abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 12:18:51 #226
8781 crew  Frutsel
pi_204370824
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat kan ik ook, maar telkens als ik een sub open vernuke ik de boel. Met een beetje mazzel verstoor ik zelfs de geleidemodules van die nukes
je bent al begonnen zie ik
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:18:55 #227
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204370825
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Als het dan toch moet gebeuren, zit je het liefst zo dichtbij mogelijk.
Met je eens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204370829
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik geloof de Russische propaganda net zo min als de Oekraïense.
Daarom zeg ik dat ik hoop dat de waarheid ooit boven water komt ;)

Ik laat alleen maar zien wat de tegenpartij zegt.
Propaganda komt van beide kanten en er is niets inherents mis aan propaganda. Rusland (en andere "fake news"-roepers, maar dat is een ander chapiter) weet echter al jaren het bloed onder mijn nagels vandaan te halen door de zaken simpelweg om te draaien of door met de meest belachelijke complottheorie op de proppen te komen. Dat was met de inval op de Krim zo, dat was met het neerschieten van de MH17 zo, en dat is nu met de oorlogsmisdaden zo. Ongetwijfeld zullen er meer lachwekkende verklaringen uit de hoge hoed komen naarmate de russen meer burgerslachtoffers maken of er meer excuses nodig zijn om deze inval goed te praten. Dan blijkt dat Oekraïne zichzelf is binnengevallen om Rusland in een kwaad daglicht te zetten, of dat Hitler en Napoleon eigenlijk van Oekraïnse origine waren. En mocht er onverhoopt toch een coup plaatsvinden in het Kremlin, zal de hoogte russische generaal ongetwijfeld verkondigen dat Poetin een Oekraïense spion was.
pi_204370832
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die westerse journalisten zijn afhankelijk van de medewerking en info van Oekraïne.
Ik heb naar die foto's gekeken maar ik zie daar geen bewijs in.
Op het journaal hoor ik ook steeds allerlei verhalen en dan zeggen als afsluiter: dit zijn gegevens van de Oekraïense overheid.
Ja sorry maar daar kan ik net zo weinig mee als gegevens van de Russische overheid.
Handig als je weglaat dat er legio niet-Oekraïnse bronnen zijn die het misdadige karakter van de Russische overval bevestigen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 08-04-2022 12:20:05 ]
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 12:19:37 #230
8781 crew  Frutsel
pi_204370833
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Als het dan toch moet gebeuren, zit je het liefst zo dichtbij mogelijk.
Wel met livestream natuurlijk
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:19:52 #231
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204370835
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:08 schreef Megumi het volgende:

[..]
Voorlopig heeft de EU het gas uit Rusland hard nodig. Terwijl de EU al lang gewaarschuwd is dat af te bouwen.
Omdat Rusland het gas zou kunnen afsluiten. Tijdens die jarenlange discussie ging het nooit over het geld dat Rusland aan dat gas verdient. Logisch, want ze verdienen 5x meer aan de olie die we kopen.
En voorlopig blijft Rusland gas leveren. Dus wat dat betreft hebben degenen die ons zo lang waarschuwden nog steeds niet gelijk gekregen.
are we infinite or am I alone
pi_204370836
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die westerse journalisten zijn afhankelijk van de medewerking en info van Oekraïne.
Ik heb naar die foto's gekeken maar ik zie daar geen bewijs in.
Op het journaal hoor ik ook steeds allerlei verhalen en dan zeggen als afsluiter: dit zijn gegevens van de Oekraïense overheid.
Ja sorry maar daar kan ik net zo weinig mee als gegevens van de Russische overheid.
Er waren beelden van Oekraïners in Bucha, die met en voertuig om de lijken heen moesten rijden.

Rusland zei, deze beelden zijn nep, de lichamen zijn daar neergelegd door de Oekraïners zelf toen de Russen al vertrokken waren. Nu heeft Maxar satellietbeelden, en die laten zien dat de lijken er al lagen sinds 19 maart. Kortom, Rusland loog.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 08-04-2022 13:03:17 ]
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:20:24 #233
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204370839
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Over 30 jaar zien we wel weer? Over 30 jaar staat die eerste centrale er net als je geluk hebt en alles zit mee.
Hmmm.. een full scale centrale met zeg 3000-4000MW kan er met huidige procedure in 10-12jaar staan, wil men er haast - nu akkoord & starten - achter zetten wordt dat met gemak de helft zijn.
Men kan ook kiezen voor kleinere units van 300-400MW die in een paar jaar zijn neer te zetten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 12:20:27 #234
8781 crew  Frutsel
pi_204370840
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:19 schreef HiZ het volgende:

[..]
Handig als je weglaat dat er legio niet-Oekraïnse bronnen zijn die het misdadige karakter van de Russische overval bevestigen.

Laten we proberen niet met persoonlijke scheldwoorden te komen. Negeren is ook een optie :)
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:21:11 #235
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204370843
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:05 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)cties-economie-stort
Rusland, en dus het Kremlin wordt wel degelijk hard geraakt. Zeker als ze failliet gaan.
Interessant is dat als de staat default, buitenlandse assets gewoon fair game worden. Bv: beslag laten leggen op ambassade gebrouwen. De hermitage collectie in Amsterdam. Enorme industriële complexen mbt tot gaswinning/transport die eigendom zijn van RUS. Toen Argentinië in zelfde schuitje zat hebben ze zelfs geprobeerd beslag te leggen op marine schepen en het regeringsvliegtuig.

Die gas installaties zijn wel de ultieme pawn. Eerst gewoon beslag op leggen, andere eigenaar, en dan doodleuk RUS enorme tarieven aansmeren mbt transport kosten van gas.
Scorched earth
pi_204370848
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:18 schreef Megumi het volgende:

[..]
Klopt. Maar dat neemt niet weg dat de inzet van tactische kernwapens makkelijk kan escaleren naar de inzet van strategische kernwapens en vervolgens dus naar een totale kernoorlog. Plus dat de inzet van tactische kernwapens op een slachtveld ook je eigen troepen gaat raken.
Ik ben het met je eens, maar daarmee leggen de Russen de drempel voor gebruik en escalatie zonder rem wel veel lager.
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:22:04 #237
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204370849
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Omdat Rusland het gas zou kunnen afsluiten. Tijdens die jarenlange discussie ging het nooit over het geld dat Rusland aan dat gas verdient. Logisch, want ze verdienen 5x meer aan de olie die we kopen.
En voorlopig blijft Rusland gas leveren. Dus wat dat betreft hebben degenen die ons zo lang waarschuwden nog steeds niet gelijk gekregen.
Op zich moeten we zo snel mogelijk van de olie en het gas af. En dat heb ik wel vaker gepost. Naast Rusland zijn er ook andere criminele staten die hun gang kunnen gaan vanwege de westerse olie en gas verslaving.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:23:25 #238
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204370863
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Interessant is dat als de staat default, buitenlandse assets gewoon fair game worden. Bv: beslag laten leggen op ambassade gebrouwen. De hermitage collectie in Amsterdam. Enorme industriële complexen mbt tot gaswinning/transport die eigendom zijn van RUS. Toen Argentinië in zelfde schuitje zat hebben ze zelfs geprobeerd beslag te leggen op marine schepen en het regeringsvliegtuig.

Die gas installaties zijn wel de ultieme pawn. Eerst gewoon beslag op leggen, andere eigenaar, en dan doodleuk RUS enorme tarieven aansmeren mbt transport kosten van gas.
Het is de klant die de transportkosten betaalt.
are we infinite or am I alone
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 8 april 2022 @ 12:23:44 #239
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204370869
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:21 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is zeker interessant. :D
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_204370891
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:19 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het probleem dat ik heb met de edit is dat daarmee ook de onderliggende boodschap weg is. En die was dat deze manier van 'neutraliteit' ofwel kwaadaardig ofwel schadelijk is.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 8 april 2022 @ 12:25:42 #241
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204370893
twitter
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:27:03 #242
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204370908
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:19 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Propaganda komt van beide kanten en er is niets inherents mis aan propaganda. Rusland (en andere "fake news"-roepers, maar dat is een ander chapiter) weet echter al jaren het bloed onder mijn nagels vandaan te halen door de zaken simpelweg om te draaien of door met de meest belachelijke complottheorie op de proppen te komen. Dat was met de inval op de Krim zo, dat was met het neerschieten van de MH17 zo, en dat is nu met de oorlogsmisdaden zo. Ongetwijfeld zullen er meer lachwekkende verklaringen uit de hoge hoed komen naarmate de russen meer burgerslachtoffers maken of er meer excuses nodig zijn om deze inval goed te praten. Dan blijkt dat Oekraïne zichzelf is binnengevallen om Rusland in een kwaad daglicht te zetten, of Hitler en Napoleon eigenlijk van Oekraïnse origine waren. En mocht er onverhoopt toch een coup plaatsvindenin het Kremlin, zal de hoogte russische generaal ongetwijfeld verkondigen dat Poetin een Oekraïnse spion was.
Ja de propaganda van Rusland is zo bizar daar prik je gewoon doorheen. Het is gemaakt voor een bepaalde groep mensen.

Bijvoorbeeld dat dode burgers acteurs zouden zijn. En dan ook niet 1 scene, maar 10. Alsof er een heel theater on tour is. Het volgt precies de corona complotten dat zieke mensen op de IC acteurs zouden zijn. Plus de trollen reageren zo snel dat het ongeloofwaardig is.

Kleine dingetjes zoals 'Voor de kinderen" wat geschreven staat op een raket, kan ik best zien als iets wat Oekraine er zelf opgeschreven heeft.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204370911
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:22 schreef Megumi het volgende:

[..]
Op zich moeten we zo snel mogelijk van de olie en het gas af. En dat heb ik wel vaker gepost. Naast Rusland zijn er ook andere criminele staten die hun gang kunnen gaan vanwege de westerse olie en gas verslaving.
Juist. Het grootste risico nu is dat we gewoon weer een dictatuur gaan steunen. Met als enige verschil dat die opvolger ons niet kan bedreigen met kernwapens.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 8 april 2022 @ 12:28:19 #244
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204370924
twitter
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:28:29 #245
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204370926
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Noem je het onderhoudskosten - boeiend.
Scorched earth
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:29:09 #246
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204370931
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:21 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens, maar daarmee leggen de Russen de drempel voor gebruik en escalatie zonder rem wel veel lager.
Ik kan natuurlijk niet in het hoofd van een gestoorde dictator kijken. Maar het is niet zo dat Poetin een rode knop heeft en zomaar even een kernoorlog kan starten. Zo werkt het niet. Voorlopig heeft Rusland ook nu weer aangegeven kernwapens pas in te zetten als het voorbestaan van Rusland zelf in gevaar komt. En dat is al decennia het beleid.
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:29:28 #247
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204370934
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Trouwens; nee. In het verleden was er tussen RUS en UKR ook volop frictie omdat UKR dikke tarieven rekende voor het transport.
Scorched earth
pi_204370945
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ja de propaganda van Rusland is zo bizar daar prik je gewoon doorheen. Het is gemaakt voor een bepaalde groep mensen.

Bijvoorbeeld dat dode burgers acteurs zouden zijn. En dan ook niet 1 scene, maar 10. Alsof er een heel theater on tour is. Het volgt precies de corona complotten dat zieke mensen op de IC acteurs zouden zijn. Plus de trollen reageren zo snel dat het ongeloofwaardig is.

Kleine dingetjes zoals 'Voor de kinderen" wat geschreven staat op een raket, kan ik best zien als iets wat Oekraine er zelf opgeschreven heeft.
Eigenlijk is er veel meer reden om te denken dat de Russen het hebben gedaan. De boodschap past in de Russische propaganda en het schrijven van dit soort 'boodschappen' is niet heel ongebruikelijk.

Vaak is de simpelste verklaring de juiste.
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:32:13 #249
292419 NoXia
Productiefoutje
  vrijdag 8 april 2022 @ 12:32:40 #250
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204370969
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:27 schreef HiZ het volgende:

[..]
Juist. Het grootste risico nu is dat we gewoon weer een dictatuur gaan steunen. Met als enige verschil dat die opvolger ons niet kan bedreigen met kernwapens.
Op termijn denk ik eerder dat Rusland steeds meer geisoleerd gaat raken. En economisch achteruit gaat. Iets waar ik ook niet happy mee ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')