Ja onder Biden hadden ze inderdaad vrij spel tegenover die arme liberalen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:10 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen idee, ik kijk zulke blogs niet.
Blijkbaar is hij zwaar Christelijk conservatief, als ik je sarcasme goed begrijp. Dan heeft hij geen reden om een mass shooting te doen, want hij wordt op dit moment helemaal niet in een hoekje gedrukt.
Pas als zwaar Christelijk conservatief hun verworvenheden weer kwijt beginnen te raken, zullen ze iets gaan doen. Ik neem aan dat als bijvoorbeeld bij de volgende gouverneursverkiezingen in Florida een liberale kandidaat die de abortuswet wil afschaffen gouverneur dreigt te worden, ze nog wel een mass shooting door een zwaar Christelijk conservatief bij een (vermeende) abortuskliniek zullen meemaken.
Conservatief rechts lult allemaal zo mooi dat zij niet violent zijn en liberaal links wel. Maar we weten natuurlijk allemaal wel dat conservatief rechts niet degene is die in de hoek gedrukt staat.
Om jouw mening dan eens te peilen stel ik voor dat jij hetzelfde rijtje invult:quote:
Nationalistisch en anticommunistisch is Trump zeker, dat is dan ook een teken van gezond verstand. Een portie patriotisme en een afkeer van communisme (dat overal waar het is geprobeerd voor kommer en kwel heeft gezorgd) is altijd goed.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:17 schreef RetepV het volgende:
[..]
Om jouw mening dan eens te peilen stel ik voor dat jij hetzelfde rijtje invult:
Autoritair:
Nationalistisch:
Militaristisch:
Antidemocratisch:
Anticommunistisch:
Antiliberaal:
Antiparlementair:
En voor alles waar je geen check bij zet, in één zin schrijven waarom je er geen check bij zet.
Mijn one-liner voor alle checks die ik heb gezet: Trump heeft al die dingen waar ik een check bij heb gezet meerdere keren vertoond en zich er niet voor verontschuldigd, en ook heeft hij van elk meerdere keren met zijn mening blijk gegeven.
Ik heb de eerste aanzet gegeven, en het is niet meer dan respectvol als je die aanzet aanpakt en hetzelfde doet. Het kost je hooguit 2 minuten om checks te zetten en een paar one-liners te schrijven.
Wat gewoon nodig is, is dat mensen weer normaal tegen elkaar gaan doen. Wij hebben in de loop der jaren genoeg discussies gehad waar we het met elkaar oneens waren. En correct me if I'm wrong, maar dat is nooit uit de hand gelopen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom vraag je het dan aan mij?
Ik vind labeltjes plakken verder ook niet zo interessant. Die dekken meestal de lading niet en ze vertroebelen de discussie.
[..]
Dit is vooral onderdeel van een serie zorgwekkende trends in de VS, waar deze regering verantwoordelijk voor is. Deze week zeiden Vance en Stephen Miller dat ze 'extreem-links' keihard aan willen pakken en neutraliseren. Wat zij verstaan onder 'extreem-links'? Moeilijk te zeggen. Maar het geeft te denken dat Miller de Democratische partij onlangs omschreef als een 'binnenlandse terreurbeweging'.
De VS vertoont steeds meer autocratische trekjes en het is goed om waakzaam te zijn:
[..]
En:
Science Tells Us the U.S. Is Heading toward a Dictatorship
Ja.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Was je ook zo vreselijk verontwaardigd toen een user de moordenaar Luigi een ‘held’ noemde?
En een afkeer van democratie? Ook goed, zeker?quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nationalistisch en anticommunistisch is Trump zeker, dat is dan ook een teken van gezond verstand. Een portie patriotisme en een afkeer van communisme (dat overal waar het is geprobeerd voor kommer en kwel heeft gezorgd) is altijd goed.
O, dus ik moet mijn 'non-check' wel verantwoorden, maar jij jouw 'check' niet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:17 schreef RetepV het volgende:
[..]
Om jouw mening dan eens te peilen stel ik voor dat jij hetzelfde rijtje invult:
Autoritair:
Nationalistisch:
Militaristisch:
Antidemocratisch:
Anticommunistisch:
Antiliberaal:
Antiparlementair:
En voor alles waar je geen check bij zet, in één zin schrijven waarom je er geen check bij zet.
Mijn one-liner voor alle checks die ik heb gezet: Trump heeft al die dingen waar ik een check bij heb gezet meerdere keren vertoond en zich er niet voor verontschuldigd, en ook heeft hij van elk meerdere keren met zijn mening blijk gegeven.
Ik heb de eerste aanzet gegeven, en het is niet meer dan respectvol als je die aanzet aanpakt en hetzelfde doet. Het kost je hooguit 2 minuten om checks te zetten en een paar one-liners te schrijven.
Niet alleen dat: het zit in het DNA van de VS. Al is er een marxistische stroming ontstaan. Neemt niet weg dat het overgrote deel van de VS nationalistisch is en anticommunistisch.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nationalistisch en anticommunistisch is Trump zeker, dat is dan ook een teken van gezond verstand. Een portie patriotisme en een afkeer van communisme (dat overal waar het is geprobeerd voor kommer en kwel heeft gezorgd) is altijd goed.
Je kan zeker betogen dat hij democratie als het hem in de weg zit niet prettig vindt. Maar dat zie je ook bij onze bestuurders in het toch nog altijd vrij fatsoenlijke Nederland. Al is het maar het bewust frustreren van mensen die stukken opvragen om de overheid te controleren. Maar ook meermaals een referendum houden waarbij de uitkomst niet bevalt, precies doen wat men altijd al wilde en het referendum dan maar afschaffen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En een afkeer van democratie? Ook goed, zeker?
Hoe boos zijn de vs ook alweer op Europa omdat we hier proberen wel wat regels aan sociale media bedrijven op te leggen?quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:23 schreef VEM2012 het volgende:
Dat moet per direct verboden worden. We hoeven namelijk niet te wachten op dat de VS weer normaal gaat worden. Geef maar eens het goede voorbeeld.
"En daar moeten we wat aan doen"quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe boos zijn de vs ook alweer op Europa omdat we hier proberen wel wat regels aan sociale media bedrijven op te leggen?
Een groot manco van sociale media is volgens mij de totale anonimiteit van veel trollen met hun extremistische opvattingen die daar persoonlijk geen gevolgen van zullen ondervinden.
Mag ik vragen welke vrijheden voor conservatieven er afgenomen zijn?quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
We moeten terug naar een nieuwe normaal. Vrijheden voor conservatieven (grofweg een derde van de VS)
Heel normaal natuurlijk weer voor anonieme trollen andere mensen woorden in de mond gaan leggen die ze niet zeggen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
"En daar moeten we wat aan doen"
Aldus Basp1, anoniem op een internetforum.
VS was altijd heel patriotristisch, net als Nederland dit heel erg is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet alleen dat: het zit in het DNA van de VS. Al is er een marxistische stroming ontstaan. Neemt niet weg dat het overgrote deel van de VS nationalistisch is en anticommunistisch.
Weet je overigens wie de felste anticommunisten zijn in de VS? Degenen die onder dat juk hebben geleefd.
Lees eens even verder dan de eerste paar regels. Ik schreef dit:quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:26 schreef VEM2012 het volgende:
Dat iemand met gezond verstand anticommunistisch zou moeten zijn, daar ben ik het 100% mee eens. Net zo als dat iemand met gezond verstand antifascistisch zou moeten zijn. Misschien heb ik die mening omdat ik beide anticommunistisch en antifascistisch ben.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik keek toevallig net naar de prijs van een iPhone 17 Pro Max. In de VS kost die $1199, in Nederland ¤1499. Even omgerekend naar dollar is ¤1499: $1769.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe boos zijn de vs ook alweer op Europa omdat we hier proberen wel wat regels aan sociale media bedrijven op te leggen?
Omdat hij het volledig eens was met zijn standpunten.quote:Op vrijdag 19 september 2025 02:01 schreef Montagui het volgende:
Is al bekend waarom die Tyler Robinson Kirk heeft vermoord?
We zijn het dus eens dat we social media moeten verbeteren?quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een groot manco van sociale media is volgens mij de totale anonimiteit van veel trollen met hun extremistische opvattingen die daar persoonlijk geen gevolgen van zullen ondervinden.
Jij denkt dat de Amerikanen niet meende in alles het beste te zijn? Want dat is het kenmerkende verschil: superioriteitsgevoel. Mijn lijkt dat gewoon aanwezig te zijn geweest in de VS, zeker na de 2e wereldoorlog.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:57 schreef Korenfok het volgende:
[..]
VS was altijd heel patriotristisch, net als Nederland dit heel erg is.
Het nationalisme is iets van de laatste 10 jaar.
Er is een gigantisch verschil tussen Nationalisme en Patriottisme.
Je snapt toch zelf ook wel dat jouw uitspraak dat Trump al die dingen meerdere keren heeft vertoond en dat jij dat hebt gecheckt niets anders is dan ‘geloof mij nou maar’?quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:59 schreef RetepV het volgende:
[..]
Lees eens even verder dan de eerste paar regels. Ik schreef dit:
"Mijn one-liner voor alle checks die ik heb gezet: Trump heeft al die dingen waar ik een check bij heb gezet meerdere keren vertoond en zich er niet voor verontschuldigd, en ook heeft hij van elk meerdere keren met zijn mening blijk gegeven."
Aangezien ik alles gechecked heb, leek mij dit voldoende verantwoording. Je had ook gewoon kunnen zeggen dat je het onvoldoende verantwoording vond. Maar dat is niet iets dat jou er van hoeft tegen te houden om tegelijkertijd de checks te plaatsen en een betere verantwoording te geven dan ik. Toch?
Weet je nog: wie vooruit wil komen moet constructief zijn.
Antifascisme is in de praktijk een hekel hebben aan alles wat naar rechts riekt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:03 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat iemand met gezond verstand anticommunistisch zou moeten zijn, daar ben ik het 100% mee eens. Net zo als dat iemand met gezond verstand antifascistisch zou moeten zijn. Misschien heb ik die mening omdat ik beide anticommunistisch en antifascistisch ben.
Dat iemand met gezond verstand nationalistisch zou moeten zijn, dat waag ik tegen te spreken. Trots op je cultuur en afkomst, prima.
Maar die cultuur en afkomst gebruiken om je af te zetten tegen de landen om je heen, dat gaat te ver.
Die landen gaan namelijk nergens naartoe, dus dat kan alleen maar in ruzie eindigen.
Btw eraf halen. Prijs in de VS is zonder tax.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik keek toevallig net naar de prijs van een iPhone 17 Pro Max. In de VS kost die $1199, in Nederland ¤1499. Even omgerekend naar dollar is ¤1499: $1769.
De VS is dus ongeveer 1.5 keer zo boos op Europa als voor Trump.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |