In geen enkele county heeft Harris Biden outperformed (minstens 3% beter gedaan).quote:Op woensdag 6 november 2024 12:04 schreef Barbusse het volgende: Begrijp ik nu goed dat Trump niet alleen heeft gewonnen doordat er meer mensen op hem stemden, maar vooral ook doordat veel minder mensen op Harris stemden dan de vorige keer voor Biden? Ik heb het geprobeerd te volgen afgelopen nacht maar viel in slaap voordat de echte uitslagen binnenkwamen
![]()
![]()
Omdat dat gebied pro Rusland is, is zelfs een referendum over geweest. Wat de Westerse propagandisten vanzelfsprekend niet erkennen omdat de uitkomst hun niet aan stond.quote:
Goh.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
In geen enkele county heeft Harris Biden outperformed (minstens 3% beter gedaan).
Met een homoseksuele man maak je meer kansquote:Op woensdag 6 november 2024 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Goh.
Je moet ook helemaal geen vrouwelijke kandidaat naar voren schuiven. De wereld en zeker Amerika is daar nog helemaal niet klaar voor.
Poetin gaat in dat geval denk ik niet onderhandelen of ze lopen echt op de allerlaatste benen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Nee' van wie?
Als de VS de wapensteun aan Oekraïne stopzet, dan is het niet ondenkbaar dat Kiev geen andere keuze heeft.
Ja, dus de totale campagne van de Dems is geflopt.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
In geen enkele county heeft Harris Biden outperformed (minstens 3% beter gedaan).
Wat het conflict verergert heeft is de Russische inval van 2022. Niets meer, niets minder. Geen Russische inval = geen Rusland die oorlog voert in Oekraïne.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat dat gebied pro Rusland is, is zelfs een referendum over geweest. Wat de Westerse propagandisten vanzelfsprekend niet erkennen omdat de uitkomst hun niet aan stond.
Je kunt wel heel moralistisch gaan lopen doen wie goed of fout is maar vredesbesprekingen zijn in ieders belang. Niet in de laatste plaats van Ukraine. Ik ben van mening dat Trump de juiste man is om de beide partijen aan tafel te krijgen en dat Westerse wapenleveranties het conflict alleen maar verlengen en verergeren. .
Bohquote:Op woensdag 6 november 2024 12:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lijkt me vanuit religieuze hoek weer lastig.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:11 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Met een homoseksuele man maak je meer kans
Nee, niemand opteert daar namelijk voor.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Oh wat erg. Een Groot-Israel moeten we willen!
Je kunt moralistisch doen maar daar los je het conflict niet mee op.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat het conflict verergert heeft is de Russische inval van 2022. Niets meer, niets minder. Geen Russische inval = geen Rusland die oorlog voert in Oekraïne.
In Europa zullen we wel doorgaan met vergroening. Tijdens 2016-2020 zag je ook dat een staat als Californië zijn eigen klimaatbeleid ging voeren.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:15 schreef Hanca het volgende:
Ik vind trouwens de gevolgen voor het klimaat en de klimaatakkoorden minstens zo erg als het gevolg voor de conflictgebieden. Hoe groot is de kans nu nog dat de VS ontwikkelingslanden financieel gaat helpen klimaatneutraal te worden (waar de top nu over gaat)? En als de VS niet helpt, komt de rest dan wel over de brug? Vaak is dit een 'als 1 land zich terugtrekt, doet geen enkel land wat'.
quote:Op woensdag 6 november 2024 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Goh.
Je moet ook helemaal geen vrouwelijke kandidaat naar voren schuiven. De wereld en zeker Amerika is daar nog helemaal niet klaar voor.
Na ons de zondvloed. Misschien nemen ze het letterlijk daar in Amerika.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:15 schreef Hanca het volgende:
Ik vind trouwens de gevolgen voor het klimaat en de klimaatakkoorden minstens zo erg als het gevolg voor de conflictgebieden. Hoe groot is de kans nu nog dat de VS ontwikkelingslanden financieel gaat helpen klimaatneutraal te worden (waar de top nu over gaat)? En als de VS niet helpt, komt de rest dan wel over de brug? Vaak is dit een 'als 1 land zich terugtrekt, doet geen enkel land wat'.
Ach, Nederland is niet veel beter hoor. Een bangig, afgunstig en wantrouwend volkje geworden. We hebben nog nooit een vrouwelijke MP gehad.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me vanuit religieuze hoek weer lastig.
Hoorde van de week zo'n Amerikadeskundige ergens aan een talkshowtafel zeggen dat veel zwarten en latino's principieel nooit op een vrouw zouden stemmen. Kunnen wij ons weinig bij voorstellen maar zeker in het binnenland zijn een hoop staten gewoon nog ultraconservatief. Dat zie je ook wel aan de abortuswetgeving, pro-doodstraf en zo.
Vergroening wel, andere landen financieel helpen te vergroenen?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In Europa zullen we wel doorgaan met vergroening. Tijdens 2016-2020 zag je ook dat een staat als Californië zijn eigen klimaatbeleid ging voeren.
En uiteindelijk is er ook met groene energie en nieuwe technologieën gewoon goed geld te verdienen.
Die klimaatwaanzin moeten we zo snel mogelijk mee stoppen. Genoeg veel urgentere problemen dan de temperatuur potentieel 0,2 graden omlaag brengen in de komende 100 jaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:15 schreef Hanca het volgende:
Idd, ik hoorde Raymond Mens en andere zeggen. Ja de laatste week heeft Trump het niet goed aangepakt en Harris blabla sterke eindsprint.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat 'de geleerden' steeds minder goed zijn geworden in voorspellen, omdat ze verkeerde graadmeters gebruiken. De Amerikaanse verkiezingen zouden er ook goed aan doen om het allemaal in een veel korter tijdsbestek te doen, mensen in huidige generaties gaan echt niet maanden of jaren aan informatie integreren voor hun keuze. De vraag is of het hele traject in zijn totaal even belangrijk is.
Margaret Thatcher was te woke voor je?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Goh.
In Nederland heeft geen van de potentiële winnende partijen ooit een vrouw als lijsttrekker gehad. Schippers was de grootste kans. Maar we hebben dus nog nooit kunnen stemmen om een vrouw MP te laten worden. En nee, Kaag was kansloos, D66 heeft niet de potentie om de grootste te worden, nooit gehad.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ach, Nederland is niet veel beter hoor. Een bangig, afgunstig en wantrouwend volkje geworden. We hebben nog nooit een vrouwelijke MP gehad.
Echt heel slecht. Terwijl de positieve polls je hier om de oren vlogen de laatste dagen...quote:Op woensdag 6 november 2024 12:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jongens?quote:
En de hosanna stemming was torenhoog. Harris zou met gemak winnen. Zo zie je ook maar weer dat peilingen niks zeggen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:21 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Echt heel slecht. Terwijl de positieve polls je hier om de oren vlogen de laatste dagen...
Zegswijze!quote:
Onder de streep is het inderdaad een klap tegen vergroening en klimaatbeleid.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vergroening wel, andere landen financieel helpen te vergroenen?
Elizabeth Warren wint van Trump met twee vingers in de neusquote:Op woensdag 6 november 2024 12:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Kijk een vrouw kan op zich president worden van de VS
Alleen voor een vrouw is het waarschijnlijk onmogelijk om Trump te verslaan. Trump is gewoon zo ongelofelijk goed dat je bizar veel in huis moet hebben.
Nou, daar is zelfreflectie voor nodig en dat ontbreekt per definitie in zulke kringen. Wat ik al eerder aangaf, waarschijnlijk gaat men gewoon weer naar externe factoren wijzen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De Dems beginnen langzaam door te krijgen dat het niet gelukt is door eigen toedoen.
Oekraïne doet aan landje pikquote:Op woensdag 6 november 2024 12:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt moralistisch doen maar daar los je het conflict niet mee op.
Verbaas me altijd dat Nederland ontzettend pro-Israël is maar vervolgens ook pro-Ukraine, terwijl dat in beide gevallen alleen maar uitgelegd kan worden als landjepik.
Mwah, dat is erg onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:22 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Elizabeth Warren wint van Trump met twee vingers in de neus
Alleen de DNC en lobby's willen dat niet
quote:Op woensdag 6 november 2024 12:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De Dems beginnen langzaam door te krijgen dat het niet gelukt is door eigen toedoen.
Verdonk had 2010 makkelijk gewonnen als de VVD top niet liever een man wouquote:Op woensdag 6 november 2024 12:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
In Nederland heeft geen van de potentiële winnende partijen ooit een vrouw als lijsttrekker gehad. Schippers was de grootste kans. Maar we hebben dus nog nooit kunnen stemmen om een vrouw MP te laten worden. En nee, Kaag was kansloos, D66 heeft niet de potentie om de grootste te worden, nooit gehad.
https://www.usnews.com/ne(...)swing-states-say-yesquote:
Senaat en Huis zijn ook Republikeins en durven niet tegen Trump in te gaan.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Onder de streep is het inderdaad een klap tegen vergroening en klimaatbeleid.
Maar gelukkig is de macht van de Amerikaanse president ook beperkt, er is een senaat, en een congres, en de ambtenaren en lobbyisten hebben natuurlijk ook nog in de melk te brokkelen.
53.3 en 45.3 voor Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:11 schreef Houtenbeen het volgende:
Poh Illinois is ook maar 51% voor Harris
Bron, cq. voorbeeld?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Moderator
Kijk een vrouw kan op zich president worden van de VS
Nee hoor, Israël pikt niets, Israël heeft vorig jaar oktober met de zoveelste grootschalige terreuraanslag te maken gehad vanuit Palestijnse hoek, gericht op Israëlische burgers. Zowel Israël als Oekraïne zijn dus aangevallen en verdedigen zich.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Verbaas me altijd dat Nederland ontzettend pro-Israël is maar vervolgens ook pro-Ukraine, terwijl dat in beide gevallen alleen maar uitgelegd kan worden als landjepik.
Lol Amerika is geen UK.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Margaret Thatcher was te woke voor je?
Verder prima. Vanochtend was het wel ff bedompt in huize Briggs omdat de verwachting nogal anders lag, maar inmiddels is het gewoon wat het is.quote:
3% ziet het niet zitten met een vrouw. Dat percentage ligt bij Trump hoger als crimineelquote:Op woensdag 6 november 2024 12:24 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.usnews.com/ne(...)swing-states-say-yes
Lees dit. Een meerderheid is weliswaar voor (in de democrate swingstaten) maar het geeft ook aan dat veel mensen er wel degelijk een issue mee hebben om op een vrouw te stemmen.
Sterkte.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:24 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Verder prima. Vanochtend was het wel ff bedompt in huize Briggs omdat de verwachting nogal anders lag, maar inmiddels is het gewoon wat het is.
Een beetje zoals bij de Brexit, zeg maar...zo ervaar ik het.
Wat mijzelf betreft...ik zal dit nooit begrijpen en er komt onherroepelijk veel (!) ellende van. Maar ik had een stevige verwachting neergelegd. Die moet ik nu ook met me meedragen. Die zelfreflectie gaat nog wel wat tijd in beslag nemen
Geen idee. Mijn punt is alleen maar dat het afhangt van de tegenstander of een vrouw president zou kunnen worden.quote:
Beter dan vannacht. Toen er mensen wel 20 posts zonder iets aan inhoud plaatsen behalve wat cijfers van wedkantoortjes. Of constant gedoe over komende meltdowns ofzo.quote:
Geheel offtopic, maar Garland Briggs is mijn favoriete Twin Peaks-personage.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:24 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Verder prima. Vanochtend was het wel ff bedompt in huize Briggs omdat de verwachting nogal anders lag, maar inmiddels is het gewoon wat het is.
Wat mijzelf betreft...ik zal dit nooit begrijpen en er komt onherroepelijk veel (!) ellende van. Maar ik had een stevige verwachting neergelegd. Die moet ik nu ook met me meedragen. Die zelfreflectie gaat nog wel wat tijd in beslag nemen
Tja als beide kandidaten een vrouw zijn lukt het sowieso.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Geen idee. Mijn punt is alleen maar dat het afhangt van de tegenstander of een vrouw president zou kunnen worden.
Het is dan ook jouw kloon toch? (had ik altijd aangenomen)quote:Op woensdag 6 november 2024 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geheel offtopic, maar Garland Briggs is mijn favoriete Twin Peaks-personage.
Dat zal de komende 4 jaar wel 80% moeten worden van Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:26 schreef theunderdog het volgende:
Even de feiten op een rij, voor de mensen die de problematiek ontkennen van een VS die Europa vaarweg zegt op militair gebied: Europa koopt ongeveer 60% van alle wapens in de VS. Europa vertegenwoordigt slechts 23% van de defensie-uitgave richting Oekraïne. Er zitten zo ongeveer 100.000 Amerikaanse soldaten in Europa. Een Franse generaal zei enkele weken geleden dat 7 op de 10 Europese soldaten, Amerikanen zijn.
hahhaa lekker man. Maar komt goed, hoor.
Hmm. Op basis waarvan had je dan deze verwachting? Het lag namelijk behoorlijk gelijk in de polls. Ik had zelf trouwens ook verwacht dat Harris zou winnen, maar heel nipt.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:24 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Als de oud president het stokje wil overdragen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja als beide kandidaten een vrouw zijn lukt het sowieso.
Een overwinning, aan Biden en Trump te zien.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
In elk geval een antwoord op de vraag wat een volledig negatieve campagne zal opleveren.
Nou nee, want de sfeer was hier in huis vanochtend opperbest.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is dan ook jouw kloon toch? (had ik altijd aangenomen)
Biden heeft het slecht/onaansprekend gedaan, en mensen stemmen graag tegen de zittende macht. Over 4 jaar weer dems?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:28 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind het wel een interessante vraag waar het misgegaan is voor de democraten.
- Harris is geen aansprekende presidentskandidaat
- Economie en grensbeleid wordt door Amerikanen als kut gezien, Harris heeft geen afstand kunnen nemen van de regering Biden
- Abortus is als belangrijk thema gebombardeerd, maar boeit de meerderheid van de Amerikanen onvoldoende
Maar als meesterdealmaker een deal maakt met Poetin.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:26 schreef theunderdog het volgende:
Even de feiten op een rij, voor de mensen die de problematiek ontkennen van een VS die Europa vaarweg zegt op militair gebied: Europa koopt ongeveer 60% van alle wapens in de VS.
Precies ja. Mensen die beweren dat Trump zon goede kandidaat is hebben hem zeker nog nooit horen spreken. Wat wel bijzonder is want hij was ook al 4 jaar president.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ja tegen trump verliezen is ook een prestatie op zich. Die man heeft wel laten zien dat het ook echt niet uit maakt wat je doet of wat je zegt
Als het maar niet zachtaardig is. Zachtaardigheid is blijkbaar uit tegenwoordig.
Dit was mijn voorspelling:quote:Op woensdag 6 november 2024 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Op basis waarvan had je dan deze verwachting? Het lag namelijk behoorlijk gelijk in de polls. Ik had zelf trouwens ook verwacht dat Harris zou winnen, maar heel nipt.
Wel flink balen dat het uit komt en ik had graag ongelijk gehad, maar niet onverwachts dus. Dat helpt wel om er mee te dealen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:47 schreef Hanca het volgende:
Ik verwacht helaas Trump, zou nog best een grote zege kunnen worden want ik vrees dat hij structureel wordt onderschat (en dat dus alles waar Trump binnen 1,5% staat, Trump gaat winnen).
Correct, en dan vooral het tweede punt. Maar veel adepten van de Democraten willen het belang van het economische aspect niet erkennen en denken juist dat het heel goed gaat onder de Democraten. Dit terwijl als heel erg veel Amerikanen dit anders ervaren, men het eigen standpunt toch misschien zou moeten heroverwegen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:28 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind het wel een interessante vraag waar het misgegaan is voor de democraten.
- Economie en grensbeleid wordt door Amerikanen als kut gezien, Harris heeft geen afstand kunnen nemen van de regering Biden
- Abortus is als belangrijk thema gebombardeerd, maar boeit de meerderheid van de Amerikanen onvoldoende
- Veelste lang blijven ontkennen dat Biden het niet meer aan kon.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:28 schreef luxerobots het volgende:
Mooi dat je de humor ervan weet in te zienquote:Op woensdag 6 november 2024 12:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een overwinning, aan Biden en Trump te zien.
Harris probeerde het wel degelijk met een positieve campagne hoor, veel meer dan Biden.
Oh ik dacht dat je een inhoudelijke post maakte.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Mooi dat je de humor ervan weet in te zien
Wat is volgens jou de reden?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een jarenlange anti campagne en het verguizen van reps als dom.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:28 schreef luxerobots het volgende:
(...)
Dat heb je dan heel goed weten aan te voelen. Ik had zelf het idee dat men toch niet weer die fout zou maken en dit keer dus de steun voor Trump wellicht zelfs had overschat.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit was mijn voorspelling:
[..]
Wel flink balen dat het uit komt en ik had graag ongelijk gehad, maar niet onverwachts dus. Dat helpt wel om er mee te dealen.
Het legt de Republikeinen al 3 decennia geen windeieren.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een jarenlange anti campagne en het verguizen van reps als dom.
Een economie die draait als een tierelier en inflatie die weer onder controle is?quote:Te weinig oog voor de staat waarin de vs zelf nu in verkeert.
100%.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:33 schreef Momo het volgende:
Over 4 jaar is Trump ouder dan Biden nu is, 80+ is ook gewoon echt te oud voor deze baan.
Dat je Oekraïne hier beschuldigt van landjepik is wel next level bespottelijke en lachwekkende onzin.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde Amerikaan daar wat van merkt.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het legt de Republikeinen al 3 decennia geen windeieren.
[..]
Een economie die draait als een tierelier en inflatie die weer onder controle is?
Echt he. Benieuwd of hij überhaupt zijn termijn vol kan maken en niet tussentijds komt te overlijden. Echt topfit oogt hij niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:33 schreef Momo het volgende:
Over 4 jaar is Trump ouder dan Biden nu is, 80+ is ook gewoon echt te oud voor deze baan.
Tja de grap is dat dat amerika first idee gewoon heel erg goed is en ingebakken in de cultuur daar. Ik heb stage gelopen in amerika in 2005 en daar was een collega die op en top amerikaans was, het was alleen maar baseball en burgers etc. Als kado kreeg ik een handoek met daarop allemaal dingen die alle collega's schreven. Hij had een lijstje opgeschreven met 1. America, 2. the netherlands, 3. ...quote:Op woensdag 6 november 2024 12:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Precies ja. Mensen die beweren dat Trump zon goede kandidaat is hebben hem zeker nog nooit horen spreken. Wat wel bijzonder is want hij was ook al 4 jaar president.
Wat ik wél knap aan hem vindt is hoe hij altijd over de meest onzinnige dingen complimenten aan zichzelf kan geven. Hij kan echt nog opscheppen over dat hij zijn veters het beste kan strikken van wie dan ook. Dat andere mensen ook tegen hem zeggen, wat kan jij goed veters strikken! Volgens mij denkt hij dan ook oprecht dat dat hem geweldig laat overkomen op zijn stemmers.
Of een Benazir Bhutto, in notabene Pakistan.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Margaret Thatcher was te woke voor je?
Simpel op te lossen door wat meer landen op het continent nukes te laten bouwen. Zweden stopte hun programma terwijl ze enkele maanden nodig hadden om enkele bommen te produceren. Die hebben vast nog wel wat in het archief.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:26 schreef theunderdog het volgende:
Even de feiten op een rij, voor de mensen die de problematiek ontkennen van een VS die Europa vaarweg zegt op militair gebied: Europa koopt ongeveer 60% van alle wapens in de VS. Europa vertegenwoordigt slechts 23% van de defensie-uitgave richting Oekraïne. Er zitten zo ongeveer 100.000 Amerikaanse soldaten in Europa. Een Franse generaal zei enkele weken geleden dat 7 op de 10 Europese soldaten, Amerikanen zijn.
hahhaa lekker man. Maar komt goed, hoor.
Geen idee wat BNR of NSC hiermee te maken heeft. Ze moeten gewoon stoppen met dat soort belangrijke posities verdelen onder 70+. Schoof vind ik al op het randje qua leeftijd. In de VS is een minimum leeftijd van 35 jaar, zet er ook een maximum op van 70 jaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
100%.
Dan kan hij ook geen president meer zijn. Volgens een item op bnr met dat nsc lid. Zo ver gingen ze al.
Een lage werkloosheid, stijgende lonen enzovoort? Ja, ze zijn natuurlijk net zoals de hele wereld geraakt door de hoge inflatie, maar ja, dat valt de Amerikaanse regering moeilijk aan te rekenen. Het is helaas alleen beeldvorming waar je tegen moet vechten met moeilijke economische verklaringen en dan is 'toen Trump president was hadden we geen hoge inflatie, dus ik stem voor Trump' wat eenvoudiger te verkopen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde Amerikaan daar wat van merkt.
Te veel gefocused geweest op vrouwen, abortus en de inflatie en mannen vergeten. De democraten doen het al maanden/jaren slecht bij de mannenquote:Op woensdag 6 november 2024 12:28 schreef luxerobots het volgende:
Ja,” VVD 1995” om maar eens een ijkpunt voor deze vergelijking in te zetten.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Obama was qua binnenland politiek niet zo links, die was hier gewoon VVD geweest waarschijnlijk. Of een rechtse D66er zoals Pechtold.
Ik vind het ook lachwekkend dat mensen mede vanwege de economie op Trump gestemd hebben.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:35 schreef Buitendam het volgende:
Ik denk ook niet dat het overgrote deel van de Amerikanen doorheeft dat de inflatie in de westerse wereld niet op het bordje van de huidige president kan worden geschoven. Enorm benieuwd naar de reactie over een jaar of 2 als blijkt dat het onder Trump totaal niet anders is. En dan ook nog je economie nog verder om zeep helpen door al die importtarieven omhoog te gooien. Hank & Ingrid hebben een groot probleem.
Amerikanen ervaren dat toch anders. Dat lijkt me vooral onderdeel van het probleem.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
[..]
Een economie die draait als een tierelier en inflatie die weer onder controle is?
Ja dat zeg ik, het is de perceptie waar bijna niet tegen te vechten valt.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Amerikanen ervaren dat toch anders. Dat lijkt me vooral onderdeel van het probleem.
Geloven ze daar niet heilig in trickle down economics.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het ook lachwekkend dat mensen mede vanwege de economie op Trump gestemd hebben.
Alsof belastingvoordelen voor de megarijken en handelstarieven op buitenlandse goederen het leven voor de kleine man beter gaan maken.
Ja, Hitler vergelijking komt dagelijks langs, maar verder een hele positieve campagne waarbij het voor alle Amerikanen duidelijk was wat haar standpunten warenquote:Op woensdag 6 november 2024 12:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je een inhoudelijke post maakte.
Even opgezocht en het was zelf Netherlands #3quote:Op woensdag 6 november 2024 12:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja de grap is dat dat amerika first idee gewoon heel erg goed is en ingebakken in de cultuur daar. Ik heb stage gelopen in amerika in 2005 en daar was een collega die op en top amerikaans was, het was alleen maar baseball en burgers etc. Als kado kreeg ik een handoek met daarop allemaal dingen die alle collega's schreven. Hij had een lijstje opgeschreven met 1. America, 2. the netherlands, 3. ...Dus voor het hele trump gebeuren was dat al wat hij dacht.
Ja, hij was geen Yeşilgöz, dat klopt.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja,” VVD 1995” om maar eens een ijkpunt voor deze vergelijking in te zetten.
Maar de VVD anno nu, dat de aanduwer van de PVV is geworden, is veel rechtser dan de democraten zijn.
En dat Syrische meisje is geen Russische bot?quote:Op woensdag 6 november 2024 12:40 schreef Origami94 het volgende:
Een van de grootste fans van Joe Biden op social media. Een syrisch meisje, post al maanden pro Trump media. Dat komt allemaal door de oorlog in Gaza
Nog steeds is het leven daar duur en zijn er daklozen kampen in grote stedenquote:Op woensdag 6 november 2024 12:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
[..]
Ze was jaren lang een grote fan van Joe Bidenquote:Op woensdag 6 november 2024 12:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dat Syrische meisje is geen Russische bot?
Ik bedoel, moslims krijgen een 'travel ban' van Trump.
Ik heb het uit de mond van Harris zeker initieel bar weinig gehoord. Biden was veel meer doom and gloom en ook Trump had het continu over fascisten en dergelijke.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, Hitler vergelijking komt dagelijks langs, maar verder een hele positieve campagne waarbij het voor alle Amerikanen duidelijk was wat haar standpunten waren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |