De tandjesquote:Op maandag 30 september 2024 18:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Juist. En daar zit de crux. Als die joden nou eens hun boeltje oppakten en naar het westen verkasten, is het probleem opgelost.
Maar dat kan niet want Europa, Amerika wil geen Jodenland in hun gebied.
Waarom eigenlijk niet? Geef daar eens een antwoord op.
Nou, geef jij dan eens een rationele oplossing voor dit 'probleembje'.quote:
Uhmmmm...quote:Op maandag 30 september 2024 19:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nou, geef jij dan eens een rationele oplossing voor dit 'probleembje'.
En dan niet gaan liggen zeiken dat de joden het religieuze recht hebben op juist deze grond in moslimgebied.
Het is mijn inziens een ongelooflijk smerige financiele politiek die over de ruggen van onschuldige joden, moslims en westerlingen wordt uitgevochten.
En daar kost ik op.![]()
![]()
Iemand anders heeft dat natuurlijk wel he?quote:Op maandag 30 september 2024 19:01 schreef Hiddendoe het volgende:
En dan niet gaan liggen zeiken dat de joden het religieuze recht hebben op juist deze grond in moslimgebied.
Het is mijn inziens een ongelooflijk smerige financiele politiek die over de ruggen van onschuldige joden, moslims en westerlingen wordt uitgevochten.
En daar kots ik op.![]()
![]()
Waarom zouden Joden, die de inheemse bewoners van dit gebied zijn, naar het Westen moeten?quote:Op maandag 30 september 2024 18:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Juist. En daar zit de crux. Als die joden nou eens hun boeltje oppakten en naar het westen verkasten, is het probleem opgelost.
Maar dat kan niet want Europa, Amerika wil geen Jodenland in hun gebied.
Waarom eigenlijk niet? Geef daar eens een antwoord op.
Nee hoor, dit is geen 'moslimgebied'.quote:Op maandag 30 september 2024 19:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En daar kots ik op.![]()
![]()
Wat laf. En wat gemakzuchtig.quote:Op maandag 30 september 2024 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhmmmm...
De Twee Statenoplossing.
En hoezo 'moslimgebied'? Uiteraard ga je wel helemaal uit je plaat als iemand zegt dat Nederland 'christengebied' is? En dat als mensen dat niet bevalt ze hun boeltje moeten pakken?
Kan hier geen touw aan vastknopen.quote:Op maandag 30 september 2024 19:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat laf. En wat gemakzuchtig.
Joden hadden een gebied nodig. Waar ze jood konden zijn.
Dat kunnen ze in Nederland, dat kunnen ze in Amerika.
Maar waarom dan toch de joden naar die woestijn sturen. Waar het gewoon een kwestie van aftellen was voordat de bommen zouden vallen?
Of zou het toch met de olie te maken hebben?
Ik heb Nederland nog nooit als christengebied beschouwd.
Christenen komen uit dezelfde zandbak als moslims en joden.
Nederland bestaat uit Kelten, en nog wat meer plaatselijke stammen waarvan geen enkele iets te maken had met die zandbakreligie uit het midden-oosten.
Waarom moeten wij hun problemen oplossen?
Tot slot: het gaat vandaag niet echt meer om geloof hoop en ellende.
Of geloof jij nou echt dat er een god bestaat die een bepaald volk voortrekt?:
En dan ook een volk dat Zijn Zoon heeft gekruisigd? Was god een schizofreen? Was god een verwarde man?
Nee, geef mij dan maar liever moeder natuur.
Denk je nou echt dat moeder natuur een boodschap heeft aan jouw Nederlands zijnde?
Of aan joden, aan moslims, aan christenen, aan mannen, aan vrouwen, aan kinderen?
Je denkt toch niet dat wanneer jij of ik doodgaan, dat moeder natuur een traantje wegpinkt?
Welnee, ze merkt het niet eens. Jij of ik zijn niks meer dan een eencellig primitief leven.
Als jij denkt dat je door een of andere god bent geschapen, dan dien je je daarna te gedragen.
Zo niet, moet je je grote mond houden, want jij (en ik) zijn geen haar beter dan de doorsnee terrorist.
Wij (het christelijk gedeelte van de schepping) schiepen een god die zijn eigen zoon opofferde voor vrede, vrijheid en gelijkheid.)
Anders gezegd; de god die wij hebben verzonnen is een enorme oetlul. Veel mooie praatjes, maar de praktijk wijst uit dat deze lapzwans het ook allemaal niet meer weet.
Mijn persoonlijke noot aan Ettovan Belgie:
Ik verwijt je niks. Ik vind het alleen zo ontzettend jammer dat je je laat meeslepen door de huidige massahysterie.
Ik besef heel goed dat ik tot de 'golden childs' behoor.
Ik werd geboren in een tijdperk waar de meest zwarte en meest sadistische en wreedste neigingen vervangen werden door de meest hoopvolle en positieve denkbeelden. Bloemenkinderen. Make love, not war.
Dat soort snowflakeskreten dus.
Is het dan echt zo erg om optimistisch te zijn?
Alle mensen van mijn generatie waren er van overtuigd dat ze het getij konden veranderen.
Heel lang leek het daarop.
Jammer maar helaas. De mens verloochent zijn inborst niet. Net zoals de leeuw dat nooit zal doen. Of de haai.
Of de wolf.
Mensen denken graag over zichzelf als wezens die al het dierlijke van zich af hebben geworpen, maar steeds opnieuw blijkt het tegendeel.
Voor een moslim dus simpel: gewoon zeggen dat je tegen het beleid bent en het niet aangeleerd hebt gekregen.quote:Op maandag 30 september 2024 18:11 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het antisemitisme kan noemen, voor een gedeelte wel, voor een gedeelte ook niet, als je de bevolking meerekent die tegen het beleid van Israel is dan is het geen antisemitisme bij die groep hoor ik zelf ook, ik heb niets tegen het Joodse volk maar wel tegen het beleid wat Israel voert
quote:Op maandag 30 september 2024 19:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zo niet, moet je je grote mond houden, want jij (en ik) zijn geen haar beter dan de doorsnee terrorist.
Bel dan je hulplijn. Misschien...quote:Op maandag 30 september 2024 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kan hier geen touw aan vastknopen.
Mensen zijn inderdaad gewoon dieren. Eens.quote:Op maandag 30 september 2024 19:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Mensen denken graag over zichzelf als wezens die al het dierlijke van zich af hebben geworpen, maar steeds opnieuw blijkt het tegendeel.
Niet dan? Of sta jij soms niet te juichen als er een of andere moslimterrorist is afgeslacht?quote:
Nou, zo slim vind ik de mens niet hoor.quote:Op maandag 30 september 2024 20:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mensen zijn inderdaad gewoon dieren. Eens.
Gewoon hele slimme apen, of aapachtigen.
Nou ja, je hebt mazzel dat ik familieleden heb met mentale problemen.quote:Op maandag 30 september 2024 20:03 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Niet dan? Of sta jij soms niet te juichen als er een of andere moslimterrorist is afgeslacht?
Of dat je onverschillig je schouders ophaalt als er bij een westerse aanval op moslimgebied kinderen omkomen?
Hoezo heb ik mazzel? Wat boeit het mij dat jouw familie mentale problemen heeft?quote:Op maandag 30 september 2024 20:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt mazzel dat ik familieleden heb met mentale problemen.
BSquote:Op maandag 30 september 2024 19:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zouden Joden, die de inheemse bewoners van dit gebied zijn, naar het Westen moeten?
[..]
Nee hoor, dit is geen 'moslimgebied'.
Zowel de Islam als Arabieren komen oorspronkelijk uit de regio van Saoedi-Arabië en Jemen. Vanaf de 7e/8e eeuw is de Islam als olievlek verspreid en dit is ten koste gegaan van veel volkeren, culturen en talen in deze regio.
Toen de Islam (aan de hand van moslimlegers) de Levant had bereikt, waren het Christendom en het Jodendom en nog wat kleinere religies daar heersend en niet de Islam. Islamisten hebben dit gebied dus veroverend, maar hun wortels zijn elders.
Nou ja, het boeit mij omdat ik de patronen herken.quote:Op maandag 30 september 2024 20:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Hoezo heb ik mazzel? Wat boeit het mij dat jouw familie mentale problemen heeft?
Zo haal je nooit je diversiteitsquotum.quote:Op maandag 30 september 2024 17:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Daar moet je geen enkele ruimte aan geven. Prima als je bezwaren hebt om joodse objecten te beveiligen, maar dan heb je 2 keuzes:
- je bezwaren even parkeren.
- ander werk zoeken.
Meer opties zijn er wat mij betreft niet en daar kun je maar beter vanaf het begin glashelder over zijn.
Best wilde aanname vanuit een opinie artikel dat gesponsord is door het CIDI en waaruit niet blijkt van wat jij beweert.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:55 schreef Canopus het volgende:
Nederlandse politie mensen met een moslim achtergrond. Zo zie je maar weer hoe ver de Jodenhaat gaat.
Dit moet niet kunnen in een land als Nederland. Het is echt te triest voor woorden dit.
dat kruisigen was zijn hele missie en gebeurde met voorkennis, hij werd een zoenoffer voor de zonde van de hele wereld, zonder zonde was hij dus dat offer is aanvaard. De belofte staat al op de eerste pagina's van de bijbel.quote:Op maandag 30 september 2024 17:22 schreef Hiddendoe het volgende:
Tja, het zal er wel mee te maken hebben dat de joden destijds Jezus aan het kruis hebben genageld, maar goed. Dat is inmiddels oud nieuws.
Foutje van god en foutje van de joden.
Wat het hier en nu betreft: iedereen moet beschermt worden tegen wat voor soort racistisch geweld dan ook, of het nu moslima's, joden, vrouwen of homo's zijn.
Maar het probleem ligt dieper. Is niet op te lossen door extra bescherming in te zetten.
Duidelijke taal!quote:Voorzitter Nine Kooiman van de Nationale Politiebond is kraakhelder over de ’weigeragenten’: „Je bent een politiemedewerker en hebt dus je opdracht gewoon uit te voeren. We zien de gewetensbezwaren ook bij boerenprotesten en demonstraties van Extinction Rebellion. De vraag is of je er gehoor aan moet geven. Maar als je maar aan iedereen toegeeft is het einde zoek. Je bent in dienst van de samenleving en moet afstand kunnen nemen van je persoonlijke afwegingen en emoties. Een professionele opstelling.”
Eh, toch niet dus.quote:„Er is geen strak beleid voor. De lijn is dat politiemensen morele bezwaren mogen hebben”, zegt woordvoerder van de korpsleiding, Mireille Beentjes. De politie zegt rekening te houden met agenten die ergens niet ingezet willen worden. „We houden rekening met morele bezwaren bij het maken van roosters. (...)"
Oké, nu ben ik in de war.quote:Ter aanvulling zegt korpschef Janny Knol dinsdagmiddag nog dat de korpsleiding ‘geen begrip’ heeft voor politiemensen die geen Joodse objecten willen bewaken vanwege morele bezwaren. Wel worden er intern gesprekken gevoerd over hoe hier binnen de politie mee om moet worden gegaan.
Dit is geen vervolg. Dit is gewoon een artikel die refereert naar hetzelfde artikel die gisteren werd geplaatst met een reactie erop van de politie en een zweem van onzin eromheen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
Er is een vervolg: Agenten willen geen Joodse objecten bewaken: roosters aangepast bij ’morele bezwaren’.
[..]
Duidelijke taal!
[..]
Eh, toch niet dus.
[..]
Oké, nu ben ik in de war.
losersquote:Beentjes zegt dat ook bij de koranverbranding door Pegida agenten moeite hadden om ingezet te worden. „Het doet ze dan pijn als de koran verbrand wordt, maar ze moeten tegelijkertijd de mensen die het doen wel beschermen.”
Een vervolg dus.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:28 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dit is geen vervolg. Dit is gewoon een artikel die refereert naar hetzelfde artikel die gisteren werd geplaatst met een reactie erop van de politie en een zweem van onzin eromheen.
Ik kijk uit naar Jan Roos zijn vervolg op dit verhaal op basis van anekdotisch bewijs. En misschien kan Derksen donderdag ook nog effe wat erover vertellen op VI, misschien iets met een kaars om het vuurtje op te stoken.quote:
Vergis je niet, de oorzaak kan ook een oorzaak hebben. Zoals in dit geval het buitensporige gedrag van agressor israel. Althans, dat is wat in de lijn der verwachting ligt. Ik moet trouwens ineens aan dat liedje "Daar gaat ze..." denken van Clouseau. Relevante is er niet volgens mij. Maar het gebeurde.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:28 schreef HeatWave het volgende:
Als er iets of iemand beveiligd moet worden is de oorzaak daarvan AL-TIJD de foute kant, als je daar morele bezwaren bij hebt tief je maar lekker op.
Een lekker stelletjes quotesels zeg.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
Er is een vervolg: Agenten willen geen Joodse objecten bewaken: roosters aangepast bij ’morele bezwaren’.
[..]
Duidelijke taal!
[..]
Eh, toch niet dus.
[..]
Oké, nu ben ik in de war.
Doet me denken aan een speech van een donkere politieagente die stelde zodanig te geloven in het vrije woord, democratie en gelijkheid dat ze met trots een protest van de KKK heeft begeleid en beschermd.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
quote:
Voorzitter Nine Kooiman van de Nationale Politiebond is kraakhelder over de ’weigeragenten’: „Je bent een politiemedewerker en hebt dus je opdracht gewoon uit te voeren. We zien de gewetensbezwaren ook bij boerenprotesten en demonstraties van Extinction Rebellion. De vraag is of je er gehoor aan moet geven. Maar als je maar aan iedereen toegeeft is het einde zoek. Je bent in dienst van de samenleving en moet afstand kunnen nemen van je persoonlijke afwegingen en emoties. Een professionele opstelling.”
Duidelijke taal!
Verschillende vertegenwoordigers van de politie hebben gereageerd. Da's wel wat anders, dat snap je zelf toch ook wel?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik kijk uit naar Jan Roos zijn vervolg op dit verhaal op basis van anekdotisch bewijs. En misschien kan Derksen donderdag ook nog effe wat erover vertellen op VI, misschien iets met een kaars om het vuurtje op te stoken.
Er zijn drie personen van de politie die erop gereageerd hebben en eigenlijk zeggen ze niks geks. De Telegraaf framed het zo dat het bij hun verhaal past.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Verschillende vertegenwoordigers van de politie hebben gereageerd. Da's wel wat anders, dat snap je zelf toch ook wel?
Echt een verrijking dat we nu zaken vanuit verschillende perspectieven kunnen bekijken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:50 schreef HeatWave het volgende:
Maar vertel ons nog een keer dat diversiteit onze kracht is Franske.
Oh, je gaat het onderwerp van de discussie veranderen. Ineens wil je het niet meer hebben over of het wel of geen vervolg is, maar of de berichtgeving deugt. Ook goed. Klaarblijkelijk vond je het toch wat ingewikkeld om vol te houden dat het geen vervolg is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:49 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Er zijn drie personen van de politie die erop gereageerd hebben en eigenlijk zeggen ze niks geks. De Telegraaf framed het zo dat het bij hun verhaal past.
Natuurlijk heeft een politieagent soms gewetensbezwaren als hij een oud vrouwtje uit haar sociale huurhuis moet zetten of extinction rebellion van de weg moet plukken of trekkers van boerenprotesten moet vorderen.
De Telegraaf framed het zo dat er politieagenten zijn die hun werk die dit het liefst niet willen doen. Zoals bij een demonstratie van Pegida of extinction rebellion. Allemaal irrelevante informatie die het verband trekken naar links. Die er niet is.
Sander Schimmelpennick legt het hier goed uit.
Maar post vooral artikelen van de Fox News van de lage landen. Om hun verdienmodel dat debet is aan fact checking, hoor en wederhoor en causale verbanden te bekostigen
Het is ook geen vervolg. Er worden een paar reacties gevraagd en vervolgens wordt er allemaal irrelevante informatie erbij gevoegd zoals Pegida, QR of boerenprotesten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, je gaat het onderwerp van de discussie veranderen. Ineens wil je het niet meer hebben over of het wel of geen vervolg is, maar of de berichtgeving deugt. Ook goed. Klaarblijkelijk vond je het toch wat ingewikkeld om vol te houden dat het geen vervolg is.
Wat het beleid is bij gewetensbezwaren, is bijzonder nieuwswaardig. Denk aan de berichtgeving indertijd over huwelijksambtenaren die geen homoseksuele stellen wilden trouwen nadat het homohuwelijk was gelegaliseerd. Er wordt veel geprotesteerd, de maatschappelijke ontwrichting is groot en personeelstekorten maken dat de driehoek voor een lastige opgave staat. De huidige spanningen in het Midden-Oosten dragen hieraan bij. Prima dus dat de Telegraaf dit tot onderwerp maakt. En is je opgevallen dat uiteenlopende activiteiten worden genoemd? Het gaat niet alleen om het beschermen van joodse objecten, maar ook om bijv. manifestaties van XR, koranverbrandingen en boerenprotesten.
Is er iets kwalijk aan de wijze waarop hier bericht van wordt gedaan? Dat is niet te beoordelen, want wij weten niet wat de volledige verklaringen van de vertegenwoordigers van de politie zijn geweest. Ook jij niet. Het heeft er alle schijn van dat je "framing!" roept omdat de nieuwsbron en boodschap je niet aanstaan.
Ah, we gaan terug naar het oude onderwerp?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het is ook geen vervolg. Er worden een paar reacties gevraagd en vervolgens wordt er allemaal irrelevante informatie erbij gevoegd zoals Pegida, QR of boerenprotesten.
Wanneer je 51% dom bent, dan is het logisch dat je voor 49% uit arrogantie bestaat.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:22 schreef HeatWave het volgende:
Serieus. trolkabouter Sander Schimmelpennnick aanhalen om je punt te maken.
Echt, hoe ver van het padje af ben je dan?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |