Ondanks dat die gevolgtrekking niet noodzakelijk is, zal je ook wel inzien dat Californië, met minder dan 40 miljoen inwoners, als vijfde economie ter wereld, toch wat indrukwekkender is dan China, met meer dan 1.4 miljard inwoners.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
China is de 2e economie ter wereld en wordt dus volgens jouw vrijwel perfect gerund. Logisch
En Washington, verder niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:17 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Er zijn alleen tentenkampen in Cali?
Als het aantal gevaccineerden onder een bepaald niveau komt, dan maakt het inderdaad niet meer zoveel uit of je je nu wel of niet laat vaccineren, inderdaad.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
ach ze kiezen maar zelf of ze zich laten vaccineren
Niet echt, maar het zegt nul komma nul over hoe de staat gerund wordt en daar gaat het over.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:19 schreef JAM het volgende:
[..]
Ondanks dat die gevolgtrekking niet noodzakelijk is, zal je ook wel inzien dat Californië, met minder dan 40 miljoen inwoners, als vijfde economie ter wereld, toch wat indrukwekkender is dan China, met meer dan 1.4 miljard inwoners.
Hmm,- het zegt wel iets hoor, maar daar hoeven we nu niet verder over te bomen. In ieder geval, ze zouden in Californië (en de rest van de VS) inderdaad wel iets meer mogen doen aan een fatsoenlijk sociaal vangnet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet echt, maar het zegt nul komma nul over hoe de staat gerund wordt en daar gaat het over.
Er zijn geen tentenkampen in staten met een kleiner sociaal vangnet, dus dat heeft er ook niets mee te maken. Het is eerder het omgekeerde eigenlijk, die tentenkampen zijn een symptoom van de misplaatste pogingen tot een soort vangnet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:23 schreef JAM het volgende:
[..]
Hmm,- het zegt wel iets hoor, maar daar hoeven we nu niet verder over te bomen. In ieder geval, ze zouden in Californië (en de rest van de VS) inderdaad wel iets meer mogen doen aan een fatsoenlijk sociaal vangnet.
Nogal een simpele, vrij kromme vergelijking. Sterk verstedelijke gebieden (zoals inderdaad LA) hebben te kampen met hele andere problemen en een hele andere sociaal-economische dynamiek dan, weet ik veel wat, het platteland van Wyoming.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn geen tentenkampen in staten met een kleiner sociaal vangnet, dus dat heeft er ook niets mee te maken. Het is eerder het omgekeerde eigenlijk, die tentenkampen zijn een symptoom van de misplaatste pogingen tot een soort vangnet.
Ook andere grote steden hebben dit probleem niet.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:33 schreef JAM het volgende:
[..]
Nogal een simpele, vrij kromme vergelijking. Sterk verstedelijke gebieden (zoals inderdaad LA) hebben te kampen met hele andere problemen en een hele andere sociaal-economische dynamiek dan, weet ik veel wat, het platteland van Wyoming.
Ah, je bent slecht geïnformeerd. Dit is een 'self inflicted wound'. De tentenkampen zijn ontstaan omdat ze min of meer gedoogd zijn en omdat de staat en de stadsbesturen niet wilden handhaven. Dat is een bewuste beleidskeuze. Dat heeft gevolgen gehad en bijvoorbeeld in San Fransisco is er nu een nieuwe burgemeester gekozen die korte metten maakt met dat beleid. De kiezers zijn er klaar mee.quote:Hoe het eerder 'het omgekeerde' zou zijn, dat begrijp ik niet zo goed. Wil je daarmee zeggen dat als wat er daar nog aan sociaal vangnet bestaat dan helemaal opgedoekt zou worden, die tentenkampen opeens zullen verdwijnen en de mensen die daar nu leven dan opeens op de een of andere magische wijze wel opeens een huis, werk en goede gezondheidszorg zullen krijgen?
Eens, al begrijp ik zeker de angst wel, maar om dan maar op een stel holocaustontkenners of rechtsstaatomzeilers te gaan stemmen is ook weer zo wat. Misschien de hoogste tijd at er in dat gat gesprongen wordt, een partij die pleit voor snellere procedures (dmv bijvoorbeeld meer mensen in te zetten) en daadkrachtigere actie wanneer een asielaanvraag wordt afgewezen. Dat zonder de rechtsstaat of de grondwet meteen 'even' opzij te zetten, Een partij waarbij niet een iemand allemaal ongefundeerde roept en de rest van de partij het maar moet slikken. Een partij waarbij de leider niet hult met dictatorwannabe's die Westerse waarden als persvrijheid, VVMU en mensenrechten belangrijk vindt. Waarbij er geen geloof meespeelt en ook geen holocaustontkennende mongolen herbergt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vrijheden zijn niet alleen wat je mag doen maar te zijn wie je wilt zijn, te beslissen over je eigen lichaam zonder dat je risico loopt om uitgesloten te worden van voorzieningen. Vrijheid is vrij zijn zonder angst te hebben dat je als persoon wordt uitgesloten om wie je bent. In de USA zijn ze aardig op weg om die intrinsieke waarden, de nek om te draaien omdat een autocraat met steun van miljardairs, daar wat anders van vindt en in staat zijn de opinie(s) te sturen.
Jaja, ik ben slecht geïnformeerd. Dat zal wel weer. Mensen kiezen er inderdaad zelf voor, volkomen 'self inflicted-wound' inderdaad, om in plaats van een normaal en gelukkig leven te hebben, maar aan de drugs te geraken (of vaak ook niet), jarenlang met de een of andere onbehandelde psychiatrische of lichamelijke beperking rond te lopen (of ook niet) en dan maar in een tent te gaan wonen. Ik vraag me dan toch af, hoe maakt die nieuwe burgemeester in San Fransisco dan 'korte metten' met dat beleid?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ook andere grote steden hebben dit probleem niet.
[..]
Ah, je bent slecht geïnformeerd. Dit is een 'self inflicted wound'. De tentenkampen zijn ontstaan omdat ze min of meer gedoogd zijn en omdat de staat en de stadsbesturen niet wilden handhaven. Dat is een bewuste beleidskeuze. Dat heeft gevolgen gehad en bijvoorbeeld in San Fransisco is er nu een nieuwe burgemeester die korte metten maakt met dat beleid. De kiezers zijn er klaar mee.
Zoals gewoonlijk weerhoudt het je er niet van om lekker uit de hoogte doenquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Jaja, ik ben slecht geïnformeerd. Dat zal wel weer.
Dat zeg ik niet. Het komt, zoals ik zeg, door beleid.quote:Mensen kiezen er inderdaad zelf voor
Dat kun je hier mooi lezen: https://www.nytimes.com/2(...)-lurie-fentanyl.htmlquote:Ik vraag me dan toch af, hoe maakt die nieuwe burgemeester in San Fransisco dan 'korte metten' met dat beleid?
Maar dat had je zelf ook kunnen googlen natuurlijk. Misschien is het handig om dat in het vervolg eerst te doen. Het is niet erg om niet geïnformeerd te zijn over een onderwerp.quote:Within minutes on Wednesday morning, San Francisco got a new mayor — and a new plan for an emergency declaration intended to combat the fentanyl scourge that has killed thousands of people in the city over the past five years and has turned some neighborhoods into sidewalk drug markets.
Daniel Lurie, a Democrat, was sworn into office outside the gold-domed City Hall and began to detail his campaign promises about fighting the city’s drug crisis, which has claimed more lives in the city since 2020 than have Covid-19, car crashes and homicides combined. Mr. Lurie said that he had told his police and sheriff’s departments to redirect their personnel — moving from a temporary, sporadic effort to break up drug markets to a permanent, 24/7 operation.
He vowed that by this spring, police officers would have somewhere new to take people picked up for using drugs or for acting erratically in public — not just a jail or a hospital emergency room. A crisis center in the Tenderloin neighborhood will be staffed with health workers who can guide those who need treatment.
“Widespread drug dealing, public drug use and constantly seeing people in crisis has robbed us of our sense of decency and security,” Mr. Lurie said from an outdoor stage under sunny blue skies. “I refuse to believe that this is who we are.”
His declaration of a fentanyl emergency, which he promised after winning the hotly contested mayor’s race in November, consists of a package of ordinances that will speed its way to the Board of Supervisors, akin to a City Council, on Tuesday for what is expected to be swift approval.
The declaration would streamline the hiring of new city workers and the building of homeless and drug treatment facilities. A new ordinance will also allow the city to accept private donations to help fund Mr. Lurie’s promised 1,500 new shelter beds within six months.
Schrijnend inderdaad, ook in Atlanta liep er iemand de hele dag rond om de daklozen overal weg te sturen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Jaja, ik ben slecht geïnformeerd. Dat zal wel weer. Mensen kiezen er inderdaad zelf voor, volkomen 'self inflicted-wound' inderdaad, om in plaats van een normaal en gelukkig leven te hebben, maar aan de drugs te geraken (of vaak ook niet), jarenlang met de een of andere onbehandelde psychiatrische of lichamelijke beperking rond te lopen (of ook niet) en dan maar in een tent te gaan wonen. Ik vraag me dan toch af, hoe maakt die nieuwe burgemeester in San Fransisco dan 'korte metten' met dat beleid?
Overigens vind je in andere steden in de VS ook genoeg daklozen hoor, maar daar niet van.
...was dat geen reactie op jouw 'Je bent slecht geïnformeerd?' Je ziet toch wel dat je vooral zelf behoorlijk uit de hoogte doet?quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zoals gewoonlijk weerhoudt het je er niet van om lekker uit de hoogte doen
[..]
Ja, wat ik dus hier lees is dat ze in SF gaan investeren in een beter sociaal vangnet door het opstarten van crisislocaties en daklozenopvang, e.d.. Men wil daar dus iets aan gaan doen door de een uitbreiding van dat sociale vangnet. Dat is dus iets heel anders dan, zoals jij eerder zei, dat die problemen resultaat zijn van 'eerder het omgekeerde, eigenlijk'.quote:[..]
Dat kun je hier mooi lezen: https://www.nytimes.com/2(...)-lurie-fentanyl.html
[..]
Maar dat had je zelf ook kunnen googlen natuurlijk. Misschien is het handig om dat in het vervolg eerst te doen. Het is niet erg om niet geïnformeerd te zijn over een onderwerp.
Je negeert hier wel het feit dat die dingen niet meer vrijblijvend zijn en door de politie gehandhaafd gaan worden. Dat mag je een 'vangnet' noemen als je dat wil omdat je jezelf in die hoek geverfd hebt, maar het is uiteindelijk vooral een uitbreiding van de handhaving.quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:54 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, wat ik dus hier lees is dat ze in SF gaan investeren in een beter sociaal vangnet door het opstarten van crisislocaties en daklozenopvang, e.d.. Men wil daar dus iets aan gaan doen door de een uitbreiding van dat sociale vangnet.
Nee, maar omdat je niet weet wat het eerdere beleid was is het logisch dat je dat niet snapt. Het eerdere beleid was gestoeld op het idee dat daklozenopvang slecht was omdat men veronderstelde dat het fundamentele probleem een gebrek aan goede woonruimte was (dus meer dan alleen een dak) en niet drugsgebruik etc. Deze policy heet 'housing first' en ging er vanuit dat als je dakloze mensen goede gesubsidieerde woonruimte gaf zonder voorwaarden (dat is dus het vangnet) dat dan de andere problemen ook opgelost zouden worden. Enkele tienduizenden mensen maakten daar gebruik van en dat kost een half miljardje per jaar ongeveer.quote:Dat is dus iets heel anders dan, zoals jij eerder zei, dat die problemen resultaat zijn van 'eerder het omgekeerde, eigenlijk'.
WokeVogels met zn eis dat top politici moeten functionerenquote:Op donderdag 13 februari 2025 20:18 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien was het toch geen heel snugger idee om een vrouwenmeppende tv-persoonlijkheid met een alcoholprobleem minister van Defensie te maken.
[ x ]
Benieuwd hoelang die flapdrol het uithoudt op die positie.quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:18 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien was het toch geen heel snugger idee om een vrouwenmeppende tv-persoonlijkheid met een alcoholprobleem minister van Defensie te maken.
[ x ]
Misschien moet je onderstaande tweet maar niet lezenquote:Op donderdag 13 februari 2025 20:18 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien moet je onderstaande tweet maar niet lezen
[ x ]
Ik wist dat Amerikanen slecht waren in topografie, maar China en Rusland door elkaar halen is wel next level achterlijkheid.quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien moet je onderstaande tweet maar niet lezen
[ x ]
Je moet het natuurlijk allereerst willen kunnen. Nu denk ik zo maar inmiddels dat de VS simpelweg een blackdeal sluit met Rusland zodat ze hun handen vrij willen hebben voor China. Niet om Taiwan te redden, vergeet dat alvast, maar omdat ze economisch anders compleet weggespeeld worden. De EU zou er ergens goed aan doen om onder het huidige gesternte juist de banden met China aan te halen. Iets met de vijand van mijn vijland in wording, kan best eens mijn vriend worden.quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik wist dat Amerikanen slecht waren in topografie, maar China en Rusland door elkaar halen is wel next level achterlijkheid.
En als Oekraïne zonder marine de Zwarte Zee-vloot onschadelijk kan maken, hoe kan de VS dat dan niet mét marine?
Omdat Turkije ze de Zwarte Zee niet in laat?quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik wist dat Amerikanen slecht waren in topografie, maar China en Rusland door elkaar halen is wel next level achterlijkheid.
En als Oekraïne zonder marine de Zwarte Zee-vloot onschadelijk kan maken, hoe kan de VS dat dan niet mét marine?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |