Het is niet alsof haar afwezigheid het resultaat van die meeting zal beïnvloeden, ze wordt vervangen door de Duitse ambassadeur bij de NAVO.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Fijn dat je het met me eens bent.
Want de duitsers geven er inderdaad dus maar de voorkeur aan om lekker hun ding te doen, en zich maar niet al te veel gelegen te laten aan uitgemoorde dorpen.
Hoe omschrijf je via een video vergadering Zelensky maar laten wachten omdat we in de bundestag eerste even een rondje jarigen feliciteren moeten doen?quote:Op donderdag 7 april 2022 14:40 schreef Poem_ het volgende:
Je zou een punt hebben als Duitsland in het algemeen nogal terughoudend is met optreden en zich vrij ongeroerd toont.
Mja, jij beleeft zaken wat anders dan ik, kennelijk. Als jij afwezig bent op een belangrijke vergadering wil dat ook niet zeggen dat de inhoud daarvan niet meer bij je terecht komt, je inbreng ook niet besproken kan worden en als er belangrijke beslissingen genomen worden je daar alsnog in mee kunt gaan. Zoals ook hier.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe omschrijf je via een video vergadering Zelensky maar laten wachten omdat we in de bundestag eerste even een rondje jarigen feliciteren moeten doen?
Hoe omschrijf je als president van duitsland doodleuk de ambasadeur van Oekraïne uitnodigen voor een russische cultureel evenement, waar de ambasadeur terecht redelijk van over de zeik ging?
Afijn, ik ga er stiekem vanuit dat jij ook wel weet dit ik niet de enige ben die zich mateloos stoort aan hun vrij en blije toondoofheid.
Klopt, we hebben het helemaal over optics.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is niet alsof haar afwezigheid het resultaat van die meeting zal beïnvloeden, ze wordt vervangen door de Duitse ambassadeur bij de NAVO.
Ik heb even gegoogled of ik daar iets over kon vinden, maar ben niks tegen gekomen. Heb je wellicht een linkje?quote:Op donderdag 7 april 2022 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe omschrijf je via een video vergadering Zelensky maar laten wachten omdat we in de bundestag eerste even een rondje jarigen feliciteren moeten doen?
Dat blijkt net iets anders te zijn gelopen dan hoe je het hier schrijft; in Schloss Bellevue schijnt een concert voor de vredequote:Hoe omschrijf je als president van duitsland doodleuk de ambasadeur van Oekraïne uitnodigen voor een russische cultureel evenement, waar de ambasadeur terecht redelijk van over de zeik ging?
De huidige Duitse regering heeft de erfenis van 16 jaar Merkel in de schoot geworpen gekregen en mag de rotzooi die mevrouw veroorzaakt heeft nu opruimen, ga d'r maar aan staan.quote:Afijn, ik ga er stiekem vanuit dat jij ook wel weet dit ik niet de enige ben die zich mateloos stoort aan hun vrij en blije toondoofheid.
Er ligt ook nog en klein gaspijpje te wachten op opening.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb even gegoogled of ik daar iets over kon vinden, maar ben niks tegen gekomen. Heb je wellicht een linkje?
[..]
Dat blijkt net iets anders te zijn gelopen dan hoe je het hier schrijft; in Schloss Bellevue schijnt een concert voor de vredegeorganiseerd te zijn geweest waarbij o.a. Poolse, Russische en Oekraïnse musici opgetreden hebben. De Oekraïnse ambassadeur heeft zijn neus blijkbaar vol van alles wat Russisch is, dus die had niet zo'n zin in een concert waarbij o.a. een Russische pianist (overigens een Poetin tegenstander die al jaren niet meer in Rusland woont) zou spelen. Daarom heeft 'ie de uitnodiging afgeslagen.
[..]
De huidige Duitse regering heeft de erfenis van 16 jaar Merkel in de schoot geworpen gekregen en mag de rotzooi die mevrouw veroorzaakt heeft nu opruimen, ga d'r maar aan staan.
De stemming in het Duitse parlement ging over vaccinatieplicht, Duitsland heeft momenteel 277 covid doden per dag.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt, we hebben het helemaal over optics.
En de keuze van welk beeld duitsland wil projecteren, mbt hoe serieus ze het nemen, ligt helemaal bij hun.
Maar neem mij, en anderen, niet kwalijk dat we dit beeld interpreteren als: het boeit ze allemaal niet zo.
quote:Op donderdag 7 april 2022 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe omschrijf je als president van duitsland doodleuk de ambasadeur van Oekraïne uitnodigen voor een russische cultureel evenement, waar de ambasadeur terecht redelijk van over de zeik ging?
Afijn, ik ga er stiekem vanuit dat jij ook wel weet dit ik niet de enige ben die zich mateloos stoort aan hun vrij en blije toondoofheid.
Google translate:quote:Op donderdag 7 april 2022 15:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
FINLAND IS PREPARING TO APPLY FOR NATO
https://www.iltalehti.fi/(...)a6-8f9d-6ceadb8ce405
Maar dat is inhoudelijk, daar heb ik nog wel begrip voor.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
De huidige Duitse regering heeft de erfenis van 16 jaar Merkel in de schoot geworpen gekregen en mag de rotzooi die mevrouw veroorzaakt heeft nu opruimen, ga d'r maar aan staan.
Sluit Zweden aan?quote:Op donderdag 7 april 2022 15:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
Tot de Russische inval in Oekraine was er nooit een Finse meerderheid voor NAVO lidmaatschap. Vraag me af hoe duurzaam de huidige steun ervoor is.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
Denk ut nie.quote:
Dat hij dat gisteren zei, wilt niet zeggen dat hij dat volgende week nog zegt.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Titel van dat Bloomberg artikel:
[..]
Artikel is van gisteren.
Dat volk moet zich echt, diep, diep schamen.
Volgens mij best breed gedragen door de Finse bevolking. Begrijpelijk ook wel..quote:Op donderdag 7 april 2022 15:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tot de Russische inval in Oekraine was er nooit een Finse meerderheid voor NAVO lidmaatschap. Vraag me af hoe duurzaam de huidige steun ervoor is.
Anderzijds heb je geen reden om je lidmaatschap op te zeggen als je er eenmaal in zit. Alleen frankrijk heeft dat een keer gedaan, voor politiek theatrale redenen.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tot de Russische inval in Oekraine was er nooit een Finse meerderheid voor NAVO lidmaatschap. Vraag me af hoe duurzaam de huidige steun ervoor is.
Die zie ik nooit meer in gebruik genomen worden eerlijk gezegd, totale kapitaalvernietiging... Ondanks dat Merkel indertijd zelfs uit eigen partij kritiek kreeg op de afhankelijkheid van Rusland die deze gaspijp zou gaan veroorzaken heeft mevrouw toch haar zin doorgedramd om de "Energiewende" maar voor elkaar te krijgen.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:05 schreef halfway het volgende:
[..]
Er ligt ook nog en klein gaspijpje te wachten op opening.
Mwa, het is eerder het beste moment omdat Finland nu geen economische sancties van Rusland te vrezen heeft: de EU sancties hebben dat effect reeds.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:21 schreef Alpha0 het volgende:
Tsja het is nu wel het beste moment om lid te worden van de NAVO voor Finland. Rusland heeft immers zijn handen vol aan Oekraïne.
Ik had het over de steun bij de bevolking (wat trouwens een voorwaarde is voor NAVO lidmaatschap).quote:Op donderdag 7 april 2022 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij best breed gedragen door de Finse bevolking. Begrijpelijk ook wel..
Zal op zijn minst wat doen met het eigen agressiedenken wanneer je eet en drinkt dat de vijand je desondanks je "aanval" je eten toestopt.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, putin's soldaten die dat eten dan zouden kunnen krijgen gaan reuze onder de indruk zijn van het feit dat het eten van "de vijand" komt.
Precies. Deze stemming uitstellen zou een minachting voor de Duitse bevolking zijn. De vaccinatieplicht is een enorm thema bij onze oosterburen.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De stemming in het Duitse parlement ging over vaccinatieplicht, Duitsland heeft momenteel 277 covid doden per dag.
Finland is erg afhankelijk van russisch aardgas, volgens mij voor meer dan 90%. S' winters zonder gas zitten in de finse steden kan tot grote economische problemen leiden. Op het platteland kan men desnoods hout stoken waar Finland veel van heeft maar in de stad zie ik dat niet als alternatief.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mwa, het is eerder het beste moment omdat Finland nu geen economische sancties van Rusland te vrezen heeft: de EU sancties hebben dat effect reeds.
Raar die muziek eronder, alsof het een computerspelletje is.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:42 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Een BTR 4 heeft een 30 mm kannon en granaatwerper. Geen idee of dat volstaat tegen een tank.
Volgens mij hebben we een "kritische denker" in ons midden die "het complot" doorziet....quote:Op donderdag 7 april 2022 15:46 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Raar die muziek eronder, alsof het een computerspelletje is.
Kan prima, optiek naar de kloten en/of een mobility kill. Tanks hoeven niet vernietigd te worden om niet meer inzetbaar te zijn.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:42 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Een BTR 4 heeft een 30 mm kannon en granaatwerper. Geen idee of dat volstaat tegen een tank.
"In the wake of Russia’s unprovoked attack on Ukraine, Finnish support for NATO membership surged to a record high on Monday, according to a survey commissioned by Yle, Finland’s public broadcaster.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik had het over de steun bij de bevolking (wat trouwens een voorwaarde is voor NAVO lidmaatschap).
Zijn rupsbanden eingelijk (erg) kwetsbaar? De hele ophanging + rupsbanden zelf bestaan uit een boel onderdoelen, dus zou er mogelijk nogal veel aan kapot kunnen gaan.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kan prima, optiek naar de kloten en/of een mobility kill. Tanks hoeven niet vernietigd te worden om niet meer inzetbaar te zijn.
Gemaakt in 1992quote:
Maar voordien was er nooit een meerderheid:quote:Op donderdag 7 april 2022 15:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
"In the wake of Russia’s unprovoked attack on Ukraine, Finnish support for NATO membership surged to a record high on Monday, according to a survey commissioned by Yle, Finland’s public broadcaster.
62% of respondents are in favour of joining the military alliance while just 16% are opposed; 21% do not know. Just two weeks ago, only 52% of respondents favoured joining the alliance."
Klopt, Finland is geschrokken, denk ik.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar voordien was er nooit een meerderheid:
[ afbeelding ]
https://thebarentsobserve(...)back-nato-membership
En het is het beste moment omdat Putin nu voor het eerst echt Njet! te horen krijgt (in dit geval door Ukrainse soldaten en burgers) en je maximaal van het momentum gebruik moet maken om vanalles waar Putin tegen is door te voeren.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mwa, het is eerder het beste moment omdat Finland nu geen economische sancties van Rusland te vrezen heeft: de EU sancties hebben dat effect reeds.
quote:Op donderdag 7 april 2022 15:21 schreef Alpha0 het volgende:
Tsja het is nu wel het beste moment om lid te worden van de NAVO voor Finland. Rusland heeft immers zijn handen vol aan Oekraïne.
Maar Finland gebruikt heel weinig aardgas dus dat ligt toch wat andersquote:Op donderdag 7 april 2022 15:44 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Finland is erg afhankelijk van russisch aardgas, volgens mij voor meer dan 90%. S' winters zonder gas zitten in de finse steden kan tot grote economische problemen leiden. Op het platteland kan men desnoods hout stoken waar Finland veel van heeft maar in de stad zie ik dat niet als alternatief.
Een lange periode leek Rusland ook wel soort van te vertrouwen, in ieder geval richting Europa. Bepaalde gebeurtenissen kunnen zaken doen veranderen he.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar voordien was er nooit een meerderheid:
[ afbeelding ]
https://thebarentsobserve(...)back-nato-membership
Maar is het ook de beste keuze voor Finland? Rusland blijkt in een conventionele oorlog niet al te best te presteren, dus zo groot lijkt het gevaar voor Finland niet te zijn. En in het ultieme oorlogsscenario, nucleaire oorlog tussen NAVO en Rusland, verhoogt NAVO lidmaatschap misschien de kans dat Finland genuked wordt (al is het best mogelijk dat ze sowieso een doelwit waren).quote:Op donderdag 7 april 2022 15:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt, Finland is geschrokken, denk ik.
Dat de Russen een conventionele oorlog niet kunnen winnen betekent nog niet dat ze niet enorm veel schade kunnen veroorzaken als ze een poging doen.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar is het ook de beste keuze voor Finland? Rusland blijkt in een conventionele oorlog niet al te best te presteren, dus zo groot lijkt het gevaar voor Finland niet te zijn. En in het ultieme oorlogsscenario, nucleaire oorlog tussen NAVO en Rusland, verhoogt NAVO lidmaatschap misschien de kans dat Finland genuked wordt (al is het best mogelijk dat ze sowieso een doelwit waren).
Wat valt er te nuken in Finland? Bos?quote:Op donderdag 7 april 2022 16:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar is het ook de beste keuze voor Finland? Rusland blijkt in een conventionele oorlog niet al te best te presteren, dus zo groot lijkt het gevaar voor Finland niet te zijn. En in het ultieme oorlogsscenario, nucleaire oorlog tussen NAVO en Rusland, verhoogt NAVO lidmaatschap misschien de kans dat Finland genuked wordt (al is het best mogelijk dat ze sowieso een doelwit waren).
Kijk even naar de schade die een slecht Russisch leger doet aan Oekraine? En als je dat kan voorkomen met een NAVO lidmaatschap dan lijkt mij de keuze snel gemaakt.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bij een nucleaire oorlog is heel Europa FUBAR.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hellsinkinginquote:Op donderdag 7 april 2022 16:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat valt er te nuken in Finland? Bos?
Support for NATO membership has now risen to 61%, a poll commissioned by newspaper Helsingin Sanomat published on Thursday (31 March) shows. Only 16% currently oppose membership.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij best breed gedragen door de Finse bevolking. Begrijpelijk ook wel..
Een Poll door een krant is niet bepaald betrouwbaar. Laat ze een referendum houden. Dat is een veel betrouwbaardere maatstaaf en laat tevens direct zien welke deel van de bevolking wel of geen lidmaatschap zal jeuken.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Support for NATO membership has now risen to 61%, a poll commissioned by newspaper Helsingin Sanomat published on Thursday (31 March) shows. Only 16% currently oppose membership.
De president zou door een dergelijke poll een referendum niet noodzakelijk achten; in Finland neemt men het wel degelijk serieus.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:28 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Een Poll door een krant is niet bepaald betrouwbaar. Laat ze een referendum houden. Dat is een veel betrouwbaardere maatstaaf en laat tevens direct zien welke deel van de bevolking wel of geen lidmaatschap zal jeuken.
Schijnbaar zo weinig dat Deutsche Welle het niet eens waard vond om ze in dit grafiekje erbij te zetten:quote:Op donderdag 7 april 2022 16:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar Finland gebruikt heel weinig aardgas dus dat ligt toch wat anders
Nou Telegraaf...quote:Op donderdag 7 april 2022 16:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De president zou door een dergelijke poll een referendum niet noodzakelijk achten; in Finland neemt men het wel degelijk serieus.
https://www.euractiv.com/(...)no-longer-necessary/
Als iedereen nou gewoon netjes aan z'n eigen kant van de lijn blijft, heb je nooit wat met de NAVO te maken.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wordt bij 30mm ook 1 tracer (lichtspoormunitie) per 4 of 5 kogels gebruikt, of zijn het allemaal tracers zoals wikipedia suggereert ("Both AP and HE cartridges commonly possess incendiary or tracer characteristics") ?quote:Op donderdag 7 april 2022 15:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kan prima, optiek naar de kloten en/of een mobility kill. Tanks hoeven niet vernietigd te worden om niet meer inzetbaar te zijn.
Die worden nu dan ook behandeld tegen stralingsziektequote:Op donderdag 7 april 2022 16:36 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
De Russen hebben echt trenches gegraven in the Red Forest vlakbij Chernobyl.
Die verhalen gingen, maar er werd nog betwijfeld of ze inderdaad zo dom waren om trenches te graven daar en of het stralingsziekte tot gevolg zou kunnen hebben.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:38 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die worden nu dan ook behandeld tegen stralingsziekte
Anders waren ze niet ziek geworden van de stralingquote:Op donderdag 7 april 2022 16:36 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
De Russen hebben echt trenches gegraven in the Red Forest vlakbij Chernobyl.
In "het bekende" filmpje met de infanterie achter de BMP-1 (die erna niet meer gingen voetballen zeg maar) ging de 30 mm van de BTR-4 dwars door de onderromp (de ammo-caroussel in?) waarna die in de hens ging.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
De toplaag juist wel. Graven is geen goed idee. En juist het "rode bos" heet niet voor niets het "rode bos".quote:Op donderdag 7 april 2022 16:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Anders waren ze niet ziek geworden van de straling
De lucht is redelijk schoon, de toplaag van de bodem bepaald niet.
Komen ook wel flinke wolken van die tanks af.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:42 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
In "het bekende" filmpje met de infanterie achter de BMP-1 (die erna niet meer gingen voetballen zeg maar) ging de 30 mm van de BTR-4 dwars door de onderromp (de ammo-caroussel in?) waarna die in de hens ging.
Als regering kies je voor wat het beste voor je land/bevolking is. Zo heeft Ierland weinig reden om NAVO lid te worden.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als iedereen nou gewoon netjes aan z'n eigen kant van de lijn blijft, heb je nooit wat met de NAVO te maken.
En precies de mentaliteit: laten we niet samenspannen tegen de bully, anders word de bully boos, is zo
Maar kan dat niet de reactieve bepantsering zijn?quote:Op donderdag 7 april 2022 16:44 schreef nixxx het volgende:
[..]
Komen ook wel flinke wolken van die tanks af.
https://www.euractiv.com/(...)ot-need-russian-gas/quote:Op donderdag 7 april 2022 15:44 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Finland is erg afhankelijk van russisch aardgas, volgens mij voor meer dan 90%. S' winters zonder gas zitten in de finse steden kan tot grote economische problemen leiden. Op het platteland kan men desnoods hout stoken waar Finland veel van heeft maar in de stad zie ik dat niet als alternatief.
Staat tegenover dat ze ook flink wat olie en kolen uit Rusland betrekken, dacht ik.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:03 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
https://www.euractiv.com/(...)ot-need-russian-gas/
Finland is maar voor 6% van hun energie afhankelijk van Russisch gas en gebruikt het uitsluitend voor de industrie. Ze zijn al aan het afbouwen van de afhankelijkheid van Rusland.
Zeker. Want gezien hun locatie is het zeer onwaarschijnlijk dat een buitenlandse mogendheid ze ooit aanvalt. Het VK heeft z'n imperialistische veren lang genoeg geleden af geschud.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als regering kies je voor wat het beste voor je land/bevolking is. Zo heeft Ierland weinig reden om NAVO lid te worden.
Klopt, maar de kolen moeten ze in 2029 toch al mee stoppen en verder kopen ze er nog hout en brandstof voor hun kernreactors, maar dat kunnen ze naar eigen zeggen gewoon elders kopen. Volgende herfst willen ze al van Rusland af zijn.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Staat tegenover dat ze ook flink wat olie en kolen uit Rusland betrekken, dacht ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Benieuwd hoe anderen dat zien en/of er ergens (door wie dan te handhaven) een formele grondslag is. ?
Dat het een coulance en/of fatsoenlijk is dat legers geen burgerdoelen inzetten voor militair gebruik, snap ik.
Wat dan - voor mij - gelijk een kwestie van willekeur wordt omdat het dan maar afwachten is."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Al besproken. De Duitse ambassadeur bij de NAVO verving haar. Ze werd teruggeroepen voor een stemming in de Bundestag over vaccinatieplicht (ze is nog steeds MP, en kan dus meestemmen). Een stemming die de regering verloor...quote:
https://www.politico.eu/a(...)navirus-vaccination/quote:Well aware that it was going to be close call in the vote, Scholz summoned Foreign Minister Annalena Baerbock back to Berlin to try and tip the scale, forcing her to prematurely leave a summit of NATO foreign ministers in Brussels.
But the move was to no avail — Thursday's parliament debate only showed how little common ground there is among MPs when it comes to the vaccine mandate.
quote:Op donderdag 7 april 2022 17:20 schreef Vallon het volgende:
Mag je als aangevallen partij hulpvoertuigen op grond waarvan zoals zodanig gekenmerkte ambulances en brandweerauto's e.d. of burgerlocaties, militair gebruiken ?
Interessante vraag die ik formuleer n.a.v. een discussie waar 'Al Jazeera' (hier) zou melden dat Oekraïne volgens Rusland ziekenauto's inzet om soldaten te vervoeren. Los dat het voor propaganda gebruik bedoeld lijkt te zijn, het ook onduidelijk is of soldaten en wie dat dan beoordeeld gewond zouden zijn (geraakt) etc.etc..
In spoiler een wat langere toelichting.mag gewoonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Benieuwd hoe anderen dat zien en/of er ergens (door wie dan te handhaven) een formele grondslag is. ?
Dat het een coulance en/of fatsoenlijk is dat legers geen burgerdoelen inzetten voor militair gebruik, snap ik.
Wat dan - voor mij - gelijk een kwestie van willekeur wordt omdat het dan maar afwachten is.
maar een ziekenauto is een ziekenauto, als je het als je het ergens anders voor wil gebruiken dan moet je de rode kruizen enzo afplakken
maar een brandweerauto gebruiken om een tank te blussen of een ambulance gebruiken om de gewonde tankdrivers naar het ziekenhuis te brengen is niets mis mee volgens mijOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Maar als die geboycot worden door de EU zal Rusland die waarschijnlijk wel ergens anders willen verkopen (met een korting aan China en India bijvoorbeeld). De olie en kolen die daarbij vrij komen, ze gaan daar immers niet ineens het dubbele verstoken, kan de EU dan weer opkopen.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Staat tegenover dat ze ook flink wat olie en kolen uit Rusland betrekken, dacht ik.
quote:Op donderdag 7 april 2022 17:20 schreef Vallon het volgende:
Mag je als aangevallen partij hulpvoertuigen op grond waarvan zoals zodanig gekenmerkte ambulances en brandweerauto's e.d. of burgerlocaties, militair gebruiken ?
Interessante vraag die ik formuleer n.a.v. een discussie waar 'Al Jazeera' (hier) zou melden dat Oekraïne volgens Rusland ziekenauto's inzet om soldaten te vervoeren. Los dat het voor propaganda gebruik bedoeld lijkt te zijn, het ook onduidelijk is of soldaten en wie dat dan beoordeeld gewond zouden zijn (geraakt) etc.etc..
In spoiler een wat langere toelichting.Maakt het eigenlijk wat uit? Als je ziet hoe er wordt huisgehouden dan is al het denken en praten over een vorm van geciviliseerde oorlogsvoering helemaal niets waardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Benieuwd hoe anderen dat zien en/of er ergens (door wie dan te handhaven) een formele grondslag is. ?
Wat dan - voor mij - gelijk een kwestie van willekeur wordt omdat het dan maar afwachten is.
quote:
Maar wel goed voor het klimaat en de woon crisisquote:Op woensdag 6 april 2022 20:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan wordt het behoorlijk stil op de hele wereld maar goed. Laten we even normaal doen want de dood van miljarden mensen is niet echt iets om als oplossing aan te dragen.
Wow. Was het waard dus.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:25 schreef crystal_meth het volgende:
Een stemming die de regering verloor...
Duitsland staat iig wederom mooi op de kaart. Miljarden blijven overmaken naar Rusland, sancties blokkeren, zeer mondjesmaat steun aan Oekraine, afwezig bij NAVO-vergaderingen. Rusland heeft duidelijk al een aantal betrouwbare partners in Europa.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Al besproken. De Duitse ambassadeur bij de NAVO verving haar. Ze werd teruggeroepen voor een stemming in de Bundestag over vaccinatieplicht (ze is nog steeds MP, en kan dus meestemmen). Een stemming die de regering verloor...
[..]
https://www.politico.eu/a(...)navirus-vaccination/
Uitgaven aan defensie Ierlandquote:Op donderdag 7 april 2022 16:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als regering kies je voor wat het beste voor je land/bevolking is. Zo heeft Ierland weinig reden om NAVO lid te worden.
Lekker goedkoop; goede reden om het zo te laten.quote:Percent of GDP 0.27% (FY2020)
De laatste jaren was Duitsland het land dat de meeste financiële steun aan Oekraine gaf.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Duitsland staat iig wederom mooi op de kaart. Miljarden blijven overmaken naar Rusland, sancties blokkeren, zeer mondjesmaat steun aan Oekraine, afwezig bij NAVO-vergaderingen. Rusland heeft duidelijk al een aantal betrouwbare partners in Europa.
Maar die brandweer auto gebruiken om die tank af te slepen (omdat die in de weg staat) of dat de lokale ANWB de bougies vervangt, mag dan weer niet ? Mag een generaal met de ambulance meerijden naar het front om iets te bespreken ?quote:Op donderdag 7 april 2022 17:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
mag gewoon
maar een ziekenauto is een ziekenauto, als je het als je het ergens anders voor wil gebruiken dan moet je de rode kruizen enzo afplakken
maar een brandweerauto gebruiken om een tank te blussen of een ambulance gebruiken om de gewonde tankdrivers naar het ziekenhuis te brengen is niets mis mee volgens mij
Kan van alles zijn. Het is maar net hoe ze eea geschakeld hebben.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wordt bij 30mm ook 1 tracer (lichtspoormunitie) per 4 of 5 kogels gebruikt, of zijn het allemaal tracers zoals wikipedia suggereert ("Both AP and HE cartridges commonly possess incendiary or tracer characteristics") ?
En wat te denken van Frankrijk. Total blijft rustig in Rusland zitten. Maar er moet even een zondebok gezocht worden. Maar het is Rusland die hier de agressor is.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De laatste jaren was Duitsland het land dat de meeste financiële steun aan Oekraine gaf.
Heb je een linkje naar de cijfers? Maar los daarvan is het water naar zee dragen als je een meervoud daarvan naar Rusland overmaakt en blijft overmaken, ondanks de bloederige oorlog die Rusland in Europa is begonnen.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De laatste jaren was Duitsland het land dat de meeste financiële steun aan Oekraine gaf.
Deels zal het niet uitmaken omdat oorlog een aanslag is op de menselijkheid.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:26 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Maakt het eigenlijk wat uit? Als je ziet hoe er wordt huisgehouden dan is al het denken en praten over een vorm van geciviliseerde oorlogsvoering helemaal niets waard
https://www.auswaertiges-(...)aine-support/2510752quote:Op donderdag 7 april 2022 17:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar de cijfers? Maar los daarvan is het water naar zee dragen als je een meervoud daarvan naar Rusland overmaakt en blijft overmaken, ondanks de bloederige oorlog die Rusland in Europa is begonnen.
Aha dit verklaart ook meteen het gedrag van Hongarijequote:Op donderdag 7 april 2022 16:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Schijnbaar zo weinig dat Deutsche Welle het niet eens waard vond om ze in dit grafiekje erbij te zetten:
[ afbeelding ]
Ironisch wel dat het een voorstel van de VS was. Het land dat zelf enkele keren uit de HRC gestapt is omdat die ongeloofwaardig zou zijn.quote:
Vuistregel is dat je als strijdende partij een brandweerauto met rust dient te laten. Dus die ook niet (laten) misbruiken om een tank te verslepen.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar die brandweer auto gebruiken om die tank af te slepen (omdat die in de weg staat)
Dan treed je op als monteur voor een strijdende partij?quote:of dat de lokale ANWB de bougies vervangt, mag dan weer niet ?
Ambulance is geen taxi.quote:Mag een generaal met de ambulance meerijden naar het front om iets te bespreken ?
quote:Op donderdag 7 april 2022 18:03 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Interessante resultaten wel.
Kazachstan dus toch aan de kant van de Russen.
Maar Saudi Arabie mag er in blijven. Kijk, leuk dit maar het is natuurlijk complete hypocritie waar ik geen goed woord voor over heb.quote:
Uiteraard. Als je ziet wat SA in Jemen veroorzaakt dan zouden zij net als Rusland daar niet in thuis horen. Waardeloze organisatie.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar Saudi Arabie mag er in blijven. Kijk, leuk dit maar het is natuurlijk complete hypocritie waar ik geen goed woord voor over heb.
Symbolische daden kan het Kremlin niks schelen denk ik.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hongarije en Turkije hebben dus allebei vóór gestemd. Ook vermeldenswaard.
Edit: ohnee ik lees het verkeerd. Het is wel meer dan dat. Maar nog steeds een fractie van wat ze naar Rusland overmaken. Sinds 2014 zoveel als ze in een halve maand naar Rusland overmaken.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.auswaertiges-(...)aine-support/2510752
Legitieme kritiek is geen onrust. Effectieve sancties zijn nodig en dat gaat lastig als de geldkraan wagenwijd openblijft.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Denk eraan als je Duitsland en Oostenrijk er (weer) door haalt dat het de bedoeling is van het Kremlin om onrust binnen de EU te veroorzaken.
Servie ook...quote:Op donderdag 7 april 2022 18:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hongarije en Turkije hebben dus allebei vóór gestemd. Ook vermeldenswaard.
quote:Op donderdag 7 april 2022 18:36 schreef -XOR- het volgende:
Die hele VN mensenrechtenraad stelt geen ruk voor. Schop ze de veiligheidsraad maar uit.
Servie is kandidaat EU-lidstaat en die status levert ze een hoop op.quote:
1 miljoen dollar en dan gelijk asiel aanvragen in het Westen, dat lijkt mij toch verleidelijk voor de gemiddelde pilootquote:
Grofweg 60% van wat begon aan de oorlog zou nog inzetbaar zijn.quote:
Moet je wel je vliegtuig of schip ongemerkt in de tuin van Zelensky landen.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
1 miljoen dollar en dan gelijk asiel aanvragen in het Westen, dat lijkt mij toch verleidelijk voor de gemiddelde piloot
Zo moeilijk is dat nu ook weer niet als het om een vliegtuig gaat, het enige risico is dat je neergeschoten wordt door Oekrainequote:Op donderdag 7 april 2022 18:56 schreef Aether het volgende:
[..]
Moet je wel je vliegtuig of schip ongemerkt in de tuin van Zelensky landen.
Wie het weet mag het zeggen. Ik weet niet of er echt een rationeel antwoord op is.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:57 schreef fubaaar22 het volgende:
Ik snap nog steeds het hele nut niet van deze oorlog. Wat wil Rusland bereiken? De Oekraïne zouden ze kunnen innemen maar dan heb je altijd een volk dat aanslagen pleegt en verzet. Dat is niet vol te houden of je moet ze allemaal vergassen.
Als Rusland groot had willen worden dat hadden ze hun natuurlijke rijkdommen moeten verkopen en investeren in high tech en hoogwaardige dienstverlening. Nu vertrekken de jonge hoog opgeleide Russen.
Nu is alle rijkdom verdwenen naar een klein clubje eikels.
Enige wat ze nu bereiken is dat hun afnemers (wij westen) snel op zoek gaan naar alternatieven.
En zogenaamd vervloeken ze het westen maar wel hier bootjes huisjes en meuk kopen.
Ben nog steeds ziek van bericht wat ze met kleine kinderen deden. Kutvolk 🤮
En het “mooie” is dat ze naar huis worden gestuurd met een paracetamol en advies thuis uit te zieken.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Anders waren ze niet ziek geworden van de straling
De lucht is redelijk schoon, de toplaag van de bodem bepaald niet.
Zolang de Russen er maar geen Noord-Koreaanse praktijken op na gaan houden en je achtergebleven familie in een kamp gooit...quote:Op donderdag 7 april 2022 18:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat nu ook weer niet als het om een vliegtuig gaat, het enige risico is dat je neergeschoten wordt door Oekraine
Moet je alleen wel hopen dat niemand erachter komt dat je scholen en ziekenhuizen in Syrië hebt gebombardeerd.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
1 miljoen dollar en dan gelijk asiel aanvragen in het Westen, dat lijkt mij toch verleidelijk voor de gemiddelde piloot
Wat schieten ze ermee op? Zelfs als de navo raketten aan hun grens plaatst dan gaan die niet af.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie het weet mag met zeggen. Ik weet niet of er echt een rationeel antwoord op is.
Daarom waren eigenlijk alle serieuze Westerse analisten er ook heilig van overtuigd dat Poetin het niet daadwerkelijk zou doen.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:05 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Wat schieten ze ermee op? Zelfs als de navo raketten aan hun grens plaatst dan gaan die niet af.
Je kunt die raketten ook vanaf Nederland afknallen. Dom gelul. Wat schiet Rusland of Europa op met een kernoorlog of oorlog?
Niks.
Niemand zat hierop te wachten.
Het is alleen vernieling van materiaal, steden en levens. Niemand wint hierbij.
Die valt niet per ongeluk van een balkon, hij mag op theevisite bij ome vlad.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:02 schreef Tocadisco het volgende:
Hoe lang zou het nog duren voordat Peskov 'van een balkon valt' na dit TV optreden?
Alleen is de recente invasie wel van iets grotere schaal dan dat sinds 2014 op relatief kleine schaal aanrommelen terwijl Rusland ontkende er wat mee te maken te hebben.quote:
Nee, hij heeft gelijk. De inname van de Krim was gewoon een rechtstreekse schending van het Budapest verdrag wat ineens geen verdrag was toen het de VS uitkwam. Dat kan je gerust Obama kwalijk nemen.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alleen is de recente invasie wel van iets grotere schaal dan dat sinds 2014 op relatief kleine schaal aanrommelen terwijl Rusland ontkende er wat mee te maken te hebben.
https://www.minusrus.com/enquote:Op donderdag 7 april 2022 18:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Grofweg 60% van wat begon aan de oorlog zou nog inzetbaar zijn.
[ twitter ]
En hopen dat de GRU niet achter je aan komt.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, ieder voordeel heeft zijn nadeelquote:Op donderdag 7 april 2022 19:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En hopen dat de GRU niet achter je aan komt.
De gemiddelde Piloot kan zich op Cyprus makkelijk een Europees paspoort veroorloven.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op een cam die je een handjevol straten laat zien.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:36 schreef halfway het volgende:
Volgens de media ligt heel Mariopol in puin.
Ik zie niks bijzonders
Het is daar nu bijna 21.00 en volgens deze beelden nog hartstikke licht....niet echt geloofwaardig.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:36 schreef halfway het volgende:
Ik zie niks bijzonders
Terugtrekking troepen 'an act of goodwill during the negotiations'quote:Op donderdag 7 april 2022 19:00 schreef xpompompomx het volgende:
Peskov die toegeeft dat er toch wel veel slachtoffers zijn gevallen tijdens de Speciale militaire operatie:
[ twitter ]
Rusland schiet ermee op wat Oekraïne in 2010 in kaart bracht en zowel aandacht van de Amerika/EU en Rusland trok.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom waren eigenlijk alle serieuze Westerse analisten er ook heilig van overtuigd dat Poetin het niet daadwerkelijk zou doen.
't Is ook een loop. Om de zoveel seconden verschiet het wolkendek op een rare manier.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:52 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het is daar nu bijna 21.00 en volgens deze beelden nog hartstikke licht....niet echt geloofwaardig.
Ik zie wel wat bijzonders: sneeuw. Het is daar nu namelijk een graad of 8, beste Vlad.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:36 schreef halfway het volgende:
Ik zie niks bijzonders
Het is geen biljard.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Rusland schiet ermee op wat Oekraïne in 2010 in kaart bracht en zowel aandacht van de Amerika/EU en Rusland trok.
Die eindeloze miljarden aan gas daar.. daar in de Donbas regio.
Zo’n slordige 4 biljard (ja biljard) aan gas, precies waar de Russen op af stomen in de Donbas regio en ze met alle man en macht proberen in te nemen.
Het is nu nog in oekrainse handen maar twijfel of ze dat kunnen behouden.
Voor de vergelijking, afgelopen 30 jaar heeft Oekraïne, als doorsluis land, zo’n 3 biljard gas vervoerd aan alle Europese landen.
Met die gasbel daar, zou de EU zwaar onafhankelijk(er) zijn van Rusland, Oekraïne zelf ook en die hele Nordstream2 is dan ook nutteloos.
Oke ik ga kijken of ik dat kan melden.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
@:halfway Je cam is fake. In Mariupol is het om 7 uur lokale tijd donker, het is nu 20:50 daar en volgens jouw cam is het nog steeds daglicht.
quote:Op donderdag 7 april 2022 20:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zie wel wat bijzonders: sneeuw. Het is daar nu namelijk een graad of 8, beste Vlad.
https://weather.com/weather/today/l/47.10,37.54?par=google
Zou hij nu meer argwanend staan tegenover sociale media en minder tegenover "de media"?quote:Op donderdag 7 april 2022 20:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zie wel wat bijzonders: sneeuw. Het is daar nu namelijk een graad of 8, beste Vlad.
https://weather.com/weather/today/l/47.10,37.54?par=google
Ik weet niet meer wat ik allemaal moet geloven, Twitter ligt iig al in de prullenbak.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zou hij nu meer argwanend staan tegenover sociale media en minder tegenover "de media"?
Die komt gewoon morgen weer met iets anders waar "kritisch" naar gekeken moet wordenquote:Op donderdag 7 april 2022 20:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zou hij nu meer argwanend staan tegenover sociale media en minder tegenover "de media"?
Bovendien beweegt er niets, behalve een wat wolken die zelfs voor de gebouwen langs gaan, misschien fake.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
@:halfway Je cam is fake. In Mariupol is het om 7 uur lokale tijd donker, het is nu 20:50 daar en volgens jouw cam is het nog steeds daglicht.
Biljoen. Biljard is 1000 biljoen, zoveel geld is er niet in de wereld.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Trillion, nederlands, biljard.
Google translate voor de zekerheid.
En anders is het biljoen.
geen idee wat de kamer aan het bespreken is atm eerlijk gezegdquote:Op donderdag 7 april 2022 20:29 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik weet het hoort erbij en het is allemaal show... Maar heeft de kamer niet wat belangrijkere dingen te bespreken dan dit geneuzel.
Eh... huh?quote:Op donderdag 7 april 2022 20:29 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik weet het hoort erbij en het is allemaal show... Maar heeft de kamer niet wat belangrijkere dingen te bespreken dan dit geneuzel.
Dat gedoe over die mondkapjes of is dat debat al klaar... poppenkast..quote:Op donderdag 7 april 2022 20:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee wat de kamer aan het bespreken is atm eerlijk gezegd
ja ok dan snap ik de opmerkingquote:Op donderdag 7 april 2022 20:32 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat gedoe over die mondkapjes of is dat debat al klaar... poppenkast..
Niet zo scherp meer na een dag inlezen over concurency etc in Python
Dat is hun werk en aan Oekraine kan de Kamer verdomd weinig doen wat niet al gedaan is.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ok dan snap ik de opmerking
voelt een beetje triviaal nu idd, je zal er als politicus zelf nu ook ff geen zin an hebben maja ... niet al je werk is leuk
dat zeg ikquote:Op donderdag 7 april 2022 20:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is hun werk en aan Oekraine kan de Kamer verdomd weinig doen wat niet al gedaan is.
quote:S: al 25.000 luchtdoelraketten aan Oekraïne geleverd
Oekraïne heeft tot dusver ongeveer 25.000 luchtdoelraketten en afweersystemen gekregen van de Verenigde Staten en bondgenoten.
Dat heeft de Amerikaanse generaal Mark Milley donderdag gezegd.
De leveranties door het Westen hebben Kiev geholpen te voorkomen dat Rusland oppermachtig zou worden in de lucht. Die dominantie zou zeer in het voordeel zijn geweest van de Russische grondtroepen tijdens de invasie.
Milley voegde er nog aan toe dat de VS en de andere NAVO-landen ook 60.000 antitankwapens naar de Oekraïense strijdkrachten hebben gestuurd.
"De Oekraïners zijn heel erg dankbaar, buitengewoon dankbaar", zei Milley tegen een speciale Senaatscommissie.
Kernkoppen erop toch?quote:Op donderdag 7 april 2022 20:47 schreef michaelmoore het volgende:
Dit moeten ze nu elke maand naar Oekraine sturen
[..]
quote:Exiled Russian #dissident #IlyaPonomarev gave an interview to FRANCE 24 from Kyiv. The former Russian lawmaker was the only member of the Douma to vote against the annexation of Crimea back in 2014 and now lives in #Ukraine. He predicted that "#Putin will be gone soon", arguing that the Russian president has "definitely lost the war" in Ukraine and that "no dictator who has lost a war can stay in power". Asked about the suspected war crimes in #Bucha that have shocked the world, Ponomarev claimed that the killings were most likely the results of "panic" by retreating Russian forces, rather than being carefully planned.
Mwah, onbelangrijk zou ik het niet noemen want er schuilt onderliggende problematiek onder. Als we hier onverschillig over gaan doen is het einde zoek.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:29 schreef MatthijsDJ het volgende:
Mwah, weet ie dat allemaal wel zeker? De Noord-Koreanen hebben ook de oorlog verloren (hun doel om het hele schiereiland onder controle te krijgen is niet bereikt) en die boevenbende zit 70 jaar later nog net zo stevig in het zadel als altijd.quote:
das vooral dankzij de Chinezenquote:Op donderdag 7 april 2022 21:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Mwah, weet ie dat allemaal wel zeker? De Noord-Koreanen hebben ook de oorlog verloren (hun doel om het hele schiereiland onder controle te krijgen is niet bereikt) en die boevenbende zit 70 jaar later nog net zo stevig in het zadel als altijd.
In 2020 bedroeg gas 6% van de totale finse energieconsumptie (bron). Daarvan wordt inderdaad zo'n 90% vanuit Rusland geïmporteerd, dus de gasafname is relatief laag.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:44 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het gaat me meer op de manier waarop... laat die poppenkast maar ff achterwege en gedraag je ff volwassenen..quote:Op donderdag 7 april 2022 21:10 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Mwah, onbelangrijk zou ik het niet noemen want er schuilt onderliggende problematiek onder. Als we hier onverschillig over gaan doen is het einde zoek.
Al besproken gepost, maar omdat 'ie zo leuk is:quote:Op donderdag 7 april 2022 19:07 schreef TLC het volgende:
[..]
Die valt niet per ongeluk van een balkon, hij mag op theevisite bij ome vlad.
En hij staat er op dat ie zijn thee helemaal opdrinkt. Koekje krijgt hij er gratis bij.
Ja, wel raar jezelf op die manier bankroet verklaren.quote:
Klaar op welke manier precies?quote:Op donderdag 7 april 2022 21:17 schreef Discombobulate het volgende:
Mariupol gaat straks wel vallen. Alle inzet op de Donbass en het is wel klaar denk ik. Krim krijgt Oekraïne nooit meer terug iig.
Putin wil alles, die gaat daar echt niet stoppen.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:17 schreef Discombobulate het volgende:
Mariupol gaat straks wel vallen. Alle inzet op de Donbass en het is wel klaar denk ik. Krim krijgt Oekraïne nooit meer terug iig.
op rusland jaquote:
Dat dacht Poetin ook over Kyiv.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:17 schreef Discombobulate het volgende:
Als je leest dat Rusland al door 40% van hun stootkracht heen is. En we wapens blijven sturen naar Oekraine. Dan zou je denken dat tijd in het voordeel is van Oekraine. Rusland zal haast moeten maken als ze nog wat willen en ze hebben nog geen echte gains gemaakt in het oosten na de terugtrekking rond Kiev en het noorden.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat dacht Poetin ook over Kyiv.
Nee, ik denk dat ze volledig uit Oekraïne geduwd rond en daar bij Donbas (nu al niet stevig in handen vandaar de verplaatsing troepen) gaan worden, na de paniek volgt de Krim.
In het Zuiden gaat het helemaal niet slecht met Rusland hé, Donbas is ook nog een groot wespennest. De Krim gaan ze niet terugkrijgen sowieso.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat dacht Poetin ook over Kyiv.
Nee, ik denk dat ze volledig uit Oekraïne geduwd rond en daar bij Donbas (nu al niet stevig in handen vandaar de verplaatsing troepen) gaan worden, na de paniek volgt de Krim.
Dat doet ie al want hij trekt z'n troepen terug en concentreert zich op de Donbass.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:19 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Putin wil alles, die gaat daar echt niet stoppen.
Ik vind het best wel slecht gaan als je in een aanvallende oorlog al wekenlang stilstaat.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
In het Zuiden gaat het helemaal niet slecht met Rusland hé, Donbas is ook nog een groot wespennest. De Krim gaan ze niet terugkrijgen sowieso.
En wat denk je wat het Oekraïnse leger nu gaat doen?quote:Op donderdag 7 april 2022 21:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat doet ie al want hij trekt z'n troepen terug en concentreert zich op de Donbass.
Verbinding tussen de Krim en de Donbass hebben ze en Oekraïne boekt daar amper winst. Die kunnen ze al afvinken. Dit is gewoon sterker aan de onderhandelingstafel proberen te komen om het land op te delen straks. Oekraïne kan de Krim praktisch niet eens heroveren.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:35 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik vind het best wel slecht gaan als je in een aanvallende oorlog al wekenlang stilstaat.
Dat is de vraag. Hoe veel burgerdoden en militairen gaat Oekraïne accepteren. Op een gegeven moment wil niemand meer iets van oorlog. En dan werk je n.a.v. wat je op de onderhandelingstafel hebt naar een verdrag toe. Maar eerst nog wapenstilstand.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En wat denk je wat het Oekraïnse leger nu gaat doen?
Ze hebben alleen de hoofdwegen in het zuiden en in Kherson zijn ze al op de vlucht aan het slaan. Alleen Donbass is onder "controle" ook maar zo zo.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Verbinding tussen de Krim en de Donbass hebben ze en Oekraïne boekt daar amper winst. Die kunnen ze al afvinken. Dit is gewoon sterker aan de onderhandelingstafel proberen te komen om het land op te delen straks. Oekraïne kan de Krim praktisch niet eens heroveren.
Ben het wel eens dat het beginplan volslagen idioot was.
Het is even de vraag hoe ver Oekraïne wil gaan. Nog veel langer met al die burgerdoden? Weet niet of Zelensky dat toestaat. Iedereen wil straks gewoon een wapenstilstand.
Zou sowieso Krim terugeisen. Rusland stoppen met het bewapenen van de rebellen. En net over de grens wonen aardig wat Oekrainers. Dat stukje land net ten oosten van Krim totaan Kuban kunnen zo wel eisen als de oorlog voorbij is.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Hoe veel burgerdoden en militairen gaat Oekraïne accepteren. Op een gegeven moment wil niemand meer iets van oorlog. En dan werk je n.a.v. wat je op de onderhandelingstafel hebt naar een verdrag toe. Maar eerst nog wapenstilstand.
Demonstreren voor economische zelfmoord en in de kou komen te zitten. Terug naar het middeleeuws tijdperk. De sancties raken het Kremlin niet, alleen de Russische bevolking.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:40 schreef ExTec het volgende:
Demonstratie in Duitsland, tegen de overheid, voor veel strengere energiesancties:
[ twitter ]
Is dat niet ook de reden dat Rusland evacuaties onmogelijk blijft maken? Stel elke burger zou uit Maripoel weg zijn dan vallen er ook een stuk minder burgerdoden daar.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Hoe veel burgerdoden en militairen gaat Oekraïne accepteren. Op een gegeven moment wil niemand meer iets van oorlog. En dan werk je n.a.v. wat je op de onderhandelingstafel hebt naar een verdrag toe. Maar eerst nog wapenstilstand.
Dat zou wel een mooi resultaat zijnquote:Op donderdag 7 april 2022 21:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ze gaan mee in de great reset (groene energietransitie) die nu versneld uitgevoerd kan worden d.m.v. een nieuwe "unique opportunity".
Groener moeten we als maatschappij sowieso worden. Deze oorlog is enkel een reden om dit te versnellen.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Demonstreren voor economische zelfmoord en in de kou komen te zitten. Terug naar het middeleeuws tijdperk. De sancties raken het Kremlin niet, alleen de Russische bevolking.
Zie hier wat propaganda met je doet, wat een achterlijk zooitje bij elkaar. Ze gaan mee in de great reset (groene energietransitie) die nu versneld uitgevoerd kan worden d.m.v. een nieuwe "unique opportunity".
Later zal het versnellen maar in eerste instantie zal LNG en andere gasvelden aanboren juist slechter zijn voor het milieu.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:56 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Groener moeten we als maatschappij sowieso worden. Deze oorlog is enkel een reden om dit te versnellen.
Niet mogelijk, ontzettend onbetrouwbaar en het stroomnet kan al die mooie (elektrische) sprookjes niet eens aan. De enige optie is kernenergie maar bijv. Duitsland sluit ze. Wat zit hier achter?quote:Op donderdag 7 april 2022 21:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat zou wel een mooi resultaat zijnSneller overgaan op groene energie.
Hmm wanneer je vijand jouw bevolking uitmoord, inclusief kleine kinderen en bejaarden, wanneer jouw vijand je vrouwen systematisch laat verkrachten, wanneer je weet dat vrede vooral “vrede” gaat zijn met een mes op je keel, dan denk ik dat Oekraïne nog lang niet klaar is met Rusland. Gewoon even doorbijten en gaan.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Inderdaad.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:02 schreef Tocadisco het volgende:
Hoe lang zou het nog duren voordat Peskov 'van een balkon valt' na dit TV optreden?
Dat heb ik anderen hier wel horen zeggen.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:48 schreef RamboDirk het volgende:
Oekraine hoeft de Krim helemaal niet,
Zou zo maar kunnen. Zou het niet raar vinden als ze daadwerkelijk zo denken.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is dat niet ook de reden dat Rusland evacuaties onmogelijk blijft maken? Stel elke burger zou uit Maripoel weg zijn dan vallen er ook een stuk minder burgerdoden daar.
Ondertussen beginnen de Russen toch wel heel erg genocidaal te klinken, bij dat type oorlogen is de verdedigende partij al heel snel bereid om enorme verliezen te leiden. Iets wat Poetin zou moeten weten want dat heeft een vrij grote rol gespeeld in zijn lievelingsobsessie: De Duitse invasie van de Sovjet-Unie.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Verbinding tussen de Krim en de Donbass hebben ze en Oekraïne boekt daar amper winst. Die kunnen ze al afvinken. Dit is gewoon sterker aan de onderhandelingstafel proberen te komen om het land op te delen straks. Oekraïne kan de Krim praktisch niet eens heroveren.
Ben het wel eens dat het beginplan volslagen idioot was.
Het is even de vraag hoe ver Oekraïne wil gaan. Nog veel langer met al die burgerdoden? Weet niet of Zelensky dat toestaat. Iedereen wil straks gewoon een wapenstilstand.
De reden is dat er nu een hoop doden liggen die eerst moeten verdwijnen.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is dat niet ook de reden dat Rusland evacuaties onmogelijk blijft maken? Stel elke burger zou uit Maripoel weg zijn dan vallen er ook een stuk minder burgerdoden daar.
Als overgave vernietiging is, vecht je tot de laatste man.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ondertussen beginnen de Russen toch wel heel erg genocidaal te klinken, bij dat type oorlogen is de verdedigende partij al heel snel bereid om enorme verliezen te leiden. Iets wat Poetin zou moeten weten want dat heeft een vrij grote rol gespeeld in zijn lievelingsobsessie: De Duitse invasie van de Sovjet-Unie.
En wat schieten ze daar mee op?quote:Op donderdag 7 april 2022 22:34 schreef einzeinz het volgende:
Ursula Von der Leyen reist morgen (fysiek) af naar Kiëv om het sanctiepakket tegen Rusland voor te stellen aan Zelensky.
Is dat niet heel gevaarlijk? Als wij deze informatie weten, dan weten de Russen dat toch ook?
Hoe groot is de waarschijnlijkheid dat er net toevallig een bommetje valt? Het zou voor de Russen wel heel symbolisch kunnen zijn om een prominent figuur toevallig uit te schakelen.
De kans is echt astronomisch klein dat de Russen net de plek waar zij ontmoeten weten te raken. Zo nauwkeurig is dat spul van de Russen allemaal niet. Ik weet eigenlijk niet eens of het de Amerikanen überhaupt zou lukken als zij precies zouden weten waar die zijn.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:34 schreef einzeinz het volgende:
Ursula Von der Leyen reist morgen (fysiek) af naar Kiëv om het sanctiepakket tegen Rusland voor te stellen aan Zelensky.
Is dat niet heel gevaarlijk? Als wij deze informatie weten, dan weten de Russen dat toch ook?
Hoe groot is de waarschijnlijkheid dat er net toevallig een bommetje valt?
Ik denk dat het bombarderen niet echt gewaardeerd gaat worden door de EU en wraakaanvallen uitlokt. Oftewel dat gaat de Russen niet helpen met hun doelstellingen.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:34 schreef einzeinz het volgende:
Hoe groot is de waarschijnlijkheid dat er net toevallig een bommetje valt? Het zou voor de Russen wel heel symbolisch kunnen zijn om een prominent figuur toevallig uit te schakelen.
Symbolische actie. Je schiet er ook niets mee op dat je Biden neerknalt maar het is wel een politiek figuur... de president van Amerika.quote:
Verdragen sluiten met de Russen?quote:Op donderdag 7 april 2022 21:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk niet dat dat goed aan komt als ze buitenlandse diplomaten omleggen.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:34 schreef einzeinz het volgende:
De kans dat de Russen dat gaan riskeren is nul. Ze weten volgens mij tamelijk precies hoe ver ze te ver kunnen gaan. En het verifieerbaar en opzettelijk doden van iemand die in opdracht van de EU of NATO werkt maakt dat hun tegenstander niet meer Oekraïne is. Dan zijn ze in oorlog met NATO.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:43 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Symbolische actie. Je schiet er ook niets mee op dat je Biden neerknalt maar het is wel een politiek figuur... de president van Amerika.
Ursula Von der Leyen is de voorzitter van de Europese Commissie, kan dus een mooi doelwit zijn voor Rusland.
Als er een kans is zal Oekraine de Krim echt wel terug willen maar of dat realistisch is valt nog te bezien.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat heb ik anderen hier wel horen zeggen.
En dan? De EU stelt een nieuwe voorzitter aan en de sancties en embargos worden nog veel harder. Von der Leyen is niet onmisbaar en geen essentieel leider. Het enige wat het zal doen is de strijd verhardenquote:Op donderdag 7 april 2022 22:34 schreef einzeinz het volgende:
Ironie oh ironie, The Tank Museumquote:Op donderdag 7 april 2022 22:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Voor wie de achtergrond van het gebruikte armor willen weten. Zeer goede video's
Ze hebben de Poolse regeringsleiders, en de premiers van Slovenië en Tsjechië toch ook niet met bommen bestookt toen ze in Kyiv waren?quote:Op donderdag 7 april 2022 22:43 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Symbolische actie. Je schiet er ook niets mee op dat je Biden neerknalt maar het is wel een politiek figuur... de president van Amerika.
Ursula Von der Leyen is de voorzitter van de Europese Commissie, kan dus een mooi doelwit zijn voor Rusland.
Als ze dat tamelijk precies weten, waarom wisten ze dat 24 februari kennelijk even helemaal niet?quote:Op donderdag 7 april 2022 22:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
De kans dat de Russen dat gaan riskeren is nul. Ze weten volgens mij tamelijk precies hoe ver ze te ver kunnen gaan. En het verifieerbaar en opzettelijk doden van iemand die in opdracht van de EU of NATO werkt maakt dat hun tegenstander niet meer Oekraïne is. Dan zijn ze in oorlog met NATO.
Zijn ze aan het vechten tegen NATO troepen? Nee dus.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Als ze dat tamelijk precies weten, waarom wisten ze dat 24 februari kennelijk even helemaal niet?
Je zal toch moeten of je nou wil of niet. Mensen snappen dat niet.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Verdragen sluiten met de Russen?
En gewoon weer doorgaan alsof er niets is gebeurd ofzo? Sancties weer opheffen want : verdrag ?
Ze zijn aan het vechten tegen NATO-wapens en tegen 8 jaar door NATO-landen getrainde beroepsmilitairenn die tot in het merg van hun botten gemotiveerd zijn te winnen. Ze hebben een lading sancties om de oren gekregen die de klok 50 jaar terugzet. Er is een braindrain van heb ik jou daar aan de gang, waardoor die 50 jaar achteruit gezette klok wel een tijdje stil blijft staan. Maar ze vechten inderdaad niet tegen de NATO.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zijn ze aan het vechten tegen NATO troepen? Nee dus.
Ooit.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je zal toch moeten of je nou wil of niet. Mensen snappen dat niet.
Blijkbaar wisten ze dat juist wel. Poetin weet volgens mij precies hoe ver ie kan gaan. Hij kan denk ik nog wel wat nukes hoog in de lucht laten ontploffen boven Oekraïne zodat er geen schade is maar puur het signaal. Zelfs dan gaat de NAVO niets doen. Bij een chemisch wapen in Oekraïne denk ik ook niet. Hij kan nog wel wat verder gaan.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Als ze dat tamelijk precies weten, waarom wisten ze dat 24 februari kennelijk even helemaal niet?
Dat is allemaal meegenomen in de analyse, anders hadden ze het ook niet gedaan.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ze zijn aan het vechten tegen NATO-wapens en tegen 8 jaar door NATO-landen getrainde beroepsmilitairenn die tot in het merg van hun botten gemotiveerd zijn te winnen. Ze hebben een lading sancties om de oren gekregen die de klok 50 jaar terugzet. Er is een braindrain van heb ik jou daar aan de gang, waardoor die 50 jaar achteruit gezette klok wel een tijdje stil blijft staan. Maar ze vechten inderdaad niet tegen de NATO.
En dan stel je dat ze dus tamelijk goed wisten tot hoever ze konden gaan.
Briljant opgemerkt. Hoedje af hoor.
Ah, dus Rob de Wijk vindt ook dat sommige sancties niet averechts werken?quote:Op donderdag 7 april 2022 23:36 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens Rob de Wijk werken sommige sancties averechts en hebben ze er helemaal niet zo veel last van.
OK, en welke sancties zijn dat volgens hem? Averechts, zelfs, daar zou ik dan wel een voorbeeld van willen horen.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:36 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens Rob de Wijk werken sommige sancties averechts en hebben ze er helemaal niet zo veel last van.
Ik denk dat je « ze » in minimaal 3 groepen moet verdelen: Kremlin, rijkaards, Poetins vriendjes die nog niet verdwenen zijn (waar is visvriend Sergei toch) hebben er nog niet zoveel hinder van, al kunnen ze niet meer naar hun bootjes en paleisjes.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:36 schreef Discombobulate het volgende:
Als dit NATO lidmaatschap nog het enige is, kan Oekraïne daar mogelijk wel mee leven.quote:bron: errr.theee.com 07apr22 20u25
Moscow hopes the Russian military operation in Ukraine might end in the near future, possibly “in the coming days,” Kremlin spokesman Dmitry Peskov told Sky News on Thursday. Either the Russian troops will end it by reaching their military goals or Moscow and Kiev will reach an agreement through negotiations, he added.
.....
Russia has now demanded that Ukraine officially declare itself a neutral country that will never join the US-led NATO military bloc. Kiev insists the Russian offensive was completely unprovoked and has denied claims it was planning to retake the two rebel regions by force.
Tuurlijk. Diezelfde analyse op basis waarvan de soldaten met (over datum) voedselpakketten voor vier dagen, zondagse uniformen en muziekinstrumenten het land introkken voor de overwinningsmars op 1 maart. Ja, dat was me de analyse wel, die haalt de boeken. En films.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is allemaal meegenomen in de analyse, anders hadden ze het ook niet gedaan.
Alleen: hoe waardevol is een verdrag waar Poetins handtekening onder staat?quote:Op donderdag 7 april 2022 23:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als dit NATO lidmaatschap nog het enige is, kan Oekraïne daar mogelijk wel mee leven.
Puntje is nog wel dat er zoiets is als Donbas (met de regio's Donetsk and Lugansk en natuurlijk - formeel gezien - de Krim. Deze regio zal iedereen inmiddels wel hebben opgegeven.
Voorts kan eea imo alleen tot overeenstemming worden gekomen indien de burgers die daar overgaan dit middels een referendum - wat allereerst vrede en rust vereist - hun akkoord geven. Maar goed de regering kan toezeggen totdat een referendum is gehouden, zij sws geen lid zullen worden van de NATO en de regio's toestaat om onder lokaal bestuur te functioneren.
Saillant is dat lidmaatschap van de EU, dat ook in de grondwet van Oekraïne staat, dus mogelijk lijkt.
Er komt voorlopig geen vrede. Poetin heeft al meerdere keren zijn woord gebroken, zijn handtekening is dus niets waard.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als dit NATO lidmaatschap nog het enige is, kan Oekraïne daar mogelijk wel mee leven.
Puntje is nog wel dat er zoiets is als Donbas (met de regio's Donetsk and Lugansk en natuurlijk - formeel gezien - de Krim. Deze regio zal iedereen inmiddels wel hebben opgegeven.
Voorts kan eea imo alleen tot overeenstemming worden gekomen indien de burgers die daar overgaan dit middels een referendum - wat allereerst vrede en rust vereist - hun akkoord geven. Maar goed de regering kan toezeggen totdat een referendum is gehouden, zij sws geen lid zullen worden van de NATO en de regio's toestaat om onder lokaal bestuur te functioneren.
Saillant is dat lidmaatschap van de EU, dat ook in de grondwet van Oekraïne staat, dus mogelijk lijkt.
Enorm charismatische vent, die me daarnaast ook oprecht aardig en vriendelijk lijkt.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:21 schreef Perox het volgende:
Interview met Obama over Putin, Oekraïne en de uitdagingen voor het westen.
Ik vind Obama altijd een goede spreker, maar zonder script en vanuit het hoofd/hart is hij eigenlijk nog beter. Hij is voor mij nog steeds een baken van de vrije wereld.
Wat? Hij stelt een vraag, volgens mij.quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Weer zo’n boekhouders hoofd die het wel ff weet.
Volgens hem hadden ze een lijst.quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat? Hij stelt een vraag, volgens mij.
Give "peace" a chance......quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Alleen: hoe waardevol is een verdrag waar Poetins handtekening onder staat?
(Mijn idee: toiletpapier, die man is niet te vertrouwen).
Ik denk ook dat veel afhangt van wat er wordt aangetroffen in o.a. Mariupol. En ik denk dat ze ook de ontvoerde burgers terugwillen.
Jij bent serieus niet goed in je bovenkamer!quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Give "peace" a chance......![]()
Kern lijkt vooral geen NATO lidmaatschap en autonomie/afsplitsing regio's. Totdat er een referendum is gehouden in het land, kan Oekraïne toezeggen tot dat moment dan (in afwachting van) daarmee in te stemmen.
Dat van die ontvoerde burgers kan ik (serieus) moeilijk beoordelen en schaar ik vooralsnog on het kopje van de vele misdaden. Zelf zie ik geen functie om mensen te ontvoeren, waartoe & waarom ? Wel dat mensen gedwongen zijn om te "verhuizen" om streken te ontvolken van tegenstanders.
Dat van kapotgeschoten Mariupol en "schade" afhandeling van al het aangedane leed moet dan aan de tafel worden uitgeknokt. De kans dat dit ooit tot een bevredigende oplossing komt, zal erg klein zijn.
Ik kijk dan ookw aarmee hoe krom ook, het Kremlin regime dingen kan uitleggen als gewonnen en verkregen, Begin Mei moet er, gezien status in Rusland wel, iets zichtbaar zijn dat kan worden geshowd op de parade.
1) Nazis zg verdelgd in Bucha & Mariupol
2) Oekraïne (nu) geen lid van NATO
3) Voorlopig erkenning van zelfstandig bestuur in Donetsk, Luhansk en de Krim regio.
Vervolgens weer de Minsk2014 scheidslijn waar partijen zich ontwapenen.
Als het nooit om de NAVO ging, waar dan wel om? En wie zijn "we"?quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:44 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Jij bent serieus niet goed in je bovenkamer!
Het ging nooit om NAVO dus dan kan neutraliteit ook niet de oplossing zijn.
Bovendien is het aan Rusland om zijn leger terug te trekken, het is namelijk niet Oekraïne dat deze oorlog gestart is maar wel zijn land moet verdedigen.
Onmogelijk dat het gaat normaliseren na de moordpartijen en steden platgooien, dat moeten we ook niet willen belonen door die gek in het kremlin zijn zin te geven als het gaat om Luhansk en Donetsk.
Ga je mij nu persoonlijk aanvallen ? Niet doen aub, zeg dan dat je het niet eens ben.quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:44 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Jij bent serieus niet goed in je bovenkamer!
Het ging nooit om NAVO dus dan kan neutraliteit ook niet de oplossing zijn.
Bovendien is het aan Rusland om zijn leger terug te trekken, het is namelijk niet Oekraïne dat deze oorlog gestart is maar wel zijn land moet verdedigen.
Onmogelijk dat het gaat normaliseren na de moordpartijen en steden platgooien, dat moeten we ook niet willen belonen door die gek in het kremlin zijn zin te geven als het gaat om Luhansk en Donetsk.
Oekraine heeft grote tot op heden nagenoeg onaangeraakte olie en gasvoorraden. In de zwarte zee onder de Krim en in de grond, West en Oost.quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als het nooit om de NAVO ging, waar dan wel om? En wie zijn "we"?
Om Oekraine in te lijven bij Rusland. Moeilijker dan dat is het niet. We in deze context zal het Westen zijn, vermoed ik. Iets waar Oekraine bij wil horen, geloof ik.quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als het nooit om de NAVO ging, waar dan wel om? En wie zijn "we"?
Nee die rust gaat er dan niet komen want Rusland kan zo weer Oekraïne binnen vallen wanneer het wil en dan het volgende deel zogenaamd onafhankelijk verklaren.quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ga je mij nu persoonlijk aanvallen ? Niet doen aub, zeg dan dat je het niet eens ben.
Ik leg uit en stel mij voor hoe een "aanpak" qua beeldvorming kan werken om tot rust te kunnen komen.
Dat 'onmogelijk' normaliseren zal niet gelijk zijn maar op termijn zeker haalbaar. Anders hebben we allemaal wel een historische reden om elkaar de hersens in te blijven slaan.
Verder hoop ik dat vechtbazen 's een keer stoppen met kortzichtig denken in termen van "winnen, verliezen, (on)gelijk, wraak, eer" ipv over die muren van onwil te kijken hoe het voor iedereen leefbaarder te houden.
Zelfs als dat voor onmogelijk wordt gehouden, is het de enige manier.
Ik voelde niet eens behoefte om dat te beantwoorden want dat weet die gast echt wel.quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Om Oekraine in te lijven bij Rusland. Moeilijker dan dat is het niet.
Ik neem de moeite wel voor jequote:Op vrijdag 8 april 2022 01:06 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik voelde niet eens behoefte om dat te beantwoorden want dat weet die gast echt wel.
Het is vooral dankzij de Chinezen dat de Zuid-Koreanen niet het hele land hebben veroverd. Maar het punt is dat een verloren oorlog (of wat voor andere ramp) niet noodzakelijk de val van een regime hoeft te trigeren. Dat kan, zoals in Argentinië in '83, maar als een dictator maar bereid is en in staat is om de repressie flink op te voeren kan die nog aardig lang aan de macht blijven.quote:
Ik vrees ook, als idd vaker gezegd, dat grondstoffeneconomie en toegang havens, de werkelijk grondreden is om als plan de oostelijke flank van (de Djnepr rivier) Oekraïne in te willen pikken. Met een beeld(ig)woordspelletje kan dat gevoegelijk onder het referendum tapijt worden opgeborgen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oekraine heeft grote tot op heden nagenoeg onaangeraakte olie en gasvoorraden. In de zwarte zee onder de Krim en in de grond, West en Oost.
Rusland's economie drijft op gasverkoop en een oekraine wat westers-gezind is zou per direct een failliet betekenen voor Rusland. Dit is puur economisch eigenbelang.
Wellicht, ik sluit het niet uit. Oorlogen als deze beginnen vrijwel altijd vanuit een economisch eigenbelang, of het behouden van macht/invloed op het wereldtoneel. Ik zie alleen niet dat dit per direct een failliet voor Rusland zou betekenen, aangezien er net voor 10 miljard Euro een gloednieuwe gaspijplijn tussen Rusland en Duitsland is aangelegd en Oekraïne uitstekend betaald krijgt voor de transitfees voor de gasleveringen over land vanuit Rusland. Voordat je de installaties en infrastructuur in Oekraïne op orde hebt om de leveringen vanuit Rusland te vervangen door eigen gas- en oliewinning, ben je (neem ik aan) wel wat jaren verder.quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oekraine heeft grote tot op heden nagenoeg onaangeraakte olie en gasvoorraden. In de zwarte zee onder de Krim en in de grond, West en Oost.
Rusland's economie drijft op gasverkoop en een oekraine wat westers-gezind is zou per direct een failliet betekenen voor Rusland. Dit is puur economisch eigenbelang.
Rusland wat van 140 miljoen naar ruim 180 miljoen inwoners gaat en zijn invloed uitbreid richting zowel West and Oost door inname van Oekraine is ook meer dan genoeg reden voor Poetin, lijkt mij.quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wellicht, ik sluit het niet uit. Oorlogen als deze beginnen vrijwel altijd vanuit een economisch eigenbelang, of het behouden van macht/invloed op het wereldtoneel. Ik zie alleen niet dat dit per direct een failliet voor Rusland zou betekenen, aangezien er net voor 10 miljard Euro een gloednieuwe gaspijplijn tussen Rusland en Duitsland is aangelegd en Oekraïne uitstekend betaald krijgt voor de transitfees voor de gasleveringen over land vanuit Rusland. Voordat je de installaties en infrastructuur in Oekraïne op orde hebt om de leveringen vanuit Rusland te vervangen door eigen gas- en oliewinning, ben je (neem ik aan) wel wat jaren verder.
Waar is nu exact gezegd dat Rusland Oekraïne wil inlijven? En daarnaast: als Oekraïne een vredesverdrag wil sluiten met Rusland waarbij ze die genoemde gebieden opgeven (want daar ging het om in die post), moeten "we" als westen dat "niet willen"? Het is toch een soeverein land dat zijn eigen beslissingen mag nemen, zoals hier vaak wordt benadrukt?quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Om Oekraine in te lijven bij Rusland. Moeilijker dan dat is het niet. We in deze context zal het Westen zijn, vermoed ik. Iets waar Oekraine bij wil horen, geloof ik.
Als invloed een bepalende factor is waarom kan het dan niet (ook) het geval zijn dat Rusland Oekraïne in ieder geval of op zijn minst niet bij de EU/NATO wil? Dat lijkt mij uitgangspunt nummer één. Een giga-land als Oekraïne daadwerkelijk willen inlijven als primaire doelstelling zou zeer dubieus zijn vanuit strategisch oogpunt gezien de kosten versus de onwaarschijnlijkheid van het behalen van dit doel.quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:15 schreef Tijger_m het volgende:
ijn invloed uitbreid richting zowel West and Oost door inname van Oekraine
Dit inderdaad, het zou niets anders dan een overgave zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:21 schreef Tocadisco het volgende:
Nou kan je er wel over discussiëren in wat voor mate het een eigen vrije beslissing is als die met het spreekwoordelijke geweer tegen het hoofd genomen moet worden.
Richting west en oost? Gas en olie heeft Rusland geen gebrek aan?quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rusland wat van 140 miljoen naar ruim 180 miljoen inwoners gaat en zijn invloed uitbreid richting zowel West and Oost door inname van Oekraine is ook meer dan genoeg reden voor Poetin, lijkt mij.
Gas en olie heeft Rusland sowieso geen gebrek aan.
Klopt en dan is het van belang dat je dat als status quo kan handhaven. Momenteel worden mensen afgeslacht, vluchten om zich een veiliger heenkomen te vinden en zullen - denk ik - weinig op hebben met die belangrijke waarden.quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:04 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee die rust gaat er dan niet komen want Rusland kan zo weer Oekraïne binnen vallen wanneer het wil en dan het volgende deel zogenaamd onafhankelijk verklaren.
Het houdt pas op wanneer putin ofwel verslagen is, hij en met hem de helft van rusland is blijkbaar zo bloeddorstig.
Het gaat hier niet om winnen of verliezen of wraak/eer van een persoon, het gaat juist om de soevereiniteit en zelfbeschikking van een land.
Tja, dat kan. Wat zou de conclusie dan zijn?quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:21 schreef Tocadisco het volgende:
Nou kan je er wel over discussiëren in wat voor mate het een eigen vrije beslissing is als die met het spreekwoordelijke geweer tegen het hoofd genomen moet worden.
Ik ben bang dat er pas een vredesverdrag kan worden getekend (geen staakt-het-vuren) als Poetin weg is.quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:04 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee die rust gaat er dan niet komen want Rusland kan zo weer Oekraïne binnen vallen wanneer het wil en dan het volgende deel zogenaamd onafhankelijk verklaren.
Het houdt pas op wanneer putin ofwel verslagen is, hij en met hem de helft van rusland is blijkbaar zo bloeddorstig.
Het gaat hier niet om winnen of verliezen of wraak/eer van een persoon, het gaat juist om de soevereiniteit en zelfbeschikking van een land.
Lijkt mij niet wijs om in je regio zeg de helft dwz 20 miljoen verzetsstrijders (sws in dop), erbij te krijgen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rusland wat van 140 miljoen naar ruim 180 miljoen inwoners gaat en zijn invloed uitbreid richting zowel West and Oost door inname van Oekraine is ook meer dan genoeg reden voor Poetin, lijkt mij.
Gas en olie heeft Rusland sowieso geen gebrek aan.
Iemand na poetin zal uit dezelfde kring komen en dus blijft de wind uit de zelfde hoek waaien.quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Klopt en dan is het van belang dat je dat als status quo kan handhaven. Momenteel worden mensen afgeslacht en vluchten om zich een heenkomen te vinden en zullen - denk ik - weinig op hebben met die belangrijker waarden.
Zsm moeten de wapens neergelegd worden zodat burgers men weer kunnen ademhalen en hopen op een (her)opbouw van hun leven.
Putin is en wordt nu zeker nog niet verslagen maar wie weet zit er over een (half) jaar of twee of vijf; iemand anders en waait er een andere wind. Tot die tijd moet je narcisten isoleren en het idee geven dat ze - keizer zonder kleren - hun doelen hebben bereikt, Putin zelf is overduidelijk ideologisch, de kliek om hem heen lijkt vooral economisch gedreven.
De bloeddorstigheid zit bij een (erg) klein groepje die idd Rusland zien als hun persoonlijk eigendom en loeren naar rijkdommen elders. Het loeren en vergaren als vermaak, zal die groep economen inmiddels wel vergaan zijn. Zonder fondsen is het ook snel gedaan met idealisten.
Niet alleen Putin. Ik vrees dat die paranoide mentaliteit van hem een vast onderdeel is van de gehele (politieke) bovenlaag. De dingen die nu in Rusland tijdens talkshows op TV door 'experts' worden gezegd zijn gewoon Dritte Reich newspeakquote:Op vrijdag 8 april 2022 01:26 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Ik ben bang dat er pas een vredesverdrag kan worden getekend (geen staakt-het-vuren) als Poetin weg is.
Waarom dacht je in het begin dat die steun er niet was?quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:33 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Iemand na poetin zal uit dezelfde kring komen en dus blijft de wind uit de zelfde hoek waaien.
De russen waar ik contact mee heb spreken juist van een behoorlijk grote support voor de oorlog tegen Oekraïne, dat is geen klein groepje.
In beginsel dacht ik ook dat die steun er niet was en men zich dus massaal tegen het kremlin zouden keren maar dat hoeven we niet te verwachten.
Is wel veruit het makkelijkste voor de volgende dictator om gewoon aan te haken op de al aanwezige haatbubbel.quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niet alleen Putin. Ik vrees dat die paranoide mentaliteit van hem een vast onderdeel is van de gehele (politieke) bovenlaag. De dingen die nu in Rusland tijdens talkshows op TV door 'experts' worden gezegd zijn gewoon Dritte Reich newspeak
Vanwege de verwevenheid, families met leden in beide landen maar die relatie kan blijkbaar makkelijk kapot.quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waarom dacht je in het begin dat die steun er niet was?
Interessant en ik bemerk juist een kanteling omdat de "speciale operaties" zaken(lui) gaan belemmeren.quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:33 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Iemand na poetin zal uit dezelfde kring komen en dus blijft de wind uit de zelfde hoek waaien.
De russen waar ik contact mee heb spreken juist van een behoorlijk grote support voor de oorlog tegen Oekraïne, dat is geen klein groepje.
In beginsel dacht ik ook dat die steun er niet was en men zich dus massaal tegen het kremlin zouden keren maar dat hoeven we niet te verwachten.
Ik snap je punt wel. Voor de 'gewone burger' komt dit zeker voor. Ook ik ken Russen die in die situatie zitten zoals jij schetst en voor hen is het pijnlijk. Als je echter een kanttekening plaatst bij jouw argument: als die verwevenheid en relatie zo sterk is, waarom wil Oekraïne (als je even generaliseert) zich dan zo nadrukkelijk van Rusland losmaken en hechtere banden met het westen hebben?quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:43 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Vanwege de verwevenheid, families met leden in beide landen maar die relatie kan blijkbaar makkelijk kapot.
Ja dat is waar, paspoort word ingenomen en je kunt nergens meer heen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Interessant en ik bemerk juist een kanteling omdat de "speciale operaties" zaken(lui) gaan belemmeren.
Probleem is dat wat gewone Russen vinden, daar er niet veel toedoet en ook wij weten hoe je een beeld neerzet om wat faliekant fout is als Heilig te presenteren. Vraag is ook of een dat (nog) mogen/durven/willen/gaan toegeven. Iemand kan het stoer wegwuiven maar 15 jaar krijgen voor verkeerde woorden, laat staan andere restricties ondergaan bij dwarsliggen, is een serieuze bedreiging van je leven. Ik zou daar dan ook zeggen dat ik Putin steun.
Heb je helaas gelijk in. Criticasters van deze invasie - alsof die er nog zouden zijnquote:Op vrijdag 8 april 2022 01:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is wel veruit het makkelijkste voor de volgende dictator om gewoon aan te haken op de al aanwezige haatbubbel.
Dat losmaken is/was naar mijn mening niet aan de orde, dat ze handel willen met het westen en dus ook hechtere banden hoeft niet te betekenen dat ze zich afkeren van Rusland.quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel. Voor de 'gewone burger' komt dit zeker voor. Ook ik ken Russen die in die situatie zitten zoals jij schetst en voor hen is het pijnlijk. Als je echter een kanttekening plaatst bij jouw argument: als die verwevenheid en relatie zo sterk is, waarom wil Oekraïne (als je even generaliseert) zich dan zo nadrukkelijk van Rusland losmaken en hechtere banden met het westen hebben?
Omdat men ook in Oekraïne ziet dat Rusland een moeras van corruptie en anti-democratie is. Nu heeft Oekraïne zelf ook zat problemen op dat gebied, maar men wilt er in ieder geval wel van af.quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel. Voor de 'gewone burger' komt dit zeker voor. Ook ik ken Russen die in die situatie zitten zoals jij schetst en voor hen is het pijnlijk. Als je echter een kanttekening plaatst bij jouw argument: als die verwevenheid en relatie zo sterk is, waarom wil Oekraïne (als je even generaliseert) zich dan zo nadrukkelijk van Rusland losmaken en hechtere banden met het westen hebben?
Ze kunnen inderdaad met beide goede betrekkingen hebben als het gaat om handel en economische groei. Dat was tot voor kort ook het geval, bijna dertig jaar lang.quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:58 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat losmaken is/was naar mijn mening niet aan de orde, dat ze handel willen met het westen en dus ook hechtere banden hoeft niet te betekenen dat ze zich afkeren van Rusland.
Oekraïne kan natuurlijk met beide goede betrekkingen hebben als het gaat om handel en economische groei.
Het is juist Rusland die Oekraïne de zelfbeschikking ontneemt.
Is ook niet zo raar als je kijkt naar hoe Rusland zich gedraagt de afgelopen pakweg 20 jaar.quote:Op vrijdag 8 april 2022 02:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ze kunnen inderdaad met beide goede betrekkingen hebben als het gaat om handel en economische groei. Dat was tot voor kort ook het geval, bijna dertig jaar lang.
Er is echter wel de behoefte om zich bij de NAVO te voegen, een machtsblok dat de opponent was/is van de Sovjet-Unie/Rusland.
Hoelang was dat al gaande? was volgens mij in 2008 tegen toetreding van Oekraïne en Georgie gestemd en sindsdien weinig, daarom klopt dat verhaal niet.quote:Op vrijdag 8 april 2022 02:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ze kunnen inderdaad met beide goede betrekkingen hebben als het gaat om handel en economische groei. Dat was tot voor kort ook het geval, bijna dertig jaar lang.
Er is echter wel de behoefte om zich bij de NAVO te voegen, een machtsblok dat de opponent was/is van de Sovjet-Unie/Rusland.
Welk verhaal klopt niet?quote:Op vrijdag 8 april 2022 02:12 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hoelang was dat al gaande? was volgens mij in 2008 tegen toetreding van Oekraïne en Georgie gestemd en sindsdien weinig, daarom klopt dat verhaal niet.
Hoe gedragen ze zich dan de afgelopen pakweg 20 jaar?quote:Op vrijdag 8 april 2022 02:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Is ook niet zo raar als je kijkt naar hoe Rusland zich gedraagt de afgelopen pakweg 20 jaar.
Er waren genoeg offensieve NAVO-acties de afgelopen jaren. Het ging om jouw punt dat je niet had gedacht dat Russen de oorlog zouden steunen vanwege de verwevenheid en families met leden in beide landen. Nogmaals: als die zo sterk is, waarom zou je je dan willen aansluiten bij een militair verbond dat de historische opponent is van Rusland?quote:Op vrijdag 8 april 2022 02:15 schreef bedachtzaam het volgende:
Verder, al zou Oekraïne toegetreden zijn, NAVO is defensief, Rusland hoeft echt niet bang te zijn voor een aanval.
Ze hadden dan echter niet zo even kunnen gaan moorden in Oekraïne en steden plat gooien/land inpikken zoals ze in de afgelopen jaren gedaan hebben.
Als een onbetrouwbaar corrupt moeras dat loopt te rotzooien in andere voormalige USSR landen om de aandacht af te leiden van het feit dat een kleine bovenlaag het land leeg rooft en democratie en vrijheid al die tijd met een kaasschaaf af loopt te snijden.quote:Op vrijdag 8 april 2022 02:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hoe gedragen ze zich dan de afgelopen pakweg 20 jaar?
Nato is geen historisch opponent van Rusland, Nato wàs een historisch opponent van de USSR. Die bestaat niet meer, en een paar megalomane boomers in het Kremlin hebben daar wat moeite mee.quote:Op vrijdag 8 april 2022 02:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er waren genoeg offensieve NAVO-acties de afgelopen jaren. Het ging om jouw punt dat je niet had gedacht dat Russen de oorlog zouden steunen vanwege de verwevenheid en families met leden in beide landen. Nogmaals: als die zo sterk is, waarom zou je je dan willen aansluiten bij een militair verbond dat de historische opponent is van Rusland?
Dat is een reden om bij de NAVO te willen, een mitair verbond?quote:Op vrijdag 8 april 2022 02:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als een onbetrouwbaar corrupt moeras dat loopt te rotzooien in andere voormalige USSR landen om de aandacht af te leiden van het feit dat een kleine bovenlaag het land leeg rooft en democratie en vrijheid al die tijd met een kaasschaaf af loopt te snijden.
Tuurlijk. Denk je dat Rusland zich ook bij de NAVO kan voegen?quote:Op vrijdag 8 april 2022 02:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nato is geen historisch opponent van Rusland, Nato wàs een historisch opponent van de USSR. Die bestaat niet meer, en een paar megalomane boomers in het Kremlin hebben daar wat moeite mee.
Ja. Want iedereen met een klein beetje inzicht kon zien dat het gezeik in Tjetsjenie, Georgie en andere landen zich zou gaan herhalen in Oekraïne. Wil jij geen bescherming van vrienden tegen een veel sterkere school bully waarvan je weet dat op een dag hij je in elkaar gaat slaan?quote:Op vrijdag 8 april 2022 02:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is een reden om bij de NAVO te willen, een mitair verbond?
Als die hele corrupte shitshow daar verdwijnt, met misschien 3 generaties. Rusland heeft bewezen notoir onbetrouwbaar te zijn. Dus laat ze maar wat vertrouwen opbouwen. Tot dan mogen ze behandeld worden als Noord Korea wat mij betreft.quote:Op vrijdag 8 april 2022 02:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tuurlijk. Denk je dat Rusland zich ook bij de NAVO kan voegen?
Tja, al vaker aangegeven hier, maar: hoe verschilt dat met westerse buitenlandse inmenging? Als die "vrienden" die "bescherming" bieden zich van soortgelijke praktijken bedienen, wat maakt hen dan beter?quote:Op vrijdag 8 april 2022 02:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja. Want iedereen met een klein beetje inzicht kon zien dat het gezeik in Tjetsjenie, Georgie en andere landen zich zou gaan herhalen in Oekraïne. Wil jij geen bescherming van vrienden tegen een veel sterkere school bully waarvan je weet dat op een dag hij je in elkaar gaat slaan?
Om te beginnen heeft Nato geen artificiele 'onafhankelijkheidsstrijd' geinitieerd in Oekraïne. En ze begaan daar ook geen oorlogsmisdaden. En wanneer is Nato een ander Nato land binnen gevallen?quote:Op vrijdag 8 april 2022 02:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, al vaker aangegeven hier, maar: hoe verschilt dat met westerse buitenlandse inmenging? Als die "vrienden" die "bescherming" bieden zich van soortgelijke praktijken bedienen, wat maakt hen dan beter?
Kan me geen betere reden voorstellen eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 8 april 2022 02:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het is een militair verbond, op de eerste en laatste plaats. Waarom zou je er volgens jou lid van worden?quote:Op vrijdag 8 april 2022 02:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Daar werd zo rond 2000 wel over gepraat ja.quote:Op vrijdag 8 april 2022 02:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tuurlijk. Denk je dat Rusland zich ook bij de NAVO kan voegen?
De oplossing voor Oekraine is dan ook heel eenvoudig. Doorvechten, doorvechten en doorvechten. Wij moeten daarbij vooral zorgen dat we steeds iets zwaarder en geavanceerder wapens leveren en wellicht ook zaken gaan overwegen als zelf deelnemen aan de drone-oorlog. Dat kunnen we namelijk altijd glashard blijven ontkennen, dus er is geen probleem.quote:Op vrijdag 8 april 2022 02:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als die hele corrupte shitshow daar verdwijnt, met misschien 3 generaties. Rusland heeft bewezen notoir onbetrouwbaar te zijn. Dus laat ze maar wat vertrouwen opbouwen. Tot dan mogen ze behandeld worden als Noord Korea wat mij betreft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |