11 september:quote:De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .
Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.
Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.
Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”
Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.
Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
12 september:quote:De FBI heeft in de zoektocht naar de schutter die de rechts-conservatieve Charlie Kirk doodschoot het vermoedelijke moordwapen gevonden. Ook is er goed beeldmateriaal van de schutter. Volgens de FBI zijn er op dit moment geen andere mensen in gevaar.
Het gaat vermoedelijk om een jonge verdachte, deelt de FBI op een persconferentie. Hij viel door zijn leeftijd niet op tussen het universiteitspubliek.
Uit het politieonderzoek blijkt dat de schutter rond 11.50 uur (lokale tijd) aankwam op de campus van de Utah Valley University, ongeveer een half uur voordat hij het schot op Kirk loste. De politie heeft vanaf dat moment zijn sporen kunnen volgen.
Zo weten ze dat de verdachte over de campus naar het trappenhuis van een gebouw is gelopen. Via daar ging die naar het dak. Na de aanslag op Kirk rende de vermeende schutter over het dak en sprong eraf. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk van de universiteit ingevlucht zijn.
De onderzoekers hebben "goed beeldmateriaal van de persoon", zegt Beau Mason, het hoofd van het veiligheidsdepartement van de Amerikaanse staat Utah. De beelden worden voorlopig nog niet gedeeld, omdat de politie het gezicht van de verdachte probeert te identificeren. Pas als dat niet lukt, worden de beelden mogelijk vrijgegeven.
Ook hebben de autoriteiten een afdruk van zijn hand en onderarm gevonden, wat kan bijdragen aan het opsporen van de schutter, zegt een FBI-agent tijdens de persconferentie. Daarnaast hebben ze een indruk van welke schoenen de verdachte zou hebben gedragen.
quote:22-jarige man uit Utah aangehouden voor moord op Charlie Kirk
De Amerikaanse autoriteiten hebben vrijdag na een klopjacht een verdachte aangehouden voor de moord op de rechts-conservatieve activist Charlie Kirk. De verdachte is een 22-jarige man uit Utah, zeggen bronnen.
President Donald Trump zei eerder op de dag tegen Fox News dat de verdachte door iemand uit zijn directe omgeving is aangegeven. De gouverneur van Utah, Spencer J. Cox, bevestigde die lezing op een persconferentie. Ook bevestigde de gouverneur dat de verdachte uit Utah komt.
Volgens Cox zijn de autoriteiten getipt door een familielid van de verdachte. Hij zou tijdens het avondeten opmerkingen hebben gemaakt over Kirk. De verdachte zou Kirk "haatdragend commentaar" hebben verweten.
De autoriteiten hebben ook een kamergenoot van de verdachte ondervraagd. Die wees de politie op berichten op sociale media van de schutter. Daar zou zijn gesproken over het ophalen en achterlaten van een geweer.
De gouverneur bevestigde bovendien dat er inderdaad boodschappen op gevonden kogelhulzen waren gegraveerd. Geruchten daarover deden al enige tijd de ronde. Een van de boodschappen luidde: "hé fascist, vangen!" Op een andere huls stond "bella ciao, ciao, ciao", zei Cox, die de moord op Kirk omschreef als een aanslag op alles waar de Verenigde Staten voor staan.
De geëmotioneerd Cox riep jongeren op om meningsverschillen te omarmen en discussie niet uit de weg te gaan. Hij hoopt dat de moord op Kirk een keerpunt wordt voor Amerikanen. Ook FBI-directeur Kash Patel had het zwaar op de persconferentie.
Schutter handelde alleen en loste één schot
De 31-jarige Kirk werd woensdag tijdens een debat op de Utah Valley University in zijn nek geschoten en overleed even later aan zijn verwondingen in het ziekenhuis. Er waren zo'n drieduizend bezoekers bij het debat aanwezig, onder wie Kirks vrouw en kinderen.
De schutter, die volgens Cox geen student was, handelde alleen en loste één schot. Dat gebeurde vanaf het dak van een universiteitsgebouw op zo'n 180 meter afstand. Het vermoedelijke moordwapen, een "krachtig geweer", werd eerder al gevonden in een bosrijk gebied, meldde de FBI donderdag op een persconferentie.
Ook werd toen bekend dat de verdachte na de aanslag op Kirk over het dak rende en ervan afsprong. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk in zijn gevlucht. Enkele uren na de persconferentie deelde de FBI beelden van de verdachte op X en vroeg om hulp bij het identificeren van de persoon.
Volgens de autoriteiten ging het om een gerichte aanval op Kirk. Gouverneur Spencer Cox van de Amerikaanse staat Utah, waar de universiteit staat, noemde de schietpartij een politiek gemotiveerde moordaanslag.
Na de schietpartij werden twee mensen aangehouden. Zij werden vrij snel daarna weer vrijgelaten en zouden niet betrokken zijn bij de schietpartij.
Tucker is nu weer anti Trump.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:24 schreef recursief het volgende:
Als zelfs Tucker Carlson ervoor waarschuwt dat de regering Trump de dood van Kirk misbruikt om de "freedom of speech" in te perken en Amerikaanse burgers te arresteren dan weet je wel dat er echt iets aan de hand is.
Zo is ie altijd al geweest dus goede gok van je man.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tucker is nu weer anti Trump.
En compleet van het padje af. Die is full on Jensen gegaan. Ik vermoed dat bij hem alles op basis van ‘waarmee kan ik het meeste geld binnenharken’ gaat.
Dit snap ik niet. Wat hebben de lagere kijkcijfers te maken met de hoge productiekosten? Kijkcijfers van 15 jaar geleden zijn simpelweg niet vergelijkbaar met die van nu.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De kosten zijn niet lager geworden. En Kimmel zat recent nog tegen de 2 miljoen en Colbert richting de 3 miljoen.
Terwijl The Tonight Show onder Leno de nummer 1 was. Dus er is echt wel wat meer aan de hand dan concurrentie van niet lineaire tv.
Het is commerciële televisie. Dat draait toch echt om geld verdienen.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:44 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Wat hebben de lagere kijkcijfers te maken met de hoge productiekosten? Kijkcijfers van 15 jaar geleden zijn simpelweg niet vergelijkbaar met die van nu.
Dat snap ik, alleen was mij argument dat cijfers van het Leno tijdperk geen goed vergelijkingsmateriaal zijn. Meer niet.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is commerciële televisie. Dat draait toch echt om geld verdienen.
Daar reageerde ik dan ook op met de cijfers van Kimmel en Colbert.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:47 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Dat snap ik, alleen was mij argument dat cijfers van het Leno tijdperk geen goed vergelijkingsmateriaal zijn. Meer niet.
Jij moet niks? Dat werk uitvoeren zal toch enigszins vrijwillig gaan hè....quote:Op woensdag 17 september 2025 23:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Even heel sec. Ik kende Kirk niet persoonlijk, heb hem nooit ontmoet, woont aan de andere kant van de oceaan, en had gedachtengoed waar ik niet tegen kan. Ik zie dus helemaal niet in waarom ik Robinson's leven weg zou moeten nemen, en wens daar ook niet door peer pressure van andere mensen die Kirk helemaal niet kenden toe gedwongen te worden.
En ga nou niet zeggen dat je Kirk kende doordat je al zijn in elkaar gefabriceerde videos hebt gezien. Je weet heel goed dat het op internet bedroevend makkelijk is een ideaalbeeld van jezelf te projecteren. Miljoenen mensen doen het. Kijk maar op Facebook. Niemand is eerlijk, iedereen liegt tegen de buitenwereld.
Smakeloos.quote:Op donderdag 18 september 2025 12:27 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Deze al voorbij gekomen?
Ik ben wel een Trekkie, maar damn...
Het gaat om de trend van de laatste paar dagen om mensen die achter Kirk's gedachtengoed stonden op te hemelen en mensen die niet achter Kirk's gedachtengoed stonden als vijand van de wereld weg te zetten.quote:Op donderdag 18 september 2025 12:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij moet niks? Dat werk uitvoeren zal toch enigszins vrijwillig gaan hè....
Ik snap verder totaal niet wat het ertoe doet wat Kirk zij meningen zijn geweest.
Als het ging om "waarmee kan ik het meeste geld binnenharken", zouden mensen zoals Tucker Carlson of Robert Jensen een narratief verkondigen dat volledig aansluit bij de verwachtingen van hun achterban, zodat ze geen donateurs of volgers kwijtraken. Toch zie ik dat het tegenovergestelde waar is: je ziet dat ze, naarmate ze meer inzicht krijgen, vaker meningen uitdragen die in strijd zijn met die van hun vaste achterban, zoals kritiek op Trump, Israël, enz. Dit resulteert vaak in het verlies van volgers en donateurs (wat ze zelf ook aangeven), wat aangeeft dat ze niet geheel uit commercieel belang opereren, maar vooral vanuit hun eigen overtuigingen of veranderende inzichten.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tucker is nu weer anti Trump.
En compleet van het padje af. Die is full on Jensen gegaan. Ik vermoed dat bij hem alles op basis van ‘waarmee kan ik het meeste geld binnenharken’ gaat.
Nee. Dit is niet de tijd om aan de wereld uit te leggen waarom je het niet met Kirk eens was. Dat had je kunnen doen voordat hij laf werd afgeslacht.quote:Op donderdag 18 september 2025 12:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het gaat om de trend van de laatste paar dagen om mensen die achter Kirk's gedachtengoed stonden op te hemelen en mensen die niet achter Kirk's gedachtengoed stonden als vijand van de wereld weg te zetten.
Kirk zijn meningen staan daar centraal in, toch?
Die trend heet "peer pressure". Er wordt druk uitgeoefend op de mensen die Kirk's mening niet deelden, om hen stil te houden. En er worden voorbeelden gemaakt van de mensen die zich ondanks die peer pressure TOCH niet stil willen houden. Ze worden in een hoek gedrukt en hen wordt de mogelijkheden om hun mening te geven afgenomen. Onder het mom van "fatsoen" en "bescherming van vrijheid van mening" wordt hun mening vermoord en hun vrijheid van meningsuiting onderdrukt.
Ik gebruik de Nederlandse taal toch goed?
Jahoor maar wat doet het ertoe bij de vraag of de moordenaar doodstraf verdient?quote:Op donderdag 18 september 2025 12:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het gaat om de trend van de laatste paar dagen om mensen die achter Kirk's gedachtengoed stonden op te hemelen en mensen die niet achter Kirk's gedachtengoed stonden als vijand van de wereld weg te zetten.
Kirk zijn meningen staan daar centraal in, toch?
Die trend heet "peer pressure". Er wordt druk uitgeoefend op de mensen die Kirk's mening niet deelden, om hen stil te houden. En er worden voorbeelden gemaakt van de mensen die zich ondanks die peer pressure TOCH niet stil willen houden. Ze worden in een hoek gedrukt en hen wordt de mogelijkheden om hun mening te geven afgenomen. Onder het mom van "fatsoen" en "bescherming van vrijheid van mening" wordt hun mening vermoord en hun vrijheid van meningsuiting onderdrukt.
Ik gebruik de Nederlandse taal toch goed?
Heel normale omgangs vormen weer die men hier demonstreert met "effe je bek houden".quote:Op donderdag 18 september 2025 13:36 schreef Lyrebird het volgende:
. Gewoon effe je bek houden. Zo gaan mensen met elkaar om.
Wat een bespottelijke onzin man.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee. Dit is niet de tijd om aan de wereld uit te leggen waarom je het niet met Kirk eens was. Dat had je kunnen doen voordat hij laf werd afgeslacht.
In de dagen na de moord op Kennedy was het ook niet kies om te gaan zitten zeveren over z’n buitenechtelijke relaties of dat ie bang was van zijn vader. Gewoon effe je bek houden. Zo gaan mensen met elkaar om.
Stel je aan.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee. Dit is niet de tijd om aan de wereld uit te leggen waarom je het niet met Kirk eens was. Dat had je kunnen doen voordat hij laf werd afgeslacht.
In de dagen na de moord op Kennedy was het ook niet kies om te gaan zitten zeveren over z’n buitenechtelijke relaties of dat ie bang was van zijn vader. Gewoon effe je bek houden. Zo gaan mensen met elkaar om.
Ik ben het in principe wel met je eens maar in die tijden leven we helaas niet meer.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja dat moet dan wel van twee kanten komen en het geduld is redelijk op.quote:Op donderdag 18 september 2025 14:20 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik ben het in principe wel met je eens maar in die tijden leven we helaas niet meer.
Jeetje, in mijn beleving (en dat moet eind jaren '90 geweest zijn bij NBC) zag hij er al uit alsof hij toen ieder moment kon omvallen.quote:Op donderdag 18 september 2025 14:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij is nog altijd alive and kicking. Zijn vrouw daarentegen, daar gaat het wat minder mee.
Het blijft toch bijzonder hoe sommige mensen op social media dit soort grappen maken. Kijk, dat je zoiets onder vrienden doet... ja, ik maak ook wel eens snoeiharde grappen. Maar er is een tijd en plaats voor dit soort zaken.quote:Op donderdag 18 september 2025 12:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja die knakker krijgt flink de wind van voren uit meerdere hoeken, en terecht!
Ok. Dan is het insane in the membrane...quote:Op donderdag 18 september 2025 13:07 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Als het ging om "waarmee kan ik het meeste geld binnenharken", zouden mensen zoals Tucker Carlson of Robert Jensen een narratief verkondigen dat volledig aansluit bij de verwachtingen van hun achterban, zodat ze geen donateurs of volgers kwijtraken. Toch zie ik dat het tegenovergestelde waar is: je ziet dat ze, naarmate ze meer inzicht krijgen, vaker meningen uitdragen die in strijd zijn met die van hun vaste achterban, zoals kritiek op Trump, Israël, enz. Dit resulteert vaak in het verlies van volgers en donateurs (wat ze zelf ook aangeven), wat aangeeft dat ze niet geheel uit commercieel belang opereren, maar vooral vanuit hun eigen overtuigingen of veranderende inzichten.
Onzin. De standpunten van Kirk gaan vergelijken met de slippertjes van Kennedy is appels en peren met elkaar vergelijken.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hij oogt een beetje krakkemikkig inmiddels.quote:Op donderdag 18 september 2025 14:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Jeetje, in mijn beleving (en dat moet eind jaren '90 geweest zijn bij NBC) zag hij er al uit alsof hij toen ieder moment kon omvallen.
Gelukkig hebben ze daar nu el presidente en zijn leger aan internetcultuurstrijders om dat voor iedereen even te bepalen.quote:Op donderdag 18 september 2025 14:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het blijft toch bijzonder hoe sommige mensen op social media dit soort grappen maken. Kijk, dat je zoiets onder vrienden doet... ja, ik maak ook wel eens snoeiharde grappen. Maar er is een tijd en plaats voor dit soort zaken.
Omdat ik vermoed dat de moordenaar de doodstraf zal krijgen omdat Kirk dik met Trump was, en niet omdat de moordenaar een fair proces krijgt.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:36 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jahoor maar wat doet het ertoe bij de vraag of de moordenaar doodstraf verdient?
Als het in dit tempo zo door gaat met de vs zie ik de huidige regering het ook nog wel eens een publieke executie in een stadion laten worden.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:01 schreef RetepV het volgende:
Als ik het helemaal juist heb geanalyseerd, zal de rechtszaak van Robinson nog voor die van Mangione afgerond worden, en zal Robinson de doodstraf krijgen.
De pauze show bij de Superbowl. Live op tv: het ophangen van de held Tyler Robinson.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als het in dit tempo zo door gaat met de vs zie ik de huidige regering het ook nog wel eens een publieke executie in een stadion laten worden.
er zit nogal een groot verschil of een willekeurige demonstrant/gek iets doet of dat het de fucking president van een natie is.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:21 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Rechts moet niet zo polariseren, links wil alleen maar verbinden.
mag ik al zeggen wat ik van Saddam Hussein vind of van Moammar al-Qadhafi of is dat nog te vroeg?quote:Op donderdag 18 september 2025 13:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
6 januari 100 duizenden bij de grootste demonstratie ooit die scanderen hang pence. Tot zover de vreedzame rechtsen met hun altijd ook intern verbindende spreekkoren..quote:Op donderdag 18 september 2025 15:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
er zit nogal een groot verschil of een willekeurige demonstrant/gek iets doet of dat het de fucking president van een natie is.
Eens hoor, echter is het niet alleen trump natuurlijk, er worden overal herdenkingen verstoord etc.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
er zit nogal een groot verschil of een willekeurige demonstrant/gek iets doet of dat het de fucking president van een natie is.
Maar goed dat snap je zelf ook wel.
wat je zegt is relevants als kopstukken van de partij zulke acties uithalen. Of woorden van polariserende strekking uiten. Op dit moment zie ik de kopstukken van de Reps veel meer polarisen dan andersom.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eens hoor, echter is het niet alleen trump natuurlijk, er worden overal herdenkingen verstoord etc.
Men doet nu net alsof linkse mensen alleen maar willen verbinden en de haat 100% vanuit rechts komt ofzo.
Niemand is hier 100% de schuldige/onschuldige, maar je kan niet aankomen met de partij der verbinding als je zogenaamd de dode lijken van je tegenstander door de straten wil slepen.
Even serieus, ik zou dat nu niet meer durven. Ben wel blank, dus dat levert minder problemen op bij de douane. Maar toch...quote:Op donderdag 18 september 2025 15:28 schreef sp3c het volgende:
Nee
Maar vakantie in de VS zal wel moeilijk worden
En daarom moet hij dood?quote:Op donderdag 18 september 2025 08:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En als morgen Volkert weer iemand vermoordt?
Als je ziet hoe agressief hij reageert op mensen die hem vragen stelden, dan is hij weldegelijk nog altijd gevaarlijk.
Het is de president wiens taak het is te verbinden.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:21 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Niet als troll bedoeld,maar je woorden "op dit moment zie ik" wil meer zeggen dat je eenzijdig nieuws leest.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:40 schreef koemleit het volgende:
[..]
wat je zegt is relevants als kopstukken van de partij zulke acties uithalen. Of woorden van polariserende strekking uiten. Op dit moment zie ik de kopstukken van de Reps veel meer polarisen dan andersom.
Niemand doet alsof de haat 100% vanuit rechts komt. Iedereen weet dat beide zeide diehards hebben die haat aanwakkeren. Alleen bij de REPS hebben deze "haatzaaiers" hele prominte functies binnen de partij. Dat hebben ze bij de DEMS niet. Dat is het verschil.
Dus ja grosso mundo wordt er door de reps veel meer gepolariseerd dan door de dems.
Sorry voor de whataboutism, maar dat deed Biden ook totaal niet, integendeel. Dus ja......quote:Op donderdag 18 september 2025 15:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is de president wiens taak het is te verbinden.
Niet een willekeurige demonstrant.
Heb je dan voor het publiek eens 10 tweets die Biden gestuurd heeft en volgens jou net zo polariseren als die van Trump.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sorry voor de whataboutism, maar dat deed Biden ook totaal niet, integendeel. Dus ja......
Ik heb Biden nog nooit een gouverneur Scum horen noemen.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sorry voor de whataboutism, maar dat deed Biden ook totaal niet, integendeel. Dus ja......
It's getting hot in here so I am going to leave...quote:Op donderdag 18 september 2025 15:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb je dan voor het publiek eens 10 tweets die Biden gestuurd heeft en volgens jou net zo polariseren als die van Trump.
Nee maar ik zal er geen traan om laten en hij had idd langer vast moeten zitten.quote:
Je zegt het verkeerd. Het is namelijk extreem links dat dit doet.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:21 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Mijzelf idem. En als ik de reacties en media moest geloven dan was zojuist de reïncarnatie van Hitler 'kaltgestellt'.quote:Op donderdag 18 september 2025 14:57 schreef Hiddendoe het volgende:
Voordat Kirk werd vermoord, had het merendeel op dit forum nog nooit van hem gehoord.
Hij is ook meteen op zijn vingers getikt:quote:Op donderdag 18 september 2025 16:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dan heb je blijkbaar zo veel tijd gespendeerd met hier reageren dat je vergeten bent het nieuws te volgen?
Trump heeft zojuist Antifa op de terroristenlijst gezet. Terwijl Antifa een BEWEGING is en helemaal niet eens een ORGANISATIE. Hoe moet hij een Antifa herkennen? Aan het spandoeken "Gegen Nazi's", "Stop fascism", en dergelijke?
Gaat hij mensen als terrorist oppakken en de gevangenis in laten smijten die tegen fascisme zijn?
Dan geeft hij het fascisme zelf een vrijbrief. Een president die fascisme een vrijbrief geef en hun oppositie verplettert... Die gelooft dat hij de fascisten in de hand heeft, dat die fascisten naar hem zullen luisteren. De gevolgtrekking daarvan is dat Trump dus de baas van de fascisten is, of dat in ieder geval denkt. Dan is hij dus de fascistische leider.
Ik ben benieuwd of Trump NOG verder naar rechts zal gaan opschuiven.
Natuurlijk niet, maar dat deed deze man toch niet?quote:Op donderdag 18 september 2025 08:21 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ah ja altijd weer het 'muh vrijheid van meningsuiting'
Nee, mensen doodverwensen valt daar niet onder, geweld verheerlijken ook niet.
Dit dus, heel eng dat er ook redelijk veel Nederlanders achter zo'n Trump aanlopen.quote:Op donderdag 18 september 2025 16:46 schreef RetepV het volgende:
Dat hele links/rechts doet er helemaal niet toe. Wat je nu onder je neus ziet gebeuren is de langzame opbouw van een totalitaire staat. Vrije meningen worden onderdrukt uit naam van de vrijheid van meningsuiting, een betere aanwijzing bestaat er niet.
Wow, iemand die zich op "X" (het goddelijke platform van Elon) zichzelf een proclaimed "TERRORIST EXPERT" noemt. Koning Trump kan doen wat hij wil, hadden jullie maar een betere kandidaat dan een DEI hire moeten inzetten.quote:Op donderdag 18 september 2025 16:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij is ook meteen op zijn vingers getikt:
[ afbeelding ]
Daar vrees ik ook voor. Wilde eigenlijk naar Californië en Hawaï maar deze sfeer staat mij helemaal niet aan.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:28 schreef sp3c het volgende:
Nee
Het lijkt mij niet dat je hier echt veel van mee gaat krijgen (anders dan op het moment dat je de VS inkomt, dat is altijd wel ellende).quote:Op donderdag 18 september 2025 17:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar vrees ik ook voor. Wilde eigenlijk naar Californië en Hawaï maar deze sfeer staat mij helemaal niet aan.
Jij weigert hem te geloven omdat hij in caps lock tweet?quote:Op donderdag 18 september 2025 17:00 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het is dat hij het allemaal in CAPS ZET WANT ANDERS HAD IK HEM NIET GELOOFD!!!
Natuur is wel fantastisch daar.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:10 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Waarom iemand überhaupt nog naar de shithole wil gaan die Amerika is geworden is mij al een raadsel. Serieus, waarom? Er is ook werkelijk waar 0,0 historie of cultuur daar.. waarom niet naar een mooi land met een rijke historie?
Alleen Trump mag dat inderdaad, iedereen else is een copy cat. Ook newsom die zijn retoriek kopieert en zichzelf voor schut zet..quote:Op donderdag 18 september 2025 17:13 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Jij weigert hem te geloven omdat hij in caps lock tweet?
Ik ken anders nog wel iemand die alleen maar in caps lock tweet.
Oh, ironie.
Mwah sfeer is wel stevig verhard. Toen ik februari 2017 in Florida was vond ik dat al.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet dat je hier echt veel van mee gaat krijgen (anders dan op het moment dat je de VS inkomt, dat is altijd wel ellende).
Sure, maar dat geldt ook voor de landen waar je de cultuur er gratis bij krijgt.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Natuur is wel fantastisch daar.
Het is westers maar anders en je hebt er mooie natuur.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:10 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Nee, dan liever een kogel door je hoofd van de andere kant inderdaad
[..]
Waarom iemand überhaupt nog naar de shithole wil gaan die Amerika is geworden is mij al een raadsel. Serieus, waarom? Er is ook werkelijk waar 0,0 historie of cultuur daar.. waarom niet naar een mooi land met een rijke historie?
Mocht je wel gaan, Florida vond ik vele malen toffer dan Caliquote:Op donderdag 18 september 2025 17:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar vrees ik ook voor. Wilde eigenlijk naar Californië en Hawaï maar deze sfeer staat mij helemaal niet aan.
De grap is dat Maga prat gaat op de vrijheid van meningsuiting, met als toppunt Vance die de EU een veeg uit de pan gaf.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:08 schreef InzolVC het volgende:
Linkse idiootjes nu.
[ afbeelding ]
Het is een etter met heel veel macht.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Trump doet in de UK nog even een duit in het zakje:
Kimmel is not a talented person, he has very bad ratings more than anything else and they should have fired him a long time ago,” said Trump alongside UK Prime Minister Keir Starmer during a press conference. “You can call that free speech or not, he was fired for lack of talent.” Trump made similar remarks yesterday on his Truth Social platform.
https://deadline.com/2025(...)e-speech-1236547961/
Hoe kun je zo'n man nu serieus nemen die bewust een grote etter uithangt? Het is mij een compleet raadsel.
Maga doet nu een keer aan cancel-cukture. Iets waar links zelf gek op is. Heb je hier ineens iets op tegen?quote:Op donderdag 18 september 2025 18:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
De grap is dat Maga prat gaat op de vrijheid van meningsuiting, met als toppunt Vance die de EU een veeg uit de pan gaf.
En nu zien we hoe Maga mensen met een onwelgevallige mening probeert de mond te snoeren, of erger.
De overheid onder Biden heeft niet gedreigd tv-stations uit de ether te halen, als iemand wat zei wat hen onwelgevallig was.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:16 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Maga doet nu een keer aan cancel-cukture. Iets waar links zelf gek op is. Heb je hier ineens iets op tegen?
Maar Maga deed dat niet. De FCC is geen Maga en het was vooral dat lokale stations hun handen er vanaf trokken.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:16 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Maga doet nu een keer aan cancel-cukture. Iets waar links zelf gek op is. Heb je hier ineens iets op tegen?
Wel sociale media gecensureerd, stiekem.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De overheid onder Biden heeft niet gedreigd tv-stations uit de ether te halen, als iemand wat zei wat hen onwelgevallig was.
Toon eens aan dat ik ooit voorstander ben geweest.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:16 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Waarom heeft een Amerikaan ondertiteling nodig?quote:Op donderdag 18 september 2025 18:46 schreef epicbeardman het volgende:
Kijkt er überhaupt iemand naar die late night shows zoals Kimmel dan? misschien paar boomers die kijken met ondertiteling aan.
Dat is wel lachen, opeens kent vrijheid van meningsuiting beperkingen...quote:Op donderdag 18 september 2025 18:33 schreef ToT het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is niet onbeperkt, en je moet ook niet raar staan te kijken als je baas niet blij is met wat je op social media flikkert; zijn bedrijf kan daar flink onder lijden.
Blauw okselhaar begrijpt dit soort dingen vrij moeilijk.
Ik denk dat het van de functie afhangt. Ik kan me voorstellen dat als je een representatieve functie hebt een werkgever daar best kritisch naar kan kijken.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:54 schreef sp3c het volgende:
ik vind niet dat je werkgever een mening zou moeten hebben over wat je thuis op social media plaatst
Hij hoefde dit niet te doen, want alle zenders eten uit de hand van links-progressief Amerika. Daarentegen riepen zijn Democratische collega's allemaal op om conservatieven lastig te vallen. Ze waren onvermoeibaar in het suggereren dat mensen op rechts nazi's, racisten, enzovoorts zouden zijn in elke comment of toespraak. Dat is regelrechte opruiing en getuigt van een diepe haat en wens om idioten op links zo gek te krijgen om conservatieven wat aan te doen. Precies wat jij ook onvermoeibaar doet in elke comment hier op fok.nlquote:Op donderdag 18 september 2025 18:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met andere woorden, je weet geen enkel voorbeeld te noemen waarbij Biden opriep om shows te cancelen.
nee boeit me geen kut, je moet gewoon je eigen mening kunnen geven in je eigen omgevingquote:Op donderdag 18 september 2025 18:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik denk dat het van de functie afhangt. Ik kan me voorstellen dat als je een representatieve functie hebt een werkgever daar best kritisch naar kan kijken.
Ik vind dat gewoon het hebben van consequenties van je eigen spreuk. Waarbij ik wel vindt dat de werkgever alsnog moet aantonen dat het je functioneren in de weg zou staan. Het kan niet zo zijn dat je wat doms zegt en je dan op staande voet maar ontslagen wordt.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee boeit me geen kut, je moet gewoon je eigen mening kunnen geven in je eigen omgeving
als je als woordvoerder in je functie dingen zegt die het bedrijf pijn doen prima, weg met die vogel maar je eigen social media is je eigen social media, daar zou je baas geen mening over mogen hebben
Behalve bij FOX, waar een nieuwslezer gewoon kan stellen dat daklozen maar onvrijwillig een spuitje moeten krijgen.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik vind dat gewoon het hebben van consequenties van je eigen spreuk. Waarbij ik wel vindt dat de werkgever alsnog moet aantonen dat het je functioneren in de weg zou staan. Het kan niet zo zijn dat je wat doms zegt en je dan op staande voet maar ontslagen wordt.
Stel je zegt dat je eigenlijk niet ziek bent terwijl je ziek bent gemeld, of je bent een verkoper en een tweet van je komt in het nieuws waarin je stelt dat de negers weer aan de bomen geknoopt moesten worden, dan zijn dat situaties waar ik me best kan voorstellen dat een werkgever daar een punt van maakt.
Zo werkt het dus niet meer.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:06 schreef sp3c het volgende:
[..] je eigen social media is je eigen social media, daar zou je baas geen mening over mogen hebben
Ja, dan heb je een werkgever die het niet boeit. En klaarblijkelijk ook een hypocriet kijkerspubliek.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Behalve bij FOX, waar een nieuwslezer gewoon kan stellen dat daklozen maar onvrijwillig een spuitje moeten krijgen.
als je niet ziek bent als je jezelf ziek hebt gemeld pleeg je fraudequote:Op donderdag 18 september 2025 19:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik vind dat gewoon het hebben van consequenties van je eigen spreuk. Waarbij ik wel vindt dat de werkgever alsnog moet aantonen dat het je functioneren in de weg zou staan. Het kan niet zo zijn dat je wat doms zegt en je dan op staande voet maar ontslagen wordt.
Stel je zegt dat je eigenlijk niet ziek bent terwijl je ziek bent gemeld, of je bent een verkoper en een tweet van je komt in het nieuws waarin je stelt dat de negers weer aan de bomen geknoopt moesten worden, dan zijn dat situaties waar ik me best kan voorstellen dat een werkgever daar een punt van maakt.
I knowquote:Op donderdag 18 september 2025 19:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet meer.
Als Donnie of zijn MAGA vrinden je cancellen omdat je niet optreedt tegen een "linkse" werknemer is je company zo naar de klote.
Kijk hoe Mercedes, BMW en veruit de meeste Duitse bedrijven zich gedroegen toen de boze oom uit Oostenrijk de baas was.
Heel die Kirk en zijn dood interesseren me geen hol. Hoe schaad dit het bedrijf waar ik voor werk?quote:Op donderdag 18 september 2025 19:15 schreef ToT het volgende:
Lastige situatie....
Cancelcultuur is kut, maar als baas hoef je ook niet alles te pikken als iets je bedrijf kan schaden.
Eens.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
I know
maar ik vind dat het wel zo zou moeten werken
Dit is wel ff wat anders dan bijvoorbeeld in een Mc Donalds uniform staan juichen en dansen en roepen dat je zo blij bent dat hij dood is.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heel die Kirk en zijn dood interesseren me geen hol. Hoe schaad dit het bedrijf waar ik voor werk?
Feit dat er zo veel PVV/FVD stemmers zijn en dit niet daadwerkelijk in collegiale sferen of zelfs in vriendenkringen durven uit te spreken, zegt genoeg over wat voor cancelculture er dagelijks nog speelt.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee boeit me geen kut, je moet gewoon je eigen mening kunnen geven in je eigen omgeving
als je als woordvoerder in je functie dingen zegt die het bedrijf pijn doen prima, weg met die vogel maar je eigen social media is je eigen social media, daar zou je baas geen mening over mogen hebben
Totaal niet. Je onvermogen werkwoorden te vervoegen is veel schadelijker voor het imago van het bedrijf bij externe contacten.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heel die Kirk en zijn dood interesseren me geen hol. Hoe schaad dit het bedrijf waar ik voor werk?
Vandaag in dingen die nooit gebeurd zijn.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:19 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Feit dat er zo veel PVV/FVD stemmers zijn en dit niet daadwerkelijk in collegiale sferen of zelfs in vriendenkringen durven uit te spreken, zegt genoeg over wat voor cancelculture er dagelijks nog speelt.
Kijk alleen al wat voor haat Wout Weghorst krijgt omdat hij een experimenteel prikje weigerde.
Ik ken toevallig een vrij extreem links meisje, die heeft een woning gekocht nieuwbouw en liet het merken dat ze dit niet leuk vond toen er een AZC gebouwd ging worden bij naar nieuwbouw wijk. Nou ze kreeg echt scheve gezichten van paar collega's toen ze dit aankaartte. Terwijl het een GL meid is
/carequote:Op donderdag 18 september 2025 19:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Totaal niet. Je onvermogen werkwoorden te vervoegen is veel schadelijker voor het imago van het bedrijf bij externe contacten.
Yup, de Kimmel kwestie legt gewoon hypocrisie bloot. Onderstaande tweet was in 2022 een aanvulling op FCC's Brendan Carr's eigen statement tegen de twitterblokkade die The Babylon Bee (satirisch nieuws, vergelijkbaar met De Speld) kreeg:quote:Op donderdag 18 september 2025 18:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is wel lachen, opeens kent vrijheid van meningsuiting beperkingen...
En laat eens zien dat Kimmel blauw okselhaar heeft.
Of facebook stelt geen vragen en censuurt iedereen wie dictator Biden wil.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet meer.
Als Donnie of zijn MAGA vrinden je cancellen omdat je niet optreedt tegen een "linkse" werknemer is je company zo naar de klote.
Kijk hoe Mercedes, BMW en veruit de meeste Duitse bedrijven zich gedroegen toen de boze oom uit Oostenrijk de baas was.
Iets met de Tippe, google maar.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vandaag in dingen die nooit gebeurd zijn.
Allemaal bladiebla.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:00 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Hij hoefde dit niet te doen, want alle zenders eten uit de hand van links-progressief Amerika. Daarentegen riepen zijn Democratische collega's allemaal op om conservatieven lastig te vallen. Ze waren onvermoeibaar in het suggereren dat mensen op rechts nazi's, racisten, enzovoorts zouden zijn in elke comment of toespraak. Dat is regelrechte opruiing en getuigt van een diepe haat en wens om idioten op links zo gek te krijgen om conservatieven wat aan te doen. Precies wat jij ook onvermoeibaar doet in elke comment hier op fok.nl
Maar dat is ook de blauwdruk van de regering Trump...quote:Op donderdag 18 september 2025 19:23 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Yup, de Kimmel kwestie legt gewoon hypocrisie bloot.
Daar ben ik al geweest.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:41 schreef jigggy het volgende:
[..]
Mocht je wel gaan, Florida vond ik vele malen toffer dan Cali
Ha, wederom een plaatje maar geen link. Ik zie wel de naam van Sean Adl-Tabatabai staan en dan gaan de alarmbellen meteen af. Hij is immers de man achter fake news website The People's Voice.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Of facebook stelt geen vragen en censuurt iedereen wie dictator Biden wil.
[ afbeelding ]
Nope.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:38 schreef InzolVC het volgende:
[..]
On-topic als het gaat over linkse hypocrisie.
https://thepeoplesvoice.t(...)didnt-ask-questions/quote:Op donderdag 18 september 2025 19:38 schreef recursief het volgende:
[..]
Ha, wederom een plaatje maar geen link. Ik zie wel de naam van Sean Adl-Tabatabai staan en dan gaan de alarmbellen meteen af. Hij is immers de man achter fake news website The People's Voice.
Ondertussen op De Speld...quote:Op donderdag 18 september 2025 19:23 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Yup, de Kimmel kwestie legt gewoon hypocrisie bloot. Onderstaande tweet was in 2022 een aanvulling op FCC's Brendan Carr's eigen statement tegen de twitterblokkade die The Babylon Bee (satirisch nieuws, vergelijkbaar met De Speld) kreeg:
De aanleiding van die blokkade was een satirisch artikel over een transgender die de titel Man van het Jaar zou hebben gewonnen. Carr haalde een quote van Biden aan:
“Good satire about our leaders—about our society—is quintessentially an American thing”
~ President Joe Biden, White House Correspondents’ Dinner, 04.30.22
[ x ]
Om met een groot leider te spreken:
“Well, well, well… how the turntables.”
~ Michael Scott, Regional Manager of Dunder Mifflin in Scranton, Pennsylvania
quote:Op donderdag 18 september 2025 19:44 schreef xFriendx het volgende:
[..]
https://thepeoplesvoice.t(...)didnt-ask-questions/
quote:CIA Deployed Snipers to Charlie Kirk Event As Spy Plane Secretly Filmed Assassination
Dank u, bevestigt dus mijn vermoeden.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:44 schreef xFriendx het volgende:
[..]
https://thepeoplesvoice.t(...)didnt-ask-questions/
Nou, ik zou Fox toch wel als een tikje rechts van het midden durven te plaatsen...quote:Op donderdag 18 september 2025 19:00 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Hij hoefde dit niet te doen, want alle zenders eten uit de hand van links-progressief Amerika.
Kate wordt ontslagen?quote:Op donderdag 18 september 2025 20:30 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh Kate is de volgende die gecanceld gaat worden. CANCELWARSZe ziet er te blij uit op de foto's met Trump.
Dat reddit ook zeg, heerlijk om af en toe in dat gekkenhuis te kijken.
Kimmel verspreid gewoon leugens over deze moord, ABC cancelt hem, niet het witte huis![]()
Net zoals Tucker kan Kimmel toch ook gewoon youtube kanaal beginnen, wist niet eens dat die gek op mainstream TV kwam.
quote:He was killed on camera. No one's family deserves to have to witness that. It's unthinkably cruel that people would then go on the internet and use their platform to say about an innocent man that "I don't care that he's dead." "He's not a hero." "He's a scumbag." "He shouldn't be celebrated."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als linkse Lubach op zijn slechtbekeken showtje gaat lopen roepen dat Pim Fortuyn door een rechts-extremist is vermoord mag hij ook wel ontslagen worden door RTL.quote:Op donderdag 18 september 2025 21:07 schreef Zoddie het volgende:
Zie nu pas over Jimmy Kimmel.
Maar hij heeft gewoon gelijk? Ik zie het punt niet echt.
Rechts USA sleept Charlie's lichaam over de grond rond aan een touw en vraagt aan iedereen waarom ze zijn lichaam niet respecteren.
Het zijn beiden Mongolen.
Rechts maakt gebruik van de dood links zit zijn dood te vieren.
Totaal krankjorum allemaal.
Waar heeft Kimmel gelogen dan?quote:Op donderdag 18 september 2025 21:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Als linkse Lubach op zijn slechtbekeken showtje gaat lopen roepen dat Pim Fortuyn door een rechts-extremist is vermoord mag hij ook wel ontslagen worden door RTL.
Liegen is nooit goed als "komediant"
quote:Op donderdag 18 september 2025 20:58 schreef Wantie het volgende:
[..]Voor George Floyd ging dat op ja, een drugsverslaafde en draaideurcrimineel. Dat is een hele andere categorie dan Kirk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Leuk verzonnen, maar hoezo wordt terug gevallen op het narratief van een comediant?quote:Op donderdag 18 september 2025 21:25 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft ook bijzonder dat men in bepaalde contreien moet terugvallen op comedians voor een narratief. Dat gebeurt hier op FOK! ook wel dat men dan beelden deelt van een comedian die een sketch doet over iets politieks en dan zijn er echt mensen die dat een 'hartstikke goed punt' vinden. Als je alleen maar kunt terugvallen op bepaalde media of mensen zoals comedians voor je politieke talking points is dat een behoorlijk zwaktebod.
[..]
Het ene leven is dus meer waard dan het andere.quote:Voor George Floyd ging dat op ja, een drugsverslaafde en draaideurcrimineel. Dat is een hele andere categorie dan Kirk.
Ah, de 'bepaalde contreien' zijn er weer..quote:Op donderdag 18 september 2025 21:25 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft ook bijzonder dat men in bepaalde contreien moet terugvallen op comedians voor een narratief. Dat gebeurt hier op FOK! ook wel dat men dan beelden deelt van een comedian die een sketch doet over iets politieks en dan zijn er echt mensen die dat een 'hartstikke goed punt' vinden. Als je alleen maar kunt terugvallen op bepaalde media of mensen zoals comedians voor je politieke talking points is dat een behoorlijk zwaktebod.
[..]
Voor George Floyd ging dat op ja, een drugsverslaafde en draaideurcrimineel. Dat is een hele andere categorie dan Kirk.
Nee hoor, dat zegt helemaal niemand. Wel kan het argument worden gemaakt dat door bepaald nobel gedrag in vergelijking met bepaald verwerpelijk gedrag (wat Charlie Kirk deed was goed en wat George Floyd deed was verwerpelijk) verdiend de een meer eerbetoon dan de ander.quote:Op donderdag 18 september 2025 21:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuk verzonnen, maar hoezo wordt terug gevallen op het narratief van een comediant?
[..]
Het ene leven is dus meer waard dan het andere.
Ik heb je de vorige keer al gezegd dat ik met dit soort berichten niets kan. Als je kritiek hebt, prima, maar wees dan specifiek en geef aan wat en waarom je dat dwarszit. En deins dan vervolgens ook niet terug daar een discussie over te voeren.quote:Op donderdag 18 september 2025 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, de 'bepaalde contreien' zijn er weer..![]()
Persoonlijk denk ik ook niet dat de meeste mensen zulke shows kijken voor het politieke activisme. Maar kan het uiteraard fout hebben.quote:Op donderdag 18 september 2025 21:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Als linkse Lubach op zijn slechtbekeken showtje gaat lopen roepen dat Pim Fortuyn door een rechts-extremist is vermoord mag hij ook wel ontslagen worden door RTL.
Je komt gewoon met een verzinsel.quote:Op donderdag 18 september 2025 21:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zegt helemaal niemand. Wel kan het argument worden gemaakt dat door bepaald nobel gedrag in vergelijking met bepaald verwerpelijk gedrag (wat Charlie Kirk deed was goed en wat George Floyd deed was verwerpelijk) verdiend de een meer eerbetoon dan de ander.
[..]Ik heb je de vorige keer al gezegd dat ik met dit soort berichten niets kan. Als je kritiek hebt, prima, maar wees dan specifiek en geef aan wat en waarom je at dwarszit. En deins dan vervolgens ook niet terug daar een discussie over te voeren.quote:Maar dat is puur een mening.
Mag je hebben natuurlijk, maar iemand anders kan daar een andere mening op hebben.
En op die personen wordt jacht gemaakt op dit moment.
Welk verzinsel?quote:Op donderdag 18 september 2025 21:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb je de vorige keer al gezegd dat ik met dit soort berichten niets kan. Als je kritiek hebt, prima, maar wees dan specifiek en geef aan wat en waarom je at dwarszit. En deins dan vervolgens ook niet terug daar een discussie over te voeren.
Je komt gewoon met een verzinsel.
Mocht je het over mij hebben: ik ben GEEN 'hij'quote:
Leuk bedacht.quote:
“We hit some new lows over the weekend with the MAGA gang desperately trying to characterize this kid who murdered Charlie Kirk as anything other than one of them, and doing everything they can to score political points from it,” the host said on his show, which is taped in front of a live audience.quote:
Dat is precies wat we hebben gezien.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:06 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
“We hit some new lows over the weekend with the MAGA gang desperately trying to characterize this kid who murdered Charlie Kirk as anything other than one of them, and doing everything they can to score political points from it,”; the host said on his show, which is taped in front of a live audience.
Conservatives slammed those comments, saying they mischaracterized the political views of the accused shooter, Tyler Robinson, whose mother said her son had shifted toward the political left and had become “more pro-gay and trans-rights oriented.”
daar wil je toch al niet dood gevonden worden tegenwoordig.. Ik ga wel lekker naar Canada (of Brazilië, ben nog nooit in Zuid Amerika geweest )quote:Op donderdag 18 september 2025 15:28 schreef sp3c het volgende:
Nee
quote:WOW! Senator JOHN FETTERMAN (D-PA) went off on his own party for calling everyone on the right "Nazi" and "fascist" after it's caused violence.
"Don't compare him to anyone! And if you do, you will incite somebody to say, 'Well now, I feel like I have to take him out!'"
"People seem to have forgotten that the president took a shot to the head...Can you imagine if that shot would have gone the way Charlie Kirk’s went? And what kind of condition our nation would be in?"
Wout Weghorst speelt bij de grootste club van Nederland. En dat zeg ik als niet-Ajacied. Hoezo dus gecanceld?quote:Op donderdag 18 september 2025 19:19 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Feit dat er zo veel PVV/FVD stemmers zijn en dit niet daadwerkelijk in collegiale sferen of zelfs in vriendenkringen durven uit te spreken, zegt genoeg over wat voor cancelculture er dagelijks nog speelt.
Kijk alleen al wat voor haat Wout Weghorst krijgt omdat hij een experimenteel prikje weigerde.
Ik ken toevallig een vrij extreem links meisje, die heeft een woning gekocht nieuwbouw en liet het merken dat ze dit niet leuk vond toen er een AZC gebouwd ging worden bij naar nieuwbouw wijk. Nou ze kreeg echt scheve gezichten van paar collega's toen ze dit aankaartte. Terwijl het een GL meid is
Klopt, dat zijn zijn exacte woorden geweest inderdaad.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:06 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
“We hit some new lows over the weekend with the MAGA gang desperately trying to characterize this kid who murdered Charlie Kirk as anything other than one of them, and doing everything they can to score political points from it,” the host said on his show, which is taped in front of a live audience.
Conservatives slammed those comments, saying they mischaracterized the political views of the accused shooter, Tyler Robinson, whose mother said her son had shifted toward the political left and had become “more pro-gay and trans-rights oriented.”
Een gij dan.quote:Op donderdag 18 september 2025 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mocht je het over mij hebben: ik ben GEEN 'hij'
Iief dat dat van jou mag.quote:Op donderdag 18 september 2025 21:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Tja en dan daarom de laan uitgestuurd worden geeft wel aan hoe triest het daar gesteld is met die 'freedom of speech'.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:35 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Klopt, dat zijn zijn exacte woorden geweest inderdaad.
Hij heeft dus niet gelogen en gewoon gezegd wat er exact gebeurde: MAGA dat al meteen zijn straatje schoonveegde en zei dat het géén MAGA was.
Dat is toch ook gewoon exact zo gegaan? Tig mensen van die beweging die meteen zeiden dat het er géén van hun zou kunnen zijn.
Evenals tig leden van 'links' die zeiden dat het er géén van 'hun' zou kunnen zijn.
Zo is het exact tot in de puntjes gegaan.
Dat jij daaruit dan vervolgens de conclusie trekt dat Kimmel met de woorden "the MAGA gang desperately trying to characterize this kid who murdered Charlie Kirk as anything other than one of them, and doing everything they can to score political points from it" suggereert dat Kimmel zélf denkt of vindt dat de schutter wél MAGA moet zijn, is puur voor jouw eigen rekening.
Dat is echt gewoon jouw eigen invulling.
En de woorden 'to score political points from it' is uiteraard eveneens waar. Althans, ik kan niet anders verklaren hoe men opeens comedians van zenders laat cancelen, om maar iets te noemen. Natuurlijk gebruikt (misbruikt) MAGA de moord op Kirk tot op het bot.
Hij wordt nog net niet leeggezogen, zeg maar. Figuurlijk uiteraard.
En vervolgens werd de foto van Enola Gay verwijderd van overheidsites, wegens het gebruik van een verboden woordquote:Op donderdag 18 september 2025 22:48 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Tja en dan daarom de laan uitgestuurd worden geeft wel aan hoe triest het daar gesteld is met die 'freedom of speech'.
Afgelopen april was Trump er nog over aan het opscheppen op zijn eveneens lachwekkende 100-day-rally. Deze man vertelt zo graag hoe geweldig hij zichzelf vindt, dat hij er zelfs een rally voor organiseert, maar dat terzijde
[ x ]
Mooi verhaal niet gelezen, het is ABC die hem ontslaat. Niet het Witte Huis. Stuur ABC een mail, Kimmel heeft nog steeds gewoon een youtube account. Dat zijn staff die deze slechte teksten schreef ontslagen is tja. Kimmel kan ze zelf toch wel betalen vanuit youtube inkomsten? of de grapjes zelf schrijven?quote:Op donderdag 18 september 2025 22:35 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Klopt, dat zijn zijn exacte woorden geweest inderdaad.
Hij heeft dus niet gelogen en gewoon gezegd wat er exact gebeurde: MAGA dat al meteen zijn straatje schoonveegde en zei dat het géén MAGA was.
Dat is toch ook gewoon exact zo gegaan? Tig mensen van die beweging die meteen zeiden dat het er géén van hun zou kunnen zijn.
Evenals tig leden van 'links' die zeiden dat het er géén van 'hun' zou kunnen zijn.
Zo is het exact tot in de puntjes gegaan.
Dat jij daaruit dan vervolgens de conclusie trekt dat Kimmel met de woorden "the MAGA gang desperately trying to characterize this kid who murdered Charlie Kirk as anything other than one of them, and doing everything they can to score political points from it" suggereert dat Kimmel zélf denkt of vindt dat de schutter wél MAGA moet zijn, is puur voor jouw eigen rekening.
Dat is echt gewoon jouw eigen invulling.
En de woorden 'to score political points from it' is uiteraard eveneens waar. Althans, ik kan niet anders verklaren hoe men opeens comedians van zenders laat cancelen, om maar iets te noemen. Natuurlijk gebruikt (misbruikt) MAGA de moord op Kirk tot op het bot.
Hij wordt nog net niet leeggezogen, zeg maar. Figuurlijk uiteraard.
Ik snap niet wat de relevantie is tussen Trump en ABC die een beslissing maakt om hem van TV af te halen. Waar waren jullie toen Tucker weg moest trouwens?quote:Op donderdag 18 september 2025 22:48 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Tja en dan daarom de laan uitgestuurd worden geeft wel aan hoe triest het daar gesteld is met die 'freedom of speech'.
Afgelopen april was Trump er nog over aan het opscheppen op zijn eveneens lachwekkende 100-day-rally. Deze man vertelt zo graag hoe geweldig hij zichzelf vindt, dat hij er zelfs een rally voor organiseert, maar dat terzijde
[ x ]
Er zijn betere manieren om aan te geven dat je geen argumenten meer hebt.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:57 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mooi verhaal niet gelezen,
De keizer draagt geen kleren en dat mag niet gezegd worden. Deed hij wel, dus Barbertje moet hangen.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:02 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Er zijn betere manieren om aan te geven dat je geen argumenten meer hebt.
Nog steeds geen antwoord op de vraag waar Kimmel gelogen heeft trouwens.
Probleem is dat jij heel veel niet snapt.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik snap niet wat de relevantie is tussen Trump en ABC die een beslissing maakt om hem van TV af te halen. Waar waren jullie toen Tucker weg moest trouwens?
Dat is raar de webcare is al meer dan een dag de blaren van de tong aan het praten dat we het echt zo niet moeten zien en verbanden imaginair zijn.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:32 schreef KoosVogels het volgende:
Trump bekritiseren mag niet, aldus keizer Trump.
[ x ]
En het bijbehorende nieuwsbericht:
Trump Administration Live Updates: President Says Broadcasters Risk Losing Licenses When Hosts Criticize Him
Simpel; uit de Kimmel kwestie en Trump's expliciete goedkeuring ervan blijkt dat hij 'freedom of speech' juist niet 'terug heeft gebracht', zoals hij zelf in april durfde te eigen-pijpen roepen.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik snap niet wat de relevantie is tussen Trump en ABC die een beslissing maakt om hem van TV af te halen. Waar waren jullie toen Tucker weg moest trouwens?
Ih ik wel hoorquote:Op donderdag 18 september 2025 22:11 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
daar wil je toch al niet dood gevonden worden tegenwoordig.. Ik ga wel lekker naar Canada (of Brazilië, ben nog nooit in Zuid Amerika geweest )
nee ijshockeyquote:
Amerika gaat het overquote:
Ok, dat mag.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Amerika gaat het over
daar wil ik best dood gevonden worden voor zover ik dood gevonden wil worden
vanwege ijshockey
Zijn werkgever is Disney, en die willen Trump te vriend houden. De kijkcijfers liepen al terug, deze opmerkingen gaven hem de nekslag.quote:
Jii ziet echt niet het verschil tussen iemand cancellen vanwege teruglopende kijkcijfers of een intern conflict vs na een direct dreigement FCC?quote:Op vrijdag 19 september 2025 01:11 schreef epicbeardman het volgende:
Wel mooi om te zien dat dit hele topic een soort van echochamber is van le reddit. Elke dag is het wat anders, dan roepen ze om dit, dan weer epstein files, alsof ze elke dag een andere agenda hebben gepland.
Nu is het weer plaatjes posten van 1st amendment, rechtstreeks van reddit. Allemaal napraten, niet weten dat reddit veelal bot accounts zijn.
Als Kimmel gearresteerd zou zijn zouden jullie mogen klagen ja, er zijn genoeg outlets waar hij zijn zegje nog kan doen. ABC networks heeft een keuze gemaakt en dat heeft niets met 1st amendment te maken.
Ja leuk, maar nog steeds geen antwoord op de vraag waar en wanneer precies Kimmel gelogen zou hebben.quote:Op vrijdag 19 september 2025 01:11 schreef epicbeardman het volgende:
Wel mooi om te zien dat dit hele topic een soort van echochamber is van le reddit. Elke dag is het wat anders, dan roepen ze om dit, dan weer epstein files, alsof ze elke dag een andere agenda hebben gepland.
Nu is het weer plaatjes posten van 1st amendment, rechtstreeks van reddit. Allemaal napraten, niet weten dat reddit veelal bot accounts zijn.
Als Kimmel gearresteerd zou zijn zouden jullie mogen klagen ja, er zijn genoeg outlets waar hij zijn zegje nog kan doen. ABC networks heeft een keuze gemaakt en dat heeft niets met 1st amendment te maken.
Dit klinkt trouwens meer als de MAGA-beweging zelf.quote:Op vrijdag 19 september 2025 01:11 schreef epicbeardman het volgende:
Hij deed net alsof de extreem linkse fabel dat de dader rechts was waarheid is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:01 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Ja leuk, maar nog steeds geen antwoord op de vraag waar en wanneer precies Kimmel gelogen zou hebben.
Het gaat niet alleen om het ontslag, maar ook om de bizarre manier hoe Trump daarop reageert. Dat is echt ongekend en zegt alles over de huidige situatie in de VS.quote:Op vrijdag 19 september 2025 01:11 schreef epicbeardman het volgende:
Eh nee, dat deed hij dus niet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij deed net alsof de extreem linkse fabel dat de dader rechts was waarheid is.
Oh jawel hoor. Over een dikke week alweer voor de 3e keer dit jaar.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:11 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
daar wil je toch al niet dood gevonden worden tegenwoordig..
Ah hij had natuurlijk de fabel die trump meteen de lucht in slingerde moeten omarmen en deze als absolute onomstreden feit moeten presenteren omdat de god koning in de vs altijd de waarheid spreekt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij deed net alsof de extreem linkse fabel dat de dader rechts was waarheid is.
Vandaar dat het direct erna gebeurde en Trump en Carr vol op het orgel gaan dat ze ook achter anderen aan gaan. Mooi stukje fictief motivated reasoning.quote:Op vrijdag 19 september 2025 04:45 schreef Lyrebird het volgende:
Zo'n dreigement van de FCC is niets waard. FOS wordt beschermd door de grondwet. Als zijn werkgever geloofde in Kimmel dan zouden ze zeker achter hem gaan staan en de zaak voor de rechter brengen. De legacy media worden aan alle kanten voorbij gelopen, met name door YouTube. Sterren als Kimmel zijn peperduur en leveren te weinig op. Ze kiezen eieren voor hun geld.
Ben bang dat je niet snapt welke rechten Amerikanen hebben. Als het om FOS gaat hebben ze meer rechten dan wij Nederlanders.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vandaar dat het direct erna gebeurde en Trump en Carr vol op het orgel gaan dat ze ook achter anderen aan gaan. Mooi stukje fictief motivated reasoning.
Je bent er bijna, kom op, je kunt het.
[ afbeelding ]
Pakken we er maar even bij wat hij letterlijk zei:quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:14 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Eh nee, dat deed hij dus niet.
Hij deed precies het omgekeerde, slimpie.
Hij deed net alsof de 'extreem rechtse fabel' dat de dader niet rechts was géén (potentiële) waarheid was of kon zijn.
En nee, dat is niet per sé hetzelfde. Alleen voor simpele mensen die in zero sum-termen denken.
Idiote uitspraak die hij ook helemaal niet waar kan maken.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:17 schreef Sanvi het volgende:
Overigens heeft Trump nu al gezegd dat het misschien wel een goed idee is om iedereen te cancelen die ook maar een beetje kritisch is op Trump, want 'dat vind ik niet zo leuk'.
Dus helemaal los van Trump staat het allemaal ook weer niet.
Dat maakt het ook zo schokkend dat ze uitgerekend de machtsmiddelen die ze wel hebben inzetten, waaronder de uitzendlicentie.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ben bang dat je niet snapt welke rechten Amerikanen hebben. Als het om FOS gaat hebben ze meer rechten dan wij Nederlanders.
Oh, dat snappen we heel goed.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ben bang dat je niet snapt welke rechten Amerikanen hebben.
En natuurlijk kunnen ze zulke besluiten aanvechten, maar je krijgt dan te maken met een regering die zich vijandig opstelt en haar wil probeert op te leggen. Die strijd gaan deze bedrijven liever uit de weg. Het is immers veel makkelijker om je te schikken naar de wens van de regering.quote:After Carr spoke, Nexstar Media Group (NXST.O), opens new tab said it would stop airing the show on its 32 ABC affiliates, citing Kimmel's comments. Nexstar, which needs FCC approval for its $6.2 billion deal to acquire smaller rival Tegna (TGNA.N), opens new tab, drew praise from Carr, who thanked Nexstar for "doing the right thing."
Bron
Wel gênant dat hij zich ook alleen maar omgeven heeft met kontenkikkers. Als president wil je toch ook juist mensen om je heen die soms je de waarheid kunnen vertellen? Onzekere mensen kunnen niet omgaan met commentaar...quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:17 schreef Sanvi het volgende:
Overigens heeft Trump nu al gezegd dat het misschien wel een goed idee is om iedereen te cancelen die ook maar een beetje kritisch is op Trump, want 'dat vind ik niet zo leuk'.
Met de aantekening dat de staat New york geen doodstraf meer heeft dacht ik en Utah wel.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Omdat ik vermoed dat de moordenaar de doodstraf zal krijgen omdat Kirk dik met Trump was, en niet omdat de moordenaar een fair proces krijgt.
We zullen zien. Er is nog een moord waar een rechtszaak over loopt en waar de doodstraf geeïst wordt: de moord van Luigi Mangione op Brian Thomson, de CEO van United Healthcare. Ook daar zijn schokkende beelden van de moord op internet te vinden. https://en.wikipedia.org/(...)on_being_killed.webm
De publieke outrage was echter vele malen minder, en werd ook niet aangewakkerd door Trump z'n kliek door linkse stemmen te onderdrukken en rechtse stemmen bij te staan. En daar is de link met wat ik schreef.
Ik verwacht levenslang voor Luigi Mangione en de doodstraf voor Tyler Robinson, puur en alleen omdat Charlie Kirk een politiek activist voor Trump was en Brian Thomson niet.
Als er niet hypocriet wordt gehandeld, dan krijgen beide levenslang of beide de doodstraf. Als er wel hypocriet wordt gehandeld, dan zal Tyler Robinson zwaarder gestraft worden.
Omdat hij zogenaamd "het land" zal hebben "gedestabiliseerd". Hoewel de moord alleen maar de aanleiding is voor het kamp "Kirk" (en daarmee het kamp "Trump", Trump en Vance zijn daar duidelijk over) om het land te destabiliseren, en de moord dus niet de oorzaak is.
De oorzaak van destabilisatie ligt namelijk bij de mensen die NIET dood of gevangen zijn. Want dat zijn de enigen die kunnen handelen.
De mensen die wel dood of gevangen zijn spelen al geen rol meer, want zij zijn dood of gevangen, en hebben geen vrijheid van handelen. De enige rol die ZIJ nog kunnen spelen is die van werktuig, in de handen van mensen die gebruik van de moord proberen te maken.
Als ik het helemaal juist heb geanalyseerd, zal de rechtszaak van Robinson nog voor die van Mangione afgerond worden, en zal Robinson de doodstraf krijgen. Of Magione de doodstraf zal krijgen, ligt veel minder vast.
Of misschien wordt Robinson wel in de hallen van het gerechtsgebouw doodgeschoten, zoals dat bij Lee Harvey Oswald ging. Dat zou de explosieve situatie in de VS misschien nog wel het beste ontspannen.
Ik kan het natuurlijk ook gewoon bij het verkeerde eind hebben.
Op papier heb je gelijk m.b.t. FOS.quote:Op vrijdag 19 september 2025 04:45 schreef Lyrebird het volgende:
Zo'n dreigement van de FCC is niets waard. FOS wordt beschermd door de grondwet. Als zijn werkgever geloofde in Kimmel dan zouden ze zeker achter hem gaan staan en de zaak voor de rechter brengen. De legacy media worden aan alle kanten voorbij gelopen, met name door YouTube. Sterren als Kimmel zijn peperduur en leveren te weinig op. Ze kiezen eieren voor hun geld.
Daar kun je van maken wat je wiltquote:Op vrijdag 19 september 2025 08:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Pakken we er maar even bij wat hij letterlijk zei:
“The Maga gang desperately trying to characterize this kid who murdered Charlie Kirk as anything other than one of them, and doing everything they can to score political points from it,”
Daar kun je van gaan maken wat je wil (*), maar het negeert dat de mensen die de dader goed kennen hem omschrijven als links.
Het was extreem links die (ook hier) probeerde om net te doen alsof de dader overduidelijk extreem rechts was met die groyper onzin.
*Het feit dat hij zegt dat ze wanhopig zijn maakt dat hij hier impliciet claimt dat het onzin is om te denken dat de dader niet ‘een van hen’ zou zijn. Waarmee jouw verdraaiing simpelweg onjuist is.
Dat laatste maakt het idd gevaarlijk. De scheiding der machten erodeert net zo hard.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat maakt het ook zo schokkend dat ze uitgerekend de machtsmiddelen die ze wel hebben inzetten, waaronder de uitzendlicentie.
Het is inderdaad geen gegeven dat een rechter dat verder zou goedkeuren, maar ik weet niet of ik het risico zou durven nemen met dit hooggerechtshof wat nogal op de hand van Trump is.
Nee, hij had net als Maher gewoon kunnen zeggen dat er allemaal uitspraken zijn die gewoon niet kloppen zoals: hij is geregistreerd als republikein (onwaar), hij heeft gedoneerd aan Trump (onwaar), vader werkt bij de politie (onwaar), er is een foto waarin hij een Trump t shirt draagt (onwaar), lid van de democratische socialisten van Amerika (onwaar), met als conclusie: wij weten niet wat hij is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah hij had natuurlijk de fabel die trump meteen de lucht in slingerde moeten omarmen en deze als absolute onomstreden feit moeten presenteren omdat de god koning in de vs altijd de waarheid spreekt.
ja, Tyler was geradicaliseerd en vond dat Charlie een haatzaaiende klojo was die dood moest.quote:Op vrijdag 19 september 2025 02:01 schreef Montagui het volgende:
Is al bekend waarom die Tyler Robinson Kirk heeft vermoord?
Druk van de regering is niet ok.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, dat snappen we heel goed.
Maar het is duidelijk dat de moederbedrijven de president niet tegen zich in het harnas wil jagen. De macht van de FCC is misschien beperkt, maar zij heeft bijvoorbeeld wel de macht om fusies te blokkeren en licenties in te trekken.
[..]
En natuurlijk kunnen ze zulke besluiten aanvechten, maar je krijgt dan te maken met een regering die zich vijandig opstelt en haar wil probeert op te leggen. Die strijd gaan deze bedrijven liever uit de weg. Het is immers veel makkelijker om je te schikken naar de wens van de regering.
Jij bent daar duidelijk blind voor. Tsja, dat mag natuurlijk.
je zal niet echt alleen zijn:quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:15 schreef asco het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Over een dikke week alweer voor de 3e keer dit jaar.![]()
![]()
Maar het is hélemaal prima dat de meeste Nederlanders zich goed laten opnaaien. Niets zo irritant om opeens Nederlands te horen in Amerika.
Godzijdank een zeldzaamheid, zeker buiten het seizoen.
Dit is gewoon niet waar. De FCC heeft al meerdere keren laten zien dat ze het bedrijven (financiëel) moeilijk kunnen maken door misbruik te maken van hun macht. Verkoop/fusies blokkeren etc.quote:Op vrijdag 19 september 2025 04:45 schreef Lyrebird het volgende:
Zo'n dreigement van de FCC is niets waard. FOS wordt beschermd door de grondwet.
Nee hoor. Ik kan van jouw woorden hierboven maken dat jij mij nu gelijk geeft. Het slaat nergens op, maar ik kan dat er wel van maken…quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:55 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Daar kun je van maken wat je wilt
en
Jouw verdraaiing is simpelweg onjuist
staan haaks op elkaar.
Als je ergens iet van kunt maken wat je wilt, is er dus per definitie al geen sprake meer van een verdraaiing die juist of onjuist is.
Het 'je kunt er van maken wat je wilt' impliceert dat al een beetje, is het niet?
Verder lijkt het er inderdaad op dat de dader uiteindelijk links blijkt te zijn, maar dat doet niets af aan én de woorden van Kimmel en in welk licht die bezien moeten worden, én aan deze discussie zelf.
Best grappig dat je met deze zin bewijst wat ik hierboven schrijf!quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:57 schreef Sanvi het volgende:
Ergens van kunnen maken wat je wilt en jij hebt ongelijk en verdraait de woorden in één post....sommigen kunnen het.
die man is geen president, nooit geweest ook. het is volksmenner die er per ongeluk ingerold is en toen ontdekte , he, dit kan handig zijn om immuun te worden voor de juridische problemen die me achtervolgen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel gênant dat hij zich ook alleen maar omgeven heeft met kontenkikkers. Als president wil je toch ook juist mensen om je heen die soms je de waarheid kunnen vertellen? Onzekere mensen kunnen niet omgaan met commentaar...
Gelukkig doen rechtse praat media zoals fox en newsmax dat nooit en staan ze heel neutraal in de strijd.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:58 schreef VEM2012 het volgende:
Wat Kimmel hier deed is zijn kijkers een rad voor de ogen draaien.
En dit is nu wel een whataboutism.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gelukkig doen rechtse praat media zoals fox en newsmax dat nooit en staan ze heel neutraal in de strijd.
'maar hunnie´quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gelukkig doen rechtse praat media zoals fox en newsmax dat nooit en staan ze heel neutraal in de strijd.
Dat is een observatie van de totale hypocrisie van de rechtse schreeuwers die zich nu achter whataboutism verbergen om het verwerpelijke gedrag van de rechtse praat zenders maar te blijven bagitaliseren en het gedrag van een komiek wel langs de meetlat te willen leggen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En dit is nu wel een whataboutism.
Meerdere leugens op een rij. 1. is er niet gezegd dat daklozen een spuitje moeten krijgen, maar ging het om zeer gevaarlijke daklozen, indien die een behandeling zouden weigeren. De opmerking was niet kies, echter een nadere uitleg van die persoon lijkt mij dan als eerste gewenst (net zoals Mens dat wenst van die spindocter van de PvdA en haar woorden ook inschat als ongelukkig uitgedrukt).quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:14 schreef over_hedge het volgende:
Fox news moet gewoon kunnen zeggen dat daklozen een spuitje moeten krijgen. Maar oh nee als je iets over godtrump zegt. Of zijn vriendjesDat kan echt niet
Zie hierboven: leugen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is een observatie van de totale hypocrisie van de rechtse schreeuwers die zich nu achter whataboutism verbergen om het verwerpelijke gedrag van de rechtse praat zenders maar te blijven bagitaliseren en het gedrag van een komiek wel langs de meetlat te willen leggen.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Meerdere leugens op een rij. 1. is er niet gezegd dat daklozen een spuitje moeten krijgen, maar ging het om zeer gevaarlijke daklozen, indien die een behandeling zouden weigeren. De opmerking was niet kies, echter een nadere uitleg van die persoon lijkt mij dan als eerste gewenst (net zoals Mens dat wenst van die spindocter van de PvdA en haar woorden ook inschat als ongelukkig uitgedrukt).
Echter: ik heb gezegd dat ik neig naar ‘niet meer op tv’.
Voor de goede orde: die man heeft zijn excuses aangeboden en ik begrijp inmiddels dat als Kimmel zijn excuses aanbiedt dat hij nog terug mag komen ook!
Geen idee waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:23 schreef over_hedge het volgende:
Hebben jullie ook gehoord wat die gast van de fcc zei in een interview bij die rechtste gast op youtube? Of blijft het bij elkaar na praten dat het toch echt alleen door kijkcijfers was
Dat je geen idee hebt waar het over gaat geloof ik meteen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt.
Ik heb ook niet gezegd dat het alleen door de kijkcijfers komt. Ik heb gezegd dat het waarschijnlijk is dat het meespeelt. Net als dat een belangrijke aanbieder van lokale stations zich terugtrok.
Omdat geld nu eenmaal een hele belangrijke drijfveer is.
Waar noem ik Trump een fascist?quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Druk van de regering is niet ok.
Maar maakt dat Trump een fascist? Was Biden cs dan ook een fascistische regering aangezien die social media onder druk zette om bepaalde meningen (zogenaamde complotten die inmidddels als meest waarschijnlijk worden beschouwd) te blokken? En is het VK dan fascistisch omdat ze jaarlijks 12.000 mensen arresteren vanwege een mening op social media? En is de EU dan fascistisch omdat ze ook niet zogenaamd ‘nepnieuws’ willen verbieden? Is Tim Hofman met zijn actie om ‘nepnieuws’ (waarbij hij meteen heeft laten zien dat dat niets anders is dan hem onwelgevallige meningen) tegen te gaan?
Of is het wangedrag van Trump alleen fascistisch als Trump het doet omdat het Trump is?
Goed voorbeeld. Indertijd wist ik niet wat ik er van moest denken. Ik ben voor een kleinere overheid, en een staat/overheid die z'n spierballen op zo'n manier laat zien is niet goed.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:53 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Op papier heb je gelijk m.b.t. FOS.
Maar Disney heeft een paar jaar geleden al ondervonden dat het in de praktijk niet (meer) zo werkt in de VS. Ze spraken zich toen uit tegen de ‘Don’t say gay’ wet van DeSantis in Florida. Uit wraak heeft hij toen een wet ingevoerd die ertoe leidde dat Disney zijn ‘special district’ in Florida kwijtraakte, waarmee ze tot op zekere hoogte zelfbestuur hadden over het gebied waarin de Walt Disney World themaparken liggen.
Je slingert een algemene beschuldiging in de lucht. Als je iemand specifiek bedoelt, spreek die dan aan.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat je geen idee hebt waar het over gaat geloof ik meteen.
waarom begin je steeds over jezelf? Als je niet denkt dat het over kijkcijfers gaat. Dan gaat die post dus niet over jou he.
Ik bedoelde niemand specifiek.. Dat is het hele punt waarom je ik ik ik verhaal vreemd vond.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je slingert een algemene beschuldiging in de lucht. Als je iemand specifiek bedoelt, spreek die dan aan.
Verder erg flauw om te verwijzen naar iets vaags als argumentatie. Je kan gewoon een link geven naar het interview en de timestamp geven.
Jij niet specifiek.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar noem ik Trump een fascist?
Ik raad je aan om in het vervolg specifieker te zijn als je beschuldigingen uit.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:46 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik bedoelde niemand specifiek.. Dat is het hele punt waarom je ik ik ik verhaal vreemd vond.
Of jij wat minder happen als je naam niet genoemd wordt. En je niet gequote wordt. En ook nog eens volgens je eigen woorden niet bij de mensen hoort waar de post over ging.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik raad je aan om in het vervolg specifieker te zijn als je beschuldigingen uit.
Maar stel nou dat niemand zich schuldig heeft gemaakt aan wat jij schrijft… dan blijft het dus onbesproken… Ik snap dat jij dat liever hebt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:53 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Of jij wat minder happen als je naam niet genoemd wordt. En je niet gequote wordt. En ook nog eens volgens je eigen woorden niet bij de mensen hoort waar de post over ging.
Waarom vraag je het dan aan mij?quote:
Dit is vooral onderdeel van een serie zorgwekkende trends in de VS, waar deze regering verantwoordelijk voor is. Deze week zeiden Vance en Stephen Miller dat ze 'extreem-links' keihard aan willen pakken en neutraliseren. Wat zij verstaan onder 'extreem-links'? Moeilijk te zeggen. Maar het geeft te denken dat Miller de Democratische partij onlangs omschreef als een 'binnenlandse terreurbeweging'.quote:Kijk, als het gaat omdat vrijheid van meningsuiting niet door overheden onder druk gezet moet worden geven wij elkaar de hand.
Als het heel eenzijdig wordt belicht wat Trump doet en al het andere niet tot schuimbekken leidt, dan heb ik daar wat moeite mee. Dan lijkt het meer op TDS. En Trump interesseert mij daarvoor te weinig. Dat is een passant. Er wordt echter al jaren gezaagd aan de poten van vvmu. Ook hier in Nederland. Dat lijkt mij een groter probleem.
Het wordt tijd dat de snowflakes op rechts en links eens leren dat open discussie belangrijk is en een andere mening gewoon kwetsend mag zijn. Dat lijkt mij, zeker in het licht van dit onderwerp, de belangrijkste conclusie.
En:quote:Over the first months of the second Trump presidency, we have watched the guardrails of democracy come off rapidly in real time. Mass firings of civil servants, the dismissal of government watchdogs, the weaponization of the military against our citizens, the use of the national budget as a cudgel, and the dehumanization of immigrants.
Bron
Punt is: die beslissing is nog altijd aan Disney zelf en niet aan de overheid.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Goed voorbeeld. Indertijd wist ik niet wat ik er van moest denken. Ik ben voor een kleinere overheid, en een staat/overheid die z'n spierballen op zo'n manier laat zien is niet goed.
Van de andere kant komt er ook eens een punt waarop je zegt tot hier en niet verder. Disney, ga eens films maken waar mensen graag naar toe gaan, ipv een uithangbord voor een militant en zeer vocaal gedeelte van je werknemers te zijn. Want de aandelen van Disney doen het al jaren niet goed.
Dat een president zoiets zelfs maar durft te suggereren, is al een dreigement richting de democratie en het vrije woord.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:17 schreef Sanvi het volgende:
Kun je die dwaas even naar deze pagina doorverwijzen?quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:23 schreef ToT het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ben nu Razörfist aan het kijken.
Dat boze is zijn hele online persona, net als dat The Critical Drinker zogenaamd altijd stomdronken is en z'n vaste hoertje onlangs weer eens genadeloos hard gepaald heeft.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Kun je die dwaas even naar deze pagina doorverwijzen?
https://www.coursera.org/(...)VEAAYAiAAEgI41PD_BwE
We moeten terug naar een nieuwe normaal. Vrijheden voor conservatieven (grofweg een derde van de VS) zijn daar uitgehold. Het liefst terug naar een nieuwe normaal op een wettelijke manier, waarbij we elkaar fatsoenlijk behandelen. Maar ik snap erg goed dat de Democraten dit er zelf zo naar gemaakt hebben.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:08 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Punt is: die beslissing is nog altijd aan Disney zelf en niet aan de overheid.
Overigens is die omslag naar minder prominente inclusiviteit wel ingezet; het duurt alleen een tijd voordat dat duidelijk wordt, aangezien films vaak 1-2 jaar in productie zijn.
Welke vrijheden van conservatieven zijn nu uitgehold.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
We moeten terug naar een nieuwe normaal. Vrijheden voor conservatieven (grofweg een derde van de VS) zijn daar uitgehold.
Hoe WEET je dat het een persona is en niet zijn werkelijke "staat van zijn"?quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat boze is zijn hele online persona, net als dat The Critical Drinker zogenaamd altijd stomdronken is en z'n vaste hoertje onlangs weer eens genadeloos hard gepaald heeft.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hoe WEET je dat het een persona is en niet zijn werkelijke staat van zijn?
Hoe WEET je dat het persona dat hij speelt niet langzamerhand zijn werkelijke staat van zijn verandert?
Leren is: herhalen. Als je iets maar vaak genoeg herhaalt, blijft het in je hoofd steken.
Zo ook met persona's. Als je ze maar vaak genoeg speelt, blijft die in je hoofd steken.
DAT is HET grote verschil tussen een acteur en een blogger zoals dit. Een acteur speelt een rol en gaat daarna een andere rol spelen. Misschien zijn er versies II en III en meer van een film, maar in de tijd tussen die films kan de acteur zijn rol van zich afzetten en weer zichzelf worden.
Een blogger niet. Een blogger moet minstens één keer per week een nieuw filmpje maken. Dus de blogger zal voor lange tijd zijn persona zijn, zonder genoeg tijd ertussen te hebben om die persona weer goed af te kunnen leggen. Dus zijn persona zal in zijn werkelijke karakter doorsijpelen. Zijn persona is sowieso al een uitvloeisel van iets dat toch al wel in hem zit, waarschijnlijk maakt hij er een karikatuur van. Maar dat maakt zijn persona wel compatible met zijn karakter, waardoor het zijn karakter sneller en ongemerkter zal beïnvloeden.
Is het je niet opgevallen dat telkens als er zo'n shooting als dit is, de FBI of CIA heel veel online informatie over deze mensen kan vinden? Altijd hebben die shooters wel een blog. Hoeveel mensen hier in dit topic hebben een politiek getinte blog? Verheugend weinig, mag ik hopen. Wij blaten onze mening hier naar ons eigen kleine clubje, en zijn onszelf. Dat is heel wat anders dan een blogger die als een Batman of een Pengiun een persona aanneemt en als die persona éénrichtingsverkeer zijn mening de wereld in blaat.
Ik weet niet of die vrijheden zijn uitgehold. Maar dat staat in mijn ogen los van het punt dat het niet aan de overheid is om een bedrijf als Disney te corrigeren als ze het niet eens is met de inhoud van de films of andere uitingen. Elke conservatieve consument kan voor zichzelf de keuze maken om zo’n film dan niet te bekijken of het bedrijf zelfs te boycotten.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
We moeten terug naar een nieuwe normaal. Vrijheden voor conservatieven (grofweg een derde van de VS) zijn daar uitgehold. Het liefst terug naar een nieuwe normaal op een wettelijke manier, waarbij we elkaar fatsoenlijk behandelen. Maar ik snap erg goed dat de Democraten dit er zelf zo naar gemaakt hebben.
Vraag je af waarom juist Trump gekozen is.
Over welke vrijheden heb je het dan? Want volgens mij is iedereen daar even vrij.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
We moeten terug naar een nieuwe normaal. Vrijheden voor conservatieven (grofweg een derde van de VS) zijn daar uitgehold. Het liefst terug naar een nieuwe normaal op een wettelijke manier, waarbij we elkaar fatsoenlijk behandelen. Maar ik snap erg goed dat de Democraten dit er zelf zo naar gemaakt hebben.
Vraag je af waarom juist Trump gekozen is.
Geen idee, ik kijk zulke blogs niet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:00 schreef ToT het volgende:
[..]Och ja, laten we Razörfist nu maar eens goed in de gaten houden; straks gaat deze zwaar christelijke figuur nog een mass shooting doen bij een trans pride parade of zo!
Ja onder Biden hadden ze inderdaad vrij spel tegenover die arme liberalen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:10 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen idee, ik kijk zulke blogs niet.
Blijkbaar is hij zwaar Christelijk conservatief, als ik je sarcasme goed begrijp. Dan heeft hij geen reden om een mass shooting te doen, want hij wordt op dit moment helemaal niet in een hoekje gedrukt.
Pas als zwaar Christelijk conservatief hun verworvenheden weer kwijt beginnen te raken, zullen ze iets gaan doen. Ik neem aan dat als bijvoorbeeld bij de volgende gouverneursverkiezingen in Florida een liberale kandidaat die de abortuswet wil afschaffen gouverneur dreigt te worden, ze nog wel een mass shooting door een zwaar Christelijk conservatief bij een (vermeende) abortuskliniek zullen meemaken.
Conservatief rechts lult allemaal zo mooi dat zij niet violent zijn en liberaal links wel. Maar we weten natuurlijk allemaal wel dat conservatief rechts niet degene is die in de hoek gedrukt staat.
Om jouw mening dan eens te peilen stel ik voor dat jij hetzelfde rijtje invult:quote:
Nationalistisch en anticommunistisch is Trump zeker, dat is dan ook een teken van gezond verstand. Een portie patriotisme en een afkeer van communisme (dat overal waar het is geprobeerd voor kommer en kwel heeft gezorgd) is altijd goed.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:17 schreef RetepV het volgende:
[..]
Om jouw mening dan eens te peilen stel ik voor dat jij hetzelfde rijtje invult:
Autoritair:
Nationalistisch:
Militaristisch:
Antidemocratisch:
Anticommunistisch:
Antiliberaal:
Antiparlementair:
En voor alles waar je geen check bij zet, in één zin schrijven waarom je er geen check bij zet.
Mijn one-liner voor alle checks die ik heb gezet: Trump heeft al die dingen waar ik een check bij heb gezet meerdere keren vertoond en zich er niet voor verontschuldigd, en ook heeft hij van elk meerdere keren met zijn mening blijk gegeven.
Ik heb de eerste aanzet gegeven, en het is niet meer dan respectvol als je die aanzet aanpakt en hetzelfde doet. Het kost je hooguit 2 minuten om checks te zetten en een paar one-liners te schrijven.
Wat gewoon nodig is, is dat mensen weer normaal tegen elkaar gaan doen. Wij hebben in de loop der jaren genoeg discussies gehad waar we het met elkaar oneens waren. En correct me if I'm wrong, maar dat is nooit uit de hand gelopen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom vraag je het dan aan mij?
Ik vind labeltjes plakken verder ook niet zo interessant. Die dekken meestal de lading niet en ze vertroebelen de discussie.
[..]
Dit is vooral onderdeel van een serie zorgwekkende trends in de VS, waar deze regering verantwoordelijk voor is. Deze week zeiden Vance en Stephen Miller dat ze 'extreem-links' keihard aan willen pakken en neutraliseren. Wat zij verstaan onder 'extreem-links'? Moeilijk te zeggen. Maar het geeft te denken dat Miller de Democratische partij onlangs omschreef als een 'binnenlandse terreurbeweging'.
De VS vertoont steeds meer autocratische trekjes en het is goed om waakzaam te zijn:
[..]
En:
Science Tells Us the U.S. Is Heading toward a Dictatorship
Ja.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Was je ook zo vreselijk verontwaardigd toen een user de moordenaar Luigi een ‘held’ noemde?
En een afkeer van democratie? Ook goed, zeker?quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nationalistisch en anticommunistisch is Trump zeker, dat is dan ook een teken van gezond verstand. Een portie patriotisme en een afkeer van communisme (dat overal waar het is geprobeerd voor kommer en kwel heeft gezorgd) is altijd goed.
O, dus ik moet mijn 'non-check' wel verantwoorden, maar jij jouw 'check' niet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:17 schreef RetepV het volgende:
[..]
Om jouw mening dan eens te peilen stel ik voor dat jij hetzelfde rijtje invult:
Autoritair:
Nationalistisch:
Militaristisch:
Antidemocratisch:
Anticommunistisch:
Antiliberaal:
Antiparlementair:
En voor alles waar je geen check bij zet, in één zin schrijven waarom je er geen check bij zet.
Mijn one-liner voor alle checks die ik heb gezet: Trump heeft al die dingen waar ik een check bij heb gezet meerdere keren vertoond en zich er niet voor verontschuldigd, en ook heeft hij van elk meerdere keren met zijn mening blijk gegeven.
Ik heb de eerste aanzet gegeven, en het is niet meer dan respectvol als je die aanzet aanpakt en hetzelfde doet. Het kost je hooguit 2 minuten om checks te zetten en een paar one-liners te schrijven.
Niet alleen dat: het zit in het DNA van de VS. Al is er een marxistische stroming ontstaan. Neemt niet weg dat het overgrote deel van de VS nationalistisch is en anticommunistisch.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nationalistisch en anticommunistisch is Trump zeker, dat is dan ook een teken van gezond verstand. Een portie patriotisme en een afkeer van communisme (dat overal waar het is geprobeerd voor kommer en kwel heeft gezorgd) is altijd goed.
Je kan zeker betogen dat hij democratie als het hem in de weg zit niet prettig vindt. Maar dat zie je ook bij onze bestuurders in het toch nog altijd vrij fatsoenlijke Nederland. Al is het maar het bewust frustreren van mensen die stukken opvragen om de overheid te controleren. Maar ook meermaals een referendum houden waarbij de uitkomst niet bevalt, precies doen wat men altijd al wilde en het referendum dan maar afschaffen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En een afkeer van democratie? Ook goed, zeker?
Hoe boos zijn de vs ook alweer op Europa omdat we hier proberen wel wat regels aan sociale media bedrijven op te leggen?quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:23 schreef VEM2012 het volgende:
Dat moet per direct verboden worden. We hoeven namelijk niet te wachten op dat de VS weer normaal gaat worden. Geef maar eens het goede voorbeeld.
"En daar moeten we wat aan doen"quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe boos zijn de vs ook alweer op Europa omdat we hier proberen wel wat regels aan sociale media bedrijven op te leggen?
Een groot manco van sociale media is volgens mij de totale anonimiteit van veel trollen met hun extremistische opvattingen die daar persoonlijk geen gevolgen van zullen ondervinden.
Mag ik vragen welke vrijheden voor conservatieven er afgenomen zijn?quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
We moeten terug naar een nieuwe normaal. Vrijheden voor conservatieven (grofweg een derde van de VS)
Heel normaal natuurlijk weer voor anonieme trollen andere mensen woorden in de mond gaan leggen die ze niet zeggen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
"En daar moeten we wat aan doen"
Aldus Basp1, anoniem op een internetforum.
VS was altijd heel patriotristisch, net als Nederland dit heel erg is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet alleen dat: het zit in het DNA van de VS. Al is er een marxistische stroming ontstaan. Neemt niet weg dat het overgrote deel van de VS nationalistisch is en anticommunistisch.
Weet je overigens wie de felste anticommunisten zijn in de VS? Degenen die onder dat juk hebben geleefd.
Lees eens even verder dan de eerste paar regels. Ik schreef dit:quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:26 schreef VEM2012 het volgende:
Dat iemand met gezond verstand anticommunistisch zou moeten zijn, daar ben ik het 100% mee eens. Net zo als dat iemand met gezond verstand antifascistisch zou moeten zijn. Misschien heb ik die mening omdat ik beide anticommunistisch en antifascistisch ben.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik keek toevallig net naar de prijs van een iPhone 17 Pro Max. In de VS kost die $1199, in Nederland ¤1499. Even omgerekend naar dollar is ¤1499: $1769.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe boos zijn de vs ook alweer op Europa omdat we hier proberen wel wat regels aan sociale media bedrijven op te leggen?
Omdat hij het volledig eens was met zijn standpunten.quote:Op vrijdag 19 september 2025 02:01 schreef Montagui het volgende:
Is al bekend waarom die Tyler Robinson Kirk heeft vermoord?
We zijn het dus eens dat we social media moeten verbeteren?quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een groot manco van sociale media is volgens mij de totale anonimiteit van veel trollen met hun extremistische opvattingen die daar persoonlijk geen gevolgen van zullen ondervinden.
Jij denkt dat de Amerikanen niet meende in alles het beste te zijn? Want dat is het kenmerkende verschil: superioriteitsgevoel. Mijn lijkt dat gewoon aanwezig te zijn geweest in de VS, zeker na de 2e wereldoorlog.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:57 schreef Korenfok het volgende:
[..]
VS was altijd heel patriotristisch, net als Nederland dit heel erg is.
Het nationalisme is iets van de laatste 10 jaar.
Er is een gigantisch verschil tussen Nationalisme en Patriottisme.
Je snapt toch zelf ook wel dat jouw uitspraak dat Trump al die dingen meerdere keren heeft vertoond en dat jij dat hebt gecheckt niets anders is dan ‘geloof mij nou maar’?quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Lees eens even verder dan de eerste paar regels. Ik schreef dit:
"Mijn one-liner voor alle checks die ik heb gezet: Trump heeft al die dingen waar ik een check bij heb gezet meerdere keren vertoond en zich er niet voor verontschuldigd, en ook heeft hij van elk meerdere keren met zijn mening blijk gegeven."
Aangezien ik alles gechecked heb, leek mij dit voldoende verantwoording. Je had ook gewoon kunnen zeggen dat je het onvoldoende verantwoording vond. Maar dat is niet iets dat jou er van hoeft tegen te houden om tegelijkertijd de checks te plaatsen en een betere verantwoording te geven dan ik. Toch?
Weet je nog: wie vooruit wil komen moet constructief zijn.
Antifascisme is in de praktijk een hekel hebben aan alles wat naar rechts riekt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:03 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat iemand met gezond verstand anticommunistisch zou moeten zijn, daar ben ik het 100% mee eens. Net zo als dat iemand met gezond verstand antifascistisch zou moeten zijn. Misschien heb ik die mening omdat ik beide anticommunistisch en antifascistisch ben.
Dat iemand met gezond verstand nationalistisch zou moeten zijn, dat waag ik tegen te spreken. Trots op je cultuur en afkomst, prima.
Maar die cultuur en afkomst gebruiken om je af te zetten tegen de landen om je heen, dat gaat te ver.
Die landen gaan namelijk nergens naartoe, dus dat kan alleen maar in ruzie eindigen.
Btw eraf halen. Prijs in de VS is zonder tax.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik keek toevallig net naar de prijs van een iPhone 17 Pro Max. In de VS kost die $1199, in Nederland ¤1499. Even omgerekend naar dollar is ¤1499: $1769.
De VS is dus ongeveer 1.5 keer zo boos op Europa als voor Trump.
Wat goed. Iemand die net doet alsof het allemaal van 1 kant komt. Dat zal de polarisatie oplossen!quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:15 schreef Glazenmaker het volgende:
Goede show. Laat goed zien wat je wel en niet kan zeggen om de sneeuwvlokjes van rechts niet te beledigen. Laat ook zien dat rechtse tv mensen die grappen maakten over aanslagen op democraten daar hard voor zijn aangepakt. Eentje is er zelfs van Fox gehaald om minister van defensie te worden. Ook de Trumps doen er alles aan om de sfeer van geweld te laten afkoelen en echt heel erg tegen politiek geweld is.
Ik vind het knap hoe jij satire kan verwerken.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat goed. Iemand die net doet alsof het allemaal van 1 kant komt. Dat zal de polarisatie oplossen!
Zoals verwacht kun je je bewering niet hard maken.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik beweerde geen "dingen" ik reageerde op een algemene opmerking dat "de president" zou moeten verbinden en dat Trump dit niet zou doen (ook geen onderbouwing aanwezig) en nu zou ik de deuren mbt "you aint black" Biden moeten opentrappen, en dan ook nog volgens een specifiek aantal tweets die ik MOET opzoeken voor je.
Nou, nee dus.
Het verschil op dit moment is en blijft natuurlijk wat anonieme trollende extremistische individuen die olie op het vuur blijven gooien vs een regering met hun leden die dit bizarre gedrag zelfs als bekende amerikaan ook vertonen. Dat veel trollen zich door het gedrag van hun gekozen leiders alleen maar gesterkt voelen draagt alleen maar bij aan veel meer polarisatie.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat goed. Iemand die net doet alsof het allemaal van 1 kant komt. Dat zal de polarisatie oplossen!
En zoals verwacht denk je weer een soort van punt te maken.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zoals verwacht kun je je bewering niet hard maken.
Wanneer heeft Biden zijn voorliefde voor lgbth.. verklaard dan?quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:40 schreef HeatWave het volgende:
Biden was met zijn voorliefde voor LGBTwhatever in een zwaar christelijk land nogal polariserend ja, en het steunen van drugscriminelen etc hielp ook niet.
In je eigen hoofd zal je dat ongetwijfeld vast wel bewezen hebben ja.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Best grappig dat je met deze zin bewijst wat ik hierboven schrijf!
Allebei gestorven aan een fentanyl overdosis las ik.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:19 schreef DrDentz het volgende:
14 oktober
Geboren
1973 - George Floyd
1993 - Charlie Kirk
Hmm,, toeval?
Wel bijzonder dat naastenliefde polariserend werkt bij christenen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En zoals verwacht denk je weer een soort van punt te maken.
Een lege bewering als : de president moet verbinden, zonder daarbij aan te geven hoe, waarom en waarom hij dat niet zou doen hoeft niet te gepareerd te worden met een heel specifiek aantal "tweets" nee.
Biden was met zijn voorliefde voor LGBTwhatever in een zwaar christelijk land nogal polariserend ja, en het steunen van drugscriminelen etc hielp ook niet.
Is het echt een wedstrijd denk je?quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het knap hoe jij satire kan verwerken.
Gelukkig heb je vast wel een voorbeeld van een hoge democraat die ook maar in de buurt kwam van de onderbroek hamer combo van Trump! Toch?
Alle kanten zijn gelijk, maar een kant is gelijker.
Vandaag in het ad (link ed.nl):quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:02 schreef Sanvi het volgende:
[..]
In je eigen hoofd zal je dat ongetwijfeld vast wel bewezen hebben ja.
Feit is dat Kimmel enkel ageert tegen het feit dat MAGA 100% overtuigd was dat de dader géén MAGA was.
En dat is ook gewoon zo. Dat ze daarvan overtuigd waren.
Kimmel geeft aan dat het mogelijk zou zo kunnen zijn dat de MAGA uiteindelijk wél MAGA blijkt te zijn.
Dat uiteindelijk de dader wel degelijk linksig blijkt te zijn staat hier los van. Het gaat en ging (hem) vooral om de stuiptrekkingen die je bij grote groepen linksers en rechtsers ziet: MAGA dat meteen in een stuip schiet dat de dader niet rechts zou kunnen zijn en 'links' dat meteen in de stuip schiet dat de dader niet links zou kunnen zijn.
Nérgens gaf Kimmel aan dat hij dénkt dat de dader wel eens MAGA zou kunnen zijn.
Hij gaf mijns inziens slechts aan dat dat op voorhand niet uitgesloten kon worden, ondanks wat MAGA al meteen beweerde.
Dat is het subtiele verschil.
Maar volgens mij spreken wij niet dezelfde taal; het blijft lastig uitleggen zo.
Ongetwijfeld was deze zinsnede niet het enige waarover moest worden gestemd.quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:52 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Meteen maar even een binnenkomer, de partij van verbinding, niet zo naar doen Trump, deze mensen willen alleen maar verbinden.
quote:Federal law enforcement agencies are monitoring for threats ahead of Charlie Kirk's funeral in Arizona this weekend, according to a new report.
They are "tracking several threats of unknown credibility," according to a law enforcement bulletin obtained by ABC News.
"Violent extremists and unaffiliated lone offenders may view the memorial service or related events as attractive attack targets due to the attendance of these individuals, other senior U.S. government officials, state and local government officials, and political activists and due to major international media attention," the memo reportedly says.
Federal authorities have long warned about potential lone wolf attackers.
"The U.S. Secret Service has been designated as the Federal Coordinator for this effort. Our teams are already on the ground in Phoenix and Glendale, working side-by-side with state, local and federal partners," the U.S. Secret Service's Special Agent in Charge of Phoenix William Mack said in a statement. "Together, we are fully committed to ensuring that these solemn events receive the comprehensive protection and support they require."
The Department of Homeland Security also designated the funeral as a Special Event Assessment Rating Level 1, "reserved for events of the highest national significance" and the same severity as the Super Bowl.
Local police in Glendale, Arizona, said they are expecting a massive turnout and warned potential attendees there would be "no overnight camping" in the parking outside State Farm Stadium, where Kirk's funeral will be held.
Many high-profile people are expected to pay their respects, including President Donald Trump, Vice President JD Vance, Secretary of State Marco Rubio and more.
Presidential security in general is handled by the U.S. Secret Service, which typically deploys magnetometers, counter-snipers and the commander-in-chief's personal protection detail. Trump survived two attempted assassinations last year.
Funeral organizers have implemented their own security measures, including a no-bag policy.
"Please be advised that enhanced security measures are in place, which may result in longer wait times than usual," organizers noted on a website set up ahead of the funeral. "We appreciate your patience and understanding."
Mourners are urged to wear their Sunday best, with red, white or blue. In lieu of flowers, organizers are asking for donations to Turning Point USA, the conservative youth group Kirk founded.
Kirk is survived by his wife, Erika Kirk, and two young children. The widow is expected to deliver remarks, along with the president, vice president and other dignitaries.
The funeral is scheduled for 11 a.m. Sunday. Doors open at 8. More information is available at fightforcharlie.com.
Kirk was assassinated last week while speaking at an event organized by the campus chapter of Turning Point at Utah Valley University in Orem, Utah.
The suspect, 22-year-old Tyler Robinson, is being held without bail on charges including murder.
https://www.foxnews.com/u(...)amid-reports-threats
Jeetje. 58 democraten willen de familie niet eens condolerenquote:Op vrijdag 19 september 2025 17:52 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Meteen maar even een binnenkomer, de partij van verbinding, niet zo naar doen Trump, deze mensen willen alleen maar verbinden.
Waarom grijp je terug op een vertaling in een Nederlandse krant, ipv de originele tekst?quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vandaag in het ad (link ed.nl):
„We hebben een nieuw dieptepunt bereikt dit weekend met de Maga-gang, die dat kind dat Charlie Kirk heeft vermoord probeert neer te zetten als iets anders dan een van hen,” zei Kimmel tijdens zijn show maandagavond.
Oftewel: Kimmel lanceert hier eigenlijk, al dan niet expres, een complottheorie dat de man die Trump-vertrouweling Charlie Kirk doodschoot ‘iemand van de Maga-beweging zelf is’.
https://www.ed.nl/buitenl(...)ging-komen~a558172b/
De vraag is dus nu welke taal jij precies spreekt.
Dan kun je dit draadje dus wel (weer) sluitenquote:Op vrijdag 19 september 2025 16:50 schreef Jippie het volgende:
Veeg cq afkoelslotje
Hitler / fascisme vergelijkingen zijn een zwaktebod.
Laat dat maar even bezinken.
Best wel vaag dat zoiets ter stemming wordt aangeboden...quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:52 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Geen idee vrind, ik gooi er soms wel gewoon iets doorheen omdat ik het grappig vind.quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Best wel vaag dat zoiets ter stemming wordt aangeboden...
Is dat ook gebeurt bij de vermoorde senator?
Ik vind 58 nog veel. Door dat "honor his legacy" gedeelte zou iedere Democraat tegen moeten stemmen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:13 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Nog even het hele verhaal dan. Verbinding, maar niet als het ff niet uitkomt, zoals bij stemmen.
Snap ik hoor, maar dan moeten ze ook hun bek houden over Trump en dat hij niet zo gemeen moet doen. Dan is het gewoon oorlog blijkbaar.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik vind 58 nog veel. Door dat "honor his legacy" gedeelte zou iedere Democraat tegen moeten stemmen.
U vond het nodig om te klagen dat het allemaal heel oneerlijk was. U claimt wat, dus u bewijst.quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is het echt een wedstrijd denk je?
Best wel vaag dat zoiets ter stemming wordt aangeboden...quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:13 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Nog even het hele verhaal dan. Verbinding, maar niet als het ff niet uitkomt, zoals bij stemmen.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Best wel vaag dat zoiets ter stemming wordt aangeboden...
Is dat ook gebeurt bij de vermoorde senator?
quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Geen idee vrind, ik gooi er soms wel gewoon iets doorheen omdat ik het grappig vind.
Je weet dat je op FOK! zit he? Soms twijfel ik er aan....
Zomaar een wilde gok vanwege het stukje eren van zijn legacy.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:13 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Ja nee absoluut. Trump is de beste ooit. En de slimste.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Snap ik hoor, maar dan moeten ze ook hun bek houden over Trump en dat hij niet zo gemeen moet doen. Dan is het gewoon oorlog blijkbaar.
So be it.
Als ik politicus ben op dat moment kan ik idd best het respect opbrengen ja. Ik hoef het niet per se te menen, maar ik ga niet als een kleuter tegen iemand eren na zijn dood stemmen nee.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zomaar een wilde gok vanwege het stukje eren van zijn legacy.
Als Timmermans morgen een kogel krijgt, gaat u dan de ideeën van de PvdA eren?
Door groepsdruk ga je dus voor stemmen...quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als ik politicus ben op dat moment kan ik idd best het respect opbrengen ja. Ik hoef het niet per se te menen, maar ik ga niet als een kleuter tegen iemand eren na zijn dood stemmen nee.
Maar dat zal wel nazigedrag zijn, ofzo.
Nee, omdat ik fatsoen heb ga ik niet tegen het EREN van iemand stemmen. Als het om beleid oid gaat stem ik keihard tegen uiteraard, maar niet tegen bijv een minuut stilte voor de dood van Timmermans.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Door groepsdruk ga je dus voor stemmen...
Imho ben je een landverrader als je iemands legacy gaat eren als onderdeel daarvan een mislukte poging verkiezingen terug te draaien vanwege de uitslag was. Iets waar hij tot zijn dood achter stond. Zwakke show weer van de democraten.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als ik politicus ben op dat moment kan ik idd best het respect opbrengen ja. Ik hoef het niet per se te menen, maar ik ga niet als een kleuter tegen iemand eren na zijn dood stemmen nee.
Maar dat zal wel nazigedrag zijn, ofzo.
Je kan weer eens niet begrijpend lezen. Ik geef alleen aan dat het de polarisatie versterkt. Verder ben ik vaak zat kritisch op Trump. Maar gek genoeg is mijn invloed op hem nihil.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
U vond het nodig om te klagen dat het allemaal heel oneerlijk was. U claimt wat, dus u bewijst.
Trouwens wel grappig om beter gedrag te vragen van een komiek die zijn collega's gecanceld ziet worden door een president dan de president zelf. Hoe bent u tot dat briljante standpunt gekomen?
Ging de stemming enkel om om een minuut stilte voor Charlie Kirk?quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, omdat ik fatsoen heb ga ik niet tegen het EREN van iemand stemmen. Als het om beleid oid gaat stem ik keihard tegen uiteraard, maar niet tegen bijv een minuut stilte voor de dood van Timmermans.
Maar goed, you do you.
Wat is er polariserend aan laten zien waar de president en zijn naasten mee bezig zijn?quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je kan weer eens niet begrijpend lezen. Ik geef alleen aan dat het de polarisatie versterkt. Verder ben ik vaak zat kritisch op Trump. Maar gek genoeg is mijn invloed op hem nihil.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:15 schreef Glazenmaker het volgende:
Goede show. Laat goed zien wat je wel en niet kan zeggen om de sneeuwvlokjes van rechts niet te beledigen. Laat ook zien dat rechtse tv mensen die grappen maakten over aanslagen op democraten daar hard voor zijn aangepakt. Eentje is er zelfs van Fox gehaald om minister van defensie te worden. Ook de Trumps doen er alles aan om de sfeer van geweld te laten afkoelen en echt heel erg tegen politiek geweld zijn.
en daarna staan de kinderen klaarquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:44 schreef epicbeardman het volgende:
Brrrr, gelukkig zullen we nog 4 jaar Trump hebben straks van 2028-2032
Lees gewoon de originele reactie eens, want het staat er duidelijk.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat is er polariserend aan laten zien waar de president en zijn naasten mee bezig zijn?
Vance is ook wel echt een President, daarnaast heeft deze furry lover een toekomstige President vermoord.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
en daarna staan de kinderen klaar
Nancy Mace is een liegebeest. Die motie ging niet alleen over het veroordelen van de moord:quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:52 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Ik weet vrij zeker dat de tegenstemmen alleen met punt (2) te maken hebben.quote:This resolution (1) condemns the assassination of Charles "Charlie" James Kirk and all forms of political violence; and (2) honors the life, leadership, and legacy of Charlie Kirk.
Ja, daar waren we al achter hoor.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:00 schreef recursief het volgende:
[..]
Nancy Mace is een liegebeest. Die motie ging niet alleen over het veroordelen van de moord:
[..]
Ik weet vrij zeker dat de tegenstemmen alleen met punt (2) te maken hebben.
https://www.congress.gov/bill/119th-congress/house-resolution/719
quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:47 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Vance is ook wel echt een President, daarnaast heeft deze furry lover een toekomstige President vermoord.
Charlie Kirk werd door vele Amerikanen (christelijk natuurlijk) gezien als een perfecte toekomstige kandidaat.
We?quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:44 schreef epicbeardman het volgende:
Brrrr, gelukkig zullen we nog 4 jaar Trump hebben straks van 2028-2032
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |