abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214480577

Joe Biden

Kamala Harris

House of Representatives:
Republican (219)
Democratic (213)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Incelfrikandel
pi_214480601
twitter
Incelfrikandel
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:26:15 #3
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_214480686
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sja, als jij echt niet zou weten wat Obama, Clinton en nu Biden allemaal fout hebben gedaan, dat het onberispelijke politici zijn die feilloos waren dan lijk jij mij niet de aangewezen persoon om mij te les te lezen. FFS :').

Zoveel kop in het zand lalalalalal roepen, daar kan niemand tegenop.

Het is gewoon vervelend dat iemand niet 100% alles uit het partijprogramma van Biden/Harris klakkeloos, kritiekloos overneemt, zo iemand moet maar even aantonen waardig te zijn om hier te mogen posten.
Waar stel ik dat Obama, Clinton of Biden foutloos en/of onberispelijk zijn geweest? Maar wat hebben ze gedaan waarmee de VS een slechter land of slechtere bondgenoot van ons is geworden? Wat hebben ze gedaan wat slechter was dan vader/zoon Bush of Reagan?

Ik heb geen enkel probleem met een "standaard" Republikeinse politicus/kiezer zoals die decennia bestaan heeft. Op inhoud heb ik er niet zo heel veel mee, maar dat is vooral binnenlandse politiek waar Amerikaanse burgers zelf voor kiezen. Maar Trump is niet doorsnee GOP, Trump en ergere idioten om Trump heen hebben de GOP in bedenkelijk vaarwater gebracht. Vaarwater waarbij openlijk gefantaseerd wordt over het einde van de Amerikaanse democratie. En ja, een einde van de Amerikaanse democratie, met al zijn onvolkomenheden, daar gaan wij in Europa last van krijgen. Een klein beetje of gruwelijk veel, dat is nog onvoorspelbaar. Of een volk het recht heeft de eigen democratie voor de generaties na haar om zeep te helpen vind ik wel een interessant ethisch vraagstuk, ik neig naar nee.

Kortom, wat gaat de Democratische partij onder Harris doen qua inhoudelijk beleid waardoor jij Trump waarvan we inmiddels hebben meegemaakt hoe incapabel hij is en hoe ver hij wil gaan om de macht te krijgen/behouden prefereert.
pi_214480771
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Post het dan gewoon embedded :').

Reps zijn ook raar, ontken ik niet, maar voor de gemiddelde yank zijn dems raarder ;).
Ik denk dat er onder Trump-stemmers en de meest rechtse Republikeinen - zeker in het conservatieve zuiden - heel wat Amerikanen zullen zijn die zich beledigd zullen voelen als ze 'yank' of 'yankee' genoemd worden.

To foreigners, a Yankee is an American.
To Americans, a Yankee is a Northerner.
To Northerners, a Yankee is an Easterner.
To Easterners, a Yankee is a New Englander.
To New Englanders, a Yankee is a Vermonter.
And in Vermont, a Yankee is somebody who eats pie for breakfast.

E.B. White (1899-1985)
Ik doe het ff rustig aan.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:33:48 #5
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214480800
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:31 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik denk dat er onder Trump-stemmers en de meest rechtse Republikeinen - zeker in het conservatieve zuiden - heel wat Amerikanen zullen zijn die zich beledigd zullen voelen als ze 'yank' of 'yankee' genoemd worden.

To foreigners, a Yankee is an American.
To Americans, a Yankee is a Northerner.
To Northerners, a Yankee is an Easterner.
To Easterners, a Yankee is a New Englander.
To New Englanders, a Yankee is a Vermonter.
And in Vermont, a Yankee is somebody who eats pie for breakfast.

E.B. White (1899-1985)
De oorspronkelijke Jan Kees:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214480862
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
De oorspronkelijke Jan Kees:
[ afbeelding ]
Het schijnt inderdaad dat het woord 'yankee' een verbastering is uit een 15e/16e eeuws Nederlands volksliedje.

Als we onze poot toch stijf houden gehouden lang geleden, dan gingen de Amerikaanse verkiezingen nu tussen Piet Jansen en Sjaan Pietersen.
En ging het erom wie de meeste daalders (ipv dollars) had weten in te zamelen voor zijn of haar kandidatuur.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 juli 2024 @ 19:41:29 #7
862 Arcee
Look closer
pi_214480942
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:06 schreef AnneX het volgende:
Beetje stom van de man om het herhaaldelijk te zeggen. Of arrogant?
Hier staat het wat duidelijker:
[ x ]
En hier zegt ze het:

Maar dat Trump zegt de votes niet nodig te hebben is inderdaad wel erg raar.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_214481241
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:41 schreef Arcee het volgende:

[..]
En hier zegt ze het:

Het sluit aan bij zijn al jaren terugkerende geleuter: als ik win, erken ik de uitslag. En als ik niet win, dan is er gefraudeerd. Dan zijn de votes "not certified" en/of de stemmen zijn gestolen.
Dus: of ik win, of het is fraude, en in dat laatste geval komt er een "bloodbath".

Toch zijn er mensen die willen geloven dat deze man niet getikt is, en niet gevaarlijker is voor de democratie dan om het even welke andere kandidaat.

Tot mijn persoonlijke opluchting is de steeds moeizamer opererende Biden geen tegenkandidaat meer. Ik hoop oprecht dat Harris (of een ander) gehakt maakt van D. Trump. En niet met een handvol percentages en kiesmannen, maar met een overdaad.
Het blijft echter de vraag of een 'bloedbad' dan voorkomen kan worden. 6 januari 2021 toonde aan dat er linke dingen kunnen gebeuren. De enige hoop die ik dan nog heb is dat de Republikeinse voormannen- en vrouwen, na 9 jaar grotendeels als lafaards en kontlikkers te hebben geopereerd, alsnog in meerderheid zeggen: weg met die vent. En dat de Trump-stemmers op z'n minst verstandig genoeg zijn om er geen puinhoop van te maken.

Fingers crossed.
pi_214481361
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:41 schreef Arcee het volgende:

[..]
En hier zegt ze het:

Dat is de arrogantie van Trump . Hij fantaseert dat hij genoeg stemmen krijgt en dan zegt hij iets doms: ik heb jullie stemmen niet nodig. Van mij mag hij dat blijven roepen.

Maar Maddow vreest dat republikeinse bestuurders in de counties en staten ongunstige novemberresultaten niet certificeren.
En dan krijg je een chaos als zij het systeem van de afrondende kiesmannen saboteren.
pi_214481438
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:23 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ x ]
De American Dream is weer springlevend als zelfs de dorpsgek VP-kandidaat kan worden.
pi_214481550
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:05 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
De American Dream is weer springlevend als zelfs de dorpsgek VP-kandidaat kan worden.
Ik vermoed dat Trump nog wel snugger genoeg is om binnen enige tijd tot het besef te komen dat het kiezen van J.D. Vance als running mate een enorme blunder was.
Ik sluit dan ook niet uit dat Vance er voor de verkiezingen nog uit wordt gemieterd.

Trump heeft in het verleden vaker "the best people" zonder pardon uit zijn team gemieterd, en ze daarna beledigd. En Vance doet hem meer schade aan dan hij zelf had kunnen doen.

Het probleem voor Trump is echter: het wordt steeds later. Biden stapte tamelijk laat op en dat is/was al een risico - dat de Dems gelukkig namen -, maar hoe langer Trump wacht met het verwijderen van Vance, des te beter dat is voor het Democratische kamp.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 juli 2024 @ 20:21:51 #12
862 Arcee
Look closer
pi_214481729
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:55 schreef Toby56 het volgende:
Tot mijn persoonlijke opluchting is de steeds moeizamer opererende Biden geen tegenkandidaat meer. Ik hoop oprecht dat Harris (of een ander) gehakt maakt van D. Trump. En niet met een handvol percentages en kiesmannen, maar met een overdaad.
Los van de kiesmannen, ik denk dat Trump weer 46% van de popular vote gaat halen, net als in 2016 en 2020.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_214481831
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:21 schreef Arcee het volgende:

[..]
Los van de kiesmannen, ik denk dat Trump weer 46% van de popular vote gaat halen, net als in 2016 en 2020.
Toen Biden nog kandidaat was, was ik er serieus van overtuigd dat Trump een geweldige kans had om te winnen.
Vooral - zo vreesde ik - vanwege thuisblijvers en meer stemmen voor onafhankelijken.

46% pro-Trump vind ik nog steeds zorgelijk, maar ik doe het ermee. Zolang de electoral vote maar goed uitvalt.

Wat daarna gaat gebeuren... ik kan zomaar hopeloos naef zijn of worden, en in dit geval dus hopen op het (uit)EINDELIJKE inzicht in de GOP: deze man, Donald Trump, is slecht nieuws voor ons, en voor onze democratie. Weg ermee. Finally.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 20:29:21 #14
38496 Perrin
pi_214481846
Gaat lekker in het Trump-kamp.
twitter
  dinsdag 30 juli 2024 @ 20:33:17 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214481915
Hoop en bid dat Harris wint...

Echt klaar met die Trump-sekte.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214481964
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:29 schreef Perrin het volgende:
Gaat lekker in het Trump-kamp.
[ x ]
J.D. Vance heeft het zeer positieve voorwoord geschreven voor het boek Dawn’s Early Light: Taking Back Washington to Save America van de bedenker van Project 2025, Kevin Roberts. Boek wordt a.s. september uitgegeven.

Maar dat ultraconservatieve geluid kan Trump serieus stemmen uit het 'midden' gaan kosten.

Laat ik het zo stellen: als Trump snugger is, schopt hij Vance er z.s.m. uit.
Fingers crossed (jawel!) dat hij niet snugger is.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 20:37:46 #17
38496 Perrin
pi_214481984
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:36 schreef Toby56 het volgende:

[..]
J.D. Vance heeft het zeer positieve voorwoord geschreven voor het boek Dawn’s Early Light: Taking Back Washington to Save America van de bedenker van Project 2025, Kevin Roberts.

Maar dat ultraconservatieve geluid kan Trump serieus stemmen uit het 'midden' gaan kosten.

Laat ik het zo stellen: als Trump snugger is, schopt hij Vance er z.s.m. uit.
Fingers crossed (jawel!) dat hij niet snugger is.
De combinatie van Trump die zijn hand overspeelt en Harris die het midden verovert is wel genottelijk.
pi_214482004
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
De combinatie van Trump die zijn hand overspeelt en Harris die het midden verovert is wel genottelijk.
Ik ga de zegeningen echter nog niet tellen voordat er gestemd is.
pi_214482824
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:10 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat Trump nog wel snugger genoeg is om binnen enige tijd tot het besef te komen dat het kiezen van J.D. Vance als running mate een enorme blunder was.
Ik sluit dan ook niet uit dat Vance er voor de verkiezingen nog uit wordt gemieterd.

Trump heeft in het verleden vaker "the best people" zonder pardon uit zijn team gemieterd, en ze daarna beledigd. En Vance doet hem meer schade aan dan hij zelf had kunnen doen.

Het probleem voor Trump is echter: het wordt steeds later. Biden stapte tamelijk laat op en dat is/was al een risico - dat de Dems gelukkig namen -, maar hoe langer Trump wacht met het verwijderen van Vance, des te beter dat is voor het Democratische kamp.
Trump zal er inderdaad geen enkele moeite mee hebben om Vance onder de bus te gooien, maar ik kan me niet echt een reden bedenken die niet ook bij Trump voor schade zal zorgen. Hij kan moeilijk zeggen: sorry, ik heb nu pas ontdekt dat ik een randdebiel heb aangewezen, ik ga een nieuwe poging wagen.
pi_214483180
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:38 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik ga de zegeningen echter nog niet tellen voordat er gestemd is.
Sowieso kan ik nog niet echt zeggen dat er een hele radicale ommezwaai in de peilingen te zien valt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214483219
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 21:44 schreef Monolith het volgende:

[..]
Sowieso kan ik nog niet echt zeggen dat er een hele radicale ommezwaai in de peilingen te zien valt.
twitter

Het lijkt in ieder geval de goede kant op te gaan.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214483256
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 21:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Trump zal er inderdaad geen enkele moeite mee hebben om Vance onder de bus te gooien, maar ik kan me niet echt een reden bedenken die niet ook bij Trump voor schade zal zorgen. Hij kan moeilijk zeggen: sorry, ik heb nu pas ontdekt dat ik een randdebiel heb aangewezen, ik ga een nieuwe poging wagen.
Dat laatste heeft hij echter al gedaan bij zoveel voormalige bondgenoten die een "fantastic job" deden en een dag later bij het vuilnis werden gezet en belachelijk werden gemaakt, en het heeft hem nooit veel verlies aan aanhang opgeleverd.
Dat is 1 van de vele verbluffende dingen bij deze man: zodra je tot zijn inside club gaat behoren ben je een bijna onvermijdelijke prooi geworden. Maar niemand schijnt het verder iets uit te maken. De toeloop neemt niet af. Er komen nieuwe "best people ever" in zowel zijn politieke als juridische teams... en ook de meesten daarvan zullen uiteindelijk weer door een bus overreden worden, desnoods bestuurd door Trump zelve. Beklaagdenbanken en gevangenissen zitten voor korte of langere tijd vol met deze voormalige "best people ever" maar de persoon die al deze ellende en (bedrijfs)ongevallen veroorzaakt blijft de helft van de Amerikaanse bevolking aanspreken en een hele politieke partij in haar ban houden.
pi_214483305
quote:

[..]
Nee, en dat gaat ook niet gebeuren.
Het komt maar heel weinig voor dat een landslide een echte zware landslide is.
Ik kan er wel op hopen voor een keertje, maar doorgaans is het toch een strijd waarbij het gaat om die paar procenten meer die een 50-50 balans doorbreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 30-07-2024 21:54:55 ]
  dinsdag 30 juli 2024 @ 21:51:25 #24
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214483332
twitter

Als zelfs Manchin je weird noemt...dan ben je echt af :')
pi_214483356
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 21:51 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]

Als zelfs Manchin je weird noemt...dan ben je echt af :')
Hmmm, kweenie.

Wanneer David Lynch bij zijn weerbericht vanuit LA een zijdelingse opmerking zou maken over de weirdness van J.D. Vance, pas dan ben je ECHT weird.
pi_214483378
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 21:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
[ x ]

Het lijkt in ieder geval de goede kant op te gaan.
Ben wel benieuwd naar de onderliggende polls / data. RCP zit op 1.9 voorsprong voor de GOP met niet echt verschuivingen, 538 heeft niet echt een model nog, maar bovenal is er gewoon niet zo heel veel data lijkt het. Maar onder de peilers die wat constanter peilen zie ik nog geen trendbreuk.
pi_214483431
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 21:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd naar de onderliggende polls / data. RCP zit op 1.9 voorsprong voor de GOP met niet echt verschuivingen, 538 heeft niet echt een model nog, maar bovenal is er gewoon niet zo heel veel data lijkt het. Maar onder de peilers die wat constanter peilen zie ik nog geen trendbreuk.
Ik weet niet precies verschillen in methodiek, maar RCP telt in ieder geval bv. Rasmussen ongewogen mee, terwijl iedereen wel weet dat dat - uitgezonder van vlak voor verkiezingen - een clownpoll is. Die is +6 Trump en drukt daar ogenschijnlijk wel een aardig stempel.

538 heeft nog niet het model geupdate, maar je kunt wel naar de polls kijken. Gevoelsmatig komt dit aardig dicht in de buurt van nationaal gelijk.

“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214483569
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 21:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Overigens, inzoomend op het niet hebben van een trendbreuk... als ik zo kijk wie de laatste paar weken gepolld hebben - met het risico om te cherrypicken - zie ik wel een trendbreuk?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 22:08:14 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214483596
quote:

[..]
Dat Minnesota, Michigan en Wisconsin wel blauwer kleuren t.o.v. vorige week is nochtans een goed teken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 juli 2024 @ 22:13:59 #30
862 Arcee
Look closer
pi_214483721
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:28 schreef Toby56 het volgende:
Toen Biden nog kandidaat was, was ik er serieus van overtuigd dat Trump een geweldige kans had om te winnen.
Vooral - zo vreesde ik - vanwege thuisblijvers en meer stemmen voor onafhankelijken.

46% pro-Trump vind ik nog steeds zorgelijk, maar ik doe het ermee. Zolang de electoral vote maar goed uitvalt.
Ja, dat zal vooral afhangen van het opkomstpercentage onder Dems. Ik denk dat met Harris het aantal thuisblijvers wel lager zal zijn dan met Biden.
pi_214483779
Nate Silver (bekend van FiveThirtyEight) heeft zijn model voor de peilingen online staan. Het meest frappante vind ik nog wel dat de moordaanslag totaal geen verschil lijkt te maken.

https://www.natesilver.ne(...)election-polls-model
Incelfrikandel
pi_214483782
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 22:13 schreef Arcee het volgende:

[..]
Ja, dat zal vooral afhangen van het opkomstpercentage onder Dems. Ik denk dat met Harris het aantal thuisblijvers wel lager zal zijn dan met Biden.
Alleen al dat ze 170000 nieuwe vrijwilligers kregen in de eerste week, nog los van de 200 miljoen dollar. Klinkt als een enorm aantal.
pi_214483836
quote:
The man who tried to assassinate Republican presidential candidate Donald Trump appears to have posted violent antisemitic and anti-immigration content online as a teenager, a senior FBI official told a US Senate hearing on Tuesday.

FBI Deputy Director Paul Abbate at the hearing revealed the existence of the social media account, which dated to 2019-2020
https://www.livemint.com/(...)-11722355328886.html

De schutter was dus extreemrechts.
Was Trump een gevallen held die hij haatte ?
Of wilde hij gaarne hoge politieke bobo's vermoorden, zodat zijn naam in de geschiedenisboekjes te lezen is.

Doet me denken aan John Hinckley, die schoot op Ronald Reagan. Ook een extreemrechts figuur. Beiden met een motief van 'eeuwige roem' binnenhalen ?
quote:
Sally Johnson, a psychiatrist in the federal prison who interviewed Hinckley more than any other doctor, emphasized that Hinckley had planned the shooting[29]: 601  and that he was preoccupied with being famous.[30]

[ Bericht 11% gewijzigd door Bluesdude op 30-07-2024 22:26:35 ]
pi_214483932
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 22:16 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Alleen al dat ze 170000 nieuwe vrijwilligers kregen in de eerste week, nog los van de 200 miljoen dollar. Klinkt als een enorm aantal.
170.000 vrijwilligers, en hoeveel daarvan is na zes weken nog bij? Als er werk verzet moet worden zijn vrijwilligers vaak ook weer snel weg.

(Nog los van de twijfels die ik bij zo'n cijfer heb.)
pi_214483934
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 22:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Nate Silver (bekend van FiveThirtyEight) heeft zijn model voor de peilingen online staan. Het meest frappante vind ik nog wel dat de moordaanslag totaal geen verschil lijkt te maken.

https://www.natesilver.ne(...)election-polls-model
@Monolith, zie bv ook hier, voordat Biden eruit stapte volgens Silver:

Van 41.2% v 45.2% Biden v Trump naar 44.1% - 44.5% Harris v Trump.
pi_214483990
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 22:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
170.000 vrijwilligers, en hoeveel daarvan is na zes weken nog bij? Als er werk verzet moet worden zijn vrijwilligers vaak ook weer snel weg.

(Nog los van de twijfels die ik bij zo'n cijfer heb.)
Je vraag me iets wat ik niet kan weten. Hoeveel vrijwilligers doen er sowieso mee bij presidentiele campagnes / politieke partijen daar? Hoe dan ook, als we het cijfer vertrouwen, geeft het denk ik wel enthusiasme weer onder mensen die daarvoor misschien schoorvoetend gestemd hadden.
pi_214484122
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 22:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Je vraag me iets wat ik niet kan weten. Hoeveel vrijwilligers doen er sowieso mee bij presidentiele campagnes / politieke partijen daar? Hoe dan ook, als we het cijfer vertrouwen, geeft het denk ik wel enthusiasme weer onder mensen die daarvoor misschien schoorvoetend gestemd hadden.
Ook wel logisch, Kamala is nieuw ingestapt en is daarbij 'the new kid on the block'. De republikeinen moeten daar hun strategie weer op aanpassen en kijken welke aanvallen werken.

Wat dat betreft vind ik de plus die Kamala scoort in de peilingen minimaal. Maar goed, Kamala is ook niet bepaald een charismatische verschijning. Eigenlijk had je een jaar geleden (of nog eerder) een open primary moeten hebben, dan was de sterkste kandidaat boven komen drijven, en dat was hoogstwaarschijnlijk niet Kamala geweest.

[ Bericht 1% gewijzigd door luxerobots op 30-07-2024 22:45:48 ]
pi_214484356
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat Minnesota, Michigan en Wisconsin wel blauwer kleuren t.o.v. vorige week is nochtans een goed teken.
Ik blijf het apart vinden dat de verkiezingen daar ik een paar staten beslist worden, terwijl ik het meerendeel van de staten je de uitslag van te voren al weet en je dus al van te voren weet of je stem mee telt of niet. Wat is het nu om bijvoorbeeld als republikein te stemmen in New York of als democraat in Texas.
Ik vraag me af of hier ooit verandering in gaat komen.
Цой жив
  dinsdag 30 juli 2024 @ 23:08:22 #39
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214484505
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 21:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Hmmm, kweenie.

Wanneer David Lynch bij zijn weerbericht vanuit LA een zijdelingse opmerking zou maken over de weirdness van J.D. Vance, pas dan ben je ECHT weird.
Kan hij dan meteen seizoen 4 Twin Peaks aankondigen? Ik wil weten naar wie (of wrsch wat) Laura Palmer aan het schreeuwen was :)
pi_214484581
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 21:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Dat kan trump niet maken f de hele rijke engerd, die 25 miljoen heeft gedoneerd ( omgekocht?) heeft Vance ingebracht.
Ook een verhaal van Maddow vanmorgen.

En trump wint - lees cheat - want rond 70 mensen van de election commissie zijn al gemanipuleerd en geplaatst in de diverse staten. Volgens Rolling Stone.

De vorige keer hebben 40 Veertig Miljoen mensen nit gestemd, die wel geregistreerd staan. :R
pi_214484901
twitter

Brother Donald: she is my sister, but she is a crazy deranged woman. Very bad, very bad
pi_214485014
pi_214485170
Ze zei bijna direct dat ze de door Trump gekillde grenswet zou tekenen als die weer aangeboden zou worden. Duidelijk aan het profileren richting het centrum.

Gevolgd door wat sociale zaken als kinderopvang, vakbonden, gezondheidszorg waar het medische verleden niet meetelt itt Trump.

Vrijheid om te kiezen over van wie je houdt, op wie je stemt, je contraceptie en je eigen lichaam.

"Donald, I do hope you're reconsidering the debate, because if you've got something to say, say it to my face."

[ Bericht 18% gewijzigd door SnertMetChoco op 31-07-2024 01:36:06 ]
  woensdag 31 juli 2024 @ 01:53:49 #45
38496 Perrin
pi_214485244
Ja die Harris wordt nog eens een grote.
twitter
pi_214485330
quote:
6s.gif Op woensdag 31 juli 2024 01:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ze zei bijna direct dat ze de door Trump gekillde grenswet zou tekenen als die weer aangeboden zou worden. Duidelijk aan het profileren richting het centrum.

Gevolgd door wat sociale zaken als kinderopvang, vakbonden, gezondheidszorg waar het medische verleden niet meetelt itt Trump.

Vrijheid om te kiezen over van wie je houdt, op wie je stemt, je contraceptie en je eigen lichaam.

"Donald, I do hope you're reconsidering the debate, because if you've got something to say, say it to my face."
twitter

'I will sign it into law!'

twitter

'Say it to my face!'

twitter

Eerste beleidsspotje is er ook.

Immigratie:

twitter

Ze overtreft wel al mijn verwachtingen *O*

Had ik echt niet verwacht :N

[ Bericht 11% gewijzigd door Kijkertje op 31-07-2024 07:00:24 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214485424
Intussen is Paul Dans (Director 2025 Presidential Transition Project van de Heritage Foundation) opgestapt nu Trump zich gedistantieerd heeft van het 900-pagina tellende beleidsplan voor zijn tweede termijn.

twitter

In 2022 had hij er nog alle vertrouwen in:

twitter

En hij blijft afhankelijk van die organisatie:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214485435
De Trump campaign heeft aangekondigd dat ze nu ook een rally in Atlanta gaan houden op precies dezelfde locatie als Harris. Hij kan het duidellijk niet uitstaan en dan moet haar rally natuurlijk overtroffen worden! :{w

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 31-07-2024 05:16:18 ]
pi_214485447
Gov. Tim Walz bij de zoom fundraising voor Harris:

quote:
Gov. Tim Walz on the White Dudes for Harris call: "How often, in 100 days, do you get to change the trajectory of the world? How often in the world do you get to do something that's going to impact generations to come? And how often in the world do you make that bastard wake up afterwards and know that a Black woman kicked his ass and sent him on the road? And you know that's something that guy's going to have to live with for the rest of his life."
Tim Walz begint nu toch wel mijn favoriet te worden *O*

Maar goed ik verander iedere dag van gedachte :D

twitter

twitter

twitter

Dinsdag de bekendmaking:

twitter

[ Bericht 26% gewijzigd door Kijkertje op 31-07-2024 06:29:05 ]
pi_214485507
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 22:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
@:Monolith, zie bv ook hier, voordat Biden eruit stapte volgens Silver:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Van 41.2% v 45.2% Biden v Trump naar 44.1% - 44.5% Harris v Trump.
Ah, dat ziet er inderdaad al een stuk beter uit voor de Democraten inderdaad. Benieuwd hoe dat zich ontwikkeld.
pi_214485650
..”say it to my face…” Harris is cht los nu!

twitter
pi_214485678
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 23:08 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Kan hij dan meteen seizoen 4 Twin Peaks aankondigen? Ik wil weten naar wie (of wrsch wat) Laura Palmer aan het schreeuwen was :)
Judy.
Elektriciteit valt uit.
Einde van Judy.

Aflevering daarvoor was einde van Bob.

Ondanks dat het slot huiveringwekkend en angstaanjagend was, geloof ik dat Twin Peaks 3 een 'happy' ending heeft. (Vele andere TP-fans geloven daar overigens geen bal van.)
Ik denk ook dat het einde aantoont dat Laura (of om het even welke andere vrouw in problemen) een Witte Ridder als Dale Cooper niet (meer) nodig heeft. Ze heeft het zelf opgeknapt. Er zat al een doogeschoten kerel in haar huis in Odessa, Texas. Dat gaf al aan dat Carrie Page, sinds de afschuwelijke dagen van Laura Palmer, een paar pagina's verder was en vooruitgang had geboekt. Hufters en kwaadwillenden, daar weet ze inmiddels wel raad mee, zonder hulp van anderen.
Dale stond er intussen bij als Joe Biden. "What year is this?" Geen goed teken.

Voor mij hoeft er geen TP4 meer te komen, zoals mag blijken uit bovenstaande.
Ik houd van happy endings. Hehe.

Maar als er al een TP4 komt - op te nemen in Lynch's 100e geboortejaar - dan geniet Coop ongetwijfeld van een goed pensioen en is er een opvolger gevonden, die een oor vindt in het gras en vermoedt dat er toch nog een nakomeling van Bob en Judy actief kan zijn. En dus wordt 'Blue Rose' weer uit de FBI-archieven gehaald. Nieuw avontuur.

Hoe dan ook: het enige dat Kamala Harris voor een debat hoeft te doen, is oefenen op de schreeuw van Sheryl Lee. En daarna die schreeuw in het debat in de praktijk brengen. Dan zal de ouderwetse voedingsbodem voor energie en elektriciteit definitief ten einde zijn. En het duistere tijdperk Trump erbij.
Wat rest is wind- en zonne-energie, waarop een gezonde democratie weer even kan 'teren'. Iedereen blij, zelfs Elon Musk.

;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 31-07-2024 07:47:34 ]
pi_214485726
quote:
6s.gif Op woensdag 31 juli 2024 02:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[ x ]
'I will sign it into law!'

[ x ]
'Say it to my face!'

[ x ]
Eerste beleidsspotje is er ook.

Immigratie:

[ x ]

Buttigieg heeft ook al vaker in interviews gezegd dat Trump degene is die een strengere immigratiewet heeft geblokkeerd omdat hij de chaos nodig heeft om stemmen te blijven trekken.
(Net als de weigering alhier om de spreidingswet in NL uit te voeren... die zou een aantal problemen - op zijn minst tijdelijk - kunnen oplossen en dat kunnen sommige mensen voor hun retoriek nu eenmaal niet gebruiken.)
pi_214485769
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 07:46 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Buttigieg heeft ook al vaker in interviews gezegd dat Trump degene is die een strengere immigratiewet heeft geblokkeerd omdat hij de chaos nodig heeft om stemmen te blijven trekken.
(Net als de weigering alhier om de spreidingswet in NL uit te voeren... die zou een aantal problemen - op zijn minst tijdelijk - kunnen oplossen en dat kunnen sommige mensen voor hun retoriek nu eenmaal niet gebruiken.)
Biden zei het ook al. MSNBC doet al maanden niet anders evenals de schrijvende pers (uitgezonderd de rechtse media uiteraard). Iedereen wist vanaf februari dat dit ging gebeuren maar ja Trump gaat gewoon door met liegen daarover ;(
pi_214485770
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 04:35 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen is Paul Dans (Director 2025 Presidential Transition Project van de Heritage Foundation) opgestapt nu Trump zich gedistantieerd heeft van het 900-pagina tellende beleidsplan voor zijn tweede termijn.

[ x ]
In 2022 had hij er nog alle vertrouwen in:

[ x ]
En hij blijft afhankelijk van die organisatie:

[ x ]
En J.D. Vance is zo'n beetje praktiserend medewerker van Project 2025.
Over 1,5 maand verschijnt - als de planning doorgaat - hun handboek, van oprichter Kevin Roberts, J.D. Vance heeft daarvoor het ronkende voorwoord geschreven.
pi_214485793
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 07:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Over 1,5 maand verschijnt - als de planning doorgaat - hun handboek, van oprichter Kevin Roberts, J.D. Vance heeft daarvoor het ronkende voorwoord geschreven.
En dan is het weer typisch Trump om te doen alsof hij daar niets vanaf wist nu ze te extreem blijken. Maar ja Trump leest dat soort boekwerken natuurlijk ook niet en wacht gewoon af wat de reacties zijn :|W

Hij houdt zich ook alleen bezig met beleid als het donoren oplevert en zijn kans vergroot om president te worden (oliemagnaten uitnodigen die een miljoen moeten bijdragen in ruil voor afschaffing van regelgeving bv). Dat is het belangrijkste doel, de rest ziet hij later wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 31-07-2024 08:08:40 ]
pi_214485842
quote:
84s.gif Op woensdag 31 juli 2024 07:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
En dan is het weer typisch Trump om te doen alsof hij daar niets vanaf wist nu ze te extreem blijken. Maar ja Trump leest dat soort boekwerken natuurlijk ook niet en wacht gewoon af wat de reacties zijn :|W

Hij houdt zich ook alleen bezig met beleid als het donoren oplevert en zijn kans vergroot om president te worden. Dat is het belangrijkste doel, de rest ziet hij later wel.
Trump wist overal van en zal er ook zijn invloed op hebben uitgeoefend. Het is niet voor niets dat hij Vance heeft gekozen. En voordat Harris zo prominent was en de GOP de winst al zag gloren, was er geen Republikein die zijn/haar bek opentrok.
Of het nu Proud Boys zijn, mensen die roepen "hang Mike Pence!" of extremisten van Project 2025: Donald houdt van ze.
Het vervelende voor deze lievelingen van Donald is wel: de bus staat altijd klaar om ze te overrijden. Vrienden komen en vrienden gaan. Desnoods binnen een paar dagen.
pi_214485896
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 08:06 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Trump wist overal van en zal er ook zijn invloed op hebben uitgeoefend. Het is niet voor niets dat hij Vance heeft gekozen. En voordat Harris zo prominent was en de GOP de winst al zag gloren, was er geen Republikein die zijn/haar bek opentrok.
Of het nu Proud Boys zijn, mensen die roepen "hang Mike Pence!" of extremisten van Project 2025: Donald houdt van ze.
Het vervelende voor deze lievelingen van Donald is wel: de bus staat altijd klaar om ze te overrijden. Vrienden komen en vrienden gaan. Desnoods binnen een paar dagen.
En hij weet natuurlijk ook dondersgoed wat voor uitspraken Vance al heeft gedaan. Dat bleek ook wel uit zijn reactie bij dat interview met hem toen enaar gevraagd werd: ach ik denk dat vrouwen het wel begrijpen .... :')
pi_214485914
quote:
6s.gif Op woensdag 31 juli 2024 07:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Biden zei het ook al. MSNBC doet al maanden niet anders evenals de schrijvende pers (uitgezonderd de rechtse media uiteraard). Iedereen wist vanaf februari dat dit ging gebeuren maar ja Trump gaat gewoon door met liegen daarover ;(
Maar Buttigieg doet het ook op FOX.
Dat CNN en NBC zoiets uitzenden gaat vooral de base van de Dems aanspreken. Daar win je nauwelijks extra stemmen mee.
Maar als FOX-kijkers een bedaarde Buttigieg zien die FOX-presentatoren geen schijn van kans geeft en gewoon uitlegt dat Trump zelf geen enkel zinnig plan heeft en alleen maar meer chaos wil om populair te blijven, dan kan dat veel meer effect hebben.
Buttigieg heeft er geen enkel probleem mee om naar FOX te gaan, en hij blijft beleefd en komt met goede verhalen. Ik hoop dat de Democraten daarvan kunnen profiteren.
pi_214485916
Een werkelijk interessante draad over het beleid (?)lees gok van trump’s ratpack versus het beleid van Biden in Venezuela.
Resultaat Acht miljoen vluchtelingen. Acht.
twitter
pi_214485939
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 08:18 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Maar Buttigieg doet het ook op FOX.
Dat CNN en NBC zoiets uitzenden gaat vooral de base van de Dems aanspreken.
Maar als FOX-kijkers een bedaarde Buttigieg zien die FOX-presentatoren geen schijn van kans geeft en gewoon uitlegt dat Trump zelf geen enkel zinnig plan heeft en alleen maar meer chaos wil om populair te blijven, dan kan dat veel meer effect hebben.
Buttigieg heeft er geen enkel probleem mee om naar FOX te gaan, en hij blijft beleefd en komt met goede verhalen. Ik hoop dat de Democraten daarvan kunnen profiteren.
Ja maar wel bij de zondagshow. Dat heeft meestal wat meer niveau maar het gros kijkt naar de doordeweekse shows van Hannity, Watters e.d. en die melden dat nooit. Die zijn met hun culture wars tegen de Democraten bezig. Nu zijn het de 'White Dudes for Harris' zoom call. Schijnt heel racistisch en seksistisch te zijn :')

Bovendien zal de hardcore Trumpfan zo'n marxistische Democraat als Buttigieg die een puppet van Biden is nooit geloven. Die hoort bij de elite!

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 31-07-2024 08:32:14 ]
  woensdag 31 juli 2024 @ 08:26:01 #62
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214485985
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 07:38 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Judy.
Elektriciteit valt uit.
Einde van Judy.

Ondanks dat het slot huiveringwekkend en angstaanjagend was, geloof ik dat Twin Peaks 3 een 'happy' ending heeft. (Vele andere TP-fans geloven daar overigens geen bal van.)
Ik denk ook dat het einde aantoont dat Laura (of om het even welke andere vrouw in problemen) een Witte Ridder als Dale Cooper niet (meer) nodig heeft. Ze heeft het zelf opgeknapt. Er zat al een doogeschoten kerel in haar huis in Odessa, Texas. Dat gaf al aan dat Carrie Page, sinds de afschuwelijke dagen van Laura Palmer, een paar pagina's verder was en vooruitgang had geboekt. Hufters en kwaadwillenden, daar weet ze inmiddels wel raad mee, zonder hulp van anderen.

Maar als er al een TP4 komt - op te nemen in Lynch's 100e geboortejaar - dan geniet Coop ongetwijfeld van een goed pensioen en is er een opvolger gevonden, die een oor vindt in het gras en vermoedt dat er toch nog een nakomeling van Bob en Judy actief kan zijn. En dus wordt 'Blue Rose' weer uit de FBI-archieven gehaald. Nieuw avontuur.

Hoe dan ook: het enige dat Kamala Harris voor een debat hoeft te doen, is oefenen op de schreeuw van Sheryl Lee. En daarna die schreeuw in het debat in de praktijk brengen. Dan zal de ouderwetse voedingsbodem voor energie en elektriciteit definitief ten einde zijn. En het duistere tijdperk Trump erbij.
Wat rest is wind- en zonne-energie, waarop een gezonde democratie weer even kan 'teren'. Iedereen blij, zelfs Elon Musk.

;)
Love it!
En het zou allemaal best kunnen dat het zo is...dat kun je over alles van Lynch zeggen.

Zo zou het kunnen zijn. Love it :Y
pi_214486010
quote:
6s.gif Op woensdag 31 juli 2024 08:22 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja maar wel bij de zondagshow. Dat heeft meestal wat meer niveau maar het gros kijkt naar de doordeweekse shows van Hannity, Watters e.d. en die melden dat nooit. Die zijn met hun culture wars tegen de Democraten bezig.
Je bent toch vaak afhankelijk van uitnodigingen.
En Hannity c.s. branden er - zo vermoed ik - liever hun vingers niet aan.

Toch blijf ik van mening dat het goed is om in het kamp van de andersdenkenden je mening te geven. Daarmee kun je uiteindelijk meer bordjes verzetten dan gewoon je eigen aanhang op CNN en NBC blijven plezieren.

Buttigieg zou mijn favoriete keuze zijn als VP.
Hij was 4 jaar geleden al mijn favoriet als presidentskandidaat.

Maar ik denk dat de angst blijft dat hij teveel antipathie opwekt vanwege zijn seksuele geaardheid. En dat is spijtig. Want de man is een groot talent.
pi_214486098
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 07:38 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Judy.
Elektriciteit valt uit.
Einde van Judy.

;)
Heb in in 1x zin in:

Geen idee hoe dat komt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214486112
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 08:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Je bent toch vaak afhankelijk van uitnodigingen.
En Hannity c.s. branden er - zo vermoed ik - liever hun vingers niet aan.

Toch blijf ik van mening dat het goed is om in het kamp van de andersdenkenden je mening te geven. Daarmee kun je uiteindelijk meer bordjes verzetten dan gewoon je eigen aanhang op CNN en NBC blijven plezieren.

Maar ik denk dat de angst blijft dat hij teveel antipathie opwekt vanwege zijn seksuele geaardheid. En dat is spijtig. Want de man is een groot talent.
Dat maar bovendien denk ik dat hij 'het gewone volk' veel minder aanspreekt die ze nodig hebben in de swing states. Ik begrijp waarom ze dat in Tim Walz wel zien. Ik denk dat Buttigieg een hele goede functie krijgt.
  woensdag 31 juli 2024 @ 09:07:44 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214486470
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 07:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik snap trouwens niet dat die lui zich zo in hun kaarten laten kijken. Zoiets doe je toch beter geniepig?
pi_214487189
quote:
6s.gif Op woensdag 31 juli 2024 02:48 schreef Kijkertje het volgende:

Dat idd. Nu hopen dat dit momentum vastgehouden kan worden. Van Trump kunnen we iig met zekerheid zeggen dat hij de komende maanden nog veel achterlijke dingen gaat zeggen, die hem misschien wat stemmen kunnen kosten of anders Democraten motiveren om te gaan stemmen. Ik ben optimistisch, dit had ik tot een paar weken geleden absoluut niet verwacht. ^O^
Цой жив
pi_214487642
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 09:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik snap trouwens niet dat die lui zich zo in hun kaarten laten kijken. Zoiets doe je toch beter geniepig?
Even kijken, je hebt miljardairs achter je staan, het SC in je zak en dikke kans op het Presidentschap. Waarom zou je dan nog geniepig zijn?
pi_214487646
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 09:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]En alle vrouwen die in het verleden op mannen hebben gestemd zijn nu mannelijk geworden? Nadenken blijft een kunst.
Dat verklaart een hoop over Palin stemmers :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2024 10:32:56 ]
pi_214487652
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 10:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Even kijken, je hebt miljardairs achter je staan, het SC in je zak en dikke kans op het Presidentschap. Waarom zou je dan nog geniepig zijn?
Bovendien geloven dit soort wappies vaak daadwerkelijk dat de meerderheid van de bevolking achter ze staat.
Incelfrikandel
  woensdag 31 juli 2024 @ 11:00:50 #72
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_214488075
quote:

[..]
Nou ja; blijkbaar niet helemaal. Anders zou die nu niet tru the motions gaan om zich te distantiren van ze.
  woensdag 31 juli 2024 @ 11:01:40 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214488089
quote:

[..]
Nou ze moeten die verkiezingen nog wel winnen natuurlijk. Dat brengen ze zo wel in gevaar.
pi_214488390
quote:

[..]
En waarschijnlijk ook nog conspiracygekke corrupte kiesmannen in swingstates.
pi_214489003
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 09:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat heeft met het gevoel van onoverwinnelijkheid te maken.
Je moet namelijk goed begrijpen: Trump heeft in zijn hele leven nog NOOIT verloren.
Vandaar dat hij in 1 opzicht altijd WEL eerlijk is: hij laat zich volledig in zijn kaarten kijken, want hij heeft helemaal niets of niemand te vrezen. Als hij iemand de huid volscheldt, heeft hij groot gelijk en recht van schelden. Hij kan klinkklare onbewezen prietpraat verkopen, want iedere tegenspraak is toch fake news of onderdeel van een complot. En het lukt hem - in zijn politieke loopbaan - dus al zo'n kleine 10 jaar om heel veel mensen binnen de GOP daarvan te overtuigen. Vandaar: de popular vote voor Hillary is fake news, in 2020 zijn de verkiezingen gestolen, alle rechtszaken zijn onderdeel van een heksenjacht in het kader van een groot extreem-links complot, et cetera et cetera. En nagenoeg niemand binnen de GOP durft hem tegen te spreken om zijn/haar stoeltje niet kwijt te raken. Plus: ongeveer de helft van de bevolking gelooft zijn verhaal, of zal in elk geval op hem stemmen omdat ze nu eenmaal een spuughekel hebben aan alles wat 0,1% linkser is dan de familie McCain.
  Overall beste user 2022 woensdag 31 juli 2024 @ 12:14:41 #76
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214489207
twitter

Hij heeft wel een punt. Gaan zeiken dat Taylor Swift niets voorstelt vergeleken met Kid Rock is kansloos. Alleen het Republikeinse beleid dat ze willen is project 2025. Daarmee win je het ook niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214491289
twitter
De enige echte.
pi_214491322
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2024 13:46 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
Vindt 'ie het een probleem of wat?
pi_214491344
quote:
5s.gif Op woensdag 31 juli 2024 13:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vindt 'ie het een probleem of wat?
Wie, Greg? Denk het wel.
De enige echte.
pi_214491356
quote:
[ x ]
Denk aan de kinderen! The children!

*Grabs pearls*
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_214491385
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2024 13:52 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wie, Greg? Denk het wel.
Ah ja.
Ben wel benieuwd wat hij dan vindt van die hal geletterde Hulk Hogan bij de RNC. Daar moet zijn maag zich wel helemaal van omdraaien dan.
pi_214491427
quote:
9s.gif Op woensdag 31 juli 2024 13:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Denk aan de kinderen! The children!

*Grabs pearls*
Niks aan de hand. Daar weten ze tenminste waar kinderen vandaan komen:
  Moderator woensdag 31 juli 2024 @ 14:00:20 #83
236264 crew  capricia
pi_214491447
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2024 13:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Niks aan de hand. Daar weten ze tenminste waar kinderen vandaan komen:
[ afbeelding ]
Wat is dat voor smerige vlek? Rode.wijn?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214491514
quote:
[ x ]
Top signs you are a MAGA idiot:

You cannot even spell the name of your home State Kentucky correctly.
pi_214491530
pi_214491559
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Of zijn geboortedatum in zijn bio, ben al jaren benieuwd. :Y
De enige echte.
pi_214491568
quote:
Bookmark die even voor het geval HeatWave weer plaatjes komt posten van weirde Democraten ;)
  woensdag 31 juli 2024 @ 14:13:49 #88
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214491582
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Bookmark die even voor het geval HeatWave weer plaatjes komt posten van weirde Democraten ;)
"Man" met klasse en ballen ben je ook, tag me dan op zijn minst :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 31 juli 2024 @ 14:14:42 #89
6484 ExTec
pi_214491590
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2024 13:52 schreef Rnie het volgende:

[..]
Wie, Greg? Denk het wel.
Het wel posten, maar te laf zijn om je eigen oordeel er over te geven. Classy.
pi_214491681
quote:
7s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het wel posten, maar te laf zijn om je eigen oordeel er over te geven. Classy.
Greg laat het graag aan de verbeelding over.
De enige echte.
  woensdag 31 juli 2024 @ 14:28:38 #91
6484 ExTec
pi_214491720
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:24 schreef Rnie het volgende:

[..]
Heet jij greg?
pi_214491722
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:24 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ben Franklin had er vermoedelijk van genoten en Jefferson denkelijk ook. Sam Adams is een biermerk tegenwoordig, maar waar ze vooral voor stonden was vrijheid.

Hamilton hield van de vrouwtjes dus die had vast ook genoten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2024 14:33:15 ]
  woensdag 31 juli 2024 @ 14:30:19 #93
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214491733
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Greg bunchanumbers niet kennen :'). Zo lekker geinformeerd ben je toch O+.
Get woke, go broke!
pi_214491814
quote:
7s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
Heet jij greg?
Nee.
De enige echte.
pi_214491855
quote:
10s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Greg bunchanumbers niet kennen :'). Zo lekker geinformeerd ben je toch O+.
Niet al te slimme reactie is niet al te slim.
  woensdag 31 juli 2024 @ 14:46:09 #96
6484 ExTec
pi_214491872
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:39 schreef Rnie het volgende:

[..]
Nee.
Maar had je zelf nog een mening over wat je gepost had?

Of geef je je geveinsde verontwaardigheid liever niet, omdat je geen trek hebt in die bonte stoet wanstaltigheden die anderen daarna uit de MAGA hoek hebben gepost en anders over jou uitgegoten hadden?
  woensdag 31 juli 2024 @ 14:46:12 #97
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214491873
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Niet al te slimme reactie is niet al te slim.
Klopt, maar ik denk dat het allemaal te snel gaat voor hem tegenwoordig, dat X snapt ie blijkbaar niet zo.

Dus dan maar klakkeloos de partijprogramma's overnemen :').
Get woke, go broke!
pi_214491878
quote:
6s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Klopt, maar ik denk dat het allemaal te snel gaat voor hem tegenwoordig, dat X snapt ie blijkbaar niet zo.

Dus dan maar klakkeloos de partijprogramma's overnemen :').
Gezien je vorige post is hij dan niet de enige.
  woensdag 31 juli 2024 @ 14:47:07 #99
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214491883
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Gezien je vorige post is hij dan niet de enige.
Lijkt me niet :).
Get woke, go broke!
pi_214492344
twitter
De enige echte.
  woensdag 31 juli 2024 @ 15:26:58 #101
6484 ExTec
pi_214492363
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:25 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
Maar heb je hier zelf nog een mening over, of niet?
  woensdag 31 juli 2024 @ 15:32:14 #102
8369 speknek
Another day another slay
pi_214492411
Harris maakt haar VP als eerste bekend in PA, en heeft Wall Street te weten gegeven dat het een governor gaat worden, waardoor ze snel moeten doneren (zittende governors mogen geen donaties ontvangen).

Lijkt me 99% zeker dat het Shapiro wordt. Niet de beste kandidaat, maar PA is essentieel om genoeg electors te krijgen, dus wel de meest logische.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_214492432
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:25 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
Als je hierover niet kunt/wilt discussiren, dan kunnen memes naar het memes topic.
Hiero: Perrin in NWS / [NWS] / [POL] Cartoons #4
pi_214492508
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:34 schreef AnneX het volgende:

[..]
Als je hierover niet kunt/wilt discussiren, dan kunnen memes naar het memes topic.
Pseudomodden is niet toegestaan, heb dat zelf al vaker om mijn oren gekregen. :@ Thanks in ieder geval voor het informeren, maar kunnen de modjes hier even naar kijken?
De enige echte.
  woensdag 31 juli 2024 @ 15:42:11 #105
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214492531
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:34 schreef AnneX het volgende:

[..]
Heel raar dat je dit argument alleen aanhaalt bij hem, de vorige zooi memes die anti-Trump waren, die horen hier uiteraard wel gewoon.

Echo-chamber pur sang, wederom aangetoond, dank :).
Get woke, go broke!
  woensdag 31 juli 2024 @ 15:46:58 #106
6484 ExTec
pi_214492592
quote:
10s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Heel raar dat je dit argument alleen aanhaalt bij hem, de vorige zooi memes die anti-Trump waren, die horen hier uiteraard wel gewoon.

Echo-chamber pur sang, wederom aangetoond, dank :).
Er is een verschil tussen meme's posten, en meme's posten en hard wegduiken als je herhaaldelijk gevraagd wordt of je zelf een mening hebt over wat je post.
  woensdag 31 juli 2024 @ 15:47:31 #107
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214492598
quote:
7s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Er is een verschil tussen meme's posten, en meme's posten en hard wegduiken als je herhaaldelijk gevraagd wordt of je zelf een mening hebt over wat je post.
Ja sure :).

Herhaal het maar genoeg, het zal vast waar worden ooit :).
Get woke, go broke!
pi_214492626
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:32 schreef speknek het volgende:
Harris maakt haar VP als eerste bekend in PA, en heeft Wall Street te weten gegeven dat het een governor gaat worden, waardoor ze snel moeten doneren (zittende governors mogen geen donaties ontvangen).

Lijkt me 99% zeker dat het Shapiro wordt. Niet de beste kandidaat, maar PA is essentieel om genoeg electors te krijgen, dus wel de meest logische.
Wat maakt hem niet de beste kandidaat in jouw ogen?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_214492645
Affijn…Politics : Democracy is having to vote, again and again:
De moeite waard:
twitter
pi_214492666
Shapiro leek me electoraal gezien ook de beste keuze, maar als je het enthousiasme van met name de jongeren wil behouden kun je beter voor iemand als Walz of Beshear gaan.
pi_214492839
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Vergeleek de studentenprotesten voor Gaza met de KKK.
pi_214492879
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:53 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Shapiro leek me electoraal gezien ook de beste keuze, maar als je het enthousiasme van met name de jongeren wil behouden kun je beter voor iemand als Walz of Beshear gaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 16:04 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Vergeleek de studentenprotesten voor Gaza met de KKK.
Oh ja, die gast. Lijkt me idd behoorlijk killing voor het enthousiasme van de linkervleugel.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 31 juli 2024 @ 16:09:12 #113
8369 speknek
Another day another slay
pi_214492903
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Sterk pro-Israel, heeft een zwijggeldschandaaltje over seksueel geweld(?) door een campagneleider, en is redelijk progressief. Al met al vist ie uit dezelfde vijver als Harris en zijn er aanknopingspunten voor rusbots om verdeling te zaaien.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_214493600
Binnen n week !?
twitter
  woensdag 31 juli 2024 @ 17:12:51 #115
8369 speknek
Another day another slay
pi_214493763
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 16:58 schreef AnneX het volgende:
Binnen n week !?
[ x ]
Er is natuurlijk een reden waarom de Trump campagne meteen in paniek was. En dan kan PA er ook mooi bij.

Morning Consult is wel een hele slechte pollster.

[ Bericht 4% gewijzigd door speknek op 31-07-2024 17:21:14 ]
pi_214493766
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 16:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
[..]
Oh ja, die gast. Lijkt me idd behoorlijk killing voor het enthousiasme van de linkervleugel.
Wat hem dus een goede keuze maakt. Sowieso heeft de VP niet zo veel invloed op stemgedrag
pi_214493797
Een beter overzicht van de polls: https://www.natesilver.ne(...)election-polls-model

Harris loopt hier en daar wat in op Trump.
pi_214493821
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 16:58 schreef AnneX het volgende:
Binnen n week !?
[ x ]
Plek 116 op 538’s Pollster Ratings _O- https://projects.fivethirtyeight.com/pollster-ratings/

twitter
De enige echte.
pi_214493976
Dems hoeven zichzelf ook nog lang niet rijk te rekenen op basis van peilingen. Een trend die wl duidelijk zichtbaar is, is dat het naar voren schuiven van Harris een kentering teweeg heeft gebracht. Het is nu afwachten waar dat de komende maanden toe leidt.

Kan Harris dat enthousiasme vasthouden en wellicht onafhankelijken en gematigde Reps in haar kamp krijgen? Open deur, I know, maar dat is de vraag.

Peilingen zeggen mij in dit stadium niet gek veel. Zie ons eigen land, waar de PVV in de laatste week voor de verkiezingen meer dan verdubbelde in zetelaantal. Zulke abrupte verschuivingen liggen in de VS natuurlijk minder voor de hand, vanwege het 2-partijenstelsel. Maar ook in 2016 zagen we op het laatste moment nog aantal gekke ontwikkelingen, mede door het FBI-onderzoek naar Clinton.
pi_214493999
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 17:15 schreef MoreDakka het volgende:
Een beter overzicht van de polls: https://www.natesilver.ne(...)election-polls-model

Harris loopt hier en daar wat in op Trump.
Nice. Beter. Dank je.
pi_214494031
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 17:30 schreef KoosVogels het volgende:
Dems hoeven zichzelf ook nog lang niet rijk te rekenen op basis van peilingen.
Het lijkt me raar om dat te doen met zulke slechte peilingen, vergeet niet dat Biden in 2020 een flinke marge had op Trump en nog maar net met hakken over de sloot de paar benodigde staten won.
pi_214494348
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 17:30 schreef KoosVogels het volgende:
Dems hoeven zichzelf ook nog lang niet rijk te rekenen op basis van peilingen. Een trend die wl duidelijk zichtbaar is, is dat het naar voren schuiven van Harris een kentering teweeg heeft gebracht. Het is nu afwachten waar dat de komende maanden toe leidt.

Kan Harris dat enthousiasme vasthouden en wellicht onafhankelijken en gematigde Reps in haar kamp krijgen? Open deur, I know, maar dat is de vraag.

Peilingen zeggen mij in dit stadium niet gek veel. Zie ons eigen land, waar de PVV in de laatste week voor de verkiezingen meer dan verdubbelde in zetelaantal. Zulke abrupte verschuivingen liggen in de VS natuurlijk minder voor de hand, vanwege het 2-partijenstelsel. Maar ook in 2016 zagen we op het laatste moment nog aantal gekke ontwikkelingen, mede door het FBI-onderzoek naar Clinton.
Dat ben ik met je eens.

Op CNN vandaag een poll waaruit bleek dat 20% van de kiezers zowel Biden als Trump niet mocht. Nu met Harris is dat gedaald naar 7% a 8%. Daarbij is de steun voor Robert Kennedy ingezakt, van 15% eind vorig jaar, naar 5% nu.

Dan kun je stellen dat Kamala een hoop enthousiasme gecreerd heeft, maar ik vermoed dat het enthousiasme bij Kamala er ook voor gezorgd heeft dat er mensen naar Trump toe gegaan zijn.
pi_214494485
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 17:52 schreef luxerobots het volgende:
maar ik vermoed dat het enthousiasme bij Kamala er ook voor gezorgd heeft dat er mensen naar Trump toe gegaan zijn.
Hoe precies?
De enige echte.
pi_214494515
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2024 18:05 schreef Rnie het volgende:

[..]
Hoe precies?
Er zijn ook mensen die Trump al zagen winnen en dus niet de moeite namen om te overwegen om te stemmen. Nu de race veranderd is maken ze wellicht een andere afweging.
  woensdag 31 juli 2024 @ 18:13:49 #125
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214494571
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 18:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Er zijn ook mensen die Trump al zagen winnen en dus niet de moeite namen om te overwegen om te stemmen. Nu de race veranderd is maken ze wellicht een andere afweging.
Dat zou dan ook niet handig zijn, niet stemmen omdat je toch wel wint.

Ik zie wel wat meer enthousiasme voor Kamela op dit moment, maar veel komt erg krampachtig over. Die laatste rally was voornamelijk druk omdat Megan Thee Stallion het "voorprogramma" deed, toen die klaar was zag je al een zooi mensen weggaan.

Ik snap dat het een betere kandidaat is dan Biden, maar we zullen zien hoe populair ze echt is de aankomende maanden, en of ze daadwerkelijk zo populair blijft als een aantal van haar oude standpunten mbt wapens, fracking, immigranten etc boven komen drijven bij de grotere news outlets.

Maar ik denk dat het aloude, alles beter dan Trump, een rol speelt natuurlijk bij veel Dems.
Get woke, go broke!
pi_214494589
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2024 18:05 schreef Rnie het volgende:

[..]
Hoe precies?
Omdat veel Amerikanen Harris te liberaal of te links vinden.

Harris moest de grensproblemen oplossen, maar had de grens nooit bezocht. Ook zei ze voor een verbod op plastic rietjes te zijn en vond ze dat mensen in de gevangenissen moeten kunnen stemmen.

Biden was een man van het midden, Harris is toch wat linkser, dat maakt enthousiasme los, maar zorgt er ook voor dat kiezers weer naar Trump toe komen.
pi_214494645
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 18:13 schreef HeatWave het volgende:
Ik snap dat het een betere kandidaat is dan Biden, maar we zullen zien hoe populair ze echt is de aankomende maanden, en of ze daadwerkelijk zo populair blijft als een aantal van haar oude standpunten mbt wapens, fracking, immigranten etc boven komen drijven bij de grotere news outlets.
'Defunding the police', was er ook zo' eentje.
  woensdag 31 juli 2024 @ 18:21:19 #128
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214494658
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 18:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]
"Equity", die kan dr nog wel eens gaan opbreken, dat is eigenlijk gewoon communisme onder een andere term :').
Get woke, go broke!
pi_214494669
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 18:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Daar hield Harris wel wijselijk de mond over nadat Biden haar als VP had gekozen.
pi_214494768
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2024 18:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]
"Equity", die kan dr nog wel eens gaan opbreken, dat is eigenlijk gewoon communisme onder een andere term :').
Nee, dat is het niet. Gewoon nee.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 31 juli 2024 @ 18:30:39 #131
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214494769
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 18:30 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet. Gewoon nee.
Ja, dat is het wel. Gewoon wel.

Goed gesprek dit :).
Get woke, go broke!
pi_214494838
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2024 18:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je demoniseert.
  woensdag 31 juli 2024 @ 18:37:31 #133
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214494852
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 18:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je demoniseert.
Gelukkig zijn de meningen over Trump hier altijd genuanceerd en beschaafd, dat scheelt :').
Get woke, go broke!
pi_214494894
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 18:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Harris moest de grensproblemen oplossen, maar had de grens nooit bezocht.
Nee hoor. Er was geen opdracht van wie dan ook dat ze dat moest doen
Dat kan een vice-president ook niet.
pi_214494928
quote:
10s.gif Op woensdag 31 juli 2024 18:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Gelukkig zijn de meningen over Trump hier altijd genuanceerd en beschaafd, dat scheelt :').
En dus veeg je straatje van demonisering schoon , hiermee.
Maar okee.. impliciet erken je dat je opmerking niet genuanceerd was.
Heel normaal voor Trump en zijn minions
pi_214494963
quote:

[..]
Omdat veel Amerikanen Harris te liberaal of te links vinden.

Harris moest de grensproblemen oplossen, maar had de grens nooit bezocht. Ook zei ze voor een verbod op plastic rietjes te zijn en vond ze dat mensen in de gevangenissen moeten kunnen stemmen.

Biden was een man van het midden, Harris is toch wat linkser, dat maakt enthousiasme los, maar zorgt er ook voor dat kiezers weer naar Trump toe komen.
Harris moest niet "de grensproblemen" oplossen. Onder Trump was er een enorme toename het jaar voor corona vanuit uit een paar landen in Midden-Amerika en het was haar taak daar de kernproblematiek aan te pakken.

https://www.reuters.com/w(...)plicated-2024-07-30/
pi_214495004
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 18:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Harris moest niet "de grensproblemen" oplossen. Onder Trump was er een enorme toename het jaar voor corona vanuit uit een paar landen in Midden-Amerika en het was haar taak daar de kernproblematiek aan te pakken.

https://www.reuters.com/w(...)plicated-2024-07-30/
''She was leading the effort'', aldus Biden.
  woensdag 31 juli 2024 @ 18:49:20 #138
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214495005
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 18:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
En dus veeg je straatje van demonisering schoon , hiermee.
Maar okee.. impliciet erken je dat je opmerking niet genuanceerd was.
Heel normaal voor Trump en zijn minions
Doe anders elke keer als de andere kant iets doet alsof het meteen de halve wereld op zijn kop zet en het enorm erg is.

"Demoniseren" :').

maar wel leuk om te zien dat het echt onmogelijk is om een punt te maken zonder Trump + een vorm van minachting/belediging, maar IK was aan het demoniseren.
Get woke, go broke!
pi_214495042
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 18:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ja, aangaande het aanpakken van de kernproblematiek wat leidde tot een toename van migratie uit die landen.

Overigens, als je van mening bent dat de grensproblematiek aangepakt moest worden is dat uiteraard gedaan middels de grenswet. Echter werd dat door haar (of destijds Bidens) opponent getorpedeerd.
pi_214495227
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 18:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, aangaande het aanpakken van de kernproblematiek wat leidde tot een toename van migratie uit die landen.

Overigens, als je van mening bent dat de grensproblematiek aangepakt moest worden is dat uiteraard gedaan middels de grenswet. Echter werd dat door haar (of destijds Bidens) opponent getorpedeerd.
Ik snap ook niet waarom ze de titel aangenomen heeft om (grotendeels) verantwoordelijk te zijn voor de grens. Daar zitten wel zoveel haken en ogen aan, dat het ook onder Trump niet opgelost wordt.
pi_214495319
quote:
10s.gif Op woensdag 31 juli 2024 18:49 schreef HeatWave het volgende:

IK was aan het demoniseren.
Prima... je erkent het. Je kunt natuurlijk serieus proberen te omschrijven wat Harris bedoelde toen ze equity zei en evenzo argumenteren dat die opvatting communisme is.
Kun je dit ?
pi_214495378
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik snap ook niet waarom ze de titel aangenomen heeft om (grotendeels) verantwoordelijk te zijn voor de grens. Daar zitten wel zoveel haken en ogen aan, dat het ook onder Trump niet opgelost wordt.
Dat is dan ook niet gebeurd.

Uit dat Reuters artikel:

quote:
First, Harris was never given the portfolio of border czar, said Alan Bersin, who embraced the label as a special representative for border affairs under Presidents Barack Obama and Bill Clinton. "This was not the job assigned to VP Harris," he said.

Instead, Biden asked Harris to lead diplomatic efforts to reduce poverty, violence and corruption in Central America's Northern Triangle countries of Guatemala, Honduras and El Salvador, as well as engage with Mexico on the issue.

Waar ze ook aan gewerkt heeft:

quote:
The White House said in March that Harris helped engineer $4 billion in government aid and commitments of $5.2 billion in private investment to create or support an estimated 250,000 jobs in Guatemala, Honduras and El Salvador.

Nespresso started sourcing coffee from El Salvador and Honduras in 2021. Gap Inc said it is on pace to meet a pledge to invest $150 million by 2025 to source textiles in the region and that it had increased yarn production in Guatemala and provided skills training to women in Guatemala and Honduras.

Ricardo Barrientos, director of the Central American Institute of Fiscal Studies think tank, said the U.S. aid and private sector investment was a fraction of the remittances migrants from the three countries working in the U.S. send home each year – $37 billion last year alone.

"It's very small compared to the magnitude of the challenge," he said. "Or some would say, 'too little, too late.'"
By May, the number of migrants from the Northern Triangle caught crossing illegally had fallen to 25,000 from a peak of 90,000 in July 2021 - although experts say the impact of Harris' efforts remain unclear.
Maar er is wel een afname waargenomen uit die landen:

Hoe het ook zij, het kan zijn dat mensen die de grens heel belangrijk vinden geswitched zijn van Kennedy naar Trump, maar dat zou wel gek zijn aangezien hij het juist niet wilde aanpakken en Biden en nu Harris wel.
pi_214495408
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dat is dan ook niet gebeurd.
Ik hen niet het idee dat je mijn posts leest. Ik heb haar geen tsaar genoemd.

pi_214495450
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik hen niet het idee dat je mijn posts leest. Ik heb haar geen tsaar genoemd.

Ja, en ik heb het idee dat je mijn post niet leest. Leading the effort gaat niet over de gehele grensproblematiek, maar over precies wat ik juist daar beschreef.
pi_214495505
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hoe het ook zij, het kan zijn dat mensen die de grens heel belangrijk vinden geswitched zijn van Kennedy naar Trump, maar dat zou wel gek zijn aangezien hij het juist niet wilde aanpakken en Biden en nu Harris wel.
Het is een beetje zoals de spreidingswet hier, mensen willen een hardere oplossing dan waar Biden en Harris voor staan.
pi_214495560
Bij de Daily Show waren ze ook wel weer op dreef:

pi_214495577
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:14 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, en ik heb het idee dat je mijn post niet leest. Leading the effort gaat niet over de gehele grensproblematiek, maar over precies wat ik juist daar beschreef.
Dit is nogal nietszeggend, illegatie immigratie is hetzelfde als grensproblematiek. Ze heeft gewoon de opdracht gekregen en aanvaard en er niets aan gedaan.
  woensdag 31 juli 2024 @ 19:23:47 #148
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214495617
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is nogal nietszeggend, illegatie immigratie is hetzelfde als grensproblematiek. Ze heeft gewoon de opdracht gekregen en aanvaard en er niets aan gedaan.
Daarvoor was ze wel heel betrokken bij de grens, voornamelijk om te zorgen dat die open bleef :').

twitter
Get woke, go broke!
pi_214495632
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het is een beetje zoals de spreidingswet hier, mensen willen een hardere oplossing dan waar Biden en Harris voor staan.
Onder de wet zouden opgepakte illegalen, zelfs als ze asielzoeken, het land uitgegooid kunnen worden. Het wordt niet veel harder dan dat?!

Kritiek wat sommige Republikeinen hadden was dat die autoriteit automatisch triggerde bij 5000 illegale oversteken per dag per 7 dagen (of niet automatisch bij 4000 illegale oversteken per dag per 7 dagen) of 8500 op een enkele dag. Die kritiek is natuurlijk een beetje onzin beleidstechnisch gezien en je kunt altijd weer onderhandelen als het nodig blijkt. Het had de dag nadat het aangenomen de overheid de macht gegevevn tot het uitzetten van aangehouden illegale immigranten inclusief asielzoekers die de grens illegaal over hadden gestoken.
pi_214495664
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wie claimt dat illegale immigratie geen onderdeel is van grensproblematiek? De toestroom verminderen is een onderdeel van effectief beleid aldaar.
pi_214495675
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zoals hier zeggen de tegenstanders van spreidingswet, zoals deze regering, we gaan met EU praten.
Dat is niks concrete oplossing voor snel de overlast van overvolle asielcentra terug te dringen.
De spreidingswet en dat gemeentes meer gaan doen is een veel snellere en betere methode.

Wat PVV wil.. is duizenden douane-agenten opleiden die de grensovergangen bewaken en komt er een asielzoeker of verdacht daarvan... die niet toelaten. En natuurlijk strenge controles van de vrachtwagens.
Grote schade voor de economie, zal dat zijn.
Nog eens : 90% van de migranten zijn geen asielzoekers.
pi_214495738
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wie claimt dat illegale immigratie geen onderdeel is van grensproblematiek? De toestroom verminderen is een onderdeel van effectief beleid aldaar.
Ja, en daar heeft ze dus in gefaald. Het was gewoon een slechte opdracht die ze slecht heeft uitgevoerd, en is een aanvalsvector van de Trump-campagne. Dat is een van de grote problemen van Harris, zij zit voor altijd vast aan de Biden-administratie en het falen daarvan op een aantal punten.
pi_214495750
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, en daar heeft ze dus in gefaald. Het was gewoon een slechte opdracht die ze slecht heeft uitgevoerd, en is een aanvalsvector van de Trump-campagne. Dat is een van de grote problemen van Harris, zij zit voor altijd vast aan de Biden-administratie en het falen daarvan op een aantal punten.
De toestroom uit de Northern Triangle is verminderd.
pi_214495769
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De toestroom uit de Northern Triangle is verminderd.
Waar Harris dus niets mee te maken heeft. Als de campagne slim is gaan ze daar niet over beginnen.
pi_214495817
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Daarvoor was ze wel heel betrokken bij de grens, voornamelijk om te zorgen dat die open bleef :').

[ x ]
En in plaats van in een Pavlovreflex te schieten, wat vind je van het argument dat men zich beter kan richten op retentie dan acquisitie gezien het verloop?
pi_214495839
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waar Harris dus niets mee te maken heeft. Als de campagne slim is gaan ze daar niet over beginnen.
Ze heeft wel geld en investeringen naar die landen gekregen. Joost mag weten hoeveel effect dat heeft gehad. Hoe zou je realistisch gezien dat meten? Toestroom kan in principe zelfs toenemen terwijl je maatregelen wel effect hebben, het is niet alsof je vanuit het Witte Huis een toverstokje hebt.

Ik erken overigens wel dat ze electoraal kwestbaar is op dit punt. Dat blijkt wel.

Ze gaf overigens bij haar speech van afgelopen nacht bijna direct aan dat ze zich zou inspannen de grenswet -je weet wel, die van asielzoekers mogen uitzetten en veel meer geld naar grenspolitie en rechters (als ik me niet vergis) en afgeschoten door Trump- aangenomen te krijgen en te ondertekenen.
  woensdag 31 juli 2024 @ 19:39:03 #157
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214495855
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:36 schreef Monolith het volgende:

[..]
En in plaats van in een Pavlovreflex te schieten, wat vind je van het argument dat men zich beter kan richten op retentie dan acquisitie gezien het verloop?
En als ik ipv in een Pavlov schieten netjes en beleefd aangeef dat ik niet gediend ben van mensen die, zoals nu al 2 keer in dit topic, eisen dat ik ergens antwoord op geef?

Ik post even een oud feitje mbt Harris en de grens, meer niet.
Get woke, go broke!
pi_214495900
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
Onder de wet zouden opgepakte illegalen, zelfs als ze asielzoeken, het land uitgegooid kunnen worden. Het wordt niet veel harder dan dat?!

Kritiek wat sommige Republikeinen hadden was dat die autoriteit automatisch triggerde bij 5000 illegale oversteken per dag per 7 dagen (of niet automatisch bij 4000 illegale oversteken per dag per 7 dagen) of 8500 op een enkele dag. Die kritiek is natuurlijk een beetje onzin beleidstechnisch gezien en je kunt altijd weer onderhandelen als het nodig blijkt. Het had de dag nadat het aangenomen de overheid de macht gegevevn tot het uitzetten van aangehouden illegale immigranten inclusief asielzoekers die de grens illegaal over hadden gestoken.
In plaats van te berekenen of er nu 4000, 5000 of 8500 immigranten illegaal de grens oversteken, zou je ook in kunnen stellen dat illegaal de grens passeren sowieso betekent dat je geen recht heb op een asielprocedure.

Overigens geef ik je gelijk dat de MAGA-republikeinen er een politiek spel van gemaakt hebben, als ze vinden dat dat illegale immigratie aangepakt moet worden, zouden ze deze wet aan kunnen nemen, zodat het probleem in ieder geval voor een deel opgelost wordt. Dan kan het bij een eventuele winst altijd nog strenger.
pi_214496033
quote:
4s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En als ik ipv in een Pavlov schieten netjes en beleefd aangeef dat ik niet gediend ben van mensen die, zoals nu al 2 keer in dit topic, eisen dat ik ergens antwoord op geef?

Ik post even een oud feitje mbt Harris en de grens, meer niet.
Dat is geen antwoord op de vraag.
  woensdag 31 juli 2024 @ 19:53:01 #160
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214496040
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:52 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op de vraag.
Dat klopt :).
Get woke, go broke!
pi_214496079
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:36 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dit is te moeilijk man.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_214496117
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat klopt :).
En dat slaat natuurlijk nergens op. Je kunt niet zomaar claimen dat iemand tegen grensbewaking is met een selectief gearceerd stukje tekst waarin iemand zegt dat een roep om meer agenten geen oplossing is als je ze niet eens kunt behouden en ze niet fatsoenlijk opgeleid zijn.

Mijn werkgever roept ook om veel meer nieuwe collegas dan we kunnen binnenhalen. Kun je wel oplossen, maar dan moet je mensen zonder enige vorm van kwalificatie gelijk aan de slag laten gaan. Is het ook vrij snel gedaan met de behoefte aan nieuwe collegas natuurlijk.
  woensdag 31 juli 2024 @ 20:05:14 #163
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214496225
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:58 schreef Monolith het volgende:

[..]
En dat slaat natuurlijk nergens op. Je kunt niet zomaar claimen dat iemand tegen grensbewaking is met een selectief gearceerd stukje tekst waarin iemand zegt dat een roep om meer agenten geen oplossing is als je ze niet eens kunt behouden en ze niet fatsoenlijk opgeleid zijn.

Mijn werkgever roept ook om veel meer nieuwe collegas dan we kunnen binnenhalen. Kun je wel oplossen, maar dan moet je mensen zonder enige vorm van kwalificatie gelijk aan de slag laten gaan. Is het ook vrij snel gedaan met de behoefte aan nieuwe collegas natuurlijk.
Ik zie nu dat de tweeter het over agenten heeft idd, Trump had het over personnel. Als je meer personeel wil kan dat toch ook nieuwe instructeurs inhouden bijvoorbeeld?

Trump wou meer funding, Kamela niet, en dat is even het punt. Ik vind jouw interpretatie niet helemaal correct dus. En ja, het is een politieke stok om mee te slaan van een republikein, maar dat lijkt me verder niet zo'n issue.
Get woke, go broke!
pi_214496473
Nu op cnn ‘trump takes questions at convection for black journalists’

Begint lekker. “ disgraceful”
Very rude reception. False pretense. My opponent is not coming.
Best president since lincoln. Hostile manner.
  woensdag 31 juli 2024 @ 20:19:40 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214496492
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Er was een plan maar werd door GOP onder invloed van Trump geblokkeerd. Kan ze prima de schuld aan geven.
pi_214496532
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 19:38 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ze heeft wel geld en investeringen naar die landen gekregen. Joost mag weten hoeveel effect dat heeft gehad. Hoe zou je realistisch gezien dat meten? Toestroom kan in principe zelfs toenemen terwijl je maatregelen wel effect hebben, het is niet alsof je vanuit het Witte Huis een toverstokje hebt.

Ik erken overigens wel dat ze electoraal kwestbaar is op dit punt. Dat blijkt wel.

Ze gaf overigens bij haar speech van afgelopen nacht bijna direct aan dat ze zich zou inspannen de grenswet -je weet wel, die van asielzoekers mogen uitzetten en veel meer geld naar grenspolitie en rechters (als ik me niet vergis) en afgeschoten door Trump- aangenomen te krijgen en te ondertekenen.
Ik vraag me af of dat wel een goede strategie is, want Biden heeft daarna een executive order gegeven en dat heeft zeker effect gehad. De Republikeinen kunnen altijd zeggen dat Biden dat altijd al had kunnen doen zonder wet. Het is natuurlijk allemaal hypocrisie, maar dat is niet belangrijk in politiek.
pi_214496540
Hostile.nasty question.
En dan schuift trump de aandacht naar de fox journalist.

Q wat is een black job. A. Any job.

En hij steekt weer hetzelfde lul verhaal af. Ook over de criminal rate.

Gevraagd naar een plan voor poor black women.
Oh, hij heeft vraag niet gehoord (?) want “very bad equipment”

Disaster.esp black people. Bad energy label.
Nu: one of the worst debates with Biden. They changed him like a prize fighter.
Destroy. They want to destroy the black people, the hispanic.

Affijn…same old. Same old.

Wat eerder werd gezegd: angst zaaien versus hope geven.

[ Bericht 31% gewijzigd door AnneX op 31-07-2024 20:29:24 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 juli 2024 @ 20:30:07 #168
862 Arcee
Look closer
pi_214496656
quote:
Hoe zou je in hemelsnaam als stemmer op man van het midden bij Trump uitkomen?
pi_214496686
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 20:30 schreef Arcee het volgende:

[..]
Het is eerder zo dat iemand die eerder thuisgebleven was, nu wel komt stemmen.
pi_214496697
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 20:30 schreef Arcee het volgende:

[..]
Trump is een populist, verder is er een groep mensen die niet zo kijkt naar de poppetjes maar vooral naar de eigen situatie. Hamburgers waren de helft goedkoper in 2019 en toen was Trump president dus dan zal Trump wel beter zijn. Dat soort redenaties.
pi_214496754
Het liegt dat het barst.
Niks van de beloofde fact checking. Achteraf leest niemand dat.

https://www.livenewsmag.c(...)news-live-stream/Het
pi_214496893
Q. jd vance.

Great man.family man. Coming out of rough situation. Beautiful family.
Great succes. Great book.

De mikes in lousy shape.
c_/
pi_214496924
Niemand krijgt er een woord tussen.
“Baby abortion after nineth month. “
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 juli 2024 @ 20:44:24 #174
862 Arcee
Look closer
pi_214497002
Trump is pissig. Hij is gewoon echt helemaal geen tegenspraak gewend.
pi_214497008
Some of the greatest leaders in her eighties.

De mods /women are very nasty.

Eigenlijk is het fascinating hoe het spel wordt gespreeld.
Horrible vp in the history.

Joe and I together a cognitive test.

She did not pass her bar exam.
pi_214497105
6th january…viciously attacked the capitol and hij drifts off …

Nothing is perfect in life.
Desintegrating. Two systems of justice.

Never happened before.

Day1 close he border. Inflation down. Dril drill.
People coming in are taking your job.

Afscheid …thank gou mister !!! Trump.
pi_214497162
Is she / Harris Indian ? and then turned black.
Someone must look into it.

Weten jullie nog Obama. Same old.
pi_214497240
Reactie WH : repulsive. Right.
  woensdag 31 juli 2024 @ 21:02:51 #179
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214497342
Is de AI bot op hol geslagen ofzo? :').
Get woke, go broke!
  woensdag 31 juli 2024 @ 21:04:58 #180
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_214497375
quote:
“She was always of Indian heritage, and she was only promoting Indian heritage. I didn’t know she was Black until a number of years ago, when she happened to turn Black, and now she wants to be known as Black. So I don’t know, is she Indian or is she Black?” Trump said.
“I respect either one, but she obviously doesn’t, because she was Indian all the way, and then all of a sudden she made a turn and she went — she became a Black person,” he said. “I think somebody should look into that, too.”
Wat een woordensmit is het ook. O+
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_214497522
quote:
10s.gif Op woensdag 31 juli 2024 21:02 schreef HeatWave het volgende:
Is de AI bot op hol geslagen ofzo? :').
Nee, Trump is gewoon dement.
pi_214497593
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 20:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik zie nu dat de tweeter het over agenten heeft idd, Trump had het over personnel. Als je meer personeel wil kan dat toch ook nieuwe instructeurs inhouden bijvoorbeeld?

Trump wou meer funding, Kamela niet, en dat is even het punt. Ik vind jouw interpretatie niet helemaal correct dus. En ja, het is een politieke stok om mee te slaan van een republikein, maar dat lijkt me verder niet zo'n issue.
Het gaat niet om 'mijn interpretatie', het gaat om wat Harris (en Menendez) stellen. Agenten gaat het niet zozeer over, maar over personeel. Roepen dat er 'meer mensen bij moeten' is gemakzuchtig. En dan kun je inderdaad gaan mekkeren als mensen het daar niet mee eens zijn uit het oogpunt van politiek gewin. Maar als je verloop de spuigaten uitloopt, je personeel de taken niet kan uitvoeren en ga zo maar door, dan heeft het niet zoveel zin om een of andere roep om meer personeel te gaan honereren.
pi_214497614
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 21:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, Trump is gewoon dement.
Vraag het mij af.
  woensdag 31 juli 2024 @ 21:24:21 #184
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214497772
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 21:16 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het gaat niet om 'mijn interpretatie', het gaat om wat Harris (en Menendez) stellen. Agenten gaat het niet zozeer over, maar over personeel. Roepen dat er 'meer mensen bij moeten' is gemakzuchtig. En dan kun je inderdaad gaan mekkeren als mensen het daar niet mee eens zijn uit het oogpunt van politiek gewin. Maar als je verloop de spuigaten uitloopt, je personeel de taken niet kan uitvoeren en ga zo maar door, dan heeft het niet zoveel zin om een of andere roep om meer personeel te gaan honereren.
Ja, dat is wat ze stellen, en dat is dus maar de vraag of het ook zo is natuurlijk. Je kan niet ontkennen dat ze in het verleden nogal positief was over immigranten en dat ze niet illegaal zouden zijn etc.

Maar als we onze eigen interpretatie er van los laten was het dus een verzoek van Harris om meer geld naar de grens, zoals Trump wou, af te keuren. Of je het nou eens bent met haar verzoek of niet.

En dat gaan mensen in de tegencampagne, samen met nog veel andere dingen, tegen haar proberen te gebruiken, lijkt me een redelijk normale gang van zaken in een politieke strijd :P.
Get woke, go broke!
pi_214497816
Tegen het eind dreigde een vraag over project 2025 en het campaign team zei af te sluiten.
twitter
pi_214498062
Hoe halen zij in hun hoofd😳

twitter
pi_214498101
Dems terecht verontwaardigd en Reps juichend, begrijp ik uit de reacties.
Vanwege:
twitter
  woensdag 31 juli 2024 @ 21:52:41 #188
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_214498193
Komen er ook nog aparte interviews voor Joden of Asians enzovoorts? :')
Vind het maar raar dat "aparte" gedoe.
pi_214498330
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 21:52 schreef Hyperdude het volgende:
Komen er ook nog aparte interviews voor Joden of Asians enzovoorts? :')
Vind het maar raar dat "aparte" gedoe.
Zou hier ook niet kunnen. Komt door hun geschiedenis van slavernij, segregatie en dat praktisch iedereen in feite roots in immigratie heeft en velen zich daarmee identificeren. Voor mensen met Europese voorouders is dat doorgaans wat meer iets als "Italiaans-Iers-Amerikaans" ofzo, maar dat is niet zo mogelijk voor de nazaten van de slaven van destijds.
  woensdag 31 juli 2024 @ 22:07:55 #190
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214498423
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 21:40 schreef AnneX het volgende:

[ x ]
Als dit klopt is het wel echt schokkend. Ook als het niet bewust is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214498460
quote:

[ x ]
Bizar : So that new website that Georgia rolled out this week allowing you to delete a person‘s voter registration if you have their drivers license or Social Security number and DOB had a fun little glitch on Monday that lasted for about an hour.

The “glitch”?

It DISPLAYED the social security numbers, drivers license info and DOBs for everyone registered to vote in the state.

EXACTLY what Democrats worried could happen.

An hour is a long time in the tech world. Everyone in Georgia is now at risk of not only having their voters registration deleted, but their identity stolen.

🚨🚨 If you live in Georgia, check your voter registration weekly.

Congrats
@GaRepublicans
, you’ve taken weird a step farther.

https://apnews.com/articl(...)e077c7fd50141ff487e8

#DemVoice1
#DemsUnited
#USDemocracy
twitter
pi_214498729
Een hacker zou om een punt te maken eens moeten proberen iedereens registratie te verwijderen, te beginnen met wat Republikeinen in het Georgiaanse Senaat en Huis.
pi_214498982
twitter

Dit is wat er gebeurt als Trump een vragensteller tegenover zich heeft die zich niet laat afleiden door zijn domme, omslachtige gelul. Dan wordt meteen blootgelegd hoe achterlijk het gezwets van die man is.

Is even andere koek dan de interviews van die kontenlikkers van FOX.
  woensdag 31 juli 2024 @ 22:43:47 #194
38496 Perrin
pi_214499199
twitter
  woensdag 31 juli 2024 @ 23:09:37 #195
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_214499665
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 22:02 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Zou hier ook niet kunnen. Komt door hun geschiedenis van slavernij, segregatie en dat praktisch iedereen in feite roots in immigratie heeft en velen zich daarmee identificeren. Voor mensen met Europese voorouders is dat doorgaans wat meer iets als "Italiaans-Iers-Amerikaans" ofzo, maar dat is niet zo mogelijk voor de nazaten van de slaven van destijds.
Neh, komt eerder door die rare obsessie met zgn 'focus groups'. Kijk maar eens naar polls van de laatste 10 jaar of zo.
  woensdag 31 juli 2024 @ 23:20:58 #196
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214499791
Lyndon B. Johnson was trouwens de president die het meest heeft gedaan voor burgerrechten en armoedebestrijding.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214499974
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 23:09 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Neh, komt eerder door die rare obsessie met zgn 'focus groups'. Kijk maar eens naar polls van de laatste 10 jaar of zo.
Ik loop wel wat langer mee dan 10 jaar.
  woensdag 31 juli 2024 @ 23:51:09 #198
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_214500137
quote:

[ x ]
Natuurlijk leggen ze nu niet, per direct, het deactiveren van je kiezersregistratie stil. Sowieso een idioot idee, alsof het ineens heel logisch is dat hele volksstammen hun registratie zouden verwijderen, ik kan me eigenlijk geen enkele reden voor stellen om dat te doen, hooguit om van partij te switchen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 31 juli 2024 @ 23:52:59 #199
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_214500153
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 22:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
Een hacker zou om een punt te maken eens moeten proberen iedereens registratie te verwijderen, te beginnen met wat Republikeinen in het Georgiaanse Senaat en Huis.
gewoon allemaal, kijken of de pleuris ook echt uitbreekt als er maar 3 man kan stemmen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_214500194
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Lyndon B. Johnson was trouwens de president die het meest heeft gedaan voor burgerrechten en armoedebestrijding.
Van de week nog All The Way gekeken met Bryan Cranston als LBJ. Johnson was een bijzonder en indrukwekkend figuur.

De interviewer vroeg ook aan Trump of hij van mening is dat hij ook meer voor de zwarte gemeenschap heeft gedaan dan LBJ.
  woensdag 31 juli 2024 @ 23:59:34 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214500204
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 23:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Van de week nog All The Way gekeken met Bryan Cranston als LBJ. Johnson was een bijzonder en indrukwekkend figuur.

De interviewer vroeg ook aan Trump of hij van mening is dat hij ook meer voor de zwarte gemeenschap heeft gedaan dan LBJ.
Zr bijzondere man.

Wat Trump betreft... die mag de vergane schoenzolen van LBJ niet eens kussen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214500270
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 23:52 schreef zalkc het volgende:

[..]
gewoon allemaal, kijken of de pleuris ook echt uitbreekt als er maar 3 man kan stemmen.
Denk dat ze dan Trump gewoon als winnaar uitroepen ofzo.
  Overall beste user 2022 donderdag 1 augustus 2024 @ 00:04:58 #203
3928 Ulx
pi_214500278
twitter

Wat een raar figuur is die Trump. Blijkbaar mag je van hem politieagenten aanvallen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 1 augustus 2024 @ 00:24:29 #204
3928 Ulx
pi_214500446
Zijn team haalde Trump sneller van het podium dan toen bij die schietpartij lees ik net. Is het echt zo'n afgang geworden?
  donderdag 1 augustus 2024 @ 00:27:37 #205
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_214500467
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 00:24 schreef Ulx het volgende:
Zijn team haalde Trump sneller van het podium dan toen bij die schietpartij lees ik net. Is het echt zo'n afgang geworden?
Een echte MAGA zal het anders zien, maar het was niet bepaald zijn beste optreden...
pi_214500803
twitter
pi_214500970
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 00:27 schreef zalkc het volgende:

[..]
Een echte MAGA zal het anders zien, maar het was niet bepaald zijn beste optreden...
Hoeveel goede optredens heeft hij dan gehad?

Er is gewoon weinig veranderd. En minder fanatieke MAGA's zullen de vragenstelster (inclusief desnoods huidskleur) ook snel onderdeel maken van de 'heksenjacht' door de Democraten en ander 'gespuis'.
Voor mij was Trump in zijn gewone onsmakelijke doen. Dat heeft in de afgelopen 9 jaar nog niet tot dramatische dalingen in zijn verkiesbaarheid geleid. Helaas.
  Overall beste user 2022 donderdag 1 augustus 2024 @ 08:43:59 #208
3928 Ulx
pi_214501807
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 04:24 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Hoeveel goede optredens heeft hij dan gehad?

Er is gewoon weinig veranderd. En minder fanatieke MAGA's zullen de vragenstelster (inclusief desnoods huidskleur) ook snel onderdeel maken van de 'heksenjacht' door de Democraten en ander 'gespuis'.
Voor mij was Trump in zijn gewone onsmakelijke doen. Dat heeft in de afgelopen 9 jaar nog niet tot dramatische dalingen in zijn verkiesbaarheid geleid. Helaas.
MAGA's -ook wel deplorables genoemd- zijn niet in play. Die lui willen om wat voor reden dan ook Trump.
Zijn verkiesbaarheid is behoorlijk gedaald. De man is niet populair.

Het beeld is vertekend want hij heeft een lawaaimachine om zich heen en de pers pakt hem vaak met fluwelen handschoenen aan. En hier gebeurde dat niet. Hier kreeg hij gewoon moeilijke vragen en werden non-antwoorden niet kritiekloos geslikt. En meneer ging direct op zijn bek.
pi_214501834
Eens even zoeken of dat interview in zijn geheel ergens te vinden is.
pi_214502047
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 08:47 schreef xpompompomx het volgende:
Eens even zoeken of dat interview in zijn geheel ergens te vinden is.
Zeker. Staat hierboven. Bij cnn.
Post # 187
pi_214502168
Al tijdens het gesprek liepen donaties binnen bij Dems.

Nou heb ik dat nooit gedaan: blijkbaar kan ‘men’ de data analyseren naar bron. Bijv. First time donors ever. Etc.
Moet men dan een lijstje invullen bij overmaken? Kunnen ze mailadres/ namen/anoniem? en rek.nmrs matchen?
Hoe werkt dat? # naef
Als ik doneer of een petitie teken, doe ik dat digitaal anoniem. Denk ik.

twitter
pi_214502294
Vader Donald Harris ( leeft): met wel een echte Amerikaanse voornaam.
twitter
  Moderator donderdag 1 augustus 2024 @ 09:29:24 #213
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214502300
quote:

[ x ]
:o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 1 augustus 2024 @ 09:35:49 #214
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_214502400

Makes sense. :P
pi_214502411

Nog wat rare uitspraken van Trump

Trump:
quote:
"A lot of the journalists in this room, are black."
Goh wat gek op een "National Association of Black Journalists convention" :?

Trump:
quote:
Millions and millions are comming from the border and taking black jobs
Vragensteller: "what is a black job" ??

Trump:
quote:
Anybody that has a job
Vragensteller: "allright" en gelach vanuit de zaal
pi_214502498
Ah daarom is dus Trump bang voor Harris dat deze vrouw zijn black job gaat krijgen. :D
pi_214502551
Dit is serieus een angstig vooruitzicht.
Nou vermoed ik, dat trump het karakter heeft met bijkomende trekjes om aan te blijven.
Tis een doorzetter. Een self made man. Sic.
twitter
pi_214502683
Dit is ook een parel-tje 😂
Fijne dag allen.

twitter
pi_214502762
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 09:44 schreef AnneX het volgende:
Nou vermoed ik, dat trump het karakter heeft met bijkomende trekjes om aan te blijven.
[ x ]
Verwacht niet dat Trump uit zichzelf met de race gaat stoppen. Of iemand moet hem heel veel geld aanbieden en de belofte dat ze alles eraan gaan doen om hem uit de gevangenis te houden als ze winnen.

En iemand slimmer dan Trump vinden is makkelijk, maar als het Trump fans om slimme kandidaten ging was Trump nooit zo populair geweest. Desantis was iemand die "slimmer en valser" was dan Trump, maar die gaat geen presidentverkiezing winnen.
pi_214502941
Wie heeft/hebben zo veel vrijliggende gelden, dat zij de boetes kunnen betalen. n hem uit het gevang - if ever - houden.

Hopelijk heeft Melania met zoon een goeie deal om haar tasjes van $ 10.000 te betalen. En het flatje.

Goed. Verder ging ik wat gezonde dingen doen vandaag.
pi_214502964
Hij heeft zich weer lekker misdragen zie ik. Mixed race is ook erg moeilijk te begrijpen voor MAGA-volk.
pi_214503101
twitter

Een nazi-vergelijking is niet op zijn plaats hier ?
pi_214503339
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 09:54 schreef AnneX het volgende:
Fijne dag allen.

[ x ]
Die uitnodiging zou ik on-mid-del-lijk accepteren als ik haar was. Vragen en antwoorden naderhand openbaar graag.
  Overall beste user 2022 donderdag 1 augustus 2024 @ 10:43:05 #224
3928 Ulx
pi_214503467
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 09:44 schreef AnneX het volgende:
[ x ]
Zoals Vance?
pi_214504332
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 09:54 schreef AnneX het volgende:
Fijne dag allen.

[ x ]
Blijft bijzonder hoe trots die man is op dat cognitieve testje dat hij een keer met succes heeft afgerond. Hij lijkt oprecht te denken dat hem dat een of ander genie maakt.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 11:33:58 #226
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214504343
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 12:02 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat heeft met het gevoel van onoverwinnelijkheid te maken.
Je moet namelijk goed begrijpen: Trump heeft in zijn hele leven nog NOOIT verloren.
Vandaar dat hij in 1 opzicht altijd WEL eerlijk is: hij laat zich volledig in zijn kaarten kijken, want hij heeft helemaal niets of niemand te vrezen. Als hij iemand de huid volscheldt, heeft hij groot gelijk en recht van schelden. Hij kan klinkklare onbewezen prietpraat verkopen, want iedere tegenspraak is toch fake news of onderdeel van een complot. En het lukt hem - in zijn politieke loopbaan - dus al zo'n kleine 10 jaar om heel veel mensen binnen de GOP daarvan te overtuigen. Vandaar: de popular vote voor Hillary is fake news, in 2020 zijn de verkiezingen gestolen, alle rechtszaken zijn onderdeel van een heksenjacht in het kader van een groot extreem-links complot, et cetera et cetera. En nagenoeg niemand binnen de GOP durft hem tegen te spreken om zijn/haar stoeltje niet kwijt te raken. Plus: ongeveer de helft van de bevolking gelooft zijn verhaal, of zal in elk geval op hem stemmen omdat ze nu eenmaal een spuughekel hebben aan alles wat 0,1% linkser is dan de familie McCain.
Maar Trump is juist degene die zich er wanhopig van probeert te distantieren. Het zijn juist degen die gebruik van hem maken die het open en bloot lopen te verkondigen wat ze willen doen.

Een beetje of je je aanvalsplan als leger maanden vooraf naar de tegenstander stuurt.
pi_214504692
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 11:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Blijft bijzonder hoe trots die man is op dat cognitieve testje dat hij een keer met succes heeft afgerond. Hij lijkt oprecht te denken dat hem dat een of ander genie maakt.
Ja maar het waren ook wel erg moeilijke woorden om te onthouden hoor ;(
'Person. Woman. Man. Camera. TV.'
pi_214504851
quote:

[..]
Een dementie-testje. Dieren herkennen, wat somnetjes en 5 woorden zonder verband na enkel minuten kunnen herhalen.
  Moderator donderdag 1 augustus 2024 @ 11:55:34 #229
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214504921
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 11:52 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Een dementie-testje. Dieren herkennen, wat somnetjes en 5 woorden zonder verband na enkel minuten kunnen herhalen.
Dat laatste is onmogelijk, als alle 5 woorden in het rijtje staan is het feit dat ze in het rijtje staan al een verband.
pi_214504950
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 11:52 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Het laat naar mijn idee vooral ook zien dat die man al decennia in een bubbel leeft en wordt omringd door figuren die z'n kont likken en hem vertellen hoe slim en geweldig hij is.

Je ziet aan alles dat de man niet nieuwsgierig is, nooit een boek leest, berhaupt zelden leest. Dat zou voor mij al reden genoeg zijn om niet op hem te stemmen. Geen boeken lezen is voor mij onvergeeflijk.
pi_214505316
quote:

[..]
En dan die leugen/fantasie van hem dat alle dokters diep onder de indruk waren, nog nooit had iemand al die vragen goed beantwoord.
Цой жив
pi_214505858
Laten we wel wezen: de meerderheid van de users die in deze reeks post is intelligenter en meer belezen dan Trump. Met uitzondering wellicht van de Trumpisten die hier af en toe opduiken, want je moet wel een oerdomme totaalidioot zijn wil je in dit stadium nog fan zijn van die man.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 12:44:42 #233
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_214506141
Onderschat 'm niet.
pi_214506316
quote:
88s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 11:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dat laatste is onmogelijk, als alle 5 woorden in het rijtje staan is het feit dat ze in het rijtje staan al een verband.
Kikker, radio, eik, kerk, matroos. Of de boodschappenlijst van Max…(daar is het verband natuurlijk dat het allemaal te koop is, maar het zijn er dan 8 en geen 5). Maar de woorden person, man, woman, camera, tv heeft Trump zelf ter plekke verzonnen. Het was iets van een dier, een plant of boom, een gebouw, een beroep, een ding, zonder verband tussen de genoemde zaken, behalve misschien vergezocht of iets dat je zelf verzint om het te onthouden, zoals: de matroos vertelde in een radioprogramma dat in de kerk werd opgenomen over boomkikkers in eiken.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 13:07:17 #235
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_214506431
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
Laten we wel wezen: de meerderheid van de users die in deze reeks post is intelligenter en meer belezen dan Trump. Met uitzondering wellicht van de Trumpisten die hier af en toe opduiken, want je moet wel een oerdomme totaalidioot zijn wil je in dit stadium nog fan zijn van die man.
Dat is ook het uiterste grappige fenomeen in het Kamala Harris topic waar Trumpanzees heel veel moeite hebben met een kandidaat met drie academische titels en een vracht aan bestuurlijke ervaring zonder ook maar een moment te kunnen beargumenteren waarom dat dan is. Maar het heeft niets met sekse of afkomst te maken hoor, natuurlijk niet!
pi_214506433
quote:
pi_214506439
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:08 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
En dan die leugen/fantasie van hem dat alle dokters diep onder de indruk waren, nog nooit had iemand al die vragen goed beantwoord.
Zoals hij ook de sportleraren op school verbaasd liet staan over zijn baseball-talent.
twitter

twitter

[ Bericht 20% gewijzigd door la_perle_rouge op 01-08-2024 13:23:46 ]
pi_214506825
Bestaat er al een satirische primates for trump groep waar een soort van andere van Duin met de Jaap aap wat praat? :P
pi_214506865
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 13:07 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Dat is ook het uiterste grappige fenomeen in het Kamala Harris topic waar Trumpanzees heel veel moeite hebben met een kandidaat met drie academische titels en een vracht aan bestuurlijke ervaring zonder ook maar een moment te kunnen beargumenteren waarom dat dan is. Maar het heeft niets met sekse of afkomst te maken hoor, natuurlijk niet!
Jamaar ze wisselde van accent!1!1

(wat zoveel mensen doen, ik ook, en ook nog eens zonder dat ze het doorhebben)
  Moderator donderdag 1 augustus 2024 @ 13:50:29 #241
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214506874
quote:
Dat zeg je ook alleen maar omdat je anti trump bent, #echokamer, ik mag hier ook nooit zeggen wat ik wil, ;( jullie zijn stom :6
pi_214506891
quote:
12s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dat zeg je ook alleen maar omdat je anti trump bent, #echokamer, ik mag hier ook nooit zeggen wat ik wil, ;( jullie zijn stom :6
TDS!!! TDS!!!
pi_214506946
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:44 schreef Hyperdude het volgende:
Onderschat 'm niet.
Trump is gehaaid, doortrapt. Hij voelt instinctief aan hoe hij de grieven van de massa moet bespelen.

Maar hij is niet intelligent, dat werd gisteren voor de zoveelste keer duidelijk. Als hij wordt bevraagd door die sneue hielenlikkers van FOX of Newsmax, dan redt hij zich doorgaans wel. Die interviewers houden hem de hand boven het hoofd, vragen niet door en kauwen soms zelfs voor wat hij moet zeggen. Ze helpen hem een handje.

Maar gisteren werd Trump voor de verandering echt kritisch bevraagd door interviewers die zich niet van de wijs lieten brengen door z'n omslachtige gelul. En dan zie je meteen dat hij nul inhoud heeft en zich moet bedienen van halfbakken persoonlijk aanvallen. Meer heeft hij niet.

En z'n aanpak werkt hoor. Een aanzienlijk deel van het Amerikaanse electoraat is er gevoelig voor. Dat komt ofwel doordat ze zelf nog dommer zijn dan Trump of omdat ze The Donald zien als een means to an end.
pi_214506949
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 13:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Trump zou deze prent niet snappen.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 14:00:22 #245
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214506996
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

Je ziet aan alles dat de man niet nieuwsgierig is, nooit een boek leest, berhaupt zelden leest. Dat zou voor mij al reden genoeg zijn om niet op hem te stemmen. Geen boeken lezen is voor mij onvergeeflijk.
Hij kijkt alleen maar TV en dan alleen zenders zoals FOX, waarna hij boze berichtjes op zijn eigen social media platform plaatst.

quote:

[..]
Maar dat is typisch narcisme he, dat zelf opblazen van zijn ego continue. Look at how fantastic I am, I am better than anyone else, it''s amazing!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214507047
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:44 schreef Hyperdude het volgende:
Onderschat 'm niet.
Sommige dingen kan hij heel goed.

Een glas water met 1 hand drinken bijvoorbeeld:
https://www.independent.c(...)-video-a9577836.html
Цой жив
pi_214507052
quote:

[..]
Oh jee…is dat een topic?
Daar moet ik wegblijven dus.
pi_214507188
Video waarom Donald Trump's neef, Fred, niet op zijn oom gaat stemmen maar op Harris.

https://edition.cnn.com/2(...)s-harris-ebof-digvid
pi_214507572
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 13:22 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]
Dat was de family Black toch?
pi_214508507
Nog een optie uit trumps handen: gevangenenruil onder Biden’s administration _O_
Triest dat Navalny het niet heeft gered.

En al die Russische duiders en analisten hier in Nederland, Europa en overal over wie, wanneer en reden. :R
  donderdag 1 augustus 2024 @ 15:55:35 #251
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214508538
quote:

[..]
Vrouwen met een mening zijn hysterisch en blijkbaar maken we vrouwen tegenwoordig zwart. Misschien moeten ze eisen dat Harris luve op tv haar schmink eraf wast. Openheid van zaken en vooral niet op identiteit focussen, zo rollen de goudeerlijke Trump-fans.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_214508574
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:52 schreef AnneX het volgende:
Nog een optie uit trumps handen: gevangenenruil onder Biden’s administration _O_

En al die Russische duiders en analisten hier in Nederland, Europa en overal over wie, wanneer en reden. :R
Navalny was ook een smeerlap.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 15:58:41 #253
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_214508578
quote:

[..]
Juist, daarnaast heeft hij het lichaam van een topfitte basketballer op NBA-niveau!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 1 augustus 2024 @ 16:03:24 #254
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214508660
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 13:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Trump is gehaaid, doortrapt. Hij voelt instinctief aan hoe hij de grieven van de massa moet bespelen.

Maar hij is niet intelligent, dat werd gisteren voor de zoveelste keer duidelijk. Als hij wordt bevraagd door die sneue hielenlikkers van FOX of Newsmax, dan redt hij zich doorgaans wel. Die interviewers houden hem de hand boven het hoofd, vragen niet door en kauwen soms zelfs voor wat hij moet zeggen. Ze helpen hem een handje.

Maar gisteren werd Trump voor de verandering echt kritisch bevraagd door interviewers die zich niet van de wijs lieten brengen door z'n omslachtige gelul. En dan zie je meteen dat hij nul inhoud heeft en zich moet bedienen van halfbakken persoonlijk aanvallen. Meer heeft hij niet.

En z'n aanpak werkt hoor. Een aanzienlijk deel van het Amerikaanse electoraat is er gevoelig voor. Dat komt ofwel doordat ze zelf nog dommer zijn dan Trump of omdat ze The Donald zien als een means to an end.
Dat geldt toch ook voor Nederland. Zijn al die maatpakken van een politici die aan het kamperen waren bij OP1 nou zo slim of werd alles voor ze voorgekauwd?

Idem dito voor wat er gebeurde tijdens de laatste verkiezingen van de Tweede Kamer hij het debat van Sbs 6 waar Wilders steun kreeg van het publiek en Frans Timmermans de schijn tegen
  donderdag 1 augustus 2024 @ 16:05:12 #255
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214508683
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:52 schreef AnneX het volgende:

Navalny zou nooit ingeruild worden. Een Russische staatsburger naar de VS? Dat is Putin's doodsvonnis. Zelfs de oppositie daar zou er erg kritisch op zijn.

Dan kon Navalny beter in Duitsland blijven
pi_214508737
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:03 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dat geldt toch ook voor Nederland. Zijn al die maatpakken van een politici die aan het kamperen waren bij OP1 nou zo slim of werd alles voor ze voorgekauwd?

Idem dito voor wat er gebeurde tijdens de laatste verkiezingen van de Tweede Kamer hij het debat van Sbs 6 waar Wilders steun kreeg van het publiek en Frans Timmermans de schijn tegen
Het gros van de Nederlandse politici is op z'n minst belezen en heeft een redelijke opleiding op zak. Verder ken ik redelijk wat politici persoonlijk en dat zijn over het algemeen tamelijk intelligente figuren.
pi_214508821
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:58 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Navalny was ook een smeerlap.
Joh. Dat wist ik niet.
Terecht dat hij wegrotte in een gulag. Toch!?
/s
pi_214508839
twitter

Republikein Hogan was ook niet te spreken over Trump's optreden.

Waarschijnlijk is hij in Trump's ogen een "Rino"
pi_214508876
Zelfs Tuberville (?) wou er geen woord aan wijden.

Trump heeft (deels) geluk, na vanmorgen is de aandacht van zijn ( en de campaign) mega miskleun alweer verschoven naar de prisoners swap.
En naar het WH en naar Biden, met ws Harris ernaast. 🇺🇸

#fff voetbal Amerikaanse media.
pi_214508946
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:11 schreef AnneX het volgende:

[..]
Joh. Dat wist ik niet.
Terecht dat hij wegrotte in een gulag. Toch!?
/s
Hij was in ieder geval voorstander van de Krim bij Rusland, dan mag je van mij naar de Gulag.
pi_214508964
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:05 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Navalny zou nooit ingeruild worden. Een Russische staatsburger naar de VS? Dat is Putin's doodsvonnis. Zelfs de oppositie daar zou er erg kritisch op zijn.

De geruchten zijn nu volgens mij dat er wel Russische staatsburgers geruild gaan worden. Maar niets is nog zeker.
pi_214509461
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 10:10 schreef AnneX het volgende:
Verder ging ik wat gezonde dingen doen vandaag.
Tip: kijk dat NBAJ-gesprek nog maar een keer. Lachen is gezond.
pi_214509937
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 13:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is intelligentie?

Jij hebt er een rigide beeld van, iemand met een hoog diploma die van lezen houd? Die is intelligent!

Terwijl het in de samenleving vaak om andere dingen gaat, goed leiding kunnen geven, de behoeftes van anderen aanvoelen, de aandacht kunnen opeisen. Allemaal dingen die in mijn ogen ook onder intelligentie vallen. Maar niet bij het standaard hoog IQ-verhaal horen.
  Overall beste user 2022 donderdag 1 augustus 2024 @ 17:32:11 #265
3928 Ulx
pi_214510016
twitter

Donold ziet de voorsprong verdampen.
pi_214510113
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 11:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar Trump is juist degene die zich er wanhopig van probeert te distantieren. Het zijn juist degen die gebruik van hem maken die het open en bloot lopen te verkondigen wat ze willen doen.

Een beetje of je je aanvalsplan als leger maanden vooraf naar de tegenstander stuurt.
Hij distantieert zich helemaal nergens van.
Hij blijft vaag bij potentile tegenstanders of scherpe doorvragers.
"Maybe."
"I don't know, could be."
"We'll see."

Maar bij de eerstvolgende rally gaat-ie gewoon weer los en staat hij weer open en bloot te verkondigen wat hij wil doen.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 17:42:07 #267
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214510148
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het gros van de Nederlandse politici is op z'n minst belezen en heeft een redelijke opleiding op zak. Verder ken ik redelijk wat politici persoonlijk en dat zijn over het algemeen tamelijk intelligente figuren.
Wat versta je onder intelligent?
pi_214510161
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 08:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
MAGA's -ook wel deplorables genoemd- zijn niet in play. Die lui willen om wat voor reden dan ook Trump.
Zijn verkiesbaarheid is behoorlijk gedaald. De man is niet populair.

Het beeld is vertekend want hij heeft een lawaaimachine om zich heen en de pers pakt hem vaak met fluwelen handschoenen aan. En hier gebeurde dat niet. Hier kreeg hij gewoon moeilijke vragen en werden non-antwoorden niet kritiekloos geslikt. En meneer ging direct op zijn bek.
Hij heeft wel vaker chagrijnig, afhoudend en ingehouden woedend bij interviews gezeten.
Zelfs bij FOX, als een echte ouderwetse conservatieve interviewer Trump daar vragen stelde over zijn geopolitieke fratsen.

Maar bij de eerstvolgende rally gaat hij hoogst waarschijnlijk deze scherp doorvragende mevrouw - net als altijd al gebeurt - gewoon weer affakkelen.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 17:43:38 #269
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214510167
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 17:39 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Hij distantieert zich helemaal nergens van.
Hij blijft vaag bij potentile tegenstanders of scherpe doorvragers.
"Maybe."
"I don't know, could be."
"We'll see."

Maar bij de eerstvolgende rally gaat-ie gewoon weer los en staat hij weer open en bloot te verkondigen wat hij wil doen.
Nou hij lijkt toch wel door te hebben dat het electoraal niet lekker ligt
https://kijknaar.tv/aflev(...)-dit-is-project-2025

Maar zijn minions poken het steeds lekker op waardoor het blijft kleven.
  Overall beste user 2022 donderdag 1 augustus 2024 @ 17:44:59 #270
3928 Ulx
pi_214510188
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 17:43 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Hij heeft wel vaker chagrijnig, afhoudend en ingehouden woedend bij interviews gezeten.
Zelfs bij FOX, als een echte ouderwetse conservatieve interviewer Trump daar vragen stelde over zijn geopolitieke fratsen.

Maar bij de eerstvolgende rally gaat hij hoogst waarschijnlijk deze scherp doorvragende mevrouw - net als altijd al gebeurt - gewoon weer affakkelen.
Hij gaat dus hetzelfde saaie uitgekauwde riedeltje afdraaien. Heeft de man geen nieuwe ideen of zo?
pi_214510205
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:05 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Navalny wilde zelf helemaal niet naar het buitenland.
Hij zat verhoudingsgewijs veilig. Hij is zelf weer naar Rusland gegaan. En hij wist wat er daar met hem zou gebeuren.
pi_214510308
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 17:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hij gaat dus hetzelfde saaie uitgekauwde riedeltje afdraaien. Heeft de man geen nieuwe ideen of zo?
Dat zei ik dus.
Er is de afgelopen 9 jaar bar weinig anders geworden aan Trump.

Maar hij zal uiteraard wel flink balen dat Sleepy Joe nu zijn tegenstander niet meer is.
Nochtans heeft zijn eigen klup nog 3 maanden om alle vuilnis - desnoods voor 99% bij elkaar verzonnen - over Harris (en haar eventuele VP) naar boven te halen.
Ik vrees dat je niet wilt weten hoeveel Amerikanen zullen gaan huiveren wanneer hij als een soort mantra "Kamala is een extreem-linkse communistische dictator-in-spe" gaat afsteken en gaat blijven herhalen, Je kunt wel denken dat de MAGA;s niet 'in play' zijn, maar ze hebben de GOP nog steeds in hun greep en er zijn nog zat 'gewone' Republikeinse (volks)vertegenwoordigers die nog altijd liever Trump dan Harris als president zien. En die gaan hem dan - zoals de afgelopen 9 jaar nagenoeg standaard gebeurt - toch weer steunen in zijn geleuter.

Er is nog niks beslist.
Er is alleen - mijns inziens - voor de Democraten een meer serieuze hoop op een overwinning gekomen, nu Biden een stap opzij heeft gedaan.
  Overall beste user 2022 donderdag 1 augustus 2024 @ 18:02:08 #273
3928 Ulx
pi_214510391
Probleem is dat Trump dan vooral nog meer over zal komen als een ouwe racistische lul
pi_214510451
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 18:02 schreef Ulx het volgende:
Probleem is dat Trump dan vooral nog meer over zal komen als een ouwe racistische lul
Dat was vanaf 2015/2016 al zo.
En daarvoor ook al, met zijn gezeur over Obama en valse geboortebewijzen en wat al niet.
Vandaar dat velen altijd dachten (en blijkbaar blijven denken) dat hij als kanshebber op een hoge bestuurlijke functie sowieso niet serieus te nemen is.

De praktijk bewijst echter al 9 jaar anders.
Hij komt altijd over zoals hij is, en in de peilingen staan hij en Harris nagenoeg gelijk, nadat Trump ten opzichte van Biden steeds meer leek uit te lopen. Harris heeft nu het momentum overgenomen. That's all. We moeten nog 3 maanden.
pi_214510672
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 17:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat is intelligentie?

Jij hebt er een rigide beeld van, iemand met een hoog diploma die van lezen houd? Die is intelligent!

Terwijl het in de samenleving vaak om andere dingen gaat, goed leiding kunnen geven, de behoeftes van anderen aanvoelen, de aandacht kunnen opeisen. Allemaal dingen die in mijn ogen ook onder intelligentie vallen. Maar niet bij het standaard hoog IQ-verhaal horen.
Dan haal je het woord 'intelligent' toch gewoon weg en focus je je op de eigenschappen die ik benoem in die post. Ik vind zo'n term totaal niet interessant.

Mijn punt is vooral dat Trump op vrijwel alle wenselijke menselijke eigenschappen ernstig tekortschiet.
pi_214510673
twitter

twitter
pi_214510818
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 17:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou hij lijkt toch wel door te hebben dat het electoraal niet lekker ligt
https://kijknaar.tv/aflev(...)-dit-is-project-2025

Maar zijn minions poken het steeds lekker op waardoor het blijft kleven.
Dit linkje zegt mij niets.
Het bevestigt hooguit dat Project 2025 grotendeels dingen wil die Trump ook wil (en ook al vaak heeft verkondigd).
Dat het verhaal hem niet altijd goed uitkomt, is een ander verhaal.
Maar als hij de nieuwe president wordt, en de Republikeinen krijgen de meerderheden in het Congres, dan gaat het stuiven. Daarvan ben ik overtuigd. Tenzij plotseling de GOP alsnog MAGA de rug terugkeert. Maar die hoop heb ik al 9 jaar, en dat blijkt al 9 jaar vergeefs.

Doordat zijn 'minions' het blijven herhalen, zullen de superconservatie kiezers op Trump kiezen.
Doordat Trump het verbaal dan weer afzwakt tijdens de campagne, zullen conservatieven die nog steeds geloven in het huidige systeem, ook op hem stemmen, in de hoop dat het gaat meevallen. En hun GOP-vertegenwoordigers zullen de kiezers blijven voorhouden dat Trump nog altijd met voorsprong de beste keuze is (zoals we bijvoorbeeld zien bij Nikki Haley).
Want voor die laatste groep geldt: ALLES beter dan iemand die maar 0,1% linkser is dan de familie McCain.
pi_214511009
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 18:31 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dit linkje zegt mij niets.
Het bevestigt hooguit dat Project 2025 grotendeels dingen wil die Trump ook wil (en ook al vaak heeft verkondigd).
Dat het verhaal hem niet altijd goed uitkomt, is een ander verhaal.
Maar als hij de nieuwe president wordt, en de Republikeinen krijgen de meerderheden in het Congres, dan gaat het stuiven. Daarvan ben ik overtuigd. Tenzij plotseling de GOP alsnog MAGA de rug terugkeert. Maar die hoop heb ik al 9 jaar, en dat blijkt al 9 jaar vergeefs.

Doordat zijn 'minions' het blijven herhalen, zullen de superconservatie kiezers op Trump kiezen.
Doordat Trump het verbaal dan weer afzwakt tijdens de campagne, zullen conservatieven die nog steeds geloven in het huidige systeem, ook op hem stemmen, in de hoop dat het gaat meevallen. En hun GOP-vertegenwoordigers zullen de kiezers blijven voorhouden dat Trump nog altijd met voorsprong de beste keuze is (zoals we bijvoorbeeld zien bij Nikki Haley).
Want voor die laatste groep geldt: ALLES beter dan iemand die maar 0,1% linkser is dan de familie McCain.
Trump liegt.

Als hij nu zegt "Ik heb niks met Project 2025 te maken" dan is dat gewoon een leugen tenzij zijn eerdere uitspraak dat de Heritage Foundation een plan voor zijn 2e termijn schreef (zijn woorden) een leugen was.

Het meeste waarschijnlijke is dat het allebei leugens zijn en dat Project 2025 zodra hij aan de macht is grotendeels een blauwdruk van zijn Presidentschap gaat zijn. Heritage doet ook de vetting en opleiding van aankomende Trump benoemingen, overigens.
pi_214511280
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 18:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Trump liegt.

Als hij nu zegt "Ik heb niks met Project 2025 te maken" dan is dat gewoon een leugen tenzij zijn eerdere uitspraak dat de Heritage Foundation een plan voor zijn 2e termijn schreef (zijn woorden) een leugen was.

Het meeste waarschijnlijke is dat het allebei leugens zijn en dat Project 2025 zodra hij aan de macht is grotendeels een blauwdruk van zijn Presidentschap gaat zijn. Heritage doet ook de vetting en opleiding van aankomende Trump benoemingen, overigens.
Ja.
Trump liegt.
Hij zwakt het verbaal af en toe wat af om de meer gematigden binnen te houden.
En Nikki helpt hem braaf bij dat werk. En ze zal de enige niet zijn (en blijven).

De GOP = MAGA.
Claimen dat de MAGA's niet 'in play' zijn, is naef. Het is al 9 jaar bewezen naef.
pi_214511405
quote:
3s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 16:48 schreef chibibo het volgende:

[..]
Tip: kijk dat NBAJ-gesprek nog maar een keer. Lachen is gezond.
Ergeren niet zo.

Dus Bidenzit lekker thuis te relaxen met familie.
Bereidt ondertussen toch maar zijn afscheid voor en…en..en…hij doet de laatste gesprekken hier en daar over een gevangen ruil.
_O_
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 augustus 2024 @ 19:29:57 #281
862 Arcee
Look closer
pi_214511765
quote:
Buttigieg ^O^
  Overall beste user 2022 donderdag 1 augustus 2024 @ 19:35:43 #282
3928 Ulx
pi_214511860
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 18:07 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat was vanaf 2015/2016 al zo.
En daarvoor ook al, met zijn gezeur over Obama en valse geboortebewijzen en wat al niet.
Vandaar dat velen altijd dachten (en blijkbaar blijven denken) dat hij als kanshebber op een hoge bestuurlijke functie sowieso niet serieus te nemen is.

De praktijk bewijst echter al 9 jaar anders.
Hij komt altijd over zoals hij is, en in de peilingen staan hij en Harris nagenoeg gelijk, nadat Trump ten opzichte van Biden steeds meer leek uit te lopen. Harris heeft nu het momentum overgenomen. That's all. We moeten nog 3 maanden.
In 2016 dacht men dat het wel meeviel en hij zou wel in toom gehouden worden en hij zou advies ter harte nemen en blablabla. Nu weet men wel beter. Er is een reden dat veel GOP lui de afgelopen jaren verkiezingen verloren. Simpel MAGAMAGAMAGA roepen doet het niet meer. En Trump is weird. Een raaskallende oude man. De Dems hebben wel wat beters.
  donderdag 1 augustus 2024 @ 19:42:34 #283
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214511964
tvp
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214512006
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 18:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dan haal je het woord 'intelligent' toch gewoon weg en focus je je op de eigenschappen die ik benoem in die post. Ik vind zo'n term totaal niet interessant.

Mijn punt is vooral dat Trump op vrijwel alle wenselijke menselijke eigenschappen ernstig tekortschiet.
Hier ben ik het van een afstandje wel mee eens. Maar toch ga ik er wel goed op.

Hij is wel authenthiek. En dat waardeer ik meer dan politiek correct geneuzel bijvoorbeeld.
Dan krijg ik snel argwaan.
pi_214512055
En ook gelachen nog:
twitter
  donderdag 1 augustus 2024 @ 20:06:17 #286
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_214512350
quote:

[..]

ja, de VS is niet klaar voor een gekleurde vrouwelijke president n een homosexuele VP. Een van de twee zal nog wel gaan, beide niet. Hoe spijtig dat ook is.
pi_214512507
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 19:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
In 2016 dacht men dat het wel meeviel en hij zou wel in toom gehouden worden en hij zou advies ter harte nemen en blablabla. Nu weet men wel beter. Er is een reden dat veel GOP lui de afgelopen jaren verkiezingen verloren. Simpel MAGAMAGAMAGA roepen doet het niet meer. En Trump is weird. Een raaskallende oude man. De Dems hebben wel wat beters.
De mensen die dachten dat het destijds wel meeviel met Trump hadden - puur op 's mans uitspraken destijds - geen enkel feit om op te buigen. Hooguit konden ze zich het gewoon niet voorstellen.

Nogmaals: ondanks het feit dat Trump een raaskallende oude man was en is, zijn op dit moment de polls redelijk gelijk. Harris heeft nu het momentum. Maar de campagne duurt nog 3 maanden.

Ik vind dat jij nogal eens de neiging hebt om je eigen mening en overtuiging om te bouwen tot mening van de gemiddelde Amerikaanse kiezer. Het kan toch niet anders dat "iedereen" daar ook ziet dat de man niet goed snik is?
Over Trump zijn jij en ik het grotendeels eens. Maar Amerikaanse kiezers hebben hun eigen ideen. Het is een totaal ander land dan NL. En de gemiddelde Amerikaanse kiezer bestaat niet. Los van de vaste MAGA-kliek (die nog steeds ontzettend groot is en de partij in zijn greep houdt), zijn er - het is al vaker gezegd - nog zat andere Republikeinen die nog niet over hun lijk op een Democraat zouden stemmen. Dan nog liever Trump. Dat kunnen wij maar raar vinden, maar het is een realiteit. Het valt gewoon te hopen dat Harris haar momentum uitbouwt en de verkiezingen wint, en dat de Dems zich kunnen versterken in het Congres. Maar met herhaaldelijk claimen "Trump is gewoon gek en daarom wint hij niet" heb je hooguit een wens of verwachting uitgesproken. De man is met gemak de GOP-kandidaat geworden. Of dacht je dat ze daar geen betere alternatieven hadden? Zolang MAGA de GOP in de houdgreep heeft en gematigde Republikeinen in openbare uitingen en toespraken de potentile GOP-stemmer blijven aanmoedigen om op Trump te stemmen omdat 4 jaar Biden al "een ramp" was en dat het met Harris alleen maar erger wordt, is er nog niets definitiefs verloren voor Trump.

Nikki Haley heeft verbaal meerdere malen gehakt van Trump gemaakt het afgelopen jaar. Maar ze gaat wel op Trump stemmen en ze adviseert al haar supporters om hetzelfde te doen.

En die gang hebben de afgelopen 9 jaar heel veel 'gewone' Republikeinen gemaakt.

Als Trump en zijn team slim zijn betrekken ze Haley meer in het publieke debat. Maar Donald kan soms nukkig en haatdragend blijven tegen oude rivalen. Dus hopelijk laat hij haar maar wat aanmodderen. Dat is alleen maar gunstig voor Harris en de Dems.
pi_214512528
twitter

🔥🔥🔥
pi_214512546
quote:
6s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 20:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ x ]
🔥🔥🔥
Dat is in elk geval bemoedigend nieuws.
Hopen dat het zo blijft.
pi_214512778
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 19:45 schreef Sportex het volgende:

[..]

Hij is wel authenthiek. En dat waardeer ik meer dan politiek correct geneuzel bijvoorbeeld.
Heel leuk als een imbeciel 'authentiek' is, maar het blijft een imbeciel. Sterker, door die authenticiteit word je alleen maar meer met je neus op dat imbeciele gedrag gedrukt.
pi_214512863
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 20:15 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat is in elk geval bemoedigend nieuws.
Hopen dat het zo blijft.
Ik hoop dat de trend zo blijft, maar het mag nog wel wat meer. :s)
pi_214512894
quote:

[..]

We leven inderdaad in een tijd waarin "correct" whatever wordt gewantrouwd.
Gutmenschen, social justice warriors: het zijn allemaal scheldwoorden geworden.
En authentieke haters worden bewonderd.
Laten 'we' maar hopen dat we daar geen spijt van krijgen.
pi_214513686
quote:

[..]

Ik vraag me af wat je met authentiek hier bedoelt.
  Overall beste user 2022 donderdag 1 augustus 2024 @ 21:01:53 #294
3928 Ulx
pi_214513726
quote:
88s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 20:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik hoop dat de trend zo blijft, maar het mag nog wel wat meer. :s)
Ze is net een weekje bezig
  Overall beste user 2022 donderdag 1 augustus 2024 @ 21:07:49 #295
3928 Ulx
pi_214513883
quote:

[..]

Hij is niet authentiek. Trump is een psychopathische lul. Een of andere mafioso die dreigt je poten te breken als je niet snel betaalt is ook niet authentiek. Wat ga je zeggen als hij dat doet? "Nou, hij was er tenminste wel eerlijk over, dat pleit voor hem"
  Overall beste user 2022 donderdag 1 augustus 2024 @ 21:24:14 #296
3928 Ulx
pi_214514390
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 20:06 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
ja, de VS is niet klaar voor een gekleurde vrouwelijke president n een homosexuele VP. Een van de twee zal nog wel gaan, beide niet. Hoe spijtig dat ook is.
Maar ook niet voor een fascist samen met een theocraat. Dat willen de burgers ook niet.
pi_214514398
quote:

[..]

Als je bedoelt dat hij zijn hele leven al een narcistische oplichter is wiens enige doel zelfverrijking is qua macht, aanzien en rijkdom en het presidentschap daar niets aan veranderd heeft, ja dat klopt wel.
pi_214514604
Hitler en Stalin, die waren ook zo lekker authentiek.
pi_214514634
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 20:06 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
persoonlijk denk ik dat Harris Tim Walz erbij zou moeten vragen. Een wat gematigder figuur die de taal van het midden Westen spreekt en ook de middenbasis van de partij . bij de vorige cyclus was het precies andersom: een president die het midden aansprak en een VP die de progressieve Basis voor zich won. ik ben ook wel fan van Walz zijn humor. op een "kritische" vraag dat hij een veel te progressief scholenbeleid zou voeren antwoordde hij: "wat een monster ben ik eigenlijk h. ik geef kinderen te eten op school zodat ze met een volle maag in de schoolbanken zitten en dingen kunnen leren waarom het zo belangrijk is zelf keuzes te maken. Wat een schandaal eigenlijk."
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 1 augustus 2024 @ 21:36:13 #300
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214514640
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 21:34 schreef Monolith het volgende:
Hitler en Stalin, die waren ook zo lekker authentiek.
Nee joh, Hitler deed niet veel meer dan Dietrich Eckart napraten. :P .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 augustus 2024 @ 21:53:04 #301
862 Arcee
Look closer
pi_214514979
Vol. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')