abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 september 2024 @ 17:17:15 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215138370
quote:
Joods Politie Netwerk: Agenten willen Joodse objecten en evenementen niet beschermen
Nooit meer is: nu

Wacht, hoe zat het ook alweer? Eerst drong Hamas Israël binnen, plunderde, moordde en verminkte naar hartenlust, daarna pakte Netanyahu de handschoen op en bombardeerde half Gaza aan gort, en toen stapte Robert B. Bowers in zijn tijdmachine, reisde af naar 2018, drong een synagoge binnen en begon lukraak om zich heen te schieten. Diezelfde tijdmachine werd gebruikt door Stephan Balliet, die een jaar later in het Duitse Halle een iets minder geslaagde poging ondernam moord en doodslag onder Joden te zaaien. Mehdi Nemmouche, helemaal over de zeik om de militaire strategie van de IDF, ging zelfs tien jaar terug om een daad van verzet te plegen. We zijn een paar zinnen verwijderd van een Godwin, maar u begrijpt de strekking.

Het constante gevaar waarin Joodse mensen en de plekken waar ze samenkomen verkeren heeft geen oorlog in de Gazastrook nodig maar is van alle tijden. Antisemitisme is een hardnekkige kanker die weinig tot niets met Israël te maken heeft maar alles met ideologie. Hoe extremer de ideologie, hoe groter de kans op uitzaaiingen. Des te schrijnender dat we op een punt zijn beland waar agenten ronduit weigeren (of überhaupt durven te aarzelen) om de Joodse gemeenschap te beschermen.

Uit het Nieuw Israëlitisch Weekblad, een interview met Marcel de Weerd en Michel Theeboom, de twee leiders van het Joods Politie Netwerk:

MdW: “Kijk, als er een dreiging is bij een moskee en die moet bewaakt worden, dan doe je dat. Vanzelfsprekend en zonder aanzien des persoons.”

MT: “Er zijn collega’s die Joodse objecten of evenementen niet meer willen beschermen. Dan hebben ze het over ‘morele dilemma’s’ en ik zie de neiging ontstaan om daaraan toe te geven. Dat zou echt het begin van het einde betekenen. Daar maak ik me zorgen over.”

Kent u die mop van nooit meer? Dat is dus nu.

Trouwens
Wat vinden de heren van de discussie rond hoofddoekjes en keppels bij de politie?

MT__: “Degenen die dat hoofddoekje wilden, hebben de keppel erbij gesleept, terwijl wij daar nooit om hebben gevraagd. Die keppel werd gewoon als excuus gebruikt.”
MdW__: “En stel dat ik met een keppel op in Amsterdam-West ga lopen, dan ben ik mijn leven toch niet meer zeker? Die keppel is in de discussie meegenomen, terwijl wij iets hadden van: laat ons erbuiten. We hebben het bij de leden van het Joods Politie Netwerk nagevraagd, maar daar was de houding: uniform is uniform, houd het neutraal. Niemand stond op het dragen van een keppel, niet de Joodse collega’s en de boa’s al helemaal niet. Er is gebruik, of zo je wilt misbruik van gemaakt.”
https://www.geenstijl.nl/(...)menten-te-beschermen

Wat de oorlog rondom Israel betreft vind ik dat Netanyahu veel te ver gaat met zijn praktijken. Maar daar moet de discussie hier niet over gaan. Het gaat hier om het beschermen van (Joodse) Nederlanders in Nederland. Een primaire taak van de politie. Iedere agent die hier ook maar moeilijk bij kijkt moet zonder pardon meteen op staande voet ontslagen worden. We mogen die achterlijke oorlog niet doortrekken naar Nederland.
Bovendien handelt het hier nota bene niet om Israelische evenementen, maar om Joodse zaken.

Idem voor Joodse agenten die geen moskee zouden willen beveiligen.

En 'een moreel dilemma' :') WTF. Als een gek met een slagersmes een kleuterschool met Joodse kinderen binnenloopt, het morele dilemma om dat dan te stoppen..
Het politie-apparaat is als deze uitingen uberhaupt mogelijk zijn al verrotter dan ik had gedacht. Stel je voor dat Nederlandse agenten geen moordpartijen door nazi's op Afrikanen wilden stoppen vanwege het 'morele dilemma'

[ Bericht 7% gewijzigd door LXIV op 30-09-2024 17:25:03 ]
The End Times are wild
  maandag 30 september 2024 @ 17:19:51 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215138391
quote:
Agenten willen Joodse objecten en evenementen niet beschermen
Bron, anders dan Michel Theeboom?

Er zullen vast agenten zijn die daar geen trek in hebben. Net zoals er agenten zijn die hun vrouw slaan. Maar is dit nou echt een probleem?
Huilen dan.
  maandag 30 september 2024 @ 17:21:04 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215138403
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2024 17:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Bron?
in de OP, he
The End Times are wild
  maandag 30 september 2024 @ 17:22:17 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215138411
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
in de OP, he
Joh. Zie uitbreiding.
Huilen dan.
pi_215138416
Tja, het zal er wel mee te maken hebben dat de joden destijds Jezus aan het kruis hebben genageld, maar goed. Dat is inmiddels oud nieuws.
Foutje van god en foutje van de joden.

Wat het hier en nu betreft: iedereen moet beschermt worden tegen wat voor soort racistisch geweld dan ook, of het nu moslima's, joden, vrouwen of homo's zijn.
Maar het probleem ligt dieper. Is niet op te lossen door extra bescherming in te zetten.
  maandag 30 september 2024 @ 17:23:28 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215138423
niks
The End Times are wild
pi_215138430
Een interview met Michel Theeboom plaatsen als nieuws :')

Misschien een echte bron posten i.p.v. "heeft VVD'er Michel gezegd"?
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215138446
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:23 schreef LXIV het volgende:
En 'een moreel dilemma' :') WTF. Als een gek met een slagersmes een kleuterschool met Joodse kinderen binnenloopt, het morele dilemma om dat dan te stoppen..
Het politie-apparaat is als deze uitingen uberhaupt mogelijk zijn al verrotter dan ik had gedacht. Stel je voor dat Nederlandse agenten geen moordpartijen door nazi's op Afrikanen wilden stoppen vanwege het 'morele dilemma'
Het is dan ook pure trijf wat hier speelt :') alsof dit gaande is... _O-
pi_215138447
Wie is Michel Theeboom en wie zegt dat wat hij pretendeert klopt?
  maandag 30 september 2024 @ 17:26:51 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215138452
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:26 schreef Origami94 het volgende:
Nummer 14 van de Haagse VVD :D
pi_215138455
Vroeger werd GeenStijl nog met een korreltje zout genomen. Kwestie van tijd voordat Ongehoord Nederland beschouwd wordt door een deel als serieuze media.
pi_215138460
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:23 schreef LXIV het volgende:
Je kan van alles vanuit emotie van deze situatie vinden. Ik kijk liever naar de werkelijkheid. Mensen linken Israel direct aan Joden, en de ironie is dat radicale zionisten dit zelf ook doen.

Dit komt nooit meer goed. Israel zal de oorlog van de Palestijnen winnen (die zullen allemaal worden gedeporteerd na verloop van tijd), maar dit zal een hele lange negatieve associatie geven met Joden voor heel veel mensen.
pi_215138519
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:27 schreef Origami94 het volgende:
Vroeger werd GeenStijl nog met een korreltje zout genomen.
Omdat het meer richting de rechterkant ging dan andere media. En daarnaast ook te vaak lollig deed om uitspraken / acties te unlocken.

Maar met dit soort berichtgeving (als bovenstaande) zijn ze wel een stuk beter geworden wat mij betreft. Waar de reguliere media het te vaak van de linkerkant bekijkt, geven zij juist meer duiding aan de rechterkant èn komen zij vaak wel met bronvermelding. Dat zie ik te weinig in de reguliere media...
  maandag 30 september 2024 @ 17:39:47 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215138539
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je kan van alles vanuit emotie van deze situatie vinden. Ik kijk liever naar de werkelijkheid. Mensen linken Israel direct aan Joden, en de ironie is dat radicale zionisten dit zelf ook doen.

Dit komt nooit meer goed. Israel zal de oorlog van de Palestijnen winnen (die zullen allemaal worden gedeporteerd na verloop van tijd), maar dit zal een hele lange negatieve associatie geven met Joden voor heel veel mensen.
Dat mensen 'nu eenmaal' op Nederlandse Joden wraak gaan nemen voor wat Israel flikt wil niet zeggen dat wij dit ' nu eenmaal ' moeten accepteren.
The End Times are wild
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 17:42:32 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215138555
quote:

[..]

Er zullen vast agenten zijn die daar geen trek in hebben. Net zoals er agenten zijn die hun vrouw slaan. Maar is dit nou echt een probleem?
Lijkt me wel ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215138560
quote:
Een primaire taak van de politie. Iedere agent die hier ook maar moeilijk bij kijkt moet zonder pardon meteen op staande voet ontslagen worden.
En burgemeesters als Halsema die bij de opening van een museum antisemitische moslimschreeuwers neerzet, moet die dan ook ontslagen worden?
pi_215138564
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Omdat het meer richting de rechterkant ging dan andere media. En daarnaast ook te vaak lollig deed om uitspraken / acties te unlocken.

Maar met dit soort berichtgeving (als bovenstaande) zijn ze wel een stuk beter geworden wat mij betreft. Waar de reguliere media het te vaak van de linkerkant bekijkt, geven zij juist meer duiding aan de rechterkant èn komen zij vaak wel met bronvermelding. Dat zie ik te weinig in de reguliere media...
Naja als je bron een krant is dat wordt gesponsord door het CIDI dan vraag ik mij af of er enige factchecking is geweest.

Daarnaast is het gewoon een opinie artikel. Wat GS weer brengt als nieuws. Dat is journalistiek onwaardig.
pi_215138577
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:43 schreef Nober het volgende:

[..]
antisemitische
Bron?
quote:

[..]
moslimschreeuwers
Bron?
[quote]0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:43 schreef Nober het volgende:

[..]
quote:

[..]
neerzet
Bron?
quote:

[..]
En burgemeesters als Halsema die bij de opening van een museum antisemitische moslimschreeuwers neerzet, moet die dan ook ontslagen worden?
Als het waar is, ja!
pi_215138585
Daar moet je geen enkele ruimte aan geven. Prima als je bezwaren hebt om joodse objecten te beveiligen, maar dan heb je 2 keuzes:

- je bezwaren even parkeren.
- ander werk zoeken.

Meer opties zijn er wat mij betreft niet en daar kun je maar beter vanaf het begin glashelder over zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215138588
quote:
Er worden wel meer mensjes veel te serieus genomen zie bijvoorbeeld Hein de Haas.
pi_215138624
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:44 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Naja als je bron een krant is dat wordt gesponsord door het CIDI dan vraag ik mij af of er enige factchecking is geweest.

Daarnaast is het gewoon een opinie artikel. Wat GS weer brengt als nieuws. Dat is journalistiek onwaardig.
Heb je ook een mening over ze die niet alleen gebaseerd is op dit bericht?
pi_215138650
Tja, hoeveel hier nu precies van klopt of niet. Er is helaas weinig toekomst meer voor Joden in Nederland. Met de spanningen en oorlogen in het Midden-Oosten is het antisemitisme natuurlijk alleen maar meer toegenomen.

Tel daar ook nog eens bij op dat de media dit verder aanwakkert door hun berichtgeving en inmiddels 15% van de jongeren in Nederland inmiddels al Islamitisch is en je kunt wel nagaan dat openlijk Jood zijn heel moeilijk gaat worden in de toekomst.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 30 september 2024 @ 18:06:29 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215138716
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:42 schreef sp3c het volgende:

[..]
Lijkt me wel ja
Waaruit blijkt dat dan?
Huilen dan.
  maandag 30 september 2024 @ 18:07:09 #24
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215138722
Ik vind dit wel terecht, lijkt op een soort van een bevoorrechte positie. Dat moet je niet willen joh.

Al zou ik liever gewoon zien dat ubërhaupt niemand of wat dan ook bedreigd wordt.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215138757
quote:
13s.gif Op maandag 30 september 2024 17:57 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, hoeveel hier nu precies van klopt of niet. Er is helaas weinig toekomst meer voor Joden in Nederland. Met de spanningen en oorlogen in het Midden-Oosten is het antisemitisme natuurlijk alleen maar meer toegenomen.

Tel daar ook nog eens bij op dat de media dit verder aanwakkert door hun berichtgeving en inmiddels 15% van de jongeren in Nederland inmiddels al Islamitisch is en je kunt wel nagaan dat openlijk Jood zijn heel moeilijk gaat worden in de toekomst.
Ik weet niet of je het antisemitisme kan noemen, voor een gedeelte wel, voor een gedeelte ook niet, als je de bevolking meerekent die tegen het beleid van Israel is dan is het geen antisemitisme bij die groep hoor ik zelf ook, ik heb niets tegen het Joodse volk maar wel tegen het beleid wat Israel voert
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 18:13:24 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215138769
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2024 18:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat dan?
Waaruit blijkt dat agenten die hun vrouw slaan geen probleem zijn?

Ze zullen hun werk prima uit kunnen voeren maar voor de vrouw in kwestie lijkt het me wel wat vervelen eigenlijk

Maar het zal wel weer een ouderwetse gedachte zijn dan ...
pi_215138779
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:48 schreef Nober het volgende:

[..]
Ohja jij bent zo'n moslim die is niet te overtuigen. Die haat is van jongs af aan er in gestampt daar is geen redden meer aan. Joden moeten dood en daarna het westen.
Je hoeft niet persoonlijk te worden.

Jij claimt in je post dat Halsema antisemitische islamitische personen heeft neergezet bij een demonstratie. Graag zie ik daar een onderbouwing van.

quote:

[..]
pi_215138845
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:11 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik weet niet of je het antisemitisme kan noemen, voor een gedeelte wel, voor een gedeelte ook niet, als je de bevolking meerekent die tegen het beleid van Israel is dan is het geen antisemitisme bij die groep hoor ik zelf ook, ik heb niets tegen het Joodse volk maar wel tegen het beleid wat Israel voert
Als Joden in het Westen worden gediscrimineerd of in onveiligheid verkeren doordat Israël zichzelf verdedigt tegen Islamtische terreurgroeperingen en diens adepten, is dat inderdaad antisemitisme.

De enige reden dat dit namelijk voor zoveel controverse zorgt is omdat veel moslims dit als een religieuze strijd beschouwen over een stuk grond wat zij als Islamitisch en Arabisch beschouwen. En een aanzienlijke groep mensen in het Westen een pathologische empathie voor moslims heeft en daardoor direct of indirect, de kant van de Islamtische terroristen kiest.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 30 september 2024 @ 18:20:55 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215138847
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat agenten die hun vrouw slaan geen probleem zijn?

Ze zullen hun werk prima uit kunnen voeren maar voor de vrouw in kwestie lijkt het me wel wat vervelen eigenlijk

Maar het zal wel weer een ouderwetse gedachte zijn dan ...
Nee. Als jij je vrouw slaat wordt je ontslagen als agent. En terecht.
The End Times are wild
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 18:22:11 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215138870
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:20 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee. Als jij je vrouw slaat wordt je ontslagen als agent. En terecht.
Lijkt me ook, is verder geen wereldproblemen maar je bent totaal ongeschikt lijkt me

Net als agenten die op sommige plekken niet willen werken, dan ga je maar in de bouw ofzo
  maandag 30 september 2024 @ 18:23:58 #31
13462 BansheeBoy
pi_215138888
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
Lijkt me ook, is verder geen wereldproblemen maar je bent totaal ongeschikt lijkt me

Ook al is het in de privesfeer, toch kan ik me wel in de standpunt vinden.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_215138908
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:17 schreef LXIV het volgende:
Wacht, hoe zat het ook alweer? Eerst drong Hamas Israël binnen, plunderde, moordde en verminkte naar hartenlust, daarna pakte Netanyahu de handschoen op en bombardeerde half Gaza aan gort, en toen stapte Robert B. Bowers in zijn tijdmachine, reisde af naar 2018, drong een synagoge binnen en begon lukraak om zich heen te schieten. Diezelfde tijdmachine werd gebruikt door Stephan Balliet, die een jaar later in het Duitse Halle een iets minder geslaagde poging ondernam moord en doodslag onder Joden te zaaien. Mehdi Nemmouche, helemaal over de zeik om de militaire strategie van de IDF, ging zelfs tien jaar terug om een daad van verzet te plegen. We zijn een paar zinnen verwijderd van een Godwin, maar u begrijpt de strekking.

Het constante gevaar waarin Joodse mensen en de plekken waar ze samenkomen verkeren heeft geen oorlog in de Gazastrook nodig maar is van alle tijden.
Zwakzinnig argument van de schrijver. Die mensen hoefden niet in een tijdmachine te stappen aangezien de geschiedenis niet in 2023 is begonnen maar Israël vanaf het begin in de 20ste eeuw al de boel aan het terroriseren was.
pi_215138913
quote:
17s.gif Op maandag 30 september 2024 17:24 schreef Mikeytt het volgende:

Niet alleen dat, maar een man die zelf Joods is. Dus het is een redelijk wij van wc eend verhaal. Buiten dat ligt de slachtofferkaart voor Joden altijd bovenop het stapeltje, dus er is vast her en der wat aangedikt.
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 18:26:52 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215138914
quote:
15s.gif Op maandag 30 september 2024 18:23 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ook al is het in de privesfeer, toch kan ik me wel in de standpunt vinden.

Agent is altijd agent, 24 uur per dag

Prive sfeer bestaat niet
pi_215138921
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2024 18:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als Joden in het Westen worden gediscrimineerd of in onveiligheid verkeren doordat Israël zichzelf verdedigt tegen Islamtische terreurgroeperingen en diens adepten, is dat inderdaad antisemitisme.

De enige reden dat dit namelijk voor zoveel controverse zorgt is omdat veel moslims dit als een religieuze strijd beschouwen over een stuk grond wat zij als Islamitisch en Arabisch beschouwen. En een aanzienlijke groep mensen in het Westen een pathologische empathie voor moslims heeft en daardoor direct of indirect, de kant van de Islamtische terroristen kiest.
Ik kies niet direct een kant, ik lees regelmatig de Israel topics hier, reageer daar opzettelijk niet omdat er weinig of geen begrip is voor mensen de deze oorlog helemaal zat zijn en oordelen dat beide partijen enorm fout zijn ik heb geen empathie voor de Islamitische terroristen en ook geen empathie voor de Israelische regering, ik heb empathie voor de burgers van beide gebieden want die zijn slachtoffer van dit conflict wat er al enorm lang is, ik hoef ook geen discussie met wie wat wanneer er begonnen is, niet te doen dit onderwerp alleen dit wou ik wel even vermelden zeker omdat ik weet dat jij aan de Israelische kant van het verhaal staat en dat je daar ook vrij stevig in staat en dat is je mening wat mag, ik probeer het van beide kanten te bekijken
pi_215138924
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2024 18:26 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Zwakzinnig argument van de schrijver. Die mensen hoefden niet in een tijdmachine te stappen aangezien de geschiedenis niet in 2023 is begonnen maar Israël vanaf het begin in de 20ste eeuw al de boel aan het terroriseren was.
Oh gut... het gaat over vrouwen meppen en Joden... daar is onze huisapologeet weer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 18:29:42 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215138933
Wat Israel wel of niet doet is niet relevant, we vragen ze niet om in Haifa te patrouilleren ofzo
pi_215138947
quote:
quote:
17s.gif Op maandag 30 september 2024 17:24 schreef Mikeytt het volgende:

quote:
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:26 schreef Sapstengel het volgende:
Niet alleen dat, maar een man die zelf Joods is. Dus het is een redelijk wij van wc eend verhaal. Buiten dat ligt de slachtofferkaart voor Joden altijd bovenop het stapeltje, dus er is vast her en der wat aangedikt.
Ik heb ook nog nooit van hem gehoord maar geef op zijn minst een aantal bronnen waaruit blijkt dat hij wel vaker onzin loopt te verkopen.
  maandag 30 september 2024 @ 18:32:28 #39
13462 BansheeBoy
pi_215138958
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Agent is altijd agent, 24 uur per dag

Prive sfeer bestaat niet
Is dat zo? Dan hoop ik maar dat ze er naar worden betaald. Maar dat zal wel niet.

maandag 30 september 2024 @ 18:32:45 #40
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215138962
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

Net als agenten die op sommige plekken niet willen werken, dan ga je maar in de bouw ofzo
Ja, natuurlijk. Maar moeten we ons nu ineens zorgen maken? Dat is namelijk het beeld dat geschetst wordt.
Huilen dan.
pi_215138995
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2024 18:26 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Dat klopt niet. Je draait het nu precies om. Het waren de Arabieren die de Joodse gemeenschappen begonnen te terroriseren.

In reactie hierop werd bijvoorbeeld ook de Haganah opgericht, een Joodse verzetsgroep die later een basis vormde voor het Israëlische leger. Deze werd gestructureerd naar het voorbeeld van enkele kleinere Joodse groepen die er in Oost-Europa waren (bijvoorbeeld in Odessa) om Joden te beschermen bij pogroms. Zie bijvoorbeeld:
quote:
The Haganah was set up by the left wing Achduth Ha'avodah party and was seen as a kind of citizen's defence group which was, to its regret, not officially recognised by the Mandatory Government; until the thirties, the prevalent idea among Palestinian Zionist was that cooperation with the Mandatory Administration was both desirable and inevitable, and Haganah was designed merely to protect settlements against sudden attacks by Arabs until the arrival of police or the army to take over and fulfil their proper function. This was the conception particularly of the middle class and right wing elements that joined Haganah in the twenties, and who, by the thirties expressed it as an ideology. Haganah was there to defend the lives and property of Jews in a land ridden with insecurity and strife, but it ought not to aspire to a political role.

Bron
pi_215139004
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2024 18:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, natuurlijk. Maar moeten we ons nu ineens zorgen maken? Dat is namelijk het beeld dat geschetst wordt.
Nee, dat is pas wanneer de Joop schrijft dat de politie racistisch is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 18:38:09 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215139013
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2024 18:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Geen idee ik weet niet hoe groot die groepen zijn maar het lijkt me iets wat onderzocht moet worden want het is totaal niet wenselijk
  maandag 30 september 2024 @ 18:39:35 #44
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215139028
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geen idee ik weet niet hoe groot die groepen zijn maar het lijkt me iets wat onderzocht moet worden want het is totaal niet wenselijk
Absoluut.
Huilen dan.
  maandag 30 september 2024 @ 18:40:19 #45
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215139038
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, dat is pas wanneer de Joop schrijft dat de politie racistisch is.
Joop :')

Wat lul je nou man.
Huilen dan.
pi_215139099
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Ik heb ook nog nooit van hem gehoord maar geef op zijn minst een aantal bronnen waaruit blijkt dat hij wel vaker onzin loopt te verkopen.
Ik zie liever een argument van hem waarom het wel zo is, anders dan "heb ik van een bron bij de politie gehoord". Moet vast te bewijzen zijn, dat politie ineens vertrokken is bij synagogen ofzo.
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 18:51:18 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215139149
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 18:46 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ik zie liever een argument van hem waarom het wel zo is, anders dan "heb ik van een bron bij de politie gehoord". Moet vast te bewijzen zijn, dat politie ineens vertrokken is bij synagogen ofzo.
Ze zullen gewoon vervangen zijn door agenten die hun werk wel leuk vinden
pi_215139154
quote:

[..]

O ja? Hoe wil je het dan noemen toen Japan Pearl Harbour bombardeerde, dat de Japanners in Amerika ook opeens te maken kregen met racisme? Of, wat ik zelf heb meegemaakt, een van een vriendin haar dochters Ambonees vriendinnetje dat voor 'vuile vieze treinkaper' werd uitgemaakt?

Of, ook zelf meegemaakt, dat een van de liefste mannen die ik ooit had als collega, na 11 sept. 2001 voor de 'grap'
werd aangesproken met terrorist?
Deze collega kwam uit Tunesie, was een van de best aangepaste vriendelijkste en goedlachse mensen die ik heb leren kennen.
Ik schaamde me kapot voor mijn Nederlandse collega's.
pi_215139160
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 18:46 schreef Sapstengel het volgende:
Het interview ansich is met twee personen (Marcel de Weerd en Michel Theeboom). Ik heb verder geen reden om aan te nemen dat ze maar wat verzinnen toch?
pi_215139196
quote:

[..]

Juist. En daar zit de crux. Als die joden nou eens hun boeltje oppakten en naar het westen verkasten, is het probleem opgelost.
Maar dat kan niet want Europa, Amerika wil geen Jodenland in hun gebied.
Waarom eigenlijk niet? Geef daar eens een antwoord op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')