Daar ben ik al geweest.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:41 schreef jigggy het volgende:
[..]
Mocht je wel gaan, Florida vond ik vele malen toffer dan Cali
Ha, wederom een plaatje maar geen link. Ik zie wel de naam van Sean Adl-Tabatabai staan en dan gaan de alarmbellen meteen af. Hij is immers de man achter fake news website The People's Voice.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Of facebook stelt geen vragen en censuurt iedereen wie dictator Biden wil.
[ afbeelding ]
Nope.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:38 schreef InzolVC het volgende:
[..]
On-topic als het gaat over linkse hypocrisie.
https://thepeoplesvoice.t(...)didnt-ask-questions/quote:Op donderdag 18 september 2025 19:38 schreef recursief het volgende:
[..]
Ha, wederom een plaatje maar geen link. Ik zie wel de naam van Sean Adl-Tabatabai staan en dan gaan de alarmbellen meteen af. Hij is immers de man achter fake news website The People's Voice.
Ondertussen op De Speld...quote:Op donderdag 18 september 2025 19:23 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Yup, de Kimmel kwestie legt gewoon hypocrisie bloot. Onderstaande tweet was in 2022 een aanvulling op FCC's Brendan Carr's eigen statement tegen de twitterblokkade die The Babylon Bee (satirisch nieuws, vergelijkbaar met De Speld) kreeg:
De aanleiding van die blokkade was een satirisch artikel over een transgender die de titel Man van het Jaar zou hebben gewonnen. Carr haalde een quote van Biden aan:
“Good satire about our leaders—about our society—is quintessentially an American thing”
~ President Joe Biden, White House Correspondents’ Dinner, 04.30.22
[ x ]
Om met een groot leider te spreken:
“Well, well, well… how the turntables.”
~ Michael Scott, Regional Manager of Dunder Mifflin in Scranton, Pennsylvania
quote:Op donderdag 18 september 2025 19:44 schreef xFriendx het volgende:
[..]
https://thepeoplesvoice.t(...)didnt-ask-questions/
quote:CIA Deployed Snipers to Charlie Kirk Event As Spy Plane Secretly Filmed Assassination
Dank u, bevestigt dus mijn vermoeden.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:44 schreef xFriendx het volgende:
[..]
https://thepeoplesvoice.t(...)didnt-ask-questions/
Nou, ik zou Fox toch wel als een tikje rechts van het midden durven te plaatsen...quote:Op donderdag 18 september 2025 19:00 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Hij hoefde dit niet te doen, want alle zenders eten uit de hand van links-progressief Amerika.
Kate wordt ontslagen?quote:Op donderdag 18 september 2025 20:30 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh Kate is de volgende die gecanceld gaat worden. CANCELWARSZe ziet er te blij uit op de foto's met Trump.
Dat reddit ook zeg, heerlijk om af en toe in dat gekkenhuis te kijken.
Kimmel verspreid gewoon leugens over deze moord, ABC cancelt hem, niet het witte huis![]()
Net zoals Tucker kan Kimmel toch ook gewoon youtube kanaal beginnen, wist niet eens dat die gek op mainstream TV kwam.
quote:He was killed on camera. No one's family deserves to have to witness that. It's unthinkably cruel that people would then go on the internet and use their platform to say about an innocent man that "I don't care that he's dead." "He's not a hero." "He's a scumbag." "He shouldn't be celebrated."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als linkse Lubach op zijn slechtbekeken showtje gaat lopen roepen dat Pim Fortuyn door een rechts-extremist is vermoord mag hij ook wel ontslagen worden door RTL.quote:Op donderdag 18 september 2025 21:07 schreef Zoddie het volgende:
Zie nu pas over Jimmy Kimmel.
Maar hij heeft gewoon gelijk? Ik zie het punt niet echt.
Rechts USA sleept Charlie's lichaam over de grond rond aan een touw en vraagt aan iedereen waarom ze zijn lichaam niet respecteren.
Het zijn beiden Mongolen.
Rechts maakt gebruik van de dood links zit zijn dood te vieren.
Totaal krankjorum allemaal.
Waar heeft Kimmel gelogen dan?quote:Op donderdag 18 september 2025 21:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Als linkse Lubach op zijn slechtbekeken showtje gaat lopen roepen dat Pim Fortuyn door een rechts-extremist is vermoord mag hij ook wel ontslagen worden door RTL.
Liegen is nooit goed als "komediant"
quote:Op donderdag 18 september 2025 20:58 schreef Wantie het volgende:
[..]Voor George Floyd ging dat op ja, een drugsverslaafde en draaideurcrimineel. Dat is een hele andere categorie dan Kirk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Leuk verzonnen, maar hoezo wordt terug gevallen op het narratief van een comediant?quote:Op donderdag 18 september 2025 21:25 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft ook bijzonder dat men in bepaalde contreien moet terugvallen op comedians voor een narratief. Dat gebeurt hier op FOK! ook wel dat men dan beelden deelt van een comedian die een sketch doet over iets politieks en dan zijn er echt mensen die dat een 'hartstikke goed punt' vinden. Als je alleen maar kunt terugvallen op bepaalde media of mensen zoals comedians voor je politieke talking points is dat een behoorlijk zwaktebod.
[..]
Het ene leven is dus meer waard dan het andere.quote:Voor George Floyd ging dat op ja, een drugsverslaafde en draaideurcrimineel. Dat is een hele andere categorie dan Kirk.
Ah, de 'bepaalde contreien' zijn er weer..quote:Op donderdag 18 september 2025 21:25 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft ook bijzonder dat men in bepaalde contreien moet terugvallen op comedians voor een narratief. Dat gebeurt hier op FOK! ook wel dat men dan beelden deelt van een comedian die een sketch doet over iets politieks en dan zijn er echt mensen die dat een 'hartstikke goed punt' vinden. Als je alleen maar kunt terugvallen op bepaalde media of mensen zoals comedians voor je politieke talking points is dat een behoorlijk zwaktebod.
[..]
Voor George Floyd ging dat op ja, een drugsverslaafde en draaideurcrimineel. Dat is een hele andere categorie dan Kirk.
Nee hoor, dat zegt helemaal niemand. Wel kan het argument worden gemaakt dat door bepaald nobel gedrag in vergelijking met bepaald verwerpelijk gedrag (wat Charlie Kirk deed was goed en wat George Floyd deed was verwerpelijk) verdiend de een meer eerbetoon dan de ander.quote:Op donderdag 18 september 2025 21:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuk verzonnen, maar hoezo wordt terug gevallen op het narratief van een comediant?
[..]
Het ene leven is dus meer waard dan het andere.
Ik heb je de vorige keer al gezegd dat ik met dit soort berichten niets kan. Als je kritiek hebt, prima, maar wees dan specifiek en geef aan wat en waarom je dat dwarszit. En deins dan vervolgens ook niet terug daar een discussie over te voeren.quote:Op donderdag 18 september 2025 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, de 'bepaalde contreien' zijn er weer..![]()
Persoonlijk denk ik ook niet dat de meeste mensen zulke shows kijken voor het politieke activisme. Maar kan het uiteraard fout hebben.quote:Op donderdag 18 september 2025 21:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Als linkse Lubach op zijn slechtbekeken showtje gaat lopen roepen dat Pim Fortuyn door een rechts-extremist is vermoord mag hij ook wel ontslagen worden door RTL.
Je komt gewoon met een verzinsel.quote:Op donderdag 18 september 2025 21:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zegt helemaal niemand. Wel kan het argument worden gemaakt dat door bepaald nobel gedrag in vergelijking met bepaald verwerpelijk gedrag (wat Charlie Kirk deed was goed en wat George Floyd deed was verwerpelijk) verdiend de een meer eerbetoon dan de ander.
[..]Ik heb je de vorige keer al gezegd dat ik met dit soort berichten niets kan. Als je kritiek hebt, prima, maar wees dan specifiek en geef aan wat en waarom je at dwarszit. En deins dan vervolgens ook niet terug daar een discussie over te voeren.quote:Maar dat is puur een mening.
Mag je hebben natuurlijk, maar iemand anders kan daar een andere mening op hebben.
En op die personen wordt jacht gemaakt op dit moment.
Welk verzinsel?quote:Op donderdag 18 september 2025 21:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb je de vorige keer al gezegd dat ik met dit soort berichten niets kan. Als je kritiek hebt, prima, maar wees dan specifiek en geef aan wat en waarom je at dwarszit. En deins dan vervolgens ook niet terug daar een discussie over te voeren.
Je komt gewoon met een verzinsel.
Mocht je het over mij hebben: ik ben GEEN 'hij'quote:
Leuk bedacht.quote:
“We hit some new lows over the weekend with the MAGA gang desperately trying to characterize this kid who murdered Charlie Kirk as anything other than one of them, and doing everything they can to score political points from it,” the host said on his show, which is taped in front of a live audience.quote:
Dat is precies wat we hebben gezien.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:06 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
“We hit some new lows over the weekend with the MAGA gang desperately trying to characterize this kid who murdered Charlie Kirk as anything other than one of them, and doing everything they can to score political points from it,”; the host said on his show, which is taped in front of a live audience.
Conservatives slammed those comments, saying they mischaracterized the political views of the accused shooter, Tyler Robinson, whose mother said her son had shifted toward the political left and had become “more pro-gay and trans-rights oriented.”
daar wil je toch al niet dood gevonden worden tegenwoordig.. Ik ga wel lekker naar Canada (of Brazilië, ben nog nooit in Zuid Amerika geweest )quote:Op donderdag 18 september 2025 15:28 schreef sp3c het volgende:
Nee
Maar vakantie in de VS zal wel moeilijk worden
quote:WOW! Senator JOHN FETTERMAN (D-PA) went off on his own party for calling everyone on the right "Nazi" and "fascist" after it's caused violence.
"Don't compare him to anyone! And if you do, you will incite somebody to say, 'Well now, I feel like I have to take him out!'"
"People seem to have forgotten that the president took a shot to the head...Can you imagine if that shot would have gone the way Charlie Kirk’s went? And what kind of condition our nation would be in?"
Wout Weghorst speelt bij de grootste club van Nederland. En dat zeg ik als niet-Ajacied. Hoezo dus gecanceld?quote:Op donderdag 18 september 2025 19:19 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Feit dat er zo veel PVV/FVD stemmers zijn en dit niet daadwerkelijk in collegiale sferen of zelfs in vriendenkringen durven uit te spreken, zegt genoeg over wat voor cancelculture er dagelijks nog speelt.
Kijk alleen al wat voor haat Wout Weghorst krijgt omdat hij een experimenteel prikje weigerde.
Ik ken toevallig een vrij extreem links meisje, die heeft een woning gekocht nieuwbouw en liet het merken dat ze dit niet leuk vond toen er een AZC gebouwd ging worden bij naar nieuwbouw wijk. Nou ze kreeg echt scheve gezichten van paar collega's toen ze dit aankaartte. Terwijl het een GL meid is
Klopt, dat zijn zijn exacte woorden geweest inderdaad.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:06 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
“We hit some new lows over the weekend with the MAGA gang desperately trying to characterize this kid who murdered Charlie Kirk as anything other than one of them, and doing everything they can to score political points from it,” the host said on his show, which is taped in front of a live audience.
Conservatives slammed those comments, saying they mischaracterized the political views of the accused shooter, Tyler Robinson, whose mother said her son had shifted toward the political left and had become “more pro-gay and trans-rights oriented.”
Een gij dan.quote:Op donderdag 18 september 2025 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mocht je het over mij hebben: ik ben GEEN 'hij'
Iief dat dat van jou mag.quote:Op donderdag 18 september 2025 21:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Tja en dan daarom de laan uitgestuurd worden geeft wel aan hoe triest het daar gesteld is met die 'freedom of speech'.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:35 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Klopt, dat zijn zijn exacte woorden geweest inderdaad.
Hij heeft dus niet gelogen en gewoon gezegd wat er exact gebeurde: MAGA dat al meteen zijn straatje schoonveegde en zei dat het géén MAGA was.
Dat is toch ook gewoon exact zo gegaan? Tig mensen van die beweging die meteen zeiden dat het er géén van hun zou kunnen zijn.
Evenals tig leden van 'links' die zeiden dat het er géén van 'hun' zou kunnen zijn.
Zo is het exact tot in de puntjes gegaan.
Dat jij daaruit dan vervolgens de conclusie trekt dat Kimmel met de woorden "the MAGA gang desperately trying to characterize this kid who murdered Charlie Kirk as anything other than one of them, and doing everything they can to score political points from it" suggereert dat Kimmel zélf denkt of vindt dat de schutter wél MAGA moet zijn, is puur voor jouw eigen rekening.
Dat is echt gewoon jouw eigen invulling.
En de woorden 'to score political points from it' is uiteraard eveneens waar. Althans, ik kan niet anders verklaren hoe men opeens comedians van zenders laat cancelen, om maar iets te noemen. Natuurlijk gebruikt (misbruikt) MAGA de moord op Kirk tot op het bot.
Hij wordt nog net niet leeggezogen, zeg maar. Figuurlijk uiteraard.
En vervolgens werd de foto van Enola Gay verwijderd van overheidsites, wegens het gebruik van een verboden woordquote:Op donderdag 18 september 2025 22:48 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Tja en dan daarom de laan uitgestuurd worden geeft wel aan hoe triest het daar gesteld is met die 'freedom of speech'.
Afgelopen april was Trump er nog over aan het opscheppen op zijn eveneens lachwekkende 100-day-rally. Deze man vertelt zo graag hoe geweldig hij zichzelf vindt, dat hij er zelfs een rally voor organiseert, maar dat terzijde
[ x ]
Mooi verhaal niet gelezen, het is ABC die hem ontslaat. Niet het Witte Huis. Stuur ABC een mail, Kimmel heeft nog steeds gewoon een youtube account. Dat zijn staff die deze slechte teksten schreef ontslagen is tja. Kimmel kan ze zelf toch wel betalen vanuit youtube inkomsten? of de grapjes zelf schrijven?quote:Op donderdag 18 september 2025 22:35 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Klopt, dat zijn zijn exacte woorden geweest inderdaad.
Hij heeft dus niet gelogen en gewoon gezegd wat er exact gebeurde: MAGA dat al meteen zijn straatje schoonveegde en zei dat het géén MAGA was.
Dat is toch ook gewoon exact zo gegaan? Tig mensen van die beweging die meteen zeiden dat het er géén van hun zou kunnen zijn.
Evenals tig leden van 'links' die zeiden dat het er géén van 'hun' zou kunnen zijn.
Zo is het exact tot in de puntjes gegaan.
Dat jij daaruit dan vervolgens de conclusie trekt dat Kimmel met de woorden "the MAGA gang desperately trying to characterize this kid who murdered Charlie Kirk as anything other than one of them, and doing everything they can to score political points from it" suggereert dat Kimmel zélf denkt of vindt dat de schutter wél MAGA moet zijn, is puur voor jouw eigen rekening.
Dat is echt gewoon jouw eigen invulling.
En de woorden 'to score political points from it' is uiteraard eveneens waar. Althans, ik kan niet anders verklaren hoe men opeens comedians van zenders laat cancelen, om maar iets te noemen. Natuurlijk gebruikt (misbruikt) MAGA de moord op Kirk tot op het bot.
Hij wordt nog net niet leeggezogen, zeg maar. Figuurlijk uiteraard.
Ik snap niet wat de relevantie is tussen Trump en ABC die een beslissing maakt om hem van TV af te halen. Waar waren jullie toen Tucker weg moest trouwens?quote:Op donderdag 18 september 2025 22:48 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Tja en dan daarom de laan uitgestuurd worden geeft wel aan hoe triest het daar gesteld is met die 'freedom of speech'.
Afgelopen april was Trump er nog over aan het opscheppen op zijn eveneens lachwekkende 100-day-rally. Deze man vertelt zo graag hoe geweldig hij zichzelf vindt, dat hij er zelfs een rally voor organiseert, maar dat terzijde
[ x ]
Er zijn betere manieren om aan te geven dat je geen argumenten meer hebt.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:57 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mooi verhaal niet gelezen,
De keizer draagt geen kleren en dat mag niet gezegd worden. Deed hij wel, dus Barbertje moet hangen.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:02 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Er zijn betere manieren om aan te geven dat je geen argumenten meer hebt.
Nog steeds geen antwoord op de vraag waar Kimmel gelogen heeft trouwens.
Probleem is dat jij heel veel niet snapt.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik snap niet wat de relevantie is tussen Trump en ABC die een beslissing maakt om hem van TV af te halen. Waar waren jullie toen Tucker weg moest trouwens?
Dat is raar de webcare is al meer dan een dag de blaren van de tong aan het praten dat we het echt zo niet moeten zien en verbanden imaginair zijn.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:32 schreef KoosVogels het volgende:
Trump bekritiseren mag niet, aldus keizer Trump.
[ x ]
En het bijbehorende nieuwsbericht:
Trump Administration Live Updates: President Says Broadcasters Risk Losing Licenses When Hosts Criticize Him
Simpel; uit de Kimmel kwestie en Trump's expliciete goedkeuring ervan blijkt dat hij 'freedom of speech' juist niet 'terug heeft gebracht', zoals hij zelf in april durfde te eigen-pijpen roepen.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik snap niet wat de relevantie is tussen Trump en ABC die een beslissing maakt om hem van TV af te halen. Waar waren jullie toen Tucker weg moest trouwens?
Ih ik wel hoorquote:Op donderdag 18 september 2025 22:11 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
daar wil je toch al niet dood gevonden worden tegenwoordig.. Ik ga wel lekker naar Canada (of Brazilië, ben nog nooit in Zuid Amerika geweest )
nee ijshockeyquote:
Amerika gaat het overquote:
Ok, dat mag.quote:Op vrijdag 19 september 2025 00:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Amerika gaat het over
daar wil ik best dood gevonden worden voor zover ik dood gevonden wil worden
vanwege ijshockey
Zijn werkgever is Disney, en die willen Trump te vriend houden. De kijkcijfers liepen al terug, deze opmerkingen gaven hem de nekslag.quote:
Jii ziet echt niet het verschil tussen iemand cancellen vanwege teruglopende kijkcijfers of een intern conflict vs na een direct dreigement FCC?quote:Op vrijdag 19 september 2025 01:11 schreef epicbeardman het volgende:
Wel mooi om te zien dat dit hele topic een soort van echochamber is van le reddit. Elke dag is het wat anders, dan roepen ze om dit, dan weer epstein files, alsof ze elke dag een andere agenda hebben gepland.
Nu is het weer plaatjes posten van 1st amendment, rechtstreeks van reddit. Allemaal napraten, niet weten dat reddit veelal bot accounts zijn.
Als Kimmel gearresteerd zou zijn zouden jullie mogen klagen ja, er zijn genoeg outlets waar hij zijn zegje nog kan doen. ABC networks heeft een keuze gemaakt en dat heeft niets met 1st amendment te maken.
Ja leuk, maar nog steeds geen antwoord op de vraag waar en wanneer precies Kimmel gelogen zou hebben.quote:Op vrijdag 19 september 2025 01:11 schreef epicbeardman het volgende:
Wel mooi om te zien dat dit hele topic een soort van echochamber is van le reddit. Elke dag is het wat anders, dan roepen ze om dit, dan weer epstein files, alsof ze elke dag een andere agenda hebben gepland.
Nu is het weer plaatjes posten van 1st amendment, rechtstreeks van reddit. Allemaal napraten, niet weten dat reddit veelal bot accounts zijn.
Als Kimmel gearresteerd zou zijn zouden jullie mogen klagen ja, er zijn genoeg outlets waar hij zijn zegje nog kan doen. ABC networks heeft een keuze gemaakt en dat heeft niets met 1st amendment te maken.
Dit klinkt trouwens meer als de MAGA-beweging zelf.quote:Op vrijdag 19 september 2025 01:11 schreef epicbeardman het volgende:
Hij deed net alsof de extreem linkse fabel dat de dader rechts was waarheid is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:01 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Ja leuk, maar nog steeds geen antwoord op de vraag waar en wanneer precies Kimmel gelogen zou hebben.
Het gaat niet alleen om het ontslag, maar ook om de bizarre manier hoe Trump daarop reageert. Dat is echt ongekend en zegt alles over de huidige situatie in de VS.quote:Op vrijdag 19 september 2025 01:11 schreef epicbeardman het volgende:
Eh nee, dat deed hij dus niet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij deed net alsof de extreem linkse fabel dat de dader rechts was waarheid is.
Oh jawel hoor. Over een dikke week alweer voor de 3e keer dit jaar.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:11 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
daar wil je toch al niet dood gevonden worden tegenwoordig..
Ah hij had natuurlijk de fabel die trump meteen de lucht in slingerde moeten omarmen en deze als absolute onomstreden feit moeten presenteren omdat de god koning in de vs altijd de waarheid spreekt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij deed net alsof de extreem linkse fabel dat de dader rechts was waarheid is.
Vandaar dat het direct erna gebeurde en Trump en Carr vol op het orgel gaan dat ze ook achter anderen aan gaan. Mooi stukje fictief motivated reasoning.quote:Op vrijdag 19 september 2025 04:45 schreef Lyrebird het volgende:
Zo'n dreigement van de FCC is niets waard. FOS wordt beschermd door de grondwet. Als zijn werkgever geloofde in Kimmel dan zouden ze zeker achter hem gaan staan en de zaak voor de rechter brengen. De legacy media worden aan alle kanten voorbij gelopen, met name door YouTube. Sterren als Kimmel zijn peperduur en leveren te weinig op. Ze kiezen eieren voor hun geld.
Ben bang dat je niet snapt welke rechten Amerikanen hebben. Als het om FOS gaat hebben ze meer rechten dan wij Nederlanders.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vandaar dat het direct erna gebeurde en Trump en Carr vol op het orgel gaan dat ze ook achter anderen aan gaan. Mooi stukje fictief motivated reasoning.
Je bent er bijna, kom op, je kunt het.
[ afbeelding ]
Pakken we er maar even bij wat hij letterlijk zei:quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:14 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Eh nee, dat deed hij dus niet.
Hij deed precies het omgekeerde, slimpie.
Hij deed net alsof de 'extreem rechtse fabel' dat de dader niet rechts was géén (potentiële) waarheid was of kon zijn.
En nee, dat is niet per sé hetzelfde. Alleen voor simpele mensen die in zero sum-termen denken.
Idiote uitspraak die hij ook helemaal niet waar kan maken.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:17 schreef Sanvi het volgende:
Overigens heeft Trump nu al gezegd dat het misschien wel een goed idee is om iedereen te cancelen die ook maar een beetje kritisch is op Trump, want 'dat vind ik niet zo leuk'.
Dus helemaal los van Trump staat het allemaal ook weer niet.
Dat maakt het ook zo schokkend dat ze uitgerekend de machtsmiddelen die ze wel hebben inzetten, waaronder de uitzendlicentie.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ben bang dat je niet snapt welke rechten Amerikanen hebben. Als het om FOS gaat hebben ze meer rechten dan wij Nederlanders.
Oh, dat snappen we heel goed.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ben bang dat je niet snapt welke rechten Amerikanen hebben.
En natuurlijk kunnen ze zulke besluiten aanvechten, maar je krijgt dan te maken met een regering die zich vijandig opstelt en haar wil probeert op te leggen. Die strijd gaan deze bedrijven liever uit de weg. Het is immers veel makkelijker om je te schikken naar de wens van de regering.quote:After Carr spoke, Nexstar Media Group (NXST.O), opens new tab said it would stop airing the show on its 32 ABC affiliates, citing Kimmel's comments. Nexstar, which needs FCC approval for its $6.2 billion deal to acquire smaller rival Tegna (TGNA.N), opens new tab, drew praise from Carr, who thanked Nexstar for "doing the right thing."
Bron
Wel gênant dat hij zich ook alleen maar omgeven heeft met kontenkikkers. Als president wil je toch ook juist mensen om je heen die soms je de waarheid kunnen vertellen? Onzekere mensen kunnen niet omgaan met commentaar...quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:17 schreef Sanvi het volgende:
Overigens heeft Trump nu al gezegd dat het misschien wel een goed idee is om iedereen te cancelen die ook maar een beetje kritisch is op Trump, want 'dat vind ik niet zo leuk'.
Dus helemaal los van Trump staat het allemaal ook weer niet.
Met de aantekening dat de staat New york geen doodstraf meer heeft dacht ik en Utah wel.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Omdat ik vermoed dat de moordenaar de doodstraf zal krijgen omdat Kirk dik met Trump was, en niet omdat de moordenaar een fair proces krijgt.
We zullen zien. Er is nog een moord waar een rechtszaak over loopt en waar de doodstraf geeïst wordt: de moord van Luigi Mangione op Brian Thomson, de CEO van United Healthcare. Ook daar zijn schokkende beelden van de moord op internet te vinden. https://en.wikipedia.org/(...)on_being_killed.webm
De publieke outrage was echter vele malen minder, en werd ook niet aangewakkerd door Trump z'n kliek door linkse stemmen te onderdrukken en rechtse stemmen bij te staan. En daar is de link met wat ik schreef.
Ik verwacht levenslang voor Luigi Mangione en de doodstraf voor Tyler Robinson, puur en alleen omdat Charlie Kirk een politiek activist voor Trump was en Brian Thomson niet.
Als er niet hypocriet wordt gehandeld, dan krijgen beide levenslang of beide de doodstraf. Als er wel hypocriet wordt gehandeld, dan zal Tyler Robinson zwaarder gestraft worden.
Omdat hij zogenaamd "het land" zal hebben "gedestabiliseerd". Hoewel de moord alleen maar de aanleiding is voor het kamp "Kirk" (en daarmee het kamp "Trump", Trump en Vance zijn daar duidelijk over) om het land te destabiliseren, en de moord dus niet de oorzaak is.
De oorzaak van destabilisatie ligt namelijk bij de mensen die NIET dood of gevangen zijn. Want dat zijn de enigen die kunnen handelen.
De mensen die wel dood of gevangen zijn spelen al geen rol meer, want zij zijn dood of gevangen, en hebben geen vrijheid van handelen. De enige rol die ZIJ nog kunnen spelen is die van werktuig, in de handen van mensen die gebruik van de moord proberen te maken.
Als ik het helemaal juist heb geanalyseerd, zal de rechtszaak van Robinson nog voor die van Mangione afgerond worden, en zal Robinson de doodstraf krijgen. Of Magione de doodstraf zal krijgen, ligt veel minder vast.
Of misschien wordt Robinson wel in de hallen van het gerechtsgebouw doodgeschoten, zoals dat bij Lee Harvey Oswald ging. Dat zou de explosieve situatie in de VS misschien nog wel het beste ontspannen.
Ik kan het natuurlijk ook gewoon bij het verkeerde eind hebben.
Op papier heb je gelijk m.b.t. FOS.quote:Op vrijdag 19 september 2025 04:45 schreef Lyrebird het volgende:
Zo'n dreigement van de FCC is niets waard. FOS wordt beschermd door de grondwet. Als zijn werkgever geloofde in Kimmel dan zouden ze zeker achter hem gaan staan en de zaak voor de rechter brengen. De legacy media worden aan alle kanten voorbij gelopen, met name door YouTube. Sterren als Kimmel zijn peperduur en leveren te weinig op. Ze kiezen eieren voor hun geld.
Daar kun je van maken wat je wiltquote:Op vrijdag 19 september 2025 08:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Pakken we er maar even bij wat hij letterlijk zei:
“The Maga gang desperately trying to characterize this kid who murdered Charlie Kirk as anything other than one of them, and doing everything they can to score political points from it,”
Daar kun je van gaan maken wat je wil (*), maar het negeert dat de mensen die de dader goed kennen hem omschrijven als links.
Het was extreem links die (ook hier) probeerde om net te doen alsof de dader overduidelijk extreem rechts was met die groyper onzin.
*Het feit dat hij zegt dat ze wanhopig zijn maakt dat hij hier impliciet claimt dat het onzin is om te denken dat de dader niet ‘een van hen’ zou zijn. Waarmee jouw verdraaiing simpelweg onjuist is.
Dat laatste maakt het idd gevaarlijk. De scheiding der machten erodeert net zo hard.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat maakt het ook zo schokkend dat ze uitgerekend de machtsmiddelen die ze wel hebben inzetten, waaronder de uitzendlicentie.
Het is inderdaad geen gegeven dat een rechter dat verder zou goedkeuren, maar ik weet niet of ik het risico zou durven nemen met dit hooggerechtshof wat nogal op de hand van Trump is.
Nee, hij had net als Maher gewoon kunnen zeggen dat er allemaal uitspraken zijn die gewoon niet kloppen zoals: hij is geregistreerd als republikein (onwaar), hij heeft gedoneerd aan Trump (onwaar), vader werkt bij de politie (onwaar), er is een foto waarin hij een Trump t shirt draagt (onwaar), lid van de democratische socialisten van Amerika (onwaar), met als conclusie: wij weten niet wat hij is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah hij had natuurlijk de fabel die trump meteen de lucht in slingerde moeten omarmen en deze als absolute onomstreden feit moeten presenteren omdat de god koning in de vs altijd de waarheid spreekt.
ja, Tyler was geradicaliseerd en vond dat Charlie een haatzaaiende klojo was die dood moest.quote:Op vrijdag 19 september 2025 02:01 schreef Montagui het volgende:
Is al bekend waarom die Tyler Robinson Kirk heeft vermoord?
Druk van de regering is niet ok.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, dat snappen we heel goed.
Maar het is duidelijk dat de moederbedrijven de president niet tegen zich in het harnas wil jagen. De macht van de FCC is misschien beperkt, maar zij heeft bijvoorbeeld wel de macht om fusies te blokkeren en licenties in te trekken.
[..]
En natuurlijk kunnen ze zulke besluiten aanvechten, maar je krijgt dan te maken met een regering die zich vijandig opstelt en haar wil probeert op te leggen. Die strijd gaan deze bedrijven liever uit de weg. Het is immers veel makkelijker om je te schikken naar de wens van de regering.
Jij bent daar duidelijk blind voor. Tsja, dat mag natuurlijk.
je zal niet echt alleen zijn:quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:15 schreef asco het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Over een dikke week alweer voor de 3e keer dit jaar.![]()
![]()
Maar het is hélemaal prima dat de meeste Nederlanders zich goed laten opnaaien. Niets zo irritant om opeens Nederlands te horen in Amerika.
Godzijdank een zeldzaamheid, zeker buiten het seizoen.
Dit is gewoon niet waar. De FCC heeft al meerdere keren laten zien dat ze het bedrijven (financiëel) moeilijk kunnen maken door misbruik te maken van hun macht. Verkoop/fusies blokkeren etc.quote:Op vrijdag 19 september 2025 04:45 schreef Lyrebird het volgende:
Zo'n dreigement van de FCC is niets waard. FOS wordt beschermd door de grondwet.
Nee hoor. Ik kan van jouw woorden hierboven maken dat jij mij nu gelijk geeft. Het slaat nergens op, maar ik kan dat er wel van maken…quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:55 schreef Sanvi het volgende:
[..]
Daar kun je van maken wat je wilt
en
Jouw verdraaiing is simpelweg onjuist
staan haaks op elkaar.
Als je ergens iet van kunt maken wat je wilt, is er dus per definitie al geen sprake meer van een verdraaiing die juist of onjuist is.
Het 'je kunt er van maken wat je wilt' impliceert dat al een beetje, is het niet?
Verder lijkt het er inderdaad op dat de dader uiteindelijk links blijkt te zijn, maar dat doet niets af aan én de woorden van Kimmel en in welk licht die bezien moeten worden, én aan deze discussie zelf.
Best grappig dat je met deze zin bewijst wat ik hierboven schrijf!quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:57 schreef Sanvi het volgende:
Ergens van kunnen maken wat je wilt en jij hebt ongelijk en verdraait de woorden in één post....sommigen kunnen het.
die man is geen president, nooit geweest ook. het is volksmenner die er per ongeluk ingerold is en toen ontdekte , he, dit kan handig zijn om immuun te worden voor de juridische problemen die me achtervolgen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel gênant dat hij zich ook alleen maar omgeven heeft met kontenkikkers. Als president wil je toch ook juist mensen om je heen die soms je de waarheid kunnen vertellen? Onzekere mensen kunnen niet omgaan met commentaar...
Gelukkig doen rechtse praat media zoals fox en newsmax dat nooit en staan ze heel neutraal in de strijd.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:58 schreef VEM2012 het volgende:
Wat Kimmel hier deed is zijn kijkers een rad voor de ogen draaien.
En dit is nu wel een whataboutism.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gelukkig doen rechtse praat media zoals fox en newsmax dat nooit en staan ze heel neutraal in de strijd.
'maar hunnie´quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gelukkig doen rechtse praat media zoals fox en newsmax dat nooit en staan ze heel neutraal in de strijd.
Dat is een observatie van de totale hypocrisie van de rechtse schreeuwers die zich nu achter whataboutism verbergen om het verwerpelijke gedrag van de rechtse praat zenders maar te blijven bagitaliseren en het gedrag van een komiek wel langs de meetlat te willen leggen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En dit is nu wel een whataboutism.
Meerdere leugens op een rij. 1. is er niet gezegd dat daklozen een spuitje moeten krijgen, maar ging het om zeer gevaarlijke daklozen, indien die een behandeling zouden weigeren. De opmerking was niet kies, echter een nadere uitleg van die persoon lijkt mij dan als eerste gewenst (net zoals Mens dat wenst van die spindocter van de PvdA en haar woorden ook inschat als ongelukkig uitgedrukt).quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:14 schreef over_hedge het volgende:
Fox news moet gewoon kunnen zeggen dat daklozen een spuitje moeten krijgen. Maar oh nee als je iets over godtrump zegt. Of zijn vriendjesDat kan echt niet
Zie hierboven: leugen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is een observatie van de totale hypocrisie van de rechtse schreeuwers die zich nu achter whataboutism verbergen om het verwerpelijke gedrag van de rechtse praat zenders maar te blijven bagitaliseren en het gedrag van een komiek wel langs de meetlat te willen leggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |