abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218800826
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 07:57 schreef The-BFG het volgende:

[..]
En nog zien mensen niet in dat Trump gewoon een dictator is. Gelukkig heeft ie wat moeite om de absolute macht te verkrijgen..
Dat kan hij niet. Je weet hoe de macht verdeeld is in de VS? Dus per definitie is Trump niet "gewoon een dictator", net zo min als dat Barack "I've got a pen and a phone" Obama een dictator was.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_218800833
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 17:34 schreef cynicus het volgende:

[..]
Ik heb in Nederland gewoond en in Nederland stem je bij de Tweedekamer verkiezingen ook niet op een partij maar op een kandidaat. En daarvan verwacht je dat die ook vanuit de partijbeginselen werkt.

Maar omdat ik kennelijk niet weet hoe het werkt in de VS en jij overduidelijk wel: Hoe weet je dan welk beleid een bepaalde kandidaat voorstaat als het partijprogramma weinig zegt over de kandidaat, je geen programma van die kandidaat kan vinden maar wel die van de partij? Wat voor nut heeft een partij programma eigenlijk?

Overigens, op Trumps campagne website staat gewoon prominent een link naar het (korte) Republikeinse partijprogramma dus ik neen even aan dat hij het daarmee eens is.
In Nederland kun je voorkeurstemmen geven en daardoor kan de ranglijst verschuiven. Maar in theorie kun je zonder ook maar 1 stem gekregen hebben de tweede kamer ingaan. Zelfs Minister President worden (Schoof was niet eens verkiesbaar).

In de VS heeft ook iedere kandidaat zijn eigen beleidsopvattingen. Die worden vaak ook wel op een of andere manier gedeeld. En kandidaten gaan overal langs om te oreren, town halls enz.

De discussie begon met: er is in de VS alleen maar rechts en heel erg rechts. Dat is simpelweg niet waar. Bernie Sanders is overduidelijk links bijvoorbeeld.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 september 2025 @ 08:32:53 #128
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218800846
quote:
6s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:21 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Ah ja altijd weer het 'muh vrijheid van meningsuiting'
Nee, mensen doodverwensen valt daar niet onder, geweld verheerlijken ook niet.
Heb je ook de exacte tekst gehoord waar het over gaat, of gok je maar wat?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218800867
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:29 schreef VEM2012 het volgende:
.

De discussie begon met: er is in de VS alleen maar rechts en heel erg rechts. Dat is simpelweg niet waar. Bernie Sanders is overduidelijk links bijvoorbeeld.
Maar een Bernie zal niet door de huidige democraten voordragen worden als presidentskandidaat waardoor de richting van de huidige democratische partij daar gewoon rechts vanuit Europees oogpunt is. ;)
pi_218800891
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 21:19 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
De deskundige bij Lucia de B gaf een kans van 1 op 300 miljoen dat ze onschuldig was.
Weet je wat het gekke daarvan was? Ik zat toen nog bij een advocatenkantoor (zeer hoog aangeschreven ook nog) en tijdens de jurisprudentielunch werd het besproken als heel normaal om iemand te veroordelen op basis van die kansberekening. Ik was de enige die dat bizar vond.

Zo zie je maar hoe gemakkelijk een juridische dwaling onder de radar kan blijven.

(Off topic, I know… hoe dan ook: tegen de doodstraf primair om die reden)
pi_218800895
Hier is de tekst helaas zonder ondertiteling.

Bekijk deze YouTube-video
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218800905
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:41 schreef tesssssssss het volgende:
Hier is de tekst helaas zonder ondertiteling.

Bekijk deze YouTube-video
Het is ook wel een ontzettend domme opmerking die alleen maar meer olie op het vuur gooit.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_218800906
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar je stelling dat een moordenaar als Tyler gedurende zijn hele leven een gevaar vormt klopt niet.

Zie onder andere Volkert.

Dat je hem liever dood had gezien is puur emotie.

En dat vind ik geen reden om iemands leven af te nemen.
En als morgen Volkert weer iemand vermoordt?

Als je ziet hoe agressief hij reageert op mensen die hem vragen stelden, dan is hij weldegelijk nog altijd gevaarlijk.
  donderdag 18 september 2025 @ 08:47:35 #134
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218800944
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als je ziet hoe agressief hij reageert op mensen die hem vragen stelden, dan is hij weldegelijk nog altijd gevaarlijk.
Vragen stellen? Lastig vallen bedoel je.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218800945
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:43 schreef mackinac het volgende:

[..]
Het is ook wel een ontzettend domme opmerking die alleen maar meer olie op het vuur gooit.
Domme opmerkingen zijn niet illegaal en olie op het vuur gooien is niet het criterium hier. Ze gaan nota bene ene memorial uitzenden van beroepsquerulant Kirk.
  donderdag 18 september 2025 @ 08:48:43 #136
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_218800956
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat gebeurde hier dan ook niet. Wel bv. door Fox News host Brian Kilmeade die mag blijven zitten.
Ja want het is ook compleet vergelijkbaar, repeat offender die Iryna doodsteekt in de metro :')

quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Heb je ook de exacte tekst gehoord waar het over gaat, of gok je maar wat?
Die opmerking ging gewoon nergens over, altijd hetzelfde gejank.
pi_218800965
quote:

[..]
Het is een weinig kritische maar feitelijke opmerking die hij maakt. Dat Trump nadat Colbert gecensureerd werd op dat Trut van'm gepost had dat kimmel de volgende zou zijn, zegt genoeg.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_218800969
quote:
6s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:48 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Ja want het is ook compleet vergelijkbaar, repeat offender die Iryna doodsteekt in de metro :')
Hij vond dat de staat daklozen met psychische issues maar moest vermoorden. Dat is echt een stuk erger dan wat wie dan ook zo'n beetje gezegd heeft over Kirk.

Buiten dat, was hier geen sprake van doodsverwensing of geweldsverheerlijking. Je punt raakte dus kant noch wal.
pi_218800980
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat je toerekeningsvatbaar wordt geacht als je iemand neerschiet, is eigenlijk van de zotte. Volkert van der Graaf was een eng narcistisch mannetje die zijn eigen wereldbeeld zo belangrijk vond dat hij daar Fortuyn voor om moest leggen. Juridische dwaling. Hij had TBS moeten krijgen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_218800996
quote:
6s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:48 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Die opmerking ging gewoon nergens over, altijd hetzelfde gejank.
Jouw opmerkingen gaan ook nergens over.
Ook altijd hetzelfde gejank.

Misschien er ook maar even bij Danny op aandringen jou weg te bonjouren.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator donderdag 18 september 2025 @ 08:54:23 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218800997
Volkert had levenslang moeten krijgen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218801050
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:18 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Het Hooggerechtshof heeft hier al eerder over geoordeeld:
[..]

Die zaken gaan over wetten (gemaakt door het congres), niet over een president die verder de regels aan zijn laars lapt. Dat is sowieso behoorlijk onbekend terrein in de US, daar heeft het USSC zich nog maar 1 keer over uitgelaten.

dat kwam er op neer dat de president kan doen wat hij wil, zolang hij dat maar doet als president.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2025 09:01:40 ]
pi_218801057
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hij vond dat de staat daklozen met psychische issues maar moest vermoorden. Dat is echt een stuk erger dan wat wie dan ook zo'n beetje gezegd heeft over Kirk.

Buiten dat, was hier geen sprake van doodsverwensing of geweldsverheerlijking. Je punt raakte dus kant noch wal.
Je hebt ook vast een bron van deze uitspraken?

Stellen dat de dader van schrikbarende aanslag op die Oekraïense vrouw de doodstraf verdiend is toch geen hele vreemde positie om in te nemen. Dat betreft schijnbaar ook een man met een lange lijst aan misdaden, dat is precies het type crimineel waar de doodstraf voor bedoelt is.

De doodstraf moet namelijk bedoelt zijn voor de mensen bij wie echt een steekje loszit (de types Breivik zeg maar). Dan valt er denk ik zelfs nog best een argument te maken dat die dader van de aanslag op Kirk, geen doodstraf hoeft te krijgen, dat lijkt tragisch genoeg nog een redelijk normale jongen, die simpelweg is geradicaliseerd in extreemlinkse contreien online.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator donderdag 18 september 2025 @ 09:05:29 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218801084
imo zit er bij mensen die voor de doodstraf zijn een steekje los

lijkt me een beetje teveel eye of the beholder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218801092
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar een Bernie zal niet door de huidige democraten voordragen worden als presidentskandidaat waardoor de richting van de huidige democratische partij daar gewoon rechts vanuit Europees oogpunt is. ;)
Ook in de VS hebben ze een hele grote overheid die op microniveau aan het sturen is.

Onder de begrippen links en rechts wordt vanalles geschaard en vaak ten onrechte. Zo zal progressief door de meesten als links worden gezien. Maar je kan weldegelijk rechts en progressief zijn. En ook links en conservatief.

De reden waarom veel mensen de VS als rechts zien is meestal dat het verschil tussen arm en rijk daar relatief groot is. Maar dat is herverdelingspolitiek. Nou is herverdelingspolitiek naar aard meer verwant aan klassiek links (grote invloedrijke overheid), maar het gaat zeker niet gelijk op. California kent een enorm verschil tussen arm en rijk, maar is in veel opzichten linkser dan wat we in Europa kennen.

Kortom: de terminologie is veel te beperkt.

En dat Bernie destijds niet gewenst was had alles te maken met de progressieve droom ‘first female president’. En waarschijnlijk ook met dat de invloed van de Clintons gewoon groter is binnen die partij.

Komt bij dat hoe centralistischer je bent, hoe meer kans in de verkiezingen (nadeel van winner takes all), al lijkt Trump dat adagium te hebben verpulverd. Harris (die echt wel links is) koos daarom ook tijdens de presidentsverkiezingen om haar opvatting te draaien naar veel gematigder.
  donderdag 18 september 2025 @ 09:06:46 #146
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218801093
quote:
88s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:05 schreef sp3c het volgende:
imo zit er bij mensen die voor de doodstraf zijn een steekje los

lijkt me een beetje teveel eye of the beholder
Bij mensen als Dutroux is de enige juiste oplossing een pijnlijke doodstraf.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 18 september 2025 @ 09:07:42 #147
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_218801099
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Je weet wat 'repeat offenders' inhoudt?
Ok maat, vooral het halve verhaal vertellen hier :D

quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Jouw opmerkingen gaan ook nergens over.
Ook altijd hetzelfde gejank.

Misschien er ook maar even bij Danny op aandringen jou weg te bonjouren.
Success, denk dat het je eerder zelf een ban oplevert voor iemand lastig vallen met onzin. ^O^
pi_218801103
Klassieke dictatuur : tv programma's verwijderen die kritiek hebben :s)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_218801120
quote:
6s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:07 schreef S95Sedan het volgende:

Success, denk dat het je eerder zelf een ban oplevert voor iemand lastig vallen met onzin. ^O^
Jammer dat dat zo in het MAGA kamp niet werkt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_218801143
quote:

[..]
En een leugen.

Wat dat betreft is het tekenend dat in een poll de meeste Amerikanen menen dat de moordenaar van Kirk inderdaad rechts is.

Maar goed, zo vond ik Scott Jennings ook idioot bezig door tegen een gast (die meende dat het motief gezocht moet worden bij een verliefde jongeman wiens partner omdat ze in transitie is in zijn ogen belachelijk werd gemaakt door Kirk) in te gaan met ‘we weten dat het komt door links’.

Persoonlijk vind ik de verliefde jongeman optie meer voor de hand liggen. Daarom denk ik ook dat hij het bekend heeft. Ik denk dat hij dacht dat hij daarmee punten zou scoren bij zijn partner.

Hoe dan ook: allemaal speculatie. En bepaald niet helpend om het land naar normaal te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')