Die colonne die expres zo langzaam ging had ik begrepen om juist de Oekrainers bang te maken? Een bekende Russische taktiek werd mij verteld. Die colonne? Die nog steeds onderweg is?quote:Op donderdag 7 april 2022 11:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
No offence, maar in het begin kon je je ook niet voorstellen dat onderhoud van hun materiel zo slecht was.
En die beroemde/beruchte lang stilstaande colonne was voor 90% vrachtwagens
Die zijn een flink eind naar achteren opgerukt.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:15 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Die colonne die expres zo langzaam ging had ik begrepen om juist de Oekrainers bang te maken? Een bekende Russische taktiek werd mij verteld. Die colonne? Die nog steeds onderweg is?
Afgerukt.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Die zijn een flink eind naar achteren opgerukt.
Het was meer dat het al aardig gebruikt was in het voortraject icm de zware terreinomstandigheden.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:11 schreef ExTec het volgende:
No offence, maar in het begin kon je je ook niet voorstellen dat onderhoud van hun materiel zo slecht was.
Dat is toch wat ik zeg?quote:En die beroemde/beruchte lang stilstaande colonne was voor 90% vrachtwagens
Joh. Dat laatste ontkent niemand maar dat betekent nog niet dat het Russische leger er niet slecht voorstaat, of denk je dat ze voor de grap uit het noorden aftaaien en verse soldaten en materieel van heinde en verre moeten halen?quote:Op donderdag 7 april 2022 10:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat doe ik helemaal niet als je goed oplet.
Ik bedoel je hebt er niks aan die oprui-berichten dat Rusland zwak, slecht voorstaat enz. Dan waren ze nu wel teruggetrokken uit het hele land
Mensen die dat geloven worden ook telkens weer verrast/teleurgesteld.
De waarheid is hard, deze oorlog is nog lang niet over, het bloedvergieten gaat door. Dat is de werkelijkheid
Wie heeft verteld dat het om bang maken ging dan?quote:Op donderdag 7 april 2022 11:15 schreef Aloulu het volgende:
Die colonne die expres zo langzaam ging had ik begrepen om juist de Oekrainers bang te maken? Een bekende Russische taktiek werd mij verteld. Die colonne? Die nog steeds onderweg is?
Nee, de Russische tactiek is om slecht getrainde dienstplichtigen onder leiding van incompetente officieren met aftands materiaal een aanval te laten doen die zwaar mislukt, zodat de Oekrainers bij de tweede of derde aanval ineens verrast worden als de Russen wel een keer raak schieten.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:15 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Natuurlijk staan ze er een stuk beroerder voor dan gepland. Maar dat betekent nog niet dat ze verslagen zijn natuurlijk. Ook de Oekraieners lijden aardig wat verliezen natuurlijk.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:28 schreef Isdatzo het volgende:
Joh. Dat laatste ontkent niemand maar dat betekent nog niet dat het Russische leger er niet slecht voorstaat, of denk je dat ze voor de grap uit het noorden aftaaien en verse soldaten en materieel van heinde en verre moeten halen?
Ja, rustig, sergeant bromsnorquote:
Klopt, maar dat spul is oost natuurlijk net zo hard nodig.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:36 schreef ExTec het volgende:
Ja, rustig, sergeant bromsnor
Maar waren, als ik de finse analist moest geloven, dus vrachtwagen met goederen, niet troepen.
En dit natuurlijk... Het is niet dat dit de eerste blunder zou zijn...quote:En zelfs al waren het wel troepen, dan ga je infanterie inzetten zonder noemenswaardige cavalerie en artillerie dekking?
Handig.
What could go wrong, zeg maar.
En eerlijk, met wat we gezien hebben niet eens ondenkbaar.
In mariupol gaat het verzet niet lang meer stand houden denk ik.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Natuurlijk staan ze er een stuk beroerder voor dan gepland. Maar dat betekent nog niet dat ze verslagen zijn natuurlijk. Ook de Oekraieners lijden aardig wat verliezen natuurlijk.
Godswonder dat die er überhaupt nog zitten.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:15 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In mariupol gaat het verzet niet lang meer stand houden denk ik.
Ja zeker te weten.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Godswonder dat die er überhaupt nog zitten.
Niet heel veel nieuws, maar wel informatief.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:06 schreef Perrin het volgende:
Informatief draadje over nationalisme in Oekraine
[ twitter ]
Goeie analyse en helemaal mee eens. De ja maar Jemen, ja maar neo nazi bataljon, etc is niks meer dan Ruschische propaganda gericht op het verzwakken van de steun aan Oekraïne. En dus proberen rusland te versterken.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:06 schreef Perrin het volgende:
Informatief draadje over nationalisme in Oekraine
[ twitter ]
Het voegt natuurlijk wel wat toe, net zoals "ik ben blanke Oekrainer die een studie heeft gemaakt van discriminatie en nationalisme", maar je bent er schijnbaar allergisch voor.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Niet heel veel nieuws, maar wel informatief.
Waar het bij mij wel van gaat jeuken is dat eerste stukje, ja leuk dat je Russisch spreekt en een kleurtje hebt, en dat je daardoor vind dat je in de positie bent om iets te zeggen. Dat hoeft niet perse, en het omgekeerde hoeft ook niet perse, een blanke Oekraïner die een studie heeft gemaakt van discriminatie en nationalisme in Oekraïne kan in een veel betere positie zijn om iets erover te zeggen.
Laat dat dus gewoon weg, want het voegt niets toe, en bij mij doet het zelfs een beetje afbreuk.
Dat zou ik ook zeggen als ik poetin was. Oh en uiteraard vergeet hij dat colones honing zijn voor dronesquote:Op donderdag 7 april 2022 11:15 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik vind het iig wel geloofwaardiger als je dit neerpent als iemand die ook wel eens zelf last heeft van extreem nationalisme en/of racisme.quote:Op donderdag 7 april 2022 12:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Het voegt natuurlijk wel wat toe, net zoals "ik ben blanke Oekrainer die een studie heeft gemaakt van discriminatie en nationalisme", maar je bent er schijnbaar allergisch voor.
Die neutraliteit is volgens mij onderdeel van het vredesverdrag na WO II.quote:Op donderdag 7 april 2022 10:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat contribution to EUR security = 0 is altijd zo geweest. Zitten als sinds mensenheugenis lekker neutraal te zijn tussen hun bergen.
Vandaar dat het ook weinig mensen echt heeft geboeid dat het bekant een dependance van de GRU was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |