Minder vrijheid dan de VS?quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij hebben meer vrijheid dan Rusland of China. Nu moet je mij met China er ook een. Maar minder vergeleken met een USA of Zwitserland. Als je dat niet ziet, ben je geen serieuze gesprekspartner.
Jij ziet toch ook wel dat de VS waardevolle bondgenoten dreigt te verliezen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat je geen idee hebt blijkt wel uit jouw posts.
Jij ziet toch ook wel dat de EU waardevolle bondgenoten dreigt te verliezen, en dat tracht te compenseren met economieën die véél kleiner zijn dan die van een USA, RUS, of China. Als je dat niet ziet dan begrijp je niet wat geopoitiek inhoudt.
En er is wel een verschil tussen "toenadering" zoeken en georganiseerd in federatie vorm kunnen opereren om doelstellingen te behalen. Het zijn gelegenheidscoalities die je noemt.
Voor u:quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij ziet toch ook wel dat de VS waardevolle bondgenoten dreigt te verliezen.
De EU heeft een grotere interne markt dan de VS.
En die raken ze kwijt.
Je doet net alsof de VS geen last heeft van het vervreemden van diens bondgenoten zoals de EU, VK, Mexico, Canada.
Alleen naar economie kijken vind ik geen « breed front ». Ik zou me niet willen spiegelen aan een land waarin mensen met drie banen in auto’s slapen en op het werk douchen, omdat ze geen woning kunnen betalen. Qua gezondheid lopen de Amerikanen ook niet voorop. Binnen Amerika zelf zijn kloven, niet alleen economisch, veel groter, op elk gebied, opleiding, gezondheid, bezit. Californië is in zijn eentje de 5e economie https://businessam.be/cal(...)e%2520van%2520Handel ter wereld.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor u:
De kloof tussen de VS en de EU is in 25 jaar verdrievoudigd. Bij de invoering van de euro was de Amerikaanse economie 11 procent groter. Dat verschil is uitgegroeid tot 30 procent. Op een breed front raakt Europa steeds verder achterop.
https://www.accountant.nl(...)-11-naar-30-procent/
Ik ben het met je eens?quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Alleen naar economie kijken vind ik geen « breed front ». Ik zou me niet willen spiegelen aan een land waarin mensen met drie banen in auto’s slapen en op het werk douchen, omdat ze geen woning kunnen betalen. Qua gezondheid lopen de Amerikanen ook niet voorop. Binnen Amerika zelf zijn kloven, niet alleen economisch, veel groter, op elk gebied, opleiding, gezondheid, bezit. Californië is in zijn eentje de 5e economie https://businessam.be/cal(...)e%2520van%2520Handel ter wereld.
En gemeten naar koopkrachtpariteit op de 72e.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens?
Daarom ageer ik ook tegen de stelling dat de Russische economie niks is omdat die gemeten in USD slechts op de 11e plaats staat.
ZJe moet echt kijken naar koopkrachtpariteit in dit verband.
Ook koopkrachtpariteit zegt natuurlijk lang niet alles. Ja alles voor onze korte termijn kijkende boekhouders en accountants die graag dit willen meten maar altijd heel veel externaliteiten weg laten in hun rechtlijnige benaderingen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens?
Daarom ageer ik ook tegen de stelling dat de Russische economie niks is omdat die gemeten in USD slechts op de 11e plaats staat.
Je moet echt kijken naar koopkrachtpariteit in dit verband.
Dat geloof ik gerust, het is immers meer dan 20 jaar geleden dat ik in die fabriek heb gestaan.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:06 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik denk dat je kennis en ervaring nogal verouderd is
Daarin staan ze nog lager dan in BBP, Henk.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je moet echt kijken naar koopkrachtpariteit in dit verband.
Wat mensen ook onderschatten is de totale afhankelijkheid van de auto daar. Kids in de VS hebben helemaal geen vrijheid. Moeten bijkans tot de middelbare school altijd onder toezicht staan en zijn volledig aangewezen tot hun kleine suburbje. Mensen zonder auto kunnen ook vrij weinig. Je zit in een soort mini-gevangenisje.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Welke vrijheden missen we volgens jou dan ten opzicht van de VS? Autorijden op je 16e, alcohol vanaf 21, in sommige staten al verdere legalisatie van wiet?
Zag veel armoede in LA vorig jaar, eindeloze tentenkampen, zelf in Rio hebben ze nog een eigen dak boven het hoofd in de Favellas.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor u:
De kloof tussen de VS en de EU is in 25 jaar verdrievoudigd. Bij de invoering van de euro was de Amerikaanse economie 11 procent groter. Dat verschil is uitgegroeid tot 30 procent. Op een breed front raakt Europa steeds verder achterop.
https://www.accountant.nl(...)-11-naar-30-procent/
Ik werk in een multinational op het R&D kantoor en hier is zeker meer dan 50% vrouw. Ook vrij jong, dus niet gek met hoe vrouwen het beter doen op universiteiten.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat geloof ik gerust, het is immers meer dan 20 jaar geleden dat ik in die fabriek heb gestaan.
Ben ondertussen wel in andere bedrijven geweest maar nergens heb ik een meerderheid aan vrouwen zien. Sterker nog het was best uniek om een vrouw tegen te komen. Ik ben ze niet tegengekomen bij de Shell, BASF etc etc.
Dat heeft meer te maken met hellhole Californië dan de VS in het algemeen. Die staat is echt zo belabberd gerund, niet normaal.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zag veel armoede in LA vorig jaar, eindeloze tentenkampen, zelf in Rio hebben ze nog een eigen dak boven het hoofd in de Favellas.
De tentenkampen stonden trouwens pal naast de miljonairsvillas.Het merendeel van dat geld gaat natuurlijk naar de miljardairs en er is natuurlijk een extreme overwaarding in techbedrijven.
In Europa, in geen enkel land, ook niet in het oosten heb ik iets vergelijkbaars gezien. (Immigranten opvang niet meegerekend)
Hoofdkantoor Techboysquote:Op donderdag 13 februari 2025 17:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat heeft meer te maken met hellhole Californië dan de VS in het algemeen. Die staat is echt zo belabberd gerund, niet normaal.
Gelukkig wordt die hellhole als een zwart gat over de VS uitgebreid.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat heeft meer te maken met hellhole Californië dan de VS in het algemeen. Die staat is echt zo belabberd gerund, niet normaal.
Daarom is het natuurlijk de 5e economie ter wereld. Omdat het zo belabberd gerund wordt. Logisch.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
China is de 2e economie ter wereld en wordt dus volgens jouw vrijwel perfect gerund. Logischquote:Op donderdag 13 februari 2025 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Daarom is het natuurlijk de 5e economie ter wereld. Omdat het zo belabberd gerund wordt. Logisch.
Dat gaat gewoon een hoop onnodige mensenlevens kosten. Heel triest nieuws.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:43 schreef Jed1Gam het volgende:
"Robert F. Kennedy Jr. is confirmed as the nation's health secretary"
https://www.latimes.com/p(...)ealth-human-services
https://www.rollingstone.(...)services-1235265485/
Wappieland next level
Vrijheden zijn niet alleen wat je mag doen maar te zijn wie je wilt zijn, te beslissen over je eigen lichaam zonder dat je risico loopt om uitgesloten te worden van voorzieningen. Vrijheid is vrij zijn zonder angst te hebben dat je als persoon wordt uitgesloten om wie je bent. In de USA zijn ze aardig op weg om die intrinsieke waarden, de nek om te draaien omdat een autocraat met steun van miljardairs, daar wat anders van vindt en in staat zijn de opinie(s) te sturen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Welke vrijheden missen we volgens jou dan ten opzicht van de VS? Autorijden op je 16e, alcohol vanaf 21, in sommige staten al verdere legalisatie van wiet?
Er zijn alleen tentenkampen in Cali?quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Eerder al Tulsi Gabbardquote:Op donderdag 13 februari 2025 17:43 schreef Jed1Gam het volgende:
"Robert F. Kennedy Jr. is confirmed as the nation's health secretary"
https://www.latimes.com/p(...)ealth-human-services
https://www.rollingstone.(...)services-1235265485/
Wappieland next level
ach ze kiezen maar zelf of ze zich laten vaccinerenquote:Op donderdag 13 februari 2025 18:17 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat gaat gewoon een hoop onnodige mensenlevens kosten. Heel triest nieuws.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |