https://www.geenstijl.nl/(...)menten-te-beschermenquote:Joods Politie Netwerk: Agenten willen Joodse objecten en evenementen niet beschermen
Nooit meer is: nu
Wacht, hoe zat het ook alweer? Eerst drong Hamas Israël binnen, plunderde, moordde en verminkte naar hartenlust, daarna pakte Netanyahu de handschoen op en bombardeerde half Gaza aan gort, en toen stapte Robert B. Bowers in zijn tijdmachine, reisde af naar 2018, drong een synagoge binnen en begon lukraak om zich heen te schieten. Diezelfde tijdmachine werd gebruikt door Stephan Balliet, die een jaar later in het Duitse Halle een iets minder geslaagde poging ondernam moord en doodslag onder Joden te zaaien. Mehdi Nemmouche, helemaal over de zeik om de militaire strategie van de IDF, ging zelfs tien jaar terug om een daad van verzet te plegen. We zijn een paar zinnen verwijderd van een Godwin, maar u begrijpt de strekking.
Het constante gevaar waarin Joodse mensen en de plekken waar ze samenkomen verkeren heeft geen oorlog in de Gazastrook nodig maar is van alle tijden. Antisemitisme is een hardnekkige kanker die weinig tot niets met Israël te maken heeft maar alles met ideologie. Hoe extremer de ideologie, hoe groter de kans op uitzaaiingen. Des te schrijnender dat we op een punt zijn beland waar agenten ronduit weigeren (of überhaupt durven te aarzelen) om de Joodse gemeenschap te beschermen.
Uit het Nieuw Israëlitisch Weekblad, een interview met Marcel de Weerd en Michel Theeboom, de twee leiders van het Joods Politie Netwerk:
MdW: “Kijk, als er een dreiging is bij een moskee en die moet bewaakt worden, dan doe je dat. Vanzelfsprekend en zonder aanzien des persoons.”
MT: “Er zijn collega’s die Joodse objecten of evenementen niet meer willen beschermen. Dan hebben ze het over ‘morele dilemma’s’ en ik zie de neiging ontstaan om daaraan toe te geven. Dat zou echt het begin van het einde betekenen. Daar maak ik me zorgen over.”
Kent u die mop van nooit meer? Dat is dus nu.
Trouwens
Wat vinden de heren van de discussie rond hoofddoekjes en keppels bij de politie?
MT__: “Degenen die dat hoofddoekje wilden, hebben de keppel erbij gesleept, terwijl wij daar nooit om hebben gevraagd. Die keppel werd gewoon als excuus gebruikt.”
MdW__: “En stel dat ik met een keppel op in Amsterdam-West ga lopen, dan ben ik mijn leven toch niet meer zeker? Die keppel is in de discussie meegenomen, terwijl wij iets hadden van: laat ons erbuiten. We hebben het bij de leden van het Joods Politie Netwerk nagevraagd, maar daar was de houding: uniform is uniform, houd het neutraal. Niemand stond op het dragen van een keppel, niet de Joodse collega’s en de boa’s al helemaal niet. Er is gebruik, of zo je wilt misbruik van gemaakt.”
Bron, anders dan Michel Theeboom?quote:Agenten willen Joodse objecten en evenementen niet beschermen
Het is dan ook pure trijf wat hier speeltquote:Op maandag 30 september 2024 17:23 schreef LXIV het volgende:
En 'een moreel dilemma'WTF. Als een gek met een slagersmes een kleuterschool met Joodse kinderen binnenloopt, het morele dilemma om dat dan te stoppen..
Het politie-apparaat is als deze uitingen uberhaupt mogelijk zijn al verrotter dan ik had gedacht. Stel je voor dat Nederlandse agenten geen moordpartijen door nazi's op Afrikanen wilden stoppen vanwege het 'morele dilemma'
Nummer 14 van de Haagse VVDquote:Op maandag 30 september 2024 17:26 schreef Origami94 het volgende:
Wie is Michel Theeboom en wie zegt dat wat hij pretendeert klopt?
Je kan van alles vanuit emotie van deze situatie vinden. Ik kijk liever naar de werkelijkheid. Mensen linken Israel direct aan Joden, en de ironie is dat radicale zionisten dit zelf ook doen.quote:Op maandag 30 september 2024 17:23 schreef LXIV het volgende:
En 'een moreel dilemma'WTF. Als een gek met een slagersmes een kleuterschool met Joodse kinderen binnenloopt, het morele dilemma om dat dan te stoppen..
Het politie-apparaat is als deze uitingen uberhaupt mogelijk zijn al verrotter dan ik had gedacht. Stel je voor dat Nederlandse agenten geen moordpartijen door nazi's op Afrikanen wilden stoppen vanwege het 'morele dilemma'
Omdat het meer richting de rechterkant ging dan andere media. En daarnaast ook te vaak lollig deed om uitspraken / acties te unlocken.quote:Op maandag 30 september 2024 17:27 schreef Origami94 het volgende:
Vroeger werd GeenStijl nog met een korreltje zout genomen.
Dat mensen 'nu eenmaal' op Nederlandse Joden wraak gaan nemen voor wat Israel flikt wil niet zeggen dat wij dit ' nu eenmaal ' moeten accepteren.quote:Op maandag 30 september 2024 17:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kan van alles vanuit emotie van deze situatie vinden. Ik kijk liever naar de werkelijkheid. Mensen linken Israel direct aan Joden, en de ironie is dat radicale zionisten dit zelf ook doen.
Dit komt nooit meer goed. Israel zal de oorlog van de Palestijnen winnen (die zullen allemaal worden gedeporteerd na verloop van tijd), maar dit zal een hele lange negatieve associatie geven met Joden voor heel veel mensen.
Lijkt me wel jaquote:Op maandag 30 september 2024 17:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bron, anders dan Michel Theeboom?
Er zullen vast agenten zijn die daar geen trek in hebben. Net zoals er agenten zijn die hun vrouw slaan. Maar is dit nou echt een probleem?
En burgemeesters als Halsema die bij de opening van een museum antisemitische moslimschreeuwers neerzet, moet die dan ook ontslagen worden?quote:Een primaire taak van de politie. Iedere agent die hier ook maar moeilijk bij kijkt moet zonder pardon meteen op staande voet ontslagen worden.
Naja als je bron een krant is dat wordt gesponsord door het CIDI dan vraag ik mij af of er enige factchecking is geweest.quote:Op maandag 30 september 2024 17:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Omdat het meer richting de rechterkant ging dan andere media. En daarnaast ook te vaak lollig deed om uitspraken / acties te unlocken.
Maar met dit soort berichtgeving (als bovenstaande) zijn ze wel een stuk beter geworden wat mij betreft. Waar de reguliere media het te vaak van de linkerkant bekijkt, geven zij juist meer duiding aan de rechterkant èn komen zij vaak wel met bronvermelding. Dat zie ik te weinig in de reguliere media...
Bron?quote:
Bron?quote:
Bron?quote:
Als het waar is, ja!quote:Op maandag 30 september 2024 17:43 schreef Nober het volgende:
[..]
En burgemeesters als Halsema die bij de opening van een museum antisemitische moslimschreeuwers neerzet, moet die dan ook ontslagen worden?
Er worden wel meer mensjes veel te serieus genomen zie bijvoorbeeld Hein de Haas.quote:Op maandag 30 september 2024 17:26 schreef Origami94 het volgende:
Heb je ook een mening over ze die niet alleen gebaseerd is op dit bericht?quote:Op maandag 30 september 2024 17:44 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Naja als je bron een krant is dat wordt gesponsord door het CIDI dan vraag ik mij af of er enige factchecking is geweest.
Daarnaast is het gewoon een opinie artikel. Wat GS weer brengt als nieuws. Dat is journalistiek onwaardig.
Ik weet niet of je het antisemitisme kan noemen, voor een gedeelte wel, voor een gedeelte ook niet, als je de bevolking meerekent die tegen het beleid van Israel is dan is het geen antisemitisme bij die groep hoor ik zelf ook, ik heb niets tegen het Joodse volk maar wel tegen het beleid wat Israel voertquote:Op maandag 30 september 2024 17:57 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, hoeveel hier nu precies van klopt of niet. Er is helaas weinig toekomst meer voor Joden in Nederland. Met de spanningen en oorlogen in het Midden-Oosten is het antisemitisme natuurlijk alleen maar meer toegenomen.
Tel daar ook nog eens bij op dat de media dit verder aanwakkert door hun berichtgeving en inmiddels 15% van de jongeren in Nederland inmiddels al Islamitisch is en je kunt wel nagaan dat openlijk Jood zijn heel moeilijk gaat worden in de toekomst.
Waaruit blijkt dat agenten die hun vrouw slaan geen probleem zijn?quote:
Je hoeft niet persoonlijk te worden.quote:Op maandag 30 september 2024 17:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Ohja jij bent zo'n moslim die is niet te overtuigen. Die haat is van jongs af aan er in gestampt daar is geen redden meer aan. Joden moeten dood en daarna het westen.
quote:Op maandag 30 september 2024 17:43 schreef Nober het volgende:
[..]
En burgemeesters als Halsema die bij de opening van een museum antisemitische moslimschreeuwers neerzet, moet die dan ook ontslagen worden?
Als Joden in het Westen worden gediscrimineerd of in onveiligheid verkeren doordat Israël zichzelf verdedigt tegen Islamtische terreurgroeperingen en diens adepten, is dat inderdaad antisemitisme.quote:Op maandag 30 september 2024 18:11 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het antisemitisme kan noemen, voor een gedeelte wel, voor een gedeelte ook niet, als je de bevolking meerekent die tegen het beleid van Israel is dan is het geen antisemitisme bij die groep hoor ik zelf ook, ik heb niets tegen het Joodse volk maar wel tegen het beleid wat Israel voert
Nee. Als jij je vrouw slaat wordt je ontslagen als agent. En terecht.quote:Op maandag 30 september 2024 18:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat agenten die hun vrouw slaan geen probleem zijn?
Ze zullen hun werk prima uit kunnen voeren maar voor de vrouw in kwestie lijkt het me wel wat vervelen eigenlijk
Maar het zal wel weer een ouderwetse gedachte zijn dan ...
Lijkt me ook, is verder geen wereldproblemen maar je bent totaal ongeschikt lijkt mequote:Op maandag 30 september 2024 18:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Als jij je vrouw slaat wordt je ontslagen als agent. En terecht.
Ook al is het in de privesfeer, toch kan ik me wel in de standpunt vinden.quote:Op maandag 30 september 2024 18:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
Lijkt me ook, is verder geen wereldproblemen maar je bent totaal ongeschikt lijkt me
Zwakzinnig argument van de schrijver. Die mensen hoefden niet in een tijdmachine te stappen aangezien de geschiedenis niet in 2023 is begonnen maar Israël vanaf het begin in de 20ste eeuw al de boel aan het terroriseren was.quote:Op maandag 30 september 2024 17:17 schreef LXIV het volgende:
Wacht, hoe zat het ook alweer? Eerst drong Hamas Israël binnen, plunderde, moordde en verminkte naar hartenlust, daarna pakte Netanyahu de handschoen op en bombardeerde half Gaza aan gort, en toen stapte Robert B. Bowers in zijn tijdmachine, reisde af naar 2018, drong een synagoge binnen en begon lukraak om zich heen te schieten. Diezelfde tijdmachine werd gebruikt door Stephan Balliet, die een jaar later in het Duitse Halle een iets minder geslaagde poging ondernam moord en doodslag onder Joden te zaaien. Mehdi Nemmouche, helemaal over de zeik om de militaire strategie van de IDF, ging zelfs tien jaar terug om een daad van verzet te plegen. We zijn een paar zinnen verwijderd van een Godwin, maar u begrijpt de strekking.
Het constante gevaar waarin Joodse mensen en de plekken waar ze samenkomen verkeren heeft geen oorlog in de Gazastrook nodig maar is van alle tijden.
Niet alleen dat, maar een man die zelf Joods is. Dus het is een redelijk wij van wc eend verhaal. Buiten dat ligt de slachtofferkaart voor Joden altijd bovenop het stapeltje, dus er is vast her en der wat aangedikt.quote:Op maandag 30 september 2024 17:24 schreef Mikeytt het volgende:
Een interview met Michel Theeboom plaatsen als nieuws
Misschien een echte bron posten i.p.v. "heeft VVD'er Michel gezegd"?
Agent is altijd agent, 24 uur per dagquote:Op maandag 30 september 2024 18:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ook al is het in de privesfeer, toch kan ik me wel in de standpunt vinden.²
Ik kies niet direct een kant, ik lees regelmatig de Israel topics hier, reageer daar opzettelijk niet omdat er weinig of geen begrip is voor mensen de deze oorlog helemaal zat zijn en oordelen dat beide partijen enorm fout zijn ik heb geen empathie voor de Islamitische terroristen en ook geen empathie voor de Israelische regering, ik heb empathie voor de burgers van beide gebieden want die zijn slachtoffer van dit conflict wat er al enorm lang is, ik hoef ook geen discussie met wie wat wanneer er begonnen is, niet te doen dit onderwerp alleen dit wou ik wel even vermelden zeker omdat ik weet dat jij aan de Israelische kant van het verhaal staat en dat je daar ook vrij stevig in staat en dat is je mening wat mag, ik probeer het van beide kanten te bekijkenquote:Op maandag 30 september 2024 18:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als Joden in het Westen worden gediscrimineerd of in onveiligheid verkeren doordat Israël zichzelf verdedigt tegen Islamtische terreurgroeperingen en diens adepten, is dat inderdaad antisemitisme.
De enige reden dat dit namelijk voor zoveel controverse zorgt is omdat veel moslims dit als een religieuze strijd beschouwen over een stuk grond wat zij als Islamitisch en Arabisch beschouwen. En een aanzienlijke groep mensen in het Westen een pathologische empathie voor moslims heeft en daardoor direct of indirect, de kant van de Islamtische terroristen kiest.
Oh gut... het gaat over vrouwen meppen en Joden... daar is onze huisapologeet weer.quote:Op maandag 30 september 2024 18:26 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Zwakzinnig argument van de schrijver. Die mensen hoefden niet in een tijdmachine te stappen aangezien de geschiedenis niet in 2023 is begonnen maar Israël vanaf het begin in de 20ste eeuw al de boel aan het terroriseren was.
quote:
quote:Op maandag 30 september 2024 17:24 schreef Mikeytt het volgende:
Een interview met Michel Theeboom plaatsen als nieuws
Misschien een echte bron posten i.p.v. "heeft VVD'er Michel gezegd"?
quote:Op maandag 30 september 2024 17:26 schreef Origami94 het volgende:
Ik heb ook nog nooit van hem gehoord maar geef op zijn minst een aantal bronnen waaruit blijkt dat hij wel vaker onzin loopt te verkopen.quote:Op maandag 30 september 2024 18:26 schreef Sapstengel het volgende:
Niet alleen dat, maar een man die zelf Joods is. Dus het is een redelijk wij van wc eend verhaal. Buiten dat ligt de slachtofferkaart voor Joden altijd bovenop het stapeltje, dus er is vast her en der wat aangedikt.
Is dat zo? Dan hoop ik maar dat ze er naar worden betaald. Maar dat zal wel niet.quote:Op maandag 30 september 2024 18:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Agent is altijd agent, 24 uur per dag
Prive sfeer bestaat niet
Ja, natuurlijk. Maar moeten we ons nu ineens zorgen maken? Dat is namelijk het beeld dat geschetst wordt.quote:Op maandag 30 september 2024 18:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
Lijkt me ook, is verder geen wereldproblemen maar je bent totaal ongeschikt lijkt me
Net als agenten die op sommige plekken niet willen werken, dan ga je maar in de bouw ofzo
Dat klopt niet. Je draait het nu precies om. Het waren de Arabieren die de Joodse gemeenschappen begonnen te terroriseren.quote:Op maandag 30 september 2024 18:26 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Zwakzinnig argument van de schrijver. Die mensen hoefden niet in een tijdmachine te stappen aangezien de geschiedenis niet in 2023 is begonnen maar Israël vanaf het begin in de 20ste eeuw al de boel aan het terroriseren was.
quote:The Haganah was set up by the left wing Achduth Ha'avodah party and was seen as a kind of citizen's defence group which was, to its regret, not officially recognised by the Mandatory Government; until the thirties, the prevalent idea among Palestinian Zionist was that cooperation with the Mandatory Administration was both desirable and inevitable, and Haganah was designed merely to protect settlements against sudden attacks by Arabs until the arrival of police or the army to take over and fulfil their proper function. This was the conception particularly of the middle class and right wing elements that joined Haganah in the twenties, and who, by the thirties expressed it as an ideology. Haganah was there to defend the lives and property of Jews in a land ridden with insecurity and strife, but it ought not to aspire to a political role.
Bron
Nee, dat is pas wanneer de Joop schrijft dat de politie racistisch is.quote:Op maandag 30 september 2024 18:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Maar moeten we ons nu ineens zorgen maken? Dat is namelijk het beeld dat geschetst wordt.
Geen idee ik weet niet hoe groot die groepen zijn maar het lijkt me iets wat onderzocht moet worden want het is totaal niet wenselijkquote:Op maandag 30 september 2024 18:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Maar moeten we ons nu ineens zorgen maken? Dat is namelijk het beeld dat geschetst wordt.
Absoluut.quote:Op maandag 30 september 2024 18:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Geen idee ik weet niet hoe groot die groepen zijn maar het lijkt me iets wat onderzocht moet worden want het is totaal niet wenselijk
Joopquote:Op maandag 30 september 2024 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat is pas wanneer de Joop schrijft dat de politie racistisch is.
Ik zie liever een argument van hem waarom het wel zo is, anders dan "heb ik van een bron bij de politie gehoord". Moet vast te bewijzen zijn, dat politie ineens vertrokken is bij synagogen ofzo.quote:Op maandag 30 september 2024 18:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik heb ook nog nooit van hem gehoord maar geef op zijn minst een aantal bronnen waaruit blijkt dat hij wel vaker onzin loopt te verkopen.
Ze zullen gewoon vervangen zijn door agenten die hun werk wel leuk vindenquote:Op maandag 30 september 2024 18:46 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik zie liever een argument van hem waarom het wel zo is, anders dan "heb ik van een bron bij de politie gehoord". Moet vast te bewijzen zijn, dat politie ineens vertrokken is bij synagogen ofzo.
O ja? Hoe wil je het dan noemen toen Japan Pearl Harbour bombardeerde, dat de Japanners in Amerika ook opeens te maken kregen met racisme? Of, wat ik zelf heb meegemaakt, een van een vriendin haar dochters Ambonees vriendinnetje dat voor 'vuile vieze treinkaper' werd uitgemaakt?quote:Op maandag 30 september 2024 18:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als Joden in het Westen worden gediscrimineerd of in onveiligheid verkeren doordat Israël zichzelf verdedigt tegen Islamtische terreurgroeperingen en diens adepten, is dat inderdaad antisemitisme.
De enige reden dat dit namelijk voor zoveel controverse zorgt is omdat veel moslims dit als een religieuze strijd beschouwen over een stuk grond wat zij als Islamitisch en Arabisch beschouwen. En een aanzienlijke groep mensen in het Westen een pathologische empathie voor moslims heeft en daardoor direct of indirect, de kant van de Islamtische terroristen kiest.
Het interview ansich is met twee personen (Marcel de Weerd en Michel Theeboom). Ik heb verder geen reden om aan te nemen dat ze maar wat verzinnen toch?quote:Op maandag 30 september 2024 18:46 schreef Sapstengel het volgende:
Ik zie liever een argument van hem waarom het wel zo is, anders dan "heb ik van een bron bij de politie gehoord". Moet vast te bewijzen zijn, dat politie ineens vertrokken is bij synagogen ofzo.
Juist. En daar zit de crux. Als die joden nou eens hun boeltje oppakten en naar het westen verkasten, is het probleem opgelost.quote:Op maandag 30 september 2024 18:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De tandjesquote:Op maandag 30 september 2024 18:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Juist. En daar zit de crux. Als die joden nou eens hun boeltje oppakten en naar het westen verkasten, is het probleem opgelost.
Maar dat kan niet want Europa, Amerika wil geen Jodenland in hun gebied.
Waarom eigenlijk niet? Geef daar eens een antwoord op.
Nou, geef jij dan eens een rationele oplossing voor dit 'probleembje'.quote:
Uhmmmm...quote:Op maandag 30 september 2024 19:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nou, geef jij dan eens een rationele oplossing voor dit 'probleembje'.
En dan niet gaan liggen zeiken dat de joden het religieuze recht hebben op juist deze grond in moslimgebied.
Het is mijn inziens een ongelooflijk smerige financiele politiek die over de ruggen van onschuldige joden, moslims en westerlingen wordt uitgevochten.
En daar kost ik op.![]()
![]()
Iemand anders heeft dat natuurlijk wel he?quote:Op maandag 30 september 2024 19:01 schreef Hiddendoe het volgende:
En dan niet gaan liggen zeiken dat de joden het religieuze recht hebben op juist deze grond in moslimgebied.
Het is mijn inziens een ongelooflijk smerige financiele politiek die over de ruggen van onschuldige joden, moslims en westerlingen wordt uitgevochten.
En daar kots ik op.![]()
![]()
Waarom zouden Joden, die de inheemse bewoners van dit gebied zijn, naar het Westen moeten?quote:Op maandag 30 september 2024 18:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Juist. En daar zit de crux. Als die joden nou eens hun boeltje oppakten en naar het westen verkasten, is het probleem opgelost.
Nee hoor, dit is geen 'moslimgebied'.quote:Op maandag 30 september 2024 19:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En daar kots ik op.![]()
![]()
Wat laf. En wat gemakzuchtig.quote:Op maandag 30 september 2024 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhmmmm...
De Twee Statenoplossing.
En hoezo 'moslimgebied'? Uiteraard ga je wel helemaal uit je plaat als iemand zegt dat Nederland 'christengebied' is? En dat als mensen dat niet bevalt ze hun boeltje moeten pakken?
Kan hier geen touw aan vastknopen.quote:Op maandag 30 september 2024 19:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat laf. En wat gemakzuchtig.
Joden hadden een gebied nodig. Waar ze jood konden zijn.
Dat kunnen ze in Nederland, dat kunnen ze in Amerika.
Maar waarom dan toch de joden naar die woestijn sturen. Waar het gewoon een kwestie van aftellen was voordat de bommen zouden vallen?
Of zou het toch met de olie te maken hebben?
Ik heb Nederland nog nooit als christengebied beschouwd.
Christenen komen uit dezelfde zandbak als moslims en joden.
Nederland bestaat uit Kelten, en nog wat meer plaatselijke stammen waarvan geen enkele iets te maken had met die zandbakreligie uit het midden-oosten.
Waarom moeten wij hun problemen oplossen?
Tot slot: het gaat vandaag niet echt meer om geloof hoop en ellende.
Of geloof jij nou echt dat er een god bestaat die een bepaald volk voortrekt?:
En dan ook een volk dat Zijn Zoon heeft gekruisigd? Was god een schizofreen? Was god een verwarde man?
Nee, geef mij dan maar liever moeder natuur.
Denk je nou echt dat moeder natuur een boodschap heeft aan jouw Nederlands zijnde?
Of aan joden, aan moslims, aan christenen, aan mannen, aan vrouwen, aan kinderen?
Je denkt toch niet dat wanneer jij of ik doodgaan, dat moeder natuur een traantje wegpinkt?
Welnee, ze merkt het niet eens. Jij of ik zijn niks meer dan een eencellig primitief leven.
Als jij denkt dat je door een of andere god bent geschapen, dan dien je je daarna te gedragen.
Zo niet, moet je je grote mond houden, want jij (en ik) zijn geen haar beter dan de doorsnee terrorist.
Wij (het christelijk gedeelte van de schepping) schiepen een god die zijn eigen zoon opofferde voor vrede, vrijheid en gelijkheid.)
Anders gezegd; de god die wij hebben verzonnen is een enorme oetlul. Veel mooie praatjes, maar de praktijk wijst uit dat deze lapzwans het ook allemaal niet meer weet.
Mijn persoonlijke noot aan Ettovan Belgie:
Ik verwijt je niks. Ik vind het alleen zo ontzettend jammer dat je je laat meeslepen door de huidige massahysterie.
Ik besef heel goed dat ik tot de 'golden childs' behoor.
Ik werd geboren in een tijdperk waar de meest zwarte en meest sadistische en wreedste neigingen vervangen werden door de meest hoopvolle en positieve denkbeelden. Bloemenkinderen. Make love, not war.
Dat soort snowflakeskreten dus.
Is het dan echt zo erg om optimistisch te zijn?
Alle mensen van mijn generatie waren er van overtuigd dat ze het getij konden veranderen.
Heel lang leek het daarop.
Jammer maar helaas. De mens verloochent zijn inborst niet. Net zoals de leeuw dat nooit zal doen. Of de haai.
Of de wolf.
Mensen denken graag over zichzelf als wezens die al het dierlijke van zich af hebben geworpen, maar steeds opnieuw blijkt het tegendeel.
Voor een moslim dus simpel: gewoon zeggen dat je tegen het beleid bent en het niet aangeleerd hebt gekregen.quote:Op maandag 30 september 2024 18:11 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het antisemitisme kan noemen, voor een gedeelte wel, voor een gedeelte ook niet, als je de bevolking meerekent die tegen het beleid van Israel is dan is het geen antisemitisme bij die groep hoor ik zelf ook, ik heb niets tegen het Joodse volk maar wel tegen het beleid wat Israel voert
quote:Op maandag 30 september 2024 19:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zo niet, moet je je grote mond houden, want jij (en ik) zijn geen haar beter dan de doorsnee terrorist.
Bel dan je hulplijn. Misschien...quote:Op maandag 30 september 2024 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kan hier geen touw aan vastknopen.
Mensen zijn inderdaad gewoon dieren. Eens.quote:Op maandag 30 september 2024 19:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Mensen denken graag over zichzelf als wezens die al het dierlijke van zich af hebben geworpen, maar steeds opnieuw blijkt het tegendeel.
Niet dan? Of sta jij soms niet te juichen als er een of andere moslimterrorist is afgeslacht?quote:
Nou, zo slim vind ik de mens niet hoor.quote:Op maandag 30 september 2024 20:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mensen zijn inderdaad gewoon dieren. Eens.
Gewoon hele slimme apen, of aapachtigen.
Nou ja, je hebt mazzel dat ik familieleden heb met mentale problemen.quote:Op maandag 30 september 2024 20:03 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Niet dan? Of sta jij soms niet te juichen als er een of andere moslimterrorist is afgeslacht?
Of dat je onverschillig je schouders ophaalt als er bij een westerse aanval op moslimgebied kinderen omkomen?
Hoezo heb ik mazzel? Wat boeit het mij dat jouw familie mentale problemen heeft?quote:Op maandag 30 september 2024 20:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt mazzel dat ik familieleden heb met mentale problemen.
BSquote:Op maandag 30 september 2024 19:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zouden Joden, die de inheemse bewoners van dit gebied zijn, naar het Westen moeten?
[..]
Nee hoor, dit is geen 'moslimgebied'.
Zowel de Islam als Arabieren komen oorspronkelijk uit de regio van Saoedi-Arabië en Jemen. Vanaf de 7e/8e eeuw is de Islam als olievlek verspreid en dit is ten koste gegaan van veel volkeren, culturen en talen in deze regio.
Toen de Islam (aan de hand van moslimlegers) de Levant had bereikt, waren het Christendom en het Jodendom en nog wat kleinere religies daar heersend en niet de Islam. Islamisten hebben dit gebied dus veroverend, maar hun wortels zijn elders.
Nou ja, het boeit mij omdat ik de patronen herken.quote:Op maandag 30 september 2024 20:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoezo heb ik mazzel? Wat boeit het mij dat jouw familie mentale problemen heeft?
Zo haal je nooit je diversiteitsquotum.quote:Op maandag 30 september 2024 17:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Daar moet je geen enkele ruimte aan geven. Prima als je bezwaren hebt om joodse objecten te beveiligen, maar dan heb je 2 keuzes:
- je bezwaren even parkeren.
- ander werk zoeken.
Meer opties zijn er wat mij betreft niet en daar kun je maar beter vanaf het begin glashelder over zijn.
Best wilde aanname vanuit een opinie artikel dat gesponsord is door het CIDI en waaruit niet blijkt van wat jij beweert.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:55 schreef Canopus het volgende:
Nederlandse politie mensen met een moslim achtergrond. Zo zie je maar weer hoe ver de Jodenhaat gaat.
Dit moet niet kunnen in een land als Nederland. Het is echt te triest voor woorden dit.
dat kruisigen was zijn hele missie en gebeurde met voorkennis, hij werd een zoenoffer voor de zonde van de hele wereld, zonder zonde was hij dus dat offer is aanvaard. De belofte staat al op de eerste pagina's van de bijbel.quote:Op maandag 30 september 2024 17:22 schreef Hiddendoe het volgende:
Tja, het zal er wel mee te maken hebben dat de joden destijds Jezus aan het kruis hebben genageld, maar goed. Dat is inmiddels oud nieuws.
Foutje van god en foutje van de joden.
Wat het hier en nu betreft: iedereen moet beschermt worden tegen wat voor soort racistisch geweld dan ook, of het nu moslima's, joden, vrouwen of homo's zijn.
Maar het probleem ligt dieper. Is niet op te lossen door extra bescherming in te zetten.
Duidelijke taal!quote:Voorzitter Nine Kooiman van de Nationale Politiebond is kraakhelder over de ’weigeragenten’: „Je bent een politiemedewerker en hebt dus je opdracht gewoon uit te voeren. We zien de gewetensbezwaren ook bij boerenprotesten en demonstraties van Extinction Rebellion. De vraag is of je er gehoor aan moet geven. Maar als je maar aan iedereen toegeeft is het einde zoek. Je bent in dienst van de samenleving en moet afstand kunnen nemen van je persoonlijke afwegingen en emoties. Een professionele opstelling.”
Eh, toch niet dus.quote:„Er is geen strak beleid voor. De lijn is dat politiemensen morele bezwaren mogen hebben”, zegt woordvoerder van de korpsleiding, Mireille Beentjes. De politie zegt rekening te houden met agenten die ergens niet ingezet willen worden. „We houden rekening met morele bezwaren bij het maken van roosters. (...)"
Oké, nu ben ik in de war.quote:Ter aanvulling zegt korpschef Janny Knol dinsdagmiddag nog dat de korpsleiding ‘geen begrip’ heeft voor politiemensen die geen Joodse objecten willen bewaken vanwege morele bezwaren. Wel worden er intern gesprekken gevoerd over hoe hier binnen de politie mee om moet worden gegaan.
Dit is geen vervolg. Dit is gewoon een artikel die refereert naar hetzelfde artikel die gisteren werd geplaatst met een reactie erop van de politie en een zweem van onzin eromheen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
Er is een vervolg: Agenten willen geen Joodse objecten bewaken: roosters aangepast bij ’morele bezwaren’.
[..]
Duidelijke taal!
[..]
Eh, toch niet dus.
[..]
Oké, nu ben ik in de war.
losersquote:Beentjes zegt dat ook bij de koranverbranding door Pegida agenten moeite hadden om ingezet te worden. „Het doet ze dan pijn als de koran verbrand wordt, maar ze moeten tegelijkertijd de mensen die het doen wel beschermen.”
Een vervolg dus.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:28 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dit is geen vervolg. Dit is gewoon een artikel die refereert naar hetzelfde artikel die gisteren werd geplaatst met een reactie erop van de politie en een zweem van onzin eromheen.
Ik kijk uit naar Jan Roos zijn vervolg op dit verhaal op basis van anekdotisch bewijs. En misschien kan Derksen donderdag ook nog effe wat erover vertellen op VI, misschien iets met een kaars om het vuurtje op te stoken.quote:
Vergis je niet, de oorzaak kan ook een oorzaak hebben. Zoals in dit geval het buitensporige gedrag van agressor israel. Althans, dat is wat in de lijn der verwachting ligt. Ik moet trouwens ineens aan dat liedje "Daar gaat ze..." denken van Clouseau. Relevante is er niet volgens mij. Maar het gebeurde.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:28 schreef HeatWave het volgende:
Als er iets of iemand beveiligd moet worden is de oorzaak daarvan AL-TIJD de foute kant, als je daar morele bezwaren bij hebt tief je maar lekker op.
Een lekker stelletjes quotesels zeg.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
Er is een vervolg: Agenten willen geen Joodse objecten bewaken: roosters aangepast bij ’morele bezwaren’.
[..]
Duidelijke taal!
[..]
Eh, toch niet dus.
[..]
Doet me denken aan een speech van een donkere politieagente die stelde zodanig te geloven in het vrije woord, democratie en gelijkheid dat ze met trots een protest van de KKK heeft begeleid en beschermd.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
quote:
Voorzitter Nine Kooiman van de Nationale Politiebond is kraakhelder over de ’weigeragenten’: „Je bent een politiemedewerker en hebt dus je opdracht gewoon uit te voeren. We zien de gewetensbezwaren ook bij boerenprotesten en demonstraties van Extinction Rebellion. De vraag is of je er gehoor aan moet geven. Maar als je maar aan iedereen toegeeft is het einde zoek. Je bent in dienst van de samenleving en moet afstand kunnen nemen van je persoonlijke afwegingen en emoties. Een professionele opstelling.”
Duidelijke taal!
Verschillende vertegenwoordigers van de politie hebben gereageerd. Da's wel wat anders, dat snap je zelf toch ook wel?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik kijk uit naar Jan Roos zijn vervolg op dit verhaal op basis van anekdotisch bewijs. En misschien kan Derksen donderdag ook nog effe wat erover vertellen op VI, misschien iets met een kaars om het vuurtje op te stoken.
Er zijn drie personen van de politie die erop gereageerd hebben en eigenlijk zeggen ze niks geks. De Telegraaf framed het zo dat het bij hun verhaal past.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Verschillende vertegenwoordigers van de politie hebben gereageerd. Da's wel wat anders, dat snap je zelf toch ook wel?
Echt een verrijking dat we nu zaken vanuit verschillende perspectieven kunnen bekijken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:50 schreef HeatWave het volgende:
Maar vertel ons nog een keer dat diversiteit onze kracht is Franske.
Oh, je gaat het onderwerp van de discussie veranderen. Ineens wil je het niet meer hebben over of het wel of geen vervolg is, maar of de berichtgeving deugt. Ook goed. Klaarblijkelijk vond je het toch wat ingewikkeld om vol te houden dat het geen vervolg is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:49 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Er zijn drie personen van de politie die erop gereageerd hebben en eigenlijk zeggen ze niks geks. De Telegraaf framed het zo dat het bij hun verhaal past.
Natuurlijk heeft een politieagent soms gewetensbezwaren als hij een oud vrouwtje uit haar sociale huurhuis moet zetten of extinction rebellion van de weg moet plukken of trekkers van boerenprotesten moet vorderen.
De Telegraaf framed het zo dat er politieagenten zijn die hun werk die dit het liefst niet willen doen. Zoals bij een demonstratie van Pegida of extinction rebellion. Allemaal irrelevante informatie die het verband trekken naar links. Die er niet is.
Sander Schimmelpennick legt het hier goed uit.
Maar post vooral artikelen van de Fox News van de lage landen. Om hun verdienmodel dat debet is aan fact checking, hoor en wederhoor en causale verbanden te bekostigen
Het is ook geen vervolg. Er worden een paar reacties gevraagd en vervolgens wordt er allemaal irrelevante informatie erbij gevoegd zoals Pegida, QR of boerenprotesten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, je gaat het onderwerp van de discussie veranderen. Ineens wil je het niet meer hebben over of het wel of geen vervolg is, maar of de berichtgeving deugt. Ook goed. Klaarblijkelijk vond je het toch wat ingewikkeld om vol te houden dat het geen vervolg is.
Wat het beleid is bij gewetensbezwaren, is bijzonder nieuwswaardig. Denk aan de berichtgeving indertijd over huwelijksambtenaren die geen homoseksuele stellen wilden trouwen nadat het homohuwelijk was gelegaliseerd. Er wordt veel geprotesteerd, de maatschappelijke ontwrichting is groot en personeelstekorten maken dat de driehoek voor een lastige opgave staat. De huidige spanningen in het Midden-Oosten dragen hieraan bij. Prima dus dat de Telegraaf dit tot onderwerp maakt. En is je opgevallen dat uiteenlopende activiteiten worden genoemd? Het gaat niet alleen om het beschermen van joodse objecten, maar ook om bijv. manifestaties van XR, koranverbrandingen en boerenprotesten.
Is er iets kwalijk aan de wijze waarop hier bericht van wordt gedaan? Dat is niet te beoordelen, want wij weten niet wat de volledige verklaringen van de vertegenwoordigers van de politie zijn geweest. Ook jij niet. Het heeft er alle schijn van dat je "framing!" roept omdat de nieuwsbron en boodschap je niet aanstaan.
Ah, we gaan terug naar het oude onderwerp?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het is ook geen vervolg. Er worden een paar reacties gevraagd en vervolgens wordt er allemaal irrelevante informatie erbij gevoegd zoals Pegida, QR of boerenprotesten.
Wanneer je 51% dom bent, dan is het logisch dat je voor 49% uit arrogantie bestaat.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:22 schreef HeatWave het volgende:
Serieus. trolkabouter Sander Schimmelpennnick aanhalen om je punt te maken.
Echt, hoe ver van het padje af ben je dan?.
quote:Kamerleden spreken van ’capitulatie voor antisemitisme’
Geen begrip bij minister van Justitie voor agenten die Joodse objecten niet willen beveiligen: ’Dit is hun taak’
Den Haag - Als het aan minister David van Weel (Justitie en Veiligheid, VVD) ligt hebben agenten niets te kiezen als het om het beveiligen van Joodse objecten gaat. „Dat is hun taak”, zo laat hij via zijn woordvoerder weten. Korpschef van de politie Janny Knol liet dinsdag weten dat zij er net zo in staat, al is er bij de Korpsleiding in het algemeen wél ruimte voor ’morele bezwaren’, en worden roosters ’indien mogelijk’ zelfs aangepast.
De korpsleiding van de politie liet maandag weten bekend te zijn met agenten die bezwaar maken tegen bepaalde opdrachten, en ook dat daar ’begrip’ voor is. „Er is geen strak beleid voor. De lijn is dat politiemensen morele bezwaren mogen hebben”, zo reageerde woordvoerder van de korpsleiding, Mireille Beentjes. De politie denkt ook met die agenten mee. „We houden er rekening mee bij het maken van roosters.” Als het niet anders kan worden agenten wel gewoon ingezet, zo klinkt het.
Minister Van Weel van Justitie: ’Geen begrip voor agenten die geen Joodse objecten willen beveiligen’
Ter aanvulling liet korpschef Janny Knol dinsdagmiddag weten dat de korpsleiding toch ’geen begrip’ heeft voor politiemensen die geen Joodse objecten willen bewaken. Wel worden er intern gesprekken gevoerd over hoe hier binnen de politie mee om moet worden gegaan.
Minister Van Weel laat via zijn woordvoerder weten: „Voorop staat dat agenten neutraal en professioneel dienen te handelen. Ik heb dus geen begrip voor politiemensen die geen Joodse objecten willen beveiligen. Dat is je taak als agent.”
’Capitulatie voor antisemitisme’
Ook Kamerleden reageren verbolgen op het nieuws dat agenten hun werk niet willen doen vanwege ’morele’ bezwaren. „Capitulatie voor antisemitisme”, stelt CU-leider Mirjam Bikker, die dat ’onaanvaardbaar’ noemt. Ze wil in debat met minister Van Weel. „Onacceptabel”, vindt ook PVV-leider Geert Wilders, die duidelijk is: „Als een agent geen Joodse objecten wil bewaken is dat reden voor ontslag.”
„Juist in deze tijden van ongekende wereldwijde Jodenhaat moet de Joodse gemeenschap op de politie kunnen rekenen”, zegt Ulysse Ellian op X. Hij heeft de minister daarom een set met vragen gestuurd, Ook een senator van de PvdA, Randy Martens noemt het weigeren Joodse gebouwen te beveiligen ’onacceptabel’: „Je voert je taak uit. Punt.”
Die zijn zo diep bij Rutte in zijn hol gekropen (en v.v.) dat ze er waarschijnlijk geen actieve herinnering aan hebben.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien kan D66 ook van zich laten horen in de kwestie van de weigeragenten?
Dit ja. Als je met je rechterhand aan je neus krabt ben je volgens hem al domrechts. Activistische kabouter.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:22 schreef HeatWave het volgende:
Serieus. trolkabouter Sander Schimmelpenninck aanhalen om je punt te maken.
Echt, hoe ver van het padje af ben je dan?.
Goede reactie van de minister.quote:
Snapt de politie niet hoe fundamenteel onjuist en tegen alles waar de Nederlandse staat voor zou moeten staan dat het is wanneer politie agenten geen Joodse instellingen zouden willen bewaken? Vooral omdat een joods kind veilig naar school laten gaan in Nederland helemaal niks met het gedrag van Israël te maken heeft? Fundamenteel fout. Hier zou geen enkele tolerantie voor mogen zijn, ook geen rekening mee te houden met het opstellen van de roosters.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Duidelijke taal!
[..]
Eh, toch niet dus.
[..]
Dus toen al die Berbernationalisten gevangen gezet werden in Marokko was het okay geweest om geen Marokkaanse Arabieren meer te willen beveiligen? Chinese restaurants hebben geen recht op beveiliging omdat de regering van China hele bevolkingsgroepen naar heropvoedingskampen deporteert? Katholieke medeburgers hoeven niet beveiligd te worden wegens de misbruikschandalen? Turken hier kunnen het zelf uitzoeken wegens Cyprus?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vergis je niet, de oorzaak kan ook een oorzaak hebben. Zoals in dit geval het buitensporige gedrag van agressor israel. Althans, dat is wat in de lijn der verwachting ligt. Ik moet trouwens ineens aan dat liedje "Daar gaat ze..." denken van Clouseau. Relevante is er niet volgens mij. Maar het gebeurde.²
Er zit ook nog een fundamenteel verschil tussen deze weigerambtenaren en politie agenten. Ik zou het heel anders vinden wanneer deze agenten bezwaar zouden hebben tegen het dienen van de belangen van de Israëlische staat! Dat begrijp ik nog wel. Maar dat is volstrekt anders als een joodse Nederlandse bejaarde die naar de de synagoge wil.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb even opgezocht hoe indertijd die discussie over trouwambtenaren met gewetensbezwaren is beslecht. Daar staat hier een mooi overzicht van: Hoe om te gaan met een weigerambtenaar?
In een notendop: voorheen was het zo dat een ambtenaar kon weigeren een homohuwelijk te sluiten. Het enige wat er immers toe deed, was dát er een huwelijk kon worden gesloten. Zolang aan andere ambtenaar het desbetreffende huwelijk kon voltrekken, was het prima. D66 heeft daarop een initiatiefwet ingediend om hier een einde aan te maken. Die is aangenomen. Nu mogen zogenaamde 'weigerambtenaren' niet meer worden benoemd en gemeentes die van zo'n ambtenaar af willen worden niet langer teruggefloten.
Misschien kan D66 ook van zich laten horen in de kwestie van de weigeragenten?
Een goede reactie van de minister zou zijn geweest: we zoeken uit wie van de korpsleiding en welke agenten het zijn geweest en die smijten we voorgoed de politie uit.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Goede reactie van de minister.
Het hoort bij je baan om beveiliging aan te bieden volgens orders.
Klaar.
Dan ben je niet geschikt voor de functiequote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:40 schreef Chadi het volgende:
Welke ethische bezwaren voerden zij aan?
Kan me voorstellen dat als je het CIDI moet bewaken dat je dan een dikke vinger opsteekt.
Waarom?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dan ben je niet geschikt voor de functie
Omdat je een deel van je taken niet uit wenst te voerenquote:
Ahhh de antisemiet kaartquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 17:02 schreef Red_85 het volgende:
Wat een walgelijke posts weer van een select groepje users.
Echt om te kotsen. Niks geleerd van 80 jaar terug.
Klopt. Is gewoon werkweigering.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 17:29 schreef Dutchguy het volgende:
Dit hoort je gewoon je baan te kosten. Op staande voet ontslag is het enige wat hier past.
Ik weet niet wat erger is. Wappies die tijdens corona de Tweede Wereldoorlog misbruikten als voorbeeld of wappies die de jodenvervolging tijdens de oorlog in Gaza misbruiken als voorbeeld.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 17:47 schreef Arnhemunited het volgende:
En zo komen we in Nederland weer een stapje dichterbij naar een nieuwe Kristallnacht.
/quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:00 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat erger is. Wappies die tijdens corona de Tweede Wereldoorlog misbruikten als voorbeeld of wappies die de jodenvervolging tijdens de oorlog in Gaza misbruiken als voorbeeld.
Nee ik vind een vergelijking maken met de jodenvervolging op een opinie artikel niet normaal en erg hysterisch.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:08 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
/
Ik wil eigenlijk niet reageren op je overduidelijke getroll, maar blijkbaar vind jij dit volstrekt normaal?
Het is ronduit walgelijk dat een kleuterschool beveiliging nodig heeft omdat er blijkbaar genoeg gekken rondlopen die Joodse kinderen als makkelijk doelwit zien vanwege de vermeende misdaden van Israël in de Gaza.quote:
Als ze er lopen dan zouden ze toch opgepakt zijn?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:28 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Het is ronduit walgelijk dat een kleuterschool beveiliging nodig heeft omdat er blijkbaar genoeg gekken rondlopen die Joodse kinderen als makkelijk doelwit zien vanwege de vermeende misdaden van Israël in de Gaza.
Hou eens op met trollen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:38 schreef Origami94 het volgende:
Als ze er lopen dan zouden ze toch opgepakt zijn?
Je weet dondersgoed wat er in die post over de beveiliging van kleuterscholen staat.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:42 schreef Origami94 het volgende:
De vraag die ik stelde was een serieuze vraag.
Oh, is that so.quote:Op maandag 30 september 2024 17:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
https://www.geenstijl.nl/(...)menten-te-beschermen
Wat de oorlog rondom Israel betreft vind ik dat Netanyahu veel te ver gaat met zijn praktijken. Maar daar moet de discussie hier niet over gaan.
En dat vind jij een legitieme reden voor Nederlandse agenten om diensten te weigeren?quote:
quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:54 schreef WheatWaffles het volgende:
[..]
Oh, is that so.
Alsof Israel het er in de decennia voorafgaand aan die aanslagen het er zelf niet naar heeft gemaakt?
Het kan me eerlijk niet schelen wie daar wint hoor. Het is wel feit dat Israel nu ongestraft genocide pleegt en VS en nederland kijken de andere kant op. We moeten ons meer gaan afvragen waarom kijken 'we' de andere kant op? Elk ander volk zou hel over zich heen krijgen. Alleen israel krijgt carte blanche. En wapens. En geld. En allerlei speciale behandeling.
Dat zeg ik letterlijk. Netanyahu is een jood. Yahu. Yahud!quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:54 schreef WheatWaffles het volgende:
[..]
Oh, is that so.
Alsof Israel het er in de decennia voorafgaand aan die aanslagen het er zelf niet naar heeft gemaakt?
Het kan me eerlijk niet schelen wie daar wint hoor. Het is wel feit dat Israel nu ongestraft genocide pleegt en VS en nederland kijken de andere kant op. We moeten ons meer gaan afvragen waarom kijken 'we' de andere kant op? Elk ander volk zou hel over zich heen krijgen. Alleen israel krijgt carte blanche. En wapens. En geld. En allerlei speciale behandeling.
Ik wel en het is misselijkmakend dat Joden buiten Israël bedreigd worden in landen waar ze vaak al hun hele leven wonen en dat hun bescherming blijkbaar 'im Frage' is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:06 schreef Nielsch het volgende:
Geloof er geen drol van. Zal wel weer een bepaalde leugenachtige lobby achter zitten.
Dat mag je vinden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dan ben je niet geschikt voor de functie
Dat mag. Je hoeft niet blind te acteren.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Omdat je een deel van je taken niet uit wenst te voeren
Als ze aan israel gelieerde gebouwen of functiestoornissen moeten beveiliging wel.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:59 schreef golfer het volgende:
[..]
En dat vind jij een legitieme reden voor Nederlandse agenten om diensten te weigeren?
Landennamen en dus ook Israël schrijf je met een hoofdletter.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:58 schreef Chadi het volgende:
Als ze aan israel gelieerde gebouwen of functiestoornissen moeten beveiliging wel.
Het is wat anders als het om joden in het algemeen gaat. Dan mag je ze er best even voor apart nemen.
Snap ikquote:
Als er collega's zien die het over willen nemen prima, zo niet dan heb je gewoon te gaan en heb je gewoon je werk te doenquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat mag. Je hoeft niet blind te acteren.
Het over laten nemen door collega's is niet prima. Als je de doel- en taakstelling van je werkgever niet onderschrijft, dan moet je maar een baan elders zoeken. Juist voor onze overheidsinstanties is dat essentieel.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 20:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Snap ik
[..]
Als er collega's zien die het over willen nemen prima, zo niet dan heb je gewoon te gaan en heb je gewoon je werk te doen
Ach, dit soort reacties verbaast me niet eens meer.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als ze aan israel gelieerde gebouwen of functiestoornissen moeten beveiliging wel.
Het is wat anders als het om joden in het algemeen gaat. Dan mag je ze er best even voor apart nemen.
Geef het tijd; straks moeten zaken eerst voor de religieuze sensitiviteitsballottage om vast te stellen of je overheidsfunctionarissen mag verplichten hun werk uit te voerenquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 20:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het over laten nemen door collega's is niet prima. Als je de doel- en taakstelling van je werkgever niet onderschrijft, dan moet je maar een baan elders zoeken. Juist voor onze overheidsinstanties is dat essentieel.
In nagenoet elke andere baan kun je gewoon tegen je collega's zeg 'hé brüür, pak jij deze ff op, ik vind dat niet leuk'quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 20:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het over laten nemen door collega's is niet prima. Als je de doel- en taakstelling van je werkgever niet onderschrijft, dan moet je maar een baan elders zoeken. Juist voor onze overheidsinstanties is dat essentieel.
Alleen hoort voor onze overheid iedereen gelijk te zijn. Zie mijn posting over weigerambtenaren: klaarblijkelijk is werkweigering niet "gewoon prima".quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 20:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
In nagenoet elke andere baan kun je gewoon tegen je collega's zeg 'hé brüür, pak jij deze ff op, ik vind dat niet leuk'
Zolang je het maar doet als je collega niet wil ruilen is dat gewoon prima
uhm neequote:Op dinsdag 1 oktober 2024 20:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
In nagenoet elke andere baan kun je gewoon tegen je collega's zeg 'hé brüür, pak jij deze ff op, ik vind dat niet leuk'
Zolang je het maar doet als je collega niet wil ruilen is dat gewoon prima
quote:En als politieman of -vrouw handel je vanuit de normen en waarden van de politieorganisatie, je dient je eigen mening en vooroordelen opzij te zetten. Ben jij in staat iedereen gelijk te behandelen zonder onderscheid te maken?
Ow uhm jaquote:
Uhm ... jaquote:
Gewoon iets teveel werkervaring bij normale werkgevers, denk ik. Zeker wanneer die werkgever de overheid is.quote:
En heel islamitisch en woke Nederland kijkt al jaren weg van wat er gebeurt in Saudi-Arabië, Iran, Afghanistan, Pakistan, Jemen, Westelijke Sahara en ga zo maar even door.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:54 schreef WheatWaffles het volgende:
[..]
Oh, is that so.
To serve and partially protectquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat mag. Je hoeft niet blind te acteren.
Alles voor religie broer.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
To serve and partially protect
Haha neequote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gewoon iets teveel werkervaring bij normale werkgevers, denk ik. Zeker wanneer die werkgever de overheid is.
Oke en dat is?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Je weet dondersgoed wat er in die post over de beveiliging van kleuterscholen staat.
Je hoeft geen nazi's te beschermen. Nergens voor nodig. Je hoeft ze ook niet in staat te stellen om hun propaganda voort te zetten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach, dit soort reacties verbaast me niet eens meer.
En bevestigt vooral wat ik al bijna een jaar zeg.
Religie maakt meer kapot dan je lief is.
Je kan je ook ziek melden. Krijg je deze discussie niet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 20:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Snap ik
[..]
Als er collega's zien die het over willen nemen prima, zo niet dan heb je gewoon te gaan en heb je gewoon je werk te doen
Precies.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:21 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je hoeft geen nazi's te beschermen. Nergens voor nodig. Je hoeft ze ook niet in staat te stellen om hun propaganda voort te zetten.
Nog beter, je zegt je werk op, verkast naar Saudi-Arabië en meld je aan bij de zedenpolitie.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je kan je ook ziek melden. Krijg je deze discussie niet.
Wilders maakt zich dan wel weer schuldig aan zich opwinden over daarquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het blijft apart hoe er continu belachelijke situaties blijven opstapelen naar aanleiding van iets wat 8 uur vliegen verder gaande is.
En dat Wilders hier dan garen bij spint door te roepen dat de grenzen dicht moeten. Alsof het hele pro-Palestina volk vrijwillig even vertrekt.....
Ze doen gewoon hun werk. Ze dienen het publieke domein en beschermen de normen en waarden van mensen met een juist kompas.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
To serve and partially protect
Vertel welke vooroordelen heb je?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies.
Werkelijk alle vooroordelen worden waarheid.
Mijn goedheid...quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze doen gewoon hun werk. Ze dienen het publieke domein en beschermen de normen en waarden van mensen met een juist kompas.
Als jij een beetje begrijpend leert lezen, kan je zien wat er bedoelt wordt en wat mijn mening hierover is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:20 schreef Origami94 het volgende:
Oke en dat is?
Wat is jouw mening hierover? Of ga je vaker discussies aan waarvan een onbekende moet ruiken hoe jij ergens over denkt.
Dat dit hele conflict je geen flikker interesseert, dat het enkel het religieuze aspect is dat je uberhaupt doet beseffen dat er ergens zoiets als een Palestina bestaat.quote:
Ik blijf hier. Bevalt het je niet dan ga je lekker weg. Ga je naar israelquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nog beter, je zegt je werk op, verkast naar Saudi-Arabië en meld je aan bij de zedenpolitie.
Veel beter. Jij blij, wij blij.
Mij bevalt het wel, scheiding van kerk en staat.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik blijf hier. Bevalt het je niet dan ga je lekker weg. Ga je naar israel
Hoe weet jij nou of ik religieus ben of niet?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat dit hele conflict je geen flikker interesseert, dat het enkel het religieuze aspect is dat je uberhaupt doet beseffen dat er ergens zoiets als een Palestina bestaat.
Weer bewust geen hoofdletter bij Israël.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:27 schreef Chadi het volgende:
Ik blijf hier. Bevalt het je niet dan ga je lekker weg. Ga je naar israel
Geloof je in nog meer sprookjes?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mij bevalt het wel, scheiding van kerk en staat.
Bij anderen ligt dat kennelijk wat gevoeliger.
Zit het je dwars? Waarom?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Weer bewust geen hoofdletter bij Israël.
Je wordt wel voorspelbaar met jouw nep-terroristen vlag.
Good?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou of ik religieus ben of niet?
Het conflict interesseert jou ook niet. Het gaat je om grond afpakken van de inheemse Palestijnse bevolking. Dat omdat je good dat heeft gezegd in een boekje.
Als iets een sprookje is, zijn het al die georganiseerde religies bij elkaar.quote:
Wat hebben heeft de Nederlandse politie hiermee te maken? Zij hebben een opdracht uit te voeren.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou of ik religieus ben of niet?
Het conflict interesseert jou ook niet. Het gaat je om grond afpakken van de inheemse Palestijnse bevolking. Dat omdat je good dat heeft gezegd in een boekje.
Een genocide omdat het land je belooft is volgens je religie?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als iets een sprookje is, zijn het al die georganiseerde religies bij elkaar.
Zie hier het resultaat.
Wat is mijn religie?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Een genocide omdat het land je belooft is volgens je religie?
Nu snap ik wel het hele kech verhaal beter.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze doen gewoon hun werk. Ze dienen het publieke domein en beschermen de normen en waarden van mensen met een juist kompas.
Waarom reageer je dan zo fel als er gezegd wordt dat het niet juist is om mensen bescherming te geven die niet zo lekker bezig zijn met een hoop andere medemensen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is mijn religie?
Verder kan ik me herinneren dat ik nergens heb gesteld dat Israël 'lekker' bezig, of dat Palestijnen niet mogen bestaan. Dat vernietigen van 'entiteiten' kwam uit jouw koker.
Het resultaat is vooral godsdienstwaanzinnige fundamentalisten die met boekjes in de hand dood en verderf zaaien, al eeuwen. In naam van God, ook nog.
Omdat, lieve Chadi, we hier in Nederland als afspraak hebben dat de politie ongeacht eigen politieke of morele voorkeuren dient te doen waarvoor het is opgericht en waarvoor het wordt betaald: het beschermen van de rechtsorde en de veiligheid van haar burgers. Daar valt het beschermen van de Israëlische ambassade ook onder.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom reageer je dan zo fel als er gezegd wordt dat het niet juist is om mensen bescherming te geven die niet zo lekker bezig zijn met een hoop andere medemensen?
Als ik het had geschreven over de mullah van Afghanistan had je er dan ook zo ingestaan? Had je mij die verwijten ook gemaakt?
Natuurlijk welquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je kan je ook ziek melden. Krijg je deze discussie niet.
Nou nee je geeft het invulling vanuit jouw vooroordelen dat ik vanuit geloofsovertuiging handel.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat, lieve Chadi, we hier in Nederland als afspraak hebben dat de politie ongeacht eigen politieke of morele voorkeuren dient te doen waarvoor het is opgericht en waarvoor het wordt betaald: het beschermen van de rechtsorde en de veiligheid van haar burgers.
Ik reageer fel omdat ik die stuitende, weerzinwekkende, religieus gedreven hypocrisie onderhand schijtziek ben.
Not sure if...quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:26 schreef Chadi het volgende:
Oh zo. Dus dan mogen politieagenten ook weigeren moskeeën, XR-protesten, miljonairsbeurzen, extreem-rechtse marsen, Amerikaanse fundi-predikanten op tournee en ga zo maar even door bescherming te verlenen, afhankelijk van hun 'moreel juiste kompas'.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou nee je geeft het invulling vanuit jouw vooroordelen dat ik vanuit geloofsovertuiging handel.
Ik zou de agenten ook verdedigen als ze de mullahs en de andere teringzooi niet willen beveiligen. Aan het einde van de dag wil je jezelf nog wel in de spiegel aan kunnen kijken. Dat is wel wat meer waard dan dat slappe gelul van doen omdat je baas je die opdracht geeft.
Ik zal mijn "baas" eens vragen hoe dat zit... Dat ik selectief mag gaan winkelen uit opdrachten omdat een bepaalde club mij niet aan staat.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou nee je geeft het invulling vanuit jouw vooroordelen dat ik vanuit geloofsovertuiging handel.
Ik zou de agenten ook verdedigen als ze de mullahs en de andere teringzooi niet willen beveiligen. Aan het einde van de dag wil je jezelf nog wel in de spiegel aan kunnen kijken. Dat is wel wat meer waard dan dat slappe gelul van doen omdat je baas je die opdracht geeft.
Woke ben je als he en pro israel demo houdt en de realiteit niet onder ogen wil zien. De pro Palestina demonstranten zijn goed bezig. Die moet je juist koste wat kost verdedigen. Niemand heeft hier een synagoge niet verdedigen genoemd dus waarom benoem je specifiek een moskee?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh zo. Dus dan mogen politieagenten ook weigeren moskeeën, XR-protesten, miljonairsbeurzen, extreem-rechtse marsen, Amerikaanse fundi-predikanten op tournee en ga zo maar even door bescherming te verlenen, afhankelijk van hun 'moreel juiste kompas'.
Waarom uberhaupt politie hebben?
Oh en de 'normen en waarden' van dat Pro-Palestina kamp, dat voor 99% bestaat uit woke gehersenspoelden en islamisten, zijn niet mijn normen en waarden.
Omdat ik die al genoemd had. Zie #187.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Woke ben je als he en pro israel demo houdt en de realiteit niet onder ogen wil zien. De pro Palestina demonstranten zijn goed bezig. Die moet je juist koste wat kost verdedigen. Niemand heeft hier een synagoge niet verdedigen genoemd dus waarom benoem je specifiek een moskee?
Als soort van buitenlander ben ik me altijd wel bewust van stereotypes, maar dit kan ook natuurlijkquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
De UvA (zelf) zal het waarschijnlijk anders zienquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Woke ben je als he en pro israel demo houdt en de realiteit niet onder ogen wil zien. De pro Palestina demonstranten zijn goed bezig. Die moet je juist koste wat kost verdedigen. Niemand heeft hier een synagoge niet verdedigen genoemd dus waarom benoem je specifiek een moskee?
quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat ik die al genoemd had. Zie #187.
Woke ben je als je enerzijds loopt te blaten dat het patriarchaat echt heel erg is, vrouwen- en homorechten belangrijk zijn en enge conservatieve religie niet thuishoort in een moderne samenleving, anderzijds hand in hand meemarcheert met salafisten en islamisten die vooral bezig zijn met het opkomen voor een Ummah waarin vooral vrouwen en homo's de lul zullen zijn.
Van die paarsharige non-binaire genderstudenten met sjaal, intifada-krijsend. Dat is woke ten voeten uit.
Al helemaal wanneer je verder in geen velden of wegen te bekennen bent om op te komen voor onderdrukte vrouwen en homo's in Saudi-Arabië, Palestina, Iran, Irak, Syrië, Afghanistan, Pakistan en al die andere plekken op aarde waar het al een paar eeuwen niet zo nauw genomen wordt met rechten voor mensen, zeker voornoemde groepen.
Verder breek je inderdaad je nek over al die pro-Israel demonstraties hier.
Alleen wordt dat vaak zelf vrij snel ook door de politie zelf bevestigd. Dus Joop is dan toch echt een stukkie betrouwbaarder. Hoe vervelend je dat ook vindt.quote:Op maandag 30 september 2024 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat is pas wanneer de Joop schrijft dat de politie racistisch is.
Jezus was ook een jood.quote:Op maandag 30 september 2024 17:22 schreef Hiddendoe het volgende:
Tja, het zal er wel mee te maken hebben dat de joden destijds Jezus aan het kruis hebben genageld, maar goed. Dat is inmiddels oud nieuws.
Wat het hier en nu betreft: iedereen moet beschermt worden tegen wat voor soort racistisch geweld dan ook, of het nu moslima's, joden, vrouwen of homo's zijn.
Maar het probleem ligt dieper. Is niet op te lossen door extra bescherming in te zetten.
En als alle moslims nou naar het oosten gingen verkassen hadden we hier geen terroristische aanslagen meer en krijgen we geen sharialand.quote:Op maandag 30 september 2024 18:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Daarnaast hebben politieagenten een eed afgelegd, dus iedere slappe tosti die dit soort dienstweigering oké vind heeft 0 ruggengraat en steunt landverraders.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh zo. Dus dan mogen politieagenten ook weigeren moskeeën, XR-protesten, miljonairsbeurzen, extreem-rechtse marsen, Amerikaanse fundi-predikanten op tournee en ga zo maar even door bescherming te verlenen, afhankelijk van hun 'moreel juiste kompas'.
Waarom uberhaupt politie hebben?
Oh en de 'normen en waarden' van dat Pro-Palestina kamp alhier, dat voor 99% bestaat uit woke gehersenspoelden en islamisten, zijn niet mijn normen en waarden.
Nee hoor, er zijn vanaf de jaren '80 veel, grote en breed gedragen programma's geweest om de politie een betere afspiegeling van de samenstelling van de maatschappij te laten zijn. Je krijgt zo'n log apparaat echt niet in beweging door het gekoer van "een paar van die progressieve figuren".quote:Op woensdag 2 oktober 2024 00:41 schreef RotatoR het volgende:
Een paar van die progressieve figuren wilde zonodig diversiteit bij de politie, dit zijn dus de gevolgen.
Zo, dat is nog eens een posting!quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat, lieve Chadi, we hier in Nederland als afspraak hebben dat de politie ongeacht eigen politieke of morele voorkeuren dient te doen waarvoor het is opgericht en waarvoor het wordt betaald: het beschermen van de rechtsorde en de veiligheid van haar burgers. Daar valt het beschermen van de Israëlische ambassade ook onder.
Ik reageer fel omdat ik die stuitende, weerzinwekkende, religieus gedreven hypocrisie onderhand schijtziek ben. Universiteiten slopen, wetenschappers weren, synagoges en Joodse scholen moeten afzetten, ceremonies in stilte verrichten, en dat allemaal omdat er een roedel haatbaarden op missie is en die achterlijke haatzaaierij onder het mom van 'solidariteit met Palestina' nu al een jaar probeert te slijten als iets moreel verhevens.
En terecht. Ik sta daar ook achter.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 08:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn vanaf de jaren '80 veel, grote en breed gedragen programma's geweest om de politie een betere afspiegeling van de samenstelling van de maatschappij te laten zijn. Je krijgt zo'n log apparaat echt niet in beweging door het gekoer van "een paar van die progressieve figuren".
Alle profeten en boodschappers vrede zij met hen waren Moslims.quote:
quote:Op maandag 30 september 2024 19:01 schreef Hiddendoe het volgende:
quote:Ik heb Nederland nog nooit als christengebied beschouwd.
Christenen komen uit dezelfde zandbak als moslims en joden.
De betonrot bij de politie is idd begonnen. Geef het nog een paar jaar en we hebben geen functionerend politie-orgaan meer.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 08:51 schreef Tekaschi het volgende:
Jarenlang voor gewaarschuwd, jarenlang voor verketterd.
Blijf maar lekker deugen mensen.
Nah, dat deugt helemaal niet alleen hebben ze het zelf niet door.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 08:51 schreef Tekaschi het volgende:
Holy shit zegquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ironisch dat je Placebo gebruikt gezien zij hartstikke pro-Palestina zijn.quote:Op maandag 30 september 2024 21:08 schreef HeatWave het volgende:
Oh damn, de kliniek heeft weer internetuurtje hoor, posts vol boos onsamenhangend gewauwel genot.
Hoezo geef het nog een paar jaar? Er blijft al jaren een hoop ernstigs op de plank liggen door capaciteitsproblemen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De betonrot bij de politie is idd begonnen. Geef het nog een paar jaar en we hebben geen functionerend politie-orgaan meer.
quote:Er zijn politiemensen die morele bezwaren hebben tegen een inzet bij demonstraties of het beveiligen van personen of gebouwen. Dat kunnen Joodse gebouwen zijn, een demonstratie van Extinction Rebellion of een boerenprotest. Toegeven aan die bezwaren in wat voor vorm dan ook raakt aan de neutraliteit die de politie moet uitstralen. De politie mag niet splijten.
’Politie voor iedereen’ is het bekende motto van de Nationale Politie. Toch voelt niet iedereen dat zo. Een van de redenen voor het doorvoeren van diversiteit binnen de politie is dat de burger zich beter begrepen en vertegenwoordigd voelt door de politie. Over het dragen van een keppel of hoofddoek worden flinke discussies gevoerd. De geloofsuitingen vormen een afspiegeling van de maatschappij, maar gaat de zo belangrijke neutraliteit daarmee dan niet verloren?
Bezwaar maken tegen het draaien van een dienst bij een demonstratie van XR omdat een agent best sympathie koestert voor de demonstranten of een bewakingsdienst bij een Joodse bijeenkomst weigeren vanwege een ’moreel bezwaar’ is uit den boze. De burger moet het gevoel hebben dat een politieman er voor hem of haar is. Onvoorwaardelijk. Ongeacht zijn persoonlijke mening.
Corona, de winst van rechts en ook de oorlog in Gaza hebben de tegenstellingen in de maatschappij versterkt. Er zijn kampen ontstaan en persoonlijke vetes worden op sociale media en in columns uitgevochten. De intolerantie ten opzichte onwelgevallige meningen of visies is groot. Neutraliteit is een groot goed. Juist bij de politie mag daar niet aan getornd worden.
https://www.telegraaf.nl/(...)et-overal-zo-gevoeld
Je holt dat begrip uit. Dit heeft niets met antisemitisme te maken. Maar het is lekker makkelijk om het daarop te gooien in de hoop dat het mensen afschrikt. Ik heb ook gezegd dat ze geen moellahs hoeven te beschermen als ze daar bezwaren tegen hebben. Is dat ook antisemitisme? Of is het per definitie antisemitisme als israel genoemd wordt?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Holy shit zeg
Puur ongefilterd antisemitisme. Mag gewoon blijven staan en posten hier.
Het is wel lekker makkelijk afschuiven daarop. Hoef je niet na te denken over hoe we de politie weer genoeg capaciteit geven zodat ze hun kerntaken kunnen vervullen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoezo geef het nog een paar jaar? Er blijft al jaren een hoop ernstigs op de plank liggen door capaciteitsproblemen.
En dat komt niet door een diversiteitquotum.
Een opnieuw wordt de keppel er aan de haren bijgesleept. De mensen van het Joods Politie Netwerk hebben letterlijk aangegeven dat daar nooit een aanvraag voor is gedaan, ooit.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:48 schreef Nober het volgende:
’Politie voor iedereen’ wordt niet overal zo gevoeld
[..]
quote:Over keppels gesproken: we moeten het hebben over de discussie rond hoofddoekjes en keppels bij de politie. MT: “Degenen die dat hoofddoekje wilden, hebben de keppel erbij gesleept, terwijl wij daar nooit om hebben gevraagd. Die keppel werd gewoon als excuus gebruikt.”
Bron
Nee, het is totaal vergelijkbaar en het zou eveneens totaal onacceptabel zijn.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 07:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Totaal andere sport. Ze probeert haar gelijk te halen.
Wel knap, aangezien Israel pas sinds 1948 bestaat.quote:Op maandag 30 september 2024 18:26 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Vond ik ook opvallend om te lezen!quote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Een opnieuw wordt de keppel er aan de haren bijgesleept. De mensen van het Joods Politie Netwerk hebben letterlijk aangegeven dat daar nooit een aanvraag voor is gedaan, ooit.
[..]
Echt waar, dat wist ik niet!quote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wel knap, aangezien Israel pas sinds 1948 bestaat.
Over zwakzinnig gesproken.quote:Op maandag 30 september 2024 18:26 schreef Triggershott het volgende:
[..]
De deugers gaan dit zelfs goedpraten.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 08:51 schreef Tekaschi het volgende:
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je holt dat begrip uit. Dit heeft niets met antisemitisme te maken. Maar het is lekker makkelijk om het daarop te gooien in de hoop dat het mensen afschrikt. Ik heb ook gezegd dat ze geen moellahs hoeven te beschermen als ze daar bezwaren tegen hebben. Is dat ook antisemitisme? Of is het per definitie antisemitisme als israel genoemd wordt?
Dat dit geaccepteerd wordt door mods hier.quote:
En zo wordt een glijdende schaal ineens een glijbaan als dit tractie krijgt.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:10 schreef BertV het volgende:
[..]
De deugers gaan dit zelfs goedpraten.
Ik hoor mijn extreemlinkse moeder dit al vergoelijken.
"Ik begrijp het wel, het ligt ook allemaal erg gevoelig"
Vreemd. In de tijd van Jezus had nog niemand van islam of moslims gehoord.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 08:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Alle profeten en boodschappers vrede zij met hen waren Moslims.²
We weten het. Compleet wars van de werkelijkheid daar in de islam. Ze geloven al in sprookjes, dus het is compleet niet verbazend dat ze ook in andere onwaarheden geloven.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Vreemd. In de tijd van Jezus had nog niemand van islam of moslims gehoord.
Dit soort religievervalsing is precies waar in Matheus 24:24 voor gewaarschuwd wordt.
Elke profeet en boodschapper is komen met het geloof in 1 God. Allen gaven zich over aan de Schepper. Moslim = iemand die zich overgeeft aan God.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Vreemd. In de tijd van Jezus had nog niemand van islam of moslims gehoord.
Zoals ik al zei: Mattheus 24:24 waarschuwt voor dit soort onzin.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Elke profeet en boodschapper is komen met het geloof in 1 God. Allen gaven zich over aan de Schepper. Moslim = iemand die zich overgeeft aan God.
Het waren Moslims.²
Vervang het door 'moskee' en je weet welk woord er gebruikt zal worden (ook wel komisch, zeg ik als iemand met een 'echt' kleurtje).quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Maar wel keihard 'islamofobie' roepen bij ieder puntje kritiek op de islam.
Hef jezelf op man, met je 'juist kompas'
Goorlap.
En vanaf dag 1 vijandig bejegend werd door de omringende landen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wel knap, aangezien Israel pas sinds 1948 bestaat.
Er is ook niks mis met gevoeligheden of begrip daarvoor. De grens ligt wanneer politiepersoneel eenzijdig besluit dat zo'n gevoeligheid boven hun taak (en ambtseed) gaat.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:10 schreef BertV het volgende:
[..]
De deugers gaan dit zelfs goedpraten.
Ik hoor mijn extreemlinkse moeder dit al vergoelijken.
"Ik begrijp het wel, het ligt ook allemaal erg gevoelig"
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat dit geaccepteerd wordt door mods hier.
Dat heeft niks met links of rechts te maken.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 13:57 schreef epicbeardman het volgende:
Dit zijn de mooiste topics om als rechtse stemmer te lezen.
Links tegen links.
De ene linkse groepering is pro-palestina, de andere pro-joods.
FIGHT!
Nee maar rechts is vrij duidelijk over dit soort statements vanuit de politie. (gewoon direct op staande voet ontslaan)quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat heeft niks met links of rechts te maken.
Of vind jij de PVV een linkse partij?
als je het zelf maar begrijpt...quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:16 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee maar rechts is vrij duidelijk over dit soort statements vanuit de politie. (gewoon direct op staande voet ontslaan)
Als linkse mensen deze rechtse statements volgen "ontsla ze" wordt je door de andere linkse kliek gezien als moslim hater. Dus in dit topic heb je linkse pro-joden tegen linkse pro-moslims. En dit splijt de linkse kliek steeds verder op.
De emoties lopen hoog op.
Onzin.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:16 schreef epicbeardman het volgende:
Nee maar rechts is vrij duidelijk over dit soort statements vanuit de politie.
Als linkse mensen deze rechtse statements volgen "ontsla ze" wordt je door de andere linkse kliek gezien als moslim hater. Dus in dit topic heb je linkse pro-joden tegen linkse pro-moslims. En dit splijt de linkse kliek steeds verder op.
De Romeinen hebben Jezus gekruisigd, niet de Joden.quote:Op maandag 30 september 2024 17:22 schreef Hiddendoe het volgende:
En zo niet ging je kop eraf.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Elke profeet en boodschapper is komen met het geloof in 1 God. Allen gaven zich over aan de Schepper. Moslim = iemand die zich overgeeft aan God.
Het waren Moslims.²
Er zijn maar 3-5 rechtse gebruikers op dit forum en ik ben er 1 van, dus iedereen die hier al weer loopt te fumen op elkaar.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Onzin.
Laat maar zien waar die 'linkse' pro-joden en 'linkse' pro-moslims posts in dit topic staan?
Jezus is rond in het jaar 30 door de Romeinen gekruisigd, op herhaaldelijk verzoek van de burgers van Jeruzalemquote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:23 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De Romeinen hebben Jezus gekruisigd, niet de Joden.
Ja dus? Zij leverden Hem uit maar de hamer werd gehanteerd door Romeinse soldaten, net als de geseling.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:28 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jezus is rond in het jaar 30 door de Romeinen gekruisigd, op herhaaldelijk verzoek van de burgers van Jeruzalem
Als de joodse burgers die niet hadden gewild, was het niet gebeurd.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja dus? Zij leverden Hem uit maar de hamer werd gehanteerd door Romeinse soldaten, net als de geseling.
Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:26 schreef epicbeardman het volgende:
Er zijn maar 3-5 rechtse gebruikers op dit forum en ik ben er 1 van, dus iedereen die hier al weer loopt te fumen op elkaar.
En waar blijven de voorbeelden van 'links' pro-joods of 'links' pro-moslim van dit topic?quote:Het is gewoon leuk om te zien dat al die gebruikers die elkaar normaal aardig jerken, in eens met elkaar in conclaaf liggen om iets wat ze zelf met open armen verwelkomden. Massa immigratie, omvolking for the win.
Joh, maar je stelling was dat de Joden Jezus hebben gekruisigd en dat is simpelweg onjuist.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Als de joodse burgers die niet hadden gewild, was het niet gebeurd.
Met dit voorbehoud dat dan de joodse hogepriesters Jezus alsnog uit de weg hadden geruimd.
Nee, de stelling is juist. Ik hoop van harte dat je rest van de bijbel niet zo letterlijk opneemt.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Joh, maar je stelling was dat de Joden Jezus hebben gekruisigd en dat is simpelweg onjuist.
Je bewering is onjuist, ga je altijd zo selectief met bewezen feiten om?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:34 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, de stelling is juist. Ik hoop van harte dat je rest van de bijbel niet zo letterlijk opneemt.
Kan ik ook aan jou vragen. Laat die bewezen feiten dan maar eens zien.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:35 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je bewering is onjuist, ga je altijd zo selectief met bewezen feiten om?
Nope, een kwestie van zwakzinnigen die niet kunnen lezen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 13:50 schreef quo_ het volgende:
Hoe bedoel je?
Dit is volgens mij een kwestie van "wie kaatst kan de bal verwachten"
Nee, daar zijn we niet blij over.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:08 schreef Akathisia het volgende:
Zijn we trouwens niet blij dat ze eerlijk kenbaar maken het niet te willen doen ipv dat ze een eventuele aanval onverhinderd zouden laten?
*Gewond en handen kwijt*quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:08 schreef Akathisia het volgende:
Zijn we trouwens niet blij dat ze eerlijk kenbaar maken het niet te willen doen ipv dat ze een eventuele aanval onverhinderd zouden laten?
Ik ben meer niet blij dat deze debielen door de screening zijn gekomenquote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:08 schreef Akathisia het volgende:
Als buitenlander begrijp ik volkomen dat de Nederlandse taal lastig is.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 15:24 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Nope, een kwestie van zwakzinnigen die niet kunnen lezen.
Ik zei toch echt, "vanaf het begin IN de 20ste eeuw" (dit klopt want Israël is in de 20ste eeuw opgericht) en niet "vanaf het begin VAN de 20ste eeuw".
Voor Nederlanders zelf ja, ze moeten zich kapotschamen dat een eerste generatie asielzoeker fresh off the slave boat hun taal beter beheerst dan zij zelf. Ik ben dan ook hoger opgeleid dan 98% van de Nederlanders.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 19:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Als buitenlander begrijp ik volkomen dat de Nederlandse taal lastig is.
Dat lijkt me niet. Als je na een dergelijke opleiding nog steeds niet snapt dat het biologisch, didactisch, pedagogisch, fysiek en psychologisch niet handig is om kinderen uit te huwelijken, heb je het IQ van een garnaal.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 19:48 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Voor Nederlanders zelf ja, ze moeten zich kapotschamen dat een eerste generatie asielzoeker fresh off the slave boat hun taal beter beheerst dan zij zelf. Ik ben dan ook hoger opgeleid dan 98% van de Nederlanders.
Een hoog iq van 160 was geen garantie voor Stephen Hawking die als atheïst is heengegaan naar het hellevuur.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat lijkt me niet. Als je na een dergelijke opleiding nog steeds niet snapt dat het biologisch, didactisch, pedagogisch, fysiek en psychologisch niet handig is om kinderen uit te huwelijken, heb je het IQ van een garnaal.
Dat je sowieso een 1400 jaar oud boek nodig hebt om goed en kwaad te kunnen duiden geeft verder aan dat je dat diploma bij een pakje boter gekregen hebt.
Hmm ja, nee.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 19:57 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Een hoog iq van 160 was geen garantie voor Stephen Hawking die als atheïst is heengegaan naar het hellevuur.
Leiding van God moet je los zien van een hoog of laag iq.
Kleine kinderen die worden bang gemaakt. Zo blijven ze gedwee in het gareel.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 19:57 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Een hoog iq van 160 was geen garantie voor Stephen Hawking die als atheïst is heengegaan naar het hellevuur.
Oh, je bent er zo eentje. Die heb ik ook in de familiequote:Op woensdag 2 oktober 2024 19:48 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Voor Nederlanders zelf ja, ze moeten zich kapotschamen dat een eerste generatie asielzoeker fresh off the slave boat hun taal beter beheerst dan zij zelf. Ik ben dan ook hoger opgeleid dan 98% van de Nederlanders.
Prachtig dat je hoog opgeleid bent en de taal goed beheerst. Stuur nog maar een paar vliegtuigen met mensen van dit kaliber.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 19:48 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Bewijs?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 19:48 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Net zoals je de hoogte van een opleiding, zo'n beetje niets zegt over je IQ.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 19:57 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Wow hee hola, is dit diezelfde persoon als die mij een verwijt maakte dat Judea en Samaria niet bestond?!quote:Op woensdag 2 oktober 2024 19:57 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Een beetje zoals de wens voor een Groot-Israël.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:47 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Wow hee hola, is dit diezelfde persoon als die mij een verwijt maakte dat Judea en Samaria niet bestond?!
Achi, welke versie van de Quran gebruik jij?![]()
OT:
De persoonlijke aanvallen daar gelaten: is het zo belangrijk te weten wat de volledige geschiedenis behelst om te beseffen wat een toekomstig plan van uitwerking is van Iran voor de regio. Een plan voor de Levant; een volledig Islamitisch rijk is nu net iets dat de eerste grondlegging is voor een uitvoering van de Umma - niet alleen de (door onderdrukking lijdende) bevolking van zo een staat, maar ook een wereldorde die zij liever zien dan dat wat nu bestaat. Niet echt iets dat je hoopt te bespeuren bij de politie, eerder bij 'Pinky and the Brain'. Niet iets dat je wil importeren voor de Joodse gemeenschap in Nederland - al helemaal niet omdat het Nederland is en niet Israël.
IQ - laten we het dan niet gaan hebben over het schrikbarend disharmonisch profiel dat dan bij deze personen zal bestaan, àls ze al (hyper)intelligent zijn.
Ja precies juist! Jij snapt het.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 21:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een beetje zoals de wens voor een Groot-Israël.
En dan echt ontopic, volgens mij heb je als individuele agent hier helemaal niets over te zeggen. En als je denkt dat het wel kan - dan moet je snel een andere baan zoeken. Misschien als particuliere beveiliger gaan werken. Dan kan je zelf je opdrachten aannemen.
Heeft alleen niets met geforceerd diversiteitsbeleid te maken. Het onnodig erbij halen van dat vraagstuk zorgt voor alleen maar voor het op de spits drijven van de discussie, terwijl het niets met de kern van het probleem te maken heeft. Denk jij dat je in een Turkije of Marokko als agent inspraak hebt op dat niveau? Als je order is om een Joodse instelling te beveiligen, dan moet je dat gewoon doen. Zo niet, dan mag je oprotten. Heeft geen zak te maken met de dingetjes die je erbij haalt omdat je denkt dat het lekker scoort.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 22:48 schreef ISVV het volgende:
Niet alles teruggelezen, maar hoe groot was de ophef geweest als blanke agenten aangegeven zouden hebben geen moskeeën meer te willen beveiligen? Was er dan ook begrip voor morele bezwaren en werden dienstroosters dan ook omgegooid?
Zie hier de vruchten die we plukken van een geforceerd diversiteitsbeleid. Zo leuk, lekker Marokkaanse thee drinken en baklava eten tijdens Islamitische feestdagen. Zo puur, zo mooi, zo bijzonder. Een smeltkroes van culturen. Tja, dat het politieapparaat zijn kerntaak dan selectief moet verwaarlozen nemen we op de koop toe.
Precies.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 22:48 schreef ISVV het volgende:
Niet alles teruggelezen, maar hoe groot was de ophef geweest als blanke agenten aangegeven zouden hebben geen moskeeën meer te willen beveiligen? Was er dan ook begrip voor morele bezwaren en werden dienstroosters dan ook omgegooid?
Er wordt echt geen kerntaak selectief verwaarloosd omdat de politie een iftar organiseert, net zomin als dat dit gebeurt als de politie iets voor het personeel aan kerst doet. Het bestaan van het Joods Politie Netwerk ondermijnt de kerntaak ook niet, of Roze in Blauw.quote:Zie hier de vruchten die we plukken van een geforceerd diversiteitsbeleid. Zo leuk, lekker Marokkaanse thee drinken en baklava eten tijdens Islamitische feestdagen. Zo puur, zo mooi, zo bijzonder. Een smeltkroes van culturen. Tja, dat het politieapparaat zijn kerntaak dan selectief moet verwaarlozen nemen we op de koop toe.
Ik heb anders nog nooit een media campagne gevoerd zien worden waarin men de "morele bezwaren" tegen de Canal Pride door agenten probeerde te normaliseren, zoals nu wel het geval is in de situatie rondom de "morele bezwaren" mbt alles wat Joods is.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 08:19 schreef Qarrad het volgende:
Dat hoort net zo hard de loop in gedrukt te worden maar dan zeggen we ook niet dat de politie nooit mensen uit Nunspeet had moeten aannemen
Mooie posting. Ik vind het hartstikke goed dat de politie een afspiegeling van de samenleving vormt. Maar dat betekent niet dat agenten ineens hun ideologie naar hun werk moeten kunnen brengen. Kun je niet iedereen gelijk behandelen, dan heb je niets bij de politie te zoeken en word je maar beveiliger of zo.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 08:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Er wordt echt geen kerntaak selectief verwaarloosd omdat de politie een iftar organiseert, net zomin als dat dit gebeurt als de politie iets voor het personeel aan kerst doet. Het bestaan van het Joods Politie Netwerk ondermijnt de kerntaak ook niet, of Roze in Blauw.
Was je voorstel dat er geen agenten met een migratieachtergrond aangenomen hadden moeten worden of zo? Je had liever dat alles wat speelt met de gemeenschappen met zo'n achtergrond aangepakt werd zonder die specifieke expertise? Wat is het verschil met een Brabantse agent die zich nuttig maakt in de gesloten gemeenschappen daar tussen alle verpaupering en drugscriminaliteit met zijn lokale roots?
Bij wat er nu speelt in de samenleving rondom de Joodse gemeenschap komen er spanningen naar boven specifiek op dit gebied net zoals er om de zoveel tijd geluiden naar boven komen vanuit streng christelijke agenten mbt de Canal Pride. Dat hoort net zo hard de loop in gedrukt te worden maar dan zeggen we ook niet dat de politie nooit mensen uit Nunspeet had moeten aannemen. Rotte appels en werkweigering hebben alle kleuren van de regenboog en dezelfde oplossing: je werk doen en anders wegwezen vanwege bewezen ongeschiktheid.
Alle politiepersoneel van X achtergrond weg of die achtergrond nooit aannemen omdat er soms iets speelt lijkt me dus een vreselijk slecht idee.
Ik zie nu ook geen mediacampagnequote:Op donderdag 3 oktober 2024 09:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb anders nog nooit een media campagne gevoerd zien worden waarin men de "morele bezwaren" tegen de Canal Pride door agenten probeerde te normaliseren, zoals nu wel het geval is in de situatie rondom de "morele bezwaren" mbt alles wat Joods is.
Dat is helaas een uitzondering. Nederlanders zouden maar wat blij zijn als migranten en hun kroost de taal goed zouden beheersen. Het zou namelijk minder druk leggen op ons onderwijssysteem en zou hun kansen op een degelijke carrière en zelfredzaamheid vergroten.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 19:48 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Zal wel door de diversiteitsdrammers komen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 17:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik ben meer niet blij dat deze debielen door de screening zijn gekomen
Het onderwerp zal wel niet ter sprake zijn gekomenquote:Op donderdag 3 oktober 2024 14:06 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Zal wel door de diversiteitsdrammers komen.
Meeste Nederlandse-Joden dragen israel een warm hart toe.quote:Op maandag 30 september 2024 17:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat mensen 'nu eenmaal' op Nederlandse Joden wraak gaan nemen voor wat Israel flikt wil niet zeggen dat wij dit ' nu eenmaal ' moeten accepteren.
Je opleiding krijgen op de 10e etage betekent niet hoog opgeleid hoor.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 19:48 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Zo flauw dat het leuk is.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:12 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je opleiding krijgen op de 10e etage betekent niet hoog opgeleid hoor.
Opleiding tot kraanmachinist.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:12 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je opleiding krijgen op de 10e etage betekent niet hoog opgeleid hoor.
al was het het hoofdkwartier van neonaziNederlandunitedquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:30 schreef Chadi het volgende:
Dit wordt er zoals gewoonlijk vergroot onder het mom van antisemitisme. Als je dat gebruikt dan vliegt iedereen rond zonder na te denken.
Agent zegt ik ga CIDI niet beveiligen.
Krant schreeuwt agent zegt geen joodse instellingen te beveiligen.
Hij moet niks. Dat is het hele punt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
al was het het hoofdkwartier van neonaziNederlandunited![]()
hij moet het gewoon doen, punt, klaar en anders lekker doner kebab snijden
Als je dat denkt, is dit geen geschikt land voor jou vrees ik.quote:
Heerlijk sarcasme.quote:
Nee dat was zijn punt niet, zijn punt was dat alle aandacht wat overdreven wasquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |