quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Meerdere leugens op een rij. 1. is er niet gezegd dat daklozen een spuitje moeten krijgen, maar ging het om zeer gevaarlijke daklozen, indien die een behandeling zouden weigeren. De opmerking was niet kies, echter een nadere uitleg van die persoon lijkt mij dan als eerste gewenst (net zoals Mens dat wenst van die spindocter van de PvdA en haar woorden ook inschat als ongelukkig uitgedrukt).
Echter: ik heb gezegd dat ik neig naar ‘niet meer op tv’.
Voor de goede orde: die man heeft zijn excuses aangeboden en ik begrijp inmiddels dat als Kimmel zijn excuses aanbiedt dat hij nog terug mag komen ook!
Geen idee waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:23 schreef over_hedge het volgende:
Hebben jullie ook gehoord wat die gast van de fcc zei in een interview bij die rechtste gast op youtube? Of blijft het bij elkaar na praten dat het toch echt alleen door kijkcijfers was
Dat je geen idee hebt waar het over gaat geloof ik meteen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt.
Ik heb ook niet gezegd dat het alleen door de kijkcijfers komt. Ik heb gezegd dat het waarschijnlijk is dat het meespeelt. Net als dat een belangrijke aanbieder van lokale stations zich terugtrok.
Omdat geld nu eenmaal een hele belangrijke drijfveer is.
Waar noem ik Trump een fascist?quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Druk van de regering is niet ok.
Maar maakt dat Trump een fascist? Was Biden cs dan ook een fascistische regering aangezien die social media onder druk zette om bepaalde meningen (zogenaamde complotten die inmidddels als meest waarschijnlijk worden beschouwd) te blokken? En is het VK dan fascistisch omdat ze jaarlijks 12.000 mensen arresteren vanwege een mening op social media? En is de EU dan fascistisch omdat ze ook niet zogenaamd ‘nepnieuws’ willen verbieden? Is Tim Hofman met zijn actie om ‘nepnieuws’ (waarbij hij meteen heeft laten zien dat dat niets anders is dan hem onwelgevallige meningen) tegen te gaan?
Of is het wangedrag van Trump alleen fascistisch als Trump het doet omdat het Trump is?
Goed voorbeeld. Indertijd wist ik niet wat ik er van moest denken. Ik ben voor een kleinere overheid, en een staat/overheid die z'n spierballen op zo'n manier laat zien is niet goed.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:53 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Op papier heb je gelijk m.b.t. FOS.
Maar Disney heeft een paar jaar geleden al ondervonden dat het in de praktijk niet (meer) zo werkt in de VS. Ze spraken zich toen uit tegen de ‘Don’t say gay’ wet van DeSantis in Florida. Uit wraak heeft hij toen een wet ingevoerd die ertoe leidde dat Disney zijn ‘special district’ in Florida kwijtraakte, waarmee ze tot op zekere hoogte zelfbestuur hadden over het gebied waarin de Walt Disney World themaparken liggen.
Je slingert een algemene beschuldiging in de lucht. Als je iemand specifiek bedoelt, spreek die dan aan.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat je geen idee hebt waar het over gaat geloof ik meteen.
waarom begin je steeds over jezelf? Als je niet denkt dat het over kijkcijfers gaat. Dan gaat die post dus niet over jou he.
Ik bedoelde niemand specifiek.. Dat is het hele punt waarom je ik ik ik verhaal vreemd vond.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je slingert een algemene beschuldiging in de lucht. Als je iemand specifiek bedoelt, spreek die dan aan.
Verder erg flauw om te verwijzen naar iets vaags als argumentatie. Je kan gewoon een link geven naar het interview en de timestamp geven.
Jij niet specifiek.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar noem ik Trump een fascist?
Ik raad je aan om in het vervolg specifieker te zijn als je beschuldigingen uit.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:46 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik bedoelde niemand specifiek.. Dat is het hele punt waarom je ik ik ik verhaal vreemd vond.
Of jij wat minder happen als je naam niet genoemd wordt. En je niet gequote wordt. En ook nog eens volgens je eigen woorden niet bij de mensen hoort waar de post over ging.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik raad je aan om in het vervolg specifieker te zijn als je beschuldigingen uit.
Maar stel nou dat niemand zich schuldig heeft gemaakt aan wat jij schrijft… dan blijft het dus onbesproken… Ik snap dat jij dat liever hebt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:53 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Of jij wat minder happen als je naam niet genoemd wordt. En je niet gequote wordt. En ook nog eens volgens je eigen woorden niet bij de mensen hoort waar de post over ging.
Waarom vraag je het dan aan mij?quote:
Dit is vooral onderdeel van een serie zorgwekkende trends in de VS, waar deze regering verantwoordelijk voor is. Deze week zeiden Vance en Stephen Miller dat ze 'extreem-links' keihard aan willen pakken en neutraliseren. Wat zij verstaan onder 'extreem-links'? Moeilijk te zeggen. Maar het geeft te denken dat Miller de Democratische partij onlangs omschreef als een 'binnenlandse terreurbeweging'.quote:Kijk, als het gaat omdat vrijheid van meningsuiting niet door overheden onder druk gezet moet worden geven wij elkaar de hand.
Als het heel eenzijdig wordt belicht wat Trump doet en al het andere niet tot schuimbekken leidt, dan heb ik daar wat moeite mee. Dan lijkt het meer op TDS. En Trump interesseert mij daarvoor te weinig. Dat is een passant. Er wordt echter al jaren gezaagd aan de poten van vvmu. Ook hier in Nederland. Dat lijkt mij een groter probleem.
Het wordt tijd dat de snowflakes op rechts en links eens leren dat open discussie belangrijk is en een andere mening gewoon kwetsend mag zijn. Dat lijkt mij, zeker in het licht van dit onderwerp, de belangrijkste conclusie.
En:quote:Over the first months of the second Trump presidency, we have watched the guardrails of democracy come off rapidly in real time. Mass firings of civil servants, the dismissal of government watchdogs, the weaponization of the military against our citizens, the use of the national budget as a cudgel, and the dehumanization of immigrants.
Bron
Punt is: die beslissing is nog altijd aan Disney zelf en niet aan de overheid.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Goed voorbeeld. Indertijd wist ik niet wat ik er van moest denken. Ik ben voor een kleinere overheid, en een staat/overheid die z'n spierballen op zo'n manier laat zien is niet goed.
Van de andere kant komt er ook eens een punt waarop je zegt tot hier en niet verder. Disney, ga eens films maken waar mensen graag naar toe gaan, ipv een uithangbord voor een militant en zeer vocaal gedeelte van je werknemers te zijn. Want de aandelen van Disney doen het al jaren niet goed.
Dat een president zoiets zelfs maar durft te suggereren, is al een dreigement richting de democratie en het vrije woord.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:17 schreef Sanvi het volgende:
Overigens heeft Trump nu al gezegd dat het misschien wel een goed idee is om iedereen te cancelen die ook maar een beetje kritisch is op Trump, want 'dat vind ik niet zo leuk'.
Dus helemaal los van Trump staat het allemaal ook weer niet.
Kun je die dwaas even naar deze pagina doorverwijzen?quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:23 schreef ToT het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ben nu Razörfist aan het kijken.
Dat boze is zijn hele online persona, net als dat The Critical Drinker zogenaamd altijd stomdronken is en z'n vaste hoertje onlangs weer eens genadeloos hard gepaald heeft.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Kun je die dwaas even naar deze pagina doorverwijzen?
https://www.coursera.org/(...)VEAAYAiAAEgI41PD_BwE
We moeten terug naar een nieuwe normaal. Vrijheden voor conservatieven (grofweg een derde van de VS) zijn daar uitgehold. Het liefst terug naar een nieuwe normaal op een wettelijke manier, waarbij we elkaar fatsoenlijk behandelen. Maar ik snap erg goed dat de Democraten dit er zelf zo naar gemaakt hebben.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:08 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Punt is: die beslissing is nog altijd aan Disney zelf en niet aan de overheid.
Overigens is die omslag naar minder prominente inclusiviteit wel ingezet; het duurt alleen een tijd voordat dat duidelijk wordt, aangezien films vaak 1-2 jaar in productie zijn.
Welke vrijheden van conservatieven zijn nu uitgehold.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
We moeten terug naar een nieuwe normaal. Vrijheden voor conservatieven (grofweg een derde van de VS) zijn daar uitgehold.
Hoe WEET je dat het een persona is en niet zijn werkelijke "staat van zijn"?quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat boze is zijn hele online persona, net als dat The Critical Drinker zogenaamd altijd stomdronken is en z'n vaste hoertje onlangs weer eens genadeloos hard gepaald heeft.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hoe WEET je dat het een persona is en niet zijn werkelijke staat van zijn?
Hoe WEET je dat het persona dat hij speelt niet langzamerhand zijn werkelijke staat van zijn verandert?
Leren is: herhalen. Als je iets maar vaak genoeg herhaalt, blijft het in je hoofd steken.
Zo ook met persona's. Als je ze maar vaak genoeg speelt, blijft die in je hoofd steken.
DAT is HET grote verschil tussen een acteur en een blogger zoals dit. Een acteur speelt een rol en gaat daarna een andere rol spelen. Misschien zijn er versies II en III en meer van een film, maar in de tijd tussen die films kan de acteur zijn rol van zich afzetten en weer zichzelf worden.
Een blogger niet. Een blogger moet minstens één keer per week een nieuw filmpje maken. Dus de blogger zal voor lange tijd zijn persona zijn, zonder genoeg tijd ertussen te hebben om die persona weer goed af te kunnen leggen. Dus zijn persona zal in zijn werkelijke karakter doorsijpelen. Zijn persona is sowieso al een uitvloeisel van iets dat toch al wel in hem zit, waarschijnlijk maakt hij er een karikatuur van. Maar dat maakt zijn persona wel compatible met zijn karakter, waardoor het zijn karakter sneller en ongemerkter zal beïnvloeden.
Is het je niet opgevallen dat telkens als er zo'n shooting als dit is, de FBI of CIA heel veel online informatie over deze mensen kan vinden? Altijd hebben die shooters wel een blog. Hoeveel mensen hier in dit topic hebben een politiek getinte blog? Verheugend weinig, mag ik hopen. Wij blaten onze mening hier naar ons eigen kleine clubje, en zijn onszelf. Dat is heel wat anders dan een blogger die als een Batman of een Pengiun een persona aanneemt en als die persona éénrichtingsverkeer zijn mening de wereld in blaat.
Ik weet niet of die vrijheden zijn uitgehold. Maar dat staat in mijn ogen los van het punt dat het niet aan de overheid is om een bedrijf als Disney te corrigeren als ze het niet eens is met de inhoud van de films of andere uitingen. Elke conservatieve consument kan voor zichzelf de keuze maken om zo’n film dan niet te bekijken of het bedrijf zelfs te boycotten.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
We moeten terug naar een nieuwe normaal. Vrijheden voor conservatieven (grofweg een derde van de VS) zijn daar uitgehold. Het liefst terug naar een nieuwe normaal op een wettelijke manier, waarbij we elkaar fatsoenlijk behandelen. Maar ik snap erg goed dat de Democraten dit er zelf zo naar gemaakt hebben.
Vraag je af waarom juist Trump gekozen is.
Over welke vrijheden heb je het dan? Want volgens mij is iedereen daar even vrij.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
We moeten terug naar een nieuwe normaal. Vrijheden voor conservatieven (grofweg een derde van de VS) zijn daar uitgehold. Het liefst terug naar een nieuwe normaal op een wettelijke manier, waarbij we elkaar fatsoenlijk behandelen. Maar ik snap erg goed dat de Democraten dit er zelf zo naar gemaakt hebben.
Vraag je af waarom juist Trump gekozen is.
Geen idee, ik kijk zulke blogs niet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:00 schreef ToT het volgende:
[..]Och ja, laten we Razörfist nu maar eens goed in de gaten houden; straks gaat deze zwaar christelijke figuur nog een mass shooting doen bij een trans pride parade of zo!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |