ook een goede.
Och hemel, mensen worden uit hun slaap gehouden wegens protesten tegen mensonterende situaties. Die federale agenten kunnen zich ook aan de grondwet houden ipv aan hun messias Trump.

Voor het die kant op gaat alvast de disclaimer: geweld is nooit goed. Je stem laten horen tegen fascisme is een grondrecht, ook al wil Trump je laten geloven dat dat niet zo is.
pi_218899110
Miller is erg boos dat hij een fascist genoemd is door Newsom.

Ook Miller:
pi_218899130
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2025 16:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat lijken die types allemaal veel op elkaar eigenlijk. Zie hieronder de schavuit die wilde gaan schieten bij zo'n pride demo:
[ afbeelding ]
Het enige dat mist is een een 'mother's greatest disappointment' stempel op z'n voorhoofd.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_218899154
quote:
10s.gif Op maandag 29 september 2025 16:40 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]

Ook Miller:
[ afbeelding ]
Yeah fuck that fascist ghoul with a dildo shaped cheese grater 14.gif
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 29 september 2025 @ 16:47:05 #31
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218899156
quote:
[ afbeelding ]

Ook Miller:
[ afbeelding ]
De zielige hypocrisie nog daargelaten...deze man is echt idealistisch evil en helaas ook een van de meest invloedrijke influisteraar van de oranje drol...

Miller doet het niet voor het geld of de aandacht maar doet het puur voor de macht en de controle. Hij krijgt een stijve van het beslissen over mensenlevens.
Een grotere ideologische fascist zul je in de hele Trump-Orbit niet vinden :r
  maandag 29 september 2025 @ 16:47:08 #32
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218899157

Niemand houdt van Stephen Miller. :'(
pi_218899188
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 16:47 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]

Niemand houdt van Stephen Miller. :'(
_O-
pi_218899213
quote:
[ afbeelding ]

Ook Miller:
[ afbeelding ]
"to eliminate you're right to", man man man.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_218899229
quote:
[ afbeelding ]

Ook Miller:
[ afbeelding ]
Voor dit soort dingen is social media toch wel fijn hè. Principes kun je ze in elk geval niet op betrappen, onze MAGA vrienden.
pi_218899271
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 16:39 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Och hemel, mensen worden uit hun slaap gehouden wegens protesten tegen mensonterende situaties. Die federale agenten kunnen zich ook aan de grondwet houden ipv aan hun messias Trump.

Voor het die kant op gaat alvast de disclaimer: geweld is nooit goed. Je stem laten horen tegen fascisme is een grondrecht, ook al wil Trump je laten geloven dat dat niet zo is.
Fijn hoor dat je geen moer geeft om de burgers die hier helemaal niets mee te maken hebben en ook niet beschermd worden door de politie maar wel maximaal mee mogen genieten van de gevoelens van antifa.
Je werd laatst geïrriteerd toen ik de users in dit topic fellow travelers noemde. Snap je nu waarom ik jullie zo noem gezien het feit dat je zonder enige schaamte per definitie de kant van antifa kiest? Dus tegen de normale burgers en de rechtsstaat waar je zo bang voor bent dat die word afgebroken.
pi_218899287
Ik ben ook anti fascisme. Trots op ook.
pi_218899311
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Fijn hoor dat je geen moer geeft om de burgers die hier helemaal niets mee te maken hebben en ook niet beschermd worden door de politie maar wel maximaal mee mogen genieten van de gevoelens van antifa.
Je werd laatst geïrriteerd toen ik de users in dit topic fellow travelers noemde. Snap je nu waarom ik jullie zo noem gezien het feit dat je zonder enige schaamte per definitie de kant van antifa kiest? Dus tegen de normale burgers en de rechtsstaat waar je zo bang voor bent dat die word afgebroken.
Hoe voelt het, om die spiegel in je gezicht geduwd te krijgen? Het is wel makkelijk om iedereen die niet aan jouw kant staat antifa te noemen, dat moet ik je nageven.

Dus doe ik 't ook maar: De manier waarop je nu reageert laat mooi zien wat voor fascistische gedachten je erop na houdt.

Ik kies niet de kant van antifa, ik kies de kant van de democratie. Je weet wel, de kant tegen het fascisme van Trump. Dat betekent niet dat ik de kant van Antifa kies, dat betekent dat ik de kant van het fatsoen kies, de kant van de democratie, de kant van de rechtstaat.

Ik hoop oprecht dat je aan het trollen bent, want als je dat niet bent heb ik zeer slecht nieuws voor je: Je staat aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
pi_218899315
Ik vind ook dat iedereen die niet tegen fascisme is, geen normale burger genoemd kan worden, maar eerder Il Conformista zijn.
pi_218899331
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:04 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Hoe voelt het, om die spiegel in je gezicht geduwd te krijgen? Het is wel makkelijk om iedereen die niet aan jouw kant staat antifa te noemen, dat moet ik je nageven.

Dus doe ik 't ook maar: De manier waarop je nu reageert laat mooi zien wat voor fascistische gedachten je erop na houdt.

Ik kies niet de kant van antifa, ik kies de kant van de democratie. Je weet wel, de kant tegen het fascisme van Trump. Dat betekent niet dat ik de kant van Antifa kies, dat betekent dat ik de kant van het fatsoen kies, de kant van de democratie, de kant van de rechtstaat.

Ik hoop oprecht dat je aan het trollen bent, want als je dat niet bent heb ik zeer slecht nieuws voor je: Je staat aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
Dat staat die gelukszoeker economische vluchteling al jaren.
pi_218899491
quote:
Trump nominee deletes 5K social posts praising violence and demanding liberal's execution
President Donald Trump's nominee to be assistant secretary of state for international organizations reportedly deleted thousands of inflammatory posts that praised Jan. 6 rioters and called for the execution of American Federation of Teachers President Randi Weingarten.
...
Carl wrote in 2023 that Jan. 6 defendants were more oppressed than Black Americans under Jim Crow. He later said that American Federation of Teachers President Randi Weingarten should be "tried for crimes against America's children and would get the death penalty."
...
"There is no 'peaceful coexistence' we are going to have when our opposition is led by people like this. We either win or die," he wrote in 2021.
Nog zo'n fijne kerel die voorgedragen is.
pi_218899528
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:04 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Als je de kant van de democratie zou kiezen dan zou je net zoals ik ziek worden van antifa die met geweld en intimidatie de politiek willen beïnvloeden tegen de wensen van de bevolking in natuurlijk.
Je hebt geen moer met de democratie anders had ik je wel aan mijn zijde gevonden mbt antifa en hun ideeën. Dat je enigszins wat sympathie hebt voor antifa tot daar aan toe, maar dat belastingbetalende burgers die 90 dagen lang mogen genieten van het lawaai en intimidatie van antifa de tering mogen krijgen van jou zegt wel dat ik met de opmerking fellow travelers behoorlijk in de juiste richting zit. Alles voor de ideologie zolang dat maar word verdedigd ten koste van alles.
quote:
Ach ja, de verkeerde kant van de geschiedenis…….
De geschiedenis word bepaald door de overwinnaars, de tijd van links progressieven die met geweld en intimidatie hun wil opleggen naar normale gematigde mensen is gelukkig voorbij. Zelfs het vrije woord word weer omarmd zoals het hoort en daar ben ik dan weer ontzettend blij om, al is het natuurlijk niet vanuit principiële overwegingen maar goed het is beter dan niets.
pi_218899553
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als je de kant van de democratie zou kiezen dan zou je net zoals ik ziek worden van antifa die met geweld en intimidatie de politiek willen beïnvloeden tegen de wensen van de bevolking in natuurlijk.
Je hebt geen moer met de democratie anders had ik je wel aan mijn zijde gevonden mbt antifa en hun ideeën. Dat je enigszins wat sympathie hebt voor antifa tot daar aan toe, maar dat belastingbetalende burgers die 90 dagen lang mogen genieten van het lawaai en intimidatie van antifa de tering mogen krijgen van jou zegt wel dat ik met de opmerking fellow travelers behoorlijk in de juiste richting zit. Alles voor de ideologie zolang dat maar word verdedigd ten koste van alles.
[..]
Oh ga door, je laat jezelf steeds meer kennen. Ironisch dat je alles uit de post die je quotte verder negeert. Ik letterlijk: Ik ben niet voor antifa. Jij: je kiest voor antifa. Tja..

Ik heb het idee dat je heel erg zwart-wit denkt, en alles daartussen voor je niet bestaat. Dat mag, dat verklaart ook direct waarom een discussie voeren met je zo moeilijk is.

quote:
De geschiedenis word bepaald door de overwinnaars, de tijd van links progressieven die met geweld en intimidatie hun wil opleggen naar normale gematigde mensen is gelukkig voorbij. Zelfs het vrije woord word weer omarmd zoals het hoort en daar ben ik dan weer ontzettend blij om, al is het natuurlijk niet vanuit principiële overwegingen maar goed het is beter dan niets.
Normale gematigde mensen, bedoel je daarmee MAGA? @Kijkertje heeft weleens wat statistieken gepost waar 't geweld vooral vandaan kwam, en dat was niet van de links progressieven.

Wel goed om te zien dat dit je raakt, dat masker komt langzaam maar zeker steeds iets meer af. Steeds iets meer komt de salonfascist naar voren, ga zo door. Ik beloof je dat ik je geen Stephen Miller zal noemen, en ook geen sexual matador.
pi_218899556
quote:

[..]
[..]
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218899566
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:33 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nog zo'n fijne kerel die voorgedragen is.
Jamaar Antifa :{w
pi_218899583
Chivaz, Antifa is geen organisatie en staat alleen voor Anti-fascisme. Het lijkt me dat heel veel mensen Anti-fascistisch zijn, ook veel mensen met een rechtse voorkeur. Je kunt prima rechts gelieerd zijn en toch niet fascistisch.

Als je anti antifa bent, ben je derhalve pro-fascisme. Is dat hoe je jezelf ziet? Als een fascist?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_218899629
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:55 schreef aquawoman het volgende:
Chivaz, Antifa is geen organisatie en staat alleen voor Anti-fascisme. Het lijkt me dat heel veel mensen Anti-fascistisch zijn, ook veel mensen met een rechtse voorkeur. Je kunt prima rechts gelieerd zijn en toch niet fascistisch.

Als je anti antifa bent, ben je derhalve pro-fascisme. Is dat hoe je jezelf ziet? Als een fascist?
Niemand heeft gezegd dat MAGA logica logisch moet zijn. Dit soort moeilijke vragen kan natuurlijk niet.
pi_218899657
quote:

[..]

Reminder (voor de zoveelste keer voor Oost-Indisch dove users die steeds terugkomen met dezelfde onjuiste argumenten):

Uit 2020.

Federal Arrests Show No Sign That Antifa Plotted Protests

Despite claims by President Trump and Attorney General William P. Barr, there is scant evidence that loosely organized anti-fascists are a significant player in protests.

quote:
Inciting a riot. Hurling a Molotov cocktail. Plotting to sow destruction. Those are some of the most serious charges brought by federal prosecutors against demonstrators at protests across the country in recent weeks.

But despite cries from President Trump and others in his administration, none of those charged with serious federal crimes amid the unrest have been linked so far to the loose collective of anti-fascist activists known as antifa.

A review of the arrests of dozens of people on federal charges reveals no known effort by antifa to perpetrate a coordinated campaign of violence. Some criminal complaints described vague, anti-government political leanings among suspects, but a majority of the violent acts that have taken place at protests have been attributed by federal prosecutors to individuals with no affiliation to any particular group.

Inciting a riot. Hurling a Molotov cocktail. Plotting to sow destruction. Those are some of the most serious charges brought by federal prosecutors against demonstrators at protests across the country in recent weeks.

But despite cries from President Trump and others in his administration, none of those charged with serious federal crimes amid the unrest have been linked so far to the loose collective of anti-fascist activists known as antifa.

A review of the arrests of dozens of people on federal charges reveals no known effort by antifa to perpetrate a coordinated campaign of violence. Some criminal complaints described vague, anti-government political leanings among suspects, but a majority of the violent acts that have taken place at protests have been attributed by federal prosecutors to individuals with no affiliation to any particular group.

Etc etc ...
AP finds most arrested in protests aren't leftist radicals

quote:
Of more than 300 arrested, there are about 286 defendants, others had charges dropped. Some live in cities like Portland and Seattle where local prosecutors declined to bring some protest-related charges.

Some of those facing charges undoubtedly share far-left and anti-government views. Far-right protesters also have been arrested and charged. Some defendants have driven to protests from out of state. Some have criminal records and were illegally carrying weapons. Others are accused of using the protests as an opportunity to steal or create havoc.

But many have had no previous run-ins with the law and no apparent ties to antifa, the umbrella term for leftist militant groups that Trump has said he wants to declare a terrorist organization.

Even though most of the demonstrations have been peaceful, Trump has made "law and order" a major part of his reelection campaign, casting the protests as lawless and violent in mostly Democratic cities he says have done nothing to stymie the mayhem. If the cities refuse to properly clamp down, he says, the federal government has to step in.

"I know about antifa, and I know about the radical left, and I know how violent they are and how vicious they are, and I know how they are burning down cities run by Democrats," Trump said at an NBC town hall.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 29-09-2025 18:31:14 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218899781
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 17:47 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Oh ga door, je laat jezelf steeds meer kennen. Ironisch dat je alles uit de post die je quotte verder negeert. Ik letterlijk: Ik ben niet voor antifa. Jij: je kiest voor antifa. Tja..
Daar kies je inderdaad voor, ik ken je onderhand al zo goed dat ik weet dat ik je in mijn mentions heb als ik iets negatiefs over antifa zeg, waarom is dat denk je? Waar komt die bizarre reflex vandaan om per definitie de tegenovergestelde positie van mij te kiezen ondanks het feit dat je zelf verklaart de democratie belangrijk te vinden? Ben je het dan soms niet met mij eens dat geweld en intimidatie jegens bewoners daar per definitie fout is? Je hoeft hier overigens niet op te antwoorden want je gaf zelf al aan dat het je geen moer interesseert.
quote:
Ik heb het idee dat je heel erg zwart-wit denkt, en alles daartussen voor je niet bestaat. Dat mag, dat verklaart ook direct waarom een discussie voeren met je zo moeilijk is.
[..]
Normale gematigde mensen, bedoel je daarmee MAGA? @:Kijkertje heeft weleens wat statistieken gepost waar 't geweld vooral vandaan kwam, en dat was niet van de links progressieven.
Ik ben bekend met dat grafiekje waar de definitie van extreem rechts geweld enorm word opgerekt. Vertel mij, vind jij het terecht dat moorden van de AB een gevaarlijke gevangenisbende die zich voornamelijk bezighoudt met drugs en afpersing gerekend word tot politieke moorden?
quote:
Wel goed om te zien dat dit je raakt, dat masker komt langzaam maar zeker steeds iets meer af. Steeds iets meer komt de salonfascist naar voren, ga zo door. Ik beloof je dat ik je geen Stephen Miller zal noemen, en ook geen sexual matador.
Welk masker man, ik ben erg duidelijk geweest in mijn overtuigingen en als je een beetje eerlijk zou zijn dan zou je weten dat ik in tegenstelling tot de links progressieven helemaal niets heb met overheidsdwang en dergelijke. Waar ik wel intens van aan het genieten ben is dat de overheid zich nu keert tegen al die progressieve heilige huisjes en de daarop volgende meltdown in dit topic.
  maandag 29 september 2025 @ 18:44:57 #50
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218899840
De argumenten zijn al een hele lange tijd op, het is alleen nog maar ''ik bepaal wel wat iemands identiteit is'. Nog steeds zogenaamd debatterend over één event, dat inmiddels overschaduwd is door de vele corruptie en schandalen die Trump dagelijks met zich meebrengt.

Volgt de politiek eigenlijk niet, maar alles wat op 'Libs of TikTok' of 'End Wokeness/Disclosure.tv' staat moet meteen wel de waarheid zijn, ook al blijkt het in de meeste gevallen niet waar te zijn en anders op zijn minst een halve waarheid.
pi_218899876
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 18:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Daar kies je inderdaad voor, ik ken je onderhand al zo goed dat ik weet dat ik je in mijn mentions heb als ik iets negatiefs over antifa zeg, waarom is dat denk je? Waar komt die bizarre reflex vandaan om per definitie de tegenovergestelde positie van mij te kiezen ondanks het feit dat je zelf verklaart de democratie belangrijk te vinden? Ben je het dan soms niet met mij eens dat geweld en intimidatie jegens bewoners daar per definitie fout is? Je hoeft hier overigens niet op te antwoorden want je gaf zelf al aan dat het je geen moer interesseert.
[..]
Ik ben bekend met dat grafiekje waar de definitie van extreem rechts geweld enorm word opgerekt. Vertel mij, vind jij het terecht dat moorden van de AB een gevaarlijke gevangenisbende die zich voornamelijk bezighoudt met drugs en afpersing gerekend word tot politieke moorden?
[..]
Welk masker man, ik ben erg duidelijk geweest in mijn overtuigingen en als je een beetje eerlijk zou zijn dan zou je weten dat ik in tegenstelling tot de links progressieven helemaal niets heb met overheidsdwang en dergelijke. Waar ik wel intens van aan het genieten ben is dat de overheid zich nu keert tegen al die progressieve heilige huisjes en de daarop volgende meltdown in dit topic.
Maar identificeer jij jezelf dan als extreemrechts?
pi_218899889
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 18:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[..]
[..]
Pot. Ketel.

Je reageert anders dan normaal, dus ik heb een snaar geraakt. Mooi, ik geniet er intens van om je je hypocrisie te tonen.

Ik heb nu 2 of 3 keer gereageerd op je over Antifa, maak blijkbaar zit ik zo in je hoofd dat je denkt dat het altijd is. Ik ben in elk geval blij dat je zo blij bent als ik in je mentions verschijn. Ik zal het vaker doen als je er zo blij van wordt.

Dat ontkrachten van die grafiek heb je vast wel een bron voor.

Ik ben het overigens 100% met je eens dat geweld en intimidatie tegen inwoners per definitie fout is. Daarom ben ik ook zo tegen de manier waarop ICE optreedt.
  maandag 29 september 2025 @ 19:23:03 #53
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218900041
MAGA is lekker bezig de laatste tijd. Eerst een verwarde Maga die Kirk vermoord, nu een verwarde Maga die wraak neemt door een kerk met Maga’s aan te vallen.

Maar gelukkig is antifa het echte probleem.
pi_218900042
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 18:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar identificeer jij jezelf dan als extreemrechts?
Extreem rechtvaardig.
pi_218900071
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 18:53 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Pot. Ketel.

Je reageert anders dan normaal, dus ik heb een snaar geraakt. Mooi, ik geniet er intens van om je je hypocrisie te tonen.

Ik heb nu 2 of 3 keer gereageerd op je over Antifa, maak blijkbaar zit ik zo in je hoofd dat je denkt dat het altijd is. Ik ben in elk geval blij dat je zo blij bent als ik in je mentions verschijn. Ik zal het vaker doen als je er zo blij van wordt.

Ik ben het overigens 100% met je eens dat geweld en intimidatie tegen inwoners per definitie fout is. Daarom ben ik ook zo tegen de manier waarop ICE optreedt.
Ik reageer vandaag misschien een beetje anders omdat ik in een extreem goede bui ben. Maar om mij onder de huid te zitten moet je wel wat verder gaan, door de jaren heen hier ben ik wel voor erger uitgemaakt dan wat jij hier durft te plaatsen.

Ik geloof je alleen niet zo dat je zo tegen geweld en intimidatie van de bewoners bent. Je bent er iets te snel bij om antifa te verdedigen en je wuifde het ongemak van die burgers iets te makkelijk weg.
Geeft verder niets hoor, is niets nieuws in dit topic je durft er tenminste voor uit te komen dat geweld en intimidatie van doodnormale burgers een brug te ver is. Dat voordeel heb je dan wel tegenover een hoop van je medeposters die mij vooral benadrukten dat ik de focus toen niet zo op de rellen moest leggen maar op de “legitieme” klachten van de burgers.
pi_218900112
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Extreem rechtvaardig.
Je maakt je namelijk nogal druk om extreem rechts.
  Moderator maandag 29 september 2025 @ 19:32:17 #57
375570 crew  Cyan9
pi_218900115
Hoe fijn zou het zijn om dit topic eens een keer te kunnen openen zonder posts te zien met gevit op "medeposters".
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218900120
Nog maar weer eens een (recent) onderzoek:

Left-Wing Terrorism and Political Violence in the United States: What the Data Tells Us

quote:
In recent years, the United States has seen an increase in the number of left-wing terrorism attacks and plots, although such violence has risen from very low levels and remains much lower than historical levels of violence carried out by right-wing and jihadist attackers. So far, 2025 marks the first time in more than 30 years that left-wing terrorist attacks outnumber those from the violent far right. Despite its decline this year, right-wing terrorism could easily return to previous high levels. It is important to resource counterterrorism efforts against both right- and left-wing terrorism and work with communities to gain their support against extremists. Leaders across the political spectrum must condemn violent extremism of all kinds, denying it legitimacy and reducing its appeal.

Niet zo gek dat right wing terrorism afneemt onder Trump natuurlijk maar die is historisch gezien altijd veel hoger geweest. Hoewel toegenomen blijft left wing terrorism laag.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 29-09-2025 19:38:10 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218900140
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik reageer vandaag misschien een beetje anders omdat ik in een extreem goede bui ben. Maar om mij onder de huid te zitten moet je wel wat verder gaan, door de jaren heen hier ben ik wel voor erger uitgemaakt dan wat jij hier durft te plaatsen.

Ik geloof je alleen niet zo dat je zo tegen geweld en intimidatie van de bewoners bent. Je bent er iets te snel bij om antifa te verdedigen en je wuifde het ongemak van die burgers iets te makkelijk weg.
Geeft verder niets hoor, is niets nieuws in dit topic je durft er tenminste voor uit te komen dat geweld en intimidatie van doodnormale burgers een brug te ver is. Dat voordeel heb je dan wel tegenover een hoop van je medeposters die mij vooral benadrukten dat ik de focus toen niet zo op de rellen moest leggen maar op de “legitieme” klachten van de burgers.
Het is vooral een slap excuus om je te verschuilen achter bewoners.
  maandag 29 september 2025 @ 19:35:56 #60
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218900157
quote:
9s.gif Op maandag 29 september 2025 19:32 schreef Cyan9 het volgende:
Hoe fijn zou het zijn om dit topic eens een keer te kunnen openen zonder posts te zien met gevit op "medeposters".
Nou, inderdaad. Hoe komt dat toch telkens, hè?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator maandag 29 september 2025 @ 19:39:46 #61
375570 crew  Cyan9
pi_218900192
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou, inderdaad. Hoe komt dat toch telkens, hè?
Dweilen met de kraan open.
pi_218900197
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En ik maar denken dat ik speciaal was. Nouja, fijn dat je een goede bui hebt!

Ik verdedig Antifa niet, ik verdedig vreedzame demonstraties. Dat jij die nu al antifa bestempeld is aan jou en laat zien waarom het zo gevaarlijk is om een onduidelijke groepering te bestempelen als terrorisme. Iedereen kan iemand anders beschuldigen lid van antifa te zijn, het enige wat ze hoeven doen is een andere mening hebben.

Zoals ik eerder zei, ik ben van mening dat het beleid van Trump destructief en fascistisch is, daar spreek ik me tegen uit. Dat maakt me net zomin lid van antifa als jij dat bent.

Volgens jouw logica is tegen Trump zijn gelijk aan antifa lid zijn, dus ben jij volgens diezelfde logica fascistisch. Dat is toch niet logisch?
pi_218900199
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 18:53 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Pot. Ketel.

Daar is deze user helemaal niet tegen. Wake up. Er was complete radiostilte toen democratische politici en familie aangevallen en vermoord werden.

Betreffende user zegt ook tegen een te grote overheid te zijn, maar is tegelijkertijd voor het inzetten van het leger tegen burgerprotesten, ook al zeggen lokale gezagsvoerders geen federale hulp nodig te hebben.

Gap zou z'n moeder nog in een kooitje stoppen en verkopen op de Antwerpse vogeltjesmarkt als het z'n nihilisme zou onderstrepen. Waarom toch steeds in discussie gaan met iemand die dat gewoon niet wilt? Stop the rage baiting.
pi_218900290
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Daar is deze user helemaal niet tegen. Wake up. Er was complete radiostilte toen democratische politici en familie aangevallen en vermoord werden.

Betreffende user zegt ook tegen een te grote overheid te zijn, maar is tegelijkertijd voor het inzetten van het leger tegen burgerprotesten, ook al zeggen lokale gezagsvoerders geen federale hulp nodig te hebben.

Gap zou z'n moeder nog in een kooitje stoppen en verkopen op de Antwerpse vogeltjesmarkt als het z'n nihilisme zou onderstrepen. Waarom toch steeds in discussie gaan met iemand die dat gewoon niet wilt? Stop the rage baiting.
Daar heb ik ook wel ‘s over nagedacht. Er niet op ingaan of ‘t niet corrigeren zou ervoor zorgen dat dit topic stampvol staat met misinformatie. Daar ben ik ook geen fan van. Hetzelfde gedachtengoed heerst bij veel ‘fans’ van Trump
pi_218900387
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:47 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Daar heb ik ook wel ‘s over nagedacht. Er niet op ingaan of ‘t niet corrigeren zou ervoor zorgen dat dit topic stampvol staat met misinformatie. Daar ben ik ook geen fan van. Hetzelfde gedachtengoed heerst bij veel ‘fans’ van Trump
Mee eens. Persoonlijk ben ik blij dat jij het nu doet. Ik heb het tijden lang gedaan toen hij dezelfde misinformatie postte in BNW omdat hij in POL geband was. Punt is wel dat er niets verandert in die misinformatie al post je duizend keer de feiten uit betrouwbare bronnen die dat weerspreken. Na een tijdje komt hij er gewoon weer mee.

Ooit was het zo dat in POL daarop gemodereerd werd omdat argumenten onderbouwd moesten worden met informatie uit betrouwbare bronnen (itt BNW) maar dat is al lang niet meer zo. Daar zijn moderators ook om opgestapt. Erg jammer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 29-09-2025 21:42:10 ]
  Moderator maandag 29 september 2025 @ 20:05:49 #66
375570 crew  Cyan9
pi_218900561
quote:
9s.gif Op maandag 29 september 2025 19:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Mee eens. Persoonlijk ben ik blij dat jij het nu doet. Ik heb het tijden lang gedaan toen hij dezelfde misinformatie postte in BNW omdat hij in POL geband was. Punt is wel dat er niets verandert in die misinformatie.

Ooit was het zo dat in POL daarop gemodereerd werd omdat argumenten onderbouwd moesten worden met informatie uit betrouwbare bronnen (itt BNW) maar dat is al lang niet meer zo. Daar zijn moderators ook om opgestapt. Erg jammer.
Dat zou een fulltime baan worden. Ik heb ook nog andere dingen te doen. :s)
pi_218900582
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:05 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ja dat is dus het probleem idd. Nog afgezien van de eindeloze discussies over welke bronnen wel of niet betrouwbaar zijn ;)
pi_218900611
quote:
9s.gif Op maandag 29 september 2025 19:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Mee eens. Persoonlijk ben ik blij dat jij het nu doet. Ik heb het tijden lang gedaan toen hij dezelfde misinformatie postte in BNW omdat hij in POL geband was. Punt is wel dat er niets verandert in die misinformatie.

Freedom of Speech. We zitten hier niet op de Universiteit ofzo dat elk bericht dat een User plaatst helemaal uitgedokterd moet gaan worden door een moderator.

Daar zit echt helemaal niemand op te wachten.

Berichten die uit Emotie geplaatst worden zijn de beste berichten.
pi_218900638
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Extreem rechtvaardig.
Eenzijdig rechtvaardig.
pi_218900640
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:09 schreef Oracle2025 het volgende:

[..]
Freedom of Speech. We zitten hier niet op de Universiteit ofzo dat elk bericht dat een User plaatst helemaal uitgedokterd moet gaan worden door een moderator.

Nonsens en dat kan ook in NWS of BNW.
pi_218900660
quote:
81s.gif Op maandag 29 september 2025 20:11 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Noinsens en dat kan ook in NWS of BNW.
Zoals moderator Cyan9 al aangeeft hij heeft nog een ander leven en betere dingen te doen. Moderator moeten alleen handhaven bij berichten die over de schreef gaan door beledigingen en andere onzin.
pi_218900674
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:12 schreef Oracle2025 het volgende:

[..]
Zoals moderator Cyan9 al aangeeft hij heeft nog een ander leven en betere dingen te doen. Moderator moeten alleen handhaven bij berichten die over de schreef gaan door beledigingen en andere onzin.
Ooit waren er moderators die er wel tijd voor hadden.
  maandag 29 september 2025 @ 20:15:29 #73
346939 Janneke141
pi_218900698
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:05 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dat zal best, maar het is natuurlijk wel de reden dat telkens dezelfde ellende opduikt in wat bedoeld is als inhoudelijke topics.
quote:
82s.gif Op maandag 29 september 2025 20:13 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Maar toen was de geest veel minder ver uit de fles waardoor het wel wat minder tijd kostte.
pi_218900719
quote:
82s.gif Op maandag 29 september 2025 20:13 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ook al zouden ze er tijd voor hebben daar is een forum anno 2025 niet voor bedoelt. Zoals ik al eerder melde freedom of speech op een forum. Er worden hier 1000den berichten per dag geplaatst. iedereen moet gewoon plaatsen wat hij wil en als het grensoverschrijdend kan iedereen een klacht daarover indienen. Voor de rest moet alles kunnen. We zitten hier niet in Rusland en in China. Daar worden forums inderdaad op die manier beheerd zoals jij het wilt.
pi_218900732
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:09 schreef Oracle2025 het volgende:

[..]

Freedom of speech houdt niet in dat je feitenvrij beweringen kunt doen.

Je hebt nog altijd je eigen kredietwaardigheid te verdedigen en kunt niet zomaar wat onzin verkondigen zonder kans op gevolgen.

Althans.. in de echte wereld. Dit is een ballenbak.
  maandag 29 september 2025 @ 20:20:02 #76
6941 APK
Factual, I think.
pi_218900774
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:16 schreef Oracle2025 het volgende:

[..]
Ook al zouden ze er tijd voor hebben daar is een forum anno 2025 niet voor bedoelt. Zoals ik al eerder melde freedom of speech op een forum. Er worden hier 1000den berichten per dag geplaatst. iedereen moet gewoon plaatsen wat hij wil en als het grensoverschrijdend kan iedereen een klacht daarover indienen. Voor de rest moet alles kunnen. We zitten hier niet in Rusland en in China. Daar worden forums inderdaad op die manier beheerd zoals jij het wilt.
Je klinkt alsof je de toko runt hier, heb ik iets gemist?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_218900790
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Freedom of speech houdt niet in dat je feitenvrij beweringen kunt doen.

Je hebt nog altijd je eigen kredietwaardigheid te verdedigen en kunt niet zomaar wat onzin verkondigen zonder kans op gevolgen.

Althans.. in de echte wereld. Dit is een ballenbak.
Kriedietwaardigheid? Je bedoelt misschien geloofwaardigheid? Zelfs Trump is niet geloofwaardig maar die komt er in deze wereld iedere dag nog mee weg door leugenachtige beweringen

Zelfs Trump, wat moeten wij dan als gewone stervelingen op 1 of andere forumpje

Dus wat stelt kredietwaardigheid en geloofwaardigheid in deze wereld nog voor dan?
pi_218900833
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:20 schreef APK het volgende:

[..]
Je klinkt alsof je de toko runt hier, heb ik iets gemist?
Ik run helemaal niets hier. Gelukkig niet.
  Moderator maandag 29 september 2025 @ 20:25:00 #79
375570 crew  Cyan9
pi_218900842
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:12 schreef Oracle2025 het volgende:

[..]
Ik kan prima m'n eigen verhaal doen.
pi_218900847
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:25 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik kan prima m'n eigen verhaal doen.
oke we wachten er op :)
  maandag 29 september 2025 @ 20:27:43 #81
346939 Janneke141
pi_218900861
Wiens kloon was jij ook weer?
pi_218900863
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:20 schreef Oracle2025 het volgende:

[..]
Kriedietwaardigheid? Je bedoelt misschien geloofwaardigheid? Zelfs Trump is niet geloofwaardig maar die komt er in deze wereld iedere dag nog mee weg door leugenachtige beweringen

Dus wat stelt kredietwaardigheid en geloofwaardigheid in deze wereld nog voor dan?
Dat Trump het doet en ermee wegkomt betekent toch niet dat we het allemaal maar moeten doen? Als gewon stervelingen op één of ander internetforumpje kunnen we in elk geval elkaar aanspreken op feitenvrije onzin spuien. Ook dat is onderdeel van een discussieforum. Wie dat niet wil kan beter een blog starten.
pi_218900866
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:20 schreef Oracle2025 het volgende:

[..]

Trump is toch nooit een voorbeeld geweest? Wat maakt het uit of hij wel of geen president is en of de VS dommer overkomt? Laat ons als land de kar maar trekken als deel van een groter geheel dat uiteindelijk (hopelijk) de VS achter zich laat.
pi_218900869
quote:
Hoe realistisch denk je dat zoiets is als er zulke extreme zaken plaatsvinden die vervolgens door bepaalde lui worden toegejuicht? Natuurlijk gaan normale mensen daar wat van zeggen. Dan krijg je vervolgens vanzelf dat mensen persoonlijk worden.
  Moderator maandag 29 september 2025 @ 20:29:51 #85
375570 crew  Cyan9
pi_218900887
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:25 schreef Oracle2025 het volgende:

[..]
oke we wachten er op :)
Dan kan je lang wachten, want dit is wat het is. Ik heb vaak genoeg aangegeven dat een TR de beste manier is om onze aandacht naar een post te brengen. Gaat iets tegen de policy in, dan wordt het genote en verwijderd. Is het een terugkerend probleem, dan melden we het achter. Vanaf dat punt is het aan de FA's om er wat mee te doen.

Er is helaas ook een grijs gebied van heel irritant postgedrag wat niet perse tegen de policy ingaat. En dat is wat hier het probleem is.
pi_218900906
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 20:27 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat Trump het doet en ermee wegkomt betekent toch niet dat we het allemaal maar moeten doen? Als gewon stervelingen op één of ander internetforumpje kunnen we in elk geval elkaar aanspreken op feitenvrije onzin spuien. Ook dat is onderdeel van een discussieforum. Wie dat niet wil kan beter een blog starten.
Als er onzin gepost wordt dan kan iedereen daar op een democratische manier op reageren.

Wat voor de 1 onzin is kan voor de ander misschien geen onzin zijn. Alles kan op een bepaalde manier geinterpreteerd worden.

Als de feiten niet kloppen dan maken we berichten met het tegendeel zodat onzin als onzin betittiteld kan worden.
pi_218900929
quote:
15s.gif Op maandag 29 september 2025 20:29 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dan kan je lang wachten, want dit is wat het is. Ik heb vaak genoeg aangegeven dat een TR de beste manier is om onze aandacht naar een post te brengen. Gaat iets tegen de policy in, dan wordt het genote en verwijderd. Is het een terugkerend probleem, dan melden we het achter. Vanaf dat punt is het aan de FA's om er wat mee te doen.

Er is helaas ook een grijs gebied van heel irritant postgedrag wat niet perse tegen de policy ingaat. En dat is wat hier het probleem is.
Dat heb ik ook in mijn bericht gemeld, dat als iemand het niet eens is met een bericht die over de schreef gaat dat er dan een melding van gemaakt kan worden met het rapporteer knopje

Zo simpel is het allemaal hier.
pi_218900935
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:31 schreef Oracle2025 het volgende:

[..]
Als er onzin gepost wordt dan kan iedereen daar op een democratische manier op reageren.

Wat voor de 1 onzin is kan voor de ander misschien geen onzin zijn. Alles kan op een bepaalde manier geinterpreteerd worden.

Als de feiten niet kloppen dan maken we berichten met het tegendeel zodat onzin als onzin betittiteld kan worden.
Ja, en dat is dus precies wat we doen. Waarna dat tegendeel vakkundig genegeerd wordt om de volgende dag met dezelfde feitenvrije posts terug te komen. Dat maakt het wat vervelend en irritant.
  Moderator maandag 29 september 2025 @ 20:35:01 #89
375570 crew  Cyan9
pi_218900938
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:33 schreef Oracle2025 het volgende:

[..]
Dat heb ik ook in mijn bericht gemeld, dat als iemand het niet eens is met een bericht die over de schreef gaat dat er dan een melding van gemaakt kan worden met het rapporteer knopje

Zo simpel is het allemaal hier.
Ja, alleen hoef je niet te pseudomodden. M'n collega en ik kunnen prima dat verhaal zelf doen.
pi_218900948
quote:
Ja dat komt doordat heel de maatschappij tegenwoordig draait om mensen die rechts of links politiek georrienteerd zijn

Er zijn hier voorstanders van Trump. Dat zijn ook de mensen die voor Wilders zijn. En er zijn hier mensen die tegen wilders en trump zijn.

Zo simpel is het tegenwoordig en dat zie je in een hoop topics terug.

Het gaan allemaal om tegen buitenlanders of voor buitenlanders. Daar draait de hele wereld nu om.
pi_218900955
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2025 20:35 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ja, alleen hoef je niet te pseudomodden. M'n collega en ik kunnen prima dat verhaal zelf doen.
Ik ben helemaal niet aan het pseumodden. Maar misschien kwam dat net zo over maar het was gewoon mijn standpunt hoe ik het zie.
pi_218901089
Intussen is er een shutdown in aantocht. De Republikeinen willen niet onderhandelen en deze keer gaat Schumer de Republikeinen geen carte blanche geven omdat er anders teveel ontslagen vallen. Dat gebeurt toch al.

Trump confident ahead of Monday showdown, says Democrats' position makes shutdown likely: "I just don't know how we're going to solve this issue"

Leavitt zit bij Fox News natuurlijk al te verkondigen dat de gevolgen van een shutdown de schuld van de Democraten is.

https://bsky.app/profile/gtconway.bsky.social/post/3lzy26jo6ds24

These people have found their health care at the center of a shutdown showdown

Trump heeft sws belangrijker zaken aan zijn hoofd:

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 29-09-2025 21:28:06 ]
  maandag 29 september 2025 @ 21:44:58 #93
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_218901346
quote:
Never believe that MAGA are completely unaware of the absurdity of their replies. They know that their remarks are frivolous, open to challenge. But they are amusing themselves, for it is their adversary who is obliged to use words responsibly, since he believes in words. The MAGA have the right to play. They even like to play with discourse for, by giving ridiculous reasons, they discredit the seriousness of their interlocutors. They delight in acting in bad faith, since they seek not to persuade by sound argument but to intimidate and disconcert. If you press them too closely, they will abruptly fall silent, loftily indicating by some phrase that the time for argument is past.
Feyenoord!!! * Barça
  maandag 29 september 2025 @ 21:50:55 #94
346939 Janneke141
pi_218901378
Ah ja, de jaarlijks terugkerende kermis van de Overheid Shutdown is weer in de stad. Ik vind dat in normale politieke tijden al een vrij bizar fenomeen, maar met Maga aan de touwtjes ligt het risico op een puinhoop natuurlijk helemaal op de loer.

Informatief (en gratis) stuk uit NRC, maar ook daaruit blijkt dat men zo ongeveer meer bezig is met zwartepieten dan met het behoeden van de samenleving voor allerlei ellende. Met dien verstande dat de Republikeinen de ellende doelbewust uitlokken, en de Democraten nauwelijks opties lijken te hebben om het te voorkomen.
  maandag 29 september 2025 @ 21:54:00 #95
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218901396
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 21:50 schreef Janneke141 het volgende:
Ah ja, de jaarlijks terugkerende kermis van de Overheid Shutdown is weer in de stad. Ik vind dat in normale politieke tijden al een vrij bizar fenomeen, maar met Maga aan de touwtjes ligt het risico op een puinhoop natuurlijk helemaal op de loer.

Informatief (en gratis) stuk uit NRC, maar ook daaruit blijkt dat men zo ongeveer meer bezig is met zwartepieten dan met het behoeden van de samenleving voor allerlei ellende. Met dien verstande dat de Republikeinen de ellende doelbewust uitlokken, en de Democraten nauwelijks opties lijken te hebben om het te voorkomen.
Waarom zou je als Democraten de Republikeinen ervoor willen behoeden er een rommeltje van te maken op dit punt in de geschiedenis?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 29 september 2025 @ 21:56:30 #96
346939 Janneke141
pi_218901411
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 21:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waarom zou je als Democraten de Republikeinen ervoor willen behoeden er een rommeltje van te maken op dit punt in de geschiedenis?
Omdat dat rommeltje niet alleen in het nadeel is van een clubje politici, maar ook van heel veel mensen in het land.
  maandag 29 september 2025 @ 22:04:20 #97
38496 Perrin
pi_218901477
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 21:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Omdat dat rommeltje niet alleen in het nadeel is van een clubje politici, maar ook van heel veel mensen in het land.
Laat de Republikeinen dat maar uitleggen.

twitter
pi_218901490
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 22:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Laat de Republikeinen dat maar uitleggen.

[ x ]
De Republikeinen verspreiden vervolgens leugens/misinformatie ....
  maandag 29 september 2025 @ 22:10:15 #99
38496 Perrin
pi_218901499
quote:
9s.gif Op maandag 29 september 2025 22:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
De Republikeinen verspreiden vervolgens leugens/misinformatie ....
Niks nieuws toch, dat gaat niet veranderen.
pi_218901500
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 21:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Omdat dit is waar ze tegen proberen op te boksen:
quote:
White House: Government layoffs coming if Democrats don’t prevent shutdown

White House press secretary Karoline Leavitt warned Monday that government layoffs are coming if Democrats don’t prevent a shutdown by Tuesday, days after President Trump’s budget office directed agencies to prepare for mass firings.

..

“The president is giving Democrat leadership one last chance to be reasonable, to come to the White House today to try to talk about this, and now is not the time to try to get political points against Donald Trump,” she said.

The Office of Management and Budget (OMB) sent a memo last week to agencies directing them, in the event of a government shutdown, to “use this opportunity to consider reduction in force (RIF) notices for all employees in programs, projects, or activities.”

Shutdowns typically result in furloughs of government workers, who are temporarily put on leave before receiving back pay when they eventually return to work. The OMB appears to be suggesting permanent layoffs this time around.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')