Treiteren, trollen, de constitution negeren, eigen zakken vullen, Witte Huis vol met goud gooien en de helft van de VS als vijand bestempelen en daar dan weer troepen naartoe sturen.quote:
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:13 schreef Vis1980 het volgende:
Wat een stel schurken, joh. Trump wil medicaid voor heel veel mensen schrappen, de Dems willen dat niet (duh) en dan is het de schuld van de democraten dat er een shut down is....
Bekijk deze YouTube-video
Compleet geschifte shit.
En vergeet niet: LIEGEN! Gewoon keihard LIEGEN!quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Treiteren, trollen, de constitution negeren, eigen zakken vullen, Witte Huis vol met goud gooien en de helft van de VS als vijand bestempelen en daar dan weer troepen naartoe sturen.
Dit gaat zo ontzettend fout aflopen.
Ik hoor die argumenten nog steeds. 'Ja, hij maakt een grapje, hij gaat niet echt soldaten ontslaan als ze niet achter Trump staan'. Ook eerder vandaag iemand die stelde dat ie nog een aantal dingen moet doen om echt als fascistische overheid gezien te worden, dus Trump is geen fascist. Het is letterlijk wachten op het lijstje afmaken en dan mág je zeggen dat ie een fascist is, al kun je er dan niets meer aan doen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Had je dit een paar jaar geleden gezegd, dan was je hard uitgelachen, want checks and balances en hij bedoelt het niet letterlijk en zulks.
Het is net een slechte film.
Alleen slechte films duren hooguit 2 uur en die kun je uit zetten.
Deze film is pas net begonnen
En de fanboys zien nog steeds niet waarom dit oh zo slecht, gevaarlijk en verkeerd is.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Treiteren, trollen, de constitution negeren, eigen zakken vullen, Witte Huis vol met goud gooien en de helft van de VS als vijand bestempelen en daar dan weer troepen naartoe sturen.
Dit gaat zo ontzettend fout aflopen.
Civil war kijken, dan weet je precies wat er gaat gebeuren.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Had je dit een paar jaar geleden gezegd, dan was je hard uitgelachen, want checks and balances en hij bedoelt het niet letterlijk en zulks.
Het is net een slechte film.
Alleen slechte films duren hooguit 2 uur en die kun je uit zetten.
Deze film is pas net begonnen
Precies, Trump heeft die statistiekenman ontslagen omdat ie de waarheid sprak over het krimpen van het aantal banen in de VS, maar de nieuwe moest nu 32.000 minder banen meedelen. Benieuwd of die nu ook wordt ontslagen, net zo lang totdat er iemand staat die 'we hebben 500 miljoen banen erbij en niemand is werkloos' staat te beweren.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En vergeet niet: LIEGEN! Gewoon keihard LIEGEN!
Van dezelfde maker, was ik eigenlijk meer onder de indruk van Warfare, de beste oorlogsfilm sinds 1917. Civil war was niet slecht, maar vond het jammer dat ze een fotografe volgde en niet zo zeer de oorlog zelf.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:27 schreef Friggles het volgende:
[..]
Civil war kijken, dan weet je precies wat er gaat gebeuren.
Nu, als we dan even een luchtig onderwerp aansnijden, dan ga ik toch voor Ex Machina (2014). Die film was zijn tijd toch behoorlijk ver vooruit.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Van dezelfde maker, was ik eigenlijk meer onder de indruk van Warfare, de beste oorlogsfilm sinds 1917.
Is zeker een masterpiece!quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:32 schreef JAM het volgende:
[..]
Nu, als we dan even een luchtig onderwerp aansnijden, dan ga ik toch voor Ex Machina (2014). Die film was zijn tijd toch behoorlijk ver vooruit.
Dat.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik hoor die argumenten nog steeds. 'Ja, hij maakt een grapje, hij gaat niet echt soldaten ontslaan als ze niet achter Trump staan'. Ook eerder vandaag iemand die stelde dat ie nog een aantal dingen moet doen om echt als fascistische overheid gezien te worden, dus Trump is geen fascist. Het is letterlijk wachten op het lijstje afmaken en dan mág je zeggen dat ie een fascist is, al kun je er dan niets meer aan doen.
Ik heb vaak de indruk dat sommige mensen niet begrijpen dat de Nazi's niet in een nacht ineens slecht zijn geworden, het is de hele road ernaar toe. Die lessen om dat te herkennen hebben we allemaal gehad, maar sommige mensen doen wel heel erg hun best om net te doen alsof ze zo graag zo'n regime willen. Het is een beetje het enthousiasme aan het begin van de Eerste Wereldoorlog, waar mensen het een eer vonden om te mogen vechten voor hun land en gezellig allemaal zich gingen aanmelden...totdat ze daadwerkelijk in een gruwelijke oorlog zaten, toen was de lol er erg snel vanaf.
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:27 schreef Friggles het volgende:
[..]
Civil war kijken, dan weet je precies wat er gaat gebeuren.
Ik vind ook niet iedereen leuk in de samenleving, maar als we allemaal inderdaad onze voorkeuren gaan eisen wie wel of geen plek heeft in de samenleving, dan blijft er niemand meer over. Als er mensen zijn die graag survival of the fittest willen gaan doen, zouden ze meteen ergens in een dichtbegroeide jungle moeten gaan leven.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat.
Iedereen die ooit op school serieus interesse heeft gehad in geschiedenis, ziet heel duidelijk de parallellen tussen wat nu gaande is en wat al te vaak gebeurd is in de al dan niet recente geschiedenis.
Dit heeft al lang niks meer te maken met links of rechts, maar met good and evil en democratie versus een dystopische technocratie/dictatuur, geregeerd door haat.
Ik heb ook een broertje dood aan dat hele gender gebeuren met tientallen gender, ik vind dat pure waanzin.
Maar ik leef toch liever in een maatschappij waar iedereen zichzelf kan zijn en in vrijheid en zonder angst kan leven, dan in een maatschappij vol haat.
Die banencijfers gaan ze nu achterhouden is al bij voorbaat aangekondigd. Allemaal de schuld van de Democraten als ze een shutdown 'veroorzaken'!quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Precies, Trump heeft die statistiekenman ontslagen omdat ie de waarheid sprak over het krimpen van het aantal banen in de VS, maar de nieuwe moest nu 32.000 minder banen meedelen. Benieuwd of die nu ook wordt ontslagen, net zo lang totdat er iemand staat die 'we hebben 500 miljoen banen erbij en niemand is werkloos' staat te beweren.
Ondertussen dreigt Trump met het ontslaan van meer ambtenaren en zijn fans maar blijven roepen dat Trump het zo geweldig doet.
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die banencijfers gaan ze nu achterhouden is al bij voorbaat aangekondigd. Allemaal de schuld van de Democraten als een shutdown 'veroorzaken'!
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3m23gfm2ub62b
[ afbeelding ]
Onze politiek lijkt toch aardig te volgen. Toen Trump voor de tweede keer werd verkozen leek het even of toch ook rechtse partijen wel inzagen dat dit Amerika geen bondgenoot kan zijn. Ondertussen lijken veel Europese leiders dat ook alweer vergeten.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 23:54 schreef Barbusse het volgende:
En dan te bedenken dat users hier vinden dat dit hier in Europa ook plaats mag gaan vinden, want transgenders asielzoekers something something.
De VS wordt moedwillig de grond in geboord door mensen die vinden dat ze niet genoeg geld hebben. En er zijn mensen die dat hier ook willen.
Ik merk dat ik er steeds meer afgestompt door raak. Iedere dag denk ik: "Nee, dit is echt rockbottom", maar iedere dag komt er weer een verrassing.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 00:18 schreef Vis1980 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ongelooflijk, wat een hufters daar in het Witte Huis. Vance stelt dat die sombrero gewoon grappig was en dat als men aan de tafel komt dat de president dan stopt met dat soort filmpjes. Ook stelt hij dat Democaten alleen geven om illegalen en niet om de Amerikanen.
Man, man, man, het hele filmpje is te bizar voor woorden.
Ik merk vooral dat ik denk: 'wat de hel kun je hier nu eigenlijk nog tegen doen?' De VS is zo groot en bewapend dat ook niemand van buitenaf die arme mensen daar ooit gaat kunnen helpen. Ondertussen merken we thuis steeds meer dat we ook hier moeten oppassen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 00:21 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik merk dat ik er steeds meer afgestompt door raak. Iedere dag denk ik: "Nee, dit is echt rockbottom", maar iedere dag komt er weer een verrassing.
Ze hebben dus wel wat foto's gemaakt voor propagandadoeleinden die vervolgens bij Fox News mmv Vance gebruikt worden om de Democraten te bespotten door Trump-2028-petjes in beeld te brengen tijdens de 'onderhandelingen' over het budget.quote:Op dinsdag 30 september 2025 01:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tekenend trouwens is wel dat Trump van die meeting dan weer geen showtje heeft gemaakt (met camera's en al) zoals hij het altijd zo graag doet als hij het zelf kan regisseren zoals zijn bijna dagelijkse optredens in de Oval Office.
Dat zegt toch wel veel over het gebrek aan argumenten ter verdediging van zijn eigen beleid. De meeting vond ook alleen maar plaats om de indruk te vermijden dat Trump deze shutdown juist erg graag wil. In eerste instantie werd het verzoek van de Democraten ook afgewezen maar die moeten natuurlijk wel voor de schuld gaan opdraaien.
In Nederland hebben we de belangrijke taak om op een partij te stemmen die voor de democratie staat. Er vallen echt al heel veel partijen af die hebben laten merken niks te geven om democratische zaken. Een stem op JA21, Forum, VVD, PVV, SGP, BBB, Denk is een stem tegen de democratie.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 00:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik merk vooral dat ik denk: 'wat de hel kun je hier nu eigenlijk nog tegen doen?' De VS is zo groot en bewapend dat ook niemand van buitenaf die arme mensen daar ooit gaat kunnen helpen. Ondertussen merken we thuis steeds meer dat we ook hier moeten oppassen.
Als Denk in dat rijtje past (wat ik betwijfel), dan een stem op CU zeker. Die geven de sleutel aan Netanyahu.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 07:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
In Nederland hebben we de belangrijke taak om op een partij te stemmen die voor de democratie staat. Er vallen echt al heel veel partijen af die hebben laten merken niks te geven om democratische zaken. Een stem op JA21, Forum, VVD, PVV, SGP, BBB, Denk is een stem tegen de democratie.
Kortom elke stem op rechts is tegen de democratie? In het geval van PVV kun je dat nog hardmaken maar van de andere partijen zuig je gewoon uit je duim.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 07:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
In Nederland hebben we de belangrijke taak om op een partij te stemmen die voor de democratie staat. Er vallen echt al heel veel partijen af die hebben laten merken niks te geven om democratische zaken. Een stem op JA21, Forum, VVD, PVV, SGP, BBB, Denk is een stem tegen de democratie.
Iig geldt het voor een aardig deel van dat rijtje. Of ze hangen er op z'n minst tegenaan.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 07:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
DENK past er niet echt tussen. Daar hebben de miljardairs, de VS en Netanyahu alles op tegen. De Christenunie zit wel deels in de pocket met hun "Israel boven alle verdragen en wetten"quote:Op donderdag 2 oktober 2025 07:55 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Iig geldt het voor een aardig deel van dat rijtje. Of ze hangen er op z'n minst tegenaan.
Het mooie aan het systeem in Nederland is dat één partij niet zomaar de meerderheid heeft, dus moeten ze samenwerken met andere partijen, zo'n vaart zal het hier in NL denk ik niet lopen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 07:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als Biden gewoon afscheid had genomen van de macht had hij een goede kans gehad om de geschiedenis in te gaan als een van de meer belangrijkere Amerikaanse presidenten. Nu is het de sukkel die Trump kans twee heeft gegeven.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 05:42 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen is Russ Vought (Project 2025, Director Office of Management and Budget) ijverig bezig fondsen te bevriezen in Democratische staten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Biden deed dat niet. De projecten die (ook) in Republikeinse staten gerealiseerd werden via Biden's BBB-plan, werden vervolgens steevast door Republikeinse politici opgeeist en afgeschilderd als hun eigen prestatie. Dat Texas de grootste leverancier van schone energie is, is mede te danken aan Biden. Biden was de president van alle Amerikanen. Trump is er alleen voor zichzelf en zijn eigen partij.
Biden-Harris Administration Announces Two Texas Groups will Receive Over $405 Million to Deliver Residential Solar, Lowering Energy Costs and Advancing Environmental Justice
EPA announces selectees under Greenhouse Gas Reduction Fund grant competition to deliver solar to low-income and disadvantaged households through the President's Investing in America agenda
BBB en VVD hebben samengewerkt met een partij die volgens jou tegen de democratie is. Forum is nog guurder dan de PVV imho. Ja21 en SGP weet je dat ze ook graag in het liefdesbootje stappen met de PVV.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 07:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kortom elke stem op rechts is tegen de democratie? In het geval van PVV kun je dat nog hardmaken maar van de andere partijen zuig je gewoon uit je duim.
Nou ja, de PVV is de enige partij zonder leden waar de partijleider alles bepaald, daarvan kun je dan dus inderdaad concluderen dat die niet zoveel ophebben met de/een democratie. Alle andere partijen hebben een democratisch-ogend bestuur. Over de standpunten van bepaalde partijen kun je dan nog een discussie voeren of deze "on-democratisch" zijn maar dat is dan eerder subjectief. Naast het feit dat men in Nederland in zowel de eerste als tweede kamer een meerderheid moet vormen voor bepaalde besluiten en er ook nog zoiets bestaat als een grondwet die niet zomaar gewijzigd kan worden.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
BBB en VVD hebben samengewerkt met een partij die volgens jou tegen de democratie is. Forum is nog guurder dan de PVV imho. Ja21 en SGP weet je dat ze ook graag in het liefdesbootje stappen met de PVV.
Dit slaat nergens op. Staat je eigen favo partij toevallig in het lijstje?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou ja, de PVV is de enige partij zonder leden waar de partijleider alles bepaald, daarvan kun je dan dus inderdaad concluderen dat die niet zoveel ophebben met de/een democratie. Alle andere partijen hebben een democratisch-ogend bestuur. Over de standpunten van bepaalde partijen kun je dan nog een discussie voeren of deze "on-democratisch" zijn maar dat is dan eerder subjectief. Naast het feit dat men in Nederland in zowel de eerste als tweede kamer een meerderheid moet vormen voor bepaalde besluiten en er ook nog zoiets bestaat als een grondwet die niet zomaar gewijzigd kan worden.
Goed argument. Ik zie je, in tegenstelling tot mijn objectieve beschouwing, geen enkel argument geven waarom al die partijen tegen de democratie zouden zijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Staat je eigen favo partij toevallig in het lijstje?
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:39 schreef Friggles het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)vergunning~a850b9ba/
Weet niet of ik de tekst mag kopieren van een artikel dat niet achter een paywall staat, dus maar even in een spoiler. Zal het weghalen als het tegen de policy in gaat.Ik heb je post van gisteren niet gezien, maar wat hier gaande is is natuurlijk vervelend voor die man maar het valt te verwachten gezien het feit dat deze man 2 keer is opgepakt voor illegaal drugsbezit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.ad.nl/buitenl(...)nergens-op~ad02362f/
@:chivaz wat vind je hier van? Een burger die keurig zijn belastingen betaalt en legaal in het land verblijft. Een Nederlander, verder geen kwaad in de zin. En zo zijn er tallozen. Begrijp je nu waar mijn post van gisteren op bedoeld was?
Dit is dus het probleem met zaken te lang op z’n beloop laten. Jarenlang hebben de grenzen opengestaan en werd het probleem door beide kanten weggewuifd alsof het geen probleem is. Dat heeft verregaande gevolgen gehad voor de VS en dan voornamelijk de demografische ontwikkelingen en de sociale cohesie in bepaalde delen van het land.
De mensen eisen stevig optreden en die krijgen ze nu ook en het probleem met stevig optreden is altijd dat er mensen tussen zitten waar van je kan zeggen dat ze geen deportatie verdienen.
Kortom ik vind het jammer voor die man maar dit is het directe gevolg van jarenlang slap beleid aan de grenzen.
Het enige wat ik niet begrijp is waarom hij in al die jaren nog steeds slechts een verblijfsvergunning heeft en geen Amerikaan op papier geworden is?
Ja en wat voor feit he. 2x een boete van 100 dollar voor wat wiet. Wat tegenwoordig dus ook nog eens legaal is.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 10:55 schreef Basp1 het volgende:
Mensen worden opgepakt voor een strafbaar feit, krijgen een veroordeling door een onafhankelijke rechter, voldoen aan de straf en zijn in een normale functionerende rechtstaat weer vrij mens. Maar nee het verleden van mensen wat ze fucking 40 jaar geleden gedaan hebben is opeens heel belangrijk geworden omdat een autocraat dit bedacht heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |