abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214440399
isral bombardeert meisjesschool met tientallen doden: collateral damage
hezbollah bombardeert voetbalveld met 11 doden: dit gaat alle grenzen te boven, we moeten dat hele land van de aardbodem vegen!
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  zaterdag 27 juli 2024 @ 21:44:50 #277
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214440463
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 21:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je weet dat Isral weer de agressor is h?

Dus tot wat moet Isral volgens jouw logica worden?
Een vuilstort?
Isral is niet de agressor, dat is Hezbollah.

Kortom, weer een conflictsituatie waar je hebt mis hebt, net zoals met Hamas in de Gazastrook.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 27 juli 2024 @ 21:52:01 #278
64288 Bensel
Ladderzat
pi_214440610
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 21:41 schreef vaarsuvius het volgende:
isral bombardeert meisjesschool met tientallen doden: collateral damage
hezbollah bombardeert voetbalveld met 11 doden: dit gaat alle grenzen te boven, we moeten dat hele land van de aardbodem vegen!
de eerste is omdat Hamas een oorlog is gestart, en dan is er idd collateral damage. Vooral ook omdat Hamas bekend staat om gebruik van ziekenhuizen, scholen, ambulances, moskeeen etc als militair object om wapens op te slaan, als bunker of lanceerinstallatie te gebruiken. En dat al ver voor ze deze oorlog zijn gestart.

Daarnaast is het ook bekend dat de enige cijfers die bekend zijn van Hamas komen, en dat deze niet betrouwbaar zijn. Die tientallen kan ook gewoon een 10 tal hamas strijders die zich verschanst hadden daar.

De tweede is het expres richten van een ongeleide raket op burgerdoelen met als doel juist zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken en om een reactie uit te lokken zodat men in slachtofferstand kan. Dat is moreel een aantal ordes verwerpelijker in mijn optiek. .
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_214440657
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 21:35 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Allemaal nieuw voor mij, thanks for the info guys :D
December:
Operationele oefening voor de reserveklassen in de Druzen dorpen op de Golan
https://www.israelnieuws.(...)n-dorpen-op-de-golan
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_214440701
lol dit konden we er makkelijk bij hebben natuurlijk

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214440706
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 21:54 schreef Aether het volgende:

[..]
December:
Operationele oefening voor de reserveklassen in de Druzen dorpen op de Golan
https://www.israelnieuws.(...)n-dorpen-op-de-golan
Merci
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214440720
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 21:52 schreef Bensel het volgende:

[..]
de eerste is omdat Hamas een oorlog is gestart, en dan is er idd collateral damage. Vooral ook omdat Hamas bekend staat om gebruik van ziekenhuizen, scholen, ambulances, moskeeen etc als militair object om wapens op te slaan, als bunker of lanceerinstallatie te gebruiken. En dat al ver voor ze deze oorlog zijn gestart.

Daarnaast is het ook bekend dat de enige cijfers die bekend zijn van Hamas komen, en dat deze niet betrouwbaar zijn. Die tientallen kan ook gewoon een 10 tal hamas strijders die zich verschanst hadden daar.

De tweede is het expres richten van een ongeleide raket op burgerdoelen met als doel juist zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken en om een reactie uit te lokken zodat men in slachtofferstand kan. Dat is moreel een aantal ordes verwerpelijker in mijn optiek. .
Mee eens, maar dat is vooral vanuit onmacht, Israel is 100 keer sterker, dus die hamasgastjes kunnen niks anders. (daarmee keur ik het niet goed, ik verklaar alleen waarom ze het zo doen)

Ik ben overigens wel benieuwd of er enige controle is vanuit westerse journalisten die nog steeds in gaza zijn , er moeten toch foto's zijn van slachtoffers , zijn dat inderdaad scholieren of haatbaarden? Israel heeft er belang bij dat er bewijs van strijders naar buiten komt en hamas heeft er belang bij dat die kids in beeld komen, want dan kunnen beide partijen zeggen : zie je wel!

Dus ik vind het raar dat hams dit kan verdoezelen.
pi_214440774
Waarschijnlijk vieren ze alleen maar meer feest bij Hezbollah nu ze ipv soldaten kinderen hebben vermoord.
pi_214440783
Iran is niet blij

twitter
pi_214440856
Staatsbezoekjes van Bibi gaan meestal gepaard met oorlog

twitter
pi_214440884
twitter
  zaterdag 27 juli 2024 @ 22:12:05 #287
64288 Bensel
Ladderzat
pi_214440934
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 21:58 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Mee eens, maar dat is vooral vanuit onmacht, Israel is 100 keer sterker, dus die hamasgastjes kunnen niks anders. (daarmee keur ik het niet goed, ik verklaar alleen waarom ze het zo doen)

Ik ben overigens wel benieuwd of er enige controle is vanuit westerse journalisten die nog steeds in gaza zijn , er moeten toch foto's zijn van slachtoffers , zijn dat inderdaad scholieren of haatbaarden? Israel heeft er belang bij dat er bewijs van strijders naar buiten komt en hamas heeft er belang bij dat die kids in beeld komen, want dan kunnen beide partijen zeggen : zie je wel!

Welke westerse journalisten? Noem een paar namen? Want voor zover ik weet zijn er feitelijk geen westerse journalisten meer in gaza. Daarnaast, ho herken je precies een hamas strijder? Ze dragen geen uniform (wederom een oorlogsmisdaad). Dus hoe ga je onderscheid maken tussen een burger en hamas precies?

Daarnaast, onmacht? Omdat je vijand sterker is ga je maar burgerdoelen bestoken? Als het aanvallen waren op militaire of politieke doelen, had ik je gelijk gegeven, dat noemen we ook wel verzetstijders. Maar dat is het niet. Het is puur terreur, en dat is nooit goed te praten. Zeker in het geval van israel gaat het niets veranderen, dat is nog lastiger dan militair overwinnen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_214441046
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 22:12 schreef Bensel het volgende:
Daarnaast, onmacht? Omdat je vijand sterker is ga je maar burgerdoelen bestoken?
ja dat doen ze, dat zie je toch?

quote:
Als het aanvallen waren op militaire of politieke doelen, had ik je gelijk gegeven, dat noemen we ook wel verzetstijders. Maar dat is het niet. Het is puur terreur, en dat is nooit goed te praten. Zeker in het geval van israel gaat het niets veranderen, dat is nog lastiger dan militair overwinnen.
ik praat het ook niet goed.
ik geef alleen een verklaring.

ik vind beide partijen vreselijk.

edit: ik dacht dat er nog een paar westerse media mensen met palestijnse achtergrond (waardoor ze getolereerd worden) aanwezig waren, maar dat is blijkbaar niet zo
pi_214441112
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 22:12 schreef Bensel het volgende:

Ze dragen geen uniform (wederom een oorlogsmisdaad).
Het zijn terroristen, geen soldaten :')
En hoezo oorlogsmisdaden?
Moeten we de oorlogsmisdaden van Isral even gaan tellen?
Dat verliezen ze dan van Hamas.

quote:
Daarnaast, onmacht? Omdat je vijand sterker is ga je maar burgerdoelen bestoken?
Isral is 100x sterker en heeft al vele tienduizenden burgers uitgemoord.
Dus wat is je punt?
Isral pleegt dag in dag uit oorlogsmisdaden en humanitaire misdaden.
Dus wat is je punt?
pi_214441141
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 22:06 schreef Ali_boo het volgende:
Staatsbezoekjes van Bibi gaan meestal gepaard met oorlog

[ x ]
VS is echt misselijk.
Isral valt Hezbollah aan, maar Isral mag alles kapot gaan knallen :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 22:08 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Ah, dus Isral komt weer eens met onzin.
"Wij schieten bommen op jullie, maar als jullie iets terug doen! Owh wee dan doen wij 100-voudig nog weer terug!"

Isral is echt zo verrot als het maar kan.
pi_214441218

[ Bericht 100% gewijzigd door Ali_boo op 28-07-2024 00:32:39 ]
pi_214441309
twitter
pi_214441314
quote:
De Golanhoogvlakte werd in 1967 door Isral veroverd op Syri en daarna illegaal geannexeerd. De Syrirs die er woonden zijn verdreven of gevlucht. Vandaag de dag wonen in de regio veel druzen, een Arabisch sprekende minderheid.
Dit staat onderaan een artikel over die dode kinderen ter duiding bij de NOS. Lijkt me een beetje beperkte voorstelling van zaken.

https://nos.nl/artikel/25(...)nval-op-golanhoogten
  zaterdag 27 juli 2024 @ 22:55:19 #294
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214441524
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 20:09 schreef Ali_boo het volgende:
Update: Israeli Foreign Minister: “There’s no doubt that Hezbollah crossed all red lines… We are now facing an all-out war.”
Ik snap echt niet hoe ze zo hypocriet kunnen zijn. Ze doden zelf pakweg 15.000 Palestijnse kinderen. Maar ja, oorlog h, dan kan dat gebeuren…
Als er dan nu eens 10 Joodse kinderen omkomen (wat ook een drama is hoor), dan zijn ze extreem verontwaardigd, beginnen meteen om wraak te krijsen, all red lines are crossed, vergelijken hezbollah met de SS en wat meer van die onzin.

In het begin was ik nog redelijk neutraal in dit conflict, maar nu krijg ik langzaam toch steeds meer Piet als je de Israelis weer tegen zit.
The End Times are wild
pi_214441598
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 22:55 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik snap echt niet hoe ze zo hypocriet kunnen zijn. Ze doden zelf pakweg 15.000 Palestijnse kinderen. Maar ja, oorlog h, dan kan dat gebeuren…
Als er dan nu eens 10 Joodse kinderen omkomen (wat ook een drama is hoor), dan zijn ze extreem verontwaardigd, beginnen meteen om wraak te krijsen, all red lines are crossed, vergelijken hezbollah met de SS en wat meer van die onzin.

In het begin was ik nog redelijk neutraal in dit conflict, maar nu krijg ik langzaam toch steeds meer Piet als je de Israelis weer tegen zit.
Heeft lang geduurd voor je dat door had. Maar gelukkig maar.
Hopelijk volgen nog een paar van de genocide steuners hier.

Het zijn gewoon een stel terroristische bendes bij elkaar daar, met Isral als grootste terroristische natie.
En helaas de sterkste van de bendes ook nog.

Alles en iedereen moet alles slikken van Isral, maar oh wee als je iets terug doet dan is het ineens grote boos.
  zaterdag 27 juli 2024 @ 23:03:45 #296
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214441650
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 23:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Heeft lang geduurd voor je dat door had. Maar gelukkig maar.
Hopelijk volgen nog een paar van de genocide steuners hier.

Het zijn gewoon een stel terroristische bendes bij elkaar daar, met Isral als grootste terroristische natie.
En helaas de sterkste van de bendes ook nog.

Alles en iedereen moet alles slikken van Isral, maar oh wee als je iets terug doet dan is het ineens grote boos.
Dat is exact waarom ik ze zo hypocriet vind. Zelf hebben ze onlangs een veldhospitaal gebombardeerd waarbij 30 mensen het leven kwamen, maar dat is allemaal prima en onvermijdelijk.
The End Times are wild
  zaterdag 27 juli 2024 @ 23:08:46 #297
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_214441719
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 22:55 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nou,mooi toch? Of wil jij al die Pallies soms bij jou in de straat hebben? Isral ruimt ze gewoon voor ons op en heeft er af en toe wat "hypocrisie" en propaganda voor nodig om dit te rechtvaardigen. Zo werkt het nu eenmaal in de grotemensenwereld. Maar vergeet niet dat die schooiers deze oorlog op 07-10-2023 helemaal zelf begonnen zijn.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 27 juli 2024 @ 23:09:09 #298
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_214441723
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 21:58 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Er zijn in Gaza (en ergens ook in Isral) geen onafhankelijke journalisten.

In Gaza zijn er sws alleen reporters die passen in het goedgekeurde hamas beeld en in Isral worden de (met de beste bedoelingen) journalisten heel snel duaal ondergedompeld in een vertekend beeld waar bewijs een perceptie is van een incompleet weergegeven werkelijkheid. Ook het beeld dat we hier(mee) krijgen ingepeperd, is ingekleurd door de redactie die het doorgaf om daarmee haar afnemers te bevredigen.

Een illustratieve weergave van de onmogelijkheid om onafhankelijk verslag te doen is het nog steeds actuele boek uit 2006 !!! van (de Arabisch sprekende) Joris Luyendijk: Het zijn net mensen. Beelden uit het Midden-Oosten wiki
//--//
Ik vraag mijzelf ook wat wat men(sen) nu willen zien als welk bewijs van wat precies ?
Voor mij volstaat het dat een democratie meer kans biedt voor die reflectie dan een dictatuur ooit zal willen mogelijk maken.
Op de grond is het in essentie een strijd tussen leefwijzen die gaat om wie welk en dan waar op welke wijze vanuit een vermeend het recht op bestaan heeft. Die dictatoriale "sjaaltjes" willen Isral gewoon opgeruimd hebben en die gedemocratiseerde "keppels" gaan dat (risico) simpel niet laten gebeuren.

Waar imo het fout gaat, is de botsing van culturen, en er in een democratie geen geweld mag worden toegepast om daarmee een eis af te dwingen. Hierbij, mag wmb Isral geweld hanteren om aangedaan terreur in te dammen of die af te weren. Andersom ziet men geweld als "legitiem" middel om een doel te bereiken dat zou zijn afgenomen.
Wie dan fout is of goed doet, is in casu onmogelijk e beantwoorden wanneer men het oneens is over de werkwijze en middelen om recht te doen.

Onverlet heeft hamas welbewust en met alleen dat doel om op 07okt23 met meer dan 3000 tot op het bot overtuigde terroristen, een in verhouding ongekende terreuraanval gepleegd dat Isral niet over haar kant(elen) kan laten gaan. Het primaire doel of zo iemand wil als excuus, is dan dat Isral de gegijzelden wil bevrijden, terreur op haar burgers wil afstoppen en daders ter verantwoording brengen. In het verlengde daarvan is eens en voor altijd een herhaling in de toekomst te reduceren tot nul.
De zienswijze dat de werkwijze daarvan en daarin, disproportioneel zou zijn komt voort uit overtuiging en/of door situaties qua acties proberen te reduceren tot losstaande elementen en die vervolgens te onderwerpen aan uit verband gerukte jurisdicties.

Iemand die het niet eens is met de methode van Isral om daar te bestaan, kan beter aangeven met hoe dan wel te zorgen dat het land daar soeverein kan bestaan en hoe dan anderen die haar dat willen ontzeggen tot die tolerantere inzichten kunnen worden gebracht.

Wanneer er al een meningsverschil is over berhaupt het bestaansrecht van Isral, wat al decennia het onderliggende issue is dat voeding geeft aan verdeeldheid, heeft verdere argumentatie geen zin om aan te halen.

Er kan bv geen whatever TweeStaten oplossing komen zonder Isral te erkennen en haar soevereiniteit daarin te waarborgen. Sujetten die zonder onderwerping van tribale groepen tot tenminste acceptatie van de gegeven situatie te dwingen, er toch een oplossing kan komen... grijpen naar strohalmen die er daar niet zijn.

De enige wijze die wat doet bewegen, hoe omstreden ook voor personen, is dat Isral haar recht in verantwoording voor haar burgers, onverbiddelijk afbakent. Dat het hiervoor nodig is buiten haar grenzen te opereren en daarbij dan slachtoffers vallen, is een rechtstreeks gevolg van het feit dat die grenzen door "gelegitimeerde" anderen alszijnde autoriteit niet worden gerespecteerd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 27 juli 2024 @ 23:10:38 #299
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214441738
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 23:08 schreef Lemmeb het volgende:

[..]
Nou,mooi toch? Of wil jij al die Pallies soms bij jou in de straat hebben? Isral ruimt ze gewoon voor ons op en heeft er af en toe wat "hypocrisie" en propaganda voor nodig om dit te rechtvaardigen. Zo werkt het nu eenmaal in de grotemensenwereld. Maar vergeet niet dat die schooiers deze oorlog op 07-10-2023 helemaal zelf begonnen zijn.
Dit is helemaal niet pas begonnen p op 7 oktober. Dat weet jij ook.
The End Times are wild
  zaterdag 27 juli 2024 @ 23:15:46 #300
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_214441799
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 23:10 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit is helemaal niet pas begonnen p op 7 oktober. Dat weet jij ook.
Dat hangt er maar net vanaf hoe je "dit" definieert.

Ik ben er in elk geval blij mee dat het nu zo gaat zoals het gaat. Maar goed, jij voert nu de ondertitel "cultuurmoslim", en ik weet niet of dat serieus is en waardoor je de afgelopen jaren zo verdwaald bent, maar je zult er dan vast anders over denken. En dat mag.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')