abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2022 @ 14:41:14 #1
489794 Poem_
Brightness of Loss
  donderdag 7 april 2022 @ 14:45:34 #2
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204359494
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Fijn dat je het met me eens bent.

Want de duitsers geven er inderdaad dus maar de voorkeur aan om lekker hun ding te doen, en zich maar niet al te veel gelegen te laten aan uitgemoorde dorpen.
Het is niet alsof haar afwezigheid het resultaat van die meeting zal beïnvloeden, ze wordt vervangen door de Duitse ambassadeur bij de NAVO.
are we infinite or am I alone
  donderdag 7 april 2022 @ 14:45:53 #3
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204359497
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:40 schreef Poem_ het volgende:

Je zou een punt hebben als Duitsland in het algemeen nogal terughoudend is met optreden en zich vrij ongeroerd toont.
Hoe omschrijf je via een video vergadering Zelensky maar laten wachten omdat we in de bundestag eerste even een rondje jarigen feliciteren moeten doen?

Hoe omschrijf je als president van duitsland doodleuk de ambasadeur van Oekraïne uitnodigen voor een russische cultureel evenement, waar de ambasadeur terecht redelijk van over de zeik ging?

Afijn, ik ga er stiekem vanuit dat jij ook wel weet dit ik niet de enige ben die zich mateloos stoort aan hun vrij en blije toondoofheid.
  donderdag 7 april 2022 @ 14:48:47 #4
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204359525
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hoe omschrijf je via een video vergadering Zelensky maar laten wachten omdat we in de bundestag eerste even een rondje jarigen feliciteren moeten doen?

Hoe omschrijf je als president van duitsland doodleuk de ambasadeur van Oekraïne uitnodigen voor een russische cultureel evenement, waar de ambasadeur terecht redelijk van over de zeik ging?

Afijn, ik ga er stiekem vanuit dat jij ook wel weet dit ik niet de enige ben die zich mateloos stoort aan hun vrij en blije toondoofheid.
Mja, jij beleeft zaken wat anders dan ik, kennelijk. Als jij afwezig bent op een belangrijke vergadering wil dat ook niet zeggen dat de inhoud daarvan niet meer bij je terecht komt, je inbreng ook niet besproken kan worden en als er belangrijke beslissingen genomen worden je daar alsnog in mee kunt gaan. Zoals ook hier.

De hele houding van Duitsland ophangen aan het niet aanwezig zijn bij een vergadering en nog een ander ongelukkig voorval is wel iets te gortig.
  donderdag 7 april 2022 @ 14:49:30 #5
6484 ExTec
pi_204359533
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:45 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Het is niet alsof haar afwezigheid het resultaat van die meeting zal beïnvloeden, ze wordt vervangen door de Duitse ambassadeur bij de NAVO.
Klopt, we hebben het helemaal over optics.

En de keuze van welk beeld duitsland wil projecteren, mbt hoe serieus ze het nemen, ligt helemaal bij hun.

Maar neem mij, en anderen, niet kwalijk dat we dit beeld interpreteren als: het boeit ze allemaal niet zo.
pi_204359613
quote:

[..]
Ik heb even gegoogled of ik daar iets over kon vinden, maar ben niks tegen gekomen. Heb je wellicht een linkje?

quote:
Dat blijkt net iets anders te zijn gelopen dan hoe je het hier schrijft; in Schloss Bellevue schijnt een concert voor de vrede :') georganiseerd te zijn geweest waarbij o.a. Poolse, Russische en Oekraïnse musici opgetreden hebben. De Oekraïnse ambassadeur heeft zijn neus blijkbaar vol van alles wat Russisch is, dus die had niet zo'n zin in een concert waarbij o.a. een Russische pianist (overigens een Poetin tegenstander die al jaren niet meer in Rusland woont) zou spelen. Daarom heeft 'ie de uitnodiging afgeslagen.

quote:
De huidige Duitse regering heeft de erfenis van 16 jaar Merkel in de schoot geworpen gekregen en mag de rotzooi die mevrouw veroorzaakt heeft nu opruimen, ga d'r maar aan staan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204359671
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:58 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik heb even gegoogled of ik daar iets over kon vinden, maar ben niks tegen gekomen. Heb je wellicht een linkje?
[..]
Dat blijkt net iets anders te zijn gelopen dan hoe je het hier schrijft; in Schloss Bellevue schijnt een concert voor de vrede :') georganiseerd te zijn geweest waarbij o.a. Poolse, Russische en Oekraïnse musici opgetreden hebben. De Oekraïnse ambassadeur heeft zijn neus blijkbaar vol van alles wat Russisch is, dus die had niet zo'n zin in een concert waarbij o.a. een Russische pianist (overigens een Poetin tegenstander die al jaren niet meer in Rusland woont) zou spelen. Daarom heeft 'ie de uitnodiging afgeslagen.
[..]
De huidige Duitse regering heeft de erfenis van 16 jaar Merkel in de schoot geworpen gekregen en mag de rotzooi die mevrouw veroorzaakt heeft nu opruimen, ga d'r maar aan staan.
Er ligt ook nog en klein gaspijpje te wachten op opening.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 7 april 2022 @ 15:05:59 #8
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204359674
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Klopt, we hebben het helemaal over optics.

En de keuze van welk beeld duitsland wil projecteren, mbt hoe serieus ze het nemen, ligt helemaal bij hun.

Maar neem mij, en anderen, niet kwalijk dat we dit beeld interpreteren als: het boeit ze allemaal niet zo.
De stemming in het Duitse parlement ging over vaccinatieplicht, Duitsland heeft momenteel 277 covid doden per dag.
pi_204359688
quote:

[..]

:')
pi_204359696
FINLAND IS PREPARING TO APPLY FOR NATO

https://www.iltalehti.fi/(...)a6-8f9d-6ceadb8ce405

[ Bericht 5% gewijzigd door ikheetmartijn op 07-04-2022 15:12:05 (joins = preparing to join) ]
pi_204359738
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:08 schreef ikheetmartijn het volgende:

Google translate:

Finland is preparing to apply for NATO membership with an additional registration issued by TP-Utva
The additional entry is brief and only states that the state leadership has decided to apply for NATO membership.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:16:54 #12
6484 ExTec
pi_204359755
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
Maar dat is inhoudelijk, daar heb ik nog wel begrip voor.

Voor een spectaculaire aaneenschakeling van blunders die laten zien hoe toondoof je bent, niet. Ook al hebben we het idd louter over optics.
pi_204359765
quote:

Sluit Zweden aan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 7 april 2022 @ 15:20:19 #14
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204359789
quote:

Tot de Russische inval in Oekraine was er nooit een Finse meerderheid voor NAVO lidmaatschap. Vraag me af hoe duurzaam de huidige steun ervoor is.
pi_204359802
Tsja het is nu wel het beste moment om lid te worden van de NAVO voor Finland. Rusland heeft immers zijn handen vol aan Oekraïne.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:22:42 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204359814
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Sluit Zweden aan?
Denk ut nie.
Want Zweden.
Die hebben altijd goed geboerd met hun neutraliteit. Zwitserland idem. Finland is "gedwongen" neutraal.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204359820
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Titel van dat Bloomberg artikel:
[..]
Artikel is van gisteren.

Dat volk moet zich echt, diep, diep schamen.
Dat hij dat gisteren zei, wilt niet zeggen dat hij dat volgende week nog zegt.

Maar dat Duitsland niet op komt dagen om over het gebeuren in Bucha te debatteren is ook triest, en dat ze de optie tot openhouden kernenergie niet eens willen overwegen (totnutoe) is gewoon te rigide. En ik ben geen fan van kernenergie.
pi_204359829
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Tot de Russische inval in Oekraine was er nooit een Finse meerderheid voor NAVO lidmaatschap. Vraag me af hoe duurzaam de huidige steun ervoor is.
Volgens mij best breed gedragen door de Finse bevolking. Begrijpelijk ook wel..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 7 april 2022 @ 15:23:55 #19
6484 ExTec
pi_204359832
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Anderzijds heb je geen reden om je lidmaatschap op te zeggen als je er eenmaal in zit. Alleen frankrijk heeft dat een keer gedaan, voor politiek theatrale redenen.
pi_204359834
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:05 schreef halfway het volgende:

[..]
Er ligt ook nog en klein gaspijpje te wachten op opening.
Die zie ik nooit meer in gebruik genomen worden eerlijk gezegd, totale kapitaalvernietiging... Ondanks dat Merkel indertijd zelfs uit eigen partij kritiek kreeg op de afhankelijkheid van Rusland die deze gaspijp zou gaan veroorzaken heeft mevrouw toch haar zin doorgedramd om de "Energiewende" maar voor elkaar te krijgen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:27:08 #21
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204359863
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:21 schreef Alpha0 het volgende:
Tsja het is nu wel het beste moment om lid te worden van de NAVO voor Finland. Rusland heeft immers zijn handen vol aan Oekraïne.
Mwa, het is eerder het beste moment omdat Finland nu geen economische sancties van Rusland te vrezen heeft: de EU sancties hebben dat effect reeds.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:28:28 #22
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204359879
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik had het over de steun bij de bevolking (wat trouwens een voorwaarde is voor NAVO lidmaatschap).
  donderdag 7 april 2022 @ 15:29:40 #23
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204359890
edit: spuit 11, al gepost
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 7 april 2022 @ 15:30:47 #24
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204359906
twitter
  donderdag 7 april 2022 @ 15:31:53 #25
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204359924
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, putin's soldaten die dat eten dan zouden kunnen krijgen gaan reuze onder de indruk zijn van het feit dat het eten van "de vijand" komt.
Zal op zijn minst wat doen met het eigen agressiedenken wanneer je eet en drinkt dat de vijand je desondanks je "aanval" je eten toestopt.
Ik vermoed echter dat de (leger)leiding haar mensen nog liever laat verhongeren dan toegeven dat de vijand ze zo in leven houdt. De kaart die Putin als volleerd dictator immers ook trekt door het Westen af te schilderen als "onvriendelijk".
Ik krijg wel een natte droom als ik mij voorstel dat ze spullen* krijgen toegespeeld met een label "with compliments of Ukraine"
* Spullen in deze vorm kunnen naast humanitaire zaken voor behoeftigen, voor de geweldenaars ook vuurwerk zijn in de vorm van mooie kogels, prachtige bommen en toegespitste raketjes.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204359934
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De stemming in het Duitse parlement ging over vaccinatieplicht, Duitsland heeft momenteel 277 covid doden per dag.
Precies. Deze stemming uitstellen zou een minachting voor de Duitse bevolking zijn. De vaccinatieplicht is een enorm thema bij onze oosterburen.

De impact van het niet aanwezig zijn bij de EU stemming is daarentegen relatief gering.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:42:25 #27
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204360052
twitter

Een BTR 4 heeft een 30 mm kannon en granaatwerper. Geen idee of dat volstaat tegen een tank.
pi_204360071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Mwa, het is eerder het beste moment omdat Finland nu geen economische sancties van Rusland te vrezen heeft: de EU sancties hebben dat effect reeds.
Finland is erg afhankelijk van russisch aardgas, volgens mij voor meer dan 90%. S' winters zonder gas zitten in de finse steden kan tot grote economische problemen leiden. Op het platteland kan men desnoods hout stoken waar Finland veel van heeft maar in de stad zie ik dat niet als alternatief.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_204360083
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:42 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Een BTR 4 heeft een 30 mm kannon en granaatwerper. Geen idee of dat volstaat tegen een tank.
Raar die muziek eronder, alsof het een computerspelletje is.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_204360110
Russiche ehbo-set:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 7 april 2022 @ 15:48:22 #31
6484 ExTec
pi_204360112
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:46 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]
Raar die muziek eronder, alsof het een computerspelletje is.
Volgens mij hebben we een "kritische denker" in ons midden die "het complot" doorziet.... 8-)
  donderdag 7 april 2022 @ 15:48:38 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204360117
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:42 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Kan prima, optiek naar de kloten en/of een mobility kill. Tanks hoeven niet vernietigd te worden om niet meer inzetbaar te zijn.
pi_204360119
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ik had het over de steun bij de bevolking (wat trouwens een voorwaarde is voor NAVO lidmaatschap).
"In the wake of Russia’s unprovoked attack on Ukraine, Finnish support for NATO membership surged to a record high on Monday, according to a survey commissioned by Yle, Finland’s public broadcaster.

62% of respondents are in favour of joining the military alliance while just 16% are opposed; 21% do not know. Just two weeks ago, only 52% of respondents favoured joining the alliance."
pi_204360148
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Kan prima, optiek naar de kloten en/of een mobility kill. Tanks hoeven niet vernietigd te worden om niet meer inzetbaar te zijn.
Zijn rupsbanden eingelijk (erg) kwetsbaar? De hele ophanging + rupsbanden zelf bestaan uit een boel onderdoelen, dus zou er mogelijk nogal veel aan kapot kunnen gaan.
pi_204360181
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:48 schreef xpompompomx het volgende:
Russiche ehbo-set:
[ twitter ]
Gemaakt in 1992 _O-
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:56:09 #36
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204360205
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:48 schreef Simmertje het volgende:

[..]
"In the wake of Russia’s unprovoked attack on Ukraine, Finnish support for NATO membership surged to a record high on Monday, according to a survey commissioned by Yle, Finland’s public broadcaster.

62% of respondents are in favour of joining the military alliance while just 16% are opposed; 21% do not know. Just two weeks ago, only 52% of respondents favoured joining the alliance."
Maar voordien was er nooit een meerderheid:

https://thebarentsobserve(...)back-nato-membership
pi_204360243
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Klopt, Finland is geschrokken, denk ik.
  donderdag 7 april 2022 @ 16:00:08 #38
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_204360258
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
En het is het beste moment omdat Putin nu voor het eerst echt Njet! te horen krijgt (in dit geval door Ukrainse soldaten en burgers) en je maximaal van het momentum gebruik moet maken om vanalles waar Putin tegen is door te voeren.

Als ie elke 5 minuten met kernwapens moet dreigen, maakt ie zichzelf steeds ongeloofwaardiger.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:21 schreef Alpha0 het volgende:
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_204360262
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:44 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Finland is erg afhankelijk van russisch aardgas, volgens mij voor meer dan 90%. S' winters zonder gas zitten in de finse steden kan tot grote economische problemen leiden. Op het platteland kan men desnoods hout stoken waar Finland veel van heeft maar in de stad zie ik dat niet als alternatief.
Maar Finland gebruikt heel weinig aardgas dus dat ligt toch wat anders
pi_204360278
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Een lange periode leek Rusland ook wel soort van te vertrouwen, in ieder geval richting Europa. Bepaalde gebeurtenissen kunnen zaken doen veranderen he.
pi_204360306
Ook Estland stopt met Russisch gas
Estland stopt voor het eind van dit jaar met het importeren van Russisch gas. Dat meldt de Estse premier Kaja Kallas. In plaats van Russisch gas schakelt het land over op vloeibaar gemaakt aardgas (lng). Het land gaat daarvoor samenwerken met Finland.

In de herfst nemen Estland en Finland samen een drijvende gasterminal in gebruik.

"We moeten zo snel mogelijk stoppen met het kopen van gas bij het regime van Poetin, dat het geld gebruikt in de oorlog tegen Oekraïne", zei de premier.

Estland is niet het eerste land dat van het Russisch gas afgaat. Afgelopen weekend maakte Litouwen al bekend niet langer Russisch gas af te willen nemen.

Bron: nos.nl
  donderdag 7 april 2022 @ 16:12:49 #43
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204360394
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Klopt, Finland is geschrokken, denk ik.
Maar is het ook de beste keuze voor Finland? Rusland blijkt in een conventionele oorlog niet al te best te presteren, dus zo groot lijkt het gevaar voor Finland niet te zijn. En in het ultieme oorlogsscenario, nucleaire oorlog tussen NAVO en Rusland, verhoogt NAVO lidmaatschap misschien de kans dat Finland genuked wordt (al is het best mogelijk dat ze sowieso een doelwit waren).
pi_204360438
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Maar is het ook de beste keuze voor Finland? Rusland blijkt in een conventionele oorlog niet al te best te presteren, dus zo groot lijkt het gevaar voor Finland niet te zijn. En in het ultieme oorlogsscenario, nucleaire oorlog tussen NAVO en Rusland, verhoogt NAVO lidmaatschap misschien de kans dat Finland genuked wordt (al is het best mogelijk dat ze sowieso een doelwit waren).
Dat de Russen een conventionele oorlog niet kunnen winnen betekent nog niet dat ze niet enorm veel schade kunnen veroorzaken als ze een poging doen.
pi_204360452
quote:

[..]
Wat valt er te nuken in Finland? Bos?
pi_204360474
quote:

[..]
Kijk even naar de schade die een slecht Russisch leger doet aan Oekraine? En als je dat kan voorkomen met een NAVO lidmaatschap dan lijkt mij de keuze snel gemaakt.
pi_204360480
quote:

[..]
Bij een nucleaire oorlog is heel Europa FUBAR.
pi_204360496
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat valt er te nuken in Finland? Bos?
Hellsinkingin
  donderdag 7 april 2022 @ 16:25:44 #49
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204360551
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Support for NATO membership has now risen to 61%, a poll commissioned by newspaper Helsingin Sanomat published on Thursday (31 March) shows. Only 16% currently oppose membership.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 7 april 2022 @ 16:28:06 #50
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204360583
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Support for NATO membership has now risen to 61%, a poll commissioned by newspaper Helsingin Sanomat published on Thursday (31 March) shows. Only 16% currently oppose membership.
Een Poll door een krant is niet bepaald betrouwbaar. Laat ze een referendum houden. Dat is een veel betrouwbaardere maatstaaf en laat tevens direct zien welke deel van de bevolking wel of geen lidmaatschap zal jeuken.
  donderdag 7 april 2022 @ 16:30:00 #51
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204360598
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:28 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Een Poll door een krant is niet bepaald betrouwbaar. Laat ze een referendum houden. Dat is een veel betrouwbaardere maatstaaf en laat tevens direct zien welke deel van de bevolking wel of geen lidmaatschap zal jeuken.
De president zou door een dergelijke poll een referendum niet noodzakelijk achten; in Finland neemt men het wel degelijk serieus.
https://www.euractiv.com/(...)no-longer-necessary/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204360672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar Finland gebruikt heel weinig aardgas dus dat ligt toch wat anders
Schijnbaar zo weinig dat Deutsche Welle het niet eens waard vond om ze in dit grafiekje erbij te zetten:

Moderator donderdag 7 april 2022 @ 16:36:01 #53
5428 crew  miss_sly
pi_204360673
twitter

De Russen hebben echt trenches gegraven in the Red Forest vlakbij Chernobyl.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 7 april 2022 @ 16:36:12 #54
471046 YoungDriller
pi_204360677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De president zou door een dergelijke poll een referendum niet noodzakelijk achten; in Finland neemt men het wel degelijk serieus.
https://www.euractiv.com/(...)no-longer-necessary/
Nou Telegraaf... :D
  donderdag 7 april 2022 @ 16:37:38 #56
6484 ExTec
pi_204360695
quote:

[..]
Als iedereen nou gewoon netjes aan z'n eigen kant van de lijn blijft, heb je nooit wat met de NAVO te maken.

En precies de mentaliteit: laten we niet samenspannen tegen de bully, anders word de bully boos, is zo :R
  donderdag 7 april 2022 @ 16:38:10 #57
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204360698
quote:

[..]
Wordt bij 30mm ook 1 tracer (lichtspoormunitie) per 4 of 5 kogels gebruikt, of zijn het allemaal tracers zoals wikipedia suggereert ("Both AP and HE cartridges commonly possess incendiary or tracer characteristics") ?
  donderdag 7 april 2022 @ 16:38:50 #58
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_204360706
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:36 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]

Die worden nu dan ook behandeld tegen stralingsziekte
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 16:40:45 #59
5428 crew  miss_sly
pi_204360739
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:38 schreef mazaru het volgende:

[..]
Die worden nu dan ook behandeld tegen stralingsziekte
Die verhalen gingen, maar er werd nog betwijfeld of ze inderdaad zo dom waren om trenches te graven daar en of het stralingsziekte tot gevolg zou kunnen hebben.

Dat van de trenches is bevestigd door beelden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204360741
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:36 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]

Anders waren ze niet ziek geworden van de straling :P

De lucht is redelijk schoon, de toplaag van de bodem bepaald niet.
  donderdag 7 april 2022 @ 16:42:20 #61
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204360754
quote:

[..]
In "het bekende" filmpje met de infanterie achter de BMP-1 (die erna niet meer gingen voetballen zeg maar) ging de 30 mm van de BTR-4 dwars door de onderromp (de ammo-caroussel in?) waarna die in de hens ging.
  donderdag 7 april 2022 @ 16:43:33 #62
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204360766
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De toplaag juist wel. Graven is geen goed idee. En juist het "rode bos" heet niet voor niets het "rode bos".
  donderdag 7 april 2022 @ 16:44:38 #64
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204360778
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:42 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
In "het bekende" filmpje met de infanterie achter de BMP-1 (die erna niet meer gingen voetballen zeg maar) ging de 30 mm van de BTR-4 dwars door de onderromp (de ammo-caroussel in?) waarna die in de hens ging.
Komen ook wel flinke wolken van die tanks af.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 7 april 2022 @ 16:48:36 #65
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204360806
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als iedereen nou gewoon netjes aan z'n eigen kant van de lijn blijft, heb je nooit wat met de NAVO te maken.

En precies de mentaliteit: laten we niet samenspannen tegen de bully, anders word de bully boos, is zo :R
Als regering kies je voor wat het beste voor je land/bevolking is. Zo heeft Ierland weinig reden om NAVO lid te worden.
  donderdag 7 april 2022 @ 16:50:39 #66
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204360826
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:44 schreef nixxx het volgende:

[..]
Komen ook wel flinke wolken van die tanks af.
Maar kan dat niet de reactieve bepantsering zijn?
pi_204360917
Geen oninteressant draadje over hoe impopulair het Russische leger is onder etnische Russen en dat ze daarom maar disproportioneel veel ethnische minderheden uit Rusland voor zich laten vechten.

twitter
pi_204360970
quote:

[..]
https://www.euractiv.com/(...)ot-need-russian-gas/

Finland is maar voor 6% van hun energie afhankelijk van Russisch gas en gebruikt het uitsluitend voor de industrie. Ze zijn al aan het afbouwen van de afhankelijkheid van Rusland.
pi_204361047
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:03 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
https://www.euractiv.com/(...)ot-need-russian-gas/

Finland is maar voor 6% van hun energie afhankelijk van Russisch gas en gebruikt het uitsluitend voor de industrie. Ze zijn al aan het afbouwen van de afhankelijkheid van Rusland.
Staat tegenover dat ze ook flink wat olie en kolen uit Rusland betrekken, dacht ik.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:12:41 #70
6484 ExTec
pi_204361062
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:48 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Als regering kies je voor wat het beste voor je land/bevolking is. Zo heeft Ierland weinig reden om NAVO lid te worden.
Zeker. Want gezien hun locatie is het zeer onwaarschijnlijk dat een buitenlandse mogendheid ze ooit aanvalt. Het VK heeft z'n imperialistische veren lang genoeg geleden af geschud.

Anderzijds zal ook de Ierse economie direct/indirect genoeg tikken meekrijgen van deze episode.

En dan zou het solidariteits-argument, doe mee omdat het in ons aller belang is, ook waarde kunnen hebben.

Maar om dezelfde reden zie ik Zweden ook geen lid worden. Wanen zich relatief veilig. Zeker als buurman Finland wel mee gaat doen.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:18:04 #71
38496 Perrin
pi_204361109
Duitsland :')
twitter
pi_204361126
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Staat tegenover dat ze ook flink wat olie en kolen uit Rusland betrekken, dacht ik.
Klopt, maar de kolen moeten ze in 2029 toch al mee stoppen en verder kopen ze er nog hout en brandstof voor hun kernreactors, maar dat kunnen ze naar eigen zeggen gewoon elders kopen. Volgende herfst willen ze al van Rusland af zijn.

https://www.euractiv.com/(...)lace-russian-energy/
  donderdag 7 april 2022 @ 17:20:02 #73
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204361137
Mag je als aangevallen partij hulpvoertuigen op grond waarvan zoals zodanig gekenmerkte ambulances en brandweerauto's e.d. of burgerlocaties, militair gebruiken ?

Interessante vraag die ik formuleer n.a.v. een discussie waar 'Al Jazeera' (hier) zou melden dat Oekraïne volgens Rusland ziekenauto's inzet om soldaten te vervoeren. Los dat het voor propaganda gebruik bedoeld lijkt te zijn, het ook onduidelijk is of soldaten en wie dat dan beoordeeld gewond zouden zijn (geraakt) etc.etc..

In spoiler een wat langere toelichting.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Benieuwd hoe anderen dat zien en/of er ergens (door wie dan te handhaven) een formele grondslag is. ?
Dat het een coulance en/of fatsoenlijk is dat legers geen burgerdoelen inzetten voor militair gebruik, snap ik.
Wat dan - voor mij - gelijk een kwestie van willekeur wordt omdat het dan maar afwachten is.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:24:16 #74
6484 ExTec
pi_204361195
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:18 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Ho, voorzichtig.

Daar moeten we niet te zwaar aan tillen, volgens velen hier. :{w
  donderdag 7 april 2022 @ 17:25:14 #75
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204361210
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:18 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Al besproken. De Duitse ambassadeur bij de NAVO verving haar. Ze werd teruggeroepen voor een stemming in de Bundestag over vaccinatieplicht (ze is nog steeds MP, en kan dus meestemmen). Een stemming die de regering verloor...

quote:
Well aware that it was going to be close call in the vote, Scholz summoned Foreign Minister Annalena Baerbock back to Berlin to try and tip the scale, forcing her to prematurely leave a summit of NATO foreign ministers in Brussels.

But the move was to no avail — Thursday's parliament debate only showed how little common ground there is among MPs when it comes to the vaccine mandate.
https://www.politico.eu/a(...)navirus-vaccination/
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 17:26:08 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204361217
quote:
5s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:20 schreef Vallon het volgende:
Mag je als aangevallen partij hulpvoertuigen op grond waarvan zoals zodanig gekenmerkte ambulances en brandweerauto's e.d. of burgerlocaties, militair gebruiken ?

Interessante vraag die ik formuleer n.a.v. een discussie waar 'Al Jazeera' (hier) zou melden dat Oekraïne volgens Rusland ziekenauto's inzet om soldaten te vervoeren. Los dat het voor propaganda gebruik bedoeld lijkt te zijn, het ook onduidelijk is of soldaten en wie dat dan beoordeeld gewond zouden zijn (geraakt) etc.etc..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Benieuwd hoe anderen dat zien en/of er ergens (door wie dan te handhaven) een formele grondslag is. ?
Dat het een coulance en/of fatsoenlijk is dat legers geen burgerdoelen inzetten voor militair gebruik, snap ik.
Wat dan - voor mij - gelijk een kwestie van willekeur wordt omdat het dan maar afwachten is.
mag gewoon

maar een ziekenauto is een ziekenauto, als je het als je het ergens anders voor wil gebruiken dan moet je de rode kruizen enzo afplakken

maar een brandweerauto gebruiken om een tank te blussen of een ambulance gebruiken om de gewonde tankdrivers naar het ziekenhuis te brengen is niets mis mee volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204361218
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar als die geboycot worden door de EU zal Rusland die waarschijnlijk wel ergens anders willen verkopen (met een korting aan China en India bijvoorbeeld). De olie en kolen die daarbij vrij komen, ze gaan daar immers niet ineens het dubbele verstoken, kan de EU dan weer opkopen.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:26:45 #78
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204361227
quote:
5s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:20 schreef Vallon het volgende:

SPOILER
Maakt het eigenlijk wat uit? Als je ziet hoe er wordt huisgehouden dan is al het denken en praten over een vorm van geciviliseerde oorlogsvoering helemaal niets waard
  donderdag 7 april 2022 @ 17:26:54 #79
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204361229
quote:
88s.gif Op woensdag 6 april 2022 20:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja hier ook
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 20:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan wordt het behoorlijk stil op de hele wereld maar goed. Laten we even normaal doen want de dood van miljarden mensen is niet echt iets om als oplossing aan te dragen.
Maar wel goed voor het klimaat en de woon crisis
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 7 april 2022 @ 17:27:34 #80
6484 ExTec
pi_204361234
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:25 schreef crystal_meth het volgende:

Een stemming die de regering verloor...
Wow. Was het waard dus.

donderdag 7 april 2022 @ 17:28:55 #81
38496 Perrin
pi_204361253
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Al besproken. De Duitse ambassadeur bij de NAVO verving haar. Ze werd teruggeroepen voor een stemming in de Bundestag over vaccinatieplicht (ze is nog steeds MP, en kan dus meestemmen). Een stemming die de regering verloor...
[..]
https://www.politico.eu/a(...)navirus-vaccination/
Duitsland staat iig wederom mooi op de kaart. Miljarden blijven overmaken naar Rusland, sancties blokkeren, zeer mondjesmaat steun aan Oekraine, afwezig bij NAVO-vergaderingen. Rusland heeft duidelijk al een aantal betrouwbare partners in Europa.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:29:29 #82
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204361260
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:48 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Uitgaven aan defensie Ierland
quote:
Percent of GDP 0.27% (FY2020)
Lekker goedkoop; goede reden om het zo te laten. :P

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Defence_Forces_(Ireland)

Gevaarlijkste wapen van Ierse luchtmacht zijn 7 Pilati. :D

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pilatus_PC-9

We kunnen er wel een wingewest van maken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 7 april 2022 @ 17:35:29 #83
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204361329
quote:
18s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
Duitsland staat iig wederom mooi op de kaart. Miljarden blijven overmaken naar Rusland, sancties blokkeren, zeer mondjesmaat steun aan Oekraine, afwezig bij NAVO-vergaderingen. Rusland heeft duidelijk al een aantal betrouwbare partners in Europa.
De laatste jaren was Duitsland het land dat de meeste financiële steun aan Oekraine gaf.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:37:12 #84
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204361347
quote:
88s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
mag gewoon

maar een ziekenauto is een ziekenauto, als je het als je het ergens anders voor wil gebruiken dan moet je de rode kruizen enzo afplakken

maar een brandweerauto gebruiken om een tank te blussen of een ambulance gebruiken om de gewonde tankdrivers naar het ziekenhuis te brengen is niets mis mee volgens mij
Maar die brandweer auto gebruiken om die tank af te slepen (omdat die in de weg staat) of dat de lokale ANWB de bougies vervangt, mag dan weer niet ? Mag een generaal met de ambulance meerijden naar het front om iets te bespreken ?

Het is best een een lastige discussie, die in allerlei vormen ook op MSM gaande is omdat niet alles zo duidelijk is dat het voor de één wel zo zou zijn dat voor een ander totaal niet zo is met alles wat daar aan extremen tussenzit.
Dit deels ook gelet op de afslachtingen die plaatsvinden waarbij bv Rusland een totaal andere moraal hanteert die voor haar kennelijk acceptabel is, dan wij (ik) zou toepassen. Ook bv dat liegen en bedrog standaard is dat bij/in het Westen iets (niet veel) genuanceerde ligt als het gaat om slachtoffers.

Niet dat we dat hier, laat staan op Fok!, uit gaan komen maar ik vind het wel interessant daar gelet alle burgerslachtoffers, wat proberen over na te denken.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:38:41 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204361367
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Wordt bij 30mm ook 1 tracer (lichtspoormunitie) per 4 of 5 kogels gebruikt, of zijn het allemaal tracers zoals wikipedia suggereert ("Both AP and HE cartridges commonly possess incendiary or tracer characteristics") ?
Kan van alles zijn. Het is maar net hoe ze eea geschakeld hebben.
pi_204361391
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De laatste jaren was Duitsland het land dat de meeste financiële steun aan Oekraine gaf.
En wat te denken van Frankrijk. Total blijft rustig in Rusland zitten. Maar er moet even een zondebok gezocht worden. Maar het is Rusland die hier de agressor is.
https://www.politico.eu/article/totalenergie-russia-gas-ukraine/

[ Bericht 12% gewijzigd door Cherni op 07-04-2022 17:46:47 ]
  donderdag 7 april 2022 @ 17:43:50 #87
38496 Perrin
pi_204361412
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Heb je een linkje naar de cijfers? Maar los daarvan is het water naar zee dragen als je een meervoud daarvan naar Rusland overmaakt en blijft overmaken, ondanks de bloederige oorlog die Rusland in Europa is begonnen.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:49:40 #88
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204361464
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:26 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Maakt het eigenlijk wat uit? Als je ziet hoe er wordt huisgehouden dan is al het denken en praten over een vorm van geciviliseerde oorlogsvoering helemaal niets waard
Deels zal het niet uitmaken omdat oorlog een aanslag is op de menselijkheid.
Wel zal het uitmaken omdat het te pas (en onpas) gebruikt wordt om vice-versa de beeldvorming te beïnvloeden dat dan moet leiden tot een (waarde)oordeel.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:51:43 #89
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204361484
fout
  donderdag 7 april 2022 @ 17:51:55 #90
38496 Perrin
pi_204361489
twitter
  donderdag 7 april 2022 @ 17:52:12 #91
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204361495
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Heb je een linkje naar de cijfers? Maar los daarvan is het water naar zee dragen als je een meervoud daarvan naar Rusland overmaakt en blijft overmaken, ondanks de bloederige oorlog die Rusland in Europa is begonnen.
https://www.auswaertiges-(...)aine-support/2510752
  donderdag 7 april 2022 @ 17:52:59 #92
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204361503
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:35 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Schijnbaar zo weinig dat Deutsche Welle het niet eens waard vond om ze in dit grafiekje erbij te zetten:

[ afbeelding ]
Aha dit verklaart ook meteen het gedrag van Hongarije :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 7 april 2022 @ 17:54:02 #93
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204361514
quote:
17s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:51 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Ironisch wel dat het een voorstel van de VS was. Het land dat zelf enkele keren uit de HRC gestapt is omdat die ongeloofwaardig zou zijn.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:54:11 #94
6484 ExTec
pi_204361516
quote:
12s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:37 schreef Vallon het volgende:

[..]
Maar die brandweer auto gebruiken om die tank af te slepen (omdat die in de weg staat)
Vuistregel is dat je als strijdende partij een brandweerauto met rust dient te laten. Dus die ook niet (laten) misbruiken om een tank te verslepen.

En stel nou dat jij toevallig in je F35 overvliegt, ziet een brandweerauto een tank verslepen, gooi jij dan je bom er op?

quote:
of dat de lokale ANWB de bougies vervangt, mag dan weer niet ?
Dan treed je op als monteur voor een strijdende partij?

quote:
Mag een generaal met de ambulance meerijden naar het front om iets te bespreken ?
Ambulance is geen taxi.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:55:03 #95
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204361524
EU has spent ¤35bn
on Russian energy
since the war began and just ¤1bn on aid to Ukraine

Josep Borrell
High Representative of the European Union
pi_204361553
Denk eraan als je Duitsland en Oostenrijk er (weer) door haalt dat het de bedoeling is van het Kremlin om onrust binnen de EU te veroorzaken.
Vakman pur sang
pi_204361611
quote:
17s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:51 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Interessante resultaten wel.

Kazachstan dus toch aan de kant van de Russen.
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 18:04:48 #98
236264 crew  capricia
pi_204361620
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:03 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Interessante resultaten wel.

Kazachstan dus toch aan de kant van de Russen.
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204361639
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:04 schreef capricia het volgende:

[..]
[ twitter ]
Maar Saudi Arabie mag er in blijven. Kijk, leuk dit maar het is natuurlijk complete hypocritie waar ik geen goed woord voor over heb.
pi_204361718
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar Saudi Arabie mag er in blijven. Kijk, leuk dit maar het is natuurlijk complete hypocritie waar ik geen goed woord voor over heb.
Uiteraard. Als je ziet wat SA in Jemen veroorzaakt dan zouden zij net als Rusland daar niet in thuis horen. Waardeloze organisatie.
pi_204361736
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:04 schreef capricia het volgende:

[..]
[ twitter ]
Hongarije en Turkije hebben dus allebei vóór gestemd. Ook vermeldenswaard.
pi_204361761
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:17 schreef HiZ het volgende:

[..]
Symbolische daden kan het Kremlin niks schelen denk ik.

Edit; Dus kan het Hongarije en Turkije dan ook niks schelen, zo ongeveer is mijn kromme redenering
  donderdag 7 april 2022 @ 18:20:59 #103
38496 Perrin
pi_204361776
quote:
Edit: ohnee ik lees het verkeerd. Het is wel meer dan dat. Maar nog steeds een fractie van wat ze naar Rusland overmaken. Sinds 2014 zoveel als ze in een halve maand naar Rusland overmaken.
  donderdag 7 april 2022 @ 18:30:57 #104
38496 Perrin
pi_204361864
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Denk eraan als je Duitsland en Oostenrijk er (weer) door haalt dat het de bedoeling is van het Kremlin om onrust binnen de EU te veroorzaken.
Legitieme kritiek is geen onrust. Effectieve sancties zijn nodig en dat gaat lastig als de geldkraan wagenwijd openblijft.
  donderdag 7 april 2022 @ 18:32:31 #105
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_204361880
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:17 schreef HiZ het volgende:

[..]
Servie ook...
pi_204361884
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  donderdag 7 april 2022 @ 18:36:29 #107
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204361923
Die hele VN mensenrechtenraad stelt geen ruk voor. Schop ze de veiligheidsraad maar uit.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 7 april 2022 @ 18:37:25 #108
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_204361933
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:36 schreef -XOR- het volgende:
Die hele VN mensenrechtenraad stelt geen ruk voor. Schop ze de veiligheidsraad maar uit.
  donderdag 7 april 2022 @ 18:47:12 #110
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204362028
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:32 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Servie ook...
Servie is kandidaat EU-lidstaat en die status levert ze een hoop op.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204362040
twitter
pi_204362072
quote:
1 miljoen dollar en dan gelijk asiel aanvragen in het Westen, dat lijkt mij toch verleidelijk voor de gemiddelde piloot ;)
pi_204362113
quote:
Een hoop uit Oost-Rusland.
  donderdag 7 april 2022 @ 18:53:13 #114
38496 Perrin
pi_204362117
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:48 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Grofweg 60% van wat begon aan de oorlog zou nog inzetbaar zijn.

twitter
pi_204362181
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
1 miljoen dollar en dan gelijk asiel aanvragen in het Westen, dat lijkt mij toch verleidelijk voor de gemiddelde piloot ;)
Moet je wel je vliegtuig of schip ongemerkt in de tuin van Zelensky landen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204362201
Ik snap nog steeds het hele nut niet van deze oorlog. Wat wil Rusland bereiken? De Oekraïne zouden ze kunnen innemen maar dan heb je altijd een volk dat aanslagen pleegt en verzet. Dat is niet vol te houden of je moet ze allemaal vergassen.

Als Rusland groot had willen worden dat hadden ze hun natuurlijke rijkdommen moeten verkopen en investeren in high tech en hoogwaardige dienstverlening. Nu vertrekken de jonge hoog opgeleide Russen.
Nu is alle rijkdom verdwenen naar een klein clubje eikels.
Enige wat ze nu bereiken is dat hun afnemers (wij westen) snel op zoek gaan naar alternatieven.

En zogenaamd vervloeken ze het westen maar wel hier bootjes huisjes en meuk kopen.

Ben nog steeds ziek van bericht wat ze met kleine kinderen deden. Kutvolk 🤮
pi_204362232
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:56 schreef Aether het volgende:

[..]
Moet je wel je vliegtuig of schip ongemerkt in de tuin van Zelensky landen.
Zo moeilijk is dat nu ook weer niet als het om een vliegtuig gaat, het enige risico is dat je neergeschoten wordt door Oekraine ;)
pi_204362247
Peskov die toegeeft dat er toch wel veel slachtoffers zijn gevallen tijdens de Speciale militaire operatie:
twitter
  donderdag 7 april 2022 @ 19:01:54 #119
38496 Perrin
pi_204362267
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:57 schreef fubaaar22 het volgende:
Ik snap nog steeds het hele nut niet van deze oorlog. Wat wil Rusland bereiken? De Oekraïne zouden ze kunnen innemen maar dan heb je altijd een volk dat aanslagen pleegt en verzet. Dat is niet vol te houden of je moet ze allemaal vergassen.

Als Rusland groot had willen worden dat hadden ze hun natuurlijke rijkdommen moeten verkopen en investeren in high tech en hoogwaardige dienstverlening. Nu vertrekken de jonge hoog opgeleide Russen.
Nu is alle rijkdom verdwenen naar een klein clubje eikels.
Enige wat ze nu bereiken is dat hun afnemers (wij westen) snel op zoek gaan naar alternatieven.

En zogenaamd vervloeken ze het westen maar wel hier bootjes huisjes en meuk kopen.

Ben nog steeds ziek van bericht wat ze met kleine kinderen deden. Kutvolk 🤮
Wie het weet mag het zeggen. Ik weet niet of er echt een rationeel antwoord op is.

Ik denk een combinatie van giftige propaganda die een eigen leven is gaan leiden, misvattingen en misrekeningen en een hang naar een verheerlijkte versie van een groots verleden.

Het doel is (wat ze daar iig telkens maar blijven zeggen) om Oekraine in te lijven bij Rusland en alles wat Oekrains is uit te wissen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Perrin op 07-04-2022 19:08:18 ]
pi_204362275
Hoe lang zou het nog duren voordat Peskov 'van een balkon valt' na dit TV optreden?
pi_204362276
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En het “mooie” is dat ze naar huis worden gestuurd met een paracetamol en advies thuis uit te zieken.
pi_204362315
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zo moeilijk is dat nu ook weer niet als het om een vliegtuig gaat, het enige risico is dat je neergeschoten wordt door Oekraine ;)
Zolang de Russen er maar geen Noord-Koreaanse praktijken op na gaan houden en je achtergebleven familie in een kamp gooit...
pi_204362319
quote:

[..]
Moet je alleen wel hopen dat niemand erachter komt dat je scholen en ziekenhuizen in Syrië hebt gebombardeerd. :P
pi_204362335
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wie het weet mag met zeggen. Ik weet niet of er echt een rationeel antwoord op is.
Wat schieten ze ermee op? Zelfs als de navo raketten aan hun grens plaatst dan gaan die niet af.
Je kunt die raketten ook vanaf Nederland afknallen. Dom gelul. Wat schiet Rusland of Europa op met een kernoorlog of oorlog?
Niks.

Niemand zat hierop te wachten.

Het is alleen vernieling van materiaal, steden en levens. Niemand wint hierbij.
  donderdag 7 april 2022 @ 19:07:13 #125
38496 Perrin
pi_204362361
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:05 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
Wat schieten ze ermee op? Zelfs als de navo raketten aan hun grens plaatst dan gaan die niet af.
Je kunt die raketten ook vanaf Nederland afknallen. Dom gelul. Wat schiet Rusland of Europa op met een kernoorlog of oorlog?
Niks.

Niemand zat hierop te wachten.

Het is alleen vernieling van materiaal, steden en levens. Niemand wint hierbij.
Daarom waren eigenlijk alle serieuze Westerse analisten er ook heilig van overtuigd dat Poetin het niet daadwerkelijk zou doen.
pi_204362362
En die vuile rat en zijn vriendjes zitten veilig. Eens kijken hoe leuk hij oorlog nog vind als zijn dochter plus gezin een shelling om de oren krijgt en zijn dochter word verkracht inclusief kleinkinderen. Vieze vuile rat laat anderen ervoor opdraaien.
pi_204362371
quote:
9s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:02 schreef Tocadisco het volgende:
Hoe lang zou het nog duren voordat Peskov 'van een balkon valt' na dit TV optreden?
Die valt niet per ongeluk van een balkon, hij mag op theevisite bij ome vlad.
En hij staat er op dat ie zijn thee helemaal opdrinkt. Koekje krijgt hij er gratis bij.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204362374
twitter
  donderdag 7 april 2022 @ 19:10:21 #129
38496 Perrin
pi_204362393
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:08 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Alleen is de recente invasie wel van iets grotere schaal dan dat sinds 2014 op relatief kleine schaal aanrommelen terwijl Rusland ontkende er wat mee te maken te hebben.
pi_204362500
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Alleen is de recente invasie wel van iets grotere schaal dan dat sinds 2014 op relatief kleine schaal aanrommelen terwijl Rusland ontkende er wat mee te maken te hebben.
Nee, hij heeft gelijk. De inname van de Krim was gewoon een rechtstreekse schending van het Budapest verdrag wat ineens geen verdrag was toen het de VS uitkwam. Dat kan je gerust Obama kwalijk nemen.
  donderdag 7 april 2022 @ 19:28:34 #132
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204362674
quote:

[..]
En hopen dat de GRU niet achter je aan komt.
pi_204362748
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
En hopen dat de GRU niet achter je aan komt.
Tja, ieder voordeel heeft zijn nadeel ;)
pi_204362880
Fakecam

[ Bericht 98% gewijzigd door halfway op 07-04-2022 20:12:53 (Fake) ]
  donderdag 7 april 2022 @ 19:37:07 #135
471046 YoungDriller
pi_204362902
quote:

[..]
De gemiddelde Piloot kan zich op Cyprus makkelijk een Europees paspoort veroorloven. ;)
  donderdag 7 april 2022 @ 19:40:27 #136
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204362967
twitter
  donderdag 7 april 2022 @ 19:45:35 #137
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204363093
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:36 schreef halfway het volgende:
Volgens de media ligt heel Mariopol in puin.

Ik zie niks bijzonders

Op een cam die je een handjevol straten laat zien.
pi_204363203
@halfway Je cam is fake. In Mariupol is het om 7 uur lokale tijd donker, het is nu 20:50 daar en volgens jouw cam is het nog steeds daglicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2022 19:55:58 ]
pi_204363239
quote:

Ik zie niks bijzonders

Het is daar nu bijna 21.00 en volgens deze beelden nog hartstikke licht....niet echt geloofwaardig.
pi_204363286
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:00 schreef xpompompomx het volgende:
Peskov die toegeeft dat er toch wel veel slachtoffers zijn gevallen tijdens de Speciale militaire operatie:
[ twitter ]
Terugtrekking troepen 'an act of goodwill during the negotiations' :r

Vreselijk leugenachtig stuk tuig ook allemaal.
pi_204363326
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Daarom waren eigenlijk alle serieuze Westerse analisten er ook heilig van overtuigd dat Poetin het niet daadwerkelijk zou doen.
Rusland schiet ermee op wat Oekraïne in 2010 in kaart bracht en zowel aandacht van de Amerika/EU en Rusland trok.

Die eindeloze miljarden aan gas daar.. daar in de Donbas regio.
Zo’n slordige 4 biljard (ja biljard) aan gas, precies waar de Russen op af stomen in de Donbas regio en ze met alle man en macht proberen in te nemen.

Het is nu nog in oekrainse handen maar twijfel of ze dat kunnen behouden.

Voor de vergelijking, afgelopen 30 jaar heeft Oekraïne, als doorsluis land, zo’n 3 biljard gas vervoerd aan alle Europese landen.

Met die gasbel daar, zou de EU zwaar onafhankelijk(er) zijn van Rusland, Oekraïne zelf ook en die hele Nordstream2 is dan ook nutteloos.

Edit : blijkbaar is het biljoen, niet biljard.
My bad.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 07-04-2022 20:17:52 ]
pi_204363459
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:52 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Het is daar nu bijna 21.00 en volgens deze beelden nog hartstikke licht....niet echt geloofwaardig.
't Is ook een loop. Om de zoveel seconden verschiet het wolkendek op een rare manier.
pi_204363511
quote:

Ik zie niks bijzonders

Ik zie wel wat bijzonders: sneeuw. Het is daar nu namelijk een graad of 8, beste Vlad. _O-

https://weather.com/weather/today/l/47.10,37.54?par=google
  donderdag 7 april 2022 @ 20:07:23 #144
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_204363562
Dat 'webcambeeld' is ook overduidelijk nep met die goedkope misteffecten erbij :R
pi_204363565
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Rusland schiet ermee op wat Oekraïne in 2010 in kaart bracht en zowel aandacht van de Amerika/EU en Rusland trok.

Die eindeloze miljarden aan gas daar.. daar in de Donbas regio.
Zo’n slordige 4 biljard (ja biljard) aan gas, precies waar de Russen op af stomen in de Donbas regio en ze met alle man en macht proberen in te nemen.

Het is nu nog in oekrainse handen maar twijfel of ze dat kunnen behouden.

Voor de vergelijking, afgelopen 30 jaar heeft Oekraïne, als doorsluis land, zo’n 3 biljard gas vervoerd aan alle Europese landen.

Met die gasbel daar, zou de EU zwaar onafhankelijk(er) zijn van Rusland, Oekraïne zelf ook en die hele Nordstream2 is dan ook nutteloos.
Het is geen biljard.
pi_204363603
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
@:halfway Je cam is fake. In Mariupol is het om 7 uur lokale tijd donker, het is nu 20:50 daar en volgens jouw cam is het nog steeds daglicht.
Oke ik ga kijken of ik dat kan melden.
Bericht mag weg.
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 20:10:00 #147
236264 crew  capricia
pi_204363618
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik zie wel wat bijzonders: sneeuw. Het is daar nu namelijk een graad of 8, beste Vlad. _O-

^O^
Plus 13 vandaag. :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204363679
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zou hij nu meer argwanend staan tegenover sociale media en minder tegenover "de media"?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  donderdag 7 april 2022 @ 20:13:24 #149
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204363702
quote:
Fakecam
Godverdomme wat dom zeg :')
pi_204363729
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Zou hij nu meer argwanend staan tegenover sociale media en minder tegenover "de media"?
Ik weet niet meer wat ik allemaal moet geloven, Twitter ligt iig al in de prullenbak.
pi_204363741
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Die komt gewoon morgen weer met iets anders waar "kritisch" naar gekeken moet worden ;)
pi_204363767
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:07 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het is geen biljard.
Trillion, nederlands, biljard.
Google translate voor de zekerheid.

En anders is het biljoen.
pi_204363790
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
@:halfway Je cam is fake. In Mariupol is het om 7 uur lokale tijd donker, het is nu 20:50 daar en volgens jouw cam is het nog steeds daglicht.
Bovendien beweegt er niets, behalve een wat wolken die zelfs voor de gebouwen langs gaan, misschien fake.
En ligt er nog een dikke laag sneeuw, terwijl het daar al dagen ruim boven 0 graden is - vandaag was de maximumtemperatuur 15 graden.
pi_204363903
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Trillion, nederlands, biljard.
Google translate voor de zekerheid.

En anders is het biljoen.
Biljoen. Biljard is 1000 biljoen, zoveel geld is er niet in de wereld.
pi_204364092
Ik weet het hoort erbij en het is allemaal show... Maar heeft de kamer niet wat belangrijkere dingen te bespreken dan dit geneuzel.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_204364125
quote:
Fakecam
Tsjechische pr0n zeker? ;)
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 20:30:38 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204364138
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:29 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik weet het hoort erbij en het is allemaal show... Maar heeft de kamer niet wat belangrijkere dingen te bespreken dan dit geneuzel.
geen idee wat de kamer aan het bespreken is atm eerlijk gezegd
pi_204364139
quote:
Eh... huh? :D
pi_204364198
quote:
88s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
geen idee wat de kamer aan het bespreken is atm eerlijk gezegd
Dat gedoe over die mondkapjes of is dat debat al klaar... poppenkast..

Niet zo scherp meer na een dag inlezen over concurency etc in Python
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 20:40:34 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204364455
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:32 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dat gedoe over die mondkapjes of is dat debat al klaar... poppenkast..

Niet zo scherp meer na een dag inlezen over concurency etc in Python
ja ok dan snap ik de opmerking

voelt een beetje triviaal nu idd, je zal er als politicus zelf nu ook ff geen zin an hebben maja ... niet al je werk is leuk ;)
pi_204364506
quote:
88s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja ok dan snap ik de opmerking

voelt een beetje triviaal nu idd, je zal er als politicus zelf nu ook ff geen zin an hebben maja ... niet al je werk is leuk ;)
Dat is hun werk en aan Oekraine kan de Kamer verdomd weinig doen wat niet al gedaan is.
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 20:42:46 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204364519
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is hun werk en aan Oekraine kan de Kamer verdomd weinig doen wat niet al gedaan is.
dat zeg ik
  donderdag 7 april 2022 @ 20:47:05 #163
323876 michaelmoore
pi_204364627
Dit moeten ze nu elke maand naar Oekraine sturen
quote:
S: al 25.000 luchtdoelraketten aan Oekraïne geleverd
Oekraïne heeft tot dusver ongeveer 25.000 luchtdoelraketten en afweersystemen gekregen van de Verenigde Staten en bondgenoten.

Dat heeft de Amerikaanse generaal Mark Milley donderdag gezegd.
De leveranties door het Westen hebben Kiev geholpen te voorkomen dat Rusland oppermachtig zou worden in de lucht. Die dominantie zou zeer in het voordeel zijn geweest van de Russische grondtroepen tijdens de invasie.

Milley voegde er nog aan toe dat de VS en de andere NAVO-landen ook 60.000 antitankwapens naar de Oekraïense strijdkrachten hebben gestuurd.
"De Oekraïners zijn heel erg dankbaar, buitengewoon dankbaar", zei Milley tegen een speciale Senaatscommissie.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204365093
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:47 schreef michaelmoore het volgende:
Dit moeten ze nu elke maand naar Oekraine sturen
[..]

Kernkoppen erop toch?
Vakman pur sang
  donderdag 7 april 2022 @ 21:09:22 #165
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_204365166

quote:
Exiled Russian #dissident #IlyaPonomarev gave an interview to FRANCE 24 from Kyiv. The former Russian lawmaker was the only member of the Douma to vote against the annexation of Crimea back in 2014 and now lives in #Ukraine. He predicted that "#Putin will be gone soon", arguing that the Russian president has "definitely lost the war" in Ukraine and that "no dictator who has lost a war can stay in power". Asked about the suspected war crimes in #Bucha that have shocked the world, Ponomarev claimed that the killings were most likely the results of "panic" by retreating Russian forces, rather than being carefully planned.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 7 april 2022 @ 21:10:01 #166
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204365182
quote:
Mwah, onbelangrijk zou ik het niet noemen want er schuilt onderliggende problematiek onder. Als we hier onverschillig over gaan doen is het einde zoek.
pi_204365224
quote:
Mwah, weet ie dat allemaal wel zeker? De Noord-Koreanen hebben ook de oorlog verloren (hun doel om het hele schiereiland onder controle te krijgen is niet bereikt) en die boevenbende zit 70 jaar later nog net zo stevig in het zadel als altijd.
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 21:12:23 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204365243
quote:
9s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:11 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Mwah, weet ie dat allemaal wel zeker? De Noord-Koreanen hebben ook de oorlog verloren (hun doel om het hele schiereiland onder controle te krijgen is niet bereikt) en die boevenbende zit 70 jaar later nog net zo stevig in het zadel als altijd.
das vooral dankzij de Chinezen
  donderdag 7 april 2022 @ 21:12:55 #169
38496 Perrin
pi_204365254
twitter
pi_204365279
quote:

[..]
In 2020 bedroeg gas 6% van de totale finse energieconsumptie (bron). Daarvan wordt inderdaad zo'n 90% vanuit Rusland geïmporteerd, dus de gasafname is relatief laag.
pi_204365302
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:10 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Mwah, onbelangrijk zou ik het niet noemen want er schuilt onderliggende problematiek onder. Als we hier onverschillig over gaan doen is het einde zoek.
Het gaat me meer op de manier waarop... laat die poppenkast maar ff achterwege en gedraag je ff volwassenen..
pi_204365334
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:07 schreef TLC het volgende:

[..]
Die valt niet per ongeluk van een balkon, hij mag op theevisite bij ome vlad.
En hij staat er op dat ie zijn thee helemaal opdrinkt. Koekje krijgt hij er gratis bij.
Al besproken gepost, maar omdat 'ie zo leuk is:

donderdag 7 april 2022 @ 21:16:42 #173
38496 Perrin
pi_204365348
Ook wel opmerkelijk:
twitter
pi_204365362
Mariupol gaat straks wel vallen. Alle inzet op de Donbass en het is wel klaar denk ik. Krim krijgt Oekraïne nooit meer terug iig.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204365387
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:16 schreef Perrin het volgende:
Ook wel opmerkelijk:
[ twitter ]
Ja, wel raar jezelf op die manier bankroet verklaren.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_204365397
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:17 schreef Discombobulate het volgende:
Mariupol gaat straks wel vallen. Alle inzet op de Donbass en het is wel klaar denk ik. Krim krijgt Oekraïne nooit meer terug iig.
Klaar op welke manier precies?
pi_204365430
quote:
Putin wil alles, die gaat daar echt niet stoppen.
  donderdag 7 april 2022 @ 21:24:20 #178
323876 michaelmoore
pi_204365529
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kernkoppen erop toch?
op rusland ja

Moscow en St Petersburg
pi_204365659
quote:
Dat dacht Poetin ook over Kyiv.

Nee, ik denk dat ze volledig uit Oekraïne geduwd rond en daar bij Donbas (nu al niet stevig in handen vandaar de verplaatsing troepen) gaan worden, na de paniek volgt de Krim.
pi_204365694
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat ze volledig uit Oekraïne geduwd rond en daar bij Donbas (nu al niet stevig in handen vandaar de verplaatsing troepen) gaan worden, na de paniek volgt de Krim.
Als je leest dat Rusland al door 40% van hun stootkracht heen is. En we wapens blijven sturen naar Oekraine. Dan zou je denken dat tijd in het voordeel is van Oekraine. Rusland zal haast moeten maken als ze nog wat willen en ze hebben nog geen echte gains gemaakt in het oosten na de terugtrekking rond Kiev en het noorden.
pi_204365710
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

In het Zuiden gaat het helemaal niet slecht met Rusland hé, Donbas is ook nog een groot wespennest. De Krim gaan ze niet terugkrijgen sowieso.
pi_204365761
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:19 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Putin wil alles, die gaat daar echt niet stoppen.
Dat doet ie al want hij trekt z'n troepen terug en concentreert zich op de Donbass.
pi_204365780
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
In het Zuiden gaat het helemaal niet slecht met Rusland hé, Donbas is ook nog een groot wespennest. De Krim gaan ze niet terugkrijgen sowieso.
Ik vind het best wel slecht gaan als je in een aanvallende oorlog al wekenlang stilstaat.
pi_204365863
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat doet ie al want hij trekt z'n troepen terug en concentreert zich op de Donbass.
En wat denk je wat het Oekraïnse leger nu gaat doen?
  donderdag 7 april 2022 @ 21:40:46 #185
6484 ExTec
pi_204365869
Demonstratie in Duitsland, tegen de overheid, voor veel strengere energiesancties:

twitter
pi_204365886
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:35 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Ik vind het best wel slecht gaan als je in een aanvallende oorlog al wekenlang stilstaat.
Verbinding tussen de Krim en de Donbass hebben ze en Oekraïne boekt daar amper winst. Die kunnen ze al afvinken. Dit is gewoon sterker aan de onderhandelingstafel proberen te komen om het land op te delen straks. Oekraïne kan de Krim praktisch niet eens heroveren.

Ben het wel eens dat het beginplan volslagen idioot was.

Het is even de vraag hoe ver Oekraïne wil gaan. Nog veel langer met al die burgerdoden? Weet niet of Zelensky dat toestaat. Iedereen wil straks gewoon een wapenstilstand.
pi_204366009
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
En wat denk je wat het Oekraïnse leger nu gaat doen?
Dat is de vraag. Hoe veel burgerdoden en militairen gaat Oekraïne accepteren. Op een gegeven moment wil niemand meer iets van oorlog. En dan werk je n.a.v. wat je op de onderhandelingstafel hebt naar een verdrag toe. Maar eerst nog wapenstilstand.
  donderdag 7 april 2022 @ 21:48:30 #188
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204366049
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:41 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Verbinding tussen de Krim en de Donbass hebben ze en Oekraïne boekt daar amper winst. Die kunnen ze al afvinken. Dit is gewoon sterker aan de onderhandelingstafel proberen te komen om het land op te delen straks. Oekraïne kan de Krim praktisch niet eens heroveren.

Het is even de vraag hoe ver Oekraïne wil gaan. Nog veel langer met al die burgerdoden? Weet niet of Zelensky dat toestaat. Iedereen wil straks gewoon een wapenstilstand.
Ze hebben alleen de hoofdwegen in het zuiden en in Kherson zijn ze al op de vlucht aan het slaan. Alleen Donbass is onder "controle" ook maar zo zo.
Oekraine hoeft de Krim helemaal niet, Oekraine wil vrede.
pi_204366079
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat is de vraag. Hoe veel burgerdoden en militairen gaat Oekraïne accepteren. Op een gegeven moment wil niemand meer iets van oorlog. En dan werk je n.a.v. wat je op de onderhandelingstafel hebt naar een verdrag toe. Maar eerst nog wapenstilstand.
Zou sowieso Krim terugeisen. Rusland stoppen met het bewapenen van de rebellen. En net over de grens wonen aardig wat Oekrainers. Dat stukje land net ten oosten van Krim totaan Kuban kunnen zo wel eisen als de oorlog voorbij is.
pi_204366089
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:40 schreef ExTec het volgende:
Demonstratie in Duitsland, tegen de overheid, voor veel strengere energiesancties:

[ twitter ]
Demonstreren voor economische zelfmoord en in de kou komen te zitten. Terug naar het middeleeuws tijdperk. De sancties raken het Kremlin niet, alleen de Russische bevolking.

Zie hier wat propaganda met je doet, wat een achterlijk zooitje bij elkaar. Ze gaan mee in de great reset (groene energietransitie) die nu versneld uitgevoerd kan worden d.m.v. een nieuwe "unique opportunity".
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 7 april 2022 @ 21:51:05 #191
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204366091
quote:

[..]
Is dat niet ook de reden dat Rusland evacuaties onmogelijk blijft maken? Stel elke burger zou uit Maripoel weg zijn dan vallen er ook een stuk minder burgerdoden daar.
pi_204366156
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ze gaan mee in de great reset (groene energietransitie) die nu versneld uitgevoerd kan worden d.m.v. een nieuwe "unique opportunity".
Dat zou wel een mooi resultaat zijn _O_ Sneller overgaan op groene energie.
  donderdag 7 april 2022 @ 21:56:44 #193
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204366175
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Demonstreren voor economische zelfmoord en in de kou komen te zitten. Terug naar het middeleeuws tijdperk. De sancties raken het Kremlin niet, alleen de Russische bevolking.

Zie hier wat propaganda met je doet, wat een achterlijk zooitje bij elkaar. Ze gaan mee in de great reset (groene energietransitie) die nu versneld uitgevoerd kan worden d.m.v. een nieuwe "unique opportunity".
Groener moeten we als maatschappij sowieso worden. Deze oorlog is enkel een reden om dit te versnellen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_204366185
twitter
  donderdag 7 april 2022 @ 21:59:11 #195
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204366223
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:56 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Groener moeten we als maatschappij sowieso worden. Deze oorlog is enkel een reden om dit te versnellen.
Later zal het versnellen maar in eerste instantie zal LNG en andere gasvelden aanboren juist slechter zijn voor het milieu.

En: kernenergie. Duitsland moet wel denk ik.
pi_204366284
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:55 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Dat zou wel een mooi resultaat zijn _O_ Sneller overgaan op groene energie.
Niet mogelijk, ontzettend onbetrouwbaar en het stroomnet kan al die mooie (elektrische) sprookjes niet eens aan. De enige optie is kernenergie maar bijv. Duitsland sluit ze. Wat zit hier achter?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 7 april 2022 @ 22:08:56 #197
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204366360
quote:

[..]
Hmm wanneer je vijand jouw bevolking uitmoord, inclusief kleine kinderen en bejaarden, wanneer jouw vijand je vrouwen systematisch laat verkrachten, wanneer je weet dat vrede vooral “vrede” gaat zijn met een mes op je keel, dan denk ik dat Oekraïne nog lang niet klaar is met Rusland. Gewoon even doorbijten en gaan.

Het ging helemaal niet zo vreselijk goed in het zuiden, de Oekraïners waren gewoon druk bezig in het noorden. Nu de Russen uit het noorden vertrekken moet je eens gaan kijken wat de Oekraïners gaan doen. Die hebben net lekker de smaak te pakken. En ik geef ze geen ongelijk. Lekker met zijn allen naar het zuiden en lekker doorgaan gok ik volgens het principe de beste Rus is een dooie Rus.

Verdrag? Hmm, ik moet het nog zien….
pi_204366377
quote:
9s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:02 schreef Tocadisco het volgende:
Inderdaad.

Ondanks dat ik er een hele andere kijk op heb lijkt het mij in ieder geval nog enigszins een redelijke man. Toch wel een verschil met Putin, Lavrov, Medvedev etc
pi_204366402
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:48 schreef RamboDirk het volgende:
Oekraine hoeft de Krim helemaal niet,
Dat heb ik anderen hier wel horen zeggen.
  donderdag 7 april 2022 @ 22:12:54 #200
38496 Perrin
pi_204366437
Zelfs Pink Floyd is voor Oekraine weer terug van weggeweest:

pi_204366443
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Is dat niet ook de reden dat Rusland evacuaties onmogelijk blijft maken? Stel elke burger zou uit Maripoel weg zijn dan vallen er ook een stuk minder burgerdoden daar.
Zou zo maar kunnen. Zou het niet raar vinden als ze daadwerkelijk zo denken.
pi_204366459
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:41 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ondertussen beginnen de Russen toch wel heel erg genocidaal te klinken, bij dat type oorlogen is de verdedigende partij al heel snel bereid om enorme verliezen te leiden. Iets wat Poetin zou moeten weten want dat heeft een vrij grote rol gespeeld in zijn lievelingsobsessie: De Duitse invasie van de Sovjet-Unie.
pi_204366492
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
De reden is dat er nu een hoop doden liggen die eerst moeten verdwijnen.
  donderdag 7 april 2022 @ 22:16:57 #204
38496 Perrin
pi_204366518
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 22:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ondertussen beginnen de Russen toch wel heel erg genocidaal te klinken, bij dat type oorlogen is de verdedigende partij al heel snel bereid om enorme verliezen te leiden. Iets wat Poetin zou moeten weten want dat heeft een vrij grote rol gespeeld in zijn lievelingsobsessie: De Duitse invasie van de Sovjet-Unie.
Als overgave vernietiging is, vecht je tot de laatste man.
pi_204366584
Chemische wapens of een stuk of wat nukes hoog in de lucht laten ontploffen kan ook nog straks.
  donderdag 7 april 2022 @ 22:21:33 #206
307622 Perox
(niet de echte)
pi_204366606

Interview met Obama over Putin, Oekraïne en de uitdagingen voor het westen.

Ik vind Obama altijd een goede spreker, maar zonder script en vanuit het hoofd/hart is hij eigenlijk nog beter. Hij is voor mij nog steeds een baken van de vrije wereld.
pi_204366884
Ursula Von der Leyen reist morgen (fysiek) af naar Kiëv om het sanctiepakket tegen Rusland voor te stellen aan Zelensky.

Is dat niet heel gevaarlijk? Als wij deze informatie weten, dan weten de Russen dat toch ook?
Hoe groot is de waarschijnlijkheid dat er net toevallig een bommetje valt? Het zou voor de Russen wel heel symbolisch kunnen zijn om een prominent figuur toevallig uit te schakelen.
Cindy De Vuyst
  donderdag 7 april 2022 @ 22:36:46 #208
38496 Perrin
pi_204366931
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 22:34 schreef einzeinz het volgende:
Ursula Von der Leyen reist morgen (fysiek) af naar Kiëv om het sanctiepakket tegen Rusland voor te stellen aan Zelensky.

Is dat niet heel gevaarlijk? Als wij deze informatie weten, dan weten de Russen dat toch ook?
Hoe groot is de waarschijnlijkheid dat er net toevallig een bommetje valt? Het zou voor de Russen wel heel symbolisch kunnen zijn om een prominent figuur toevallig uit te schakelen.
En wat schieten ze daar mee op?
pi_204366947
quote:

Hoe groot is de waarschijnlijkheid dat er net toevallig een bommetje valt?
De kans is echt astronomisch klein dat de Russen net de plek waar zij ontmoeten weten te raken. Zo nauwkeurig is dat spul van de Russen allemaal niet. Ik weet eigenlijk niet eens of het de Amerikanen überhaupt zou lukken als zij precies zouden weten waar die zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tocadisco op 07-04-2022 22:45:21 ]
pi_204366958
quote:

Ik denk dat het bombarderen niet echt gewaardeerd gaat worden door de EU en wraakaanvallen uitlokt. Oftewel dat gaat de Russen niet helpen met hun doelstellingen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204366988
En dan is de EU van een prutser af, dat is ook niet in het voordeel van Rusland.
pi_204367044
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 22:36 schreef Perrin het volgende:

[..]
En wat schieten ze daar mee op?
Symbolische actie. Je schiet er ook niets mee op dat je Biden neerknalt maar het is wel een politiek figuur... de president van Amerika.

Ursula Von der Leyen is de voorzitter van de Europese Commissie, kan dus een mooi doelwit zijn voor Rusland.
Cindy De Vuyst
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 22:43:18 #213
8781 crew  Frutsel
pi_204367049
quote:

[..]
Verdragen sluiten met de Russen?
En gewoon weer doorgaan alsof er niets is gebeurd ofzo? Sancties weer opheffen want : verdrag ?
  donderdag 7 april 2022 @ 22:44:52 #214
38496 Perrin
pi_204367078
Wapenproducenten trekken weer een flesje open.
twitter
pi_204367119
quote:

Denk niet dat dat goed aan komt als ze buitenlandse diplomaten omleggen.
V
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_204367151
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 22:43 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Symbolische actie. Je schiet er ook niets mee op dat je Biden neerknalt maar het is wel een politiek figuur... de president van Amerika.

Ursula Von der Leyen is de voorzitter van de Europese Commissie, kan dus een mooi doelwit zijn voor Rusland.
De kans dat de Russen dat gaan riskeren is nul. Ze weten volgens mij tamelijk precies hoe ver ze te ver kunnen gaan. En het verifieerbaar en opzettelijk doden van iemand die in opdracht van de EU of NATO werkt maakt dat hun tegenstander niet meer Oekraïne is. Dan zijn ze in oorlog met NATO.
pi_204367180
Als Rusland Von der Leyen omlegt, dan is het gelijk oorlog met de NAVO.

Dat zou de lont in het kruitvat zijn, de moord op Franz Ferdinand van onze tijd.
pi_204367220
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 22:11 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat heb ik anderen hier wel horen zeggen.
Als er een kans is zal Oekraine de Krim echt wel terug willen maar of dat realistisch is valt nog te bezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2022 22:55:44 ]
pi_204367237
quote:

En dan? De EU stelt een nieuwe voorzitter aan en de sancties en embargos worden nog veel harder. Von der Leyen is niet onmisbaar en geen essentieel leider. Het enige wat het zal doen is de strijd verharden
pi_204367240
Voor wie de achtergrond van het gebruikte armor willen weten. Zeer goede video's

1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204367256
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 22:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Voor wie de achtergrond van het gebruikte armor willen weten. Zeer goede video's

Ironie oh ironie, The Tank Museum ;)
pi_204367257
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 22:43 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Ze hebben de Poolse regeringsleiders, en de premiers van Slovenië en Tsjechië toch ook niet met bommen bestookt toen ze in Kyiv waren?
En die colonne bussen met journalisten en EU-waarnemers die vanuit Kyiv naar Bucha trokken kwamen ook zonder problemen aan.
pi_204367283
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 22:49 schreef HiZ het volgende:

[..]
De kans dat de Russen dat gaan riskeren is nul. Ze weten volgens mij tamelijk precies hoe ver ze te ver kunnen gaan. En het verifieerbaar en opzettelijk doden van iemand die in opdracht van de EU of NATO werkt maakt dat hun tegenstander niet meer Oekraïne is. Dan zijn ze in oorlog met NATO.
Als ze dat tamelijk precies weten, waarom wisten ze dat 24 februari kennelijk even helemaal niet?
pi_204367331
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 22:58 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Als ze dat tamelijk precies weten, waarom wisten ze dat 24 februari kennelijk even helemaal niet?
Zijn ze aan het vechten tegen NATO troepen? Nee dus.
pi_204367586
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 22:43 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Verdragen sluiten met de Russen?
En gewoon weer doorgaan alsof er niets is gebeurd ofzo? Sancties weer opheffen want : verdrag ?
Je zal toch moeten of je nou wil of niet. Mensen snappen dat niet.
pi_204367595
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 23:01 schreef HiZ het volgende:

[..]
Zijn ze aan het vechten tegen NATO troepen? Nee dus.
Ze zijn aan het vechten tegen NATO-wapens en tegen 8 jaar door NATO-landen getrainde beroepsmilitairenn die tot in het merg van hun botten gemotiveerd zijn te winnen. Ze hebben een lading sancties om de oren gekregen die de klok 50 jaar terugzet. Er is een braindrain van heb ik jou daar aan de gang, waardoor die 50 jaar achteruit gezette klok wel een tijdje stil blijft staan. Maar ze vechten inderdaad niet tegen de NATO.
En dan stel je dat ze dus tamelijk goed wisten tot hoever ze konden gaan.
Briljant opgemerkt. Hoedje af hoor.
  donderdag 7 april 2022 @ 23:26:57 #227
38496 Perrin
pi_204367603
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 23:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je zal toch moeten of je nou wil of niet. Mensen snappen dat niet.
Ooit.
pi_204367632
Hoewel niks nieuws toch wel een aardig filmpje.

pi_204367690
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 22:58 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Blijkbaar wisten ze dat juist wel. Poetin weet volgens mij precies hoe ver ie kan gaan. Hij kan denk ik nog wel wat nukes hoog in de lucht laten ontploffen boven Oekraïne zodat er geen schade is maar puur het signaal. Zelfs dan gaat de NAVO niets doen. Bij een chemisch wapen in Oekraïne denk ik ook niet. Hij kan nog wel wat verder gaan.
pi_204367708
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 23:26 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ze zijn aan het vechten tegen NATO-wapens en tegen 8 jaar door NATO-landen getrainde beroepsmilitairenn die tot in het merg van hun botten gemotiveerd zijn te winnen. Ze hebben een lading sancties om de oren gekregen die de klok 50 jaar terugzet. Er is een braindrain van heb ik jou daar aan de gang, waardoor die 50 jaar achteruit gezette klok wel een tijdje stil blijft staan. Maar ze vechten inderdaad niet tegen de NATO.
En dan stel je dat ze dus tamelijk goed wisten tot hoever ze konden gaan.
Briljant opgemerkt. Hoedje af hoor.
Dat is allemaal meegenomen in de analyse, anders hadden ze het ook niet gedaan.
pi_204367716
Volgens Rob de Wijk werken sommige sancties averechts en hebben ze er helemaal niet zo veel last van.
pi_204367749

Voormalige NAVO-commandant voorspelt dat de Russen opnieuw de Donbas aan zullen vallen, dat ze daar de Oekraïense troepen in willen sluiten. De volgende stap in het conflict zal dus uitgevoerd worden in open terrein, niet in stedelijk gebied zoals de omgeving van Kiev is. Daarom zijn er zware mobiele wapens nodig, tanks, mobiele artillerie en vliegtuigen voor luchtsteun. Hij vindt dat deze wapens geleverd moeten worden, Poetin moet namelijk niet beloond worden voor zijn invasie.

Hoewel er nog geen straaljagers gestuurd worden, kiest het westen er nu wel voor om ook voor zwaardere wapens te leveren:
twitter

En in Nederland:
Kamermeerderheid bereid zwaardere wapens naar Oekraïne te sturen
pi_204367760
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 23:36 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens Rob de Wijk werken sommige sancties averechts en hebben ze er helemaal niet zo veel last van.
Ah, dus Rob de Wijk vindt ook dat sommige sancties niet averechts werken?
pi_204367852
quote:
OK, en welke sancties zijn dat volgens hem? Averechts, zelfs, daar zou ik dan wel een voorbeeld van willen horen.
pi_204367880
quote:
Ik denk dat je « ze » in minimaal 3 groepen moet verdelen: Kremlin, rijkaards, Poetins vriendjes die nog niet verdwenen zijn (waar is visvriend Sergei toch) hebben er nog niet zoveel hinder van, al kunnen ze niet meer naar hun bootjes en paleisjes.
Middenklasse heeft er last van, wie waardevolle talenten heeft emigreert, wie zoon in oproepbare leeftijd heeft stuurt zoon het land uit.
Laagste inkomens hebben er veel last van en weinig mogelijkheden er iets aan te doen.

De ondervonden hinder zal binnen dagen of weken naar boven sijpelen. Overigens: als er een internationaal aanhoudingsbevel tegen Poetin en enkele trawanten is opgesteld, zitten ze vast in Rusland, zien ze hun mooie paleisjes nooooooit meer terug. En anders dan sancties: zulke aanhoudingsbevelen gelden tot de dood. Al worden ze honderd.
  donderdag 7 april 2022 @ 23:57:41 #237
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204367914
quote:
bron: errr.theee.com 07apr22 20u25
Moscow hopes the Russian military operation in Ukraine might end in the near future, possibly “in the coming days,” Kremlin spokesman Dmitry Peskov told Sky News on Thursday. Either the Russian troops will end it by reaching their military goals or Moscow and Kiev will reach an agreement through negotiations, he added.
.....
Russia has now demanded that Ukraine officially declare itself a neutral country that will never join the US-led NATO military bloc. Kiev insists the Russian offensive was completely unprovoked and has denied claims it was planning to retake the two rebel regions by force.
Als dit NATO lidmaatschap nog het enige is, kan Oekraïne daar mogelijk wel mee leven.
Puntje is nog wel dat er zoiets is als Donbas (met de regio's Donetsk and Lugansk en natuurlijk - formeel gezien - de Krim. Deze regio zal iedereen inmiddels wel hebben opgegeven.

Voorts kan eea imo alleen tot overeenstemming worden gekomen indien de burgers die daar overgaan dit middels een referendum - wat allereerst vrede en rust vereist - hun akkoord geven. Maar goed de regering kan toezeggen totdat een referendum is gehouden, zij sws geen lid zullen worden van de NATO en de regio's toestaat om onder lokaal bestuur te functioneren.
Saillant is dat lidmaatschap van de EU, dat ook in de grondwet van Oekraïne staat, dus mogelijk lijkt.
  vrijdag 8 april 2022 @ 00:03:57 #238
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204367973
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 23:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat is allemaal meegenomen in de analyse, anders hadden ze het ook niet gedaan.
Tuurlijk. Diezelfde analyse op basis waarvan de soldaten met (over datum) voedselpakketten voor vier dagen, zondagse uniformen en muziekinstrumenten het land introkken voor de overwinningsmars op 1 maart. Ja, dat was me de analyse wel, die haalt de boeken. En films.
Die briljante analyse zal in de toekomst nog vaak geheranalyseerd en besproken worden, als de mensheid Poetin overleeft.
  vrijdag 8 april 2022 @ 00:08:52 #239
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204368020
quote:
3s.gif Op donderdag 7 april 2022 23:57 schreef Vallon het volgende:

[..]
Als dit NATO lidmaatschap nog het enige is, kan Oekraïne daar mogelijk wel mee leven.
Puntje is nog wel dat er zoiets is als Donbas (met de regio's Donetsk and Lugansk en natuurlijk - formeel gezien - de Krim. Deze regio zal iedereen inmiddels wel hebben opgegeven.

Voorts kan eea imo alleen tot overeenstemming worden gekomen indien de burgers die daar overgaan dit middels een referendum - wat allereerst vrede en rust vereist - hun akkoord geven. Maar goed de regering kan toezeggen totdat een referendum is gehouden, zij sws geen lid zullen worden van de NATO en de regio's toestaat om onder lokaal bestuur te functioneren.
Saillant is dat lidmaatschap van de EU, dat ook in de grondwet van Oekraïne staat, dus mogelijk lijkt.
Alleen: hoe waardevol is een verdrag waar Poetins handtekening onder staat?
(Mijn idee: toiletpapier, die man is niet te vertrouwen).
Ik denk ook dat veel afhangt van wat er wordt aangetroffen in o.a. Mariupol. En ik denk dat ze ook de ontvoerde burgers terugwillen.
pi_204368058
quote:
3s.gif Op donderdag 7 april 2022 23:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Er komt voorlopig geen vrede. Poetin heeft al meerdere keren zijn woord gebroken, zijn handtekening is dus niets waard.

Oekraïners zijn momenteel woedend op de Russen, grote delen van hun land zijn ingenomen en er zijn veel oorlogsmisdaden gepleegd. Die gaan de Russische eisen dus nooit (in een referendum) goedkeuren.

En zelfs het vorige conflict, met de Minsk-akkoorden, is nooit goed opgelost. Het staak het vuren werd voortdurend geschonden.
  vrijdag 8 april 2022 @ 00:19:02 #241
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204368064
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 22:21 schreef Perox het volgende:

Interview met Obama over Putin, Oekraïne en de uitdagingen voor het westen.

Ik vind Obama altijd een goede spreker, maar zonder script en vanuit het hoofd/hart is hij eigenlijk nog beter. Hij is voor mij nog steeds een baken van de vrije wereld.
Enorm charismatische vent, die me daarnaast ook oprecht aardig en vriendelijk lijkt.

Om hem echter "een baken van de vrije wereld" te noemen, vind ik wel een typisch voorbeeld van beeldvorming op basis van het voorkomen en de presentatie van de persoon zelf. Kijk je naar zijn track record als president, komt hij bij lange na niet in de buurt van die kwalificatie.
pi_204368079
twitter
pi_204368083
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 00:25 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Weer zo’n boekhouders hoofd die het wel ff weet.
Vakman pur sang
pi_204368092
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 00:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Weer zo’n boekhouders hoofd die het wel ff weet.
Wat? Hij stelt een vraag, volgens mij.
pi_204368096
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 00:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat? Hij stelt een vraag, volgens mij.
Volgens hem hadden ze een lijst.
Dan antwoorden er wat mensen, zo willekeurig:
Via telegram hacks
Via pro Russische Oekraïners
Via de priesters van de orthodoxe kerk
Enz.
Vakman pur sang
  vrijdag 8 april 2022 @ 00:37:14 #246
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204368097
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 00:08 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Alleen: hoe waardevol is een verdrag waar Poetins handtekening onder staat?
(Mijn idee: toiletpapier, die man is niet te vertrouwen).
Ik denk ook dat veel afhangt van wat er wordt aangetroffen in o.a. Mariupol. En ik denk dat ze ook de ontvoerde burgers terugwillen.
Give "peace" a chance...... :{
Kern lijkt vooral geen NATO lidmaatschap en autonomie/afsplitsing regio's. Totdat er een referendum is gehouden in het land, kan Oekraïne toezeggen dat tot dat moment dan (in afwachting van) daarmee in te stemmen.

Dat van die ontvoerde burgers kan ik (serieus) moeilijk beoordelen en schaar ik vooralsnog on het kopje van de vele 'misdaden'. Zelf zie ik geen functie om mensen te ontvoeren, waartoe & waarom ? Wel dat mensen gedwongen zijn (geweest) door Russen om te "verhuizen" om zo streken te ontvolken van hun tegenstanders.
Dat van kapotgeschoten Mariupol en "schade" afhandeling van al het aangedane leed moet dan aan de tafel worden uitgeknokt. De kans dat dit ooit tot een bevredigende oplossing komt, zal erg klein zijn.

Ik kijk dan ook waarmee hoe krom ook, het Kremlin regime dingen kan uitleggen als gewonnen en verkregen.
Begin Mei moet er, gezien traditie in Rusland wel, iets zichtbaar zijn dat kan worden geshowd op de kansel en parade:
1) Veronderstelde Nazis zijn zg verdelgd in o.a. Bucha & Mariupol
2) Oekraïne (nu) geen lid van NATO
3) Voorlopig erkenning van zelfstandig bestuur in Donetsk, Luhansk en de Krim regio.
Vervolgens weer de Minsk2014 scheidslijn waar partijen zich als akkoord verbrekend be/ontwapenen.

NB: dat er niets van klopt, maakt mij niet zoveel uit, wanneer de mensen ter plaatse maar weer hun dingen kunnen gaan oppakken en de rest aan tafel met powerplay wordt uitgevochten. Oekraïne staat sws sterker met wapens, wapens en wapens. Rusland daarentegen is, sws internationaal, ernstig verzwakt en van de tafels geveegd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vallon op 08-04-2022 00:44:53 ]
pi_204368107
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 april 2022 00:37 schreef Vallon het volgende:

[..]
Give "peace" a chance...... :{
Kern lijkt vooral geen NATO lidmaatschap en autonomie/afsplitsing regio's. Totdat er een referendum is gehouden in het land, kan Oekraïne toezeggen tot dat moment dan (in afwachting van) daarmee in te stemmen.

Dat van die ontvoerde burgers kan ik (serieus) moeilijk beoordelen en schaar ik vooralsnog on het kopje van de vele misdaden. Zelf zie ik geen functie om mensen te ontvoeren, waartoe & waarom ? Wel dat mensen gedwongen zijn om te "verhuizen" om streken te ontvolken van tegenstanders.
Dat van kapotgeschoten Mariupol en "schade" afhandeling van al het aangedane leed moet dan aan de tafel worden uitgeknokt. De kans dat dit ooit tot een bevredigende oplossing komt, zal erg klein zijn.

Ik kijk dan ookw aarmee hoe krom ook, het Kremlin regime dingen kan uitleggen als gewonnen en verkregen, Begin Mei moet er, gezien status in Rusland wel, iets zichtbaar zijn dat kan worden geshowd op de parade.
1) Nazis zg verdelgd in Bucha & Mariupol
2) Oekraïne (nu) geen lid van NATO
3) Voorlopig erkenning van zelfstandig bestuur in Donetsk, Luhansk en de Krim regio.
Vervolgens weer de Minsk2014 scheidslijn waar partijen zich ontwapenen.
Jij bent serieus niet goed in je bovenkamer!
Het ging nooit om NAVO dus dan kan neutraliteit ook niet de oplossing zijn.
Bovendien is het aan Rusland om zijn leger terug te trekken, het is namelijk niet Oekraïne dat deze oorlog gestart is maar wel zijn land moet verdedigen.
Onmogelijk dat het gaat normaliseren na de moordpartijen en steden platgooien, dat moeten we ook niet willen belonen door die gek in het kremlin zijn zin te geven als het gaat om Luhansk en Donetsk.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 8 april 2022 @ 00:53:50 #248
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204368122
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 00:44 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Bovendien is het aan Rusland om zijn leger terug te trekken, het is namelijk niet Oekraïne dat deze oorlog gestart is maar wel zijn land moet verdedigen.
Onmogelijk dat het gaat normaliseren na de moordpartijen en steden platgooien, dat moeten we ook niet willen belonen door die gek in het kremlin zijn zin te geven als het gaat om Luhansk en Donetsk.
Als het nooit om de NAVO ging, waar dan wel om? En wie zijn "we"?
  vrijdag 8 april 2022 @ 00:55:34 #249
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204368125
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 00:44 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Ga je mij nu persoonlijk aanvallen ? Niet doen aub, zeg dan dat je het niet eens ben.
Ik leg uit en stel mij voor hoe een "aanpak" qua beeldvorming kan werken om tot meer rust te kunnen komen.
Daarin zit dat Rusland sws vertrekt en aan de onderhandelingstafel zich verder zal moeten (ver)antwoorden.

Dat 'onmogelijk' normaliseren zal niet gelijk zijn maar op termijn zeker haalbaar. Anders hebben we allemaal wel een historische reden om elkaar de hersens in te blijven slaan.
Verder hoop ik dat vechtbazen 's een keer stoppen met kortzichtig denken in termen van "winnen, verliezen, (on)gelijk, wraak, eer" ipv over die muren van onwil te kijken hoe het voor iedereen leefbaarder te houden.
Zelfs als dat voor onmogelijk wordt gehouden, is het de enige manier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 08-04-2022 01:00:52 ]
  vrijdag 8 april 2022 @ 00:59:15 #250
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204368130
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 00:53 schreef Repentless het volgende:

[..]
Oekraine heeft grote tot op heden nagenoeg onaangeraakte olie en gasvoorraden. In de zwarte zee onder de Krim en in de grond, West en Oost.

Rusland's economie drijft op gasverkoop en een oekraine wat westers-gezind is zou per direct een failliet betekenen voor Rusland. Dit is puur economisch eigenbelang.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_204368133
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 00:53 schreef Repentless het volgende:

[..]
Om Oekraine in te lijven bij Rusland. Moeilijker dan dat is het niet. We in deze context zal het Westen zijn, vermoed ik. Iets waar Oekraine bij wil horen, geloof ik.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2022 01:05:42 ]
pi_204368134
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 april 2022 00:55 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ga je mij nu persoonlijk aanvallen ? Niet doen aub, zeg dan dat je het niet eens ben.
Ik leg uit en stel mij voor hoe een "aanpak" qua beeldvorming kan werken om tot rust te kunnen komen.

Dat 'onmogelijk' normaliseren zal niet gelijk zijn maar op termijn zeker haalbaar. Anders hebben we allemaal wel een historische reden om elkaar de hersens in te blijven slaan.
Verder hoop ik dat vechtbazen 's een keer stoppen met kortzichtig denken in termen van "winnen, verliezen, (on)gelijk, wraak, eer" ipv over die muren van onwil te kijken hoe het voor iedereen leefbaarder te houden.
Zelfs als dat voor onmogelijk wordt gehouden, is het de enige manier.
Nee die rust gaat er dan niet komen want Rusland kan zo weer Oekraïne binnen vallen wanneer het wil en dan het volgende deel zogenaamd onafhankelijk verklaren.
Het houdt pas op wanneer putin ofwel verslagen is, hij en met hem de helft van rusland is blijkbaar zo bloeddorstig.
Het gaat hier niet om winnen of verliezen of wraak/eer van een persoon, het gaat juist om de soevereiniteit en zelfbeschikking van een land.
pi_204368137
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Om Oekraine in te lijven bij Rusland. Moeilijker dan dat is het niet.
Ik voelde niet eens behoefte om dat te beantwoorden want dat weet die gast echt wel.
pi_204368138
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:06 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Ik voelde niet eens behoefte om dat te beantwoorden want dat weet die gast echt wel.
Ik neem de moeite wel voor je ;)
pi_204368142
quote:
88s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
das vooral dankzij de Chinezen
Het is vooral dankzij de Chinezen dat de Zuid-Koreanen niet het hele land hebben veroverd. Maar het punt is dat een verloren oorlog (of wat voor andere ramp) niet noodzakelijk de val van een regime hoeft te trigeren. Dat kan, zoals in Argentinië in '83, maar als een dictator maar bereid is en in staat is om de repressie flink op te voeren kan die nog aardig lang aan de macht blijven.
  vrijdag 8 april 2022 @ 01:12:48 #256
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204368145
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 00:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Oekraine heeft grote tot op heden nagenoeg onaangeraakte olie en gasvoorraden. In de zwarte zee onder de Krim en in de grond, West en Oost.

Rusland's economie drijft op gasverkoop en een oekraine wat westers-gezind is zou per direct een failliet betekenen voor Rusland. Dit is puur economisch eigenbelang.
Ik vrees ook, als idd vaker gezegd, dat grondstoffeneconomie en toegang havens, de werkelijk grondreden is om als plan de oostelijke flank van (de Djnepr rivier) Oekraïne in te willen pikken. Met een beeld(ig)woordspelletje kan dat gevoegelijk onder het referendum tapijt worden opgeborgen.

Wat nu dan het verschil is dat Rusland niet heeft gerekend dat zij nu nog maar weinig kan doen met die zg "economie" (ter groote van BNL). Het Kremlin heeft imo totaal niet verwacht dat het Westen haar - financieel - feitelijk vleugellam ging maken door o.a. Oekraïne zo massaal te steunen.
Handel drijven met de rest van de wereld is vooral jezelf overleveren aan onberekenbaarheid. Het Kremlin rekende imo vooral met een Krim reactie dat een koude (en kille) kermis is geworden.
  vrijdag 8 april 2022 @ 01:14:06 #257
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204368148
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 00:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wellicht, ik sluit het niet uit. Oorlogen als deze beginnen vrijwel altijd vanuit een economisch eigenbelang, of het behouden van macht/invloed op het wereldtoneel. Ik zie alleen niet dat dit per direct een failliet voor Rusland zou betekenen, aangezien er net voor 10 miljard Euro een gloednieuwe gaspijplijn tussen Rusland en Duitsland is aangelegd en Oekraïne uitstekend betaald krijgt voor de transitfees voor de gasleveringen over land vanuit Rusland. Voordat je de installaties en infrastructuur in Oekraïne op orde hebt om de leveringen vanuit Rusland te vervangen door eigen gas- en oliewinning, ben je (neem ik aan) wel wat jaren verder.
pi_204368153
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:14 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wellicht, ik sluit het niet uit. Oorlogen als deze beginnen vrijwel altijd vanuit een economisch eigenbelang, of het behouden van macht/invloed op het wereldtoneel. Ik zie alleen niet dat dit per direct een failliet voor Rusland zou betekenen, aangezien er net voor 10 miljard Euro een gloednieuwe gaspijplijn tussen Rusland en Duitsland is aangelegd en Oekraïne uitstekend betaald krijgt voor de transitfees voor de gasleveringen over land vanuit Rusland. Voordat je de installaties en infrastructuur in Oekraïne op orde hebt om de leveringen vanuit Rusland te vervangen door eigen gas- en oliewinning, ben je (neem ik aan) wel wat jaren verder.
Rusland wat van 140 miljoen naar ruim 180 miljoen inwoners gaat en zijn invloed uitbreid richting zowel West and Oost door inname van Oekraine is ook meer dan genoeg reden voor Poetin, lijkt mij.
Gas en olie heeft Rusland sowieso geen gebrek aan.
  vrijdag 8 april 2022 @ 01:18:23 #259
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204368157
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Om Oekraine in te lijven bij Rusland. Moeilijker dan dat is het niet. We in deze context zal het Westen zijn, vermoed ik. Iets waar Oekraine bij wil horen, geloof ik.
Waar is nu exact gezegd dat Rusland Oekraïne wil inlijven? En daarnaast: als Oekraïne een vredesverdrag wil sluiten met Rusland waarbij ze die genoemde gebieden opgeven (want daar ging het om in die post), moeten "we" als westen dat "niet willen"? Het is toch een soeverein land dat zijn eigen beslissingen mag nemen, zoals hier vaak wordt benadrukt?
pi_204368159
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:15 schreef Tijger_m het volgende:
ijn invloed uitbreid richting zowel West and Oost door inname van Oekraine
Als invloed een bepalende factor is waarom kan het dan niet (ook) het geval zijn dat Rusland Oekraïne in ieder geval of op zijn minst niet bij de EU/NATO wil? Dat lijkt mij uitgangspunt nummer één. Een giga-land als Oekraïne daadwerkelijk willen inlijven als primaire doelstelling zou zeer dubieus zijn vanuit strategisch oogpunt gezien de kosten versus de onwaarschijnlijkheid van het behalen van dit doel.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204368160
Nou kan je er wel over discussiëren in wat voor mate het een eigen vrije beslissing is als die met het spreekwoordelijke geweer tegen het hoofd genomen moet worden.
pi_204368161
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:21 schreef Tocadisco het volgende:
Nou kan je er wel over discussiëren in wat voor mate het een eigen vrije beslissing is als die met het spreekwoordelijke geweer tegen het hoofd genomen moet worden.
Dit inderdaad, het zou niets anders dan een overgave zijn.
  vrijdag 8 april 2022 @ 01:22:55 #263
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204368162
quote:

[..]
Rusland wat van 140 miljoen naar ruim 180 miljoen inwoners gaat en zijn invloed uitbreid richting zowel West and Oost door inname van Oekraine is ook meer dan genoeg reden voor Poetin, lijkt mij.
Richting west en oost? Gas en olie heeft Rusland geen gebrek aan?

Waar gaat dit over? Op welk onderdeel van mijn post reageer je hiermee?
  vrijdag 8 april 2022 @ 01:25:17 #264
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204368166
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:04 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Nee die rust gaat er dan niet komen want Rusland kan zo weer Oekraïne binnen vallen wanneer het wil en dan het volgende deel zogenaamd onafhankelijk verklaren.
Het houdt pas op wanneer putin ofwel verslagen is, hij en met hem de helft van rusland is blijkbaar zo bloeddorstig.
Het gaat hier niet om winnen of verliezen of wraak/eer van een persoon, het gaat juist om de soevereiniteit en zelfbeschikking van een land.
Klopt en dan is het van belang dat je dat als status quo kan handhaven. Momenteel worden mensen afgeslacht, vluchten om zich een veiliger heenkomen te vinden en zullen - denk ik - weinig op hebben met die belangrijke waarden.
Zsm moeten de wapens neergelegd worden zodat burgers men weer kunnen ademhalen en hopen op een (her)opbouw van hun leven.

Putin is en wordt nu zeker nog niet verslagen maar wie weet zit er over een (half) jaar of twee of vijf; iemand anders en waait er een andere wind. Tot die tijd moet je narcisten isoleren en het idee geven dat ze - keizer zonder kleren - hun doelen hebben bereikt. Putin zelf lijkt overduidelijk ideologisch gedreven, de kliek om hem heen zier er vooral economisch gedreven uit.
De bloeddorstigheid zit bij een (erg) klein groepje die idd Rusland zien als hun persoonlijk eigendom en loeren naar rijkdommen elders. Het loeren en vergaren als vermaak, zal die groep economen inmiddels wel vergaan zijn. Zonder fondsen is het ook snel gedaan met idealisten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 08-04-2022 01:35:17 ]
  vrijdag 8 april 2022 @ 01:26:03 #265
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204368167
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:21 schreef Tocadisco het volgende:
Tja, dat kan. Wat zou de conclusie dan zijn?
pi_204368168
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:04 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Ik ben bang dat er pas een vredesverdrag kan worden getekend (geen staakt-het-vuren) als Poetin weg is.
  vrijdag 8 april 2022 @ 01:33:09 #267
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204368177
quote:

[..]
Lijkt mij niet wijs om in je regio zeg de helft dwz 20 miljoen verzetsstrijders (sws in dop), erbij te krijgen.

In het beste geval zullen denk ik 6-12 Miljoen mensen in Oekraïne zich uit "vrijelijk" gedwongen wil gaan aansluiten bij Rusland en al die mensen zal je als dictator (links of rechts) een wortelemd toekomst moeten voorhouden dat er meer is dan een groot Tsarenrijk. Putin zag een kans en heeft inmiddels zijn hand overspeeld.
pi_204368179
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:25 schreef Vallon het volgende:

[..]
Klopt en dan is het van belang dat je dat als status quo kan handhaven. Momenteel worden mensen afgeslacht en vluchten om zich een heenkomen te vinden en zullen - denk ik - weinig op hebben met die belangrijker waarden.
Zsm moeten de wapens neergelegd worden zodat burgers men weer kunnen ademhalen en hopen op een (her)opbouw van hun leven.

Putin is en wordt nu zeker nog niet verslagen maar wie weet zit er over een (half) jaar of twee of vijf; iemand anders en waait er een andere wind. Tot die tijd moet je narcisten isoleren en het idee geven dat ze - keizer zonder kleren - hun doelen hebben bereikt, Putin zelf is overduidelijk ideologisch, de kliek om hem heen lijkt vooral economisch gedreven.
De bloeddorstigheid zit bij een (erg) klein groepje die idd Rusland zien als hun persoonlijk eigendom en loeren naar rijkdommen elders. Het loeren en vergaren als vermaak, zal die groep economen inmiddels wel vergaan zijn. Zonder fondsen is het ook snel gedaan met idealisten.
Iemand na poetin zal uit dezelfde kring komen en dus blijft de wind uit de zelfde hoek waaien.
De russen waar ik contact mee heb spreken juist van een behoorlijk grote support voor de oorlog tegen Oekraïne, dat is geen klein groepje.
In beginsel dacht ik ook dat die steun er niet was en men zich dus massaal tegen het kremlin zouden keren maar dat hoeven we niet te verwachten.
pi_204368180
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:26 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Ik ben bang dat er pas een vredesverdrag kan worden getekend (geen staakt-het-vuren) als Poetin weg is.
Niet alleen Putin. Ik vrees dat die paranoide mentaliteit van hem een vast onderdeel is van de gehele (politieke) bovenlaag. De dingen die nu in Rusland tijdens talkshows op TV door 'experts' worden gezegd zijn gewoon Dritte Reich newspeak :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 8 april 2022 @ 01:40:25 #270
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204368182
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:33 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Iemand na poetin zal uit dezelfde kring komen en dus blijft de wind uit de zelfde hoek waaien.
De russen waar ik contact mee heb spreken juist van een behoorlijk grote support voor de oorlog tegen Oekraïne, dat is geen klein groepje.
In beginsel dacht ik ook dat die steun er niet was en men zich dus massaal tegen het kremlin zouden keren maar dat hoeven we niet te verwachten.
Waarom dacht je in het begin dat die steun er niet was?
pi_204368184
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Niet alleen Putin. Ik vrees dat die paranoide mentaliteit van hem een vast onderdeel is van de gehele (politieke) bovenlaag. De dingen die nu in Rusland tijdens talkshows op TV door 'experts' worden gezegd zijn gewoon Dritte Reich newspeak :{
Is wel veruit het makkelijkste voor de volgende dictator om gewoon aan te haken op de al aanwezige haatbubbel.
pi_204368186
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waarom dacht je in het begin dat die steun er niet was?
Vanwege de verwevenheid, families met leden in beide landen maar die relatie kan blijkbaar makkelijk kapot.
  vrijdag 8 april 2022 @ 01:48:20 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204368189
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:33 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Interessant en ik bemerk juist een kanteling omdat de "speciale operaties" zaken(lui) gaan belemmeren.

Probleem is dat wat gewone Russen vinden, daar er niet veel toedoet en ook wij weten hoe je een beeld neerzet om wat faliekant fout is als Heilig te presenteren. Vraag is ook of burger dat (nog) mogen/durven/willen/gaan toegeven. Iemand kan het stoer wegwuiven maar 15 jaar krijgen voor verkeerde woorden, laat staan andere restricties ondergaan bij dwarsliggen, is een serieuze bedreiging van je bestaan. Ik zou daar dan ook zeggen dat ik Putin steun.
  vrijdag 8 april 2022 @ 01:50:59 #274
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204368193
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:43 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Vanwege de verwevenheid, families met leden in beide landen maar die relatie kan blijkbaar makkelijk kapot.
Ik snap je punt wel. Voor de 'gewone burger' komt dit zeker voor. Ook ik ken Russen die in die situatie zitten zoals jij schetst en voor hen is het pijnlijk. Als je echter een kanttekening plaatst bij jouw argument: als die verwevenheid en relatie zo sterk is, waarom wil Oekraïne (als je even generaliseert) zich dan zo nadrukkelijk van Rusland losmaken en hechtere banden met het westen hebben?
pi_204368195
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:48 schreef Vallon het volgende:

[..]
Interessant en ik bemerk juist een kanteling omdat de "speciale operaties" zaken(lui) gaan belemmeren.

Probleem is dat wat gewone Russen vinden, daar er niet veel toedoet en ook wij weten hoe je een beeld neerzet om wat faliekant fout is als Heilig te presenteren. Vraag is ook of een dat (nog) mogen/durven/willen/gaan toegeven. Iemand kan het stoer wegwuiven maar 15 jaar krijgen voor verkeerde woorden, laat staan andere restricties ondergaan bij dwarsliggen, is een serieuze bedreiging van je leven. Ik zou daar dan ook zeggen dat ik Putin steun.
Ja dat is waar, paspoort word ingenomen en je kunt nergens meer heen.
Netjes meewerken want anders...
Maar ook onder elkaar is er merkbaar support voor die oorlog en kunnen de gemoederen natuurlijk hoog oplopen wanneer men het oneens is met elkaar.
pi_204368197
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:40 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Is wel veruit het makkelijkste voor de volgende dictator om gewoon aan te haken op de al aanwezige haatbubbel.
Heb je helaas gelijk in. Criticasters van deze invasie - alsof die er nog zouden zijn :') - zouden geen enkele kans maken in het geval van een strijd over opvolging.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204368198
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:50 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik snap je punt wel. Voor de 'gewone burger' komt dit zeker voor. Ook ik ken Russen die in die situatie zitten zoals jij schetst en voor hen is het pijnlijk. Als je echter een kanttekening plaatst bij jouw argument: als die verwevenheid en relatie zo sterk is, waarom wil Oekraïne (als je even generaliseert) zich dan zo nadrukkelijk van Rusland losmaken en hechtere banden met het westen hebben?
Dat losmaken is/was naar mijn mening niet aan de orde, dat ze handel willen met het westen en dus ook hechtere banden hoeft niet te betekenen dat ze zich afkeren van Rusland.
Oekraïne kan natuurlijk met beide goede betrekkingen hebben als het gaat om handel en economische groei.
Het is juist Rusland die Oekraïne de zelfbeschikking ontneemt.
pi_204368199
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:50 schreef Repentless het volgende:

[..]
Omdat men ook in Oekraïne ziet dat Rusland een moeras van corruptie en anti-democratie is. Nu heeft Oekraïne zelf ook zat problemen op dat gebied, maar men wilt er in ieder geval wel van af.
  vrijdag 8 april 2022 @ 02:07:35 #279
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204368201
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 01:58 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Dat losmaken is/was naar mijn mening niet aan de orde, dat ze handel willen met het westen en dus ook hechtere banden hoeft niet te betekenen dat ze zich afkeren van Rusland.
Oekraïne kan natuurlijk met beide goede betrekkingen hebben als het gaat om handel en economische groei.
Het is juist Rusland die Oekraïne de zelfbeschikking ontneemt.
Ze kunnen inderdaad met beide goede betrekkingen hebben als het gaat om handel en economische groei. Dat was tot voor kort ook het geval, bijna dertig jaar lang.

Er is echter wel de behoefte om zich bij de NAVO te voegen, een machtsblok dat de opponent was/is van de Sovjet-Unie/Rusland.
pi_204368207
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 02:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ze kunnen inderdaad met beide goede betrekkingen hebben als het gaat om handel en economische groei. Dat was tot voor kort ook het geval, bijna dertig jaar lang.

Er is echter wel de behoefte om zich bij de NAVO te voegen, een machtsblok dat de opponent was/is van de Sovjet-Unie/Rusland.
Is ook niet zo raar als je kijkt naar hoe Rusland zich gedraagt de afgelopen pakweg 20 jaar.
pi_204368208
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 02:07 schreef Repentless het volgende:

[..]

Hoelang was dat al gaande? was volgens mij in 2008 tegen toetreding van Oekraïne en Georgie gestemd en sindsdien weinig, daarom klopt dat verhaal niet.
  vrijdag 8 april 2022 @ 02:13:34 #282
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204368209
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 02:12 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Hoelang was dat al gaande? was volgens mij in 2008 tegen toetreding van Oekraïne en Georgie gestemd en sindsdien weinig, daarom klopt dat verhaal niet.
Welk verhaal klopt niet?
  vrijdag 8 april 2022 @ 02:14:53 #283
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204368210
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 02:12 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Is ook niet zo raar als je kijkt naar hoe Rusland zich gedraagt de afgelopen pakweg 20 jaar.
Hoe gedragen ze zich dan de afgelopen pakweg 20 jaar?
pi_204368211
Verder, al zou Oekraïne toegetreden zijn, NAVO is defensief, Rusland hoeft echt niet bang te zijn voor een aanval.
Ze hadden dan echter niet zo even kunnen gaan moorden in Oekraïne en steden plat gooien/land inpikken zoals ze in de afgelopen jaren gedaan hebben.
  vrijdag 8 april 2022 @ 02:20:23 #285
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204368215
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 02:15 schreef bedachtzaam het volgende:
Verder, al zou Oekraïne toegetreden zijn, NAVO is defensief, Rusland hoeft echt niet bang te zijn voor een aanval.
Ze hadden dan echter niet zo even kunnen gaan moorden in Oekraïne en steden plat gooien/land inpikken zoals ze in de afgelopen jaren gedaan hebben.
Er waren genoeg offensieve NAVO-acties de afgelopen jaren. Het ging om jouw punt dat je niet had gedacht dat Russen de oorlog zouden steunen vanwege de verwevenheid en families met leden in beide landen. Nogmaals: als die zo sterk is, waarom zou je je dan willen aansluiten bij een militair verbond dat de historische opponent is van Rusland?
pi_204368217
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 02:14 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hoe gedragen ze zich dan de afgelopen pakweg 20 jaar?
Als een onbetrouwbaar corrupt moeras dat loopt te rotzooien in andere voormalige USSR landen om de aandacht af te leiden van het feit dat een kleine bovenlaag het land leeg rooft en democratie en vrijheid al die tijd met een kaasschaaf af loopt te snijden.
pi_204368219
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 02:20 schreef Repentless het volgende:

[..]
Er waren genoeg offensieve NAVO-acties de afgelopen jaren. Het ging om jouw punt dat je niet had gedacht dat Russen de oorlog zouden steunen vanwege de verwevenheid en families met leden in beide landen. Nogmaals: als die zo sterk is, waarom zou je je dan willen aansluiten bij een militair verbond dat de historische opponent is van Rusland?
Nato is geen historisch opponent van Rusland, Nato wàs een historisch opponent van de USSR. Die bestaat niet meer, en een paar megalomane boomers in het Kremlin hebben daar wat moeite mee.
  vrijdag 8 april 2022 @ 02:24:31 #288
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204368220
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 02:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als een onbetrouwbaar corrupt moeras dat loopt te rotzooien in andere voormalige USSR landen om de aandacht af te leiden van het feit dat een kleine bovenlaag het land leeg rooft en democratie en vrijheid al die tijd met een kaasschaaf af loopt te snijden.
Dat is een reden om bij de NAVO te willen, een mitair verbond?
  vrijdag 8 april 2022 @ 02:27:16 #289
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204368222
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 02:24 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Nato is geen historisch opponent van Rusland, Nato wàs een historisch opponent van de USSR. Die bestaat niet meer, en een paar megalomane boomers in het Kremlin hebben daar wat moeite mee.
Tuurlijk. Denk je dat Rusland zich ook bij de NAVO kan voegen?
pi_204368223
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 02:24 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja. Want iedereen met een klein beetje inzicht kon zien dat het gezeik in Tjetsjenie, Georgie en andere landen zich zou gaan herhalen in Oekraïne. Wil jij geen bescherming van vrienden tegen een veel sterkere school bully waarvan je weet dat op een dag hij je in elkaar gaat slaan?
pi_204368227
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 02:27 schreef Repentless het volgende:

[..]
Als die hele corrupte shitshow daar verdwijnt, met misschien 3 generaties. Rusland heeft bewezen notoir onbetrouwbaar te zijn. Dus laat ze maar wat vertrouwen opbouwen. Tot dan mogen ze behandeld worden als Noord Korea wat mij betreft.
  vrijdag 8 april 2022 @ 02:38:43 #292
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204368228
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 02:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ja. Want iedereen met een klein beetje inzicht kon zien dat het gezeik in Tjetsjenie, Georgie en andere landen zich zou gaan herhalen in Oekraïne. Wil jij geen bescherming van vrienden tegen een veel sterkere school bully waarvan je weet dat op een dag hij je in elkaar gaat slaan?
Tja, al vaker aangegeven hier, maar: hoe verschilt dat met westerse buitenlandse inmenging? Als die "vrienden" die "bescherming" bieden zich van soortgelijke praktijken bedienen, wat maakt hen dan beter?
pi_204368229
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 02:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, al vaker aangegeven hier, maar: hoe verschilt dat met westerse buitenlandse inmenging? Als die "vrienden" die "bescherming" bieden zich van soortgelijke praktijken bedienen, wat maakt hen dan beter?
Om te beginnen heeft Nato geen artificiele 'onafhankelijkheidsstrijd' geinitieerd in Oekraïne. En ze begaan daar ook geen oorlogsmisdaden. En wanneer is Nato een ander Nato land binnen gevallen?
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 02:57:05 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204368233
quote:

[..]
Kan me geen betere reden voorstellen eerlijk gezegd
  vrijdag 8 april 2022 @ 03:00:11 #295
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204368234
quote:

[..]
Het is een militair verbond, op de eerste en laatste plaats. Waarom zou je er volgens jou lid van worden?
pi_204368361
Ben benieuwd hoe de 9 mei viering zal zijn.
pi_204368389
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 02:27 schreef Repentless het volgende:

[..]
Daar werd zo rond 2000 wel over gepraat ja.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_204368549
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 8 april 2022 @ 08:00:31 #300
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  vrijdag 8 april 2022 @ 08:00:37 #301
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204368583
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 02:29 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als die hele corrupte shitshow daar verdwijnt, met misschien 3 generaties. Rusland heeft bewezen notoir onbetrouwbaar te zijn. Dus laat ze maar wat vertrouwen opbouwen. Tot dan mogen ze behandeld worden als Noord Korea wat mij betreft.
De oplossing voor Oekraine is dan ook heel eenvoudig. Doorvechten, doorvechten en doorvechten. Wij moeten daarbij vooral zorgen dat we steeds iets zwaarder en geavanceerder wapens leveren en wellicht ook zaken gaan overwegen als zelf deelnemen aan de drone-oorlog. Dat kunnen we namelijk altijd glashard blijven ontkennen, dus er is geen probleem.

Rusland moet gebroken worden om Oekraïne te bevrijden. Dat weet Oekraïne als geen ander en dat daarbij nog veel Oekraïners gaan sneuvelen is voor de Oekraïners gewoon een feit waarmee ze moeten leven. Geweld en ontbering zijn niet nieuw voor ze, dat kennen ze, uiteindelijk sterkt ze dat alleen maar in hun wil om te vechten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')