SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
OK... wanneer dan wel om als zijpaadje te komen waarom 07okt23 kennelijk een voortzetting 'van wat' was ?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 23:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit is helemaal niet pas begonnen p op 7 oktober. Dat weet jij ook."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Mensen die er niet veel of niets vanaf weten en dan dat stukje bij de NOS lezen krijgen een heel ander beeld. Ik vind dat kwalijk maar de NOS is er kennelijk niet vies van.quote:Op zondag 28 juli 2024 00:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Klopt, het is de samenvatting van de samenvatting van ene heel lang verhaal waarbij Isral tijdens de 6-daagse oorlog (5 t/m 10 juni 1967) dat gebied heeft geannexeerd als veiligheidszone (omdat o.a. Syri uit was op de vernietiging van Isral).
Die oorlog werd weer 'om allerlei veiligheidsredenen' gevoerd waarbij allerlei omliggende staten en (f(r)acties, niet nalieten Isral - actief - te bedreigen. ook hier is de VN onmachtig gebleken om wel resoluties uit te vaardigen maar Isral geen veiligheidsgaranties te bieden.
O.a. vanuit Syri waar de in 1964 opgerichte PLO feitelijk vrij baan kreeg om Isral aan te vallen. Als "dank" kon na 6 dagen genesis, Syri de hoogvlakte, aan Syrische kant begrensd door een gedemilitariseerde VN zone, overgeven aan Isral.![]()
Tsja de NOS is totaal niet objectief in dit conflict.quote:Op zondag 28 juli 2024 01:44 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Mensen die er niet veel of niets vanaf weten en dan dat stukje bij de NOS lezen krijgen een heel ander beeld. Ik vind dat kwalijk maar de NOS is er kennelijk niet vies van.![]()
Dit conflict is in de 20-ste eeuw ontstaan. Moet je toch een datum geven, dan zou ik 1948 kiezen als oprichtingsdatum van Isral.quote:Op zondag 28 juli 2024 00:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
OK... wanneer dan wel om als zijpaadje te komen waarom 07okt23 kennelijk een voortzetting 'van wat' was ?
Ik leg ook helemaal niet de schuld voor dit conflict eenzijdig bij de joden, maar om nu te zeggen dat 7 oktober uit het niets kwam, dat een vreedzame en acceptabele situatie ineens verstoord werd is ook niet zo.The End Times are wild![]()
Dat is onjuist. De oprichting van de staat Isral is het gevolg van de burgeroorlog tussen de Palestijnse Arabieren en de Joden in de jaren voorafgaand aan de oprichting.quote:Op zondag 28 juli 2024 07:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit conflict is in de 20-ste eeuw ontstaan. Moet je toch een datum geven, dan zou ik 1948 kiezen als oprichtingsdatum van Isral.
Ik leg ook helemaal niet de schuld voor dit conflict eenzijdig bij de joden, maar om nu te zeggen dat 7 oktober uit het niets kwam, dat een vreedzame en acceptabele situatie ineens verstoord werd is ook niet zo.![]()
Ga je nog antwoorden op de onzin die je schreef over Wit-Rusland en Noord-Korea of zanik je alleen maar op Isral?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 23:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heeft lang geduurd voor je dat door had. Maar gelukkig maar.
Hopelijk volgen nog een paar van de genocide steuners hier.
Het zijn gewoon een stel terroristische bendes bij elkaar daar, met Isral als grootste terroristische natie.
En helaas de sterkste van de bendes ook nog.
Alles en iedereen moet alles slikken van Isral, maar oh wee als je iets terug doet dan is het ineens grote boos.![]()
Ik heb ongeveer 10 jaar in de media gewerkt. Mijn indruk is eerder dat het onkunde in plaats van onwil is. De NOS faalt ook hopeloos door onbedoeld Russische propaganda te verwerken in de nieuwsitems over de Russische inval van Oekrane.quote:Op zondag 28 juli 2024 02:29 schreef takura het volgende:
[..]
Tsja de NOS is totaal niet objectief in dit conflict.![]()
Je kunt de datum ook terugleggen naar het jaar 70 toen de Romeinen Jeruzalem veroverden…quote:Op zondag 28 juli 2024 08:19 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Dat is onjuist. De oprichting van de staat Isral is het gevolg van de burgeroorlog tussen de Palestijnse Arabieren en de Joden in de jaren voorafgaand aan de oprichting.
Punt is dat iedere datum min of meer arbitrair is en dat het zeker niet vanuit een vacum op 7 oktober begonnen is.The End Times are wild![]()
Of het nou een verdwaalde Hezbollah raket was of een verdwaalde Iron Dome raket maakt voor de familie van de gedode kinderen weinig uit. En als je reactie op gedode kinderen in de golan anders is dan de gedode kinderen in Gaza, heb je een ziekte in je hart waar je iets aan zou moeten doen.
[ Bericht 13% gewijzigd door egayalS op 28-07-2024 10:12:05 ]Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ook hier ben ik met mee oneens. 7 oktober is zo'n extreme gewelduitbarsting dat er sprake is van een geheel nieuwe fase. Geen enkel land zou zo'n beestachtige geweldsuitbarsting accepteren.quote:Op zondag 28 juli 2024 09:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt de datum ook terugleggen naar het jaar 70 toen de Romeinen Jeruzalem veroverden…
Punt is dat iedere datum min of meer arbitrair is en dat het zeker niet vanuit een vacum op 7 oktober begonnen is.![]()
Deze video houdt de Israelis op humoristische wijze een spiegel voor. Ik ben bang dat ze niet in staat zullen zijn om het te zien.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
7 oktober was beestachtig en wat Isral sindsdien doet is zelfverdediging.quote:Op zondag 28 juli 2024 09:41 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ook hier ben ik met mee oneens. 7 oktober is zo'n extreme gewelduitbarsting dat er sprake is van een geheel nieuwe fase. Geen enkel land zou zo'n beestachtige geweldsuitbarsting accepteren.
Uhu.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Al een reactie gegeven en ga jij nog reageren op jouw onzin?quote:Op zondag 28 juli 2024 08:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ga je nog antwoorden op de onzin die je schreef over Wit-Rusland en Noord-Korea of zanik je alleen maar op Isral?
Op blijf je terroristen steunen?![]()
Ik ga over mijn woorden en niet jij.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:06 schreef egayalS het volgende:
[..]
7 oktober was beestachtig en wat Isral sindsdien doet is zelfverdediging.
Uhu.![]()
1. Leer Nederlands.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Al een reactie gegeven en ga jij nog reageren op jouw onzin?
Op blijf je terroristen steunen?
2. Je hebt helemaal niet gereageerd. In jouw blinde woede is het je misschien ontgaan dat ik heb gereageerd dat tussen de 150.000 en 200.000 Noord-Koreanen in concentratiekampen zitten en je alleen al voor het luisteren naar Zuid-Koreaanse popmuziek de doodstraf krijgt. Wit-Rusland is een marionettenregime van Rusland waar politieke tegenstanders van het regime zonder pardon de doodstraf krijgen, is er sprake van ernstige schendingen van rechten van etnische minderheden en Wit-Rusland steunt openlijk Rusland in zijn agressie-oorlog tegen Oekrane. Dat jij de stelselmatige mensenrechtenschendingen van Noord-Korea en Wit-Rusland minimaliseert om een een punt te maken in jouw Israelhaat, geeft aan dat jouw morele kompas onder het absolute nulpunt ligt. Overigens steunen Rusland en Noord-Korea openlijk Hamas.
3. Hamas en Hezbollah dienen van de aardbodem te worden geveegd.![]()
Sjow he, dat zijn nog eens uitsprakenA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Meer oorlogstaalA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Begrijpelijk dat Isral terugslaat. Hoop alleen dat ze het laten bij hezbollah en niet straks ook nog bommen op Beirut gaan vallen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Waarom is de mening van een communist relevant? De overweldigende meerderheid van de Druzen in Isral is loyaal aan Isral en voelt zich Isralir. Dit is alsof de mening van Thierry Baudet voor de Nederlandse opinie zou staan als Rusland een NAVO-land aanvalt.quote:![]()
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Dat zal niet het eerste doel zijn. Hezbollah zit voornamelijk in het Zuiden en Noord-Oosten van Libanon. Vooral het Zuiden is bergachtig terrein en daar hebben ze net zoals Hamas, een enorm groot stelsel van tunnels onder de grond en in de bergen.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:27 schreef MissButterflyy het volgende:
Begrijpelijk dat Isral terugslaat. Hoop alleen dat ze het laten bij hezbollah en niet straks ook nog bommen op Beirut gaan vallen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Hezbollah ontkent trouwens. Kan het ook nog zijn dat de raket uit bv Syri komt ofzo?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Mwah. Arbitrair is een datum kiezen nooit natuurlijk. Je POV resulteert in een bepaalde datum. Ik las laatst een interview waar een Nederlandse diplomaat vertelde over Netanyahu die aan hem een munt liet zien dat bewijs leverde dat zijn voorouders 1000 jaar geleden in dat gebied leefden. Ingebeelde geschiedenis is of niet. Vanuit de Isralische POV snap ik dat ze zon standpunt innemen.quote:Op zondag 28 juli 2024 09:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt de datum ook terugleggen naar het jaar 70 toen de Romeinen Jeruzalem veroverden…
Punt is dat iedere datum min of meer arbitrair is en dat het zeker niet vanuit een vacum op 7 oktober begonnen is.
Maar vanuit de ontwikkelingen van ideologische tijdslijn bekeken. Kan je niet anders concluderen dan dat de natiestaat Israel, zoals wij die kennen een resultaat is van een Europese ideologie. Dat stelt dat elke "natie" recht heeft op een eigen natiestaat, namelijk het nationalisme, dat in de 19e eeuw ontsprong uit de Europese geest.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Die kans is klein. En men probeert het waarschijnlijk te ontkennen omdat ze mede Arabieren hebben geraakt in plaats van Joden. Want daarmee slaan ze natuurlijk toch een beetje een modderfiguur in bredere Arabische en Islamitische wereld.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:36 schreef MissButterflyy het volgende:
Hezbollah ontkent trouwens. Kan het ook nog zijn dat de raket uit bv Syri komt ofzo?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Opportuun moment voor de escalatie waar de Israelis al maanden op wachten. De vraag is, gaat Amerika deze escalatie sussen of niet?quote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Jij bent heel duidelijk no worries.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:12 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik ga over mijn woorden en niet jij.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Die meerderheid is 60%, waarbij in 2010 nog maar 10% een Isralisch paspoort wilde. Die ommekeer is redelijk recent, maar gelukkig de goede kant opquote:Op zondag 28 juli 2024 10:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Waarom is de mening van een communist relevant? De overweldigende meerderheid van de Druzen in Isral is loyaal aan Isral en voelt zich Isralir. Dit is alsof de mening van Thierry Baudet voor de Nederlandse opinie zou staan als Rusland een NAVO-land aanvalt.![]()
Bijzonder account dit. Hezbollah kan al niet goed worden gespeld en daarnaast spuwt men de claim dat Isral minder zou geven om Druze dan om Joden, terwijl de Bibi zijn reis in de VS vroegtijdig beindigd juist vanwege deze aanslag op jawel, Druze kinderen.quote:
Het lijkt mij lastig te functioneren in de Islamtische fuikjes op de socials. Ik zie op dit account ook alweer vele theorien over hoe eigenlijk de Druze goede banden hebben met de Palestijnen, en de 'Zionistische bezetter' roet in het eten heeft gegooid. Tussendoor ook nog een bijzondere claim over hoe Isral de Golanhoogvlakte etnisch zou hebben gezuiverd![]()
.
Clownesk weer.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nu.nl heeft de hijgerige liveblog weer gesloten. Schijnbaar gebeurd er toch te weinig spannends.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Er is geen standaard romanisatiesysteem voor Arabische woorden of namen. Hizbullah is even juist als Hezbollah, alleen een ietwat minder gangbare variantquote:Op zondag 28 juli 2024 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder account dit. Hezbollah kan al niet goed worden gespeld![]()
Na de twee oorlogen was toch bijna iedereen van de 200.000 bewoners gevlucht?quote:Op zondag 28 juli 2024 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder account dit. Hezbollah kan al niet goed worden gespeld en daarnaast spuwt men de claim dat Isral minder zou geven om Druze dan om Joden, terwijl de Bibi zijn reis in de VS vroegtijdig beindigd juist vanwege deze aanslag op jawel, Druze kinderen.
Het lijkt mij lastig te functioneren in de Islamtische fuikjes op de socials. Ik zie op dit account ook alweer vele theorien over hoe eigenlijk de Druze goede banden hebben met de Palestijnen, en de 'Zionistische bezetter' roet in het eten heeft gegooid. Tussendoor ook nog een bijzondere claim over hoe Isral de Golanhoogvlakte etnisch zou hebben gezuiverd![]()
.
Clownesk weer.![]()
Misschien moeten we dat eens wl doen, en gewoon er voor uitkomen wat je echt denkt. Ik leg het wel bij de joden neer, eenzijdig.quote:Op zondag 28 juli 2024 07:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit conflict is in de 20-ste eeuw ontstaan. Moet je toch een datum geven, dan zou ik 1948 kiezen als oprichtingsdatum van Isral.
Ik leg ook helemaal niet de schuld voor dit conflict eenzijdig bij de joden, maar om nu te zeggen dat 7 oktober uit het niets kwam, dat een vreedzame en acceptabele situatie ineens verstoord werd is ook niet zo.
Ik gok dat vrij weinig mensen zich hiermee bezig houden, maar laten we 1948 er eens uitpikken: https://quillofthesoul.blogspot.com/2011/09/secret.html?m=1
Zou iedereen aanraden, serieus, doe eens niet zo achterlijk en LEES nu potdomme eens wat zij (Rabijnen o.a) zlf aangeven, zlf ontdekken over hun eigen religie.
Het staat er verdorie letterlijkDeze meneer Blech, en met hem vele andere Joodse en Christelijke personen, zijn er zelf nogal van ondersteboven. Want niet alleen het jaar matched.. het woord "return" in hebreeuws zou -aldus de Rabijnen, dus niet ik-, een karakter Vav missen, en dat is nummer 6.quote:What was the "secret"? The mystic called it the "secret of sentences." Said the mystic: "Know that the verses in the 5 books of Moses, the Torah, correspond to the years of history. Every major event of all times will have some allusion to it, direct or indirect..." Rabbi Blech was doubtful. So he said, "what about the state of Israel?" Israel became a state in 1948; in the Jewish calendar, 1948 is the year 5708 (in a week from now, on Rosh Hashana, we will be entering year 5772).
Painstakingly, Rabbi Blech began counting from the 1st verse, Bereishit, describing the creation of the world. When he reached the 5,708th verse, it was Deuteronomy 30:3:
"And the L-rd your G-d will turn your captivity and have compassion on you, and will return and gather you from all the peoples where the L-rd your G-d has scattered you."
In die zin staat er dus: Wij keren terug (naar Israel) znder "6", wat de Rabbi herleidt naar 6 miljoen.
Hoe is dat beste mensen, kauw er eens op, ontkracht de data maar eens.
Logisch dat ze ondersteboven zijn van deze data.. want als bovenstaande gegevens kloppen + je geloof niet in wonderen.. dan is er nog maar 1 lgische conclusie over; het is een Script. Nog los van of meneer Blech een fout kan maken.. die teksten wakkeren sowieso niet echt "een heel fijn gevoel van vertrouwen" aan bij mij.
Is er iemand die dat soort teksten wel gezellig, vertrouwwekkend, en volstrekt normaal vindt?? Ik hoor het graag
De moeilijkheid te accepteren wat mensen ontcijferen, zit m niet in de complexiteit.. maar in hoe modig en oprecht je bent dit te accepteren als waar, met lle implicaties die eruit volgen.
[ Bericht 2% gewijzigd door Buikbrein op 28-07-2024 12:06:56 ]![]()
Als daar geen terroristen zitten, dan is er geen aanleiding voor,quote:Op zondag 28 juli 2024 10:27 schreef MissButterflyy het volgende:
Begrijpelijk dat Isral terugslaat. Hoop alleen dat ze het laten bij hezbollah en niet straks ook nog bommen op Beirut gaan vallen.Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.![]()
Dan wens ik je veel sterkte en vooral wijsheid toe de komende tijd... want "de joden" gaan gewoon grote schoonmaak houden onder hen die eenzijdig de joden de schuld geven van wat zijzelf zijn begonnen.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:48 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Misschien moeten we dat eens wl doen, en gewoon er voor uitkomen wat je echt denkt. Ik leg het wel bij de joden neer, eenzijdig.
Jij en je geloofsgenoten annex useful idiots zullen daarmee moeten leren leven.
Intolerant voor intolerantie![]()
quote:Op zondag 28 juli 2024 09:39 schreef egayalS het volgende:
Of het nou een verdwaalde Hezbollah raket was of een verdwaalde Iron Dome raket maakt voor de familie van de gedode kinderen weinig uit. En als je reactie op gedode kinderen in de golan anders is dan de gedode kinderen in Gaza, heb je een ziekte in je hart waar je iets aan zou moeten doen.
[ x ]quote:Intolerant voor intolerantie![]()
Ah, a Druzeful idiot.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:23 schreef Ali_boo het volgende:
Sjow he, dat zijn nog eens uitspraken
[ x ]
Intolerant voor intolerantie![]()
Woont lekker in het vrije Westen, probeert te spreken voor de mensen die de ellende meemaken.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:23 schreef Ali_boo het volgende:
Sjow he, dat zijn nog eens uitspraken
[ x ]![]()
![]()
Behoorlijk lange video, weet dat niemand gaat kijken hoor, maar het geeft een prima kijkje in de wereld die pro-gaza-protesten heet.
Een uur lang achterlijk, gewelddadig, bedreigend gemaskerd Hamastuig, Dit is echt de groep waar je bij wil horen, echt.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Wat een kutvolk.
Alleen hoe kan iemand dit een 'banned video' noemen als de hele wereld de video op YouTube kan zien, bekijken, beluisteren en een comment er onder kan toevoegen en daarna nog een keer kan delen en bekijken![]()
Denk (weet het niet zeker, ik ken de vlogger verder ook niet, kwam de video per toeval tegen) dat het een re-upload is. Er zal wel wat uit ge-edit zijn omdat YT de video anders niet toelaat.quote:Op zondag 28 juli 2024 13:14 schreef opgebaarde het volgende:
Wat een kutvolk.
Alleen hoe kan iemand dit een 'banned video' noemen als de hele wereld de video op YouTube kan zien, bekijken, beluisteren en een comment er onder kan toevoegen en daarna nog een keer kan delen en bekijken
Maar dat is speculatie, toegegeven.
Verder wel een "leuk" inzicht in wat voor debiel tuig daar meeloopt. Echt een verzameling nuttelozen en achterlijken.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Er zijn ook islamitische teksten die het tegenovergestelde beweren, het einde van de zionistische staat wordt volgens mij in deze Koranverzen genoemd, noot: het woord 'twice', creatie van Isral in 1948 slaat op de tweede keer.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:48 schreef Buikbrein het volgende:
Is er iemand die dat soort teksten wel gezellig, vertrouwwekkend, en volstrekt normaal vindt?? Ik hoor het graag
17/4 And We conveyed to the Children of Israel in the Scripture that, "You will surely cause corruption on the earth twice, and you will surely reach [a degree of] great haughtiness.
Vervolgens werd na de eerste corruptie "machtige dienaren van Allah" jegens de arrogante Isralieten gestuurd (dit kan op zowel moslims als niet-moslims van toepassing zijn, het betekent simpelweg creaties van Allah, in dit geval ging het om Babylon / Irak en de verwoesting van Isral, 1ste keer):
17/5 So when the [time of] promise came for the first of them, We sent against you servants of Ours - those of great military might, and they probed [even] into the homes, and it was a promise fulfilled.
17/6 Then We gave back to you a return victory over them. And We reinforced you with wealth and sons and made you more numerous in manpower
Tweede verwoesting van Isral (dit vers gaat over het heden en toekomst, Moslimnatie i.p.v. Babylon).
17/7 [And said], "If you do good, you do good for yourselves; and if you do evil, [you do it] to yourselves." Then when the final promise came, [We sent your enemies] to sadden your faces and to enter the temple in Jerusalem, as they entered it the first time, and to destroy what they had taken over with [total] destruction.
https://legacy.quran.com/17/4-9
En je hebt natuurlijk de beroemde hadith (ook opgenomen in Hamas-charter), dit gaat duidelijk over de toekomst, end times, toen dit 14 eeuwen geleden werd gezegd bestond Isral niet eens.
Allah's Messenger (ﷺ) said, "The Hour will not be established until you fight with the Jews, and the stone behind which a Jew will be hiding will say. "O Muslim! There is a Jew hiding behind me, so kill him."
https://sunnah.com/bukhari:2926
Deze hadith is ook best wel wonderbaarlijk, want wie bevindt zich aan de westelijke kant van Jordan River, de zionistische staat.
The Prophet, peace be upon him, said that the Muslims would fight the polytheists. The Muslims who survive after the battle will fight the Antichrist around the Jordan River: the Muslims will be on the eastern bank, while the disbelievers will be on the western bank. [At-Tabaraani and Al-Bazzaar]![]()
Phones working overtime, across region and across Atlantic. Reading btw lines+reports of Hezb evacuating some positions, I wud speculate Hezb was told Israeli retaliation will come, will be bigger than previous but still limited and that their own response should be limited, or US wont' be able to contain escalation. Think of the Iran-Israel drone and missile choreography in April.
This is all unfolding as negotiators meet in Rome to discuss ceasefire, Netanyahu is en route back to Israel and Israel security cabinet meeting at 6pm local time. Everyone buying some time.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Het is ook wel echt kutvolk ja, maar die gasten zelf staan er ook alleen maar om op te jutten, om reacties uit te lokken en zo meer likes te krijgen.quote:Op zondag 28 juli 2024 12:59 schreef HeatWave het volgende:
Behoorlijk lange video, weet dat niemand gaat kijken hoor, maar het geeft een prima kijkje in de wereld die pro-gaza-protesten heet.
Een uur lang achterlijk, gewelddadig, bedreigend gemaskerd Hamastuig, Dit is echt de groep waar je bij wil horen, echt.
Cameraman is net zo kut als de rest daar.![]()
quote:Op zondag 28 juli 2024 14:09 schreef egayalS het volgende:
Phones working overtime, across region and across Atlantic. Reading btw lines+reports of Hezb evacuating some positions, I wud speculate Hezb was told Israeli retaliation will come, will be bigger than previous but still limited and that their own response should be limited, or US wont' be able to contain escalation. Think of the Iran-Israel drone and missile choreography in April.
This is all unfolding as negotiators meet in Rome to discuss ceasefire, Netanyahu is en route back to Israel and Israel security cabinet meeting at 6pm local time. Everyone buying some time.
[ x ]quote:Intolerant voor intolerantie![]()
laten we de Joden beter laten zijn waar ze zijn, OK?quote:Op zondag 28 juli 2024 07:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik leg ook helemaal niet de schuld voor dit conflict eenzijdig bij de joden, maar om nu te zeggen dat 7 oktober uit het niets kwam, dat een vreedzame en acceptabele situatie ineens verstoord werd is ook niet zo.
Bij mijn weten ziet een meerderheid 07okt23 niet zo gesoleerd en zijn vooral aangegrepen door de ontzagwekkende schaal van een onnavolgbare terreuraanval die 9/11 ver in haar schaduw zet.
Idee van de 7/10 verhouding: 10-30x een 9/11 waar Al-quada in Amerika direct 3000 doden en 3000 slachtoffers op een inwoneraantal van 300miljoen veroorzaakt door 19 uitgezonden terroristen, op doomsday 07oct23 vermoordde hamas 1200 mensen, verwondde er 3000 omliggend van de 10miljoen Isralirs middels een gecordineerde inzet vanuit gaza middels 3000 uitgezonden terroristen.
Dit aantal van 3000 kan je ook laten inzinken met hoe diep hamas niet moet zijn geworteld letter ondertunneld in de Gazaanse samenleving van amper 2 miljoen burgers. Ik schat zo dat elke Gazaan wel verbonden is met een terrorist, die kent en zelfs steunt steunt.
Dat jij het conflict - wmb willekeurig - positioneert op 1948 is daarmee de facto als stelling zelf 'waar' gemaakt omdat toen de staat Isral werd opgericht. Net zoals ik 07okt23 zie als mijn cumulatie.
Daarmee - neem ik aan - de zienswijze bevestigen dat puur het daadwerkelijke bestaan van Isral een grondslag vormt voor gewelddadigheden en terreur.
Aan de zijde van tribale volkeren die dictatoriaal voortgedreven Isral willen wegvagen voor hun zelfbeeld en aan de andere kant de soevereine Staat Isral die gegrondvest als democratisch open samenleving - whatever its takes - dat niet zal laten gebeuren.
Dat israel volgens andere maatstaven misdaden zou plegen volstrekt ondergeschikt aan de geslachtofferde situatie waartoe zij is gedwongen. Landen die dat verkeerd vinden zouden ook een vredesmacht kunnen sturen zodat Isral niet gedwongen wordt met dat "veroordeelde" geweld haar eigen bescherming af te dwingen.
Probleem in een notendop zijn zg geclaimde of vergunde rechten die als ontstaan veel dieper, zo ja gezocht, liggen. In essentie is het imo een strijd progressieven die kunnen reflecteren en conservatieven die andere inzichten weigeren te overwegen. Veelal vertaald in een religie als excuus maar wmb, vooral een overtuiging dat de eigen vrijheden (niet/wel) bestemd zijn voor de ander.
Het blijft mij ronduit onzinnig als totale waanzin om naar een verguist verleden te wijzen dat moet gaan dienen als verklarend excuus om bij zinnen zijnde, onnavolgbare terreur toe te passen als overtuigingsmiddel. Get a life but not here.
Net als eerder momenten, zie ik 07okt23 - zoals hamas zelf(s) ook gepland voor ogen had, als kantelpunt. Niet zo zeer dat hamas c.s. hun gelijk mogen afdwingen als wel dat Isral dat aangreep om weer beginnen met stoppen van terreur. Allereerst om de gegijzelden zien te bevrijden en daders van de aanslag ter verantwoording te gaan brengen. Niet als vergelding maar puur omdat terreur nooit mag worden toegestaan."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: