abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214476139
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:02 schreef Cuendillar het volgende:
En Turkije heeft Israël bedreigd met een invasie. Mwah... dan ben je in één keer geen goede bondgenoot meer.
Israel is geen bondgenoot van het Westen en is een terroristische natie.
Waarom zou Turkije een slechte bondgenoot zijn als het dreigt terroristen aan te vallen?
pi_214476597
Israël vecht tegen een terroristische organisatie en is een bondgenoot van het westen.

Denk je verder ook dat vuur nat is bianconeri?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 30 juli 2024 @ 14:08:08 #203
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_214476634
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Israel is geen bondgenoot van het Westen en is een terroristische natie.
Waarom zou Turkije een slechte bondgenoot zijn als het dreigt terroristen aan te vallen?
Di is wel de mooiste tot nu toe. _O- _O- _O- _O-
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 30 juli 2024 @ 14:14:10 #204
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_214476690
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:26 schreef egayalS het volgende:

[..]
Vraag me af wanneer mensen als jij wakker worden uit hun waanbeelden over de realiteit in Israel / Palestina. Ik weet dat het niet makkelijk is om de hasbara dat zich genesteld heeft in je hersenen onschadelijk te maken, maar het kan wel. Openstaan voor de realiteit, hoe pijnlijk ook, is zeker de moeite waard. We zijn allemaal "work in progress".

Neem een voorbeeld aan deze Israeli, die vreselijk boos is over die martelkamp. Ja het zal pijnlijk zijn, maar je moet ff door de zure appel bijten.

"I feel stupid and ashamed. In May, an expose came out on CNN detailing the abuses in Sde Taiman. Then, the NYT released their own article on it. Both were backed up with Israeli sources, crossed with Palestinian ones.

I dismissed them because my government sources and Israeli media denied them. My whole life I was told that the international media was out to get Israel. That they were all antisemites.

But today, I realized how much I was lied to. By my country. By my friends. By my media. Today, many of the people I talked to who denied these allegations admitted they were true.

And the worst part? None of this is coming to light because the IDF and government have changed their hearts about it. Its coming out because the pressure from the UK, ICC and ICJ was getting too great to ignore. This would get Netanyahu, Gallant and the Chief of Staff in serious trouble. So they finally said the truth. That Israel is routinely torturing inmates. That sexual abuse is fairly common there. That people have been tortured to death.

Worst of all, many of the people in this facility were innocent. Rounded up by accident. But there was no real verification process before they were subjected to this hell on earth.

This can't go on."

[ x ]
De ironie. Oh de ironie.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 14:31:09 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214476886
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 07:04 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Heb je een bron voor die oorlogsmisdaden en humanitaire misdaden?
[..]
Rapporteren vanwege standpunten. Hmmm...

Ik zal je dit zeggen. Als jij je beweringen niet gaat onderbouwen met bronnen, dan ga ik jouw reacties ook maar eens rapporteren als de trolls die het dan zijn.
Waarschijnlijk van gezellige accounts zoals bloeddadels.org, waar ze dus ook beweren dat de Holocaust is overdreven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214476893
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah nee inderdaad. Israel heeft noooooit de toevoerslijnen voor voedsel en water afgesloten uhu. Noooooooit.
[..]
Zoals al was te voorspellen (en ik in mijn post al zei) zijn alle onafhankelijke partijen volgens jou partijdig.
Oftewel je zet jezelf compleet buitenspel in elke discussie.
En als je maar even rond zoekt op Google kom je genoeg tegen.

Israel voert oorlog op een hele vieze manier en daar is genoeg over te vinden.
Dat jij schijnbaar alleen het IDF gelooft (ook al zijn die al vaak genoeg op leugens betrapt) zegt genoeg.
Tot zover de ad-hominems, nu graag terug naar het onderwerp.
Intolerant voor intolerantie
pi_214476916
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Israel is geen bondgenoot van het Westen
Ik had het over Turkije, niet over Israël.
quote:
en is een terroristische natie.
Bron?
quote:
Deden ze dat maar, dan had ik het nog gesnapt.

Maar het dreigt Israël aan te vallen. Een bevriende natie. Een natie die door terroristen wordt belaagd. Turkije kent die situatie, dus daarom snap ik ze nu niet.
pi_214477151
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 12:58 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Aanname. Maar inderdaad, de VN is niet onafhankelijk in dit conflict, vooral door toedoen van de UNHCR, die door Hamas is geïnfiltreerd.
@HannahVrede et tu Brute :{
  dinsdag 30 juli 2024 @ 15:02:04 #209
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214477206
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 14:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
@:hannahvrede et tu Brute :{
Ja, ook als zij het post zijn feiten, nou ja, feiten :').

Bewijs genoeg dat dat clubje nauwe banden heeft met Hamas. Zal de smoes, ja als je daar wil werken moet je wel, voorbijkomen, maar dat maakt het niet minder waar.

En banden met Hamas is automatisch 0 geloofwaardigheid.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_214477245
quote:

[..]
AW FUCK, my bad :( :'(

UNRWA natuurlijk. :@
pi_214477552
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 15:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Bewijs genoeg dat dat clubje nauwe banden heeft met Hamas. Zal de smoes, ja als je daar wil werken moet je wel, voorbijkomen, maar dat maakt het niet minder waar.

En banden met Hamas is automatisch 0 geloofwaardigheid.
Nou ja er zou inderdaad bewijs zijn dat Hamas en UNRWA met elkaar verweven zijn. Alleen dat bewijs wordt nu een halfjaar later nog steeds niet met de wereld of bondgenoten gedeeld.

Als een club bewijs niet wil delen, niet transparant is, zoals een Hamas, dan geloven we die claims en beweringen niet. Als een andere partij bewijs niet wil delen, lijkt mij dat de claim ook met voorzichtigheid benaderd moet worden.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 15:52:46 #212
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214477913
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 15:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nou ja er zou inderdaad bewijs zijn dat Hamas en UNRWA met elkaar verweven zijn. Alleen dat bewijs wordt nu een halfjaar later nog steeds niet met de wereld of bondgenoten gedeeld.

Als een club bewijs niet wil delen, niet transparant is, zoals een Hamas, dan geloven we die claims en beweringen niet. Als een andere partij bewijs niet wil delen, lijkt mij dat de claim ook met voorzichtigheid benaderd moet worden.
Ik vraag mij dan af welke bewijsstukken je zou willen zien? Want complete rapporten zoals deze over de gang van zaken in de scholen van UNRWA, materialen die studenten krijgen voorgeschoteld en activiteit van docenten worden afgeschoten. Ook het vieren van het terrorisme van 7 oktober door vele medewerkers van UNRWA op sociale media vormt schijnbaar geen bewijs.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214478015
Ik vind het een belachelijke vertoning dat mensen hier nog steeds doen alsof het twijfelachtig is dat Israël misdrijven pleegt. Een Israëlische minister heeft gisteren nog gezegd dat het schandalig is dat soldaten zijn opgepakt, die een gevangene zonder veroordeling bijna anaal dood hadden verkracht. Sterker: het zijn heldhaftige strijders.
https://x.com/bezalelsm/status/1817888474281709987
  dinsdag 30 juli 2024 @ 16:12:29 #214
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214478196
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 15:59 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het een belachelijke vertoning dat mensen hier nog steeds doen alsof het twijfelachtig is dat Israël misdrijven pleegt. Een Israëlische minister heeft gisteren nog gezegd dat het schandalig is dat soldaten zijn opgepakt, die een gevangene zonder veroordeling bijna anaal dood hadden verkracht. Sterker: het zijn heldhaftige strijders.
In elke oorlogen zullen er van twee kanten misdaden worden gepleegd. Er zijn dacht ik ook Oekraïners die oorlogsmisdaden hebben gepleegd jegens Russen. Zelfs tegen Duitsers in de Tweede Wereldoorlog zijn oorlogsmisdaden gepleegd. Maar dit door de oorzaak en hoofdschuldige van een kwestie niet veranderen.

In de Tweede Wereldoorlog betrof dit natuurlijk Nazi-Duitsland, in de oorlog in Oekraïne is het Rusland en in deze oorlog is dat Hamas met steun van een groot deel van de Palestijnse bevolking.

Daarom is de nadruk op wat Israël allemaal wel niet zou doen ook opmerkelijk te noemen. Zo kijken we ook niet Oekraïne en zo keken we ook niet naar landen zoals Nederland die in de Tweede Wereldoorlog het moesten opnemen tegen Duitsland.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 16:17:26 #215
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_214478265
quote:
Schone oorlogen bestaan nu eenmaal niet.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  dinsdag 30 juli 2024 @ 16:18:46 #216
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214478277
quote:
Dat soort verhalen zie je meer bij de pallies hoor, moeders daar roepen gewoon dat ze na de dood van hun kind die een zelfmoordaanslag pleegde meer gaan baren zodat die kinderen ook weer zelfmoordaanslagen kunnen plegen, de liefde O+.

Dat er misdaden begaan worden zal ik niet ontkennen, maar laten we niet over moreel beginnen hier, dat legt Hamas/Gaza gewoon altijd af. Hamas heeft verdomme zelf verklaard dat ze zo veel mogelijk dode palestijnse burgers willen zien, dat zou hun zaak internationaal gezien sterker maken.

Die club wil je steunen *O*.
Get woke, go broke!
pi_214478383
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In elke oorlogen zullen er van twee kanten misdaden worden gepleegd. Er zijn dacht ik ook Oekraïners die oorlogsmisdaden hebben gepleegd jegens Russen. Zelfs tegen Duitsers in de Tweede Wereldoorlog zijn oorlogsmisdaden gepleegd. Maar dit door de oorzaak en hoofdschuldige van een kwestie niet veranderen.

In de Tweede Wereldoorlog betrof dit natuurlijk Nazi-Duitsland, in de oorlog in Oekraïne is het Rusland en in deze oorlog is dat Hamas met steun van een groot deel van de Palestijnse bevolking.

Daarom is de nadruk op wat Israël allemaal wel niet zou doen ook opmerkelijk te noemen. Zo kijken we ook niet Oekraïne en zo keken we ook niet naar landen zoals Nederland die in de Tweede Wereldoorlog het moesten opnemen tegen Duitsland.
Dit gelul slaat nergens op. De tweede wereldoorlog heeft niks met deze situatie te maken. En wat een belachelijke logica ook. Dat Russische soldaten bijna iedere vrouw in Berlijn hebben verkracht maakt die daders de hoofdschuldige. Dat de man of zoon van sommige van die vrouwen ook niet lief was geweest maakt verkrachting of andere oorlogsmisdrijven niet opeens oke.

En dat je Oekraïne nog even door de stront probeert te trekken is ziek. Oekraïne is sinds de oorlog bezig geweest met het vervolgen van soldaten die te ver gingen. Oekraïne geeft journalisten rondleidingen door detentiecentra. Er is heel veel bewijs dat gevangen Russen in veel betere gezondheid terugkomen dan de geruilde Oekraïners die eruit zien als concentratiekampbewoners. Dus normaal omgaan met gevangenen na 2 jaar plundering, moord en verkrachting van burgers is blijkbaar wel mogelijk. Gaat het perfect? Nee het is oorlog, maar er is tenminste een intentie om beter dan de vijand te zijn. Heeft Oekraïne een minister die relschoppers aanstuurt om verkrachters te bevrijden uit de gevangenis? Nee. Is Israël ook maar half zo open? Nee.
pi_214478404
quote:
Het zorgt wel voor fascinerende discussies, zoals is verkrachting toegestaan binnen de Joodse wet
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214478431
twitter

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214478442
quote:

[..]
@Cuendillar - UNWRA ;) (Edit: Zag je fix later - 8-) )

Beter zo? :)
  dinsdag 30 juli 2024 @ 16:34:23 #221
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214478466
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit gelul slaat nergens op. De tweede wereldoorlog heeft niks met deze situatie te maken. En wat een belachelijke logica ook. Dat Russische soldaten bijna iedere vrouw in Berlijn hebben verkracht maakt die daders de hoofdschuldige. Dat de man of zoon van sommige van die vrouwen ook niet lief was geweest maakt verkrachting of andere oorlogsmisdrijven niet opeens oke.

En dat je Oekraïne nog even door de stront probeert te trekken is ziek. Oekraïne is sinds de oorlog bezig geweest met het vervolgen van soldaten die te ver gingen. Oekraïne geeft journalisten rondleidingen door detentiecentra. Er is heel veel bewijs dat gevangen Russen in veel betere gezondheid terugkomen dan de geruilde Oekraïners die eruit zien als concentratiekampbewoners. Dus normaal omgaan met gevangenen na 2 jaar plundering, moord en verkrachting van burgers is blijkbaar wel mogelijk. Gaat het perfect? Nee het is oorlog, maar er is tenminste een intentie om beter dan de vijand te zijn. Heeft Oekraïne een minister die relschoppers aanstuurt om verkrachters te bevrijden uit de gevangenis? Nee. Is Israël ook maar half zo open? Nee.
Mijn vergelijking is juist erg toepasselijk, maar het frustreert jou schijnbaar omdat het een dubbele standaard van jouw kant bloot weet te leggen.

Kijk alleen al hoe je wijst naar de vermeende misdaden van Israël, maar zodra het over Oekraïne gaat ineens in de bres springt voor het land en mij beticht van Oekraïne door de stront te trekken terwijl ik slechts benoem wat in vele media staat.

De realiteit van beide situaties weinig anders is. Zowel Oekraïne als Israël zijn aangevallen, zijn dus slachtoffer en geen dader, maar zoals in elke oorlog zul je ook mensen bij de geslachtofferde partij hebben die in hun tegenreactie over de schreef gaan.

Israël berecht trouwens ook gewoon hun eigen mensen die grenzen hebben overschreden en heeft ook talloze rondleidingen gegeven aan journalisten en internationale media. Dus waar heb je het over?
pi_214478486
Al die journalisten die zijn gedood negeren we maar even
pi_214478512
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 15:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb altijd feiten, je weet toch. :o

Maar natuurlijk gaat het over UNWRA; en UNHCR en UNWRA zijn zó ongelooflijk niet met elkaar te vergelijken. Al komt het allebei uit dezelfde koker (de Verenigde Naties, tjah..) de doelstellingen en oprichtingstatuten hebben een ander doel.

Dat UNWRA en de Islamitische Jihad / Hamas hand in hand over de straten gaan, dat weten we al jaren.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 16:40:36 #224
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214478516
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:36 schreef Ali_boo het volgende:
Al die journalisten die zijn gedood negeren we maar even
Journalisten of "journalisten"?

Bovendien is het ook niets nieuws dat er journalisten omkomen bij een oorlog. Dat gebeurt helaas op regelmatige basis, wat ook vrij logisch is omdat zulke mensen met hun werk nu eenmaal heel veel risico nemen.
pi_214478617
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 15:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vraag mij dan af welke bewijsstukken je zou willen zien? Want complete rapporten zoals deze over de gang van zaken in de scholen van UNRWA, materialen die studenten krijgen voorgeschoteld en activiteit van docenten worden afgeschoten. Ook het vieren van het terrorisme van 7 oktober door vele medewerkers van UNRWA op sociale media vormt schijnbaar geen bewijs.
Het land israel heeft UNRWA beschuldigd van verwevenheid met Hamas. Daarop hebben veel landen hun donaties aan unrwa opgeschort. Sindsdien, half jaar, heeft israel het bewijs niet gedeeld. De meeste landen zijn dan ook teruggekomen op hun beslissing om unrwa geen geld meer te geven. Tsja, wie iets claimt moet met bewijs komen, dat moet iedereen en ook Israel. Lijkt me logisch.

Volgens UNRWA klopt er vrij weinig van de beweringen van unwatch. Zo werkt het merendeel van de 200 beschuldigde namen niet bij unrwa. Hoe het zit weet ik niet, ik heb niet al te veel vertrouwen in unrwa, alleen als unwatch al sinds oprichting unrwa van alles beschuldigd en landen waaronder Israel doen er niks mee, dan vraag ik me af hoe serieus wij de unwatch rapporten moeten nemen. Dat eind vorig jaar minister X een drie stappen plan presenteerde om Gaza onder de duim te krijgen waaronder hoogste prioriteit om UNRWA buitenspel tezetten doet me ernstig twijfelen aan de integriteit
pi_214478631
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Journalisten of "journalisten"?

Bovendien is het ook niets nieuws dat er journalisten omkomen bij een oorlog. Dat gebeurt helaas op regelmatige basis, wat ook vrij logisch is omdat zulke mensen met hun werk nu eenmaal heel veel risico nemen.
Omgekomen of omgelegd?
pi_214478637
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mijn vergelijking is juist erg toepasselijk, maar het frustreert jou schijnbaar omdat het een dubbele standaard van jouw kant bloot weet te leggen.

Kijk alleen al hoe je wijst naar de vermeende misdaden van Israël, maar zodra het over Oekraïne gaat ineens in de bres springt voor het land en mij beticht van Oekraïne door de stront te trekken terwijl ik slechts benoem wat in vele media staat.

De realiteit van beide situaties weinig anders is. Zowel Oekraïne als Israël zijn aangevallen, zijn dus slachtoffer en geen dader, maar zoals in elke oorlog zul je ook mensen bij de geslachtofferde partij hebben die in hun tegenreactie over de schreef gaan.

Israël berecht trouwens ook gewoon hun eigen mensen die grenzen hebben overschreden en heeft ook talloze rondleidingen gegeven aan journalisten en internationale media. Dus waar heb je het over?
Het grappige van dit soort aanvallende reacties is dat ze vooral aantonen wat je blijkbaar niet wil verdedigen.
Je bizarre onzin over hoofdschuldige.
Dat Israël definitief afscheid heeft genomen van enige moral highground op Hamas om een mooie Engelse leus erbij te halen.

En welke standaard is nou precies dubbel van mij? Ik verwacht van soldaten dat ze zich volgens het recht gedragen, maar weet dat dat in de realiteit niet altijd zal gebeuren. Een van de voorspelbare uitkomsten van jonge gasten in extreme situaties waarin geweld en wapens normaal zijn.

Wat in een fatsoenlijk land zou gebeuren is dat onderofficieren, of directe officieren ingrijpen en het recht zijn ding doet. Israël heeft deze week bewezen tot in de top rot te zijn en dat niet te kunnen.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 16:53:23 #228
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214478650
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het land israel heeft UNRWA beschuldigd van verwevenheid met Hamas. Daarop hebben veel landen hun donaties aan unrwa opgeschort. Sindsdien, half jaar, heeft israel het bewijs niet gedeeld, veel landen hebben zijn dan ook teruggekomen op hun beslissing om unrwa geen geld meer te geven. Tsja, wie iets claimt moet met bewijs komen, dat moet iedereen en ook israel.

Volgens UNRWA klopt er vrij weinig van de beweringen van unwatch. Zo werkt het merendeel van de 200 beschuldigde namen niet bij unrwa. Hoe het zit weet ik niet, ik heb niet al te veel vertrouwen in unrwa, alleen als unwatch al sinds oprichting unrwa van alles beschuldigd en landen waaronder israel doen er niks mee, dan vraag ik me af hoe serieus de unwatch rapporten genomen moeten worden.
Er staan nota bene talloze foto's en screenshots in het verslag van UN Watch. Dat brengt ons dus weer terug bij de vraag ik al stelde en die je in deze post ook niet beantwoord: welke vorm bewijs wil je zien?
pi_214478654
twitter

Wat een (ha)maSSelaar.
Zonder wrijving geen glans
pi_214478690
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er staan nota bene talloze foto's en screenshots in het verslag van UN Watch. Dat brengt ons dus weer terug bij de vraag ik al stelde en die je in deze post ook niet beantwoord: welke vorm bewijs wil je zien?
Ik kan dat gepresenteerde bewijs van unwatch niet beoordelen. Jij ook niet. Ik constateer net zoals jou en de hele wereld dat niemand iets met die unwatch rapporten doet. Dat begrijp ik niet dus ik houd een slag om de arm.

Verder wil ik onderhand wel eens een goede verklaring horen waarom de hele wereld hard bewijs moet leveren behalve Israël.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 17:09:05 #231
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214478781
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het grappige van dit soort aanvallende reacties is dat ze vooral aantonen wat je blijkbaar niet wil verdedigen.
Je bizarre onzin over hoofdschuldige.
Dat Israël definitief afscheid heeft genomen van enige moral highground op Hamas om een mooie Engelse leus erbij te halen.

En welke standaard is nou precies dubbel van mij? Ik verwacht van soldaten dat ze zich volgens het recht gedragen, maar weet dat dat in de realiteit niet altijd zal gebeuren. Een van de voorspelbare uitkomsten van jonge gasten in extreme situaties waarin geweld en wapens normaal zijn.

Wat in een fatsoenlijk land zou gebeuren is dat onderofficieren, of directe officieren ingrijpen en het recht zijn ding doet. Israël heeft deze week bewezen tot in de top rot te zijn en dat niet te kunnen.
Ik val helemaal niemand niet aan, ik benoem slechts dat er een dubbele standaard wordt gehanteerd. En ik heb ook in mijn post aangegeven waar er in jouw uiteenzetting daar sprake van is. Je geeft immers toe dat in elke oorlog sprake kan zijn van misdaden aan beide kanten. Maar gooit er in het geval van Oekraïne meteen een 'Ja, maar ..' argument tegenaan en wordt vervolgens op mij boos dat ik überhaupt durf te benoemen dat Oekraïne ook oorlogsmisdaden heeft gepleegd, terwijl dit in talloze media heeft gestaan.

Daarnaast is Israël uiteraard op werkelijk waar elk denkbaar vlak moreel superieur aan de Palestijnse terroristen van Hamas. En waar zou precies uit blijken dat Israël tot in de top rot zou zijn? Deze aantijgingen en claims zijn wederom een blijk van de dubbele standaard.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 17:11:00 #232
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214478795
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik kan dat gepresenteerde bewijs van unwatch niet beoordelen. Jij ook niet. Ik constateer net zoals jou en de hele wereld dat niemand iets met die unwatch rapporten doet. Dat begrijp ik niet dus ik houd een slag om de arm.

Verder wil ik onderhand wel eens een goede verklaring horen waarom de hele wereld hard bewijs moet leveren behalve Israël.

Dat is raar, waarom kun je het rapport niet beoordelen? En je negeert wederom de vraag: welke vorm van bewijs wil je zien?
pi_214478851
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is raar, waarom kun je het rapport niet beoordelen? En je negeert wederom de vraag: welke vorm van bewijs wil je zien?
Ik heb je vraag beantwoord. Je negeert de reacties en plukt alleen stukjes eruit om te gaan zuigen 14.gif
pi_214478907
quote:
Zouden er in Israël...

... mensen met een verschillende mening zijn? :o

Net als, bijvoorbeeld, bij...

... ons?
pi_214478922
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:26 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Zouden er in Israël...

... mensen met een verschillende mening zijn? :o

Net als, bijvoorbeeld, bij...

... ons?
Ik heb geen idee wat voor briljant punt je wil maken.
pi_214478934
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik heb je vraag beantwoord. Je negeert de reacties en plukt alleen stukjes eruit om te gaan zuigen 14.gif
Nee, doet ie niet. Ik ben ook wel benieuwd naar het echte antwoord op zijn vraag.
pi_214478946
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat voor briljant punt je wil maken.
Tuurlijk wel.
pi_214479002
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:30 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Tuurlijk wel.
n...
e....
e....
pi_214479196
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
n...
e....
e....
Goeie tactiek wel, gewoon je van de domme houden :Y

Dan hoef je niet toe te geven dat die minister een extremist is en beslist niet representatief voor het Israëlische rechtssysteem, dat in dit geval gewoon zijn werk doet. :Y
pi_214479255
Hasbara leden krijgen betaald om Israëlische propaganda te promoten
Hier in dit topic doet men het gewoon gratis
Blijft een bijzonder fenomeen om te mogen aanschouwen
  dinsdag 30 juli 2024 @ 18:02:01 #241
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214479302
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nee, dat heb je niet. Je hebt nog steeds niet aangegeven welke vormen van bewijs je zou willen zien.
pi_214479308
Tur-ki-ye 💪 🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷

twitter
pi_214479318
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:02 schreef Ali_boo het volgende:
Tur-ki-ye 💪 🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷

[ x ]
Uhhuh. :Y :')
pi_214479323
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:58 schreef Ali_boo het volgende:
Hasbara leden krijgen betaald om Israëlische propaganda te promoten
Hier in dit topic doet men het gewoon gratis
Blijft een bijzonder fenomeen om te mogen aanschouwen
Doe eens een voorbeeld?
  dinsdag 30 juli 2024 @ 18:14:37 #245
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214479463
Lang geleden dat ik twee mannen zo uitzinnig verliefd op elkaar zag.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 30 juli 2024 @ 18:25:14 #246
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_214479626
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:14 schreef Perrin het volgende:
Lang geleden dat ik twee mannen zo uitzinnig verliefd op elkaar zag.
[ x ]
Als dat geen neuken wordt....
pi_214479663
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:53 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Goeie tactiek wel, gewoon je van de domme houden :Y

Dan hoef je niet toe te geven dat die minister een extremist is en beslist niet representatief voor het Israëlische rechtssysteem, dat in dit geval gewoon zijn werk doet. :Y
Als hij niet representatief zou zijn, dan zouden zijn regeringsgenoten hem uit de regering trappen.
pi_214479682
quote:
Tur-ki-ye 💪 🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷

[ x ]
Zou stoerder zijn als hij dat nu al zou doen om die terreurclub van Iran te ontwapenen voor ze een oorlog veroorzaken.
pi_214479706
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:29 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee, doet ie niet. Ik ben ook wel benieuwd naar het echte antwoord op zijn vraag.
Ik kan het rapport niet beoordelen omdat ik niet weet of unwatch objectief is, ik niet weet of de informatie die zij presenteren feitelijk klopt en wat de context was. Iets simpels, unwatch heeft in een ander rapport 200 mensen beschuldigd dat zij op de loonlijst van unrwa staan en Hamas zijn, volgens unrwa is meer dan de helft geen medewerker. We weten niet of unrwa liegt of hoe het zit. Ik heb liever dat een rechter zijn oordeel geeft, op een plek waar de beklaagde zich kan verdedigen. Prima dat jullie het daarmee oneens zijn, dat is jullie manco.

Ik constateer dat er officieel niks gedaan wordt met die rapporten, al jaren niet. Dat is toch gek als het feitelijk klopt en iets verschrikkelijks blootlegt. Ondanks al die rapporten blijven (bleven) landen als Nederland, Engeland, Canada én de VS UNRWA financieel steunen. Drie van de vier landen staan toch niet bekend als antisemitisch of iets dergelijks. Wellicht is er hier ook een goede verklaring voor, dan hoor ik die graag

[ Bericht 9% gewijzigd door opgebaarde op 30-07-2024 18:40:07 ]
pi_214479733
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat heb je niet. Je hebt nog steeds niet aangegeven welke vormen van bewijs je zou willen zien.
En jij kan niet uitleggen waarom de hele wereld en elke organisatie bewijs bij een bewering moet leveren behalve Israël.
pi_214479811
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als hij niet representatief zou zijn, dan zouden zijn regeringsgenoten hem uit de regering trappen.
Ja, zo werkt dat dus niet. :+
  dinsdag 30 juli 2024 @ 18:54:01 #252
38496 Perrin
pi_214480052
Is het aan?
twitter
pi_214480084
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:37 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ja, zo werkt dat dus niet. :+
Waarmee bewezen is dat Israël rot tot aan de top is.
pi_214480114
quote:
Tur-ki-ye 💪 🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷

[ x ]
Let's go.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 18:58:05 #255
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214480139
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En toch is de andere kant, Hamas, nog veel erger. Dus ja, wat moet ik ermee verder? :').
Get woke, go broke!
pi_214480157
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:00:36 #257
38496 Perrin
pi_214480192
twitter
pi_214480240
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:54 schreef Perrin het volgende:
Is het aan?
[ x ]
Lijkt er wel op

twitter

Het is nu afwachten wat de rest van het Midden-Oosten gaat doen c_/
pi_214480246
Vanavond nog Beiroet in as?
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:05:17 #260
38496 Perrin
pi_214480274
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:03 schreef Discombobulate het volgende:
Vanavond nog Beiroet in as?
Zou eens tijd worden, Hezbollah-city.
pi_214480319
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En toch is de andere kant, Hamas, nog veel erger. Dus ja, wat moet ik ermee verder? :').
Je moet er helemaal niks mee, maar persoonlijk probeer ik het mindere kwaad niet te steunen of goed te praten.
pi_214480330
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:58 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee.
Ja.
  Moderator dinsdag 30 juli 2024 @ 19:09:08 #263
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_214480337
quote:
18s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zou eens tijd worden, Hezbollah-city.
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214480350
twitter
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:10:24 #265
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214480367
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je moet er helemaal niks mee, maar persoonlijk probeer ik het mindere kwaad niet te steunen of goed te praten.
Ik ook niet. Maar het is zo jammer dat het ergere kwaad over de hele wereld zo verbaal en fysiek ondersteund wordt bij die Pro-Hamas protesten.

Daarom is als het echt zou moeten, en het moet niet, een keuze tussen de 2 toch snel gemaakt :).
Get woke, go broke!
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:12:02 #266
38496 Perrin
pi_214480394
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
:')
Insert ergens nog een /s
pi_214480400
Wie maakt alvast het Israël - Hezbollah - #1 topic? 😁
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:12:44 #268
38496 Perrin
pi_214480403
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:09 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Waarschijnlijk eerder nog een bepaald persoon aanwezig in dat gebouw.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:13:25 #269
38496 Perrin
pi_214480415
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:12 schreef GerryDV het volgende:
Dat wordt een bredere regionale oorlog :{
pi_214480430
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:12 schreef GerryDV het volgende:
Israel vs the world lijkt me net iets passender

Anders wordt het zo onoverzichtelijk
pi_214480450
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat wordt een bredere regionale oorlog :{
Dan noemen we hem Het Beschaafde Westen vs. Het Achterlijke Midden-oosten.
pi_214480452
Nu trekt geiteneuker Erdolfgan ten strijde !!
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:16:14 #273
38496 Perrin
pi_214480476
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:15 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dan noemen we hem Het Beschaafde Westen vs. Het Achterlijke Midden-oosten.
Ik vind Goed tegen Kwaad ook altijd wel sprekend.
pi_214480546
Here we go :9

twitter
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:19:49 #275
38496 Perrin
pi_214480548
Het doelwit, naar verluid:
quote:
Shukr is a senior advisor on military affairs to Hasan Nasrallah, secretary-general of the U.S.-designated Foreign Terrorist Organization (FTO) Hizballah. Shukr serves on Hizballah’s highest military body, the Jihad Council, and has aided Hizballah fighters and pro-Syrian regime troops in Hizballah’s military campaign against Syrian opposition forces in Syria.
pi_214480559
twitter

twitter
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:20:49 #277
38496 Perrin
pi_214480562
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:19 schreef Ali_boo het volgende:
Here we go :9

[ x ]
Die zijn natuurlijk hartstikke boos op Hezbollah, ik snap ze best.
pi_214480597
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik vind Goed tegen Kwaad ook altijd wel sprekend.
True
pi_214480624
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:14 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Israel vs the world lijkt me net iets passender

Anders wordt het zo onoverzichtelijk
Hopelijk dan Israel plus NATO vs het as van het kwaad
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:25:29 #280
64288 Bensel
Ladderzat
pi_214480662
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:03 schreef Ali_boo het volgende:

Het is nu afwachten wat de rest van het Midden-Oosten gaat doen c_/
Vrij weinig waarschijnlijk. Een deel zal anti iran/hezbollah zijn, maar het israel lekker laten opknappen, een deel zal wel anti israel zijn, maar het niet aandurven om iets uit te voeren. Iran is onlangs nog vernederd door israel, dus zullen niet rechtstreeks iets meer proberen, maar via hezbollah een proxy oorlog willen voeren.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_214480729
twitter
pi_214480743
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:25 schreef Bensel het volgende:

[..]
Vrij weinig waarschijnlijk. Een deel zal anti iran/hezbollah zijn, maar het israel lekker laten opknappen, een deel zal wel anti israel zijn, maar het niet aandurven om iets uit te voeren. Iran is onlangs nog vernederd door israel, dus zullen niet rechtstreeks iets meer proberen, maar via hezbollah een proxy oorlog willen voeren.
Hoop dat je gelijk krijgt -O-
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:30:28 #283
38496 Perrin
pi_214480749
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:29 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Forse klap voor die terreurorganisatie.
pi_214480757
quote:
[ x ]
Wel bizar dat ze dat niet verwacht hadden.
pi_214480776
quote:
[ x ]
Nice!
pi_214480814
Vraag me niet waarom, maar ik heb het gevoel dat het een lange nacht zal worden

twitter
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:35:34 #287
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214480835
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:34 schreef Ali_boo het volgende:
Vraag me niet waarom, maar ik heb het gevoel dat het een lange nacht zal worden

[ x ]
Gezellig. :{
pi_214480851
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Forse klap voor die terreurorganisatie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:30 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Wel bizar dat ze dat niet verwacht hadden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:31 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Nice!
Hoogmoed komt voor de val
pi_214480873
lol

twitter
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:40:53 #290
38496 Perrin
pi_214480931
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:37 schreef Ali_boo het volgende:
lol

[ x ]
Nou dan moet Israël met nog maar eens proberen binnenkort. Waar woont die Nasrallah ook alweer?
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:43:41 #291
38496 Perrin
pi_214480985
Altijd welbespraakt die lui.
twitter
pi_214481093
Israël wordt toch al een paria. Dat land gaat er de komende decennia heel anders uitzien dan drie jaar geleden.
pi_214481123
quote:
[ x ]
Natuurlijk hadden ze dat wel verwacht. Wat een onzin.
pi_214481186
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:15 schreef Haags het volgende:
Nu trekt geiteneuker Erdolfgan ten strijde !!
Laat die geitenneuker het maar proberen *O*
  dinsdag 30 juli 2024 @ 19:55:19 #295
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214481232
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:49 schreef Discombobulate het volgende:
Israël wordt toch al een paria. Dat land gaat er de komende decennia heel anders uitzien dan drie jaar geleden.
Dat ligt er helemaal aan wie er aan de macht komen, maar het zou kunnen. Er zijn helaas veel naïeve mensen in het Westen zonder gedegen historische kennis en natuurlijk ook steeds meer moslims. Dat heeft een invloed hoe men in het Westen dit conflict bekijkt.
pi_214481244
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:49 schreef Discombobulate het volgende:
Nóg groter?
pi_214481345
twitter
pi_214481367
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 19:43 schreef Perrin het volgende:
Altijd welbespraakt die lui.
[ x ]
Er is maar een god en zijn naam is allah

Dat is tenminste mijn interpretatie :@

Kan net zo goed een wraakplot zijn _O-
pi_214481407
twitter
  dinsdag 30 juli 2024 @ 20:07:14 #300
38496 Perrin
pi_214481482
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:01 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Er is maar een god en zijn naam is allah

Dat is tenminste mijn interpretatie :@

Kan net zo goed een wraakplot zijn _O-
Altijd een beetje apart dat ze dan zijn naam er nog wel zo aan toevoegen. Toont toch enige onzekerheid over wie nu precies die ene god is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')