abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218802147
10 september:
quote:
De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .

Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.

Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.

Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”

Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.

Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
11 september:
quote:
De FBI heeft in de zoektocht naar de schutter die de rechts-conservatieve Charlie Kirk doodschoot het vermoedelijke moordwapen gevonden. Ook is er goed beeldmateriaal van de schutter. Volgens de FBI zijn er op dit moment geen andere mensen in gevaar.

Het gaat vermoedelijk om een jonge verdachte, deelt de FBI op een persconferentie. Hij viel door zijn leeftijd niet op tussen het universiteitspubliek.

Uit het politieonderzoek blijkt dat de schutter rond 11.50 uur (lokale tijd) aankwam op de campus van de Utah Valley University, ongeveer een half uur voordat hij het schot op Kirk loste. De politie heeft vanaf dat moment zijn sporen kunnen volgen.

Zo weten ze dat de verdachte over de campus naar het trappenhuis van een gebouw is gelopen. Via daar ging die naar het dak. Na de aanslag op Kirk rende de vermeende schutter over het dak en sprong eraf. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk van de universiteit ingevlucht zijn.

De onderzoekers hebben "goed beeldmateriaal van de persoon", zegt Beau Mason, het hoofd van het veiligheidsdepartement van de Amerikaanse staat Utah. De beelden worden voorlopig nog niet gedeeld, omdat de politie het gezicht van de verdachte probeert te identificeren. Pas als dat niet lukt, worden de beelden mogelijk vrijgegeven.

Ook hebben de autoriteiten een afdruk van zijn hand en onderarm gevonden, wat kan bijdragen aan het opsporen van de schutter, zegt een FBI-agent tijdens de persconferentie. Daarnaast hebben ze een indruk van welke schoenen de verdachte zou hebben gedragen.
12 september:
quote:
22-jarige man uit Utah aangehouden voor moord op Charlie Kirk

De Amerikaanse autoriteiten hebben vrijdag na een klopjacht een verdachte aangehouden voor de moord op de rechts-conservatieve activist Charlie Kirk. De verdachte is een 22-jarige man uit Utah, zeggen bronnen.
President Donald Trump zei eerder op de dag tegen Fox News dat de verdachte door iemand uit zijn directe omgeving is aangegeven. De gouverneur van Utah, Spencer J. Cox, bevestigde die lezing op een persconferentie. Ook bevestigde de gouverneur dat de verdachte uit Utah komt.

Volgens Cox zijn de autoriteiten getipt door een familielid van de verdachte. Hij zou tijdens het avondeten opmerkingen hebben gemaakt over Kirk. De verdachte zou Kirk "haatdragend commentaar" hebben verweten.

De autoriteiten hebben ook een kamergenoot van de verdachte ondervraagd. Die wees de politie op berichten op sociale media van de schutter. Daar zou zijn gesproken over het ophalen en achterlaten van een geweer.

De gouverneur bevestigde bovendien dat er inderdaad boodschappen op gevonden kogelhulzen waren gegraveerd. Geruchten daarover deden al enige tijd de ronde. Een van de boodschappen luidde: "hé fascist, vangen!" Op een andere huls stond "bella ciao, ciao, ciao", zei Cox, die de moord op Kirk omschreef als een aanslag op alles waar de Verenigde Staten voor staan.

De geëmotioneerd Cox riep jongeren op om meningsverschillen te omarmen en discussie niet uit de weg te gaan. Hij hoopt dat de moord op Kirk een keerpunt wordt voor Amerikanen. Ook FBI-directeur Kash Patel had het zwaar op de persconferentie.

Schutter handelde alleen en loste één schot
De 31-jarige Kirk werd woensdag tijdens een debat op de Utah Valley University in zijn nek geschoten en overleed even later aan zijn verwondingen in het ziekenhuis. Er waren zo'n drieduizend bezoekers bij het debat aanwezig, onder wie Kirks vrouw en kinderen.

De schutter, die volgens Cox geen student was, handelde alleen en loste één schot. Dat gebeurde vanaf het dak van een universiteitsgebouw op zo'n 180 meter afstand. Het vermoedelijke moordwapen, een "krachtig geweer", werd eerder al gevonden in een bosrijk gebied, meldde de FBI donderdag op een persconferentie.

Ook werd toen bekend dat de verdachte na de aanslag op Kirk over het dak rende en ervan afsprong. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk in zijn gevlucht. Enkele uren na de persconferentie deelde de FBI beelden van de verdachte op X en vroeg om hulp bij het identificeren van de persoon.

Volgens de autoriteiten ging het om een gerichte aanval op Kirk. Gouverneur Spencer Cox van de Amerikaanse staat Utah, waar de universiteit staat, noemde de schietpartij een politiek gemotiveerde moordaanslag.

Na de schietpartij werden twee mensen aangehouden. Zij werden vrij snel daarna weer vrijgelaten en zouden niet betrokken zijn bij de schietpartij.
pi_218802160
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:24 schreef recursief het volgende:
Als zelfs Tucker Carlson ervoor waarschuwt dat de regering Trump de dood van Kirk misbruikt om de "freedom of speech" in te perken en Amerikaanse burgers te arresteren dan weet je wel dat er echt iets aan de hand is.
Tucker is nu weer anti Trump.

En compleet van het padje af. Die is full on Jensen gegaan. Ik vermoed dat bij hem alles op basis van ‘waarmee kan ik het meeste geld binnenharken’ gaat.
  donderdag 18 september 2025 @ 11:39:29 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_218802269
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En compleet van het padje af. Die is full on Jensen gegaan. Ik vermoed dat bij hem alles op basis van ‘waarmee kan ik het meeste geld binnenharken’ gaat.
Zo is ie altijd al geweest dus goede gok van je man.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_218802328
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De kosten zijn niet lager geworden. En Kimmel zat recent nog tegen de 2 miljoen en Colbert richting de 3 miljoen.

Terwijl The Tonight Show onder Leno de nummer 1 was. Dus er is echt wel wat meer aan de hand dan concurrentie van niet lineaire tv.
Dit snap ik niet. Wat hebben de lagere kijkcijfers te maken met de hoge productiekosten? Kijkcijfers van 15 jaar geleden zijn simpelweg niet vergelijkbaar met die van nu.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_218802336
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:44 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Dit snap ik niet. Wat hebben de lagere kijkcijfers te maken met de hoge productiekosten? Kijkcijfers van 15 jaar geleden zijn simpelweg niet vergelijkbaar met die van nu.
Het is commerciële televisie. Dat draait toch echt om geld verdienen.
pi_218802350
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is commerciële televisie. Dat draait toch echt om geld verdienen.
Dat snap ik, alleen was mij argument dat cijfers van het Leno tijdperk geen goed vergelijkingsmateriaal zijn. Meer niet. :)
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_218802367
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:47 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Dat snap ik, alleen was mij argument dat cijfers van het Leno tijdperk geen goed vergelijkingsmateriaal zijn. Meer niet. :)
Daar reageerde ik dan ook op met de cijfers van Kimmel en Colbert.
pi_218802582
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 23:42 schreef RetepV het volgende:

[..]
Even heel sec. Ik kende Kirk niet persoonlijk, heb hem nooit ontmoet, woont aan de andere kant van de oceaan, en had gedachtengoed waar ik niet tegen kan. Ik zie dus helemaal niet in waarom ik Robinson's leven weg zou moeten nemen, en wens daar ook niet door peer pressure van andere mensen die Kirk helemaal niet kenden toe gedwongen te worden.

En ga nou niet zeggen dat je Kirk kende doordat je al zijn in elkaar gefabriceerde videos hebt gezien. Je weet heel goed dat het op internet bedroevend makkelijk is een ideaalbeeld van jezelf te projecteren. Miljoenen mensen doen het. Kijk maar op Facebook. Niemand is eerlijk, iedereen liegt tegen de buitenwereld.
Jij moet niks? Dat werk uitvoeren zal toch enigszins vrijwillig gaan hè....

Ik snap verder totaal niet wat het ertoe doet wat Kirk zij meningen zijn geweest.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218802607
Jeetje Jay Leno, ik word ben oud.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218802684

Deze al voorbij gekomen?
Ik ben wel een Trekkie, maar damn... :X
pi_218802701
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:27 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Deze al voorbij gekomen?
Ik ben wel een Trekkie, maar damn... :X
Smakeloos.
pi_218802768
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:29 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Smakeloos.
Ja die knakker krijgt flink de wind van voren uit meerdere hoeken, en terecht!
pi_218802881
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jij moet niks? Dat werk uitvoeren zal toch enigszins vrijwillig gaan hè....

Ik snap verder totaal niet wat het ertoe doet wat Kirk zij meningen zijn geweest.
Het gaat om de trend van de laatste paar dagen om mensen die achter Kirk's gedachtengoed stonden op te hemelen en mensen die niet achter Kirk's gedachtengoed stonden als vijand van de wereld weg te zetten.

Kirk zijn meningen staan daar centraal in, toch?

Die trend heet "peer pressure". Er wordt druk uitgeoefend op de mensen die Kirk's mening niet deelden, om hen stil te houden. En er worden voorbeelden gemaakt van de mensen die zich ondanks die peer pressure TOCH niet stil willen houden. Ze worden in een hoek gedrukt en hen wordt de mogelijkheden om hun mening te geven afgenomen. Onder het mom van "fatsoen" en "bescherming van vrijheid van mening" wordt hun mening vermoord en hun vrijheid van meningsuiting onderdrukt.

Ik gebruik de Nederlandse taal toch goed?
pi_218802986
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als het ging om "waarmee kan ik het meeste geld binnenharken", zouden mensen zoals Tucker Carlson of Robert Jensen een narratief verkondigen dat volledig aansluit bij de verwachtingen van hun achterban, zodat ze geen donateurs of volgers kwijtraken. Toch zie ik dat het tegenovergestelde waar is: je ziet dat ze, naarmate ze meer inzicht krijgen, vaker meningen uitdragen die in strijd zijn met die van hun vaste achterban, zoals kritiek op Trump, Israël, enz. Dit resulteert vaak in het verlies van volgers en donateurs (wat ze zelf ook aangeven), wat aangeeft dat ze niet geheel uit commercieel belang opereren, maar vooral vanuit hun eigen overtuigingen of veranderende inzichten.
pi_218803174
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:51 schreef RetepV het volgende:

[..]
Het gaat om de trend van de laatste paar dagen om mensen die achter Kirk's gedachtengoed stonden op te hemelen en mensen die niet achter Kirk's gedachtengoed stonden als vijand van de wereld weg te zetten.

Die trend heet "peer pressure". Er wordt druk uitgeoefend op de mensen die Kirk's mening niet deelden, om hen stil te houden. En er worden voorbeelden gemaakt van de mensen die zich ondanks die peer pressure TOCH niet stil willen houden. Ze worden in een hoek gedrukt en hen wordt de mogelijkheden om hun mening te geven afgenomen. Onder het mom van "fatsoen" en "bescherming van vrijheid van mening" wordt hun mening vermoord en hun vrijheid van meningsuiting onderdrukt.

Nee. Dit is niet de tijd om aan de wereld uit te leggen waarom je het niet met Kirk eens was. Dat had je kunnen doen voordat hij laf werd afgeslacht.

In de dagen na de moord op Kennedy was het ook niet kies om te gaan zitten zeveren over z’n buitenechtelijke relaties of dat ie bang was van zijn vader. Gewoon effe je bek houden. Zo gaan mensen met elkaar om.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_218803177
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:51 schreef RetepV het volgende:

[..]

Jahoor maar wat doet het ertoe bij de vraag of de moordenaar doodstraf verdient?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218803380
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:36 schreef Lyrebird het volgende:

. Gewoon effe je bek houden. Zo gaan mensen met elkaar om.
Heel normale omgangs vormen weer die men hier demonstreert met "effe je bek houden". :D
pi_218803406
quote:

[..]
Nee. Dit is niet de tijd om aan de wereld uit te leggen waarom je het niet met Kirk eens was. Dat had je kunnen doen voordat hij laf werd afgeslacht.

In de dagen na de moord op Kennedy was het ook niet kies om te gaan zitten zeveren over z’n buitenechtelijke relaties of dat ie bang was van zijn vader. Gewoon effe je bek houden. Zo gaan mensen met elkaar om.
Wat een bespottelijke onzin man.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218803430
quote:

[..]

Stel je aan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 18 september 2025 @ 14:20:27 #20
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218803457
quote:

[..]

Ik ben het in principe wel met je eens maar in die tijden leven we helaas niet meer. :{
pi_218803531
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 14:20 schreef Perox het volgende:

[..]
Ik ben het in principe wel met je eens maar in die tijden leven we helaas niet meer. :{
Ja dat moet dan wel van twee kanten komen en het geduld is redelijk op.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218803629
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:19 schreef nostra het volgende:
Jeetje Jay Leno, ik word ben oud.
Hij is nog altijd alive and kicking. Zijn vrouw daarentegen, daar gaat het wat minder mee.
pi_218803636
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 14:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hij is nog altijd alive and kicking. Zijn vrouw daarentegen, daar gaat het wat minder mee.
Jeetje, in mijn beleving (en dat moet eind jaren '90 geweest zijn bij NBC) zag hij er al uit alsof hij toen ieder moment kon omvallen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218803640
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:36 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja die knakker krijgt flink de wind van voren uit meerdere hoeken, en terecht!
Het blijft toch bijzonder hoe sommige mensen op social media dit soort grappen maken. Kijk, dat je zoiets onder vrienden doet... ja, ik maak ook wel eens snoeiharde grappen. Maar er is een tijd en plaats voor dit soort zaken.
pi_218803685
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:07 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Als het ging om "waarmee kan ik het meeste geld binnenharken", zouden mensen zoals Tucker Carlson of Robert Jensen een narratief verkondigen dat volledig aansluit bij de verwachtingen van hun achterban, zodat ze geen donateurs of volgers kwijtraken. Toch zie ik dat het tegenovergestelde waar is: je ziet dat ze, naarmate ze meer inzicht krijgen, vaker meningen uitdragen die in strijd zijn met die van hun vaste achterban, zoals kritiek op Trump, Israël, enz. Dit resulteert vaak in het verlies van volgers en donateurs (wat ze zelf ook aangeven), wat aangeeft dat ze niet geheel uit commercieel belang opereren, maar vooral vanuit hun eigen overtuigingen of veranderende inzichten.
Ok. Dan is het insane in the membrane...
pi_218803688
quote:

[..]

Onzin. De standpunten van Kirk gaan vergelijken met de slippertjes van Kennedy is appels en peren met elkaar vergelijken.
En punt twee: Voordat Kirk werd vermoord, had het merendeel op dit forum nog nooit van hem gehoord.
pi_218803698
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 14:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Jeetje, in mijn beleving (en dat moet eind jaren '90 geweest zijn bij NBC) zag hij er al uit alsof hij toen ieder moment kon omvallen.
Hij oogt een beetje krakkemikkig inmiddels.

Overigens, de laatste keer dat ik hem face to face sprak was iets van 15 jaar terug en toen was hij echt nog fit.
pi_218803703
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 14:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het blijft toch bijzonder hoe sommige mensen op social media dit soort grappen maken. Kijk, dat je zoiets onder vrienden doet... ja, ik maak ook wel eens snoeiharde grappen. Maar er is een tijd en plaats voor dit soort zaken.
Gelukkig hebben ze daar nu el presidente en zijn leger aan internetcultuurstrijders om dat voor iedereen even te bepalen.
pi_218803717
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jahoor maar wat doet het ertoe bij de vraag of de moordenaar doodstraf verdient?
Omdat ik vermoed dat de moordenaar de doodstraf zal krijgen omdat Kirk dik met Trump was, en niet omdat de moordenaar een fair proces krijgt.

We zullen zien. Er is nog een moord waar een rechtszaak over loopt en waar de doodstraf geeïst wordt: de moord van Luigi Mangione op Brian Thomson, de CEO van United Healthcare. Ook daar zijn schokkende beelden van de moord op internet te vinden. https://en.wikipedia.org/(...)on_being_killed.webm

De publieke outrage was echter vele malen minder, en werd ook niet aangewakkerd door Trump z'n kliek door linkse stemmen te onderdrukken en rechtse stemmen bij te staan. En daar is de link met wat ik schreef.

Ik verwacht levenslang voor Luigi Mangione en de doodstraf voor Tyler Robinson, puur en alleen omdat Charlie Kirk een politiek activist voor Trump was en Brian Thomson niet.

Als er niet hypocriet wordt gehandeld, dan krijgen beide levenslang of beide de doodstraf. Als er wel hypocriet wordt gehandeld, dan zal Tyler Robinson zwaarder gestraft worden.

Omdat hij zogenaamd "het land" zal hebben "gedestabiliseerd". Hoewel de moord alleen maar de aanleiding is voor het kamp "Kirk" (en daarmee het kamp "Trump", Trump en Vance zijn daar duidelijk over) om het land te destabiliseren, en de moord dus niet de oorzaak is.

De oorzaak van destabilisatie ligt namelijk bij de mensen die NIET dood of gevangen zijn. Want dat zijn de enigen die kunnen handelen.

De mensen die wel dood of gevangen zijn spelen al geen rol meer, want zij zijn dood of gevangen, en hebben geen vrijheid van handelen. De enige rol die ZIJ nog kunnen spelen is die van werktuig, in de handen van mensen die gebruik van de moord proberen te maken.

Als ik het helemaal juist heb geanalyseerd, zal de rechtszaak van Robinson nog voor die van Mangione afgerond worden, en zal Robinson de doodstraf krijgen. Of Magione de doodstraf zal krijgen, ligt veel minder vast.

Of misschien wordt Robinson wel in de hallen van het gerechtsgebouw doodgeschoten, zoals dat bij Lee Harvey Oswald ging. Dat zou de explosieve situatie in de VS misschien nog wel het beste ontspannen.

Ik kan het natuurlijk ook gewoon bij het verkeerde eind hebben.
pi_218803795
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:01 schreef RetepV het volgende:

Als ik het helemaal juist heb geanalyseerd, zal de rechtszaak van Robinson nog voor die van Mangione afgerond worden, en zal Robinson de doodstraf krijgen.
Als het in dit tempo zo door gaat met de vs zie ik de huidige regering het ook nog wel eens een publieke executie in een stadion laten worden. :')
  donderdag 18 september 2025 @ 15:14:03 #31
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218803830
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als het in dit tempo zo door gaat met de vs zie ik de huidige regering het ook nog wel eens een publieke executie in een stadion laten worden. :')
De pauze show bij de Superbowl. Live op tv: het ophangen van de held Tyler Robinson.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218803916
twitter

Rechts moet niet zo polariseren, links wil alleen maar verbinden.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 18 september 2025 @ 15:26:12 #33
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218803968
Als Lubach het garpje maakt 'de kogel is door de Kirk, huehuehue'... moet ie dan ook gecancelled worden?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218803986
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:21 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]

er zit nogal een groot verschil of een willekeurige demonstrant/gek iets doet of dat het de fucking president van een natie is.

Maar goed dat snap je zelf ook wel.
  Moderator donderdag 18 september 2025 @ 15:28:02 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218804010
Nee

Maar vakantie in de VS zal wel moeilijk worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218804026
quote:

[..]

mag ik al zeggen wat ik van Saddam Hussein vind of van Moammar al-Qadhafi of is dat nog te vroeg?

en Hitler? ondanks dat die zelfmoord plegen. Mag ik al zeggen dat ik zijn standpunten niet deel? Of nog ff wachten?
pi_218804042
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:27 schreef koemleit het volgende:

[..]
er zit nogal een groot verschil of een willekeurige demonstrant/gek iets doet of dat het de fucking president van een natie is.

6 januari 100 duizenden bij de grootste demonstratie ooit die scanderen hang pence. Tot zover de vreedzame rechtsen met hun altijd ook intern verbindende spreekkoren.. :+
pi_218804072
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:27 schreef koemleit het volgende:

[..]

Maar goed dat snap je zelf ook wel.
Eens hoor, echter is het niet alleen trump natuurlijk, er worden overal herdenkingen verstoord etc.

Men doet nu net alsof linkse mensen alleen maar willen verbinden en de haat 100% vanuit rechts komt ofzo.

Niemand is hier 100% de schuldige/onschuldige, maar je kan niet aankomen met de partij der verbinding als je zogenaamd de dode lijken van je tegenstander door de straten wil slepen.
Get woke, go broke!
pi_218804121
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Eens hoor, echter is het niet alleen trump natuurlijk, er worden overal herdenkingen verstoord etc.

Men doet nu net alsof linkse mensen alleen maar willen verbinden en de haat 100% vanuit rechts komt ofzo.

Niemand is hier 100% de schuldige/onschuldige, maar je kan niet aankomen met de partij der verbinding als je zogenaamd de dode lijken van je tegenstander door de straten wil slepen.
wat je zegt is relevants als kopstukken van de partij zulke acties uithalen. Of woorden van polariserende strekking uiten. Op dit moment zie ik de kopstukken van de Reps veel meer polarisen dan andersom.

Niemand doet alsof de haat 100% vanuit rechts komt. Iedereen weet dat beide zeide diehards hebben die haat aanwakkeren. Alleen bij de REPS hebben deze "haatzaaiers" hele prominte functies binnen de partij. Dat hebben ze bij de DEMS niet. Dat is het verschil.

Dus ja grosso mundo wordt er door de reps veel meer gepolariseerd dan door de dems.
  donderdag 18 september 2025 @ 15:41:47 #40
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218804130
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:28 schreef sp3c het volgende:
Nee

Maar vakantie in de VS zal wel moeilijk worden
Even serieus, ik zou dat nu niet meer durven. Ben wel blank, dus dat levert minder problemen op bij de douane. Maar toch...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218804154
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En als morgen Volkert weer iemand vermoordt?

Als je ziet hoe agressief hij reageert op mensen die hem vragen stelden, dan is hij weldegelijk nog altijd gevaarlijk.
En daarom moet hij dood?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218804160
quote:
[ x ]

Het is de president wiens taak het is te verbinden.
Niet een willekeurige demonstrant.
pi_218804168
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:40 schreef koemleit het volgende:

[..]
wat je zegt is relevants als kopstukken van de partij zulke acties uithalen. Of woorden van polariserende strekking uiten. Op dit moment zie ik de kopstukken van de Reps veel meer polarisen dan andersom.

Niemand doet alsof de haat 100% vanuit rechts komt. Iedereen weet dat beide zeide diehards hebben die haat aanwakkeren. Alleen bij de REPS hebben deze "haatzaaiers" hele prominte functies binnen de partij. Dat hebben ze bij de DEMS niet. Dat is het verschil.

Dus ja grosso mundo wordt er door de reps veel meer gepolariseerd dan door de dems.
Niet als troll bedoeld,maar je woorden "op dit moment zie ik" wil meer zeggen dat je eenzijdig nieuws leest.

Er zijn compilaties van dems die minutenlang oproepen tot politiek geweld, van Pelosi tot wie dan ook:

https://x.com/gracieback2/status/1835734414833418497 (10 keer met embed geprobeerd, werkt niet).

En NEE, dit is niet mijn "bewijs" dat het dus wel maar van 1 kant komt, maar gewoon dat beide kanten het doen en dus niet voornamelijk de reps

Het is maar wie je volgt, wat je leest.
Get woke, go broke!
pi_218804183
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is de president wiens taak het is te verbinden.
Niet een willekeurige demonstrant.
Sorry voor de whataboutism, maar dat deed Biden ook totaal niet, integendeel. Dus ja......
Get woke, go broke!
pi_218804208
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sorry voor de whataboutism, maar dat deed Biden ook totaal niet, integendeel. Dus ja......
Heb je dan voor het publiek eens 10 tweets die Biden gestuurd heeft en volgens jou net zo polariseren als die van Trump.
pi_218804262
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik heb Biden nog nooit een gouverneur Scum horen noemen.

Maar wellicht heb jij voorbeelden?
pi_218804330
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Heb je dan voor het publiek eens 10 tweets die Biden gestuurd heeft en volgens jou net zo polariseren als die van Trump.
It's getting hot in here so I am going to leave...
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_218804339
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
En daarom moet hij dood?
Nee maar ik zal er geen traan om laten en hij had idd langer vast moeten zitten.
pi_218804345
quote:
[ x ]

Je zegt het verkeerd. Het is namelijk extreem links dat dit doet.

En daarmee zeg je dus tegelijkertijd dat de Trump regering extreem rechts is.

En polariseren is hoe extreem rechts rolt. Dat hoort er bij.

Dus waarom vind jij dat extreem rechts zou moeten ophouden met polariseren?

Jaja, hold your horses maar, ik begrijp wel dat je ironie probeerde te gebruiken. Maar het ironische is dat je je eigen ironie verslaat, omdat het de waarheid blijkt te zijn. :+ Ironisch, hé?

Extreem rechts polariseert als een malle, en extreem links wil daar een einde aan maken. Extreem rechts was al lange tijd aan het polariseren, en is nu Charlie Kirk's dood aan het gebruiken om nog harder te polariseren.

Ik kom Charlie Kirk's gezicht nu hij doodgeschoten is ineens overal tegen. Extreem rechts is gewoon zijn lichaam door heel social media aan het slepen. Kirk's lijk maakt een complete virtual tour rond de wereld.

Wat is daar anders aan dan het door de straat slepen van een pop?
pi_218804400
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 14:57 schreef Hiddendoe het volgende:
Voordat Kirk werd vermoord, had het merendeel op dit forum nog nooit van hem gehoord.
Mijzelf idem. En als ik de reacties en media moest geloven dan was zojuist de reïncarnatie van Hitler 'kaltgestellt'.

In de coulissen liep ie al warm als natuurlijk opvolger van Trump. En reken maar dat als laatstgenoemde destijds was geliquideerd legio mensen inwendig een slagroomtaart zouden hebben besteld. Kirk deed op een heleboel vlakken eigenlijk denken aan Theo van Gogh. Soms gebruik je bepaalde woorden om een groep/mensen te triggeren om zodoende juist een open gesprek aan te wakkeren. De 'extase' vanuit de linkerhoek heeft vooral te maken met 1) niet kunnen omgaan met een andere mening dus 'probleem opgelost' 2) hij werd te populair en won daardoor teveel sympathie. Zo kijk ik ernaar.

En door in het hol van de leeuw (lees: universiteiten) te gaan zitten debatteren (!) ontstaat ontegenzeggelijk wederzijds respect. 'Zit hij hier nu echt? Kan ik ertegen praten? Van mens tot mens?'. Vergelijk het met Timmermans die sympathie wint aan de rechterkant van spectrum. Veelal stonden er studenten voor hem die totaal uit hun nek lulden (omdat velen leven in een bubbel en daardoor links/rechts radicaliseren) en die werden 'on the spot' van repliek bediend. Ook een heleboel maakten zich oprecht zorgen en dat leverde interessante gesprekken op. Op basis van woorden/inhoud val je Kirk vervolgens aan i.p.v. algemene oneliners en scheldpartijen. Heb zojuist nog een filmpje gekeken en daarin zegt ie letterlijk: 'ik zie dat je het moeilijk hebt, bedankt voor het lef dat je hier bent gaan staan, zodat we kunnen praten met elkaar, tot de volgende keer, niet boe-roepen mensen...'. Alleen al het feit dat je die microfoon oppakt maakt dat een vader trots is op z'n dochter. Het is geweldig om te zien dat jongeren zich druk maken om de wereld waarin ze opgroeien. En juist diegene ontvangt vervolgens de kogel...

Neem abortus. Ben voorstander van abortusklinieken. Maar je hebt groepen die pertinent tegen zijn (vanuit religie bijv.) of juist gaan bagatelliseren en erover praten alsof het cupcakes betreft. Iemand als Kirk riep '99% van alle abortussen staan los van incest, verkrachting of medische noodzaak waardoor jaarlijks één miljoen Amerikanen niet geboren worden, jij en ik, homostellen hebben vaak een grote kinderwens'. Dit soort gesprekken kun je in de huidige samenleving dus nooit voeren. Je zult gelijk een stempel krijgen en in een bepaalde hoek worden geduwd aangezien 'krantenkop(cancel)cultuur' heersend is. Zodra er inhoud bij komt kijken en je gedachten uitwisselt hoort men wat men wil horen waardoor errors ipv kruisbestuiving.

En dit plaats ik allemaal onder een bepaald voorbehoud aangezien je na één week hieraan geen conclusie kunt vastpinnen
(of je nou een democraat of republikein bent iedereen denkt uniek en 'oorlog' voer je vanuit menselijk respect met woorden)
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')