Zoals hier zeggen de tegenstanders van spreidingswet, zoals deze regering, we gaan met EU praten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is een beetje zoals de spreidingswet hier, mensen willen een hardere oplossing dan waar Biden en Harris voor staan.
Ja, en daar heeft ze dus in gefaald. Het was gewoon een slechte opdracht die ze slecht heeft uitgevoerd, en is een aanvalsvector van de Trump-campagne. Dat is een van de grote problemen van Harris, zij zit voor altijd vast aan de Biden-administratie en het falen daarvan op een aantal punten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wie claimt dat illegale immigratie geen onderdeel is van grensproblematiek? De toestroom verminderen is een onderdeel van effectief beleid aldaar.
De toestroom uit de Northern Triangle is verminderd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, en daar heeft ze dus in gefaald. Het was gewoon een slechte opdracht die ze slecht heeft uitgevoerd, en is een aanvalsvector van de Trump-campagne. Dat is een van de grote problemen van Harris, zij zit voor altijd vast aan de Biden-administratie en het falen daarvan op een aantal punten.
Waar Harris dus niets mee te maken heeft. Als de campagne slim is gaan ze daar niet over beginnen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De toestroom uit de Northern Triangle is verminderd.
En in plaats van in een Pavlovreflex te schieten, wat vind je van het argument dat men zich beter kan richten op retentie dan acquisitie gezien het verloop?quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daarvoor was ze wel heel betrokken bij de grens, voornamelijk om te zorgen dat die open bleef.
[ x ]
Ze heeft wel geld en investeringen naar die landen gekregen. Joost mag weten hoeveel effect dat heeft gehad. Hoe zou je realistisch gezien dat meten? Toestroom kan in principe zelfs toenemen terwijl je maatregelen wel effect hebben, het is niet alsof je vanuit het Witte Huis een toverstokje hebt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waar Harris dus niets mee te maken heeft. Als de campagne slim is gaan ze daar niet over beginnen.
En als ik ipv in een Pavlov schieten netjes en beleefd aangeef dat ik niet gediend ben van mensen die, zoals nu al 2 keer in dit topic, eisen dat ik ergens antwoord op geef?quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
En in plaats van in een Pavlovreflex te schieten, wat vind je van het argument dat men zich beter kan richten op retentie dan acquisitie gezien het verloop?
In plaats van te berekenen of er nu 4000, 5000 of 8500 immigranten illegaal de grens oversteken, zou je ook in kunnen stellen dat illegaal de grens passeren sowieso betekent dat je geen recht heb op een asielprocedure.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
Onder de wet zouden opgepakte illegalen, zelfs als ze asielzoeken, het land uitgegooid kunnen worden. Het wordt niet veel harder dan dat?!
Kritiek wat sommige Republikeinen hadden was dat die autoriteit automatisch triggerde bij 5000 illegale oversteken per dag per 7 dagen (of niet automatisch bij 4000 illegale oversteken per dag per 7 dagen) of 8500 op een enkele dag. Die kritiek is natuurlijk een beetje onzin beleidstechnisch gezien en je kunt altijd weer onderhandelen als het nodig blijkt. Het had de dag nadat het aangenomen de overheid de macht gegevevn tot het uitzetten van aangehouden illegale immigranten inclusief asielzoekers die de grens illegaal over hadden gestoken.
Dat is geen antwoord op de vraag.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En als ik ipv in een Pavlov schieten netjes en beleefd aangeef dat ik niet gediend ben van mensen die, zoals nu al 2 keer in dit topic, eisen dat ik ergens antwoord op geef?
Ik post even een oud feitje mbt Harris en de grens, meer niet.
Dit is te moeilijk man.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
En in plaats van in een Pavlovreflex te schieten, wat vind je van het argument dat men zich beter kan richten op retentie dan acquisitie gezien het verloop?
En dat slaat natuurlijk nergens op. Je kunt niet zomaar claimen dat iemand tegen grensbewaking is met een selectief gearceerd stukje tekst waarin iemand zegt dat een roep om meer agenten geen oplossing is als je ze niet eens kunt behouden en ze niet fatsoenlijk opgeleid zijn.quote:
Ik zie nu dat de tweeter het over agenten heeft idd, Trump had het over personnel. Als je meer personeel wil kan dat toch ook nieuwe instructeurs inhouden bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
En dat slaat natuurlijk nergens op. Je kunt niet zomaar claimen dat iemand tegen grensbewaking is met een selectief gearceerd stukje tekst waarin iemand zegt dat een roep om meer agenten geen oplossing is als je ze niet eens kunt behouden en ze niet fatsoenlijk opgeleid zijn.
Mijn werkgever roept ook om veel meer nieuwe collegas dan we kunnen binnenhalen. Kun je wel oplossen, maar dan moet je mensen zonder enige vorm van kwalificatie gelijk aan de slag laten gaan. Is het ook vrij snel gedaan met de behoefte aan nieuwe collegas natuurlijk.
Er was een plan maar werd door GOP onder invloed van Trump geblokkeerd. Kan ze prima de schuld aan geven.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, en daar heeft ze dus in gefaald. Het was gewoon een slechte opdracht die ze slecht heeft uitgevoerd, en is een aanvalsvector van de Trump-campagne. Dat is een van de grote problemen van Harris, zij zit voor altijd vast aan de Biden-administratie en het falen daarvan op een aantal punten.
Ik vraag me af of dat wel een goede strategie is, want Biden heeft daarna een executive order gegeven en dat heeft zeker effect gehad. De Republikeinen kunnen altijd zeggen dat Biden dat altijd al had kunnen doen zonder wet. Het is natuurlijk allemaal hypocrisie, maar dat is niet belangrijk in politiek.quote:Op woensdag 31 juli 2024 19:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ze heeft wel geld en investeringen naar die landen gekregen. Joost mag weten hoeveel effect dat heeft gehad. Hoe zou je realistisch gezien dat meten? Toestroom kan in principe zelfs toenemen terwijl je maatregelen wel effect hebben, het is niet alsof je vanuit het Witte Huis een toverstokje hebt.
Ik erken overigens wel dat ze electoraal kwestbaar is op dit punt. Dat blijkt wel.
Ze gaf overigens bij haar speech van afgelopen nacht bijna direct aan dat ze zich zou inspannen de grenswet -je weet wel, die van asielzoekers mogen uitzetten en veel meer geld naar grenspolitie en rechters (als ik me niet vergis) en afgeschoten door Trump- aangenomen te krijgen en te ondertekenen.
Hoe zou je in hemelsnaam als stemmer op man van het midden bij Trump uitkomen?quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:15 schreef luxerobots het volgende:
Biden was een man van het midden, Harris is toch wat linkser, dat maakt enthousiasme los, maar zorgt er ook voor dat kiezers weer naar Trump toe komen.
Het is eerder zo dat iemand die eerder thuisgebleven was, nu wel komt stemmen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoe zou je in hemelsnaam als stemmer op man van het midden bij Trump uitkomen?
Trump is een populist, verder is er een groep mensen die niet zo kijkt naar de poppetjes maar vooral naar de eigen situatie. Hamburgers waren de helft goedkoper in 2019 en toen was Trump president dus dan zal Trump wel beter zijn. Dat soort redenaties.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoe zou je in hemelsnaam als stemmer op man van het midden bij Trump uitkomen?
Wat een woordensmit is het ook.quote:“She was always of Indian heritage, and she was only promoting Indian heritage. I didn’t know she was Black until a number of years ago, when she happened to turn Black, and now she wants to be known as Black. So I don’t know, is she Indian or is she Black?” Trump said.
“I respect either one, but she obviously doesn’t, because she was Indian all the way, and then all of a sudden she made a turn and she went — she became a Black person,” he said. “I think somebody should look into that, too.”
Het gaat niet om 'mijn interpretatie', het gaat om wat Harris (en Menendez) stellen. Agenten gaat het niet zozeer over, maar over personeel. Roepen dat er 'meer mensen bij moeten' is gemakzuchtig. En dan kun je inderdaad gaan mekkeren als mensen het daar niet mee eens zijn uit het oogpunt van politiek gewin. Maar als je verloop de spuigaten uitloopt, je personeel de taken niet kan uitvoeren en ga zo maar door, dan heeft het niet zoveel zin om een of andere roep om meer personeel te gaan honereren.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zie nu dat de tweeter het over agenten heeft idd, Trump had het over personnel. Als je meer personeel wil kan dat toch ook nieuwe instructeurs inhouden bijvoorbeeld?
Trump wou meer funding, Kamela niet, en dat is even het punt. Ik vind jouw interpretatie niet helemaal correct dus. En ja, het is een politieke stok om mee te slaan van een republikein, maar dat lijkt me verder niet zo'n issue.
Ja, dat is wat ze stellen, en dat is dus maar de vraag of het ook zo is natuurlijk. Je kan niet ontkennen dat ze in het verleden nogal positief was over immigranten en dat ze niet illegaal zouden zijn etc.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat niet om 'mijn interpretatie', het gaat om wat Harris (en Menendez) stellen. Agenten gaat het niet zozeer over, maar over personeel. Roepen dat er 'meer mensen bij moeten' is gemakzuchtig. En dan kun je inderdaad gaan mekkeren als mensen het daar niet mee eens zijn uit het oogpunt van politiek gewin. Maar als je verloop de spuigaten uitloopt, je personeel de taken niet kan uitvoeren en ga zo maar door, dan heeft het niet zoveel zin om een of andere roep om meer personeel te gaan honereren.
Zou hier ook niet kunnen. Komt door hun geschiedenis van slavernij, segregatie en dat praktisch iedereen in feite roots in immigratie heeft en velen zich daarmee identificeren. Voor mensen met Europese voorouders is dat doorgaans wat meer iets als "Italiaans-Iers-Amerikaans" ofzo, maar dat is niet zo mogelijk voor de nazaten van de slaven van destijds.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:52 schreef Hyperdude het volgende:
Komen er ook nog aparte interviews voor Joden of Asians enzovoorts?![]()
Vind het maar raar dat "aparte" gedoe.
Als dit klopt is het wel echt schokkend. Ook als het niet bewust is.quote:
Bizar : So that new website that Georgia rolled out this week allowing you to delete a person‘s voter registration if you have their drivers license or Social Security number and DOB had a fun little glitch on Monday that lasted for about an hour.quote:
Neh, komt eerder door die rare obsessie met zgn 'focus groups'. Kijk maar eens naar polls van de laatste 10 jaar of zo.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zou hier ook niet kunnen. Komt door hun geschiedenis van slavernij, segregatie en dat praktisch iedereen in feite roots in immigratie heeft en velen zich daarmee identificeren. Voor mensen met Europese voorouders is dat doorgaans wat meer iets als "Italiaans-Iers-Amerikaans" ofzo, maar dat is niet zo mogelijk voor de nazaten van de slaven van destijds.
Ik loop wel wat langer mee dan 10 jaar.quote:Op woensdag 31 juli 2024 23:09 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Neh, komt eerder door die rare obsessie met zgn 'focus groups'. Kijk maar eens naar polls van de laatste 10 jaar of zo.
Natuurlijk leggen ze nu niet, per direct, het deactiveren van je kiezersregistratie stil. Sowieso een idioot idee, alsof het ineens heel logisch is dat hele volksstammen hun registratie zouden verwijderen, ik kan me eigenlijk geen enkele reden voor stellen om dat te doen, hooguit om van partij te switchen.quote:
gewoon allemaal, kijken of de pleuris ook echt uitbreekt als er maar 3 man kan stemmen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 22:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
Een hacker zou om een punt te maken eens moeten proberen iedereens registratie te verwijderen, te beginnen met wat Republikeinen in het Georgiaanse Senaat en Huis.
Van de week nog All The Way gekeken met Bryan Cranston als LBJ. Johnson was een bijzonder en indrukwekkend figuur.quote:Op woensdag 31 juli 2024 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Lyndon B. Johnson was trouwens de president die het meest heeft gedaan voor burgerrechten en armoedebestrijding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |