Niet zo mooi.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
De VS onder Trump is niet langer onze bondgenoot, noch onze vriend.
We isoleren onzelf omdat we niet mee gaan in de dictoriaale wind in de VS, Rusland en China?quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet zo mooi.
We houden onderhand heel weinig bondgenoten over, en met velen hebben wij een vijandige relatie of op z'n minst een hele ambivalente relatie zoals Turkije.
We isoleren onszelf.
Wij kiezen onze EU leiders ook niet he. In Rusland en USA tenminste wel. En in China heb je een politbureau.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:05 schreef Momo het volgende:
[..]
We isoleren onzelf omdat we niet mee gaan in de dictoriaale wind in de VS, Rusland en China?
Voor alle duidelijkheid: het is de VS die zich van ons afkeert, niet andersom.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet zo mooi.
We houden onderhand heel weinig bondgenoten over, en met velen hebben wij een vijandige relatie of op z'n minst een hele ambivalente relatie zoals Turkije.
We isoleren onszelf.
Ohja kiezen ze in Rusland hun eigen leider? Je kunt van alles vinden van ons systeem. Maar misschien is het beter dat niet een club alle macht kan grijpen. Extreemrechts en extreemlinks sluit je zo wel redelijk uit.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij kiezen onze EU leiders ook niet he. In Rusland en USA tenminste wel. En in China heb je een politbureau.
Laten we niet doen alsof wij beter zijn dan de ander, want dat zijn we niet. Wij zitten ook trapped in een systeem van propaganda.
Eigenlijk moet ik ook helemaal niet happen...quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij kiezen onze EU leiders ook niet he. In Rusland en USA tenminste wel. En in China heb je een politbureau.
Laten we niet doen alsof wij beter zijn dan de ander, want dat zijn we niet. Wij zitten ook trapped in een systeem van propaganda.
Ja of we moeten een beetje meebewegen met de Amerikanen. Ook in de EU is er bij velen de wens om een wat meer naar binnengericht politiek beleid. Kun je wel of niet leuk vinden, maar zo is het eenmaal wel. In een veranderende wereld moet je mee veranderen. Nee je hoeft niet gelijk de EU te veranderen in een fascistoïde staat. Maar alles hetzelfde laten omdat een bepaalde politieke orde dat zo wil is een recept voor verlies en ellende.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid: het is de VS die zich van ons afkeert, niet andersom.
De EU kijkt juist naar andere landen en werelddelen, probeert meer de samenwerking te zoeken. Recente voorbeelden zijn handelsovereenkomsten met een aantal Zuid-Amerikaanse landen en Mexico.
Vanwege Trumps vijandige houding zoekt ook Canada toenadering tot de EU, net zoals het VK. De houding van de VS richting Oekraïne zal de samenwerking tussen Canada, het VK en de EU alleen maar versterken.
Ik ben weliswaar niet gelukkig met de huidige koers van de Amerikanen, maar wij zijn niet degenen die ons isoleren. Dat zijn de Amerikanen.
Wij hebben meer vrijheid dan Rusland of China. Nu moet je mij met China er ook een. Maar minder vergeleken met een USA of Zwitserland. Als je dat niet ziet, ben je geen serieuze gesprekspartner.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigenlijk moet ik ook helemaal niet happen...
Je snapt hopelijk dat de persvrijheid en persoonlijke vrijheden ernstig beknot worden in Rusland en China, dat dit niet is te vergelijken met de situatie in de EU.
Het staat je uiteraard vrij dat te ontkennen, maar in dat geval ben je gewoon geen serieuze gesprekspartner.
Het gesprek ging dan ook over China en Rusland, dus niet zo vreemd dat ik die landen noem, Willempie.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij hebben meer vrijheid dan Rusland of China. Nu moet je mij met China er ook een. Maar minder vergeleken met een USA of Zwitserland. Als je dat niet ziet, ben je geen serieuze gesprekspartner.
Jij stelde dat de EU geen bondgenoten meer overhoudt, waarna ik jou wees op de samenwerkingen die met andere landen worden gesmeed. Ik heb dus eigenlijk geen idee waar het bovenstaande een reactie op is.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja of we moeten een beetje meebewegen met de Amerikanen. Ook in de EU is er bij velen de wens om een wat meer naar binnengericht politiek beleid. Kun je wel of niet leuk vinden, maar zo is het eenmaal wel. In een veranderende wereld moet je mee veranderen. Nee je hoeft niet gelijk de EU te veranderen in een fascistoïde staat. Maar alles hetzelfde laten omdat een bepaalde politieke orde dat zo wil is een recept voor verlies en ellende.
Ook hiermee negeer je weer wat ik schrijf. Ik constateer dat het VK en Canada meer toenadering zoeken tot de EU, vooral vanwege de vijandige houding van Trump. Dus ook hier geldt dat ik geen idee heb waar bovenstaande nou precies een reactie op is.quote:Grappig dat je VK noemt. Niet zo heel lang geleden waren het "jouw soort users" die blij waren dat ze waren opgerot. Lagen alleen maar dwars. En de enige reden waarom men nu dweept met VK is omdat Starmer MP is.
Dat je geen idee hebt blijkt wel uit jouw posts.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij stelde dat de EU geen bondgenoten meer overhoudt, waarna ik jou wees op de samenwerkingen die met andere landen worden gesmeed. Ik heb dus eigenlijk geen idee waar het bovenstaande een reactie op is.
[..]
Ook hiermee negeer je weer wat ik schrijf. Ik constateer dat het VK en Canada meer toenadering zoeken tot de EU, vooral vanwege de vijandige houding van Trump. Dus ook hier geldt dat ik geen idee heb waar bovenstaande nou precies een reactie op is.
Welke vrijheden missen we volgens jou dan ten opzicht van de VS? Autorijden op je 16e, alcohol vanaf 21, in sommige staten al verdere legalisatie van wiet?quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:16 schreef phpmystyle het volgende:
. Maar minder vergeleken met een USA of Zwitserland..
Iets met wapens waarschijnlijk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Welke vrijheden missen we volgens jou dan ten opzicht van de VS? Autorijden op je 16e, alcohol vanaf 21, in sommige staten al verdere legalisatie van wiet?
quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:25 schreef Vis1980 het volgende:
'Push voor vaccinaties'
Je moet toch wel van dood en verderf houden als je vaccinaties als iets slechts ziet.
bron: https://www.cbsnews.com/n(...)reventable-symptoms/ February 12, 2025 / 12:50 PM ESTquote:As a West Texas county is dealing with a measles outbreak, experts are reminding Americans outbreaks like these can be avoided with safe, effective and available vaccines.
Health officials confirmed Tuesday that two dozen people have been identified with measles in Gaines County, Texas, which has one of the highest rates of vaccine exemptions in the entire state. All of the confirmed measles cases in the county involve unvaccinated residents, and nine patients have been hospitalized.
"It is troubling, because this was completely preventable," Dr. Amesh Adalja, an infectious disease physician and senior scholar at Johns Hopkins, told CBS News on Wednesday. "What we're seeing is, one of the places in Texas — it has the lowest vaccination rates, the highest school exemption rates from measles vaccination — having a measles outbreak, including hospitalizations of individuals who've been infected with measles."
Adalja said this should act as a reminder that measles is still a risk when proper precautions aren't taken.
"It's the most contagious infectious disease known to humans.
Nee. Maar een pers kan daar meer dan hier in de EU. Zie wat Trump en Musk kunnen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Welke vrijheden missen we volgens jou dan ten opzicht van de VS? Autorijden op je 16e, alcohol vanaf 21, in sommige staten al verdere legalisatie van wiet?
True true. Ik hoef ook geen Amerikaan te worden met hun workaholic mentaliteit en winners take it all. Rijnlands model boven het angelsaksische model.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Iets met wapens waarschijnlijk.
Maar ik durf te zeggen dat ik toch zeker minstens 20 dagen meer aan vrijheid per jaar heb dan de gemiddelde Amerikaan.
Een flink stuk media die zijn publiek boos maakt en door blijft voeren met verfierbare leugens en daarmee door kan blijven gaan. Goebels zou dit de ultieme natte droom vinden...quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. Maar een pers kan daar meer dan hier in de EU. Zie wat Trump en Musk kunnen.
[..]
Rusland is geen supermacht, maar een economische dwerg met een grote bek. Het land stelt zich extreem vijandig op, intimideert buurlanden en voert een veroveringsoorlog tegen Oekraïne. We hoeven geen vrienden, bondgenoten of zelfs maar partners te zijn met de Russen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat je geen idee hebt blijkt wel uit jouw posts.
Jij ziet toch ook wel dat de EU waardevolle bondgenoten dreigt te verliezen, en dat tracht te compenseren met economieën die véél kleiner zijn dan die van een USA, RUS, of China. Als je dat niet ziet dan begrijp je niet wat geopoitiek inhoudt.
En er is wel een verschil tussen "toenadering" zoeken en georganiseerd in federatie vorm kunnen opereren om doelstellingen te behalen. Het zijn gelegenheidscoalities die je noemt.
Je gooit hier van alles bij elkaar en gaat al uit van één scenario. We kunnen nu nog niks voorspellen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rusland is geen supermacht, maar een economische dwerg met een grote bek. Het land stelt zich extreem vijandig op, intimideert buurlanden en voert een veroveringsoorlog tegen Oekraïne. We hoeven geen vrienden, bondgenoten of zelfs maar partners te zijn met de Russen.
Voor China is de EU een belangrijke handelspartner. Trump zal deze twee partijen alleen maar nader tot elkaar brengen met z'n agressieve tariff-beleid.
De EU moet zichzelf vooral opnieuw uitvinden, uitgaan van de eigen kracht.
Betaalde vrijheid zelfs.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Iets met wapens waarschijnlijk.
Maar ik durf te zeggen dat ik toch zeker minstens 20 dagen meer aan vrijheid per jaar heb dan de gemiddelde Amerikaan.
Ik heb wel afdelingen meegemaakt waar alleen vrouwen werkten. Heel lang geleden bij Philip Morris had je zo’n afdeling waar een stuk of 20 vrouwen rond een tafel zaten om de belastingzegeltjes van pakjes sigaretten af te halen. Simpel handenarbeid dus waar helemaal geen technische kennis voor nodig was.quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:18 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het grappige is dat het gewoon bedrijfsafhankelijk is. Ik heb in fabrieken gestaan waar de meerderheid van de krachten uit vrouwen van 50 bestond, of een fabriek in Zweden waar veel jonge vrouwen werkten.
Feit is dat je vacaturetekst een enorme invloed heeft op wie er solliciteren, maar het lijkt me onzinnig om het woord manufacturing te gaan omzeilen.
Ik denk dat je kennis en ervaring nogal verouderd isquote:Op donderdag 13 februari 2025 15:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb wel afdelingen meegemaakt waar alleen vrouwen werkten. Heel lang geleden bij Philip Morris had je zo’n afdeling waar een stuk of 20 vrouwen rond een tafel zaten om de belastingzegeltjes van pakjes sigaretten af te halen. Simpel handenarbeid dus waar helemaal geen technische kennis voor nodig was.
Ik denk dat het vooral daar mee te maken heeft en misschien met het soort product.
Vooral omdat het gewoon (verbasterd) Latijn is voor manu (met de hand) facturing (maken).quote:Op donderdag 13 februari 2025 13:18 schreef Fretwork het volgende:
Feit is dat je vacaturetekst een enorme invloed heeft op wie er solliciteren, maar het lijkt me onzinnig om het woord manufacturing te gaan omzeilen.
Nee, Rusland is even groot als, en vele malen zwakker dan we dachten. Rusland snakt ook naar adempauze in de door Poetin begonnen oorlog. Miljoenen gewonden, van zwaar gehandicapt tot geestelijk gebroken, honderdduizenden doden, enorm veel materieel verloren. En de economie van Rusland was niet groter dan die van een klein Europees land en met een krimpende vergrijzende bevolking.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je gooit hier van alles bij elkaar en gaat al uit van één scenario. We kunnen nu nog niks voorspellen.
Rusland is groter en sterker dan we dachten.
Klopt, maar dat gaat wel aan het punt voorbij. Dat is een beetje het probleem met inclusieve vacatureteksten, die zijn niet discriminerend in toon of vorm, maar je kan ze wel tweaken om ze neutraler te maken. Gewoon met een simpele druk op de knop trouwens.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Vooral omdat het gewoon (verbasterd) Latijn is voor manu (met de hand) facturing (maken).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |