Volledige artikel:quote:Nederlands Dagblad: Oekrane pakte journalist op vanwege vriendschap met Baudet
De Nederlandse oorlogsverslaggever Robert Dulmers is door Oekrane het land uit gezet vanwege zijn vriendschap met FvD-leider Thierry Baudet. Dat zei hoofdredacteur Sjirk Kuijper van het Nederlands Dagblad in het programma Spraakmakers op NPO Radio 1.
Dus Thierry heeft contacten met de MSM... Zal zijn achterban leuk vinden!quote:Op woensdag 6 april 2022 17:06 schreef superniger het volgende:
Terecht opgepakt en uitgezet.
[..]
Volledige artikel:
https://nos.nl/artikel/24(...)iendschap-met-baudet
Tot 2016, volgens het artikel.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:17 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dus Thierry heeft contacten met de MSM... Zal zijn achterban leuk vinden!
Wat een raar verhaal.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:06 schreef superniger het volgende:
Terecht opgepakt en uitgezet.
[..]
Volledige artikel:
https://nos.nl/artikel/24(...)iendschap-met-baudet
Dat soort dingen krijg je in een oorlog. Putin maakt er een hele grote puinzooi van.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:19 schreef DutchPandora het volgende:
Ah je wordt tegenwoordig dus ook al gecanceld en een land uitgetrapt als je 'bevriend' bent met een Nederlands politicus. Helder.
Het ging volgens het NOS artikel zelfs om een "affectieve relatie" tussen de journalist en Baudet. Wat zal zijn achterban dr van vinden?quote:Op woensdag 6 april 2022 17:17 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dus Thierry heeft contacten met de MSM... Zal zijn achterban leuk vinden!
Nee, bevriend met iemand die vanuit de visie van Oekrane pro Rusland is.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:19 schreef DutchPandora het volgende:
Ah je wordt tegenwoordig dus ook al gecanceld en een land uitgetrapt als je 'bevriend' bent met een Nederlands politicus. Helder.
Je laat wel een cruciaal onderdeel weg. Met een Nederlands politicus die de militaire invasie in je land een warm hart toedraagt. Een invasie die leidt tot het aan puin schieten van steden en vermoorden van burgers.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:19 schreef DutchPandora het volgende:
En wiens (financile) banden met Rusland nogal dubieus lijken, en helaas hebben ze daar in Kyiv nu niet de mankracht of de tijd om eens rustig uit te zoeken hoe dat nou zit dus kiezen ze maar het zekere voor het onzekere.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, bevriend met iemand die vanuit de visie van Oekrane pro Rusland is.
Los van of dat terecht is of niet, je moet wel de juiste voorstelling van zaken geven.
lolquote:Op woensdag 6 april 2022 17:19 schreef DutchPandora het volgende:
Zijn probleemquote:Op woensdag 6 april 2022 17:19 schreef DutchPandora het volgende:
Nee, alleen als die politicus fouter is dan hitler himself.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:19 schreef DutchPandora het volgende:
Is idd klassiek. Figuren die in de kast zitten proberen wel vaker overdreven masculien te zijn.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:36 schreef Caland het volgende:
Nooit geweten dat Baudet op mannen viel, maar er vallen nu wel wat puzzelstukjes op zijn plaats.
Baudet overdreven masculien? Met z'n lavendel en piano fotootjes?quote:Op woensdag 6 april 2022 17:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is idd klassiek. Figuren die in de kast zitten proberen wel vaker overdreven masculien te zijn.
Baudet masculien? Geilt op aandacht, nogal theatraal in zijn verbale diarree en dan hebben we het nog niet over zijn hele 'sensuele' foto's.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is idd klassiek. Figuren die in de kast zitten proberen wel vaker overdreven masculien te zijn.
Tja, ik kijk er niet heel gek van op eigenlijk (dat ronselen).quote:Op woensdag 6 april 2022 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat een raar verhaal.
Ook de vermeende homo relatie met bidet en dat die daar jongetjes zou ronselen. Wtf
Zo stiekem was dat niet meer, toen die foto met die piano waarop die ging liggen werd dat al vrij duidelijk.quote:
quote:Kuijper zegt dat Dulmers in het gesprek met hem heeft gezegd dat het "niet een politieke relatie maar een affectieve relatie" was. Die relatie was allang verbroken en hij wees Baudet er tegenwoordig op helemaal op het verkeerde spoor te zitten, zei hij verder.
Dulmers wordt er op social media van beschuldigd dat hij in Oekrane jongens met wodka probeerde te verleiden om met hem uit eten te gaan. Kuijper spreekt van een verdachtmakingscampagne vanuit Nederland richting Oekrane.
Orban haalde ook uit naar Zelensky in die toespraak, ik vermoed dat Oekraine niet veel zal voelen voor Orban als onderhandelaar.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:05 schreef Aether het volgende:
Hongarije nodigt Poetin uit voor vredesgesprekken
De Hongaarse premier Orbn en de Russische president Poetin hebben met elkaar gesproken. Orbn zegt dat hij Poetin heeft gevraagd om een staakt-het-vuren in Oekrane. Ook heeft Orbn de Russische president uitgenodigd voor vredesgesprekken in Hongarije, samen met Oekrane, Frankrijk en Duitsland.
De reactie van Poetin was volgens Orbn "positief", maar Poetin zei dat hij wel voorwaarden heeft. Niet duidelijk is om welke voorwaarden het gaat. Het Kremlin bevestigt wel het gesprek.
Orbn won afgelopen weekend de parlementsverkiezingen in zijn land. Hij zei op een persconferentie ook dat Hongarije er klaar voor is om Russisch gas in roebels te betalen, als Rusland daar om vraagt.
Naja ik heb ook een vriend waarvan heel veel mensen denken dat hij homo is. Maar is toch echt hetero. Wel een hele lage sexdrive terwijl die toch echt een hele mooie vrouw heeft.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:03 schreef hangtime het volgende:
[..]
Zo stiekem was dat niet meer, toen die foto met die piano waarop die ging liggen werd dat al vrij duidelijk.
Maar dat moet die lekker zelf weten.
Alleen wel apart dat die dan Putin aanhanger is.
Sowieso een hele vreemde situatie, Dulmers claimde dat hij uitgezet was voor het verspreiden van een foto van raketinslagen in Odessa maar dat verhaal klopt dus mischien niet. Nou ja, lekker belangrijk allemaal.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:06 schreef luxerobots het volgende:
Baudet had een affectieve relatie met een man die Oekraense jongens probeerde te verleiden?
Vreemd bericht.
[..]
Latent homo dus...quote:Op woensdag 6 april 2022 18:09 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Naja ik heb ook een vriend waarvan heel veel mensen denken dat hij homo is. Maar is toch echt hetero. Wel een hele lage sexdrive terwijl die toch echt een hele mooie vrouw heeft.
Wilders is altijd de tegenpartij, soort SP van vroeger.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:49 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk wordt het ook tijd dat Baudet en Wilders onder artikelen van (hoog)verraad worden onderzocht. Van Baudet is het al duidelijk maar ook de PVV is altijd opvallend mild over Rusland en draait eigenlijk de Chinese plaat af over dat partijen maar moeten onderhandelen en dat sancties nergens toe leiden.
Het zaakje stinkt aan alle kanten.
Drie keer geprobeerd te lezen, wat een oogaids dat tekstjequote:Op woensdag 6 april 2022 18:09 schreef luxerobots het volgende:
Hij hield ooit veel van Baudet...
[ afbeelding ]
Qua spruitjeslucht conservatief gedachtegoed, danquote:Op woensdag 6 april 2022 17:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Baudet overdreven masculien? Met z'n lavendel en piano fotootjes?
Tja, daadwerkelijk neutrale landen zijn er weinig van. Ik vind het in ieder geval prima dat Hongarije probeert de dialoog te stimuleren.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Orban haalde ook uit naar Zelensky in die toespraak, ik vermoed dat Oekraine niet veel zal voelen voor Orban als onderhandelaar.
Volgens mij is die hoofdredacteur van het ND gewoon zijn werknemer aan het cancellen om de relatie met de krant weg te nemen. En bedenkt er nog wat homobische fantasien bij.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:06 schreef luxerobots het volgende:
Baudet had een affectieve relatie met een man die Oekraense jongens probeerde te verleiden?
Vreemd bericht.
[..]
Die baardmansen vertrouw ik nooit.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:26 schreef polderturk het volgende:
Een Tjetsjeense soldaat die bij het Krim Bataljon vecht (moslim bataljon), heeft bij gevechten rond Kiev een laptop gevonden die door Russen gestolen was. Hij heeft de eigenaar teruggevonden.
[ twitter ]
Sneeuwt daar nog steeds, in Odessa liggen ze al bijna weer op het strand.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:26 schreef polderturk het volgende:
Een Tjetsjeense soldaat die bij het Krim Bataljon vecht (moslim bataljon), heeft bij gevechten rond Kiev een laptop gevonden die door Russen gestolen was. Hij heeft de eigenaar teruggevonden.
[ twitter ]
Ik vraag me af wanneer de dood van Shulgoi en Gerasimov bekend gemaakt gaan worden. En door wie ze vervangen gaan worden.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:28 schreef polderturk het volgende:
Ik vind de dood van Zirinovski dubieus. Het Corona virus is sterk verzwakt, en toch is hij eraan overleden.
Misschien heeft hij zelfmoord gepleegd doordat het slecht gaat met de oorlog. Of misschien wilde hij een coup plegen.
Ik denk dat deze baardmans geen vriend van Kadyrov met zijn moordende einsatzgruppen is...quote:Op woensdag 6 april 2022 18:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die baardmansen vertrouw ik nooit.
Tjetjenen hebben ook die burgers vermoord in Bucha.
FvD even daar gelaten, maar je bent meteen een verrader (je moet in ieder geval onderzocht worden) als je er met onderhandelingen uit wil komen? Als je denkt dat die sancties niet zoveel doen als dat we wensen? In dat geval hebben we best een hoop verraders in ons landje gok ik. We willen wel heel snel anderen cancellen als ze niet de main stream gedachten delen.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:49 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk wordt het ook tijd dat Baudet en Wilders onder artikelen van (hoog)verraad worden onderzocht. Van Baudet is het al duidelijk maar ook de PVV is altijd opvallend mild over Rusland en draait eigenlijk de Chinese plaat af over dat partijen maar moeten onderhandelen en dat sancties nergens toe leiden.
Het zaakje stinkt aan alle kanten.
Er staat nog iets voor over 'opvallend mild zijn over Rusland' he.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
FvD even daar gelaten, maar je bent meteen een verrader (je moet in ieder geval onderzocht worden) als je er met onderhandelingen uit wil komen? Als je denkt dat die sancties niet zoveel doen als dat we wensen? In dat geval hebben we best een hoop verraders in ons landje gok ik. We willen wel heel snel anderen cancellen als ze niet de main stream gedachten delen.
Waar heb jij het nu weer over want de FvD zegt letterlijk dat er geen misdaad gepleegd is in Bucha maar dat het in scene is gezet en er is verder niemand die tegen onderhandelingen is, inclusief Oekraine die onderhandelingen voeren, je kan alleen de vraag stellen of Orban met zijn relaties met Poetin en het bestempelen van Zelensky als vijand de geschikte partij is.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
FvD even daar gelaten, maar je bent meteen een verrader (je moet in ieder geval onderzocht worden) als je er met onderhandelingen uit wil komen? Als je denkt dat die sancties niet zoveel doen als dat we wensen? In dat geval hebben we best een hoop verraders in ons landje gok ik. We willen wel heel snel anderen cancellen als ze niet de main stream gedachten delen.
Hakenkruis van de 21ste eeuw.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
Het gebruik van die Z voelt echt dystopisch. Handmaid's Tale, maar dan echt.
Zeker als je het afzet tegen de propaganda van het denazificeren.
Ik kan mij ook niet dit soort symbolen van andere oorlogen voor de geest halen, of is mijn geheugen een zeef?
[ twitter ]
De associatie lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik kan mij ook niet dit soort symbolen van andere oorlogen voor de geest halen, of is mijn geheugen een zeef?
[ twitter ]
Ja. Drie zwart witte strepen op de vleugels en romp van geallieerde vliegtuigen bij D-Day om duidelijk te maken dat ze geallieerden waren. De V op tanks en pantservoertuigen van de coaltie tijdens de eerste Golf oorlog.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
[ twitter ]
https://time.com/3819227/punisher-iraq-isis/quote:Op woensdag 6 april 2022 18:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
[ twitter ]
Rusland gebruikt ook de letter V, net als de Nazi's in het verleden. Gek ook wel je tegenstander van Nazisme beschuldigen terwijl je gedrag en oorlogsvoering gekopieert lijkt te zijn uit het Nazi handboek.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
[ twitter ]
quote:OORLOG IN OEKRANE
Geest van totale oorlog waait door staatsmedia
Steeds dreigender taal op Russische tv: roep om kernwapens en ’definitieve oplossing’ voor Oekrane
Door WIERD DUK
Updated 34 min geleden
41 min geleden
in BUITENLAND
Avond aan avond krijgt de Russische televisiekijker ingepeperd dat de invasie in Oekrane een gerechtvaardigde militaire operatie is.
De laatste weken, nu de Russische opmars stokt, klinkt de roep onder Russische tv-sterren om een definitieve oplossing van het Oekraense probleem en de inzet van kernwapens ng luider en dreigender.
De geest van totale oorlog waait door de staatsmedia.
De vraag is of Vladimir Poetin met het liquideren van elke vorm van tegenspraak niet een doos van Pandora heeft geopend.
Rusland voert een heilige oorlog in Oekrane tegen satanisten en heidenen, zei de Russische miljardair Konstantin Malofejev op de Russische tv. Malofejev, ook God's oligarch; genoemd, is een intrigerende figuur.
Hij is ultra Russisch-orthodox, oprichter van een liefdadigheidsstichting die onder meer de traditioneel orthodoxe scholing van Russische kinderen wil bevorderen en financier van de pro-Russische rebellen in Oost-Oekrane. Europa mag hij niet meer in.
Wat Malofejev schetste -Poetins kruistocht is een boodschap die avond na avond de Russische huiskamers binnenrolt en niet pas sinds de invasie van het buurland.
quote:Al jaren propageren Russische staatsmedia twee stellingen: het Westen bedreigt via de Navo het Russische moederland en heeft in Oekrane in 2014 een westers marionettenregime genstalleerd.
Als tweede: dat marionettenregime bestaat uit Oekraense nazis: de kleinkinderen van de collaborateurs die aan de kant van de troepen van Hitler vochten tegen het Rode Leger en werden verslagen.
Talkshow-host Vladimir Solovjov herinnert er graag aan dat Rusland in staat is om Amerika in de as te leggen;
In westerse ogen zijn de uitspraken van de Russische tv-propagandisten vaak onwerkelijk.
Iemand als talkshow-host Vladimir Solovjov, een multimiljonair op wiens villa;s in Itali beslag werd gelegd, herinnert er bijvoorbeeld graag aan dat Rusland in staat is om Amerika in de as te leggen.
Dit openlijke dreigen met kernpwapens is niet uitzonderlijk. Solovjov, die wordt gezien als de heraut van het Kremlin, waarschuwde recent nog dat de Russen zich niet tot Oekrane zullen beperken: Oekrane is slechts de eerste stap.
Lang werd aan dit type retoriek in Rusland nog enigszins tegenwicht geboden door onafhankelijke media als TV Dozjd, waar ooit zon 20 miljoen Russen op afstemden, het radiostation Echo Moskvy en een krant als Novaja Gazeta. '
Die kritische stemmen zijn sinds de invasie het zwijgen opgelegd.
Nu klinken alleen nog de rauwe oorlogslogans van het Russische revanchisme.
Doos van Pandora
De vraag is of Vladimir Poetin met het liquideren van elke vorm van tegenspraak niet een doos van Pandora heeft geopend.
De laatste weken, nu de Russische opmars stokt, klinkt de roep om een ’definitieve oplossing van het Oekraense probleem; ng luider en dreigender.
Zo keerde diezelfde Solovjov zich tegen onderhandelingen met Kiev.
Met nazi;s spreek je niet of alleen met een laars op hun keel schreeuwde hij in de microfoon.
quote:Onder anderen oppositieleider Aleksej Navalny viel het op dat de media-propagandisten allang niet meer slechts Poetins speeltje zijn
Deze oorlogshitsers vormen inmiddels een op zichzelf staande factie’, schreef Navalny vanuit gevangenschap op Twitter.
In hun agressiviteit zijn zij de legerwoordvoerders gepasseerd.
Ze willen oorlog tot het bittere einde:
Kiev bestormen, Lviv bombarderen, zelfs een kernoorlog schrikt hen niet af.
Als hun mede-Poetinisten ook maar suggereren dat vredesbesprekingen een goed idee zijn, vegen zij de vloer met hen aan’.
Genocide gerechtvaardigd
Die definitieve oplossing voor het nazi-probleem in Oekrane, waar Solovjov zo vaak naar verwijst, is ook thema van een opiniestuk van het Russische staatspersbureau RIA Novosti, dat maandag verscheen.
Daarin wordt gesuggereerd dat genocide op Oekraners gerechtvaardigd zou zijn:
Niet alleen onbuigzame nazis, ook een aanzienlijk deel van de massa;s is schuldig. Zij zijn de passieve nazi;s, de collaborateurs en moeten gestraft worden’.
Dit is de inzet van de ’heilige oorlog waar Konstantin Malofejev over sprak: de collectieve bestraffing van een groot deel van de Oekraense satanistische, heidense en nazistische bevolking.
De vraag is wat de oorlogshitsers zullen doen mocht Vladimir Poetin besluiten tot een vredesakkoord.
Zal het Kremlin dan in staat zijn om de eis van een totale oorlog te weerstaan?
Of is de geest definitief uit de fles?
Ja klopt.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:22 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Rusland gebruikt ook de letter V, net als de Nazi's in het verleden. Gek ook wel je tegenstander van Nazisme beschuldigen terwijl je gedrag en oorlogsvoering gekopieert lijkt te zijn uit het Nazi handboek.
Amerikanen gebruiken ook de V op tanks om hun compagnie aan te geven dus dat is een beetje vergezocht.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:22 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Rusland gebruikt ook de letter V, net als de Nazi's in het verleden. Gek ook wel je tegenstander van Nazisme beschuldigen terwijl je gedrag en oorlogsvoering gekopieert lijkt te zijn uit het Nazi handboek.
lijkt me dat dit gewoon iets is dat een eigen leventje is gaan leiden doordat iedereen op internet zich afvroeg wat het betekende en er stemmen opgingen om het te verbieden ofzoquote:Op woensdag 6 april 2022 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Amerikanen gebruiken ook de V op tanks om hun compagnie aan te geven dus dat is een beetje vergezocht.
V is A compagnie
V naar voren is C
V naar achteren B
V op zijn kop is D
Hebben Russen van oudsher zo’n enorme haat aan nazi’s?quote:Op woensdag 6 april 2022 19:22 schreef Joppiez het volgende:
[..]
En dan moet je maar meteen onderzocht worden als een verrader?quote:Op woensdag 6 april 2022 18:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er staat nog iets voor over 'opvallend mild zijn over Rusland' he.
Welke opmerkelijke overeenkomsten zijn er?quote:Op woensdag 6 april 2022 19:33 schreef PzKpfw het volgende:
De gelijkenissen met Hitler beginnen wel steeds angstaanjagendere proporties aan te nemen.
Tot 1941 hadden ze een leuke relatie waarbij ze Polen in tweeen deelden gezamelijk en samen handel dreven.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hebben Russen van oudsher zo’n enorme haat aan nazi’s?
beiden Oekraine aangevallen en verkrachtquote:Op woensdag 6 april 2022 19:40 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Welke opmerkelijke overeenkomsten zijn er?
Lees mijn eerste zin nog eens en het bericht waar ik op reageer.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar heb jij het nu weer over want de FvD zegt letterlijk dat er geen misdaad gepleegd is in Bucha maar dat het in scene is gezet en er is verder niemand die tegen onderhandelingen is, inclusief Oekraine die onderhandelingen voeren, je kan alleen de vraag stellen of Orban met zijn relaties met Poetin en het bestempelen van Zelensky als vijand de geschikte partij is.
Sowieso is hij knap laat want er word al onderhandeld door partijen die wat neutraler zijn dan Orban.
Waar heb je het dan wel over want dat ontgaat mij dan.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lees mijn eerste zin nog eens en het bericht waar ik op reageer.m’n post gaat niet over de FvD. Daarvan is het vrij duidelijk ja.
Dat Wilders onderzocht moet worden voor verraad.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar heb je het dan wel over want dat ontgaat mij dan.
Je ziet vooral de symbolen Z en V, en achter de Z zit wel degelijk een diepere betekenis en wordt in de Russische propaganda ook als promotie van deze "speciale operatie" gebruikt. Achter de V zou ook wel een verhaal zitten, in ieder geval niet per se onaannemelijk, of niet onaannemelijker dan dat het ter identificatie (alleen) gebruikt wordt.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me dat dit gewoon iets is dat een eigen leventje is gaan leiden doordat iedereen op internet zich afvroeg wat het betekende en er stemmen opgingen om het te verbieden ofzo
dan is het ineens c00l voor de jongons
Wilders heeft een hoge Russische onderscheiding, noemde Poetin zijn bondgenoot tegen moslims (Lachen wel met de inzet van Syrische militairen die moslms zijn) en dat vond plaats na MH17. Ik noem hem geen landverrader, dat deed niemand hier, dacht ik, maar er zit wel wat fout daar.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat Wilders onderzocht moet worden voor verraad.
Aan jou de taak meer de verdiepen in dit "conflict" en de geschiedenisboeken in te duiken. Of neem een kijkje in de eerdere 191 delen van deze reeks.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:40 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Welke opmerkelijke overeenkomsten zijn er?
veel feiten hebben we niet dus het blijft speculatiequote:Op woensdag 6 april 2022 19:43 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je ziet vooral de symbolen Z en V, en achter de Z zit wel degelijk een diepere betekenis en wordt in de Russische propaganda ook als promotie van deze "speciale operatie" gebruikt. Achter de V zou ook wel een verhaal zitten, in ieder geval niet per se onaannemelijk, of niet onaannemelijker dan dat het ter identificatie (alleen) gebruikt wordt.
Laten we het niet hebben over cool ofzo, maar bij de feiten proberen te blijven.
De persoon op wie ik reageerde zei het letterlijk.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wilders heeft een hoge Russische onderscheiding, noemde Poetin zijn bondgenoot tegen moslims (Lachen wel met de inzet van Syrische militairen die moslms zijn) en dat vond plaats na MH17. Ik noem hem geen landverrader, dat deed niemand hier, dacht ik, maar er zit wel wat fout daar.
Het is een oorlog. Je snapt zelf toch ook wel dat je je dan geen enkel risico kan veroorloven?quote:Op woensdag 6 april 2022 17:19 schreef DutchPandora het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/russia/quote:Op woensdag 6 april 2022 18:28 schreef polderturk het volgende:
Ik vind de dood van Zirinovski dubieus. Het Corona virus is sterk verzwakt, en toch is hij eraan overleden.
Misschien heeft hij zelfmoord gepleegd doordat het slecht gaat met de oorlog. Of misschien wilde hij een coup plegen.
Dit soort ziek volk dient echt met wortel en al uitgeroeid te worden.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:30 schreef michaelmoore het volgende:
Roep om kernwapens en definitieve oplossing inzake Oekraine in Rusland
[..]
[..]
[..]
Nee, Confetti zei dat het onderzocht zou moeten worden. Daar ben ik het mee eens in zoverre dat het mischien prettig zou zijn om te weten of daar een financieel of ander motief achter zit.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De persoon op wie ik reageerde zei het letterlijk.
En meer…quote:Op woensdag 6 april 2022 18:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er staat nog iets voor over 'opvallend mild zijn over Rusland' he.
Er zijn wel diverse artikelen te vinden over wat de symboliek betekent maar volgens mij weet niemand het zeker. Wat we in ieder geval zien is dat die Z vooral op units staan die in het zuiden vechten en die V op units in het noorden. Daarnaast wordt die Z overal ter propaganda gebruikt om de 'speciale operatie' moreel in te blazen. Dat was het wel idd.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
veel feiten hebben we niet dus het blijft speculatie
ik blijf bij mijn eerste gedachte
Ik doe dan maar de aanname dat de genocide en het innemen van land voordat het escaleert de overeenkomsten zijn. Zoals hier veel wordt geopperdquote:Op woensdag 6 april 2022 19:44 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Aan jou de taak meer de verdiepen in dit "conflict" en de geschiedenisboeken in te duiken. Of neem een kijkje in de eerdere 191 delen van deze reeks.
Bewijs wordt momenteel vernietigd.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Er zullen de komende dagen nog veel en veel meer massamoorden van de Russen aan het licht komen vrees ik.
En Baudet zag dat het goed was. Topvent die Poetin
kernwapens er op en klaar zijn wequote:Op woensdag 6 april 2022 19:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit soort ziek volk dient echt met wortel en al uitgeroeid te worden.
nee, er is geen doodstraf in de EUquote:Op woensdag 6 april 2022 19:56 schreef fubaaar22 het volgende:
Als baudet daadwerkelijk een puin is van het Kremlin. Kan die dan voor hoogverraad tegen de muur worden gezet?
Ja dat proberen de schuldigen altijd.quote:
Laten we ons nu niet gaan gedragen als Poetin. Dat lijkt mij een veel beter uitgangspunt.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:56 schreef fubaaar22 het volgende:
Als baudet daadwerkelijk een puin is van het Kremlin. Kan die dan voor hoogverraad tegen de muur worden gezet?
Natuurlijk niet wat is dit voor een achterlijke post.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:56 schreef fubaaar22 het volgende:
Zal dat werken denk je?quote:Op woensdag 6 april 2022 19:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kernwapens er op en klaar zijn we
In algemene zin gaat die gelijkenis op naar het vergroten van een imperium en het uitroeien van alles en iedereen wat niet in het (nieuwe) collectief past wat binnen dat imperium gaat deelnemen. Dat zie je in Rusland waar je verdwijnt als je niet zingt naar wat de meester wil en in Oekraine krijg je een bom op je dak.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik doe dan maar de aanname dat de genocide en het innemen van land voordat het escaleert de overeenkomsten zijn. Zoals hier veel wordt geopperd
Beide gevallen zijn niet te vergelijken. De verklaringen hiervoor staan vast ook al ergens in deze topicreeks dus daar zal ik jou niet mee te vermoeien.
Bedankt voor je reactie. Echt van toegevoegde "waarde" voor een topic en forum
tuurlijk as je maar genoeg kernwapens er op mietert dan wordt het vanzelf wel stil daar in Ruslandquote:
ja hier ookquote:Op woensdag 6 april 2022 20:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tuurlijk as je maar genoeg kernwapens er op mietert dan wordt het vanzelf wel stil daar in Rusland
Jaja ok, nemen we mee.quote:Op woensdag 6 april 2022 20:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tuurlijk as je maar genoeg kernwapens er op mietert dan wordt het vanzelf wel stil daar in Rusland
Bij twijfel gewoon doenquote:Op woensdag 6 april 2022 19:56 schreef fubaaar22 het volgende:
Als baudet daadwerkelijk een pion is van het Kremlin. Kan die dan voor hoogverraad tegen de muur worden gezet?
Dan wordt het behoorlijk stil op de hele wereld maar goed. Laten we even normaal doen want de dood van miljarden mensen is niet echt iets om als oplossing aan te dragen.quote:Op woensdag 6 april 2022 20:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ok nu staat Hitler natuurlijk vooral bekend vanwege het afslachten van Joden, in deze vergelijking ineens minder interessant. Maar in plaats van Hitler had PzKpfw ook andere misdadigers kunnen noemen zoals een Dzjengis Kahn?quote:Op woensdag 6 april 2022 20:01 schreef Joppiez het volgende:
[..]
In algemene zin gaat die gelijkenis op naar het vergroten van een imperium en het uitroeien van alles en iedereen wat niet in het (nieuwe) collectief past wat binnen dat imperium gaat deelnemen. Dat zie je in Rusland waar je verdwijnt als je niet zingt naar wat de meester wil en in Oekraine krijg je een bom op je dak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Hetzelfde hebben de Russen bijv. in 1968 ook al gedaan toen ze Tsjechoslowakije binnentrokken om de Praagse lente een halt toe te roepen:quote:Op woensdag 6 april 2022 19:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Drie zwart witte strepen op de vleugels en romp van geallieerde vliegtuigen bij D-Day om duidelijk te maken dat ze geallieerden waren. De V op tanks en pantservoertuigen van de coaltie tijdens de eerste Golf oorlog.
Je hebt hier te maken met 2 strijdende partijen waarvan de tanks en pantservoertuigen (en de meeste trucks) niet van elkaar verschillen en op deze manier kan je vriend van vijand onderscheiden.
Dat sukkels het dan op een koelkast schilderen is dan ook niet erg slim.
quote:Op woensdag 6 april 2022 20:13 schreef Perrin het volgende:
Hoe noem je een Russisch tankbataljon dat terugkeert uit Oekraine?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Die syriers en anderen zijn nog niet gezien toch? Zullen dan wel voorop mogen lopen in de Donbassquote:Op woensdag 6 april 2022 19:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wilders heeft een hoge Russische onderscheiding, noemde Poetin zijn bondgenoot tegen moslims (Lachen wel met de inzet van Syrische militairen die moslms zijn) en dat vond plaats na MH17. Ik noem hem geen landverrader, dat deed niemand hier, dacht ik, maar er zit wel wat fout daar.
Ging het maar zo makkelijk. Genoeg Russen die helemaal geen fan van deze extremisten zijn. Ik zie liever geen onschuldige Russen, die misschien meer aan onze kant staan, massaal slachtoffer worden.quote:Op woensdag 6 april 2022 19:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kernwapens er op en klaar zijn we
Ik vind volkerenmoord ook wat ver gaan. Maar volgens mij staat op dit moment het grootste gedeelte van de bevolking achter Rusland.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:12 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ging het maar zo makkelijk. Genoeg Russen die helemaal geen fan van deze extremisten zijn. Ik zie liever geen onschuldige Russen, die misschien meer aan onze kant staan, massaal slachtoffer worden.
De rest v/d regio wil gewoon vooruit, en het lukt ze ook redelijk, maar die agressieve Russen kunnen het weer niet hebbenquote:Op woensdag 6 april 2022 20:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hetzelfde hebben de Russen bijv. in 1968 ook al gedaan toen ze Tsjechoslowakije binnentrokken om de Praagse lente een halt toe te roepen:
[ afbeelding ]
Als we alleen die ultra-nationalisten, die de rest v/d bevolking met geweld brainwashen, zouden kunnen uitroeien zou dit al helpen denk ik. Helaas is dit niet echt makkelijk te bewerkstellingen.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind volkerenmoord ook wat ver gaan. Maar volgens mij staat op dit moment het grootste gedeelte van de bevolking achter Rusland.
Die Russen schieten helemaal door en doen de praktijken van WO2 nog even dunnetjes over. En dan ook nog alles glashard ontkennen en spreken over anti-russische hysteriequote:Op woensdag 6 april 2022 20:20 schreef Aether het volgende:
Burgemeester Marioepol: Russen verbranden lijken in mobiele crematoria
https://nos.nl/liveblog/2(...)-geland-in-bulgarije
De burgemeester van de belegerde havenstad Marioepol zegt dat Rusland lichamen van gedode Oekraners in mobiele crematoria verbrandt om sporen van oorlogsmisdaden uit te wissen. De berichten zijn niet door een onafhankelijke partij geverifieerd.
De burgemeester vergelijkt de praktijken in zijn stad met die in Auschwitz tijdens de Tweede Wereldoorlog. De lijkverbrandingen zouden worden gedaan door lokale aanhangers van de Russen.
De Oekraense autoriteiten spraken al eerder van mobiele crematoria, maar zeiden toen dat ze gebruikt werden om de lichamen van de eigen soldaten te verbranden. Daarmee zouden ze willen verbergen hoeveel doden er aan de Russische zijde zijn gevallen.
Eigenlijk best goed, de problemen begonnen pas echt na de crash van 1929 maar dat is een ander verhaal. Maar voorlopig hoeft Rusland nog geen herstelbetalingen te doen dus dat valt allemaal nog aardig mee.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Met die sancties h?
Toch zul je moeten kijken naar een lange termijn oplossing met Rusland.
We weten hoe het ging met het straatarme Duitsland na WO1.
met dat verschil dat de sancties zo weg zijn als ze eens normaal gaan doenquote:Op woensdag 6 april 2022 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Met die sancties h?
Toch zul je moeten kijken naar een lange termijn oplossing met Rusland.
We weten hoe het ging met het straatarme Duitsland na WO1.
Misschien wel maar dan zijn wel allicht al failliet als land. En gaan ze veel geld lenen bij de Chinezen.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
met dat verschil dat de sancties zo weg zijn als ze eens normaal gaan doen
Wat moet die alcoholist dan?quote:
Zeuren over sancties die niet werken dus moet "the full package of sanctions" ingezet gaan worden... Wat dat precies mag behelsen weet ik ook niet. En verder een klein godwinnetje aan het einde.quote:
Alcoholist?quote:
Hij wil dat de sancties de 6000 man on Poetin heen treffen. Normaal gesproken zal een democratisch land de slechte leider eruit stemmen als het land de afgrond ingaat, maar aangezien Poetin niet op deze manier afgezet kan worden, moeten er een ander soort sancties komen. Alles afpakken van de 6000 man om Poetin heen, we hebben de lijst.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zeuren over sancties die niet werken dus moet "the full package of sanctions" ingezet gaan worden... Wat dat precies mag behelsen weet ik ook niet. En verder een klein godwinnetje aan het einde.
Wie treitert wie?quote:Op woensdag 6 april 2022 21:47 schreef halfway het volgende:
Hoelang kun je iemand treiteren voordat die door het lint gaat?
Ja daar heeft hij het ook over... Wat er dan precies moet worden hoor ik dan weer niet, het wordt atlthans niet erg concreet.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:50 schreef TheJanitor het volgende:
Hij wil dat de sancties de 6000 man on Poetin heen treffen. Normaal gesproken zal een democratisch land de slechte leider eruit stemmen als het land de afgrond ingaat, maar aangezien Poetin niet op deze manier afgezet kan worden, moeten er een ander soort sancties komen. Alles afpakken van de 6000 man om Poetin heen, we hebben de lijst.
Zo begrijp ik het in ieder geval.
Ja klopt ja.quote:
Helaas pindakaas voor jou.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Klaagt Verhofstadt nu dat de sancties niet werken?
Nou dan zal ik maar niet herhalen wat Rob de Wijk over de invloed van sancties zegt want Rob zou op de loonlijst van Rusland staan
Uiterlijk is genetisch bepaald, maar Verhofstadt en Juncker zijn voor zover ik weet geen familie van elkaar.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja klopt ja.
Al heeft Verhofstadt ook een drankhoofd maar misschien is dat genetisch![]()
Sancties werken wel?quote:Op woensdag 6 april 2022 22:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Helaas pindakaas voor jou.
Dat is niet wat hij zegt.
Wat is dit nou voor een opmerking?quote:Op woensdag 6 april 2022 22:02 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Uiterlijk is genetisch bepaald, maar Verhofstadt en Juncker zijn voor zover ik weet geen familie van elkaar.
Zal wel reisverboden, al het geld en bezittingen in het westen afnemen, dat soort dingen zijn.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja daar heeft hij het ook over... Wat er dan precies moet worden hoor ik dan weer niet, het wordt atlthans niet erg concreet.
Ik vind het iig niet heel erg sterk allemaal...
Bizar eigenlijk dat ze daar in 8 jaar tijd nauwelijks een oplossing voor hebben gevonden.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:04 schreef Panthera. het volgende:
Ik denk eigenlijk dat bepaalde sancties best werken. Het is niet voor niets dat productie van de moderne Russische apparaten, m.n. de Armata tank en het Pak-57 vliegtuig totaal niet van de grond komt - en je ziet daar duidelijk een knip na 2015.
Ah, ik begreep je verkeerd. Je zei:quote:Op woensdag 6 april 2022 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor een opmerking?
Ik dacht dat door het "ook" dat je bedoelde dat ze op elkaar leken door een genetische oorsprong, maar nu begrijp ik dat het "drankhoofd" een genetische oorzaak heeft in plaats van een intoxicatieve.quote:Al heeft Verhofstadt ook een drankhoofd maar misschien is dat genetisch
Is. Verhofstadt een alcoholist? Ik heb na jouw opmerling gegoogeld, maar vind dat niet.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor een opmerking?
Deze opmerking bedoel ik.quote:
Ja. Hij vind de trapsgewijze sancties die de EU invoert onvoldoende en wil vanaf dag een het strengste sanctie regime, terecht of niet, hij is in ieder geval bereid om met veel passie te pleiten voor zijn insteek.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Klaagt Verhofstadt nu dat de sancties niet werken?
Nou dan zal ik maar niet herhalen wat Rob de Wijk over de invloed van sancties zegt want Rob zou op de loonlijst van Rusland staan
6000 mensen om Poetin heen pakken lijkt me wel wat effectiever dan alleen de oligarchen (die naar alle waarschijnlijkheid toch weinig invloed op Poetin hebben).quote:Op woensdag 6 april 2022 22:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Hij vind de trapsgewijze sancties die de EU invoert onvoldoende en wil vanaf dag een het strengste sanctie regime, terecht of niet, hij is in ieder geval bereid om met veel passie te pleiten voor zijn insteek.
Ik kan mij ieder geval wel wat voorstellen bij die insteek.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
6000 mensen om Poetin heen pakken lijkt me wel wat effectiever dan alleen de oligarchen (die naar alle waarschijnlijkheid toch weinig invloed op Poetin hebben).
Hij kan altijd mooi pleiten, vind ik. Maar hij heeft iets waar ik mezelf in herken, laten leiden door emotie.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Hij vind de trapsgewijze sancties die de EU invoert onvoldoende en wil vanaf dag een het strengste sanctie regime, terecht of niet, hij is in ieder geval bereid om met veel passie te pleiten voor zijn insteek.
Emotie is niet per definitie fout, natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Hij kan altijd mooi pleiten, vind ik. Maar hij heeft iets waar ik mezelf in herken, laten leiden door emotie.
Meer sancties heeft niet per se het gewenste resultaat. Het heeft sinds zelfs weinig zin als alleen wij als het westen sancties plaatsen en de rest van de wereld doet niks.
Trol accounts en retweetenquote:Op woensdag 6 april 2022 22:34 schreef PzKpfw het volgende:
Wtf.. op twitter louter pro-Russisch geluid onder #Russen, ook vanuit Nederland
Vooral rechtse gekkies. Ik vind het maar raar, dit zijn dezelfde mensen die links Nederland beticht van zelfhaat, maar kijk nu eens.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:34 schreef PzKpfw het volgende:
Niet goed genoeg, ze liggen op de intensive care. En aanbieden is ook niet slim, dan ben je bij de eerste verschijnselen verdacht. Laat ze het vinden of stelen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet alleen Russen, ook Middelkoop twittert mee bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:34 schreef PzKpfw het volgende:
Ik snap het gewoon niet. Hoe kun je zoiets goedpraten, niet te begrijpen dergelijk gedragquote:Op woensdag 6 april 2022 22:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Vooral rechtse gekkies. Ik vind het maar raar, dit zijn dezelfde mensen die links Nederland beticht van zelfhaat, maar kijk nu eens.
Sancties op voedingsmiddelen, maar vooral op medicijnen en medische apparatuur. Daarmee tref je nl. de bevolkingsgroep waaronder de steun voor het Poetin regime en de oorlog het hoogst is direct; Russische boomers.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:10 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zal wel reisverboden, al het geld en bezittingen in het westen afnemen, dat soort dingen zijn.
Verder ook geen idee wat allemaal mogelijk is.
Dat lijkt me sterk overdreven. Volgens het Voedingscentrum valt dat ook wel mee.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Niet de vruchten zelf maar de pitten van kersen, abrikozen nectarines en perziken bevatten veel van de giftige stof cyanide. Je hebt natuurlijk weinig kans om zomaar een pit in te slikken, maar toch: 2 kapotte kersenpitten zijn al dodelijk.
Die ging tijdens de corona-pandemie ook al redelijk de wappie kant op. Jammer h.quote:Op woensdag 6 april 2022 23:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet alleen Russen, ook Middelkoop twittert mee bijvoorbeeld.
Ik heb honderden kersenpitten doorgeslikt, te lui om ze uit de kersen te halen, en ik leef nog. Maar net als bij de vogels: ze kwamen er heel weer uit. Het gaat hier om het binnenste van de pitten. En dan wordt het echt een ander verhaal. Het kost nogal wat kracht om een kersenpit door te bijten. Dus moet je ze stuk slaan met een hamer. Vraag maar eens aan het voedingscentrum hoe slim dat is.quote:Op woensdag 6 april 2022 23:11 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk overdreven. Volgens het Voedingscentrum valt dat ook wel mee.
Uiteraard is dat niet slim, maar niet onmiddellijk fataal, zeker niet met kersenpitten:quote:Op woensdag 6 april 2022 23:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik heb honderden kersenpitten doorgeslikt, te lui om ze uit de kersen te halen, en ik leef nog. Maar net als bij de vogels: ze kwamen er heel weer uit. Het gaat hier om het binnenste van de pitten. En dan wordt het echt een ander verhaal. Het kost nogal wat kracht om een kersenpit door te bijten. Dus moet je se stuk slaan met een hamer. Vraag maar eens aan het voedingscentrum hoe slim dat is.
quote:Geen paniek
Mocht je een pit toch per ongeluk doorslikken, dan kan dat niet gelijk kwaad. De pit wordt niet verteerd door het lichaam en wordt gewoon uitgepoept. Als je de pit kapot kauwt kan er wel een kleine hoeveelheid vrijkomen. Dat is ook niet gelijk een probleem. Maar vermaal de pitten liever niet in een blender of met een staafmixer om ze over je eten of in een smoothie te strooien.
De gifmengers onder ons moeten dus wel een flinke hoeveelheid pitten verwerken in hun traktaties.quote:Abrikozenpitten
Vooral in abrikozenpitten en bittere amandelpitten zijn hoge concentraties blauwzuur gevonden. Het is ook gevonden in vlierbessen, lijnzaad, bittere amandelen en exotische knolgewassen (zoals cassave). In kersenpitten zijn de hoeveelheden lager.
Zoals ik het las had hij het eerder al gekregen. Mogelijk Delta en ongevaccineerd. Mogelijk Lange covid.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:28 schreef polderturk het volgende:
tldr; Doe niet wat je de andere mens verwijt.quote:Op woensdag 6 april 2022 23:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Sancties op voedingsmiddelen, maar vooral op medicijnen en medische apparatuur. Daarmee tref je nl. de bevolkingsgroep waaronder de steun voor het Poetin regime en de oorlog het hoogst is direct; Russische boomers.
Meer mensen moeten tegenwicht brengen tegen extremistisch gedachtegoed. Thx dat jij het doet iig.quote:Op woensdag 6 april 2022 23:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
tldr; Doe niet wat je de andere mens verwijt.
Dat zal imo juist het verkeerde signaal geven. Zoiets als een bom gooien op Moskou omdat Putin ergens onder een steen zit te ruften. Je mag en kan de burgers niet kwalijk nemen dat zij daar zijn en zelf formeel gezien op het Putin regime zouden stemmen.
Juist nu moeten we proberen het besef te hebben dat gewone mensen weliswaar daar (moeten) wonen maar dat dit niet wil zeggen dat zij (laat staan allemaal) het regime steunen.
Ik blijf pleiten dat humanitaire zaken altijd worden uitgezonderd, zelfs als dit bedoeld is om een speciale operatie uit te voeren op Putins hersenen.
Om het wat scherper te zetten, ik zou nergens en ooit enige verantwoording willen hebben dat daar ergens een zieke, invalide, mens of kind door mijn gillende wraakgevoelens dat ook maar dood moet of in ellende wordt gestort waar die niet voor heeft gekozen.
Dat ligt anders bij het apparaat dat Putin & Co faciliteert en meer specifiek de mensen die door hun betrokkenheid en leiderschap, voeding - blijven - geven aan het regime. Hieronder allen wmb ook de mensen die hun stinkende best doen om twijfle en verdeeldheid te zaaien op (a/sociale) media.
Sws is er ook een ethische kwestie dat je niemand het recht heeft om een ander mens (en zelfs misdadigers) in enige vorm pijn te doen, te folteren of te martelen door die persoon iets te onthouden dat die nodig heeft om gezond en fysiek gezien in leven te blijven. Dit laatste is vooral handig om zulke kwaadaardig mensen te kunnen berechten. Dat wraak lonkt is dat vooral niet moeten willen doen.
quote:Op woensdag 6 april 2022 22:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Niet goed genoeg, ze liggen op de intensive care. En aanbieden is ook niet slim, dan ben je bij de eerste verschijnselen verdacht. Laat ze het vinden of stelen.
Blauwe monnikskap (Aconitum napellus) ...
Vingerhoedskruid (Digitalis purpurea) ...
Wolfskers (Atropa bella-donna) ...
Waterscheerling (Cicuta virosa) ...
Taxus (Taxus baccata) ...
Manzanillaboom (Hippomane mancinella) ...
Doornappel (Datura stramonium) ...
Wonderboom (Ricinus communis)
Niet de vruchten zelf maar de pitten van kersen, abrikozen nectarines en perziken bevatten veel van de giftige stof cyanide. Je hebt natuurlijk weinig kans om zomaar een pit in te slikken, maar toch: 2 kapotte kersenpitten zijn al dodelijk.
https://www.vn.nl/de-perfecte-gifmoord/Ik heb wel eens de groene knolamaniet gevonden. Geeft best een raar idee, als ik dit voor iemand klaarmaak is het waarschijnlijk einde verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Gewoon negeren en niet meer in BNW postenquote:Op woensdag 6 april 2022 23:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij waant zich onaantastbaar sinds ze hem mod hebben gemaakt met steeds extremer gedrag tot gevolg.
Dat geldt voor bijna alle gerechten die ik klaarmaak, ben niet zo’n keukenprins…quote:Op woensdag 6 april 2022 23:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb wel eens de groene knolamaniet gevonden. Geeft best een raar idee, als ik dit voor iemand klaarmaak is het waarschijnlijk einde verhaal.
quote:Op woensdag 6 april 2022 22:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Niet goed genoeg, ze liggen op de intensive care. En aanbieden is ook niet slim, dan ben je bij de eerste verschijnselen verdacht. Laat ze het vinden of stelen.
Blauwe monnikskap (Aconitum napellus) ...
Vingerhoedskruid (Digitalis purpurea) ...
Wolfskers (Atropa bella-donna) ...
Waterscheerling (Cicuta virosa) ...
Taxus (Taxus baccata) ...
Manzanillaboom (Hippomane mancinella) ...
Doornappel (Datura stramonium) ...
Wonderboom (Ricinus communis)
https://www.vn.nl/de-perfecte-gifmoord/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zou ik Finland gisteren nog NATO lid maken. Call their bluff.quote:Op donderdag 7 april 2022 02:21 schreef Aether het volgende:
The Russian Federation Council is threatening Finland because of its intention to join NATO
https://www-eurointegrati(...)hl=nl&_x_tr_pto=wapp
First Deputy Chairman of the International Committee of the Federation Council Vladimir Jabarov threatens that Finland's accession to NATO would make it a target for Russia's retaliatory measures.
This was reported by the Russian state agency RIA Novosti , European Truth reports.
According to Jabarov, if Finland joins NATO, Russia will respond immediately.
"Finland's accession to NATO would make it a target for Russian retaliation," the Russian senator said.
Inderdaad, kom dan maar met je kuttankjes en je ongedisciplineerde dienstplichtigen.quote:Op donderdag 7 april 2022 02:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan zou ik Finland gisteren nog NATO lid maken. Call their bluff.
quote:Op woensdag 6 april 2022 23:14 schreef Momo het volgende:
Ik zag deze foto van Bucha, jammer dat hij niet scherper is want het is wel een fascinerend shot. Bizar met die tank op de achtergrond en journalisten foto's maken van de kat.
[ afbeelding ]
Je moet natuurlijk geen medicijnen of apparatuur leveren waarmee het leger geholpen kan worden. Dat daarmee ook de gewone Rus wordt geraakt is de schuld van Poetin.quote:Op woensdag 6 april 2022 23:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat zal imo juist het verkeerde signaal geven. Zoiets als een bom gooien op Moskou omdat Putin ergens onder een steen zit te ruften. Je mag en kan de burgers niet kwalijk nemen dat zij daar zijn en zelf formeel gezien op het Putin regime zouden stemmen.
Juist nu moeten we proberen het besef te hebben dat gewone mensen weliswaar daar (moeten) wonen maar dat dit niet wil zeggen dat zij (laat staan allemaal) het regime steunen.
Ik blijf pleiten dat humanitaire zaken altijd worden uitgezonderd, zelfs als dit bedoeld is om een speciale operatie uit te voeren op Putins hersenen.
Om het wat scherper te zetten, ik zou nergens en ooit enige verantwoording willen hebben dat daar ergens een zieke, invalide, mens of kind door mijn gillende wraakgevoelens dat ook maar dood moet of in ellende wordt gestort waar die niet voor heeft gekozen.
Dat ligt anders bij het apparaat dat Putin & Co faciliteert en meer specifiek de mensen die door hun betrokkenheid en leiderschap, voeding - blijven - geven aan het regime. Hieronder wmb ook de trolls, ui's en mensen die hun stinkende best doen om twijfel en verdeeldheid te zaaien op (a/sociale) media.
Sws is er ook een ethische kwestie dat niemand het recht heeft om een ander mens (en zelfs misdadigers) in enige vorm pijn te doen, te folteren of te martelen door die persoon iets te onthouden dat die nodig heeft om gezond en fysiek gezien in leven te blijven. Dit laatste is vooral handig om zulke kwaadaardig mensen te kunnen berechten. Dat wraak lonkt is dat vooral niet moeten willen doen.
Hoop dat je dat zelf ook leert.quote:Op woensdag 6 april 2022 23:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Meer mensen moeten tegenwicht brengen tegen extremistisch gedachtegoed. Thx dat jij het doet iig.
Mijn reactie gaat een stuk korter worden dan jouw post.quote:Op woensdag 6 april 2022 23:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat ligt anders bij het apparaat dat Putin & Co faciliteert en meer specifiek de mensen die door hun betrokkenheid en leiderschap, voeding - blijven - geven aan het regime. Hieronder wmb ook de trolls, ui's en mensen die hun stinkende best doen om twijfel en verdeeldheid te zaaien op (a/sociale) media.
Sws is er ook een ethische kwestie dat niemand het recht heeft om een ander mens (en zelfs misdadigers) in enige vorm pijn te doen, te folteren of te martelen door die persoon iets te onthouden dat die nodig heeft om gezond en fysiek gezien in leven te blijven. Dit laatste is vooral handig om zulke kwaadaardig mensen te kunnen berechten. Dat wraak lonkt is dat vooral niet moeten willen doen.
Hele goeie analyse. het gaat dus om Rusland zijn dominantie ten aanzien van grondstoffen in de regio en willen geen concurrentie.quote:
Yuk.quote:'Rusland gebruikt gevaarlijk nieuw soort mijn'
Russische troepen gebruiken een nieuw type mijn in Oekrane, schrijft The New York Times. In tegenstelling tot traditionele mijnen ontploft de POM-3 zodra mensen in de buurt komen. Experts vrezen dat dit zal leiden tot nog meer burgerslachtoffers.
De POM-3 wordt volgens de krant eerst de lucht in geschoten aan een raket gericht op vijandelijke gebied. Vervolgens valt het explosief aan een parachute terug op de grond, waar het vastplakt. De sensoren kunnen onderscheid maken tussen langslopende mensen en dieren. Zodra de mijn afgaat, schiet er een explosief omhoog en ontploft dat in de lucht. De fragmenten van de mijn kunnen al dodelijk zijn op een afstand van 15 meter.
"Deze mijnen veroorzaken een bedreiging waar we geen antwoord op hebben", zegt een explosievenopruimingsexpert tegen de Amerikaanse krant. Volgens hem zal er een speciaal type robot in moeten worden gezet om de mijnen veilig te kunnen ruimen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Dank je! Met interesse bekeken.quote:
quote:Op donderdag 7 april 2022 08:43 schreef xpompompomx het volgende:
Voor de liefhebbers:
In de Russische (staats)media verscheen een verhaal in uiterst onfrisse jaren30/40 retoriek van wat Rusland van plan is om te gaan doen met Oekrane.
https://medium.com/@:krav(...)urnalist-a3e92e3cb64In het kader van daadwerkelijke oorlogsmisdaden in Bucha en andere steden, zou het ICC er goed aan doen zulke schrijvers ook dezelfde behandeling als het Rwandese RTLM te geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Jezus, staat daar wel vol met journalisten.quote:
mwa, POW's hoor je niet af te slachten.quote:Op donderdag 7 april 2022 08:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hier doen de UKR niets fout toch?
Wel behoorlijk euh harde beelden trouwens
quote:Op donderdag 7 april 2022 08:43 schreef xpompompomx het volgende:
Voor de liefhebbers:
In de Russische (staats)media verscheen een verhaal in uiterst onfrisse jaren30/40 retoriek van wat Rusland van plan is om te gaan doen met Oekrane.
https://medium.com/@:krav(...)urnalist-a3e92e3cb64Deze enge man laat wel zien hoe de kijk is van Russen (sommigen) naar het westen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Dat heeft natuurlijk alles te maken met dat Rusland de laatste jaren niet echt is opgebloeid.quote:Everything that Russia has done for the West, it has done at its own expense, by making the greatest sacrifices. The West ultimately rejected all these sacrifices, devalued Russia’s contribution to resolving the Western crisis, and decided to take revenge on Russia for the help that it had selflessly provided. From now on, Russia will follow its own way, not worrying about the fate of the West, relying on another part of its heritage — the leadership in the global process of decolonization.
As part of this process, Russia has a high potential for partnerships and alliances with countries that the West has oppressed for centuries and which are not going to put on its yoke again. Without Russian sacrifice and struggle, these countries would not have been liberated. The denazification of Ukraine is at the same time its decolonization, which the population of Ukraine will have to understand as it begins to free itself from the intoxication, temptation, and dependence of the so-called European choice.Vakman pur sang
Anders was die toch gestikt binnen een uur in zijn eigen bloed.quote:Op donderdag 7 april 2022 08:59 schreef Shotty het volgende:
[..]
mwa, POW's hoor je niet af te slachten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Third_Geneva_Convention
Zowel Rusland als Oekrane hebben deze 3de conventie geratificeerd (beide toen ze nog Soviet staten waren)
Volgens de conventies, is de staat hiervoor verantwoordelijk, niet de individuele soldaten.
Het is dus noch handig, noch netjes.
Morfine geven als je dat hebt en dan rustig laten sterven. Anders gewoon op zichzelf pijnlijk laten sterven.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Anders was die toch gestikt binnen een uur in zijn eigen bloed.
Hospiks zullen ze wel niet hebben. Wat moet je dan?
Die allerlaatste zin is geen opmaat naar veel goeds ben ik bang.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Deze enge man laat wel zien hoe de kijk is van Russen (sommigen) naar het westen.
Dat heeft natuurlijk alles te maken met dat Rusland de laatste jaren niet echt is opgebloeid.
[..]
Doe wat je kan om het lijden te verlichten, en rustig laten sterven inderdaad.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:09 schreef nixxx het volgende:
[..]
Morfine geven als je dat hebt en dan rustig laten sterven. Anders gewoon op zichzelf pijnlijk laten sterven.
Lastig.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Anders was die toch gestikt binnen een uur in zijn eigen bloed.
Hospiks zullen ze wel niet hebben. Wat moet je dan?
Was in het in beide gevallen hetzelfde type tank en hetzelfde type munitie?quote:Op donderdag 7 april 2022 09:16 schreef einzeinz het volgende:
Wat me wel opviel. Als ze met zo'n tank op een gebouw schieten, dan heb je enorme schade. Richt je er mee op een mens (Irina in Boetsja) dan zie je gewoon een groot gapend gat in haar been.
Die proportie van schade is enorm verschillend.
Persoonlijk zou ik liever hebben dat ze me uit mijn lijden verlossen dmv doodschieten, ipv een langzame pijnlijke dood sterven.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:17 schreef Shotty het volgende:
[..]
Doe wat je kan om het lijden te verlichten, en rustig laten sterven inderdaad.
Dat is iig wel volgens de conventies. Rusland zal dit ongetwijfeld gebruiken om "oorlogsmisdaden!" te roepen.
RUS soldaten die dit zien zullen weer UKR afslachten en zo is het balletje rond.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Lastig.
Ze worden nu als een gewond dier uit hun lijden verlost. Maar bij mensen doen we dat niet.
Eigenlijk horen ze medische zorg te krijgen, maar die is wellicht niet in voldoende mate aanwezig. Plus dat je die zorg liever besteedt aan je eigen gewonden dan die van de vijand die verantwoordelijk is voor de hele situatie.
Oorlog is gruwelijk met onmenselijke omstandigheden.
Persoonlijk ik ook, maar dat staat de oorlogswet dus niet toe.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik liever hebben dat ze me uit mijn lijden verlossen dmv doodschieten, ipv een langzame pijnlijke dood sterven.
Ik weet niet eens of dat zou mogen, een gewonde tegenstander op eigen verzoek doden. Zou ook nog steeds een oorlogsmisdaad kunnen zijn? @AchJa ?quote:Op donderdag 7 april 2022 09:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik liever hebben dat ze me uit mijn lijden verlossen dmv doodschieten, ipv een langzame pijnlijke dood sterven.
Tellen ze als krijgsgevangenen aangezien het geen oorlog is maar een speciale operatie?quote:Op donderdag 7 april 2022 09:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of dat zou mogen, een gewonde tegenstander op eigen verzoek doden. Zou ook nog steeds een oorlogsmisdaad kunnen zijn? @:AchJa ?
Leuke. Maar hij had van mij de zeer slechte kwaliteit van de troepen die verplaatst worden mogen belichten. Blijkt dat een maand als boksbal gebruikt worden door het Oekraense leger niet goed is voor je effectiviteit.quote:
je mag hem een pistool geven om het zelf te regelenquote:Op donderdag 7 april 2022 09:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of dat zou mogen, een gewonde tegenstander op eigen verzoek doden. Zou ook nog steeds een oorlogsmisdaad kunnen zijn? @:AchJa ?
quote:Op donderdag 7 april 2022 09:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Helaas is het artikel vrij duidelijk hierin. onder geen enkele omstandigheid is dit toegestaan.quote:Geneva Conventions Article 3
In the case of armed conflict not of an international character occurring in the territory of one of the High Contracting Parties, each party to the conflict shall be bound to apply, as a minimum, the following provisions:
1. Persons taking no active part in the hostilities, including members of armed forces who have laid down their arms and those placed hors de combat by sickness, wounds, detention, or any other cause, shall in all circumstances be treated humanely, without any adverse distinction founded on race, colour, religion or faith, sex, birth or wealth, or any other similar criteria.
To this end the following acts are and shall remain prohibited at any time and in any place whatsoever with respect to the above-mentioned persons:
(a) Violence to life and person, in particular murder of all kinds, mutilation, cruel treatment and torture;
(b Taking of hostages;
(c) Outrages upon personal dignity, in particular, humiliating and degrading treatment;
(d) The passing of sentences and the carrying out of executions without previous judgment pronounced by a regularly constituted court affording all the judicial guarantees which are recognized as indispensable by civilized peoples.
2. The wounded and sick shall be collected and cared for.
An impartial humanitarian body, such as the International Committee of the Red Cross, may offer its services to the Parties to the conflict.
The Parties to the conflict should further endeavour to bring into force, by means of special agreements, all or part of the other provisions of the present Convention.
The application of the preceding provisions shall not affect the legal status of the Parties to the conflict.
Wel beetje klaar met die onzin Twitter posts over hoe slecht het Russische leger er wel niet voorstaat, van accountants uit Brighton.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Leuke. Maar hij had van mij de zeer slechte kwaliteit van de troepen die verplaatst worden mogen belichten. Blijkt dat een maand als boksbal gebruikt worden door het Oekraense leger niet goed is voor je effectiviteit.
Draadjes.
[ twitter ]
[ twitter ]
De waarheid is hard.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wel beetje klaar met die onzin Twitter posts over hoe slecht het Russische leger er wel niet voorstaat, van accountants uit Brighton.
Of je neemt net zo veel tijd als dat het kost om dit te posten en kijkt ff wie het precies zijn die dit zeggen.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wel beetje klaar met die onzin Twitter posts over hoe slecht het Russische leger er wel niet voorstaat, van accountants uit Brighton.
Ja sorry dat had ik inderdaad niet gedaan.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Of je neemt net zo veel tijd als dat het kost om dit te posten en kijkt ff wie het precies zijn die dit zeggen.
je kan het noemen wat je wil, maar ook zonder een verklaring van oorlog is het binnenvallen van een soeverein land een daad van oorlog.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tellen ze als krijgsgevangenen aangezien het geen oorlog is maar een speciale operatie?
Ze kunnen prima aansterken en er tegelijkertijd zwak voorstaan.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja sorry dat had ik inderdaad niet gedaan.
Maar nu wel, en ja hoor, weer zo’n type boekhouder, hoogleraar die vanuit zijn studie kamertje met bibliotheek even een verslag doet van de situatie in Oekrane.
Daar zijn er echt teveel van.
Diverse andere bronnen met meer achting melden het exact omgekeerde, Russen sterken aan, en gaan voor fase 3.
Laat zien danquote:Op donderdag 7 april 2022 09:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja sorry dat had ik inderdaad niet gedaan.
Maar nu wel, en ja hoor, weer zo’n type boekhouder, hoogleraar die vanuit zijn studie kamertje met bibliotheek even een verslag doet van de situatie in Oekrane.
Daar zijn er echt teveel van.
Diverse andere bronnen met meer achting melden het exact omgekeerde, Russen sterken aan, en gaan voor fase 3.
Tja dat is natuurlijk een lastige boodschap voor iemand die hier nu al een maand aan het roepen is dat Rusland alle doelen aan het bereiken is. Dan kan je maar beter de boodschapper met oneindig veel meer autoriteit op het gebied dan dat je zelf hebt afkraken.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat doe ik helemaal niet als je goed oplet.quote:Op donderdag 7 april 2022 10:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tja dat is natuurlijk een lastige boodschap voor iemand die hier nu al een maand aan het roepen is dat Rusland alle doelen aan het bereiken is. Dan kan je maar beter de boodschapper met oneindig veel meer autoriteit op het gebied dan dat je zelf hebt afkraken.
Beetje discutabele bron, kleine organisatie..quote:
Maar dat vlad & friends niet erg rationeel opereren, had anno nu wel duidelijk mogen zijn.quote:Op donderdag 7 april 2022 10:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat doe ik helemaal niet als je goed oplet.
Ik bedoel je hebt er niks aan die oprui-berichten dat Rusland zwak, slecht voorstaat enz. Dan waren ze nu wel teruggetrokken uit het hele land
Waarop het antwoord dus is: no shit.quote:Ja, maar als ze geen kans maken, waarom gaan ze dan niet weg? Dat is niet logisch
Gast, werkelijk.quote:Op donderdag 7 april 2022 10:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Beetje discutabele bron, kleine organisatie..![]()
Leuk dat jij erbij fantaseert dat ik blijkbaar zeg:quote:Op donderdag 7 april 2022 10:06 schreef ExTec het volgende:
Overigens zit er natuurlijk een verschil tussen alleen, melden dat RUS probeert z'n troepen te consolideren, en uitspraken doen over hoe succes dat kan zijn.
Maar dat zeg ik niet, of wel?quote:JA, NU IS HET BINNEN EEN WEEK OVER!![]()
Denk zelf dat het ergste nog moet komen. Het Russische leger is wellicht niet zo sterk in conventionele oorlogsvoering maar Rusland doet niet aan conventionele oorlogsvoering. We gaan zien (hoop het niet) dat Kherson, Nikolaev en Odessa compleet aan gort worden geschoten a la Mariupol. En Rusland zegt gewoon dat het Oekraine zijn schuld is en het westen kan er ook niks mee.quote:Op donderdag 7 april 2022 10:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik bedoel je hebt er niks aan die oprui-berichten dat Rusland zwak, slecht voorstaat enz. Dan waren ze nu wel teruggetrokken uit het hele land
Mensen die dat geloven worden ook telkens weer verrast/teleurgesteld.
De waarheid is hard, deze oorlog is nog lang niet over, het bloedvergieten gaat door. Dat is de werkelijkheid
rusland doet alleen aan conventioneel oorlogvoerenquote:Op donderdag 7 april 2022 10:23 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Denk zelf dat het ergste nog moet komen. Het Russische leger is wellicht niet zo sterk in conventionele oorlogsvoering maar Rusland doet niet aan conventionele oorlogsvoering. We gaan zien (hoop het niet) dat Kherson, Nikolaev en Odessa compleet aan gort worden geschoten a la Mariupol. En Rusland zegt gewoon dat het Oekraine zijn schuld is en het westen kan er ook niks mee.
Honest? Geen idee... En dan vooral vanwege het eigen verzoek... Je kunt het natuurlijk nooit hard maken maar als jij een in paniek rennende als een fakkel brandende tankchauffeur neerschiet zal niemand jou dat heel erg kwalijk nemen gok ik.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:35 schreef nixxx het volgende:
quote:Op donderdag 7 april 2022 09:41 schreef sp3c het volgende:
sowieso is die beslissing niet voor jan soldaat, shit kan heel erg veel pijn doen en er heel smerig uit zien maar je hebt een dokter nodig om te bepalen of je er dood aan gaat
gewoon arresteren en als hij er heel pijnlijk aan dood gaat dan had hij maar thuis moeten blijven
Dat contribution to EUR security = 0 is altijd zo geweest. Zitten als sinds mensenheugenis lekker neutraal te zijn tussen hun bergen.quote:Op donderdag 7 april 2022 10:35 schreef Perrin het volgende:
De dubieuze rol van Oostenrijk.
[ twitter ]
Wat precies?quote:Op donderdag 7 april 2022 10:39 schreef Starhopper het volgende:
Hoe wil Rusland dat financieren dan?
Fase 3 van de oorlogquote:
Samen met Duitsland, Hongarije en Servie heeft Rusland een fors blok waar het flink wat invloed heeft midden in Europa.quote:Op donderdag 7 april 2022 10:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat contribution to EUR security = 0 is altijd zo geweest. Zitten als sinds mensenheugenis lekker neutraal te zijn tussen hun bergen.
Vandaar dat het ook weinig mensen echt heeft geboeid dat het bekant een dependance van de GRU was.
Gewoon minstens 24 uur wachten...quote:
Niet. Daarom mogen die dienstplichtigen die compleet lam zijn geslagen door Oekrane in het noorden nu dus ook zonder uit te mogen rusten rap naar het oosten rijden.quote:
Je weet ook niet echt wie of wat ze in het oosten gaan inzetten natuurlijk. Als ze die al weken stilstaande colonne met de kamperende militairen die kant opsturen is er niet veel aan de hand. Ik denk niet dat ze doorgedraaide PTSS'ers rechtstreeks van het front die kant uit gaan dirigeren.quote:Op donderdag 7 april 2022 10:54 schreef ExTec het volgende:
Niet. Daarom mogen die dienstplichtigen die compleet lam zijn geslagen door Oekrane in het noorden nu dus ook zonder uit te mogen rusten rap naar het oosten rijden.
Wat het kost is op zich een interessante vraag, jammere is dat alle kosten inschatting altijd meenemen: hoeveel tanks zijn er vernietigd, wat kosten die om nieuw te maken - rekenen we mee,
Maar wat zonder dat nou echt de operationele kosten zijn, heb ik nog nergens een goede schatting van gezien.
No offence, maar in het begin kon je je ook niet voorstellen dat onderhoud van hun materiel zo slecht was.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:07 schreef AchJa het volgende:
Ik denk niet dat ze doorgedraaide PTSS'ers rechtstreeks van het front die kant uit gaan dirigeren.
Die colonne die expres zo langzaam ging had ik begrepen om juist de Oekrainers bang te maken? Een bekende Russische taktiek werd mij verteld. Die colonne? Die nog steeds onderweg is?quote:Op donderdag 7 april 2022 11:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
No offence, maar in het begin kon je je ook niet voorstellen dat onderhoud van hun materiel zo slecht was.
En die beroemde/beruchte lang stilstaande colonne was voor 90% vrachtwagens
Die zijn een flink eind naar achteren opgerukt.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:15 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Die colonne die expres zo langzaam ging had ik begrepen om juist de Oekrainers bang te maken? Een bekende Russische taktiek werd mij verteld. Die colonne? Die nog steeds onderweg is?
Afgerukt.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Die zijn een flink eind naar achteren opgerukt.
Het was meer dat het al aardig gebruikt was in het voortraject icm de zware terreinomstandigheden.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:11 schreef ExTec het volgende:
No offence, maar in het begin kon je je ook niet voorstellen dat onderhoud van hun materiel zo slecht was.
Dat is toch wat ik zeg?quote:En die beroemde/beruchte lang stilstaande colonne was voor 90% vrachtwagens
Joh. Dat laatste ontkent niemand maar dat betekent nog niet dat het Russische leger er niet slecht voorstaat, of denk je dat ze voor de grap uit het noorden aftaaien en verse soldaten en materieel van heinde en verre moeten halen?quote:Op donderdag 7 april 2022 10:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mensen die dat geloven worden ook telkens weer verrast/teleurgesteld.
De waarheid is hard, deze oorlog is nog lang niet over, het bloedvergieten gaat door. Dat is de werkelijkheid
Wie heeft verteld dat het om bang maken ging dan?quote:Op donderdag 7 april 2022 11:15 schreef Aloulu het volgende:
Die colonne die expres zo langzaam ging had ik begrepen om juist de Oekrainers bang te maken? Een bekende Russische taktiek werd mij verteld. Die colonne? Die nog steeds onderweg is?
Nee, de Russische tactiek is om slecht getrainde dienstplichtigen onder leiding van incompetente officieren met aftands materiaal een aanval te laten doen die zwaar mislukt, zodat de Oekrainers bij de tweede of derde aanval ineens verrast worden als de Russen wel een keer raak schieten.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:15 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Natuurlijk staan ze er een stuk beroerder voor dan gepland. Maar dat betekent nog niet dat ze verslagen zijn natuurlijk. Ook de Oekraieners lijden aardig wat verliezen natuurlijk.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:28 schreef Isdatzo het volgende:
Joh. Dat laatste ontkent niemand maar dat betekent nog niet dat het Russische leger er niet slecht voorstaat, of denk je dat ze voor de grap uit het noorden aftaaien en verse soldaten en materieel van heinde en verre moeten halen?
Ja, rustig, sergeant bromsnorquote:
Klopt, maar dat spul is oost natuurlijk net zo hard nodig.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:36 schreef ExTec het volgende:
Ja, rustig, sergeant bromsnor
Maar waren, als ik de finse analist moest geloven, dus vrachtwagen met goederen, niet troepen.
En dit natuurlijk... Het is niet dat dit de eerste blunder zou zijn...quote:En zelfs al waren het wel troepen, dan ga je infanterie inzetten zonder noemenswaardige cavalerie en artillerie dekking?
Handig.
What could go wrong, zeg maar.
En eerlijk, met wat we gezien hebben niet eens ondenkbaar.
In mariupol gaat het verzet niet lang meer stand houden denk ik.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Natuurlijk staan ze er een stuk beroerder voor dan gepland. Maar dat betekent nog niet dat ze verslagen zijn natuurlijk. Ook de Oekraieners lijden aardig wat verliezen natuurlijk.
Godswonder dat die er berhaupt nog zitten.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In mariupol gaat het verzet niet lang meer stand houden denk ik.
Ja zeker te weten.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Godswonder dat die er berhaupt nog zitten.
Niet heel veel nieuws, maar wel informatief.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:06 schreef Perrin het volgende:
Informatief draadje over nationalisme in Oekraine
[ twitter ]
Goeie analyse en helemaal mee eens. De ja maar Jemen, ja maar neo nazi bataljon, etc is niks meer dan Ruschische propaganda gericht op het verzwakken van de steun aan Oekrane. En dus proberen rusland te versterken.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:06 schreef Perrin het volgende:
Informatief draadje over nationalisme in Oekraine
[ twitter ]
Het voegt natuurlijk wel wat toe, net zoals "ik ben blanke Oekrainer die een studie heeft gemaakt van discriminatie en nationalisme", maar je bent er schijnbaar allergisch voor.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Niet heel veel nieuws, maar wel informatief.
Waar het bij mij wel van gaat jeuken is dat eerste stukje, ja leuk dat je Russisch spreekt en een kleurtje hebt, en dat je daardoor vind dat je in de positie bent om iets te zeggen. Dat hoeft niet perse, en het omgekeerde hoeft ook niet perse, een blanke Oekraner die een studie heeft gemaakt van discriminatie en nationalisme in Oekrane kan in een veel betere positie zijn om iets erover te zeggen.
Laat dat dus gewoon weg, want het voegt niets toe, en bij mij doet het zelfs een beetje afbreuk.
Dat zou ik ook zeggen als ik poetin was. Oh en uiteraard vergeet hij dat colones honing zijn voor dronesquote:Op donderdag 7 april 2022 11:15 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik vind het iig wel geloofwaardiger als je dit neerpent als iemand die ook wel eens zelf last heeft van extreem nationalisme en/of racisme.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Het voegt natuurlijk wel wat toe, net zoals "ik ben blanke Oekrainer die een studie heeft gemaakt van discriminatie en nationalisme", maar je bent er schijnbaar allergisch voor.
Die neutraliteit is volgens mij onderdeel van het vredesverdrag na WO II.quote:Op donderdag 7 april 2022 10:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat contribution to EUR security = 0 is altijd zo geweest. Zitten als sinds mensenheugenis lekker neutraal te zijn tussen hun bergen.
Vandaar dat het ook weinig mensen echt heeft geboeid dat het bekant een dependance van de GRU was.
Dat is een behoorlijke meerderheid. Maar in hoeverre heeft dit invloed op het daadwerkelijk afkondigen van zo'n embargo? Op zijn minst zal Orbn ervoor gaan liggen.quote:
Landen bepalen zelf naar mijn weten.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:47 schreef Simmertje het volgende:
[..]![]()
Hoe bindend is dit though? Gaan sowieso landen dwarsliggen.
Mensenleed doet mij weinig. Filmpjes met dierenleed sla ik liever over. Die wezens kunnen zichzelf niet verdedigenquote:Op donderdag 7 april 2022 12:37 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Wie heeft dit filmpje durven kijken ?
Kleine kinderen die voor sport beschoten worden ook niet.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:55 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Mensenleed doet mij weinig. Filmpjes met dierenleed sla ik liever over. Die wezens kunnen zichzelf niet verdedigen
Dat dat zo is, dat weet je dus niet, je neemt het aan. En als je wel daadwerkelijk slachtoffer van discriminatie bent, dan geeft dat je wmb nog geen kunde om iets te zeggen over nationalisme en neonazisme. Het blijft een anekdotisch iets.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind het iig wel geloofwaardiger als je dit neerpent als iemand die ook wel eens zelf last heeft van extreem nationalisme en/of racisme.
Hij wil ook belangrijk zijn denk ik.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Waarom zou Belarus onderdeel van de onderhandelingen moeten zijn
Welk medische zorg? In de ziekenhuizen die ze hebben opgeblazen?quote:Op donderdag 7 april 2022 09:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Lastig.
Ze worden nu als een gewond dier uit hun lijden verlost. Maar bij mensen doen we dat niet.
Eigenlijk horen ze medische zorg te krijgen, maar die is wellicht niet in voldoende mate aanwezig. Plus dat je die zorg liever besteedt aan je eigen gewonden dan die van de vijand die verantwoordelijk is voor de hele situatie.
Oorlog is gruwelijk met onmenselijke omstandigheden.
Volgens mij is dit een broodje aap. Hoe gaat Oekraine die lanceren? En wat is precies de bron die zegt dat ze geleverd zijn?quote:Op donderdag 7 april 2022 13:14 schreef polderturk het volgende:
Wow.
Oekrane heeft harpoons. Een groot gevaar voor Russische schepen.
[ twitter ]
Niet? Dit is onderdeel van de steun van de coalitie van 35, dit was vorige week aangekondigd na het laatste overleg en er werd toen specifiek gesproken over steun in de vorm van oa. anti-scheeps raketten.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij is dit een broodje aap. Hoe gaat Oekraine die lanceren? En wat is precies de bron die zegt dat ze geleverd zijn?
Kanaliseer de wraak op hen die het veroorzaken.quote:Op donderdag 7 april 2022 07:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Mijn reactie gaat een stuk korter worden dan jouw post.
Ik heb daar wat minder moeite mee; soms moet je zelf het monster worden dat je wil verslaan. De Russische demografie maakt het mogelijk die als een wapen tegen henzelf in te zetten en wat mij betreft doen we dat dan ook. Zodat het land om zowel militaire, demografische als ideologische redenen nooit meer in staat gaat zijn om de door Medvedev geopenbaarde plannen voor een euraziatisch rijk onder Russische leiding te verwezenlijken.
Ik hoop het echt. Kan niet wachten op die brandende schepen.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:14 schreef polderturk het volgende:
Wow.
Oekrane heeft harpoons. Een groot gevaar voor Russische schepen.
[ twitter ]
En een gevangen genomen soldaat kan zichzelf wel verdedigen zeker?quote:Op donderdag 7 april 2022 12:55 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Mensenleed doet mij weinig. Filmpjes met dierenleed sla ik liever over. Die wezens kunnen zichzelf niet verdedigen
Ik zie dit niet gebeuren. Maar het zou wel de enige oplossing zijn om Rusland te verzwakken op een dusdanige manier dat die oorlog snel voorbij is.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jammer dat ze dat niet kunnen afdwingen.
Je standpunt is best lovenswaardig, daar niet van, maar het zal niet de eerste keer in de recente geschiedenis zijn dat bv voedsel bedoeld voor een uitgehongerde bevolking integraal doorgeschoven word naar het leger.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kanaliseer de wraak op hen die het veroorzaken.
Generaliseer het niet op Boris, Irina en kleine Olga die niet verantwoordelijk zijn voor andermans euraziatische psychose noch hebben ze jou (en mij) iets gedaan. Geef "ze" een beter alternatief zodat Olga's kinderen op school al de overheersende Vlad's en Dmitry's uit de zandbak (gaan) zetten.
'immediate'...quote:Op donderdag 7 april 2022 12:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Landen bepalen zelf naar mijn weten.
Maar er zit geen tijdspad aan wat ik zie dus misschien is het een wens voor de lange termijn?
Er kan altijd een punt komen in deze oorlog dat wij ook pijn moeten lijden. Denk dat we als continent sowieso niet meer zo erg betrokken zijn geweest bij een oorlog sinds WOII. Helaas hangen daar noodzakelijke consequenties aan.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
'immediate'...
Maar er zijn natuurlijk contracten die lopen, en landen bepalen het zelf. En ik vraag me ook hoe lang die parlmentariers dat nog willen als hun huizen vandaag allemaal van het gas afgesloten worden.
Maar laat al dat soort argumenten onze oosterbuur hufters niet beletten om toch koste wat het kost die kerncentrales dicht te donderen eind van het jaar, want je bent een milieu-hippy of je bent het niet:quote:Op donderdag 7 april 2022 13:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
'immediate'...
Maar er zijn natuurlijk contracten die lopen, en landen bepalen het zelf. En ik vraag me ook hoe lang die parlmentariers dat nog willen als hun huizen vandaag allemaal van het gas afgesloten worden.
Die pijn lijden we nu ook al, de gas- en olieprijzen zullen immers echt niet dalen zolang de oorlog daar gaande is.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Er kan altijd een punt komen in deze oorlog dat wij ook pijn moeten lijden. Denk dat we als continent sowieso niet meer zo erg betrokken zijn geweest bij een oorlog sinds WOII. Helaas hangen daar noodzakelijke consequenties aan.
Stond een mooi artikel in de Volkskrant vanmorgen over de vliegbewegingen naar een Pools regionaal vliegveld en hoe dat ontploft is na het begin van de oorlog.quote:
De opties voor de EU zijn:quote:Op donderdag 7 april 2022 13:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar laat al dat soort argumenten onze oosterbuur hufters niet beletten om toch koste wat het kost die kerncentrales dicht te donderen eind van het jaar, want je bent een milieu-hippy of je bent het niet:
[Paywall]
https://www.bloomberg.com(...)rmany-s-nuclear-exit
Ik voorspel gewoon dat eind van het jaar die klootzakken meer RUS gas af gaan nemen, want de koude realiteit dat je met molens en zonnepanelen gewoon niet kan voorzien in je energie behoefte maalt niet om de stupide goede bedoelingen van die debielen.
Hoe langer je er serieus over nadenkt hoe achterlijker deze EU stemming is.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
'immediate'...
Politiek druk zetten. Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?quote:Op donderdag 7 april 2022 14:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe langer je er serieus over nadenkt hoe achterlijker deze EU stemming is.
Veel landen (bv Du) kunnen helemaal niet zonder Russisch fossiel zonder in een middeleeuwse staat te belanden.
Waarom dan zo’n stemming(makerij)?
Ook over dat aspect kan je een lange discussie houden waarbij ik vooral kijk naar de mens die gewond, medische hulp nodig heeft. Ook hier is er een kloof omtrent het "geleerde" als zienswijze. (zie spoiler)quote:Op donderdag 7 april 2022 07:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk geen medicijnen of apparatuur leveren waarmee het leger geholpen kan worden. Dat daarmee ook de gewone Rus wordt geraakt is de schuld van Poetin.
[..]
Hoop dat je dat zelf ook leert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand die iets wezenlijks is ontnomen door een misdadiger moet juist tegen zichzelf worden beschermd dat die als slachtoffer niet nog meer ontmenselijkt raakt door zich aan onmenselijk gedrag te buiten (kunnen) gaan.
Wraak voedt alleen een zucht die nooit zal voldoen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 07-04-2022 14:15:10 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Titel van dat Bloomberg artikel:quote:Op donderdag 7 april 2022 14:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik zie het nog wel gebeuren dat ze het plan om die centrales aan het einde van het jaar te sluiten bij gaan stellen. Belgie heeft dat ook gedaan toch?
Artikel is van gisteren.quote:Scholz Shoots Down Appeal to Reverse Germany’s Nuclear Exit
Misschien willen ze dat wel.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Veel landen (bv Du) kunnen helemaal niet zonder Russisch fossiel zonder in een middeleeuwse staat te belanden.
Misschien moet je eens wat minder naar Medvedev en Peskov luisteren als zij de hel en verdoemenis voorspellen. Een directe importstop is zeker heel pijnlijk, denk aan gedwongen stilleggingen van grootgebruikers en beperkende maatregelen voor huishoudens, maar het gooit ons echt niet meteen terug de middeleeuwen in Zoals het er nu naar uit ziet zou de economische en maatschappelijke klap niet eens zo erg worden als die van corona en dat hebben we toch ook overleefd (nou ja, de meeste van ons dan).quote:Op donderdag 7 april 2022 14:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom is Duitsland afwezig?quote:Op donderdag 7 april 2022 13:02 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
De toondoofheid van die hufters kent echt geen grenzen.
In Frankrijk liggen momenteel 27 van de 56 kernreactoren stil. Netbeheerder RTE riep maandag klanten op om minder te verbruiken, omdat het netwerk niet meer import aankan.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar laat al dat soort argumenten onze oosterbuur hufters niet beletten om toch koste wat het kost die kerncentrales dicht te donderen eind van het jaar, want je bent een milieu-hippy of je bent het niet:
Daarom elke verpakking aanmerken dat het "genereus" van de "vijand" komt en ook niet nodig om een breed assortiment als keuze te leveren die het voor een nooddruftige alleen maar lastig maakt om uit te kiezen.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je standpunt is best lovenswaardig, daar niet van, maar het zal niet de eerste keer in de recente geschiedenis zijn dat bv voedsel bedoeld voor een uitgehongerde bevolking integraal doorgeschoven word naar het leger.
Ja dat snap ik natuurlijk, maar dan leg je de lat zo onrealistisch hoog dat het alleen een grote teleurstelling kan worden.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Politiek druk zetten. Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?
Wie?quote:Op donderdag 7 april 2022 14:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Misschien moet je eens wat minder naar Medvedev en Peskov luisteren als zij de hel en verdoemenis voorspellen. Een directe importstop is zeker heel pijnlijk, denk aan gedwongen stilleggingen van grootgebruikers en beperkende maatregelen voor huishoudens, maar het gooit ons echt niet meteen terug de middeleeuwen in Zoals het er nu naar uit ziet zou de economische en maatschappelijke klap niet eens zo erg worden als die van corona en dat hebben we toch ook overleefd (nou ja, de meeste van ons dan).
Duitsland de motor van de EU was schijnbaar wel goed genoeg toen die oorlog nog niet speelde en nu is Duitsland weer de kwade geest binnen de EU. Vreemd allemaal.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Titel van dat Bloomberg artikel:
[..]
Artikel is van gisteren.
Dat volk moet zich echt, diep, diep schamen.
Ja.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Waarom is Duitsland afwezig?
[ twitter ]
[ twitter ]
En dan zijn het maar direct hufters?
Ja, dat gaat ook zo makkelijk natuurlijk.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:31 schreef ExTec het volgende:
Maar ze hadden ook dan maar die vergadering kunnen verplaatsen, of niet.
quote:Op donderdag 7 april 2022 14:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daarom elke verpakking aanmerken dat het "genereus" van de "vijand" komt en ook niet nodig om een breed assortiment als keuze te leveren die het voor een nooddruftige alleen maar lastig maakt om uit te kiezen.
Fijn dat je het met me eens bent.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:33 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, dat gaat ook zo makkelijk natuurlijk.
Nou nee, maar als er tegelijkertijd een andere belangrijke stemming op tafel ligt en het staatsrechtelijk gezien niet mogelijk is om daarbij afwezig te zijn. Je zou een punt hebben als Duitsland in het algemeen nogal terughoudend is met optreden en zich vrij ongeroerd toont. Dat is volgens mij niet echt meer het geval, dus om hier zo enorm moeilijk over te doen slaat ook nergens op.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Fijn dat je het met me eens bent.
Want de duitsers geven er inderdaad dus maar de voorkeur aan om lekker hun ding te doen, en zich maar niet al te veel gelegen te laten aan uitgemoorde dorpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |