abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218809349
Hebben jullie ook gehoord wat die gast van de fcc zei in een interview bij die rechtste gast op youtube? Of blijft het bij elkaar na praten dat het toch echt alleen door kijkcijfers was :?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_218809353
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Meerdere leugens op een rij. 1. is er niet gezegd dat daklozen een spuitje moeten krijgen, maar ging het om zeer gevaarlijke daklozen, indien die een behandeling zouden weigeren. De opmerking was niet kies, echter een nadere uitleg van die persoon lijkt mij dan als eerste gewenst (net zoals Mens dat wenst van die spindocter van de PvdA en haar woorden ook inschat als ongelukkig uitgedrukt).

Echter: ik heb gezegd dat ik neig naar ‘niet meer op tv’.

Voor de goede orde: die man heeft zijn excuses aangeboden en ik begrijp inmiddels dat als Kimmel zijn excuses aanbiedt dat hij nog terug mag komen ook!
_O- je hebt wel honger he
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_218809370
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:23 schreef over_hedge het volgende:

[..]
_O- je hebt wel honger he
Ik ontbijt niet, dus daar kun je in de ochtend bij mij wel altijd vanuit gaan.
pi_218809386
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:23 schreef over_hedge het volgende:
Hebben jullie ook gehoord wat die gast van de fcc zei in een interview bij die rechtste gast op youtube? Of blijft het bij elkaar na praten dat het toch echt alleen door kijkcijfers was :?
Geen idee waar je het over hebt.

Ik heb ook niet gezegd dat het alleen door de kijkcijfers komt. Ik heb gezegd dat het waarschijnlijk is dat het meespeelt. Net als dat een belangrijke aanbieder van lokale stations zich terugtrok.

Omdat geld nu eenmaal een hele belangrijke drijfveer is.
pi_218809420
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Geen idee waar je het over hebt.

Ik heb ook niet gezegd dat het alleen door de kijkcijfers komt. Ik heb gezegd dat het waarschijnlijk is dat het meespeelt. Net als dat een belangrijke aanbieder van lokale stations zich terugtrok.

Omdat geld nu eenmaal een hele belangrijke drijfveer is.
Dat je geen idee hebt waar het over gaat geloof ik meteen.

waarom begin je steeds over jezelf? Als je niet denkt dat het over kijkcijfers gaat. Dan gaat die post dus niet over jou he.
pi_218809450
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Druk van de regering is niet ok.

Maar maakt dat Trump een fascist? Was Biden cs dan ook een fascistische regering aangezien die social media onder druk zette om bepaalde meningen (zogenaamde complotten die inmidddels als meest waarschijnlijk worden beschouwd) te blokken? En is het VK dan fascistisch omdat ze jaarlijks 12.000 mensen arresteren vanwege een mening op social media? En is de EU dan fascistisch omdat ze ook niet zogenaamd ‘nepnieuws’ willen verbieden? Is Tim Hofman met zijn actie om ‘nepnieuws’ (waarbij hij meteen heeft laten zien dat dat niets anders is dan hem onwelgevallige meningen) tegen te gaan?

Of is het wangedrag van Trump alleen fascistisch als Trump het doet omdat het Trump is?
Waar noem ik Trump een fascist?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_218809474
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:53 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Op papier heb je gelijk m.b.t. FOS.
Maar Disney heeft een paar jaar geleden al ondervonden dat het in de praktijk niet (meer) zo werkt in de VS. Ze spraken zich toen uit tegen de ‘Don’t say gay’ wet van DeSantis in Florida. Uit wraak heeft hij toen een wet ingevoerd die ertoe leidde dat Disney zijn ‘special district’ in Florida kwijtraakte, waarmee ze tot op zekere hoogte zelfbestuur hadden over het gebied waarin de Walt Disney World themaparken liggen.
Goed voorbeeld. Indertijd wist ik niet wat ik er van moest denken. Ik ben voor een kleinere overheid, en een staat/overheid die z'n spierballen op zo'n manier laat zien is niet goed.

Van de andere kant komt er ook eens een punt waarop je zegt tot hier en niet verder. Disney, ga eens films maken waar mensen graag naar toe gaan, ipv een uithangbord voor een militant en zeer vocaal gedeelte van je werknemers te zijn. Want de aandelen van Disney doen het al jaren niet goed.

Ook hier zou ik liever zien dat de FCC zich niet bezig zou houden met dit soort praktijken (sterker nog, sluit die club), maar - en ik zeg dit nu weer - you reap what you sow. Onder Obama en Biden was lawfare of misbruik van de overheid voor politieke doeleinde hartstikke prima. Zo werd bijvoorbeeld de IRS onder Obama misbruikt om conservatieve clubs die tax exempt waren door te lichten. Clubs die op hand van de Democraten waren, kregen die behandeling niet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_218809502
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:33 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat je geen idee hebt waar het over gaat geloof ik meteen.

waarom begin je steeds over jezelf? Als je niet denkt dat het over kijkcijfers gaat. Dan gaat die post dus niet over jou he.
Je slingert een algemene beschuldiging in de lucht. Als je iemand specifiek bedoelt, spreek die dan aan.

Verder erg flauw om te verwijzen naar iets vaags als argumentatie. Je kan gewoon een link geven naar het interview en de timestamp geven.
pi_218809525
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je slingert een algemene beschuldiging in de lucht. Als je iemand specifiek bedoelt, spreek die dan aan.

Verder erg flauw om te verwijzen naar iets vaags als argumentatie. Je kan gewoon een link geven naar het interview en de timestamp geven.
Ik bedoelde niemand specifiek.. Dat is het hele punt waarom je ik ik ik verhaal vreemd vond.
pi_218809537
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waar noem ik Trump een fascist?
Jij niet specifiek.

Kijk, als het gaat omdat vrijheid van meningsuiting niet door overheden onder druk gezet moet worden geven wij elkaar de hand.

Als het heel eenzijdig wordt belicht wat Trump doet en al het andere niet tot schuimbekken leidt, dan heb ik daar wat moeite mee. Dan lijkt het meer op TDS. En Trump interesseert mij daarvoor te weinig. Dat is een passant. Er wordt echter al jaren gezaagd aan de poten van vvmu. Ook hier in Nederland. Dat lijkt mij een groter probleem.

Het wordt tijd dat de snowflakes op rechts en links eens leren dat open discussie belangrijk is en een andere mening gewoon kwetsend mag zijn. Dat lijkt mij, zeker in het licht van dit onderwerp, de belangrijkste conclusie.
pi_218809554
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:46 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik bedoelde niemand specifiek.. Dat is het hele punt waarom je ik ik ik verhaal vreemd vond.
Ik raad je aan om in het vervolg specifieker te zijn als je beschuldigingen uit.
pi_218809576
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik raad je aan om in het vervolg specifieker te zijn als je beschuldigingen uit.
Of jij wat minder happen als je naam niet genoemd wordt. En je niet gequote wordt. En ook nog eens volgens je eigen woorden niet bij de mensen hoort waar de post over ging.
pi_218809619
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:53 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Of jij wat minder happen als je naam niet genoemd wordt. En je niet gequote wordt. En ook nog eens volgens je eigen woorden niet bij de mensen hoort waar de post over ging.
Maar stel nou dat niemand zich schuldig heeft gemaakt aan wat jij schrijft… dan blijft het dus onbesproken… Ik snap dat jij dat liever hebt.

Maar ik zal de volgende keer vragen wie je precies bedoelt.

En waarom ook niet: misschien dat je nu ook even man en paard kan benoemen.
pi_218809686
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij niet specifiek.
Waarom vraag je het dan aan mij?

Ik vind labeltjes plakken verder ook niet zo interessant. Die dekken meestal de lading niet en ze vertroebelen de discussie.

quote:
Kijk, als het gaat omdat vrijheid van meningsuiting niet door overheden onder druk gezet moet worden geven wij elkaar de hand.

Als het heel eenzijdig wordt belicht wat Trump doet en al het andere niet tot schuimbekken leidt, dan heb ik daar wat moeite mee. Dan lijkt het meer op TDS. En Trump interesseert mij daarvoor te weinig. Dat is een passant. Er wordt echter al jaren gezaagd aan de poten van vvmu. Ook hier in Nederland. Dat lijkt mij een groter probleem.

Het wordt tijd dat de snowflakes op rechts en links eens leren dat open discussie belangrijk is en een andere mening gewoon kwetsend mag zijn. Dat lijkt mij, zeker in het licht van dit onderwerp, de belangrijkste conclusie.
Dit is vooral onderdeel van een serie zorgwekkende trends in de VS, waar deze regering verantwoordelijk voor is. Deze week zeiden Vance en Stephen Miller dat ze 'extreem-links' keihard aan willen pakken en neutraliseren. Wat zij verstaan onder 'extreem-links'? Moeilijk te zeggen. Maar het geeft te denken dat Miller de Democratische partij onlangs omschreef als een 'binnenlandse terreurbeweging'.

De VS vertoont steeds meer autocratische trekjes en het is goed om waakzaam te zijn:

quote:
Over the first months of the second Trump presidency, we have watched the guardrails of democracy come off rapidly in real time. Mass firings of civil servants, the dismissal of government watchdogs, the weaponization of the military against our citizens, the use of the national budget as a cudgel, and the dehumanization of immigrants.

Bron
En:

Science Tells Us the U.S. Is Heading toward a Dictatorship
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_218809697
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:40 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Goed voorbeeld. Indertijd wist ik niet wat ik er van moest denken. Ik ben voor een kleinere overheid, en een staat/overheid die z'n spierballen op zo'n manier laat zien is niet goed.

Van de andere kant komt er ook eens een punt waarop je zegt tot hier en niet verder. Disney, ga eens films maken waar mensen graag naar toe gaan, ipv een uithangbord voor een militant en zeer vocaal gedeelte van je werknemers te zijn. Want de aandelen van Disney doen het al jaren niet goed.
Punt is: die beslissing is nog altijd aan Disney zelf en niet aan de overheid.

Overigens is die omslag naar minder prominente inclusiviteit wel ingezet; het duurt alleen een tijd voordat dat duidelijk wordt, aangezien films vaak 1-2 jaar in productie zijn.
pi_218809719
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 07:17 schreef Sanvi het volgende:

Overigens heeft Trump nu al gezegd dat het misschien wel een goed idee is om iedereen te cancelen die ook maar een beetje kritisch is op Trump, want 'dat vind ik niet zo leuk'.
Dus helemaal los van Trump staat het allemaal ook weer niet.
Dat een president zoiets zelfs maar durft te suggereren, is al een dreigement richting de democratie en het vrije woord.
pi_218809737
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:23 schreef ToT het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ben nu Razörfist aan het kijken. :P
Kun je die dwaas even naar deze pagina doorverwijzen?

https://www.coursera.org/(...)VEAAYAiAAEgI41PD_BwE
pi_218809759
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:12 schreef RetepV het volgende:

[..]
Kun je die dwaas even naar deze pagina doorverwijzen?

https://www.coursera.org/(...)VEAAYAiAAEgI41PD_BwE
Dat boze is zijn hele online persona, net als dat The Critical Drinker zogenaamd altijd stomdronken is en z'n vaste hoertje onlangs weer eens genadeloos hard gepaald heeft.
pi_218809792
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:08 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Punt is: die beslissing is nog altijd aan Disney zelf en niet aan de overheid.

Overigens is die omslag naar minder prominente inclusiviteit wel ingezet; het duurt alleen een tijd voordat dat duidelijk wordt, aangezien films vaak 1-2 jaar in productie zijn.
We moeten terug naar een nieuwe normaal. Vrijheden voor conservatieven (grofweg een derde van de VS) zijn daar uitgehold. Het liefst terug naar een nieuwe normaal op een wettelijke manier, waarbij we elkaar fatsoenlijk behandelen. Maar ik snap erg goed dat de Democraten dit er zelf zo naar gemaakt hebben.

Vraag je af waarom juist Trump gekozen is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_218809953
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:18 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
We moeten terug naar een nieuwe normaal. Vrijheden voor conservatieven (grofweg een derde van de VS) zijn daar uitgehold.
Welke vrijheden van conservatieven zijn nu uitgehold.

De progressieve vrijheid van vrouwen in baas in eigen buik te zijn die zijn verboden.
pi_218810122
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:14 schreef ToT het volgende:

[..]
Dat boze is zijn hele online persona, net als dat The Critical Drinker zogenaamd altijd stomdronken is en z'n vaste hoertje onlangs weer eens genadeloos hard gepaald heeft.
Hoe WEET je dat het een persona is en niet zijn werkelijke "staat van zijn"?

Hoe WEET je dat het persona dat hij speelt niet langzamerhand zijn werkelijke "staat van zijn" verandert?

Leren = herhalen. Als je iets maar vaak genoeg herhaalt, blijft het in je hoofd steken.

Zo ook met persona's. Als je ze maar vaak genoeg speelt, blijven ze in je hoofd steken.

DAT is HET grote verschil tussen een acteur en een blogger zoals dit. Een acteur speelt een rol en gaat daarna een andere rol spelen. Misschien zijn er versies II en III en meer van een film, maar in de tijd tussen die films kan de acteur zijn rol van zich afzetten en weer zichzelf worden.

Een blogger niet. Een blogger moet minstens één keer per week een nieuw filmpje maken. Dus de blogger zal voor lange tijd zijn persona zijn, zonder genoeg tijd ertussen te hebben om die persona weer goed af te kunnen leggen. Dus zijn persona zal in zijn werkelijke karakter doorsijpelen. Zijn persona is sowieso al een uitvloeisel van iets dat toch al wel in hem zit, waarschijnlijk maakt hij er een karikatuur van. Maar dat maakt zijn persona wel compatible met zijn karakter, waardoor het zijn karakter sneller en ongemerkter zal beïnvloeden.

Is het je niet opgevallen dat telkens als er zo'n shooting als dit is, de FBI of CIA heel veel online informatie over deze mensen kan vinden? Altijd hebben die shooters wel een blog. Hoeveel mensen hier in dit topic hebben een politiek getinte blog? Verheugend weinig, mag ik hopen. Wij blaten onze mening hier naar ons eigen kleine clubje, en zijn onszelf. Dat is heel wat anders dan een blogger die als een Batman of een Pengiun een persona aanneemt en als die persona éénrichtingsverkeer zijn mening de wereld in blaat.

Edit:

Dit geldt voor bloggers zoals deze kerel. Natuurlijk zijn er veel bloggers die gewoon zichzelf zijn.
pi_218810150
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:57 schreef RetepV het volgende:

[..]
Hoe WEET je dat het een persona is en niet zijn werkelijke staat van zijn?

Hoe WEET je dat het persona dat hij speelt niet langzamerhand zijn werkelijke staat van zijn verandert?

Leren is: herhalen. Als je iets maar vaak genoeg herhaalt, blijft het in je hoofd steken.

Zo ook met persona's. Als je ze maar vaak genoeg speelt, blijft die in je hoofd steken.

DAT is HET grote verschil tussen een acteur en een blogger zoals dit. Een acteur speelt een rol en gaat daarna een andere rol spelen. Misschien zijn er versies II en III en meer van een film, maar in de tijd tussen die films kan de acteur zijn rol van zich afzetten en weer zichzelf worden.

Een blogger niet. Een blogger moet minstens één keer per week een nieuw filmpje maken. Dus de blogger zal voor lange tijd zijn persona zijn, zonder genoeg tijd ertussen te hebben om die persona weer goed af te kunnen leggen. Dus zijn persona zal in zijn werkelijke karakter doorsijpelen. Zijn persona is sowieso al een uitvloeisel van iets dat toch al wel in hem zit, waarschijnlijk maakt hij er een karikatuur van. Maar dat maakt zijn persona wel compatible met zijn karakter, waardoor het zijn karakter sneller en ongemerkter zal beïnvloeden.

Is het je niet opgevallen dat telkens als er zo'n shooting als dit is, de FBI of CIA heel veel online informatie over deze mensen kan vinden? Altijd hebben die shooters wel een blog. Hoeveel mensen hier in dit topic hebben een politiek getinte blog? Verheugend weinig, mag ik hopen. Wij blaten onze mening hier naar ons eigen kleine clubje, en zijn onszelf. Dat is heel wat anders dan een blogger die als een Batman of een Pengiun een persona aanneemt en als die persona éénrichtingsverkeer zijn mening de wereld in blaat.
_O- Och ja, laten we Razörfist nu maar eens goed in de gaten houden; straks gaat deze zwaar christelijke figuur nog een mass shooting doen bij een trans pride parade of zo! _O-
pi_218810153
quote:

[..]
We moeten terug naar een nieuwe normaal. Vrijheden voor conservatieven (grofweg een derde van de VS) zijn daar uitgehold. Het liefst terug naar een nieuwe normaal op een wettelijke manier, waarbij we elkaar fatsoenlijk behandelen. Maar ik snap erg goed dat de Democraten dit er zelf zo naar gemaakt hebben.

Ik weet niet of die vrijheden zijn uitgehold. Maar dat staat in mijn ogen los van het punt dat het niet aan de overheid is om een bedrijf als Disney te corrigeren als ze het niet eens is met de inhoud van de films of andere uitingen. Elke conservatieve consument kan voor zichzelf de keuze maken om zo’n film dan niet te bekijken of het bedrijf zelfs te boycotten.

Als de overheid zich met dit soort dingen gaat bemoeien wordt het een heilloze weg, want dan kan straks een Democratische regering een dergelijke actie weer de andere kant op uitvoeren.
pi_218810186
quote:

[..]

Over welke vrijheden heb je het dan? Want volgens mij is iedereen daar even vrij.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218810250
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:00 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Och ja, laten we Razörfist nu maar eens goed in de gaten houden; straks gaat deze zwaar christelijke figuur nog een mass shooting doen bij een trans pride parade of zo! _O-
Geen idee, ik kijk zulke blogs niet.

Blijkbaar is hij zwaar Christelijk conservatief, als ik je sarcasme goed begrijp. Dan heeft hij geen reden om een mass shooting te doen, want hij wordt op dit moment helemaal niet in een hoekje gedrukt.

Pas als zwaar Christelijk conservatief hun verworvenheden weer kwijt beginnen te raken, zullen ze iets gaan doen. Ik neem aan dat als bijvoorbeeld bij de volgende gouverneursverkiezingen in Florida een liberale kandidaat die de abortuswet wil afschaffen gouverneur dreigt te worden, ze nog wel een mass shooting door een zwaar Christelijk conservatief bij een (vermeende) abortuskliniek zullen meemaken.

Conservatief rechts lult allemaal zo mooi dat zij niet violent zijn en liberaal links wel. Maar we weten natuurlijk allemaal wel dat conservatief rechts niet degene is die in de hoek gedrukt staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')