Mwah. Arbitrair is een datum kiezen nooit natuurlijk. Je POV resulteert in een bepaalde datum. Ik las laatst een interview waar een Nederlandse diplomaat vertelde over Netanyahu die aan hem een munt liet zien dat bewijs leverde dat zijn voorouders 1000 jaar geleden in dat gebied leefden. Ingebeelde geschiedenis is of niet. Vanuit de Israëlische POV snap ik dat ze zon standpunt innemen.quote:Op zondag 28 juli 2024 09:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt de datum ook terugleggen naar het jaar 70 toen de Romeinen Jeruzalem veroverden…
Punt is dat iedere datum min of meer arbitrair is en dat het zeker niet vanuit een vacuüm op 7 oktober begonnen is.
Die kans is klein. En men probeert het waarschijnlijk te ontkennen omdat ze mede Arabieren hebben geraakt in plaats van Joden. Want daarmee slaan ze natuurlijk toch een beetje een modderfiguur in bredere Arabische en Islamitische wereld.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:36 schreef MissButterflyy het volgende:
Hezbollah ontkent trouwens. Kan het ook nog zijn dat de raket uit bv Syrië komt ofzo?
Opportuun moment voor de escalatie waar de Israelis al maanden op wachten. De vraag is, gaat Amerika deze escalatie sussen of niet?quote:
Jij bent heel duidelijk no worries.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:12 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik ga over mijn woorden en niet jij.
Die meerderheid is 60%, waarbij in 2010 nog maar 10% een Israëlisch paspoort wilde. Die ommekeer is redelijk recent, maar gelukkig de goede kant opquote:Op zondag 28 juli 2024 10:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Waarom is de mening van een communist relevant? De overweldigende meerderheid van de Druzen in Israël is loyaal aan Israël en voelt zich Israëliër. Dit is alsof de mening van Thierry Baudet voor de Nederlandse opinie zou staan als Rusland een NAVO-land aanvalt.
Bijzonder account dit. Hezbollah kan al niet goed worden gespeld en daarnaast spuwt men de claim dat Israël minder zou geven om Druze dan om Joden, terwijl de Bibi zijn reis in de VS vroegtijdig beëindigd juist vanwege deze aanslag op jawel, Druze kinderen.quote:
Er is geen standaard romanisatiesysteem voor Arabische woorden of namen. Hizbullah is even juist als Hezbollah, alleen een ietwat minder gangbare variantquote:Op zondag 28 juli 2024 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder account dit. Hezbollah kan al niet goed worden gespeld
Na de twee oorlogen was toch bijna iedereen van de 200.000 bewoners gevlucht?quote:Op zondag 28 juli 2024 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder account dit. Hezbollah kan al niet goed worden gespeld en daarnaast spuwt men de claim dat Israël minder zou geven om Druze dan om Joden, terwijl de Bibi zijn reis in de VS vroegtijdig beëindigd juist vanwege deze aanslag op jawel, Druze kinderen.
Het lijkt mij lastig te functioneren in de Islamtische fuikjes op de socials. Ik zie op dit account ook alweer vele theorieën over hoe eigenlijk de Druze goede banden hebben met de Palestijnen, en de 'Zionistische bezetter' roet in het eten heeft gegooid. Tussendoor ook nog een bijzondere claim over hoe Israël de Golanhoogvlakte etnisch zou hebben gezuiverd![]()
.
Clownesk weer.
Misschien moeten we dat eens wél doen, en gewoon er voor uitkomen wat je echt denkt. Ik leg het wel bij de joden neer, eenzijdig.quote:Op zondag 28 juli 2024 07:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit conflict is in de 20-ste eeuw ontstaan. Moet je toch een datum geven, dan zou ik 1948 kiezen als oprichtingsdatum van Israël.
Ik leg ook helemaal niet de schuld voor dit conflict eenzijdig bij de joden, maar om nu te zeggen dat 7 oktober uit het niets kwam, dat een vreedzame en acceptabele situatie ineens verstoord werd is ook niet zo.
Deze meneer Blech, en met hem vele andere Joodse en Christelijke personen, zijn er zelf nogal van ondersteboven. Want niet alleen het jaar matched.. het woord "return" in hebreeuws zou -aldus de Rabijnen, dus niet ik-, een karakter Vav missen, en dat is nummer 6.quote:What was the "secret"? The mystic called it the "secret of sentences." Said the mystic: "Know that the verses in the 5 books of Moses, the Torah, correspond to the years of history. Every major event of all times will have some allusion to it, direct or indirect..." Rabbi Blech was doubtful. So he said, "what about the state of Israel?" Israel became a state in 1948; in the Jewish calendar, 1948 is the year 5708 (in a week from now, on Rosh Hashana, we will be entering year 5772).
Painstakingly, Rabbi Blech began counting from the 1st verse, Bereishit, describing the creation of the world. When he reached the 5,708th verse, it was Deuteronomy 30:3:
"And the L-rd your G-d will turn your captivity and have compassion on you, and will return and gather you from all the peoples where the L-rd your G-d has scattered you."
Als daar geen terroristen zitten, dan is er geen aanleiding voor,quote:Op zondag 28 juli 2024 10:27 schreef MissButterflyy het volgende:
Begrijpelijk dat Israël terugslaat. Hoop alleen dat ze het laten bij hezbollah en niet straks ook nog bommen op Beirut gaan vallen.
Dan wens ik je veel sterkte en vooral wijsheid toe de komende tijd... want "de joden" gaan gewoon grote schoonmaak houden onder hen die eenzijdig de joden de schuld geven van wat zijzelf zijn begonnen.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:48 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Misschien moeten we dat eens wél doen, en gewoon er voor uitkomen wat je echt denkt. Ik leg het wel bij de joden neer, eenzijdig.
quote:Op zondag 28 juli 2024 09:39 schreef egayalS het volgende:
Of het nou een verdwaalde Hezbollah raket was of een verdwaalde Iron Dome raket maakt voor de familie van de gedode kinderen weinig uit. En als je reactie op gedode kinderen in de golan anders is dan de gedode kinderen in Gaza, heb je een ziekte in je hart waar je iets aan zou moeten doen.
[ x ]
quote:
Ah, a Druzeful idiot.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:23 schreef Ali_boo het volgende:
Sjow he, dat zijn nog eens uitspraken
[ x ]
Woont lekker in het vrije Westen, probeert te spreken voor de mensen die de ellende meemaken.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:23 schreef Ali_boo het volgende:
Sjow he, dat zijn nog eens uitspraken
[ x ]
Denk (weet het niet zeker, ik ken de vlogger verder ook niet, kwam de video per toeval tegen) dat het een re-upload is. Er zal wel wat uit ge-edit zijn omdat YT de video anders niet toelaat.quote:Op zondag 28 juli 2024 13:14 schreef opgebaarde het volgende:
Wat een kutvolk.
Alleen hoe kan iemand dit een 'banned video' noemen als de hele wereld de video op YouTube kan zien, bekijken, beluisteren en een comment er onder kan toevoegen en daarna nog een keer kan delen en bekijken
Er zijn ook islamitische teksten die het tegenovergestelde beweren, het einde van de zionistische staat wordt volgens mij in deze Koranverzen genoemd, noot: het woord 'twice', creatie van Israël in 1948 slaat op de tweede keer.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:48 schreef Buikbrein het volgende:
Is er iemand die dat soort teksten wel gezellig, vertrouwwekkend, en volstrekt normaal vindt?? Ik hoor het graag
Het is ook wel echt kutvolk ja, maar die gasten zelf staan er ook alleen maar om op te jutten, om reacties uit te lokken en zo meer likes te krijgen.quote:Op zondag 28 juli 2024 12:59 schreef HeatWave het volgende:
Behoorlijk lange video, weet dat niemand gaat kijken hoor, maar het geeft een prima kijkje in de wereld die pro-gaza-protesten heet.
Een uur lang achterlijk, gewelddadig, bedreigend gemaskerd Hamastuig, Dit is echt de groep waar je bij wil horen, echt.
quote:Op zondag 28 juli 2024 14:09 schreef egayalS het volgende:
Phones working overtime, across region and across Atlantic. Reading btw lines+reports of Hezb evacuating some positions, I wud speculate Hezb was told Israeli retaliation will come, will be bigger than previous but still limited and that their own response should be limited, or US wont' be able to contain escalation. Think of the Iran-Israel drone and missile choreography in April.
This is all unfolding as negotiators meet in Rome to discuss ceasefire, Netanyahu is en route back to Israel and Israel security cabinet meeting at 6pm local time. Everyone buying some time.
[ x ]
quote:
laten we de Joden beter laten zijn waar ze zijn, OK?quote:Op zondag 28 juli 2024 07:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit conflict is in de 20-ste eeuw ontstaan. Moet je toch een datum geven, dan zou ik 1948 kiezen als oprichtingsdatum van Israël.
Ik leg ook helemaal niet de schuld voor dit conflict eenzijdig bij de joden, maar om nu te zeggen dat 7 oktober uit het niets kwam, dat een vreedzame en acceptabele situatie ineens verstoord werd is ook niet zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |