Dan wordt de buit gepresenteerd.quote:Op vrijdag 8 april 2022 06:32 schreef quirina het volgende:
Ben benieuwd hoe de 9 mei viering zal zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Goed moment om terug te slaanquote:Op vrijdag 8 april 2022 06:32 schreef quirina het volgende:
Ben benieuwd hoe de 9 mei viering zal zijn.
Omdat Rusland een arm pauperland is wat alleen maar grondstoffen, geweld, corruptie en bovenal stagnatie exporteert. Zie hier de economische ontwikkeling van Polen en Oekrane tegen elkaar afgezet sinds 1990:quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel. Voor de 'gewone burger' komt dit zeker voor. Ook ik ken Russen die in die situatie zitten zoals jij schetst en voor hen is het pijnlijk. Als je echter een kanttekening plaatst bij jouw argument: als die verwevenheid en relatie zo sterk is, waarom wil Oekrane (als je even generaliseert) zich dan zo nadrukkelijk van Rusland losmaken en hechtere banden met het westen hebben?
Nou leg het ons uit, waarom 'moet' dat?quote:Op donderdag 7 april 2022 23:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je zal toch moeten of je nou wil of niet. Mensen snappen dat niet.
Met dit Rusland lijkt me de kans dat dat op korte termijn gebeurt zeer klein.quote:Op vrijdag 8 april 2022 08:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nou leg het ons uit, waarom 'moet' dat?
Omdat je de oorlog wil beindigen en een verdrag dan het enige rele sluitstuk daartoe is.quote:Op vrijdag 8 april 2022 08:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mensen komen tot besef.quote:Op vrijdag 8 april 2022 08:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En dan over een jaar toekijken dat Putin de volgende regio wil hebben...?quote:Op vrijdag 8 april 2022 08:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat je de oorlog wil beindigen en een verdrag dan het enige rele sluitstuk daartoe is.
Als je goed naar Poetin luistert gaat de oorlog gewoon door.quote:Op vrijdag 8 april 2022 08:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat je de oorlog wil beindigen en een verdrag dan het enige rele sluitstuk daartoe is.
En met welk geld wil Poetin dat betalen en wie zal hem daarin steunen?quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als je goed naar Poetin luistert gaat de oorlog gewoon door.
Voorlopig krijgt Rusland nog voldoende inkomsten uit gas en olie.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:04 schreef einzeinz het volgende:
[..]
En met welk geld wil Poetin dat betalen en wie zal hem daarin steunen?
Hij vind amper nog manschappen en het geld is opgedroogd.
Oorlog voeren kan maar dan moet Poetin zijn burgers voorliegen dat het voor een vredesmissie is = ZAL NOOIT IEMAND GELOVEN
En dan moet je het geld STELEN van je eigen burgers = ZAL NOOIT IEMAND TOE LATEN.
Poetin staat met zijn rug tegen de muur.
Straks wordt het in Europa weer 30C. De gaskraan zal quasi dicht blijven. Dus verwacht daar maar niet teveel van en dat weet Poetin ook.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Voorlopig krijgt Rusland nog voldoende inkomsten uit gas en olie.
Waar kan hij dat uitgeven met alle boycots?quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het realisatievermogen van dat soort retoriek is natuurlijk nihil.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als je goed naar Poetin luistert gaat de oorlog gewoon door.
Genoeg dom volk in Rusland, vooral de jongeren.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:04 schreef einzeinz het volgende:
[..]
En met welk geld wil Poetin dat betalen en wie zal hem daarin steunen?
Hij vind amper nog manschappen en het geld is opgedroogd.
Oorlog voeren kan maar dan moet Poetin zijn burgers voorliegen dat het voor een vredesmissie is = ZAL NOOIT IEMAND GELOVEN
En dan moet je het geld STELEN van je eigen burgers = ZAL NOOIT IEMAND TOE LATEN.
Poetin staat met zijn rug tegen de muur.
Jij snapt niet waar gas en olie voor worden gebruikt.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:06 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Straks wordt het in Europa weer 30C. De gaskraan zal quasi dicht blijven. Dus verwacht daar maar niet teveel van en dat weet Poetin ook.
Wat een onzin, jij kijkt zeker niet verder dan je eigen radiator qua gasverbruik.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:06 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Straks wordt het in Europa weer 30C. De gaskraan zal quasi dicht blijven. Dus verwacht daar maar niet teveel van en dat weet Poetin ook.
Maar daar heeft Poetin geen boodschap aan.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Het realisatievermogen van dat soort retoriek is natuurlijk nihil.
Wellicht, maar waar gaat onze industrie dan op draaien?quote:
De vraag is of dat inderdaad 'voldoende' is, en in hoeverre je daadwerkelijk iets aan die inkomsten hebt wanneer je ze niet in Europa kan uitgeven: de Russische industrie is behoorlijk afhankelijk van Europese componenten.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ach, in De Krim was dat ook niet nodig.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:20 schreef nixxx het volgende:
Kan de algemene vergadering van de VN ook een vredesmissie starten zonder dat er een veto van Rusland kan komen?
Dat lijkt me wel nodig voor het geval gedeelte van Donbas eigen bestuur krijgt. Om te voorkomen dat er al teveel Russische militairen rond gaan lopen enz.
Mensen ja, Russen nee.quote:
Mja, dat is een beetje anders omdat Rusland dat claimt als Russisch gebied. Donbas zou op papier “onafhankelijk “ zijn.. niet dat ik daar ook maar iets van geloof…quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ach, in De Krim was dat ook niet nodig.
nazi's natuurlijk, dan moet je tot besef komen idd.quote:over de rug van tienduizenden burgers? Die hadden daar immers om gevraagd.
Ik bedoel, mensen komen tot besef dat er ergens een einde moet komen aan deze oorlog.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mensen ja, Russen nee.
Dus...
tienduizenden doden...slacht- en moordpartijen
complete steden in puin....
industrie...infrastructuur alles kapot
enorme economische schade
twee tot drie provincies geannexxeerd
En dan hebben we het nog niet over de toekomst...
-nog maar eens een burgervliegtuig neerknallen... MH17 was er niets bij
-over vijf jaar maar eens opnieuw beginnen
-politieke tegenstanders liquideren
-sabotage plegen
-onrust veroorzaken
etc etc...
Maar hey, shit happens, verdrag sluiten, sancties opheffen en weer samen bier drinken over de rug van tienduizenden burgers?
Die hadden daar immers om gevraagd.
Volgens mij varen de moderne lng tankers op lng zelf. Dat scheelt ook in de energie voor koeling.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Nog eens wat, die landen die naar LNG gaan zoals Litouwen doen het ethisch goed maar klimaat en milieutechnisch fout.
LNG wordt gemaakt van schaliegas, iets wat Europa en ook nederland genoeg heeft.
Maar we halen het uit natuurgebieden waar ze daar geen fok om geven, en we gaan nog eens lekker met tankers met koeling op enorme diesel hoeveelheden dit verschepen. Top man.
Mensen ja, Russen neequote:Op vrijdag 8 april 2022 09:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik bedoel, mensen komen tot besef dat er ergens een einde moet komen aan deze oorlog.
Het kost nogal wat tijd en geld om de capaciteit te vergroten om aardgas tot LNG om te zetten en te kunnen transporteren wat voornamelijk in Azi wordt afgenomen. China neemt beperkt pipeline-gas af tegen lage prijzen met meerjarige contracten want het wil niet in een erg afhankelijke positie komen. Liever chinese steenkool dan Australische en zeker weten liever chinese kerncentrales en steenkool dan veel russisch pipeline-gas. Aardgas is voor het chinese regime geen aantrekkelijk alternatief voor kernenergie, eigen steenkool en renenwables. Ik vermoed dat velen dat over het hoofd zien.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
En op langere termijn denk ik dat Rusland zich dan meer op Azi gaat richten als afzetmarkt en zich helemaal niets meer hoeft aan te trekken van Europa.
Rusland kan zich gewoon geheel terugtrekken, dan hebben we inderdaad een einde van deze oorlog. Dan kan er ook gepraat worden over het eventueel (deels) loslaten van de sancties.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik bedoel, mensen komen tot besef dat er ergens een einde moet komen aan deze oorlog.
https://nos.nl/collectie/(...)r-oekraiense-troepenquote:De video wordt niet geplaatst bij dit artikel, vanwege de expliciete en gruwelijke aard van de beelden.
Loslaten van de sancties misschien over tien of twintig jaar.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Rusland kan zich gewoon geheel terugtrekken, dan hebben we inderdaad een einde van deze oorlog. Dan kan er ook gepraat worden over het eventueel (deels) loslaten van de sancties.
Maar iets zegt mij dat ome Putler dit niet zal accepteren.
Alle honderden doden in Bucha zouden willen dat ze elk zoveel aandacht in de media krijgen als deze enkele soldaat.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:43 schreef superniger het volgende:
Wat kinderachtig van de NOS.
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)r-oekraiense-troepen
Dat besef bedoel ikquote:Op vrijdag 8 april 2022 09:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Rusland kan zich gewoon geheel terugtrekken, dan hebben we inderdaad een einde van deze oorlog. Dan kan er ook gepraat worden over het eventueel (deels) loslaten van de sancties.
Maar iets zegt mij dat ome Putler dit niet zal accepteren.
Krim is ook onafhankelijk geweest voordat ze 'heel democratisch ' aansluiting bij Rusland hebben aangevraagd en gekregen. Dat zou met Donbas ook kunnen gebeuren.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
Mja, dat is een beetje anders omdat Rusland dat claimt als Russisch gebied. Donbas zou op papier “onafhankelijk “ zijn.. niet dat ik daar ook maar iets van geloof…
Wat mij betreft zouden de EU landen als nog een stukje escalatie ook kunnen besluiten om bijv wat veldhospitalen op te zetten in west Oekrane. Heel duidelijk niet offensief en niet bij het front in de buurt en cordinaten met Rusland delen zodat er niet gebombardeerd gaat worden. Wat patriot batterijen erbij om dat te verzekeren.
Anders blijft dit toch maar doorgaan? Wat wil je, nog meer dood en verderf? Het is gewoon stoere taal.quote:Op vrijdag 8 april 2022 08:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Sowieso niet in de huidige oorlogssituatie. Dat vereist "peace enforcement" die geinitieerd wordt door een besluit van de Veiligheidsraad (en dat dus gevetood kan worden).quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:20 schreef nixxx het volgende:
Kan de algemene vergadering van de VN ook een vredesmissie starten zonder dat er een veto van Rusland kan komen?
Dat lijkt me wel nodig voor het geval gedeelte van Donbas eigen bestuur krijgt. Om te voorkomen dat er al teveel Russische militairen rond gaan lopen enz.
Totaal onrealistisch wensdenken.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Loslaten van de sancties misschien over tien of twintig jaar.
Nadat ze hun de verantwoordelijkheid hebben genomen voor hun eigen veroorzaakte shit en de consequensies daarvan gaan dragen.
Het is oorlog. Het ligt allemaal niet zo simpel. Oekrane gaat niet zomaar toegeven en dat zal Rusland ook niet doen. Uiteindelijk is Rusland de partij die een soevereine staat is binnengevallen. Verwacht je dat Oekrane dat zomaar maar even accepteert en weer verder gaat tot de orde van de dag?quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Anders blijft dit toch maar doorgaan? Wat wil je, nog meer dood en verderf? Het is gewoon stoere taal.
Dan krijg je dadelijk natuurljk weer zo'n argument van: "Zelensky is verantwoordelijk voor de aantallen doden".quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het is oorlog. Het ligt allemaal niet zo simpel. Oekrane gaat niet zomaar toegeven en dat zal Rusland ook niet doen. Uiteindelijk is Rusland de partij die een soevereine staat is binnengevallen. Verwacht je dat Oekrane dat zomaar maar even accepteert en weer verder gaat tot de orde van de dag?
Hield Hitler op toen hij Sudetenland en Oostenrijk binnen had? Nee dus, en Poetin was blijkbaar ook niet klaar met de Krim, Donbass en de gebieden in Georgi en Moldavi. Trek je conclusies zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Anders blijft dit toch maar doorgaan? Wat wil je, nog meer dood en verderf? Het is gewoon stoere taal.
Aha... de gebruikelijke ver van me bedshow denkwijze.quote:Op vrijdag 8 april 2022 09:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |