In geen enkele county heeft Harris Biden outperformed (minstens 3% beter gedaan).quote:Op woensdag 6 november 2024 12:04 schreef Barbusse het volgende: Begrijp ik nu goed dat Trump niet alleen heeft gewonnen doordat er meer mensen op hem stemden, maar vooral ook doordat veel minder mensen op Harris stemden dan de vorige keer voor Biden? Ik heb het geprobeerd te volgen afgelopen nacht maar viel in slaap voordat de echte uitslagen binnenkwamen
![]()
![]()
Omdat dat gebied pro Rusland is, is zelfs een referendum over geweest. Wat de Westerse propagandisten vanzelfsprekend niet erkennen omdat de uitkomst hun niet aan stond.quote:
Goh.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
In geen enkele county heeft Harris Biden outperformed (minstens 3% beter gedaan).
Met een homoseksuele man maak je meer kansquote:Op woensdag 6 november 2024 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Goh.
Je moet ook helemaal geen vrouwelijke kandidaat naar voren schuiven. De wereld en zeker Amerika is daar nog helemaal niet klaar voor.
Poetin gaat in dat geval denk ik niet onderhandelen of ze lopen echt op de allerlaatste benen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Nee' van wie?
Als de VS de wapensteun aan Oekraïne stopzet, dan is het niet ondenkbaar dat Kiev geen andere keuze heeft.
Ja, dus de totale campagne van de Dems is geflopt.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
In geen enkele county heeft Harris Biden outperformed (minstens 3% beter gedaan).
Wat het conflict verergert heeft is de Russische inval van 2022. Niets meer, niets minder. Geen Russische inval = geen Rusland die oorlog voert in Oekraïne.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat dat gebied pro Rusland is, is zelfs een referendum over geweest. Wat de Westerse propagandisten vanzelfsprekend niet erkennen omdat de uitkomst hun niet aan stond.
Je kunt wel heel moralistisch gaan lopen doen wie goed of fout is maar vredesbesprekingen zijn in ieders belang. Niet in de laatste plaats van Ukraine. Ik ben van mening dat Trump de juiste man is om de beide partijen aan tafel te krijgen en dat Westerse wapenleveranties het conflict alleen maar verlengen en verergeren. .
Bohquote:Op woensdag 6 november 2024 12:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lijkt me vanuit religieuze hoek weer lastig.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:11 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Met een homoseksuele man maak je meer kans
Nee, niemand opteert daar namelijk voor.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Oh wat erg. Een Groot-Israel moeten we willen!
Je kunt moralistisch doen maar daar los je het conflict niet mee op.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat het conflict verergert heeft is de Russische inval van 2022. Niets meer, niets minder. Geen Russische inval = geen Rusland die oorlog voert in Oekraïne.
In Europa zullen we wel doorgaan met vergroening. Tijdens 2016-2020 zag je ook dat een staat als Californië zijn eigen klimaatbeleid ging voeren.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:15 schreef Hanca het volgende:
Ik vind trouwens de gevolgen voor het klimaat en de klimaatakkoorden minstens zo erg als het gevolg voor de conflictgebieden. Hoe groot is de kans nu nog dat de VS ontwikkelingslanden financieel gaat helpen klimaatneutraal te worden (waar de top nu over gaat)? En als de VS niet helpt, komt de rest dan wel over de brug? Vaak is dit een 'als 1 land zich terugtrekt, doet geen enkel land wat'.
quote:Op woensdag 6 november 2024 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Goh.
Je moet ook helemaal geen vrouwelijke kandidaat naar voren schuiven. De wereld en zeker Amerika is daar nog helemaal niet klaar voor.
Na ons de zondvloed. Misschien nemen ze het letterlijk daar in Amerika.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:15 schreef Hanca het volgende:
Ik vind trouwens de gevolgen voor het klimaat en de klimaatakkoorden minstens zo erg als het gevolg voor de conflictgebieden. Hoe groot is de kans nu nog dat de VS ontwikkelingslanden financieel gaat helpen klimaatneutraal te worden (waar de top nu over gaat)? En als de VS niet helpt, komt de rest dan wel over de brug? Vaak is dit een 'als 1 land zich terugtrekt, doet geen enkel land wat'.
Ach, Nederland is niet veel beter hoor. Een bangig, afgunstig en wantrouwend volkje geworden. We hebben nog nooit een vrouwelijke MP gehad.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me vanuit religieuze hoek weer lastig.
Hoorde van de week zo'n Amerikadeskundige ergens aan een talkshowtafel zeggen dat veel zwarten en latino's principieel nooit op een vrouw zouden stemmen. Kunnen wij ons weinig bij voorstellen maar zeker in het binnenland zijn een hoop staten gewoon nog ultraconservatief. Dat zie je ook wel aan de abortuswetgeving, pro-doodstraf en zo.
Vergroening wel, andere landen financieel helpen te vergroenen?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In Europa zullen we wel doorgaan met vergroening. Tijdens 2016-2020 zag je ook dat een staat als Californië zijn eigen klimaatbeleid ging voeren.
En uiteindelijk is er ook met groene energie en nieuwe technologieën gewoon goed geld te verdienen.
Die klimaatwaanzin moeten we zo snel mogelijk mee stoppen. Genoeg veel urgentere problemen dan de temperatuur potentieel 0,2 graden omlaag brengen in de komende 100 jaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:15 schreef Hanca het volgende:
Idd, ik hoorde Raymond Mens en andere zeggen. Ja de laatste week heeft Trump het niet goed aangepakt en Harris blabla sterke eindsprint.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat 'de geleerden' steeds minder goed zijn geworden in voorspellen, omdat ze verkeerde graadmeters gebruiken. De Amerikaanse verkiezingen zouden er ook goed aan doen om het allemaal in een veel korter tijdsbestek te doen, mensen in huidige generaties gaan echt niet maanden of jaren aan informatie integreren voor hun keuze. De vraag is of het hele traject in zijn totaal even belangrijk is.
Margaret Thatcher was te woke voor je?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Goh.
In Nederland heeft geen van de potentiële winnende partijen ooit een vrouw als lijsttrekker gehad. Schippers was de grootste kans. Maar we hebben dus nog nooit kunnen stemmen om een vrouw MP te laten worden. En nee, Kaag was kansloos, D66 heeft niet de potentie om de grootste te worden, nooit gehad.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ach, Nederland is niet veel beter hoor. Een bangig, afgunstig en wantrouwend volkje geworden. We hebben nog nooit een vrouwelijke MP gehad.
Echt heel slecht. Terwijl de positieve polls je hier om de oren vlogen de laatste dagen...quote:Op woensdag 6 november 2024 12:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jongens?quote:
En de hosanna stemming was torenhoog. Harris zou met gemak winnen. Zo zie je ook maar weer dat peilingen niks zeggen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:21 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Echt heel slecht. Terwijl de positieve polls je hier om de oren vlogen de laatste dagen...
Zegswijze!quote:
Onder de streep is het inderdaad een klap tegen vergroening en klimaatbeleid.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vergroening wel, andere landen financieel helpen te vergroenen?
Elizabeth Warren wint van Trump met twee vingers in de neusquote:Op woensdag 6 november 2024 12:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Kijk een vrouw kan op zich president worden van de VS
Alleen voor een vrouw is het waarschijnlijk onmogelijk om Trump te verslaan. Trump is gewoon zo ongelofelijk goed dat je bizar veel in huis moet hebben.
Nou, daar is zelfreflectie voor nodig en dat ontbreekt per definitie in zulke kringen. Wat ik al eerder aangaf, waarschijnlijk gaat men gewoon weer naar externe factoren wijzen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De Dems beginnen langzaam door te krijgen dat het niet gelukt is door eigen toedoen.
Oekraïne doet aan landje pikquote:Op woensdag 6 november 2024 12:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt moralistisch doen maar daar los je het conflict niet mee op.
Verbaas me altijd dat Nederland ontzettend pro-Israël is maar vervolgens ook pro-Ukraine, terwijl dat in beide gevallen alleen maar uitgelegd kan worden als landjepik.
Mwah, dat is erg onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Elizabeth Warren wint van Trump met twee vingers in de neus
Alleen de DNC en lobby's willen dat niet
quote:Op woensdag 6 november 2024 12:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De Dems beginnen langzaam door te krijgen dat het niet gelukt is door eigen toedoen.
Verdonk had 2010 makkelijk gewonnen als de VVD top niet liever een man wouquote:Op woensdag 6 november 2024 12:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
In Nederland heeft geen van de potentiële winnende partijen ooit een vrouw als lijsttrekker gehad. Schippers was de grootste kans. Maar we hebben dus nog nooit kunnen stemmen om een vrouw MP te laten worden. En nee, Kaag was kansloos, D66 heeft niet de potentie om de grootste te worden, nooit gehad.
https://www.usnews.com/ne(...)swing-states-say-yesquote:
Senaat en Huis zijn ook Republikeins en durven niet tegen Trump in te gaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Onder de streep is het inderdaad een klap tegen vergroening en klimaatbeleid.
Maar gelukkig is de macht van de Amerikaanse president ook beperkt, er is een senaat, en een congres, en de ambtenaren en lobbyisten hebben natuurlijk ook nog in de melk te brokkelen.
53.3 en 45.3 voor Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:11 schreef Houtenbeen het volgende:
Poh Illinois is ook maar 51% voor Harris
Bron, cq. voorbeeld?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Moderator
Kijk een vrouw kan op zich president worden van de VS
Nee hoor, Israël pikt niets, Israël heeft vorig jaar oktober met de zoveelste grootschalige terreuraanslag te maken gehad vanuit Palestijnse hoek, gericht op Israëlische burgers. Zowel Israël als Oekraïne zijn dus aangevallen en verdedigen zich.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Verbaas me altijd dat Nederland ontzettend pro-Israël is maar vervolgens ook pro-Ukraine, terwijl dat in beide gevallen alleen maar uitgelegd kan worden als landjepik.
Lol Amerika is geen UK.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Margaret Thatcher was te woke voor je?
Verder prima. Vanochtend was het wel ff bedompt in huize Briggs omdat de verwachting nogal anders lag, maar inmiddels is het gewoon wat het is.quote:
3% ziet het niet zitten met een vrouw. Dat percentage ligt bij Trump hoger als crimineelquote:Op woensdag 6 november 2024 12:24 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.usnews.com/ne(...)swing-states-say-yes
Lees dit. Een meerderheid is weliswaar voor (in de democrate swingstaten) maar het geeft ook aan dat veel mensen er wel degelijk een issue mee hebben om op een vrouw te stemmen.
Sterkte.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:24 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Verder prima. Vanochtend was het wel ff bedompt in huize Briggs omdat de verwachting nogal anders lag, maar inmiddels is het gewoon wat het is.
Een beetje zoals bij de Brexit, zeg maar...zo ervaar ik het.
Wat mijzelf betreft...ik zal dit nooit begrijpen en er komt onherroepelijk veel (!) ellende van. Maar ik had een stevige verwachting neergelegd. Die moet ik nu ook met me meedragen. Die zelfreflectie gaat nog wel wat tijd in beslag nemen
Geen idee. Mijn punt is alleen maar dat het afhangt van de tegenstander of een vrouw president zou kunnen worden.quote:
Beter dan vannacht. Toen er mensen wel 20 posts zonder iets aan inhoud plaatsen behalve wat cijfers van wedkantoortjes. Of constant gedoe over komende meltdowns ofzo.quote:
Geheel offtopic, maar Garland Briggs is mijn favoriete Twin Peaks-personage.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:24 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Verder prima. Vanochtend was het wel ff bedompt in huize Briggs omdat de verwachting nogal anders lag, maar inmiddels is het gewoon wat het is.
Wat mijzelf betreft...ik zal dit nooit begrijpen en er komt onherroepelijk veel (!) ellende van. Maar ik had een stevige verwachting neergelegd. Die moet ik nu ook met me meedragen. Die zelfreflectie gaat nog wel wat tijd in beslag nemen
Tja als beide kandidaten een vrouw zijn lukt het sowieso.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Geen idee. Mijn punt is alleen maar dat het afhangt van de tegenstander of een vrouw president zou kunnen worden.
Het is dan ook jouw kloon toch? (had ik altijd aangenomen)quote:Op woensdag 6 november 2024 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geheel offtopic, maar Garland Briggs is mijn favoriete Twin Peaks-personage.
Dat zal de komende 4 jaar wel 80% moeten worden van Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:26 schreef theunderdog het volgende:
Even de feiten op een rij, voor de mensen die de problematiek ontkennen van een VS die Europa vaarweg zegt op militair gebied: Europa koopt ongeveer 60% van alle wapens in de VS. Europa vertegenwoordigt slechts 23% van de defensie-uitgave richting Oekraïne. Er zitten zo ongeveer 100.000 Amerikaanse soldaten in Europa. Een Franse generaal zei enkele weken geleden dat 7 op de 10 Europese soldaten, Amerikanen zijn.
hahhaa lekker man. Maar komt goed, hoor.
Hmm. Op basis waarvan had je dan deze verwachting? Het lag namelijk behoorlijk gelijk in de polls. Ik had zelf trouwens ook verwacht dat Harris zou winnen, maar heel nipt.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:24 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Als de oud president het stokje wil overdragen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja als beide kandidaten een vrouw zijn lukt het sowieso.
Een overwinning, aan Biden en Trump te zien.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
In elk geval een antwoord op de vraag wat een volledig negatieve campagne zal opleveren.
Nou nee, want de sfeer was hier in huis vanochtend opperbest.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is dan ook jouw kloon toch? (had ik altijd aangenomen)
Biden heeft het slecht/onaansprekend gedaan, en mensen stemmen graag tegen de zittende macht. Over 4 jaar weer dems?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:28 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind het wel een interessante vraag waar het misgegaan is voor de democraten.
- Harris is geen aansprekende presidentskandidaat
- Economie en grensbeleid wordt door Amerikanen als kut gezien, Harris heeft geen afstand kunnen nemen van de regering Biden
- Abortus is als belangrijk thema gebombardeerd, maar boeit de meerderheid van de Amerikanen onvoldoende
Maar als meesterdealmaker een deal maakt met Poetin.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:26 schreef theunderdog het volgende:
Even de feiten op een rij, voor de mensen die de problematiek ontkennen van een VS die Europa vaarweg zegt op militair gebied: Europa koopt ongeveer 60% van alle wapens in de VS.
Precies ja. Mensen die beweren dat Trump zon goede kandidaat is hebben hem zeker nog nooit horen spreken. Wat wel bijzonder is want hij was ook al 4 jaar president.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ja tegen trump verliezen is ook een prestatie op zich. Die man heeft wel laten zien dat het ook echt niet uit maakt wat je doet of wat je zegt
Als het maar niet zachtaardig is. Zachtaardigheid is blijkbaar uit tegenwoordig.
Dit was mijn voorspelling:quote:Op woensdag 6 november 2024 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Op basis waarvan had je dan deze verwachting? Het lag namelijk behoorlijk gelijk in de polls. Ik had zelf trouwens ook verwacht dat Harris zou winnen, maar heel nipt.
Wel flink balen dat het uit komt en ik had graag ongelijk gehad, maar niet onverwachts dus. Dat helpt wel om er mee te dealen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:47 schreef Hanca het volgende:
Ik verwacht helaas Trump, zou nog best een grote zege kunnen worden want ik vrees dat hij structureel wordt onderschat (en dat dus alles waar Trump binnen 1,5% staat, Trump gaat winnen).
Correct, en dan vooral het tweede punt. Maar veel adepten van de Democraten willen het belang van het economische aspect niet erkennen en denken juist dat het heel goed gaat onder de Democraten. Dit terwijl als heel erg veel Amerikanen dit anders ervaren, men het eigen standpunt toch misschien zou moeten heroverwegen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:28 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind het wel een interessante vraag waar het misgegaan is voor de democraten.
- Economie en grensbeleid wordt door Amerikanen als kut gezien, Harris heeft geen afstand kunnen nemen van de regering Biden
- Abortus is als belangrijk thema gebombardeerd, maar boeit de meerderheid van de Amerikanen onvoldoende
- Veelste lang blijven ontkennen dat Biden het niet meer aan kon.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:28 schreef luxerobots het volgende:
Mooi dat je de humor ervan weet in te zienquote:Op woensdag 6 november 2024 12:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een overwinning, aan Biden en Trump te zien.
Harris probeerde het wel degelijk met een positieve campagne hoor, veel meer dan Biden.
Oh ik dacht dat je een inhoudelijke post maakte.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Mooi dat je de humor ervan weet in te zien
Wat is volgens jou de reden?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een jarenlange anti campagne en het verguizen van reps als dom.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:28 schreef luxerobots het volgende:
(...)
Dat heb je dan heel goed weten aan te voelen. Ik had zelf het idee dat men toch niet weer die fout zou maken en dit keer dus de steun voor Trump wellicht zelfs had overschat.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit was mijn voorspelling:
[..]
Wel flink balen dat het uit komt en ik had graag ongelijk gehad, maar niet onverwachts dus. Dat helpt wel om er mee te dealen.
Het legt de Republikeinen al 3 decennia geen windeieren.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een jarenlange anti campagne en het verguizen van reps als dom.
Een economie die draait als een tierelier en inflatie die weer onder controle is?quote:Te weinig oog voor de staat waarin de vs zelf nu in verkeert.
100%.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:33 schreef Momo het volgende:
Over 4 jaar is Trump ouder dan Biden nu is, 80+ is ook gewoon echt te oud voor deze baan.
Dat je Oekraïne hier beschuldigt van landjepik is wel next level bespottelijke en lachwekkende onzin.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde Amerikaan daar wat van merkt.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het legt de Republikeinen al 3 decennia geen windeieren.
[..]
Een economie die draait als een tierelier en inflatie die weer onder controle is?
Echt he. Benieuwd of hij überhaupt zijn termijn vol kan maken en niet tussentijds komt te overlijden. Echt topfit oogt hij niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:33 schreef Momo het volgende:
Over 4 jaar is Trump ouder dan Biden nu is, 80+ is ook gewoon echt te oud voor deze baan.
Tja de grap is dat dat amerika first idee gewoon heel erg goed is en ingebakken in de cultuur daar. Ik heb stage gelopen in amerika in 2005 en daar was een collega die op en top amerikaans was, het was alleen maar baseball en burgers etc. Als kado kreeg ik een handoek met daarop allemaal dingen die alle collega's schreven. Hij had een lijstje opgeschreven met 1. America, 2. the netherlands, 3. ...quote:Op woensdag 6 november 2024 12:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Precies ja. Mensen die beweren dat Trump zon goede kandidaat is hebben hem zeker nog nooit horen spreken. Wat wel bijzonder is want hij was ook al 4 jaar president.
Wat ik wél knap aan hem vindt is hoe hij altijd over de meest onzinnige dingen complimenten aan zichzelf kan geven. Hij kan echt nog opscheppen over dat hij zijn veters het beste kan strikken van wie dan ook. Dat andere mensen ook tegen hem zeggen, wat kan jij goed veters strikken! Volgens mij denkt hij dan ook oprecht dat dat hem geweldig laat overkomen op zijn stemmers.
Of een Benazir Bhutto, in notabene Pakistan.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Margaret Thatcher was te woke voor je?
Simpel op te lossen door wat meer landen op het continent nukes te laten bouwen. Zweden stopte hun programma terwijl ze enkele maanden nodig hadden om enkele bommen te produceren. Die hebben vast nog wel wat in het archief.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:26 schreef theunderdog het volgende:
Even de feiten op een rij, voor de mensen die de problematiek ontkennen van een VS die Europa vaarweg zegt op militair gebied: Europa koopt ongeveer 60% van alle wapens in de VS. Europa vertegenwoordigt slechts 23% van de defensie-uitgave richting Oekraïne. Er zitten zo ongeveer 100.000 Amerikaanse soldaten in Europa. Een Franse generaal zei enkele weken geleden dat 7 op de 10 Europese soldaten, Amerikanen zijn.
hahhaa lekker man. Maar komt goed, hoor.
Geen idee wat BNR of NSC hiermee te maken heeft. Ze moeten gewoon stoppen met dat soort belangrijke posities verdelen onder 70+. Schoof vind ik al op het randje qua leeftijd. In de VS is een minimum leeftijd van 35 jaar, zet er ook een maximum op van 70 jaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
100%.
Dan kan hij ook geen president meer zijn. Volgens een item op bnr met dat nsc lid. Zo ver gingen ze al.
Een lage werkloosheid, stijgende lonen enzovoort? Ja, ze zijn natuurlijk net zoals de hele wereld geraakt door de hoge inflatie, maar ja, dat valt de Amerikaanse regering moeilijk aan te rekenen. Het is helaas alleen beeldvorming waar je tegen moet vechten met moeilijke economische verklaringen en dan is 'toen Trump president was hadden we geen hoge inflatie, dus ik stem voor Trump' wat eenvoudiger te verkopen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde Amerikaan daar wat van merkt.
Te veel gefocused geweest op vrouwen, abortus en de inflatie en mannen vergeten. De democraten doen het al maanden/jaren slecht bij de mannenquote:Op woensdag 6 november 2024 12:28 schreef luxerobots het volgende:
Ja,” VVD 1995” om maar eens een ijkpunt voor deze vergelijking in te zetten.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Obama was qua binnenland politiek niet zo links, die was hier gewoon VVD geweest waarschijnlijk. Of een rechtse D66er zoals Pechtold.
Ik vind het ook lachwekkend dat mensen mede vanwege de economie op Trump gestemd hebben.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:35 schreef Buitendam het volgende:
Ik denk ook niet dat het overgrote deel van de Amerikanen doorheeft dat de inflatie in de westerse wereld niet op het bordje van de huidige president kan worden geschoven. Enorm benieuwd naar de reactie over een jaar of 2 als blijkt dat het onder Trump totaal niet anders is. En dan ook nog je economie nog verder om zeep helpen door al die importtarieven omhoog te gooien. Hank & Ingrid hebben een groot probleem.
Amerikanen ervaren dat toch anders. Dat lijkt me vooral onderdeel van het probleem.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
[..]
Een economie die draait als een tierelier en inflatie die weer onder controle is?
Ja dat zeg ik, het is de perceptie waar bijna niet tegen te vechten valt.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Amerikanen ervaren dat toch anders. Dat lijkt me vooral onderdeel van het probleem.
Geloven ze daar niet heilig in trickle down economics.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het ook lachwekkend dat mensen mede vanwege de economie op Trump gestemd hebben.
Alsof belastingvoordelen voor de megarijken en handelstarieven op buitenlandse goederen het leven voor de kleine man beter gaan maken.
Ja, Hitler vergelijking komt dagelijks langs, maar verder een hele positieve campagne waarbij het voor alle Amerikanen duidelijk was wat haar standpunten warenquote:Op woensdag 6 november 2024 12:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je een inhoudelijke post maakte.
Even opgezocht en het was zelf Netherlands #3quote:Op woensdag 6 november 2024 12:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja de grap is dat dat amerika first idee gewoon heel erg goed is en ingebakken in de cultuur daar. Ik heb stage gelopen in amerika in 2005 en daar was een collega die op en top amerikaans was, het was alleen maar baseball en burgers etc. Als kado kreeg ik een handoek met daarop allemaal dingen die alle collega's schreven. Hij had een lijstje opgeschreven met 1. America, 2. the netherlands, 3. ...Dus voor het hele trump gebeuren was dat al wat hij dacht.
Ja, hij was geen Yeşilgöz, dat klopt.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja,” VVD 1995” om maar eens een ijkpunt voor deze vergelijking in te zetten.
Maar de VVD anno nu, dat de aanduwer van de PVV is geworden, is veel rechtser dan de democraten zijn.
En dat Syrische meisje is geen Russische bot?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:40 schreef Origami94 het volgende:
Een van de grootste fans van Joe Biden op social media. Een syrisch meisje, post al maanden pro Trump media. Dat komt allemaal door de oorlog in Gaza
Nog steeds is het leven daar duur en zijn er daklozen kampen in grote stedenquote:Op woensdag 6 november 2024 12:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
[..]
Ze was jaren lang een grote fan van Joe Bidenquote:Op woensdag 6 november 2024 12:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dat Syrische meisje is geen Russische bot?
Ik bedoel, moslims krijgen een 'travel ban' van Trump.
Ik heb het uit de mond van Harris zeker initieel bar weinig gehoord. Biden was veel meer doom and gloom en ook Trump had het continu over fascisten en dergelijke.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, Hitler vergelijking komt dagelijks langs, maar verder een hele positieve campagne waarbij het voor alle Amerikanen duidelijk was wat haar standpunten waren
Helemaal waar is dat natuurlijk ook niet, het artikel benoemt bijvoorbeeld dat de inflatie die er nog wél is vooral zit in de boodschappen. Dat de regeringen daar niet altijd even veel aan kunnen doen is een boodschap die niet landt, maar ik denk dat de Democraten dit ook niet slim hebben gespeeld.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik, het is de perceptie waar bijna niet tegen te vechten valt.
Daar krijg je argumenten tegen als 'Ja, maar ergens anders in de VS kost de benzine vast $10 per gallon, dus daarom voelt het niet zo dat de prijs hier $2,50 is.'quote:Op woensdag 6 november 2024 12:34 schreef Monolith het volgende:
Moslims in o.a. Minnesota waren voor Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dat Syrische meisje is geen Russische bot?
Ik bedoel, moslims krijgen een 'travel ban' van Trump.
Was ook bij Last week tonight.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:40 schreef Origami94 het volgende:
Een van de grootste fans van Joe Biden op social media. Een syrisch meisje, post al maanden pro Trump media. Dat komt allemaal door de oorlog in Gaza
We kunnen niet op de democraten stemmen vanwege Gaza, dus stemmen we op Trump die Israel zijn volledige gang laat gaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:43 schreef Droopie het volgende:
[..]
Was ook bij Last week tonight.
Die moslims krijgen het niet over hun hart om op de democraten te stemmen die Israel steunen.
[ x ]
Haha. Die 60% is er niet voor de fun. Dat is er omdat we zo afhankelijk zijn van de VSquote:Op woensdag 6 november 2024 12:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar als meesterdealmaker een deal maakt met Poetin.
Denken we in Europa toch ook: Amerika stik er maar in.
Dan gaan we toch eerder minder dan meer wapens kopen van de Amerikanen?
Of ze stemmen niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:45 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
We kunnen niet op de democraten stemmen vanwege Gaza, dus stemmen we op Trump die Israel zijn volledige gang laat gaan.
Interessante logica.
Gaat trump dadelijk als een van zijn eerste besluiten alle 6 januari veroordeelden gratie geven?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:25 schreef Monolith het volgende:
Het lijkt me dat het VBL speelkwartiertje ook wel een keer weer voorbij is en het hier gewoon over de inhoud kan gaan.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 6 november 2024 12:45 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
We kunnen niet op de democraten stemmen vanwege Gaza, dus stemmen we op Trump die Israel zijn volledige gang laat gaan.
Interessante logica.
Oh dat gaat ie ongetwijfeld doen. Dat soort nepotisme was al schering en inslag in z'n eerste termijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gaat trump dadelijk als een van zijn eerste besluiten alle 6 januari veroordeelden gratie geven?
Jup.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:33 schreef Momo het volgende:
Voor Bernie niet. Maar die is een stuk fitter dan Biden en Trumpquote:Op woensdag 6 november 2024 12:33 schreef Momo het volgende:
Ik denk dat het had kunnen werken als Biden een soort prijzenwet had ingediend. Die zou door het huis toch afgeschoten zijn dus hoefde niet eens realistisch te zijn. Dan hadden ze een slachtoffer rol kunnen aannemen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar krijg je argumenten tegen als 'Ja, maar ergens anders in de VS kost de benzine vast $10 per gallon, dus daarom voelt het niet zo dat de prijs hier $2,50 is.'
Veel succes om daarvan te winnen.
Cry me a river.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:45 schreef TweedeKlum het volgende:
Amerikanen worden duidelijk dommer gezien de uitslagen.
En nu krijgen de moslims iemand die nog fanatieker is met het steunen van Israël.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:43 schreef Droopie het volgende:
[..]
Die moslims krijgen het niet over hun hart om op de democraten te stemmen die Israel steunen.
[ x ]
Het probleem was niet alleen de leeftijd van Biden.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jup.
Zeventig+ is voor veel (grote) bedrijven al (veel) te oud, maar niet voor een president...
Het is tenenkrommend dat de leeftijd van de presidentkandidaat al meer dan vijf jaar zeer frequent als argument en verwijt wordt gebruikt, tot een paar maanden geleden
Bizar dat ze daar in Amerika zulke segregatie hebben dat er een plek is met 90?!% moslims?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:43 schreef Droopie het volgende:
[..]
[ x ]
Zou je verbazen denk ik.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me vanuit religieuze hoek weer lastig.
Hoorde van de week zo'n Amerikadeskundige ergens aan een talkshowtafel zeggen dat veel zwarten en latino's principieel nooit op een vrouw zouden stemmen. Kunnen wij ons weinig bij voorstellen maar zeker in het binnenland zijn een hoop staten gewoon nog ultraconservatief. Dat zie je ook wel aan de abortuswetgeving, pro-doodstraf en zo.
Maar het is niet zo dat de Amerikanen de enigen zijn die wapens kunnen maken.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Haha. Die 60% is er niet voor de fun. Dat is er omdat we zo afhankelijk zijn van de VS
Die oorlog duurt niet lang meer, aangezien alles bijna plat isquote:Op woensdag 6 november 2024 12:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En nu krijgen de moslims iemand die nog fanatieker is met het steunen van Israël.
Item op de radio bij bnr met een nsc lid waar ze dat hadden uitgezocht.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Geen idee wat BNR of NSC hiermee te maken heeft. Ze moeten gewoon stoppen met dat soort belangrijke posities verdelen onder 70+. Schoof vind ik al op het randje qua leeftijd. In de VS is een minimum leeftijd van 35 jaar, zet er ook een maximum op van 70 jaar.
https://decisiondeskhq.com/results/2024/General/US-House/quote:Op woensdag 6 november 2024 12:44 schreef Cyan9 het volgende:
In theorie kunnen de democraten het huis van afgevaardigden nog binnen halen, maar dat is zeker erg onrealistisch?
Het was bijzonder om te zien dat de media in binnen- en buitenland de gezondheid van Biden toch heel belangrijk vonden, maar dat dat voor een Trump niet lijkt te gelden. Een trump die nog maar amper kan lopen, in zijn broek schijt en nog amper een coherente zin over zijn lippen kan krijgen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jup.
Zeventig+ is voor veel bedrijven al (veel) te oud, maar niet voor de president van Amerika....
Het is tenenkrommend dat de leeftijd van de presidentkandidaat al meer dan vijf jaar zeer frequent als argument en verwijt wordt gebruikt, tot een paar maanden geleden
Jij woont vast niet in Rotterdamquote:Op woensdag 6 november 2024 12:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Bizar dat ze daar in Amerika zulke segregatie hebben dat er een plek is met 90?!% moslims?
Bij zulke percentages kom je hier nergens in de buurt.
Men heeft, vermoed ik, dit soort dingen nagelaten, en ook niet van de daken geschreeuwd dat de Republikeinen een migratiewet saboteerden.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat het had kunnen werken als Biden een soort prijzenwet had ingediend. Die zou door het huis toch afgeschoten zijn dus hoefde niet eens realistisch te zijn. Dan hadden ze een slachtoffer rol kunnen aannemen.
De media is altijd blij met Trump. Die is controversieel dus levert clicks en geld op.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het was bijzonder om te zien dat de media in binnen- en buitenland de gezondheid van Biden toch heel belangrijk vonden, maar dat dat voor een Trump niet lijkt te gelden. Een trump die nog maar amper kan lopen, in zijn broek schijt en nog amper een coherente zin over zijn lippen kan krijgen.
Zoals de SAVE act?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://decisiondeskhq.com/results/2024/General/US-House/
De Reps zijn licht favoriet op een minimale meerderheid van 1. Dat is nog een klein lichtpuntje. Daarmee wordt het lastig om zeer controversiele wetten er door te krijgen.
In theorie zou dat werken inderdaad.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een lage werkloosheid, stijgende lonen enzovoort? Ja, ze zijn natuurlijk net zoals de hele wereld geraakt door de hoge inflatie, maar ja, dat valt de Amerikaanse regering moeilijk aan te rekenen. Het is helaas alleen beeldvorming waar je tegen moet vechten met moeilijke economische verklaringen en dan is 'toen Trump president was hadden we geen hoge inflatie, dus ik stem voor Trump' wat eenvoudiger te verkopen.
En de oorlog in Oekraïne gaat ook niet nog 4 jaar duren als er geen forse steun vanuit het Westen komt, dus wat dat betreft is dat conflict dan ook 'opgelost'.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:51 schreef Droopie het volgende:
[..]
Die oorlog duurt niet lang meer, aangezien alles bijna plat is
Dan kan Trump zeggen dat in zijn eerste jaar de oorlog in de Gaza is gestopt.
Als heel Gaza plat ligt, zijn er nog steeds Palestijnen (die kunnen ook geen kant op), en die zullen alleen maar haatdragender zijn. We kunnen er wel zeker van zijn dat Trump het Israël/Palestina conflict niet oplost.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:51 schreef Droopie het volgende:
[..]
Die oorlog duurt niet lang meer, aangezien alles bijna plat is
Dan kan Trump zeggen dat in zijn eerste jaar de oorlog in de Gaza is gestopt.
Dat zegt hij toch? Amerikanen worden (of gedragen zich) dus steeds dommer.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Cry me a river.
Ze zijn alles kwijt. Senaat, Het Huis, presidentschap popular vote
Een echte Trump actie zou zijn om rente op die leningen aan Oekraine te gooienquote:Op woensdag 6 november 2024 12:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
En de oorlog in Oekraïne gaat ook niet nog 4 jaar duren als er geen forse steun vanuit het Westen komt, dus wat dat betreft is dat conflict dan ook 'opgelost'.
Nee dat niet. Maar de status quo komt wel terug in 2025 gok ik.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als heel Gaza plat ligt, zijn er nog steeds Palestijnen (die kunnen ook geen kant op), en die zullen alleen maar haatdragender zijn. We kunnen er wel zeker van zijn dat Trump het Israël/Palestina conflict niet oplost.
De Joden ook niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:43 schreef Droopie het volgende:
Die moslims krijgen het niet over hun hart om op de democraten te stemmen die Israel steunen
Ja dat zeg ik, door de hoge wereldwijde inflatie hebben ze daar hetzelfde als wij hier. Daar kun je nog zoveel rationele argumenten tegenin proberen te brengen, maar dat gevecht win je niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In theorie zou dat werken inderdaad.
In de praktijk merken weinig mensen daar nog iets van.
Bernie is ook te oud, was hij al in 2016.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Voor Bernie niet. Maar die is een stuk fitter dan Biden en Trump
mensen die in de schulden zitten en de boodschappen niet kunnen betalen of zelfs dakloos zijn kunnen helemaal niets doen aan klimaat. Als je daar niet eerst iets aan doet dan zorg je enkel voor meer klimaatschadequote:Op woensdag 6 november 2024 12:15 schreef Hanca het volgende:
Trump kan een stuk aan Rusland geven, en dan Oekraïne met het stopzetten van militaire hulp chanteren om dit te ondertekenen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
En de oorlog in Oekraïne gaat ook niet nog 4 jaar duren als er geen forse steun vanuit het Westen komt, dus wat dat betreft is dat conflict dan ook 'opgelost'.
Reuters zat nog op 91% geteldquote:Op woensdag 6 november 2024 12:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
53.3 en 45.3 voor Trump.
What ya talking 'bout?
https://app.nos.nl/nieuws/vs2024/
De Fed Reserve heeft natuurlijk wel adequatere actie ondernomen dan "wij" en de autarkie helpt geopolitieke ontwikkelingen ook wel iets te dempen. Het gaat alleen op zijn Amerikaanse met veel hogere pieken en diepere dalen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:59 schreef Monolith het volgende:
Ja dat zeg ik, door de hoge wereldwijde inflatie hebben ze daar hetzelfde als wij hier. Daar kun je nog zoveel rationele argumenten tegenin proberen te brengen, maar dat gevecht win je niet.
Laat de GOP die wetten maar invoeren.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://decisiondeskhq.com/results/2024/General/US-House/
De Reps zijn licht favoriet op een minimale meerderheid van 1. Dat is nog een klein lichtpuntje. Daarmee wordt het lastig om zeer controversiele wetten er door te krijgen.
https://allecijfers.nl/wijk/delfshaven-rotterdam/quote:Op woensdag 6 november 2024 12:52 schreef Droopie het volgende:
[..]
Jij woont vast niet in Rotterdam
Delfshaven, Beijerlandselaan, Afrikaanderwijk. Minstens 80%, maar sluit 90% niet uit.
As foretold by the prophecies, het gaat alleen iets sneller.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:45 schreef TweedeKlum het volgende:
Amerikanen worden duidelijk dommer gezien de uitslagen.
Goh, wat vreemd. Een extreemlinks nieuwsmedium die niets heeft met rechtse overwinningenquote:Op woensdag 6 november 2024 13:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
NOS zet de overwinningsspeech van Trump niet online?
Man man man. Als het Kamala was geweest hadden ze het integraal op de site gezet.
Wat een onzin, je woont zelf zeker ook niet in Rotterdam? Loop even een rondje door Delfshaven en je komt voortdurend Antillianen, Surinamers, Chinezen en vooral een hoop blanke Nederlanders tegen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:52 schreef Droopie het volgende:
[..]
Jij woont vast niet in Rotterdam
Delfshaven, Beijerlandselaan, Afrikaanderwijk. Minstens 80%, maar sluit 90% niet uit.
Dat valt wel mee:quote:Op woensdag 6 november 2024 13:00 schreef nostra het volgende:
[..]
De Fed Reserve heeft natuurlijk wel adequatere actie ondernomen dan "wij" en de autarkie helpt geopolitieke ontwikkelingen ook wel iets te dempen. Het gaat alleen op zijn Amerikaanse met veel hogere pieken en diepere dalen.
Het is ook best vermoeiend, zo'n verkiezing.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Trump zijn speech is wel vrij saai eigenlijk. Helemaal vemoeid die gast, leest veel autocue voor
Magaïsten vertellen ons juist toch altijd zo trots dat Trump alles uit de blote bol doet en dat het Biden was die constant van de teleprompter leest?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Trump zijn speech is wel vrij saai eigenlijk. Helemaal vemoeid die gast, leest veel autocue voor
De aanval is de beste verdediging. Toen Biden vanuit de republikeinen fulltime op zijn leeftijd aangevallen werd, toen was leeftijd ook in MSM een onderwerp. Ook vijf jaar geleden. Sinds Biden weg is, is het geen onderwerp terwijl trump aanstaande 6 januari net zo oud is als Biden vier jaar geleden.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het was bijzonder om te zien dat de media in binnen- en buitenland de gezondheid van Biden toch heel belangrijk vonden, maar dat dat voor een Trump niet lijkt te gelden. Een trump die nog maar amper kan lopen, in zijn broek schijt en nog amper een coherente zin over zijn lippen kan krijgen.
Ik zou Trump eerder een nationalist noemen, maar ik ben bang dat dat in Amerika geen scheldwoord meer is. *Hangt extra vlaggetje op.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik trouwens wel grappig vond aan een talkshow tafel in Nederland dat er twee heftige standpunten uit de campagne gehaald werden en dat was dat:
Harris Trump een fascist noemde en dat Trump Harris een communist noemde. Dus tegenwoordig is voor Nederlanders een hard debat al zeggen dat je een ander bij een ander politiek systeem zou horen dan je hoort.
Sec inflatie klopt dat wel inderdaad, ik zat meer met werkloosheid (of furloughs) in mijn hoofd door corona.quote:
Leest veel autocue voor. Niet alles. Wijkt zoals altijd nog gewoon af.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Magaïsten vertellen ons juist toch altijd zo trots dat Trump alles uit de blote bol doet en dat het Biden was die constant van de teleprompter leest?
Uiteraard, de arbeidsmarkt is daar veel flexibeler. Dat betekent dat bij onzekerheid en een slecht draaiende economie de werkloosheid omhoog schiet en bij een goedlopende economie ook gelijk weer naar beneden schiet.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Sec inflatie klopt dat wel inderdaad, ik zat meer met werkloosheid (of furloughs) in mijn hoofd door corona.
Naja we weten allemaal hoe cardi B het deedquote:Op woensdag 6 november 2024 13:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Magaïsten vertellen ons juist toch altijd zo trots dat Trump alles uit de blote bol doet en dat het Biden was die constant van de teleprompter leest?
Totaal niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Bernie is ook te oud, was hij al in 2016.
Amerika is ook fucked als TSMC omvalt, dus Taiwan moet ik nog maar zien.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:09 schreef SEMTEX het volgende:
Al die niet nadenkende Trumpgod-posters houden zich natuurlijk niet bezig met wat dit op internationaal niveau kan betekenen. Oekraine, Taiwan wordt al genoemd als China binnenvalt en de chip industrie daar overneemt, Putin die nu weer een useful idiot in het witte huis heeft zitten...
Oh, was die verkiesbaar of al president?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:09 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Naja we weten allemaal hoe cardi B het deed
Ik heb Trump alleen nog nooit kunnen betrappen op het volgen van dit soort redeneringen.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Amerika is ook fucked als TSMC omvalt, dus Taiwan moet ik nog maar zien.
I will not make age an issue of this campaign. I am not going to exploit, for political purposes, my opponent's youth and inexperience.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Totaal niet.
Bekijk deze YouTube-video
Kijk maar een paar minuten van dat interview. Gigantisch verschil met Biden en Trump. Leeftijd moet je niet enkel zien als een nummertje en hoog is slecht. Het gaat om hoe fit en scherp je bent. Pelosi is ook een fossiel maar superscherp.
Op basis van trends in onderzoeken, early voter data en serieuze polls. Er waren wat mensen die ik hoog had zitten die bepaalde trends waarnemen. Die hadden het nogal fout...en gaven dat ook direct toe.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Op basis waarvan had je dan deze verwachting? Het lag namelijk behoorlijk gelijk in de polls. Ik had zelf trouwens ook verwacht dat Harris zou winnen, maar heel nipt.
Nee op Harris stemmen is een slimme keuze wil je zeggenquote:Op woensdag 6 november 2024 12:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch? Amerikanen worden (of gedragen zich) dus steeds dommer.
In 2016 was Sanders natuurlijk wel het beste geweest. Zeker achteraf gezien.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Totaal niet.
Kijk maar een paar minuten van dat interview. Gigantisch verschil met Biden en Trump. Leeftijd moet je niet enkel zien als een nummertje en hoog is slecht. Het gaat om hoe fit en scherp je bent. Pelosi is ook een fossiel maar superscherp.
Ja, kan allemaal. In theorie. Maar als we het al op gang kunnen zetten, zijn wij ik weet niet hoeveel jaar verder.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar het is niet zo dat de Amerikanen de enigen zijn die wapens kunnen maken.
We kunnen ook investeren in onze eigen defensie-industrie, eventueel kan er nog aangeklopt worden bij Zuid-Korea.
Slim niet, wel minder domquote:Op woensdag 6 november 2024 13:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee op Harris stemmen is een slimme keuze wil je zeggen
Trump is iemand die geen oorlogen wil voeren.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:09 schreef SEMTEX het volgende:
Al die niet nadenkende Trumpgod-posters houden zich natuurlijk niet bezig met wat dit op internationaal niveau kan betekenen. Oekraine, Taiwan wordt al genoemd als China binnenvalt en de chip industrie daar overneemt, Putin die nu weer een useful idiot in het witte huis heeft zitten...
En zie hier waarom de Dems het nooit leren.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:09 schreef SEMTEX het volgende:
Dat heeft nog nooit gewerkt.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat het had kunnen werken als Biden een soort prijzenwet had ingediend. Die zou door het huis toch afgeschoten zijn dus hoefde niet eens realistisch te zijn. Dan hadden ze een slachtoffer rol kunnen aannemen.
Het is echt niet zo moeilijk. De peilingen en modellen zeggen dat het heel close is met een paar swing states die ruimschoots binnen de MoE liggen die met een kleine structurele afwijking de ene of de andere kant op kunnen vallen. Dat is precies wat je hier ook weer ziet. Alles wat je met meer zekerheid op voorhand wil claimen is totale onzin.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:14 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Op basis van trends in onderzoeken, early voter data en serieuze polls. Er waren wat mensen die ik hoog had zitten die bepaalde trends waarnemen. Die hadden het nogal fout...en gaven dat ook direct toe.
Ik had het daardoor ook fout, en geef dat nu ook toe.
Ik moet daardoor ook wat aan mijn informatievergaring doen, want die klopt niet.
Ik blijf het overigens totaal onbegrijpelijk vinden dat mensen op de campagne en de persoon Trump hebben gestemd. Alle redenen die ik heb gehoord, begrijp ik totaal niet.
Oh pleasequote:Op woensdag 6 november 2024 13:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Trump is iemand die geen oorlogen wil voeren.
No worries...ik ben van nature een rasoptimist.quote:
Is dit je antwoord?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh pleaseen ook een oh please voor @:Scorpie
Ook een punt. Hoeveel Trump ook schoffeert, de wet overtreed of de democratie ondermijnt, zijn fanbase haalt de schouders op: joh, da's gewoon Trump die Trump doet. Eén opmerking van Biden en 'iedereen', Dem of Rep valt over hem heen alsof het de meest beledigende opmerking ooit is. De 'verkiezingsstrijd' is zo asymetrisch dat een normale partij (met gezonde interne vleugels en meningsverschillen) met één hand op de rug gebonden nooit kan winnen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb het uit de mond van Harris zeker initieel bar weinig gehoord. Biden was veel meer doom and gloom en ook Trump had het continu over fascisten en dergelijke.
Mijn punt was ook niet dat er door Harris en co nooit wat negatiefs gezegd werd, het was dat je met negative partisanship prima verkiezingen wint. Biden, Trump, de karaktermoord op Kerry en ga zo maar door.
quote:Op woensdag 6 november 2024 13:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Behalve tegen de eigen bevolking tegen wie hij graag het leger wil kunnen inzetten.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Amerikanen zien dat dus niet zo, is hun land dus hun keuze. En hun probleem als het niet zou werken. Harris heeft miz al eerder aangetoond totaal politiek incompetent te zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Slim niet, wel minder dom
Ja, dat mag je vinden, maar juist dat constante "kijk-ons-eens-beter-weten-hou-je-kop-en-stem-voor-deze-minority-vrouw-anders-gaat-de-wereld-eraan" houding is wat uiteindelijk de Dems de das om heeft gedaan. Wat dat betreft laat je precies hetzelfde gedrag zien als toen de 1e keer Trump aan de macht kwam, toen zou de hele wereld ook ophouden met bestaan en was het allemaal verschrikkelijk en kommer en kwel en waren Trump stemmers allemaal domme mensen die eigenlijk stiekem geen stemrecht zouden moeten hebben.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja vooral dat. De Democraten moeten zowat Jezus Christus himself als kandidaat aandragen met ook nog eens een sterk inhoudelijk uitgewerkt programma. Maar voor de Republikeinen is letterlijk alles 'fair game'. Blijft een heel bijzondere redenering.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:19 schreef cynicus het volgende:
[..]
Ook een punt. Hoeveel Trump ook schoffeert, de wet overtreed of de democratie ondermijnt, zijn fanbase haalt de schouders op: joh, da's gewoon Trump die Trump doet. Eén opmerking van Biden en 'iedereen', Dem of Rep valt over hem heen alsof het de meest beledigende opmerking ooit is. De 'verkiezingsstrijd' is zo asymetrisch dat een normale partij (met gezonde interne vleugels en meningsverschillen) met één hand op de rug gebonden nooit kan winnen.
Claimen is wat anders dan verwachten. Ik ben altijd heel duidelijk geweest over het "zeker weten we het op 6 november".quote:Op woensdag 6 november 2024 13:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is echt niet zo moeilijk. De peilingen en modellen zeggen dat het heel close is met een paar swing states die ruimschoots binnen de MoE liggen die met een kleine structurele afwijking de ene of de andere kant op kunnen vallen. Dat is precies wat je hier ook weer ziet. Alles wat je met meer zekerheid op voorhand wil claimen is totale onzin.
Het is vooral je eigen voorkeur gebruiken om elk stukje positief nieuws te cherrypicken.
Maar vindt het prima als anderen dat wel willen zolang het de VS maar niet direct raakt (bijv. Oekraiene) of een leuke deal kan opleveren (bijv. Taiwan).quote:Op woensdag 6 november 2024 13:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat je eigenlijk zegt is dat de Democraten het spel te lief hebben gespeeld? Het heeft niks te maken met de pure paniekvoetbal die gespeeld is nadat Biden afgevoerd werd en in alle haast Harris naar voren werd geschoven terwijl ze by far de minst populaire keuze was vanuit de Dems?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:19 schreef cynicus het volgende:
[..]
Ook een punt. Hoeveel Trump ook schoffeert, de wet overtreed of de democratie ondermijnt, zijn fanbase haalt de schouders op: joh, da's gewoon Trump die Trump doet. Eén opmerking van Biden en 'iedereen', Dem of Rep valt over hem heen alsof het de meest beledigende opmerking ooit is. De 'verkiezingsstrijd' is zo asymetrisch dat een normale partij (met gezonde interne vleugels en meningsverschillen) met één hand op de rug gebonden nooit kan winnen.
Ja een niet sterk antwoord op een niet sterke post. "Trump wil geen oorlog" terwijl hij knuffelig is met dictatoren, hoe erg ben je dan aan het struisvogelen? En 'Dit is waarom dems het nooit leren' is ook geen inhoudelijke reactie. Dus wat verwacht je dan, verder?quote:
Trump is iemand die continu in oorlog leeft met alles en iedereen.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat gezeik over abortus ook constant. Sommige van die feministisch denkende vrouwen zijn er trots op dat ze al X late abortussen hebben gepleegd . Walgelijk en terecht dat daar een halt toe komt.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, dat mag je vinden, maar juist dat constante "kijk-ons-eens-beter-weten-hou-je-kop-en-stem-voor-deze-minority-vrouw-anders-gaat-de-wereld-eraan" houding is wat uiteindelijk de Dems de das om heeft gedaan. Wat dat betreft laat je precies hetzelfde gedrag zien als toen de 1e keer Trump aan de macht kwam, toen zou de hele wereld ook ophouden met bestaan en was het allemaal verschrikkelijk en kommer en kwel en waren Trump stemmers allemaal domme mensen die eigenlijk stiekem geen stemrecht zouden moeten hebben.
Flash forward naar 2024 en de Dems en hun aanhangers komen nog steeds niet verder dan hetzelfde domme riedeltje afspelen als de trekpoppen die het zijn. Echt 0 zelfreflectie, 0 progressie en 0 change of plans, en dan maar janken dat ze door hun eigen falen weer opnieuw kunnen beginnen.
Je strijdbaar tonen zijn is niet hetzelfde als in oorlog zijn met.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
Trump is iemand die continu in oorlog leeft met alles en iedereen.
Heb je hier ook voorbeelden en aantallen van?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat gezeik over abortus ook constant. Sommige van die feministisch denkende vrouwen zijn er trots op dat ze al X late abortussen hebben gepleegd . Walgelijk en terecht dat daar een halt toe komt.
Wat hadden of zouden de Democraten dan moeten doen om het tij te keren volgens jou?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, dat mag je vinden, maar juist dat constante "kijk-ons-eens-beter-weten-hou-je-kop-en-stem-voor-deze-minority-vrouw-anders-gaat-de-wereld-eraan" houding is wat uiteindelijk de Dems de das om heeft gedaan. Wat dat betreft laat je precies hetzelfde gedrag zien als toen de 1e keer Trump aan de macht kwam, toen zou de hele wereld ook ophouden met bestaan en was het allemaal verschrikkelijk en kommer en kwel en waren Trump stemmers allemaal domme mensen die eigenlijk stiekem geen stemrecht zouden moeten hebben.
Flash forward naar 2024 en de Dems en hun aanhangers komen nog steeds niet verder dan hetzelfde domme riedeltje afspelen als de trekpoppen die het zijn. Echt 0 zelfreflectie, 0 progressie en 0 change of plans, en dan maar janken dat ze door hun eigen falen weer opnieuw kunnen beginnen.
quote:Op woensdag 6 november 2024 13:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja een niet sterk antwoord op een niet sterke post. "Trump wil geen oorlog" terwijl hij knuffelig is met dictatoren, hoe erg ben je dan aan het struisvogelen? En 'Dit is waarom dems het nooit leren' is ook geen inhoudelijke reactie. Dus wat verwacht je dan, verder?
Daar hebben we CNN voor.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:19 schreef Monolith het volgende:
Raar stukje projectie ook om Nederlanders op een Nederlands forum 'de Democraten' te noemen.
No clones, matequote:Op woensdag 6 november 2024 12:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is dan ook jouw kloon toch? (had ik altijd aangenomen)
Het is ook hun probleem. En laten we hopen dat het dat ook vooral blijft. Het is wel duidelijk een onderbuikgevoelskeuze.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Amerikanen zien dat dus niet zo, is hun land dus hun keuze. En hun probleem als het niet zou werken. Harris heeft miz al eerder aangetoond totaal politiek incompetent te zijn.
Maar dat zal iemand die anti-Trump is ook zeggen o.a. gezien zijn idiote Covid-aanpak.
Globaal gezien hebben we alleen maar ellende gezien met oorlogen en conflicten sinds Biden er zit. Of het dus beter of slechter is voor de wereld zal moeten blijken.
Inflatie was daar een groot probleem, "greenflation" noemde ze het.
Los van het standpunt in dat onderwerp, het zijn gewoon niet de onderwerpen waarop de Amerikaanse burger primair zijn keuze maakt, dat is nog steeds de portemonnee en de veiligheid. Dat mag je de Dems toch wel aanrekenen, want Trump en zijn populistische praatjes zouden juist makkelijk te pareren moeten zijn als de inhoud van de boodschap die je verkondigt, is wat men wil horen.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat gezeik over abortus ook constant. Sommige van die feministisch denkende vrouwen zijn er trots op dat ze al X late abortussen hebben gepleegd . Walgelijk en terecht dat daar een halt toe komt.
Ik had juist de indruk dat de Democraten deze verkiezing juist een stuk minder op de identiteit-orgel aan het draaien waren, ik heb daar gisteren dit artikel nog over gepost.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan zijn we het gewoon niet eens. Je ziet dat veel conservatieve latino's ook in het republikeinse verhaaltje gestonken zijn en de uitslagen flink beinvloed hebben. Er is wel degelijk schade aangericht in die vier jaar en Trump is voor een deel daarvan ook aangeklaagd, alleen nog niet veroordeeld.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Inderdaad en daar krijgen we weer vier vermoeiende jaren van tenzij hij of dood neervalt of zo dement wordt dat hij niet meer tot praten in staat is.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
Trump is iemand die continu in oorlog leeft met alles en iedereen.
quote:Op woensdag 6 november 2024 13:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan zijn we het gewoon niet eens. Je ziet dat veel conservatieve latino's ook in het republikeinse verhaaltje gestonken zijn en de uitslagen flink beinvloed hebben. Er is wel degelijk schade aangericht in die vier jaar en Trump is voor een deel daarvan ook aangeklaagd, alleen nog niet veroordeeld.
Verder heeft heeft Biden de afgelopen 4 jaar gewoon goed economisch beleid gevoerd en geinvesteerd in de infrastructuur en werkgelegenheid, lijkt me zeker wel progressie. Dus wat zou je daaraan moeten veranderen?
Daar zitten we al niet ver meer vandaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Inderdaad en daar krijgen we weer vier vermoeiende jaren van tenzij hij of dood neervalt of zo dement wordt dat hij niet meer tot praten in staat is.
Joe rogangodquote:Op woensdag 6 november 2024 13:30 schreef Nober het volgende:
Lol
[ x ]
[ afbeelding ]
https://x.com/CharlieQuinnMMA/status/1854065526269444599
De man heeft de afgelopen dagen meer uren gemaakt dan Biden in tijdens zijn hele presidentschap (zoek maar eens hoeveel dagen Joe op vakantie was de afgelopen 4 jaar)quote:Op woensdag 6 november 2024 13:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar zitten we al niet ver meer vandaan.
Als Trump zijn tarievenplan gaat invoeren worden de meeste cijfers in de rechterkolom overtroffen. Die tarieven worden rechtstreeks doorgerekend aan de Amerikaanse consumenten en komen bovenop de huidige prijs.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Progressie noemen ze dat.
Ik kan me prima voorstellen dat mensen vaak en flink oreren over baas in eigen buik. Maarja in een christenfundamentalistisch paradijs als de VS kom je daar helaas niet ver mee.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Krijg je straks de jonge J.D. Vance als president.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Inderdaad en daar krijgen we weer vier vermoeiende jaren van tenzij hij of dood neervalt of zo dement wordt dat hij niet meer tot praten in staat is.
Je maakt er teveel van. Er is niet één reden waarom Trump won of Harris verloor. Zoals ik schreef: ik pak één reden, jij een ander.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat je eigenlijk zegt is dat de Democraten het spel te lief hebben gespeeld? Het heeft niks te maken met de pure paniekvoetbal die gespeeld is nadat Biden afgevoerd werd en in alle haast Harris naar voren werd geschoven terwijl ze by far de minst populaire keuze was vanuit de Dems?
Ik zit hier gewoon naar een knap staaltje geschiedenisherschrijving te kijken.
Magaïsten zullen er nog voor juichen ook.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als Trump zijn tarievenplan gaat invoeren worden de meeste cijfers in de rechterkolom overtroffen. Die tarieven worden rechtstreeks doorgerekend aan de Amerikaanse consumenten en komen bovenop de huidige prijs.
Die is er niet. Je kunt altijd achteraf zeggen 'hadden ze maar...'. Maar ik vrees dat er weinig is wat het tij van een tijdsgeest en beweging in de tijd kan keren wanneer de spelregels qua tolerantie op uitlatingen zoek zijn. Het proberen te keren is bijna hetzelfde als tegen het weer gaan vechten.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wat hadden of zouden de Democraten dan moeten doen om het tij te keren volgens jou?
Vastquote:Op woensdag 6 november 2024 13:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als Trump zijn tarievenplan gaat invoeren worden de meeste cijfers in de rechterkolom overtroffen. Die tarieven worden rechtstreeks doorgerekend aan de Amerikaanse consumenten en komen bovenop de huidige prijs.
Dan zal het wel weer de schuld zijn van Biden, Woke, Liberals of de deep state.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Magaïsten zullen er nog voor juichen ook.
Random statistieken hier, zegt vrij weinig. Denk je nou echt dat dit wat laat zien?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die is lekker makkelijk, de wereldeconomie heeft daar niets mee te maken? Je denkt dat er ook geen prijsstijgingen zouden zijn geweest als Trump de afgelopen 4 jaar ook president was geweest?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is ook maar net hoe je naar statistiek kijkt he.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, het laat zien WAAROM Amerikanen voor Trump hebben gestemd, onder andere danquote:Op woensdag 6 november 2024 13:36 schreef viagraap het volgende:
[..]
Random statistieken hier, zegt vrij weinig. Denk je nou echt dat dit wat laat zien?
Je hebt geen kennis van economie? Zo werken tarieven altijd. De Europese tarieven op BYD komen ook rechtstreeks boven op de aanschafprijs van de auto.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vast. Dat doemgeroep horen we al jaren, we zullen het zien he? Ik denk dat het wel mee gaat vallen.
Dit kunnen we niet al jaren horen want Trump heeft zijn 'plan' over tarrifs pas onlangs op tafel gelegd.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vast. Dat doemgeroep horen we al jaren, we zullen het zien he? Ik denk dat het wel mee gaat vallen.
Ach, ik ga weinig aannemen van mensen die tot 5 uur geleden nog zeker wisten dat Kamala zou winnenquote:Op woensdag 6 november 2024 13:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je hebt geen kennis van economie? Zo werken tarieven altijd. De Europese tarieven op BYD komen ook rechtstreeks boven op de aanschafprijs van de auto.
Je moet wel van een compleet ontbrekend economisch inzicht beschikken als je inflatie toerekent aan de incumbent partij. Ooit van correlatie versus causaliteit gehoord? Enig idee wat lange periodes van lage rente, oorlog e.d. voor gevolgen hebben?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mja, je zit ook te reageren op dat geconditioneerde Pavlovgebral. Democraten zijn te gemeen, het is te woke en ga zo maar door.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik had juist de indruk dat de Democraten deze verkiezing juist een stuk minder op de identiteit-orgel aan het draaien waren, ik heb daar gisteren dit artikel nog over gepost.
Ik ben benieuwd naar de verkiezingsanalyse, maar ik heb de indruk dat het vooral in de economie heeft gezeten.
Daar ben ik er niet een van. Jammer joh.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, ik ga weinig aannemen van mensen die tot 5 uur geleden nog zeker wisten dat Kamala zou winnen.
Ik heb vast geen kennis van economie, maar blijkbaar wel van politiek.
Want dit alles komt door Harris en Biden en niet door tekorten op de wereldmarkten, internationale olieprijzen en dus hogere brandstofprijzen, etc. Wat is dit nu helemaal? Een plaatje zonder onderbouwing.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ach, deze verkiezingen zijn weliswaar een tegenvaller voor de Dems, maar de zwevende Amerikaanse kiezer is nou eenmaal grillig. In 2008 en 2012 won Obama vrij overtuigend, daarna ging Trump er verrassend genoeg met de winst vandoor. Biden won in 2020 weer met een tamelijk riante voorsprong. De tussentijdse verkiezingen is ook telkens stuivertje wisselen tussen Reps en Dems.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat Biden inflatie veroorzaakt zou hebben? Je weet hopelijk dat dat niet zo werkt. Of bedoel je te zeggen dat dat een van de leugens/verdraaiingen van Trump en co. is geweest?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, het laat zien WAAROM Amerikanen voor Trump hebben gestemd, onder andere dan.
Niets mis mee.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:35 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Krijg je straks de jonge J.D. Vance als president.
Dat wordt de eerste closet gay als president dan.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:35 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Krijg je straks de jonge J.D. Vance als president.
De reden dat Trump zo populair was onder de latino's was omdat ook hij de economische voorspoed voor hen gaat bespoedigen, aldus zijn belofte aan hen: Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 6 november 2024 13:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan zijn we het gewoon niet eens. Je ziet dat veel conservatieve latino's ook in het republikeinse verhaaltje gestonken zijn en de uitslagen flink beinvloed hebben. Er is wel degelijk schade aangericht in die vier jaar en Trump is voor een deel daarvan ook aangeklaagd, alleen nog niet veroordeeld.
Biden heeft misschien economisch verstandig beleid (alhoewel we het daar ook over kunnen hebben) gevoerd, maar zijn probleem is dat de inflatie de afgelopen jaren torenhoog werd. De gemiddelde Amerikaan voelt dat in zijn portemonnee, en ziet Biden als degene die er voor gezorgd heeft dat levensmiddelen opeens 3x zo duur zijn geworden. En in zijn kielzog is Harris daar ook verantwoordelijk voor.quote:Verder heeft heeft Biden de afgelopen 4 jaar gewoon goed economisch beleid gevoerd en geinvesteerd in de infrastructuur en werkgelegenheid, lijkt me zeker wel progressie. Dus wat zou je daaraan moeten veranderen?
Trump heeft geen goed verhaal over de economie. Hij roept gewoon wat goed klinkt.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:40 schreef Scorpie het volgende:
De reden dat Trump zo populair was onder de latino's was omdat ook hij de economische voorspoed voor hen gaat bespoedigen: Bekijk deze YouTube-video
De Latino's vinden dat het onder Biden erger is dan onder Trump in 2016-2024. Economie, economie, economie. Daar heeft Trump gewoon keihard op gescoord. En Harris had daar een minder goed verhaal, zeker omdat ze eigenlijk het standpunt van Biden overnam.
Klasse post. Het kan inderdaad zeker geen kwaad om ook wat meer media of kanalen te volgen met perspectieven waar je het niet mee eens bent. Dat wil niet zeggen dat je je eigen mening hoeft bij te stellen, maar het schept wel een beter beeld van wat er buiten je eigen bubbel leeft.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:14 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Op basis van trends in onderzoeken, early voter data en serieuze polls. Er waren wat mensen die ik hoog had zitten die bepaalde trends waarnemen. Die hadden het nogal fout...en gaven dat ook direct toe.
Ik had het daardoor ook fout, en geef dat nu ook toe.
Ik moet daardoor ook wat aan mijn informatievergaring doen, want die klopt niet.
Ik blijf het overigens totaal onbegrijpelijk vinden dat mensen op de campagne en de persoon Trump hebben gestemd. Alle redenen die ik heb gehoord, begrijp ik totaal niet.
Het is als een soort nietzeggende oneliner. Doet het goed bij het klootjesvolk.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, het laat zien WAAROM Amerikanen voor Trump hebben gestemd, onder andere dan.
En ik maar denken dat persoonlijke aanvallen op politici in POL not done waren.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat wordt de eerste closet gay als president dan.
Waarom denk je dat ik het voor Trump zou willen opnemen als ik enkel dieper inga op waarom de Dems gefaald hebben deze verkiezingscampagne?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Trump heeft geen goed verhaal over de economie. Hij roept gewoon wat goed klinkt.
Of denk jij dat lagere belastingen voor superrijken en tariffs op buitenlandse producten de situatie echt beter gaan maken?
Je hebt helemaal gelijk als je stelt dat dat het heersende sentiment was. Maar dat betekent niet dat de kiezer het ook goed ziet. Want Trumps plannen, voor zover die bestaan, hebben volgens deskundigen nou juist een extreem negatief effect op de Amerikaanse economie:quote:Op woensdag 6 november 2024 13:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De reden dat Trump zo populair was onder de latino's was omdat ook hij de economische voorspoed voor hen gaat bespoedigen, aldus zijn belofte aan hen: Bekijk deze YouTube-video
De Latino's vinden dat het onder Biden erger is dan onder Trump in 2016-2024. Economie, economie, economie. Daar heeft Trump gewoon keihard op gescoord. En Harris had daar een minder goed verhaal, zeker omdat ze eigenlijk het standpunt van Biden overnam.
Ja, ook zo'n punt. Trump zal nooit verantwoordelijkheid nemen voor welke fout dan ook maar altijd afwimpelen op de 'ander' of een ondergeschikte onder de bus gooien en zal altijd de credits claimen voor welk positief punt dan ook al heeft hij daar niks voor gedaan. Daar hebben we inmiddels talloze voorbeelden van.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan zal het wel weer de schuld zijn van Biden, Woke, Liberals of de deep state.
Het is net of iemand denkt dat je pro-hamas bent wanneer je wilt uitleggen dat Israël slecht bezig is.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik het voor Trump wil opnemen als ik enkel dieper inga op waarom de Dems gefaald hebben deze verkiezingscampagne?
Israel is dan ook helemaal niet slecht bezigquote:Op woensdag 6 november 2024 13:49 schreef viagraap het volgende:
[..]
Het is net of iemand denkt dat je pro-hamas bent wanneer je wilt uitleggen dat Israël slecht bezig is.
Tja, Trump en zijn beloftes... daar komen ze nog wel op terug.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De reden dat Trump zo populair was onder de latino's was omdat ook hij de economische voorspoed voor hen gaat bespoedigen, aldus zijn belofte aan hen: Bekijk deze YouTube-video
Ja nogmaals, ligt dat aan beleid of omdat wereldwijd de prijzen omhoog zijn gegaan? Wij betalen ons ook helemaal scheel aan boodschappen, brandstof, energie en belastingen.quote:De Latino's vinden dat het onder Biden erger is dan onder Trump in 2016-2024. Economie, economie, economie. Daar heeft Trump gewoon keihard op gescoord. En Harris had daar een minder goed verhaal, zeker omdat ze eigenlijk het standpunt van Biden overnam.
Tja, zie boven... is dat beleid of wereldwijd een trend. Waarom zou Harris níet meegaan in dat beleid...quote:Biden heeft misschien economisch verstandig beleid (alhoewel we het daar ook over kunnen hebben) gevoerd, maar zijn probleem is dat de inflatie de afgelopen jaren torenhoog werd. De gemiddelde Amerikaan voelt dat in zijn portemonnee, en ziet Biden als degene die er voor gezorgd heeft dat levensmiddelen opeens 3x zo duur zijn geworden. En in zijn kielzog is Harris daar ook verantwoordelijk voor.
En dat gaat niet beter worden als je de belastingen alleen verlaagt voor de allerrijksten. Dus stemmen ze tegen hun eigen belangen.quote:Dan kan hij nog zoveel investeren in infra en werkgelegenheid (iets waarvan je ook zou kunnen zeggen dat dat komt door de opverende economie na covid), onder de streep is het nog steeds zo dat een hoop Amerikanen niet rond kunnen komen zonder excessieve maatregelen (meerdere banen, beknibbelen op de gezondheidszorg, etc etc).
Ah, dan zijn we het toch eens dat Drumpf een populist is? Sorry, hoe kun je daar in godsnaam achter staan? Ik erger me ook net zo goed aan populisten in Nederland. Uiteindelijk wordt iedereen er slechter van. Beloftes worden niet nagekomen en de kiezer wordt er altijd slechter van.quote:Dan komt Trump en die zegt heel populistisch dat hij dat gaat oplossen en dat hij ervoor gaat zorgen dat de aanstichters daarvan aangepakt gaan worden, en hij wijst naar Biden en Harris die op dit moment de show runnen.
Ja, er verandert alleen geen zak. Sterker nog, het wordt alleen erger voor die sappelende Amerikaan met drie banen, foodstamps, geen geld voor brandstof en zonder fatsoenlijke riolering in zijn uit elkaar vallende huisje. Maar goed, daar hebben zij op gestemd. Het gaat mij vooral om de internationale gevolgen (Oekraine, de NAVO en Trump die heeft gedreigd eruit te willen stappen, de invloed van Putin, China die Taiwan wil binnenvallen, etc), zoals ik al eerder noemde en daar ga je verder niet op in.quote:Daardoor moet Harris eigenlijk continue in de verdediging over het huidige beleid, wat weer afstraalt op haar campagne, zoals ook MSN opmerkt:
https://www.msn.com/en-us(...)r-harris/ar-AA1tsWqk
Dus misschien gaat het economisch gezien wel heel goed met Amerika, de stemmer voelt daar weinig tot niks van, ziet Harris (en Biden) daar als primaire oorzaak van, en door op Trump te stemmen rekenen ze af met dat beleid.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 6 november 2024 13:26 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Heb je hier ook voorbeelden van?
Oh ja, random YouTube filmpjes, dat is altijd hét empirische bewijs voor brede claims.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanaf 05:00 zie je een voorbeeld de doorgeslagen feministische beweging. Ze geeft het ongeboren kind zelfs een naam met haar vriendinnetjes alvorens ze abortus pleegt. Vrij normaal om niet aan de pil te zijn in dat soort kringen want hormonen en vervolgens ook geen condooms gebruiken.
Maar de kiezer "dom" noemen omdat hij stemt op een politicus die de belofte doet zijn/haar leven beter te maken is wel een beetje te kort door de bocht toch?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk als je stelt dat dat het heersende sentiment was. Maar dat betekent niet dat de kiezer het ook goed ziet. Want Trumps plannen, voor zover die bestaan, hebben volgens deskundigen nou juist een extreem negatief effect op de Amerikaanse economie:
Trump’s economic plans would worsen inflation, experts say
Maar zoals ik al aangaf in mijn eerdere bijdrage: het draait om perceptie. Mensen zien dat de prijzen zijn gestegen en hoog blijven. Daaruit concluderen ze dat Biden en de Dems het slecht hebben gedaan en gokken ze op Trump. Met daadwerkelijke economische plannen heeft het geen reet te maken.
Je kunt er alles van vinden maar je hebt geen kut te maken met wat die vrouwen beslissen. Net als als hun dat niet hebben wat jij allemaal uitspookt. Of je nou een roze hanenkam als kapsel neemt , een neusverkleining ondergaat of elke dag in een 18 delig pak gaat lopen. Waarom zouden mensen zich moeten schikken naar (religieuze) overtuigingen van anderen? Nou dan pleeg je zelf geen abortus.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanaf 05:00 zie je een voorbeeld de doorgeslagen feministische beweging. Ze geeft het ongeboren kind zelfs een naam met haar vriendinnetjes alvorens ze abortus pleegt. Vrij normaal om niet aan de pil te zijn in dat soort kringen want hormonen en vervolgens ook geen condooms gebruiken.
Ten eerste is dit totaal niet in lijn met jouw claim. Jij stelde namelijk dat vrouwen trots zijn op het aantal abortussen dat ze gepleegd hebben, dat komt in ieder geval in minuut 5 niet voor. Ten tweede, zelfs al zou dat zo zijn, jouw redering is dus dat, omdat die vrouwen er zijn, het recht op abortus dus maar direct in zijn totaliteit gestopt moet worden? Bijzonder. Ten derde ben ik ook nog wel even benieuwd naar de aantallen waar ik om vroeg.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de figuren die het beleidsmatige gedeelte nog enigszins draaiend krijgen, en de narcistische Trump kunnen handelen (door hem het gevoel te geven dat hij geweldig is), de figuren van Agenda 2025 zullen zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:52 schreef JAM het volgende:
Jammer! Natuurlijk is het erg dat Trump gewonnen heeft - omdat dat gewoon een volkomen incompetente, narcistische leugenaar is die op geen enkele wijze in staat is om dat land normaal te besturen,- maar wat nog eigenlijk veel erger is, is de hele prairietaliban die daarachter zit. Die is ditmaal een stuk beter voorbereid dan acht jaar geleden en is er alles aan gelegen om de rechtstaat, de democratie en de persoonlijke vrijheden in dat land nog verder uit te hollen dan al reeds het geval is. We gaan het beleven!
Onweerlegbaar, laten we alle vrouwen maar verbieden abortus te plegenquote:Op woensdag 6 november 2024 13:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh ja, random YouTube filmpjes, dat is altijd hét empirische bewijs voor brede claims.
Dit is jouw voorbeeld van die talloze vrouwen die talloze late abortussen hebben gehad?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik mag daar prima iets van vinden.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:55 schreef Momo het volgende:
[..]
[b]Je kunt er alles van vinden maar je hebt geen kut te maken met wat die vrouwen beslissen. Net als als hun dat niet hebben wat jij allemaal uitspookt. Of je nou een roze hanenkam als kapsel neemt , een neusverkleining ondergaat of elke dag in een 18 delig pak gaat lopen. Waarom zouden mensen zich moeten schikken naar (religieuze) overtuigingen van anderen? Nou dan pleeg je zelf geen abortus.
Dat is zijn punt niet, geloof ik. De prijsstijgingen hebben plaatsgevonden onder Biden en wiens schuld dat ook is, de kiezer heeft dat niet als progressie ervaren.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die is lekker makkelijk, de wereldeconomie heeft daar niets mee te maken? Je denkt dat er ook geen prijsstijgingen zouden zijn geweest als Trump de afgelopen 4 jaar ook president was geweest?
Sterker nog: het zou zomaar kunnen zijn dat de inflatie van de afgelopen 4 jaar het gevolg was van het beleid van de 4 jaar daarvoor...
Dit is jouw voorbeeld van die talloze vrouwen die talloze late abortussen hebben gehad?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Je mag daar iets van vinden maar zodra dat daadwerkelijk beleid wordt mag je opflikkeren.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik mag daar prima iets van vinden.
En voor je er een gender-discussie van maakt en je feministische beest los laat, ook veel vrouwen stemmen in Amerika pro-life.
Ik noem niemand 'dom'. Feit is nou eenmaal dat de gemiddelde persoon geen boodschap heeft aan inflatiecijfers, macro-economie en allerlei modellen. Die kijkt naar de prijzen in de supermarkt en trekt daaruit zijn conclusies. Ik ben het daar niet mee eens, maar ik beschuldig niemand van domheid.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar de kiezer "dom" noemen omdat hij stemt op een politicus die de belofte doet zijn/haar leven beter te maken is wel een beetje te kort door de bocht toch?
Harris haar positie was dat ze progressie hebben geboekt de afgelopen 4 jaar en dat wilde doorzetten, maar dat resoneert niet zo lekker bij mensen die minder te besteden hebben en opeens 2 banen moeten hebben om rond te komen - die delen dat beeld over progressie niet. Wat dat betreft is dit veel meer een 'afrekening' met het huidige beleid dan een Trumpiaans wonder waar men in gelooft.
Daarnaast is Trump de populist, populisten hebben de wind mee in deze tegenvallende tijden, en het helpt niet mee dat de Dem Party eigenlijk veel te lang is doorgegaan met een Biden die zichtbaar broos en achteruit aan het gaan was, daar hadden ze veel assertiever op moeten reageren.
Wat dat betreft neem ik het de Dems veel kwalijker dat ze Trump min of meer aan de macht hebben geholpen met deze dramatische campagne.
Dat weet ik wel zeker, alleen omwille de simpele vraag: wie anders? Moeten we nu echt geloven dat Trump opeens gaat zeggen: 'Nee, jongens, ik heb er goed over nagedacht, dit zijn mijn beleidsvoornemens, daar wil ik deze ploeg voor hebben en die ziet er toch héél anders uit dan project 2025.' Daar wordt inderdaad gewoon de prairietaliban aangesteld.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de figuren die het beleidsmatige gedeelte nog enigszins draaiend krijgen, en de narcistische Trump kunnen handelen (door hem het gevoel te geven dat hij geweldig is), de figuren van Agenda 2025 zullen zijn.
Huh? Het was toch al weken zo dat Trump een (hele) lichte voorsprong had?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de hosanna stemming was torenhoog. Harris zou met gemak winnen. Zo zie je ook maar weer dat peilingen niks zeggen.
Tja, het is natuurlijk niet zo dat Biden internationaal rust heeft gebracht met het op krankzinnige wijze verlaten van Afghanistan waarbij de nodige slachtoffers zijn gevallen en veel Afghaanse bondgenoten in de steek zijn gelaten en daarnaast zijn er nog twee oorlogen uitgebroken. De realiteit is dat het onder Trump internationaal rustiger was dan onder Biden.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, deze verkiezingen zijn weliswaar een tegenvaller voor de Dems, maar de zwevende Amerikaanse kiezer is nou eenmaal grillig. In 2008 en 2012 won Obama vrij overtuigend, daarna ging Trump er verrassend genoeg met de winst vandoor. Biden won in 2020 weer met een tamelijk riante voorsprong. De tussentijdse verkiezingen is ook telkens stuivertje wisselen tussen Reps en Dems.
De economie is waarschijnlijk doorslaggevend geweest, of dat nou terecht is of niet. De inflatie was jarenlang torenhoog, wat leidde tot flinke prijzenstijgingen. Inmiddels is de inflatie gedaald naar 2,4 procent, wat een normaal percentage is. De prijzen blijven echter onverminderd hoog, ze stijgen alleen minder hard. Ze gaan ook niet dalen, tenzij er deflatie optreedt. Maar dat is realistisch noch wenselijk.
Eigenlijk heeft de Biden-regering het helemaal niet zo gek gedaan, want de inflatie is dus genormaliseerd en gestabiliseerd. Maar dat verhaal valt lastig uit te leggen aan veel kiezers. Die kijken naar de prijzen en zien dat die nog altijd hoog zijn. Met een genuanceerd verhaal over dalende inflatie kunnen zij vrij weinig.
Een vergelijking met acht jaar geleden is naar mijn idee niet terecht. Dat de 'wereld zou vergaan' was natuurlijk een beetje bespottelijk, maar de eerste Trump-termijn was in veel opzichten krankzinnig en chaotisch. Handelsoorlogen met bondgenoten, geflirt met dictators, het in de steek laten van de Jezidi's in Syrië, het benoemen van conservatieve rechters met als gevolg dat abortus in een hoop statten nu praktisch illegaal is. The Atlantic heeft destijds een overzicht gemaakt: [url=]50 Moments That Define an Improbable.
Daar komt dat Trump gedurende zijn eerste termijn in toom werd gehouden door gematigde Republikeinen die onderdeel waren van zijn eerste kabinet. Je weet wel, de gematigde Reps die zich later massaal tegen hem keerden en hem inmiddels een groot gevaar noemen.
Hoe ziet een tweede Trump-termijn als hij zich omringt door kontenlikkers met extreme opvattingen? Ik ben bang dat we daar de komende maanden en jaren achter gaan komen.
Nou dan plegen die vrouwen geen abortus als ze ongewenst zwanger raken, moeten ze lekker zelf weten. Waarom moeten die mensen zich wel bemoeien met beslissingen van mensen met een andere levensovertuiging? Lekker kritiek hebben op besluiten in Afghanistan en Iran, maar zelf met een christen taliban light aan komen zetten.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:58 schreef Elan het volgende:
[..]
En voor je er een gender-discussie van maakt en je feministische beest los laat, ook veel vrouwen stemmen in Amerika pro-life.
Oh daar kunnen we het prima over hebben hoor. Trump die de NAVO wil verlaten zou verschrikkelijk zijn, maar daar hebben we zelf natuurlijk wel een handje in gehad door consequent, structureel en zonder voorbehoud veel te lang op de zak van Uncle Sam te teren, dus die schop die Trump nu aan ons uitdeelt hadden we moeten zien aankomen, en lijkt me niet meer dan een terechte observatie vanuit kamp USA. Dat het ons veel pijn gaat doen reken ik niet Trump alleen aan maar vooral onze eigen leiderschap.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:51 schreef SEMTEX het volgende:
Het gaat mij vooral om de internationale gevolgen (Oekraine, de NAVO en Trump die heeft gedreigd eruit te willen stappen, de invloed van Putin, China die Taiwan wil binnenvallen, etc), zoals ik al eerder noemde en daar ga je verder niet op in.
Het is meten met twee maten, Trump is cognitief ook duidelijk achteruit aan het gaan, slaat regelmatig complete wartaal uit op rallies (altijd mooi om transcripts terug te lezen van wat hij uitkraamt op rallies: er valt geen touw aan vast te knopen). Ze schelen ook maar twee jaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:53 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast is Trump de populist, populisten hebben de wind mee in deze tegenvallende tijden, en het helpt niet mee dat de Dem Party eigenlijk veel te lang is doorgegaan met een Biden die zichtbaar broos en achteruit aan het gaan was, daar hadden ze veel assertiever op moeten reageren.
Elke vrouw die dat doet is er eentje teveel. Is gewoon moord uiteindelijk. Als het nooit gebeurde hoefde de wetgeving niet te worden aangepast. Het aantal abortussen is stijgende in de VS dat is een feit, waarvan 1% na de 20 weken. Dus tijd dat vrouwen zich verantwoordelijker gaan gedragen.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is jouw voorbeeld van die talloze vrouwen die talloze late abortussen hebben gehad?
Sterk verhaal wel.
Hij was voor mij kraakhelder toen hij de penis van Arnold Palmer omschreef.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het is meten met twee maten, Trump is cognitief ook duidelijk achteruit aan het gaan, slaat regelmatig complete wartaal uit op rallies (altijd mooi om transcripts terug te lezen van wat hij uitkraamt op rallies: er valt geen touw aan vast te knopen). Ze schelen ook maar twee jaar.
Vind jij in je neoliberale bubbeltje.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:59 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je mag daar iets van vinden maar zodra dat daadwerkelijk beleid wordt mag je opflikkeren.
Yes. Dit.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:00 schreef KoosVogels het volgende:
Verder denk ik dat stemmen op een (zwarte) vrouw voor veel latino's en zwarte mannen nog een brug te ver was. Laten we wel wezen: dat zijn veelal bijzonder conservatieve gasten.
Gast je gaat me niet vertellen dat je 'vergeten' bent wie er daadwerkelijk verantwoordelijk was voor hoe het in Afghanistan gingquote:Op woensdag 6 november 2024 14:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, het is natuurlijk niet zo dat Biden internationaal rust heeft gebracht met het op krankzinnige wijze verlaten van Afghanistan waarbij de nodige slachtoffers zijn gevallen en veel Afghaanse bondgenoten in de steek zijn gelaten en daarnaast zijn er nog twee oorlogen uitgebroken. De realiteit is dat het onder Trump internationaal rustiger was dan onder Biden.
Gelukkig denken veel andere landen daar anders over, en is West-Europees denken niet de norm.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kunt er alles van vinden maar je hebt geen kut te maken met wat die vrouwen beslissen. Net als als hun dat niet hebben wat jij allemaal uitspookt. Of je nou een roze hanenkam als kapsel neemt , een neusverkleining ondergaat of elke dag in een 18 delig pak gaat lopen. Waarom zouden mensen zich moeten schikken naar (religieuze) overtuigingen van anderen? Nou dan pleeg je zelf geen abortus.
Nou ja, dat de wereld weer een stukje instabieler gaat worden lijkt me evident.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe ziet een tweede Trump-termijn als hij zich omringt door kontenlikkers met extreme opvattingen? Ik ben bang dat we daar de komende maanden en jaren achter gaan komen.
MaAr WHAt AlS JeE VerKrAacHt BeEnTquote:Op woensdag 6 november 2024 13:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Je mag van alles vinden.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is gewoon het Europese superioriteitsgevoel, als de VS niet precies doet wat Europa zou doen zijn ze verkeerd bezig.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind jij in je neoliberale bubbeltje.
Veel conservatieve Amerikanen denken daar anders over en veel staten passen hun wetgeving daarop aan.
Omdat abortus moord is. Zeker een late abortus.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou dan plegen die vrouwen geen abortus als ze ongewenst zwanger raken, moeten ze lekker zelf weten. Waarom moeten die mensen zich wel bemoeien met beslissingen van mensen met een andere levensovertuiging? Lekker kritiek hebben op besluiten in Afghanistan en Iran, maar zelf met een christen taliban light aan komen zetten.
Geldt dat niet voor elke wet?quote:Op woensdag 6 november 2024 14:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je mag van alles vinden.
Het probleem met een verbod op abortus is dat wat anderen vinden ineens wet wordt voor mensen die daar anderes over denken. Dat gaat verder dan er iets van vinden.
En buiten dat heeft het ook veel ongewenste en levensbedreigende gevolgen voor mensen die geen zwangerschap willen afbreken omdat ze dit kind niet willen, maar juist voor vrouwen voor wie het als noodzakelijke medische zorg ingezet zou moeten worden.
Dat laatste is helaas zo ja, en nu? En mijn neoliberale bubbel? Je hebt echt geen idee wat je lult hehquote:Op woensdag 6 november 2024 14:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind jij in je neoliberale bubbeltje.
Veel conservatieve Amerikanen denken daar anders over en veel staten passen hun wetgeving daarop aan.
Ik denk vooral dat veel mensen een goede vergelijking kunnen maken tussen hun economische situatie nu en die onder Trump vier, vijf jaar geleden en dit misschien een waardevollere graadmeter vinden dan wat sommige economen zeggen.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik noem niemand 'dom'. Feit is nou eenmaal dat de gemiddelde persoon geen boodschap heeft aan inflatiecijfers, macro-economie en allerlei modellen. Die kijkt naar de prijzen in de supermarkt en trekt daaruit zijn conclusies. Ik ben het daar niet mee eens, maar ik beschuldig niemand van domheid.
Ik pretendeer niet precies te weten waarom de Dems hebben verloren. Het te lang vasthouden aan Biden heeft niet geholpen, net zoals het simpelweg aanwijzen van Harris, zonder voorverkiezingen te houden. Sowieso speelde de relatieve onbekendheid van Harris haar nog altijd parten. Veel Amerikanen geven geen zier om politiek, verdiepen zich er amper in. Maar ze kennen Trump en Harris niet. Onbekend maar onbemind.
Verder denk ik dat stemmen op een (zwarte) vrouw voor veel latino's en zwarte mannen nog een brug te ver was. Laten we wel wezen: dat zijn veelal bijzonder conservatieve gasten.
Nou, daar gaan we weer.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Elke vrouw die dat doet is er eentje teveel. Is gewoon moord uiteindelijk. Als het nooit gebeurde hoefde de wetgeving niet te worden aangepast. Het aantal abortussen is stijgende in de VS dat is een feit, waarvan 1% na de 20 weken. Dus tijd dat vrouwen zich verantwoordelijker gaan gedragen.
Nouja wat fijn dat in veel landen geen keuzevrijheid is met dit soort zaken. En wat vervelend voor je dat je in een samenleving woont waar mensen zelf mogen beslissen over abortus.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:04 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Gelukkig denken veel andere landen daar anders over, en is West-Europees denken niet de norm.
Maar mogen Oekraïense vrouwen die door Russen zijn verkracht wel abortus laten plegen van jou?quote:Op woensdag 6 november 2024 14:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Elke vrouw die dat doet is er eentje teveel. Is gewoon moord uiteindelijk. Als het nooit gebeurde hoefde de wetgeving niet te worden aangepast. Het aantal abortussen is stijgende in de VS dat is een feit, waarvan 1% na de 20 weken. Dus tijd dat vrouwen zich verantwoordelijker gaan gedragen.
Jazeker, dat was Biden.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:04 schreef viagraap het volgende:
[..]
Gast je gaat me niet vertellen dat je 'vergeten' bent wie er daadwerkelijk verantwoordelijk was voor hoe het in Afghanistan ging
Je hebt volgens mij niet door dat ik Trump een verschrikkelijk figuur vind, maar ik heb het hier uitsluitend over de Democraten, hun verkiezingsstrijd, hun campagne, strategie en hoe ze gefaald hebben te reageren op het populisme van Trump. En dat is niet allemaal de schuld van Donald Trump - dat is met name de Democratische partij die tekortschoot.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het is meten met twee maten, Trump is cognitief ook duidelijk achteruit aan het gaan, slaat regelmatig complete wartaal uit op rallies (altijd mooi om transcripts terug te lezen van wat hij uitkraamt op rallies: er valt geen touw aan vast te knopen). Ze schelen ook maar twee jaar.
Oh, maar dan alsnog snap ik je vreugde niet over het verkozen worden van een schoothondje van alles wat er fout is aan wereldleiders.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:01 schreef Scorpie het volgende:
Maar al die voorbeelden die je noemt passen allemaal in een groter, globaal spelende trend, namelijk de wereldmachten die zich meer en meer concentreren op interne aangelegenheden danwel vergroten van hun macht, en minder op stabilisatie en vrede. Dat baart mij wel zorgen; ik verwacht binnen nu en 15 jaar wel een grote WO3 ten gevolge van alles wat er nu speelt, niet alleen in de VS, maar in de hele wereld. Ik ben alleen niet zo opportunistisch om te zeggen dat het allemaal de schuld van de Amerikanen is - wijzelf hebben daar ook een rol in gespeeld.
Vind jij. Het is nogal ingrijpend om jouw mening te promoveren tot een verbod over de lichamen van anderen.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat abortus moord is. Zeker een late abortus.
Mag iemand van 13 zelfmoord plegen?quote:Op woensdag 6 november 2024 14:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar mogen Oekraïense vrouwen die door Russen zijn verkracht wel abortus laten plegen van jou?
Je wil vrijheid voor jou als individu ten koste van alles. Zelfs dat van een ongeboren kind dat zich niet kan verdedigen en geen stem kan laten horen. Dan ben je geen stuiver waard als mens.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:06 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat laatste is helaas zo ja, en nu? En mijn neoliberale bubbel? Je hebt echt geen idee wat je lult heh
Je zal wel balen dat we hier geen Iran of Saudi-Arabië zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:04 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Gelukkig denken veel andere landen daar anders over, en is West-Europees denken niet de norm.
En mannen dan ook. Altijd ene condoom om, dan is de kans dat je iemand zwanger maakt een heel stuk kleiner.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Als veel mensen zo denken wordt het een wet dat heet democratie.quote:Op woensdag 6 november 2024 14:07 schreef viagraap het volgende:
[..]
Vind jij. Het is nogal ingrijpend om jouw mening te promoveren tot een verbod over de lichamen van anderen.
Wat dat grafiekje stiekem nog wat extra probeert te sturen door boven de ene kolom 'Trump' te zetten en boven de andere 'Harris-Biden'.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat is zijn punt niet, geloof ik. De prijsstijgingen hebben plaatsgevonden onder Biden en wiens schuld dat ook is, de kiezer heeft dat niet als progressie ervaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |