abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 10:10:34 #51
8781 crew  Frutsel
pi_204369561
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 09:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Anders blijft dit toch maar doorgaan? Wat wil je, nog meer dood en verderf? Het is gewoon stoere taal.
Aha... de gebruikelijke ver van me bedshow denkwijze.
Geef gewoon het hele land weg, want wij willen niet nog meer dood en verderf.
Accepteer de genocide en de zuiveringen die daarna gaat plaatsvinden, als we maar gas krijgen.
Over vijf jaar beginnen ze wel opnieuw in het volgende land. Maar hey, stoere taal hoor, gewoon andere landen de pleuris laten krijgen als wij maar kunnen handelen en gas krijgen.
  vrijdag 8 april 2022 @ 10:11:52 #52
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204369574
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 09:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Totaal onrealistisch wensdenken.

Het is inderdaad bizar om te denken dat je verdragen kan sluiten met het Rusland onder Poetin zolang ze menen dat het opportuun is om nog door te vechten in Oekraïne.
Huilen dan.
pi_204369578
Waarom heet deze reeks eigenlijk nog steeds 'Oorlog in Oekraïne'? Houden we onszelf niet ontzettend voor de gek als we blijven doen dat dit alleen een oorlog daar is? We schieten misschien niet op de Russen, maar de economische oorlogsvoering is inmiddels al zo intensief dat je kunt voorspellen dat het jaren gaat duren voordat we zelfs maar kunnen gaan nadenken over normaliseren van de relaties. En met het huidige Russische regime gaat dat in ieder geval helemaal niet meer lukken.
pi_204369598
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 09:58 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Het is oorlog. Het ligt allemaal niet zo simpel. Oekraïne gaat niet zomaar toegeven en dat zal Rusland ook niet doen. Uiteindelijk is Rusland de partij die een soevereine staat is binnengevallen. Verwacht je dat Oekraïne dat zomaar maar even accepteert en weer verder gaat tot de orde van de dag?
Wat hebben de OekraÏners te winnen bij een overgave? Volgens mij hebben de Russen ze een perfecte motivering aan de hand gedaan om door te vechten tot de laatste man, vrouw en kind.
pi_204369600
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:10 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Aha... de gebruikelijke ver van me bedshow denkwijze.
Geef gewoon het hele land weg, want wij willen niet nog meer dood en verderf.
Accepteer de genocide en de zuiveringen die daarna gaat plaatsvinden, als we maar gas krijgen.
Over vijf jaar beginnen ze wel opnieuw in het volgende land. Maar hey, stoere taal hoor, gewoon andere landen de pleuris laten krijgen als wij maar kunnen handelen en gas krijgen.
Jij kan niet lezen... Wat zeg je nou allemaal?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204369632
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:14 schreef HiZ het volgende:

[..]
Wat hebben de OekraÏners te winnen bij een overgave? Volgens mij hebben de Russen ze een perfecte motivering aan de hand gedaan om door te vechten tot de laatste man, vrouw en kind.
En dan zijn ze allemaal dood en wordt UKR alsnog Russisch?
Vakman pur sang
pi_204369636
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het is inderdaad bizar om te denken dat je verdragen kan sluiten met het Rusland onder Poetin zolang ze menen dat het opportuun is om nog door te vechten in Oekraïne.
Het is of jaren doorvechten tot compleet verval of ergens een onderhandeling en oorlogstaking.
Meer opties zie ik niet.
Vakman pur sang
pi_204369650
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En dan zijn ze allemaal dood en wordt UKR alsnog Russisch?
Ja slimmerik, dat is de keuze die ze hebben gekregen kennelijk. En dan ga jij ze adviseren hoe ze het handigste kunnen doodgaan zodat jij er zo weinig mogelijk last van hebt. Hoe overtuigend denk je dat je helemaal bent?

Nog afgezien van het feit dat de Russen geenszins van plan zijn te stoppen bij Oekraïne. Maar ook daarin wil je niet geloven. Omdat het je makkelijke leventje in vrijheid en welvaart teveel in twijfel trekt.
  vrijdag 8 april 2022 @ 10:21:21 #59
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204369653
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:03 schreef quirina het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze de 9 mei viering gaan doen in Rusland. Normaal gesproken was er een hele parade waarin ze hun sterke wapens tonen en sterke militairen.
Trekken ze tijdelijk terug om even mee te doen aan hun 9 mei gebeuren?
Misschien showen ze dan hun gestolen wasmachines op een platte car. Zijn wel stuk minder tanks en buk systemen beschikbaar
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 10:21:24 #60
8781 crew  Frutsel
pi_204369654
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 09:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Totaal onrealistisch wensdenken.
Weet je wel hoeveel bloedvergieten de VS op naam heeft staan en dat is de grootste wereldmacht.
Ergens heb je gelijk in een wereld waarin eerlijkheid en menselijkheid vooropstaan maar dat is niet de wereld waarin je leeft, dit wordt je wijsgemaakt dat dit zo zou zijn.
Ik vind het altijd wat zwak om dan de Yanks er maar bij te halen. En nee dat is geen lieverdje, net zoals ik hier ook al vaker heb aangegeven dat Oekraïne dat ook niet is. Maar welk geannexeerd land hebben zij toegevoegd als 51e staat van Amerika?

Maar ik vind het te krankzinnig om simpel te stellen dat Rusland hier mee weg mag komen en dat ze maar handen moeten schudden zonder enige vorm van berouw, verantwoordelijkheid en over de ruggen van tienduizenden afgeslachte burgers.

Zij, Rusland, viel onder valse voorwendselen (die elke keer veranderden) een soeverein land binnen en elke keer was de reden weer een andere. De ene leugen na de ander stapelt zich op. Laat staan de andere smerige politieke spelletjes die ze spelen.
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 10:22:39 #61
8781 crew  Frutsel
pi_204369663
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Jij kan niet lezen... Wat zeg je nou allemaal?
Zeg jij het maar eens. Wat wil jij dan?
Handen schudden en vredesverdrag? En dan? Dan is het klaar?
Gewoon weer Goede Tijden kijken op tv?

Vertel eens: Wat wil jij? Hoe zie jij de oplossing voor je?
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 10:24:22 #62
8781 crew  Frutsel
pi_204369671
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is of jaren doorvechten tot compleet verval of ergens een onderhandeling en oorlogstaking.
Meer opties zie ik niet.
Rusland naar de steentijd bombarderen, Putin en co oppakken en berechten voor oorlogsmisdaden en Rusland opdelen in 10 onafhankelijke staten kan ook hoor
Er zijn heus wel oplossingen :P O-)
pi_204369675
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik vind het altijd wat zwak om dan de Yanks er maar bij te halen. En nee dat is geen lieverdje, net zoals ik hier ook al vaker heb aangegeven dat Oekraïne dat ook niet is. Maar welk geannexeerd land hebben zij toegevoegd als 51e staat van Amerika?

Maar ik vind het te krankzinnig om simpel te stellen dat Rusland hier mee weg mag komen en dat ze maar handen moeten schudden zonder enige vorm van berouw, verantwoordelijkheid en over de ruggen van tienduizenden afgeslachte burgers.

Zij, Rusland, viel onder valse voorwendselen (die elke keer veranderden een soeverein land binnen) en elke keer was de reden weer een andere. De ene leugen na de ander stapelt zich op. Laat staan de andere smerige politieke spelletjes die ze spelen.
Het is een nogal naïeve en Nederlandse manier van tegen de wereld aan te kijken. Omdat dit soort mensen zelf denken volledig rationeel te zijn kunnen ze zich niet voorstellen dat er een punt komt waarin ze zelf voor het blok kunnen worden gesteld door mensen die zich laten leiden door emoties. En dat het enige wat ze bereiken met hun 'polderen' is dat de laars wat later op hun eigen nek terecht komt. Maar op hun nek terecht komen zal hij doen.
pi_204369678
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:21 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ja slimmerik, dat is de keuze die ze hebben gekregen kennelijk. En dan ga jij ze adviseren hoe ze het handigste kunnen doodgaan zodat jij er zo weinig mogelijk last van hebt. Hoe overtuigend denk je dat je helemaal bent?

Nog afgezien van het feit dat de Russen geenszins van plan zijn te stoppen bij Oekraïne. Maar ook daarin wil je niet geloven. Omdat het je makkelijke leventje in vrijheid en welvaart teveel in twijfel trekt.
Waarom ga je nou weer persoonlijk worden en dit terugkaatsen op nederland.
Ik sprak gewoon over de situatie in Oekraïne, hoe dat verder verloopt, hoe de wereld een beetje werkt en waar het zou kunnen eindigen.
Persoonlijk denk ik dat het voor de Oekraïners beter is om nu door te vechten en het westen erbij te proberen te betrekken, de Russen de Donbass laten en zorgen dat de navo aan die grens zo’n ontiegelijk grote militaire macht neerzet dat ze nooit een stap meer het land inzetten.
En Rusland verder economisch aanpakken.
Vakman pur sang
pi_204369685
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:24 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Rusland naar de steentijd bombarderen, Putin en co oppakken en berechten voor oorlogsmisdaden en Rusland opdelen in 10 onafhankelijke staten kan ook hoor
Kijk en dit kan dus weer niet.

Putin is niet te pakken.
Rusland erkent de oorlogsmisdaden niet.
En de verenigde Staten van Rusland is niet wenselijk.
pi_204369690
quote:

[..]
Nee dit is weer een B film scenario. |:(
Vakman pur sang
pi_204369695
quote:

[..]
Ik denk dat we het Russische nucleaire arsenaal niet helemaal moeten vergeten. Maar een duidelijker en aggressievere houding tegenover de Russen zou geen kwaad kunnen. Dat we Putin en zijn volgelingen laten weten dat we elke agressie van hun zijde kunnen beantwoorden en dan een beetje harder.
pi_204369700
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee dit is weer een B film scenario. |:(
Het is in ieder geval een scenario. Enige wat jij te bieden hebt is niks doen tot je zelf aan de beurt bent.
pi_204369701
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom ga je nou weer persoonlijk worden en dit terugkaatsen op nederland.
Ik sprak gewoon over de situatie in Oekraïne, hoe dat verder verloopt, hoe de wereld een beetje werkt en waar het zou kunnen eindigen.
Persoonlijk denk ik dat het voor de Oekraïners beter is om nu door te vechten en het westen erbij te proberen te betrekken, de Russen de Donbass laten en zorgen dat de navo aan die grens zo’n ontiegelijk grote militaire macht neerzet dat ze nooit een stap meer het land inzetten.
En Rusland verder economisch aanpakken.
Wie gaan er vechten dan als alle Oekraïners uitgemoord worden?
pi_204369713
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:28 schreef quirina het volgende:

[..]
Wie gaan er vechten dan als alle Oekraïners uitgemoord worden?
In dat scenario dan zitten de Russen in Donbas en de Oekraïners in de nieuwe Oekraïne compleet ondersteund door Navo.
De mensen in Donbas die niet pro Russisch zijn dienen dan naar Oekraïne te komen en een nieuw bestaan op te bouwen betaald door Russische sancties.
Vakman pur sang
  vrijdag 8 april 2022 @ 10:30:35 #71
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204369715
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:28 schreef HiZ het volgende:

[..]
Het is in ieder geval een scenario. Enige wat jij te bieden hebt is niks doen tot je zelf aan de beurt bent.
Dit is geen scenario. Maar zelfmoord.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 8 april 2022 @ 10:32:55 #72
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204369732
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 09:32 schreef nixxx het volgende:

[..]
Volgens mij varen de moderne lng tankers op lng zelf. Dat scheelt ook in de energie voor koeling.
Oudere tankers hadden meestal stoomturbines voor aandrijving, de boilers werden verhit met diesel of boil-off gas. Daarna werd het mogelijk om reliquefication installaties op de tanker te voorzien (om het afgekookte gas weer vloeibaar te maken), en werden tankers omgebouwd en van meer efficiente dieselmotoren voorzien.
Door de recente strengere uitstootnormen voor zwaveldioxide (zwavelarme diesel is schaars en duurder, scrubbers nemen teveel plaats in) wordt boil-off gas gebruiken nu weer interessanter.
are we infinite or am I alone
pi_204369733
Eindelijk weer eens een Nederlander groot in het nieuws in China.
Oorlogsverslaggever Robert Dulmers is Oektraïne uitgezet vanwege zijn vermeende vriendschap met Thiery Baudet.
  vrijdag 8 april 2022 @ 10:34:08 #74
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204369743
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 09:04 schreef einzeinz het volgende:

[..]
En met welk geld wil Poetin dat betalen en wie zal hem daarin steunen?
Hij vind amper nog manschappen en het geld is opgedroogd.

Oorlog voeren kan maar dan moet Poetin zijn burgers voorliegen dat het voor een vredesmissie is = ZAL NOOIT IEMAND GELOVEN

En dan moet je het geld STELEN van je eigen burgers = ZAL NOOIT IEMAND TOE LATEN.

Poetin staat met zijn rug tegen de muur.
De historie en landen zoals Noord Korea laat totaal iets anders zien...
The name is Putler, Vladimir Putler
  vrijdag 8 april 2022 @ 10:34:59 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204369754
Een verslag uit een ander willekeurig dorpje in Oekraïne: https://www.theguardian.c(...)-town-of-trostianets

quote:
Along with the anger, there is confusion and disappointment about the attitudes of ordinary Russians. Nadezhda Bakran, 73, a nurse in the local hospital, cowered in the hospital’s basement together with her patients, as a Russian tank took potshots at the building, which is now empty and wrecked. Her nearby apartment block has also been reduced to a skeleton, with all the windows blown out and serious structural damage.

But when she called her best friend in Moscow, with whom she has been on holiday almost every year since they met in Crimea 43 years ago, she heard only sceptical derision and accusations.

“I tried to explain it to her, but she doesn’t believe me. She believes her television. I said: ‘Your people are destroying my town’. She said: ‘You caused this war yourself’… We were friends, what we had was even closer than just friendship, and she doesn’t believe me. I don’t understand.”

For many, this sense of betrayal from their friends and family has hit almost as hard as the material losses.
Het gaat nog generaties duren voordat Oekraïners weer iets met Rusland te maken willen hebben.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')