Je standpunt is best lovenswaardig, daar niet van, maar het zal niet de eerste keer in de recente geschiedenis zijn dat bv voedsel bedoeld voor een uitgehongerde bevolking integraal doorgeschoven word naar het leger.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kanaliseer de wraak op hen die het veroorzaken.
Generaliseer het niet op Boris, Irina en kleine Olga die niet verantwoordelijk zijn voor andermans euraziatische psychose noch hebben ze jou (en mij) iets gedaan. Geef "ze" een beter alternatief zodat Olga's kinderen op school al de overheersende Vlad's en Dmitry's uit de zandbak (gaan) zetten.
'immediate'...quote:Op donderdag 7 april 2022 12:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Landen bepalen zelf naar mijn weten.
Maar er zit geen tijdspad aan wat ik zie dus misschien is het een wens voor de lange termijn?
Er kan altijd een punt komen in deze oorlog dat wij ook pijn moeten lijden. Denk dat we als continent sowieso niet meer zo erg betrokken zijn geweest bij een oorlog sinds WOII. Helaas hangen daar noodzakelijke consequenties aan.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
'immediate'...
Maar er zijn natuurlijk contracten die lopen, en landen bepalen het zelf. En ik vraag me ook hoe lang die parlmentariers dat nog willen als hun huizen vandaag allemaal van het gas afgesloten worden.
Maar laat al dat soort argumenten onze oosterbuur hufters niet beletten om toch koste wat het kost die kerncentrales dicht te donderen eind van het jaar, want je bent een milieu-hippy of je bent het niet:quote:Op donderdag 7 april 2022 13:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
'immediate'...
Maar er zijn natuurlijk contracten die lopen, en landen bepalen het zelf. En ik vraag me ook hoe lang die parlmentariers dat nog willen als hun huizen vandaag allemaal van het gas afgesloten worden.
Die pijn lijden we nu ook al, de gas- en olieprijzen zullen immers echt niet dalen zolang de oorlog daar gaande is.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Er kan altijd een punt komen in deze oorlog dat wij ook pijn moeten lijden. Denk dat we als continent sowieso niet meer zo erg betrokken zijn geweest bij een oorlog sinds WOII. Helaas hangen daar noodzakelijke consequenties aan.
Stond een mooi artikel in de Volkskrant vanmorgen over de vliegbewegingen naar een Pools regionaal vliegveld en hoe dat ontploft is na het begin van de oorlog.quote:
De opties voor de EU zijn:quote:Op donderdag 7 april 2022 13:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar laat al dat soort argumenten onze oosterbuur hufters niet beletten om toch koste wat het kost die kerncentrales dicht te donderen eind van het jaar, want je bent een milieu-hippy of je bent het niet:
[Paywall]
https://www.bloomberg.com(...)rmany-s-nuclear-exit
Ik voorspel gewoon dat eind van het jaar die klootzakken meer RUS gas af gaan nemen, want de koude realiteit dat je met molens en zonnepanelen gewoon niet kan voorzien in je energie behoefte maalt niet om de stupide goede bedoelingen van die debielen.
Hoe langer je er serieus over nadenkt hoe achterlijker deze EU stemming is.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
'immediate'...
Politiek druk zetten. Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?quote:Op donderdag 7 april 2022 14:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe langer je er serieus over nadenkt hoe achterlijker deze EU stemming is.
Veel landen (bv Du) kunnen helemaal niet zonder Russisch fossiel zonder in een middeleeuwse staat te belanden.
Waarom dan zo’n stemming(makerij)?
Ook over dat aspect kan je een lange discussie houden waarbij ik vooral kijk naar de mens die gewond, medische hulp nodig heeft. Ook hier is er een kloof omtrent het "geleerde" als zienswijze. (zie spoiler)quote:Op donderdag 7 april 2022 07:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk geen medicijnen of apparatuur leveren waarmee het leger geholpen kan worden. Dat daarmee ook de gewone Rus wordt geraakt is de schuld van Poetin.
[..]
Hoop dat je dat zelf ook leert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand die iets wezenlijks is ontnomen door een misdadiger moet juist tegen zichzelf worden beschermd dat die als slachtoffer niet nog meer ontmenselijkt raakt door zich aan onmenselijk gedrag te buiten (kunnen) gaan.
Wraak voedt alleen een zucht die nooit zal voldoen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 07-04-2022 14:15:10 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Titel van dat Bloomberg artikel:quote:Op donderdag 7 april 2022 14:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik zie het nog wel gebeuren dat ze het plan om die centrales aan het einde van het jaar te sluiten bij gaan stellen. Belgie heeft dat ook gedaan toch?
Artikel is van gisteren.quote:Scholz Shoots Down Appeal to Reverse Germany’s Nuclear Exit
Misschien willen ze dat wel.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Veel landen (bv Du) kunnen helemaal niet zonder Russisch fossiel zonder in een middeleeuwse staat te belanden.
Misschien moet je eens wat minder naar Medvedev en Peskov luisteren als zij de hel en verdoemenis voorspellen. Een directe importstop is zeker heel pijnlijk, denk aan gedwongen stilleggingen van grootgebruikers en beperkende maatregelen voor huishoudens, maar het gooit ons echt niet meteen terug de middeleeuwen in Zoals het er nu naar uit ziet zou de economische en maatschappelijke klap niet eens zo erg worden als die van corona en dat hebben we toch ook overleefd (nou ja, de meeste van ons dan).quote:Op donderdag 7 april 2022 14:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom is Duitsland afwezig?quote:Op donderdag 7 april 2022 13:02 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
De toondoofheid van die hufters kent echt geen grenzen.
In Frankrijk liggen momenteel 27 van de 56 kernreactoren stil. Netbeheerder RTE riep maandag klanten op om minder te verbruiken, omdat het netwerk niet meer import aankan.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar laat al dat soort argumenten onze oosterbuur hufters niet beletten om toch koste wat het kost die kerncentrales dicht te donderen eind van het jaar, want je bent een milieu-hippy of je bent het niet:
Daarom elke verpakking aanmerken dat het "genereus" van de "vijand" komt en ook niet nodig om een breed assortiment als keuze te leveren die het voor een nooddruftige alleen maar lastig maakt om uit te kiezen.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je standpunt is best lovenswaardig, daar niet van, maar het zal niet de eerste keer in de recente geschiedenis zijn dat bv voedsel bedoeld voor een uitgehongerde bevolking integraal doorgeschoven word naar het leger.
Ja dat snap ik natuurlijk, maar dan leg je de lat zo onrealistisch hoog dat het alleen een grote teleurstelling kan worden.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Politiek druk zetten. Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?
Wie?quote:Op donderdag 7 april 2022 14:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Misschien moet je eens wat minder naar Medvedev en Peskov luisteren als zij de hel en verdoemenis voorspellen. Een directe importstop is zeker heel pijnlijk, denk aan gedwongen stilleggingen van grootgebruikers en beperkende maatregelen voor huishoudens, maar het gooit ons echt niet meteen terug de middeleeuwen in Zoals het er nu naar uit ziet zou de economische en maatschappelijke klap niet eens zo erg worden als die van corona en dat hebben we toch ook overleefd (nou ja, de meeste van ons dan).
Duitsland de motor van de EU was schijnbaar wel goed genoeg toen die oorlog nog niet speelde en nu is Duitsland weer de kwade geest binnen de EU. Vreemd allemaal.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Titel van dat Bloomberg artikel:
[..]
Artikel is van gisteren.
Dat volk moet zich echt, diep, diep schamen.
Ja.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Waarom is Duitsland afwezig?
[ twitter ]
[ twitter ]
En dan zijn het maar direct hufters?
Ja, dat gaat ook zo makkelijk natuurlijk.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:31 schreef ExTec het volgende:
Maar ze hadden ook dan maar die vergadering kunnen verplaatsen, of niet.
quote:Op donderdag 7 april 2022 14:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daarom elke verpakking aanmerken dat het "genereus" van de "vijand" komt en ook niet nodig om een breed assortiment als keuze te leveren die het voor een nooddruftige alleen maar lastig maakt om uit te kiezen.
Fijn dat je het met me eens bent.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:33 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, dat gaat ook zo makkelijk natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |