Dan wordt de buit gepresenteerd.quote:Op vrijdag 8 april 2022 06:32 schreef quirina het volgende:
Ben benieuwd hoe de 9 mei viering zal zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Goed moment om terug te slaanquote:Op vrijdag 8 april 2022 06:32 schreef quirina het volgende:
Ben benieuwd hoe de 9 mei viering zal zijn.
Omdat Rusland een arm pauperland is wat alleen maar grondstoffen, geweld, corruptie en bovenal stagnatie exporteert. Zie hier de economische ontwikkeling van Polen en Oekrane tegen elkaar afgezet sinds 1990:quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel. Voor de 'gewone burger' komt dit zeker voor. Ook ik ken Russen die in die situatie zitten zoals jij schetst en voor hen is het pijnlijk. Als je echter een kanttekening plaatst bij jouw argument: als die verwevenheid en relatie zo sterk is, waarom wil Oekrane (als je even generaliseert) zich dan zo nadrukkelijk van Rusland losmaken en hechtere banden met het westen hebben?
Nou leg het ons uit, waarom 'moet' dat?quote:Op donderdag 7 april 2022 23:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je zal toch moeten of je nou wil of niet. Mensen snappen dat niet.
Met dit Rusland lijkt me de kans dat dat op korte termijn gebeurt zeer klein.quote:Op vrijdag 8 april 2022 08:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nou leg het ons uit, waarom 'moet' dat?
Omdat je de oorlog wil beindigen en een verdrag dan het enige rele sluitstuk daartoe is.quote:Op vrijdag 8 april 2022 08:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mensen komen tot besef.quote:Op vrijdag 8 april 2022 08:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En dan over een jaar toekijken dat Putin de volgende regio wil hebben...?quote:Op vrijdag 8 april 2022 08:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat je de oorlog wil beindigen en een verdrag dan het enige rele sluitstuk daartoe is.
Als je goed naar Poetin luistert gaat de oorlog gewoon door.quote:Op vrijdag 8 april 2022 08:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat je de oorlog wil beindigen en een verdrag dan het enige rele sluitstuk daartoe is.
En met welk geld wil Poetin dat betalen en wie zal hem daarin steunen?quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als je goed naar Poetin luistert gaat de oorlog gewoon door.
Voorlopig krijgt Rusland nog voldoende inkomsten uit gas en olie.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:04 schreef einzeinz het volgende:
[..]
En met welk geld wil Poetin dat betalen en wie zal hem daarin steunen?
Hij vind amper nog manschappen en het geld is opgedroogd.
Oorlog voeren kan maar dan moet Poetin zijn burgers voorliegen dat het voor een vredesmissie is = ZAL NOOIT IEMAND GELOVEN
En dan moet je het geld STELEN van je eigen burgers = ZAL NOOIT IEMAND TOE LATEN.
Poetin staat met zijn rug tegen de muur.
Straks wordt het in Europa weer 30C. De gaskraan zal quasi dicht blijven. Dus verwacht daar maar niet teveel van en dat weet Poetin ook.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Voorlopig krijgt Rusland nog voldoende inkomsten uit gas en olie.
Waar kan hij dat uitgeven met alle boycots?quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het realisatievermogen van dat soort retoriek is natuurlijk nihil.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als je goed naar Poetin luistert gaat de oorlog gewoon door.
Genoeg dom volk in Rusland, vooral de jongeren.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:04 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Oorlog voeren kan maar dan moet Poetin zijn burgers voorliegen dat het voor een vredesmissie is = ZAL NOOIT IEMAND GELOVEN
En dan moet je het geld STELEN van je eigen burgers = ZAL NOOIT IEMAND TOE LATEN.
Jij snapt niet waar gas en olie voor worden gebruikt.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:06 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Straks wordt het in Europa weer 30C. De gaskraan zal quasi dicht blijven. Dus verwacht daar maar niet teveel van en dat weet Poetin ook.
Wat een onzin, jij kijkt zeker niet verder dan je eigen radiator qua gasverbruik.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:06 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Straks wordt het in Europa weer 30C. De gaskraan zal quasi dicht blijven. Dus verwacht daar maar niet teveel van en dat weet Poetin ook.
Maar daar heeft Poetin geen boodschap aan.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Het realisatievermogen van dat soort retoriek is natuurlijk nihil.
Wellicht, maar waar gaat onze industrie dan op draaien?quote:
De vraag is of dat inderdaad 'voldoende' is, en in hoeverre je daadwerkelijk iets aan die inkomsten hebt wanneer je ze niet in Europa kan uitgeven: de Russische industrie is behoorlijk afhankelijk van Europese componenten.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ach, in De Krim was dat ook niet nodig.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:20 schreef nixxx het volgende:
Kan de algemene vergadering van de VN ook een vredesmissie starten zonder dat er een veto van Rusland kan komen?
Dat lijkt me wel nodig voor het geval gedeelte van Donbas eigen bestuur krijgt. Om te voorkomen dat er al teveel Russische militairen rond gaan lopen enz.
Mensen ja, Russen nee.quote:
Mja, dat is een beetje anders omdat Rusland dat claimt als Russisch gebied. Donbas zou op papier “onafhankelijk “ zijn.. niet dat ik daar ook maar iets van geloof…quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ach, in De Krim was dat ook niet nodig.
nazi's natuurlijk, dan moet je tot besef komen idd.quote:over de rug van tienduizenden burgers? Die hadden daar immers om gevraagd.
Ik bedoel, mensen komen tot besef dat er ergens een einde moet komen aan deze oorlog.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mensen ja, Russen nee.
Dus...
tienduizenden doden...slacht- en moordpartijen
complete steden in puin....
industrie...infrastructuur alles kapot
enorme economische schade
twee tot drie provincies geannexxeerd
En dan hebben we het nog niet over de toekomst...
-nog maar eens een burgervliegtuig neerknallen... MH17 was er niets bij
-over vijf jaar maar eens opnieuw beginnen
-politieke tegenstanders liquideren
-sabotage plegen
-onrust veroorzaken
etc etc...
Maar hey, shit happens, verdrag sluiten, sancties opheffen en weer samen bier drinken over de rug van tienduizenden burgers?
Die hadden daar immers om gevraagd.
Volgens mij varen de moderne lng tankers op lng zelf. Dat scheelt ook in de energie voor koeling.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Nog eens wat, die landen die naar LNG gaan zoals Litouwen doen het ethisch goed maar klimaat en milieutechnisch fout.
LNG wordt gemaakt van schaliegas, iets wat Europa en ook nederland genoeg heeft.
Maar we halen het uit natuurgebieden waar ze daar geen fok om geven, en we gaan nog eens lekker met tankers met koeling op enorme diesel hoeveelheden dit verschepen. Top man.
Mensen ja, Russen neequote:Op vrijdag 8 april 2022 09:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik bedoel, mensen komen tot besef dat er ergens een einde moet komen aan deze oorlog.
Het kost nogal wat tijd en geld om de capaciteit te vergroten om aardgas tot LNG om te zetten en te kunnen transporteren wat voornamelijk in Azi wordt afgenomen. China neemt beperkt pipeline-gas af tegen lage prijzen met meerjarige contracten want het wil niet in een erg afhankelijke positie komen. Liever chinese steenkool dan Australische en zeker weten liever chinese kerncentrales en steenkool dan veel russisch pipeline-gas. Aardgas is voor het chinese regime geen aantrekkelijk alternatief voor kernenergie, eigen steenkool en renenwables. Ik vermoed dat velen dat over het hoofd zien.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
En op langere termijn denk ik dat Rusland zich dan meer op Azi gaat richten als afzetmarkt en zich helemaal niets meer hoeft aan te trekken van Europa.
Rusland kan zich gewoon geheel terugtrekken, dan hebben we inderdaad een einde van deze oorlog. Dan kan er ook gepraat worden over het eventueel (deels) loslaten van de sancties.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik bedoel, mensen komen tot besef dat er ergens een einde moet komen aan deze oorlog.
https://nos.nl/collectie/(...)r-oekraiense-troepenquote:De video wordt niet geplaatst bij dit artikel, vanwege de expliciete en gruwelijke aard van de beelden.
Loslaten van de sancties misschien over tien of twintig jaar.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Rusland kan zich gewoon geheel terugtrekken, dan hebben we inderdaad een einde van deze oorlog. Dan kan er ook gepraat worden over het eventueel (deels) loslaten van de sancties.
Maar iets zegt mij dat ome Putler dit niet zal accepteren.
Alle honderden doden in Bucha zouden willen dat ze elk zoveel aandacht in de media krijgen als deze enkele soldaat.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:43 schreef superniger het volgende:
Wat kinderachtig van de NOS.
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)r-oekraiense-troepen
Dat besef bedoel ikquote:Op vrijdag 8 april 2022 09:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Rusland kan zich gewoon geheel terugtrekken, dan hebben we inderdaad een einde van deze oorlog. Dan kan er ook gepraat worden over het eventueel (deels) loslaten van de sancties.
Maar iets zegt mij dat ome Putler dit niet zal accepteren.
Krim is ook onafhankelijk geweest voordat ze 'heel democratisch ' aansluiting bij Rusland hebben aangevraagd en gekregen. Dat zou met Donbas ook kunnen gebeuren.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
Mja, dat is een beetje anders omdat Rusland dat claimt als Russisch gebied. Donbas zou op papier “onafhankelijk “ zijn.. niet dat ik daar ook maar iets van geloof…
Wat mij betreft zouden de EU landen als nog een stukje escalatie ook kunnen besluiten om bijv wat veldhospitalen op te zetten in west Oekrane. Heel duidelijk niet offensief en niet bij het front in de buurt en cordinaten met Rusland delen zodat er niet gebombardeerd gaat worden. Wat patriot batterijen erbij om dat te verzekeren.
Anders blijft dit toch maar doorgaan? Wat wil je, nog meer dood en verderf? Het is gewoon stoere taal.quote:Op vrijdag 8 april 2022 08:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Sowieso niet in de huidige oorlogssituatie. Dat vereist "peace enforcement" die geinitieerd wordt door een besluit van de Veiligheidsraad (en dat dus gevetood kan worden).quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:20 schreef nixxx het volgende:
Kan de algemene vergadering van de VN ook een vredesmissie starten zonder dat er een veto van Rusland kan komen?
Dat lijkt me wel nodig voor het geval gedeelte van Donbas eigen bestuur krijgt. Om te voorkomen dat er al teveel Russische militairen rond gaan lopen enz.
Totaal onrealistisch wensdenken.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Loslaten van de sancties misschien over tien of twintig jaar.
Nadat ze hun de verantwoordelijkheid hebben genomen voor hun eigen veroorzaakte shit en de consequensies daarvan gaan dragen.
Het is oorlog. Het ligt allemaal niet zo simpel. Oekrane gaat niet zomaar toegeven en dat zal Rusland ook niet doen. Uiteindelijk is Rusland de partij die een soevereine staat is binnengevallen. Verwacht je dat Oekrane dat zomaar maar even accepteert en weer verder gaat tot de orde van de dag?quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Anders blijft dit toch maar doorgaan? Wat wil je, nog meer dood en verderf? Het is gewoon stoere taal.
Dan krijg je dadelijk natuurljk weer zo'n argument van: "Zelensky is verantwoordelijk voor de aantallen doden".quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het is oorlog. Het ligt allemaal niet zo simpel. Oekrane gaat niet zomaar toegeven en dat zal Rusland ook niet doen. Uiteindelijk is Rusland de partij die een soevereine staat is binnengevallen. Verwacht je dat Oekrane dat zomaar maar even accepteert en weer verder gaat tot de orde van de dag?
Hield Hitler op toen hij Sudetenland en Oostenrijk binnen had? Nee dus, en Poetin was blijkbaar ook niet klaar met de Krim, Donbass en de gebieden in Georgi en Moldavi. Trek je conclusies zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Anders blijft dit toch maar doorgaan? Wat wil je, nog meer dood en verderf? Het is gewoon stoere taal.
Aha... de gebruikelijke ver van me bedshow denkwijze.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is inderdaad bizar om te denken dat je verdragen kan sluiten met het Rusland onder Poetin zolang ze menen dat het opportuun is om nog door te vechten in Oekrane.quote:
Wat hebben de Oekraners te winnen bij een overgave? Volgens mij hebben de Russen ze een perfecte motivering aan de hand gedaan om door te vechten tot de laatste man, vrouw en kind.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het is oorlog. Het ligt allemaal niet zo simpel. Oekrane gaat niet zomaar toegeven en dat zal Rusland ook niet doen. Uiteindelijk is Rusland de partij die een soevereine staat is binnengevallen. Verwacht je dat Oekrane dat zomaar maar even accepteert en weer verder gaat tot de orde van de dag?
Jij kan niet lezen... Wat zeg je nou allemaal?quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Aha... de gebruikelijke ver van me bedshow denkwijze.
Geef gewoon het hele land weg, want wij willen niet nog meer dood en verderf.
Accepteer de genocide en de zuiveringen die daarna gaat plaatsvinden, als we maar gas krijgen.
Over vijf jaar beginnen ze wel opnieuw in het volgende land. Maar hey, stoere taal hoor, gewoon andere landen de pleuris laten krijgen als wij maar kunnen handelen en gas krijgen.
En dan zijn ze allemaal dood en wordt UKR alsnog Russisch?quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat hebben de Oekraners te winnen bij een overgave? Volgens mij hebben de Russen ze een perfecte motivering aan de hand gedaan om door te vechten tot de laatste man, vrouw en kind.
Het is of jaren doorvechten tot compleet verval of ergens een onderhandeling en oorlogstaking.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het is inderdaad bizar om te denken dat je verdragen kan sluiten met het Rusland onder Poetin zolang ze menen dat het opportuun is om nog door te vechten in Oekrane.
Ja slimmerik, dat is de keuze die ze hebben gekregen kennelijk. En dan ga jij ze adviseren hoe ze het handigste kunnen doodgaan zodat jij er zo weinig mogelijk last van hebt. Hoe overtuigend denk je dat je helemaal bent?quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En dan zijn ze allemaal dood en wordt UKR alsnog Russisch?
Misschien showen ze dan hun gestolen wasmachines op een platte car. Zijn wel stuk minder tanks en buk systemen beschikbaarquote:Op vrijdag 8 april 2022 10:03 schreef quirina het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze de 9 mei viering gaan doen in Rusland. Normaal gesproken was er een hele parade waarin ze hun sterke wapens tonen en sterke militairen.
Trekken ze tijdelijk terug om even mee te doen aan hun 9 mei gebeuren?
Ik vind het altijd wat zwak om dan de Yanks er maar bij te halen. En nee dat is geen lieverdje, net zoals ik hier ook al vaker heb aangegeven dat Oekrane dat ook niet is. Maar welk geannexeerd land hebben zij toegevoegd als 51e staat van Amerika?quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Totaal onrealistisch wensdenken.
Weet je wel hoeveel bloedvergieten de VS op naam heeft staan en dat is de grootste wereldmacht.
Ergens heb je gelijk in een wereld waarin eerlijkheid en menselijkheid vooropstaan maar dat is niet de wereld waarin je leeft, dit wordt je wijsgemaakt dat dit zo zou zijn.
Zeg jij het maar eens. Wat wil jij dan?quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jij kan niet lezen... Wat zeg je nou allemaal?
Rusland naar de steentijd bombarderen, Putin en co oppakken en berechten voor oorlogsmisdaden en Rusland opdelen in 10 onafhankelijke staten kan ook hoorquote:Op vrijdag 8 april 2022 10:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is of jaren doorvechten tot compleet verval of ergens een onderhandeling en oorlogstaking.
Meer opties zie ik niet.
Het is een nogal naeve en Nederlandse manier van tegen de wereld aan te kijken. Omdat dit soort mensen zelf denken volledig rationeel te zijn kunnen ze zich niet voorstellen dat er een punt komt waarin ze zelf voor het blok kunnen worden gesteld door mensen die zich laten leiden door emoties. En dat het enige wat ze bereiken met hun 'polderen' is dat de laars wat later op hun eigen nek terecht komt. Maar op hun nek terecht komen zal hij doen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wat zwak om dan de Yanks er maar bij te halen. En nee dat is geen lieverdje, net zoals ik hier ook al vaker heb aangegeven dat Oekrane dat ook niet is. Maar welk geannexeerd land hebben zij toegevoegd als 51e staat van Amerika?
Maar ik vind het te krankzinnig om simpel te stellen dat Rusland hier mee weg mag komen en dat ze maar handen moeten schudden zonder enige vorm van berouw, verantwoordelijkheid en over de ruggen van tienduizenden afgeslachte burgers.
Zij, Rusland, viel onder valse voorwendselen (die elke keer veranderden een soeverein land binnen) en elke keer was de reden weer een andere. De ene leugen na de ander stapelt zich op. Laat staan de andere smerige politieke spelletjes die ze spelen.
Waarom ga je nou weer persoonlijk worden en dit terugkaatsen op nederland.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja slimmerik, dat is de keuze die ze hebben gekregen kennelijk. En dan ga jij ze adviseren hoe ze het handigste kunnen doodgaan zodat jij er zo weinig mogelijk last van hebt. Hoe overtuigend denk je dat je helemaal bent?
Nog afgezien van het feit dat de Russen geenszins van plan zijn te stoppen bij Oekrane. Maar ook daarin wil je niet geloven. Omdat het je makkelijke leventje in vrijheid en welvaart teveel in twijfel trekt.
Kijk en dit kan dus weer niet.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Rusland naar de steentijd bombarderen, Putin en co oppakken en berechten voor oorlogsmisdaden en Rusland opdelen in 10 onafhankelijke staten kan ook hoor
Er zijn heus wel oplossingen![]()
Nee dit is weer een B film scenario.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Rusland naar de steentijd bombarderen, Putin en co oppakken en berechten voor oorlogsmisdaden en Rusland opdelen in 10 onafhankelijke staten kan ook hoor
Ik denk dat we het Russische nucleaire arsenaal niet helemaal moeten vergeten. Maar een duidelijker en aggressievere houding tegenover de Russen zou geen kwaad kunnen. Dat we Putin en zijn volgelingen laten weten dat we elke agressie van hun zijde kunnen beantwoorden en dan een beetje harder.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een scenario. Enige wat jij te bieden hebt is niks doen tot je zelf aan de beurt bent.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee dit is weer een B film scenario.
Wie gaan er vechten dan als alle Oekraners uitgemoord worden?quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom ga je nou weer persoonlijk worden en dit terugkaatsen op nederland.
Ik sprak gewoon over de situatie in Oekrane, hoe dat verder verloopt, hoe de wereld een beetje werkt en waar het zou kunnen eindigen.
Persoonlijk denk ik dat het voor de Oekraners beter is om nu door te vechten en het westen erbij te proberen te betrekken, de Russen de Donbass laten en zorgen dat de navo aan die grens zo’n ontiegelijk grote militaire macht neerzet dat ze nooit een stap meer het land inzetten.
En Rusland verder economisch aanpakken.
In dat scenario dan zitten de Russen in Donbas en de Oekraners in de nieuwe Oekrane compleet ondersteund door Navo.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:28 schreef quirina het volgende:
[..]
Wie gaan er vechten dan als alle Oekraners uitgemoord worden?
Dit is geen scenario. Maar zelfmoord.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een scenario. Enige wat jij te bieden hebt is niks doen tot je zelf aan de beurt bent.
Oudere tankers hadden meestal stoomturbines voor aandrijving, de boilers werden verhit met diesel of boil-off gas. Daarna werd het mogelijk om reliquefication installaties op de tanker te voorzien (om het afgekookte gas weer vloeibaar te maken), en werden tankers omgebouwd en van meer efficiente dieselmotoren voorzien.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
Volgens mij varen de moderne lng tankers op lng zelf. Dat scheelt ook in de energie voor koeling.
De historie en landen zoals Noord Korea laat totaal iets anders zien...quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:04 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Het gaat nog generaties duren voordat Oekraners weer iets met Rusland te maken willen hebben.quote:Along with the anger, there is confusion and disappointment about the attitudes of ordinary Russians. Nadezhda Bakran, 73, a nurse in the local hospital, cowered in the hospital’s basement together with her patients, as a Russian tank took potshots at the building, which is now empty and wrecked. Her nearby apartment block has also been reduced to a skeleton, with all the windows blown out and serious structural damage.
But when she called her best friend in Moscow, with whom she has been on holiday almost every year since they met in Crimea 43 years ago, she heard only sceptical derision and accusations.
“I tried to explain it to her, but she doesn’t believe me. She believes her television. I said: ‘Your people are destroying my town’. She said: ‘You caused this war yourself’… We were friends, what we had was even closer than just friendship, and she doesn’t believe me. I don’t understand.”
For many, this sense of betrayal from their friends and family has hit almost as hard as the material losses.
Ik had al gereageerd op de merites van het scenario. Mijn post was een kritiek op het feit dat hij zelf geen alternatief heeft behalve dan maar te accepteren dat Russische agressie een fact of life is waartegen je je maar beter niet moet verzetten.quote:
Die worden gewoon uitgemoord hoor, die krijgen echt niet de kans om naar "nieuw" Oekrane te vluchten..quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In dat scenario dan zitten de Russen in Donbas en de Oekraners in de nieuwe Oekrane compleet ondersteund door Navo.
De mensen in Donbas die niet pro Russisch zijn dienen dan naar Oekrane te komen en een nieuw bestaan op te bouwen betaald door Russische sancties.
Tuurlijk wel.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Die worden gewoon uitgemoord hoor, die krijgen echt niet de kans om naar "nieuw" Oekrane te vluchten..
Maar wel in een dusdanig zwakke positie dat niemand er buiten Noord-Korea last van heeft.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:34 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
De historie en landen zoals Noord Korea laat totaal iets anders zien...
Je hebt de plannen die Rusland heeft met Oekrane gemist? Hint: Het is niet bepaald fris. Sterker nog, men gaat even 100 jaar terug in de tijd.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In dat scenario dan zitten de Russen in Donbas en de Oekraners in de nieuwe Oekrane compleet ondersteund door Navo.
De mensen in Donbas die niet pro Russisch zijn dienen dan naar Oekrane te komen en een nieuw bestaan op te bouwen betaald door Russische sancties.
Er zijn voldoende berichten helaas die aantonen dat de Russen bewust burgers uitmoorden en of afslachten.quote:
En toen werd je wakker.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Tevens is dat dan een deel vd onderhandelingen, dat de reis vd burgers bv beschermd gaat worden door westerse luchtmacht.
True, dat is voorlopig nog wel anders met Rusland helaas..quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar wel in een dusdanig zwakke positie dat niemand er buiten Noord-Korea last van heeft.
Noord-Korea is eigenlijk een groot concentratie kamp.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
True, dat is voorlopig nog wel anders met Rusland helaas..
Over 30 jaar zien we wel weer? Over 30 jaar staat die eerste centrale er net als je geluk hebt en alles zit mee.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze oorlog brengt ook wel iets goeds (niet echt goed maar een positief neveneffect)
Ik heb me al jaren gestoord aan de massale afkeur van kernenergie. Wat door mijn achtergrond in de energiesector duidelijk de oplossing is op de korte termijn om CO2 te beperken, los te komen van fossiel, en echt iets te doen ah klimaat.
Een mix van 70% kern, 10% natuur, 20% zon/wind (Max) is de oplossing voor nu en over 30 jaar zien we wel weer (inmiddels kernfusie?)
Nieuws: UK begint met 8 nieuwe kerncentrales.
Dat is niet “Rusland” maar een of andere gek die vaker stukjes schrijft.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je hebt de plannen die Rusland heeft met Oekrane gemist? Hint: Het is niet bepaald fris. Sterker nog, men gaat even 100 jaar terug in de tijd.
Zie onderstaande link:
https://medium.com/@:krav(...)urnalist-a3e92e3cb64
Daar heb je een goed punt, het versnelt hoe dan ook de hele transitie naar "schone" energiequote:Op vrijdag 8 april 2022 10:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze oorlog brengt ook wel iets goeds (niet echt goed maar een positief neveneffect)
Ik heb me al jaren gestoord aan de massale afkeur van kernenergie. Wat door mijn achtergrond in de energiesector duidelijk de oplossing is op de korte termijn om CO2 te beperken, los te komen van fossiel, en echt iets te doen ah klimaat.
Een mix van 70% kern, 10% natuur, 20% zon/wind (Max) is de oplossing voor nu en over 30 jaar zien we wel weer (inmiddels kernfusie?)
Valt best mee joh. Al hadden we idd 15 jaar terug moeten beginnen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Over 30 jaar zien we wel weer? Over 30 jaar staat die eerste centrale er net als je geluk hebt.
Uitgezonden op de vreselijk onafhankelijke Russische staatsmedia. Ergo, de schrijver spreekt met de stem van het Kremlin.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is niet “Rusland” maar een of andere gek die vaker stukjes schrijft.
Wat context zou prettig zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:53 schreef Starhopper het volgende:
Een raket op een treinstation schieten. Wat een klootzak ben je dan
Er is geen enkele reden voor Oekrane om op dit moment serieus te onderhandelen. Op dit moment valt er namelijk nog niet te onderhandelen, Rusland is nog niet genoeg schade toegebracht. Pas zodra het Russische leger nog verder is stukgemaakt en er nog meer Russisch materiaal en manschappen de vernieling in geholpen zijn is er een kleine kans op succesvolle onderhandelingen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er zijn voldoende berichten helaas die aantonen dat de Russen bewust burgers uitmoorden en of afslachten.
quote:
Lijkt me belangrijker dat de Duitsers tot hun zinnen komen op dit gebied.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Met je eens. Maar Rusland wil hetzelfde. De onderhandelingen zijn zeker wat Rusland aangaat meer show dan serieus. Poetin wil geen vrede.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden voor Oekrane om op dit moment serieus te onderhandelen. Op dit moment valt er namelijk nog niet te onderhandelen, Rusland is nog niet genoeg schade toegebracht. Pas zodra het Russische leger nog verder is stukgemaakt en er nog meer Russisch materiaal en manschappen de vernieling in geholpen zijn is er een kleine kans op succesvolle onderhandelingen.
De definitie van succes vanuit Oekrains standpunt is namelijk redelijk eenvoudig, die gaat over autonomie, veiligheid en zelfbeschikkingsrecht. Grondgebied wat verloren gaat is wellicht de enige onzekere factor, maar zelfs dat zal op dit moment nog onbespreekbaar zijn. Aangezien veiligheidsgaranties de lastigste factor is, dan is dat het punt waar op dit moment nog niet over te onderhandelen valt. Zonder echte veiligheidsgaranties zijn onderhandelingen namelijk volstrekt zinloos, alleen maar uitstel wat over een paar jaar weer tot dezelfde ellende leidt.
Kortom, doorvechten, Russen om zeep helpen, zo snel mogelijk de oorlog ook naar Rusland brengen is de enige logische koers. En voor ons spullen sturen en zo actief mogelijk meedoen, juist om Putin terug te schoppen in zijn hok. Laten we een drone-oorlog beginnen waarbij we honderden drones aan Oekrane "schenken" maar die gewoon vanuit het westen besturen. Doet Putin moeilijk dan gewoon blijven ontkennen, geen enkel probleem.
waarom gaan de pro russen niet gewoon naar rusland? of zou er toch iets meer aan de hand zijn en wil rusland gewoon geen concurent met veel grondstoffen in Europa? Want dons zit vol gas. De kust van Oekrane vol olie. stel je voor een democratisch land en nog rijk van grondstoffen....quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze worden op weg naar het westen kennelijk wel vermoord.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Inderdaad. Zojuist weer:quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze worden op weg naar het westen kennelijk wel vermoord.
hoe kunnen zequote:Op vrijdag 8 april 2022 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Inderdaad. Zojuist weer:
[ twitter ]
Ik geloofde het eerst niet, maar kennelijk is het onderdeel van de strategie van de russen om burgerdoelen aan te vallen zoals ziekenhuizen en evacuatie routes. Ik kan het mij bijna niet voorstellen dat mensen zo "evil" kunnen zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Inderdaad. Zojuist weer:
[ twitter ]
Geef die fucking mensen de kans om te vluchten. Hoe fucking nazi kan je zijn als land zeg.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Inderdaad. Zojuist weer:
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Inderdaad. Zojuist weer:
[ twitter ]
Precies, als je mag kiezen tussen sterven op je knien, of sterven met een AK in je handen dan is de keuze niet moeilijk, nee.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat hebben de Oekraners te winnen bij een overgave? Volgens mij hebben de Russen ze een perfecte motivering aan de hand gedaan om door te vechten tot de laatste man, vrouw en kind.
Verder lezen dan je neus lang is een optie?quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:11 schreef Lyrewyn het volgende:
Dit kan niet authentiek zijn, toch? Waarom zou je dat erop zetten?
[ twitter ]
Misschien om straks te roepen dat zij zoiets echt nooit zouden doen en het een frame is van Oekraine!!quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:11 schreef Lyrewyn het volgende:
Dit kan niet authentiek zijn, toch? Waarom zou je dat erop zetten?
[ twitter ]
Opzouten uit Krim en donbass, lidmaatschap van NATO, herstelbetalingen van pakweg 200 miljard dollar, tekenen op het stippellijntje. Zoiets?quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:59 schreef sp3c het volgende:
Het is altijd een goed moment om te onderhandelen
Zeker voor Oekrane want die staan nu vrij sterk natuurlijk
Ik lees niet zo vaak door op Twitter, sorry.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:13 schreef Divje het volgende:
[..]
Verder lezen dan je neus lang is een optie?
[ twitter ]
[ twitter ]
Bij zulke berichten is het vaak wel handig om te verifieren of het niet al debunked is. Er wordt een hoop fake news gepost uiteraardquote:Op vrijdag 8 april 2022 11:20 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Ik lees niet zo vaak door op Twitter, sorry.
Dus er zou niet staan: "Deze raket is voor kinderen" maar iets als: "Voor onze kinderen!" - als in: "voor de toekomst van onze kinderen" of "als vergelding voor onze kinderen". Dan nog, waar slaat deze kreet op? Is dit iets wat vaker gebruikt wordt?
zoietsquote:Op vrijdag 8 april 2022 11:17 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Opzouten uit Krim en donbass, lidmaatschap van NATO, herstelbetalingen van pakweg 200 miljard dollar, tekenen op het stippellijntje. Zoiets?
Dat is iets wat populair is in extreemrechtse kringen. "Strijden voor de toekomst van onze kinderen"quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:20 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Dus er zou niet staan: "Deze raket is voor kinderen" maar iets als: "Voor onze kinderen!" - als in: "voor de toekomst van onze kinderen" of "als vergelding voor onze kinderen". Dan nog, waar slaat deze kreet op? Is dit iets wat vaker gebruikt wordt?
Er zal ze wel wijsgemaakt zijn dat Oekraners kinderen eten ofzo. Grappig hoe dat overeenkomt met andere samenzweringsverhalen uit conservatieve hoek van enkele jaren geleden in de VS.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:20 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:20 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Bij de wappies ook toch. Al zijn die tegenwoordig voor 90% extreemrechts.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is iets wat populair is in extreemrechtse kringen. "Strijden voor de toekomst van onze kinderen"
De Russen geloven gewoon dat ze hun eig5 burgers beschermen tegen het gevaar uit de Oekraene.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:20 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Om over 30 jaar exact dezelfde woorden te bezigen...quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:43 schreef Isdatzo het volgende:
Over 30 jaar zien we wel weer? Over 30 jaar staat die eerste centrale er net als je geluk hebt en alles zit mee.
Snel de lokale pizzatent controleren op het verbergen van kinderen in de kelder.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:23 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Bij de wappies ook toch. Al zijn die tegenwoordig voor 90% extreemrechts.
Yep. Daar komt dit bij de wappies ook vandaan. Inmenging van extreemrechts.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:23 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Bij de wappies ook toch. Al zijn die tegenwoordig voor 90% extreemrechts.
quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bij zulke berichten is het vaak wel handig om te verifieren of het niet al debunked is. Er wordt een hoop fake news gepost uiteraard
quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is iets wat populair is in extreemrechtse kringen. "Strijden voor de toekomst van onze kinderen"
Dank jullie. Ik ben onderzoekend van insteek, maar heb geen Twitter-account. Als ik een Twitter-link open, krijg ik doorgaans na 2 mm doorscrollen een pop-up van heb-ik-jou-daar met de boodschap dat ik een account moet aanmaken. Daarom vroeg ik hier om jullie grenzeloze expertise.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:23 schreef Salina het volgende:
[..]
[ twitter ]
Meer zoiets als: dit is voor de kinderen (die in de Donbass zijn vermoord door Oekraners). Volgens de Russen dan uiteraard/althans.
Het zal het vast goed doen bij de Russisch gezinden en het Russische narratief wel ondersteunen.
Het maakt het er niet echt beter op. Zeg maar.
Oh, volgens BNW zijn dat Russische soldaten die in burgerkleding zijn gehijstquote:
Ja, die krijg ik dus ook sinds een paar maanden. Vroeger was dat volgens mij niet. Heb zelf ook geen Twitter-account. Lees soms wel eens wat reacties als hier een tweet geplaatst wordt (totdat die popup dat onmogelijk maakt).quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:27 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dank jullie. Ik ben onderzoekend van insteek, maar heb geen Twitter-account. [b]Als ik een Twitter-link open, krijg ik doorgaans na 2 mm doorscrollen een pop-up van heb-ik-jou-daar met de boodschap dat ik een account moet aanmaken. Daarom vroeg ik hier om jullie grenzeloze expertise.[/b]
https://nitter.eu/quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:27 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dank jullie. Ik ben onderzoekend van insteek, maar heb geen Twitter-account. Als ik een Twitter-link open, krijg ik doorgaans na 2 mm doorscrollen een pop-up van heb-ik-jou-daar met de boodschap dat ik een account moet aanmaken. Daarom vroeg ik hier om jullie grenzeloze expertise.
Als je zo denkt kun je nooit wat veranderen, het gaat om keuzes maken en wegen inslaanquote:Op vrijdag 8 april 2022 11:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Om over 30 jaar exact dezelfde woorden te bezigen...
Ik ben niet principieel tegen kernenergie, maar Lospedrosa heeft het over de korte termijn. Nou, dan zijn kerncentrales in elk geval gn oplossing.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Om over 30 jaar exact dezelfde woorden te bezigen...
En Russische tradities van voor de USSR.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er zal ze wel wijsgemaakt zijn dat Oekraners kinderen eten ofzo. Grappig hoe dat overeenkomt met andere samenzweringsverhalen uit conservatieve hoek van enkele jaren geleden in de VS.
Verschrikkelijk.quote:
In Duitsland zou het NIET uitzetten volgens mij een redelijk korte termijn oplossing kunnen zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ben niet principieel tegen kernenergie, maar Lospedrosa heeft het over de korte termijn. Nou, dan zijn kerncentrales in elk geval gn oplossing.
Op de lange termijn kunnen ze een deel van de mix zijn om de continuteit te garanderen, maar vergeet niet dat kernenergie qua kWh-prijs simpelweg niet kan concurreren met zonne- en windenergie. Zo'n kerncentrale zou vooral op subsidie draaien. Daarom is het ook nogal onnozel om voor te stellen 70% van onze energie uit kerncentrales te halen.
ze hebben wel zo'n vreemdelingenlegioen voor als je mee wil doenquote:Op vrijdag 8 april 2022 11:35 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben heel verdrietig. Klote RussenKom op. Stuur gewoon een bevrijdingsleger naar Oekraine.
Dat zou het zeer zijn. Op papier is het dat zelfs. In de praktijk komt het er op neer dat de moskovieten enigszins welvaart hebben, en de talrijke republieken erachter zijn armoe troef, want elke cent die er is mag naar moskou.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:26 schreef quirina het volgende:
En de verenigde Staten van Rusland is niet wenselijk.
Het heeft helaas ook weinig invloed meer op de discours van mensen. Iedereen die weet dat Poetin een slachter is weet dit al, en de overige mensen zullen ook nu weer klaarstaan (ik gok binnen enkele minuten) om het te spinnen dat dit acteurs zijn of een false flag van oekraine zelf.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Verschrikkelijk.
Ik zou willen dat ik geschokt was, maar dit is precies dezelfde Russische oorlogsvoering die we al weken decennia zien.
Ik kijk met veel verbazing naar de pro-Russische optochten in verschillende landen. Die mensen zijn voor hun informatiedieet niet afhankelijk van wat het Kremlin ze serveert, maar trekken alsnog met Russische vlaggen door de straten. HOE DAN?!quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het heeft helaas ook weinig invloed meer op de discours van mensen. Iedereen die weet dat Poetin een slachter is weet dit al, en de overige mensen zullen ook nu weer klaarstaan (ik gok binnen enkele minuten) om het te spinnen dat dit acteurs zijn of een false flag van oekraine zelf.
Het probleem is en blijft natuurlijk wel dat zon en wind niet stabiel genoeg zijn om de hele elektriciteitsvraag aan te kunnen. Pieken en dalen zullen we ergens mee moeten opvangen. Blijft dat dan een mix kolen/gas of willen we daar liever vanaf?quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ben niet principieel tegen kernenergie, maar Lospedrosa heeft het over de korte termijn. Nou, dan zijn kerncentrales in elk geval gn oplossing.
Op de lange termijn kunnen ze een deel van de mix zijn om de continuteit te garanderen, maar vergeet niet dat kernenergie qua kWh-prijs simpelweg niet kan concurreren met zonne- en windenergie. Zo'n kerncentrale zou vooral op subsidie draaien. Daarom is het ook nogal onnozel om voor te stellen 70% van onze energie uit kerncentrales te halen.
Russen of mensen die de ideologie van een blank conservatief Europa aanhouden.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik kijk met veel verbazing naar de pro-Russische optochten in verschillende landen. Die mensen zijn voor hun informatiedieet niet afhankelijk van wat het Kremlin ze serveert, maar trekken alsnog met Russische vlaggen door de straten. HOE DAN?!
Bufferen. Dan kan je piekmomenten opvangen met overschot dat je in dal momenten genereert. Tis niet voor niets dat bedrijven als Tesla bezig zijn met battery farms.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:43 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het probleem is en blijft natuurlijk wel dat zon en wind niet stabiel genoeg zijn om de hele elektriciteitsvraag aan te kunnen. Pieken en dalen zullen we ergens mee moeten opvangen. Blijft dat dan een mix kolen/gas of willen we daar liever vanaf?
ow nee, jij had in het verleden ook affecties voor Baudet, dat vinne ze helemaal niks daar manquote:Op vrijdag 8 april 2022 11:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze hebben wel zo'n vreemdelingenlegioen voor als je mee wil doen
Maar het kan dus in 3 jaar h?quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Over 30 jaar zien we wel weer? Over 30 jaar staat die eerste centrale er net als je geluk hebt en alles zit mee.
?quote:
ochquote:Op vrijdag 8 april 2022 11:46 schreef TLC het volgende:
Die raket was vast weer niet van de Russen daar op dat treinstation
Oh ja, ook n beetje ziekelijk gestoord als je eerst iets op de raket gaat schrijven 'voor de kinderen'
Dat mobiele crematorium komt al zo'n beetje vanaf dag 1 regelmatig voorbij maar vooralsnog heeft niemand aannemelijk kunnen maken dat die dingen ook daadwerkelijk ingezet zijn. Lijkt me ook nogal onhandig: kost een hoop brandstof om die kachel te stoken, ze hebben al genoeg aan hun hoofd, en er zijn meer slachtoffers dan je redelijkerwijs kan laten verdwijnen met die dingen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:48 schreef AchJa het volgende:
Was deze al voorbijgekomen?
[ twitter ]
[ twitter ]
Zodat wij een nuke kunnen koppen?quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:35 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben heel verdrietig. Klote RussenKom op. Stuur gewoon een bevrijdingsleger naar Oekraine.
Nee. Gewoon een noflyzone instellen en in NAVO verband Oekraine bevrijden. Als we blijven toekijken hoe onschuldige burgers kapot geschoten worden, dan zijn we zelf ook schuldig.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze hebben wel zo'n vreemdelingenlegioen voor als je mee wil doen
Ja.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:48 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
quote:
In BNW wel, het gaat hier om een stock foto ter illustratie.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:48 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ahhquote:Op vrijdag 8 april 2022 11:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Was een Oekrainse raket volgens het russisch trollenkorps.
Ja daarom. Nu dook dat ding van de week plotseling weer op.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:50 schreef Isdatzo het volgende:
Dat mobiele crematorium komt al zo'n beetje vanaf dag 1 regelmatig voorbij maar vooralsnog heeft niemand aannemelijk kunnen maken dat die dingen ook daadwerkelijk ingezet zijn. Lijkt me ook nogal onhandig: kost een hoop brandstof om die kachel te stoken, ze hebben al genoeg aan hun hoofd, en er zijn meer slachtoffers dan je redelijkerwijs kan laten verdwijnen met die dingen.
En volgens de Russen hebben de Oekraeners het gedaan.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:47 schreef Isdatzo het volgende:
Zo ziet volgens Rusland "a crowd of Ukrainian militants" eruit:
[ afbeelding ]
Mijn man heeft een collega uit Belarus die al vele jaren in NL woont en werkt. Zij vindt wel dat het Westen Putin gedreven heeft tot deze daad.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik kijk met veel verbazing naar de pro-Russische optochten in verschillende landen. Die mensen zijn voor hun informatiedieet niet afhankelijk van wat het Kremlin ze serveert, maar trekken alsnog met Russische vlaggen door de straten. HOE DAN?!
Je moet heeeeel voorizchtig zijn om daar als NAVO in te grijpen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Gewoon een noflyzone instellen en in NAVO verband Oekraine bevrijden. Als we blijven toekijken hoe onschuldige burgers kapot geschoten worden, dan zijn we zelf ook schuldig.
Duidelijk. Levensgevaarlijke militanten.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:47 schreef Isdatzo het volgende:
Zo ziet volgens Rusland "a crowd of Ukrainian militants" eruit:
[ afbeelding ]
nee hoorquote:Op vrijdag 8 april 2022 11:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Gewoon een noflyzone instellen en in NAVO verband Oekraine bevrijden. Als we blijven toekijken hoe onschuldige burgers kapot geschoten worden, dan zijn we zelf ook schuldig.
Heeft zij nog verdere onderbouwing gegeven waarom?quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn man heeft een collega uit Belarus die al vele jaren in NL woont en werkt. Zij vindt wel dat het Westen Putin gedreven heeft tot deze daad.
Het is vanaf dag n onze oorlog. Maar dat merk je natuurlijk niet als je je kop in het zand steekt.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Zodat wij een nuke kunnen koppen?
Nee dankje. Dit is niet onze oorlog. Hoe erg zewelewensky ook zijn best doet om ons erbij te betrekken.
Kut voor de mensen daar. Heel erg kut. Maar daar hoeven wij nog geen nukd voor te koppen. Voor dat godvergeten corrupte flutland.
Nee, joh, staged met acteurs, natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Was een Oekrainse raket volgens het russisch trollenkorps.
De geest van de Sovjet ideologie zit blijkbaar nog vrij diep bij een aanzienlijk deel van de Russen, dat is waar ik verbaasd over was in deze oorlog. Dat propaganda en dergelijke nog steeds de mensen zo diep raakt/brainwashed.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Echt?quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, joh, staged met acteurs, natuurlijk.
Staat hier echt op FOK!, he?
quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee dankje. Dit is niet onze oorlog. Hoe erg zewelewensky ook zijn best doet om ons erbij te betrekken.
Kut voor de mensen daar. Heel erg kut. Maar daar hoeven wij nog geen nukd voor te koppen. Voor dat godvergeten corrupte flutland.
Het gebruikelijke, de NAVO en EU enzo.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heeft zij nog verdere onderbouwing gegeven waarom?
Tja, mensen die die mening zijn toegedaan zitten ook in deze reeks. En wat vindt ze van de manier waarop het Russische leger huishoudt?quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn man heeft een collega uit Belarus die al vele jaren in NL woont en werkt. Zij vindt wel dat het Westen Putin gedreven heeft tot deze daad.
Ja, en die lijken staan gewoon vrolijk op als de camera weg is. Ik moest even twee keer knipperen toen ik het las.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
- acteursquote:Op vrijdag 8 april 2022 11:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan ik wel in mee gaan. Maar op een gegeven moment moet je een grens gaan trekken ook omdat het Kremlin nauwelijks geraakt is door de sancties. Ik zou bijvoorbeeld aangeven dat een aanval op andere landen niet meer getolereerd gaat worden.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je moet heeeeel voorizchtig zijn om daar als NAVO in te grijpen.
Een kat in het nauw, kan hele rare, lees verschrikkelijke, sprongen maken.
quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik hoop dat de echte waarheid ooit boven water komt.
Letterlijk vanaf dag 0 al.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:48 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Hoeveel foto's heb je nodig?quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En volgens de Russen hebben de Oekraeners het gedaan.
🇺🇦🇷🇺⚡The DPR reports that Ukrainian troops attacked Kramatorsk with Tochka-U, debris fell near the station, there are casualties among civilians
Rusland propaganda dus.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gebruikelijke, de NAVO en EU enzo.
Dieper erop in gaan is natuurlijk lastig met iemand met wie je nog goed moet kunnen samenwerken.
Dat is een keuze natuurlijk. Je kan ook zeggen er zitten zoveel burgers we laten die ondanks de soldaten met rust.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:00 schreef SamCooke het volgende:
[..]
- acteurs
- aangevallen door Oekrane
- er zaten Oekraense soldaten in het station waardoor het wel degelijk een militair doelwit was
En dit allemaal tegelijk
Wanneer zou jij eigenlijk wel een nuke koppen?quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:50 schreef vosss het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)cties-economie-stortquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Kan ik wel in mee gaan. Maar op een gegeven moment moet je een grens gaan trekken ook omdat het Kremlin nauwelijks geraakt is door de sancties. Ik zou bijvoorbeeld aangeven dat een aanval op andere landen niet meer getolereerd gaat worden.
Wat moeten we met jouw Russische held doen trouwens?quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 juli 2020 22:08 schreef Starhopper het volgende:
Putin![]()
Fijn dat deze goede Russische leider mag blijven
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit dus. Putin is een prima leider!
quote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Putin![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb mooie portretten van hem hangen
quote:Op dinsdag 9 juni 2020 22:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb meerdere portretten van Putin in huis staan.
Helemaal mooiquote:
quote:Op woensdag 22 mei 2019 23:52 schreef Starhopper het volgende:
Wow!!!!! ThierryGOD!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
Zijn mening over Putin, Rusland, de MH17 en Ukraine heeft mij een tijd geleden doen besluiten mij aan te sluiten bij deze partij. Jammer dat hij wat de MH17 betreft niet alles heeft kunnen zeggen.
Mooi ook dat hij kwam met van Baalen en Verhofstadt op Maidan.
Heb jij dit ook gezien @:ZOA
Iets wat met 25 keer de snelheid van het geluid op je afkomt kop je niet meer terug.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wanneer zou jij eigenlijk wel een nuke koppen?
Als Litouwen wordt aangevallen?
Of Polen?
of de VS?
Of Friesland?
Als de DPR zo snel reageert gok ik dat het een aanval door de rebellen was.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En volgens de Russen hebben de Oekraeners het gedaan.
🇺🇦🇷🇺⚡The DPR reports that Ukrainian troops attacked Kramatorsk with Tochka-U, debris fell near the station, there are casualties among civilians
Nee joh, hij gaat gewoon met een Russisch vlaggetje aan de weg staan. Russische agressie is veel te eng om je tegen te verzetten.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Of Polen?
of de VS?
Of Friesland?
Niemand wil toch ooit een nuke koppen? Sowieso een raar argument en als Rusland geen nukes had zou de oorlog in Oekraine al voorbij zijn want dan had de NAVO allang ingegrepen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Of Polen?
of de VS?
Of Friesland?
Klopt, maar tegen de tijd dat ze zijn afgevuurd is er vermoedelijk 25 seconden later al elders ook op een knop gedrukt.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Iets wat met 25 keer de snelheid van het geluid op je afkomt kop je niet meer terug.
Voorlopig heeft de EU het gas uit Rusland hard nodig. Terwijl de EU al lang gewaarschuwd is dat af te bouwen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)cties-economie-stort
Rusland, en dus het Kremlin wordt wel degelijk hard geraakt. Zeker als ze failliet gaan.
Ik geloof de Russische propaganda net zo min als de Oekraense.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoeveel foto's heb je nodig?
Overigens grappig dat je zo snel in Russische propaganda trapt.
Ga daar maar van uit, ja. En dan hoeft men zich helemaal nergens zorgen meer over te maken.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klopt, maar tegen de tijd dat ze zijn afgevuurd is er vermoedelijk 25 seconden later al elders ook op een knop gedrukt.
Waarom? Waarom claim je dat alles propaganda is terwijl het nieuws en de foto's door Westerse journalisten opgetekend word.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik geloof de Russische propaganda net zo min als de Oekraense.
Daarom zeg ik dat ik hoop dat de waarheid ooit boven water komt
Ik laat alleen maar zien wat de tegenpartij zegt.
In Welt staat een artikel dat uitlegt dat Rusland de komende jaren geen andere klanten heeft voor hun gas.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Voorlopig heeft de EU het gas uit Rusland hard nodig. Terwijl de EU al lang gewaarschuwd is dat af te bouwen.
Ja, dat kunstje kennen we.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
superfijn dat hij mocht blijvenquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:06 schreef Divje het volgende:
[..]
Wat moeten we met jouw Russische held doen trouwens?
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Helemaal mooi:
[..]
Nee natuurlijk wil niemand dat. Naja, Zhirinivoski misschien, maar die heeft nu niets meer te zeggenquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niemand wil toch ooit een nuke koppen? Sowieso een raar argument en als Rusland geen nukes had zou de oorlog in Oekraine al voorbij zijn want dan had de NAVO allang ingegrepen.
Maar goed, een combinatie van angst en egoisme is blijkbaar voldoende voor sommigen om op hun rug te gaan liggen.
Zeker waar.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Voorlopig heeft de EU het gas uit Rusland hard nodig. Terwijl de EU al lang gewaarschuwd is dat af te bouwen.
Op zich is een totale kernoorlog een kwestie van minuten. Maar daarom zijn er dus ook atoomonderzeers met kernraketten. Zodat je achteraf alsnog je vijand kan vernietigen. Kernwapens zijn meer een politiek wapen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klopt, maar tegen de tijd dat ze zijn afgevuurd is er vermoedelijk 25 seconden later al elders ook op een knop gedrukt.
Ik vind dat best moeilijk om (N=1) te beoordelen, laat staan in te schatten. Ik laat mij dan niet leiden door MSM.quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:52 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ja dat is waar, paspoort word ingenomen en je kunt nergens meer heen.
Netjes meewerken want anders...
Maar ook onder elkaar is er merkbaar support voor die oorlog en kunnen de gemoederen natuurlijk hoog oplopen wanneer men het oneens is met elkaar.
Had eigenlijk de posts moeten plaatsen waarin Starhopper beweert dat de NATO provoceert en het compleet logisch vindt dat Putin de Krim annexeerde en dergelijke..quote:
Net genoeg tijd om hier nog een afscheidspost neer te zetten of om NUK of BYE te openen als subforumquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ga daar maar van uit, ja. En dan hoeft men zich helemaal nergens zorgen meer over te maken.
Limburg.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Of Polen?
of de VS?
Of Friesland?
Je doet net alsof dit een burenruzie bij meester Frank Visser is in plaats van een onvervalste veroveringstocht van de Russen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja, dat gaat hem niet worden, natuurlijkquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Net genoeg tijd om hier nog een afscheidspost neer te zetten of om NUK te openen als subforum
Mits @:Yvonne tijd heeft natuurlijk
kwestie van geduldquote:
Ja, die mobiele crematoria dat weet ik ook wel, daar hadden ze het in het begin ff over en dat is allemaal een stille dood gestorvenquote:
Die westerse journalisten zijn afhankelijk van de medewerking en info van Oekrane.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom? Waarom claim je dat alles propaganda is terwijl het nieuws en de foto's door Westerse journalisten opgetekend word.
Dus eigenlijk moet @yvonne 24/7 paraat staan in het geval dat.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Net genoeg tijd om hier nog een afscheidspost neer te zetten of om NUK of BYE te openen als subforum
limburg gaat gewoon mee met Kleine Brogelquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, persoonlijk denk ik dan als Limburg aangevallen word is dat eigenlijk dikke prima.
Ik heb toch meer het idee dat jij alleen ziet wat je wil zien, maar goed, je doet maar.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die westerse journalisten zijn afhankelijk van de medewerking en info van Oekrane.
Ik heb naar die foto's gekeken maar ik zie daar geen bewijs in.
Op het journaal hoor ik ook steeds allerlei verhalen en dan zeggen als afsluiter: dit zijn gegevens van de Oekraense overheid.
Ja sorry maar daar kan ik net zo weinig mee als gegevens van de Russische overheid.
Ook Rusland heeft de afzet nodig.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het probleem is dat de Russische strategie ook tactisch gebruik kent. Wat een groter risico oplevert bij de belabberde staat van hun conventionele krijgsmacht.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich is een totale kernoorlog een kwestie van minuten. Maar daarom zijn er dus ook atoomonderzeers met kernraketten. Zodat je achteraf alsnog je vijand kan vernietigen. Kernwapens zijn meer een politiek wapen.
Op zich hebben de Russen kernwapens waarmee Nederland in een klap van de kaart te vegen is. De kernwapens die destijds in Japan gebruikt zijn zijn peanuts vergeleken met wat de supermachten in hun arsenaal hebben.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, persoonlijk denk ik dan als Limburg aangevallen word is dat eigenlijk dikke prima.
Als het dan toch moet gebeuren, zit je het liefst zo dichtbij mogelijk.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich hebben de Russen kernwapens waarmee Nederland in een klap van de kaart te vegen is. De kernwapens die destijds in Japan gebruikt zijn zijn peanuts vergeleken met wat de supermachten in hun arsenaal hebben.
Dat kan ik ook, maar telkens als ik een sub open verneuk ik de boel. Met een beetje mazzel verstoor ik zelfs de geleidemodules van die nukesquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Net genoeg tijd om hier nog een afscheidspost neer te zetten of om NUK of BYE te openen als subforum
Dat valt trouwens wel mee schijnbaar. Na een initiele wedloop wie de sterkste kon maken zijn landen zich gaan richten op juist kleinere (tactische) nukes.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich hebben de Russen kernwapens waarmee Nederland in een klap van de kaart te vegen is. De kernwapens die destijds in Japan gebruikt zijn zijn peanuts vergeleken met wat de supermachten in hun arsenaal hebben.
Klopt. Maar dat neemt niet weg dat de inzet van tactische kernwapens makkelijk kan escaleren naar de inzet van strategische kernwapens en vervolgens dus naar een totale kernoorlog. Plus dat de inzet van tactische kernwapens op een slachtveld ook je eigen troepen gaat raken.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het probleem is dat de Russische strategie ook tactisch gebruik kent. Wat een groter risico oplevert bij de belabberde staat van hun conventionele krijgsmacht.
je bent al begonnen zie ikquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat kan ik ook, maar telkens als ik een sub open vernuke ik de boel. Met een beetje mazzel verstoor ik zelfs de geleidemodules van die nukes
Met je eens.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Als het dan toch moet gebeuren, zit je het liefst zo dichtbij mogelijk.
Propaganda komt van beide kanten en er is niets inherents mis aan propaganda. Rusland (en andere "fake news"-roepers, maar dat is een ander chapiter) weet echter al jaren het bloed onder mijn nagels vandaan te halen door de zaken simpelweg om te draaien of door met de meest belachelijke complottheorie op de proppen te komen. Dat was met de inval op de Krim zo, dat was met het neerschieten van de MH17 zo, en dat is nu met de oorlogsmisdaden zo. Ongetwijfeld zullen er meer lachwekkende verklaringen uit de hoge hoed komen naarmate de russen meer burgerslachtoffers maken of er meer excuses nodig zijn om deze inval goed te praten. Dan blijkt dat Oekrane zichzelf is binnengevallen om Rusland in een kwaad daglicht te zetten, of dat Hitler en Napoleon eigenlijk van Oekranse origine waren. En mocht er onverhoopt toch een coup plaatsvinden in het Kremlin, zal de hoogte russische generaal ongetwijfeld verkondigen dat Poetin een Oekraense spion was.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Handig als je weglaat dat er legio niet-Oekranse bronnen zijn die het misdadige karakter van de Russische overval bevestigen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die westerse journalisten zijn afhankelijk van de medewerking en info van Oekrane.
Op het journaal hoor ik ook steeds allerlei verhalen en dan zeggen als afsluiter: dit zijn gegevens van de Oekraense overheid.
Ja sorry maar daar kan ik net zo weinig mee als gegevens van de Russische overheid.
Wel met livestream natuurlijkquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Als het dan toch moet gebeuren, zit je het liefst zo dichtbij mogelijk.
Omdat Rusland het gas zou kunnen afsluiten. Tijdens die jarenlange discussie ging het nooit over het geld dat Rusland aan dat gas verdient. Logisch, want ze verdienen 5x meer aan de olie die we kopen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er waren beelden van Oekraners in Bucha, die met en voertuig om de lijken heen moesten rijden.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hmmm.. een full scale centrale met zeg 3000-4000MW kan er met huidige procedure in 10-12jaar staan, wil men er haast - nu akkoord & starten - achter zetten wordt dat met gemak de helft zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Laten we proberen niet met persoonlijke scheldwoorden te komen. Negeren is ook een optiequote:Op vrijdag 8 april 2022 12:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Handig als je weglaat dat er legio niet-Oekranse bronnen zijn die het misdadige karakter van de Russische overval bevestigen.
Interessant is dat als de staat default, buitenlandse assets gewoon fair game worden. Bv: beslag laten leggen op ambassade gebrouwen. De hermitage collectie in Amsterdam. Enorme industrile complexen mbt tot gaswinning/transport die eigendom zijn van RUS. Toen Argentini in zelfde schuitje zat hebben ze zelfs geprobeerd beslag te leggen op marine schepen en het regeringsvliegtuig.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)cties-economie-stort
Rusland, en dus het Kremlin wordt wel degelijk hard geraakt. Zeker als ze failliet gaan.
Ik ben het met je eens, maar daarmee leggen de Russen de drempel voor gebruik en escalatie zonder rem wel veel lager.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat neemt niet weg dat de inzet van tactische kernwapens makkelijk kan escaleren naar de inzet van strategische kernwapens en vervolgens dus naar een totale kernoorlog. Plus dat de inzet van tactische kernwapens op een slachtveld ook je eigen troepen gaat raken.
Op zich moeten we zo snel mogelijk van de olie en het gas af. En dat heb ik wel vaker gepost. Naast Rusland zijn er ook andere criminele staten die hun gang kunnen gaan vanwege de westerse olie en gas verslaving.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Omdat Rusland het gas zou kunnen afsluiten. Tijdens die jarenlange discussie ging het nooit over het geld dat Rusland aan dat gas verdient. Logisch, want ze verdienen 5x meer aan de olie die we kopen.
En voorlopig blijft Rusland gas leveren. Dus wat dat betreft hebben degenen die ons zo lang waarschuwden nog steeds niet gelijk gekregen.
Het is de klant die de transportkosten betaalt.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Interessant is dat als de staat default, buitenlandse assets gewoon fair game worden. Bv: beslag laten leggen op ambassade gebrouwen. De hermitage collectie in Amsterdam. Enorme industrile complexen mbt tot gaswinning/transport die eigendom zijn van RUS. Toen Argentini in zelfde schuitje zat hebben ze zelfs geprobeerd beslag te leggen op marine schepen en het regeringsvliegtuig.
Die gas installaties zijn wel de ultieme pawn. Eerst gewoon beslag op leggen, andere eigenaar, en dan doodleuk RUS enorme tarieven aansmeren mbt transport kosten van gas.
Dat is zeker interessant.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Interessant is dat als de staat default, buitenlandse assets gewoon fair game worden. Bv: beslag laten leggen op ambassade gebrouwen. De hermitage collectie in Amsterdam. Enorme industrile complexen mbt tot gaswinning/transport die eigendom zijn van RUS. Toen Argentini in zelfde schuitje zat hebben ze zelfs geprobeerd beslag te leggen op marine schepen en het regeringsvliegtuig.
Die gas installaties zijn wel de ultieme pawn. Eerst gewoon beslag op leggen, andere eigenaar, en dan doodleuk RUS enorme tarieven aansmeren mbt transport kosten van gas.
Het probleem dat ik heb met de edit is dat daarmee ook de onderliggende boodschap weg is. En die was dat deze manier van 'neutraliteit' ofwel kwaadaardig ofwel schadelijk is.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Handig als je weglaat dat er legio niet-Oekranse bronnen zijn die het misdadige karakter van de Russische overval bevestigen.
Ja de propaganda van Rusland is zo bizar daar prik je gewoon doorheen. Het is gemaakt voor een bepaalde groep mensen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:19 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Propaganda komt van beide kanten en er is niets inherents mis aan propaganda. Rusland (en andere "fake news"-roepers, maar dat is een ander chapiter) weet echter al jaren het bloed onder mijn nagels vandaan te halen door de zaken simpelweg om te draaien of door met de meest belachelijke complottheorie op de proppen te komen. Dat was met de inval op de Krim zo, dat was met het neerschieten van de MH17 zo, en dat is nu met de oorlogsmisdaden zo. Ongetwijfeld zullen er meer lachwekkende verklaringen uit de hoge hoed komen naarmate de russen meer burgerslachtoffers maken of er meer excuses nodig zijn om deze inval goed te praten. Dan blijkt dat Oekrane zichzelf is binnengevallen om Rusland in een kwaad daglicht te zetten, of Hitler en Napoleon eigenlijk van Oekranse origine waren. En mocht er onverhoopt toch een coup plaatsvindenin het Kremlin, zal de hoogte russische generaal ongetwijfeld verkondigen dat Poetin een Oekranse spion was.
Juist. Het grootste risico nu is dat we gewoon weer een dictatuur gaan steunen. Met als enige verschil dat die opvolger ons niet kan bedreigen met kernwapens.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich moeten we zo snel mogelijk van de olie en het gas af. En dat heb ik wel vaker gepost. Naast Rusland zijn er ook andere criminele staten die hun gang kunnen gaan vanwege de westerse olie en gas verslaving.
Noem je het onderhoudskosten - boeiend.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is de klant die de transportkosten betaalt.
Ik kan natuurlijk niet in het hoofd van een gestoorde dictator kijken. Maar het is niet zo dat Poetin een rode knop heeft en zomaar even een kernoorlog kan starten. Zo werkt het niet. Voorlopig heeft Rusland ook nu weer aangegeven kernwapens pas in te zetten als het voorbestaan van Rusland zelf in gevaar komt. En dat is al decennia het beleid.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar daarmee leggen de Russen de drempel voor gebruik en escalatie zonder rem wel veel lager.
Trouwens; nee. In het verleden was er tussen RUS en UKR ook volop frictie omdat UKR dikke tarieven rekende voor het transport.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is de klant die de transportkosten betaalt.
Eigenlijk is er veel meer reden om te denken dat de Russen het hebben gedaan. De boodschap past in de Russische propaganda en het schrijven van dit soort 'boodschappen' is niet heel ongebruikelijk.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja de propaganda van Rusland is zo bizar daar prik je gewoon doorheen. Het is gemaakt voor een bepaalde groep mensen.
Bijvoorbeeld dat dode burgers acteurs zouden zijn. En dan ook niet 1 scene, maar 10. Alsof er een heel theater on tour is. Het volgt precies de corona complotten dat zieke mensen op de IC acteurs zouden zijn. Plus de trollen reageren zo snel dat het ongeloofwaardig is.
Kleine dingetjes zoals 'Voor de kinderen" wat geschreven staat op een raket, kan ik best zien als iets wat Oekraine er zelf opgeschreven heeft.
Op termijn denk ik eerder dat Rusland steeds meer geisoleerd gaat raken. En economisch achteruit gaat. Iets waar ik ook niet happy mee ben.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Juist. Het grootste risico nu is dat we gewoon weer een dictatuur gaan steunen. Met als enige verschil dat die opvolger ons niet kan bedreigen met kernwapens.
In theorie ja, maar de praktijk is dat je in Nederland 10 jaar verder bent voordat er een rotonde gerealiseerd is.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm.. een full scale centrale met zeg 3000-4000MW kan er met huidige procedure in 10-12jaar staan, wil men er haast - nu akkoord & starten - achter zetten wordt dat met gemak de helft zijn.
Men kan ook kiezen voor kleinere units van 300-400MW die in een paar jaar zijn neer te zetten.
Ik weet dat ze dat hebben gezegd. Maar ik weet ook wie het zegt. En 'Rusland zelf' is een rubberachtig concept in het Kremlin.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet in het hoofd van een gestoorde dictator kijken. Maar het is niet zo dat Poetin een rode knop heeft en zomaar even een kernoorlog kan starten. Zo werkt het niet. Voorlopig heeft Rusland ook nu weer aangegeven kernwapens pas in te zetten als het voorbestaan van Rusland zelf in gevaar komt. En dat is al decennia het beleid.
Zelf denk ik trouwens dat de Russen licht wanhopig zijn. Ook een generaal snapt wel dat je niet echt populair bent met dit soort acties.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eigenlijk is er veel meer reden om te denken dat de Russen het hebben gedaan. De boodschap past in de Russische propaganda en het schrijven van dit soort 'boodschappen' is niet heel ongebruikelijk.
Vaak is de simpelste verklaring de juiste.
Ik ook niet. Omdat dictators samengevat redelijk gestoord zijn. Ik heb heimwee naar de tijd van de koude oorlog.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet dat ze dat hebben gezegd. Maar ik weet ook wie het zegt. En 'Rusland zelf' is een rubberachtig concept in het Kremlin.
Ik wil niet doemdenken, maar ik ben er ook niet 100% gerust op.
Ik ook.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ook niet. Omdat dictators samengevat redelijk gestoord zijn. Ik heb heimwee naar de tijd van de koude oorlog.
Vroeger kon je als SAC (Strategic Air Command) generaal zelfs even gezellig bellen met je Russische collega. Dat is niet meer.quote:
Ja, me hart bloed, voor de economische situatie van de russen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op termijn denk ik eerder dat Rusland steeds meer geisoleerd gaat raken. En economisch achteruit gaat. Iets waar ik ook niet happy mee ben.
Eerder naar de jaren negentig.na de val, voor 9/11. Hoop en (achteraf) naefquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ook niet. Omdat dictators samengevat redelijk gestoord zijn. Ik heb heimwee naar de tijd van de koude oorlog.
Dat van mij niet. Dat bak jij er weer van. Ik bedoel meer dat ik de Russen ondanks alles ook welvaart en vrede gun.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, me hart bloed, voor de economische situatie van de russen.
Omdat zij fundamenteel anders denken dan het westen. Zijn er van overtuigd dat voor Ruslands gevoel van veiligheid Oekrane neutraal moet blijven (alleen is dit niet neutraal, want het wordt afgedwongen door Rusland) en snappen niet dat het westen alles onder spanning zet door niet dit toe te zeggen, want dit is voor hun logisch. De gedachte dat een 'kleinere' partij eigen keuzes kan maken, en mag maken en dat dit niet het grotere belang van grootste partij dan dient is voor hen onbegrijpelijk. En snappen ook niet wat Oekrane aan het doen is.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gebruikelijke, de NAVO en EU enzo.
Dieper erop in gaan is natuurlijk lastig met iemand met wie je nog goed moet kunnen samenwerken.
In de comments is te zien dat dit foto's zijn uit 2015. Maar idd, het gebeurde toen en die figuren zijn er nu ook.quote:
Ik zou meer gekozen hebben voor een heldere en duidelijke vijand. Nu is het haast overal een puinhoop in de wereld. Na de val van de USSR. Toegeven overdrijf een beetje.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:42 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Eerder naar de jaren negentig.na de val, voor 9/11. Hoop en (achteraf) naef
Tuurlijk. Maar dat begint met dat putin ff doorspoelt naar het einde, een kogel door z'n kop jaagt, we nieuwe verse gezichten krijgen, en dan gaan we over periode van 10-20 jaar langzaam alle sancties terugdraaien.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:43 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat van mij niet. Dat bak jij er weer van. Ik bedoel meer dat ik de Russen ondanks alles ook welvaart en vrede gun.
Dit is zoals het al weken, maanden en jaren gaat. Dit is precies hoe Rusland rolt... en hun geweldige propagandaquote:
Tja oorlog is een kwaadaardige gebeuren. Denk daarbij ook eens aan Irak.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:47 schreef Red_85 het volgende:
Station aanval in kramatorsk
Jesus... Goorlappen die kutrussen.
Een BWP-1.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
Als je het ziet zie je het:
[ afbeelding ]
Mwah, Juist Rusland heeft de laatste jaren fijne wapens zoals deze en deze fijne raket ontwikkeld.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat valt trouwens wel mee schijnbaar. Na een initiele wedloop wie de sterkste kon maken zijn landen zich gaan richten op juist kleinere (tactische) nukes.
Het zou zo maar kunnen dat de opvolger van Poetin net zo erg is als hem of nog erger. Als je naar de CV kijkt van de mensen om hem kijkt daar ga je niet vrolijk van worden.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar dat begint met dat putin ff doorspoelt naar het einde, een kogel door z'n kop jaagt, we nieuwe verse gezichten krijgen, en dan gaan we over periode van 10-20 jaar langzaam alle sancties terugdraaien.
Rusland heeft een eigen verzonnen definitie van nazisme. Hitler's Duitsland was slechts een vorm van nazisme, anti-Russische sentimenten en Westerse invloed is ook een vorm van nazisme en misschien wel een ng ergere vorm dan die van Hitler. Het slaat nergens op maar dat is hoe het wordt gebracht en geslikt door de meerderheid van het volk.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dit is zoals het al weken, maanden en jaren gaat. Dit is precies hoe Rusland rolt... en hun geweldige propaganda
Maar nee, het is de westerse propaganda, de schuld van de nazi's en de Oekrane
Handen schudden, verdrag tekenen en niet meer zeuren. Jammer voor die mensen, maar beter zij dan wij en beter tienduizenden dan miljoenen
Vandaar ook 10-20 jaar.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het zou zo maar kunnen dat de opvolger van Poetin net zo erg is als hem of nog erger.
Rusland lijkt aan het WuWa syndroom te leiden waarin men op papier allerlei wonderwapens produceert maar in de echte wereld deze wapens nooit kunnen inzetten of produceren.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mwah, Juist Rusland heeft de laatste jaren fijne wapen zoals deze en deze fijne raket ontwikkeld.
De Russen in een meer algemene context houden van dictatoriale leiders dat is al eeuwen zo. Denk maar eens aan een Peter de grote.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:57 schreef kl1172 het volgende:
[..]
De geest van de Sovjet ideologie zit blijkbaar nog vrij diep bij een aanzienlijk deel van de Russen, dat is waar ik verbaasd over was in deze oorlog. Dat propaganda en dergelijke nog steeds de mensen zo diep raakt/brainwashed.
Ushanka Show (ex-Sovjet Oekraense youtuber) gaf het zo weer: "Vele Sovjets veegden met veel plezier in pure armoede hun kont af met inferieur krantepapier zolang die krant maar kan koppen met hoe groots hun natie wel niet is." En die insteek zal nog steeds bij zulke Russen te vinden zijn.
En kernwapens vallen daar dus inderdaad onder.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rusland lijkt aan het WuWa syndroom te leiden waarin men op papier allerlei wonderwapens produceert maar in de echte wereld deze wapens nooit kunnen inzetten of produceren.
quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:55 schreef NoXia het volgende:
Woedende Russen knippen hun peperdure handtassen van Chanel in tween
Jammer dat zulke mensen zich nou nooit eens afvragen waarom dergelijke artikelen nou nooit in Rusland bedacht en geproduceerd worden, maar juist wel in dat vreselijk nazistische westen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:55 schreef NoXia het volgende:
Dom want dat hadden ze straks mooi kunnen gebruiken in de zwarte handel.quote:
Probleem daarmee is dat de "oude" kernwapens helaas prima werken.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
En kernwapens vallen daar dus inderdaad onder.
Die rijden denk ik wel mee in hun machtige paradequote:Op vrijdag 8 april 2022 13:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Probleem daarmee is dat de "oude" kernwapens helaas prima werken.
Conventioneel gezien speelt hetzelfde probleem, de met veel bombarie aangekondige T-14 Armata tank is na jaren van bombarie nog steeds nauwelijks geproduceerd, mischien dat er 14 operationeel zijn en die zijn niet ingezet in Oekraine voor zover bekend.
Binnen een andere context heeft de KGB destijds wat de bouw van kerncentrales aangaat voornamelijk voor de productie van kernwapens daar zelfs voor gewaarschuwd.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rusland lijkt aan het WuWa syndroom te leiden waarin men op papier allerlei wonderwapens produceert maar in de echte wereld deze wapens nooit kunnen inzetten of produceren.
Nationaliseren en in beslag nemen kan ook heb ik begrepen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:02 schreef bleiblei het volgende:
Net op RTL Z; Gazprom vult de reserves in de gasopslag waar ze ruimte in afnemen niet terwijl ze dat wel zouden moeten (grootste opslag van NL met 10% capaciteit van totale NL opslag capaciteit). Nu is die gasopslag weer niet volledig staatseigendom en de mede-eigenaar zegt "tja, niet mijn probleem, ik krijg mijn geld toch wel".
Ben benieuwd wat Jetten voor elkaar gaat krijgen...
In Duitsland wonen heel veel Sptaussiedler, Russen met Duitse wortels die met name na de val van de Sovjet-Unie naar Duitsland zijn gekomen. Die stemmen relatief vaak AFD en zijn ook vaak pro-Russisch. Zie deze video van het protest in Berlijn afgelopen weekend (in het Duits), waar de meerderheid van de genterviewden een Russisch accent heeft:quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Weet niet helemaal waar dit op slaat. Maar heb je het over Poetin? Die is geheel onthouder.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:04 schreef damsco het volgende:
Wat ik me afvraag is hoe zo’n abortusartsslager zijn weekend straks ingaat. Zal die thuis een biertje opentrekken en denken: zo deze week maar weer mooi 14 foetussen geaborteerd.
De vikingen komen?quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Beter kijken naar de man die hem bestuurt
Ja, hilarisch. Chanel wil dat geen enkele Rus hun producten gebruikt en dit soort dozen gaat het Chanel spul waarvoor ze al betaald hebben kapotmaken in wat je een gratis imagoboost voor Chanel kan noemen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:55 schreef NoXia het volgende:
Dat zijn juist van die dozen die rijk zijn geworden door social media als Insta of de kapitalistische pegels van de ouders, ironischquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jammer dat zulke mensen zich nou nooit eens afvragen waarom dergelijke artikelen nou nooit in Rusland bedacht en geproduceerd worden, maar juist wel in dat vreselijk nazistische westen.
Nee want de Vikingen hadden geen helmen met horens er op. Dat is een fabeltje.quote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |