Waar stel ik dat Obama, Clinton of Biden foutloos en/of onberispelijk zijn geweest? Maar wat hebben ze gedaan waarmee de VS een slechter land of slechtere bondgenoot van ons is geworden? Wat hebben ze gedaan wat slechter was dan vader/zoon Bush of Reagan?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, als jij echt niet zou weten wat Obama, Clinton en nu Biden allemaal fout hebben gedaan, dat het onberispelijke politici zijn die feilloos waren dan lijk jij mij niet de aangewezen persoon om mij te les te lezen. FFS.
Zoveel kop in het zand lalalalalal roepen, daar kan niemand tegenop.
Het is gewoon vervelend dat iemand niet 100% alles uit het partijprogramma van Biden/Harris klakkeloos, kritiekloos overneemt, zo iemand moet maar even aantonen waardig te zijn om hier te mogen posten.
Ik denk dat er onder Trump-stemmers en de meest rechtse Republikeinen - zeker in het conservatieve zuiden - heel wat Amerikanen zullen zijn die zich beledigd zullen voelen als ze 'yank' of 'yankee' genoemd worden.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Post het dan gewoon embedded.
Reps zijn ook raar, ontken ik niet, maar voor de gemiddelde yank zijn dems raarder.
De oorspronkelijke Jan Kees:quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:31 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik denk dat er onder Trump-stemmers en de meest rechtse Republikeinen - zeker in het conservatieve zuiden - heel wat Amerikanen zullen zijn die zich beledigd zullen voelen als ze 'yank' of 'yankee' genoemd worden.
To foreigners, a Yankee is an American.
To Americans, a Yankee is a Northerner.
To Northerners, a Yankee is an Easterner.
To Easterners, a Yankee is a New Englander.
To New Englanders, a Yankee is a Vermonter.
And in Vermont, a Yankee is somebody who eats pie for breakfast.
E.B. White (1899-1985)
Het schijnt inderdaad dat het woord 'yankee' een verbastering is uit een 15e/16e eeuws Nederlands volksliedje.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
De oorspronkelijke Jan Kees:
[ afbeelding ]
En hier zegt ze het:quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:06 schreef AnneX het volgende:
Beetje stom van de man om het herhaaldelijk te zeggen. Of arrogant?
Hier staat het wat duidelijker:
[ x ]
Het sluit aan bij zijn al jaren terugkerende geleuter: als ik win, erken ik de uitslag. En als ik niet win, dan is er gefraudeerd. Dan zijn de votes "not certified" en/of de stemmen zijn gestolen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
En hier zegt ze het:
Maar dat Trump zegt de votes niet nodig te hebben is inderdaad wel erg raar.
Dat is de arrogantie van Trump . Hij fantaseert dat hij genoeg stemmen krijgt en dan zegt hij iets doms: ik heb jullie stemmen niet nodig. Van mij mag hij dat blijven roepen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
En hier zegt ze het:
Maar dat Trump zegt de votes niet nodig te hebben is inderdaad wel erg raar.
Ik vermoed dat Trump nog wel snugger genoeg is om binnen enige tijd tot het besef te komen dat het kiezen van J.D. Vance als running mate een enorme blunder was.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:05 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De American Dream is weer springlevend als zelfs de dorpsgek VP-kandidaat kan worden.
Los van de kiesmannen, ik denk dat Trump weer 46% van de popular vote gaat halen, net als in 2016 en 2020.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:55 schreef Toby56 het volgende:
Tot mijn persoonlijke opluchting is de steeds moeizamer opererende Biden geen tegenkandidaat meer. Ik hoop oprecht dat Harris (of een ander) gehakt maakt van D. Trump. En niet met een handvol percentages en kiesmannen, maar met een overdaad.
Toen Biden nog kandidaat was, was ik er serieus van overtuigd dat Trump een geweldige kans had om te winnen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Los van de kiesmannen, ik denk dat Trump weer 46% van de popular vote gaat halen, net als in 2016 en 2020.
J.D. Vance heeft het zeer positieve voorwoord geschreven voor het boek Dawn’s Early Light: Taking Back Washington to Save America van de bedenker van Project 2025, Kevin Roberts. Boek wordt a.s. september uitgegeven.quote:
De combinatie van Trump die zijn hand overspeelt en Harris die het midden verovert is wel genottelijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
J.D. Vance heeft het zeer positieve voorwoord geschreven voor het boek Dawn’s Early Light: Taking Back Washington to Save America van de bedenker van Project 2025, Kevin Roberts.
Maar dat ultraconservatieve geluid kan Trump serieus stemmen uit het 'midden' gaan kosten.
Laat ik het zo stellen: als Trump snugger is, schopt hij Vance er z.s.m. uit.
Fingers crossed (jawel!) dat hij niet snugger is.
Ik ga de zegeningen echter nog niet tellen voordat er gestemd is.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
De combinatie van Trump die zijn hand overspeelt en Harris die het midden verovert is wel genottelijk.
Trump zal er inderdaad geen enkele moeite mee hebben om Vance onder de bus te gooien, maar ik kan me niet echt een reden bedenken die niet ook bij Trump voor schade zal zorgen. Hij kan moeilijk zeggen: sorry, ik heb nu pas ontdekt dat ik een randdebiel heb aangewezen, ik ga een nieuwe poging wagen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Trump nog wel snugger genoeg is om binnen enige tijd tot het besef te komen dat het kiezen van J.D. Vance als running mate een enorme blunder was.
Ik sluit dan ook niet uit dat Vance er voor de verkiezingen nog uit wordt gemieterd.
Trump heeft in het verleden vaker "the best people" zonder pardon uit zijn team gemieterd, en ze daarna beledigd. En Vance doet hem meer schade aan dan hij zelf had kunnen doen.
Het probleem voor Trump is echter: het wordt steeds later. Biden stapte tamelijk laat op en dat is/was al een risico - dat de Dems gelukkig namen -, maar hoe langer Trump wacht met het verwijderen van Vance, des te beter dat is voor het Democratische kamp.
Sowieso kan ik nog niet echt zeggen dat er een hele radicale ommezwaai in de peilingen te zien valt.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik ga de zegeningen echter nog niet tellen voordat er gestemd is.
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso kan ik nog niet echt zeggen dat er een hele radicale ommezwaai in de peilingen te zien valt.
Dat laatste heeft hij echter al gedaan bij zoveel voormalige bondgenoten die een "fantastic job" deden en een dag later bij het vuilnis werden gezet en belachelijk werden gemaakt, en het heeft hem nooit veel verlies aan aanhang opgeleverd.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:27 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Trump zal er inderdaad geen enkele moeite mee hebben om Vance onder de bus te gooien, maar ik kan me niet echt een reden bedenken die niet ook bij Trump voor schade zal zorgen. Hij kan moeilijk zeggen: sorry, ik heb nu pas ontdekt dat ik een randdebiel heb aangewezen, ik ga een nieuwe poging wagen.
Nee, en dat gaat ook niet gebeuren.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso kan ik nog niet echt zeggen dat er een hele radicale ommezwaai in de peilingen te zien valt.
Hmmm, kweenie.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:51 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Als zelfs Manchin je weird noemt...dan ben je echt af
Ben wel benieuwd naar de onderliggende polls / data. RCP zit op 1.9 voorsprong voor de GOP met niet echt verschuivingen, 538 heeft niet echt een model nog, maar bovenal is er gewoon niet zo heel veel data lijkt het. Maar onder de peilers die wat constanter peilen zie ik nog geen trendbreuk.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[ x ]
Het lijkt in ieder geval de goede kant op te gaan.
Ik weet niet precies verschillen in methodiek, maar RCP telt in ieder geval bv. Rasmussen ongewogen mee, terwijl iedereen wel weet dat dat - uitgezonder van vlak voor verkiezingen - een clownpoll is. Die is +6 Trump en drukt daar ogenschijnlijk wel een aardig stempel.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de onderliggende polls / data. RCP zit op 1.9 voorsprong voor de GOP met niet echt verschuivingen, 538 heeft niet echt een model nog, maar bovenal is er gewoon niet zo heel veel data lijkt het. Maar onder de peilers die wat constanter peilen zie ik nog geen trendbreuk.
Overigens, inzoomend op het niet hebben van een trendbreuk... als ik zo kijk wie de laatste paar weken gepolld hebben - met het risico om te cherrypicken - zie ik wel een trendbreuk?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de onderliggende polls / data. RCP zit op 1.9 voorsprong voor de GOP met niet echt verschuivingen, 538 heeft niet echt een model nog, maar bovenal is er gewoon niet zo heel veel data lijkt het. Maar onder de peilers die wat constanter peilen zie ik nog geen trendbreuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
Dat Minnesota, Michigan en Wisconsin wel blauwer kleuren t.o.v. vorige week is nochtans een goed teken.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, dat zal vooral afhangen van het opkomstpercentage onder Dems. Ik denk dat met Harris het aantal thuisblijvers wel lager zal zijn dan met Biden.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:28 schreef Toby56 het volgende:
Toen Biden nog kandidaat was, was ik er serieus van overtuigd dat Trump een geweldige kans had om te winnen.
Vooral - zo vreesde ik - vanwege thuisblijvers en meer stemmen voor onafhankelijken.
46% pro-Trump vind ik nog steeds zorgelijk, maar ik doe het ermee. Zolang de electoral vote maar goed uitvalt.
Alleen al dat ze 170000 nieuwe vrijwilligers kregen in de eerste week, nog los van de 200 miljoen dollar. Klinkt als een enorm aantal.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dat zal vooral afhangen van het opkomstpercentage onder Dems. Ik denk dat met Harris het aantal thuisblijvers wel lager zal zijn dan met Biden.
https://www.livemint.com/(...)-11722355328886.htmlquote:The man who tried to assassinate Republican presidential candidate Donald Trump appears to have posted violent antisemitic and anti-immigration content online as a teenager, a senior FBI official told a US Senate hearing on Tuesday.
FBI Deputy Director Paul Abbate at the hearing revealed the existence of the social media account, which dated to 2019-2020
quote:Sally Johnson, a psychiatrist in the federal prison who interviewed Hinckley more than any other doctor, emphasized that Hinckley had planned the shooting[29]: 601 and that he was preoccupied with being famous.[30]
170.000 vrijwilligers, en hoeveel daarvan is na zes weken nog bij? Als er werk verzet moet worden zijn vrijwilligers vaak ook weer snel weg.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Alleen al dat ze 170000 nieuwe vrijwilligers kregen in de eerste week, nog los van de 200 miljoen dollar. Klinkt als een enorm aantal.
@Monolith, zie bv ook hier, voordat Biden eruit stapte volgens Silver:quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Nate Silver (bekend van FiveThirtyEight) heeft zijn model voor de peilingen online staan. Het meest frappante vind ik nog wel dat de moordaanslag totaal geen verschil lijkt te maken.
https://www.natesilver.ne(...)election-polls-model
Je vraag me iets wat ik niet kan weten. Hoeveel vrijwilligers doen er sowieso mee bij presidentiele campagnes / politieke partijen daar? Hoe dan ook, als we het cijfer vertrouwen, geeft het denk ik wel enthusiasme weer onder mensen die daarvoor misschien schoorvoetend gestemd hadden.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
170.000 vrijwilligers, en hoeveel daarvan is na zes weken nog bij? Als er werk verzet moet worden zijn vrijwilligers vaak ook weer snel weg.
(Nog los van de twijfels die ik bij zo'n cijfer heb.)
Ook wel logisch, Kamala is nieuw ingestapt en is daarbij 'the new kid on the block'. De republikeinen moeten daar hun strategie weer op aanpassen en kijken welke aanvallen werken.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je vraag me iets wat ik niet kan weten. Hoeveel vrijwilligers doen er sowieso mee bij presidentiele campagnes / politieke partijen daar? Hoe dan ook, als we het cijfer vertrouwen, geeft het denk ik wel enthusiasme weer onder mensen die daarvoor misschien schoorvoetend gestemd hadden.
Ik blijf het apart vinden dat de verkiezingen daar ik een paar staten beslist worden, terwijl ik het meerendeel van de staten je de uitslag van te voren al weet en je dus al van te voren weet of je stem mee telt of niet. Wat is het nu om bijvoorbeeld als republikein te stemmen in New York of als democraat in Texas.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat Minnesota, Michigan en Wisconsin wel blauwer kleuren t.o.v. vorige week is nochtans een goed teken.
Kan hij dan meteen seizoen 4 Twin Peaks aankondigen? Ik wil weten naar wie (of wrsch wat) Laura Palmer aan het schreeuwen wasquote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hmmm, kweenie.
Wanneer David Lynch bij zijn weerbericht vanuit LA een zijdelingse opmerking zou maken over de weirdness van J.D. Vance, pas dan ben je ECHT weird.
Dat kan trump niet maken f de hele rijke engerd, die 25 miljoen heeft gedoneerd ( omgekocht?) heeft Vance ingebracht.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:27 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Trump zal er inderdaad geen enkele moeite mee hebben om Vance onder de bus te gooien, maar ik kan me niet echt een reden bedenken die niet ook bij Trump voor schade zal zorgen. Hij kan moeilijk zeggen: sorry, ik heb nu pas ontdekt dat ik een randdebiel heb aangewezen, ik ga een nieuwe poging wagen.
quote:Op woensdag 31 juli 2024 01:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ze zei bijna direct dat ze de door Trump gekillde grenswet zou tekenen als die weer aangeboden zou worden. Duidelijk aan het profileren richting het centrum.
Gevolgd door wat sociale zaken als kinderopvang, vakbonden, gezondheidszorg waar het medische verleden niet meetelt itt Trump.
Vrijheid om te kiezen over van wie je houdt, op wie je stemt, je contraceptie en je eigen lichaam.
"Donald, I do hope you're reconsidering the debate, because if you've got something to say, say it to my face."
Tim Walz begint nu toch wel mijn favoriet te wordenquote:Gov. Tim Walz on the White Dudes for Harris call: "How often, in 100 days, do you get to change the trajectory of the world? How often in the world do you get to do something that's going to impact generations to come? And how often in the world do you make that bastard wake up afterwards and know that a Black woman kicked his ass and sent him on the road? And you know that's something that guy's going to have to live with for the rest of his life."
Ah, dat ziet er inderdaad al een stuk beter uit voor de Democraten inderdaad. Benieuwd hoe dat zich ontwikkeld.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
@:Monolith, zie bv ook hier, voordat Biden eruit stapte volgens Silver:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van 41.2% v 45.2% Biden v Trump naar 44.1% - 44.5% Harris v Trump.
Judy.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 23:08 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Kan hij dan meteen seizoen 4 Twin Peaks aankondigen? Ik wil weten naar wie (of wrsch wat) Laura Palmer aan het schreeuwen was
Buttigieg heeft ook al vaker in interviews gezegd dat Trump degene is die een strengere immigratiewet heeft geblokkeerd omdat hij de chaos nodig heeft om stemmen te blijven trekken.quote:
Biden zei het ook al. MSNBC doet al maanden niet anders evenals de schrijvende pers (uitgezonderd de rechtse media uiteraard). Iedereen wist vanaf februari dat dit ging gebeuren maar ja Trump gaat gewoon door met liegen daaroverquote:Op woensdag 31 juli 2024 07:46 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Buttigieg heeft ook al vaker in interviews gezegd dat Trump degene is die een strengere immigratiewet heeft geblokkeerd omdat hij de chaos nodig heeft om stemmen te blijven trekken.
(Net als de weigering alhier om de spreidingswet in NL uit te voeren... die zou een aantal problemen - op zijn minst tijdelijk - kunnen oplossen en dat kunnen sommige mensen voor hun retoriek nu eenmaal niet gebruiken.)
En J.D. Vance is zo'n beetje praktiserend medewerker van Project 2025.quote:Op woensdag 31 juli 2024 04:35 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen is Paul Dans (Director 2025 Presidential Transition Project van de Heritage Foundation) opgestapt nu Trump zich gedistantieerd heeft van het 900-pagina tellende beleidsplan voor zijn tweede termijn.
[ x ]
In 2022 had hij er nog alle vertrouwen in:
[ x ]
En hij blijft afhankelijk van die organisatie:
[ x ]
En dan is het weer typisch Trump om te doen alsof hij daar niets vanaf wist nu ze te extreem blijken. Maar ja Trump leest dat soort boekwerken natuurlijk ook niet en wacht gewoon af wat de reacties zijnquote:Op woensdag 31 juli 2024 07:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En J.D. Vance is zo'n beetje praktiserend medewerker van Project 2025.
Over 1,5 maand verschijnt - als de planning doorgaat - hun handboek, van oprichter Kevin Roberts, J.D. Vance heeft daarvoor het ronkende voorwoord geschreven.
Trump wist overal van en zal er ook zijn invloed op hebben uitgeoefend. Het is niet voor niets dat hij Vance heeft gekozen. En voordat Harris zo prominent was en de GOP de winst al zag gloren, was er geen Republikein die zijn/haar bek opentrok.quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En dan is het weer typisch Trump om te doen alsof hij daar niets vanaf wist nu ze te extreem blijken. Maar ja Trump leest dat soort boekwerken natuurlijk ook niet en wacht gewoon af wat de reacties zijn
Hij houdt zich ook alleen bezig met beleid als het donoren oplevert en zijn kans vergroot om president te worden. Dat is het belangrijkste doel, de rest ziet hij later wel.
En hij weet natuurlijk ook dondersgoed wat voor uitspraken Vance al heeft gedaan. Dat bleek ook wel uit zijn reactie bij dat interview met hem toen enaar gevraagd werd: ach ik denk dat vrouwen het wel begrijpen ....quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:06 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Trump wist overal van en zal er ook zijn invloed op hebben uitgeoefend. Het is niet voor niets dat hij Vance heeft gekozen. En voordat Harris zo prominent was en de GOP de winst al zag gloren, was er geen Republikein die zijn/haar bek opentrok.
Of het nu Proud Boys zijn, mensen die roepen "hang Mike Pence!" of extremisten van Project 2025: Donald houdt van ze.
Het vervelende voor deze lievelingen van Donald is wel: de bus staat altijd klaar om ze te overrijden. Vrienden komen en vrienden gaan. Desnoods binnen een paar dagen.
Maar Buttigieg doet het ook op FOX.quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Biden zei het ook al. MSNBC doet al maanden niet anders evenals de schrijvende pers (uitgezonderd de rechtse media uiteraard). Iedereen wist vanaf februari dat dit ging gebeuren maar ja Trump gaat gewoon door met liegen daarover
Ja maar wel bij de zondagshow. Dat heeft meestal wat meer niveau maar het gros kijkt naar de doordeweekse shows van Hannity, Watters e.d. en die melden dat nooit. Die zijn met hun culture wars tegen de Democraten bezig. Nu zijn het de 'White Dudes for Harris' zoom call. Schijnt heel racistisch en seksistisch te zijnquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:18 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar Buttigieg doet het ook op FOX.
Dat CNN en NBC zoiets uitzenden gaat vooral de base van de Dems aanspreken.
Maar als FOX-kijkers een bedaarde Buttigieg zien die FOX-presentatoren geen schijn van kans geeft en gewoon uitlegt dat Trump zelf geen enkel zinnig plan heeft en alleen maar meer chaos wil om populair te blijven, dan kan dat veel meer effect hebben.
Buttigieg heeft er geen enkel probleem mee om naar FOX te gaan, en hij blijft beleefd en komt met goede verhalen. Ik hoop dat de Democraten daarvan kunnen profiteren.
Love it!quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Judy.
Elektriciteit valt uit.
Einde van Judy.
Aflevering daarvoor was einde van Bob.
Ondanks dat het slot huiveringwekkend en angstaanjagend was, geloof ik dat Twin Peaks 3 een 'happy' ending heeft. (Vele andere TP-fans geloven daar overigens geen bal van.)
Ik denk ook dat het einde aantoont dat Laura (of om het even welke andere vrouw in problemen) een Witte Ridder als Dale Cooper niet (meer) nodig heeft. Ze heeft het zelf opgeknapt. Er zat al een doogeschoten kerel in haar huis in Odessa, Texas. Dat gaf al aan dat Carrie Page, sinds de afschuwelijke dagen van Laura Palmer, een paar pagina's verder was en vooruitgang had geboekt. Hufters en kwaadwillenden, daar weet ze inmiddels wel raad mee, zonder hulp van anderen.
Dale stond er intussen bij als Joe Biden. "What year is this?" Geen goed teken.
Voor mij hoeft er geen TP4 meer te komen, zoals mag blijken uit bovenstaande.
Ik houd van happy endings. Hehe.
Maar als er al een TP4 komt - op te nemen in Lynch's 100e geboortejaar - dan geniet Coop ongetwijfeld van een goed pensioen en is er een opvolger gevonden, die een oor vindt in het gras en vermoedt dat er toch nog een nakomeling van Bob en Judy actief kan zijn. En dus wordt 'Blue Rose' weer uit de FBI-archieven gehaald. Nieuw avontuur.
Hoe dan ook: het enige dat Kamala Harris voor een debat hoeft te doen, is oefenen op de schreeuw van Sheryl Lee. En daarna die schreeuw in het debat in de praktijk brengen. Dan zal de ouderwetse voedingsbodem voor energie en elektriciteit definitief ten einde zijn. En het duistere tijdperk Trump erbij.
Wat rest is wind- en zonne-energie, waarop een gezonde democratie weer even kan 'teren'. Iedereen blij, zelfs Elon Musk.
Je bent toch vaak afhankelijk van uitnodigingen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja maar wel bij de zondagshow. Dat heeft meestal wat meer niveau maar het gros kijkt naar de doordeweekse shows van Hannity, Watters e.d. en die melden dat nooit. Die zijn met hun culture wars tegen de Democraten bezig.
Heb in in 1x zin in:quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Judy.
Elektriciteit valt uit.
Einde van Judy.
Aflevering daarvoor was einde van Bob.
Ondanks dat het slot huiveringwekkend en angstaanjagend was, geloof ik dat Twin Peaks 3 een 'happy' ending heeft. (Vele andere TP-fans geloven daar overigens geen bal van.)
Ik denk ook dat het einde aantoont dat Laura (of om het even welke andere vrouw in problemen) een Witte Ridder als Dale Cooper niet (meer) nodig heeft. Ze heeft het zelf opgeknapt. Er zat al een doogeschoten kerel in haar huis in Odessa, Texas. Dat gaf al aan dat Carrie Page, sinds de afschuwelijke dagen van Laura Palmer, een paar pagina's verder was en vooruitgang had geboekt. Hufters en kwaadwillenden, daar weet ze inmiddels wel raad mee, zonder hulp van anderen.
Dale stond er intussen bij als Joe Biden. "What year is this?" Geen goed teken.
Voor mij hoeft er geen TP4 meer te komen, zoals mag blijken uit bovenstaande.
Ik houd van happy endings. Hehe.
Maar als er al een TP4 komt - op te nemen in Lynch's 100e geboortejaar - dan geniet Coop ongetwijfeld van een goed pensioen en is er een opvolger gevonden, die een oor vindt in het gras en vermoedt dat er toch nog een nakomeling van Bob en Judy actief kan zijn. En dus wordt 'Blue Rose' weer uit de FBI-archieven gehaald. Nieuw avontuur.
Hoe dan ook: het enige dat Kamala Harris voor een debat hoeft te doen, is oefenen op de schreeuw van Sheryl Lee. En daarna die schreeuw in het debat in de praktijk brengen. Dan zal de ouderwetse voedingsbodem voor energie en elektriciteit definitief ten einde zijn. En het duistere tijdperk Trump erbij.
Wat rest is wind- en zonne-energie, waarop een gezonde democratie weer even kan 'teren'. Iedereen blij, zelfs Elon Musk.
Dat maar bovendien denk ik dat hij 'het gewone volk' veel minder aanspreekt die ze nodig hebben in de swing states. Ik begrijp waarom ze dat in Tim Walz wel zien. Ik denk dat Buttigieg een hele goede functie krijgt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je bent toch vaak afhankelijk van uitnodigingen.
En Hannity c.s. branden er - zo vermoed ik - liever hun vingers niet aan.
Toch blijf ik van mening dat het goed is om in het kamp van de andersdenkenden je mening te geven. Daarmee kun je uiteindelijk meer bordjes verzetten dan gewoon je eigen aanhang op CNN en NBC blijven plezieren.
Buttigieg zou mijn favoriete keuze zijn als VP.
Hij was 4 jaar geleden al mijn favoriet als presidentskandidaat.
Maar ik denk dat de angst blijft dat hij teveel antipathie opwekt vanwege zijn seksuele geaardheid. En dat is spijtig. Want de man is een groot talent.
Ik snap trouwens niet dat die lui zich zo in hun kaarten laten kijken. Zoiets doe je toch beter geniepig?quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En J.D. Vance is zo'n beetje praktiserend medewerker van Project 2025.
Over 1,5 maand verschijnt - als de planning doorgaat - hun handboek, van oprichter Kevin Roberts, J.D. Vance heeft daarvoor het ronkende voorwoord geschreven.
Dat idd. Nu hopen dat dit momentum vastgehouden kan worden. Van Trump kunnen we iig met zekerheid zeggen dat hij de komende maanden nog veel achterlijke dingen gaat zeggen, die hem misschien wat stemmen kunnen kosten of anders Democraten motiveren om te gaan stemmen. Ik ben optimistisch, dit had ik tot een paar weken geleden absoluut niet verwacht.quote:Op woensdag 31 juli 2024 02:48 schreef Kijkertje het volgende:
Ze overtreft wel al mijn verwachtingen![]()
Had ik echt niet verwacht![]()
Even kijken, je hebt miljardairs achter je staan, het SC in je zak en dikke kans op het Presidentschap. Waarom zou je dan nog geniepig zijn?quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik snap trouwens niet dat die lui zich zo in hun kaarten laten kijken. Zoiets doe je toch beter geniepig?
Dat verklaart een hoop over Palin stemmersquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]En alle vrouwen die in het verleden op mannen hebben gestemd zijn nu mannelijk geworden? Nadenken blijft een kunst.
Bovendien geloven dit soort wappies vaak daadwerkelijk dat de meerderheid van de bevolking achter ze staat.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even kijken, je hebt miljardairs achter je staan, het SC in je zak en dikke kans op het Presidentschap. Waarom zou je dan nog geniepig zijn?
Nou ja; blijkbaar niet helemaal. Anders zou die nu niet tru the motions gaan om zich te distantiren van ze.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even kijken, je hebt miljardairs achter je staan, het SC in je zak en dikke kans op het Presidentschap. Waarom zou je dan nog geniepig zijn?
Nou ze moeten die verkiezingen nog wel winnen natuurlijk. Dat brengen ze zo wel in gevaar.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En waarschijnlijk ook nog conspiracygekke corrupte kiesmannen in swingstates.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat heeft met het gevoel van onoverwinnelijkheid te maken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik snap trouwens niet dat die lui zich zo in hun kaarten laten kijken. Zoiets doe je toch beter geniepig?
Wie, Greg? Denk het wel.quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vindt 'ie het een probleem of wat?
Denk aan de kinderen! The children!quote:
Ah ja.quote:
Niks aan de hand. Daar weten ze tenminste waar kinderen vandaan komen:quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk aan de kinderen! The children!
*Grabs pearls*
Wat is dat voor smerige vlek? Rode.wijn?quote:Op woensdag 31 juli 2024 13:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niks aan de hand. Daar weten ze tenminste waar kinderen vandaan komen:
[ afbeelding ]
Top signs you are a MAGA idiot:quote:
Of zijn geboortedatum in zijn bio, ben al jaren benieuwd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Top signs you are a MAGA idiot:
You cannot even spell the name of your home State Kentucky correctly.
"Man" met klasse en ballen ben je ook, tag me dan op zijn minstquote:Op woensdag 31 juli 2024 14:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bookmark die even voor het geval HeatWave weer plaatjes komt posten van weirde Democraten
Greg laat het graag aan de verbeelding over.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het wel posten, maar te laf zijn om je eigen oordeel er over te geven. Classy.
Heet jij greg?quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:24 schreef Rnie het volgende:
[..]
Greg laat het graag aan de verbeelding over.
Ben Franklin had er vermoedelijk van genoten en Jefferson denkelijk ook. Sam Adams is een biermerk tegenwoordig, maar waar ze vooral voor stonden was vrijheid.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:24 schreef Rnie het volgende:
[..]
Greg laat het graag aan de verbeelding over.
Greg bunchanumbers niet kennenquote:Op woensdag 31 juli 2024 14:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Top signs you are a MAGA idiot:
You cannot even spell the name of your home State Kentucky correctly.
Niet al te slimme reactie is niet al te slim.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Greg bunchanumbers niet kennen. Zo lekker geinformeerd ben je toch
.
Maar had je zelf nog een mening over wat je gepost had?quote:
Klopt, maar ik denk dat het allemaal te snel gaat voor hem tegenwoordig, dat X snapt ie blijkbaar niet zo.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niet al te slimme reactie is niet al te slim.
Gezien je vorige post is hij dan niet de enige.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk dat het allemaal te snel gaat voor hem tegenwoordig, dat X snapt ie blijkbaar niet zo.
Dus dan maar klakkeloos de partijprogramma's overnemen.
Lijkt me nietquote:Op woensdag 31 juli 2024 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gezien je vorige post is hij dan niet de enige.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |