Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Die personen die je landverraders noemt zijn nog steeds erg populair. De wereld verandert en de tijd van progressieve politici die vooral buiten de landsgrenzen kijken is voorbij. Je kan daar van alles van vinden maar zolang de belangen van burgers waar jij op spuugt niet behartigd worden kun je fluiten naar je federale Europa.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:26 schreef JAM het volgende: [..] De EU is inderdaad bijzonder zwak. Man is bijzonder naïef geweest ten aanzien van onbetrouwbaarheid en de willekeur waarmee de VS dit soort conflicten een richting op kan sturen. Zeker een goede aanleiding om daar de komende tijd - en snel ook - aan te gaan werken. Dan kunnen we dat soort landverradertjes en Putin-wannabees als een Wilders, Le Pen, Weidel, Abascal, etc. alleen niet bij gebruiken. Laat dat inderdaad vooral de les zijn.
De realiteit is wel dat als de VS zich zo blijft opstellen en zichzelf op het wereldtoneel zwak en vijandig blijft gedragen (onder andere Trumps mooie 'handelsoorlogen') en mot blijft zoeken met haar traditionele bondgenoten (om redenen die mij volkomen onbekend zijn) China die rol gewoon lachend zal overnemen. Daar zijn ze in vele opzichten al heel ver mee, maar ja, ze lopen er wat minder mee te koop hè.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:29 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
LOL. China!! 2 miljoen Oegoeren uitgemoord of in heropvoedingskampen gestopt. Enorme Christen vervolgingen, waar je de doodsstraf riskeert als je evangeliseert. Waar ze de absolute controle over het volk hebben, die geen enkel recht op een eigen mening heeft. Het communistische autocratische China!! Hiermee toon je wel echt je ware aard aan hoor, man man man, wat val jij door de mand.
Dus omdat Amerika het wel een keer welletjes vindt de politie agent van de wereld te moeten spelen en die rekeningen steeds te moeten betalen, én besluit na decennia te stoppen als verreweg de grootste weldoener van de wereld, stelt de VS zich vijandig op naar ons? Ik heb bij vijandig opstellen andere ideeën.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:33 schreef JAM het volgende:
[..]
De realiteit is wel dat als de VS zich zo blijft opstellen en zichzelf op het wereldtoneel zwak en vijandig blijft gedragen (onder andere Trumps mooie 'handelsoorlogen') en mot blijft zoeken met haar traditionele bondgenoten (om redenen die mij volkomen onbekend zijn) China die rol gewoon lachend zal overnemen. Daar zijn ze in vele opzichten al heel ver mee, maar ja, ze lopen er wat minder mee te koop hè.
Maand geleden had ik me gelijk gegeven.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou weer géén goed idee
Best aandoenlijk dat je vergeet dat Trump dreigt met militair geweld tegen Denemarken, handelsoorlogen uit lokt, Gaza etnisch wil zuiveren en Canada wil inlijven...quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:37 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dus omdat Amerika het wel een keer welletjes vindt de politie agent van de wereld te moeten spelen en die rekeningen steeds te moeten betalen, én besluit na decennia te stoppen als verreweg de grootste weldoener van de wereld, stelt de VS zich vijandig op naar ons? Ik heb bij vijandig opstellen andere ideeën.
Des te meer reden dat Europa zich als één blok opstelt, gezamenlijk optrekken dat maakt ons allen sterker. Geen Europa, dus alleen maar landjes individueel dat maakt ons zwak. En het is gek, en helaas ook weer niet, maar dat laatste dat lijkt de wens van radicaal rechts terwijl ze ondertussen links de schuld geven.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Sorry makker maar de EU word straks vakkundig buitenspel gezet. Als je denkt dat de EU nog wat in de melk heeft te brokkelen dan kom je nog bedrogen uit.
Allemaal onderhandelingstactiek.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Best aandoenlijk dat je vergeet dat Trump dreigt met militair geweld tegen Denemarken, handelsoorlogen uit lokt, Gaza etnisch wil zuiveren en Canada wil inlijven...
Maar de VS is niet vijandig hoor...
Als je nou voor een keer de moeite neemr om daadwerkelijk te lezen wat ik post. Ik wees erop dat het gebruikelijk is om te snijden in tv-interviews, tenzij het format live is.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:12 schreef Chivaz het volgende: [..]
Hahaha 60 minutes, alleen kritisch een kant op. Voor Kamala hadden ze het wel over om selectief vragen en antwoorden aan elkaar te plakken. Maar ik moest mij vooral niet druk maken want volgens Koosvogels is dat de normale gang van zaken.
(De rest heb ik maar even weggehaald want dat waren gewoon domme en holle opmerkingen die kant noch wal raakte)...quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
de tijd van progressieve politici die vooral buiten de landsgrenzen kijken is voorbij
Deze gloednieuwsquote:Op woensdag 12 februari 2025 18:34 schreef Eagles89 het volgende:
Je komt gewoon niet meer bij van alle positieve berichten sinds 20 januari. Je denkt net even op adem te komen en dan wordt deze goednieuws bom even gedropt:
[ x ]
Mussert was ook populair voor een tijdje. Dat maakte hem niet minder een landverrader. En dat geldt ook voor de genoemde personen en zeker voor bepaalde users in dit topic, die bedreigingen en acties tegen ons land en onze bondgenoten door een buitenlandse autocratische mogendheid toejuichen en actief propageren.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die personen die je landverraders noemt zijn nog steeds erg populair. De wereld verandert en de tijd van progressieve politici die vooral buiten de landsgrenzen kijken is voorbij. Je kan daar van alles van vinden maar zolang de belangen van burgers waar jij op spuugt niet behartigd worden kun je fluiten naar je federale Europa.
Waar kennen we dat verhaaltje ook alweer, dat de VS zich terugtrekt en de ander het laat uitzoeken om daarna een aantal jaar later heel hard te balen dat China daar op in gesprongen is met alle gevolgen van dien... Het was iets recents, een week of twee geleden voor dat Gaza deportatie dingetje op tafel kwam, een hot topicquote:Op woensdag 12 februari 2025 18:37 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dus omdat Amerika het wel een keer welletjes vindt de politie agent van de wereld te moeten spelen en die rekeningen steeds te moeten betalen, én besluit na decennia te stoppen als verreweg de grootste weldoener van de wereld, stelt de VS zich vijandig op naar ons? Ik heb bij vijandig opstellen andere ideeën.
Europa is dat verwende kindje dat ieder jaar met zn verjaardag een enorm kado krijgt, en dan opeens geen kado meer krijgt en gaat stampvoeten wat voor slechte/vijandige ouders hij heeft.
Europa kon prima zelfvoorzienend zijn geweest als ze het slim en verstandig gespeeld hadden. China en Amerika hadden dan gewoon leuke partners kunnen zijn voor puur zakelijke interesses, en niet die hopeloze afhankelijkheid die er nu ontstaan is. De oudere Fokkers kennen denk ik de Europese Gemeenschap nog wel goed, werkte als een tierelier, en landen hadden toch nog steeds volledige controle. Die werd eind jaren 90 opzij geschoven voor het EU monster met de veel te duur betaalde Zalm (pl)euro. Vanaf dat moment is alles snel downhill gegaan.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Des te meer reden dat Europa zich als één blok opstelt, gezamenlijk optrekken dat maakt ons allen sterker. Geen Europa, dus alleen maar landjes individueel dat maakt ons zwak. En het is gek, en helaas ook weer niet, maar dat laatste dat lijkt de wens van radicaal rechts terwijl ze ondertussen links de schuld geven.
Op de rug liggen met de pootjes omhoog en hopen dat Poetin, Trump of Xi ons iets gunnen. Wie verzint 't
Trump loopt te jammeren dat de VS het Panama kanaal verliest aan China.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:33 schreef JAM het volgende:
[..]
De realiteit is wel dat als de VS zich zo blijft opstellen en zichzelf op het wereldtoneel zwak en vijandig blijft gedragen (onder andere Trumps mooie 'handelsoorlogen') en mot blijft zoeken met haar traditionele bondgenoten (om redenen die mij volkomen onbekend zijn) China die rol gewoon lachend zal overnemen. Daar zijn ze in vele opzichten al heel ver mee, maar ja, ze lopen er wat minder mee te koop hè.
De Europese interne markt is groter dan die van de VS.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:43 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Europa kon prima zelfvoorzienend zijn geweest als ze het slim en verstandig gespeeld hadden. China en Amerika hadden dan gewoon leuke partners kunnen zijn voor puur zakelijke interesses, en niet die hopeloze afhankelijkheid die er nu ontstaan is. De oudere Fokkers kennen denk ik de Europese Gemeenschap nog wel goed, werkte als een tierelier, en landen hadden toch nog steeds volledige controle. Die werd eind jaren 90 opzij geschoven voor het EU monster met de veel te duur betaalde Zalm (pl)euro. Vanaf dat moment is alles snel downhill gegaan.
Er vinden gesprekken plaats alsof ze vrienden zijn. Dat is járen geleden dat er zo is gesproken tussen de VS en Rusland. Misschien zelfs wel decennia geleden, dan heb je het echt over de periode rond 1990 rond het uiteenvallen van de USSR. Alleen dát feit is al een feest waard.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Deze gloednieuws![]()
Welke precies?
Feitelijk staat er niets he?
Als de VS morgen stoppen met fossiele brandstoffen leveren, is er overmorgen geen Europese economie meer. Of nog erger: complete chaos.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Europese interne markt is groter dan die van de VS.
Onze afhankelijkheid van de VS is schromelijk overdreven.
We zijn jarenlang goede bondgenoten geweest.
Sinds Trump is dat een vies woord.
Het wordt tijd dat we de banden met de VS gaan doorsnijden en met andere landen gaan aanhalen.
Dat weet je niet.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:46 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Er vinden gesprekken plaats alsof ze vrienden zijn.
Nee, het is holle tekst.quote:Dat is járen geleden dat er zo is gesproken tussen de VS en Rusland. Misschien zelfs wel decennia geleden, dan heb je het echt over de periode rond 1990. Alleen dát feit is al een feest waard.
Je zal nog bedrogen uit komen als je gelooft in de betrouwbaarheid van de Chinezen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maand geleden had ik me gelijk gegeven.
Maar inmiddels zitten we op het punt dat de Chinezen betrouwbaarder zijn dan de Amerikanen.
Doorgaans vinden zulke gesprekken plaats met meerdere mensen, en bovendien trekt Putin het slecht als Trump leugens loopt te verkondigen. Om dit in twijfel te trekken vind ik zwak, het is te onwaarschijnlijk zoiets compleet te verzinnen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat weet je niet.
[..]
Nee, het is holle tekst.
Je weet niet wat de grondslag is van die tekst.
Iedereen kan zoiets neerpennen.
En jij slikt het als zoete koek.
Nope.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:47 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Als de VS morgen stoppen met fossiele brandstoffen leveren, is er overmorgen geen Europese economie meer. Of nog erger: complete chaos.
Kijk, dat soort zaken werken dus twee kanten uit. Het is niet de EU of Europa in bredere zin die aanstuurt op een breuk met de VS. Dat is toch echt alleen Trump. Als hij zich constant nodeloos onbetrouwbaar en vijandig opstelt, dan zal de VS daar ook onder lijden. De VS heeft een behoorlijk handelstekort ten aanzien van de EU, dus de vraag is wie daar dan zwaarder onder zal lijden. Het is sowieso een volkomen zinloloze, nutteloze en destructieve houding die hij heeft aangenomen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:47 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Als de VS morgen stoppen met fossiele brandstoffen leveren, is er overmorgen geen Europese economie meer. Of nog erger: complete chaos.
Ongetwijfeld.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:49 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Doorgaans vinden zulke gesprekken plaats met meerdere mensen,
Nee hoor.quote:en bovendien trekt Putin het slecht als Trump leugens loopt te verkondigen.
Niets is onwaarschijnlijk bij Trump.quote:Om dit in twijfel te trekken vind ik zwak, het is te onwaarschijnlijk zoiets compleet te verzinnen.
Wauw, zou je dit soort grove leugens niet even terugnemen? Waar zie jij mij iets toejuichen? Er mag wel eens opgetreden worden tegen dit soort grove beschuldigingen echt walgelijk dit.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mussert was ook populair voor een tijdje. Dat maakte hem niet minder een landverrader. En dat geldt ook voor de genoemde personen en zeker voor bepaalde users in dit topic, die bedreigingen en acties tegen ons land en onze bondgenoten door een buitenlandse autocratische mogendheid toejuichen en actief propageren.
Ik denk dat je dat echt enorm onderschat. Elders? Rusland of Qatar? Uit Qatar halen we uit nood inmiddels al enorm veel, nog meer halen maakt ons compleet afhankelijk van een Islamitische staat die Hamas als beste vrienden ziet. En Rusland hoef ik niet uit te leggen. We hebben inmiddels geen “elders” opties meer.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope.
Als de VS daarmee stopt verschuift de markt en halen we het elders.
En Europa doet er verstandig aan om ermee te stoppen.
Er hebben van de oorlog in Oekraïne geleerd dat imperialistische landen niet te vertrouwen zijn als handelspartner.
En zoals jij het schetst is de VS dat niet.
Principes zijn heel belangrijk. Maar als je ze niet hebt zal je dat niet beseffen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat had gekund, maar zullen we principes a.u.b. even thuis laten?
Genoeg principiële mensen in de politiek. Zelfs Geert Wilders is daar een goed voorbeeld van, al ben ik het niet met zijn politiek eens.quote:Er zijn zeer weinig principiële mensen en in de politiek zijn ze helemaal zeldzaam.
Je kan prima belangen van je eigen burgers behartigen en tegelijkertijd ook internationaal een rol spelen.quote:De voornaamste taak van een overheid is de belangen behartigen van de burgers. Ik zie nog steeds niet hoe mijn belangen behartigd worden door miljarden in een bodemloze put te gooien dat uiteindelijk als uitkomst zou hebben dat er rond de tafel gezeten word.
Dat is heel aardig van je. Ik heb ook een familielid geholpen met een betalingsachterstand wegwerken in 2022 toen de energieprijzen de pan uitrezen.quote:Er zijn mensen in Nederland die een hoge prijs hebben betaald voor die “principes” oude mensen die met een jas aan op de bank hebben moeten zitten. Ik heb zelf nog 2 gezinnen financieel moeten helpen op maandelijkse basis omdat de energierekening domweg niet meer te betalen viel.
Idealitait ben je soweiso een stuk minder afhankelijk van fossiele brandstoffen, maar nee, al dat geroep om duurzaamheid en een energietransitie van de afgelopen vijftig á zestig jaar was natuurlijk maar een rare linkse hobby, hè.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:51 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat echt enorm onderschat. Elders? Rusland of Qatar? Uit Qatar halen we uit nood inmiddels al enorm veel, nog meer halen maakt ons compleet afhankelijk van een Islamitische staat die Hamas als beste vrienden ziet. En Rusland hoef ik niet uit te leggen. We hebben inmiddels geen “elders” opties meer.
Niet uit nood.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:51 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat echt enorm onderschat. Elders? Rusland of Qatar? Uit Qatar halen we uit nood inmiddels al enorm veel
Hamas?quote:, nog meer halen maakt ons compleet afhankelijk van een Islamitische staat die Hamas als beste vrienden ziet.
Oh jawel.quote:En Rusland hoef ik niet uit te leggen. We hebben inmiddels geen “elders” opties meer.
Ja het blijft lachen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:54 schreef JAM het volgende:
[..]
Idealitait ben je soweiso een stuk minder afhankelijk van fossiele brandstoffen, maar nee, al dat geroep om duurzaamheid en een energietransitie is natuurlijk maar een rare linkse hobby hè.
Je hebt snijden om het beter te bekijken te maken of je hebt selectief knip en plakwerk waar 60 minutes zich schuldig aan heeft gemaakt. Niet voor de eerste keer overigens.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je nou voor een keer de moeite neemr om daadwerkelijk te lezen wat ik post. Ik wees erop dat het gebruikelijk is om te snijden in tv-interviews, tenzij het format live is.
Daar wordt verder ook niet schimmig over gedaan, vrijwel alle nieuwsprogramma's doen dat. Gesprekken duren meestal lang en je runtime is niet onbeperkt. Dus snijd je in het interview. In een tweet die ik postte werd dat uitgelegd door Jake Tapper, die een Trump-interview met FOX aanhaalde waarin ook was gesneden.
Maar je slaat dat soort dingen niet op, de (selectieve) verontwaardiging blijft.
Wacht het is géén WINNING?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:40 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Allemaal onderhandelingstactiek.
Over Brexit kan ik heel kort zijn, de kiezers zijn verraden door de conservatieven die hadden gezegd dat ze Brexit zouden leveren. Uiteindelijk zit het VK door al die politici nog steeds vast aan de EU. Dat heeft als gevolg gehad dat Labour heeft gewonnen, niet omdat ze zo’n goed verhaal hadden maar omdat de mensen simpelweg niet zijn komen opdagen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:41 schreef JAM het volgende:
[..]
(De rest heb ik maar even weggehaald want dat waren gewoon domme en holle opmerkingen die kant noch wal raakte)...
Ja, jammer is dat. Daar hebben we de afgelopen, zeg tien á vijftien jaar, echt ons voordeel meegedaan. Lekker navelstaren en naar binnen keren als antwoord op een steeds verder globaliserende, complexere en snellere wereld in de hoop dat de problemen en moeilijkheden die daaruit voortkomen vanzelf opgelost worden door ze maar te negeren en/of te pogen daar met je eigen kleine kutlandje (of dat nu Nederland, Italië of het VK is, gaat daar ook swimmingly sinds ze sinds de Brexit het hélemaal lekker zelf denken te kunnen mogen bepalen) tegen op te boksen. Toch fijn dat onze nieuwe Europese 'patriotten naïeve navelstaarders ' zo populair zijn!
Het gaat om de inhoudelijke boodschap van de geïnterviewde, diens uitlatingen. Ik neem aan dat 60 Minutes en FOX-journalisten die Trump interviewen prima zelf in kunnen schatten wat het meest belangrijk is om in het definitieve item te verwerken.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je hebt snijden om het beter te bekijken te maken of je hebt selectief knip en plakwerk waar 60 minutes zich schuldig aan heeft gemaakt. Niet voor de eerste keer overigens.
Dat jij dat meent te moeten verdedigen omdat het je beroepsgroep aangaat snap ik eerlijk gezegd nog veel minder van. Juist dat soort mensen brengen ernstige schade toe aan de perceptie van de journalistiek.
Waar zie jij mij jouw naam noemen? Maar fijn dat je zelf toegeeft tot de categorie landverraders te behoren als je onmiddellijk denkt dat het over jou gaat.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wauw, zou je dit soort grove leugens niet even terugnemen? Waar zie jij mij iets toejuichen? Er mag wel eens opgetreden worden tegen dit soort grove beschuldigingen echt walgelijk dit.
Beetje off topic hier, maar ik zeg het toch maar: wat een verschrikkelijke naïviteit.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Over Brexit kan ik heel kort zijn, de kiezers zijn verraden door de conservatieven die hadden gezegd dat ze Brexit zouden leveren. Uiteindelijk zit het VK door al die politici nog steeds vast aan de EU. Dat heeft als gevolg gehad dat Labour heeft gewonnen, niet omdat ze zo’n goed verhaal hadden maar omdat de mensen simpelweg niet zijn komen opdagen.
Farage ondertussen gaat aan kop in de peilingen dus wie weet zien we binnenkort PM Farage en gaat Brexit eindelijk geleverd worden op de manier zoals het hoort.
Alleen bestaat de GOP tdgenwoordig niet meer en zal de MAGA-cultus het stemmen echt enorm moeilijk gaan maken.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:29 schreef mcmlxiv het volgende:
Trump lijkt te denken dat de wereld als zijn persoonlijke boksbal gebruiken in het belang van de VS is. De realiteit is dat de Amerikanen die ik spreek, succesvolle Amerikanen die mede verantwoordelijk zijn voor de welvaart in dat land doodsbenauwd zijn voor de in hun ogen totale idioterie van zijn aanvallen op vrienden en pleasen van vijanden.
We moeten die handelsoorlog dan ook niet uit de weg gaan, maar vol aangaan.
Zodra binnen Amerika duidelijk wordt dat de gewone man deze oorlog betaald zal de populariteit een flink stuk dalen, hopelijk dusdanig dat de midterms over twee jaar een hopeloze zaak voor de GOP is.
'Het ware communisme is niet verwezenlijkt in de Sovjet-Unie, daarom blijven we het ideaal nastreven'. Daar doet mij de redenering van Chivaz aan denken.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:34 schreef JAM het volgende:
[..]
Beetje off topic hier, maar ik zeg het toch maar: wat een verschrikkelijke naïviteit.
Zijn de dingen die Musk thuis privaat zegt, zoontje kopieert 't.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:47 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhygfxdub22f
Ik moest lachen...omdat het zo dicht bij de waarheid komt. Of, nog leuker, de waarheid is
7 jaar geleden:quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:46 schreef Eagles89 het volgende:
Er vinden gesprekken plaats alsof ze vrienden zijn. Dat is járen geleden dat er zo is gesproken tussen de VS en Rusland.
En we weten nu wat mij moeten doen om ook Trumps vriend te worden, België binnenvallen...quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:46 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Er vinden gesprekken plaats alsof ze vrienden zijn. Dat is járen geleden dat er zo is gesproken tussen de VS en Rusland. Misschien zelfs wel decennia geleden, dan heb je het echt over de periode rond 1990 rond het uiteenvallen van de USSR. Alleen dát feit is al een feest waard.
Zo positief is het niet, zoals de plannen er nu voor liggen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:34 schreef Eagles89 het volgende:
Je komt gewoon niet meer bij van alle positieve berichten sinds 20 januari. Je denkt net even op adem te komen en dan wordt deze goednieuws bom even gedropt:
[ x ]
Het is de enige realistische oplossing. Zonder westerse troepen te sturen ga je ze niet uit het oosten van Oekraïne krijgen en ik denk niet dat er ruimte is voor nog meer sancties. Putin heeft deze strijd gewonnen en je kan je daar beter bij neerleggen tenzij je het sturen van westerse troepen en een grotere oorlog wil riskeren.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:20 schreef KoosVogels het volgende:
Jaja, echt een geweldige onderhandelaar, die Trump.
Zijn openingsbod is alles waar Poetin op hoopte, en meer. Trump geeft nog net Kiev niet cadeau aan de Russen. Wat een amateur.
Hou je aub niet voor de domme, je hoeft echt geen namen te noemen om te duiden op wie je eigenlijk doelt.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waar zie jij mij jouw naam noemen? Maar fijn dat je zelf toegeeft tot de categorie landverraders te behoren als je onmiddellijk denkt dat het over jou gaat.
Om dat nog even kracht bij te zetten, voor al die landen buiten de EU, is de EU ook een veel belangrijker handelspartner dan het VK.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Het ware communisme is niet verwezenlijkt in de Sovjet-Unie, daarom blijven we het ideaal nastreven'. Daar doet mij de redenering van Chivaz aan denken.
Terwijl het niet bijster ingewikkeld is. EU-lidstaten waren en zijn de belangrijkste handelspartners van het VK. Door de Brexit vielen de handelsvoordelen weg en werd import en export duurder. De Brexiteers hadden dat natuurlijk voorzien, maar zeiden dit op te vangen door handelsovereenkomsten te sluiten met landen buiten de EU.
Dat blijkt in de praktijk een stuk makkelijker gezegd dan gedaan. Daar komt bij dat EU-lidstaten de belangrijkste handelspartners blijven van het VK - je bent immers geneigd om meer te handelen met je naaste buren.
Farage gaat helemaal niets oplossen. Het enige wat hij doet is Britten valse hoop geven en weer jaren verspillen door een doodlopende weg in te slaan.
Maar ja, het is hun feestje. Ze zoeken het maar uit, die Britten.
Rusland heeft het ook zwaar, begrijp ik van militaire analisten. Voorraden raken uitgeput en manschappen zijn niet oneindig. De Russen kunnen deze strijd ook niet heel lang meer voortzetten.quote:Op woensdag 12 februari 2025 20:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is de enige realistische oplossing. Zonder westerse troepen te sturen ga je ze niet uit het oosten van Oekraïne krijgen en ik denk niet dat er ruimte is voor nog meer sancties. Putin heeft deze strijd gewonnen en je kan je daar beter bij neerleggen tenzij je het sturen van westerse troepen en een grotere oorlog wil riskeren.
Welk land is dat dan, België of Nederland? Waar hij overigens uitstekend gebruik maakt van de EU verdragen die het gemakkelijk maken om grensoverschrijdend te werken. Alles waar hij zo op lijkt te kotsen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waar zie jij mij jouw naam noemen? Maar fijn dat je zelf toegeeft tot de categorie landverraders te behoren als je onmiddellijk denkt dat het over jou gaat.
Uiteraard vind jij dat, net zoals de enige realistische optie Gaza schoonvegen is.quote:Op woensdag 12 februari 2025 20:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is de enige realistische oplossing.
Het blijft wonderbaarlijk hoe dingen in een paar weken konden kantelen omdat Amerikanen niet konden/wilden stemmen op een persoon dit niet werd genomineerd of gekandideerd.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:54 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik denk dat zelensky ergens wel blij is met deze extreem vijandige draai van de VS onder Trump. Want let wel, niet alleen wil trump een groot deel van Oekraine aan Rusland geven, hij wil ook nog even voor 500 miljard aan grondstoffen stelen.
Was trump iets subtieler in dit verhaal gestapt, had zelensky een lastig uitlegbaar verhaal richting zijn eigen bevolking gehad. Nú niet, nu is alles kristalhelder, Amerika is een extra vijand.
Ook voor ons is het fukken met Canada, met Mexico, met importheffingen op staal, met het etnisch willen zuiveren van Gaza en nu de achteloze uitverkoop van Oekraïne een situatie die zelfs onze meer extreme partijen dwingt om meer richting Europa te kijken. Vandaag heeft de Europese PVV fractie zich uitgesproken voor een sterkere Europese defensie industrie.
De VS is onze vijand geworden, de handelsoorlog is begonnen, hoe heet het gaat worden moet nog blijken.
EU heeft die olie en LNG keihard nodig om de leegrakende tanks weer vullen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:55 schreef Wantie het volgende:
Oh jawel.
De VS moet zijn olie ergens kwijt als Europa niet meer afneemt.
Zeker mooi dat Amerika dat heeft gedaan!quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:00 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen nav dat artikel: hoe in hemelsnaam de VS tientallen jaren lang 40%(!!!) van het totale liefdadigheidsbudget heeft uitgegeven…DANK U WEL VS dat jullie zolang zoveel geld hebben weggegeven en nu mogen wij in de rest van de wereld (hallo SA, Qatar, China) ons steentje gaan bijdragen. Dát was een netter antwoord geweest dan afgeven op het land dat tientallen een gruwelijk vermogen aan hulp heeft opgezet en uitgegeven. Want het is helemaal aan de persoon die geld weggeeft te bepalen tot hoe en wanneer. Ontzettend ondankbaar en naïef/dom om dan boos te worden op die gulle gever.
FTFYquote:Op woensdag 12 februari 2025 21:20 schreef Nober het volgende:
Carter, Biden, McConnell Trump waarom grijpt de familie nooit op tijd in?
[ x ]
Daar heeft de EU een jaar de tijd voor.quote:Op woensdag 12 februari 2025 20:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
EU heeft die olie en LNG keihard nodig om de leegrakende tanks weer vullen.
HIj stemde dus tegen een GOP-kandidaat.. Per vergissing ?quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:20 schreef Nober het volgende:
Carter, Biden, McConnell waarom grijpt de familie nooit op tijd in?
[ x ]
Dit bevriesclipje is van vorig jaarquote:McConnell released a statement after the vote saying Gabbard had “failed to demonstrate that she is prepared to assume this tremendous national trust” — echoing several concerns raised by Democrats.
Nog veel belangrijker is het feit dat afspraken tussen landen geen "zero sum game" zijn. Als ik in een winkel sta te onderhandelen over een aankoop, dan is mijn voordeel het nadeel van de verkoper, maar als het gaat om handel tussen landen dan is het vaak zaak om de cake zo groot mogelijk te maken en is de discussie over wie welk deel van de cake krijgt niet zo relevant.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:32 schreef mcmlxiv het volgende:
Een goede onderhandelaar, weet dat onderhandelen geven en nemen is en dat het allerbelangrijkste bij internationale onderhandelingen het voorkomen van gezichtsverlies van je tegenspeler is.
Een goede onderhandelaar begrijpt dat onderhandelingen beginnen met net onder het minimum bod te openen om vervolgens ergens zo hoog mogelijk bij het maximaal haalbare uit te komen.
Een goede onderhandelaar begrijpt dat het onderste uit de kan halen voor een vruchtbare bestendige relatie een contraproductieve strategie is.
Trump gedraagt zich niet als een goede onderhandelaar, Trump gedraagt zich als een zonnekoning die daadwerkelijk denkt dat hij macht heeft over andere landen en recht heeft op bezittingen van andere landen. Juist over die landen die zich als bondgenoot gedragen. Voor de korte termijn kan die strategie best even lijken te werken. Zijn tegenspelers zijn over het algemeen beschaafde mensen die even tijd nodig hebben om wel met de achterban te overleggen en af te stemmen. Voor de lange termijn heeft Trump nu al ongelofelijk veel stuk gemaakt wanneer het gaat over Amerikaanse geopolitieke belangen en de plaats van Amerika op het wereldtoneel.
De VS isoleert zich op een manier die vooral de VS pijn gaat doen. Zonder wereldmacht is de VS gewoon een land met 334 miljoen inwoners, een enorme staatsschuld en een niet bijzonder gunstige economische positie die langzaam gaat leeglopen qua kennis en invloed zoals het VK dat binnen 40 jaar klaar heeft weten te spelen.
Trump gaat zorgen dat de VS die 40 jaar enorm gaat bekorten. Twee decennia moet mogelijk zijn, zeker wanneer mensen als Musk als een dolle stier defensie en de veiligheidsdiensten op dezelfde manier gaat behandelen als USAid.
Misschien dat hij nu beseft dat hij de geschiedenis dreigt in te gaan als Von Hindenburg.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
HIj stemde dus tegen een GOP-kandidaat.. Per vergissing ?
Blijkbaar gemotiveerd
https://www.weku.org/the-(...)ational-intelligence
[..]
Dit bevriesclipje is van vorig jaar
Mwoah, je ziet natuurlijk wel vaker dat als het geen reet boeit er even principieel wordt gedaan.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:40 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Misschien dat hij nu beseft dat hij de geschiedenis dreigt in te gaan als Von Hindenburg.
Nogmaals allemaal prima maar het is niet aan een ander om te bepalen of iemand zijn (enorm veel) geld wel of niet nog wilt uitgeven aan wat dan ook. Zo sta ik er in. Of ik het er nu eens mee ben of niet, maakt niet uit, zij hebben tientallen jaren zoveel geld weggegeven en mogen op ieder moment daar ook weer mee stoppen. Als wij daar een grote mond over willen hebben moeten we zelf zorgen dat we daar massaal minstens zoveel hulp hebben gedoneerd/doneren. Dan heb je recht van spreken, maar gezien de enorme ineenstorting van alle hulp in de wereld wat ik in de media lees deed de VS veel en veel te veel tov de rest vd wereld.quote:Op woensdag 12 februari 2025 20:57 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Zeker mooi dat Amerika dat heeft gedaan!
Echter dat geld niet bij ons gekomen maar bij de landen die het nodig hebben, dus waarom zou ik moeten bedanken? Ten tweede hebben ze met die uitgaven ook heel veel invloed kunnen krijgen (dus misschien maar goed dat het ophoudt).
Veel boeren in Amerika schijnen hier ook het nadeel van te hebben ondervonden (je weet wel, de eigen burgers) plus behoorlijke voedselverspilling.
Was misschien ff handig geweest om naar oorzaak en gevolg te kijken en je hebt het over een persoon, de Amerikaanse overheid bestaat niet uit 1 persoon (hoewel) maar uit een regering. Het is niet 1 persoon die zijn geld uitgeeft, ook al lijkt het daar de laatste tijd wel op.
Hoho, Susan Collins had weer eens 'bedenkingen'.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, je ziet natuurlijk wel vaker dat als het geen reet boeit er even principieel wordt gedaan.
Al die klapwappies als Gabbard en RFK Jr. zijn natuurlijk hopeloos ongeschikt en iedere Republikein met enige ruggegraat had zich tegen hun kandidatuur uitgesproken, maar die Republikeinen met ruggegraat zijn al lang en breed verdwenen.
Daar hebben die kleine potjes inderdaad een handje van. Ik denk ook wel dat Elon thuis dergelijke uitspraken heeft gedaan.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:47 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zijn de dingen die Musk thuis privaat zegt, zoontje kopieert 't.
Nogmaals het is aan het Congres (het volk) om dat te bepalen, niet aan Musk.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:49 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Nogmaals allemaal prima maar het is niet aan een ander om te bepalen of iemand zijn (enorm veel) geld wel of niet nog wilt uitgeven aan wat dan ook. Zo sta ik er in. Of ik het er nu eens mee ben of niet, maakt niet uit, zij hebben tientallen jaren zoveel geld weggegeven en mogen op ieder moment daar ook weer mee stoppen. Als wij daar een grote mond over willen hebben moeten we zelf zorgen dat we daar massaal minstens zoveel hulp hebben gedoneerd/doneren. Dan heb je recht van spreken, maar gezien de enorme instorting van alle hulp in de wereld wat ik in de media lees deed de VS veel en veel te veel tov de rest vd wereld.
Je weet niet hoe het zit. Misschien is dit ook wel het eindbod. Trump kennende lijkt die me niet het type om veel nieuwe concessies te doen nadat die een plan in zn hoofd heeft. Dat dit het is en anders pech voor Rusland. Het is ook niet dat Rusland nou enorme vriendjes met Amerika is, als ze in de VS merken dat hun eigen belangen niet meer bovenaan staan met Trump aan het roer omdat Putin te veel eisen begint te stellen is het volgens mij ook zomaar met een enkele tweet “klaar” met de onderhandelingen. En dat wilt Putin echt wel voorkomen, dit is voor hem een unieke kans zonder gezichtsverlies de oorlog te stoppen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 20:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rusland heeft het ook zwaar, begrijp ik van militaire analisten. Voorraden raken uitgeput en manschappen zijn niet oneindig. De Russen kunnen deze strijd ook niet heel lang meer voortzetten.
Dat je om tafel gaat, is tot daaraan toe. Maar het lijkt mij dat je dan eerst met elkaar in gesprek gaat, voordat je meteen allerlei concessies doet.
Trump-adepten claimen altijd dat hij hoog inzet, dat is zijn tactiek, onderdeel van zijn vlijmscherpe handelsgeest. Maar wat hij nu doet is niet hoog inzetten, maar meteen al zijn kaarten op tafel gooien. Een bizarre manier van onderhandelen, zeker voor iemand die de ultieme dealmaker claimt te zijn.
Als openingsbod Poetin (bijna) alles geven waar hij op hoopt vind ik eerlijk gezegd maar een vreemde onderhandelingsstrategie.
Dan zouden er juridisch stappen genomen moeten worden en dan winnen ze die zaak die het aanspannen. Overigens had ik het nu wel over de reactie van Europa en de media in Europa, die zo verontwaardigd waren. Niet of het in de VS zelf nou allemaal legaal of niet is.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:51 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nogmaals het is aan het Congres om dat te bepalen, niet aan Musk.
daar lijken ze momenteel weinig boodschap aan te hebben. Wel handig als je dan yes men overal hebt gepositioneerdquote:Op woensdag 12 februari 2025 21:51 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nogmaals het is aan het Congres om dat te bepalen, niet aan Musk.
Wellicht (en China zal dat zeker doen en daar gaat de VS nog spijt van krijgen), maar een betrouwbare partner zorgt voor overdracht.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:00 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen nav dat artikel: hoe in hemelsnaam de VS tientallen jaren lang 40%(!!!) van het totale liefdadigheidsbudget heeft uitgegeven…DANK U WEL VS dat jullie zolang zoveel geld hebben weggegeven en nu mogen wij in de rest van de wereld (hallo SA, Qatar, China) ons steentje gaan bijdragen. Dát was een netter antwoord geweest dan afgeven op het land dat tientallen een gruwelijk vermogen aan hulp heeft opgezet en uitgegeven. Want het is helemaal aan de persoon die geld weggeeft te bepalen tot hoe en wanneer. Ontzettend ondankbaar en naïef/dom om dan boos te worden op die gulle gever.
Dat is MAGA Mindy.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:56 schreef Kijkertje het volgende:
Wat een dom wicht:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhysuo7qak2h
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lhysqzaxpz2b
[ afbeelding ]
Dat lijkt me niet, ook rechters moeten zich gewoon aan de grondwet houden. Wil je minder/geen geld uitgeven aan buitenlandse hulpverlening moet je dat (ter goedkeuring) aan het Congres voorleggen. Tot dan zijn de huidige afspraken daarover zijn nog steeds geldig.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:57 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dan zouden er juridisch stappen genomen moeten worden en dan winnen ze die zaak die het aanspannen. Overigens had ik het nu wel over de reactie van Europa en de media in Europa, die zo verontwaardigd waren. Niet of het in de VS zelf nou allemaal legaal of niet is.
Hulp plotsklaps stopzetten wekt verontwaardiging op.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:57 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dan zouden er juridisch stappen genomen moeten worden en dan winnen ze die zaak die het aanspannen. Overigens had ik het nu wel over de reactie van Europa en de media in Europa, die zo verontwaardigd waren. Niet of het in de VS zelf nou allemaal legaal of niet is.
Een prachtige vrouw met een enorme uitstraling. En al die traditionele media laat ze elke keer weer volledig stil achter, elke zin is raak van die vrouw. Wat een klasse.quote:
Ze kletst uit haar nek.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:07 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Een prachtige vrouw met een enorme uitstraling. En al die traditionele media laat ze elke keer weer volledig stil achter, elke zin is raak van die vrouw. Wat een klasse.
Misschien, heel misschien moet je je heel soms heel even een beetje inlezen op het onderwerp voordat je je blinde adoratie voor de oranje vetvlek spuit?quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:56 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Je weet niet hoe het zit. Misschien is dit ook wel het eindbod. Trump kennende lijkt die me niet het type om veel nieuwe concessies te doen nadat die een plan in zn hoofd heeft. Dat dit het is en anders pech voor Rusland. Het is ook niet dat Rusland nou enorme vriendjes met Amerika is, als ze in de VS merken dat hun eigen belangen niet meer bovenaan staan met Trump aan het roer omdat Putin te veel eisen begint te stellen is het volgens mij ook zomaar met een enkele tweet “klaar” met de onderhandelingen. En dat wilt Putin echt wel voorkomen, dit is voor hem een unieke kans zonder gezichtsverlies de oorlog te stoppen.
Ik vind je humor fantastischquote:Op woensdag 12 februari 2025 22:07 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Een prachtige vrouw met een enorme uitstraling. En al die traditionele media laat ze elke keer weer volledig stil achter, elke zin is raak van die vrouw. Wat een klasse.
Misschien zijn ze wat stil omdat ze niet weten hoe zo snel op dat soort bizarre leugens te reageren. Mag je onder de indruk van zijn dat ze dat zo goed kan, ik vind het vooral diep triest. De VS zwaait bizar rap hun democratie gedag, en sommige mensen juichen dat nog toe ook.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:07 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Uhhmm, waarom eigenlijk? Te veel "DEI" of "woke" ofzo?quote:
Tja, moet er nog een reden voor zijn?quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhhmm, waarom eigenlijk? Te veel "DEI" of "woke" ofzo?
Daar wordt het onderwijs vast beter van!quote:
Nou, ja. Eigenlijk wel. Al is het nog zo'n flutreden.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, moet er nog een reden voor zijn?
Hoe dommer hoe meer stemmen voor MAGA.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar heb je een puntquote:Op woensdag 12 februari 2025 22:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoe dommer hoe meer stemmen voor MAGA.
Goed verhaal. Ik wil er dit uitpikken om te benadrukken.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:32 schreef mcmlxiv het volgende:
De VS isoleert zich op een manier die vooral de VS pijn gaat doen. Zonder wereldmacht is de VS gewoon een land met 334 miljoen inwoners, een enorme staatsschuld en een niet bijzonder gunstige economische positie die langzaam gaat leeglopen qua kennis en invloed zoals het VK dat binnen 40 jaar klaar heeft weten te spelen.
Mja, wie gaat, kan, wil dat Musk vertellen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:51 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nogmaals het is aan het Congres (het volk) om dat te bepalen, niet aan Musk.
Sowieso zijn kennis en onderwijs een linkse hobby. Je gaat er vragen van stellen enzo.quote:
Musk weet dat natuurlijk ook wel.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mja, wie gaat, kan, wil dat Musk vertellen.
Dit dus, tot zover 'je moet mensen aannemen op hun skills'. Maar eerlijk is eerlijk, goed nieuws voor ons Arische ras.quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:09 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ze kletst uit haar nek.
[ afbeelding ]
Pcies. Dat is én prima te verstaan én al wat uurtjes bekend.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:47 schreef bedachtzaam het volgende:
You're not the president, you need to go away.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:47 schreef bedachtzaam het volgende:
You're not the president, you need to go away.
En dat komt niet zomaar uit de lucht vallen, mocht het zo zijn, dat is dan ingestudeerd.quote:
Het maakt verder weinig uit wat dat kind zegt.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
En dat komt niet zomaar uit de lucht vallen, mocht het zo zijn, dat is dan ingestudeerd.
Nee, dat kind pleegt een coup.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het maakt verder weinig uit wat dat kind zegt.
Helaas, hij is nog geen 35 enzoquote:
Niet ingestudeerd, kinderen vertellen de waarheid.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
En dat komt niet zomaar uit de lucht vallen, mocht het zo zijn, dat is dan ingestudeerd.
Aantal kinderen komt ook al bijna overeen!quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:38 schreef Vis1980 het volgende:
Dit is wel enorm toeval, deze meneer was ook al een fan van Romeinse groeten. Kleine wereld leven we eigenlijk in.
[ afbeelding ]
Dit lijkt me echt wel voorgezegdquote:Op woensdag 12 februari 2025 23:55 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Niet ingestudeerd, kinderen vertellen de waarheid.
Ik denk juist dat het een inkijkje geeft over de groep achter Trump, dat joch vangt natuurlijk alles op wat pappie met zijn maatjes bespreekt.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit lijkt me echt wel voorgezegd
Kleine potjes propjes ....quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:00 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik denk juist dat het een inkijkje geeft over de groep achter Trump, dat joch vangt natuurlijk alles op wat pappie met zijn maatjes bespreekt.
"Die oranje man daar die speelt alsof hij de baas is."quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:00 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik denk juist dat het een inkijkje geeft over de groep achter Trump, dat joch vangt natuurlijk alles op wat pappie met zijn maatjes bespreekt.
Biden's schuld!quote:
Waarom zagen we zoontje sowieso? Misschien dat Trump Musk heeft verteld dat hij kleine kinderen niets vond. En beetje als Poetin die zijn herder meenam naar Merkel.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:59 schreef Perrin het volgende:
Sja het klopt wel, Musk runt daar de show. Trump mag presidentje spelen.
Een beetje PR kan nooit weg toch.quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:25 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Waarom zagen we zoontje sowieso? Misschien dat Trump Musk heeft verteld dat hij kleine kinderen niets vond. En beetje als Poetin die zijn herder meenam naar Merkel.
Musk heeft Trump bij de ballen zo lijkt het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Dit zaakje stinkt ook:quote:Op woensdag 12 februari 2025 03:34 schreef Kijkertje het volgende:
De corrupte burgemeester van New York hoeft zich ook geen zorgen meer te maken over zijn vervolging.
Trump’s Plan Comes Into Focus: Make America Corrupt Again
[ afbeelding ]
Kiezen tussen wat kwaden, Iran heeft de 2 na grootste gas reserve, lijkt me een goede vervanger.quote:Op woensdag 12 februari 2025 20:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
EU heeft die olie en LNG keihard nodig om de leegrakende tanks weer vullen.
Kunnen we die niet veroveren?quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kiezen tussen wat kwaden, Iran heeft de 2 na grootste gas reserve, lijkt me een goede vervanger.
X Æ A-Xiiquote:
quote:Op donderdag 13 februari 2025 01:02 schreef Perrin het volgende:
Sja. Verder gewoon mentaal stabiel hoor.
quote:
Yep, want Musk kan als non-native geen President worden.quote:Op woensdag 12 februari 2025 23:59 schreef Perrin het volgende:
Sja het klopt wel, Musk runt daar de show. Trump mag presidentje spelen.
Volgens Trump omdat het Amerikaanse onderwijs qua kwaliteit 40e staat op de ranglijst en 1e qua uitgaven:quote:Op woensdag 12 februari 2025 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alles is een photo-op/ RLS en Trump speelt de Presidentquote:Look at Authoritarian PT Barnum's Symbols of Power:
-Brought a lectern into the Oval so he could stand behind the Seal, under the Seal & above the Seal.
-He's moved the art, standing next to Ronnie where Jackson used to be.
-Map to show his power to Name Things.
quote:Mr. Castillo has a Michael Jordan tattoo on his neck, which his sister believes border authorities took as a sign that he was a member of the gang. In one of the last messages he sent to her before detention, Mr. Castillo said that he had made it to the border and that officials “treated him badly because of the tattoos,” she said.
Ronna Rísquez, a Venezuelan investigative journalist who has written a book about the criminal group, said the authorities would be wrong to assume that someone with a Michael Jordan tattoo is a member.
Some individuals in the Tren de Aragua might wear the symbol, she said, but this has more to do with the fact that basketball — which can be played with limited resources — has become enormously popular in poorer parts of Venezuela over the last few decades.
“The passion for Michael Jordan, because he is the ultimate symbol of basketball, has been around for generations,” she said.
Ms. Castillo said the tattoos were simply part of her brother’s look, which often included shorts and sneakers and Jordan gear. She shared a past photo of him wearing a sweatshirt with the “jumpman” logo associated with Mr. Jordan.
She said she believed her brother’s affinity for Mr. Jordan had turned him into a “guinea pig” for the Trump administration’s expanding deportation program.
Altijd is waarheid de eerste slachtoffer maar we hebben het ook nog eens toegelaten door niets te doen aan het verspreiden van desinformatie, het word al vele jaren verspreid en nu kijken we vreemd dat mensen zo raar denken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 04:00 schreef Kijkertje het volgende:
Naast de voor de hand liggende gevolgen van de afbraak van USAID voor bevolkingsgroepen wereldwijd (gezondheid, rampenbestrijding, sociaaleconomische ontwikkeling, milieubescherming, democratisch bestuur en onderwijs) grijpen ook autocratische regimes de gelegenheid dankbaar aan om hun eigen heksenjacht op USAID te openen.
Authoritarian regimes around the world cheer on dismantling of USAid
Authoritarian leaders in former Soviet bloc seize on Musk’s USAid crackdown
Trump’s aid cuts will lead to a surge in propaganda and misinformation, say press freedom groups
Vergelijkbaar met Israel's propaganda-oorlog tegen UNWRA.
Een streepjescode of QRcode mocht zeker niet?quote:Op donderdag 13 februari 2025 00:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
X Æ A-Xii
"Roman numerals. Looks better tbh." aldus Grimes.
Explaining the meaning behind the name, Grimes said "X" stands for "the unknown variable". Meanwhile, "Æ" is the Elven spelling of AI, which is shorthand for artificial intelligence and the word for "love" in several languages, such as Japanese.
"A-12 = precursor to SR-17 (our favourite aircraft). No weapons, no defenses, just speed. Great in battle, but non-violent," she added. The "A" in the name also represents "Archangel", the title of a song by Burial that she has previously described as her favourite.
![]()
Las ergens dat ze nog een vraagteken overwogen hebben.quote:Op donderdag 13 februari 2025 04:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Een streepjescode of QRcode mocht zeker niet?
De populisten maken handig gebruik van het vrije woord en de bevolking is voor het grootste deel slecht geinformeerd, erg goedgelovig, niet al te nozel en beinvloedbaar. Dat is van alle tijden idd. Mij verbaast het niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 04:23 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Altijd is waarheid de eerste slachtoffer maar we hebben het ook nog eens toegelaten door niets te doen aan het verspreiden van desinformatie, het word al vele jaren verspreid en nu kijken we vreemd dat mensen zo raar denken.
Zelfs hier op fok
Maar er is geen belangenverstrengelingquote:Op donderdag 13 februari 2025 06:12 schreef Jed1Gam het volgende:
Geldverspilling enzo, Biden,Democrats, 3 miljoen naar Transseksueel onderzoek. Ondertussen:
"The State Department is planning to buy $400 million worth of armored Teslas"
https://www.businessinsid(...)rmored-teslas-2025-2
Wacht even, het is linkse arrogantie om te verwachten dat gemaakte afspraken op een ordentelijke manier worden beëindigd?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:07 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
En dat is de arrogantie van links Europa.
Het is helemaal niet bizar om de wijze waarop 1 partij de ontwikkelingssamenwerking stopt te veroordelen.quote:Het is dus helemaal aan de gever te bepalen wat die met zn geld doet. En wanneer. Die levens (en nog veel meer) waren ook verloren gegaan als er helemaal geen Amerikaans geld was geweest. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben trouwens, maar ik zeg wel dat het 100% de keuze van een gever is hoe en wanneer die stopt met geld weggeven. Het is echt bizar om de sponsor te gaan veroordelen als die stopt na tientallen jaren van eindeloos geld geven.
Trump sleept niet het beste eruit voor Amerika, maar wèl voor zichzelf.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat doen we regelmatig en dat is helaas in de politiek volstrekt normaal. Zoals FreshPrince terecht aangaf, principes kosten geld en worden geschonden als de situatie daar om vraagt.
En je zal wel moeten als politicus want je moet ten aller tijden het beste voor je land/jezelf eruit slepen.
Magapaai lieg jezelf voor modus aan: Wat goed voor trump is is goed voor amerika. Als Trump groot wordt dan wordt amerika ook weer groot.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump sleept niet het beste eruit voor Amerika, maar wèl voor zichzelf.
In Magaland.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Hier zal vast een logische verklaring voor zijn, het kan toch niet waar zijn dat de media betaald word om een bepaald narratief de wereld in te zenden? Dat zouden ze toch nooit doen, de media is volstrekt onafhankelijk en ze controleren de macht toch?
Je geeft geen fuck om inflatie, de afgelopen jaren heb je er met geen woord over gerept ondanks dat Biden zelf beloofde de inflatie te beteugelen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Magaland.
Daar slikken ze de tweets van Musk als zoete koek en is elke media outlet verspreider van leugens.
Dit is daar weer zo'n mooi voorbeeld van.
En ondertussen blijft de inflatie in de VS stijgen..
Maar dat is niet belangrijk.
Mooi man hoe jouw godheid en zijn aartsengel eerst de softpower van Amerika opruimen met het ontmantelen van USAid en nu de hardpower vernietigen door de black budgets van defensie en de inlichtingendiensten te openbaren.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Hier zal vast een logische verklaring voor zijn, het kan toch niet waar zijn dat de media betaald word om een bepaald narratief de wereld in te zenden? Dat zouden ze toch nooit doen, de media is volstrekt onafhankelijk en ze controleren de macht toch?
En dat heeft hij ook gedaan.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je geeft geen fuck om inflatie, de afgelopen jaren heb je er met geen woord over gerept ondanks dat Biden zelf beloofde de inflatie te beteugelen.
Opzich heb je hierin een punt en zijn wij niet degene die daarover gaan, echter is dit geld waar het congres normaal gesproken over beslist en niet 1 persoon die niet is verkozen. Dus hier gaat sowieso iets fout en degene die er nu over beslist heeft officieel niet de bevoegdheid.quote:Op woensdag 12 februari 2025 21:49 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Nogmaals allemaal prima maar het is niet aan een ander om te bepalen of iemand zijn (enorm veel) geld wel of niet nog wilt uitgeven aan wat dan ook. Zo sta ik er in. Of ik het er nu eens mee ben of niet, maakt niet uit, zij hebben tientallen jaren zoveel geld weggegeven en mogen op ieder moment daar ook weer mee stoppen. Als wij daar een grote mond over willen hebben moeten we zelf zorgen dat we daar massaal minstens zoveel hulp hebben gedoneerd/doneren. Dan heb je recht van spreken, maar gezien de enorme ineenstorting van alle hulp in de wereld wat ik in de media lees deed de VS veel en veel te veel tov de rest vd wereld.
Wauw. 9 miljoen maar liefst.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Transparantie is een vies woord in progressieve kringen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Mooi man hoe jouw godheid en zijn aartsengel eerst de softpower van Amerika opruimen met het ontmantelen van USAid en nu de hardpower vernietigen door de black budgets van defensie en de inlichtingendiensten te openbaren.
Ik ben om, Trump/Musk zijn fantastisch. Nooit heeft de linkse wereld een betere bondgenoot gehad!
Nou, dan gaan we zien hoe ontzettend transparant het door jou zo geliefde nieuwe regime zal zijn. Ik zet in op een permeabiliteit van maximaal 5%. En dan zit ik nog ruim denk ik.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Transparantie is een vies woord in progressieve kringen.
Ah, ja, Nederland ging wel even slapend rijk worden van de goedkoop Russisch gas rotonde. Dat waren nog eens mooie sprookjes. Toen ook al een dom opportunistisch idee.quote:
En als dat gebeurt dan is dat natuurlijk alsnog de schuld van Biden.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:54 schreef V. het volgende:
[..]
En dat heeft hij ook gedaan.
En nu Trump een streep heeft gezet door Bidens Inflation Reduction Act gaat de inflatie weer omhoog.
Wie kon dat nou zien aankomen...
Don't be daft.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, en de paashaas komt tijdens pasen eitjes verstoppen in je tuin.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:54 schreef V. het volgende:
[..]
En dat heeft hij ook gedaan.
En nu Trump een streep heeft gezet door Bidens Inflation Reduction Act gaat de inflatie weer omhoog.
Wie kon dat nou zien aankomen...
Trump noemde het gisteren al de "Biden Inflation".quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En als dat gebeurt dan is dat natuurlijk alsnog de schuld van Biden.
En magacisten geven geen fuck om objectieve feiten liegen als de pest en verspreiden vol trots nog meer voorgekauwde doorzichtige propaganda leugens van Musk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je geeft geen fuck om inflatie, de afgelopen jaren heb je er met geen woord over gerept ondanks dat Biden zelf beloofde de inflatie te beteugelen.
Maar goed miljoenen voor social engineering, zal wel te maken hebben met het promoten van mondkapjes en een push voor vaccinaties.
Zegt de man die Trump beschuldigt van het veroorzaken van inflatie terwijl de beste man nog geen 3 weken president is. Ik ben hier om de oren geslagen met allerlei tweets en artikelen dat gevolgen van beleidswijzigingen minimaal 2 jaar duren voor dat het effect heeft.quote:
🎵Cry me a river 🎵quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En magacisten geven geen fuck om objectieve feiten liegen als de pest en verspreiden vol trots nog meer voorgekauwde doorzichtige propaganda leugens van Musk.
Maar goed de billions en billions die in de zakken van Elon verdwijnen door overheids investeringen worden tenminste niet suggestief door Elon benoemd tot fraude dus dat is gewenste subsidie. Terwijl Elon en Trump roepen alles aan te pakken wat gewoon voor iedereen zichtbaar is dat dit niet waar is en erg selectief is.
"I will lower prices on day one, inflation will go down on day one, eggs will be cheaper on day one" (ad infinitum)quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zegt de man die Trump beschuldigt van het veroorzaken van inflatie terwijl de beste man nog geen 3 weken president is. Ik ben hier om de oren geslagen met allerlei tweets en artikelen dat gevolgen van beleidswijzigingen minimaal 2 jaar duren voor dat het effect heeft.
Die regel geld nu ineens niet meer?
Jank ons een rivier dan maar bij elke x met je suggestief geneuzel die je hier vanaf nu plaatst.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:41 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Gelukkig zijn de democraten tussen het huilen om Musk en Trump nog altijd hard aan het werk om de zeer belangrijke problemen van het land het hoofd te bieden.
Met de algehele laaggeletterdheid van de Amerikanen snap ik wel dat ze te lang blijven hangen op het woordje man :xquote:Op donderdag 13 februari 2025 09:41 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Gelukkig zijn de democraten tussen het huilen om Musk en Trump nog altijd hard aan het werk om de zeer belangrijke problemen van het land het hoofd te bieden.
Uitermate kortzichtig, in mijn opinie, met alle respect.quote:Op woensdag 12 februari 2025 20:53 schreef Vallon het volgende:
Het zou wijs zijn dat de EU alle moraal aangaande klimaat en eigen idealisme, laat varen. Wanneer de wereld om de EU niets geeft om afspraken of waarden, heeft het weinig zin dat de EU zich daar nog sterk voor maken. Fijn om ergens gelijk in te hebben dat van geen waarde is wanneer dat niet tot werking kan worden gebracht.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:30 schreef V. het volgende:
[..]
Trump noemde het al gisteren de Biden Inflation.
Zeg wat vind jij er eigenlijk van dat Trump, de sTeRkE LeiDeR, de cuck van Poetin is?quote:
Het is nu eenmaal een sector dat meer mannen aantrekt dan vrouwen. Het heeft weinig tot niets te maken met het woord manufacturing dat er relatief weinig vrouwen kiezen om daar te werken.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Met de algehele laaggeletterdheid van de Amerikanen snap ik wel dat ze te lang blijven hangen op het woordje man :x
Al is er wel degelijk goed onderbouwd wetenschappelijk bewijs voor de invloed van taalgebruik in vacatures en het effect op de kandidaten die zich melden
Eén woordje onbrak, die heb ik in vet weer toegevoegd. Kleine omissie, wel een groot verschil in betekenis. Was per ongeluk, toch? We willen natuurlijk niet een verkeerd beeld scheppen...quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar goed miljoenen voor social engineering defence, zal wel te maken hebben met het promoten van mondkapjes en een push voor vaccinaties.
Als die CEO zeer actief betrokken was bij de campagne en het voor de kiezers zeer duidelijk was wat er zou gaan gebeuren als hun keuze zou gaan winnen, dan is dat inderdaad een heel ander verhaal. Als een topman van een succesvol bedrijf in Nederland dagelijks actief campagne voert met een Timmermans en duidelijk aangeeft “ik ga als we winnen voor Timmermans het hele klimaatprobleem oplossen want ik heb daar de kennis en ervaring voor” dan zouden we dat alleen maar moeten toejuichen. Als je ziet wat er allemaal ontdekt werd en as we speak ontdekt wordt aan fraude en de reinste onzin uitgaven bij die hulporganisaties…dan kan ik alleen maar zeggen: goed bezig.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:26 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Opzich heb je hierin een punt en zijn wij niet degene die daarover gaan, echter is dit geld waar het congres normaal gesproken over beslist en niet 1 persoon die niet is verkozen. Dus hier gaat sowieso iets fout en degene die er nu over beslist heeft officieel niet de bevoegdheid.
Of zou je het ook geen probleem vinden als de ceo van Ahold of ASML opeens gaat beslissen waar ons geld naartoe gaat en ministeries gaat opheffen?
Als je ervan uit gaat dat alleen de Republikeinen de waarheid spreken dan begrijp ik jequote:Op donderdag 13 februari 2025 09:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Straks zijn we arm, geopolitiek machteloos én is de wereld onleefbaar omdat de rest van de wereld geen reet geeft om die idealen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:53 schreef cynicus het volgende:
[..]
Uitermate kortzichtig, in mijn opinie, met alle respect.
Ons blind staren op elke actuele scheet en in paniek ander beleid maken levert een koers op die nergens toe leidt. En je blijft daarmee blind voor de enorme olifant in de kast: de lange termijngevolgen. Klimaat mitigatie heeft naar mijn idee weinig met idealisme van doen maar met economische redenen (mitigatie is goedkoper dan adaptatie) en nog zoveel meer goede redenen.
De inzet op schone energie (wind, zon, kern, water) helpt niet alleen voor de klimaatgevolgen maar ook voor het milieu, onze directe leefomgeving, onze politieke onafhankelijkheid, het niet steunen van terroristenstaten etc. Kortom, deze is toepasselijk:
[ afbeelding ]
Er mee stoppen omdat anderen het ook doen is een gevalletje Tragedie van de Meent. Het behouden van de morele hoge grond is ook belangrijk, immers, wanneer je als rijk Europa al niks doet zul je ook nooit anderen kunnen vragen/eisen mee te doen.
Jij kijkt ook geen seconde verder he.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Weleens gehoord van belangenverstrengeling. Dat zou het populaire woord in Nederland zijn in zo'n situatie.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:07 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Als die CEO zeer actief betrokken was bij de campagne en het voor de kiezers zeer duidelijk was wat er zou gaan gebeuren als hun keuze zou gaan winnen, dan is dat inderdaad een heel ander verhaal. Als een topman van een succesvol bedrijf in Nederland dagelijks actief campagne voert met een Timmermans en duidelijk aangeeft “ik ga als we winnen voor Timmermans het hele klimaatprobleem oplossen want ik heb daar de kennis en ervaring voor” dan zouden we dat alleen maar moeten toejuichen. Als je ziet wat er allemaal ontdekt werd en as we speak ontdekt wordt aan fraude en de reinste onzin uitgaven bij die hulporganisaties…dan kan ik alleen maar zeggen: goed bezig.
Dat er mensenlevens verloren zijn gegaan of nog zullen gaan is natuurlijk triest, maar er gaan iedere dag onnodig oneindig veel mensen dood, je hebt het over een enorme inspanning en onderneming om al die hulp aan te pakken, ik snap dan wel dat er ook slachtoffers vallen. Die overigens ook waren gevallen als er géén hulp was geweest en misschien ook wel waren gevallen als het allemaal wat langzamer/bureaucratisch was verlopen. Want de echte hoogste nood wordt echt nog wel gegeven, desnoods vrijwillig door de mensen ter plaatse. Die hulpverleners laten mensen niet zomaar doodgaan, en ik kan me ook niet voorstellen dat omdat de geldkraan dicht gedraaid er de volgende dag al geen geld meer is, als ik een dag te laat salaris krijg zit ik ook niet meteen in nood. En tuurlijk zullen er altijd uitzonderingen zijn die de regel bevestigen. Maar wat ik overal zie en lees is Musk hartstikke goed bezig
En de Amerikaanse kiesers vinden dat ook, Trump peilt een stuk beter dan in 2016-2020.
Hier Clark County. Het ziet er mijns inziens raar uitquote:Op donderdag 13 februari 2025 10:12 schreef Barbusse het volgende:
Ik zie alleen maar rage twiets over fraude van trump en die nepo apartheid baby en co, maar geen enkele daadwerkelijke aanwijzing ervoor.
Lijkt me een klusje voor het ministerie van onderwijs.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het blijkt weer dat er meer aandacht op scholen moet komen voor politicologie en economie
Man, man, man en de idioten maar juichen. Dit is corruptie van de allerhoogste plank.quote:
Die betaling start in 2018, staat notabene op die screenshot, en WIE was er toen president die hiermee 'akkoord' ging...?quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
'Money went to repairring roads! Fraude! A road doesn't do any labour!'quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het blijkt weer dat er meer aandacht op scholen moet komen voor politicologie en economie. Geldstromen binnen de overheid zijn nu eenmaal niet hetzelfde als binnen een gezin. Alle uitgaven zijn ondergeschikt aan goedkeuring door de volksvertegenwoordiging.
Maar ja, als je dat niet weet of begrijpt, zoals Trump en Musk bewijzen , kun je overal fraude of verspilling van maken.
ijdele hoop dat infighting rond budget problemen, health care problemen en stijgende problemen voor boeren die zijn geconfronteerd met weggevallen contracten en weggevallen arbeiders voor onenigheid zorgenquote:Op donderdag 13 februari 2025 11:11 schreef Gunner het volgende:
Men zegt hier, terecht, dat het Congres, trump kan en moet tegenhouden maar dat is in handen van de reps die nog nooit tegen hem zijn ingegaan. En er is niemand die het durft waarschijnlijk gezien de partij discipline. Waarom verwachten we dit dan?
Daar gaan we inderdaad achterkomen, maar voor grote beslissingen heeft Trump toch echt een grote meerderheid nodig en die hebben de republikeinen niet in het congresquote:Op donderdag 13 februari 2025 11:11 schreef Gunner het volgende:
Men zegt hier, terecht, dat het Congres, trump kan en moet tegenhouden maar dat is in handen van de reps die nog nooit tegen hem zijn ingegaan. En er is niemand die het durft waarschijnlijk gezien de partij discipline. Waarom verwachten we dit dan?
Jij was toch van real-politiek en zo? Ben je nou echt zo dom?quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoeveel van de Trump stemmers zullen afhankelijk zijn van Medicare of andere hulp? Maar waarschijnlijk zien ze zichzelf nooit zo, enkel anderen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:32 schreef Vis1980 het volgende:
[ x ]
Lol, je bent nu zelfs een parasiet als je hulp krijgt.
En als je ziet hoeveel er naar Musk zelf gaat, is hij misschien wel de grootste parasiet.
Nou ja, het opheffen van ministeries en het ontslaan van rechters lijkt me wel grote beslissingen toch?quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:32 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Daar gaan we inderdaad achterkomen, maar voor grote beslissingen heeft Trump toch echt een grote meerderheid nodig en die hebben de republikeinen niet in het congres
En dan hebben we nog "adviseur" Musk die compleet buiten alle toezicht valt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:11 schreef Gunner het volgende:
Het idee alleen al dat je blij bent dat je niet geraakt wordt door acties van de overheid, gedeeld door de overheid zelf. Dat geeft toch per definitie al aan dat je weet dat het in en in slecht is? Gehandicapten zijn parasieten, hahaha en zo'n man blijven steunen. Nou ja steunen, het is meer gewillig open staan met beide billen in de hoop dat Musk daar zijn DOGE in leegt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoeveel van de Trump stemmers zullen afhankelijk zijn van Medicare of andere hulp? Maar waarschijnlijk zien ze zichzelf nooit zo, enkel anderen.
Maar geen belangenverstrengelingen hoor, daar heb je nu juist die checks voor...quote:
Voor grote beslissingen als het totaal in de soep laten draaien van de overheid heeft hij het congres helemaal niet nodig. Een "adviserende" miljardair is genoeg.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:32 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Daar gaan we inderdaad achterkomen, maar voor grote beslissingen heeft Trump toch echt een grote meerderheid nodig en die hebben de republikeinen niet in het congres
Deze kliek autocraten moet natuurlijk wel goed beschermd worden tegen de 2e amendement, zeg maar de Luigi's van deze wereld.quote:
https://news.gallup.com/p(...)atistics-trends.aspxquote:Op donderdag 13 februari 2025 10:23 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Zou graag een lijstje zien met peilingen van alle presidenten na eerste weken. Dan zegt het "iets".
Biden heeft inderdaad de inflatie in de VS weten te beteugelen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar goed miljoenen voor social engineering, zal wel te maken hebben met het promoten van mondkapjes en een push voor vaccinaties.
Zou zeggen van wel ja, maar weet niet wat er normaal gesproken moet gebeuren om dit erdoorheen te krijgenquote:Op donderdag 13 februari 2025 11:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nou ja, het opheffen van ministeries en het ontslaan van rechters lijkt me wel grote beslissingen toch?
Klopt, degenen met de laatste inkomens moeten bloeden voor de belastingverlaging voor de oligarchen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het idee alleen al dat je blij bent dat je niet geraakt wordt door acties van de overheid, gedeeld door de overheid zelf. Dat geeft toch per definitie al aan dat je weet dat het in en in slecht is? Gehandicapten zijn parasieten, hahaha en zo'n man blijven steunen. Nou ja steunen, het is meer gewillig open staan met beide billen in de hoop dat Musk daar zijn DOGE in leegt.
Ja, BNW-adept he.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:25 schreef Vis1980 het volgende:
'Push voor vaccinaties'
Je moet toch wel van dood en verderf houden als je vaccinaties als iets slechts ziet.
Dus we hebben hier het departement van defensie dat blijkbaar een geheime operatie is gestart voor 'large scale social deception', en om dat uit te voeren leggen ze netjes vast dat ze 9 miljoen geven aan een organisatie die 1,5mlrd winst per jaar maakt, want blijkbaar is dat wel genoeg om zo'n bedrijf naar je hand te zetten.quote:Op donderdag 13 februari 2025 07:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Wat een walgelijke vent is het toch ook...quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:32 schreef Vis1980 het volgende:
[ x ]
Lol, je bent nu zelfs een parasiet als je hulp krijgt.
En als je ziet hoeveel er naar Musk zelf gaat, is hij misschien wel de grootste parasiet.
Zeker walgelijk, maar ik vind het nog walgelijker om zo iemand toe te juichen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat een walgelijke vent is het toch ook...
Het grappige is dat het gewoon bedrijfsafhankelijk is. Ik heb in fabrieken gestaan waar de meerderheid van de krachten uit vrouwen van 50 bestond, of een fabriek in Zweden waar veel jonge vrouwen werkten.quote:Op donderdag 13 februari 2025 09:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal een sector dat meer mannen aantrekt dan vrouwen. Het heeft weinig tot niets te maken met het woord manufacturing dat er relatief weinig vrouwen kiezen om daar te werken.
Technische beroepen zijn gewoon niet populair onder vrouwen en dat is in mijn ogen echt geen probleem. Er zijn relatief weinig mannen die de verzorging kiezen om maar wat te noemen. We moeten gewoon accepteren dat mannen en vrouwen niet hetzelfde zijn.
Daar kan je veel over zeggen, maar het is wel transparant! (dat het corruptie is)quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Man, man, man en de idioten maar juichen. Dit is corruptie van de allerhoogste plank.
We have always been at war with Eastasia.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
De VS onder Trump is niet langer onze bondgenoot, noch onze vriend.
Alles wat telt, is het beeld waarin zaken voor de mensen gaan.quote:Op donderdag 13 februari 2025 06:12 schreef Jed1Gam het volgende:
Geldverspilling enzo, Biden,Democrats, 3 miljoen naar Transseksueel onderzoek. Ondertussen:
"The State Department is planning to buy $400 million worth of armored Teslas"
https://www.businessinsid(...)rmored-teslas-2025-2
Niet zo mooi.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
De VS onder Trump is niet langer onze bondgenoot, noch onze vriend.
We isoleren onzelf omdat we niet mee gaan in de dictoriaale wind in de VS, Rusland en China?quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet zo mooi.
We houden onderhand heel weinig bondgenoten over, en met velen hebben wij een vijandige relatie of op z'n minst een hele ambivalente relatie zoals Turkije.
We isoleren onszelf.
Wij kiezen onze EU leiders ook niet he. In Rusland en USA tenminste wel. En in China heb je een politbureau.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:05 schreef Momo het volgende:
[..]
We isoleren onzelf omdat we niet mee gaan in de dictoriaale wind in de VS, Rusland en China?
Voor alle duidelijkheid: het is de VS die zich van ons afkeert, niet andersom.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet zo mooi.
We houden onderhand heel weinig bondgenoten over, en met velen hebben wij een vijandige relatie of op z'n minst een hele ambivalente relatie zoals Turkije.
We isoleren onszelf.
Ohja kiezen ze in Rusland hun eigen leider? Je kunt van alles vinden van ons systeem. Maar misschien is het beter dat niet een club alle macht kan grijpen. Extreemrechts en extreemlinks sluit je zo wel redelijk uit.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij kiezen onze EU leiders ook niet he. In Rusland en USA tenminste wel. En in China heb je een politbureau.
Laten we niet doen alsof wij beter zijn dan de ander, want dat zijn we niet. Wij zitten ook trapped in een systeem van propaganda.
Eigenlijk moet ik ook helemaal niet happen...quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij kiezen onze EU leiders ook niet he. In Rusland en USA tenminste wel. En in China heb je een politbureau.
Laten we niet doen alsof wij beter zijn dan de ander, want dat zijn we niet. Wij zitten ook trapped in een systeem van propaganda.
Ja of we moeten een beetje meebewegen met de Amerikanen. Ook in de EU is er bij velen de wens om een wat meer naar binnengericht politiek beleid. Kun je wel of niet leuk vinden, maar zo is het eenmaal wel. In een veranderende wereld moet je mee veranderen. Nee je hoeft niet gelijk de EU te veranderen in een fascistoïde staat. Maar alles hetzelfde laten omdat een bepaalde politieke orde dat zo wil is een recept voor verlies en ellende.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid: het is de VS die zich van ons afkeert, niet andersom.
De EU kijkt juist naar andere landen en werelddelen, probeert meer de samenwerking te zoeken. Recente voorbeelden zijn handelsovereenkomsten met een aantal Zuid-Amerikaanse landen en Mexico.
Vanwege Trumps vijandige houding zoekt ook Canada toenadering tot de EU, net zoals het VK. De houding van de VS richting Oekraïne zal de samenwerking tussen Canada, het VK en de EU alleen maar versterken.
Ik ben weliswaar niet gelukkig met de huidige koers van de Amerikanen, maar wij zijn niet degenen die ons isoleren. Dat zijn de Amerikanen.
Wij hebben meer vrijheid dan Rusland of China. Nu moet je mij met China er ook een. Maar minder vergeleken met een USA of Zwitserland. Als je dat niet ziet, ben je geen serieuze gesprekspartner.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigenlijk moet ik ook helemaal niet happen...
Je snapt hopelijk dat de persvrijheid en persoonlijke vrijheden ernstig beknot worden in Rusland en China, dat dit niet is te vergelijken met de situatie in de EU.
Het staat je uiteraard vrij dat te ontkennen, maar in dat geval ben je gewoon geen serieuze gesprekspartner.
Het gesprek ging dan ook over China en Rusland, dus niet zo vreemd dat ik die landen noem, Willempie.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij hebben meer vrijheid dan Rusland of China. Nu moet je mij met China er ook een. Maar minder vergeleken met een USA of Zwitserland. Als je dat niet ziet, ben je geen serieuze gesprekspartner.
Jij stelde dat de EU geen bondgenoten meer overhoudt, waarna ik jou wees op de samenwerkingen die met andere landen worden gesmeed. Ik heb dus eigenlijk geen idee waar het bovenstaande een reactie op is.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja of we moeten een beetje meebewegen met de Amerikanen. Ook in de EU is er bij velen de wens om een wat meer naar binnengericht politiek beleid. Kun je wel of niet leuk vinden, maar zo is het eenmaal wel. In een veranderende wereld moet je mee veranderen. Nee je hoeft niet gelijk de EU te veranderen in een fascistoïde staat. Maar alles hetzelfde laten omdat een bepaalde politieke orde dat zo wil is een recept voor verlies en ellende.
Ook hiermee negeer je weer wat ik schrijf. Ik constateer dat het VK en Canada meer toenadering zoeken tot de EU, vooral vanwege de vijandige houding van Trump. Dus ook hier geldt dat ik geen idee heb waar bovenstaande nou precies een reactie op is.quote:Grappig dat je VK noemt. Niet zo heel lang geleden waren het "jouw soort users" die blij waren dat ze waren opgerot. Lagen alleen maar dwars. En de enige reden waarom men nu dweept met VK is omdat Starmer MP is.
Dat je geen idee hebt blijkt wel uit jouw posts.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij stelde dat de EU geen bondgenoten meer overhoudt, waarna ik jou wees op de samenwerkingen die met andere landen worden gesmeed. Ik heb dus eigenlijk geen idee waar het bovenstaande een reactie op is.
[..]
Ook hiermee negeer je weer wat ik schrijf. Ik constateer dat het VK en Canada meer toenadering zoeken tot de EU, vooral vanwege de vijandige houding van Trump. Dus ook hier geldt dat ik geen idee heb waar bovenstaande nou precies een reactie op is.
Welke vrijheden missen we volgens jou dan ten opzicht van de VS? Autorijden op je 16e, alcohol vanaf 21, in sommige staten al verdere legalisatie van wiet?quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:16 schreef phpmystyle het volgende:
. Maar minder vergeleken met een USA of Zwitserland..
Iets met wapens waarschijnlijk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Welke vrijheden missen we volgens jou dan ten opzicht van de VS? Autorijden op je 16e, alcohol vanaf 21, in sommige staten al verdere legalisatie van wiet?
quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:25 schreef Vis1980 het volgende:
'Push voor vaccinaties'
Je moet toch wel van dood en verderf houden als je vaccinaties als iets slechts ziet.
bron: https://www.cbsnews.com/n(...)reventable-symptoms/ February 12, 2025 / 12:50 PM ESTquote:As a West Texas county is dealing with a measles outbreak, experts are reminding Americans outbreaks like these can be avoided with safe, effective and available vaccines.
Health officials confirmed Tuesday that two dozen people have been identified with measles in Gaines County, Texas, which has one of the highest rates of vaccine exemptions in the entire state. All of the confirmed measles cases in the county involve unvaccinated residents, and nine patients have been hospitalized.
"It is troubling, because this was completely preventable," Dr. Amesh Adalja, an infectious disease physician and senior scholar at Johns Hopkins, told CBS News on Wednesday. "What we're seeing is, one of the places in Texas — it has the lowest vaccination rates, the highest school exemption rates from measles vaccination — having a measles outbreak, including hospitalizations of individuals who've been infected with measles."
Adalja said this should act as a reminder that measles is still a risk when proper precautions aren't taken.
"It's the most contagious infectious disease known to humans.
Nee. Maar een pers kan daar meer dan hier in de EU. Zie wat Trump en Musk kunnen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Welke vrijheden missen we volgens jou dan ten opzicht van de VS? Autorijden op je 16e, alcohol vanaf 21, in sommige staten al verdere legalisatie van wiet?
True true. Ik hoef ook geen Amerikaan te worden met hun workaholic mentaliteit en winners take it all. Rijnlands model boven het angelsaksische model.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Iets met wapens waarschijnlijk.
Maar ik durf te zeggen dat ik toch zeker minstens 20 dagen meer aan vrijheid per jaar heb dan de gemiddelde Amerikaan.
Een flink stuk media die zijn publiek boos maakt en door blijft voeren met verfierbare leugens en daarmee door kan blijven gaan. Goebels zou dit de ultieme natte droom vinden...quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. Maar een pers kan daar meer dan hier in de EU. Zie wat Trump en Musk kunnen.
[..]
Rusland is geen supermacht, maar een economische dwerg met een grote bek. Het land stelt zich extreem vijandig op, intimideert buurlanden en voert een veroveringsoorlog tegen Oekraïne. We hoeven geen vrienden, bondgenoten of zelfs maar partners te zijn met de Russen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat je geen idee hebt blijkt wel uit jouw posts.
Jij ziet toch ook wel dat de EU waardevolle bondgenoten dreigt te verliezen, en dat tracht te compenseren met economieën die véél kleiner zijn dan die van een USA, RUS, of China. Als je dat niet ziet dan begrijp je niet wat geopoitiek inhoudt.
En er is wel een verschil tussen "toenadering" zoeken en georganiseerd in federatie vorm kunnen opereren om doelstellingen te behalen. Het zijn gelegenheidscoalities die je noemt.
Je gooit hier van alles bij elkaar en gaat al uit van één scenario. We kunnen nu nog niks voorspellen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rusland is geen supermacht, maar een economische dwerg met een grote bek. Het land stelt zich extreem vijandig op, intimideert buurlanden en voert een veroveringsoorlog tegen Oekraïne. We hoeven geen vrienden, bondgenoten of zelfs maar partners te zijn met de Russen.
Voor China is de EU een belangrijke handelspartner. Trump zal deze twee partijen alleen maar nader tot elkaar brengen met z'n agressieve tariff-beleid.
De EU moet zichzelf vooral opnieuw uitvinden, uitgaan van de eigen kracht.
Betaalde vrijheid zelfs.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Iets met wapens waarschijnlijk.
Maar ik durf te zeggen dat ik toch zeker minstens 20 dagen meer aan vrijheid per jaar heb dan de gemiddelde Amerikaan.
Ik heb wel afdelingen meegemaakt waar alleen vrouwen werkten. Heel lang geleden bij Philip Morris had je zo’n afdeling waar een stuk of 20 vrouwen rond een tafel zaten om de belastingzegeltjes van pakjes sigaretten af te halen. Simpel handenarbeid dus waar helemaal geen technische kennis voor nodig was.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:18 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het grappige is dat het gewoon bedrijfsafhankelijk is. Ik heb in fabrieken gestaan waar de meerderheid van de krachten uit vrouwen van 50 bestond, of een fabriek in Zweden waar veel jonge vrouwen werkten.
Feit is dat je vacaturetekst een enorme invloed heeft op wie er solliciteren, maar het lijkt me onzinnig om het woord manufacturing te gaan omzeilen.
Ik denk dat je kennis en ervaring nogal verouderd isquote:Op donderdag 13 februari 2025 15:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb wel afdelingen meegemaakt waar alleen vrouwen werkten. Heel lang geleden bij Philip Morris had je zo’n afdeling waar een stuk of 20 vrouwen rond een tafel zaten om de belastingzegeltjes van pakjes sigaretten af te halen. Simpel handenarbeid dus waar helemaal geen technische kennis voor nodig was.
Ik denk dat het vooral daar mee te maken heeft en misschien met het soort product.
Vooral omdat het gewoon (verbasterd) Latijn is voor manu (met de hand) facturing (maken).quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:18 schreef Fretwork het volgende:
Feit is dat je vacaturetekst een enorme invloed heeft op wie er solliciteren, maar het lijkt me onzinnig om het woord manufacturing te gaan omzeilen.
Nee, Rusland is even groot als, en vele malen zwakker dan we dachten. Rusland snakt ook naar adempauze in de door Poetin begonnen oorlog. Miljoenen gewonden, van zwaar gehandicapt tot geestelijk gebroken, honderdduizenden doden, enorm veel materieel verloren. En de economie van Rusland was niet groter dan die van een klein Europees land en met een krimpende vergrijzende bevolking.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je gooit hier van alles bij elkaar en gaat al uit van één scenario. We kunnen nu nog niks voorspellen.
Rusland is groter en sterker dan we dachten.
Klopt, maar dat gaat wel aan het punt voorbij. Dat is een beetje het probleem met inclusieve vacatureteksten, die zijn niet discriminerend in toon of vorm, maar je kan ze wel tweaken om ze neutraler te maken. Gewoon met een simpele druk op de knop trouwens.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Vooral omdat het gewoon (verbasterd) Latijn is voor manu (met de hand) facturing (maken).
Minder vrijheid dan de VS?quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij hebben meer vrijheid dan Rusland of China. Nu moet je mij met China er ook een. Maar minder vergeleken met een USA of Zwitserland. Als je dat niet ziet, ben je geen serieuze gesprekspartner.
Jij ziet toch ook wel dat de VS waardevolle bondgenoten dreigt te verliezen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat je geen idee hebt blijkt wel uit jouw posts.
Jij ziet toch ook wel dat de EU waardevolle bondgenoten dreigt te verliezen, en dat tracht te compenseren met economieën die véél kleiner zijn dan die van een USA, RUS, of China. Als je dat niet ziet dan begrijp je niet wat geopoitiek inhoudt.
En er is wel een verschil tussen "toenadering" zoeken en georganiseerd in federatie vorm kunnen opereren om doelstellingen te behalen. Het zijn gelegenheidscoalities die je noemt.
Voor u:quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij ziet toch ook wel dat de VS waardevolle bondgenoten dreigt te verliezen.
De EU heeft een grotere interne markt dan de VS.
En die raken ze kwijt.
Je doet net alsof de VS geen last heeft van het vervreemden van diens bondgenoten zoals de EU, VK, Mexico, Canada.
Alleen naar economie kijken vind ik geen « breed front ». Ik zou me niet willen spiegelen aan een land waarin mensen met drie banen in auto’s slapen en op het werk douchen, omdat ze geen woning kunnen betalen. Qua gezondheid lopen de Amerikanen ook niet voorop. Binnen Amerika zelf zijn kloven, niet alleen economisch, veel groter, op elk gebied, opleiding, gezondheid, bezit. Californië is in zijn eentje de 5e economie https://businessam.be/cal(...)e%2520van%2520Handel ter wereld.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor u:
De kloof tussen de VS en de EU is in 25 jaar verdrievoudigd. Bij de invoering van de euro was de Amerikaanse economie 11 procent groter. Dat verschil is uitgegroeid tot 30 procent. Op een breed front raakt Europa steeds verder achterop.
https://www.accountant.nl(...)-11-naar-30-procent/
Ik ben het met je eens?quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Alleen naar economie kijken vind ik geen « breed front ». Ik zou me niet willen spiegelen aan een land waarin mensen met drie banen in auto’s slapen en op het werk douchen, omdat ze geen woning kunnen betalen. Qua gezondheid lopen de Amerikanen ook niet voorop. Binnen Amerika zelf zijn kloven, niet alleen economisch, veel groter, op elk gebied, opleiding, gezondheid, bezit. Californië is in zijn eentje de 5e economie https://businessam.be/cal(...)e%2520van%2520Handel ter wereld.
En gemeten naar koopkrachtpariteit op de 72e.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens?
Daarom ageer ik ook tegen de stelling dat de Russische economie niks is omdat die gemeten in USD slechts op de 11e plaats staat.
ZJe moet echt kijken naar koopkrachtpariteit in dit verband.
Ook koopkrachtpariteit zegt natuurlijk lang niet alles. Ja alles voor onze korte termijn kijkende boekhouders en accountants die graag dit willen meten maar altijd heel veel externaliteiten weg laten in hun rechtlijnige benaderingen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens?
Daarom ageer ik ook tegen de stelling dat de Russische economie niks is omdat die gemeten in USD slechts op de 11e plaats staat.
Je moet echt kijken naar koopkrachtpariteit in dit verband.
Dat geloof ik gerust, het is immers meer dan 20 jaar geleden dat ik in die fabriek heb gestaan.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:06 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik denk dat je kennis en ervaring nogal verouderd is
Daarin staan ze nog lager dan in BBP, Henk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je moet echt kijken naar koopkrachtpariteit in dit verband.
Wat mensen ook onderschatten is de totale afhankelijkheid van de auto daar. Kids in de VS hebben helemaal geen vrijheid. Moeten bijkans tot de middelbare school altijd onder toezicht staan en zijn volledig aangewezen tot hun kleine suburbje. Mensen zonder auto kunnen ook vrij weinig. Je zit in een soort mini-gevangenisje.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zag veel armoede in LA vorig jaar, eindeloze tentenkampen, zelf in Rio hebben ze nog een eigen dak boven het hoofd in de Favellas.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor u:
De kloof tussen de VS en de EU is in 25 jaar verdrievoudigd. Bij de invoering van de euro was de Amerikaanse economie 11 procent groter. Dat verschil is uitgegroeid tot 30 procent. Op een breed front raakt Europa steeds verder achterop.
https://www.accountant.nl(...)-11-naar-30-procent/
Ik werk in een multinational op het R&D kantoor en hier is zeker meer dan 50% vrouw. Ook vrij jong, dus niet gek met hoe vrouwen het beter doen op universiteiten.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat geloof ik gerust, het is immers meer dan 20 jaar geleden dat ik in die fabriek heb gestaan.
Ben ondertussen wel in andere bedrijven geweest maar nergens heb ik een meerderheid aan vrouwen zien. Sterker nog het was best uniek om een vrouw tegen te komen. Ik ben ze niet tegengekomen bij de Shell, BASF etc etc.
Dat heeft meer te maken met hellhole Californië dan de VS in het algemeen. Die staat is echt zo belabberd gerund, niet normaal.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zag veel armoede in LA vorig jaar, eindeloze tentenkampen, zelf in Rio hebben ze nog een eigen dak boven het hoofd in de Favellas.
De tentenkampen stonden trouwens pal naast de miljonairsvillas.Het merendeel van dat geld gaat natuurlijk naar de miljardairs en er is natuurlijk een extreme overwaarding in techbedrijven.
In Europa, in geen enkel land, ook niet in het oosten heb ik iets vergelijkbaars gezien. (Immigranten opvang niet meegerekend)
Hoofdkantoor Techboysquote:Op donderdag 13 februari 2025 17:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat heeft meer te maken met hellhole Californië dan de VS in het algemeen. Die staat is echt zo belabberd gerund, niet normaal.
Gelukkig wordt die hellhole als een zwart gat over de VS uitgebreid.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat heeft meer te maken met hellhole Californië dan de VS in het algemeen. Die staat is echt zo belabberd gerund, niet normaal.
Daarom is het natuurlijk de 5e economie ter wereld. Omdat het zo belabberd gerund wordt. Logisch.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
China is de 2e economie ter wereld en wordt dus volgens jouw vrijwel perfect gerund. Logischquote:Op donderdag 13 februari 2025 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Daarom is het natuurlijk de 5e economie ter wereld. Omdat het zo belabberd gerund wordt. Logisch.
Dat gaat gewoon een hoop onnodige mensenlevens kosten. Heel triest nieuws.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:43 schreef Jed1Gam het volgende:
"Robert F. Kennedy Jr. is confirmed as the nation's health secretary"
https://www.latimes.com/p(...)ealth-human-services
https://www.rollingstone.(...)services-1235265485/
Wappieland next level
Vrijheden zijn niet alleen wat je mag doen maar te zijn wie je wilt zijn, te beslissen over je eigen lichaam zonder dat je risico loopt om uitgesloten te worden van voorzieningen. Vrijheid is vrij zijn zonder angst te hebben dat je als persoon wordt uitgesloten om wie je bent. In de USA zijn ze aardig op weg om die intrinsieke waarden, de nek om te draaien omdat een autocraat met steun van miljardairs, daar wat anders van vindt en in staat zijn de opinie(s) te sturen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er zijn alleen tentenkampen in Cali?quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Eerder al Tulsi Gabbardquote:Op donderdag 13 februari 2025 17:43 schreef Jed1Gam het volgende:
"Robert F. Kennedy Jr. is confirmed as the nation's health secretary"
https://www.latimes.com/p(...)ealth-human-services
https://www.rollingstone.(...)services-1235265485/
Wappieland next level
ach ze kiezen maar zelf of ze zich laten vaccinerenquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:17 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat gaat gewoon een hoop onnodige mensenlevens kosten. Heel triest nieuws.
Ondanks dat die gevolgtrekking niet noodzakelijk is, zal je ook wel inzien dat Californië, met minder dan 40 miljoen inwoners, als vijfde economie ter wereld, toch wat indrukwekkender is dan China, met meer dan 1.4 miljard inwoners.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
China is de 2e economie ter wereld en wordt dus volgens jouw vrijwel perfect gerund. Logisch
En Washington, verder niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:17 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Er zijn alleen tentenkampen in Cali?
Als het aantal gevaccineerden onder een bepaald niveau komt, dan maakt het inderdaad niet meer zoveel uit of je je nu wel of niet laat vaccineren, inderdaad.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
ach ze kiezen maar zelf of ze zich laten vaccineren
Niet echt, maar het zegt nul komma nul over hoe de staat gerund wordt en daar gaat het over.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:19 schreef JAM het volgende:
[..]
Ondanks dat die gevolgtrekking niet noodzakelijk is, zal je ook wel inzien dat Californië, met minder dan 40 miljoen inwoners, als vijfde economie ter wereld, toch wat indrukwekkender is dan China, met meer dan 1.4 miljard inwoners.
Hmm,- het zegt wel iets hoor, maar daar hoeven we nu niet verder over te bomen. In ieder geval, ze zouden in Californië (en de rest van de VS) inderdaad wel iets meer mogen doen aan een fatsoenlijk sociaal vangnet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet echt, maar het zegt nul komma nul over hoe de staat gerund wordt en daar gaat het over.
Er zijn geen tentenkampen in staten met een kleiner sociaal vangnet, dus dat heeft er ook niets mee te maken. Het is eerder het omgekeerde eigenlijk, die tentenkampen zijn een symptoom van de misplaatste pogingen tot een soort vangnet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:23 schreef JAM het volgende:
[..]
Hmm,- het zegt wel iets hoor, maar daar hoeven we nu niet verder over te bomen. In ieder geval, ze zouden in Californië (en de rest van de VS) inderdaad wel iets meer mogen doen aan een fatsoenlijk sociaal vangnet.
Nogal een simpele, vrij kromme vergelijking. Sterk verstedelijke gebieden (zoals inderdaad LA) hebben te kampen met hele andere problemen en een hele andere sociaal-economische dynamiek dan, weet ik veel wat, het platteland van Wyoming.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn geen tentenkampen in staten met een kleiner sociaal vangnet, dus dat heeft er ook niets mee te maken. Het is eerder het omgekeerde eigenlijk, die tentenkampen zijn een symptoom van de misplaatste pogingen tot een soort vangnet.
Ook andere grote steden hebben dit probleem niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:33 schreef JAM het volgende:
[..]
Nogal een simpele, vrij kromme vergelijking. Sterk verstedelijke gebieden (zoals inderdaad LA) hebben te kampen met hele andere problemen en een hele andere sociaal-economische dynamiek dan, weet ik veel wat, het platteland van Wyoming.
Ah, je bent slecht geïnformeerd. Dit is een 'self inflicted wound'. De tentenkampen zijn ontstaan omdat ze min of meer gedoogd zijn en omdat de staat en de stadsbesturen niet wilden handhaven. Dat is een bewuste beleidskeuze. Dat heeft gevolgen gehad en bijvoorbeeld in San Fransisco is er nu een nieuwe burgemeester gekozen die korte metten maakt met dat beleid. De kiezers zijn er klaar mee.quote:Hoe het eerder 'het omgekeerde' zou zijn, dat begrijp ik niet zo goed. Wil je daarmee zeggen dat als wat er daar nog aan sociaal vangnet bestaat dan helemaal opgedoekt zou worden, die tentenkampen opeens zullen verdwijnen en de mensen die daar nu leven dan opeens op de een of andere magische wijze wel opeens een huis, werk en goede gezondheidszorg zullen krijgen?
Eens, al begrijp ik zeker de angst wel, maar om dan maar op een stel holocaustontkenners of rechtsstaatomzeilers te gaan stemmen is ook weer zo wat. Misschien de hoogste tijd at er in dat gat gesprongen wordt, een partij die pleit voor snellere procedures (dmv bijvoorbeeld meer mensen in te zetten) en daadkrachtigere actie wanneer een asielaanvraag wordt afgewezen. Dat zonder de rechtsstaat of de grondwet meteen 'even' opzij te zetten, Een partij waarbij niet een iemand allemaal ongefundeerde roept en de rest van de partij het maar moet slikken. Een partij waarbij de leider niet hult met dictatorwannabe's die Westerse waarden als persvrijheid, VVMU en mensenrechten belangrijk vindt. Waarbij er geen geloof meespeelt en ook geen holocaustontkennende mongolen herbergt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vrijheden zijn niet alleen wat je mag doen maar te zijn wie je wilt zijn, te beslissen over je eigen lichaam zonder dat je risico loopt om uitgesloten te worden van voorzieningen. Vrijheid is vrij zijn zonder angst te hebben dat je als persoon wordt uitgesloten om wie je bent. In de USA zijn ze aardig op weg om die intrinsieke waarden, de nek om te draaien omdat een autocraat met steun van miljardairs, daar wat anders van vindt en in staat zijn de opinie(s) te sturen.
Jaja, ik ben slecht geïnformeerd. Dat zal wel weer. Mensen kiezen er inderdaad zelf voor, volkomen 'self inflicted-wound' inderdaad, om in plaats van een normaal en gelukkig leven te hebben, maar aan de drugs te geraken (of vaak ook niet), jarenlang met de een of andere onbehandelde psychiatrische of lichamelijke beperking rond te lopen (of ook niet) en dan maar in een tent te gaan wonen. Ik vraag me dan toch af, hoe maakt die nieuwe burgemeester in San Fransisco dan 'korte metten' met dat beleid?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ook andere grote steden hebben dit probleem niet.
[..]
Ah, je bent slecht geïnformeerd. Dit is een 'self inflicted wound'. De tentenkampen zijn ontstaan omdat ze min of meer gedoogd zijn en omdat de staat en de stadsbesturen niet wilden handhaven. Dat is een bewuste beleidskeuze. Dat heeft gevolgen gehad en bijvoorbeeld in San Fransisco is er nu een nieuwe burgemeester die korte metten maakt met dat beleid. De kiezers zijn er klaar mee.
Zoals gewoonlijk weerhoudt het je er niet van om lekker uit de hoogte doenquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Jaja, ik ben slecht geïnformeerd. Dat zal wel weer.
Dat zeg ik niet. Het komt, zoals ik zeg, door beleid.quote:Mensen kiezen er inderdaad zelf voor
Dat kun je hier mooi lezen: https://www.nytimes.com/2(...)-lurie-fentanyl.htmlquote:Ik vraag me dan toch af, hoe maakt die nieuwe burgemeester in San Fransisco dan 'korte metten' met dat beleid?
Maar dat had je zelf ook kunnen googlen natuurlijk. Misschien is het handig om dat in het vervolg eerst te doen. Het is niet erg om niet geïnformeerd te zijn over een onderwerp.quote:Within minutes on Wednesday morning, San Francisco got a new mayor — and a new plan for an emergency declaration intended to combat the fentanyl scourge that has killed thousands of people in the city over the past five years and has turned some neighborhoods into sidewalk drug markets.
Daniel Lurie, a Democrat, was sworn into office outside the gold-domed City Hall and began to detail his campaign promises about fighting the city’s drug crisis, which has claimed more lives in the city since 2020 than have Covid-19, car crashes and homicides combined. Mr. Lurie said that he had told his police and sheriff’s departments to redirect their personnel — moving from a temporary, sporadic effort to break up drug markets to a permanent, 24/7 operation.
He vowed that by this spring, police officers would have somewhere new to take people picked up for using drugs or for acting erratically in public — not just a jail or a hospital emergency room. A crisis center in the Tenderloin neighborhood will be staffed with health workers who can guide those who need treatment.
“Widespread drug dealing, public drug use and constantly seeing people in crisis has robbed us of our sense of decency and security,” Mr. Lurie said from an outdoor stage under sunny blue skies. “I refuse to believe that this is who we are.”
His declaration of a fentanyl emergency, which he promised after winning the hotly contested mayor’s race in November, consists of a package of ordinances that will speed its way to the Board of Supervisors, akin to a City Council, on Tuesday for what is expected to be swift approval.
The declaration would streamline the hiring of new city workers and the building of homeless and drug treatment facilities. A new ordinance will also allow the city to accept private donations to help fund Mr. Lurie’s promised 1,500 new shelter beds within six months.
Schrijnend inderdaad, ook in Atlanta liep er iemand de hele dag rond om de daklozen overal weg te sturen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Jaja, ik ben slecht geïnformeerd. Dat zal wel weer. Mensen kiezen er inderdaad zelf voor, volkomen 'self inflicted-wound' inderdaad, om in plaats van een normaal en gelukkig leven te hebben, maar aan de drugs te geraken (of vaak ook niet), jarenlang met de een of andere onbehandelde psychiatrische of lichamelijke beperking rond te lopen (of ook niet) en dan maar in een tent te gaan wonen. Ik vraag me dan toch af, hoe maakt die nieuwe burgemeester in San Fransisco dan 'korte metten' met dat beleid?
Overigens vind je in andere steden in de VS ook genoeg daklozen hoor, maar daar niet van.
...was dat geen reactie op jouw 'Je bent slecht geïnformeerd?' Je ziet toch wel dat je vooral zelf behoorlijk uit de hoogte doet?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zoals gewoonlijk weerhoudt het je er niet van om lekker uit de hoogte doen
[..]
Ja, wat ik dus hier lees is dat ze in SF gaan investeren in een beter sociaal vangnet door het opstarten van crisislocaties en daklozenopvang, e.d.. Men wil daar dus iets aan gaan doen door de een uitbreiding van dat sociale vangnet. Dat is dus iets heel anders dan, zoals jij eerder zei, dat die problemen resultaat zijn van 'eerder het omgekeerde, eigenlijk'.quote:[..]
Dat kun je hier mooi lezen: https://www.nytimes.com/2(...)-lurie-fentanyl.html
[..]
Maar dat had je zelf ook kunnen googlen natuurlijk. Misschien is het handig om dat in het vervolg eerst te doen. Het is niet erg om niet geïnformeerd te zijn over een onderwerp.
Je negeert hier wel het feit dat die dingen niet meer vrijblijvend zijn en door de politie gehandhaafd gaan worden. Dat mag je een 'vangnet' noemen als je dat wil omdat je jezelf in die hoek geverfd hebt, maar het is uiteindelijk vooral een uitbreiding van de handhaving.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:54 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, wat ik dus hier lees is dat ze in SF gaan investeren in een beter sociaal vangnet door het opstarten van crisislocaties en daklozenopvang, e.d.. Men wil daar dus iets aan gaan doen door de een uitbreiding van dat sociale vangnet.
Nee, maar omdat je niet weet wat het eerdere beleid was is het logisch dat je dat niet snapt. Het eerdere beleid was gestoeld op het idee dat daklozenopvang slecht was omdat men veronderstelde dat het fundamentele probleem een gebrek aan goede woonruimte was (dus meer dan alleen een dak) en niet drugsgebruik etc. Deze policy heet 'housing first' en ging er vanuit dat als je dakloze mensen goede gesubsidieerde woonruimte gaf zonder voorwaarden (dat is dus het vangnet) dat dan de andere problemen ook opgelost zouden worden. Enkele tienduizenden mensen maakten daar gebruik van en dat kost een half miljardje per jaar ongeveer.quote:Dat is dus iets heel anders dan, zoals jij eerder zei, dat die problemen resultaat zijn van 'eerder het omgekeerde, eigenlijk'.
WokeVogels met zn eis dat top politici moeten functionerenquote:Op donderdag 13 februari 2025 20:18 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien was het toch geen heel snugger idee om een vrouwenmeppende tv-persoonlijkheid met een alcoholprobleem minister van Defensie te maken.
[ x ]
Benieuwd hoelang die flapdrol het uithoudt op die positie.quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:18 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien was het toch geen heel snugger idee om een vrouwenmeppende tv-persoonlijkheid met een alcoholprobleem minister van Defensie te maken.
[ x ]
Misschien moet je onderstaande tweet maar niet lezenquote:Op donderdag 13 februari 2025 20:18 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien moet je onderstaande tweet maar niet lezen
[ x ]
Ik wist dat Amerikanen slecht waren in topografie, maar China en Rusland door elkaar halen is wel next level achterlijkheid.quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien moet je onderstaande tweet maar niet lezen
[ x ]
Je moet het natuurlijk allereerst willen kunnen. Nu denk ik zo maar inmiddels dat de VS simpelweg een blackdeal sluit met Rusland zodat ze hun handen vrij willen hebben voor China. Niet om Taiwan te redden, vergeet dat alvast, maar omdat ze economisch anders compleet weggespeeld worden. De EU zou er ergens goed aan doen om onder het huidige gesternte juist de banden met China aan te halen. Iets met de vijand van mijn vijland in wording, kan best eens mijn vriend worden.quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik wist dat Amerikanen slecht waren in topografie, maar China en Rusland door elkaar halen is wel next level achterlijkheid.
En als Oekraïne zonder marine de Zwarte Zee-vloot onschadelijk kan maken, hoe kan de VS dat dan niet mét marine?
Omdat Turkije ze de Zwarte Zee niet in laat?quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik wist dat Amerikanen slecht waren in topografie, maar China en Rusland door elkaar halen is wel next level achterlijkheid.
En als Oekraïne zonder marine de Zwarte Zee-vloot onschadelijk kan maken, hoe kan de VS dat dan niet mét marine?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |