abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218802147
10 september:
quote:
De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .

Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.

Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.

Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”

Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.

Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
11 september:
quote:
De FBI heeft in de zoektocht naar de schutter die de rechts-conservatieve Charlie Kirk doodschoot het vermoedelijke moordwapen gevonden. Ook is er goed beeldmateriaal van de schutter. Volgens de FBI zijn er op dit moment geen andere mensen in gevaar.

Het gaat vermoedelijk om een jonge verdachte, deelt de FBI op een persconferentie. Hij viel door zijn leeftijd niet op tussen het universiteitspubliek.

Uit het politieonderzoek blijkt dat de schutter rond 11.50 uur (lokale tijd) aankwam op de campus van de Utah Valley University, ongeveer een half uur voordat hij het schot op Kirk loste. De politie heeft vanaf dat moment zijn sporen kunnen volgen.

Zo weten ze dat de verdachte over de campus naar het trappenhuis van een gebouw is gelopen. Via daar ging die naar het dak. Na de aanslag op Kirk rende de vermeende schutter over het dak en sprong eraf. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk van de universiteit ingevlucht zijn.

De onderzoekers hebben "goed beeldmateriaal van de persoon", zegt Beau Mason, het hoofd van het veiligheidsdepartement van de Amerikaanse staat Utah. De beelden worden voorlopig nog niet gedeeld, omdat de politie het gezicht van de verdachte probeert te identificeren. Pas als dat niet lukt, worden de beelden mogelijk vrijgegeven.

Ook hebben de autoriteiten een afdruk van zijn hand en onderarm gevonden, wat kan bijdragen aan het opsporen van de schutter, zegt een FBI-agent tijdens de persconferentie. Daarnaast hebben ze een indruk van welke schoenen de verdachte zou hebben gedragen.
12 september:
quote:
22-jarige man uit Utah aangehouden voor moord op Charlie Kirk

De Amerikaanse autoriteiten hebben vrijdag na een klopjacht een verdachte aangehouden voor de moord op de rechts-conservatieve activist Charlie Kirk. De verdachte is een 22-jarige man uit Utah, zeggen bronnen.
President Donald Trump zei eerder op de dag tegen Fox News dat de verdachte door iemand uit zijn directe omgeving is aangegeven. De gouverneur van Utah, Spencer J. Cox, bevestigde die lezing op een persconferentie. Ook bevestigde de gouverneur dat de verdachte uit Utah komt.

Volgens Cox zijn de autoriteiten getipt door een familielid van de verdachte. Hij zou tijdens het avondeten opmerkingen hebben gemaakt over Kirk. De verdachte zou Kirk "haatdragend commentaar" hebben verweten.

De autoriteiten hebben ook een kamergenoot van de verdachte ondervraagd. Die wees de politie op berichten op sociale media van de schutter. Daar zou zijn gesproken over het ophalen en achterlaten van een geweer.

De gouverneur bevestigde bovendien dat er inderdaad boodschappen op gevonden kogelhulzen waren gegraveerd. Geruchten daarover deden al enige tijd de ronde. Een van de boodschappen luidde: "hé fascist, vangen!" Op een andere huls stond "bella ciao, ciao, ciao", zei Cox, die de moord op Kirk omschreef als een aanslag op alles waar de Verenigde Staten voor staan.

De geëmotioneerd Cox riep jongeren op om meningsverschillen te omarmen en discussie niet uit de weg te gaan. Hij hoopt dat de moord op Kirk een keerpunt wordt voor Amerikanen. Ook FBI-directeur Kash Patel had het zwaar op de persconferentie.

Schutter handelde alleen en loste één schot
De 31-jarige Kirk werd woensdag tijdens een debat op de Utah Valley University in zijn nek geschoten en overleed even later aan zijn verwondingen in het ziekenhuis. Er waren zo'n drieduizend bezoekers bij het debat aanwezig, onder wie Kirks vrouw en kinderen.

De schutter, die volgens Cox geen student was, handelde alleen en loste één schot. Dat gebeurde vanaf het dak van een universiteitsgebouw op zo'n 180 meter afstand. Het vermoedelijke moordwapen, een "krachtig geweer", werd eerder al gevonden in een bosrijk gebied, meldde de FBI donderdag op een persconferentie.

Ook werd toen bekend dat de verdachte na de aanslag op Kirk over het dak rende en ervan afsprong. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk in zijn gevlucht. Enkele uren na de persconferentie deelde de FBI beelden van de verdachte op X en vroeg om hulp bij het identificeren van de persoon.

Volgens de autoriteiten ging het om een gerichte aanval op Kirk. Gouverneur Spencer Cox van de Amerikaanse staat Utah, waar de universiteit staat, noemde de schietpartij een politiek gemotiveerde moordaanslag.

Na de schietpartij werden twee mensen aangehouden. Zij werden vrij snel daarna weer vrijgelaten en zouden niet betrokken zijn bij de schietpartij.
pi_218802160
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:24 schreef recursief het volgende:
Als zelfs Tucker Carlson ervoor waarschuwt dat de regering Trump de dood van Kirk misbruikt om de "freedom of speech" in te perken en Amerikaanse burgers te arresteren dan weet je wel dat er echt iets aan de hand is.
Tucker is nu weer anti Trump.

En compleet van het padje af. Die is full on Jensen gegaan. Ik vermoed dat bij hem alles op basis van ‘waarmee kan ik het meeste geld binnenharken’ gaat.
  donderdag 18 september 2025 @ 11:39:29 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_218802269
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En compleet van het padje af. Die is full on Jensen gegaan. Ik vermoed dat bij hem alles op basis van ‘waarmee kan ik het meeste geld binnenharken’ gaat.
Zo is ie altijd al geweest dus goede gok van je man.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_218802328
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De kosten zijn niet lager geworden. En Kimmel zat recent nog tegen de 2 miljoen en Colbert richting de 3 miljoen.

Terwijl The Tonight Show onder Leno de nummer 1 was. Dus er is echt wel wat meer aan de hand dan concurrentie van niet lineaire tv.
Dit snap ik niet. Wat hebben de lagere kijkcijfers te maken met de hoge productiekosten? Kijkcijfers van 15 jaar geleden zijn simpelweg niet vergelijkbaar met die van nu.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_218802336
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:44 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Dit snap ik niet. Wat hebben de lagere kijkcijfers te maken met de hoge productiekosten? Kijkcijfers van 15 jaar geleden zijn simpelweg niet vergelijkbaar met die van nu.
Het is commerciële televisie. Dat draait toch echt om geld verdienen.
pi_218802350
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is commerciële televisie. Dat draait toch echt om geld verdienen.
Dat snap ik, alleen was mij argument dat cijfers van het Leno tijdperk geen goed vergelijkingsmateriaal zijn. Meer niet. :)
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_218802367
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:47 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Dat snap ik, alleen was mij argument dat cijfers van het Leno tijdperk geen goed vergelijkingsmateriaal zijn. Meer niet. :)
Daar reageerde ik dan ook op met de cijfers van Kimmel en Colbert.
pi_218802582
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 23:42 schreef RetepV het volgende:

[..]
Even heel sec. Ik kende Kirk niet persoonlijk, heb hem nooit ontmoet, woont aan de andere kant van de oceaan, en had gedachtengoed waar ik niet tegen kan. Ik zie dus helemaal niet in waarom ik Robinson's leven weg zou moeten nemen, en wens daar ook niet door peer pressure van andere mensen die Kirk helemaal niet kenden toe gedwongen te worden.

En ga nou niet zeggen dat je Kirk kende doordat je al zijn in elkaar gefabriceerde videos hebt gezien. Je weet heel goed dat het op internet bedroevend makkelijk is een ideaalbeeld van jezelf te projecteren. Miljoenen mensen doen het. Kijk maar op Facebook. Niemand is eerlijk, iedereen liegt tegen de buitenwereld.
Jij moet niks? Dat werk uitvoeren zal toch enigszins vrijwillig gaan hè....

Ik snap verder totaal niet wat het ertoe doet wat Kirk zij meningen zijn geweest.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218802607
Jeetje Jay Leno, ik word ben oud.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218802684

Deze al voorbij gekomen?
Ik ben wel een Trekkie, maar damn... :X
pi_218802701
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:27 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Deze al voorbij gekomen?
Ik ben wel een Trekkie, maar damn... :X
Smakeloos.
pi_218802768
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:29 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Smakeloos.
Ja die knakker krijgt flink de wind van voren uit meerdere hoeken, en terecht!
pi_218802881
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jij moet niks? Dat werk uitvoeren zal toch enigszins vrijwillig gaan hè....

Ik snap verder totaal niet wat het ertoe doet wat Kirk zij meningen zijn geweest.
Het gaat om de trend van de laatste paar dagen om mensen die achter Kirk's gedachtengoed stonden op te hemelen en mensen die niet achter Kirk's gedachtengoed stonden als vijand van de wereld weg te zetten.

Kirk zijn meningen staan daar centraal in, toch?

Die trend heet "peer pressure". Er wordt druk uitgeoefend op de mensen die Kirk's mening niet deelden, om hen stil te houden. En er worden voorbeelden gemaakt van de mensen die zich ondanks die peer pressure TOCH niet stil willen houden. Ze worden in een hoek gedrukt en hen wordt de mogelijkheden om hun mening te geven afgenomen. Onder het mom van "fatsoen" en "bescherming van vrijheid van mening" wordt hun mening vermoord en hun vrijheid van meningsuiting onderdrukt.

Ik gebruik de Nederlandse taal toch goed?
pi_218802986
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als het ging om "waarmee kan ik het meeste geld binnenharken", zouden mensen zoals Tucker Carlson of Robert Jensen een narratief verkondigen dat volledig aansluit bij de verwachtingen van hun achterban, zodat ze geen donateurs of volgers kwijtraken. Toch zie ik dat het tegenovergestelde waar is: je ziet dat ze, naarmate ze meer inzicht krijgen, vaker meningen uitdragen die in strijd zijn met die van hun vaste achterban, zoals kritiek op Trump, Israël, enz. Dit resulteert vaak in het verlies van volgers en donateurs (wat ze zelf ook aangeven), wat aangeeft dat ze niet geheel uit commercieel belang opereren, maar vooral vanuit hun eigen overtuigingen of veranderende inzichten.
pi_218803174
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:51 schreef RetepV het volgende:

[..]
Het gaat om de trend van de laatste paar dagen om mensen die achter Kirk's gedachtengoed stonden op te hemelen en mensen die niet achter Kirk's gedachtengoed stonden als vijand van de wereld weg te zetten.

Die trend heet "peer pressure". Er wordt druk uitgeoefend op de mensen die Kirk's mening niet deelden, om hen stil te houden. En er worden voorbeelden gemaakt van de mensen die zich ondanks die peer pressure TOCH niet stil willen houden. Ze worden in een hoek gedrukt en hen wordt de mogelijkheden om hun mening te geven afgenomen. Onder het mom van "fatsoen" en "bescherming van vrijheid van mening" wordt hun mening vermoord en hun vrijheid van meningsuiting onderdrukt.

Nee. Dit is niet de tijd om aan de wereld uit te leggen waarom je het niet met Kirk eens was. Dat had je kunnen doen voordat hij laf werd afgeslacht.

In de dagen na de moord op Kennedy was het ook niet kies om te gaan zitten zeveren over z’n buitenechtelijke relaties of dat ie bang was van zijn vader. Gewoon effe je bek houden. Zo gaan mensen met elkaar om.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_218803177
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:51 schreef RetepV het volgende:

[..]

Jahoor maar wat doet het ertoe bij de vraag of de moordenaar doodstraf verdient?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218803380
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:36 schreef Lyrebird het volgende:

. Gewoon effe je bek houden. Zo gaan mensen met elkaar om.
Heel normale omgangs vormen weer die men hier demonstreert met "effe je bek houden". :D
pi_218803406
quote:

[..]
Nee. Dit is niet de tijd om aan de wereld uit te leggen waarom je het niet met Kirk eens was. Dat had je kunnen doen voordat hij laf werd afgeslacht.

In de dagen na de moord op Kennedy was het ook niet kies om te gaan zitten zeveren over z’n buitenechtelijke relaties of dat ie bang was van zijn vader. Gewoon effe je bek houden. Zo gaan mensen met elkaar om.
Wat een bespottelijke onzin man.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218803430
quote:

[..]

Stel je aan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 18 september 2025 @ 14:20:27 #20
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218803457
quote:

[..]

Ik ben het in principe wel met je eens maar in die tijden leven we helaas niet meer. :{
pi_218803531
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 14:20 schreef Perox het volgende:

[..]
Ik ben het in principe wel met je eens maar in die tijden leven we helaas niet meer. :{
Ja dat moet dan wel van twee kanten komen en het geduld is redelijk op.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218803629
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:19 schreef nostra het volgende:
Jeetje Jay Leno, ik word ben oud.
Hij is nog altijd alive and kicking. Zijn vrouw daarentegen, daar gaat het wat minder mee.
pi_218803636
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 14:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hij is nog altijd alive and kicking. Zijn vrouw daarentegen, daar gaat het wat minder mee.
Jeetje, in mijn beleving (en dat moet eind jaren '90 geweest zijn bij NBC) zag hij er al uit alsof hij toen ieder moment kon omvallen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218803640
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:36 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja die knakker krijgt flink de wind van voren uit meerdere hoeken, en terecht!
Het blijft toch bijzonder hoe sommige mensen op social media dit soort grappen maken. Kijk, dat je zoiets onder vrienden doet... ja, ik maak ook wel eens snoeiharde grappen. Maar er is een tijd en plaats voor dit soort zaken.
pi_218803685
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:07 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Als het ging om "waarmee kan ik het meeste geld binnenharken", zouden mensen zoals Tucker Carlson of Robert Jensen een narratief verkondigen dat volledig aansluit bij de verwachtingen van hun achterban, zodat ze geen donateurs of volgers kwijtraken. Toch zie ik dat het tegenovergestelde waar is: je ziet dat ze, naarmate ze meer inzicht krijgen, vaker meningen uitdragen die in strijd zijn met die van hun vaste achterban, zoals kritiek op Trump, Israël, enz. Dit resulteert vaak in het verlies van volgers en donateurs (wat ze zelf ook aangeven), wat aangeeft dat ze niet geheel uit commercieel belang opereren, maar vooral vanuit hun eigen overtuigingen of veranderende inzichten.
Ok. Dan is het insane in the membrane...
pi_218803688
quote:

[..]

Onzin. De standpunten van Kirk gaan vergelijken met de slippertjes van Kennedy is appels en peren met elkaar vergelijken.
En punt twee: Voordat Kirk werd vermoord, had het merendeel op dit forum nog nooit van hem gehoord.
pi_218803698
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 14:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Jeetje, in mijn beleving (en dat moet eind jaren '90 geweest zijn bij NBC) zag hij er al uit alsof hij toen ieder moment kon omvallen.
Hij oogt een beetje krakkemikkig inmiddels.

Overigens, de laatste keer dat ik hem face to face sprak was iets van 15 jaar terug en toen was hij echt nog fit.
pi_218803703
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 14:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het blijft toch bijzonder hoe sommige mensen op social media dit soort grappen maken. Kijk, dat je zoiets onder vrienden doet... ja, ik maak ook wel eens snoeiharde grappen. Maar er is een tijd en plaats voor dit soort zaken.
Gelukkig hebben ze daar nu el presidente en zijn leger aan internetcultuurstrijders om dat voor iedereen even te bepalen.
pi_218803717
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jahoor maar wat doet het ertoe bij de vraag of de moordenaar doodstraf verdient?
Omdat ik vermoed dat de moordenaar de doodstraf zal krijgen omdat Kirk dik met Trump was, en niet omdat de moordenaar een fair proces krijgt.

We zullen zien. Er is nog een moord waar een rechtszaak over loopt en waar de doodstraf geeïst wordt: de moord van Luigi Mangione op Brian Thomson, de CEO van United Healthcare. Ook daar zijn schokkende beelden van de moord op internet te vinden. https://en.wikipedia.org/(...)on_being_killed.webm

De publieke outrage was echter vele malen minder, en werd ook niet aangewakkerd door Trump z'n kliek door linkse stemmen te onderdrukken en rechtse stemmen bij te staan. En daar is de link met wat ik schreef.

Ik verwacht levenslang voor Luigi Mangione en de doodstraf voor Tyler Robinson, puur en alleen omdat Charlie Kirk een politiek activist voor Trump was en Brian Thomson niet.

Als er niet hypocriet wordt gehandeld, dan krijgen beide levenslang of beide de doodstraf. Als er wel hypocriet wordt gehandeld, dan zal Tyler Robinson zwaarder gestraft worden.

Omdat hij zogenaamd "het land" zal hebben "gedestabiliseerd". Hoewel de moord alleen maar de aanleiding is voor het kamp "Kirk" (en daarmee het kamp "Trump", Trump en Vance zijn daar duidelijk over) om het land te destabiliseren, en de moord dus niet de oorzaak is.

De oorzaak van destabilisatie ligt namelijk bij de mensen die NIET dood of gevangen zijn. Want dat zijn de enigen die kunnen handelen.

De mensen die wel dood of gevangen zijn spelen al geen rol meer, want zij zijn dood of gevangen, en hebben geen vrijheid van handelen. De enige rol die ZIJ nog kunnen spelen is die van werktuig, in de handen van mensen die gebruik van de moord proberen te maken.

Als ik het helemaal juist heb geanalyseerd, zal de rechtszaak van Robinson nog voor die van Mangione afgerond worden, en zal Robinson de doodstraf krijgen. Of Magione de doodstraf zal krijgen, ligt veel minder vast.

Of misschien wordt Robinson wel in de hallen van het gerechtsgebouw doodgeschoten, zoals dat bij Lee Harvey Oswald ging. Dat zou de explosieve situatie in de VS misschien nog wel het beste ontspannen.

Ik kan het natuurlijk ook gewoon bij het verkeerde eind hebben.
pi_218803795
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:01 schreef RetepV het volgende:

Als ik het helemaal juist heb geanalyseerd, zal de rechtszaak van Robinson nog voor die van Mangione afgerond worden, en zal Robinson de doodstraf krijgen.
Als het in dit tempo zo door gaat met de vs zie ik de huidige regering het ook nog wel eens een publieke executie in een stadion laten worden. :')
  donderdag 18 september 2025 @ 15:14:03 #31
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218803830
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als het in dit tempo zo door gaat met de vs zie ik de huidige regering het ook nog wel eens een publieke executie in een stadion laten worden. :')
De pauze show bij de Superbowl. Live op tv: het ophangen van de held Tyler Robinson.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218803916
twitter

Rechts moet niet zo polariseren, links wil alleen maar verbinden.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 18 september 2025 @ 15:26:12 #33
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218803968
Als Lubach het garpje maakt 'de kogel is door de Kirk, huehuehue'... moet ie dan ook gecancelled worden?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218803986
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:21 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]

er zit nogal een groot verschil of een willekeurige demonstrant/gek iets doet of dat het de fucking president van een natie is.

Maar goed dat snap je zelf ook wel.
  Moderator donderdag 18 september 2025 @ 15:28:02 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218804010
Nee

Maar vakantie in de VS zal wel moeilijk worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218804026
quote:

[..]

mag ik al zeggen wat ik van Saddam Hussein vind of van Moammar al-Qadhafi of is dat nog te vroeg?

en Hitler? ondanks dat die zelfmoord plegen. Mag ik al zeggen dat ik zijn standpunten niet deel? Of nog ff wachten?
pi_218804042
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:27 schreef koemleit het volgende:

[..]
er zit nogal een groot verschil of een willekeurige demonstrant/gek iets doet of dat het de fucking president van een natie is.

6 januari 100 duizenden bij de grootste demonstratie ooit die scanderen hang pence. Tot zover de vreedzame rechtsen met hun altijd ook intern verbindende spreekkoren.. :+
pi_218804072
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:27 schreef koemleit het volgende:

[..]

Maar goed dat snap je zelf ook wel.
Eens hoor, echter is het niet alleen trump natuurlijk, er worden overal herdenkingen verstoord etc.

Men doet nu net alsof linkse mensen alleen maar willen verbinden en de haat 100% vanuit rechts komt ofzo.

Niemand is hier 100% de schuldige/onschuldige, maar je kan niet aankomen met de partij der verbinding als je zogenaamd de dode lijken van je tegenstander door de straten wil slepen.
Get woke, go broke!
pi_218804121
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Eens hoor, echter is het niet alleen trump natuurlijk, er worden overal herdenkingen verstoord etc.

Men doet nu net alsof linkse mensen alleen maar willen verbinden en de haat 100% vanuit rechts komt ofzo.

Niemand is hier 100% de schuldige/onschuldige, maar je kan niet aankomen met de partij der verbinding als je zogenaamd de dode lijken van je tegenstander door de straten wil slepen.
wat je zegt is relevants als kopstukken van de partij zulke acties uithalen. Of woorden van polariserende strekking uiten. Op dit moment zie ik de kopstukken van de Reps veel meer polarisen dan andersom.

Niemand doet alsof de haat 100% vanuit rechts komt. Iedereen weet dat beide zeide diehards hebben die haat aanwakkeren. Alleen bij de REPS hebben deze "haatzaaiers" hele prominte functies binnen de partij. Dat hebben ze bij de DEMS niet. Dat is het verschil.

Dus ja grosso mundo wordt er door de reps veel meer gepolariseerd dan door de dems.
  donderdag 18 september 2025 @ 15:41:47 #40
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218804130
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:28 schreef sp3c het volgende:
Nee

Even serieus, ik zou dat nu niet meer durven. Ben wel blank, dus dat levert minder problemen op bij de douane. Maar toch...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218804154
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En als morgen Volkert weer iemand vermoordt?

Als je ziet hoe agressief hij reageert op mensen die hem vragen stelden, dan is hij weldegelijk nog altijd gevaarlijk.
En daarom moet hij dood?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218804160
quote:
[ x ]

Het is de president wiens taak het is te verbinden.
Niet een willekeurige demonstrant.
pi_218804168
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:40 schreef koemleit het volgende:

[..]
wat je zegt is relevants als kopstukken van de partij zulke acties uithalen. Of woorden van polariserende strekking uiten. Op dit moment zie ik de kopstukken van de Reps veel meer polarisen dan andersom.

Niemand doet alsof de haat 100% vanuit rechts komt. Iedereen weet dat beide zeide diehards hebben die haat aanwakkeren. Alleen bij de REPS hebben deze "haatzaaiers" hele prominte functies binnen de partij. Dat hebben ze bij de DEMS niet. Dat is het verschil.

Dus ja grosso mundo wordt er door de reps veel meer gepolariseerd dan door de dems.
Niet als troll bedoeld,maar je woorden "op dit moment zie ik" wil meer zeggen dat je eenzijdig nieuws leest.

Er zijn compilaties van dems die minutenlang oproepen tot politiek geweld, van Pelosi tot wie dan ook:

https://x.com/gracieback2/status/1835734414833418497 (10 keer met embed geprobeerd, werkt niet).

En NEE, dit is niet mijn "bewijs" dat het dus wel maar van 1 kant komt, maar gewoon dat beide kanten het doen en dus niet voornamelijk de reps

Het is maar wie je volgt, wat je leest.
Get woke, go broke!
pi_218804183
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is de president wiens taak het is te verbinden.
Niet een willekeurige demonstrant.
Sorry voor de whataboutism, maar dat deed Biden ook totaal niet, integendeel. Dus ja......
Get woke, go broke!
pi_218804208
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sorry voor de whataboutism, maar dat deed Biden ook totaal niet, integendeel. Dus ja......
Heb je dan voor het publiek eens 10 tweets die Biden gestuurd heeft en volgens jou net zo polariseren als die van Trump.
pi_218804262
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik heb Biden nog nooit een gouverneur Scum horen noemen.

Maar wellicht heb jij voorbeelden?
pi_218804330
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Heb je dan voor het publiek eens 10 tweets die Biden gestuurd heeft en volgens jou net zo polariseren als die van Trump.
It's getting hot in here so I am going to leave...
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_218804339
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
En daarom moet hij dood?
Nee maar ik zal er geen traan om laten en hij had idd langer vast moeten zitten.
pi_218804345
quote:
[ x ]

Je zegt het verkeerd. Het is namelijk extreem links dat dit doet.

En daarmee zeg je dus tegelijkertijd dat de Trump regering extreem rechts is.

En polariseren is hoe extreem rechts rolt. Dat hoort er bij.

Dus waarom vind jij dat extreem rechts zou moeten ophouden met polariseren?

Jaja, hold your horses maar, ik begrijp wel dat je ironie probeerde te gebruiken. Maar het ironische is dat je je eigen ironie verslaat, omdat het de waarheid blijkt te zijn. :+ Ironisch, hé?

Extreem rechts polariseert als een malle, en extreem links wil daar een einde aan maken. Extreem rechts was al lange tijd aan het polariseren, en is nu Charlie Kirk's dood aan het gebruiken om nog harder te polariseren.

Ik kom Charlie Kirk's gezicht nu hij doodgeschoten is ineens overal tegen. Extreem rechts is gewoon zijn lichaam door heel social media aan het slepen. Kirk's lijk maakt een complete virtual tour rond de wereld.

Wat is daar anders aan dan het door de straat slepen van een pop?
pi_218804400
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 14:57 schreef Hiddendoe het volgende:
Voordat Kirk werd vermoord, had het merendeel op dit forum nog nooit van hem gehoord.
Mijzelf idem. En als ik de reacties en media moest geloven dan was zojuist de reïncarnatie van Hitler 'kaltgestellt'.

In de coulissen liep ie al warm als natuurlijk opvolger van Trump. En reken maar dat als laatstgenoemde destijds was geliquideerd legio mensen inwendig een slagroomtaart zouden hebben besteld. Kirk deed op een heleboel vlakken eigenlijk denken aan Theo van Gogh. Soms gebruik je bepaalde woorden om een groep/mensen te triggeren om zodoende juist een open gesprek aan te wakkeren. De 'extase' vanuit de linkerhoek heeft vooral te maken met 1) niet kunnen omgaan met een andere mening dus 'probleem opgelost' 2) hij werd te populair en won daardoor teveel sympathie. Zo kijk ik ernaar.

En door in het hol van de leeuw (lees: universiteiten) te gaan zitten debatteren (!) ontstaat ontegenzeggelijk wederzijds respect. 'Zit hij hier nu echt? Kan ik ertegen praten? Van mens tot mens?'. Vergelijk het met Timmermans die sympathie wint aan de rechterkant van spectrum. Veelal stonden er studenten voor hem die totaal uit hun nek lulden (omdat velen leven in een bubbel en daardoor links/rechts radicaliseren) en die werden 'on the spot' van repliek bediend. Ook een heleboel maakten zich oprecht zorgen en dat leverde interessante gesprekken op. Op basis van woorden/inhoud val je Kirk vervolgens aan i.p.v. algemene oneliners en scheldpartijen. Heb zojuist nog een filmpje gekeken en daarin zegt ie letterlijk: 'ik zie dat je het moeilijk hebt, bedankt voor het lef dat je hier bent gaan staan, zodat we kunnen praten met elkaar, tot de volgende keer, niet boe-roepen mensen...'. Alleen al het feit dat je die microfoon oppakt maakt dat een vader trots is op z'n dochter. Het is geweldig om te zien dat jongeren zich druk maken om de wereld waarin ze opgroeien. En juist diegene ontvangt vervolgens de kogel...

Neem abortus. Ben voorstander van abortusklinieken. Maar je hebt groepen die pertinent tegen zijn (vanuit religie bijv.) of juist gaan bagatelliseren en erover praten alsof het cupcakes betreft. Iemand als Kirk riep '99% van alle abortussen staan los van incest, verkrachting of medische noodzaak waardoor jaarlijks één miljoen Amerikanen niet geboren worden, jij en ik, homostellen hebben vaak een grote kinderwens'. Dit soort gesprekken kun je in de huidige samenleving dus nooit voeren. Je zult gelijk een stempel krijgen en in een bepaalde hoek worden geduwd aangezien 'krantenkop(cancel)cultuur' heersend is. Zodra er inhoud bij komt kijken en je gedachten uitwisselt hoort men wat men wil horen waardoor errors ipv kruisbestuiving.

En dit plaats ik allemaal onder een bepaald voorbehoud aangezien je na één week hieraan geen conclusie kunt vastpinnen
(of je nou een democraat of republikein bent iedereen denkt uniek en 'oorlog' voer je vanuit menselijk respect met woorden)
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen!
  donderdag 18 september 2025 @ 16:45:11 #51
66444 Lord_Vetinari
pi_218804428
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 16:40 schreef RetepV het volgende:

[..]
Dan heb je blijkbaar zo veel tijd gespendeerd met hier reageren dat je vergeten bent het nieuws te volgen?

Trump heeft zojuist Antifa op de terroristenlijst gezet. Terwijl Antifa een BEWEGING is en helemaal niet eens een ORGANISATIE. Hoe moet hij een Antifa herkennen? Aan het spandoeken "Gegen Nazi's", "Stop fascism", en dergelijke?

Gaat hij mensen als terrorist oppakken en de gevangenis in laten smijten die tegen fascisme zijn?

Dan geeft hij het fascisme zelf een vrijbrief. Een president die fascisme een vrijbrief geef en hun oppositie verplettert... Die gelooft dat hij de fascisten in de hand heeft, dat die fascisten naar hem zullen luisteren. De gevolgtrekking daarvan is dat Trump dus de baas van de fascisten is, of dat in ieder geval denkt. Dan is hij dus de fascistische leider.

Ik ben benieuwd of Trump NOG verder naar rechts zal gaan opschuiven.
Hij is ook meteen op zijn vingers getikt:

pi_218804434
Dat hele links/rechts doet er helemaal niet toe. Wat je nu onder je neus ziet gebeuren is de langzame opbouw van een totalitaire staat. Vrije meningen worden onderdrukt uit naam van de vrijheid van meningsuiting, een betere aanwijzing bestaat er niet.
  donderdag 18 september 2025 @ 16:56:47 #53
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218804485
quote:
6s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:21 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Ah ja altijd weer het 'muh vrijheid van meningsuiting'
Nee, mensen doodverwensen valt daar niet onder, geweld verheerlijken ook niet.
Natuurlijk niet, maar dat deed deze man toch niet?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218804497
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 16:46 schreef RetepV het volgende:
Dat hele links/rechts doet er helemaal niet toe. Wat je nu onder je neus ziet gebeuren is de langzame opbouw van een totalitaire staat. Vrije meningen worden onderdrukt uit naam van de vrijheid van meningsuiting, een betere aanwijzing bestaat er niet.
Dit dus, heel eng dat er ook redelijk veel Nederlanders achter zo'n Trump aanlopen.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218804510
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 16:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Hij is ook meteen op zijn vingers getikt:

[ afbeelding ]
Wow, iemand die zich op "X" (het goddelijke platform van Elon) zichzelf een proclaimed "TERRORIST EXPERT" noemt. Koning Trump kan doen wat hij wil, hadden jullie maar een betere kandidaat dan een DEI hire moeten inzetten.

Het is dat hij het allemaal in CAPS ZET WANT ANDERS HAD IK HEM NIET GELOOFD!!!

Over 20 jaar hebben de democraten wellicht weer keertje kans om President achtig materiaal af te leveren, tot die tijd schreeuwen vanaf de zijlijn. Conoce tus espacio.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_218804535
quote:
Nee

Daar vrees ik ook voor. Wilde eigenlijk naar Californië en Hawaï maar deze sfeer staat mij helemaal niet aan.
pi_218804550
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Daar vrees ik ook voor. Wilde eigenlijk naar Californië en Hawaï maar deze sfeer staat mij helemaal niet aan.
Het lijkt mij niet dat je hier echt veel van mee gaat krijgen (anders dan op het moment dat je de VS inkomt, dat is altijd wel ellende).
pi_218804560
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:00 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Het is dat hij het allemaal in CAPS ZET WANT ANDERS HAD IK HEM NIET GELOOFD!!!
Jij weigert hem te geloven omdat hij in caps lock tweet?

Ik ken anders nog wel iemand die alleen maar in caps lock tweet.

Oh, ironie.
pi_218804570
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:10 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Waarom iemand überhaupt nog naar de shithole wil gaan die Amerika is geworden is mij al een raadsel. Serieus, waarom? Er is ook werkelijk waar 0,0 historie of cultuur daar.. waarom niet naar een mooi land met een rijke historie?
Natuur is wel fantastisch daar.
pi_218804580
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:13 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Jij weigert hem te geloven omdat hij in caps lock tweet?

Ik ken anders nog wel iemand die alleen maar in caps lock tweet.

Oh, ironie.
Alleen Trump mag dat inderdaad, iedereen else is een copy cat. Ook newsom die zijn retoriek kopieert en zichzelf voor schut zet.. :z
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_218804584
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het lijkt mij niet dat je hier echt veel van mee gaat krijgen (anders dan op het moment dat je de VS inkomt, dat is altijd wel ellende).
Mwah sfeer is wel stevig verhard. Toen ik februari 2017 in Florida was vond ik dat al.
Vrienden die daar toen woonden zeiden dat het allemaal wel los zou lopen maar dat hebben we gezien.
pi_218804622
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Natuur is wel fantastisch daar.
Sure, maar dat geldt ook voor de landen waar je de cultuur er gratis bij krijgt.

Ach, ieder zijn ding :) Ik vind het sowieso maar een raar land met rare mensen.
pi_218804663
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:10 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Nee, dan liever een kogel door je hoofd van de andere kant inderdaad :)
[..]
Waarom iemand überhaupt nog naar de shithole wil gaan die Amerika is geworden is mij al een raadsel. Serieus, waarom? Er is ook werkelijk waar 0,0 historie of cultuur daar.. waarom niet naar een mooi land met een rijke historie?
Het is westers maar anders en je hebt er mooie natuur.
Plus ik heb in Europa al bijna alles gehad en in Azie ook.

Afrika en Zuid Amerika geef ik niet veel om dan blijven Australië en Noord Amerika over.
  donderdag 18 september 2025 @ 17:41:54 #64
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_218804735
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Mocht je wel gaan, Florida vond ik vele malen toffer dan Cali
pi_218804886
Trump doet in de UK nog even een duit in het zakje:

Kimmel is not a talented person, he has very bad ratings more than anything else and they should have fired him a long time ago,” said Trump alongside UK Prime Minister Keir Starmer during a press conference. “You can call that free speech or not, he was fired for lack of talent.” Trump made similar remarks yesterday on his Truth Social platform.

https://deadline.com/2025(...)e-speech-1236547961/

Hoe kun je zo'n man nu serieus nemen die bewust een grote etter uithangt? Het is mij een compleet raadsel.
pi_218804980
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:08 schreef InzolVC het volgende:
Linkse idiootjes nu.

[ afbeelding ]
De grap is dat Maga prat gaat op de vrijheid van meningsuiting, met als toppunt Vance die de EU een veeg uit de pan gaf.

En nu zien we hoe Maga mensen met een onwelgevallige mening probeert de mond te snoeren, of erger.
pi_218804984
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Trump doet in de UK nog even een duit in het zakje:

Kimmel is not a talented person, he has very bad ratings more than anything else and they should have fired him a long time ago,” said Trump alongside UK Prime Minister Keir Starmer during a press conference. “You can call that free speech or not, he was fired for lack of talent.” Trump made similar remarks yesterday on his Truth Social platform.

https://deadline.com/2025(...)e-speech-1236547961/

Hoe kun je zo'n man nu serieus nemen die bewust een grote etter uithangt? Het is mij een compleet raadsel.
Het is een etter met heel veel macht.
Dat is het probleem.
pi_218804990
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
De grap is dat Maga prat gaat op de vrijheid van meningsuiting, met als toppunt Vance die de EU een veeg uit de pan gaf.

En nu zien we hoe Maga mensen met een onwelgevallige mening probeert de mond te snoeren, of erger.
Maga doet nu een keer aan cancel-cukture. Iets waar links zelf gek op is. Heb je hier ineens iets op tegen?
pi_218804999
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:16 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Maga doet nu een keer aan cancel-cukture. Iets waar links zelf gek op is. Heb je hier ineens iets op tegen?
De overheid onder Biden heeft niet gedreigd tv-stations uit de ether te halen, als iemand wat zei wat hen onwelgevallig was.
pi_218805002
quote:

[..]
Maar Maga deed dat niet. De FCC is geen Maga en het was vooral dat lokale stations hun handen er vanaf trokken.
pi_218805040
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:18 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De overheid onder Biden heeft niet gedreigd tv-stations uit de ether te halen, als iemand wat zei wat hen onwelgevallig was.
Wel sociale media gecensureerd, stiekem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218805131
Vrijheid van meningsuiting is niet onbeperkt, en je moet ook niet raar staan te kijken als je baas niet blij is met wat je op social media flikkert; zijn bedrijf kan daar flink onder lijden.

Blauw okselhaar begrijpt dit soort dingen vrij moeilijk.
pi_218805255
Kijkt er überhaupt iemand naar die late night shows zoals Kimmel dan? misschien paar boomers die kijken met ondertiteling aan.
pi_218805280
quote:

[..]
Toon eens aan dat ik ooit voorstander ben geweest.
pi_218805290
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:46 schreef epicbeardman het volgende:
Kijkt er überhaupt iemand naar die late night shows zoals Kimmel dan? misschien paar boomers die kijken met ondertiteling aan.
Waarom heeft een Amerikaan ondertiteling nodig?
pi_218805305
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:33 schreef ToT het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is niet onbeperkt, en je moet ook niet raar staan te kijken als je baas niet blij is met wat je op social media flikkert; zijn bedrijf kan daar flink onder lijden.

Blauw okselhaar begrijpt dit soort dingen vrij moeilijk.
Dat is wel lachen, opeens kent vrijheid van meningsuiting beperkingen...

En laat eens zien dat Kimmel blauw okselhaar heeft.
  Moderator donderdag 18 september 2025 @ 18:54:27 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218805319
ik vind niet dat je werkgever een mening zou moeten hebben over wat je thuis op social media plaatst
pi_218805337
quote:
88s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:54 schreef sp3c het volgende:
ik vind niet dat je werkgever een mening zou moeten hebben over wat je thuis op social media plaatst
Ik denk dat het van de functie afhangt. Ik kan me voorstellen dat als je een representatieve functie hebt een werkgever daar best kritisch naar kan kijken.
pi_218805344
Nou, het is best opvallend dat X werd verguisd vanwege de censuur en X wordt bejubeld voor de vrijheid van meningsuiting.

Maar op het moment dat sommigen een ongewenste mening uiten, dan wordt er een klopjacht georganiseerd om ze zoveel mogelijk te beschadigen.
En wordt er gejuicht dat tv programma's waar Trump een hekel aan heeft 1 voor 1 van de buis verdwijnen...
pi_218805361
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Met andere woorden, je weet geen enkel voorbeeld te noemen waarbij Biden opriep om shows te cancelen.
Hij hoefde dit niet te doen, want alle zenders eten uit de hand van links-progressief Amerika. Daarentegen riepen zijn Democratische collega's allemaal op om conservatieven lastig te vallen. Ze waren onvermoeibaar in het suggereren dat mensen op rechts nazi's, racisten, enzovoorts zouden zijn in elke comment of toespraak. Dat is regelrechte opruiing en getuigt van een diepe haat en wens om idioten op links zo gek te krijgen om conservatieven wat aan te doen. Precies wat jij ook onvermoeibaar doet in elke comment hier op fok.nl
  Moderator donderdag 18 september 2025 @ 19:06:56 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218805407
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:56 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik denk dat het van de functie afhangt. Ik kan me voorstellen dat als je een representatieve functie hebt een werkgever daar best kritisch naar kan kijken.
nee boeit me geen kut, je moet gewoon je eigen mening kunnen geven in je eigen omgeving

als je als woordvoerder in je functie dingen zegt die het bedrijf pijn doen prima, weg met die vogel maar je eigen social media is je eigen social media, daar zou je baas geen mening over mogen hebben
pi_218805445
quote:
88s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee boeit me geen kut, je moet gewoon je eigen mening kunnen geven in je eigen omgeving

als je als woordvoerder in je functie dingen zegt die het bedrijf pijn doen prima, weg met die vogel maar je eigen social media is je eigen social media, daar zou je baas geen mening over mogen hebben
Ik vind dat gewoon het hebben van consequenties van je eigen spreuk. Waarbij ik wel vindt dat de werkgever alsnog moet aantonen dat het je functioneren in de weg zou staan. Het kan niet zo zijn dat je wat doms zegt en je dan op staande voet maar ontslagen wordt.

Stel je zegt dat je eigenlijk niet ziek bent terwijl je ziek bent gemeld, of je bent een verkoper en een tweet van je komt in het nieuws waarin je stelt dat de negers weer aan de bomen geknoopt moesten worden, dan zijn dat situaties waar ik me best kan voorstellen dat een werkgever daar een punt van maakt.
  donderdag 18 september 2025 @ 19:13:58 #83
66444 Lord_Vetinari
pi_218805465
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik vind dat gewoon het hebben van consequenties van je eigen spreuk. Waarbij ik wel vindt dat de werkgever alsnog moet aantonen dat het je functioneren in de weg zou staan. Het kan niet zo zijn dat je wat doms zegt en je dan op staande voet maar ontslagen wordt.

Stel je zegt dat je eigenlijk niet ziek bent terwijl je ziek bent gemeld, of je bent een verkoper en een tweet van je komt in het nieuws waarin je stelt dat de negers weer aan de bomen geknoopt moesten worden, dan zijn dat situaties waar ik me best kan voorstellen dat een werkgever daar een punt van maakt.
Behalve bij FOX, waar een nieuwslezer gewoon kan stellen dat daklozen maar onvrijwillig een spuitje moeten krijgen.
pi_218805474
Lastige situatie....
Cancelcultuur is kut, maar als baas hoef je ook niet alles te pikken als iets je bedrijf kan schaden.
  donderdag 18 september 2025 @ 19:15:56 #85
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218805485
quote:

[..] je eigen social media is je eigen social media, daar zou je baas geen mening over mogen hebben
Zo werkt het dus niet meer.
Als Donnie of zijn MAGA vrinden je cancellen omdat je niet optreedt tegen een "linkse" werknemer is je company zo naar de klote.

Kijk hoe Mercedes, BMW en veruit de meeste Duitse bedrijven zich gedroegen toen de boze oom uit Oostenrijk de baas was.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_218805488
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Behalve bij FOX, waar een nieuwslezer gewoon kan stellen dat daklozen maar onvrijwillig een spuitje moeten krijgen.
Ja, dan heb je een werkgever die het niet boeit. En klaarblijkelijk ook een hypocriet kijkerspubliek.

Ik weet niet of je nou doorhebt dat ik dat aankaartte hier of niet?!
  Moderator donderdag 18 september 2025 @ 19:16:15 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218805491
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

als je niet ziek bent als je jezelf ziek hebt gemeld pleeg je fraude

daar heeft je werkgever logischerwijs een mening over
  Moderator donderdag 18 september 2025 @ 19:16:46 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218805497
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:15 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Als Donnie of zijn MAGA vrinden je cancellen omdat je niet optreedt tegen een "linkse" werknemer is je company zo naar de klote.

Kijk hoe Mercedes, BMW en veruit de meeste Duitse bedrijven zich gedroegen toen de boze oom uit Oostenrijk de baas was.
I know

maar ik vind dat het wel zo zou moeten werken
pi_218805516
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:15 schreef ToT het volgende:
Lastige situatie....
Cancelcultuur is kut, maar als baas hoef je ook niet alles te pikken als iets je bedrijf kan schaden.
Heel die Kirk en zijn dood interesseren me geen hol. Hoe schaad dit het bedrijf waar ik voor werk?
  donderdag 18 september 2025 @ 19:19:05 #90
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218805520
quote:
88s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
I know

maar ik vind dat het wel zo zou moeten werken
Eens.
Maar in de tussentijd is Starmer de rest van de week bezig aarsharen en aarsmaden uit zijn gebitje te verwijderen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_218805526
quote:
2s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heel die Kirk en zijn dood interesseren me geen hol. Hoe schaad dit het bedrijf waar ik voor werk?
Dit is wel ff wat anders dan bijvoorbeeld in een Mc Donalds uniform staan juichen en dansen en roepen dat je zo blij bent dat hij dood is.
pi_218805528
quote:

[..]

Feit dat er zo veel PVV/FVD stemmers zijn en dit niet daadwerkelijk in collegiale sferen of zelfs in vriendenkringen durven uit te spreken, zegt genoeg over wat voor cancelculture er dagelijks nog speelt.

Kijk alleen al wat voor haat Wout Weghorst krijgt omdat hij een experimenteel prikje weigerde.

Ik ken toevallig een vrij extreem links meisje, die heeft een woning gekocht nieuwbouw en liet het merken dat ze dit niet leuk vond toen er een AZC gebouwd ging worden bij naar nieuwbouw wijk. Nou ze kreeg echt scheve gezichten van paar collega's toen ze dit aankaartte. Terwijl het een GL meid is :*
  donderdag 18 september 2025 @ 19:21:17 #93
66444 Lord_Vetinari
pi_218805547
quote:
2s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Totaal niet. Je onvermogen werkwoorden te vervoegen is veel schadelijker voor het imago van het bedrijf bij externe contacten.
pi_218805555
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:19 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Feit dat er zo veel PVV/FVD stemmers zijn en dit niet daadwerkelijk in collegiale sferen of zelfs in vriendenkringen durven uit te spreken, zegt genoeg over wat voor cancelculture er dagelijks nog speelt.

Kijk alleen al wat voor haat Wout Weghorst krijgt omdat hij een experimenteel prikje weigerde.

Ik ken toevallig een vrij extreem links meisje, die heeft een woning gekocht nieuwbouw en liet het merken dat ze dit niet leuk vond toen er een AZC gebouwd ging worden bij naar nieuwbouw wijk. Nou ze kreeg echt scheve gezichten van paar collega's toen ze dit aankaartte. Terwijl het een GL meid is :*

Vandaag in dingen die nooit gebeurd zijn.
pi_218805561
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Totaal niet. Je onvermogen werkwoorden te vervoegen is veel schadelijker voor het imago van het bedrijf bij externe contacten.
/care
pi_218805579
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is wel lachen, opeens kent vrijheid van meningsuiting beperkingen...

En laat eens zien dat Kimmel blauw okselhaar heeft.
Yup, de Kimmel kwestie legt gewoon hypocrisie bloot. Onderstaande tweet was in 2022 een aanvulling op FCC's Brendan Carr's eigen statement tegen de twitterblokkade die The Babylon Bee (satirisch nieuws, vergelijkbaar met De Speld) kreeg:

De aanleiding van die blokkade was een satirisch artikel over een transgender die de titel Man van het Jaar zou hebben gewonnen. Carr haalde een quote van Biden aan:

“Good satire about our leaders—about our society—is quintessentially an American thing”
~ President Joe Biden, White House Correspondents’ Dinner, 04.30.22

twitter

Om met een groot leider te spreken:

“Well, well, well… how the turntables.”
~ Michael Scott, Regional Manager of Dunder Mifflin in Scranton, Pennsylvania
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_218805580
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:15 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Of facebook stelt geen vragen en censuurt iedereen wie dictator Biden wil.

pi_218805609
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vandaag in dingen die nooit gebeurd zijn.
Iets met de Tippe, google maar.
pi_218805637
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:00 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Hij hoefde dit niet te doen, want alle zenders eten uit de hand van links-progressief Amerika. Daarentegen riepen zijn Democratische collega's allemaal op om conservatieven lastig te vallen. Ze waren onvermoeibaar in het suggereren dat mensen op rechts nazi's, racisten, enzovoorts zouden zijn in elke comment of toespraak. Dat is regelrechte opruiing en getuigt van een diepe haat en wens om idioten op links zo gek te krijgen om conservatieven wat aan te doen. Precies wat jij ook onvermoeibaar doet in elke comment hier op fok.nl
Allemaal bladiebla.

Feite blijft dat je je bewering niet hard kunt maken.

Ondertussen klaagt Trump de NYT aan voor 15 miljard...
pi_218805666
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:23 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Yup, de Kimmel kwestie legt gewoon hypocrisie bloot.
Maar dat is ook de blauwdruk van de regering Trump...
pi_218805672
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:41 schreef jigggy het volgende:

[..]
Mocht je wel gaan, Florida vond ik vele malen toffer dan Cali
Daar ben ik al geweest.
pi_218805792
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:23 schreef Nober het volgende:

[..]
Of facebook stelt geen vragen en censuurt iedereen wie dictator Biden wil.

[ afbeelding ]
Ha, wederom een plaatje maar geen link. Ik zie wel de naam van Sean Adl-Tabatabai staan en dan gaan de alarmbellen meteen af. Hij is immers de man achter fake news website The People's Voice.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_218805889
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:38 schreef InzolVC het volgende:

[..]
On-topic als het gaat over linkse hypocrisie.
Nope.
pi_218805906
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:38 schreef recursief het volgende:

[..]
Ha, wederom een plaatje maar geen link. Ik zie wel de naam van Sean Adl-Tabatabai staan en dan gaan de alarmbellen meteen af. Hij is immers de man achter fake news website The People's Voice.
https://thepeoplesvoice.t(...)didnt-ask-questions/
pi_218805951
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:23 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Yup, de Kimmel kwestie legt gewoon hypocrisie bloot. Onderstaande tweet was in 2022 een aanvulling op FCC's Brendan Carr's eigen statement tegen de twitterblokkade die The Babylon Bee (satirisch nieuws, vergelijkbaar met De Speld) kreeg:

De aanleiding van die blokkade was een satirisch artikel over een transgender die de titel Man van het Jaar zou hebben gewonnen. Carr haalde een quote van Biden aan:

“Good satire about our leaders—about our society—is quintessentially an American thing”
~ President Joe Biden, White House Correspondents’ Dinner, 04.30.22

[ x ]

Om met een groot leider te spreken:

“Well, well, well… how the turntables.”
~ Michael Scott, Regional Manager of Dunder Mifflin in Scranton, Pennsylvania
Ondertussen op De Speld...
pi_218805992
quote:
quote:
CIA Deployed Snipers to Charlie Kirk Event As Spy Plane Secretly Filmed Assassination
:P
pi_218806191
quote:
Dank u, bevestigt dus mijn vermoeden.

The People's Voice

[ Bericht 2% gewijzigd door recursief op 18-09-2025 20:14:11 ]
pi_218806551

Oh Kate is de volgende die gecanceld gaat worden. CANCELWARS _O_ Ze ziet er te blij uit op de foto's met Trump.
Dat reddit ook zeg, heerlijk om af en toe in dat gekkenhuis te kijken. ~O>

Kimmel verspreid gewoon leugens over deze moord, ABC cancelt hem, niet het witte huis :')

Net zoals Tucker kan Kimmel toch ook gewoon youtube kanaal beginnen, wist niet eens dat die gek op mainstream TV kwam.
pi_218806567
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:00 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Hij hoefde dit niet te doen, want alle zenders eten uit de hand van links-progressief Amerika.
Nou, ik zou Fox toch wel als een tikje rechts van het midden durven te plaatsen...
pi_218806791
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:30 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Oh Kate is de volgende die gecanceld gaat worden. CANCELWARS _O_ Ze ziet er te blij uit op de foto's met Trump.
Dat reddit ook zeg, heerlijk om af en toe in dat gekkenhuis te kijken. ~O>

Kimmel verspreid gewoon leugens over deze moord, ABC cancelt hem, niet het witte huis :')

Net zoals Tucker kan Kimmel toch ook gewoon youtube kanaal beginnen, wist niet eens dat die gek op mainstream TV kwam.
Kate wordt ontslagen?

Het wordt steeds gekker in Maga land...
pi_218806894
quote:
He was killed on camera. No one's family deserves to have to witness that. It's unthinkably cruel that people would then go on the internet and use their platform to say about an innocent man that "I don't care that he's dead." "He's not a hero." "He's a scumbag." "He shouldn't be celebrated."
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 18 september 2025 @ 21:07:16 #112
504077 Zoddie
pi_218806981
Zie nu pas over Jimmy Kimmel.
Maar hij heeft gewoon gelijk? Ik zie het punt niet echt.

Rechts USA sleept Charlie's lichaam over de grond rond aan een touw en vraagt aan iedereen waarom ze zijn lichaam niet respecteren.

Het zijn beiden Mongolen.
Rechts maakt gebruik van de dood links zit zijn dood te vieren.

Totaal krankjorum allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoddie op 18-09-2025 21:16:41 ]
  donderdag 18 september 2025 @ 21:13:52 #113
274627 Harmankardon
pi_218807032
Hadden ze toch gelijk over de chemtrails. Knettergek zijn ze daar.
  donderdag 18 september 2025 @ 21:18:44 #114
292180 epicbeardman
pi_218807064
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:07 schreef Zoddie het volgende:
Zie nu pas over Jimmy Kimmel.
Maar hij heeft gewoon gelijk? Ik zie het punt niet echt.

Rechts USA sleept Charlie's lichaam over de grond rond aan een touw en vraagt aan iedereen waarom ze zijn lichaam niet respecteren.

Het zijn beiden Mongolen.
Rechts maakt gebruik van de dood links zit zijn dood te vieren.

Totaal krankjorum allemaal.
Als linkse Lubach op zijn slechtbekeken showtje gaat lopen roepen dat Pim Fortuyn door een rechts-extremist is vermoord mag hij ook wel ontslagen worden door RTL.

Liegen is nooit goed als "komediant"
  donderdag 18 september 2025 @ 21:24:17 #115
507827 Sanvi
pi_218807141
quote:
6s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:18 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Als linkse Lubach op zijn slechtbekeken showtje gaat lopen roepen dat Pim Fortuyn door een rechts-extremist is vermoord mag hij ook wel ontslagen worden door RTL.

Waar heeft Kimmel gelogen dan?
  donderdag 18 september 2025 @ 21:25:39 #116
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218807154
Het blijft ook bijzonder dat men in bepaalde contreien moet terugvallen op comedians voor een narratief. Dat gebeurt hier op FOK! ook wel dat men dan beelden deelt van een comedian die een sketch doet over iets politieks en dan zijn er echt mensen die dat een 'hartstikke goed punt' vinden. Als je alleen maar kunt terugvallen op bepaalde media of mensen zoals comedians voor je politieke talking points is dat een behoorlijk zwaktebod.
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor George Floyd ging dat op ja, een drugsverslaafde en draaideurcrimineel. Dat is een hele andere categorie dan Kirk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 18 september 2025 @ 21:35:29 #117
445753 Wantie
pi_218807241
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:25 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft ook bijzonder dat men in bepaalde contreien moet terugvallen op comedians voor een narratief. Dat gebeurt hier op FOK! ook wel dat men dan beelden deelt van een comedian die een sketch doet over iets politieks en dan zijn er echt mensen die dat een 'hartstikke goed punt' vinden. Als je alleen maar kunt terugvallen op bepaalde media of mensen zoals comedians voor je politieke talking points is dat een behoorlijk zwaktebod.
[..]
Leuk verzonnen, maar hoezo wordt terug gevallen op het narratief van een comediant?

quote:
Voor George Floyd ging dat op ja, een drugsverslaafde en draaideurcrimineel. Dat is een hele andere categorie dan Kirk.
Het ene leven is dus meer waard dan het andere.
  donderdag 18 september 2025 @ 21:39:31 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218807280
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, de 'bepaalde contreien' zijn er weer.. _O- :W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 18 september 2025 @ 21:42:22 #119
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218807306
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Leuk verzonnen, maar hoezo wordt terug gevallen op het narratief van een comediant?
[..]
Het ene leven is dus meer waard dan het andere.
Nee hoor, dat zegt helemaal niemand. Wel kan het argument worden gemaakt dat door bepaald nobel gedrag in vergelijking met bepaald verwerpelijk gedrag (wat Charlie Kirk deed was goed en wat George Floyd deed was verwerpelijk) verdiend de een meer eerbetoon dan de ander.
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ah, de 'bepaalde contreien' zijn er weer.. _O- :W
Ik heb je de vorige keer al gezegd dat ik met dit soort berichten niets kan. Als je kritiek hebt, prima, maar wees dan specifiek en geef aan wat en waarom je dat dwarszit. En deins dan vervolgens ook niet terug daar een discussie over te voeren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 18 september 2025 @ 21:46:35 #120
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218807341
quote:

[..]

Persoonlijk denk ik ook niet dat de meeste mensen zulke shows kijken voor het politieke activisme. Maar kan het uiteraard fout hebben.

Kun je je voorstellen dat Carson dit zou doen _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 18 september 2025 @ 21:46:59 #121
445753 Wantie
pi_218807344
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dat zegt helemaal niemand. Wel kan het argument worden gemaakt dat door bepaald nobel gedrag in vergelijking met bepaald verwerpelijk gedrag (wat Charlie Kirk deed was goed en wat George Floyd deed was verwerpelijk) verdiend de een meer eerbetoon dan de ander.
[..]
quote:
Maar dat is puur een mening.

Mag je hebben natuurlijk, maar iemand anders kan daar een andere mening op hebben.
En op die personen wordt jacht gemaakt op dit moment.

Ik heb je de vorige keer al gezegd dat ik met dit soort berichten niets kan. Als je kritiek hebt, prima, maar wees dan specifiek en geef aan wat en waarom je at dwarszit. En deins dan vervolgens ook niet terug daar een discussie over te voeren.
Je komt gewoon met een verzinsel.
  donderdag 18 september 2025 @ 21:47:53 #122
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218807359
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb je de vorige keer al gezegd dat ik met dit soort berichten niets kan. Als je kritiek hebt, prima, maar wees dan specifiek en geef aan wat en waarom je at dwarszit. En deins dan vervolgens ook niet terug daar een discussie over te voeren.

Je komt gewoon met een verzinsel.
Welk verzinsel?
  donderdag 18 september 2025 @ 21:56:17 #123
445753 Wantie
pi_218807455
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welk verzinsel?
Waar hij op reageerde.
  donderdag 18 september 2025 @ 21:57:48 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218807467
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waar hij op reageerde.
Mocht je het over mij hebben: ik ben GEEN 'hij' :P
  donderdag 18 september 2025 @ 22:04:31 #125
292180 epicbeardman
pi_218807512
  donderdag 18 september 2025 @ 22:06:12 #126
445753 Wantie
pi_218807525
quote:
Leuk bedacht.
Typisch Maga-slachtofferspel..

Ik trap er niet in.
  donderdag 18 september 2025 @ 22:06:25 #127
292180 epicbeardman
pi_218807528
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:24 schreef Sanvi het volgende:

[..]
“We hit some new lows over the weekend with the MAGA gang desperately trying to characterize this kid who murdered Charlie Kirk as anything other than one of them, and doing everything they can to score political points from it,” the host said on his show, which is taped in front of a live audience.

Conservatives slammed those comments, saying they mischaracterized the political views of the accused shooter, Tyler Robinson, whose mother said her son had shifted toward the political left and had become “more pro-gay and trans-rights oriented.”
  donderdag 18 september 2025 @ 22:08:11 #128
445753 Wantie
pi_218807538
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:06 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
“We hit some new lows over the weekend with the MAGA gang desperately trying to characterize this kid who murdered Charlie Kirk as anything other than one of them, and doing everything they can to score political points from it,”; the host said on his show, which is taped in front of a live audience.

Conservatives slammed those comments, saying they mischaracterized the political views of the accused shooter, Tyler Robinson, whose mother said her son had shifted toward the political left and had become “more pro-gay and trans-rights oriented.”
Dat is precies wat we hebben gezien.

Dat is kennelijk tegen het zere been van Maga, maar is daarmee geen leugen.
  donderdag 18 september 2025 @ 22:11:22 #129
221110 vaarsuvius
pi_218807563
quote:
Nee

daar wil je toch al niet dood gevonden worden tegenwoordig.. Ik ga wel lekker naar Canada (of Brazilië, ben nog nooit in Zuid Amerika geweest )
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  donderdag 18 september 2025 @ 22:13:44 #130
292180 epicbeardman
pi_218807582
twitter

De meest intelligente democraat in decennia! (Na Tulsi Gabbard en Donald Trump, Elon Musk, RFK JR)

quote:
WOW! Senator JOHN FETTERMAN (D-PA) went off on his own party for calling everyone on the right "Nazi" and "fascist" after it's caused violence.

"Don't compare him to anyone! And if you do, you will incite somebody to say, 'Well now, I feel like I have to take him out!'"

"People seem to have forgotten that the president took a shot to the head...Can you imagine if that shot would have gone the way Charlie Kirk’s went? And what kind of condition our nation would be in?"
  donderdag 18 september 2025 @ 22:21:01 #131
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_218807638
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:19 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Wout Weghorst speelt bij de grootste club van Nederland. En dat zeg ik als niet-Ajacied. Hoezo dus gecanceld?

Mensen vonden gewoon iets van zijn gedrag, maar werd helemaal niet gecanceld.
  donderdag 18 september 2025 @ 22:35:47 #132
507827 Sanvi
pi_218807743
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:06 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
“We hit some new lows over the weekend with the MAGA gang desperately trying to characterize this kid who murdered Charlie Kirk as anything other than one of them, and doing everything they can to score political points from it,” the host said on his show, which is taped in front of a live audience.

Klopt, dat zijn zijn exacte woorden geweest inderdaad.

Hij heeft dus niet gelogen en gewoon gezegd wat er exact gebeurde: MAGA dat al meteen zijn straatje schoonveegde en zei dat het géén MAGA was.
Dat is toch ook gewoon exact zo gegaan? Tig mensen van die beweging die meteen zeiden dat het er géén van hun zou kunnen zijn.
Evenals tig leden van 'links' die zeiden dat het er géén van 'hun' zou kunnen zijn.

Zo is het exact tot in de puntjes gegaan.

Dat jij daaruit dan vervolgens de conclusie trekt dat Kimmel met de woorden "the MAGA gang desperately trying to characterize this kid who murdered Charlie Kirk as anything other than one of them, and doing everything they can to score political points from it" suggereert dat Kimmel zélf denkt of vindt dat de schutter wél MAGA moet zijn, is puur voor jouw eigen rekening.
Dat is echt gewoon jouw eigen invulling.

En de woorden 'to score political points from it' is uiteraard eveneens waar. Althans, ik kan niet anders verklaren hoe men opeens comedians van zenders laat cancelen, om maar iets te noemen. Natuurlijk gebruikt (misbruikt) MAGA de moord op Kirk tot op het bot.
Hij wordt nog net niet leeggezogen, zeg maar. Figuurlijk uiteraard.
  donderdag 18 september 2025 @ 22:43:12 #133
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_218807792
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Mocht je het over mij hebben: ik ben GEEN 'hij' :P
Een gij dan.
  donderdag 18 september 2025 @ 22:47:07 #134
445753 Wantie
pi_218807820
quote:

[..]

Iief dat dat van jou mag.

Maar Kimmel heeft niet zoiets gezegd.

Verder snap ik de paniek bij sommigen niet, mocht Tyler rechtsextremist zijn..

Voelt iemand zich dan aangesproken of zo?
  donderdag 18 september 2025 @ 22:48:03 #135
501164 KinKiJan
pi_218807830
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:35 schreef Sanvi het volgende:

[..]

Hij heeft dus niet gelogen en gewoon gezegd wat er exact gebeurde: MAGA dat al meteen zijn straatje schoonveegde en zei dat het géén MAGA was.
Dat is toch ook gewoon exact zo gegaan? Tig mensen van die beweging die meteen zeiden dat het er géén van hun zou kunnen zijn.
Evenals tig leden van 'links' die zeiden dat het er géén van 'hun' zou kunnen zijn.

Dat jij daaruit dan vervolgens de conclusie trekt dat Kimmel met de woorden "the MAGA gang desperately trying to characterize this kid who murdered Charlie Kirk as anything other than one of them, and doing everything they can to score political points from it" suggereert dat Kimmel zélf denkt of vindt dat de schutter wél MAGA moet zijn, is puur voor jouw eigen rekening.

En de woorden 'to score political points from it' is uiteraard eveneens waar. Althans, ik kan niet anders verklaren hoe men opeens comedians van zenders laat cancelen, om maar iets te noemen. Natuurlijk gebruikt (misbruikt) MAGA de moord op Kirk tot op het bot.
Tja en dan daarom de laan uitgestuurd worden geeft wel aan hoe triest het daar gesteld is met die 'freedom of speech'.

Afgelopen april was Trump er nog over aan het opscheppen op zijn eveneens lachwekkende 100-day-rally. Deze man vertelt zo graag hoe geweldig hij zichzelf vindt, dat hij er zelfs een rally voor organiseert, maar dat terzijde :')

twitter
  donderdag 18 september 2025 @ 22:50:46 #136
445753 Wantie
pi_218807856
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:48 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Tja en dan daarom de laan uitgestuurd worden geeft wel aan hoe triest het daar gesteld is met die 'freedom of speech'.

Afgelopen april was Trump er nog over aan het opscheppen op zijn eveneens lachwekkende 100-day-rally. Deze man vertelt zo graag hoe geweldig hij zichzelf vindt, dat hij er zelfs een rally voor organiseert, maar dat terzijde :')

[ x ]
En vervolgens werd de foto van Enola Gay verwijderd van overheidsites, wegens het gebruik van een verboden woord _O-

Maar dat typeert het post truth tijdperk.
  donderdag 18 september 2025 @ 22:57:41 #137
292180 epicbeardman
pi_218807907
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:35 schreef Sanvi het volgende:

[..]

Mooi verhaal niet gelezen, het is ABC die hem ontslaat. Niet het Witte Huis. Stuur ABC een mail, Kimmel heeft nog steeds gewoon een youtube account. Dat zijn staff die deze slechte teksten schreef ontslagen is tja. Kimmel kan ze zelf toch wel betalen vanuit youtube inkomsten? of de grapjes zelf schrijven?

Anyway, Jimmy Kimmel is irrelevant. Die gast ontsloeg mensen omdat ze geen vaccinatie wilde.
  donderdag 18 september 2025 @ 22:59:04 #138
292180 epicbeardman
pi_218807914
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:48 schreef KinKiJan het volgende:

[..]

[ x ]
Ik snap niet wat de relevantie is tussen Trump en ABC die een beslissing maakt om hem van TV af te halen. Waar waren jullie toen Tucker weg moest trouwens?
  donderdag 18 september 2025 @ 23:02:22 #139
507827 Sanvi
pi_218807937
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:57 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Mooi verhaal niet gelezen,
Er zijn betere manieren om aan te geven dat je geen argumenten meer hebt.

Nog steeds geen antwoord op de vraag waar Kimmel gelogen heeft trouwens.
  donderdag 18 september 2025 @ 23:14:16 #140
66444 Lord_Vetinari
pi_218808008
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:02 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Er zijn betere manieren om aan te geven dat je geen argumenten meer hebt.

Nog steeds geen antwoord op de vraag waar Kimmel gelogen heeft trouwens.
De keizer draagt geen kleren en dat mag niet gezegd worden. Deed hij wel, dus Barbertje moet hangen.
  donderdag 18 september 2025 @ 23:32:43 #141
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_218808108
Trump bekritiseren mag niet, aldus keizer Trump.

twitter

En het bijbehorende nieuwsbericht:

Trump Administration Live Updates: President Says Broadcasters Risk Losing Licenses When Hosts Criticize Him
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 18 september 2025 @ 23:34:01 #142
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_218808116
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:59 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ik snap niet wat de relevantie is tussen Trump en ABC die een beslissing maakt om hem van TV af te halen. Waar waren jullie toen Tucker weg moest trouwens?
Probleem is dat jij heel veel niet snapt.
  donderdag 18 september 2025 @ 23:35:15 #143
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_218808124
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:32 schreef KoosVogels het volgende:
Trump bekritiseren mag niet, aldus keizer Trump.

[ x ]

En het bijbehorende nieuwsbericht:

Trump Administration Live Updates: President Says Broadcasters Risk Losing Licenses When Hosts Criticize Him
Dat is raar de webcare is al meer dan een dag de blaren van de tong aan het praten dat we het echt zo niet moeten zien en verbanden imaginair zijn.
  donderdag 18 september 2025 @ 23:37:15 #144
501164 KinKiJan
pi_218808136
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:59 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Simpel; uit de Kimmel kwestie en Trump's expliciete goedkeuring ervan blijkt dat hij 'freedom of speech' juist niet 'terug heeft gebracht', zoals hij zelf in april durfde te eigen-pijpen roepen.
  donderdag 18 september 2025 @ 23:43:07 #145
66444 Lord_Vetinari
pi_218808165

vrijdag 19 september 2025 @ 00:23:09 #146
66444 Lord_Vetinari
pi_218808334
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 00:27:56 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218808349
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:11 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
daar wil je toch al niet dood gevonden worden tegenwoordig.. Ik ga wel lekker naar Canada (of Brazilië, ben nog nooit in Zuid Amerika geweest )
Ih ik wel hoor
  vrijdag 19 september 2025 @ 00:30:01 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218808350
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 00:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ih ik wel hoor
Suriname. Verrassend.
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 00:34:47 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218808359
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Suriname. Verrassend.
nee ijshockey
  vrijdag 19 september 2025 @ 00:36:48 #150
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218808363
quote:
88s.gif Op vrijdag 19 september 2025 00:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee ijshockey
Dat land ken ik niet
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 00:37:49 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218808366
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 00:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat land ken ik niet
Amerika gaat het over

daar wil ik best dood gevonden worden voor zover ik dood gevonden wil worden

vanwege ijshockey
  vrijdag 19 september 2025 @ 00:39:51 #152
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218808371
quote:
88s.gif Op vrijdag 19 september 2025 00:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Amerika gaat het over

daar wil ik best dood gevonden worden voor zover ik dood gevonden wil worden

vanwege ijshockey
Ok, dat mag.
Ik dan weer niet.
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 00:41:01 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218808375
blij dat het mag, ik was niet helemaal op zoek naar toestemming maar wel blij mee
  vrijdag 19 september 2025 @ 00:51:58 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218808398
Amerika, of liever de VS, is nogal groot.

Dood gevonden in Memphis of Newark... neuh...

Maar in de Mississippi Delta, de heuvels van Vermont of de akkers van Kansas? Er zijn slechtere plekken medunkt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 01:04:22 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218808418
ik wil gewoon het beste potje hockey ter wereld

dan denk ik Las Vegas knights of Madison square garden oido
  vrijdag 19 september 2025 @ 01:11:46 #156
292180 epicbeardman
pi_218808430
Wel mooi om te zien dat dit hele topic een soort van echochamber is van le reddit. Elke dag is het wat anders, dan roepen ze om dit, dan weer epstein files, alsof ze elke dag een andere agenda hebben gepland.

Nu is het weer plaatjes posten van 1st amendment, rechtstreeks van reddit. Allemaal napraten, niet weten dat reddit veelal bot accounts zijn.

Als Kimmel gearresteerd zou zijn zouden jullie mogen klagen ja, er zijn genoeg outlets waar hij zijn zegje nog kan doen. ABC networks heeft een keuze gemaakt en dat heeft niets met 1st amendment te maken.
  vrijdag 19 september 2025 @ 01:20:15 #157
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_218808440
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:24 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Zijn werkgever is Disney, en die willen Trump te vriend houden. De kijkcijfers liepen al terug, deze opmerkingen gaven hem de nekslag.
  vrijdag 19 september 2025 @ 02:01:44 #158
2905 Montagui
pi_218808488
Is al bekend waarom die Tyler Robinson Kirk heeft vermoord?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 19 september 2025 @ 04:19:04 #159
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_218808611
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 01:11 schreef epicbeardman het volgende:
Wel mooi om te zien dat dit hele topic een soort van echochamber is van le reddit. Elke dag is het wat anders, dan roepen ze om dit, dan weer epstein files, alsof ze elke dag een andere agenda hebben gepland.

Nu is het weer plaatjes posten van 1st amendment, rechtstreeks van reddit. Allemaal napraten, niet weten dat reddit veelal bot accounts zijn.

Als Kimmel gearresteerd zou zijn zouden jullie mogen klagen ja, er zijn genoeg outlets waar hij zijn zegje nog kan doen. ABC networks heeft een keuze gemaakt en dat heeft niets met 1st amendment te maken.
Jii ziet echt niet het verschil tussen iemand cancellen vanwege teruglopende kijkcijfers of een intern conflict vs na een direct dreigement FCC?

Je haalde Tucker erbij... Had men Tucker gecancelled na een dreigement van de FCC omdat hij iets zei wat de Democraten niet leuk vonden?
Krekker is de bom!
  vrijdag 19 september 2025 @ 04:45:57 #160
118755 Lyrebird
pi_218808638
Zo'n dreigement van de FCC is niets waard. FOS wordt beschermd door de grondwet. Als zijn werkgever geloofde in Kimmel dan zouden ze zeker achter hem gaan staan en de zaak voor de rechter brengen. De legacy media worden aan alle kanten voorbij gelopen, met name door YouTube. Sterren als Kimmel zijn peperduur en leveren te weinig op. Ze kiezen eieren voor hun geld.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 19 september 2025 @ 07:01:46 #161
507827 Sanvi
pi_218808730
quote:

Ja leuk, maar nog steeds geen antwoord op de vraag waar en wanneer precies Kimmel gelogen zou hebben.
  vrijdag 19 september 2025 @ 07:02:40 #162
507827 Sanvi
pi_218808732
quote:
Dit klinkt trouwens meer als de MAGA-beweging zelf.
Ben je niet aan het projecteren jongen?
  vrijdag 19 september 2025 @ 07:09:31 #163
448351 VEM2012
pi_218808745
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 07:01 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Ja leuk, maar nog steeds geen antwoord op de vraag waar en wanneer precies Kimmel gelogen zou hebben.
Hij deed net alsof de extreem linkse fabel dat de dader rechts was waarheid is.

Hoe dan ook, het dreigement van de fcc stelde weinig voor. Kimmel is gewoon eruit gemikt omdat zijn show geld kostte ipv opleverde. Dat is maar al te duidelijk.

Maar Disney kan nu mooi zich verschuilen achter een keffend hondje.
  vrijdag 19 september 2025 @ 07:10:15 #164
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_218808746
quote:

Het gaat niet alleen om het ontslag, maar ook om de bizarre manier hoe Trump daarop reageert. Dat is echt ongekend en zegt alles over de huidige situatie in de VS.
  vrijdag 19 september 2025 @ 07:14:48 #165
507827 Sanvi
pi_218808752
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 07:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Eh nee, dat deed hij dus niet.

Hij deed precies het omgekeerde, slimpie.

Hij deed net alsof de 'extreem rechtse fabel' dat de dader niet rechts was géén (potentiële) waarheid was of kon zijn.

En nee, dat is niet per sé hetzelfde. Alleen voor simpele mensen die in zero sum-termen denken.
  vrijdag 19 september 2025 @ 07:15:10 #166
22565 asco
Los in deze tent
pi_218808753
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:11 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
daar wil je toch al niet dood gevonden worden tegenwoordig..
Oh jawel hoor. Over een dikke week alweer voor de 3e keer dit jaar. :W _O_

Maar het is hélemaal prima dat de meeste Nederlanders zich goed laten opnaaien. Niets zo irritant om opeens Nederlands te horen in Amerika. :r
Godzijdank een zeldzaamheid, zeker buiten het seizoen.
  vrijdag 19 september 2025 @ 07:17:04 #167
507827 Sanvi
pi_218808759
En ja, het kan best dat uiteindelijk de uitspraken van die Carr en van Trump zijn aangegrepen om iets te doen wat men stiekem al langer van plan was.
Maar dat staat enigszins los van de vraag of Kimmel gelogen heeft of niet.

Overigens heeft Trump nu al gezegd dat het misschien wel een goed idee is om iedereen te cancelen die ook maar een beetje kritisch is op Trump, want 'dat vind ik niet zo leuk'.
Dus helemaal los van Trump staat het allemaal ook weer niet.
  vrijdag 19 september 2025 @ 07:18:54 #168
35511 Basp1
pi_218808760
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 07:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ah hij had natuurlijk de fabel die trump meteen de lucht in slingerde moeten omarmen en deze als absolute onomstreden feit moeten presenteren omdat de god koning in de vs altijd de waarheid spreekt. :D
  vrijdag 19 september 2025 @ 07:32:47 #169
118755 Lyrebird
pi_218808792
Wat is dit slecht zeg.
  vrijdag 19 september 2025 @ 07:35:32 #170
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_218808799
Wat is dit goed zeg.
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:36:54 #171
490112 SnertMetChoco
pi_218809076
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 04:45 schreef Lyrebird het volgende:
Zo'n dreigement van de FCC is niets waard. FOS wordt beschermd door de grondwet. Als zijn werkgever geloofde in Kimmel dan zouden ze zeker achter hem gaan staan en de zaak voor de rechter brengen. De legacy media worden aan alle kanten voorbij gelopen, met name door YouTube. Sterren als Kimmel zijn peperduur en leveren te weinig op. Ze kiezen eieren voor hun geld.
Vandaar dat het direct erna gebeurde en Trump en Carr vol op het orgel gaan dat ze ook achter anderen aan gaan. Mooi stukje fictief motivated reasoning.

Je bent er bijna, kom op, je kunt het.
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:38:42 #172
118755 Lyrebird
pi_218809086
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:36 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Vandaar dat het direct erna gebeurde en Trump en Carr vol op het orgel gaan dat ze ook achter anderen aan gaan. Mooi stukje fictief motivated reasoning.

Je bent er bijna, kom op, je kunt het.
[ afbeelding ]
Ben bang dat je niet snapt welke rechten Amerikanen hebben. Als het om FOS gaat hebben ze meer rechten dan wij Nederlanders.
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:40:31 #173
448351 VEM2012
pi_218809095
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 07:14 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Eh nee, dat deed hij dus niet.

Hij deed precies het omgekeerde, slimpie.

Hij deed net alsof de 'extreem rechtse fabel' dat de dader niet rechts was géén (potentiële) waarheid was of kon zijn.

En nee, dat is niet per sé hetzelfde. Alleen voor simpele mensen die in zero sum-termen denken.
Pakken we er maar even bij wat hij letterlijk zei:

“The Maga gang desperately trying to characterize this kid who murdered Charlie Kirk as anything other than one of them, and doing everything they can to score political points from it,”

Daar kun je van gaan maken wat je wil (*), maar het negeert dat de mensen die de dader goed kennen hem omschrijven als links.

Het was extreem links die (ook hier) probeerde om net te doen alsof de dader overduidelijk extreem rechts was met die groyper onzin.

*Het feit dat hij zegt dat ze wanhopig zijn maakt dat hij hier impliciet claimt dat het onzin is om te denken dat de dader niet ‘een van hen’ zou zijn. Waarmee jouw verdraaiing simpelweg onjuist is.
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:41:40 #174
214643 Nober
pi_218809101
Zondag de begrafenis, welke tv zender heeft de rechten bemachtigd?
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:41:42 #175
448351 VEM2012
pi_218809102
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 07:17 schreef Sanvi het volgende:

Overigens heeft Trump nu al gezegd dat het misschien wel een goed idee is om iedereen te cancelen die ook maar een beetje kritisch is op Trump, want 'dat vind ik niet zo leuk'.
Idiote uitspraak die hij ook helemaal niet waar kan maken.
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:43:11 #176
490112 SnertMetChoco
pi_218809111
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ben bang dat je niet snapt welke rechten Amerikanen hebben. Als het om FOS gaat hebben ze meer rechten dan wij Nederlanders.
Dat maakt het ook zo schokkend dat ze uitgerekend de machtsmiddelen die ze wel hebben inzetten, waaronder de uitzendlicentie.

Het is inderdaad geen gegeven dat een rechter dat verder zou goedkeuren, maar ik weet niet of ik het risico zou durven nemen met dit hooggerechtshof wat nogal op de hand van Trump is.
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:43:35 #177
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_218809114
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Ben bang dat je niet snapt welke rechten Amerikanen hebben.
Oh, dat snappen we heel goed.

Maar het is duidelijk dat de moederbedrijven de president niet tegen zich in het harnas wil jagen. De macht van de FCC is misschien beperkt, maar zij heeft bijvoorbeeld wel de macht om fusies te blokkeren en licenties in te trekken.

quote:
After Carr spoke, Nexstar Media Group (NXST.O), opens new tab said it would stop airing the show on its 32 ABC affiliates, citing Kimmel's comments. Nexstar, which needs FCC approval for its $6.2 billion deal to acquire smaller rival Tegna (TGNA.N), opens new tab, drew praise from Carr, who thanked Nexstar for "doing the right thing."

Bron
En natuurlijk kunnen ze zulke besluiten aanvechten, maar je krijgt dan te maken met een regering die zich vijandig opstelt en haar wil probeert op te leggen. Die strijd gaan deze bedrijven liever uit de weg. Het is immers veel makkelijker om je te schikken naar de wens van de regering.

Jij bent daar duidelijk blind voor. Tsja, dat mag natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 19-09-2025 08:57:08 ]
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:46:26 #178
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218809137
quote:
Wel gênant dat hij zich ook alleen maar omgeven heeft met kontenkikkers. Als president wil je toch ook juist mensen om je heen die soms je de waarheid kunnen vertellen? Onzekere mensen kunnen niet omgaan met commentaar...
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:49:21 #179
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_218809149
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:01 schreef RetepV het volgende:

[..]
Omdat ik vermoed dat de moordenaar de doodstraf zal krijgen omdat Kirk dik met Trump was, en niet omdat de moordenaar een fair proces krijgt.

We zullen zien. Er is nog een moord waar een rechtszaak over loopt en waar de doodstraf geeïst wordt: de moord van Luigi Mangione op Brian Thomson, de CEO van United Healthcare. Ook daar zijn schokkende beelden van de moord op internet te vinden. https://en.wikipedia.org/(...)on_being_killed.webm

De publieke outrage was echter vele malen minder, en werd ook niet aangewakkerd door Trump z'n kliek door linkse stemmen te onderdrukken en rechtse stemmen bij te staan. En daar is de link met wat ik schreef.

Ik verwacht levenslang voor Luigi Mangione en de doodstraf voor Tyler Robinson, puur en alleen omdat Charlie Kirk een politiek activist voor Trump was en Brian Thomson niet.

Als er niet hypocriet wordt gehandeld, dan krijgen beide levenslang of beide de doodstraf. Als er wel hypocriet wordt gehandeld, dan zal Tyler Robinson zwaarder gestraft worden.

Omdat hij zogenaamd "het land" zal hebben "gedestabiliseerd". Hoewel de moord alleen maar de aanleiding is voor het kamp "Kirk" (en daarmee het kamp "Trump", Trump en Vance zijn daar duidelijk over) om het land te destabiliseren, en de moord dus niet de oorzaak is.

De oorzaak van destabilisatie ligt namelijk bij de mensen die NIET dood of gevangen zijn. Want dat zijn de enigen die kunnen handelen.

De mensen die wel dood of gevangen zijn spelen al geen rol meer, want zij zijn dood of gevangen, en hebben geen vrijheid van handelen. De enige rol die ZIJ nog kunnen spelen is die van werktuig, in de handen van mensen die gebruik van de moord proberen te maken.

Als ik het helemaal juist heb geanalyseerd, zal de rechtszaak van Robinson nog voor die van Mangione afgerond worden, en zal Robinson de doodstraf krijgen. Of Magione de doodstraf zal krijgen, ligt veel minder vast.

Of misschien wordt Robinson wel in de hallen van het gerechtsgebouw doodgeschoten, zoals dat bij Lee Harvey Oswald ging. Dat zou de explosieve situatie in de VS misschien nog wel het beste ontspannen.

Ik kan het natuurlijk ook gewoon bij het verkeerde eind hebben.
Met de aantekening dat de staat New york geen doodstraf meer heeft dacht ik en Utah wel.

Daarom kan die trans lover gelukkig wel de doodstraf krijgen.
Die Luigi mag t van mij ook krijgen maar dat kan in New York dus zover ik weet niet.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:53:33 #180
412349 JaxStrumley
pi_218809169
quote:
Op papier heb je gelijk m.b.t. FOS.
Maar Disney heeft een paar jaar geleden al ondervonden dat het in de praktijk niet (meer) zo werkt in de VS. Ze spraken zich toen uit tegen de ‘Don’t say gay’ wet van DeSantis in Florida. Uit wraak heeft hij toen een wet ingevoerd die ertoe leidde dat Disney zijn ‘special district’ in Florida kwijtraakte, waarmee ze tot op zekere hoogte zelfbestuur hadden over het gebied waarin de Walt Disney World themaparken liggen.
(Zo’n ‘special district’ is vrij standaard in Florida, er zijn er tientallen. Die wet van DeSantis noemde Disney nergens specifiek, maar was dermate specifiek opgesteld dat alleen Disney’s special district verdween, maar alle andere bleven bestaan).
Er zijn rechtszaken aangespannen, maar die leidden tot weinig, uiteindelijk is er geschikt. Maar Disney heeft deze ervaring natuurlijk wel in het achterhoofd. Daar komt bij dat ze al jaren worden aangevallen door Musk en MAGA omdat ze ‘woke’ zouden zijn, hun pretparken vrijplaatsen zijn voor groomers, etc.

Als we naar de Kimmel-situatie kijken, zien we dat het hier in de eerste plaats om Nextar gaat, de eigenaar van veel lokale ‘affiliate’ TV stations die ABC doorgeven. Die staan op het punt een grote fusie te doen en FCC tegenstand kunnen ze even niet gebruiken. Zij hebben geweigerd Kimmel nog uit te zenden, wat voor ABC en Disney natuurlijk problematisch is.
Disney zelf is bezig om hun ESPN sport streamingdienst sterk uit te breiden en heeft daarvoor een grote deal met de NFL gesloten. Die moet echter nog wel worden goedgekeurd door de FCC en al vóór deze Kimmel-affaire was er twijfel of Trump niet zou gaan dwarsliggen.

Voor een bedrijf als Disney is die ESPN streamingdeal extreem belangrijk op de (middel)lange termijn. Belangrijker dan een korte termijn relletje rondom de Kimmel show.

Natuurlijk kun je er ethisch van alles van vinden en ik ben dat met je eens. Maar de leiding van Disney (en Nextar) zijn ook wettelijk verplicht altijd in het belang van hun aandeelhouders te handelen. Dat zie je hier gebeuren.
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:55:46 #181
507827 Sanvi
pi_218809182
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Pakken we er maar even bij wat hij letterlijk zei:

“The Maga gang desperately trying to characterize this kid who murdered Charlie Kirk as anything other than one of them, and doing everything they can to score political points from it,”

Daar kun je van gaan maken wat je wil (*), maar het negeert dat de mensen die de dader goed kennen hem omschrijven als links.

Het was extreem links die (ook hier) probeerde om net te doen alsof de dader overduidelijk extreem rechts was met die groyper onzin.

*Het feit dat hij zegt dat ze wanhopig zijn maakt dat hij hier impliciet claimt dat het onzin is om te denken dat de dader niet ‘een van hen’ zou zijn. Waarmee jouw verdraaiing simpelweg onjuist is.
Daar kun je van maken wat je wilt

en

Jouw verdraaiing is simpelweg onjuist

staan haaks op elkaar.

Als je ergens iet van kunt maken wat je wilt, is er dus per definitie al geen sprake meer van een verdraaiing die juist of onjuist is.
Het 'je kunt er van maken wat je wilt' impliceert dat al een beetje, is het niet?

Verder lijkt het er inderdaad op dat de dader uiteindelijk links blijkt te zijn, maar dat doet niets af aan én de woorden van Kimmel en in welk licht die bezien moeten worden, én aan deze discussie zelf.
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:57:11 #182
507827 Sanvi
pi_218809192
Ergens van kunnen maken wat je wilt en jij hebt ongelijk en verdraait de woorden in één post....sommigen kunnen het.
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:57:42 #183
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_218809194
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:43 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat maakt het ook zo schokkend dat ze uitgerekend de machtsmiddelen die ze wel hebben inzetten, waaronder de uitzendlicentie.

Het is inderdaad geen gegeven dat een rechter dat verder zou goedkeuren, maar ik weet niet of ik het risico zou durven nemen met dit hooggerechtshof wat nogal op de hand van Trump is.
Dat laatste maakt het idd gevaarlijk. De scheiding der machten erodeert net zo hard.

Overigens zoals eerder gezegd zijn het Singapore praktijken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Singapore

Ik heb er gewoond en mij er toen in verdiept en de vergelijkingen zijn makkelijk te maken. Zeker in de richting waar het naar beweegt.
  vrijdag 19 september 2025 @ 08:58:32 #184
448351 VEM2012
pi_218809199
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 07:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ah hij had natuurlijk de fabel die trump meteen de lucht in slingerde moeten omarmen en deze als absolute onomstreden feit moeten presenteren omdat de god koning in de vs altijd de waarheid spreekt. :D
Nee, hij had net als Maher gewoon kunnen zeggen dat er allemaal uitspraken zijn die gewoon niet kloppen zoals: hij is geregistreerd als republikein (onwaar), hij heeft gedoneerd aan Trump (onwaar), vader werkt bij de politie (onwaar), er is een foto waarin hij een Trump t shirt draagt (onwaar), lid van de democratische socialisten van Amerika (onwaar), met als conclusie: wij weten niet wat hij is.

Nou was dit natuurlijk een volle week geleden. Inmiddels is er vanuit officiële instanties aangegeven wat zijn omgeving over hem heeft verteld.

De kritiek van Kimmel had ook kunnen zijn: maga probeert hier een politiek slaatje uit te slaan, terwijl we het motief nog niet kennen. Dat is neutraal en feitelijk correct.

Wat Kimmel hier deed is zijn kijkers een rad voor de ogen draaien.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:03:31 #185
221110 vaarsuvius
pi_218809239
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 02:01 schreef Montagui het volgende:
ja, Tyler was geradicaliseerd en vond dat Charlie een haatzaaiende klojo was die dood moest.

meer is het niet.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:05:29 #186
448351 VEM2012
pi_218809253
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Oh, dat snappen we heel goed.

Maar het is duidelijk dat de moederbedrijven de president niet tegen zich in het harnas wil jagen. De macht van de FCC is misschien beperkt, maar zij heeft bijvoorbeeld wel de macht om fusies te blokkeren en licenties in te trekken.
[..]
En natuurlijk kunnen ze zulke besluiten aanvechten, maar je krijgt dan te maken met een regering die zich vijandig opstelt en haar wil probeert op te leggen. Die strijd gaan deze bedrijven liever uit de weg. Het is immers veel makkelijker om je te schikken naar de wens van de regering.

Jij bent daar duidelijk blind voor. Tsja, dat mag natuurlijk.
Druk van de regering is niet ok.

Maar maakt dat Trump een fascist? Was Biden cs dan ook een fascistische regering aangezien die social media onder druk zette om bepaalde meningen (zogenaamde complotten die inmidddels als meest waarschijnlijk worden beschouwd) te blokken? En is het VK dan fascistisch omdat ze jaarlijks 12.000 mensen arresteren vanwege een mening op social media? En is de EU dan fascistisch omdat ze ook niet zogenaamd ‘nepnieuws’ willen verbieden? Is Tim Hofman met zijn actie om ‘nepnieuws’ (waarbij hij meteen heeft laten zien dat dat niets anders is dan hem onwelgevallige meningen) tegen te gaan?

Of is het wangedrag van Trump alleen fascistisch als Trump het doet omdat het Trump is?
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:06:41 #187
221110 vaarsuvius
pi_218809259
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 07:15 schreef asco het volgende:

[..]
Oh jawel hoor. Over een dikke week alweer voor de 3e keer dit jaar. :W _O_

Maar het is hélemaal prima dat de meeste Nederlanders zich goed laten opnaaien. Niets zo irritant om opeens Nederlands te horen in Amerika. :r
Godzijdank een zeldzaamheid, zeker buiten het seizoen.
je zal niet echt alleen zijn:

https://www.ad.nl/buitenl(...)it-seizoen~ae700bb4/
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:09:01 #188
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_218809277
quote:
Zo'n dreigement van de FCC is niets waard. FOS wordt beschermd door de grondwet.
Dit is gewoon niet waar. De FCC heeft al meerdere keren laten zien dat ze het bedrijven (financiëel) moeilijk kunnen maken door misbruik te maken van hun macht. Verkoop/fusies blokkeren etc.

Daarnaast is de taal die ze uitslaan ook relevant. Wat ze eigenlijk zeggen tegen de gemiddelde burger: de president bepaalt wat gezegd wordt. Ook dat is een behoorlijk ziekelijk misbruik van de functie/macht.
Krekker is de bom!
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:09:28 #189
448351 VEM2012
pi_218809280
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:55 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Daar kun je van maken wat je wilt

en

Jouw verdraaiing is simpelweg onjuist

staan haaks op elkaar.

Als je ergens iet van kunt maken wat je wilt, is er dus per definitie al geen sprake meer van een verdraaiing die juist of onjuist is.
Het 'je kunt er van maken wat je wilt' impliceert dat al een beetje, is het niet?

Verder lijkt het er inderdaad op dat de dader uiteindelijk links blijkt te zijn, maar dat doet niets af aan én de woorden van Kimmel en in welk licht die bezien moeten worden, én aan deze discussie zelf.
Nee hoor. Ik kan van jouw woorden hierboven maken dat jij mij nu gelijk geeft. Het slaat nergens op, maar ik kan dat er wel van maken…

Hetgeen ik ook uitleg met de asterisk.

En dat de dader links lijkt te zijn, dat staat nou haaks op de opmerking van Kimmel. Daarmee is het namelijk niet wanhopig, maar eerder te kenschetsen als triomfantelijk.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:10:30 #190
448351 VEM2012
pi_218809285
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:57 schreef Sanvi het volgende:
Ergens van kunnen maken wat je wilt en jij hebt ongelijk en verdraait de woorden in één post....sommigen kunnen het.
Best grappig dat je met deze zin bewijst wat ik hierboven schrijf! :)
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:10:56 #191
221110 vaarsuvius
pi_218809287
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Wel gênant dat hij zich ook alleen maar omgeven heeft met kontenkikkers. Als president wil je toch ook juist mensen om je heen die soms je de waarheid kunnen vertellen? Onzekere mensen kunnen niet omgaan met commentaar...
die man is geen president, nooit geweest ook. het is volksmenner die er per ongeluk ingerold is en toen ontdekte , he, dit kan handig zijn om immuun te worden voor de juridische problemen die me achtervolgen.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:11:18 #192
35511 Basp1
pi_218809288
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:58 schreef VEM2012 het volgende:

Wat Kimmel hier deed is zijn kijkers een rad voor de ogen draaien.
Gelukkig doen rechtse praat media zoals fox en newsmax dat nooit en staan ze heel neutraal in de strijd. :')
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:12:29 #193
448351 VEM2012
pi_218809296
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Gelukkig doen rechtse praat media zoals fox en newsmax dat nooit en staan ze heel neutraal in de strijd. :')
En dit is nu wel een whataboutism.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:12:42 #194
500238 Solispolar
pi_218809298
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]
'maar hunnie´
  FOK!fotograaf vrijdag 19 september 2025 @ 09:14:45 #195
364681 over_hedge
pi_218809306
Fox news moet gewoon kunnen zeggen dat daklozen een spuitje moeten krijgen. Maar oh nee als je iets over godtrump zegt. Of zijn vriendjes :+ Dat kan echt niet
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:15:53 #196
35511 Basp1
pi_218809309
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En dit is nu wel een whataboutism.
Dat is een observatie van de totale hypocrisie van de rechtse schreeuwers die zich nu achter whataboutism verbergen om het verwerpelijke gedrag van de rechtse praat zenders maar te blijven bagitaliseren en het gedrag van een komiek wel langs de meetlat te willen leggen.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:20:27 #197
74056 crew  ToT
pi_218809330
Er is wel een verschil tussen een show / bedrijf dwingen te sluiten omdat ze zeggen dat er maar 2 geslachten zijn, of dat je allerlei kutopmerkingen maakt over een moord en de moordenaar en dat diverse netwerken besluiten je toch al zeer slecht bekeken show te stoppen.

Bekijk deze YouTube-video
Angst voor Trump speelde blijkbaar ook wel mee, en niet onterecht: NWS / Dictator Trump dreigt met maatregelen omtrent licenties
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:22:00 #198
448351 VEM2012
pi_218809337
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:14 schreef over_hedge het volgende:
Fox news moet gewoon kunnen zeggen dat daklozen een spuitje moeten krijgen. Maar oh nee als je iets over godtrump zegt. Of zijn vriendjes :+ Dat kan echt niet
Meerdere leugens op een rij. 1. is er niet gezegd dat daklozen een spuitje moeten krijgen, maar ging het om zeer gevaarlijke daklozen, indien die een behandeling zouden weigeren. De opmerking was niet kies, echter een nadere uitleg van die persoon lijkt mij dan als eerste gewenst (net zoals Mens dat wenst van die spindocter van de PvdA en haar woorden ook inschat als ongelukkig uitgedrukt).

Echter: ik heb gezegd dat ik neig naar ‘niet meer op tv’.

Voor de goede orde: die man heeft zijn excuses aangeboden en ik begrijp inmiddels dat als Kimmel zijn excuses aanbiedt dat hij nog terug mag komen ook!
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:22:29 #199
448351 VEM2012
pi_218809339
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat is een observatie van de totale hypocrisie van de rechtse schreeuwers die zich nu achter whataboutism verbergen om het verwerpelijke gedrag van de rechtse praat zenders maar te blijven bagitaliseren en het gedrag van een komiek wel langs de meetlat te willen leggen.
Zie hierboven: leugen.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:23:12 #200
74056 crew  ToT
pi_218809348
Ben nu Razörfist aan het kijken. :P
  FOK!fotograaf vrijdag 19 september 2025 @ 09:23:14 #201
364681 over_hedge
pi_218809349
Hebben jullie ook gehoord wat die gast van de fcc zei in een interview bij die rechtste gast op youtube? Of blijft het bij elkaar na praten dat het toch echt alleen door kijkcijfers was :?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 september 2025 @ 09:23:55 #202
364681 over_hedge
pi_218809353
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Meerdere leugens op een rij. 1. is er niet gezegd dat daklozen een spuitje moeten krijgen, maar ging het om zeer gevaarlijke daklozen, indien die een behandeling zouden weigeren. De opmerking was niet kies, echter een nadere uitleg van die persoon lijkt mij dan als eerste gewenst (net zoals Mens dat wenst van die spindocter van de PvdA en haar woorden ook inschat als ongelukkig uitgedrukt).

Echter: ik heb gezegd dat ik neig naar ‘niet meer op tv’.

Voor de goede orde: die man heeft zijn excuses aangeboden en ik begrijp inmiddels dat als Kimmel zijn excuses aanbiedt dat hij nog terug mag komen ook!
_O- je hebt wel honger he
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:26:31 #203
448351 VEM2012
pi_218809370
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:23 schreef over_hedge het volgende:

[..]
_O- je hebt wel honger he
Ik ontbijt niet, dus daar kun je in de ochtend bij mij wel altijd vanuit gaan.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:30:12 #204
448351 VEM2012
pi_218809386
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:23 schreef over_hedge het volgende:
Hebben jullie ook gehoord wat die gast van de fcc zei in een interview bij die rechtste gast op youtube? Of blijft het bij elkaar na praten dat het toch echt alleen door kijkcijfers was :?
Geen idee waar je het over hebt.

Ik heb ook niet gezegd dat het alleen door de kijkcijfers komt. Ik heb gezegd dat het waarschijnlijk is dat het meespeelt. Net als dat een belangrijke aanbieder van lokale stations zich terugtrok.

Omdat geld nu eenmaal een hele belangrijke drijfveer is.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 september 2025 @ 09:33:43 #205
364681 over_hedge
pi_218809420
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Geen idee waar je het over hebt.

Ik heb ook niet gezegd dat het alleen door de kijkcijfers komt. Ik heb gezegd dat het waarschijnlijk is dat het meespeelt. Net als dat een belangrijke aanbieder van lokale stations zich terugtrok.

Omdat geld nu eenmaal een hele belangrijke drijfveer is.
Dat je geen idee hebt waar het over gaat geloof ik meteen.

waarom begin je steeds over jezelf? Als je niet denkt dat het over kijkcijfers gaat. Dan gaat die post dus niet over jou he.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:36:47 #206
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_218809450
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Druk van de regering is niet ok.

Maar maakt dat Trump een fascist? Was Biden cs dan ook een fascistische regering aangezien die social media onder druk zette om bepaalde meningen (zogenaamde complotten die inmidddels als meest waarschijnlijk worden beschouwd) te blokken? En is het VK dan fascistisch omdat ze jaarlijks 12.000 mensen arresteren vanwege een mening op social media? En is de EU dan fascistisch omdat ze ook niet zogenaamd ‘nepnieuws’ willen verbieden? Is Tim Hofman met zijn actie om ‘nepnieuws’ (waarbij hij meteen heeft laten zien dat dat niets anders is dan hem onwelgevallige meningen) tegen te gaan?

Of is het wangedrag van Trump alleen fascistisch als Trump het doet omdat het Trump is?
Waar noem ik Trump een fascist?
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:40:29 #207
118755 Lyrebird
pi_218809474
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:53 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Op papier heb je gelijk m.b.t. FOS.
Maar Disney heeft een paar jaar geleden al ondervonden dat het in de praktijk niet (meer) zo werkt in de VS. Ze spraken zich toen uit tegen de ‘Don’t say gay’ wet van DeSantis in Florida. Uit wraak heeft hij toen een wet ingevoerd die ertoe leidde dat Disney zijn ‘special district’ in Florida kwijtraakte, waarmee ze tot op zekere hoogte zelfbestuur hadden over het gebied waarin de Walt Disney World themaparken liggen.
Goed voorbeeld. Indertijd wist ik niet wat ik er van moest denken. Ik ben voor een kleinere overheid, en een staat/overheid die z'n spierballen op zo'n manier laat zien is niet goed.

Van de andere kant komt er ook eens een punt waarop je zegt tot hier en niet verder. Disney, ga eens films maken waar mensen graag naar toe gaan, ipv een uithangbord voor een militant en zeer vocaal gedeelte van je werknemers te zijn. Want de aandelen van Disney doen het al jaren niet goed.

Ook hier zou ik liever zien dat de FCC zich niet bezig zou houden met dit soort praktijken (sterker nog, sluit die club), maar - en ik zeg dit nu weer - you reap what you sow. Onder Obama en Biden was lawfare of misbruik van de overheid voor politieke doeleinde hartstikke prima. Zo werd bijvoorbeeld de IRS onder Obama misbruikt om conservatieve clubs die tax exempt waren door te lichten. Clubs die op hand van de Democraten waren, kregen die behandeling niet.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:44:12 #208
448351 VEM2012
pi_218809502
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:33 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat je geen idee hebt waar het over gaat geloof ik meteen.

waarom begin je steeds over jezelf? Als je niet denkt dat het over kijkcijfers gaat. Dan gaat die post dus niet over jou he.
Je slingert een algemene beschuldiging in de lucht. Als je iemand specifiek bedoelt, spreek die dan aan.

Verder erg flauw om te verwijzen naar iets vaags als argumentatie. Je kan gewoon een link geven naar het interview en de timestamp geven.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 september 2025 @ 09:46:26 #209
364681 over_hedge
pi_218809525
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je slingert een algemene beschuldiging in de lucht. Als je iemand specifiek bedoelt, spreek die dan aan.

Verder erg flauw om te verwijzen naar iets vaags als argumentatie. Je kan gewoon een link geven naar het interview en de timestamp geven.
Ik bedoelde niemand specifiek.. Dat is het hele punt waarom je ik ik ik verhaal vreemd vond.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:49:17 #210
448351 VEM2012
pi_218809537
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waar noem ik Trump een fascist?
Jij niet specifiek.

Kijk, als het gaat omdat vrijheid van meningsuiting niet door overheden onder druk gezet moet worden geven wij elkaar de hand.

Als het heel eenzijdig wordt belicht wat Trump doet en al het andere niet tot schuimbekken leidt, dan heb ik daar wat moeite mee. Dan lijkt het meer op TDS. En Trump interesseert mij daarvoor te weinig. Dat is een passant. Er wordt echter al jaren gezaagd aan de poten van vvmu. Ook hier in Nederland. Dat lijkt mij een groter probleem.

Het wordt tijd dat de snowflakes op rechts en links eens leren dat open discussie belangrijk is en een andere mening gewoon kwetsend mag zijn. Dat lijkt mij, zeker in het licht van dit onderwerp, de belangrijkste conclusie.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:50:57 #211
448351 VEM2012
pi_218809554
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:46 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik bedoelde niemand specifiek.. Dat is het hele punt waarom je ik ik ik verhaal vreemd vond.
Ik raad je aan om in het vervolg specifieker te zijn als je beschuldigingen uit.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 september 2025 @ 09:53:35 #212
364681 over_hedge
pi_218809576
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik raad je aan om in het vervolg specifieker te zijn als je beschuldigingen uit.
Of jij wat minder happen als je naam niet genoemd wordt. En je niet gequote wordt. En ook nog eens volgens je eigen woorden niet bij de mensen hoort waar de post over ging.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:57:53 #213
448351 VEM2012
pi_218809619
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:53 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Of jij wat minder happen als je naam niet genoemd wordt. En je niet gequote wordt. En ook nog eens volgens je eigen woorden niet bij de mensen hoort waar de post over ging.
Maar stel nou dat niemand zich schuldig heeft gemaakt aan wat jij schrijft… dan blijft het dus onbesproken… Ik snap dat jij dat liever hebt.

Maar ik zal de volgende keer vragen wie je precies bedoelt.

En waarom ook niet: misschien dat je nu ook even man en paard kan benoemen.
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:06:06 #214
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_218809686
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij niet specifiek.
Waarom vraag je het dan aan mij?

Ik vind labeltjes plakken verder ook niet zo interessant. Die dekken meestal de lading niet en ze vertroebelen de discussie.

quote:
Kijk, als het gaat omdat vrijheid van meningsuiting niet door overheden onder druk gezet moet worden geven wij elkaar de hand.

Als het heel eenzijdig wordt belicht wat Trump doet en al het andere niet tot schuimbekken leidt, dan heb ik daar wat moeite mee. Dan lijkt het meer op TDS. En Trump interesseert mij daarvoor te weinig. Dat is een passant. Er wordt echter al jaren gezaagd aan de poten van vvmu. Ook hier in Nederland. Dat lijkt mij een groter probleem.

Het wordt tijd dat de snowflakes op rechts en links eens leren dat open discussie belangrijk is en een andere mening gewoon kwetsend mag zijn. Dat lijkt mij, zeker in het licht van dit onderwerp, de belangrijkste conclusie.
Dit is vooral onderdeel van een serie zorgwekkende trends in de VS, waar deze regering verantwoordelijk voor is. Deze week zeiden Vance en Stephen Miller dat ze 'extreem-links' keihard aan willen pakken en neutraliseren. Wat zij verstaan onder 'extreem-links'? Moeilijk te zeggen. Maar het geeft te denken dat Miller de Democratische partij onlangs omschreef als een 'binnenlandse terreurbeweging'.

De VS vertoont steeds meer autocratische trekjes en het is goed om waakzaam te zijn:

quote:
Over the first months of the second Trump presidency, we have watched the guardrails of democracy come off rapidly in real time. Mass firings of civil servants, the dismissal of government watchdogs, the weaponization of the military against our citizens, the use of the national budget as a cudgel, and the dehumanization of immigrants.

Bron
En:

Science Tells Us the U.S. Is Heading toward a Dictatorship
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:08:02 #215
412349 JaxStrumley
pi_218809697
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:40 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Goed voorbeeld. Indertijd wist ik niet wat ik er van moest denken. Ik ben voor een kleinere overheid, en een staat/overheid die z'n spierballen op zo'n manier laat zien is niet goed.

Van de andere kant komt er ook eens een punt waarop je zegt tot hier en niet verder. Disney, ga eens films maken waar mensen graag naar toe gaan, ipv een uithangbord voor een militant en zeer vocaal gedeelte van je werknemers te zijn. Want de aandelen van Disney doen het al jaren niet goed.
Punt is: die beslissing is nog altijd aan Disney zelf en niet aan de overheid.

Overigens is die omslag naar minder prominente inclusiviteit wel ingezet; het duurt alleen een tijd voordat dat duidelijk wordt, aangezien films vaak 1-2 jaar in productie zijn.
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:10:29 #216
21693 RetepV
pi_218809719
quote:

Dat een president zoiets zelfs maar durft te suggereren, is al een dreigement richting de democratie en het vrije woord.
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:12:27 #217
21693 RetepV
pi_218809737
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:23 schreef ToT het volgende:
Ben nu Razörfist aan het kijken. :P
Kun je die dwaas even naar deze pagina doorverwijzen?

https://www.coursera.org/(...)VEAAYAiAAEgI41PD_BwE
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:14:13 #218
74056 crew  ToT
pi_218809759
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:12 schreef RetepV het volgende:

[..]
Kun je die dwaas even naar deze pagina doorverwijzen?

https://www.coursera.org/(...)VEAAYAiAAEgI41PD_BwE
Dat boze is zijn hele online persona, net als dat The Critical Drinker zogenaamd altijd stomdronken is en z'n vaste hoertje onlangs weer eens genadeloos hard gepaald heeft.
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:18:12 #219
118755 Lyrebird
pi_218809792
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:08 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Punt is: die beslissing is nog altijd aan Disney zelf en niet aan de overheid.

Overigens is die omslag naar minder prominente inclusiviteit wel ingezet; het duurt alleen een tijd voordat dat duidelijk wordt, aangezien films vaak 1-2 jaar in productie zijn.
We moeten terug naar een nieuwe normaal. Vrijheden voor conservatieven (grofweg een derde van de VS) zijn daar uitgehold. Het liefst terug naar een nieuwe normaal op een wettelijke manier, waarbij we elkaar fatsoenlijk behandelen. Maar ik snap erg goed dat de Democraten dit er zelf zo naar gemaakt hebben.

Vraag je af waarom juist Trump gekozen is.
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:41:06 #220
35511 Basp1
pi_218809953
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:18 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
We moeten terug naar een nieuwe normaal. Vrijheden voor conservatieven (grofweg een derde van de VS) zijn daar uitgehold.
Welke vrijheden van conservatieven zijn nu uitgehold.

De progressieve vrijheid van vrouwen in baas in eigen buik te zijn die zijn verboden.
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:57:49 #221
21693 RetepV
pi_218810122
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:14 schreef ToT het volgende:

[..]
Dat boze is zijn hele online persona, net als dat The Critical Drinker zogenaamd altijd stomdronken is en z'n vaste hoertje onlangs weer eens genadeloos hard gepaald heeft.
Hoe WEET je dat het een persona is en niet zijn werkelijke "staat van zijn"?

Hoe WEET je dat het persona dat hij speelt niet langzamerhand zijn werkelijke "staat van zijn" verandert?

Leren = herhalen. Als je iets maar vaak genoeg herhaalt, blijft het in je hoofd steken.

Zo ook met persona's. Als je ze maar vaak genoeg speelt, blijven ze in je hoofd steken.

DAT is HET grote verschil tussen een acteur en een blogger zoals dit. Een acteur speelt een rol en gaat daarna een andere rol spelen. Misschien zijn er versies II en III en meer van een film, maar in de tijd tussen die films kan de acteur zijn rol van zich afzetten en weer zichzelf worden.

Een blogger niet. Een blogger moet minstens één keer per week een nieuw filmpje maken. Dus de blogger zal voor lange tijd zijn persona zijn, zonder genoeg tijd ertussen te hebben om die persona weer goed af te kunnen leggen. Dus zijn persona zal in zijn werkelijke karakter doorsijpelen. Zijn persona is sowieso al een uitvloeisel van iets dat toch al wel in hem zit, waarschijnlijk maakt hij er een karikatuur van. Maar dat maakt zijn persona wel compatible met zijn karakter, waardoor het zijn karakter sneller en ongemerkter zal beïnvloeden.

Is het je niet opgevallen dat telkens als er zo'n shooting als dit is, de FBI of CIA heel veel online informatie over deze mensen kan vinden? Altijd hebben die shooters wel een blog. Hoeveel mensen hier in dit topic hebben een politiek getinte blog? Verheugend weinig, mag ik hopen. Wij blaten onze mening hier naar ons eigen kleine clubje, en zijn onszelf. Dat is heel wat anders dan een blogger die als een Batman of een Pengiun een persona aanneemt en als die persona éénrichtingsverkeer zijn mening de wereld in blaat.

Edit:

Dit geldt voor bloggers zoals deze kerel. Natuurlijk zijn er veel bloggers die gewoon zichzelf zijn.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:00:44 #222
74056 crew  ToT
pi_218810150
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:57 schreef RetepV het volgende:

[..]
Hoe WEET je dat het een persona is en niet zijn werkelijke staat van zijn?

Hoe WEET je dat het persona dat hij speelt niet langzamerhand zijn werkelijke staat van zijn verandert?

Leren is: herhalen. Als je iets maar vaak genoeg herhaalt, blijft het in je hoofd steken.

Zo ook met persona's. Als je ze maar vaak genoeg speelt, blijft die in je hoofd steken.

DAT is HET grote verschil tussen een acteur en een blogger zoals dit. Een acteur speelt een rol en gaat daarna een andere rol spelen. Misschien zijn er versies II en III en meer van een film, maar in de tijd tussen die films kan de acteur zijn rol van zich afzetten en weer zichzelf worden.

Een blogger niet. Een blogger moet minstens één keer per week een nieuw filmpje maken. Dus de blogger zal voor lange tijd zijn persona zijn, zonder genoeg tijd ertussen te hebben om die persona weer goed af te kunnen leggen. Dus zijn persona zal in zijn werkelijke karakter doorsijpelen. Zijn persona is sowieso al een uitvloeisel van iets dat toch al wel in hem zit, waarschijnlijk maakt hij er een karikatuur van. Maar dat maakt zijn persona wel compatible met zijn karakter, waardoor het zijn karakter sneller en ongemerkter zal beïnvloeden.

Is het je niet opgevallen dat telkens als er zo'n shooting als dit is, de FBI of CIA heel veel online informatie over deze mensen kan vinden? Altijd hebben die shooters wel een blog. Hoeveel mensen hier in dit topic hebben een politiek getinte blog? Verheugend weinig, mag ik hopen. Wij blaten onze mening hier naar ons eigen kleine clubje, en zijn onszelf. Dat is heel wat anders dan een blogger die als een Batman of een Pengiun een persona aanneemt en als die persona éénrichtingsverkeer zijn mening de wereld in blaat.
_O- Och ja, laten we Razörfist nu maar eens goed in de gaten houden; straks gaat deze zwaar christelijke figuur nog een mass shooting doen bij een trans pride parade of zo! _O-
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:01:13 #223
412349 JaxStrumley
pi_218810153
quote:

[..]
We moeten terug naar een nieuwe normaal. Vrijheden voor conservatieven (grofweg een derde van de VS) zijn daar uitgehold. Het liefst terug naar een nieuwe normaal op een wettelijke manier, waarbij we elkaar fatsoenlijk behandelen. Maar ik snap erg goed dat de Democraten dit er zelf zo naar gemaakt hebben.

Ik weet niet of die vrijheden zijn uitgehold. Maar dat staat in mijn ogen los van het punt dat het niet aan de overheid is om een bedrijf als Disney te corrigeren als ze het niet eens is met de inhoud van de films of andere uitingen. Elke conservatieve consument kan voor zichzelf de keuze maken om zo’n film dan niet te bekijken of het bedrijf zelfs te boycotten.

Als de overheid zich met dit soort dingen gaat bemoeien wordt het een heilloze weg, want dan kan straks een Democratische regering een dergelijke actie weer de andere kant op uitvoeren.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:03:34 #224
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_218810186
quote:

[..]

Over welke vrijheden heb je het dan? Want volgens mij is iedereen daar even vrij.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:10:17 #225
21693 RetepV
pi_218810250
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:00 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Och ja, laten we Razörfist nu maar eens goed in de gaten houden; straks gaat deze zwaar christelijke figuur nog een mass shooting doen bij een trans pride parade of zo! _O-
Geen idee, ik kijk zulke blogs niet.

Blijkbaar is hij zwaar Christelijk conservatief, als ik je sarcasme goed begrijp. Dan heeft hij geen reden om een mass shooting te doen, want hij wordt op dit moment helemaal niet in een hoekje gedrukt.

Pas als zwaar Christelijk conservatief hun verworvenheden weer kwijt beginnen te raken, zullen ze iets gaan doen. Ik neem aan dat als bijvoorbeeld bij de volgende gouverneursverkiezingen in Florida een liberale kandidaat die de abortuswet wil afschaffen gouverneur dreigt te worden, ze nog wel een mass shooting door een zwaar Christelijk conservatief bij een (vermeende) abortuskliniek zullen meemaken.

Conservatief rechts lult allemaal zo mooi dat zij niet violent zijn en liberaal links wel. Maar we weten natuurlijk allemaal wel dat conservatief rechts niet degene is die in de hoek gedrukt staat.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:13:15 #226
74056 crew  ToT
pi_218810301
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:10 schreef RetepV het volgende:

[..]
Geen idee, ik kijk zulke blogs niet.

Blijkbaar is hij zwaar Christelijk conservatief, als ik je sarcasme goed begrijp. Dan heeft hij geen reden om een mass shooting te doen, want hij wordt op dit moment helemaal niet in een hoekje gedrukt.

Pas als zwaar Christelijk conservatief hun verworvenheden weer kwijt beginnen te raken, zullen ze iets gaan doen. Ik neem aan dat als bijvoorbeeld bij de volgende gouverneursverkiezingen in Florida een liberale kandidaat die de abortuswet wil afschaffen gouverneur dreigt te worden, ze nog wel een mass shooting door een zwaar Christelijk conservatief bij een (vermeende) abortuskliniek zullen meemaken.

Conservatief rechts lult allemaal zo mooi dat zij niet violent zijn en liberaal links wel. Maar we weten natuurlijk allemaal wel dat conservatief rechts niet degene is die in de hoek gedrukt staat.
Ja onder Biden hadden ze inderdaad vrij spel tegenover die arme liberalen.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:17:04 #227
21693 RetepV
pi_218810329
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Meningen zijn geen feiten.
Om jouw mening dan eens te peilen stel ik voor dat jij hetzelfde rijtje invult:

Autoritair:
Nationalistisch:
Militaristisch:
Antidemocratisch:
Anticommunistisch:
Antiliberaal:
Antiparlementair:

En voor alles waar je geen check bij zet, in één zin schrijven waarom je er geen check bij zet.

Mijn one-liner voor alle checks die ik heb gezet: Trump heeft al die dingen waar ik een check bij heb gezet meerdere keren vertoond en zich er niet voor verontschuldigd, en ook heeft hij van elk meerdere keren met zijn mening blijk gegeven.

Ik heb de eerste aanzet gegeven, en het is niet meer dan respectvol als je die aanzet aanpakt en hetzelfde doet. Het kost je hooguit 2 minuten om checks te zetten en een paar one-liners te schrijven.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:20:28 #228
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218810347
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:17 schreef RetepV het volgende:

[..]

Autoritair:
Nationalistisch:
Militaristisch:
Antidemocratisch:
Anticommunistisch:
Antiliberaal:
Antiparlementair:

En voor alles waar je geen check bij zet, in één zin schrijven waarom je er geen check bij zet.

Mijn one-liner voor alle checks die ik heb gezet: Trump heeft al die dingen waar ik een check bij heb gezet meerdere keren vertoond en zich er niet voor verontschuldigd, en ook heeft hij van elk meerdere keren met zijn mening blijk gegeven.

Ik heb de eerste aanzet gegeven, en het is niet meer dan respectvol als je die aanzet aanpakt en hetzelfde doet. Het kost je hooguit 2 minuten om checks te zetten en een paar one-liners te schrijven.
Nationalistisch en anticommunistisch is Trump zeker, dat is dan ook een teken van gezond verstand. Een portie patriotisme en een afkeer van communisme (dat overal waar het is geprobeerd voor kommer en kwel heeft gezorgd) is altijd goed.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:23:34 #229
448351 VEM2012
pi_218810377
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waarom vraag je het dan aan mij?

Ik vind labeltjes plakken verder ook niet zo interessant. Die dekken meestal de lading niet en ze vertroebelen de discussie.
[..]
Dit is vooral onderdeel van een serie zorgwekkende trends in de VS, waar deze regering verantwoordelijk voor is. Deze week zeiden Vance en Stephen Miller dat ze 'extreem-links' keihard aan willen pakken en neutraliseren. Wat zij verstaan onder 'extreem-links'? Moeilijk te zeggen. Maar het geeft te denken dat Miller de Democratische partij onlangs omschreef als een 'binnenlandse terreurbeweging'.

De VS vertoont steeds meer autocratische trekjes en het is goed om waakzaam te zijn:
[..]
En:

Science Tells Us the U.S. Is Heading toward a Dictatorship
Wat gewoon nodig is, is dat mensen weer normaal tegen elkaar gaan doen. Wij hebben in de loop der jaren genoeg discussies gehad waar we het met elkaar oneens waren. En correct me if I'm wrong, maar dat is nooit uit de hand gelopen.

De afgelopen jaren merk je een enorme verharding in het debat, waarbij men nog weigert te luisteren naar een ander en het doel vooral lijkt om de ander het zwijgen op te brengen. En de haat over en weer is ook om te kotsen.

We weten ook redelijk goed wat de drijvende kracht is hierachter: social media. En zo lang als social media middels hun algoritmes de polarisatie mogen aanwakkeren maakt het helemaal niet uit wie aan de macht is. Natuurlijk is Trump verantwoordelijk voor zijn aandeel in het geheel. Maar al is hij voor sommigen de poster boy van polarisatie, de polarisatie begon eerder en als Trump morgen omvalt blijft de polarisatie gewoon onverminderd doorgaan.

Het is een gemiste kans van de Democraten dat zij niet ingegrepen hebben. Tijdens de vorige periode werkte de polarisatie ogenschijnlijk in hun voordeel. Met het cancellen van mensen die het gore lef hadden om biologische feiten te benoemen.

Van Trump hoef je het sowieso niet te verwachten, want ook hij spint er garen bij.

Maar kijk naar de EU, waar men de focus legt op het verbieden van onwelgevallige meningen (ik weet het: men noemt het nepnieuws, maar de overheid hoort niet te beslissen over 'de waarheid'). Niets over de drijver van polarisatie en dat is dat social media weet dat extreme meningen, ragebait, nu eenmaal goed is voor de omzet.

Dat moet per direct verboden worden. We hoeven namelijk niet te wachten op dat de VS weer normaal gaat worden. Geef maar eens het goede voorbeeld.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:24:58 #230
448351 VEM2012
pi_218810390
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Was je ook zo vreselijk verontwaardigd toen een user de moordenaar Luigi een ‘held’ noemde?
Ja.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:26:02 #231
66444 Lord_Vetinari
pi_218810396
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nationalistisch en anticommunistisch is Trump zeker, dat is dan ook een teken van gezond verstand. Een portie patriotisme en een afkeer van communisme (dat overal waar het is geprobeerd voor kommer en kwel heeft gezorgd) is altijd goed.
En een afkeer van democratie? Ook goed, zeker?
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:26:52 #232
448351 VEM2012
pi_218810410
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:17 schreef RetepV het volgende:

[..]

Autoritair:
Nationalistisch:
Militaristisch:
Antidemocratisch:
Anticommunistisch:
Antiliberaal:
Antiparlementair:

O, dus ik moet mijn 'non-check' wel verantwoorden, maar jij jouw 'check' niet.

Weet je nog: wie stelt, bewijst.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:28:28 #233
448351 VEM2012
pi_218810428
quote:

[..]
Niet alleen dat: het zit in het DNA van de VS. Al is er een marxistische stroming ontstaan. Neemt niet weg dat het overgrote deel van de VS nationalistisch is en anticommunistisch.

Weet je overigens wie de felste anticommunisten zijn in de VS? Degenen die onder dat juk hebben geleefd.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:33:52 #234
448351 VEM2012
pi_218810482
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En een afkeer van democratie? Ook goed, zeker?
Je kan zeker betogen dat hij democratie als het hem in de weg zit niet prettig vindt. Maar dat zie je ook bij onze bestuurders in het toch nog altijd vrij fatsoenlijke Nederland. Al is het maar het bewust frustreren van mensen die stukken opvragen om de overheid te controleren. Maar ook meermaals een referendum houden waarbij de uitkomst niet bevalt, precies doen wat men altijd al wilde en het referendum dan maar afschaffen.

Ik kan wel meer voorbeelden noemen.

Het grote nadeel van de VS met twee partijenstelsel is dat er nogal eens een winner takes all situatie kan ontstaan, waardoor checks and balances geweld aangedaan wordt. Tot op zekere hoogte, de rechtspraak is nog altijd robuust. Ja, in de SCOTUS zitten overwegend conservatieven, maar die gaan niet mee met het ontmantelen van de rechtstaat, daar ben ik van overtuigd.

80% van de Amerikanen is gematigd links of rechts. Er is nog genoeg positiefs.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:55:56 #235
488485 Alarmonoff
pi_218810673

De eerste arrestant was George Zinn, hij was ook in de media met 9/11 en andere aanslagen.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  vrijdag 19 september 2025 @ 12:34:41 #236
35511 Basp1
pi_218811193
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:23 schreef VEM2012 het volgende:

Dat moet per direct verboden worden. We hoeven namelijk niet te wachten op dat de VS weer normaal gaat worden. Geef maar eens het goede voorbeeld.
Hoe boos zijn de vs ook alweer op Europa omdat we hier proberen wel wat regels aan sociale media bedrijven op te leggen?

Een groot manco van sociale media is volgens mij de totale anonimiteit van veel trollen met hun extremistische opvattingen die daar persoonlijk geen gevolgen van zullen ondervinden.
  vrijdag 19 september 2025 @ 12:36:30 #237
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218811233
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hoe boos zijn de vs ook alweer op Europa omdat we hier proberen wel wat regels aan sociale media bedrijven op te leggen?

Een groot manco van sociale media is volgens mij de totale anonimiteit van veel trollen met hun extremistische opvattingen die daar persoonlijk geen gevolgen van zullen ondervinden.
"En daar moeten we wat aan doen"

Aldus Basp1, anoniem op een internetforum.
Get woke, go broke!
  vrijdag 19 september 2025 @ 12:39:54 #238
21693 RetepV
pi_218811285
quote:

[..]

We moeten terug naar een nieuwe normaal. Vrijheden voor conservatieven (grofweg een derde van de VS)
Mag ik vragen welke vrijheden voor conservatieven er afgenomen zijn?

De vrijheid om geen abortus te plegen?
De vrijheid om geen moskee in de buurt van een kerk te tolereren?
De vrijheid om geen educatie te nemen?
  vrijdag 19 september 2025 @ 12:43:46 #239
35511 Basp1
pi_218811323
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]
"En daar moeten we wat aan doen"

Aldus Basp1, anoniem op een internetforum.
Heel normaal natuurlijk weer voor anonieme trollen andere mensen woorden in de mond gaan leggen die ze niet zeggen. :D

Kom jij eerst maar eens met 10 tweets van Biden aan die je stelling over polarisatie gedaan door Biden onderbouwen. :W
  vrijdag 19 september 2025 @ 12:57:51 #240
484669 Korenfok
pi_218811459
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet alleen dat: het zit in het DNA van de VS. Al is er een marxistische stroming ontstaan. Neemt niet weg dat het overgrote deel van de VS nationalistisch is en anticommunistisch.

Weet je overigens wie de felste anticommunisten zijn in de VS? Degenen die onder dat juk hebben geleefd.
VS was altijd heel patriotristisch, net als Nederland dit heel erg is.

Het nationalisme is iets van de laatste 10 jaar.

Er is een gigantisch verschil tussen Nationalisme en Patriottisme.
  vrijdag 19 september 2025 @ 12:59:27 #241
21693 RetepV
pi_218811472
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:26 schreef VEM2012 het volgende:
Lees eens even verder dan de eerste paar regels. Ik schreef dit:

"Mijn one-liner voor alle checks die ik heb gezet: Trump heeft al die dingen waar ik een check bij heb gezet meerdere keren vertoond en zich er niet voor verontschuldigd, en ook heeft hij van elk meerdere keren met zijn mening blijk gegeven."

Aangezien ik alles gechecked heb, leek mij dit voldoende verantwoording. Je had ook gewoon kunnen zeggen dat je het onvoldoende verantwoording vond. Maar dat is niet iets dat jou er van hoeft tegen te houden om tegelijkertijd de checks te plaatsen en een betere verantwoording te geven dan ik. Toch?

Weet je nog: wie vooruit wil komen moet constructief zijn.
  vrijdag 19 september 2025 @ 13:03:33 #242
21693 RetepV
pi_218811512
quote:

[..]

Dat iemand met gezond verstand anticommunistisch zou moeten zijn, daar ben ik het 100% mee eens. Net zo als dat iemand met gezond verstand antifascistisch zou moeten zijn. Misschien heb ik die mening omdat ik beide anticommunistisch en antifascistisch ben.

Dat iemand met gezond verstand nationalistisch zou moeten zijn, dat waag ik tegen te spreken. Trots op je cultuur en afkomst, prima.

Maar die cultuur en afkomst gebruiken om je af te zetten tegen de landen om je heen, dat gaat te ver.

Die landen gaan namelijk nergens naartoe, dus dat kan alleen maar in ruzie eindigen.
  vrijdag 19 september 2025 @ 13:06:41 #243
21693 RetepV
pi_218811537
quote:

[..]
Ik keek toevallig net naar de prijs van een iPhone 17 Pro Max. In de VS kost die $1199, in Nederland ¤1499. Even omgerekend naar dollar is ¤1499: $1769.

De VS is dus ongeveer 1.5 keer zo boos op Europa als voor Trump.

:7
  vrijdag 19 september 2025 @ 13:37:44 #244
420906 Alloch87
pi_218811815
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 02:01 schreef Montagui het volgende:
Omdat hij het volledig eens was met zijn standpunten.

Wat denk je zelf?
  vrijdag 19 september 2025 @ 14:02:53 #245
448351 VEM2012
pi_218812059
quote:

[..]

We zijn het dus eens dat we social media moeten verbeteren?
  vrijdag 19 september 2025 @ 14:08:03 #246
448351 VEM2012
pi_218812109
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]
VS was altijd heel patriotristisch, net als Nederland dit heel erg is.

Het nationalisme is iets van de laatste 10 jaar.

Er is een gigantisch verschil tussen Nationalisme en Patriottisme.
Jij denkt dat de Amerikanen niet meende in alles het beste te zijn? Want dat is het kenmerkende verschil: superioriteitsgevoel. Mijn lijkt dat gewoon aanwezig te zijn geweest in de VS, zeker na de 2e wereldoorlog.
  vrijdag 19 september 2025 @ 14:10:06 #247
448351 VEM2012
pi_218812143
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:59 schreef RetepV het volgende:

[..]
Lees eens even verder dan de eerste paar regels. Ik schreef dit:

"Mijn one-liner voor alle checks die ik heb gezet: Trump heeft al die dingen waar ik een check bij heb gezet meerdere keren vertoond en zich er niet voor verontschuldigd, en ook heeft hij van elk meerdere keren met zijn mening blijk gegeven."

Aangezien ik alles gechecked heb, leek mij dit voldoende verantwoording. Je had ook gewoon kunnen zeggen dat je het onvoldoende verantwoording vond. Maar dat is niet iets dat jou er van hoeft tegen te houden om tegelijkertijd de checks te plaatsen en een betere verantwoording te geven dan ik. Toch?

Weet je nog: wie vooruit wil komen moet constructief zijn.
Je snapt toch zelf ook wel dat jouw uitspraak dat Trump al die dingen meerdere keren heeft vertoond en dat jij dat hebt gecheckt niets anders is dan ‘geloof mij nou maar’?

Het is in ieder geval geen bewijs.
  vrijdag 19 september 2025 @ 14:12:14 #248
448351 VEM2012
pi_218812206
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:03 schreef RetepV het volgende:

[..]
Dat iemand met gezond verstand anticommunistisch zou moeten zijn, daar ben ik het 100% mee eens. Net zo als dat iemand met gezond verstand antifascistisch zou moeten zijn. Misschien heb ik die mening omdat ik beide anticommunistisch en antifascistisch ben.

Dat iemand met gezond verstand nationalistisch zou moeten zijn, dat waag ik tegen te spreken. Trots op je cultuur en afkomst, prima.

Maar die cultuur en afkomst gebruiken om je af te zetten tegen de landen om je heen, dat gaat te ver.

Die landen gaan namelijk nergens naartoe, dus dat kan alleen maar in ruzie eindigen.
Antifascisme is in de praktijk een hekel hebben aan alles wat naar rechts riekt.

Natuurlijk is niemand die gezond in zijn pannetje is voor fascisme. Maar in de praktijk is fascisme de windmolens van Don Quichot.
  vrijdag 19 september 2025 @ 14:12:45 #249
448351 VEM2012
pi_218812216
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:06 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik keek toevallig net naar de prijs van een iPhone 17 Pro Max. In de VS kost die $1199, in Nederland ¤1499. Even omgerekend naar dollar is ¤1499: $1769.

De VS is dus ongeveer 1.5 keer zo boos op Europa als voor Trump.

:7
Btw eraf halen. Prijs in de VS is zonder tax.
  vrijdag 19 september 2025 @ 14:15:33 #250
326902 Glazenmaker
pi_218812263

Goede show. Laat goed zien wat je wel en niet kan zeggen om de sneeuwvlokjes van rechts niet te beledigen. Laat ook zien dat rechtse tv mensen die grappen maakten over aanslagen op democraten daar hard voor zijn aangepakt. Eentje is er zelfs van Fox gehaald om minister van defensie te worden. Ook de Trumps doen er alles aan om de sfeer van geweld te laten afkoelen en echt heel erg tegen politiek geweld zijn.
  vrijdag 19 september 2025 @ 14:18:01 #251
448351 VEM2012
pi_218812313
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:15 schreef Glazenmaker het volgende:

Goede show. Laat goed zien wat je wel en niet kan zeggen om de sneeuwvlokjes van rechts niet te beledigen. Laat ook zien dat rechtse tv mensen die grappen maakten over aanslagen op democraten daar hard voor zijn aangepakt. Eentje is er zelfs van Fox gehaald om minister van defensie te worden. Ook de Trumps doen er alles aan om de sfeer van geweld te laten afkoelen en echt heel erg tegen politiek geweld is.
Wat goed. Iemand die net doet alsof het allemaal van 1 kant komt. Dat zal de polarisatie oplossen!
  vrijdag 19 september 2025 @ 14:24:19 #252
326902 Glazenmaker
pi_218812407
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat goed. Iemand die net doet alsof het allemaal van 1 kant komt. Dat zal de polarisatie oplossen!
Ik vind het knap hoe jij satire kan verwerken.

Gelukkig heb je vast wel een voorbeeld van een hoge democraat die ook maar in de buurt kwam van de onderbroek hamer combo van Trump! Toch?

Alle kanten zijn gelijk, maar een kant is gelijker.
  vrijdag 19 september 2025 @ 14:26:02 #253
445753 Wantie
pi_218812434
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik beweerde geen "dingen" ik reageerde op een algemene opmerking dat "de president" zou moeten verbinden en dat Trump dit niet zou doen (ook geen onderbouwing aanwezig) en nu zou ik de deuren mbt "you aint black" Biden moeten opentrappen, en dan ook nog volgens een specifiek aantal tweets die ik MOET opzoeken voor je.

Nou, nee dus :).
Zoals verwacht kun je je bewering niet hard maken.
  vrijdag 19 september 2025 @ 14:39:09 #254
35511 Basp1
pi_218812649
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het verschil op dit moment is en blijft natuurlijk wat anonieme trollende extremistische individuen die olie op het vuur blijven gooien vs een regering met hun leden die dit bizarre gedrag zelfs als bekende amerikaan ook vertonen. Dat veel trollen zich door het gedrag van hun gekozen leiders alleen maar gesterkt voelen draagt alleen maar bij aan veel meer polarisatie.
  vrijdag 19 september 2025 @ 14:40:34 #255
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218812665
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zoals verwacht kun je je bewering niet hard maken.
En zoals verwacht denk je weer een soort van punt te maken.

Een lege bewering als : de president moet verbinden, zonder daarbij aan te geven hoe, waarom en waarom hij dat niet zou doen hoeft niet te gepareerd te worden met een heel specifiek aantal "tweets" nee.

Biden was met zijn voorliefde voor LGBTwhatever in een zwaar christelijk land nogal polariserend ja, en het steunen van drugscriminelen etc hielp ook niet.
Get woke, go broke!
  vrijdag 19 september 2025 @ 14:56:22 #256
35511 Basp1
pi_218812851
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:40 schreef HeatWave het volgende:

Biden was met zijn voorliefde voor LGBTwhatever in een zwaar christelijk land nogal polariserend ja, en het steunen van drugscriminelen etc hielp ook niet.
Wanneer heeft Biden zijn voorliefde voor lgbth.. verklaard dan?

Welke drugscriminelen heeft Biden gesteund?

We wachten wederom geduldig af tot je deze beschuldigingen aan Bidens adres ook eens onderbouwd. 8-)
  vrijdag 19 september 2025 @ 15:02:12 #257
507827 Sanvi
pi_218812917
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Best grappig dat je met deze zin bewijst wat ik hierboven schrijf! :)
In je eigen hoofd zal je dat ongetwijfeld vast wel bewezen hebben ja.

Feit is dat Kimmel enkel ageert tegen het feit dat MAGA 100% overtuigd was dat de dader géén MAGA was.
En dat is ook gewoon zo. Dat ze daarvan overtuigd waren.

Kimmel geeft aan dat het mogelijk zou zo kunnen zijn dat de MAGA uiteindelijk wél MAGA blijkt te zijn.

Dat uiteindelijk de dader wel degelijk linksig blijkt te zijn staat hier los van. Het gaat en ging (hem) vooral om de stuiptrekkingen die je bij grote groepen linksers en rechtsers ziet: MAGA dat meteen in een stuip schiet dat de dader niet rechts zou kunnen zijn en 'links' dat meteen in de stuip schiet dat de dader niet links zou kunnen zijn.

Nérgens gaf Kimmel aan dat hij dénkt dat de dader wel eens MAGA zou kunnen zijn.
Hij gaf mijns inziens slechts aan dat dat op voorhand niet uitgesloten kon worden, ondanks wat MAGA al meteen beweerde.
Dat is het subtiele verschil.

Maar volgens mij spreken wij niet dezelfde taal; het blijft lastig uitleggen zo.
  vrijdag 19 september 2025 @ 15:19:00 #258
110789 DrDentz
pi_218813112
14 oktober
Geboren
1973 - George Floyd
1993 - Charlie Kirk

Hmm,, toeval?
  vrijdag 19 september 2025 @ 15:22:39 #259
326902 Glazenmaker
pi_218813155
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 15:19 schreef DrDentz het volgende:
14 oktober
Geboren
1973 - George Floyd
1993 - Charlie Kirk

Hmm,, toeval?
Allebei gestorven aan een fentanyl overdosis las ik.

vrijdag 19 september 2025 @ 15:57:02 #260
445753 Wantie
pi_218813415
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En zoals verwacht denk je weer een soort van punt te maken.

Een lege bewering als : de president moet verbinden, zonder daarbij aan te geven hoe, waarom en waarom hij dat niet zou doen hoeft niet te gepareerd te worden met een heel specifiek aantal "tweets" nee.

Wel bijzonder dat naastenliefde polariserend werkt bij christenen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 16:50:09 #261
485843 crew  Jippie
pi_218813779
Veeg cq afkoelslotje

Hitler / fascisme vergelijkingen zijn een zwaktebod.
Laat dat maar even bezinken.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 17:50:50 #262
485843 crew  Jippie
pi_218814221
En weer verder, hou het een beetje fatsoenlijk ajb :S___D
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:52:23 #263
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218814236
twitter

Meteen maar even een binnenkomer, de partij van verbinding, niet zo naar doen Trump, deze mensen willen alleen maar verbinden O+.
Get woke, go broke!
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:54:38 #264
448351 VEM2012
pi_218814254
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind het knap hoe jij satire kan verwerken.

Gelukkig heb je vast wel een voorbeeld van een hoge democraat die ook maar in de buurt kwam van de onderbroek hamer combo van Trump! Toch?

Alle kanten zijn gelijk, maar een kant is gelijker.
Is het echt een wedstrijd denk je?
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:00:31 #265
448351 VEM2012
pi_218814308
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 15:02 schreef Sanvi het volgende:

[..]
In je eigen hoofd zal je dat ongetwijfeld vast wel bewezen hebben ja.

Feit is dat Kimmel enkel ageert tegen het feit dat MAGA 100% overtuigd was dat de dader géén MAGA was.
En dat is ook gewoon zo. Dat ze daarvan overtuigd waren.

Kimmel geeft aan dat het mogelijk zou zo kunnen zijn dat de MAGA uiteindelijk wél MAGA blijkt te zijn.

Dat uiteindelijk de dader wel degelijk linksig blijkt te zijn staat hier los van. Het gaat en ging (hem) vooral om de stuiptrekkingen die je bij grote groepen linksers en rechtsers ziet: MAGA dat meteen in een stuip schiet dat de dader niet rechts zou kunnen zijn en 'links' dat meteen in de stuip schiet dat de dader niet links zou kunnen zijn.

Nérgens gaf Kimmel aan dat hij dénkt dat de dader wel eens MAGA zou kunnen zijn.
Hij gaf mijns inziens slechts aan dat dat op voorhand niet uitgesloten kon worden, ondanks wat MAGA al meteen beweerde.
Dat is het subtiele verschil.

Maar volgens mij spreken wij niet dezelfde taal; het blijft lastig uitleggen zo.
Vandaag in het ad (link ed.nl):

„We hebben een nieuw dieptepunt bereikt dit weekend met de Maga-gang, die dat kind dat Charlie Kirk heeft vermoord probeert neer te zetten als iets anders dan een van hen,” zei Kimmel tijdens zijn show maandagavond.
Oftewel: Kimmel lanceert hier eigenlijk, al dan niet expres, een complottheorie dat de man die Trump-vertrouweling Charlie Kirk doodschoot ‘iemand van de Maga-beweging zelf is’.

https://www.ed.nl/buitenl(...)ging-komen~a558172b/

De vraag is dus nu welke taal jij precies spreekt.
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:01:17 #266
274627 Harmankardon
pi_218814312
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:52 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]

Meteen maar even een binnenkomer, de partij van verbinding, niet zo naar doen Trump, deze mensen willen alleen maar verbinden O+.
Ongetwijfeld was deze zinsnede niet het enige waarover moest worden gestemd.
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:10:39 #267
214643 Nober
pi_218814384
Charlie Kirk funeral receives highest security designation from federal officials amid reports of threats

quote:
Federal law enforcement agencies are monitoring for threats ahead of Charlie Kirk's funeral in Arizona this weekend, according to a new report.

They are "tracking several threats of unknown credibility," according to a law enforcement bulletin obtained by ABC News.

"Violent extremists and unaffiliated lone offenders may view the memorial service or related events as attractive attack targets due to the attendance of these individuals, other senior U.S. government officials, state and local government officials, and political activists and due to major international media attention," the memo reportedly says.

Federal authorities have long warned about potential lone wolf attackers.

"The U.S. Secret Service has been designated as the Federal Coordinator for this effort. Our teams are already on the ground in Phoenix and Glendale, working side-by-side with state, local and federal partners," the U.S. Secret Service's Special Agent in Charge of Phoenix William Mack said in a statement. "Together, we are fully committed to ensuring that these solemn events receive the comprehensive protection and support they require."

The Department of Homeland Security also designated the funeral as a Special Event Assessment Rating Level 1, "reserved for events of the highest national significance" and the same severity as the Super Bowl.

Local police in Glendale, Arizona, said they are expecting a massive turnout and warned potential attendees there would be "no overnight camping" in the parking outside State Farm Stadium, where Kirk's funeral will be held.

Many high-profile people are expected to pay their respects, including President Donald Trump, Vice President JD Vance, Secretary of State Marco Rubio and more.

Presidential security in general is handled by the U.S. Secret Service, which typically deploys magnetometers, counter-snipers and the commander-in-chief's personal protection detail. Trump survived two attempted assassinations last year.

Funeral organizers have implemented their own security measures, including a no-bag policy.

"Please be advised that enhanced security measures are in place, which may result in longer wait times than usual," organizers noted on a website set up ahead of the funeral. "We appreciate your patience and understanding."

Mourners are urged to wear their Sunday best, with red, white or blue. In lieu of flowers, organizers are asking for donations to Turning Point USA, the conservative youth group Kirk founded.

Kirk is survived by his wife, Erika Kirk, and two young children. The widow is expected to deliver remarks, along with the president, vice president and other dignitaries.

The funeral is scheduled for 11 a.m. Sunday. Doors open at 8. More information is available at fightforcharlie.com.

Kirk was assassinated last week while speaking at an event organized by the campus chapter of Turning Point at Utah Valley University in Orem, Utah.

The suspect, 22-year-old Tyler Robinson, is being held without bail on charges including murder.

https://www.foxnews.com/u(...)amid-reports-threats
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:16:56 #268
152519 opgebaarde
pi_218814416
quote:
[ x ]

Jeetje. 58 democraten willen de familie niet eens condoleren

Als je een resolutie niet ondertekenen zo wil interpreteren. Zie hier op de laatste twee pagina's de hele resolutie
https://www.govinfo.gov/c(...)LLS-119hres719ih.pdf

Vanaf nu gaan de republikeinen blijkbaar elkaar respecteren als mede Amerikanen. ^O^
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:32:15 #269
445753 Wantie
pi_218814504
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vandaag in het ad (link ed.nl):

„We hebben een nieuw dieptepunt bereikt dit weekend met de Maga-gang, die dat kind dat Charlie Kirk heeft vermoord probeert neer te zetten als iets anders dan een van hen,” zei Kimmel tijdens zijn show maandagavond.
Oftewel: Kimmel lanceert hier eigenlijk, al dan niet expres, een complottheorie dat de man die Trump-vertrouweling Charlie Kirk doodschoot ‘iemand van de Maga-beweging zelf is’.

https://www.ed.nl/buitenl(...)ging-komen~a558172b/

De vraag is dus nu welke taal jij precies spreekt.
Waarom grijp je terug op een vertaling in een Nederlandse krant, ipv de originele tekst?
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:34:49 #270
330914 Sherlock_Holmes
#freenarnia
pi_218814531
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:50 schreef Jippie het volgende:
Veeg cq afkoelslotje

Hitler / fascisme vergelijkingen zijn een zwaktebod.
Laat dat maar even bezinken.
Dan kun je dit draadje dus wel (weer) sluiten _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:40:33 #271
445753 Wantie
pi_218814580
quote:
[ x ]

Best wel vaag dat zoiets ter stemming wordt aangeboden...

Is dat ook gebeurt bij de vermoorde senator?
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:44:31 #272
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218814612
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:40 schreef Wantie het volgende:

[..]

Geen idee vrind, ik gooi er soms wel gewoon iets doorheen omdat ik het grappig vind.

Je weet dat je op FOK! zit he? Soms twijfel ik er aan....
Get woke, go broke!
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:13:25 #273
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218814838
twitter

Nog even het hele verhaal dan. Verbinding, maar niet als het ff niet uitkomt, zoals bij stemmen.
Get woke, go broke!
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:16:05 #274
213020 Ronald-Koeman
pi_218814856
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:13 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]

Nog even het hele verhaal dan. Verbinding, maar niet als het ff niet uitkomt, zoals bij stemmen.
Ik vind 58 nog veel. Door dat "honor his legacy" gedeelte zou iedere Democraat tegen moeten stemmen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:19:25 #275
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218814885
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik vind 58 nog veel. Door dat "honor his legacy" gedeelte zou iedere Democraat tegen moeten stemmen.
Snap ik hoor, maar dan moeten ze ook hun bek houden over Trump en dat hij niet zo gemeen moet doen. Dan is het gewoon oorlog blijkbaar.

So be it.
Get woke, go broke!
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:29:10 #276
326902 Glazenmaker
pi_218814948
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Is het echt een wedstrijd denk je?
U vond het nodig om te klagen dat het allemaal heel oneerlijk was. U claimt wat, dus u bewijst.

Trouwens wel grappig om beter gedrag te vragen van een komiek die zijn collega's gecanceld ziet worden door een president dan de president zelf. Hoe bent u tot dat briljante standpunt gekomen?
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:29:21 #277
445753 Wantie
pi_218814950
quote:
[ x ]

vrijdag 19 september 2025 @ 19:30:07 #278
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218814961
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Geen idee vrind, ik gooi er soms wel gewoon iets doorheen omdat ik het grappig vind.

Je weet dat je op FOK! zit he? Soms twijfel ik er aan....
Get woke, go broke!
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:31:10 #279
326902 Glazenmaker
pi_218814975
quote:
[ x ]

Zomaar een wilde gok vanwege het stukje eren van zijn legacy.

Als Timmermans morgen een kogel krijgt, gaat u dan de ideeën van de PvdA eren?
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:31:33 #280
274627 Harmankardon
pi_218814979
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Snap ik hoor, maar dan moeten ze ook hun bek houden over Trump en dat hij niet zo gemeen moet doen. Dan is het gewoon oorlog blijkbaar.

So be it.
Ja nee absoluut. Trump is de beste ooit. En de slimste.
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:33:26 #281
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218815006
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zomaar een wilde gok vanwege het stukje eren van zijn legacy.

Als Timmermans morgen een kogel krijgt, gaat u dan de ideeën van de PvdA eren?
Als ik politicus ben op dat moment kan ik idd best het respect opbrengen ja. Ik hoef het niet per se te menen, maar ik ga niet als een kleuter tegen iemand eren na zijn dood stemmen nee.

Maar dat zal wel nazigedrag zijn, ofzo :').
Get woke, go broke!
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:35:37 #282
445753 Wantie
pi_218815032
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Als ik politicus ben op dat moment kan ik idd best het respect opbrengen ja. Ik hoef het niet per se te menen, maar ik ga niet als een kleuter tegen iemand eren na zijn dood stemmen nee.

Door groepsdruk ga je dus voor stemmen...
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:37:19 #283
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218815054
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Door groepsdruk ga je dus voor stemmen...
Nee, omdat ik fatsoen heb ga ik niet tegen het EREN van iemand stemmen. Als het om beleid oid gaat stem ik keihard tegen uiteraard, maar niet tegen bijv een minuut stilte voor de dood van Timmermans.

Maar goed, you do you.
Get woke, go broke!
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:38:46 #284
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_218815070
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:40:00 #285
326902 Glazenmaker
pi_218815092
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Imho ben je een landverrader als je iemands legacy gaat eren als onderdeel daarvan een mislukte poging verkiezingen terug te draaien vanwege de uitslag was. Iets waar hij tot zijn dood achter stond. Zwakke show weer van de democraten.

Republikeinen hadden trouwens net zo makkelijk het kunnen houden bij een veroordeling van de aanslag en politiek geweld. Ze kozen voor de route van verdeeldheid en verdere agressie.
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:46:07 #286
448351 VEM2012
pi_218815193
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
U vond het nodig om te klagen dat het allemaal heel oneerlijk was. U claimt wat, dus u bewijst.

Trouwens wel grappig om beter gedrag te vragen van een komiek die zijn collega's gecanceld ziet worden door een president dan de president zelf. Hoe bent u tot dat briljante standpunt gekomen?
Je kan weer eens niet begrijpend lezen. Ik geef alleen aan dat het de polarisatie versterkt. Verder ben ik vaak zat kritisch op Trump. Maar gek genoeg is mijn invloed op hem nihil.
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:46:07 #287
445753 Wantie
pi_218815194
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, omdat ik fatsoen heb ga ik niet tegen het EREN van iemand stemmen. Als het om beleid oid gaat stem ik keihard tegen uiteraard, maar niet tegen bijv een minuut stilte voor de dood van Timmermans.

Maar goed, you do you.
Ging de stemming enkel om om een minuut stilte voor Charlie Kirk?

Anyway, je kunt toch iemand eren of je respect uiten zonder dat dat via een stemming moet?

Bovendien plak je zelf allerlei kwalificaties aan het tegen stemmen, wat toch riekt naar groepsdruk.
  vrijdag 19 september 2025 @ 20:08:43 #288
326902 Glazenmaker
pi_218815542
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je kan weer eens niet begrijpend lezen. Ik geef alleen aan dat het de polarisatie versterkt. Verder ben ik vaak zat kritisch op Trump. Maar gek genoeg is mijn invloed op hem nihil.
Wat is er polariserend aan laten zien waar de president en zijn naasten mee bezig zijn?
  vrijdag 19 september 2025 @ 20:43:49 #289
292180 epicbeardman
pi_218816024
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:15 schreef Glazenmaker het volgende:

Goede show. Laat goed zien wat je wel en niet kan zeggen om de sneeuwvlokjes van rechts niet te beledigen. Laat ook zien dat rechtse tv mensen die grappen maakten over aanslagen op democraten daar hard voor zijn aangepakt. Eentje is er zelfs van Fox gehaald om minister van defensie te worden. Ook de Trumps doen er alles aan om de sfeer van geweld te laten afkoelen en echt heel erg tegen politiek geweld zijn.

Kijken er echt mensen naar die late night bullshit? brainwasing for dummies is dat.

Gelukkig heeft ElonGod X gekocht, anders was het echt een drama met de censurerende democraten.
  vrijdag 19 september 2025 @ 20:44:57 #290
292180 epicbeardman
pi_218816044

Brrrr, gelukkig zullen we nog 4 jaar Trump hebben straks van 2028-2032
  vrijdag 19 september 2025 @ 20:45:55 #291
285350 Citizen.Erased
7\
pi_218816052
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 september 2025 20:44 schreef epicbeardman het volgende:

en daarna staan de kinderen klaar
  vrijdag 19 september 2025 @ 20:47:47 #292
448351 VEM2012
pi_218816077
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 20:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat is er polariserend aan laten zien waar de president en zijn naasten mee bezig zijn?
Lees gewoon de originele reactie eens, want het staat er duidelijk.

De bedoeling is dat we weer naar elkaar toegroeien. En nee, op dat punt hebben we niets te verwachten van Donald J Trump. Maar wij met zijn allen zijn machtiger dan die ene man in het Witte Huis.
  vrijdag 19 september 2025 @ 20:47:49 #293
292180 epicbeardman
pi_218816078
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 20:45 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
en daarna staan de kinderen klaar
Vance is ook wel echt een President, daarnaast heeft deze furry lover een toekomstige President vermoord.
Charlie Kirk werd door vele Amerikanen (christelijk natuurlijk) gezien als een perfecte toekomstige kandidaat.
  vrijdag 19 september 2025 @ 20:57:07 #294
448351 VEM2012
pi_218816206
Voor diegenen die wat meer in inhoud geïnteresseerd zijn ipv geschreeuw over en weer:

vrijdag 19 september 2025 @ 21:00:42 #295
464060 recursief
pi_218816240
quote:
[ x ]

Nancy Mace is een liegebeest. Die motie ging niet alleen over het veroordelen van de moord:

quote:
This resolution (1) condemns the assassination of Charles "Charlie" James Kirk and all forms of political violence; and (2) honors the life, leadership, and legacy of Charlie Kirk.
Ik weet vrij zeker dat de tegenstemmen alleen met punt (2) te maken hebben.

https://www.congress.gov/bill/119th-congress/house-resolution/719
  vrijdag 19 september 2025 @ 21:02:05 #296
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218816250
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:00 schreef recursief het volgende:

[..]
Nancy Mace is een liegebeest. Die motie ging niet alleen over het veroordelen van de moord:
[..]
Ik weet vrij zeker dat de tegenstemmen alleen met punt (2) te maken hebben.

https://www.congress.gov/bill/119th-congress/house-resolution/719
Ja, daar waren we al achter hoor.

En dus nog beschamend gedrag. Maar dat is idd gewoon mijn mening :).
Get woke, go broke!
  vrijdag 19 september 2025 @ 21:04:34 #297
507827 Sanvi
pi_218816267
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2025 20:47 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Vance is ook wel echt een President, daarnaast heeft deze furry lover een toekomstige President vermoord.
Charlie Kirk werd door vele Amerikanen (christelijk natuurlijk) gezien als een perfecte toekomstige kandidaat.
  vrijdag 19 september 2025 @ 21:11:31 #298
445753 Wantie
pi_218816329
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 september 2025 20:44 schreef epicbeardman het volgende:

We?

Ik woon niet in de VS.

En Trump gaat geen derde termijn krijgen.

Het is ook raar dat je iemand van 82-86 jaar oud als president wil hebben.
  vrijdag 19 september 2025 @ 21:16:29 #299
507827 Sanvi
pi_218816391
Trump is dan al lang dood joh.
  vrijdag 19 september 2025 @ 21:17:46 #300
507827 Sanvi
pi_218816411
Gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: