abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 juli 2024 @ 00:38:49 #1
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214442515
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Hier verder
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 28 juli 2024 @ 00:40:44 #2
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214442518
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 23:10 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit is helemaal niet pas begonnen p op 7 oktober. Dat weet jij ook.
OK... wanneer dan wel om als zijpaadje te komen waarom 07okt23 kennelijk een voortzetting 'van wat' was ?
pi_214442673
quote:
12s.gif Op zondag 28 juli 2024 00:38 schreef Vallon het volgende:

[..]
Klopt, het is de samenvatting van de samenvatting van ene heel lang verhaal waarbij Isral tijdens de 6-daagse oorlog (5 t/m 10 juni 1967) dat gebied heeft geannexeerd als veiligheidszone (omdat o.a. Syri uit was op de vernietiging van Isral).

Die oorlog werd weer 'om allerlei veiligheidsredenen' gevoerd waarbij allerlei omliggende staten en (f(r)acties, niet nalieten Isral - actief - te bedreigen. ook hier is de VN onmachtig gebleken om wel resoluties uit te vaardigen maar Isral geen veiligheidsgaranties te bieden.
O.a. vanuit Syri waar de in 1964 opgerichte PLO feitelijk vrij baan kreeg om Isral aan te vallen. Als "dank" kon na 6 dagen genesis, Syri de hoogvlakte, aan Syrische kant begrensd door een gedemilitariseerde VN zone, overgeven aan Isral.
Mensen die er niet veel of niets vanaf weten en dan dat stukje bij de NOS lezen krijgen een heel ander beeld. Ik vind dat kwalijk maar de NOS is er kennelijk niet vies van.
pi_214442763
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 01:44 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Mensen die er niet veel of niets vanaf weten en dan dat stukje bij de NOS lezen krijgen een heel ander beeld. Ik vind dat kwalijk maar de NOS is er kennelijk niet vies van.
Tsja de NOS is totaal niet objectief in dit conflict.
  zondag 28 juli 2024 @ 07:32:38 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214443057
quote:
12s.gif Op zondag 28 juli 2024 00:40 schreef Vallon het volgende:

[..]
OK... wanneer dan wel om als zijpaadje te komen waarom 07okt23 kennelijk een voortzetting 'van wat' was ?

Dit conflict is in de 20-ste eeuw ontstaan. Moet je toch een datum geven, dan zou ik 1948 kiezen als oprichtingsdatum van Isral.
Ik leg ook helemaal niet de schuld voor dit conflict eenzijdig bij de joden, maar om nu te zeggen dat 7 oktober uit het niets kwam, dat een vreedzame en acceptabele situatie ineens verstoord werd is ook niet zo.
The End Times are wild
pi_214443071
Twee volkeren in het Midden-Oosten. Normaliter geeft dat helemaal geen problemen.
pi_214443211
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 07:32 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit conflict is in de 20-ste eeuw ontstaan. Moet je toch een datum geven, dan zou ik 1948 kiezen als oprichtingsdatum van Isral.
Ik leg ook helemaal niet de schuld voor dit conflict eenzijdig bij de joden, maar om nu te zeggen dat 7 oktober uit het niets kwam, dat een vreedzame en acceptabele situatie ineens verstoord werd is ook niet zo.
Dat is onjuist. De oprichting van de staat Isral is het gevolg van de burgeroorlog tussen de Palestijnse Arabieren en de Joden in de jaren voorafgaand aan de oprichting.
pi_214443227
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 23:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Heeft lang geduurd voor je dat door had. Maar gelukkig maar.
Hopelijk volgen nog een paar van de genocide steuners hier.

Het zijn gewoon een stel terroristische bendes bij elkaar daar, met Isral als grootste terroristische natie.
En helaas de sterkste van de bendes ook nog.

Alles en iedereen moet alles slikken van Isral, maar oh wee als je iets terug doet dan is het ineens grote boos.
Ga je nog antwoorden op de onzin die je schreef over Wit-Rusland en Noord-Korea of zanik je alleen maar op Isral?
pi_214443329
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 02:29 schreef takura het volgende:

[..]
Tsja de NOS is totaal niet objectief in dit conflict.
Ik heb ongeveer 10 jaar in de media gewerkt. Mijn indruk is eerder dat het onkunde in plaats van onwil is. De NOS faalt ook hopeloos door onbedoeld Russische propaganda te verwerken in de nieuwsitems over de Russische inval van Oekrane.
  zondag 28 juli 2024 @ 09:24:16 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214443758
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 08:19 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Dat is onjuist. De oprichting van de staat Isral is het gevolg van de burgeroorlog tussen de Palestijnse Arabieren en de Joden in de jaren voorafgaand aan de oprichting.
Je kunt de datum ook terugleggen naar het jaar 70 toen de Romeinen Jeruzalem veroverden…
Punt is dat iedere datum min of meer arbitrair is en dat het zeker niet vanuit een vacum op 7 oktober begonnen is.
The End Times are wild
pi_214443930
Of het nou een verdwaalde Hezbollah raket was of een verdwaalde Iron Dome raket maakt voor de familie van de gedode kinderen weinig uit. En als je reactie op gedode kinderen in de golan anders is dan de gedode kinderen in Gaza, heb je een ziekte in je hart waar je iets aan zou moeten doen.

twitter

[ Bericht 13% gewijzigd door egayalS op 28-07-2024 10:12:05 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_214443944
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 09:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je kunt de datum ook terugleggen naar het jaar 70 toen de Romeinen Jeruzalem veroverden…
Punt is dat iedere datum min of meer arbitrair is en dat het zeker niet vanuit een vacum op 7 oktober begonnen is.
Ook hier ben ik met mee oneens. 7 oktober is zo'n extreme gewelduitbarsting dat er sprake is van een geheel nieuwe fase. Geen enkel land zou zo'n beestachtige geweldsuitbarsting accepteren.
pi_214444259
Deze video houdt de Israelis op humoristische wijze een spiegel voor. Ik ben bang dat ze niet in staat zullen zijn om het te zien.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_214444312
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 09:41 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ook hier ben ik met mee oneens. 7 oktober is zo'n extreme gewelduitbarsting dat er sprake is van een geheel nieuwe fase. Geen enkel land zou zo'n beestachtige geweldsuitbarsting accepteren.
7 oktober was beestachtig en wat Isral sindsdien doet is zelfverdediging.

Uhu.
-Rabia Al-Basri
pi_214444348
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 08:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ga je nog antwoorden op de onzin die je schreef over Wit-Rusland en Noord-Korea of zanik je alleen maar op Isral?
Al een reactie gegeven en ga jij nog reageren op jouw onzin?
Op blijf je terroristen steunen?
pi_214444432
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:06 schreef egayalS het volgende:

[..]
7 oktober was beestachtig en wat Isral sindsdien doet is zelfverdediging.

Uhu.
Ik ga over mijn woorden en niet jij.
pi_214444561
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Al een reactie gegeven en ga jij nog reageren op jouw onzin?
Op blijf je terroristen steunen?
1. Leer Nederlands.
2. Je hebt helemaal niet gereageerd. In jouw blinde woede is het je misschien ontgaan dat ik heb gereageerd dat tussen de 150.000 en 200.000 Noord-Koreanen in concentratiekampen zitten en je alleen al voor het luisteren naar Zuid-Koreaanse popmuziek de doodstraf krijgt. Wit-Rusland is een marionettenregime van Rusland waar politieke tegenstanders van het regime zonder pardon de doodstraf krijgen, is er sprake van ernstige schendingen van rechten van etnische minderheden en Wit-Rusland steunt openlijk Rusland in zijn agressie-oorlog tegen Oekrane. Dat jij de stelselmatige mensenrechtenschendingen van Noord-Korea en Wit-Rusland minimaliseert om een een punt te maken in jouw Israelhaat, geeft aan dat jouw morele kompas onder het absolute nulpunt ligt. Overigens steunen Rusland en Noord-Korea openlijk Hamas.
3. Hamas en Hezbollah dienen van de aardbodem te worden geveegd.
pi_214444578
Sjow he, dat zijn nog eens uitspraken

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214444597
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214444604
Meer oorlogstaal

twitter
  zondag 28 juli 2024 @ 10:27:44 #21
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214444638
Begrijpelijk dat Isral terugslaat. Hoop alleen dat ze het laten bij hezbollah en niet straks ook nog bommen op Beirut gaan vallen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_214444647
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:24 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Waarom is de mening van een communist relevant? De overweldigende meerderheid van de Druzen in Isral is loyaal aan Isral en voelt zich Isralir. Dit is alsof de mening van Thierry Baudet voor de Nederlandse opinie zou staan als Rusland een NAVO-land aanvalt.
pi_214444715
twitter
  zondag 28 juli 2024 @ 10:36:11 #24
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214444734
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:27 schreef MissButterflyy het volgende:
Begrijpelijk dat Isral terugslaat. Hoop alleen dat ze het laten bij hezbollah en niet straks ook nog bommen op Beirut gaan vallen.
Dat zal niet het eerste doel zijn. Hezbollah zit voornamelijk in het Zuiden en Noord-Oosten van Libanon. Vooral het Zuiden is bergachtig terrein en daar hebben ze net zoals Hamas, een enorm groot stelsel van tunnels onder de grond en in de bergen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 28 juli 2024 @ 10:36:42 #25
438527 MissButterflyy
pi_214444741
Hezbollah ontkent trouwens. Kan het ook nog zijn dat de raket uit bv Syri komt ofzo?
pi_214444881
quote:

[..]
Mwah. Arbitrair is een datum kiezen nooit natuurlijk. Je POV resulteert in een bepaalde datum. Ik las laatst een interview waar een Nederlandse diplomaat vertelde over Netanyahu die aan hem een munt liet zien dat bewijs leverde dat zijn voorouders 1000 jaar geleden in dat gebied leefden. Ingebeelde geschiedenis is of niet. Vanuit de Isralische POV snap ik dat ze zon standpunt innemen.
Maar vanuit de ontwikkelingen van ideologische tijdslijn bekeken. Kan je niet anders concluderen dan dat de natiestaat Israel, zoals wij die kennen een resultaat is van een Europese ideologie. Dat stelt dat elke "natie" recht heeft op een eigen natiestaat, namelijk het nationalisme, dat in de 19e eeuw ontsprong uit de Europese geest.
-Rabia Al-Basri
  zondag 28 juli 2024 @ 10:51:15 #27
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214444952
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:36 schreef MissButterflyy het volgende:
Hezbollah ontkent trouwens. Kan het ook nog zijn dat de raket uit bv Syri komt ofzo?
Die kans is klein. En men probeert het waarschijnlijk te ontkennen omdat ze mede Arabieren hebben geraakt in plaats van Joden. Want daarmee slaan ze natuurlijk toch een beetje een modderfiguur in bredere Arabische en Islamitische wereld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214444974
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_214445006
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:25 schreef Ali_boo het volgende:
Meer oorlogstaal

[ x ]
Opportuun moment voor de escalatie waar de Israelis al maanden op wachten. De vraag is, gaat Amerika deze escalatie sussen of niet?
-Rabia Al-Basri
pi_214445024
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:12 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik ga over mijn woorden en niet jij.
Jij bent heel duidelijk no worries.
-Rabia Al-Basri
pi_214445086
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Waarom is de mening van een communist relevant? De overweldigende meerderheid van de Druzen in Isral is loyaal aan Isral en voelt zich Isralir. Dit is alsof de mening van Thierry Baudet voor de Nederlandse opinie zou staan als Rusland een NAVO-land aanvalt.
Die meerderheid is 60%, waarbij in 2010 nog maar 10% een Isralisch paspoort wilde. Die ommekeer is redelijk recent, maar gelukkig de goede kant op
  zondag 28 juli 2024 @ 11:06:05 #32
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214445131
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:53 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Bijzonder account dit. Hezbollah kan al niet goed worden gespeld en daarnaast spuwt men de claim dat Isral minder zou geven om Druze dan om Joden, terwijl de Bibi zijn reis in de VS vroegtijdig beindigd juist vanwege deze aanslag op jawel, Druze kinderen.

Het lijkt mij lastig te functioneren in de Islamtische fuikjes op de socials. Ik zie op dit account ook alweer vele theorien over hoe eigenlijk de Druze goede banden hebben met de Palestijnen, en de 'Zionistische bezetter' roet in het eten heeft gegooid. Tussendoor ook nog een bijzondere claim over hoe Isral de Golanhoogvlakte etnisch zou hebben gezuiverd :D :').

Clownesk weer.
  zondag 28 juli 2024 @ 11:15:57 #33
438527 MissButterflyy
pi_214445253
Nu.nl heeft de hijgerige liveblog weer gesloten. Schijnbaar gebeurd er toch te weinig spannends.
pi_214445385
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder account dit. Hezbollah kan al niet goed worden gespeld
Er is geen standaard romanisatiesysteem voor Arabische woorden of namen. Hizbullah is even juist als Hezbollah, alleen een ietwat minder gangbare variant
pi_214445441
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder account dit. Hezbollah kan al niet goed worden gespeld en daarnaast spuwt men de claim dat Isral minder zou geven om Druze dan om Joden, terwijl de Bibi zijn reis in de VS vroegtijdig beindigd juist vanwege deze aanslag op jawel, Druze kinderen.

Het lijkt mij lastig te functioneren in de Islamtische fuikjes op de socials. Ik zie op dit account ook alweer vele theorien over hoe eigenlijk de Druze goede banden hebben met de Palestijnen, en de 'Zionistische bezetter' roet in het eten heeft gegooid. Tussendoor ook nog een bijzondere claim over hoe Isral de Golanhoogvlakte etnisch zou hebben gezuiverd :D :').

Clownesk weer.
Na de twee oorlogen was toch bijna iedereen van de 200.000 bewoners gevlucht?
pi_214445793
quote:

[..]
Misschien moeten we dat eens wl doen, en gewoon er voor uitkomen wat je echt denkt. Ik leg het wel bij de joden neer, eenzijdig.

Ik gok dat vrij weinig mensen zich hiermee bezig houden, maar laten we 1948 er eens uitpikken: https://quillofthesoul.blogspot.com/2011/09/secret.html?m=1

Zou iedereen aanraden, serieus, doe eens niet zo achterlijk en LEES nu potdomme eens wat zij (Rabijnen o.a) zlf aangeven, zlf ontdekken over hun eigen religie.

Het staat er verdorie letterlijk
quote:
What was the "secret"? The mystic called it the "secret of sentences." Said the mystic: "Know that the verses in the 5 books of Moses, the Torah, correspond to the years of history. Every major event of all times will have some allusion to it, direct or indirect..." Rabbi Blech was doubtful. So he said, "what about the state of Israel?" Israel became a state in 1948; in the Jewish calendar, 1948 is the year 5708 (in a week from now, on Rosh Hashana, we will be entering year 5772).

Painstakingly, Rabbi Blech began counting from the 1st verse, Bereishit, describing the creation of the world. When he reached the 5,708th verse, it was Deuteronomy 30:3:

"And the L-rd your G-d will turn your captivity and have compassion on you, and will return and gather you from all the peoples where the L-rd your G-d has scattered you."
Deze meneer Blech, en met hem vele andere Joodse en Christelijke personen, zijn er zelf nogal van ondersteboven. Want niet alleen het jaar matched.. het woord "return" in hebreeuws zou -aldus de Rabijnen, dus niet ik-, een karakter Vav missen, en dat is nummer 6.

In die zin staat er dus: Wij keren terug (naar Israel) znder "6", wat de Rabbi herleidt naar 6 miljoen.

Hoe is dat beste mensen, kauw er eens op, ontkracht de data maar eens.

Logisch dat ze ondersteboven zijn van deze data.. want als bovenstaande gegevens kloppen + je geloof niet in wonderen.. dan is er nog maar 1 lgische conclusie over; het is een Script. Nog los van of meneer Blech een fout kan maken.. die teksten wakkeren sowieso niet echt "een heel fijn gevoel van vertrouwen" aan bij mij.

Is er iemand die dat soort teksten wel gezellig, vertrouwwekkend, en volstrekt normaal vindt?? Ik hoor het graag :D

De moeilijkheid te accepteren wat mensen ontcijferen, zit m niet in de complexiteit.. maar in hoe modig en oprecht je bent dit te accepteren als waar, met lle implicaties die eruit volgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Buikbrein op 28-07-2024 12:06:56 ]
pi_214446205
quote:
Als daar geen terroristen zitten, dan is er geen aanleiding voor,
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_214446378
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:48 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Misschien moeten we dat eens wl doen, en gewoon er voor uitkomen wat je echt denkt. Ik leg het wel bij de joden neer, eenzijdig.
Dan wens ik je veel sterkte en vooral wijsheid toe de komende tijd... want "de joden" gaan gewoon grote schoonmaak houden onder hen die eenzijdig de joden de schuld geven van wat zijzelf zijn begonnen.

Jij en je geloofsgenoten annex useful idiots zullen daarmee moeten leren leven. ;(
Intolerant voor intolerantie
pi_214446406
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 09:39 schreef egayalS het volgende:
Of het nou een verdwaalde Hezbollah raket was of een verdwaalde Iron Dome raket maakt voor de familie van de gedode kinderen weinig uit. En als je reactie op gedode kinderen in de golan anders is dan de gedode kinderen in Gaza, heb je een ziekte in je hart waar je iets aan zou moeten doen.

[ x ]
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 23:46 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Kolonist...?
pi_214446425
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:23 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Ah, a Druzeful idiot. :Y
pi_214446508
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:23 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Woont lekker in het vrije Westen, probeert te spreken voor de mensen die de ellende meemaken.
  zondag 28 juli 2024 @ 12:59:43 #42
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214446750

Behoorlijk lange video, weet dat niemand gaat kijken hoor, maar het geeft een prima kijkje in de wereld die pro-gaza-protesten heet.

Een uur lang achterlijk, gewelddadig, bedreigend gemaskerd Hamastuig, Dit is echt de groep waar je bij wil horen, echt :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_214446907
Wat een kutvolk.
Alleen hoe kan iemand dit een 'banned video' noemen als de hele wereld de video op YouTube kan zien, bekijken, beluisteren en een comment er onder kan toevoegen en daarna nog een keer kan delen en bekijken
  zondag 28 juli 2024 @ 13:28:50 #44
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214447107
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 13:14 schreef opgebaarde het volgende:
Wat een kutvolk.
Alleen hoe kan iemand dit een 'banned video' noemen als de hele wereld de video op YouTube kan zien, bekijken, beluisteren en een comment er onder kan toevoegen en daarna nog een keer kan delen en bekijken
Denk (weet het niet zeker, ik ken de vlogger verder ook niet, kwam de video per toeval tegen) dat het een re-upload is. Er zal wel wat uit ge-edit zijn omdat YT de video anders niet toelaat.
Maar dat is speculatie, toegegeven.

Verder wel een "leuk" inzicht in wat voor debiel tuig daar meeloopt. Echt een verzameling nuttelozen en achterlijken :').
Get woke, go broke!
pi_214447193
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:59 schreef egayalS het volgende:

[..]
Jij bent heel duidelijk no worries.
Jij ook: no Jews no news geldt voor jou.
pi_214447199
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:48 schreef Buikbrein het volgende:
Is er iemand die dat soort teksten wel gezellig, vertrouwwekkend, en volstrekt normaal vindt?? Ik hoor het graag :D
Er zijn ook islamitische teksten die het tegenovergestelde beweren, het einde van de zionistische staat wordt volgens mij in deze Koranverzen genoemd, noot: het woord 'twice', creatie van Isral in 1948 slaat op de tweede keer.

17/4 And We conveyed to the Children of Israel in the Scripture that, "You will surely cause corruption on the earth twice, and you will surely reach [a degree of] great haughtiness.

Vervolgens werd na de eerste corruptie "machtige dienaren van Allah" jegens de arrogante Isralieten gestuurd (dit kan op zowel moslims als niet-moslims van toepassing zijn, het betekent simpelweg creaties van Allah, in dit geval ging het om Babylon / Irak en de verwoesting van Isral, 1ste keer):

17/5 So when the [time of] promise came for the first of them, We sent against you servants of Ours - those of great military might, and they probed [even] into the homes, and it was a promise fulfilled.

17/6 Then We gave back to you a return victory over them. And We reinforced you with wealth and sons and made you more numerous in manpower

Tweede verwoesting van Isral (dit vers gaat over het heden en toekomst, Moslimnatie i.p.v. Babylon).

17/7 [And said], "If you do good, you do good for yourselves; and if you do evil, [you do it] to yourselves." Then when the final promise came, [We sent your enemies] to sadden your faces and to enter the temple in Jerusalem, as they entered it the first time, and to destroy what they had taken over with [total] destruction.

https://legacy.quran.com/17/4-9

En je hebt natuurlijk de beroemde hadith (ook opgenomen in Hamas-charter), dit gaat duidelijk over de toekomst, end times, toen dit 14 eeuwen geleden werd gezegd bestond Isral niet eens.

Allah's Messenger (ﷺ) said, "The Hour will not be established until you fight with the Jews, and the stone behind which a Jew will be hiding will say. "O Muslim! There is a Jew hiding behind me, so kill him."
https://sunnah.com/bukhari:2926

Deze hadith is ook best wel wonderbaarlijk, want wie bevindt zich aan de westelijke kant van Jordan River, de zionistische staat.

The Prophet, peace be upon him, said that the Muslims would fight the polytheists. The Muslims who survive after the battle will fight the Antichrist around the Jordan River: the Muslims will be on the eastern bank, while the disbelievers will be on the western bank. [At-Tabaraani and Al-Bazzaar]
pi_214447625
Phones working overtime, across region and across Atlantic. Reading btw lines+reports of Hezb evacuating some positions, I wud speculate Hezb was told Israeli retaliation will come, will be bigger than previous but still limited and that their own response should be limited, or US wont' be able to contain escalation. Think of the Iran-Israel drone and missile choreography in April.
This is all unfolding as negotiators meet in Rome to discuss ceasefire, Netanyahu is en route back to Israel and Israel security cabinet meeting at 6pm local time. Everyone buying some time.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_214448221
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2024 12:59 schreef HeatWave het volgende:

Behoorlijk lange video, weet dat niemand gaat kijken hoor, maar het geeft een prima kijkje in de wereld die pro-gaza-protesten heet.

Een uur lang achterlijk, gewelddadig, bedreigend gemaskerd Hamastuig, Dit is echt de groep waar je bij wil horen, echt :').
Het is ook wel echt kutvolk ja, maar die gasten zelf staan er ook alleen maar om op te jutten, om reacties uit te lokken en zo meer likes te krijgen.
Cameraman is net zo kut als de rest daar.
pi_214449123
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 14:09 schreef egayalS het volgende:
Phones working overtime, across region and across Atlantic. Reading btw lines+reports of Hezb evacuating some positions, I wud speculate Hezb was told Israeli retaliation will come, will be bigger than previous but still limited and that their own response should be limited, or US wont' be able to contain escalation. Think of the Iran-Israel drone and missile choreography in April.
This is all unfolding as negotiators meet in Rome to discuss ceasefire, Netanyahu is en route back to Israel and Israel security cabinet meeting at 6pm local time. Everyone buying some time.

[ x ]
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 23:46 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Kolonist...?
  zondag 28 juli 2024 @ 15:16:18 #50
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214449182
quote:

[..]
laten we de Joden beter laten zijn waar ze zijn, OK?
Bij mijn weten ziet een meerderheid 07okt23 niet zo gesoleerd en zijn vooral aangegrepen door de ontzagwekkende schaal van een onnavolgbare terreuraanval die 9/11 ver in haar schaduw zet.

Idee van de 7/10 verhouding: 10-30x een 9/11 waar Al-quada in Amerika direct 3000 doden en 3000 slachtoffers op een inwoneraantal van 300miljoen veroorzaakt door 19 uitgezonden terroristen, op doomsday 07oct23 vermoordde hamas 1200 mensen, verwondde er 3000 omliggend van de 10miljoen Isralirs middels een gecordineerde inzet vanuit gaza middels 3000 uitgezonden terroristen.
Dit aantal van 3000 kan je ook laten inzinken met hoe diep hamas niet moet zijn geworteld letter ondertunneld in de Gazaanse samenleving van amper 2 miljoen burgers. Ik schat zo dat elke Gazaan wel verbonden is met een terrorist, die kent en zelfs steunt steunt.

Dat jij het conflict - wmb willekeurig - positioneert op 1948 is daarmee de facto als stelling zelf 'waar' gemaakt omdat toen de staat Isral werd opgericht. Net zoals ik 07okt23 zie als mijn cumulatie.
Daarmee - neem ik aan - de zienswijze bevestigen dat puur het daadwerkelijke bestaan van Isral een grondslag vormt voor gewelddadigheden en terreur.

Aan de zijde van tribale volkeren die dictatoriaal voortgedreven Isral willen wegvagen voor hun zelfbeeld en aan de andere kant de soevereine Staat Isral die gegrondvest als democratisch open samenleving - whatever its takes - dat niet zal laten gebeuren.
Dat israel volgens andere maatstaven misdaden zou plegen volstrekt ondergeschikt aan de geslachtofferde situatie waartoe zij is gedwongen. Landen die dat verkeerd vinden zouden ook een vredesmacht kunnen sturen zodat Isral niet gedwongen wordt met dat "veroordeelde" geweld haar eigen bescherming af te dwingen.

Probleem in een notendop zijn zg geclaimde of vergunde rechten die als ontstaan veel dieper, zo ja gezocht, liggen. In essentie is het imo een strijd progressieven die kunnen reflecteren en conservatieven die andere inzichten weigeren te overwegen. Veelal vertaald in een religie als excuus maar wmb, vooral een overtuiging dat de eigen vrijheden (niet/wel) bestemd zijn voor de ander.

Het blijft mij ronduit onzinnig als totale waanzin om naar een verguist verleden te wijzen dat moet gaan dienen als verklarend excuus om bij zinnen zijnde, onnavolgbare terreur toe te passen als overtuigingsmiddel. Get a life but not here.

Net als eerder momenten, zie ik 07okt23 - zoals hamas zelf(s) ook gepland voor ogen had, als kantelpunt. Niet zo zeer dat hamas c.s. hun gelijk mogen afdwingen als wel dat Isral dat aangreep om weer beginnen met stoppen van terreur. Allereerst om de gegijzelden zien te bevrijden en daders van de aanslag ter verantwoording te gaan brengen. Niet als vergelding maar puur omdat terreur nooit mag worden toegestaan.
  zondag 28 juli 2024 @ 15:22:47 #51
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214449312
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 07:37 schreef theunderdog het volgende:
Twee volkeren in het Midden-Oosten. Normaliter geeft dat helemaal geen problemen.
Er zijn en ontstaan dan andere tribale problemen die veelal resulteren in een soort status quo waar ogenschijnlijke rust heerst, anderen geen geweld wordt aangedaan en tenminste de eigen vergeldingsregels de norm zijn.
  zondag 28 juli 2024 @ 15:30:20 #52
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214449463
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 01:44 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
NOS zoals veel journalisten weten er geen raad mee en verslaan dan de aangeboden (persbureau) feiten als gebeurtenis met vooral aftasten wat hun sponsoren en kijkers acceptabel vinden.
Voor diepgaande analyses is in 39 seconden knipscharen, 100 blogwoorden en 2 minuten aandacht; geen tijd noch ruimte.

Iemand hoeft zich echt niet te verdiepen maar simpelweg onze eigen grondwetten projecteren om te snappen waar die daar helaas ver te zoeken zijn. Vrijheden beginnen met die allereerst mogelijk willen moeten maken en elementen die een ander met geweld(sregels) willen overtuigen, hebben hier en wmb daar geen plaats.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 28-07-2024 15:35:43 ]
pi_214449736
quote:
12s.gif Op zondag 28 juli 2024 15:22 schreef Vallon het volgende:

[..]
Er zijn en ontstaan dan andere tribale problemen die veelal resulteren in een soort status quo waar ogenschijnlijke rust heerst, anderen geen geweld wordt aangedaan en tenminste de eigen vergeldingsregels de norm zijn.
Ze zijn gewoon zoefie. Veel andere analyses hoef je er niet op los te laten.
pi_214451566
twitter
pi_214451623
Foreign ministries of France, Norway, Belgium call on citizens to leave Lebanon

https://www.jpost.com/breaking-news/article-812221#812221
pi_214452390
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 09:39 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
Joh, lees je eigen posts eens na.
  zondag 28 juli 2024 @ 17:47:21 #57
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214452456
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 14:35 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Het is ook wel echt kutvolk ja, maar die gasten zelf staan er ook alleen maar om op te jutten, om reacties uit te lokken en zo meer likes te krijgen.
Cameraman is net zo kut als de rest daar.
True, maar ik kan het wel waarderen eigenlijk :@.

Ik vind het wel "redelijk" om in je eigen land mensen die opkomen voor Hamas belachelijk te maken :7.
Get woke, go broke!
pi_214452491
Hij was toch dood of verwar ik hem met iemand anders?

twitter
pi_214452548
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:50 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Ik weet niet op wie je doelt.
President Raisi is omgekomen in de helikoptercrash.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_214452568
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:50 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]
Ja.
zie email 27 oktober
pi_214452781
twitter
pi_214453018
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:55 schreef Aether het volgende:

[..]
Ik weet niet op wie je doelt.
President Raisi is omgekomen in de helikoptercrash.
Dit is dus de laatste keer dat ik een van zijn tweets post

President van Iran
Aangetreden 2 oktober 1981
Einde termijn 2 augustus 1989
pi_214453405
twitter
pi_214453414
twitter
pi_214453423
twitter
pi_214453426
Lebanon: Attack in Ramiah in South Lebanon. At this time, a relatively widespread wave of attacks in southern Lebanon, perhaps in preparation for the response to yesterday's massacre.

twitter
pi_214453443
Enkele dagen my ***

twitter
pi_214453469
twitter
pi_214453595
twitter
pi_214453729
Het is een moeilijke keuze voor Israel, blijf je afwachten en deel je alleen maar speldeprikken uit, of ga je over tot een preventieve aanval en probeer zoveel mogelijk opgeslagen raketten te vernietigen, naast andere doelen natuurlijk.
De vraag is of dat mogelijk is, want Hezbollah beschikt over 150.000 raketten
Als zij een belangrijk deel daarvan kunnen afvuren, dan kan de Iron dome het wrds niet aan.
Bovendien heeft Iran ook al weer gedreigd en laten het vuile werk door proxys doen.
Ook moet rekening gehouden worden met een 3 fronten oorlog, Dan moet je ook een preventieve slag tegen de Hutis uitvoeren. Moeilijke keuzes temeer de ondersteuning vanuit de VS ook onduidelijk is.
Exaudi orationem meam
  zondag 28 juli 2024 @ 19:43:08 #71
64288 Bensel
Ladderzat
pi_214453787
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 19:38 schreef Oud_student het volgende:
Het is een moeilijke keuze voor Israel, blijf je afwachten en deel je alleen maar speldeprikken uit, of ga je over tot een preventieve aanval en probeer zoveel mogelijk opgeslagen raketten te vernietigen, naast andere doelen natuurlijk.
De vraag is of dat mogelijk is, want Hezbollah beschikt over 150.000 raketten
Als zij een belangrijk deel daarvan kunnen afvuren, dan kan de Iron dome het wrds niet aan.
Bovendien heeft Iran ook al weer gedreigd en laten het vuile werk door proxys doen.
Ook moet rekening gehouden worden met een 3 fronten oorlog, Dan moet je ook een preventieve slag tegen de Hutis uitvoeren. Moeilijke keuzes temeer de ondersteuning vanuit de VS ook onduidelijk is.
Iron dome is hoogstwaarschijnlijk al aangevuld met iron beam, die en goedkoper en sneller is. Er zijn al live tests geweest en de aanval van Iran heeft de uitrol verder versneld. Daarnaast zal de voorraad met iron dome raketten wel weer redelijk gevuld zijn omdat het aantal lanceringen uit gaza behoorlijk afgenomen is. Denk dus niet dat hezbollah veel kans heeft op succes
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_214454566
Dont mess with Erdo :7

twitter
  zondag 28 juli 2024 @ 20:31:34 #73
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214454641
Ome Erdo laat maar weer eens zien aan welke kant je iig niet wil staan :').
Get woke, go broke!
  zondag 28 juli 2024 @ 20:32:55 #74
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214454670
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 19:43 schreef Bensel het volgende:

[..]
Iron dome is hoogstwaarschijnlijk al aangevuld met iron beam, die en goedkoper en sneller is. Er zijn al live tests geweest en de aanval van Iran heeft de uitrol verder versneld. Daarnaast zal de voorraad met iron dome raketten wel weer redelijk gevuld zijn omdat het aantal lanceringen uit gaza behoorlijk afgenomen is. Denk dus niet dat hezbollah veel kans heeft op succes
Zelfs met de Iron Beam erbij, die vele raketten van Hezbollah gaan waarschijnlijk een enorme schade en ook slachtoffers opleveren. De raketten van Hezbollah zijn ook een stuk geavanceerder dan die van Hamas.
pi_214454705
quote:
Begrijpelijk?

Dus Isral valt alles en iedereen aan.... Dan reageren de anderen.... En dan is het begrijpelijk dat Isral iets terug wil doen?

Huhhhhhhh.

Owh en het is Isral. Natuurlijk gooien die overal bommen op. Heb je niet van Gaza geleerd? Isral geeft niets om onschuldige mensen.
pi_214454728
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:31 schreef HeatWave het volgende:
Ome Erdo laat maar weer eens zien aan welke kant je iig niet wil staan :').
Aan de kant van Isral niet.

quote:
13s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zelfs met de Iron Beam erbij, die vele raketten van Hezbollah gaan waarschijnlijk een enorme schade en ook slachtoffers opleveren. De raketten van Hezbollah zijn ook een stuk geavanceerder dan die van Hamas.
Klopt.

Maar dat is de eigen schuld van Isral.
Isral is al tientallen jaren de agressor, dus wat verwachten ze?
  zondag 28 juli 2024 @ 20:37:26 #77
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214454767
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]

Niet per se nee.

Maar al helemaal niet aan de kant van de terroristen gesteund door ome Erdo natuurlijk :).
Get woke, go broke!
  zondag 28 juli 2024 @ 20:38:26 #78
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_214454812
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 13:35 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Er zijn ook islamitische teksten die het tegenovergestelde beweren, het einde van de zionistische staat wordt volgens mij in deze Koranverzen genoemd, noot: het woord 'twice', creatie van Isral in 1948 slaat op de tweede keer.

17/4 And We conveyed to the Children of Israel in the Scripture that, "You will surely cause corruption on the earth twice, and you will surely reach [a degree of] great haughtiness.

Vervolgens werd na de eerste corruptie "machtige dienaren van Allah" jegens de arrogante Isralieten gestuurd (dit kan op zowel moslims als niet-moslims van toepassing zijn, het betekent simpelweg creaties van Allah, in dit geval ging het om Babylon / Irak en de verwoesting van Isral, 1ste keer):

17/5 So when the [time of] promise came for the first of them, We sent against you servants of Ours - those of great military might, and they probed [even] into the homes, and it was a promise fulfilled.

17/6 Then We gave back to you a return victory over them. And We reinforced you with wealth and sons and made you more numerous in manpower

Tweede verwoesting van Isral (dit vers gaat over het heden en toekomst, Moslimnatie i.p.v. Babylon).

17/7 [And said], "If you do good, you do good for yourselves; and if you do evil, [you do it] to yourselves." Then when the final promise came, [We sent your enemies] to sadden your faces and to enter the temple in Jerusalem, as they entered it the first time, and to destroy what they had taken over with [total] destruction.

https://legacy.quran.com/17/4-9

En je hebt natuurlijk de beroemde hadith (ook opgenomen in Hamas-charter), dit gaat duidelijk over de toekomst, end times, toen dit 14 eeuwen geleden werd gezegd bestond Isral niet eens.

Allah's Messenger (ﷺ) said, "The Hour will not be established until you fight with the Jews, and the stone behind which a Jew will be hiding will say. "O Muslim! There is a Jew hiding behind me, so kill him."
https://sunnah.com/bukhari:2926

Deze hadith is ook best wel wonderbaarlijk, want wie bevindt zich aan de westelijke kant van Jordan River, de zionistische staat.

The Prophet, peace be upon him, said that the Muslims would fight the polytheists. The Muslims who survive after the battle will fight the Antichrist around the Jordan River: the Muslims will be on the eastern bank, while the disbelievers will be on the western bank. [At-Tabaraani and Al-Bazzaar]
Joden zijn alleen geen polythesten.
  zondag 28 juli 2024 @ 20:39:56 #79
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214454868
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Klopt.

Maar dat is de eigen schuld van Isral.
Isral is al tientallen jaren de agressor, dus wat verwachten ze?
Isral is niet de agressor.
  zondag 28 juli 2024 @ 20:41:54 #80
396550 Richestorags
pi_214454929
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:28 schreef Ali_boo het volgende:
Dont mess with Erdo :7

[ x ]
Is die clown vergeten dat er een heel land tussen zit met een president die hem niet bepaald gunstig gezind is? En zijn scheepjes zullen ook niet heel veel kans maken...
pi_214454969
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Niet per se nee.

Maar al helemaal niet aan de kant van de terroristen gesteund door ome Erdo natuurlijk :).
Aan beide kanten wil je niet staan.

Althans Hamas, Hezbollah en niet van Isral. Dat zijn alle 3 terroristen.
Waarvan Isral de meest gruwelijke.

Wel aan de kant van de onschuldige burgers natuurlijk.
En die leiden verreweg het meeste door alle misdaden van Isral.
pi_214454991
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Isral is niet de agressor.
Volgens alle feiten wel.
Kijk eens naar de afgelopen tientallen jaren.

Ik weet dat jij de oorlogamisdaden en humanitaire misdaden graag steunt, maar Isral is overduidelijk de agressor.
  zondag 28 juli 2024 @ 20:45:42 #83
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214455020
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Aan beide kanten wil je niet staan.

Althans Hamas, Hezbollah en niet van Isral. Dat zijn alle 3 terroristen.
Waarvan Isral de meest gruwelijke.

Wel aan de kant van de onschuldige burgers natuurlijk.
En die leiden verreweg het meeste door alle misdaden van Isral.
En toch heb ik een enorme teringhekel aan Gaza-voorstanders. Geen idee waarom B-).
Get woke, go broke!
pi_214455084
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:38 schreef Richestorags het volgende:
Joden zijn alleen geen polythesten.
Zelfs het Iraanse regime zijn polythesten, laat staan de joden.
  zondag 28 juli 2024 @ 21:11:43 #85
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214455694
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Volgens alle feiten wel.

Ik weet dat jij de oorlogamisdaden en humanitaire misdaden graag steunt, maar Isral is overduidelijk de agressor.
Nee, ook volgens de feiten niet. En juist als je naar de geschiedenis kijkt zou je dit ook kunnen concluderen. Dat jij herhaaldeijk anders probeert te beweren toont ook aan dat je niet weet waar je over praat, dan wel gevoed bent door een ongezonde haat jegens het enige Joodse land ter wereld.

Hoe zat het gisteren nu ook alweer? Hezbollah stuurt een raket richting een Druze dorp, jouw eerste reactie na deze aanval waarbij meer dan tien voetballende Druze kinderen omkwamen:
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 21:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je weet dat Isral weer de agressor is h?
🤡
pi_214455704
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Volgens alle feiten wel.
Feiten. :Y
quote:
En daar gaan de feiten alweer de deur uit en worden het gewoon aannames. 8-)

En aannames doe je altijd als je een bepaald standpunt hebt. :+
pi_214456140
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:47 schreef Triggershott het volgende:

[..]
:')
pi_214456613
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, ook volgens de feiten niet. En juist als je naar de geschiedenis kijkt zou je dit ook kunnen concluderen. Dat jij herhaaldeijk anders probeert te beweren toont ook aan dat je niet weet waar je over praat, dan wel gevoed bent door een ongezonde haat jegens het enige Joodse land ter wereld.

Hoe zat het gisteren nu ook alweer? Hezbollah stuurt een raket richting een Druze dorp, jouw eerste reactie na deze aanval waarbij meer dan tien voetballende Druze kinderen omkwamen:
[..]
🤡
Jij bent ook zo'n figuur h die roept dat 7 oktober de start was?
Net als 1 die doet alsof de aanval van Hezbollah gister de allereerste was?

Grappige kerel ben je toch wel soms.
Ook al negeer je de werkelijkheden.
pi_214456625
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:11 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Feiten. :Y
[..]
En daar gaan de feiten alweer de deur uit en worden het gewoon aannames. 8-)

En aannames doe je altijd als je een bepaald standpunt hebt. :+
Wat hebben de afgelopen tientallen jaren te maken met aannames?
Of ga jij nu ook zeggen dat 7 okt de start van alles was?
pi_214456740
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Is die clown vergeten dat er een heel land tussen zit met een president die hem niet bepaald gunstig gezind is? En zijn scheepjes zullen ook niet heel veel kans maken...
Erdo heeft meerdere malen laten zien dat die niet alleen maling heeft aan zijn eigen volk
Maar ook de rest van de wereld
pi_214456793
twitter
pi_214457071
Ik ben wel heel erg klaar met moslim extremisten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214457211
twitter

Waarom limited? Hezbollah schiet sinds 7 oktober bijna dagelijks raketten op Israel. Hoezo zou IDF met een lief antwoord komen? Wat speelt er achter de schermen?
pi_214457285
Ynet website on the authority of an American official: We are not heading towards a comprehensive war between Israel and Hezbollah, but miscalculations may lead to it.
pi_214457715
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat hebben de afgelopen tientallen jaren te maken met aannames?
Of ga jij nu ook zeggen dat 7 okt de start van alles was?
Dan heb je niet opgelet; ik heb het in deze topics regelmatig gehad over de (mijns inziens) oorzaken van dit conflict. Voornamelijk Christelijke jodenhaat en de islam.

Maar wat jij over "de afgelopen tientallen jaren" aanneemt als absolute waarheid, wordt niet door de feiten ondersteund. En aangezien je over de correctheid van feiten niet kunt discussiren (de basis van alle wetenschap), zijn jouw aannames onjuist.

Iets in mij zegt dat je je daar helemaal niets van gaat aantrekken, want jij gelooft heilig in de juistheid van je aannames. Beetje wat islamitische extremisten ook doen, zeg maar. :Y
pi_214457771
Oorlog met Hezbollah was al sinds 7 oktober onvermijdelijk. Isral gaf aan dat het geen terroristische organisaties meer aan zijn grenzen zou tolereren en alles wat het in Gaza doet, heeft daarmee te maken. Ik heb ook altijd gezegd, zodra Sinwar en zijn meute haathonden dood en begraven zijn, is Hezbollah aan de beurt.

Alleen denk ik niet dat Isral daar nu al klaar voor is. Ze gaan geen 2006 meer begaan, dus gaan ze ook niet in de zorgvuldig voorbereide killzones van Hezbollah rijden. Wat ze wel gaan doen weet ik niet, maar het gaat verrassend zijn.
pi_214457934
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:32 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dan heb je niet opgelet; ik heb het in deze topics regelmatig gehad over de (mijns inziens) oorzaken van dit conflict. Voornamelijk Christelijke jodenhaat en de islam.

Maar wat jij over "de afgelopen tientallen jaren" aanneemt als absolute waarheid, wordt niet door de feiten ondersteund. En aangezien je over de correctheid van feiten niet kunt discussiren (de basis van alle wetenschap), zijn jouw aannames onjuist.

Iets in mij zegt dat je je daar helemaal niets van gaat aantrekken, want jij gelooft heilig in de juistheid van je aannames. Beetje wat islamitische extremisten ook doen, zeg maar. :Y
Dat je Christenen en de Islam als oorzaak van dit conflict aanhaalt zegt al meer dan genoeg.

Blinde voorliefde voor Isral.
Blind voor de walgelijkheden van die terroristen.

quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:35 schreef Cuendillar het volgende:
Wat ze wel gaan doen weet ik niet, maar het gaat verrassend zijn.
Verrassend in hoe gruwelijk het gaat zijn. Hoeveel onschuldige doden dat gaat opleveren.

Alhoewel, moet dat ons nog verbazen? Nee, eig ook niet.
pi_214458007
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat je Christenen en de Islam als oorzaak van dit conflict aanhaalt zegt al meer dan genoeg.

[..]
Verrassend in hoe gruwelijk het gaat zijn. Hoeveel onschuldige doden dat gaat opleveren.

Zolang het erger wordt is het toch echt noodzaak te interveniren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 29 juli 2024 @ 00:19:10 #99
396550 Richestorags
pi_214458604
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 21:51 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Erdo heeft meerdere malen laten zien dat die niet alleen maling heeft aan zijn eigen volk
Maar ook de rest van de wereld
Maar hoe wil hij Isral aanvallen dan? Via Syri lukt het niet en zijn schepen gaan ten prooi vallen aan de vliegtuigen en onderzeers van Isral en anders heeft Isral altijd nog de nucleaire optie om mee te dreigen.
  maandag 29 juli 2024 @ 00:20:06 #100
396550 Richestorags
pi_214458609
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:47 schreef Triggershott het volgende:

[..]
En dit moeten we serieus nemen?
pi_214458768
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En dit moeten we serieus nemen?
Ja, waarom niet? In dit topic lees je hoe een bepaalde sjiiet het volgende denkt:
"Tevens ziet hij soennieten als ketters en valse moslims."
NWS / Haatprediker wil islamitische staat op Schots eiland opricht

Waarom zou andersom niet mogelijk zijn dan?

Bonusvideo: Iraanse generaal begaat polythesme tijdens het aanvallen van Isral

maandag 29 juli 2024 @ 06:33:20 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214458914
twitter

quote:
De Isralische minister van Buitenlandse Zaken, Israel Katz, reageerde op de opmerkingen in een bericht op X. "Erdogan treedt in de voetsporen van Saddam Hussein en dreigt Isral aan te vallen", schreef hij. "Laat hij zich herinneren wat er toen gebeurde en hoe dat afliep."
https://www.telegraaf.nl/(...)en-tegen-palestijnen

Maar Irak werd toch vernietigd omdat ze massa vernietigingswapens hadden? En niet omdat ze tegen Isral waren? Katz speelt de complotdenkers, die geloven dat Isral overal achter de schermen aan de touwtjes trekt en oorlogen start nu wel erg in de kaart.
Bovendien is Turkije NAVO-lid, dus de usa voor hun karretje spannen zal onmogelijk zijn.
The End Times are wild
pi_214458962
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 06:33 schreef LXIV het volgende:
[ x ]
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)en-tegen-palestijnen

Maar Irak werd toch vernietigd omdat ze massa vernietigingswapens hadden? En niet omdat ze tegen Isral waren? Katz speelt de complotdenkers, die geloven dat Isral overal achter de schermen aan de touwtjes trekt en oorlogen start nu wel erg in de kaart.
Bovendien is Turkije NAVO-lid, dus de usa voor hun karretje spannen zal onmogelijk zijn.
Kom eens uit die bochten joh, je hoeft je daar echt niet zo in te wringen hoor...
  maandag 29 juli 2024 @ 08:08:25 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214459190
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2024 07:00 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Kom eens uit die bochten joh, je hoeft je daar echt niet zo in te wringen hoor...
Het is bizar
The End Times are wild
pi_214459264
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Maar hoe wil hij Isral aanvallen dan? Via Syri lukt het niet en zijn schepen gaan ten prooi vallen aan de vliegtuigen en onderzeers van Isral en anders heeft Isral altijd nog de nucleaire optie om mee te dreigen.
Wat doet de rest van Nato als Turkije zelf de agressor is? Ik denk dat het snel klaar is met Turkije. En terecht.
  maandag 29 juli 2024 @ 08:32:07 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214459325
Als de huidige conflicten mondiaal worden zullen de partijen toch zijn VS-Isral, EU, Oekrane tegen BRIC, Arabische wereld.

Lastig voor mensen met nu n een 🇺🇦 n een 🇵🇸 in hun twitter.
The End Times are wild
pi_214460284
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 08:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat doet de rest van Nato als Turkije zelf de agressor is? Ik denk dat het snel klaar is met Turkije. En terecht.
Ze kunnen toch gewoon een vredesmissie opstellen? Het is toch niet dood en verderf zaaien direct.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214460335
Erdogan moet zijn bevolking weer eens afleiden van de 90+% inflatie
pi_214460351
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 08:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zeker weten. Nato is een verdedigingsalliantie. Turkije heeft net zoals de VS afgelopen jaren al aanvallende manoeuvres uitgevoerd en de rest van de NATO heeft zich daar natuurlijk ook niet mee bemoeid.
pi_214460526
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 08:08 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is bizar
Antisemitisme is bizar inderdaad. Helaas tiert het welig en ook hier op het forum.
pi_214460557
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 08:32 schreef LXIV het volgende:
Als de huidige conflicten mondiaal worden zullen de partijen toch zijn VS-Isral, EU, Oekrane tegen BRIC, Arabische wereld.

De Arabische wereld is geen geheel. Mocht het tot een mondiale oorlog komen, dan steunen meerdere staten ons. Iran wordt intens gehaat.
pi_214460709
twitter
  maandag 29 juli 2024 @ 10:35:31 #113
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_214460771
quote:

[..]
Dan zou ik eerder WO1 als startpunt aanwijzen. Toen is het land door de Britten zowel aan de joden als de moslims beloofd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214460789
twitter
pi_214461131
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ze kunnen toch gewoon een vredesmissie opstellen? Het is toch niet dood en verderf zaaien direct.
Vredesmissie....
pi_214461482
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dan zou ik eerder WO1 als startpunt aanwijzen. Toen is het land door de Britten zowel aan de joden als de moslims beloofd.
Hoewel hier enkele nuanceringen bij horen, klopt dat inderdaad. De Britten en de Fransen hebben iedereen genaaid. De Arabieren, omdat ze een Groot-Arabisch land beloofden, dat er niet kwam. Ook beloofden ze een nationaal tehuis aan de Joden, maar legden ze allerlei beperkingen op.
  maandag 29 juli 2024 @ 11:17:35 #117
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_214461512
Met een zwake onzichtbare president van de VS en de nog zwakkere VP die mogelijk de opvolger is, kunnen landen als Iran, Turkije, Libanon, Gaza, Jemen etc rustig hun gang gaan.
Met name Iran is door de huidige VS regering gefaciliteerd en konden daardoor weer heel veel olie verkopen, waarmee hun proxies gefinancieerd worden.
Exaudi orationem meam
  maandag 29 juli 2024 @ 11:19:17 #118
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_214461536
quote:

[..]

[..]

Je grote vriend is het met je eens.

NWS / Haatprediker wil islamitische staat op Schots eiland opricht

Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_214461727
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar dan moeten ze ten strijde trekken tgen de Palestijnen en hij zei juist dat hij die wou steunen. Dus een vredesmissie kan niet.
pi_214461959
quote:

[..]

Kennis van de geschiedenis verwarren met blinde liefde voor Isral is een beetje dom.

Jij zult het dus wel als onwrikbare waarheid beschouwen. :Y
quote:
Beetje hak op de tak, nietwaar? Ik verafschuw de walgelijkheden van die terroristen. Net als iedereen, mag ik hopen.

Het is ook de hoofdreden dat ik achter Isral sta en waarom iedereen dat zou moeten doen.

Alleen moslims, antisemieten en goedgelovige, volgzame idioten die de propaganda van Hamas voor zoete koek slikken, zoals jij doet, halen het in hun hersens om de Palestijnen te steunen.
quote:
[..]

Verrassend in hoe ze het gaan aanpakken. Wat ze ook uit de hoge hoed gaan toveren, het zal ongetwijfeld iets spectaculairs zijn. En hopelijk effectief.
pi_214462594
twitter
pi_214462731
Zal vast niet meer lang duren

twitter
  maandag 29 juli 2024 @ 12:54:11 #123
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214462801
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:17 schreef Oud_student het volgende:
Met een zwake onzichtbare president van de VS en de nog zwakkere VP die mogelijk de opvolger is, kunnen landen als Iran, Turkije, Libanon, Gaza, Jemen etc rustig hun gang gaan.
Met name Iran is door de huidige VS regering gefaciliteerd en konden daardoor weer heel veel olie verkopen, waarmee hun proxies gefinancieerd worden.
Als Trump president wordt gaat hij nog een Iraanse generaal vermoorden en zo vrede eisen?
pi_214462934
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:40 schreef Cuendillar het volgende:

Beetje hak op de tak, nietwaar? Ik verafschuw de walgelijkheden van die terroristen. Net als iedereen, mag ik hopen.

Het is ook de hoofdreden dat ik achter Isral sta en waarom iedereen dat zou moeten doen.
Hoofdreden dat je achter Israel staat?
Te walgelijk dat er nog iemand achter Israel staat. Terwijl wel al vele maanden verder zijn en dag in dag uit blijkt dat Israel de walgelijkste en grootste terroristische partij is in deze oorlog.

Israel vermoordt met de seconde de ene na de andere onschuldige burger. Knalt alles en iedereen af.

Geen enkel normaal en fatsoenlijk mens zal ooit nog achter Israel staan na alle leugens, oorlogsmisdaden en humanitaire misdaden die ze plegen en blijven plegen.
  maandag 29 juli 2024 @ 13:22:40 #125
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214463032
:').

Ook vandaag weer vandalisme op het paleis op de Dam, wereldwijd rellen, slopen, oproepen tot jodenhaat en uitroeiing van joden. Dwepen met Hamas, oproepen tot wereldwijde intifada en mensen die geen blinde haat jegens joden hebben intimideren op straat.

Ik blijf het herhalen, dat tuig, die rellers, die hamassers, dat is een club waar je bij wil horen, de terroristen zullen deze keer wel gelijk hebben :').
Get woke, go broke!
  maandag 29 juli 2024 @ 13:28:54 #126
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_214463072
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 12:54 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Als Trump president wordt gaat hij nog een Iraanse generaal vermoorden en zo vrede eisen?
Ja en nog meer, sancties instellen en zorgen dat Iran geen atoombom krijgt.
1 Noord Korea is meer dan genoeg.
Exaudi orationem meam
  maandag 29 juli 2024 @ 13:53:02 #127
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214463268
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:27 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Maar dan moeten ze ten strijde trekken tgen de Palestijnen en hij zei juist dat hij die wou steunen. Dus een vredesmissie kan niet.
Yep, elke vredesmissie zal uitlopen op handhaving met geweld omdat een 'vrede' alleen maar mogelijk is wanneer beide partijen zich daarin voldoende (h)erkend en gewaarborgd moet voelen.
Saillant is dat Netanyahu duidelijk maakte dat zij die klus prima zelf kan klaren wanneer zij sneller de middelen krijgt.

De "Palestijnen" c.s. lijken geen vrede te accepteren die met (aanwezigheid van) Isral mogelijk is. Isral zal zeker niet (laat staan, snel) haar (geannexeerde) verdedigingslinie gaan opgeven om zich daarmee als sitting-duck aan te bieden.

Op zijn best wordt een ingevlogen "vredesmissie" dan een permanente buffermissie om zo "gewelddadigheden" buiten Isral (incl de "geclaimde" oorlogs)gebieden te houden. In plaats dat Isral dan 'terroristen' gaat bufferen, doet de internationale "vredesmissie" dat. Daarmee het (anti) Isral sentiment in de regio aanwakkerend.
Voor de "Palestijn(en)" in kwestie, verandert daarmee dus niets en krijgt dan minder "ruimte" om geweld als middel toe te passen.
pi_214463518
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 13:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hoofdreden dat je achter Israel staat?
Te walgelijk dat er nog iemand achter Israel staat. Terwijl wel al vele maanden verder zijn en dag in dag uit blijkt dat Israel de walgelijkste en grootste terroristische partij is in deze oorlog. Israel vermoordt met de seconde de ene na de andere onschuldige burger. Knalt alles en iedereen af.
Bron?

Ik weet het antwoord al trouwens: Hamas. :Y

Ik weet dat je jezelf nooit kritisch tegen het licht houdt (want alleen anderen maken fouten) maar heb je je nooit afgevraagd waarom je die terroristen gelooft als ze je dingen vertellen?
quote:
Geen enkel normaal en fatsoenlijk mens zal ooit nog achter Israel staan na alle leugens, oorlogsmisdaden en humanitaire misdaden die ze plegen en blijven plegen.
Ik denk dat jouw definitie van "normaal en fatsoenlijk" niet de gangbare definitie is. :)

Want die mensen staan gewoon achter Isral in deze oorlog, of houden zich afzijdig omdat ze niet genoeg (betrouwbare) informatie krijgen uit die regio. Wat ze niet doen, is aan de kant van de Palestijnen en hun terroristische leiders staan. Dat kan ook niet anders. Wie wil er nou terroristen steunen?
pi_214463951
Wtf :')
twitter

twitter

[ Bericht 46% gewijzigd door egayalS op 29-07-2024 15:56:49 ]
-Rabia Al-Basri
  maandag 29 juli 2024 @ 14:57:57 #130
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214463991
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 13:28 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Ja en nog meer, sancties instellen en zorgen dat Iran geen atoombom krijgt.
1 Noord Korea is meer dan genoeg.
Oftewel meer oorlog uit de pseudo conservatieve hoek
pi_214464065
Ik ben tot nu toe aangenaam verrast door de houding van Labour. Eerst door het intrekken van de bezwaarprocedure mbt de ICC intentie om Netanyahu en Gallant te laten arresteren. Ondanks Amerikaanse bezwaren . En nu dit.

Laatst ook op bnr radio werd over de meeting van Trump met Netanyahu gezegd, dat Trump gezegd zou hebben tegen Netanyahu "als je zo door blijft gaan, heb je straks geen vrienden meer over". Writing on the wall dat Netanyahu straks onder een Trump presidentschap toch geen vrijbrief zalm krijgen om alles te doen wat hij wilt.

twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 29 juli 2024 @ 15:10:04 #132
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214464171
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 14:21 schreef Cuendillar het volgende:

Want die mensen staan gewoon achter Isral in deze oorlog, of houden zich afzijdig omdat ze niet genoeg (betrouwbare) informatie krijgen uit die regio. Wat ze niet doen, is aan de kant van de Palestijnen en hun terroristische leiders staan. Dat kan ook niet anders. Wie wil er nou terroristen steunen?
Einstein was ook tegen steun aan terroristen:

https://www.marxists.org/(...)stein/1948/12/02.htm
are we infinite or am I alone
pi_214464390
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2024 13:53 schreef Vallon het volgende:

[..]
Yep, elke vredesmissie zal uitlopen op handhaving met geweld omdat een 'vrede' alleen maar mogelijk is wanneer beide partijen zich daarin voldoende (h)erkend en gewaarborgd moet voelen.
Saillant is dat Netanyahu duidelijk maakte dat zij die klus prima zelf kan klaren wanneer zij sneller de middelen krijgt.

De "Palestijnen" c.s. lijken geen vrede te accepteren die met (aanwezigheid van) Isral mogelijk is. Isral zal zeker niet (laat staan, snel) haar (geannexeerde) verdedigingslinie gaan opgeven om zich daarmee als sitting-duck aan te bieden.

Op zijn best wordt een ingevlogen "vredesmissie" dan een permanente buffermissie om zo "gewelddadigheden" buiten Isral (incl de "geclaimde" oorlogs)gebieden te houden. In plaats dat Isral dan 'terroristen' gaat bufferen, doet de internationale "vredesmissie" dat. Daarmee het (anti) Isral sentiment in de regio aanwakkerend.
Voor de "Palestijn(en)" in kwestie, verandert daarmee dus niets en krijgt dan minder "ruimte" om geweld als middel toe te passen.
Gaza verdient 0.0 ruimte, ze gebruiken het voor gewelddadigheden.
  maandag 29 juli 2024 @ 15:27:48 #134
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_214464441
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 14:57 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Oftewel meer oorlog uit de pseudo conservatieve hoek
Ja noodzakelijk, er had al veel eerder ingegrepen moeten worden.
Hoe langer je wacht des te groter wordt de oorlog die onvermijdelijk is
Exaudi orationem meam
  maandag 29 juli 2024 @ 16:10:23 #135
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214465175
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:27 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Ja noodzakelijk, er had al veel eerder ingegrepen moeten worden.
Hoe langer je wacht des te groter wordt de oorlog die onvermijdelijk is
de-escaleren is altijd een optie, maar dat kennen neoconservatieven niet
  maandag 29 juli 2024 @ 16:14:59 #136
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_214465216
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:10 schreef Origami94 het volgende:

[..]
de-escaleren is altijd een optie, maar dat kennen neoconservatieven niet
De politiek van de apeasement bleek in het verleden geen succes

quote:
De appeasement-politiek hield in de praktijk in dat Duitse eisen werden ingewilligd om oorlog te voorkomen. Tijdens de Conferentie van Mnchen die eind september volgde, kwamen Frankrijk, Engeland, Itali en Duitsland overeen dat Duitsland het Sudetenland mocht bezetten.
Exaudi orationem meam
  maandag 29 juli 2024 @ 16:15:48 #137
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_214465223
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:14 schreef Oud_student het volgende:

[..]
De politiek van de apeasement bleek in het verleden geen succes
[..]

Appels en peren. Al mogen ze dat met Putin wel doen
  maandag 29 juli 2024 @ 16:42:39 #138
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214465539
quote:

[..]

[..]

De Islam speelt natuurlijk een cruciale rol in dit conflict. Het is vanuit gevoelens van religieuze en etnische suprematie dat de volgelingen van deze religie een claim leggen op dit gebied en vinden dat Isral geen bestaansrecht heeft.

Dit terwijl het Jodendom hier zijn oorsprong kent, niet de Islam. Die religie kwam pas vele eeuwen later in Saoedi-Arabi tot vorming. Maar omdat de Islam een zowel wetgevende en radicaal expansionistische religie is, heeft men ook ooit het gebied bereikt dat nu Isral is en het vervolgens geclaimd als onderdeel van de 'Ummah'.

Dat jij deze bepalende rol van de Islam wil ontkennen, spreek boekdelen. Je weet helemaal niets van (de geschiedenis) van dit conflict en wil alleen maar Isral in kwaad daglicht zetten en je gal spuwen over dit land.
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 08:32 schreef LXIV het volgende:

Het betuiging van steun aan deze twee volkeren is per definitie al een rare combinatie.

Dan is men dus voor het Oekrane, een land dat aangevallen is en tegelijkertijd voor een Arabisch volk dat niet anders doet dan een ander land aan te vallen, waarvan diens leiders een diepe haat jegens zowel het Joden als het Westen koesteren.

Dit waar Oekrane juist onderdeel wil zijn van het Westen en ontsnappen uit de antiwesterse invloedssfeer van Rusland. Het is daarom erg raar en tegenstrijdig.
pi_214465584
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 14:55 schreef egayalS het volgende:
Wtf :')[ x ]
[ x ]
Geef eens antwoord op mijn vraag?
  Moderator maandag 29 juli 2024 @ 16:47:13 #140
8781 crew  Frutsel
  maandag 29 juli 2024 @ 16:55:35 #141
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214465686
Een ideaal scenario zou natuurlijk zijn als de VS zich er ook mee gaat bemoeien en samen met Isral even deze walgelijke terreurgroeperingen onder handen neemt. Dat zal helaas met de huidige linkse Amerikaanse regering niet gebeuren.

[ Bericht 1% gewijzigd door HowardRoark op 29-07-2024 17:03:29 ]
  maandag 29 juli 2024 @ 17:29:35 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214466086
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Islam speelt natuurlijk een cruciale rol in dit conflict. Het is vanuit gevoelens van religieuze en etnische suprematie dat de volgelingen van deze religie een claim leggen op dit gebied en vinden dat Isral geen bestaansrecht heeft.

Dit terwijl het Jodendom hier zijn oorsprong kent, niet de Islam. Die religie kwam pas vele eeuwen later in Saoedi-Arabi tot vorming. Maar omdat de Islam een zowel wetgevende en radicaal expansionistische religie is, heeft men ook ooit het gebied bereikt dat nu Isral is en het vervolgens geclaimd als onderdeel van de 'Ummah'.

Dat jij deze bepalende rol van de Islam wil ontkennen, spreek boekdelen. Je weet helemaal niets van (de geschiedenis) van dit conflict en wil alleen maar Isral in kwaad daglicht zetten en je gal spuwen over dit land.
[..]
Het betuiging van steun aan deze twee volkeren is per definitie al een rare combinatie.

Dan is men dus voor het Oekrane, een land dat aangevallen is en tegelijkertijd voor een Arabisch volk dat niet anders doet dan een ander land aan te vallen, waarvan diens leiders een diepe haat jegens zowel het Joden als het Westen koesteren.

Dit waar Oekrane juist onderdeel wil zijn van het Westen en ontsnappen uit de antiwesterse invloedssfeer van Rusland. Het is daarom erg raar en tegenstrijdig.
Dat is het standpunt van zowat heel D66
The End Times are wild
pi_214466139
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:29 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Ben benieuwd wat dat betekent voor het samenwerkingsverband met de PVV.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_214466140
Isralische commentator doet per ongeluk zijn werk en maakt duidelijk dat Hagari liegt, zoals we van hem gewend zijn.

"Het zijn geen Isralische staatsburgers."

twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 29 juli 2024 @ 17:34:42 #145
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214466159
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:55 schreef HowardRoark het volgende:
Een ideaal scenario zou natuurlijk zijn als de VS zich er ook mee gaat bemoeien en samen met Isral even deze walgelijke terreurgroeperingen onder handen neemt. Dat zal helaas met de huidige linkse Amerikaanse regering niet gebeuren.
Ik denk dat dat helaas niets oplost. Het enige resultaat is dan weer massaal bloedvergieten, enorme destructie en het verder aanwakkeren van intense haat. Het zijn mijns inziens simpelweg onoplosbare conflicten/problemen.

Het enige dat je kunt doen, is de schade en het verlies van onschuldig mensenleven proberen te beperken. Een oplossing is een utopie.
  maandag 29 juli 2024 @ 17:51:37 #146
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214466338
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2024 17:32 schreef egayalS het volgende:
Isralische commentator doet per ongeluk zijn werk en maakt duidelijk dat Hagari liegt, zoals we van hem gewend zijn.

"Het zijn geen Isralische staatsburgers."

[ x ]
Bijzonder account dit ook weer. Waar men in de pro-Palestijnse en Islamtische fuikjes op de socials toch hun nieuws vandaan haalt blijft zorgwekkend en vooral ook schrikbarend om te zien. Haakneuzen, bloedsprookjes en Holocaustontkenning.

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter
pi_214466436
Maw dit gaat vreselijk uit de hand lopen

twitter
pi_214466552
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2024 18:00 schreef Ali_boo het volgende:
Maw dit gaat vreselijk uit de hand lopen

[ x ]
Heh, Amerika die nog steeds doet of zij die oorlog runnen. :D
pi_214466641
twitter

twitter
  Overall beste user 2022 maandag 29 juli 2024 @ 18:48:04 #150
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214466955
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 18:18 schreef moby_jones het volgende:
[ x ]
[ x ]
Dus ze zijn opgepakt?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 29 juli 2024 @ 20:40:58 #151
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214468570
quote:
13s.gif Op maandag 29 juli 2024 17:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder account dit ook weer. Waar men in de pro-Palestijnse en Islamtische fuikjes op de socials toch hun nieuws vandaan haalt blijft zorgwekkend en vooral ook schrikbarend om te zien. Haakneuzen, bloedsprookjes en Holocaustontkenning.

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
In die bubbels is het inmiddels ook een "feit" dat het geen raket van Hezbollah was, maar een afzwaaier van het Iron Dome.
  maandag 29 juli 2024 @ 20:54:55 #152
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_214468867
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:47 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Snap niet dat als dat bekend is er niet meteen een rakettje op gegooid wordt door Israel.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_214469508
twitter
pi_214469891
Macron tells Iran’s president he has role to play in calming regional tensions
https://www.timesofisrael(...)g-regional-tensions/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 29 juli 2024 @ 21:54:38 #155
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214470057
quote:
81s.gif Op maandag 29 juli 2024 21:46 schreef Aether het volgende:
Macron tells Iran’s president he has role to play in calming regional tensions
https://www.timesofisrael(...)g-regional-tensions/
Het naar voren willen schuiven van Iran als een soort van belangrijke leider of speler in de regio is ontzettend naef. De VS zich heeft hier onder Obama zich ook jarenlang schuldig aan gemaakt. Het idee was dat als men maar de dialoog aan zou gaan met Iran en een aai over te bol zou geven en benadrukken dat Iran een belangrijke speler was in het Midden-Oosten, men wel milder zou worden. Nou, dat natuurlijk heeft anders uitgepakt.
pi_214470502
Kijken hoe dit gaat aflopen.
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_214470881
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 22:19 schreef egayalS het volgende:
Kijken hoe dit gaat aflopen. [ x ]
Ik ben al je reacties maar weer aan het rapporteren geslagen, omdat je wederom weigert te discussiren.
  Moderator maandag 29 juli 2024 @ 22:54:31 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214470905
reacties zijn wel tegen de regels of niet tegen de regels en als je twijfelt is rapporteren prima

maar als je ze rapporteerd omdat hij niet op je vragen wil reageren doe ik er helemaal niets mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214470988
quote:
18s.gif Op maandag 29 juli 2024 22:52 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik ben al je reacties maar weer aan het rapporteren geslagen, omdat je wederom weigert te discussiren.
Nou vooruit laat ik je een keer quoten. Kan je ook weer eens rustig slapen. :*

Kennelijk hebben de demonstranten een tweede leger basis bestormd ook. Zal wel met een sisser aflopen, maar wie weet. Wanneer iedereen bewapend is, kunnen ongewenste/onverwachte dingen gebeuren.

"Om de Beit Lied-basis te beschermen: de IDF bereidt zich voor om 2 bataljons van de Nahal Brigade in te zetten"

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_214471015
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:42 schreef HowardRoark het volgende:

Waarom moet er altijd weer religie bij gehaald worden? Alsof islam alleen maar slecht is en de grote vijand.
En alsof Israel alleen maar jodendom is.

Beiden zijn totale onzin. Ja, de standpunten van de Islam zijn niet die van ons in het Westen. Zeker niet. Ook niet van mij. Het zijn geweldadige volken.
En aan de andere kant staat Israel niet gelijk aan Joden en staat anti-Israel niet gelijk aan anti-Joden.

Jij wilt de geschiedenis ontkennen door te doen alsof alles alleen maar ontstaan is door de Islam.
Israel is altijd de partij die aan het koloniseren is, die aan het moorden en verkrachten is.
Israel is de partij die rakketten aan het afschieten is, de andere partijen reageren.

Israel pleegt met grote afstand de allergrootste oorlogsmisdaden en humanitaire misdaden.

Heel leuk dat jij dan wil doen dat de andere partij de slechtste is, maar als je gaat kijken naa de misdaden van Israel dan kan geen eerlijk en normaal mens dat nog zeggen.
pi_214471023
quote:
18s.gif Op maandag 29 juli 2024 22:52 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik ga niet eens jouw discussie met hem nalezen, maar sorry hoor jij gaat een ander rapporteren?
Terwijl jij hier openlijk een partij loopt te promoten die oorlogsmisdaden en humanitaire misdaden pleegt?

Sorry hoor, maar als iemand hier gerapporteerd dient te worden dan ben jij het wel (met Howardroark als mede puppet) met dat soort walgelijke standpunten.
pi_214471028
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 20:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
In die bubbels is het inmiddels ook een "feit" dat het geen raket van Hezbollah was, maar een afzwaaier van het Iron Dome.
Al was het een raket van Hezbollah.... Wat boeit dat als het Israel is die altijd de eerste afschiet en dus de agressor is?
  Moderator maandag 29 juli 2024 @ 23:18:43 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214471087
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 23:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waarom moet er altijd weer religie bij gehaald worden? Alsof islam alleen maar slecht is en de grote vijand.
En alsof Israel alleen maar jodendom is.

Beiden zijn totale onzin. Ja, de standpunten van de Islam zijn niet die van ons in het Westen. Zeker niet. Ook niet van mij. Het zijn geweldadige volken.
En aan de andere kant staat Israel niet gelijk aan Joden en staat anti-Israel niet gelijk aan anti-Joden.

Jij wilt de geschiedenis ontkennen door te doen alsof alles alleen maar ontstaan is door de Islam.
Israel is altijd de partij die aan het koloniseren is, die aan het moorden en verkrachten is.
Israel is de partij die rakketten aan het afschieten is, de andere partijen reageren.

Israel pleegt met grote afstand de allergrootste oorlogsmisdaden en humanitaire misdaden.

Heel leuk dat jij dan wil doen dat de andere partij de slechtste is, maar als je gaat kijken naa de misdaden van Israel dan kan geen eerlijk en normaal mens dat nog zeggen.
verschil is dat Israel vooral reageert op al die idioten aan de grenzen
  Moderator maandag 29 juli 2024 @ 23:20:14 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214471101
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 14:21 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Bron?

Ik weet het antwoord al trouwens: Hamas. :Y

Ik weet dat je jezelf nooit kritisch tegen het licht houdt (want alleen anderen maken fouten) maar heb je je nooit afgevraagd waarom je die terroristen gelooft als ze je dingen vertellen?
[..]
Ik denk dat jouw definitie van "normaal en fatsoenlijk" niet de gangbare definitie is. :)

of ze staan niet achter beiden omdat beiden volkomen kut zijn
pi_214472061
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 23:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Al was het een raket van Hezbollah.... Wat boeit dat als het Israel is die altijd de eerste afschiet en dus de agressor is?
Hoe kom je erbij dat Isral altijd als eerste schiet?
pi_214472079
quote:
88s.gif Op maandag 29 juli 2024 22:54 schreef sp3c het volgende:
reacties zijn wel tegen de regels of niet tegen de regels en als je twijfelt is rapporteren prima

maar als je ze rapporteerd omdat hij niet op je vragen wil reageren doe ik er helemaal niets mee
Dat moet je zelf weten.

Alleen zou ik "niet discussiren" eerder interpreteren als "plaatsen van propaganda".

-edit- Dat is niet wat er staat, he... ;( Je hebt gelijk, ik heb het nogal matig verwoord. :)
Ik rapporteer uitsluitend omdat de regels worden overtreden, in dit geval vanwege het plaatsen van propaganda. En op die conclusie kom ik, omdat hij niet op vragen antwoordt. (Waaronder op de mijne).

Beter? :P

[ Bericht 9% gewijzigd door Cuendillar op 30-07-2024 09:10:41 ]
pi_214472086
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 23:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik ga niet eens jouw discussie met hem nalezen, maar sorry hoor jij gaat een ander rapporteren?
Terwijl jij hier openlijk een partij loopt te promoten die oorlogsmisdaden en humanitaire misdaden pleegt?
Heb je een bron voor die oorlogsmisdaden en humanitaire misdaden?
quote:
Sorry hoor, maar als iemand hier gerapporteerd dient te worden dan ben jij het wel (met Howardroark als mede puppet) met dat soort walgelijke standpunten.
Rapporteren vanwege standpunten. Hmmm...

Ik zal je dit zeggen. Als jij je beweringen niet gaat onderbouwen met bronnen, dan ga ik jouw reacties ook maar eens rapporteren als de trolls die het dan zijn.
pi_214472200
Regeringspartijen die verkrachting goed vinden. Helemaal losgeslagen die lui. Ik hoop dat de VS zijn handen hiervan aftrekt.
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 juli 2024 @ 08:08:43 #169
3928 Ulx
pi_214472311
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 07:37 schreef Glazenmaker het volgende:
Regeringspartijen die verkrachting goed vinden. Helemaal losgeslagen die lui. Ik hoop dat de VS zijn handen hiervan aftrekt.
Als elk land dat zou doen heeft Hamas helemaal geen steun meer.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214472370
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 08:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hamas heeft gewonnen. Isral is openlijk een kopie van ze geworden.
  Overall beste user 2022 dinsdag 30 juli 2024 @ 08:53:38 #171
3928 Ulx
pi_214472591
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 08:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Et voil! De tweestatenoplossing.
pi_214472738
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 08:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja, dit is een slechte vertoning. :{

Ik kan best begrijpen dat ze weinig tot geen mededogen kennen voor terroristen(-verdachten), maar je zult er toch boven moeten staan als je jezelf een beter, beschaafder volk vindt.
pi_214472753
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 07:04 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ahum?
Ga jij nou serieus ontkennen dat Israel in het begin voedsel, water en medicijnen niet doorgelaten heeft?
Ga jij nou serieus ontkennen dat Israel tentenkampen, dorpen, steden en ziekenhuizen platgooit?

Dat zijn dingen die zelfs vanuit Israels kant niet eens ter discussie staan.

quote:

Ik zal je dit zeggen. Als jij je beweringen niet gaat onderbouwen met bronnen, dan ga ik jouw reacties ook maar eens rapporteren als de trolls die het dan zijn.
Standpunten die geweld en walgelijke misdaden promoten en goedpraten.
Dan mag je je misschien gaan verschuilen achter ''vrijheid van meningsuiting'', maar dat maakt het nog niet minder fout.

Hahahaha ja joh. Ga lekker iedereen rapporteren omdat je zelf heel goed weet dat je fout zit.
pi_214472768
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 08:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik denk dat Israel meer verkrachtingen doet dan Hamas hoor.
Die paar verkrachtingen op 7 oktober maken het niet gelijk voor al die dagelijkse verkrachtingen van kolonisten vanuit Israel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 09:13 schreef Cuendillar het volgende:

Ik kan best begrijpen dat ze weinig tot geen mededogen kennen voor terroristen(-verdachten), maar je zult er toch boven moeten staan als je jezelf een beter, beschaafder volk vindt.
Dan hoeven wij dus ook geen mededogen te kennen voor de terroristen staat die Israel is.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 09:19:51 #175
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214472786
quote:

[..]
[..]

Eens.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_214472798
quote:
88s.gif Op maandag 29 juli 2024 23:20 schreef sp3c het volgende:

[..]
of ze staan niet achter beiden omdat beiden volkomen kut zijn
Dit inderdaad.....

Echt ongelofelijk waarom die pro-Israel/pro-genocide figuren altijd denken dat anti-Israel zijn hetzelfde is als antisemitisme en pro-Hamas zijn.

Nee, gewoon nee.....

Allereerst snap ik gewoon niet dat een normaal mens nog achter de walgelijkheden van Israel kan staan.
Terwijl van alle kanten dit allang vaststaat, dus ze hoeven ook niet te doen alsof dit onduidelijk is.
En ten tweede gaat het om de onschuldige burgers die het grote slachtoffer van Israel zijn. Tienduizenden al.

quote:
88s.gif Op maandag 29 juli 2024 23:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
verschil is dat Israel vooral reageert op al die idioten aan de grenzen
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 06:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat Isral altijd als eerste schiet?
Israel reageert niet simpel op een raket of wat dan ook. Ze schieten letterlijk alles kapot wat er maar is.
Als het Westen een terroristen locatie uitschakelt dan is er 1 huis kapot met 10 terroristen en dat is het.

Vergelijk dat eens met Israel, wat net zo modern geacht mag worden. Misschien eens 1000 terroristen dood en daarnaast 40.000 (of hoeveel inmiddels) aan onschuldige burgers vermoord.
Israel zou gewoon heel Amsterdam platgooien als blijkt dat er ergens een terrorist woont.

En Israel schiet al tientallen jaren op andere landen. Via kolonisten, zelf of op welke manier dan ook.
pi_214472829
Bij heel veel users in dit topic denk ik.. Jezus, nu weten we wel hoe je erover denkt. Bijna 10 maanden na 7 oktober en ze weten van geen ophouden.
  Moderator dinsdag 30 juli 2024 @ 09:27:43 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214472832
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 09:22 schreef bianconeri het volgende:
Israel reageert niet simpel op een raket of wat dan ook. Ze schieten letterlijk alles kapot wat er maar is.
Als het Westen een terroristen locatie uitschakelt dan is er 1 huis kapot met 10 terroristen en dat is het.

Vergelijk dat eens met Israel, wat net zo modern geacht mag worden. Misschien eens 1000 terroristen dood en daarnaast 40.000 (of hoeveel inmiddels) aan onschuldige burgers vermoord.
Israel zou gewoon heel Amsterdam platgooien als blijkt dat er ergens een terrorist woont.

En Israel schiet al tientallen jaren op andere landen. Via kolonisten, zelf of op welke manier dan ook.
dat recht hebben ze gewoon, als je dan toch de terrorist uit gaat zitten hangen dan moet je niet miepen over de consequenties hoor

het voorkomen van burgerslachtoffers is niet enkel de verantwoordelijkheid van de agressor
pi_214472838
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 09:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik denk dat Israel meer verkrachtingen doet dan Hamas hoor.
Die paar verkrachtingen op 7 oktober maken het niet gelijk voor al die dagelijkse verkrachtingen van kolonisten vanuit Israel.
[..]
Dan hoeven wij dus ook geen mededogen te kennen voor de terroristen staat die Israel is.
Wanneer ga je toegeven dat je volslagen uit je nek lulde over Wit-Rusland en Noord-Korea?
  Moderator dinsdag 30 juli 2024 @ 09:29:15 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214472847
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 09:27 schreef Pleun2011 het volgende:
Bij heel veel users in dit topic denk ik.. Jezus, nu weten we wel hoe je erover denkt. Bijna 10 maanden na 7 oktober en ze weten van geen ophouden.
zou wat zijn als je alleen mocht posten als je van gedachten bent veranderd...
pi_214472857
quote:
[..]
Bron?
quote:

Bron?
quote:
Bron?
pi_214472867
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 09:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ahum?
Ga jij nou serieus ontkennen dat Israel in het begin voedsel, water en medicijnen niet doorgelaten heeft?
Ga jij nou serieus ontkennen dat Israel tentenkampen, dorpen, steden en ziekenhuizen platgooit?
Jij eerst. Dus kom maar op met de bron.
pi_214472908
Isral wil dat Turkije uit de Navo wordt gezet door dreigementen van Turkse president Erdogan
https://www.ad.nl/buitenl(...)nt-erdogan~a90354d4/

Jammer genoeg is de locatie van Turkije zodanig dat dit geen optie is, maar Isral heeft hier natuurlijk gewoon gelijk... Turkije hoort eerder bij de landen waar NAVO zich tegen moet beschermen, dan andersom.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 09:37:39 #184
64288 Bensel
Ladderzat
pi_214472917
quote:

[..]
Dit inderdaad.....

Echt ongelofelijk waarom die pro-Israel/pro-genocide figuren altijd denken dat anti-Israel zijn hetzelfde is als antisemitisme en pro-Hamas zijn.

Nee, gewoon nee.....

Allereerst snap ik gewoon niet dat een normaal mens nog achter de walgelijkheden van Israel kan staan.
Terwijl van alle kanten dit allang vaststaat, dus ze hoeven ook niet te doen alsof dit onduidelijk is.
En ten tweede gaat het om de onschuldige burgers die het grote slachtoffer van Israel zijn. Tienduizenden al.
[..]
[..]

Het is een klein lokaal conflict. Gestart door het verbreken van een bestaande staakt het vuren op 7 oktober, door de palestijnen met een gruwelijke, barbaarse slachtpartij op onschuldige burgers, en al een jarenlange niet aflatende barrage van ongeleide raketten gericht op burgerdoelen. Het maakt niet uit wat israel heeft gedaan, hier is geen enkel excuus voor. Nee, ook niet dat Israel wel eens over de schreef gegaan is (al is het verschil daarbij dat individuele acties wel onderzocht en gestraft worden, itt tot palestijnen, waar dit aangemoedigd wordt)

Noem een land dat zo mild zou reageren als israel? En ja, in de grand scheme of things is de reactie van israel gewogen en mild. Denk wat er zou gebeuren als een rusland of china hiermee te maken zou hebben gekregen. Gaza zou niet meer bestaan. Zie bijv Grozny

Isral heeft alles geprobeerd om de aanvallen vanuit gaza te stoppen. Diplomatiek, door uit gaza te vertrekken zodat ze autonomie kregen aan toe. Ze leverden stroom, water en voedsel. na een aanval vanuit gaza volgende 9 van de 10 keer geen vergelding. Als er een raket afgeschoten werd door israel in reactie, was er eerst een roof knock als waarschuwing. Er is werkelijk geen enkel ander land dat zo zachtzinnig zou reageren op all aanslagen, aanvallen en raketbeschietingen vanuit gaza. !3 van de 15 grote vredesbesprekingen in de laatste 50 jaar zijn afgebroken door de palestijnen, ondanks dat ze (bijna) alles konden krijgen.

Ik ben benieuwd of je het okee zou vinden als er joden in gaza gaan leven?
Twitch.tv/bensel15
pi_214472918
quote:

[..]
Dit inderdaad.....

Nee, gewoon nee.....

[..]
[..]

Hamas heeft de afgelopen jaren duizenden raketten afgevuurd op Isral.

Het gaat niet om een keertje 1 raket waar Isral op reageert.

En 7 oktober was iets heel anders.
Isral heeft weinig andere keuze dan keihard terug slaan. Zodra Isral zwakte laat zien zijn ze de klos.
pi_214473049
quote:

[..]

Nee.
https://watson.brown.edu/(...)irstrikesAfghanistan
https://www.thebureauinve(...)rikes%20under%20Bush.
https://www.nytimes.com/i(...)civilian-deaths.html

Prima dat je het verschil in slachtoffers wilt uitlichten, maar blijf dan wel feitelijk en verzin geen dingen.
quote:
Nee.
quote:
The Israeli military says it has killed more than 10,000 fighters in its air strikes and ground operations in response to the Hamas attack which killed about 1,200 people.
quote:
Hamas does not provide any figures for its military fatalities. The Reuters news agency reported that an official had admitted 6,000 fighters had been killed, but Hamas denied this figure to the BBC.
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-68387864.amp

En dit was een paar maanden geleden.

Verzin geen cijfers en check je wilde gokken voordat je het hier plaatst.
pi_214474333
quote:

Vraag me af wanneer mensen als jij wakker worden uit hun waanbeelden over de realiteit in Israel / Palestina. Ik weet dat het niet makkelijk is om de hasbara dat zich genesteld heeft in je hersenen onschadelijk te maken, maar het kan wel. Openstaan voor de realiteit, hoe pijnlijk ook, is zeker de moeite waard. We zijn allemaal "work in progress".

Neem een voorbeeld aan deze Israeli, die vreselijk boos is over die martelkamp. Ja het zal pijnlijk zijn, maar je moet ff door de zure appel bijten.

"I feel stupid and ashamed. In May, an expose came out on CNN detailing the abuses in Sde Taiman. Then, the NYT released their own article on it. Both were backed up with Israeli sources, crossed with Palestinian ones.

I dismissed them because my government sources and Israeli media denied them. My whole life I was told that the international media was out to get Israel. That they were all antisemites.

But today, I realized how much I was lied to. By my country. By my friends. By my media. Today, many of the people I talked to who denied these allegations admitted they were true.

And the worst part? None of this is coming to light because the IDF and government have changed their hearts about it. Its coming out because the pressure from the UK, ICC and ICJ was getting too great to ignore. This would get Netanyahu, Gallant and the Chief of Staff in serious trouble. So they finally said the truth. That Israel is routinely torturing inmates. That sexual abuse is fairly common there. That people have been tortured to death.

Worst of all, many of the people in this facility were innocent. Rounded up by accident. But there was no real verification process before they were subjected to this hell on earth.

This can't go on."

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_214474421
quote:
88s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 09:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat recht hebben ze gewoon, als je dan toch de terrorist uit gaat zitten hangen dan moet je niet miepen over de consequenties hoor

het voorkomen van burgerslachtoffers is niet enkel de verantwoordelijkheid van de agressor
Ja en nee.
Als Israel nou 1 of ander Middeleeuws land was (qua gedrag zijn ze dat maar dat terzijde).
Israel heeft de technologie van het Westen. Heeft ook de informatie van het Westen.
Je mag van Israel verwachten op en top precisie aanvallen te kunnen plegen.

Als je dan vergelijkt met aanvallen van de VS, UK, NL, FRA of noem het maar die in het M-O terroristen aangevallen hebben dan zijn de terrorist-burger ratio's totaal niet met elkaar te vergelijken.
Als de VS een keer 1 burger op 10 terroristen raakt dan staat de hele wereld in brand.
Bij Israel is het meer 10 burgers op 1 terrorist, of misschien wel 100 burgers op 1 terrorist.

Terugslaan? Sure, maar je mag met alles wat Israel heeft toch wel verwachten dat ze geen ziekenhuizen, ambulances, hulppunten etc hoeven plat te gooien.
pi_214474477
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 09:36 schreef Cuendillar het volgende:
Isral wil dat Turkije uit de Navo wordt gezet door dreigementen van Turkse president Erdogan

Jammer genoeg is de locatie van Turkije zodanig dat dit geen optie is, maar Isral heeft hier natuurlijk gewoon gelijk... Turkije hoort eerder bij de landen waar NAVO zich tegen moet beschermen, dan andersom.
Israel is een land waar het Westen zich tegen moet verdedigen.
Israel vermoord de ene na de andere burger. Valt het ene na het andere land aan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 09:37 schreef Bensel het volgende:

Het is een klein lokaal conflict. Gestart door het verbreken van een bestaande staakt het vuren op 7 oktober, door de palestijnen met een gruwelijke, barbaarse slachtpartij op onschuldige burgers, en al een jarenlange niet aflatende barrage van ongeleide raketten gericht op burgerdoelen. Het maakt niet uit wat israel heeft gedaan, hier is geen enkel excuus voor. Nee, ook niet dat Israel wel eens over de schreef gegaan is (al is het verschil daarbij dat individuele acties wel onderzocht en gestraft worden, itt tot palestijnen, waar dit aangemoedigd wordt)
WOW wat zit jij erhier ver naast zeg. Je tekst ''ladderzat'' klopt wel toen je deze onzin schreef.

Dit conflict begon alles behalve op 7 oktober.
Of ben je vergeten wat de kolonisten elke dag doen?
Israel wel eens? over de schreef? Wel eens? Wat een grap.

quote:
Noem een land dat zo mild zou reageren als israel? En ja, in de grand scheme of things is de reactie van israel gewogen en mild. Denk wat er zou gebeuren als een rusland of china hiermee te maken zou hebben gekregen. Gaza zou niet meer bestaan. Zie bijv Grozny
Noem een land dat zo mild zou reageren?
Uhm letterlijk elk land in de wereld? Zelfs Rusland is nog milder in Oekraine dan Israel.

Noem jij hele dorpen en steden platgooien mild?
Ziekenhuizen, voedseluitdeelpunten, tentenkampen, tegenhouden van voedsel/drinken en medicijnen mild?
Grapjas.

quote:
Ik ben benieuwd of je het okee zou vinden als er joden in gaza gaan leven?
Wat hebben joden hiermee te maken?

Waarom zou ik het niet ok vinden als er joden in Gaza gaan leven?
Joden, Moslims, Christenen, Boedhisten, echt wat boeit dat nou weer?

Jij bent echt zo'n typische pro-genocide persoon die denkt adt dit op 7 oktober begon en die denkt dat iedereen die anti-Israel is ook antisemiet is. Wat een onzin.
pi_214474535
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 09:47 schreef oblo het volgende:

[..]
Nee.
https://watson.brown.edu/(...)irstrikesAfghanistan
https://www.thebureauinve(...)rikes%20under%20Bush.
https://www.nytimes.com/i(...)civilian-deaths.html

Prima dat je het verschil in slachtoffers wilt uitlichten, maar blijf dan wel feitelijk en verzin geen dingen.
Dan is het alsnog onzin wat je zegt.
Het Westen heeft ook wel eens burgerslachtoffers gemaakt, en daar komt dan heel veel ophef over.
Maar de bronnen die je aanhaalt gaan alsnog over heel weinig slachtoffers.
Tegenover de tienduizenden burgers die vermoord zijn door Israel.

En het verschil is ook nog eens dat het bij Israel doelbewust moorden is. Door voedselpunten en ziekenhuizen (bv) aan te vallen.

quote:
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-68387864.amp

En dit was een paar maanden geleden.

Verzin geen cijfers en check je wilde gokken voordat je het hier plaatst.
Misschien eens 6.000 dode terroristen.
Op 40k burgerdoden of nog veel meer. Wowwwwww.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 11:45:17 #191
64288 Bensel
Ladderzat
pi_214474681
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het Westen heeft ook wel eens burgerslachtoffers gemaakt, en daar komt dan heel veel ophef over.

En het verschil is ook nog eens dat het bij Israel doelbewust moorden is. Door voedselpunten en ziekenhuizen (bv) aan te vallen.
[..]
Hoe weet je of een omgekomen palestijn een burger is precies?
Twitch.tv/bensel15
pi_214474714
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 09:32 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Jij eerst. Dus kom maar op met de bron.
Blijkbaar volg jij nooit het nieuws. Elk normaal mens weet hoe walgelijk Israel is. Hoe walgelijk het is om pro-genocide te zijn.

Een artikel van de UN bv. https://www.ohchr.org/en/press-releases/2024/06/israeli-authorities-palestinian-armed-groups-are-responsible-war-crimes

(en jij gaat natuurlijk roepen boeoeeehooeeee is niet onafhankelijk, alleen het IDF is onafhankelijk boeehoeee)

Een citaat uit het artikel:

SPOILER
Of een artikel van Amnesty Internatonal:
https://www.amnesty.org/en/latest/news/2024/05/israel-opt-israeli-air-strikes-that-killed-44-civilians-further-evidence-of-war-crimes-new-investigation/

En dan ga jij natuurlijk weer booeeehoeeeeee zogenaamd niet onafhankelijk boeehooeeee. Ik wil alleen citaten van genocide strijders van het IDF.

Met een citaat:

SPOILER
pi_214474743
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:45 schreef Bensel het volgende:

[..]
Hoe weet je of een omgekomen palestijn een burger is precies?
Hoe weet jij dat dat niet zo is?

En jij vind het dus blijkbaar oke om burgers die voedsel ophalen gewoon neer te knallen?
Of voedsel en water te onthouden aan een heel land?
Of hele dorpen te bombarderen, want daar wonen natuurlijk alleen terroristen.

Bijzonder.
  Moderator dinsdag 30 juli 2024 @ 12:30:11 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214475286
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 09:36 schreef Cuendillar het volgende:

Lol
pi_214475323
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]
Ik zeg en insinueer niks, ik corrigeer je onzin alleen. Het is belangrijk om eerlijk en feitelijk te blijven in een discussie, dat is alles.
pi_214475360
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 12:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
Lol
Hoe is dat grappig?
  Moderator dinsdag 30 juli 2024 @ 12:38:39 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214475386
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 12:36 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Hoe is dat grappig?
1 Israel heeft net zoveel te zeggen over wie er wel en niet bij de Navo horen als Rusland
2 locatie van Turkije is allang niet meer relevant
3 Turkije is een prima bondgenoot tot nu toe
pi_214475677
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Blijkbaar volg jij nooit het nieuws. Elk normaal mens weet hoe walgelijk Israel is. Hoe walgelijk het is om pro-genocide te zijn.
Ik wil niet weten wat jij als een "normaal mens" beschouwt. ;(
quote:
Een artikel van de UN bv. https://www.ohchr.org/en/press-releases/2024/06/israeli-authorities-palestinian-armed-groups-are-responsible-war-crimes

(en jij gaat natuurlijk roepen boeoeeehooeeee is niet onafhankelijk, alleen het IDF is onafhankelijk boeehoeee)
Aanname. Maar inderdaad, de VN is niet onafhankelijk in dit conflict, vooral door toedoen van de UNHCR UNRWA, die door Hamas is genfiltreerd.

quote:
Een citaat uit het artikel:
''In relation to Israeli military operations and attacks in Gaza, the Commission found that Israeli authorities are responsible for the war crimes of starvation as a method of warfare, murder or wilful killing, intentionally directing attacks against civilians and civilian objects, forcible transfer, sexual violence, torture and inhuman or cruel treatment, arbitrary detention and outrages upon personal dignity.
"Starvation as a method of warfare" was de zinsnede waarom wat mij betreft de VN niet meer serieus genomen kan worden als het over Isral gaat.

Dit was namelijk anders niet gebeurd:
How Israel worked to renew Gaza’s water supply amid the war, with help from locals
https://www.timesofisrael(...)th-help-from-locals/

Er is geen sprake van uithongering in Gaza, laat staan als oorlogsvoering. Zie dit artikel:
https://www.telegraph.co.(...)-the-people-of-gaza/
En blader ook de bijdragen van HannahVrede even terug over dit onderwerp. Iedereen in Gaza zou voldoende te eten moeten hebben; als dat niet zo is komt dat voornamelijk door de stam waar je bij hoort. Als die niet gelieerd is aan Hamas, ja, dan krijg je het moeilijk. Zo wel, dan heb je niets te klagen.

Tenslotte een artikel over wat er wl aan de hand is: de VN en Hamas zorgen niet voor de distributie en Isral zorgt niet voor de beveilging. Het is, kortom, een fuck-up van alle kanten in een oorlogssituatie. Geenszins een bewuste strategie van Isral, laat staan een genocide.
Food aid is piling up inside Gaza. Here's why it's not reaching those in need
https://www.npr.org/2024/(...)aching-those-in-need
quote:
The Commission found that the crimes against humanity of extermination, gender persecution targeting Palestinian men and boys, murder, forcible transfer, and torture and inhuman and cruel treatment were also committed.

The immense numbers of civilian casualties in Gaza and widespread destruction of civilian objects and infrastructure were the inevitable result of a strategy undertaken with intent to cause maximum damage, disregarding the principles of distinction, proportionality and adequate precautions. The intentional use of heavy weapons with large destructive capacity in densely populated areas constitutes an intentional and direct attack on the civilian population.''
Dit gedeelte is al net zo onzinnig als de quote die ik eerder aanhaalde. We weten niets over de burgerslachtoffers in Gaza, omdat de cijfers die vanuit de VN komen, door Hamas zijn opgegeven.

quote:
Of een artikel van Amnesty Internatonal:
Nee sorry, Amnesty International hoef je hier niet te noemen. :)

Maar bedankt voor het onderbouwen van je standpunten! Je overdrijft nog steeds schromelijk met je gegil over genocide en terroristisch Isral, maar nu kunnen we eindelijk discussiren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cuendillar op 30-07-2024 15:08:54 ]
pi_214475766
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 12:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
1 Israel heeft net zoveel te zeggen over wie er wel en niet bij de Navo horen als Rusland
2 locatie van Turkije is allang niet meer relevant
3 Turkije is een prima bondgenoot tot nu toe
2 en 3 ben ik met je oneens .Turkije is nog steeds een goede uitvalsbasis naar het M-O en beheerst nog steeds de Bosporus - zolang de Oekrane nog niet bij de NAVO hoort en de Krim weer terug heeft, is dat helaas de enige toegang tot de Zwarte Zee. En Turkije heeft Isral bedreigd met een invasie. Mwah... dan ben je in n keer geen goede bondgenoot meer.
pi_214476120
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 12:58 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
"Starvation as a method of warfare" was de zinsnede waarom wat mij betreft de VN niet meer serieus genomen kan worden als het over Isral gaat.

Dit was namelijk anders niet gebeurd:
Ah nee inderdaad. Israel heeft noooooit de toevoerslijnen voor voedsel en water afgesloten uhu. Noooooooit.

quote:
Maar bedankt voor het onderbouwen van je standpunten! Je overdrijft nog steeds schromelijk met je gegil over genocide en terroristisch Isral, maar nu kunnen we eindelijk discussiren.
Zoals al was te voorspellen (en ik in mijn post al zei) zijn alle onafhankelijke partijen volgens jou partijdig.
Oftewel je zet jezelf compleet buitenspel in elke discussie.
En als je maar even rond zoekt op Google kom je genoeg tegen.

Israel voert oorlog op een hele vieze manier en daar is genoeg over te vinden.
Dat jij schijnbaar alleen het IDF gelooft (ook al zijn die al vaak genoeg op leugens betrapt) zegt genoeg.
pi_214476139
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:02 schreef Cuendillar het volgende:
En Turkije heeft Isral bedreigd met een invasie. Mwah... dan ben je in n keer geen goede bondgenoot meer.
Israel is geen bondgenoot van het Westen en is een terroristische natie.
Waarom zou Turkije een slechte bondgenoot zijn als het dreigt terroristen aan te vallen?
pi_214476597
Isral vecht tegen een terroristische organisatie en is een bondgenoot van het westen.

Denk je verder ook dat vuur nat is bianconeri?
  dinsdag 30 juli 2024 @ 14:08:08 #203
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_214476634
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Israel is geen bondgenoot van het Westen en is een terroristische natie.
Waarom zou Turkije een slechte bondgenoot zijn als het dreigt terroristen aan te vallen?
Di is wel de mooiste tot nu toe. _O- _O- _O- _O-
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  dinsdag 30 juli 2024 @ 14:14:10 #204
396550 Richestorags
pi_214476690
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:26 schreef egayalS het volgende:

[..]
Vraag me af wanneer mensen als jij wakker worden uit hun waanbeelden over de realiteit in Israel / Palestina. Ik weet dat het niet makkelijk is om de hasbara dat zich genesteld heeft in je hersenen onschadelijk te maken, maar het kan wel. Openstaan voor de realiteit, hoe pijnlijk ook, is zeker de moeite waard. We zijn allemaal "work in progress".

Neem een voorbeeld aan deze Israeli, die vreselijk boos is over die martelkamp. Ja het zal pijnlijk zijn, maar je moet ff door de zure appel bijten.

"I feel stupid and ashamed. In May, an expose came out on CNN detailing the abuses in Sde Taiman. Then, the NYT released their own article on it. Both were backed up with Israeli sources, crossed with Palestinian ones.

I dismissed them because my government sources and Israeli media denied them. My whole life I was told that the international media was out to get Israel. That they were all antisemites.

But today, I realized how much I was lied to. By my country. By my friends. By my media. Today, many of the people I talked to who denied these allegations admitted they were true.

And the worst part? None of this is coming to light because the IDF and government have changed their hearts about it. Its coming out because the pressure from the UK, ICC and ICJ was getting too great to ignore. This would get Netanyahu, Gallant and the Chief of Staff in serious trouble. So they finally said the truth. That Israel is routinely torturing inmates. That sexual abuse is fairly common there. That people have been tortured to death.

Worst of all, many of the people in this facility were innocent. Rounded up by accident. But there was no real verification process before they were subjected to this hell on earth.

This can't go on."

[ x ]
De ironie. Oh de ironie.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 14:31:09 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214476886
quote:

[..]
[..]

Waarschijnlijk van gezellige accounts zoals bloeddadels.org, waar ze dus ook beweren dat de Holocaust is overdreven.
pi_214476893
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah nee inderdaad. Israel heeft noooooit de toevoerslijnen voor voedsel en water afgesloten uhu. Noooooooit.
[..]
Zoals al was te voorspellen (en ik in mijn post al zei) zijn alle onafhankelijke partijen volgens jou partijdig.
Oftewel je zet jezelf compleet buitenspel in elke discussie.
En als je maar even rond zoekt op Google kom je genoeg tegen.

Israel voert oorlog op een hele vieze manier en daar is genoeg over te vinden.
Dat jij schijnbaar alleen het IDF gelooft (ook al zijn die al vaak genoeg op leugens betrapt) zegt genoeg.
Tot zover de ad-hominems, nu graag terug naar het onderwerp.
pi_214476916
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Israel is geen bondgenoot van het Westen
Ik had het over Turkije, niet over Isral.
quote:
en is een terroristische natie.
Bron?
quote:
Deden ze dat maar, dan had ik het nog gesnapt.

Maar het dreigt Isral aan te vallen. Een bevriende natie. Een natie die door terroristen wordt belaagd. Turkije kent die situatie, dus daarom snap ik ze nu niet.
pi_214477151
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 12:58 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Aanname. Maar inderdaad, de VN is niet onafhankelijk in dit conflict, vooral door toedoen van de UNHCR, die door Hamas is genfiltreerd.
@HannahVrede et tu Brute :{
  dinsdag 30 juli 2024 @ 15:02:04 #209
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214477206
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 14:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
@:hannahvrede et tu Brute :{
Ja, ook als zij het post zijn feiten, nou ja, feiten :').

Bewijs genoeg dat dat clubje nauwe banden heeft met Hamas. Zal de smoes, ja als je daar wil werken moet je wel, voorbijkomen, maar dat maakt het niet minder waar.

En banden met Hamas is automatisch 0 geloofwaardigheid.
Get woke, go broke!
pi_214477245
quote:

[..]
AW FUCK, my bad :( :'(

UNRWA natuurlijk. :@
pi_214477552
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 15:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Bewijs genoeg dat dat clubje nauwe banden heeft met Hamas. Zal de smoes, ja als je daar wil werken moet je wel, voorbijkomen, maar dat maakt het niet minder waar.

En banden met Hamas is automatisch 0 geloofwaardigheid.
Nou ja er zou inderdaad bewijs zijn dat Hamas en UNRWA met elkaar verweven zijn. Alleen dat bewijs wordt nu een halfjaar later nog steeds niet met de wereld of bondgenoten gedeeld.

Als een club bewijs niet wil delen, niet transparant is, zoals een Hamas, dan geloven we die claims en beweringen niet. Als een andere partij bewijs niet wil delen, lijkt mij dat de claim ook met voorzichtigheid benaderd moet worden.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 15:52:46 #212
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214477913
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 15:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nou ja er zou inderdaad bewijs zijn dat Hamas en UNRWA met elkaar verweven zijn. Alleen dat bewijs wordt nu een halfjaar later nog steeds niet met de wereld of bondgenoten gedeeld.

Als een club bewijs niet wil delen, niet transparant is, zoals een Hamas, dan geloven we die claims en beweringen niet. Als een andere partij bewijs niet wil delen, lijkt mij dat de claim ook met voorzichtigheid benaderd moet worden.
Ik vraag mij dan af welke bewijsstukken je zou willen zien? Want complete rapporten zoals deze over de gang van zaken in de scholen van UNRWA, materialen die studenten krijgen voorgeschoteld en activiteit van docenten worden afgeschoten. Ook het vieren van het terrorisme van 7 oktober door vele medewerkers van UNRWA op sociale media vormt schijnbaar geen bewijs.
pi_214478015
Ik vind het een belachelijke vertoning dat mensen hier nog steeds doen alsof het twijfelachtig is dat Isral misdrijven pleegt. Een Isralische minister heeft gisteren nog gezegd dat het schandalig is dat soldaten zijn opgepakt, die een gevangene zonder veroordeling bijna anaal dood hadden verkracht. Sterker: het zijn heldhaftige strijders.
https://x.com/bezalelsm/status/1817888474281709987
  dinsdag 30 juli 2024 @ 16:12:29 #214
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214478196
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 15:59 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het een belachelijke vertoning dat mensen hier nog steeds doen alsof het twijfelachtig is dat Isral misdrijven pleegt. Een Isralische minister heeft gisteren nog gezegd dat het schandalig is dat soldaten zijn opgepakt, die een gevangene zonder veroordeling bijna anaal dood hadden verkracht. Sterker: het zijn heldhaftige strijders.
In elke oorlogen zullen er van twee kanten misdaden worden gepleegd. Er zijn dacht ik ook Oekraners die oorlogsmisdaden hebben gepleegd jegens Russen. Zelfs tegen Duitsers in de Tweede Wereldoorlog zijn oorlogsmisdaden gepleegd. Maar dit door de oorzaak en hoofdschuldige van een kwestie niet veranderen.

In de Tweede Wereldoorlog betrof dit natuurlijk Nazi-Duitsland, in de oorlog in Oekrane is het Rusland en in deze oorlog is dat Hamas met steun van een groot deel van de Palestijnse bevolking.

Daarom is de nadruk op wat Isral allemaal wel niet zou doen ook opmerkelijk te noemen. Zo kijken we ook niet Oekrane en zo keken we ook niet naar landen zoals Nederland die in de Tweede Wereldoorlog het moesten opnemen tegen Duitsland.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 16:17:26 #215
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_214478265
quote:
Schone oorlogen bestaan nu eenmaal niet.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 16:18:46 #216
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214478277
quote:
Dat soort verhalen zie je meer bij de pallies hoor, moeders daar roepen gewoon dat ze na de dood van hun kind die een zelfmoordaanslag pleegde meer gaan baren zodat die kinderen ook weer zelfmoordaanslagen kunnen plegen, de liefde O+.

Dat er misdaden begaan worden zal ik niet ontkennen, maar laten we niet over moreel beginnen hier, dat legt Hamas/Gaza gewoon altijd af. Hamas heeft verdomme zelf verklaard dat ze zo veel mogelijk dode palestijnse burgers willen zien, dat zou hun zaak internationaal gezien sterker maken.

Die club wil je steunen *O*.
Get woke, go broke!
pi_214478383
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In elke oorlogen zullen er van twee kanten misdaden worden gepleegd. Er zijn dacht ik ook Oekraners die oorlogsmisdaden hebben gepleegd jegens Russen. Zelfs tegen Duitsers in de Tweede Wereldoorlog zijn oorlogsmisdaden gepleegd. Maar dit door de oorzaak en hoofdschuldige van een kwestie niet veranderen.

In de Tweede Wereldoorlog betrof dit natuurlijk Nazi-Duitsland, in de oorlog in Oekrane is het Rusland en in deze oorlog is dat Hamas met steun van een groot deel van de Palestijnse bevolking.

Daarom is de nadruk op wat Isral allemaal wel niet zou doen ook opmerkelijk te noemen. Zo kijken we ook niet Oekrane en zo keken we ook niet naar landen zoals Nederland die in de Tweede Wereldoorlog het moesten opnemen tegen Duitsland.
Dit gelul slaat nergens op. De tweede wereldoorlog heeft niks met deze situatie te maken. En wat een belachelijke logica ook. Dat Russische soldaten bijna iedere vrouw in Berlijn hebben verkracht maakt die daders de hoofdschuldige. Dat de man of zoon van sommige van die vrouwen ook niet lief was geweest maakt verkrachting of andere oorlogsmisdrijven niet opeens oke.

En dat je Oekrane nog even door de stront probeert te trekken is ziek. Oekrane is sinds de oorlog bezig geweest met het vervolgen van soldaten die te ver gingen. Oekrane geeft journalisten rondleidingen door detentiecentra. Er is heel veel bewijs dat gevangen Russen in veel betere gezondheid terugkomen dan de geruilde Oekraners die eruit zien als concentratiekampbewoners. Dus normaal omgaan met gevangenen na 2 jaar plundering, moord en verkrachting van burgers is blijkbaar wel mogelijk. Gaat het perfect? Nee het is oorlog, maar er is tenminste een intentie om beter dan de vijand te zijn. Heeft Oekrane een minister die relschoppers aanstuurt om verkrachters te bevrijden uit de gevangenis? Nee. Is Isral ook maar half zo open? Nee.
pi_214478404
quote:
Het zorgt wel voor fascinerende discussies, zoals is verkrachting toegestaan binnen de Joodse wet
pi_214478431
twitter

twitter
pi_214478442
quote:

[..]
@Cuendillar - UNWRA ;) (Edit: Zag je fix later - 8-) )

Beter zo? :)
  dinsdag 30 juli 2024 @ 16:34:23 #221
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214478466
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit gelul slaat nergens op. De tweede wereldoorlog heeft niks met deze situatie te maken. En wat een belachelijke logica ook. Dat Russische soldaten bijna iedere vrouw in Berlijn hebben verkracht maakt die daders de hoofdschuldige. Dat de man of zoon van sommige van die vrouwen ook niet lief was geweest maakt verkrachting of andere oorlogsmisdrijven niet opeens oke.

En dat je Oekrane nog even door de stront probeert te trekken is ziek. Oekrane is sinds de oorlog bezig geweest met het vervolgen van soldaten die te ver gingen. Oekrane geeft journalisten rondleidingen door detentiecentra. Er is heel veel bewijs dat gevangen Russen in veel betere gezondheid terugkomen dan de geruilde Oekraners die eruit zien als concentratiekampbewoners. Dus normaal omgaan met gevangenen na 2 jaar plundering, moord en verkrachting van burgers is blijkbaar wel mogelijk. Gaat het perfect? Nee het is oorlog, maar er is tenminste een intentie om beter dan de vijand te zijn. Heeft Oekrane een minister die relschoppers aanstuurt om verkrachters te bevrijden uit de gevangenis? Nee. Is Isral ook maar half zo open? Nee.
Mijn vergelijking is juist erg toepasselijk, maar het frustreert jou schijnbaar omdat het een dubbele standaard van jouw kant bloot weet te leggen.

Kijk alleen al hoe je wijst naar de vermeende misdaden van Isral, maar zodra het over Oekrane gaat ineens in de bres springt voor het land en mij beticht van Oekrane door de stront te trekken terwijl ik slechts benoem wat in vele media staat.

De realiteit van beide situaties weinig anders is. Zowel Oekrane als Isral zijn aangevallen, zijn dus slachtoffer en geen dader, maar zoals in elke oorlog zul je ook mensen bij de geslachtofferde partij hebben die in hun tegenreactie over de schreef gaan.

Isral berecht trouwens ook gewoon hun eigen mensen die grenzen hebben overschreden en heeft ook talloze rondleidingen gegeven aan journalisten en internationale media. Dus waar heb je het over?
pi_214478486
Al die journalisten die zijn gedood negeren we maar even
pi_214478512
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 15:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb altijd feiten, je weet toch. :o

Maar natuurlijk gaat het over UNWRA; en UNHCR en UNWRA zijn z ongelooflijk niet met elkaar te vergelijken. Al komt het allebei uit dezelfde koker (de Verenigde Naties, tjah..) de doelstellingen en oprichtingstatuten hebben een ander doel.

Dat UNWRA en de Islamitische Jihad / Hamas hand in hand over de straten gaan, dat weten we al jaren.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 16:40:36 #224
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214478516
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:36 schreef Ali_boo het volgende:
Al die journalisten die zijn gedood negeren we maar even
Journalisten of "journalisten"?

Bovendien is het ook niets nieuws dat er journalisten omkomen bij een oorlog. Dat gebeurt helaas op regelmatige basis, wat ook vrij logisch is omdat zulke mensen met hun werk nu eenmaal heel veel risico nemen.
pi_214478617
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 15:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vraag mij dan af welke bewijsstukken je zou willen zien? Want complete rapporten zoals deze over de gang van zaken in de scholen van UNRWA, materialen die studenten krijgen voorgeschoteld en activiteit van docenten worden afgeschoten. Ook het vieren van het terrorisme van 7 oktober door vele medewerkers van UNRWA op sociale media vormt schijnbaar geen bewijs.
Het land israel heeft UNRWA beschuldigd van verwevenheid met Hamas. Daarop hebben veel landen hun donaties aan unrwa opgeschort. Sindsdien, half jaar, heeft israel het bewijs niet gedeeld. De meeste landen zijn dan ook teruggekomen op hun beslissing om unrwa geen geld meer te geven. Tsja, wie iets claimt moet met bewijs komen, dat moet iedereen en ook Israel. Lijkt me logisch.

Volgens UNRWA klopt er vrij weinig van de beweringen van unwatch. Zo werkt het merendeel van de 200 beschuldigde namen niet bij unrwa. Hoe het zit weet ik niet, ik heb niet al te veel vertrouwen in unrwa, alleen als unwatch al sinds oprichting unrwa van alles beschuldigd en landen waaronder Israel doen er niks mee, dan vraag ik me af hoe serieus wij de unwatch rapporten moeten nemen. Dat eind vorig jaar minister X een drie stappen plan presenteerde om Gaza onder de duim te krijgen waaronder hoogste prioriteit om UNRWA buitenspel tezetten doet me ernstig twijfelen aan de integriteit
pi_214478631
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Journalisten of "journalisten"?

Bovendien is het ook niets nieuws dat er journalisten omkomen bij een oorlog. Dat gebeurt helaas op regelmatige basis, wat ook vrij logisch is omdat zulke mensen met hun werk nu eenmaal heel veel risico nemen.
Omgekomen of omgelegd?
pi_214478637
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mijn vergelijking is juist erg toepasselijk, maar het frustreert jou schijnbaar omdat het een dubbele standaard van jouw kant bloot weet te leggen.

Kijk alleen al hoe je wijst naar de vermeende misdaden van Isral, maar zodra het over Oekrane gaat ineens in de bres springt voor het land en mij beticht van Oekrane door de stront te trekken terwijl ik slechts benoem wat in vele media staat.

De realiteit van beide situaties weinig anders is. Zowel Oekrane als Isral zijn aangevallen, zijn dus slachtoffer en geen dader, maar zoals in elke oorlog zul je ook mensen bij de geslachtofferde partij hebben die in hun tegenreactie over de schreef gaan.

Isral berecht trouwens ook gewoon hun eigen mensen die grenzen hebben overschreden en heeft ook talloze rondleidingen gegeven aan journalisten en internationale media. Dus waar heb je het over?
Het grappige van dit soort aanvallende reacties is dat ze vooral aantonen wat je blijkbaar niet wil verdedigen.
Je bizarre onzin over hoofdschuldige.
Dat Isral definitief afscheid heeft genomen van enige moral highground op Hamas om een mooie Engelse leus erbij te halen.

En welke standaard is nou precies dubbel van mij? Ik verwacht van soldaten dat ze zich volgens het recht gedragen, maar weet dat dat in de realiteit niet altijd zal gebeuren. Een van de voorspelbare uitkomsten van jonge gasten in extreme situaties waarin geweld en wapens normaal zijn.

Wat in een fatsoenlijk land zou gebeuren is dat onderofficieren, of directe officieren ingrijpen en het recht zijn ding doet. Isral heeft deze week bewezen tot in de top rot te zijn en dat niet te kunnen.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 16:53:23 #228
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214478650
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het land israel heeft UNRWA beschuldigd van verwevenheid met Hamas. Daarop hebben veel landen hun donaties aan unrwa opgeschort. Sindsdien, half jaar, heeft israel het bewijs niet gedeeld, veel landen hebben zijn dan ook teruggekomen op hun beslissing om unrwa geen geld meer te geven. Tsja, wie iets claimt moet met bewijs komen, dat moet iedereen en ook israel.

Volgens UNRWA klopt er vrij weinig van de beweringen van unwatch. Zo werkt het merendeel van de 200 beschuldigde namen niet bij unrwa. Hoe het zit weet ik niet, ik heb niet al te veel vertrouwen in unrwa, alleen als unwatch al sinds oprichting unrwa van alles beschuldigd en landen waaronder israel doen er niks mee, dan vraag ik me af hoe serieus de unwatch rapporten genomen moeten worden.
Er staan nota bene talloze foto's en screenshots in het verslag van UN Watch. Dat brengt ons dus weer terug bij de vraag ik al stelde en die je in deze post ook niet beantwoord: welke vorm bewijs wil je zien?
pi_214478654
twitter

Wat een (ha)maSSelaar.
Zonder wrijving geen glans
pi_214478690
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er staan nota bene talloze foto's en screenshots in het verslag van UN Watch. Dat brengt ons dus weer terug bij de vraag ik al stelde en die je in deze post ook niet beantwoord: welke vorm bewijs wil je zien?
Ik kan dat gepresenteerde bewijs van unwatch niet beoordelen. Jij ook niet. Ik constateer net zoals jou en de hele wereld dat niemand iets met die unwatch rapporten doet. Dat begrijp ik niet dus ik houd een slag om de arm.

Verder wil ik onderhand wel eens een goede verklaring horen waarom de hele wereld hard bewijs moet leveren behalve Isral.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 17:09:05 #231
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214478781
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het grappige van dit soort aanvallende reacties is dat ze vooral aantonen wat je blijkbaar niet wil verdedigen.
Je bizarre onzin over hoofdschuldige.
Dat Isral definitief afscheid heeft genomen van enige moral highground op Hamas om een mooie Engelse leus erbij te halen.

En welke standaard is nou precies dubbel van mij? Ik verwacht van soldaten dat ze zich volgens het recht gedragen, maar weet dat dat in de realiteit niet altijd zal gebeuren. Een van de voorspelbare uitkomsten van jonge gasten in extreme situaties waarin geweld en wapens normaal zijn.

Wat in een fatsoenlijk land zou gebeuren is dat onderofficieren, of directe officieren ingrijpen en het recht zijn ding doet. Isral heeft deze week bewezen tot in de top rot te zijn en dat niet te kunnen.
Ik val helemaal niemand niet aan, ik benoem slechts dat er een dubbele standaard wordt gehanteerd. En ik heb ook in mijn post aangegeven waar er in jouw uiteenzetting daar sprake van is. Je geeft immers toe dat in elke oorlog sprake kan zijn van misdaden aan beide kanten. Maar gooit er in het geval van Oekrane meteen een 'Ja, maar ..' argument tegenaan en wordt vervolgens op mij boos dat ik berhaupt durf te benoemen dat Oekrane ook oorlogsmisdaden heeft gepleegd, terwijl dit in talloze media heeft gestaan.

Daarnaast is Isral uiteraard op werkelijk waar elk denkbaar vlak moreel superieur aan de Palestijnse terroristen van Hamas. En waar zou precies uit blijken dat Isral tot in de top rot zou zijn? Deze aantijgingen en claims zijn wederom een blijk van de dubbele standaard.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 17:11:00 #232
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214478795
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik kan dat gepresenteerde bewijs van unwatch niet beoordelen. Jij ook niet. Ik constateer net zoals jou en de hele wereld dat niemand iets met die unwatch rapporten doet. Dat begrijp ik niet dus ik houd een slag om de arm.

Verder wil ik onderhand wel eens een goede verklaring horen waarom de hele wereld hard bewijs moet leveren behalve Isral.

Dat is raar, waarom kun je het rapport niet beoordelen? En je negeert wederom de vraag: welke vorm van bewijs wil je zien?
pi_214478851
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is raar, waarom kun je het rapport niet beoordelen? En je negeert wederom de vraag: welke vorm van bewijs wil je zien?
Ik heb je vraag beantwoord. Je negeert de reacties en plukt alleen stukjes eruit om te gaan zuigen 14.gif
pi_214478907
quote:
Zouden er in Isral...

... mensen met een verschillende mening zijn? :o

Net als, bijvoorbeeld, bij...

... ons?
pi_214478922
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:26 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Zouden er in Isral...

... mensen met een verschillende mening zijn? :o

Net als, bijvoorbeeld, bij...

... ons?
Ik heb geen idee wat voor briljant punt je wil maken.
pi_214478934
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik heb je vraag beantwoord. Je negeert de reacties en plukt alleen stukjes eruit om te gaan zuigen 14.gif
Nee, doet ie niet. Ik ben ook wel benieuwd naar het echte antwoord op zijn vraag.
pi_214478946
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat voor briljant punt je wil maken.
Tuurlijk wel.
pi_214479002
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:30 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Tuurlijk wel.
n...
e....
e....
pi_214479196
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
n...
e....
e....
Goeie tactiek wel, gewoon je van de domme houden :Y

Dan hoef je niet toe te geven dat die minister een extremist is en beslist niet representatief voor het Isralische rechtssysteem, dat in dit geval gewoon zijn werk doet. :Y
pi_214479255
Hasbara leden krijgen betaald om Isralische propaganda te promoten
Hier in dit topic doet men het gewoon gratis
Blijft een bijzonder fenomeen om te mogen aanschouwen
  dinsdag 30 juli 2024 @ 18:02:01 #241
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214479302
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nee, dat heb je niet. Je hebt nog steeds niet aangegeven welke vormen van bewijs je zou willen zien.
pi_214479308
Tur-ki-ye 💪 🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷

twitter
pi_214479318
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:02 schreef Ali_boo het volgende:
Tur-ki-ye 💪 🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷

[ x ]
Uhhuh. :Y :')
pi_214479323
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:58 schreef Ali_boo het volgende:
Hasbara leden krijgen betaald om Isralische propaganda te promoten
Hier in dit topic doet men het gewoon gratis
Blijft een bijzonder fenomeen om te mogen aanschouwen
Doe eens een voorbeeld?
  dinsdag 30 juli 2024 @ 18:14:37 #245
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214479463
Lang geleden dat ik twee mannen zo uitzinnig verliefd op elkaar zag.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 30 juli 2024 @ 18:25:14 #246
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_214479626
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:14 schreef Perrin het volgende:
Lang geleden dat ik twee mannen zo uitzinnig verliefd op elkaar zag.
[ x ]
Als dat geen neuken wordt....
pi_214479663
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:53 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Goeie tactiek wel, gewoon je van de domme houden :Y

Dan hoef je niet toe te geven dat die minister een extremist is en beslist niet representatief voor het Isralische rechtssysteem, dat in dit geval gewoon zijn werk doet. :Y
Als hij niet representatief zou zijn, dan zouden zijn regeringsgenoten hem uit de regering trappen.
pi_214479682
quote:
Tur-ki-ye 💪 🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷

[ x ]
Zou stoerder zijn als hij dat nu al zou doen om die terreurclub van Iran te ontwapenen voor ze een oorlog veroorzaken.
pi_214479706
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:29 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee, doet ie niet. Ik ben ook wel benieuwd naar het echte antwoord op zijn vraag.
Ik kan het rapport niet beoordelen omdat ik niet weet of unwatch objectief is, ik niet weet of de informatie die zij presenteren feitelijk klopt en wat de context was. Iets simpels, unwatch heeft in een ander rapport 200 mensen beschuldigd dat zij op de loonlijst van unrwa staan en Hamas zijn, volgens unrwa is meer dan de helft geen medewerker. We weten niet of unrwa liegt of hoe het zit. Ik heb liever dat een rechter zijn oordeel geeft, op een plek waar de beklaagde zich kan verdedigen. Prima dat jullie het daarmee oneens zijn, dat is jullie manco.

Ik constateer dat er officieel niks gedaan wordt met die rapporten, al jaren niet. Dat is toch gek als het feitelijk klopt en iets verschrikkelijks blootlegt. Ondanks al die rapporten blijven (bleven) landen als Nederland, Engeland, Canada n de VS UNRWA financieel steunen. Drie van de vier landen staan toch niet bekend als antisemitisch of iets dergelijks. Wellicht is er hier ook een goede verklaring voor, dan hoor ik die graag

[ Bericht 9% gewijzigd door opgebaarde op 30-07-2024 18:40:07 ]
pi_214479733
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat heb je niet. Je hebt nog steeds niet aangegeven welke vormen van bewijs je zou willen zien.
En jij kan niet uitleggen waarom de hele wereld en elke organisatie bewijs bij een bewering moet leveren behalve Isral.
pi_214479811
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als hij niet representatief zou zijn, dan zouden zijn regeringsgenoten hem uit de regering trappen.
Ja, zo werkt dat dus niet. :+
  dinsdag 30 juli 2024 @ 18:54:01 #252
38496 Perrin
pi_214480052
Is het aan?
twitter
pi_214480084
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:37 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ja, zo werkt dat dus niet. :+
Waarmee bewezen is dat Isral rot tot aan de top is.
pi_214480114
quote:
Tur-ki-ye 💪 🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷

[ x ]
Let's go.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 18:58:05 #255
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214480139
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En toch is de andere kant, Hamas, nog veel erger. Dus ja, wat moet ik ermee verder? :').
Get woke, go broke!
pi_214480157
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:00:36 #257
38496 Perrin
pi_214480192
twitter
pi_214480240
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:54 schreef Perrin het volgende:
Is het aan?
[ x ]
Lijkt er wel op

twitter

Het is nu afwachten wat de rest van het Midden-Oosten gaat doen c_/
pi_214480246
Vanavond nog Beiroet in as?
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:05:17 #260
38496 Perrin
pi_214480274
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:03 schreef Discombobulate het volgende:
Vanavond nog Beiroet in as?
Zou eens tijd worden, Hezbollah-city.
pi_214480319
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En toch is de andere kant, Hamas, nog veel erger. Dus ja, wat moet ik ermee verder? :').
Je moet er helemaal niks mee, maar persoonlijk probeer ik het mindere kwaad niet te steunen of goed te praten.
pi_214480330
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:58 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee.
Ja.
pi_214480337
quote:
18s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zou eens tijd worden, Hezbollah-city.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214480350
twitter
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:10:24 #265
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214480367
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je moet er helemaal niks mee, maar persoonlijk probeer ik het mindere kwaad niet te steunen of goed te praten.
Ik ook niet. Maar het is zo jammer dat het ergere kwaad over de hele wereld zo verbaal en fysiek ondersteund wordt bij die Pro-Hamas protesten.

Daarom is als het echt zou moeten, en het moet niet, een keuze tussen de 2 toch snel gemaakt :).
Get woke, go broke!
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:12:02 #266
38496 Perrin
pi_214480394
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Insert ergens nog een /s
pi_214480400
Wie maakt alvast het Isral - Hezbollah - #1 topic? 😁
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:12:44 #268
38496 Perrin
pi_214480403
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:09 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Waarschijnlijk eerder nog een bepaald persoon aanwezig in dat gebouw.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:13:25 #269
38496 Perrin
pi_214480415
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:12 schreef GerryDV het volgende:
Dat wordt een bredere regionale oorlog :{
pi_214480430
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:12 schreef GerryDV het volgende:
Israel vs the world lijkt me net iets passender

Anders wordt het zo onoverzichtelijk
pi_214480450
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat wordt een bredere regionale oorlog :{
Dan noemen we hem Het Beschaafde Westen vs. Het Achterlijke Midden-oosten.
pi_214480452
Nu trekt geiteneuker Erdolfgan ten strijde !!
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:16:14 #273
38496 Perrin
pi_214480476
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:15 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dan noemen we hem Het Beschaafde Westen vs. Het Achterlijke Midden-oosten.
Ik vind Goed tegen Kwaad ook altijd wel sprekend.
pi_214480546
Here we go :9

twitter
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:19:49 #275
38496 Perrin
pi_214480548
Het doelwit, naar verluid:
quote:
Shukr is a senior advisor on military affairs to Hasan Nasrallah, secretary-general of the U.S.-designated Foreign Terrorist Organization (FTO) Hizballah. Shukr serves on Hizballah’s highest military body, the Jihad Council, and has aided Hizballah fighters and pro-Syrian regime troops in Hizballah’s military campaign against Syrian opposition forces in Syria.
pi_214480559
twitter

twitter
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:20:49 #277
38496 Perrin
pi_214480562
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:19 schreef Ali_boo het volgende:
Here we go :9

[ x ]
Die zijn natuurlijk hartstikke boos op Hezbollah, ik snap ze best.
pi_214480597
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik vind Goed tegen Kwaad ook altijd wel sprekend.
True
pi_214480624
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:14 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Israel vs the world lijkt me net iets passender

Anders wordt het zo onoverzichtelijk
Hopelijk dan Israel plus NATO vs het as van het kwaad
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:25:29 #280
64288 Bensel
Ladderzat
pi_214480662
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:03 schreef Ali_boo het volgende:

Het is nu afwachten wat de rest van het Midden-Oosten gaat doen c_/
Vrij weinig waarschijnlijk. Een deel zal anti iran/hezbollah zijn, maar het israel lekker laten opknappen, een deel zal wel anti israel zijn, maar het niet aandurven om iets uit te voeren. Iran is onlangs nog vernederd door israel, dus zullen niet rechtstreeks iets meer proberen, maar via hezbollah een proxy oorlog willen voeren.
Twitch.tv/bensel15
pi_214480729
twitter
pi_214480743
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:25 schreef Bensel het volgende:

[..]
Vrij weinig waarschijnlijk. Een deel zal anti iran/hezbollah zijn, maar het israel lekker laten opknappen, een deel zal wel anti israel zijn, maar het niet aandurven om iets uit te voeren. Iran is onlangs nog vernederd door israel, dus zullen niet rechtstreeks iets meer proberen, maar via hezbollah een proxy oorlog willen voeren.
Hoop dat je gelijk krijgt -O-
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:30:28 #283
38496 Perrin
pi_214480749
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:29 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Forse klap voor die terreurorganisatie.
pi_214480757
quote:
[ x ]
Wel bizar dat ze dat niet verwacht hadden.
pi_214480776
quote:
[ x ]
Nice!
pi_214480814
Vraag me niet waarom, maar ik heb het gevoel dat het een lange nacht zal worden

twitter
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:35:34 #287
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214480835
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:34 schreef Ali_boo het volgende:
Vraag me niet waarom, maar ik heb het gevoel dat het een lange nacht zal worden

[ x ]
Gezellig. :{
pi_214480851
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Forse klap voor die terreurorganisatie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:30 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Wel bizar dat ze dat niet verwacht hadden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:31 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Nice!
Hoogmoed komt voor de val
pi_214480873
lol

twitter
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:40:53 #290
38496 Perrin
pi_214480931
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:37 schreef Ali_boo het volgende:
lol

[ x ]
Nou dan moet Isral met nog maar eens proberen binnenkort. Waar woont die Nasrallah ook alweer?
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:43:41 #291
38496 Perrin
pi_214480985
Altijd welbespraakt die lui.
twitter
pi_214481093
Isral wordt toch al een paria. Dat land gaat er de komende decennia heel anders uitzien dan drie jaar geleden.
pi_214481123
quote:
[ x ]
Natuurlijk hadden ze dat wel verwacht. Wat een onzin.
pi_214481186
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:15 schreef Haags het volgende:
Nu trekt geiteneuker Erdolfgan ten strijde !!
Laat die geitenneuker het maar proberen *O*
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:55:19 #295
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214481232
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:49 schreef Discombobulate het volgende:
Isral wordt toch al een paria. Dat land gaat er de komende decennia heel anders uitzien dan drie jaar geleden.
Dat ligt er helemaal aan wie er aan de macht komen, maar het zou kunnen. Er zijn helaas veel naeve mensen in het Westen zonder gedegen historische kennis en natuurlijk ook steeds meer moslims. Dat heeft een invloed hoe men in het Westen dit conflict bekijkt.
pi_214481244
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:49 schreef Discombobulate het volgende:
Ng groter?
pi_214481345
twitter
pi_214481367
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:43 schreef Perrin het volgende:
Altijd welbespraakt die lui.
[ x ]
Er is maar een god en zijn naam is allah

Dat is tenminste mijn interpretatie :@

Kan net zo goed een wraakplot zijn _O-
pi_214481407
twitter
  dinsdag 30 juli 2024 @ 20:07:14 #300
38496 Perrin
pi_214481482
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:01 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Er is maar een god en zijn naam is allah

Dat is tenminste mijn interpretatie :@

Kan net zo goed een wraakplot zijn _O-
Altijd een beetje apart dat ze dan zijn naam er nog wel zo aan toevoegen. Toont toch enige onzekerheid over wie nu precies die ene god is.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 20:18:12 #301
38496 Perrin
pi_214481644
vol dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: