abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 september 2025 @ 09:54:47 #201
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218801417
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als jij dat verhaal wenst te geloven…
Dat zullen we helaas nooit weten; tenzij de vrouw aangifte doet en hij onder ede wordt verhoord.
pi_218801418
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Er wordt in de VS inderdaad met twee maten gemeten.

Diverse FOX-kopstukken (mediapersoonlijkheden) verspreidden na de verkiezingen van 2020 aantoonbare leugens over het 'riggen' van de uitslagen. Er werd openlijk gesuggereerd dat er was gesjoemeld met de stemmachines. Deze leugens droegen bij aan de bestorming van het Capitool.

Toch zijn de persoonlijkheden die deze leugens verkondigden niet van de bus gehaald of zelfs maar berispt. De Biden-regering heeft FOX niet onder druk gezet om deze figuren te ontslaan.
Achteraf bezien een fout van de FCC… overigens, pre 6/1 nog onder President Trump.
  donderdag 18 september 2025 @ 09:54:57 #203
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218801419
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:54 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Klopt, bedoelde dat er op de grond geen (spoor van) bloed te zien was.

Bekijk deze YouTube-video
men zegt dat ie nog leeft
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218801423
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:54 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Klopt, bedoelde dat er op de grond geen (spoor van) bloed te zien was.

Moet dat dan? Als je in je nek wordt geschoten loopt al het bloed over je kleding en daarbij verloor hij denk ik het meeste bloed in de seconden na het schot (wat ook te zien is op de vele filmpjes).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_218801427
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:48 schreef Nattekat het volgende:
Waarom is het voor sommigen hier onmogelijk om 'hun' kant te verdedigen op een andere manier dan met whataboutismes?

Links mag wat mij betreft ook eens optyfen met hun gecancel, maar dat gegeven maakt het niet minder ernstig dat een overheid een talkshowhost het zwijgen oplegt om absolute bullshit.
Ook jij maakt je nu schuldig aan een gerucht als feit te presenteren.
  donderdag 18 september 2025 @ 09:57:09 #206
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218801436
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De manege belde. Hun paarden willen de oogkleppen terug.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218801437
quote:

[..]
En dat doe jij nooit wil je zeggen? :{
  donderdag 18 september 2025 @ 09:57:47 #208
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218801446
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Moet dat dan? Als je in je nek wordt geschoten loopt al het bloed over je kleding en daarbij verloor hij denk ik het meeste bloed in de seconden na het schot (wat ook te zien is op de vele filmpjes).
Mensen kijken teveel films

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16509438/

quote:
Abstract

Rupture of the carotid arteries, which provide blood supply to the head and neck, results in massive haemorrhage leading to death within a matter of minutes in 33% of cases. Those who survive are frequently left handicapped. Patients with head and neck cancer who are over 50 years of age with excessive weight loss and reduced haemoglobin, have a greater risk of carotid artery damage leading to rupture, as have those with existing nutritional deficiencies, cardiovascular or renal disease, or endocrine disorders. Prevention includes improving the nutritional status, preventing infection and constipation, promoting healing and using safe suctioning. The signs of impending rupture are few and include: retro-sternal or high epigastric pain, pulsation of the wound, ballooning of the artery and, occasionally, a small 'herald' bleed. Nurses need to be aware of 'at risk' patients, and the warning signs. All ear, nose and throat wards should document an evidence-based protocol for the management of carotid artery rupture.
En dit is bij een 'rapture'; niet als je met een 9mm er doorheen wordt geschoten.

Dat is gewoon gg.
  donderdag 18 september 2025 @ 09:58:25 #209
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218801455
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:53 schreef recursief het volgende:

[..]
Je weet helemaal niet of die mensen dat helemaal prima hadden gevonden. Daar zou je je nog wel eens flink in kunnen vergissen.
En je kan ‘haha ik heb een kaars in iemands kut gestoken’ niet vergelijken met een simpele politieke uitspraak die je niet zint. Dit is censuur, dictatorschap. De koers van de media controleren.
Makkelijk eerste
pi_218801456
quote:
De kop suggereert iets anders dan de tekst van het bericht. Het wordt vermoed… ja, zo lust ik er nog wel een paar.
  donderdag 18 september 2025 @ 09:59:05 #211
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218801460
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
En je kan ‘haha ik heb een kaars in iemands kut gestoken’ niet vergelijken met een simpele politieke uitspraak die je niet zint. Dit is censuur, dictatorschap. De koers van de media controleren.
Ja, snap ook niet hoe dit anders kan interpreteren.
pi_218801462
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De kop suggereert iets anders dan de tekst van het bericht. Het wordt vermoed… ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Je kunt lullen wat je wil, wat hier gaande is is een enge ontwikkeling in de VS en een glijdende schaal.
  donderdag 18 september 2025 @ 10:01:07 #213
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218801469
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je kunt lullen wat je wil, wat hier gaande is is een enge ontwikkeling in de VS en een glijdende schaal.
Het eens zijn met Jor_Dii; dat dat nog kan.

Het is gewoon Arjen Lubach van de TV halen omdat Schoof iets niet leuk vindt.
pi_218801470
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:52 schreef Momo het volgende:

[..]
En jij gelooft dat zo maar, het is was juist goed bekeken en het best scorende programma op de late night. Er was juist een recente schikking van Trump met Paramount.
Dat is de officiële verklaring. Hij bleek kennelijk ook een extreem grote en dure staf erop na te houden (iets van 200 man las ik).

Ook iemand als Jay Leno (best bekeken show destijds) kreeg gezeik over die kosten (en hij had veel minder man op de payroll). Leno zei toen: dan halveer mijn salaris maar.

Zoek maar op.
pi_218801472
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alsof de FCC zomaar de licentie kon innemen.

Als men ervoor had gekozen om Kimmel de volgende dag excuses te laten maken en aangeven dat wat hij zei een leugen was, dan was de angel er ook uit geweest.
Dat is feitelijk hetzelfde. Als Kimmel alleen door mag als ie sorry zegt dan kan hij ook niet vrij spreken.
En of wat hij heeft gezegd nou wel of geen leugen was (daar zullen we over van mening verschillen) doet er niet toe voor de in de USA zo geroemde "freedom of speech".

quote:
Maar wellicht wilde Kimmel dat niet…

Laten we nou niet op basis van geruchten oordelen dat Amerika nu een facistische staat is geworden.
Staatsdruk om mensen van de buis te krijgen die iets zeggen dat de president niet zint. Daar lijkt het toch wel heel sterk op.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_218801478
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:53 schreef recursief het volgende:

[..]
Je weet helemaal niet of die mensen dat helemaal prima hadden gevonden. Daar zou je je nog wel eens flink in kunnen vergissen.
Niet allemaal.

Maar ik durf te wedden dat er overlap zit tussen degenen die nu lopen te schuimbekken en die enkele dagen geleden wilde dat die idioot van Fox van de buis getrokken zou worden.
  donderdag 18 september 2025 @ 10:02:52 #217
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218801480
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is de officiële verklaring. Hij bleek kennelijk ook een extreem grote en dure staf erop na te houden (iets van 200 man las ik).

Ook iemand als Jay Leno (best bekeken show destijds) kreeg gezeik over die kosten (en hij had veel minder man op de payroll). Leno zei toen: dan halveer mijn salaris maar.

Zoek maar op.
Ik lees nergens dat er is gesproken is over het downscalen van de productie. Wel raar dat na een schikking met Trump de stekker uit een programma wordt gehaald waar Trump altijd veel kritiek op had?
pi_218801485
Kimmel was al een hele tijd een grote dagelijkse Trump-bashing show geworden, dan is de kans dat je op een begeven moment te zwaar uit de bocht vliegt onvermijdelijk.

Daarnaast als Colbert al niet winstgevend was dan was Kimmel het al zeker niet meer, dus ook wel een lekker excuus voor de eigenaren.
pi_218801501
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je met deze whataboutism probeert te bereiken.
Niks mis met een goede whataboutism toch?

quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als na de kaarsenrel SBS had gezegd: we stoppen met VI dan hadden de mensen die dit nu en bewijs van fascisme vinden dat helemaal prima gevonden. Sterker nog: Derksen raakte toen ook diverse radioprogramma’s kwijt. Facisme!

Twee maten…
  donderdag 18 september 2025 @ 10:05:02 #220
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218801504
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Kimmel was al een hele tijd een grote dagelijkse Trump-bashing show geworden, dan is de kans dat je op een begeven moment te zwaar uit de bocht vliegt onvermijdelijk.
Als dat zo was zou FOX niet meer bestaan
  donderdag 18 september 2025 @ 10:05:19 #221
66444 Lord_Vetinari
pi_218801510
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet allemaal.

Maar ik durf te wedden dat er overlap zit tussen degenen die nu lopen te schuimbekken en die enkele dagen geleden wilde dat die idioot van Fox van de buis getrokken zou worden.
Is ook precies hetzelfde natuurlijk: een komiek in een monoloog en een presentator van een actueel nieuwsprogramma die roept dat daklozen maar een spuitje moeten krijgen.

8)7 |:(
pi_218801512
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:05 schreef xzaz het volgende:

[..]
Als dat zo was zou FOX niet meer bestaan
Daar zijn over de jaren heen ook genoeg presentatoren gecanceld omdat ze te ver gingen. Tucker Carlson, Bill O'reilly, dat soort gasten.
  donderdag 18 september 2025 @ 10:06:07 #223
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218801514
quote:
WATCH: Charlie Kirk's alleged killer makes first court appearance
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218801515
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:54 schreef xzaz het volgende:

[..]
Dat zullen we helaas nooit weten; tenzij de vrouw aangifte doet en hij onder ede wordt verhoord.
Probeer jij maar eens uit het niets een dikke kaars in een vagina te steken.

Soms vraag ik mij echt af of mensen die dit verhaal geloven wel eens een vagina van dichtbij hebben gezien. Je moet namelijk wel een anatomische onbenul zijn om te denken dat je een dikke kaars in een beweging naar binnen steekt.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 september 2025 @ 10:06:43 #225
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218801520
quote:

[..]
Oh, het is nu op eens een gerucht. Is dat omdat de waarheid niet in jouw straatje past? Letterlijk elk nieuwsartikel dat hierover bericht, tot MAGA spreekstoel Fox aan toe, meldt dat de FCC met maatregelen gedreigd heeft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218801524
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
En dat doe jij nooit wil je zeggen? :{
Als ik dat ooit doe (hetgeen ik betwist), dan moet je mij er dan op aanspreken.
  donderdag 18 september 2025 @ 10:08:14 #227
66444 Lord_Vetinari
pi_218801529
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Daar zijn over de jaren heen ook genoeg presentatoren gecanceld omdat ze te ver gingen. Tucker Carlson, Bill O'reilly, dat soort gasten.
Zelfs als dat al waar zou zijn is het natuurlijk wel wat anders. Te ver gaan en de maatschappij over je heen krijgen, met alle risico’s van sponsoring eindes of de zak krijgen omdat je iets zegt dat de Heerser in DC niet aanstaat.
pi_218801533
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet allemaal.

Het zou kunnen, ik vermoed, ik durf te wedden. Daar kan ik niks mee hoor. Er zullen best mensen zijn met een hypocriete mening, die vind je aan de andere kant van de tafel ook. Dat verandert niks aan het feit dat het er alle schijn van heeft dat iemand van de buis gehaald wordt omdat ie iets zegt dat tegen het zere been van de president is.
pi_218801535
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Oh, het is nu op eens een gerucht. Is dat omdat de waarheid niet in jouw straatje past? Letterlijk elk nieuwsartikel dat hierover bericht, tot MAGA spreekstoel Fox aan toe, meldt dat de FCC met maatregelen gedreigd heeft.
Maar in al die nieuwsartikelen wordt ook gezegd dat de hoofdreden zou zijn dat een aantal grote regionale subomroepen dreigden te stoppen met het uitzenden van Kimmel waardoor de helft van het land/consumenten de show en reclames niet meer zou ontvangen en het programma dus verliesgevender zou worden.

Daar zal ABC gevoeliger voor zijn dan wat de FCC baas roept.
pi_218801555
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Het is de taak van de FCC om de media te controleren. Altijd zo geweest. Vroeger veel erger. Was de VS fascistisch toen Carlin de 7 words uitsprak?
pi_218801568
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Eens. Dit soort leugens vertellen op tv is een enge ontwikkeling.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 september 2025 @ 10:12:29 #232
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218801574
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar in al die nieuwsartikelen wordt ook gezegd dat de hoofdreden zou zijn dat een aantal grote regionale subomroepen dreigden te stoppen met het uitzenden van Kimmel waardoor de helft van het land/consumenten de show en reclames niet meer zou ontvangen en het programma dus verliesgevender zou worden.
Fox niet.
NOS niet.
RTL niet.

Heb je ook nog een bron, of is dit een gevalletje geruchten brengen als feit?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218801577
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zoek maar op.
Stel dat dat waar is. Waarom stellen ze dan geen andere oplossing voor?

Het valt bij beiden samen met het feit dat de FCC een fusie moet goedkeuren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 september 2025 @ 10:14:06 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218801587
Overigens moet je jezelf echt afvragen of je nog wel aan de goede kant van de geschiedenis staat als zelfs Geenstijl aan de andere kant staat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218801599
Blijkbaar mag je helemaal niks meer zeggen over Kirk.

Het ligt aan de instanties zelf
pi_218801604
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:01 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat is feitelijk hetzelfde. Als Kimmel alleen door mag als ie sorry zegt dan kan hij ook niet vrij spreken.
En of wat hij heeft gezegd nou wel of geen leugen was (daar zullen we over van mening verschillen) doet er niet toe voor de in de USA zo geroemde "freedom of speech".
[..]
Staatsdruk om mensen van de buis te krijgen die iets zeggen dat de president niet zint. Daar lijkt het toch wel heel sterk op.
Vrijheid van meningsuiting is breder dan wat je op tv zou mogen brengen. Dus daar maak je een juridische denkfout.

Holocaust ontkennen valt onder vvmu. Een documentaire uitzenden waarin ‘bewezen’ wordt dat de holocaust een leugen is lijkt mij iets wat verboden kan worden.
pi_218801605
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Eens. Dit soort leugens vertellen op tv is een enge ontwikkeling.
Flikker toch op man
pi_218801608
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 07:45 schreef hondonspain het volgende:
In Hollywood werd alles zo'n beetje gecanceld wat rechts is dus niets nieuws nu de andere club aan de macht is
Hollywood als leerschool voor je volk. Hoe briljant van die Amerikanen. Niet uit alle macht het schoolsysteem veiliger en beter maken, maar de dropouts hun educatie geven via Hollywood films. Wat kan er mis gaan! Get to za choppah!
pi_218801609
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:15 schreef Poefbank het volgende:

Je ziet dat verkeerd dat ligt niet daar aan. Zijn allemaal speculaties ook al heeft de baas van de FCC het letterlijk gezegd.

Ratings hier, kosten daar, verkeerde schoenkleur. Echt elke reden is plausibel zolang maar niet benoemd wordt dat het trump en zijn aanhangers was die achter het besluit zitten.

Het is de russische manier van "waarheid" spuwen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_218801613
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 07:55 schreef MissButterflyy het volgende:
Vrijheid van meningsuiting, maar wel alleen als je dezelfde mening hebt. :')
Dat komt wel erg dicht bij.
-
pi_218801615
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is de taak van de FCC om de media te controleren.
Sinds wanneer gaat de FCC over de inhoud?
pi_218801631
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik lees nergens dat er is gesproken is over het downscalen van de productie. Wel raar dat na een schikking met Trump de stekker uit een programma wordt gehaald waar Trump altijd veel kritiek op had?
Je mag van mij vermoedens hebben en deze uitspreken. Maar ik heb diverse mensen uit de industrie horen zeggen dat de officiële reden heel goed de reden kan zijn geweest.

Het kan ook gewoon zo zijn dat ze al een tijdje hem eruit wilde mikken, maar de knoop nog niet werd doorgehakt en dat men hiermee een wit voetje wilde halen bij Trump. Geen idee.

Maar de VS is een rechtsstaat. De overheid kan druk uitoefenen, maar als het onzinnig is, dan gaat zoiets via de rechter.

Je bent als omroep dan ook wel erg zwak als je vanwege domme dreigementen direct in de houding schiet.

Ook daarom denk ik niet dat het (alleen) het gevolg is van de druk van de FCC.
  donderdag 18 september 2025 @ 10:21:21 #243
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218801632
Grappig om te zien hoe de woorden van Jimmy Kimmel zelfs hier waarheid worden.
pi_218801643
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:15 schreef Poefbank het volgende:

Dat is OAN, dan ben ik al voorzichtig. Die hebben wat betrouwbaarheid betreft nou niet een hele beste reputatie.
pi_218801645
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:04 schreef recursief het volgende:

[..]
Niks mis met een goede whataboutism toch?
[..]

Ik heb het hier over de hypocrisie van bepaalde mensen.
pi_218801657
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Is ook precies hetzelfde natuurlijk: een komiek in een monoloog en een presentator van een actueel nieuwsprogramma die roept dat daklozen maar een spuitje moeten krijgen.

8)7 |:(
Ja, lekker het een downplayen tot gewoon een grap en het ander veel groter maken door net te doen alsof hij alle daklozen een spuitje wilde geven.

Ga ergens anders heen met dit soort belachelijke discussietechnieken.
pi_218801659
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vrijheid van meningsuiting is breder dan wat je op tv zou mogen brengen. Dus daar maak je een juridische denkfout.

Holocaust ontkennen valt onder vvmu. Een documentaire uitzenden waarin ‘bewezen’ wordt dat de holocaust een leugen is lijkt mij iets wat verboden kan worden.
Je bent aan het wrijven in een vlek.
  donderdag 18 september 2025 @ 10:26:11 #248
66444 Lord_Vetinari
pi_218801662
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, lekker het een downplayen tot gewoon een grap en het ander veel groter maken door net te doen alsof hij alle daklozen een spuitje wilde geven.

Ga ergens anders heen met dit soort belachelijke discussietechnieken.
Ga jij liever ergens anders heen met je wanhopige goedpraten van fascisten en hun maatregelen tegen iedereen die niet het gewenste narratief volgt.
pi_218801665
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb het hier over de hypocrisie van bepaalde mensen.
Je had het over een whataboutism.
pi_218801668
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat is iets wezenlijk anders dan dat Kimmel daarom is ontslagen.

Maatregel kan ook een waarschuwing zijn.
pi_218801672
Er wordt keihard neergekomen op "links" die Kirk's dood vieren. Maar al dat "rechts" dat zijn dood viert wordt opgehemeld.

En met "rechts dat zijn dood viert" bedoel ik niet dat ze blij zijn en feest vieren. Ik bedoel de andere betekenis van vieren: herdenken. Het gaat over al die mensen die na Kirk's dood niet konden wachten om van Kirk een martelaar te maken, en dus zijn dood te vieren zoals men de dood van Jezus, de ultieme martelaar, viert.

Ik zie hier iets heel erg scheef zitten.

Misschien begrijpen de meeste mensen niet dat je ook de dood van iemand viert als je een martelaar van hem maakt. Maar pas dan maar goed op voor de dominee of de pastoor jongens, want die zeggen elke zondag dingen als: "Wij gedenken in deze viering dat Christus met zijn dood aan het kruis een nieuwe verbond tot stand gebracht heeft en dat wij daarin opgenomen zijn en nu bij God mogen horen.". We VIEREN dus Christus' martelaarschap. Dat je het na zo veel zondagen NOG niet hebt begrepen betekent dat je op geen enkele zondag op hebt zitten letten.

Hier wilde ik even op wijzen. Hoeven we verder niet over te discussiëren.

[ Bericht 1% gewijzigd door RetepV op 18-09-2025 10:33:11 ]
pi_218801675
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 07:45 schreef hondonspain het volgende:
In Hollywood werd alles zo'n beetje gecanceld wat rechts is dus niets nieuws nu de andere club aan de macht is
Door druk vanuit de zittende president/machthebbers?
pi_218801677
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:18 schreef recursief het volgende:

[..]
18 U.S.C. § 1464 – Uttering obscene, indecent, or profane language by radio transmission

47 C.F.R. § 73.4170 – Obscene broadcasts

47 C.F.R. § 73.4165 – Obscene language

47 C.F.R. § 95.333 – Prohibited uses

Broadcast Decency Enforcement Act of 2005 (wijziging op Communications Act via 47 U.S.C. § 503(b))
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_218801683
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:08 schreef recursief het volgende:

[..]
Het zou kunnen, ik vermoed, ik durf te wedden. Daar kan ik niks mee hoor. Er zullen best mensen zijn met een hypocriete mening, die vind je aan de andere kant van de tafel ook. Dat verandert niks aan het feit dat het er alle schijn van heeft dat iemand van de buis gehaald wordt omdat ie iets zegt dat tegen het zere been van de president is.
Dat deed hij dagelijks. Zonder consequenties.

Dus er is vooral alle reden om te denken dat het daar niet om draait. Maar om de aard van de opmerking zelf.
pi_218801691
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]

Daar zal ABC gevoeliger voor zijn dan wat de FCC baas roept.
Exactemundo.
pi_218801699
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Stel dat dat waar is. Waarom stellen ze dan geen andere oplossing voor?

Het valt bij beiden samen met het feit dat de FCC een fusie moet goedkeuren.
Wie zegt dat er geen andere oplossing is voorgesteld?
pi_218801717
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:18 schreef recursief het volgende:

[..]
Stel dat ze daar niet over gaan, dan was het een loos dreigement. Helemaal raar om dan op basis daarvan te concluderen dat ze hem van de buis moeten halen. Ze hebben daar een batterij als juristen rondlopen hoor…
pi_218801725
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:25 schreef recursief het volgende:

[..]
Je bent aan het wrijven in een vlek.
Kennelijk heb je geen weerwoord meer. Ook goed.
pi_218801726
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:27 schreef RetepV het volgende:
En met "rechts dat zijn dood viert" bedoel ik niet dat ze blij zijn en feest vieren. Ik bedoel de andere betekenis van vieren: herdenken.
Jeetje iemand herdenken na zijn dood, heftig! Nee echt facisten dat rechts, beetje mensen gaan herdenken na hun dood en goede dingen over hem zeggen.

Dat is net zo erg als links dat zegt dat die zijn dood aan zichzelf te danken heeft en dat het maar goed is dat die dood is.
/s
pi_218801735
quote:
18s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ga jij liever ergens anders heen met je wanhopige goedpraten van fascisten en hun maatregelen tegen iedereen die niet het gewenste narratief volgt.
Waar heb ik het ontslag van Kimmel goedgepraat?

Ik geef alleen aan dat de conclusie dat dit het bewijs is van fascisme te zot voor woorden is.
pi_218801745
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:26 schreef recursief het volgende:

[..]
Je had het over een whataboutism.
Totaal andere context. Snap je dat wijzen op hypocrisie niet hetzelfde is als whataboutism?
pi_218801746
Sowieso is het hele gegeven dat je zomaar van alles en nogwat mag zeggen over iemand tamelijk bizar.. Om er vervolgens vanaf te komen met een 'oeps, sorry' als het niet blijkt te kloppen. Werkelijk de kanker van de samenleving momenteel.

En het ergste van alles is dat mensen dat dan wegcijferen onder het mom 'vrijheid van meningsuiting'. Sure, maar een beetje compassie richting de nabestaanden zou ook wel welkom zijn in plaats van misbruik maken van dat feit.
pi_218801748
twitter

Niks aan het handje verder, vrijheid van meningsuiting door de plee en doorrrr
pi_218801756
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:27 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
18 U.S.C. § 1464 – Uttering obscene, indecent, or profane language by radio transmission

47 C.F.R. § 73.4170 – Obscene broadcasts

47 C.F.R. § 73.4165 – Obscene language

47 C.F.R. § 95.333 – Prohibited uses

Broadcast Decency Enforcement Act of 2005 (wijziging op Communications Act via 47 U.S.C. § 503(b))
Dank, dat gaat inderdaad enigzins over inhoud, maar niet over meningen. Obsceniteiten zijn hier niet aan de orde. Die worden gewoonlijk weggepiept. Verder zegt 47 U.S. Code § 326 - Censorship hierover:
quote:
Nothing in this chapter shall be understood or construed to give the Commission the power of censorship over the radio communications or signals transmitted by any radio station, and no regulation or condition shall be promulgated or fixed by the Commission which shall interfere with the right of free speech by means of radio communication.
Wat betreft prohibited uses: dat gaat over handelingen die de wet overtreden, en specifiek over "Personal Radio Service stations".

Verder is de sanctie een geldboete of een gevangenisstraf of beiden, maar censuur hoort daar niet bij.
pi_218801759
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Jeetje iemand herdenken na zijn dood, heftig! Nee echt facisten dat rechts, beetje mensen gaan herdenken na hun dood en goede dingen over hem zeggen.

Dat is net zo erg als links dat zegt dat die zijn dood aan zichzelf te danken heeft en dat het maar goed is dat die dood is.
/s
Je quote nu selectief.

Iemand dood gebruiken voor politiek gewin vind ik ook niet ok en dat gebeurt nu ook.
pi_218801761
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kennelijk heb je geen weerwoord meer. Ook goed.
:D
pi_218801764
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:37 schreef VEM2012 het volgende:
Iemand dood gebruiken voor politiek gewin vind ik ook niet ok en dat gebeurt nu ook.
Valt me niet van je tegen dat je dit durft toe te geven.
pi_218801773
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:37 schreef recursief het volgende:

Verder is de sanctie een geldboete of een gevangenisstraf of beiden, maar censuur hoort daar niet bij.
Alleen heeft de FCC niet (aantoonbaar) gezegd dat Kimmel van de buis moest.
pi_218801774
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Totaal andere context. Snap je dat wijzen op hypocrisie niet hetzelfde is als whataboutism?
Hier is je context.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je met deze whataboutism probeert te bereiken.
pi_218801781
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wie zegt dat er geen andere oplossing is voorgesteld?
Dan hadden we dat wel gehoord neem ik aan?
Maar zowel de zender als Colbert als de andere 500 man die zich er mee bezighouden heeft er iets over gezegd.
pi_218801787
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Valt me niet van je tegen dat je dit durft toe te geven.
Ja, ik zou mijzelf belachelijk maken als ik dat niet zou doen. Ik probeer altijd met 1 maat te meten. En natuurlijk heb ik ook vooroordelen, maar toch.
pi_218801791
Gaat mij niet om de onderwerpen of strafmaat bij overtredingen, maar dat de FCC wel degelijk ook over de inhoud gaat.
pi_218801792
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:39 schreef recursief het volgende:

[..]
Hier is je context.
[..]

Was een reactie op iemand anders, dus ook andere context.
pi_218801797
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[ x ]

Niks aan het handje verder, vrijheid van meningsuiting door de plee en doorrrr
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218801799
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dan hadden we dat wel gehoord neem ik aan?
Maar zowel de zender als Colbert als de andere 500 man die zich er mee bezighouden heeft er iets over gezegd.
Als het allemaal zo duidelijk is, waarom schrijft BNR dan ‘vermoed’?
pi_218801803
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
https://www.google.com/se(...)w=1920&bih=911&dpr=1
pi_218801840
https://www.nu.nl/verkiez(...)nog-onduidelijk.html

Daar gaan we dan.

Trump grijpt de dood van Charlie Kirk aan om zijn machtsbasis te verstevigen door links geluid vogelvrij te verklaren. Als Trump Antifa verbiedt, dan bevorderd hij het fascisme. Zwart/wit. Precies zoals Trump en zijn achterban denken.

Aangezien Trump momenteel de Grote Papa is, bevordert hij daarmee vooral zijn eigen machtsbasis. Amerika was door Trump al ver richting het fascisme gegaan, en dat zal nog verder gaan.

Ik ben benieuwd wat Trump's volgende stap zal zijn om zijn staatsgreep te consolideren. Het zal er aan liggen. Als blijkt dat Robinson geholpen is door een leraar, zelfs als dat onbewust ging, dan heeft Trump een excuus om een nieuwe zuivering onder leraren te gaan houden. Ik ga er van uit dat hij een heel team heeft die alles en iedereen die iets met Robinson van doen had in kaart brengt, om te zien of er iets is dat ze kunnen aanpakken.

We zullen zien. Als hier een golf van verboden en arrestaties op volgt, dan ziet Trump blijkbaar een kans om een Erdogannetje te doen. Maar ik denk dat hij wel iets voorzichtiger en langzamer te werk zal gaan. Geen slapende honden wakker maken tot ze in een hok zitten.
pi_218801843
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je haalt nu 2 zaken door elkaar.
pi_218801847
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:42 schreef KillemWieft het volgende:

Gaat mij niet om de onderwerpen of strafmaat bij overtredingen, maar dat de FCC wel degelijk ook over de inhoud gaat.
Dit wist ik ook niet hoor, maar als ik het zo zie gaat het expliciet niet over welke meningen geuit worden of de inhoud van de uitgezonden boodschap, maar alleen of dat niet in obscene taal gebeurt en er geen andere wetten worden geschonden. Dat is wel belangrijk om te weten.
pi_218801876
quote:
En wat schrijft bv de NOS:

De maatregel komt nadat een van de grootste eigenaren van lokale televisiestations in de VS al had gezegd het programma niet meer te willen uitzenden. Ook had de baas van telecomwaakhond FCC met maatregelen gedreigd.

Huh, dat past toch niet bij het narratief dat Trump hem heeft laten ontslaan en de VS daarmee bewezen fascistisch is.

Begrijp mij goed, ik zou in deze situatie volstaan hebben met een rectificatie. Maar dat de show nu op pauze is gezet lijkt mij eerst en vooral te maken te hebben met het feit dat de show door lokale stations gecanceld werd. Want dat kost klauwen met geld.

En geld is een zeer potente drijfveer.
pi_218801877
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Uh-huh. Als de NY Times verboden wordt oid, dan heb je achteraf gelijk.

De aanklacht van Trump voor 15 miljard tegen de NYT vind je dan ook heel normaal?
pi_218801898
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Je haalt nu 2 zaken door elkaar.
Do tell.
pi_218801917
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De aanklacht van Trump voor 15 miljard tegen de NYT vind je dan ook heel normaal?
Nee, uiteraard niet.

Alleen doet Trump vaker van die gekke dingen. Hij heeft Bill Maher ook voor het gerecht gedaagd vanwege een grap. Ja, daar lacht de rechter hem dan uit en dat was het dan.

Nou ja, het gaf Maher ook nieuw materiaal…
pi_218801922
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Do tell.
Het bnr artikel gaat over Kimmel. Ik heb het over Colbert.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 september 2025 @ 10:55:45 #285
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218801936
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is iets wezenlijk anders dan dat Kimmel daarom is ontslagen.

Maatregel kan ook een waarschuwing zijn.
Hij is niet ontslagen.

Een kapitalistisch bedrijf wordt door de overheid bedreigd met maatregelen en kiest eieren voor hun geld. Wat ben je toch in godsnaam aan het lullen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218801950
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het bnr artikel gaat over Kimmel. Ik heb het over Colbert.
Ok. Waar is het bewijs dat Colbert op last van Trump is ontslagen dan? Want dat is mij onbekend.
pi_218801956
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hij is niet ontslagen.

Een kapitalistisch bedrijf wordt door de overheid bedreigd met maatregelen en kiest eieren voor hun geld. Wat ben je toch in godsnaam aan het lullen?
Klopt, op non actief gezet. I stand corrected.

Maar waarom lees je de quote van de NOS zo verdomd slecht?
pi_218801997
Ik besef me nu ook dat het Amerikaanse volk nog helemaal geen ervaring heeft met wat er daar nu gebeurt. Nog nooit heeft iemand hen zo proberen te verdelen. Ze hebben geen ervaring met de opkomst van fascisme, en zien het blijkbaar niet aankomen. Heel anders dan wij hier in Europa, die er direct mee te maken hebben gekregen.

Ik schreef enige tijd geleden voor de grap dat we straks nog Amerika moeten gaan redden van het fascisme. Maar straks wordt het nog echt.

Tegenhouden kunnen we het in ieder geval niet (meer). Dus kunnen we nu het beste maar een koffie pakken en gaan nadenken over hoe we ons op een fascistisch Amerika moeten voorbereiden.

Laten we alvast "The Handmaid's Tale" opnieuw gaan kijken. :P Canada en Mexico bij de EU. Amerika zo isoleren dat niemand anders meer op het idee komt om ook fascistisch te worden.
pi_218802009
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:46 schreef RetepV het volgende:
https://www.nu.nl/verkiez(...)nog-onduidelijk.html

Daar gaan we dan.

Trump grijpt de dood van Charlie Kirk aan om zijn machtsbasis te verstevigen door links geluid vogelvrij te verklaren. Als Trump Antifa verbiedt, dan bevorderd hij het fascisme. Zwart/wit. Precies zoals Trump en zijn achterban denken.

Aangezien Trump momenteel de Grote Papa is, bevordert hij daarmee vooral zijn eigen machtsbasis. Amerika was door Trump al ver richting het fascisme gegaan, en dat zal nog verder gaan.

Ik ben benieuwd wat Trump's volgende stap zal zijn om zijn staatsgreep te consolideren. Het zal er aan liggen. Als blijkt dat Robinson geholpen is door een leraar, zelfs als dat onbewust ging, dan heeft Trump een excuus om een nieuwe zuivering onder leraren te gaan houden. Ik ga er van uit dat hij een heel team heeft die alles en iedereen die iets met Robinson van doen had in kaart brengt, om te zien of er iets is dat ze kunnen aanpakken.

We zullen zien. Als hier een golf van verboden en arrestaties op volgt, dan ziet Trump blijkbaar een kans om een Erdogannetje te doen. Maar ik denk dat hij wel iets voorzichtiger en langzamer te werk zal gaan. Geen slapende honden wakker maken tot ze in een hok zitten.
Als ik even mag speculeren dan denk ik dat Trump erop uit is om ofwel de mid-terms ofwel de volgende presidentsverkiezingen te saboteren en zo wat langer aan de macht te blijven dan zijn wettelijke termijn, als het er op lijkt dat het hem in het stemhokje niet gaat lukken om een meerderheid te halen.

Dat kan op twee manieren: als Amerika in oorlog is met een vreemde mogendheid, of bij binnenlandse onrust (burgeroorlog, oproer). Daar is dan wel het congres voor nodig, maar daar hebben de republikeinen een meerderheid. Je zou naast alle stoere taal over Groenland, Canada en het Panamakanaal de aanval op Venezolaanse schepen in internationale wateren, en de inzet van de National Guard in democratische gebieden als een soort voorbereiding op dat soort scenario's kunnen zien.

Normaal gesproken zou ik dit soort speculaties als onwaarschijnlijk wegwuiven, maar als je op een rijtje zet wat er sinds het aantreden van Trump gebeurd is, dan zitten daar tientallen besluiten en acties tussen die tot een jaar geleden als uiterst onwaarschijnlijk werden gezien. (Voor een overzicht zie https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/).
pi_218802022
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, uiteraard niet.

Alleen doet Trump vaker van die gekke dingen.
Maar hier zeg je dus letterlijk dat je Trump een gekkie vindt.

Gekkies moeten onschadelijk zijn en blijven. Daar hoeft niemand lang over te discussiëren.
pi_218802073
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:05 schreef RetepV het volgende:

[..]
Maar hier zeg je dus letterlijk dat je Trump een gekkie vindt.

Gekkies moeten onschadelijk zijn en blijven. Daar hoeft niemand lang over te discussiëren.
Nee, ik schrijf dat hij zich nogal eens bezondigd aan raar gedrag.

Verder is hij democratisch gekozen. Ik had ook liever een andere president gezien. Maar ja, je kon kiezen tussen een hele slechte kandidaat en een nog slechtere kandidaat…
pi_218802098
Overigens zag ik een tweet van Trump die ook behoorlijk dommig was waarin hij nou oproept om andere komieken zoals Fallon te ontslaan vanwege hun prestaties. Weinig presidentieel…

Maar ik schrik wel van de ratings. Fallon trekt maar iets van 1 miljoen kijkers. Dat is 1/6e van wat Leno trok. En 1/3e van O’Brian die op basis daarvan snel weer werd vervangen door Leno.

Dus het zou mij idd niet verbazen als ook daar ingegrepen werd.

Ook de ratings van Kimmel waren flink lager de laatste tijd. 1 miljoen waar dat niet zo lang geleden bijna het dubbele was.

Misschien tijd voor komieken die wat minder een kant kiezen en daarmee hun klantenkring halveren?
pi_218802113
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:03 schreef recursief het volgende:

[..]
Als ik even mag speculeren dan denk ik dat Trump erop uit is om ofwel de mid-terms ofwel de volgende presidentsverkiezingen te saboteren en zo wat langer aan de macht te blijven dan zijn wettelijke termijn, als het er op lijkt dat het hem in het stemhokje niet gaat lukken om een meerderheid te halen.

<knip>
Helemaal mee eens.

Laten we nog iets verder kijken (en in speculatieland belanden). Als Trump zijn termijn wil verlengen, dan wil hij daar een doel mee bereiken. Als hij langer dan twee termijnen nodig heeft om dat doel te bereiken, dan is het een doel dat wel bereikbaar is, maar veel tijd kost om te halen, en iets dat niet te versnellen is.

Bij mij komt dan direct de gedachte op dat het doel iets te maken moet hebben met de wet, belangrijke aanpassingen in de wet waar hij steun voor moet winnen.

Dan weten we ook nog dat Barron Trump voor de politiek wordt klaargestoomd, en dat Trump graag wil dat zijn zoon ook ooit president zal worden.

Dan gaan mijn conclusies in de richting van dat Trump een autocratie van de VS wil maken, waarin hij zijn eigen opvolger kan kiezen.

Dit is voorzeker een wens van Trump. Dat wil nog niet zeggen dat hij echt gelooft dat het hem zal lukken. Maar hij zal alle gebeurtenissen aanpakken om richting die wens te gaan.

Trump overdrijft zo'n beetje alle misdaad in die steden waar hij de Nationale Garde naartoe stuurt. Die lui gaan daar naartoe, houden oefeningen, controles op straat, wapengekletter, maar vervelen zich verder eigenlijk compleet te pletter. Trump is daarmee aan het uitlokken, in de hoop dat hij de staat van beleg kan uitroepen. Als dat hem lukt, dan zal Amerika het volgende moment een autocratie zijn.

Grappig, aan het einde van mijn betoog besef ik dat ik vrijwel hetzelfde heb geschreven als jij, alleen vanuit een iets andere invalshoek.

In mijn geval is het volledig mijn speculatie en heb ik er geen andere onderbouwing bij dan dat ik het allemaal al wel eens heb zien gebeuren in andere landen.
pi_218802115
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:18 schreef VEM2012 het volgende:
Overigens zag ik een tweet van Trump die ook behoorlijk dommig was waarin hij nou oproept om andere komieken zoals Fallon te ontslaan vanwege hun prestaties. Weinig presidentieel…

Maar ik schrik wel van de ratings. Fallon trekt maar iets van 1 miljoen kijkers. Dat is 1/6e van wat Leno trok. En 1/3e van O’Brian die op basis daarvan snel weer werd vervangen door Leno.

Dus het zou mij idd niet verbazen als ook daar ingegrepen werd.

Ook de ratings van Kimmel waren flink lager de laatste tijd. 1 miljoen waar dat niet zo lang geleden bijna het dubbele was.

Misschien tijd voor komieken die wat minder een kant kiezen en daarmee hun klantenkring halveren?
Heeft weinig zin om kijkcijfers uit het Leno tijdperk te vergelijken met die van tegenwoordig. Mensen kijken minder lineaire tv.
pi_218802119
Zit ik opeens in BNW? :?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218802120
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:21 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Heeft weinig zin om kijkcijfers uit het Leno tijdperk te vergelijken met die van tegenwoordig. Mensen kijken minder lineaire tv.
Dat is wel een goed punt, ja.
pi_218802127
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:22 schreef HeatWave het volgende:
Zit ik opeens in BNW? :?
Nee. Amerika is gek geworden. Dat is het nieuwe normaal.
pi_218802128
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:21 schreef RetepV het volgende:

[..]
Helemaal mee eens.

Laten we nog iets verder kijken (en in speculatieland belanden). Als Trump zijn termijn wil verlengen, dan wil hij daar een doel mee bereiken. Als hij langer dan twee termijnen nodig heeft om dat doel te bereiken, dan is het een doel dat wel bereikbaar is, maar veel tijd kost om te halen, en iets dat niet te versnellen is.

Bij mij komt dan direct de gedachte op dat het doel iets te maken moet hebben met de wet, belangrijke aanpassingen in de wet waar hij steun voor moet winnen.

Dan weten we ook nog dat Barron Trump voor de politiek wordt klaargestoomd, en dat Trump graag wil dat zijn zoon ook ooit president zal worden.

Dan gaan mijn conclusies in de richting van dat Trump een autocratie van de VS wil maken, waarin hij zijn eigen opvolger kan kiezen.

Dit is voorzeker een wens van Trump. Dat wil nog niet zeggen dat hij echt gelooft dat het hem zal lukken. Maar hij zal alle gebeurtenissen aanpakken om richting die wens te gaan.

Trump overdrijft zo'n beetje alle misdaad in die steden waar hij de Nationale Garde naartoe stuurt. Die lui gaan daar naartoe, houden oefeningen, controles op straat, wapengekletter, maar vervelen zich verder eigenlijk compleet te pletter. Trump is daarmee aan het uitlokken, in de hoop dat hij de staat van beleg kan uitroepen. Als dat hem lukt, dan zal Amerika het volgende moment een autocratie zijn.

Grappig, aan het einde van mijn betoog besef ik dat ik vrijwel hetzelfde heb geschreven als jij, alleen vanuit een iets andere invalshoek.

In mijn geval is het volledig mijn speculatie en heb ik er geen andere onderbouwing bij dan dat ik het allemaal al wel eens heb zien gebeuren in andere landen.
Kan dit niet beter in een I hate Trump draadje?
pi_218802131
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:22 schreef RetepV het volgende:

[..]
Nee. Amerika is gek geworden. Dat is het nieuwe normaal.
Amerika is altijd al gek geweest, gelukkig zijn wij doodnormaal hier.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218802138
Als zelfs Tucker Carlson ervoor waarschuwt dat de regering Trump de dood van Kirk misbruikt om de "freedom of speech" in te perken en Amerikaanse burgers te arresteren dan weet je wel dat er echt iets aan de hand is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')