abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204356188
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:59 schreef Shotty het volgende:

[..]
mwa, POW's hoor je niet af te slachten.

https://en.wikipedia.org/wiki/Third_Geneva_Convention

Zowel Rusland als Oekraïne hebben deze 3de conventie geratificeerd (beide toen ze nog Soviet staten waren)

Volgens de conventies, is de staat hiervoor verantwoordelijk, niet de individuele soldaten.
Het is dus noch handig, noch netjes.
Anders was die toch gestikt binnen een uur in zijn eigen bloed.
Hospiks zullen ze wel niet hebben. Wat moet je dan?
Vakman pur sang
  donderdag 7 april 2022 @ 09:09:51 #177
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204356204
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Morfine geven als je dat hebt en dan rustig laten sterven. Anders gewoon op zichzelf pijnlijk laten sterven.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 09:14:04 #178
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204356235
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Deze enge man laat wel zien hoe de kijk is van Russen (sommigen) naar het westen.
Dat heeft natuurlijk alles te maken met dat Rusland de laatste jaren niet echt is opgebloeid.
[..]

Die allerlaatste zin is geen opmaat naar veel goeds ben ik bang.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204356244
Wat me wel opviel. Als ze met zo'n tank op een gebouw schieten, dan heb je enorme schade. Richt je er mee op een mens (Irina in Boetsja) dan zie je gewoon een groot gapend gat in haar been.

Die proportie van schade is enorm verschillend.
Cindy De Vuyst
pi_204356253
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:09 schreef nixxx het volgende:

[..]
Morfine geven als je dat hebt en dan rustig laten sterven. Anders gewoon op zichzelf pijnlijk laten sterven.
Doe wat je kan om het lijden te verlichten, en rustig laten sterven inderdaad.
Dat is iig wel volgens de conventies. Rusland zal dit ongetwijfeld gebruiken om "oorlogsmisdaden!" te roepen.
pi_204356278
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Lastig.
Ze worden nu als een gewond dier uit hun lijden verlost. Maar bij mensen doen we dat niet.
Eigenlijk horen ze medische zorg te krijgen, maar die is wellicht niet in voldoende mate aanwezig. Plus dat je die zorg liever besteedt aan je eigen gewonden dan die van de vijand die verantwoordelijk is voor de hele situatie.

Oorlog is gruwelijk met onmenselijke omstandigheden.
Wantie is eigendom van de zittende macht en heeft dus geen eigen mening meer -- @Candymannetje
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 09:20:25 #182
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204356280
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:16 schreef einzeinz het volgende:
Wat me wel opviel. Als ze met zo'n tank op een gebouw schieten, dan heb je enorme schade. Richt je er mee op een mens (Irina in Boetsja) dan zie je gewoon een groot gapend gat in haar been.

Die proportie van schade is enorm verschillend.
Was in het in beide gevallen hetzelfde type tank en hetzelfde type munitie?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 09:21:28 #183
5428 crew  miss_sly
pi_204356287
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204356289
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:17 schreef Shotty het volgende:

[..]
Doe wat je kan om het lijden te verlichten, en rustig laten sterven inderdaad.
Dat is iig wel volgens de conventies. Rusland zal dit ongetwijfeld gebruiken om "oorlogsmisdaden!" te roepen.
Persoonlijk zou ik liever hebben dat ze me uit mijn lijden verlossen dmv doodschieten, ipv een langzame pijnlijke dood sterven.
Wantie is eigendom van de zittende macht en heeft dus geen eigen mening meer -- @Candymannetje
pi_204356298
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Lastig.
Ze worden nu als een gewond dier uit hun lijden verlost. Maar bij mensen doen we dat niet.
Eigenlijk horen ze medische zorg te krijgen, maar die is wellicht niet in voldoende mate aanwezig. Plus dat je die zorg liever besteedt aan je eigen gewonden dan die van de vijand die verantwoordelijk is voor de hele situatie.

Oorlog is gruwelijk met onmenselijke omstandigheden.
RUS soldaten die dit zien zullen weer UKR afslachten en zo is het balletje rond.

Denk het ergste/domste is dat dit trots gefilmd word.
Vakman pur sang
pi_204356382
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Persoonlijk zou ik liever hebben dat ze me uit mijn lijden verlossen dmv doodschieten, ipv een langzame pijnlijke dood sterven.
Persoonlijk ik ook, maar dat staat de oorlogswet dus niet toe.
  donderdag 7 april 2022 @ 09:35:02 #187
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204356391
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik weet niet eens of dat zou mogen, een gewonde tegenstander op eigen verzoek doden. Zou ook nog steeds een oorlogsmisdaad kunnen zijn? @AchJa ?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204356404
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:35 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik weet niet eens of dat zou mogen, een gewonde tegenstander op eigen verzoek doden. Zou ook nog steeds een oorlogsmisdaad kunnen zijn? @:AchJa ?
Tellen ze als krijgsgevangenen aangezien het geen oorlog is maar een speciale operatie?
  donderdag 7 april 2022 @ 09:38:49 #189
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204356412
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 04:51 schreef ppi het volgende:

Interessante analyse vd situatie.
Leuke. Maar hij had van mij de zeer slechte kwaliteit van de troepen die verplaatst worden mogen belichten. Blijkt dat een maand als boksbal gebruikt worden door het Oekraïense leger niet goed is voor je effectiviteit.

Draadjes.

twitter

twitter
Scorched earth
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 09:39:49 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204356421
quote:

[..]
Ik weet niet eens of dat zou mogen, een gewonde tegenstander op eigen verzoek doden. Zou ook nog steeds een oorlogsmisdaad kunnen zijn? @:AchJa ?
je mag hem een pistool geven om het zelf te regelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 09:41:06 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204356435
sowieso is die beslissing niet voor jan soldaat, shit kan heel erg veel pijn doen en er heel smerig uit zien maar je hebt een dokter nodig om te bepalen of je er dood aan gaat

gewoon arresteren en als hij er heel pijnlijk aan dood gaat dan had hij maar thuis moeten blijven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204356457
quote:

[..]
quote:
Geneva Conventions Article 3

In the case of armed conflict not of an international character occurring in the territory of one of the High Contracting Parties, each party to the conflict shall be bound to apply, as a minimum, the following provisions:

1. Persons taking no active part in the hostilities, including members of armed forces who have laid down their arms and those placed hors de combat by sickness, wounds, detention, or any other cause, shall in all circumstances be treated humanely, without any adverse distinction founded on race, colour, religion or faith, sex, birth or wealth, or any other similar criteria.

To this end the following acts are and shall remain prohibited at any time and in any place whatsoever with respect to the above-mentioned persons:

(a) Violence to life and person, in particular murder of all kinds, mutilation, cruel treatment and torture;

(b Taking of hostages;

(c) Outrages upon personal dignity, in particular, humiliating and degrading treatment;

(d) The passing of sentences and the carrying out of executions without previous judgment pronounced by a regularly constituted court affording all the judicial guarantees which are recognized as indispensable by civilized peoples.

2. The wounded and sick shall be collected and cared for.

An impartial humanitarian body, such as the International Committee of the Red Cross, may offer its services to the Parties to the conflict.

The Parties to the conflict should further endeavour to bring into force, by means of special agreements, all or part of the other provisions of the present Convention.

The application of the preceding provisions shall not affect the legal status of the Parties to the conflict.
Helaas is het artikel vrij duidelijk hierin. onder geen enkele omstandigheid is dit toegestaan.
pi_204356474
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Leuke. Maar hij had van mij de zeer slechte kwaliteit van de troepen die verplaatst worden mogen belichten. Blijkt dat een maand als boksbal gebruikt worden door het Oekraïense leger niet goed is voor je effectiviteit.

Draadjes.

[ twitter ]

[ twitter ]
Wel beetje klaar met die onzin Twitter posts over hoe slecht het Russische leger er wel niet voorstaat, van accountants uit Brighton.
Vakman pur sang
  donderdag 7 april 2022 @ 09:48:33 #194
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204356480
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wel beetje klaar met die onzin Twitter posts over hoe slecht het Russische leger er wel niet voorstaat, van accountants uit Brighton.
De waarheid is hard.
  donderdag 7 april 2022 @ 09:49:18 #195
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204356486
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Of je neemt net zo veel tijd als dat het kost om dit te posten en kijkt ff wie het precies zijn die dit zeggen.
Scorched earth
pi_204356516
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Of je neemt net zo veel tijd als dat het kost om dit te posten en kijkt ff wie het precies zijn die dit zeggen.
Ja sorry dat had ik inderdaad niet gedaan.

Maar nu wel, en ja hoor, weer zo’n type boekhouder, hoogleraar die vanuit zijn studie kamertje met bibliotheek even een verslag doet van de situatie in Oekraïne.
Daar zijn er echt teveel van.
Diverse andere bronnen met meer achting melden het exact omgekeerde, Russen sterken aan, en gaan voor fase 3.
Vakman pur sang
pi_204356519
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Tellen ze als krijgsgevangenen aangezien het geen oorlog is maar een speciale operatie?
je kan het noemen wat je wil, maar ook zonder een verklaring van oorlog is het binnenvallen van een soeverein land een daad van oorlog.

correctie op wat hier eerder stond:

Artikel 3 geld voor elk gewapend conflict, ook als het geen oorlog is.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2022 09:58:05 ]
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 10:02:15 #198
5428 crew  miss_sly
pi_204356576
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Maar nu wel, en ja hoor, weer zo’n type boekhouder, hoogleraar die vanuit zijn studie kamertje met bibliotheek even een verslag doet van de situatie in Oekraïne.
Diverse andere bronnen met meer achting melden het exact omgekeerde, Russen sterken aan, en gaan voor fase 3.
Ze kunnen prima aansterken en er tegelijkertijd zwak voorstaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 7 april 2022 @ 10:06:31 #199
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204356607
Vanmorgen stapte er een jongedame met Oekraïens paspoort in de bus :'( Het idee dat ze alles achter heeft moeten laten :N
  donderdag 7 april 2022 @ 10:06:58 #200
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204356609
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Laat zien dan :)

Overigens zit er natuurlijk een verschil tussen alleen, melden dat RUS probeert z'n troepen te consolideren, en uitspraken doen over hoe succes dat kan zijn.

De werkelijkheid is niet als een videogame, waar je simpelweg een andere plaats aanklikt, al je tanks daar naar toe gaan rijden en ze daar nog steeds 100% effectief zijn.
Scorched earth
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')