Ik had al gereageerd op de merites van het scenario. Mijn post was een kritiek op het feit dat hij zelf geen alternatief heeft behalve dan maar te accepteren dat Russische agressie een fact of life is waartegen je je maar beter niet moet verzetten.quote:
Die worden gewoon uitgemoord hoor, die krijgen echt niet de kans om naar "nieuw" Oekraïne te vluchten..quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In dat scenario dan zitten de Russen in Donbas en de Oekraïners in de nieuwe Oekraïne compleet ondersteund door Navo.
De mensen in Donbas die niet pro Russisch zijn dienen dan naar Oekraïne te komen en een nieuw bestaan op te bouwen betaald door Russische sancties.
Tuurlijk wel.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Die worden gewoon uitgemoord hoor, die krijgen echt niet de kans om naar "nieuw" Oekraïne te vluchten..
Maar wel in een dusdanig zwakke positie dat niemand er buiten Noord-Korea last van heeft.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:34 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
De historie en landen zoals Noord Korea laat totaal iets anders zien...
Je hebt de plannen die Rusland heeft met Oekraïne gemist? Hint: Het is niet bepaald fris. Sterker nog, men gaat even 100 jaar terug in de tijd.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In dat scenario dan zitten de Russen in Donbas en de Oekraïners in de nieuwe Oekraïne compleet ondersteund door Navo.
De mensen in Donbas die niet pro Russisch zijn dienen dan naar Oekraïne te komen en een nieuw bestaan op te bouwen betaald door Russische sancties.
Er zijn voldoende berichten helaas die aantonen dat de Russen bewust burgers uitmoorden en of afslachten.quote:
En toen werd je wakker.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Tevens is dat dan een deel vd onderhandelingen, dat de reis vd burgers bv beschermd gaat worden door westerse luchtmacht.
True, dat is voorlopig nog wel anders met Rusland helaas..quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar wel in een dusdanig zwakke positie dat niemand er buiten Noord-Korea last van heeft.
Noord-Korea is eigenlijk een groot concentratie kamp.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
True, dat is voorlopig nog wel anders met Rusland helaas..
Over 30 jaar zien we wel weer? Over 30 jaar staat die eerste centrale er net als je geluk hebt en alles zit mee.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze oorlog brengt ook wel iets goeds (niet echt goed maar een positief neveneffect)
Ik heb me al jaren gestoord aan de massale afkeur van kernenergie. Wat door mijn achtergrond in de energiesector duidelijk de oplossing is op de korte termijn om CO2 te beperken, los te komen van fossiel, en echt iets te doen ah klimaat.
Een mix van 70% kern, 10% natuur, 20% zon/wind (Max) is de oplossing voor nu en over 30 jaar zien we wel weer (inmiddels kernfusie?)
Nieuws: UK begint met 8 nieuwe kerncentrales.
Dat is niet “Rusland” maar een of andere gek die vaker stukjes schrijft.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je hebt de plannen die Rusland heeft met Oekraïne gemist? Hint: Het is niet bepaald fris. Sterker nog, men gaat even 100 jaar terug in de tijd.
Zie onderstaande link:
https://medium.com/@:krav(...)urnalist-a3e92e3cb64
Daar heb je een goed punt, het versnelt hoe dan ook de hele transitie naar "schone" energiequote:Op vrijdag 8 april 2022 10:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze oorlog brengt ook wel iets goeds (niet echt goed maar een positief neveneffect)
Ik heb me al jaren gestoord aan de massale afkeur van kernenergie. Wat door mijn achtergrond in de energiesector duidelijk de oplossing is op de korte termijn om CO2 te beperken, los te komen van fossiel, en echt iets te doen ah klimaat.
Een mix van 70% kern, 10% natuur, 20% zon/wind (Max) is de oplossing voor nu en over 30 jaar zien we wel weer (inmiddels kernfusie?)
Valt best mee joh. Al hadden we idd 15 jaar terug moeten beginnen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Over 30 jaar zien we wel weer? Over 30 jaar staat die eerste centrale er net als je geluk hebt.
Uitgezonden op de vreselijk onafhankelijke Russische staatsmedia. Ergo, de schrijver spreekt met de stem van het Kremlin.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is niet “Rusland” maar een of andere gek die vaker stukjes schrijft.
Wat context zou prettig zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:53 schreef Starhopper het volgende:
Een raket op een treinstation schieten. Wat een klootzak ben je dan
Er is geen enkele reden voor Oekraïne om op dit moment serieus te onderhandelen. Op dit moment valt er namelijk nog niet te onderhandelen, Rusland is nog niet genoeg schade toegebracht. Pas zodra het Russische leger nog verder is stukgemaakt en er nog meer Russisch materiaal en manschappen de vernieling in geholpen zijn is er een kleine kans op succesvolle onderhandelingen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er zijn voldoende berichten helaas die aantonen dat de Russen bewust burgers uitmoorden en of afslachten.
Lijkt me belangrijker dat de Duitsers tot hun zinnen komen op dit gebied.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Met je eens. Maar Rusland wil hetzelfde. De onderhandelingen zijn zeker wat Rusland aangaat meer show dan serieus. Poetin wil geen vrede.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden voor Oekraïne om op dit moment serieus te onderhandelen. Op dit moment valt er namelijk nog niet te onderhandelen, Rusland is nog niet genoeg schade toegebracht. Pas zodra het Russische leger nog verder is stukgemaakt en er nog meer Russisch materiaal en manschappen de vernieling in geholpen zijn is er een kleine kans op succesvolle onderhandelingen.
De definitie van succes vanuit Oekrains standpunt is namelijk redelijk eenvoudig, die gaat over autonomie, veiligheid en zelfbeschikkingsrecht. Grondgebied wat verloren gaat is wellicht de enige onzekere factor, maar zelfs dat zal op dit moment nog onbespreekbaar zijn. Aangezien veiligheidsgaranties de lastigste factor is, dan is dat het punt waar op dit moment nog niet over te onderhandelen valt. Zonder echte veiligheidsgaranties zijn onderhandelingen namelijk volstrekt zinloos, alleen maar uitstel wat over een paar jaar weer tot dezelfde ellende leidt.
Kortom, doorvechten, Russen om zeep helpen, zo snel mogelijk de oorlog ook naar Rusland brengen is de enige logische koers. En voor ons spullen sturen en zo actief mogelijk meedoen, juist om Putin terug te schoppen in zijn hok. Laten we een drone-oorlog beginnen waarbij we honderden drones aan Oekraïne "schenken" maar die gewoon vanuit het westen besturen. Doet Putin moeilijk dan gewoon blijven ontkennen, geen enkel probleem.
waarom gaan de pro russen niet gewoon naar rusland? of zou er toch iets meer aan de hand zijn en wil rusland gewoon geen concurent met veel grondstoffen in Europa? Want dons zit vol gas. De kust van Oekraïne vol olie. stel je voor een democratisch land en nog rijk van grondstoffen....quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |