https://www.google.com/se(...)w=1920&bih=911&dpr=1quote:Op donderdag 18 september 2025 10:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als het allemaal zo duidelijk is, waarom schrijft BNR dan ‘vermoed’?
Je haalt nu 2 zaken door elkaar.quote:Op donderdag 18 september 2025 10:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als het allemaal zo duidelijk is, waarom schrijft BNR dan ‘vermoed’?
Dit wist ik ook niet hoor, maar als ik het zo zie gaat het expliciet niet over welke meningen geuit worden of de inhoud van de uitgezonden boodschap, maar alleen of dat niet in obscene taal gebeurt en er geen andere wetten worden geschonden. Dat is wel belangrijk om te weten.quote:Op donderdag 18 september 2025 10:42 schreef KillemWieft het volgende:
Gaat mij niet om de onderwerpen of strafmaat bij overtredingen, maar dat de FCC wel degelijk ook over de inhoud gaat.
En wat schrijft bv de NOS:quote:Op donderdag 18 september 2025 10:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.google.com/se(...)w=1920&bih=911&dpr=1
De aanklacht van Trump voor 15 miljard tegen de NYT vind je dan ook heel normaal?quote:Op donderdag 18 september 2025 09:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Uh-huh. Als de NY Times verboden wordt oid, dan heb je achteraf gelijk.
Do tell.quote:Op donderdag 18 september 2025 10:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je haalt nu 2 zaken door elkaar.
Nee, uiteraard niet.quote:Op donderdag 18 september 2025 10:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De aanklacht van Trump voor 15 miljard tegen de NYT vind je dan ook heel normaal?
Het bnr artikel gaat over Kimmel. Ik heb het over Colbert.quote:
Hij is niet ontslagen.quote:Op donderdag 18 september 2025 10:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is iets wezenlijk anders dan dat Kimmel daarom is ontslagen.
Maatregel kan ook een waarschuwing zijn.
Ok. Waar is het bewijs dat Colbert op last van Trump is ontslagen dan? Want dat is mij onbekend.quote:Op donderdag 18 september 2025 10:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het bnr artikel gaat over Kimmel. Ik heb het over Colbert.
Klopt, op non actief gezet. I stand corrected.quote:Op donderdag 18 september 2025 10:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij is niet ontslagen.
Een kapitalistisch bedrijf wordt door de overheid bedreigd met maatregelen en kiest eieren voor hun geld. Wat ben je toch in godsnaam aan het lullen?
Als ik even mag speculeren dan denk ik dat Trump erop uit is om ofwel de mid-terms ofwel de volgende presidentsverkiezingen te saboteren en zo wat langer aan de macht te blijven dan zijn wettelijke termijn, als het er op lijkt dat het hem in het stemhokje niet gaat lukken om een meerderheid te halen.quote:Op donderdag 18 september 2025 10:46 schreef RetepV het volgende:
https://www.nu.nl/verkiez(...)nog-onduidelijk.html
Daar gaan we dan.
Trump grijpt de dood van Charlie Kirk aan om zijn machtsbasis te verstevigen door links geluid vogelvrij te verklaren. Als Trump Antifa verbiedt, dan bevorderd hij het fascisme. Zwart/wit. Precies zoals Trump en zijn achterban denken.
Aangezien Trump momenteel de Grote Papa is, bevordert hij daarmee vooral zijn eigen machtsbasis. Amerika was door Trump al ver richting het fascisme gegaan, en dat zal nog verder gaan.
Ik ben benieuwd wat Trump's volgende stap zal zijn om zijn staatsgreep te consolideren. Het zal er aan liggen. Als blijkt dat Robinson geholpen is door een leraar, zelfs als dat onbewust ging, dan heeft Trump een excuus om een nieuwe zuivering onder leraren te gaan houden. Ik ga er van uit dat hij een heel team heeft die alles en iedereen die iets met Robinson van doen had in kaart brengt, om te zien of er iets is dat ze kunnen aanpakken.
We zullen zien. Als hier een golf van verboden en arrestaties op volgt, dan ziet Trump blijkbaar een kans om een Erdogannetje te doen. Maar ik denk dat hij wel iets voorzichtiger en langzamer te werk zal gaan. Geen slapende honden wakker maken tot ze in een hok zitten.
Maar hier zeg je dus letterlijk dat je Trump een gekkie vindt.quote:Op donderdag 18 september 2025 10:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, uiteraard niet.
Alleen doet Trump vaker van die gekke dingen.
Nee, ik schrijf dat hij zich nogal eens bezondigd aan raar gedrag.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:05 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar hier zeg je dus letterlijk dat je Trump een gekkie vindt.
Gekkies moeten onschadelijk zijn en blijven. Daar hoeft niemand lang over te discussiëren.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:03 schreef recursief het volgende:
[..]
Als ik even mag speculeren dan denk ik dat Trump erop uit is om ofwel de mid-terms ofwel de volgende presidentsverkiezingen te saboteren en zo wat langer aan de macht te blijven dan zijn wettelijke termijn, als het er op lijkt dat het hem in het stemhokje niet gaat lukken om een meerderheid te halen.
<knip>
Heeft weinig zin om kijkcijfers uit het Leno tijdperk te vergelijken met die van tegenwoordig. Mensen kijken minder lineaire tv.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:18 schreef VEM2012 het volgende:
Overigens zag ik een tweet van Trump die ook behoorlijk dommig was waarin hij nou oproept om andere komieken zoals Fallon te ontslaan vanwege hun prestaties. Weinig presidentieel…
Maar ik schrik wel van de ratings. Fallon trekt maar iets van 1 miljoen kijkers. Dat is 1/6e van wat Leno trok. En 1/3e van O’Brian die op basis daarvan snel weer werd vervangen door Leno.
Dus het zou mij idd niet verbazen als ook daar ingegrepen werd.
Ook de ratings van Kimmel waren flink lager de laatste tijd. 1 miljoen waar dat niet zo lang geleden bijna het dubbele was.
Misschien tijd voor komieken die wat minder een kant kiezen en daarmee hun klantenkring halveren?
Dat is wel een goed punt, ja.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:21 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Heeft weinig zin om kijkcijfers uit het Leno tijdperk te vergelijken met die van tegenwoordig. Mensen kijken minder lineaire tv.
Kan dit niet beter in een I hate Trump draadje?quote:Op donderdag 18 september 2025 11:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Laten we nog iets verder kijken (en in speculatieland belanden). Als Trump zijn termijn wil verlengen, dan wil hij daar een doel mee bereiken. Als hij langer dan twee termijnen nodig heeft om dat doel te bereiken, dan is het een doel dat wel bereikbaar is, maar veel tijd kost om te halen, en iets dat niet te versnellen is.
Bij mij komt dan direct de gedachte op dat het doel iets te maken moet hebben met de wet, belangrijke aanpassingen in de wet waar hij steun voor moet winnen.
Dan weten we ook nog dat Barron Trump voor de politiek wordt klaargestoomd, en dat Trump graag wil dat zijn zoon ook ooit president zal worden.
Dan gaan mijn conclusies in de richting van dat Trump een autocratie van de VS wil maken, waarin hij zijn eigen opvolger kan kiezen.
Dit is voorzeker een wens van Trump. Dat wil nog niet zeggen dat hij echt gelooft dat het hem zal lukken. Maar hij zal alle gebeurtenissen aanpakken om richting die wens te gaan.
Trump overdrijft zo'n beetje alle misdaad in die steden waar hij de Nationale Garde naartoe stuurt. Die lui gaan daar naartoe, houden oefeningen, controles op straat, wapengekletter, maar vervelen zich verder eigenlijk compleet te pletter. Trump is daarmee aan het uitlokken, in de hoop dat hij de staat van beleg kan uitroepen. Als dat hem lukt, dan zal Amerika het volgende moment een autocratie zijn.
Grappig, aan het einde van mijn betoog besef ik dat ik vrijwel hetzelfde heb geschreven als jij, alleen vanuit een iets andere invalshoek.
In mijn geval is het volledig mijn speculatie en heb ik er geen andere onderbouwing bij dan dat ik het allemaal al wel eens heb zien gebeuren in andere landen.
Amerika is altijd al gek geweest, gelukkig zijn wij doodnormaal hier.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee. Amerika is gek geworden. Dat is het nieuwe normaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |