Ze zijn aan het vechten tegen NATO-wapens en tegen 8 jaar door NATO-landen getrainde beroepsmilitairenn die tot in het merg van hun botten gemotiveerd zijn te winnen. Ze hebben een lading sancties om de oren gekregen die de klok 50 jaar terugzet. Er is een braindrain van heb ik jou daar aan de gang, waardoor die 50 jaar achteruit gezette klok wel een tijdje stil blijft staan. Maar ze vechten inderdaad niet tegen de NATO.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zijn ze aan het vechten tegen NATO troepen? Nee dus.
Ooit.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je zal toch moeten of je nou wil of niet. Mensen snappen dat niet.
Blijkbaar wisten ze dat juist wel. Poetin weet volgens mij precies hoe ver ie kan gaan. Hij kan denk ik nog wel wat nukes hoog in de lucht laten ontploffen boven Oekraïne zodat er geen schade is maar puur het signaal. Zelfs dan gaat de NAVO niets doen. Bij een chemisch wapen in Oekraïne denk ik ook niet. Hij kan nog wel wat verder gaan.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Als ze dat tamelijk precies weten, waarom wisten ze dat 24 februari kennelijk even helemaal niet?
Dat is allemaal meegenomen in de analyse, anders hadden ze het ook niet gedaan.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ze zijn aan het vechten tegen NATO-wapens en tegen 8 jaar door NATO-landen getrainde beroepsmilitairenn die tot in het merg van hun botten gemotiveerd zijn te winnen. Ze hebben een lading sancties om de oren gekregen die de klok 50 jaar terugzet. Er is een braindrain van heb ik jou daar aan de gang, waardoor die 50 jaar achteruit gezette klok wel een tijdje stil blijft staan. Maar ze vechten inderdaad niet tegen de NATO.
En dan stel je dat ze dus tamelijk goed wisten tot hoever ze konden gaan.
Briljant opgemerkt. Hoedje af hoor.
Ah, dus Rob de Wijk vindt ook dat sommige sancties niet averechts werken?quote:Op donderdag 7 april 2022 23:36 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens Rob de Wijk werken sommige sancties averechts en hebben ze er helemaal niet zo veel last van.
OK, en welke sancties zijn dat volgens hem? Averechts, zelfs, daar zou ik dan wel een voorbeeld van willen horen.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:36 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens Rob de Wijk werken sommige sancties averechts en hebben ze er helemaal niet zo veel last van.
Ik denk dat je « ze » in minimaal 3 groepen moet verdelen: Kremlin, rijkaards, Poetins vriendjes die nog niet verdwenen zijn (waar is visvriend Sergei toch) hebben er nog niet zoveel hinder van, al kunnen ze niet meer naar hun bootjes en paleisjes.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:36 schreef Discombobulate het volgende:
Als dit NATO lidmaatschap nog het enige is, kan Oekraïne daar mogelijk wel mee leven.quote:bron: errr.theee.com 07apr22 20u25
Moscow hopes the Russian military operation in Ukraine might end in the near future, possibly “in the coming days,” Kremlin spokesman Dmitry Peskov told Sky News on Thursday. Either the Russian troops will end it by reaching their military goals or Moscow and Kiev will reach an agreement through negotiations, he added.
.....
Russia has now demanded that Ukraine officially declare itself a neutral country that will never join the US-led NATO military bloc. Kiev insists the Russian offensive was completely unprovoked and has denied claims it was planning to retake the two rebel regions by force.
Tuurlijk. Diezelfde analyse op basis waarvan de soldaten met (over datum) voedselpakketten voor vier dagen, zondagse uniformen en muziekinstrumenten het land introkken voor de overwinningsmars op 1 maart. Ja, dat was me de analyse wel, die haalt de boeken. En films.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is allemaal meegenomen in de analyse, anders hadden ze het ook niet gedaan.
Alleen: hoe waardevol is een verdrag waar Poetins handtekening onder staat?quote:Op donderdag 7 april 2022 23:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als dit NATO lidmaatschap nog het enige is, kan Oekraïne daar mogelijk wel mee leven.
Puntje is nog wel dat er zoiets is als Donbas (met de regio's Donetsk and Lugansk en natuurlijk - formeel gezien - de Krim. Deze regio zal iedereen inmiddels wel hebben opgegeven.
Voorts kan eea imo alleen tot overeenstemming worden gekomen indien de burgers die daar overgaan dit middels een referendum - wat allereerst vrede en rust vereist - hun akkoord geven. Maar goed de regering kan toezeggen totdat een referendum is gehouden, zij sws geen lid zullen worden van de NATO en de regio's toestaat om onder lokaal bestuur te functioneren.
Saillant is dat lidmaatschap van de EU, dat ook in de grondwet van Oekraïne staat, dus mogelijk lijkt.
Er komt voorlopig geen vrede. Poetin heeft al meerdere keren zijn woord gebroken, zijn handtekening is dus niets waard.quote:Op donderdag 7 april 2022 23:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als dit NATO lidmaatschap nog het enige is, kan Oekraïne daar mogelijk wel mee leven.
Puntje is nog wel dat er zoiets is als Donbas (met de regio's Donetsk and Lugansk en natuurlijk - formeel gezien - de Krim. Deze regio zal iedereen inmiddels wel hebben opgegeven.
Voorts kan eea imo alleen tot overeenstemming worden gekomen indien de burgers die daar overgaan dit middels een referendum - wat allereerst vrede en rust vereist - hun akkoord geven. Maar goed de regering kan toezeggen totdat een referendum is gehouden, zij sws geen lid zullen worden van de NATO en de regio's toestaat om onder lokaal bestuur te functioneren.
Saillant is dat lidmaatschap van de EU, dat ook in de grondwet van Oekraïne staat, dus mogelijk lijkt.
Enorm charismatische vent, die me daarnaast ook oprecht aardig en vriendelijk lijkt.quote:Op donderdag 7 april 2022 22:21 schreef Perox het volgende:
Interview met Obama over Putin, Oekraïne en de uitdagingen voor het westen.
Ik vind Obama altijd een goede spreker, maar zonder script en vanuit het hoofd/hart is hij eigenlijk nog beter. Hij is voor mij nog steeds een baken van de vrije wereld.
Wat? Hij stelt een vraag, volgens mij.quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Weer zo’n boekhouders hoofd die het wel ff weet.
Volgens hem hadden ze een lijst.quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat? Hij stelt een vraag, volgens mij.
Give "peace" a chance......quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Alleen: hoe waardevol is een verdrag waar Poetins handtekening onder staat?
(Mijn idee: toiletpapier, die man is niet te vertrouwen).
Ik denk ook dat veel afhangt van wat er wordt aangetroffen in o.a. Mariupol. En ik denk dat ze ook de ontvoerde burgers terugwillen.
Jij bent serieus niet goed in je bovenkamer!quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Give "peace" a chance......![]()
Kern lijkt vooral geen NATO lidmaatschap en autonomie/afsplitsing regio's. Totdat er een referendum is gehouden in het land, kan Oekraïne toezeggen tot dat moment dan (in afwachting van) daarmee in te stemmen.
Dat van die ontvoerde burgers kan ik (serieus) moeilijk beoordelen en schaar ik vooralsnog on het kopje van de vele misdaden. Zelf zie ik geen functie om mensen te ontvoeren, waartoe & waarom ? Wel dat mensen gedwongen zijn om te "verhuizen" om streken te ontvolken van tegenstanders.
Dat van kapotgeschoten Mariupol en "schade" afhandeling van al het aangedane leed moet dan aan de tafel worden uitgeknokt. De kans dat dit ooit tot een bevredigende oplossing komt, zal erg klein zijn.
Ik kijk dan ookw aarmee hoe krom ook, het Kremlin regime dingen kan uitleggen als gewonnen en verkregen, Begin Mei moet er, gezien status in Rusland wel, iets zichtbaar zijn dat kan worden geshowd op de parade.
1) Nazis zg verdelgd in Bucha & Mariupol
2) Oekraïne (nu) geen lid van NATO
3) Voorlopig erkenning van zelfstandig bestuur in Donetsk, Luhansk en de Krim regio.
Vervolgens weer de Minsk2014 scheidslijn waar partijen zich ontwapenen.
Als het nooit om de NAVO ging, waar dan wel om? En wie zijn "we"?quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:44 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Jij bent serieus niet goed in je bovenkamer!
Het ging nooit om NAVO dus dan kan neutraliteit ook niet de oplossing zijn.
Bovendien is het aan Rusland om zijn leger terug te trekken, het is namelijk niet Oekraïne dat deze oorlog gestart is maar wel zijn land moet verdedigen.
Onmogelijk dat het gaat normaliseren na de moordpartijen en steden platgooien, dat moeten we ook niet willen belonen door die gek in het kremlin zijn zin te geven als het gaat om Luhansk en Donetsk.
Ga je mij nu persoonlijk aanvallen ? Niet doen aub, zeg dan dat je het niet eens ben.quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:44 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Jij bent serieus niet goed in je bovenkamer!
Het ging nooit om NAVO dus dan kan neutraliteit ook niet de oplossing zijn.
Bovendien is het aan Rusland om zijn leger terug te trekken, het is namelijk niet Oekraïne dat deze oorlog gestart is maar wel zijn land moet verdedigen.
Onmogelijk dat het gaat normaliseren na de moordpartijen en steden platgooien, dat moeten we ook niet willen belonen door die gek in het kremlin zijn zin te geven als het gaat om Luhansk en Donetsk.
Oekraine heeft grote tot op heden nagenoeg onaangeraakte olie en gasvoorraden. In de zwarte zee onder de Krim en in de grond, West en Oost.quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als het nooit om de NAVO ging, waar dan wel om? En wie zijn "we"?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |