abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214445833
Edinburgh - Een sjiitische prediker, die 20 jaar geleden uit Koeweit naar het Verenigd Koninkrijk vluchtte, wil een onbewoond Schots eiland kopen om daar een eigen islamitisch staatje op te richten. Voor deze ’ongekende kans’ zou hij al drie miljoen pond voor hebben opgehaald. Dat schrijft de Daily Mail.

Deze sjeik Yasser al-Habib wil het onbewoonde Schotse eiland Torsa kopen. Dat kleine eilandje is slechts 1,6 kilometer lang en er staat maar een boerderij op. Het is alleen maar per boot te bereiken. Vervolgens wil hij daar een eigen gemeenschap opzetten volgens islamitische regels en wil hij - na goedkeuring van de overheid - dat moslims van ’over de hele wereld erheen kunnen emigreren’. Hij ziet eigen scholen, ziekenhuizen en sharia-rechtbanken voor zich. In een promotie-filmpje stelt hij: „Als je vrij wilt leven onder de banier van de imam, in een speciaal thuisland waar je het gevoel hebt dat alles daar je doet denken aan de komende verlosser, dan is dit jouw sjiitische thuisland...steun dit project.”

Al-Habib wordt gezien als haatprediker die zijn pijlen richt op soennieten, maar ook op Joden en andere niet-moslims. Met name via zijn eigen tv-kanaal weet hij zijn boodschap bij zijn vele volgers te krijgen. In een uitzending prees hij de Hamas-pogrom van 7 oktober: „Wie van ons geniet er niet van de vergelding tegen de zionistische vijand? We waren allemaal blij door dit nieuws.” Tevens ziet hij soennieten als ketters en valse moslims. Hij vluchtte uit Koeweit nadat hij ’metgezellen van de profeet’ had beledigd. De geestelijke predikt, ondanks dat hij al 20 jaar in het VK woont, uitsluitend in het Arabisch. Tevens zijn sommige volgers van hem een militie gestart, die trainingskampen opzetten en parades oefenen bij hun moskee in het slaperige dorpje Fulmer, ten westen van Londen.

Paradijs
In een video prijst een volger de plannen tijdens een bezoek aan Torsa. Zo stelt hij vol trots: „Hier, mijn broeders, als God het wil, willen we een grote moskee, een school en een koranschool bouwen. We willen dat deze plek een thuisland wordt voor de gelovigen.” Het te vormen staatje moet een sjiitisch paradijs worden, zo is de gedachte. Daar willen de aanhangers van Al-Habib de komst van de mahdi (de verlosser, red.) afwachten.

Bewoners van het naastgelegen eiland Luing maken zich zorgen om de plannen van Al-Habib. Een inwoner stelt tegen de Daily Mail: „Ik weet niet zeker of we dit kunnen accepteren. We verwelkomen bijna iedereen in onze regio, maar dit lijkt me niet gepast. Daarnaast lijkt het me dan ook beter als Taylor Swift het eiland koopt.” Of de droom van Al-Habib uiteindelijk gaat uitkomen is nog onbekend.
Bron

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zondag 28 juli 2024 @ 11:51:46 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_214445861
Oke, boeiend
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 28 juli 2024 @ 11:52:06 #3
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_214445865
In Almere staat ook nog een school leeg sinds kort
  zondag 28 juli 2024 @ 11:53:05 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_214445878
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:52 schreef Aberkullie het volgende:
In Almere staat ook nog een school leeg sinds kort
Ja zou leuk zijn als die opgekocht wordt door Taylor Swift
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_214445888
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:50 schreef schommelstoel het volgende:
die 20 jaar geleden uit Koeweit naar het Verenigd Koninkrijk vluchtte,
waar vluchtte hij dan voor?
pi_214445899
Uhm, alsof Schotland gaat toestaan om land te verliezen aan een andere, nieuwe staat.

Dat je het land koopt, geeft je nog niet het recht een eigen staat op te richten.
pi_214445930
Misschien doet hij er goed aan om eerst even te bedenken waarom geen hond daar blijkbaar wil wonen. Daarnaast blijft het eiland sowieso gewoon bij Schotland horen, dus eventuele shariawetgeving kunnen ze ook wel vergeten. Blijft er in het beste geval over: een soort Schilderswijk, maar dan compleet geïsoleerd, nog armer, onbereikbaar en met heel, heel veel regen.

Enjoy.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_214445967
Had deze meneer niet gewoon naar Iran kunnen vluchten 20 jaar geleden? Niks te zoeken in Europa.

Aanpassen of oprotten.
^ To je nesmysl ^
pi_214445976
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:53 schreef KvanG het volgende:

[..]
waar vluchtte hij dan voor?
Volgens chatgpt.

Yasser al-Habib, a controversial Shia cleric, left Kuwait primarily due to legal and political pressures. He was imprisoned in 2003 for making derogatory remarks about Sunni historical figures, which sparked significant controversy. In 2004, he was released under an amnesty, but later that year, authorities issued another arrest warrant for him. To avoid arrest and further legal consequences, al-Habib fled Kuwait and sought asylum in the United Kingdom, where he continued his religious and political activities. His departure was driven by the need to escape prosecution and the tense sectarian environment in Kuwait.
  zondag 28 juli 2024 @ 11:59:52 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214445999
Er is een reden waarom conservatieve religieuzen in de middeleeuwen blijven vertoeven.
pi_214446046
Een soort Forumland dus.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_214446096
Het is knap hoe niet-moslims als Yasser al-Habib tientallen jaren kunnen roleplayen als moslims en zelfs een islamitische staat willen vestigen en miljoenen euro's aan donaties ophalen.
  zondag 28 juli 2024 @ 12:06:56 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_214446109
Zo iemand moet je gewoon zijn Britse nationaliteit ontnemen en met een strik eromheen in het vliegtuig naar Koeweit vliegen. Geen beroepsmogelijkheden, geen rechtszaak, gewoon meteen weg ermee.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_214446214
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 12:06 schreef Triggershott het volgende:
Het is knap hoe niet-moslims als Yasser al-Habib tientallen jaren kunnen roleplayen als moslims en zelfs een islamitische staat willen vestigen en miljoenen euro's aan donaties ophalen.
Niet-moslim?
pi_214446249
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 12:14 schreef Bofjijff het volgende:
Niet-moslim?
Yep, hij kan zo Wilders de hand schudden, aangezien hij dag en nacht islamitische symbolen aanvalt. Waarom denk je dat hij gevlucht is uit die regio, ze wilden hem daar executeren.
pi_214446269
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 12:16 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Yep, hij kan zo Wilders de hand schudden, aangezien hij dag en nacht islamitische symbolen aanvalt. Waarom denk je dat hij gevlucht is uit die regio, ze wilden hem daar executeren.
Fijn toch weer die extremisten.
pi_214446328
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 12:18 schreef schommelstoel het volgende:
Fijn toch weer die extremisten.
Dit zijn charlatans die roleplayen als islamitische geleerde, mensen die bekend zijn met die regio weten dit.

Kennen we Adnan Oktar (Harun Yahya) nog? Vooral bekend van zijn videos met schaarsgeklede botox-dames. Er was zelfs een mafkees die jarenlang op FOK hem als de islamitische messias promootte. Sinds een paar jaar heeft hij 8.658 jaar (!) gevangenisstraf gekregen in Turkije.

Yasser al-Habib is nog zo eentje. Imam of peace, Imam Tawhidi is nog zo'n charlatan, maar hij verkeert meer in pro-zionistische kringen.
  zondag 28 juli 2024 @ 12:27:08 #18
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_214446351
Laat ze maar op dat eiland zitten. Een eiland kan je helemaal kapot maken als ze aspiraties krijgen. Liever daar dan op het vasteland van GB.
pi_214446361
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 12:25 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Dit zijn charlatans die roleplayen als islamitische geleerde, mensen die bekend zijn met die regio weten dit.

Kennen we Adnan Oktar (Harun Yahya) nog? Vooral bekend van zijn videos met schaarsgeklede botox-dames. Er was zelfs een mafkees die jarenlang op FOK hem als de islamitische messias promootte. Sinds een paar jaar heeft hij 8.658 jaar (!) gevangenisstraf gekregen in Turkije.

Yasser al-Habib is nog zo eentje. Imam of peace, Imam Tawhidi is nog zo'n charlatan, maar hij verkeert meer in pro-zionistische kringen.
:') het is gewoon een moslimextremist. Goh.
  zondag 28 juli 2024 @ 12:28:05 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214446363
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 12:02 schreef Hallojo het volgende:
Een soort Forumland dus.
Lijkt me lachen als het buren worden. :D

En dan maken we er een tv-format van.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 28 juli 2024 @ 12:29:21 #21
3542 Gia
User under construction
pi_214446379
Hij gaat zijn gang maar. Ik hoop dat er heel veel moslims daar gaan wonen, heerlijk allemaal bij elkaar.
Uiteraard blijft het wettelijk gezien Schotland, maar steden hebben ook plaatselijke wetgeving.
pi_214446451
Moet hij weten. Als hij ‘ons’ er maar niet mee lastig valt.
U MAD?
  zondag 28 juli 2024 @ 12:38:37 #23
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_214446487
Kan de RAF mooi oefenen. ^O^
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_214446558
Nou, de moslims komen er nu in ieder geval publiekelijk voor uit dat het ze te doen is een eigen staat te stichten in het westen.
pi_214446573
quote:
Vervolgens wil hij daar een eigen gemeenschap opzetten volgens islamitische regels en wil hij - na goedkeuring van de overheid - dat moslims van ’over de hele wereld erheen kunnen emigreren’. Hij ziet eigen scholen, ziekenhuizen en sharia-rechtbanken voor zich. In een promotie-filmpje stelt hij: „Als je vrij wilt leven onder de banier van de imam, in een speciaal thuisland waar je het gevoel hebt dat alles daar je doet denken aan de komende verlosser, dan is dit jouw sjiitische thuisland...steun dit project.”
Dat slaat nergens op, dat je land in bezit hebt (in dit geval een eilandje) betekent niet dat je over dat stukje grond naar eigen goeddunken theologisch dictatortje kunt gaan spelen. Dat zou even mooi worden, "ik heb dit weiland gekocht en bij dezen bepaal ik dat hier slavernij, polygamie en de doodstraf wel mag".

Het eiland blijft onder de Schotse wetgeving vallen, gekocht door een religekkie of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')