abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218801524
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
En dat doe jij nooit wil je zeggen? :{
Als ik dat ooit doe (hetgeen ik betwist), dan moet je mij er dan op aanspreken.
  donderdag 18 september 2025 @ 10:08:14 #227
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218801529
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Daar zijn over de jaren heen ook genoeg presentatoren gecanceld omdat ze te ver gingen. Tucker Carlson, Bill O'reilly, dat soort gasten.
Zelfs als dat al waar zou zijn is het natuurlijk wel wat anders. Te ver gaan en de maatschappij over je heen krijgen, met alle risico’s van sponsoring eindes of de zak krijgen omdat je iets zegt dat de Heerser in DC niet aanstaat.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218801533
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet allemaal.

Maar ik durf te wedden dat er overlap zit tussen degenen die nu lopen te schuimbekken en die enkele dagen geleden wilde dat die idioot van Fox van de buis getrokken zou worden.
Het zou kunnen, ik vermoed, ik durf te wedden. Daar kan ik niks mee hoor. Er zullen best mensen zijn met een hypocriete mening, die vind je aan de andere kant van de tafel ook. Dat verandert niks aan het feit dat het er alle schijn van heeft dat iemand van de buis gehaald wordt omdat ie iets zegt dat tegen het zere been van de president is.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_218801535
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Oh, het is nu op eens een gerucht. Is dat omdat de waarheid niet in jouw straatje past? Letterlijk elk nieuwsartikel dat hierover bericht, tot MAGA spreekstoel Fox aan toe, meldt dat de FCC met maatregelen gedreigd heeft.
Maar in al die nieuwsartikelen wordt ook gezegd dat de hoofdreden zou zijn dat een aantal grote regionale subomroepen dreigden te stoppen met het uitzenden van Kimmel waardoor de helft van het land/consumenten de show en reclames niet meer zou ontvangen en het programma dus verliesgevender zou worden.

Daar zal ABC gevoeliger voor zijn dan wat de FCC baas roept.
pi_218801555
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
En je kan ‘haha ik heb een kaars in iemands kut gestoken’ niet vergelijken met een simpele politieke uitspraak die je niet zint. Dit is censuur, dictatorschap. De koers van de media controleren.
Het is de taak van de FCC om de media te controleren. Altijd zo geweest. Vroeger veel erger. Was de VS fascistisch toen Carlin de 7 words uitsprak?
pi_218801568
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je kunt lullen wat je wil, wat hier gaande is is een enge ontwikkeling in de VS en een glijdende schaal.
Eens. Dit soort leugens vertellen op tv is een enge ontwikkeling.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 september 2025 @ 10:12:29 #232
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218801574
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar in al die nieuwsartikelen wordt ook gezegd dat de hoofdreden zou zijn dat een aantal grote regionale subomroepen dreigden te stoppen met het uitzenden van Kimmel waardoor de helft van het land/consumenten de show en reclames niet meer zou ontvangen en het programma dus verliesgevender zou worden.
Fox niet.
NOS niet.
RTL niet.

Heb je ook nog een bron, of is dit een gevalletje geruchten brengen als feit?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218801577
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is de officiële verklaring. Hij bleek kennelijk ook een extreem grote en dure staf erop na te houden (iets van 200 man las ik).

Ook iemand als Jay Leno (best bekeken show destijds) kreeg gezeik over die kosten (en hij had veel minder man op de payroll). Leno zei toen: dan halveer mijn salaris maar.

Zoek maar op.
Stel dat dat waar is. Waarom stellen ze dan geen andere oplossing voor?

Het valt bij beiden samen met het feit dat de FCC een fusie moet goedkeuren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 september 2025 @ 10:14:06 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218801587
Overigens moet je jezelf echt afvragen of je nog wel aan de goede kant van de geschiedenis staat als zelfs Geenstijl aan de andere kant staat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218801599
Blijkbaar mag je helemaal niks meer zeggen over Kirk.

Bekijk deze YouTube-video
Het ligt aan de instanties zelf
pi_218801604
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:01 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat is feitelijk hetzelfde. Als Kimmel alleen door mag als ie sorry zegt dan kan hij ook niet vrij spreken.
En of wat hij heeft gezegd nou wel of geen leugen was (daar zullen we over van mening verschillen) doet er niet toe voor de in de USA zo geroemde "freedom of speech".
[..]
Staatsdruk om mensen van de buis te krijgen die iets zeggen dat de president niet zint. Daar lijkt het toch wel heel sterk op.
Vrijheid van meningsuiting is breder dan wat je op tv zou mogen brengen. Dus daar maak je een juridische denkfout.

Holocaust ontkennen valt onder vvmu. Een documentaire uitzenden waarin ‘bewezen’ wordt dat de holocaust een leugen is lijkt mij iets wat verboden kan worden.
pi_218801605
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Eens. Dit soort leugens vertellen op tv is een enge ontwikkeling.
Flikker toch op man
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_218801608
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 07:45 schreef hondonspain het volgende:
In Hollywood werd alles zo'n beetje gecanceld wat rechts is dus niets nieuws nu de andere club aan de macht is
Hollywood als leerschool voor je volk. Hoe briljant van die Amerikanen. Niet uit alle macht het schoolsysteem veiliger en beter maken, maar de dropouts hun educatie geven via Hollywood films. Wat kan er mis gaan! Get to za choppah!
pi_218801609
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:15 schreef Poefbank het volgende:

Je ziet dat verkeerd dat ligt niet daar aan. Zijn allemaal speculaties ook al heeft de baas van de FCC het letterlijk gezegd.

Ratings hier, kosten daar, verkeerde schoenkleur. Echt elke reden is plausibel zolang maar niet benoemd wordt dat het trump en zijn aanhangers was die achter het besluit zitten.

Het is de russische manier van "waarheid" spuwen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218801613
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 07:55 schreef MissButterflyy het volgende:
Vrijheid van meningsuiting, maar wel alleen als je dezelfde mening hebt. :')
Dat komt wel erg dicht bij.
-
pi_218801615
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is de taak van de FCC om de media te controleren.
Sinds wanneer gaat de FCC over de inhoud?
pi_218801631
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik lees nergens dat er is gesproken is over het downscalen van de productie. Wel raar dat na een schikking met Trump de stekker uit een programma wordt gehaald waar Trump altijd veel kritiek op had?
Je mag van mij vermoedens hebben en deze uitspreken. Maar ik heb diverse mensen uit de industrie horen zeggen dat de officiële reden heel goed de reden kan zijn geweest.

Het kan ook gewoon zo zijn dat ze al een tijdje hem eruit wilde mikken, maar de knoop nog niet werd doorgehakt en dat men hiermee een wit voetje wilde halen bij Trump. Geen idee.

Maar de VS is een rechtsstaat. De overheid kan druk uitoefenen, maar als het onzinnig is, dan gaat zoiets via de rechter.

Je bent als omroep dan ook wel erg zwak als je vanwege domme dreigementen direct in de houding schiet.

Ook daarom denk ik niet dat het (alleen) het gevolg is van de druk van de FCC.
  donderdag 18 september 2025 @ 10:21:21 #243
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218801632
Grappig om te zien hoe de woorden van Jimmy Kimmel zelfs hier waarheid worden.
pi_218801643
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:15 schreef Poefbank het volgende:

Dat is OAN, dan ben ik al voorzichtig. Die hebben wat betrouwbaarheid betreft nou niet een hele beste reputatie.
pi_218801645
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:04 schreef recursief het volgende:

[..]
Niks mis met een goede whataboutism toch?
[..]

Ik heb het hier over de hypocrisie van bepaalde mensen.
pi_218801657
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Is ook precies hetzelfde natuurlijk: een komiek in een monoloog en een presentator van een actueel nieuwsprogramma die roept dat daklozen maar een spuitje moeten krijgen.

8)7 |:(
Ja, lekker het een downplayen tot gewoon een grap en het ander veel groter maken door net te doen alsof hij alle daklozen een spuitje wilde geven.

Ga ergens anders heen met dit soort belachelijke discussietechnieken.
pi_218801659
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vrijheid van meningsuiting is breder dan wat je op tv zou mogen brengen. Dus daar maak je een juridische denkfout.

Holocaust ontkennen valt onder vvmu. Een documentaire uitzenden waarin ‘bewezen’ wordt dat de holocaust een leugen is lijkt mij iets wat verboden kan worden.
Je bent aan het wrijven in een vlek.
  donderdag 18 september 2025 @ 10:26:11 #248
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218801662
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, lekker het een downplayen tot gewoon een grap en het ander veel groter maken door net te doen alsof hij alle daklozen een spuitje wilde geven.

Ga ergens anders heen met dit soort belachelijke discussietechnieken.
Ga jij liever ergens anders heen met je wanhopige goedpraten van fascisten en hun maatregelen tegen iedereen die niet het gewenste narratief volgt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218801665
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb het hier over de hypocrisie van bepaalde mensen.
Je had het over een whataboutism.
pi_218801668
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Oh, het is nu op eens een gerucht. Is dat omdat de waarheid niet in jouw straatje past? Letterlijk elk nieuwsartikel dat hierover bericht, tot MAGA spreekstoel Fox aan toe, meldt dat de FCC met maatregelen gedreigd heeft.
Dat is iets wezenlijk anders dan dat Kimmel daarom is ontslagen.

Maatregel kan ook een waarschuwing zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')