abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218801150
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je hebt ook vast een bron van deze uitspraken?

Stellen dat de dader van schrikbarende aanslag op die Oekraïense vrouw de doodstraf verdiend is toch geen hele vreemde positie om in te nemen. Dat betreft schijnbaar ook een man met een lange lijst aan misdaden, dat is precies het type crimineel waar de doodstraf voor bedoelt is.

De doodstraf moet namelijk bedoelt zijn voor de mensen bij wie echt een steekje loszit (de types Breivik zeg maar). Dan valt er denk ik zelfs nog best een argument te maken dat die dader van de aanslag op Kirk, geen doodstraf hoeft te krijgen, dat lijkt tragisch genoeg nog een redelijk normale jongen, die simpelweg is geradicaliseerd in extreemlinkse contreien online.
Het clipje had ik eerder wel gepost en ik meen iemand anders een nog iets langer clipje, maar ik heb geen zin om terug te zoeken, dus dat zou je zelf even moeten doen:

Bekijk deze YouTube-video

Dat betreft dus niet specifiek de dader van een moord, maar een veel bredere groep van onschuldige mensen met problemen. Hij heeft sindsdien ook niet voor niets zijn verontschuldigingen geuit, maar dat laat natuurlijk onverlet wat hij gezegd heeft.

Verder eens met dat de moordenaar van Kirk beter gewoon opgesloten zou moeten worden. Dat vind ik ook van Breivik, hoe weerzinwekkend dat ook was.
pi_218801156
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:47 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Domme opmerkingen zijn niet illegaal en olie op het vuur gooien is niet het criterium hier. Ze gaan nota bene ene memorial uitzenden van beroepsquerulant Kirk.
Maar als bedrijf kun je wel zeggen dat je dit niet meer wil uitzenden.
pi_218801162
quote:
2s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Het is een weinig kritische maar feitelijke opmerking die hij maakt.
Feitelijk… behalve dan dat het een leugen is.
pi_218801168
Gister op TikTok een video gezien van Tyler bij de 'first court appearence' en ik weet het niet. Of hij zit onder de medicatie, of het interesseert hem allemaal geen zak. Zero emoties. Als het dat laatste is, is de doodstraf de enige oplossing. Het leven in stand houden van iemand die een moord begaan heeft en het niet boeit is m.i. nutteloos.
  donderdag 18 september 2025 @ 09:18:35 #155
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218801179
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:47 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Domme opmerkingen zijn niet illegaal en olie op het vuur gooien is niet het criterium hier. Ze gaan nota bene ene memorial uitzenden van beroepsquerulant Kirk.
Horst Wessel vibes...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218801182
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar als bedrijf kun je wel zeggen dat je dit niet meer wil uitzenden.
Klopt, maar dit was na dreigement van de FCC. Zie bv deze post van @Mike

Mike in POL / [AMV] VS #1246 Big dicktator energy.

of mezelf:

SnertMetChoco in POL / [AMV] VS #1246 Big dicktator energy.
pi_218801194
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het clipje had ik eerder wel gepost en ik meen iemand anders een nog iets langer clipje, maar ik heb geen zin om terug te zoeken, dus dat zou je zelf even moeten doen:

[video]

Dat betreft dus niet specifiek de dader van een moord, maar een veel bredere groep van onschuldige mensen met problemen. Hij heeft sindsdien ook niet voor niets zijn verontschuldigingen geuit, maar dat laat natuurlijk onverlet wat hij gezegd heeft.

Verder eens met dat de moordenaar van Kirk beter gewoon opgesloten zou moeten worden. Dat vind ik ook van Breivik, hoe weerzinwekkend dat ook was.
Okee, ja, ondanks dat ik zelf voor een gigantisch harde aanpak ben al van die drugsveraalfde en andere verdwaasde individuen op de Amerikaanse straten, gaat dit natuurlijk wel erg ver. Dat klinkt bijna als een soort eugenetica. Raar ook dat Fox News daar dan niet iets van zegt. Zulke uitspraken zouden op zijn minst een non-actief status moeten opleveren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218801198
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hij vond dat de staat daklozen met psychische issues maar moest vermoorden. Dat is echt een stuk erger dan wat wie dan ook zo'n beetje gezegd heeft over Kirk.

Buiten dat, was hier geen sprake van doodsverwensing of geweldsverheerlijking. Je punt raakte dus kant noch wal.
Voor de goede orde, in de context (die wat anders is dan jij poneert, het ging bv over daklozen die niet alleen mentale problemen hebben, maar die een groot gevaar zijn voor de samenleving) kun je dat niet zo hard zeggen als jij dat nu hier doet.

Ook al neig ik op basis van de letterlijke tekst dat ik die knakker ook niet meer op TV zou zetten.
pi_218801218
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:00 schreef Shotty het volgende:

[..]
Die zaken gaan over wetten (gemaakt door het congres), niet over een president die verder de regels aan zijn laars lapt. Dat is sowieso behoorlijk onbekend terrein in de US, daar heeft het USSC zich nog maar 1 keer over uitgelaten.

dat kwam er op neer dat de president kan doen wat hij wil, zolang hij dat maar doet als president.
Voor de goede orde: net zoals in Nederland.
  donderdag 18 september 2025 @ 09:24:04 #160
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218801224
quote:
88s.gif Op woensdag 17 september 2025 23:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
vind ik wel ja, ik vind niet dat je dit soort figuren een tweede kans moet geven, dat zeg ik nergens en dat moet je me niet in de mond leggen
ik vind ook niet dat de staat mensen moet executeren en ik vind de doodstraf een flopstraf, dan is het in een keer klaar en komt de moordenaar in kwestie er imo heel makkelijk vanaf

dan is levenslang een betere oplossing
Maar dat kost klauwen vol met geld - daar betaal jij ook aan mee!
"Hoka Hey!"
  Moderator donderdag 18 september 2025 @ 09:26:28 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218801239
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:24 schreef matspontius het volgende:

[..]
Maar dat kost klauwen vol met geld - daar betaal jij ook aan mee!
geld waard wmb
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 18 september 2025 @ 09:27:07 #162
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218801244
quote:
88s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:05 schreef sp3c het volgende:
imo zit er bij mensen die voor de doodstraf zijn een steekje los

lijkt me een beetje teveel eye of the beholder
Ah kijk, we hebben een andere mening en dan zit er gelijk een steekje bij je los - dank voor deze heldere uiteenzetting mod
"Hoka Hey!"
pi_218801247
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:08 schreef TLC het volgende:
Klassieke dictatuur : tv programma's verwijderen die kritiek hebben :s)
Als na de kaarsenrel SBS had gezegd: we stoppen met VI dan hadden de mensen die dit nu en bewijs van fascisme vinden dat helemaal prima gevonden. Sterker nog: Derksen raakte toen ook diverse radioprogramma’s kwijt. Facisme!

Twee maten…
  donderdag 18 september 2025 @ 09:29:26 #164
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218801258
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als na de kaarsenrel SBS had gezegd: we stoppen met VI dan hadden de mensen die dit nu en bewijs van fascisme vinden dat helemaal prima gevonden. Sterker nog: Derksen raakte toen ook diverse radioprogramma’s kwijt. Facisme!

Twee maten…
Punt is dat Frans Timmermans of een andere linkse guy niet bij Talpa er bij aangedrongen heeft Derksen te cancellen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator donderdag 18 september 2025 @ 09:31:30 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218801266
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:27 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ah kijk, we hebben een andere mening en dan zit er gelijk een steekje bij je los - dank voor deze heldere uiteenzetting mod
je mist het punt op spectaculaire wijze user
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218801270
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gister op TikTok een video gezien van Tyler bij de 'first court appearence' en ik weet het niet. Of hij zit onder de medicatie, of het interesseert hem allemaal geen zak. Zero emoties. Als het dat laatste is, is de doodstraf de enige oplossing. Het leven in stand houden van iemand die een moord begaan heeft en het niet boeit is m.i. nutteloos.
Nou, ik denk vooral dat hij zich geen houding weet te geven.

Ergens heb ik wel met hem te doen. Die gozer is door extremisten zo beïnvloed dat hij meende goed te doen door Kirk te vermoorden. 22 jaar. Dan zijn je hersenen nog niet volgroeid.

Ook daarom is de doodstraf voor hem te barbaars in mijn ogen. Geef hem gewoon 3 keer levenslang.
pi_218801281
quote:
2s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:29 schreef Falco het volgende:

[..]
Punt is dat Frans Timmermans of een andere linkse guy niet bij Talpa er bij aangedrongen heeft Derksen te cancellen.
Ja, of niet eens "een linkse guy", maar het ministerie van OCW.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 september 2025 @ 09:35:30 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218801282
quote:
88s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:05 schreef sp3c het volgende:
imo zit er bij mensen die voor de doodstraf zijn een steekje los

lijkt me een beetje teveel eye of the beholder
Mensen die juichen om een politieke moord
Mensen die een heksenjacht houden op bovengenoemde mensen
Mensen die juichen dat de overheid iemand het zwijgen oplegt

Doodstraf is misschien nog het minst extreme.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218801285
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, ik denk vooral dat hij zich geen houding weet te geven.

Ergens heb ik wel met hem te doen. Die gozer is door extremisten zo beïnvloed dat hij meende goed te doen door Kirk te vermoorden. 22 jaar. Dan zijn je hersenen nog niet volgroeid.

Ook daarom is de doodstraf voor hem te barbaars in mijn ogen. Geef hem gewoon 3 keer levenslang.
Ik weet het niet. Sommige mensen zijn erg beïnvloedbaar , maar overgaan tot moord is wel next level hoor.

Verdrietige situatie, alleen maar verliezers.
  donderdag 18 september 2025 @ 09:36:41 #170
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218801286
Ah na Colbert (veel betere kijkcijfers) moet Kimmel nu ook van de buis. Waar is de tijd dat een partij een bepaalde opmerking in een show als dat te ver vond gaan en daar gewoon over gepraat kan worden?
pi_218801289
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:14 schreef VEM2012 het volgende:

Hoe dan ook: allemaal speculatie. En bepaald niet helpend om het land naar normaal te krijgen.
Gelukkig hebben ze een grote groep maga cult leden die smullen van speculaties door hun gekozen leiders, als de speculatie dan niet klopt maakt het weer niet uit en hop hop door naar de volgende leugen op x of truth die deze cultvolgers boos kan houden..
pi_218801294
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:36 schreef Momo het volgende:
Ah na Colbert (veel betere kijkcijfers) moet Kimmel nu ook van de buis. Waar is de tijd dat een partij een bepaalde opmerking in een show als dat te ver vond gaan en daar gewoon over gepraat kan worden?
Het is pure censuur vanuit Trump en MAGA, een zeer heftige en enge ontwikkeling in de VS waar de vrijheid van meningsuiting steeds verder ingeperkt wordt als het het kamp Trump niet uitkomt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_218801298
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:18 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Klopt, maar dit was na dreigement van de FCC. Zie bv deze post van @:Mike

Mike in POL / [AMV] VS #1246 Big dicktator energy.

of mezelf:

SnertMetChoco in POL / [AMV] VS #1246 Big dicktator energy.
Alsof de FCC zomaar de licentie kon innemen.

Als men ervoor had gekozen om Kimmel de volgende dag excuses te laten maken en aangeven dat wat hij zei een leugen was, dan was de angel er ook uit geweest.

Maar wellicht wilde Kimmel dat niet…

Laten we nou niet op basis van geruchten oordelen dat Amerika nu een facistische staat is geworden.
  donderdag 18 september 2025 @ 09:39:22 #174
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218801301
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het is pure censuur vanuit Trump en MAGA, een zeer heftige en enge ontwikkeling in de VS waar de vrijheid van meningsuiting steeds verder ingeperkt wordt als het het kamp Trump niet uitkomt.
Het is ook nog eens gewoon waar dat elk kamp (niet alleen MAGA) probeert bij rampen/gebeurtenissen manieren te vinden hoe ze dat event in hun politieke voordeel kunnen gebruiken.
  donderdag 18 september 2025 @ 09:40:05 #175
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_218801303
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 02:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik heb de beelden gezien, ik ga die beelden niet delen. Ga er ook geen discussie over voeren, maar die ging met halfvolle bewustzijn nog de ambulance in.

Charlie Kirk was niet op slag dood en daarom gun ik Tyler ook een hele langzame dood..
Ik gun links ook een heel lang traject waarom ze Tylor willen en moeten redden.

Ik gun Tylor nog een lang en gezond leven toen, in de gevangenis in Utah. Hij dacht er zelf ook nog mee weg te komen ofzo.

23/1 is het daar de eerste 8 weken. 23 uur op cel en een uurtje de benen strekken buiten. Dat monster mag de cel uit, om te verklaren of te duiden. Geen familie of vrienden, alleen zijn advocaat.
Dan ben ik benieuwd welke beelden jij hebt gezien. Ik heb namelijk beelden gezien dat hij buiten bewustzijn (en zonder bloed achter te laten) door meerdere mannen op de achterbank van een auto wordt gelegd.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')