Ja, waarom niet? In dit topic lees je hoe een bepaalde sjiiet het volgende denkt:quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-tegen-palestijnenquote:De Israëlische minister van Buitenlandse Zaken, Israel Katz, reageerde op de opmerkingen in een bericht op X. "Erdogan treedt in de voetsporen van Saddam Hussein en dreigt Israël aan te vallen", schreef hij. "Laat hij zich herinneren wat er toen gebeurde en hoe dat afliep."
Kom eens uit die bochten joh, je hoeft je daar echt niet zo in te wringen hoor...quote:Op maandag 29 juli 2024 06:33 schreef LXIV het volgende:
[ x ]
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)en-tegen-palestijnen
Maar Irak werd toch vernietigd omdat ze massa vernietigingswapens hadden? En niet omdat ze tegen Israël waren? Katz speelt de complotdenkers, die geloven dat Israël overal achter de schermen aan de touwtjes trekt en oorlogen start nu wel erg in de kaart.
Bovendien is Turkije NAVO-lid, dus de usa voor hun karretje spannen zal onmogelijk zijn.
Het is bizarquote:Op maandag 29 juli 2024 07:00 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Kom eens uit die bochten joh, je hoeft je daar echt niet zo in te wringen hoor...
Wat doet de rest van Nato als Turkije zelf de agressor is? Ik denk dat het snel klaar is met Turkije. En terecht.quote:Op maandag 29 juli 2024 00:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar hoe wil hij Israël aanvallen dan? Via Syrië lukt het niet en zijn schepen gaan ten prooi vallen aan de vliegtuigen en onderzeeërs van Israël en anders heeft Israël altijd nog de nucleaire optie om mee te dreigen.
Ze kunnen toch gewoon een vredesmissie opstellen? Het is toch niet dood en verderf zaaien direct.quote:Op maandag 29 juli 2024 08:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat doet de rest van Nato als Turkije zelf de agressor is? Ik denk dat het snel klaar is met Turkije. En terecht.
Zeker weten. Nato is een verdedigingsalliantie. Turkije heeft net zoals de VS afgelopen jaren al aanvallende manoeuvres uitgevoerd en de rest van de NATO heeft zich daar natuurlijk ook niet mee bemoeid.quote:Op maandag 29 juli 2024 08:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat doet de rest van Nato als Turkije zelf de agressor is? Ik denk dat het snel klaar is met Turkije. En terecht.
Antisemitisme is bizar inderdaad. Helaas tiert het welig en ook hier op het forum.quote:
De Arabische wereld is geen geheel. Mocht het tot een mondiale oorlog komen, dan steunen meerdere staten ons. Iran wordt intens gehaat.quote:Op maandag 29 juli 2024 08:32 schreef LXIV het volgende:
Als de huidige conflicten mondiaal worden zullen de partijen toch zijn VS-Israël, EU, Oekraïne tegen BRIC, Arabische wereld.
Lastig voor mensen met nu én een 🇺🇦 én een 🇵🇸 in hun twitter.
Dan zou ik eerder WO1 als startpunt aanwijzen. Toen is het land door de Britten zowel aan de joden als de moslims beloofd.quote:Op zondag 28 juli 2024 09:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt de datum ook terugleggen naar het jaar 70 toen de Romeinen Jeruzalem veroverden…
Punt is dat iedere datum min of meer arbitrair is en dat het zeker niet vanuit een vacuüm op 7 oktober begonnen is.
Vredesmissie....quote:Op maandag 29 juli 2024 10:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ze kunnen toch gewoon een vredesmissie opstellen? Het is toch niet dood en verderf zaaien direct.
Hoewel hier enkele nuanceringen bij horen, klopt dat inderdaad. De Britten en de Fransen hebben iedereen genaaid. De Arabieren, omdat ze een Groot-Arabisch land beloofden, dat er niet kwam. Ook beloofden ze een nationaal tehuis aan de Joden, maar legden ze allerlei beperkingen op.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder WO1 als startpunt aanwijzen. Toen is het land door de Britten zowel aan de joden als de moslims beloofd.
Je grote vriend is het met je eens.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat je Christenen en de Islam als oorzaak van dit conflict aanhaalt zegt al meer dan genoeg.
Blinde voorliefde voor Israël.
Blind voor de walgelijkheden van die terroristen.
[..]
Verrassend in hoe gruwelijk het gaat zijn. Hoeveel onschuldige doden dat gaat opleveren.
Alhoewel, moet dat ons nog verbazen? Nee, eig ook niet.
Maar dan moeten ze ten strijde trekken tégen de Palestijnen en hij zei juist dat hij die wou steunen. Dus een vredesmissie kan niet.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ze kunnen toch gewoon een vredesmissie opstellen? Het is toch niet dood en verderf zaaien direct.
Kennis van de geschiedenis verwarren met blinde liefde voor Israël is een beetje dom.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat je Christenen en de Islam als oorzaak van dit conflict aanhaalt zegt al meer dan genoeg.
Blinde voorliefde voor Israël.
Beetje hak op de tak, nietwaar? Ik verafschuw de walgelijkheden van die terroristen. Net als iedereen, mag ik hopen.quote:Blind voor de walgelijkheden van die terroristen.
Verrassend in hoe ze het gaan aanpakken. Wat ze ook uit de hoge hoed gaan toveren, het zal ongetwijfeld iets spectaculairs zijn. En hopelijk effectief.quote:[..]
Verrassend in hoe gruwelijk het gaat zijn. Hoeveel onschuldige doden dat gaat opleveren.
Alhoewel, moet dat ons nog verbazen? Nee, eig ook niet.
Als Trump president wordt gaat hij nog een Iraanse generaal vermoorden en zo vrede eisen?quote:Op maandag 29 juli 2024 11:17 schreef Oud_student het volgende:
Met een zwake onzichtbare president van de VS en de nog zwakkere VP die mogelijk de opvolger is, kunnen landen als Iran, Turkije, Libanon, Gaza, Jemen etc rustig hun gang gaan.
Met name Iran is door de huidige VS regering gefaciliteerd en konden daardoor weer heel veel olie verkopen, waarmee hun proxies gefinancieerd worden.
Hoofdreden dat je achter Israel staat?quote:Op maandag 29 juli 2024 11:40 schreef Cuendillar het volgende:
Beetje hak op de tak, nietwaar? Ik verafschuw de walgelijkheden van die terroristen. Net als iedereen, mag ik hopen.
Het is ook de hoofdreden dat ik achter Israël sta en waarom iedereen dat zou moeten doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |