https://allecijfers.nl/wijk/delfshaven-rotterdam/quote:Op woensdag 6 november 2024 12:52 schreef Droopie het volgende:
[..]
Jij woont vast niet in Rotterdam
Delfshaven, Beijerlandselaan, Afrikaanderwijk. Minstens 80%, maar sluit 90% niet uit.
As foretold by the prophecies, het gaat alleen iets sneller.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:45 schreef TweedeKlum het volgende:
Amerikanen worden duidelijk dommer gezien de uitslagen.
Goh, wat vreemd. Een extreemlinks nieuwsmedium die niets heeft met rechtse overwinningenquote:Op woensdag 6 november 2024 13:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
NOS zet de overwinningsspeech van Trump niet online?
Man man man. Als het Kamala was geweest hadden ze het integraal op de site gezet.
Wat een onzin, je woont zelf zeker ook niet in Rotterdam? Loop even een rondje door Delfshaven en je komt voortdurend Antillianen, Surinamers, Chinezen en vooral een hoop blanke Nederlanders tegen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:52 schreef Droopie het volgende:
[..]
Jij woont vast niet in Rotterdam
Delfshaven, Beijerlandselaan, Afrikaanderwijk. Minstens 80%, maar sluit 90% niet uit.
Dat valt wel mee:quote:Op woensdag 6 november 2024 13:00 schreef nostra het volgende:
[..]
De Fed Reserve heeft natuurlijk wel adequatere actie ondernomen dan "wij" en de autarkie helpt geopolitieke ontwikkelingen ook wel iets te dempen. Het gaat alleen op zijn Amerikaanse met veel hogere pieken en diepere dalen.
Het is ook best vermoeiend, zo'n verkiezing.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Trump zijn speech is wel vrij saai eigenlijk. Helemaal vemoeid die gast, leest veel autocue voor
Magaïsten vertellen ons juist toch altijd zo trots dat Trump alles uit de blote bol doet en dat het Biden was die constant van de teleprompter leest?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Trump zijn speech is wel vrij saai eigenlijk. Helemaal vemoeid die gast, leest veel autocue voor
De aanval is de beste verdediging. Toen Biden vanuit de republikeinen fulltime op zijn leeftijd aangevallen werd, toen was leeftijd ook in MSM een onderwerp. Ook vijf jaar geleden. Sinds Biden weg is, is het geen onderwerp terwijl trump aanstaande 6 januari net zo oud is als Biden vier jaar geleden.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het was bijzonder om te zien dat de media in binnen- en buitenland de gezondheid van Biden toch heel belangrijk vonden, maar dat dat voor een Trump niet lijkt te gelden. Een trump die nog maar amper kan lopen, in zijn broek schijt en nog amper een coherente zin over zijn lippen kan krijgen.
Ik zou Trump eerder een nationalist noemen, maar ik ben bang dat dat in Amerika geen scheldwoord meer is. *Hangt extra vlaggetje op.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik trouwens wel grappig vond aan een talkshow tafel in Nederland dat er twee heftige standpunten uit de campagne gehaald werden en dat was dat:
Harris Trump een fascist noemde en dat Trump Harris een communist noemde. Dus tegenwoordig is voor Nederlanders een hard debat al zeggen dat je een ander bij een ander politiek systeem zou horen dan je hoort.
Sec inflatie klopt dat wel inderdaad, ik zat meer met werkloosheid (of furloughs) in mijn hoofd door corona.quote:
Leest veel autocue voor. Niet alles. Wijkt zoals altijd nog gewoon af.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Magaïsten vertellen ons juist toch altijd zo trots dat Trump alles uit de blote bol doet en dat het Biden was die constant van de teleprompter leest?
Uiteraard, de arbeidsmarkt is daar veel flexibeler. Dat betekent dat bij onzekerheid en een slecht draaiende economie de werkloosheid omhoog schiet en bij een goedlopende economie ook gelijk weer naar beneden schiet.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Sec inflatie klopt dat wel inderdaad, ik zat meer met werkloosheid (of furloughs) in mijn hoofd door corona.
Naja we weten allemaal hoe cardi B het deedquote:Op woensdag 6 november 2024 13:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Magaïsten vertellen ons juist toch altijd zo trots dat Trump alles uit de blote bol doet en dat het Biden was die constant van de teleprompter leest?
Totaal niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Bernie is ook te oud, was hij al in 2016.
Amerika is ook fucked als TSMC omvalt, dus Taiwan moet ik nog maar zien.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:09 schreef SEMTEX het volgende:
Al die niet nadenkende Trumpgod-posters houden zich natuurlijk niet bezig met wat dit op internationaal niveau kan betekenen. Oekraine, Taiwan wordt al genoemd als China binnenvalt en de chip industrie daar overneemt, Putin die nu weer een useful idiot in het witte huis heeft zitten...
Oh, was die verkiesbaar of al president?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:09 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Naja we weten allemaal hoe cardi B het deed
Ik heb Trump alleen nog nooit kunnen betrappen op het volgen van dit soort redeneringen.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Amerika is ook fucked als TSMC omvalt, dus Taiwan moet ik nog maar zien.
I will not make age an issue of this campaign. I am not going to exploit, for political purposes, my opponent's youth and inexperience.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Totaal niet.
Bekijk deze YouTube-video
Kijk maar een paar minuten van dat interview. Gigantisch verschil met Biden en Trump. Leeftijd moet je niet enkel zien als een nummertje en hoog is slecht. Het gaat om hoe fit en scherp je bent. Pelosi is ook een fossiel maar superscherp.
Op basis van trends in onderzoeken, early voter data en serieuze polls. Er waren wat mensen die ik hoog had zitten die bepaalde trends waarnemen. Die hadden het nogal fout...en gaven dat ook direct toe.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Op basis waarvan had je dan deze verwachting? Het lag namelijk behoorlijk gelijk in de polls. Ik had zelf trouwens ook verwacht dat Harris zou winnen, maar heel nipt.
Nee op Harris stemmen is een slimme keuze wil je zeggenquote:Op woensdag 6 november 2024 12:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch? Amerikanen worden (of gedragen zich) dus steeds dommer.
In 2016 was Sanders natuurlijk wel het beste geweest. Zeker achteraf gezien.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Totaal niet.
Bekijk deze YouTube-video
Kijk maar een paar minuten van dat interview. Gigantisch verschil met Biden en Trump. Leeftijd moet je niet enkel zien als een nummertje en hoog is slecht. Het gaat om hoe fit en scherp je bent. Pelosi is ook een fossiel maar superscherp.
Ja, kan allemaal. In theorie. Maar als we het al op gang kunnen zetten, zijn wij ik weet niet hoeveel jaar verder.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar het is niet zo dat de Amerikanen de enigen zijn die wapens kunnen maken.
We kunnen ook investeren in onze eigen defensie-industrie, eventueel kan er nog aangeklopt worden bij Zuid-Korea.
Slim niet, wel minder domquote:Op woensdag 6 november 2024 13:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee op Harris stemmen is een slimme keuze wil je zeggen
Trump is iemand die geen oorlogen wil voeren.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:09 schreef SEMTEX het volgende:
Al die niet nadenkende Trumpgod-posters houden zich natuurlijk niet bezig met wat dit op internationaal niveau kan betekenen. Oekraine, Taiwan wordt al genoemd als China binnenvalt en de chip industrie daar overneemt, Putin die nu weer een useful idiot in het witte huis heeft zitten...
En zie hier waarom de Dems het nooit leren.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:09 schreef SEMTEX het volgende:
Dat heeft nog nooit gewerkt.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat het had kunnen werken als Biden een soort prijzenwet had ingediend. Die zou door het huis toch afgeschoten zijn dus hoefde niet eens realistisch te zijn. Dan hadden ze een slachtoffer rol kunnen aannemen.
Het is echt niet zo moeilijk. De peilingen en modellen zeggen dat het heel close is met een paar swing states die ruimschoots binnen de MoE liggen die met een kleine structurele afwijking de ene of de andere kant op kunnen vallen. Dat is precies wat je hier ook weer ziet. Alles wat je met meer zekerheid op voorhand wil claimen is totale onzin.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:14 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Op basis van trends in onderzoeken, early voter data en serieuze polls. Er waren wat mensen die ik hoog had zitten die bepaalde trends waarnemen. Die hadden het nogal fout...en gaven dat ook direct toe.
Ik had het daardoor ook fout, en geef dat nu ook toe.
Ik moet daardoor ook wat aan mijn informatievergaring doen, want die klopt niet.
Ik blijf het overigens totaal onbegrijpelijk vinden dat mensen op de campagne en de persoon Trump hebben gestemd. Alle redenen die ik heb gehoord, begrijp ik totaal niet.
Oh pleasequote:Op woensdag 6 november 2024 13:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Trump is iemand die geen oorlogen wil voeren.
No worries...ik ben van nature een rasoptimist.quote:
Is dit je antwoord?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh pleaseen ook een oh please voor @:Scorpie
Ook een punt. Hoeveel Trump ook schoffeert, de wet overtreed of de democratie ondermijnt, zijn fanbase haalt de schouders op: joh, da's gewoon Trump die Trump doet. Eén opmerking van Biden en 'iedereen', Dem of Rep valt over hem heen alsof het de meest beledigende opmerking ooit is. De 'verkiezingsstrijd' is zo asymetrisch dat een normale partij (met gezonde interne vleugels en meningsverschillen) met één hand op de rug gebonden nooit kan winnen.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb het uit de mond van Harris zeker initieel bar weinig gehoord. Biden was veel meer doom and gloom en ook Trump had het continu over fascisten en dergelijke.
Mijn punt was ook niet dat er door Harris en co nooit wat negatiefs gezegd werd, het was dat je met negative partisanship prima verkiezingen wint. Biden, Trump, de karaktermoord op Kerry en ga zo maar door.
quote:Op woensdag 6 november 2024 13:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Behalve tegen de eigen bevolking tegen wie hij graag het leger wil kunnen inzetten.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Amerikanen zien dat dus niet zo, is hun land dus hun keuze. En hun probleem als het niet zou werken. Harris heeft miz al eerder aangetoond totaal politiek incompetent te zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Slim niet, wel minder dom
Ja, dat mag je vinden, maar juist dat constante "kijk-ons-eens-beter-weten-hou-je-kop-en-stem-voor-deze-minority-vrouw-anders-gaat-de-wereld-eraan" houding is wat uiteindelijk de Dems de das om heeft gedaan. Wat dat betreft laat je precies hetzelfde gedrag zien als toen de 1e keer Trump aan de macht kwam, toen zou de hele wereld ook ophouden met bestaan en was het allemaal verschrikkelijk en kommer en kwel en waren Trump stemmers allemaal domme mensen die eigenlijk stiekem geen stemrecht zouden moeten hebben.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:18 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja vooral dat. De Democraten moeten zowat Jezus Christus himself als kandidaat aandragen met ook nog eens een sterk inhoudelijk uitgewerkt programma. Maar voor de Republikeinen is letterlijk alles 'fair game'. Blijft een heel bijzondere redenering.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:19 schreef cynicus het volgende:
[..]
Ook een punt. Hoeveel Trump ook schoffeert, de wet overtreed of de democratie ondermijnt, zijn fanbase haalt de schouders op: joh, da's gewoon Trump die Trump doet. Eén opmerking van Biden en 'iedereen', Dem of Rep valt over hem heen alsof het de meest beledigende opmerking ooit is. De 'verkiezingsstrijd' is zo asymetrisch dat een normale partij (met gezonde interne vleugels en meningsverschillen) met één hand op de rug gebonden nooit kan winnen.
Claimen is wat anders dan verwachten. Ik ben altijd heel duidelijk geweest over het "zeker weten we het op 6 november".quote:Op woensdag 6 november 2024 13:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is echt niet zo moeilijk. De peilingen en modellen zeggen dat het heel close is met een paar swing states die ruimschoots binnen de MoE liggen die met een kleine structurele afwijking de ene of de andere kant op kunnen vallen. Dat is precies wat je hier ook weer ziet. Alles wat je met meer zekerheid op voorhand wil claimen is totale onzin.
Het is vooral je eigen voorkeur gebruiken om elk stukje positief nieuws te cherrypicken.
Maar vindt het prima als anderen dat wel willen zolang het de VS maar niet direct raakt (bijv. Oekraiene) of een leuke deal kan opleveren (bijv. Taiwan).quote:Op woensdag 6 november 2024 13:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat je eigenlijk zegt is dat de Democraten het spel te lief hebben gespeeld? Het heeft niks te maken met de pure paniekvoetbal die gespeeld is nadat Biden afgevoerd werd en in alle haast Harris naar voren werd geschoven terwijl ze by far de minst populaire keuze was vanuit de Dems?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:19 schreef cynicus het volgende:
[..]
Ook een punt. Hoeveel Trump ook schoffeert, de wet overtreed of de democratie ondermijnt, zijn fanbase haalt de schouders op: joh, da's gewoon Trump die Trump doet. Eén opmerking van Biden en 'iedereen', Dem of Rep valt over hem heen alsof het de meest beledigende opmerking ooit is. De 'verkiezingsstrijd' is zo asymetrisch dat een normale partij (met gezonde interne vleugels en meningsverschillen) met één hand op de rug gebonden nooit kan winnen.
Ja een niet sterk antwoord op een niet sterke post. "Trump wil geen oorlog" terwijl hij knuffelig is met dictatoren, hoe erg ben je dan aan het struisvogelen? En 'Dit is waarom dems het nooit leren' is ook geen inhoudelijke reactie. Dus wat verwacht je dan, verder?quote:
Trump is iemand die continu in oorlog leeft met alles en iedereen.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat gezeik over abortus ook constant. Sommige van die feministisch denkende vrouwen zijn er trots op dat ze al X late abortussen hebben gepleegd . Walgelijk en terecht dat daar een halt toe komt.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, dat mag je vinden, maar juist dat constante "kijk-ons-eens-beter-weten-hou-je-kop-en-stem-voor-deze-minority-vrouw-anders-gaat-de-wereld-eraan" houding is wat uiteindelijk de Dems de das om heeft gedaan. Wat dat betreft laat je precies hetzelfde gedrag zien als toen de 1e keer Trump aan de macht kwam, toen zou de hele wereld ook ophouden met bestaan en was het allemaal verschrikkelijk en kommer en kwel en waren Trump stemmers allemaal domme mensen die eigenlijk stiekem geen stemrecht zouden moeten hebben.
Flash forward naar 2024 en de Dems en hun aanhangers komen nog steeds niet verder dan hetzelfde domme riedeltje afspelen als de trekpoppen die het zijn. Echt 0 zelfreflectie, 0 progressie en 0 change of plans, en dan maar janken dat ze door hun eigen falen weer opnieuw kunnen beginnen.
Je strijdbaar tonen zijn is niet hetzelfde als in oorlog zijn met.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
Trump is iemand die continu in oorlog leeft met alles en iedereen.
Heb je hier ook voorbeelden en aantallen van?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat gezeik over abortus ook constant. Sommige van die feministisch denkende vrouwen zijn er trots op dat ze al X late abortussen hebben gepleegd . Walgelijk en terecht dat daar een halt toe komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |