Volledige artikel:quote:Nederlands Dagblad: Oekraïne pakte journalist op vanwege vriendschap met Baudet
De Nederlandse oorlogsverslaggever Robert Dulmers is door Oekraïne het land uit gezet vanwege zijn vriendschap met FvD-leider Thierry Baudet. Dat zei hoofdredacteur Sjirk Kuijper van het Nederlands Dagblad in het programma Spraakmakers op NPO Radio 1.
Dus Thierry heeft contacten met de MSM... Zal zijn achterban leuk vinden!quote:Op woensdag 6 april 2022 17:06 schreef superniger het volgende:
Terecht opgepakt en uitgezet.
[..]
Volledige artikel:
https://nos.nl/artikel/24(...)iendschap-met-baudet
Tot 2016, volgens het artikel.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:17 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dus Thierry heeft contacten met de MSM... Zal zijn achterban leuk vinden!
Wat een raar verhaal.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:06 schreef superniger het volgende:
Terecht opgepakt en uitgezet.
[..]
Volledige artikel:
https://nos.nl/artikel/24(...)iendschap-met-baudet
Dat soort dingen krijg je in een oorlog. Putin maakt er een hele grote puinzooi van.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:19 schreef DutchPandora het volgende:
Ah je wordt tegenwoordig dus ook al gecanceld en een land uitgetrapt als je 'bevriend' bent met een Nederlands politicus. Helder.
Het ging volgens het NOS artikel zelfs om een "affectieve relatie" tussen de journalist en Baudet. Wat zal zijn achterban dáár van vinden?quote:Op woensdag 6 april 2022 17:17 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dus Thierry heeft contacten met de MSM... Zal zijn achterban leuk vinden!
Nee, bevriend met iemand die vanuit de visie van Oekraïne pro Rusland is.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:19 schreef DutchPandora het volgende:
Ah je wordt tegenwoordig dus ook al gecanceld en een land uitgetrapt als je 'bevriend' bent met een Nederlands politicus. Helder.
Je laat wel een cruciaal onderdeel weg. Met een Nederlands politicus die de militaire invasie in je land een warm hart toedraagt. Een invasie die leidt tot het aan puin schieten van steden en vermoorden van burgers.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:19 schreef DutchPandora het volgende:
En wiens (financiële) banden met Rusland nogal dubieus lijken, en helaas hebben ze daar in Kyiv nu niet de mankracht of de tijd om eens rustig uit te zoeken hoe dat nou zit dus kiezen ze maar het zekere voor het onzekere.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, bevriend met iemand die vanuit de visie van Oekraïne pro Rusland is.
Los van of dat terecht is of niet, je moet wel de juiste voorstelling van zaken geven.
lolquote:Op woensdag 6 april 2022 17:19 schreef DutchPandora het volgende:
Zijn probleemquote:Op woensdag 6 april 2022 17:19 schreef DutchPandora het volgende:
Nee, alleen als die politicus fouter is dan hitler himself.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:19 schreef DutchPandora het volgende:
Is idd klassiek. Figuren die in de kast zitten proberen wel vaker overdreven masculien te zijn.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:36 schreef Caland het volgende:
Nooit geweten dat Baudet op mannen viel, maar er vallen nu wel wat puzzelstukjes op zijn plaats.
Baudet overdreven masculien? Met z'n lavendel en piano fotootjes?quote:Op woensdag 6 april 2022 17:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is idd klassiek. Figuren die in de kast zitten proberen wel vaker overdreven masculien te zijn.
Baudet masculien? Geilt op aandacht, nogal theatraal in zijn verbale diarree en dan hebben we het nog niet over zijn hele 'sensuele' foto's.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is idd klassiek. Figuren die in de kast zitten proberen wel vaker overdreven masculien te zijn.
Tja, ik kijk er niet heel gek van op eigenlijk (dat ronselen).quote:Op woensdag 6 april 2022 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat een raar verhaal.
Ook de vermeende homo relatie met bidet en dat die daar jongetjes zou ronselen. Wtf
Zo stiekem was dat niet meer, toen die foto met die piano waarop die ging liggen werd dat al vrij duidelijk.quote:
quote:Kuijper zegt dat Dulmers in het gesprek met hem heeft gezegd dat het "niet een politieke relatie maar een affectieve relatie" was. Die relatie was allang verbroken en hij wees Baudet er tegenwoordig op helemaal op het verkeerde spoor te zitten, zei hij verder.
Dulmers wordt er op social media van beschuldigd dat hij in Oekraïne jongens met wodka probeerde te verleiden om met hem uit eten te gaan. Kuijper spreekt van een verdachtmakingscampagne vanuit Nederland richting Oekraïne.
Orban haalde ook uit naar Zelensky in die toespraak, ik vermoed dat Oekraine niet veel zal voelen voor Orban als onderhandelaar.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:05 schreef Aether het volgende:
Hongarije nodigt Poetin uit voor vredesgesprekken
De Hongaarse premier Orbán en de Russische president Poetin hebben met elkaar gesproken. Orbán zegt dat hij Poetin heeft gevraagd om een staakt-het-vuren in Oekraïne. Ook heeft Orbán de Russische president uitgenodigd voor vredesgesprekken in Hongarije, samen met Oekraïne, Frankrijk en Duitsland.
De reactie van Poetin was volgens Orbán "positief", maar Poetin zei dat hij wel voorwaarden heeft. Niet duidelijk is om welke voorwaarden het gaat. Het Kremlin bevestigt wel het gesprek.
Orbán won afgelopen weekend de parlementsverkiezingen in zijn land. Hij zei op een persconferentie ook dat Hongarije er klaar voor is om Russisch gas in roebels te betalen, als Rusland daar om vraagt.
Naja ik heb ook een vriend waarvan heel veel mensen denken dat hij homo is. Maar is toch echt hetero. Wel een hele lage sexdrive terwijl die toch echt een hele mooie vrouw heeft.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:03 schreef hangtime het volgende:
[..]
Zo stiekem was dat niet meer, toen die foto met die piano waarop die ging liggen werd dat al vrij duidelijk.
Maar dat moet die lekker zelf weten.
Alleen wel apart dat die dan Putin aanhanger is.
Sowieso een hele vreemde situatie, Dulmers claimde dat hij uitgezet was voor het verspreiden van een foto van raketinslagen in Odessa maar dat verhaal klopt dus mischien niet. Nou ja, lekker belangrijk allemaal.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:06 schreef luxerobots het volgende:
Baudet had een affectieve relatie met een man die Oekraïense jongens probeerde te verleiden?
Vreemd bericht.
[..]
Latent homo dus...quote:Op woensdag 6 april 2022 18:09 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Naja ik heb ook een vriend waarvan heel veel mensen denken dat hij homo is. Maar is toch echt hetero. Wel een hele lage sexdrive terwijl die toch echt een hele mooie vrouw heeft.
Wilders is altijd de tegenpartij, soort SP van vroeger.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:49 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk wordt het ook tijd dat Baudet en Wilders onder artikelen van (hoog)verraad worden onderzocht. Van Baudet is het al duidelijk maar ook de PVV is altijd opvallend mild over Rusland en draait eigenlijk de Chinese plaat af over dat partijen maar moeten onderhandelen en dat sancties nergens toe leiden.
Het zaakje stinkt aan alle kanten.
Drie keer geprobeerd te lezen, wat een oogaids dat tekstjequote:Op woensdag 6 april 2022 18:09 schreef luxerobots het volgende:
Hij hield ooit veel van Baudet...
[ afbeelding ]
Qua spruitjeslucht conservatief gedachtegoed, danquote:Op woensdag 6 april 2022 17:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Baudet overdreven masculien? Met z'n lavendel en piano fotootjes?
Tja, daadwerkelijk neutrale landen zijn er weinig van. Ik vind het in ieder geval prima dat Hongarije probeert de dialoog te stimuleren.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Orban haalde ook uit naar Zelensky in die toespraak, ik vermoed dat Oekraine niet veel zal voelen voor Orban als onderhandelaar.
Volgens mij is die hoofdredacteur van het ND gewoon zijn werknemer aan het cancellen om de relatie met de krant weg te nemen. En bedenkt er nog wat homobische fantasieën bij.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:06 schreef luxerobots het volgende:
Baudet had een affectieve relatie met een man die Oekraïense jongens probeerde te verleiden?
Vreemd bericht.
[..]
Die baardmansen vertrouw ik nooit.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:26 schreef polderturk het volgende:
Een Tjetsjeense soldaat die bij het Krim Bataljon vecht (moslim bataljon), heeft bij gevechten rond Kiev een laptop gevonden die door Russen gestolen was. Hij heeft de eigenaar teruggevonden.
[ twitter ]
Sneeuwt daar nog steeds, in Odessa liggen ze al bijna weer op het strand.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:26 schreef polderturk het volgende:
Een Tjetsjeense soldaat die bij het Krim Bataljon vecht (moslim bataljon), heeft bij gevechten rond Kiev een laptop gevonden die door Russen gestolen was. Hij heeft de eigenaar teruggevonden.
[ twitter ]
Ik vraag me af wanneer de dood van Shulgoi en Gerasimov bekend gemaakt gaan worden. En door wie ze vervangen gaan worden.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:28 schreef polderturk het volgende:
Ik vind de dood van Zirinovski dubieus. Het Corona virus is sterk verzwakt, en toch is hij eraan overleden.
Misschien heeft hij zelfmoord gepleegd doordat het slecht gaat met de oorlog. Of misschien wilde hij een coup plegen.
Ik denk dat deze baardmans geen vriend van Kadyrov met zijn moordende einsatzgruppen is...quote:Op woensdag 6 april 2022 18:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die baardmansen vertrouw ik nooit.
Tjetjenen hebben ook die burgers vermoord in Bucha.
FvD even daar gelaten, maar je bent meteen een verrader (je moet in ieder geval onderzocht worden) als je er met onderhandelingen uit wil komen? Als je denkt dat die sancties niet zoveel doen als dat we wensen? In dat geval hebben we best een hoop verraders in ons landje gok ik. We willen wel heel snel anderen cancellen als ze niet de main stream gedachten delen.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:49 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk wordt het ook tijd dat Baudet en Wilders onder artikelen van (hoog)verraad worden onderzocht. Van Baudet is het al duidelijk maar ook de PVV is altijd opvallend mild over Rusland en draait eigenlijk de Chinese plaat af over dat partijen maar moeten onderhandelen en dat sancties nergens toe leiden.
Het zaakje stinkt aan alle kanten.
Er staat nog iets voor over 'opvallend mild zijn over Rusland' he.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
FvD even daar gelaten, maar je bent meteen een verrader (je moet in ieder geval onderzocht worden) als je er met onderhandelingen uit wil komen? Als je denkt dat die sancties niet zoveel doen als dat we wensen? In dat geval hebben we best een hoop verraders in ons landje gok ik. We willen wel heel snel anderen cancellen als ze niet de main stream gedachten delen.
Waar heb jij het nu weer over want de FvD zegt letterlijk dat er geen misdaad gepleegd is in Bucha maar dat het in scene is gezet en er is verder niemand die tegen onderhandelingen is, inclusief Oekraine die onderhandelingen voeren, je kan alleen de vraag stellen of Orban met zijn relaties met Poetin en het bestempelen van Zelensky als vijand de geschikte partij is.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
FvD even daar gelaten, maar je bent meteen een verrader (je moet in ieder geval onderzocht worden) als je er met onderhandelingen uit wil komen? Als je denkt dat die sancties niet zoveel doen als dat we wensen? In dat geval hebben we best een hoop verraders in ons landje gok ik. We willen wel heel snel anderen cancellen als ze niet de main stream gedachten delen.
Hakenkruis van de 21ste eeuw.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
Het gebruik van die Z voelt echt dystopisch. Handmaid's Tale, maar dan echt.
Zeker als je het afzet tegen de propaganda van het denazificeren.
Ik kan mij ook niet dit soort symbolen van andere oorlogen voor de geest halen, of is mijn geheugen een zeef?
[ twitter ]
De associatie lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik kan mij ook niet dit soort symbolen van andere oorlogen voor de geest halen, of is mijn geheugen een zeef?
[ twitter ]
Ja. Drie zwart witte strepen op de vleugels en romp van geallieerde vliegtuigen bij D-Day om duidelijk te maken dat ze geallieerden waren. De V op tanks en pantservoertuigen van de coaltie tijdens de eerste Golf oorlog.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
[ twitter ]
https://time.com/3819227/punisher-iraq-isis/quote:Op woensdag 6 april 2022 18:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
[ twitter ]
Rusland gebruikt ook de letter V, net als de Nazi's in het verleden. Gek ook wel je tegenstander van Nazisme beschuldigen terwijl je gedrag en oorlogsvoering gekopieert lijkt te zijn uit het Nazi handboek.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
[ twitter ]
quote:OORLOG IN OEKRAÏNE
Geest van totale oorlog waait door staatsmedia
Steeds dreigender taal op Russische tv: roep om kernwapens en ’definitieve oplossing’ voor Oekraïne
Door WIERD DUK
Updated 34 min geleden
41 min geleden
in BUITENLAND
Avond aan avond krijgt de Russische televisiekijker ingepeperd dat de invasie in Oekraïne een gerechtvaardigde militaire operatie is.
De laatste weken, nu de Russische opmars stokt, klinkt de roep onder Russische tv-sterren om een definitieve oplossing van het Oekraïense probleem en de inzet van kernwapens nóg luider en dreigender.
De geest van totale oorlog waait door de staatsmedia.
De vraag is of Vladimir Poetin met het liquideren van elke vorm van tegenspraak niet een doos van Pandora heeft geopend.
Rusland voert een heilige oorlog in Oekraïne tegen satanisten en heidenen, zei de Russische miljardair Konstantin Malofejev op de Russische tv. Malofejev, ook God's oligarch; genoemd, is een intrigerende figuur.
Hij is ultra Russisch-orthodox, oprichter van een liefdadigheidsstichting die onder meer de traditioneel orthodoxe scholing van Russische kinderen wil bevorderen en financier van de pro-Russische rebellen in Oost-Oekraïne. Europa mag hij niet meer in.
Wat Malofejev schetste -Poetins kruistocht is een boodschap die avond na avond de Russische huiskamers binnenrolt en niet pas sinds de invasie van het buurland.
quote:Al jaren propageren Russische staatsmedia twee stellingen: het Westen bedreigt via de Navo het Russische moederland en heeft in Oekraïne in 2014 een westers marionettenregime geïnstalleerd.
Als tweede: dat marionettenregime bestaat uit Oekraïense nazis: de kleinkinderen van de collaborateurs die aan de kant van de troepen van Hitler vochten tegen het Rode Leger en werden verslagen.
Talkshow-host Vladimir Solovjov herinnert er graag aan dat Rusland in staat is om Amerika in de as te leggen;
In westerse ogen zijn de uitspraken van de Russische tv-propagandisten vaak onwerkelijk.
Iemand als talkshow-host Vladimir Solovjov, een multimiljonair op wiens villa;s in Italië beslag werd gelegd, herinnert er bijvoorbeeld graag aan dat Rusland in staat is om Amerika in de as te leggen.
Dit openlijke dreigen met kernpwapens is niet uitzonderlijk. Solovjov, die wordt gezien als de heraut van het Kremlin, waarschuwde recent nog dat de Russen zich niet tot Oekraïne zullen beperken: Oekraïne is slechts de eerste stap.
Lang werd aan dit type retoriek in Rusland nog enigszins tegenwicht geboden door onafhankelijke media als TV Dozjd, waar ooit zon 20 miljoen Russen op afstemden, het radiostation Echo Moskvy en een krant als Novaja Gazeta. '
Die kritische stemmen zijn sinds de invasie het zwijgen opgelegd.
Nu klinken alleen nog de rauwe oorlogslogans van het Russische revanchisme.
Doos van Pandora
De vraag is of Vladimir Poetin met het liquideren van elke vorm van tegenspraak niet een doos van Pandora heeft geopend.
De laatste weken, nu de Russische opmars stokt, klinkt de roep om een ’definitieve oplossing van het Oekraïense probleem; nóg luider en dreigender.
Zo keerde diezelfde Solovjov zich tegen onderhandelingen met Kiev.
Met nazi;s spreek je niet of alleen met een laars op hun keel schreeuwde hij in de microfoon.
quote:Onder anderen oppositieleider Aleksej Navalny viel het op dat de media-propagandisten allang niet meer slechts Poetins speeltje zijn
Deze oorlogshitsers vormen inmiddels een op zichzelf staande factie’, schreef Navalny vanuit gevangenschap op Twitter.
In hun agressiviteit zijn zij de legerwoordvoerders gepasseerd.
Ze willen oorlog tot het bittere einde:
Kiev bestormen, Lviv bombarderen, zelfs een kernoorlog schrikt hen niet af.
Als hun mede-Poetinisten ook maar suggereren dat vredesbesprekingen een goed idee zijn, vegen zij de vloer met hen aan’.
Genocide gerechtvaardigd
Die definitieve oplossing voor het nazi-probleem in Oekraïne, waar Solovjov zo vaak naar verwijst, is ook thema van een opiniestuk van het Russische staatspersbureau RIA Novosti, dat maandag verscheen.
Daarin wordt gesuggereerd dat genocide op Oekraïners gerechtvaardigd zou zijn:
Niet alleen onbuigzame nazis, ook een aanzienlijk deel van de massa;s is schuldig. Zij zijn de passieve nazi;s, de collaborateurs en moeten gestraft worden’.
Dit is de inzet van de ’heilige oorlog waar Konstantin Malofejev over sprak: de collectieve bestraffing van een groot deel van de Oekraïense satanistische, heidense en nazistische bevolking.
De vraag is wat de oorlogshitsers zullen doen mocht Vladimir Poetin besluiten tot een vredesakkoord.
Zal het Kremlin dan in staat zijn om de eis van een totale oorlog te weerstaan?
Of is de geest definitief uit de fles?
Ja klopt.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:22 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Rusland gebruikt ook de letter V, net als de Nazi's in het verleden. Gek ook wel je tegenstander van Nazisme beschuldigen terwijl je gedrag en oorlogsvoering gekopieert lijkt te zijn uit het Nazi handboek.
Amerikanen gebruiken ook de V op tanks om hun compagnie aan te geven dus dat is een beetje vergezocht.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:22 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Rusland gebruikt ook de letter V, net als de Nazi's in het verleden. Gek ook wel je tegenstander van Nazisme beschuldigen terwijl je gedrag en oorlogsvoering gekopieert lijkt te zijn uit het Nazi handboek.
lijkt me dat dit gewoon iets is dat een eigen leventje is gaan leiden doordat iedereen op internet zich afvroeg wat het betekende en er stemmen opgingen om het te verbieden ofzoquote:Op woensdag 6 april 2022 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Amerikanen gebruiken ook de V op tanks om hun compagnie aan te geven dus dat is een beetje vergezocht.
V is A compagnie
V naar voren is C
V naar achteren B
V op zijn kop is D
Hebben Russen van oudsher zo’n enorme haat aan nazi’s?quote:Op woensdag 6 april 2022 19:22 schreef Joppiez het volgende:
[..]
En dan moet je maar meteen onderzocht worden als een verrader?quote:Op woensdag 6 april 2022 18:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er staat nog iets voor over 'opvallend mild zijn over Rusland' he.
Welke opmerkelijke overeenkomsten zijn er?quote:Op woensdag 6 april 2022 19:33 schreef PzKpfw het volgende:
De gelijkenissen met Hitler beginnen wel steeds angstaanjagendere proporties aan te nemen.
Tot 1941 hadden ze een leuke relatie waarbij ze Polen in tweeen deelden gezamelijk en samen handel dreven.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hebben Russen van oudsher zo’n enorme haat aan nazi’s?
beiden Oekraine aangevallen en verkrachtquote:Op woensdag 6 april 2022 19:40 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Welke opmerkelijke overeenkomsten zijn er?
Lees mijn eerste zin nog eens en het bericht waar ik op reageer.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar heb jij het nu weer over want de FvD zegt letterlijk dat er geen misdaad gepleegd is in Bucha maar dat het in scene is gezet en er is verder niemand die tegen onderhandelingen is, inclusief Oekraine die onderhandelingen voeren, je kan alleen de vraag stellen of Orban met zijn relaties met Poetin en het bestempelen van Zelensky als vijand de geschikte partij is.
Sowieso is hij knap laat want er word al onderhandeld door partijen die wat neutraler zijn dan Orban.
Waar heb je het dan wel over want dat ontgaat mij dan.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lees mijn eerste zin nog eens en het bericht waar ik op reageer.m’n post gaat niet over de FvD. Daarvan is het vrij duidelijk ja.
Dat Wilders onderzocht moet worden voor verraad.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar heb je het dan wel over want dat ontgaat mij dan.
Je ziet vooral de symbolen Z en V, en achter de Z zit wel degelijk een diepere betekenis en wordt in de Russische propaganda ook als promotie van deze "speciale operatie" gebruikt. Achter de V zou ook wel een verhaal zitten, in ieder geval niet per se onaannemelijk, of niet onaannemelijker dan dat het ter identificatie (alleen) gebruikt wordt.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me dat dit gewoon iets is dat een eigen leventje is gaan leiden doordat iedereen op internet zich afvroeg wat het betekende en er stemmen opgingen om het te verbieden ofzo
dan is het ineens c00l voor de jongons
Wilders heeft een hoge Russische onderscheiding, noemde Poetin zijn bondgenoot tegen moslims (Lachen wel met de inzet van Syrische militairen die moslms zijn) en dat vond plaats na MH17. Ik noem hem geen landverrader, dat deed niemand hier, dacht ik, maar er zit wel wat fout daar.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat Wilders onderzocht moet worden voor verraad.
Aan jou de taak meer de verdiepen in dit "conflict" en de geschiedenisboeken in te duiken. Of neem een kijkje in de eerdere 191 delen van deze reeks.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:40 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Welke opmerkelijke overeenkomsten zijn er?
veel feiten hebben we niet dus het blijft speculatiequote:Op woensdag 6 april 2022 19:43 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je ziet vooral de symbolen Z en V, en achter de Z zit wel degelijk een diepere betekenis en wordt in de Russische propaganda ook als promotie van deze "speciale operatie" gebruikt. Achter de V zou ook wel een verhaal zitten, in ieder geval niet per se onaannemelijk, of niet onaannemelijker dan dat het ter identificatie (alleen) gebruikt wordt.
Laten we het niet hebben over cool ofzo, maar bij de feiten proberen te blijven.
De persoon op wie ik reageerde zei het letterlijk.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wilders heeft een hoge Russische onderscheiding, noemde Poetin zijn bondgenoot tegen moslims (Lachen wel met de inzet van Syrische militairen die moslms zijn) en dat vond plaats na MH17. Ik noem hem geen landverrader, dat deed niemand hier, dacht ik, maar er zit wel wat fout daar.
Het is een oorlog. Je snapt zelf toch ook wel dat je je dan geen enkel risico kan veroorloven?quote:Op woensdag 6 april 2022 17:19 schreef DutchPandora het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/russia/quote:Op woensdag 6 april 2022 18:28 schreef polderturk het volgende:
Ik vind de dood van Zirinovski dubieus. Het Corona virus is sterk verzwakt, en toch is hij eraan overleden.
Misschien heeft hij zelfmoord gepleegd doordat het slecht gaat met de oorlog. Of misschien wilde hij een coup plegen.
Dit soort ziek volk dient echt met wortel en al uitgeroeid te worden.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:30 schreef michaelmoore het volgende:
Roep om kernwapens en definitieve oplossing inzake Oekraine in Rusland
[..]
[..]
[..]
Nee, Confetti zei dat het onderzocht zou moeten worden. Daar ben ik het mee eens in zoverre dat het mischien prettig zou zijn om te weten of daar een financieel of ander motief achter zit.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De persoon op wie ik reageerde zei het letterlijk.
En meer…quote:Op woensdag 6 april 2022 18:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er staat nog iets voor over 'opvallend mild zijn over Rusland' he.
Er zijn wel diverse artikelen te vinden over wat de symboliek betekent maar volgens mij weet niemand het zeker. Wat we in ieder geval zien is dat die Z vooral op units staan die in het zuiden vechten en die V op units in het noorden. Daarnaast wordt die Z overal ter propaganda gebruikt om de 'speciale operatie' moreel in te blazen. Dat was het wel idd.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
veel feiten hebben we niet dus het blijft speculatie
ik blijf bij mijn eerste gedachte
Ik doe dan maar de aanname dat de genocide en het innemen van land voordat het escaleert de overeenkomsten zijn. Zoals hier veel wordt geopperdquote:Op woensdag 6 april 2022 19:44 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Aan jou de taak meer de verdiepen in dit "conflict" en de geschiedenisboeken in te duiken. Of neem een kijkje in de eerdere 191 delen van deze reeks.
Bewijs wordt momenteel vernietigd.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Er zullen de komende dagen nog veel en veel meer massamoorden van de Russen aan het licht komen vrees ik.
En Baudet zag dat het goed was. Topvent die Poetin
kernwapens er op en klaar zijn wequote:Op woensdag 6 april 2022 19:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit soort ziek volk dient echt met wortel en al uitgeroeid te worden.
nee, er is geen doodstraf in de EUquote:Op woensdag 6 april 2022 19:56 schreef fubaaar22 het volgende:
Als baudet daadwerkelijk een puin is van het Kremlin. Kan die dan voor hoogverraad tegen de muur worden gezet?
Ja dat proberen de schuldigen altijd.quote:
Laten we ons nu niet gaan gedragen als Poetin. Dat lijkt mij een veel beter uitgangspunt.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:56 schreef fubaaar22 het volgende:
Als baudet daadwerkelijk een puin is van het Kremlin. Kan die dan voor hoogverraad tegen de muur worden gezet?
Natuurlijk niet wat is dit voor een achterlijke post.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:56 schreef fubaaar22 het volgende:
Zal dat werken denk je?quote:Op woensdag 6 april 2022 19:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kernwapens er op en klaar zijn we
In algemene zin gaat die gelijkenis op naar het vergroten van een imperium en het uitroeien van alles en iedereen wat niet in het (nieuwe) collectief past wat binnen dat imperium gaat deelnemen. Dat zie je in Rusland waar je verdwijnt als je niet zingt naar wat de meester wil en in Oekraine krijg je een bom op je dak.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik doe dan maar de aanname dat de genocide en het innemen van land voordat het escaleert de overeenkomsten zijn. Zoals hier veel wordt geopperd
Beide gevallen zijn niet te vergelijken. De verklaringen hiervoor staan vast ook al ergens in deze topicreeks dus daar zal ik jou niet mee te vermoeien.
Bedankt voor je reactie. Echt van toegevoegde "waarde" voor een topic en forum
tuurlijk as je maar genoeg kernwapens er op mietert dan wordt het vanzelf wel stil daar in Ruslandquote:
ja hier ookquote:Op woensdag 6 april 2022 20:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tuurlijk as je maar genoeg kernwapens er op mietert dan wordt het vanzelf wel stil daar in Rusland
Jaja ok, nemen we mee.quote:Op woensdag 6 april 2022 20:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tuurlijk as je maar genoeg kernwapens er op mietert dan wordt het vanzelf wel stil daar in Rusland
Bij twijfel gewoon doenquote:Op woensdag 6 april 2022 19:56 schreef fubaaar22 het volgende:
Als baudet daadwerkelijk een pion is van het Kremlin. Kan die dan voor hoogverraad tegen de muur worden gezet?
Dan wordt het behoorlijk stil op de hele wereld maar goed. Laten we even normaal doen want de dood van miljarden mensen is niet echt iets om als oplossing aan te dragen.quote:Op woensdag 6 april 2022 20:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ok nu staat Hitler natuurlijk vooral bekend vanwege het afslachten van Joden, in deze vergelijking ineens minder interessant. Maar in plaats van Hitler had PzKpfw ook andere misdadigers kunnen noemen zoals een Dzjengis Kahn?quote:Op woensdag 6 april 2022 20:01 schreef Joppiez het volgende:
[..]
In algemene zin gaat die gelijkenis op naar het vergroten van een imperium en het uitroeien van alles en iedereen wat niet in het (nieuwe) collectief past wat binnen dat imperium gaat deelnemen. Dat zie je in Rusland waar je verdwijnt als je niet zingt naar wat de meester wil en in Oekraine krijg je een bom op je dak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Hetzelfde hebben de Russen bijv. in 1968 ook al gedaan toen ze Tsjechoslowakije binnentrokken om de Praagse lente een halt toe te roepen:quote:Op woensdag 6 april 2022 19:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Drie zwart witte strepen op de vleugels en romp van geallieerde vliegtuigen bij D-Day om duidelijk te maken dat ze geallieerden waren. De V op tanks en pantservoertuigen van de coaltie tijdens de eerste Golf oorlog.
Je hebt hier te maken met 2 strijdende partijen waarvan de tanks en pantservoertuigen (en de meeste trucks) niet van elkaar verschillen en op deze manier kan je vriend van vijand onderscheiden.
Dat sukkels het dan op een koelkast schilderen is dan ook niet erg slim.
quote:Op woensdag 6 april 2022 20:13 schreef Perrin het volgende:
Hoe noem je een Russisch tankbataljon dat terugkeert uit Oekraine?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Die syriers en anderen zijn nog niet gezien toch? Zullen dan wel voorop mogen lopen in de Donbassquote:Op woensdag 6 april 2022 19:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wilders heeft een hoge Russische onderscheiding, noemde Poetin zijn bondgenoot tegen moslims (Lachen wel met de inzet van Syrische militairen die moslms zijn) en dat vond plaats na MH17. Ik noem hem geen landverrader, dat deed niemand hier, dacht ik, maar er zit wel wat fout daar.
Ging het maar zo makkelijk. Genoeg Russen die helemaal geen fan van deze extremisten zijn. Ik zie liever geen onschuldige Russen, die misschien meer aan onze kant staan, massaal slachtoffer worden.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kernwapens er op en klaar zijn we
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |