Ik vind volkerenmoord ook wat ver gaan. Maar volgens mij staat op dit moment het grootste gedeelte van de bevolking achter Rusland.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:12 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ging het maar zo makkelijk. Genoeg Russen die helemaal geen fan van deze extremisten zijn. Ik zie liever geen onschuldige Russen, die misschien meer aan onze kant staan, massaal slachtoffer worden.
De rest v/d regio wil gewoon vooruit, en het lukt ze ook redelijk, maar die agressieve Russen kunnen het weer niet hebbenquote:Op woensdag 6 april 2022 20:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hetzelfde hebben de Russen bijv. in 1968 ook al gedaan toen ze Tsjechoslowakije binnentrokken om de Praagse lente een halt toe te roepen:
[ afbeelding ]
Als we alleen die ultra-nationalisten, die de rest v/d bevolking met geweld brainwashen, zouden kunnen uitroeien zou dit al helpen denk ik. Helaas is dit niet echt makkelijk te bewerkstellingen.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind volkerenmoord ook wat ver gaan. Maar volgens mij staat op dit moment het grootste gedeelte van de bevolking achter Rusland.
Die Russen schieten helemaal door en doen de praktijken van WO2 nog even dunnetjes over. En dan ook nog alles glashard ontkennen en spreken over anti-russische hysteriequote:Op woensdag 6 april 2022 20:20 schreef Aether het volgende:
Burgemeester Marioepol: Russen verbranden lijken in mobiele crematoria
https://nos.nl/liveblog/2(...)-geland-in-bulgarije
De burgemeester van de belegerde havenstad Marioepol zegt dat Rusland lichamen van gedode Oekraïners in mobiele crematoria verbrandt om sporen van oorlogsmisdaden uit te wissen. De berichten zijn niet door een onafhankelijke partij geverifieerd.
De burgemeester vergelijkt de praktijken in zijn stad met die in Auschwitz tijdens de Tweede Wereldoorlog. De lijkverbrandingen zouden worden gedaan door lokale aanhangers van de Russen.
De Oekraïense autoriteiten spraken al eerder van mobiele crematoria, maar zeiden toen dat ze gebruikt werden om de lichamen van de eigen soldaten te verbranden. Daarmee zouden ze willen verbergen hoeveel doden er aan de Russische zijde zijn gevallen.
Eigenlijk best goed, de problemen begonnen pas echt na de crash van 1929 maar dat is een ander verhaal. Maar voorlopig hoeft Rusland nog geen herstelbetalingen te doen dus dat valt allemaal nog aardig mee.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Met die sancties hè?
Toch zul je moeten kijken naar een lange termijn oplossing met Rusland.
We weten hoe het ging met het straatarme Duitsland na WO1.
met dat verschil dat de sancties zo weg zijn als ze eens normaal gaan doenquote:Op woensdag 6 april 2022 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Met die sancties hè?
Toch zul je moeten kijken naar een lange termijn oplossing met Rusland.
We weten hoe het ging met het straatarme Duitsland na WO1.
Misschien wel maar dan zijn wel allicht al failliet als land. En gaan ze veel geld lenen bij de Chinezen.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
met dat verschil dat de sancties zo weg zijn als ze eens normaal gaan doen
Wat moet die alcoholist dan?quote:
Zeuren over sancties die niet werken dus moet "the full package of sanctions" ingezet gaan worden... Wat dat precies mag behelsen weet ik ook niet. En verder een klein godwinnetje aan het einde.quote:
Hij wil dat de sancties de 6000 man on Poetin heen treffen. Normaal gesproken zal een democratisch land de slechte leider eruit stemmen als het land de afgrond ingaat, maar aangezien Poetin niet op deze manier afgezet kan worden, moeten er een ander soort sancties komen. Alles afpakken van de 6000 man om Poetin heen, we hebben de lijst.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zeuren over sancties die niet werken dus moet "the full package of sanctions" ingezet gaan worden... Wat dat precies mag behelsen weet ik ook niet. En verder een klein godwinnetje aan het einde.
Wie treitert wie?quote:Op woensdag 6 april 2022 21:47 schreef halfway het volgende:
Hoelang kun je iemand treiteren voordat die door het lint gaat?
Ja daar heeft hij het ook over... Wat er dan precies moet worden hoor ik dan weer niet, het wordt atlthans niet erg concreet.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:50 schreef TheJanitor het volgende:
Hij wil dat de sancties de 6000 man on Poetin heen treffen. Normaal gesproken zal een democratisch land de slechte leider eruit stemmen als het land de afgrond ingaat, maar aangezien Poetin niet op deze manier afgezet kan worden, moeten er een ander soort sancties komen. Alles afpakken van de 6000 man om Poetin heen, we hebben de lijst.
Zo begrijp ik het in ieder geval.
Ja klopt ja.quote:
Helaas pindakaas voor jou.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Klaagt Verhofstadt nu dat de sancties niet werken?
Nou dan zal ik maar niet herhalen wat Rob de Wijk over de invloed van sancties zegt want Rob zou op de loonlijst van Rusland staan
Uiterlijk is genetisch bepaald, maar Verhofstadt en Juncker zijn voor zover ik weet geen familie van elkaar.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja klopt ja.
Al heeft Verhofstadt ook een drankhoofd maar misschien is dat genetisch![]()
Sancties werken wel?quote:Op woensdag 6 april 2022 22:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Helaas pindakaas voor jou.
Dat is niet wat hij zegt.
Wat is dit nou voor een opmerking?quote:Op woensdag 6 april 2022 22:02 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Uiterlijk is genetisch bepaald, maar Verhofstadt en Juncker zijn voor zover ik weet geen familie van elkaar.
Zal wel reisverboden, al het geld en bezittingen in het westen afnemen, dat soort dingen zijn.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja daar heeft hij het ook over... Wat er dan precies moet worden hoor ik dan weer niet, het wordt atlthans niet erg concreet.
Ik vind het iig niet heel erg sterk allemaal...
Bizar eigenlijk dat ze daar in 8 jaar tijd nauwelijks een oplossing voor hebben gevonden.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:04 schreef Panthera. het volgende:
Ik denk eigenlijk dat bepaalde sancties best werken. Het is niet voor niets dat productie van de moderne Russische apparaten, m.n. de Armata tank en het Pak-57 vliegtuig totaal niet van de grond komt - en je ziet daar duidelijk een knip na 2015.
Ah, ik begreep je verkeerd. Je zei:quote:Op woensdag 6 april 2022 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor een opmerking?
Ik dacht dat door het "ook" dat je bedoelde dat ze op elkaar leken door een genetische oorsprong, maar nu begrijp ik dat het "drankhoofd" een genetische oorzaak heeft in plaats van een intoxicatieve.quote:Al heeft Verhofstadt ook een drankhoofd maar misschien is dat genetisch
Is. Verhofstadt een alcoholist? Ik heb na jouw opmerling gegoogeld, maar vind dat niet.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor een opmerking?
Deze opmerking bedoel ik.quote:
Ja. Hij vind de trapsgewijze sancties die de EU invoert onvoldoende en wil vanaf dag een het strengste sanctie regime, terecht of niet, hij is in ieder geval bereid om met veel passie te pleiten voor zijn insteek.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Klaagt Verhofstadt nu dat de sancties niet werken?
Nou dan zal ik maar niet herhalen wat Rob de Wijk over de invloed van sancties zegt want Rob zou op de loonlijst van Rusland staan
6000 mensen om Poetin heen pakken lijkt me wel wat effectiever dan alleen de oligarchen (die naar alle waarschijnlijkheid toch weinig invloed op Poetin hebben).quote:Op woensdag 6 april 2022 22:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Hij vind de trapsgewijze sancties die de EU invoert onvoldoende en wil vanaf dag een het strengste sanctie regime, terecht of niet, hij is in ieder geval bereid om met veel passie te pleiten voor zijn insteek.
Ik kan mij ieder geval wel wat voorstellen bij die insteek.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
6000 mensen om Poetin heen pakken lijkt me wel wat effectiever dan alleen de oligarchen (die naar alle waarschijnlijkheid toch weinig invloed op Poetin hebben).
Hij kan altijd mooi pleiten, vind ik. Maar hij heeft iets waar ik mezelf in herken, laten leiden door emotie.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Hij vind de trapsgewijze sancties die de EU invoert onvoldoende en wil vanaf dag een het strengste sanctie regime, terecht of niet, hij is in ieder geval bereid om met veel passie te pleiten voor zijn insteek.
Emotie is niet per definitie fout, natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Hij kan altijd mooi pleiten, vind ik. Maar hij heeft iets waar ik mezelf in herken, laten leiden door emotie.
Meer sancties heeft niet per se het gewenste resultaat. Het heeft sinds zelfs weinig zin als alleen wij als het westen sancties plaatsen en de rest van de wereld doet niks.
Trol accounts en retweetenquote:Op woensdag 6 april 2022 22:34 schreef PzKpfw het volgende:
Wtf.. op twitter louter pro-Russisch geluid onder #Russen, ook vanuit Nederland
Vooral rechtse gekkies. Ik vind het maar raar, dit zijn dezelfde mensen die links Nederland beticht van zelfhaat, maar kijk nu eens.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:34 schreef PzKpfw het volgende:
Niet goed genoeg, ze liggen op de intensive care. En aanbieden is ook niet slim, dan ben je bij de eerste verschijnselen verdacht. Laat ze het vinden of stelen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet alleen Russen, ook Middelkoop twittert mee bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:34 schreef PzKpfw het volgende:
Ik snap het gewoon niet. Hoe kun je zoiets goedpraten, niet te begrijpen dergelijk gedragquote:Op woensdag 6 april 2022 22:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Vooral rechtse gekkies. Ik vind het maar raar, dit zijn dezelfde mensen die links Nederland beticht van zelfhaat, maar kijk nu eens.
Sancties op voedingsmiddelen, maar vooral op medicijnen en medische apparatuur. Daarmee tref je nl. de bevolkingsgroep waaronder de steun voor het Poetin regime en de oorlog het hoogst is direct; Russische boomers.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:10 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zal wel reisverboden, al het geld en bezittingen in het westen afnemen, dat soort dingen zijn.
Verder ook geen idee wat allemaal mogelijk is.
Dat lijkt me sterk overdreven. Volgens het Voedingscentrum valt dat ook wel mee.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Niet de vruchten zelf maar de pitten van kersen, abrikozen nectarines en perziken bevatten veel van de giftige stof cyanide. Je hebt natuurlijk weinig kans om zomaar een pit in te slikken, maar toch: 2 kapotte kersenpitten zijn al dodelijk.
Die ging tijdens de corona-pandemie ook al redelijk de wappie kant op. Jammer hè.quote:Op woensdag 6 april 2022 23:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet alleen Russen, ook Middelkoop twittert mee bijvoorbeeld.
Ik heb honderden kersenpitten doorgeslikt, te lui om ze uit de kersen te halen, en ik leef nog. Maar net als bij de vogels: ze kwamen er heel weer uit. Het gaat hier om het binnenste van de pitten. En dan wordt het echt een ander verhaal. Het kost nogal wat kracht om een kersenpit door te bijten. Dus moet je ze stuk slaan met een hamer. Vraag maar eens aan het voedingscentrum hoe slim dat is.quote:Op woensdag 6 april 2022 23:11 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk overdreven. Volgens het Voedingscentrum valt dat ook wel mee.
Uiteraard is dat niet slim, maar niet onmiddellijk fataal, zeker niet met kersenpitten:quote:Op woensdag 6 april 2022 23:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik heb honderden kersenpitten doorgeslikt, te lui om ze uit de kersen te halen, en ik leef nog. Maar net als bij de vogels: ze kwamen er heel weer uit. Het gaat hier om het binnenste van de pitten. En dan wordt het echt een ander verhaal. Het kost nogal wat kracht om een kersenpit door te bijten. Dus moet je se stuk slaan met een hamer. Vraag maar eens aan het voedingscentrum hoe slim dat is.
quote:Geen paniek
Mocht je een pit toch per ongeluk doorslikken, dan kan dat niet gelijk kwaad. De pit wordt niet verteerd door het lichaam en wordt gewoon uitgepoept. Als je de pit kapot kauwt kan er wel een kleine hoeveelheid vrijkomen. Dat is ook niet gelijk een probleem. Maar vermaal de pitten liever niet in een blender of met een staafmixer om ze over je eten of in een smoothie te strooien.
De gifmengers onder ons moeten dus wel een flinke hoeveelheid pitten verwerken in hun traktaties.quote:Abrikozenpitten
Vooral in abrikozenpitten en bittere amandelpitten zijn hoge concentraties blauwzuur gevonden. Het is ook gevonden in vlierbessen, lijnzaad, bittere amandelen en exotische knolgewassen (zoals cassave). In kersenpitten zijn de hoeveelheden lager.
Zoals ik het las had hij het eerder al gekregen. Mogelijk Delta en ongevaccineerd. Mogelijk Lange covid.quote:Op woensdag 6 april 2022 18:28 schreef polderturk het volgende:
Ik vind de dood van Zirinovski dubieus. Het Corona virus is sterk verzwakt, en toch is hij eraan overleden.
Misschien heeft hij zelfmoord gepleegd doordat het slecht gaat met de oorlog. Of misschien wilde hij een coup plegen.
tldr; Doe niet wat je de andere mens verwijt.quote:Op woensdag 6 april 2022 23:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Sancties op voedingsmiddelen, maar vooral op medicijnen en medische apparatuur. Daarmee tref je nl. de bevolkingsgroep waaronder de steun voor het Poetin regime en de oorlog het hoogst is direct; Russische boomers.
Meer mensen moeten tegenwicht brengen tegen extremistisch gedachtegoed. Thx dat jij het doet iig.quote:Op woensdag 6 april 2022 23:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
tldr; Doe niet wat je de andere mens verwijt.
Dat zal imo juist het verkeerde signaal geven. Zoiets als een bom gooien op Moskou omdat Putin ergens onder een steen zit te ruften. Je mag en kan de burgers niet kwalijk nemen dat zij daar zijn en zelf formeel gezien op het Putin regime zouden stemmen.
Juist nu moeten we proberen het besef te hebben dat gewone mensen weliswaar daar (moeten) wonen maar dat dit niet wil zeggen dat zij (laat staan allemaal) het regime steunen.
Ik blijf pleiten dat humanitaire zaken altijd worden uitgezonderd, zelfs als dit bedoeld is om een speciale operatie uit te voeren op Putins hersenen.
Om het wat scherper te zetten, ik zou nergens en ooit enige verantwoording willen hebben dat daar ergens een zieke, invalide, mens of kind door mijn gillende wraakgevoelens dat ook maar dood moet of in ellende wordt gestort waar die niet voor heeft gekozen.
Dat ligt anders bij het apparaat dat Putin & Co faciliteert en meer specifiek de mensen die door hun betrokkenheid en leiderschap, voeding - blijven - geven aan het regime. Hieronder allen wmb ook de mensen die hun stinkende best doen om twijfle en verdeeldheid te zaaien op (a/sociale) media.
Sws is er ook een ethische kwestie dat je niemand het recht heeft om een ander mens (en zelfs misdadigers) in enige vorm pijn te doen, te folteren of te martelen door die persoon iets te onthouden dat die nodig heeft om gezond en fysiek gezien in leven te blijven. Dit laatste is vooral handig om zulke kwaadaardig mensen te kunnen berechten. Dat wraak lonkt is dat vooral niet moeten willen doen.
quote:Op woensdag 6 april 2022 22:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Niet goed genoeg, ze liggen op de intensive care. En aanbieden is ook niet slim, dan ben je bij de eerste verschijnselen verdacht. Laat ze het vinden of stelen.
Blauwe monnikskap (Aconitum napellus) ...
Vingerhoedskruid (Digitalis purpurea) ...
Wolfskers (Atropa bella-donna) ...
Waterscheerling (Cicuta virosa) ...
Taxus (Taxus baccata) ...
Manzanillaboom (Hippomane mancinella) ...
Doornappel (Datura stramonium) ...
Wonderboom (Ricinus communis)
Niet de vruchten zelf maar de pitten van kersen, abrikozen nectarines en perziken bevatten veel van de giftige stof cyanide. Je hebt natuurlijk weinig kans om zomaar een pit in te slikken, maar toch: 2 kapotte kersenpitten zijn al dodelijk.
https://www.vn.nl/de-perfecte-gifmoord/Ik heb wel eens de groene knolamaniet gevonden. Geeft best een raar idee, als ik dit voor iemand klaarmaak is het waarschijnlijk einde verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Gewoon negeren en niet meer in BNW postenquote:Op woensdag 6 april 2022 23:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij waant zich onaantastbaar sinds ze hem mod hebben gemaakt met steeds extremer gedrag tot gevolg.
Dat geldt voor bijna alle gerechten die ik klaarmaak, ben niet zo’n keukenprins…quote:Op woensdag 6 april 2022 23:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb wel eens de groene knolamaniet gevonden. Geeft best een raar idee, als ik dit voor iemand klaarmaak is het waarschijnlijk einde verhaal.
quote:Op woensdag 6 april 2022 22:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Niet goed genoeg, ze liggen op de intensive care. En aanbieden is ook niet slim, dan ben je bij de eerste verschijnselen verdacht. Laat ze het vinden of stelen.
Blauwe monnikskap (Aconitum napellus) ...
Vingerhoedskruid (Digitalis purpurea) ...
Wolfskers (Atropa bella-donna) ...
Waterscheerling (Cicuta virosa) ...
Taxus (Taxus baccata) ...
Manzanillaboom (Hippomane mancinella) ...
Doornappel (Datura stramonium) ...
Wonderboom (Ricinus communis)
https://www.vn.nl/de-perfecte-gifmoord/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zou ik Finland gisteren nog NATO lid maken. Call their bluff.quote:Op donderdag 7 april 2022 02:21 schreef Aether het volgende:
The Russian Federation Council is threatening Finland because of its intention to join NATO
https://www-eurointegrati(...)hl=nl&_x_tr_pto=wapp
First Deputy Chairman of the International Committee of the Federation Council Vladimir Jabarov threatens that Finland's accession to NATO would make it a target for Russia's retaliatory measures.
This was reported by the Russian state agency RIA Novosti , European Truth reports.
According to Jabarov, if Finland joins NATO, Russia will respond immediately.
"Finland's accession to NATO would make it a target for Russian retaliation," the Russian senator said.
Inderdaad, kom dan maar met je kuttankjes en je ongedisciplineerde dienstplichtigen.quote:Op donderdag 7 april 2022 02:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan zou ik Finland gisteren nog NATO lid maken. Call their bluff.
quote:Op woensdag 6 april 2022 23:14 schreef Momo het volgende:
Ik zag deze foto van Bucha, jammer dat hij niet scherper is want het is wel een fascinerend shot. Bizar met die tank op de achtergrond en journalisten foto's maken van de kat.
[ afbeelding ]
Je moet natuurlijk geen medicijnen of apparatuur leveren waarmee het leger geholpen kan worden. Dat daarmee ook de gewone Rus wordt geraakt is de schuld van Poetin.quote:Op woensdag 6 april 2022 23:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat zal imo juist het verkeerde signaal geven. Zoiets als een bom gooien op Moskou omdat Putin ergens onder een steen zit te ruften. Je mag en kan de burgers niet kwalijk nemen dat zij daar zijn en zelf formeel gezien op het Putin regime zouden stemmen.
Juist nu moeten we proberen het besef te hebben dat gewone mensen weliswaar daar (moeten) wonen maar dat dit niet wil zeggen dat zij (laat staan allemaal) het regime steunen.
Ik blijf pleiten dat humanitaire zaken altijd worden uitgezonderd, zelfs als dit bedoeld is om een speciale operatie uit te voeren op Putins hersenen.
Om het wat scherper te zetten, ik zou nergens en ooit enige verantwoording willen hebben dat daar ergens een zieke, invalide, mens of kind door mijn gillende wraakgevoelens dat ook maar dood moet of in ellende wordt gestort waar die niet voor heeft gekozen.
Dat ligt anders bij het apparaat dat Putin & Co faciliteert en meer specifiek de mensen die door hun betrokkenheid en leiderschap, voeding - blijven - geven aan het regime. Hieronder wmb ook de trolls, ui's en mensen die hun stinkende best doen om twijfel en verdeeldheid te zaaien op (a/sociale) media.
Sws is er ook een ethische kwestie dat niemand het recht heeft om een ander mens (en zelfs misdadigers) in enige vorm pijn te doen, te folteren of te martelen door die persoon iets te onthouden dat die nodig heeft om gezond en fysiek gezien in leven te blijven. Dit laatste is vooral handig om zulke kwaadaardig mensen te kunnen berechten. Dat wraak lonkt is dat vooral niet moeten willen doen.
Hoop dat je dat zelf ook leert.quote:Op woensdag 6 april 2022 23:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Meer mensen moeten tegenwicht brengen tegen extremistisch gedachtegoed. Thx dat jij het doet iig.
Mijn reactie gaat een stuk korter worden dan jouw post.quote:Op woensdag 6 april 2022 23:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat ligt anders bij het apparaat dat Putin & Co faciliteert en meer specifiek de mensen die door hun betrokkenheid en leiderschap, voeding - blijven - geven aan het regime. Hieronder wmb ook de trolls, ui's en mensen die hun stinkende best doen om twijfel en verdeeldheid te zaaien op (a/sociale) media.
Sws is er ook een ethische kwestie dat niemand het recht heeft om een ander mens (en zelfs misdadigers) in enige vorm pijn te doen, te folteren of te martelen door die persoon iets te onthouden dat die nodig heeft om gezond en fysiek gezien in leven te blijven. Dit laatste is vooral handig om zulke kwaadaardig mensen te kunnen berechten. Dat wraak lonkt is dat vooral niet moeten willen doen.
Hele goeie analyse. het gaat dus om Rusland zijn dominantie ten aanzien van grondstoffen in de regio en willen geen concurrentie.quote:
Yuk.quote:'Rusland gebruikt gevaarlijk nieuw soort mijn'
Russische troepen gebruiken een nieuw type mijn in Oekraïne, schrijft The New York Times. In tegenstelling tot traditionele mijnen ontploft de POM-3 zodra mensen in de buurt komen. Experts vrezen dat dit zal leiden tot nog meer burgerslachtoffers.
De POM-3 wordt volgens de krant eerst de lucht in geschoten aan een raket gericht op vijandelijke gebied. Vervolgens valt het explosief aan een parachute terug op de grond, waar het vastplakt. De sensoren kunnen onderscheid maken tussen langslopende mensen en dieren. Zodra de mijn afgaat, schiet er een explosief omhoog en ontploft dat in de lucht. De fragmenten van de mijn kunnen al dodelijk zijn op een afstand van 15 meter.
"Deze mijnen veroorzaken een bedreiging waar we geen antwoord op hebben", zegt een explosievenopruimingsexpert tegen de Amerikaanse krant. Volgens hem zal er een speciaal type robot in moeten worden gezet om de mijnen veilig te kunnen ruimen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Dank je! Met interesse bekeken.quote:
quote:Op donderdag 7 april 2022 08:43 schreef xpompompomx het volgende:
Voor de liefhebbers:
In de Russische (staats)media verscheen een verhaal in uiterst onfrisse jaren30/40 retoriek van wat Rusland van plan is om te gaan doen met Oekraïne.
https://medium.com/@:krav(...)urnalist-a3e92e3cb64In het kader van daadwerkelijke oorlogsmisdaden in Bucha en andere steden, zou het ICC er goed aan doen zulke schrijvers ook dezelfde behandeling als het Rwandese RTLM te geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Jezus, staat daar wel vol met journalisten.quote:
mwa, POW's hoor je niet af te slachten.quote:Op donderdag 7 april 2022 08:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hier doen de UKR niets fout toch?
Wel behoorlijk euh harde beelden trouwens
quote:Op donderdag 7 april 2022 08:43 schreef xpompompomx het volgende:
Voor de liefhebbers:
In de Russische (staats)media verscheen een verhaal in uiterst onfrisse jaren30/40 retoriek van wat Rusland van plan is om te gaan doen met Oekraïne.
https://medium.com/@:krav(...)urnalist-a3e92e3cb64Deze enge man laat wel zien hoe de kijk is van Russen (sommigen) naar het westen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Dat heeft natuurlijk alles te maken met dat Rusland de laatste jaren niet echt is opgebloeid.quote:Everything that Russia has done for the West, it has done at its own expense, by making the greatest sacrifices. The West ultimately rejected all these sacrifices, devalued Russia’s contribution to resolving the Western crisis, and decided to take revenge on Russia for the help that it had selflessly provided. From now on, Russia will follow its own way, not worrying about the fate of the West, relying on another part of its heritage — the leadership in the global process of decolonization.
As part of this process, Russia has a high potential for partnerships and alliances with countries that the West has oppressed for centuries and which are not going to put on its yoke again. Without Russian sacrifice and struggle, these countries would not have been liberated. The denazification of Ukraine is at the same time its decolonization, which the population of Ukraine will have to understand as it begins to free itself from the intoxication, temptation, and dependence of the so-called European choice.Vakman pur sang
Anders was die toch gestikt binnen een uur in zijn eigen bloed.quote:Op donderdag 7 april 2022 08:59 schreef Shotty het volgende:
[..]
mwa, POW's hoor je niet af te slachten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Third_Geneva_Convention
Zowel Rusland als Oekraïne hebben deze 3de conventie geratificeerd (beide toen ze nog Soviet staten waren)
Volgens de conventies, is de staat hiervoor verantwoordelijk, niet de individuele soldaten.
Het is dus noch handig, noch netjes.
Morfine geven als je dat hebt en dan rustig laten sterven. Anders gewoon op zichzelf pijnlijk laten sterven.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Anders was die toch gestikt binnen een uur in zijn eigen bloed.
Hospiks zullen ze wel niet hebben. Wat moet je dan?
Die allerlaatste zin is geen opmaat naar veel goeds ben ik bang.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Deze enge man laat wel zien hoe de kijk is van Russen (sommigen) naar het westen.
Dat heeft natuurlijk alles te maken met dat Rusland de laatste jaren niet echt is opgebloeid.
[..]
Doe wat je kan om het lijden te verlichten, en rustig laten sterven inderdaad.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:09 schreef nixxx het volgende:
[..]
Morfine geven als je dat hebt en dan rustig laten sterven. Anders gewoon op zichzelf pijnlijk laten sterven.
Lastig.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Anders was die toch gestikt binnen een uur in zijn eigen bloed.
Hospiks zullen ze wel niet hebben. Wat moet je dan?
Was in het in beide gevallen hetzelfde type tank en hetzelfde type munitie?quote:Op donderdag 7 april 2022 09:16 schreef einzeinz het volgende:
Wat me wel opviel. Als ze met zo'n tank op een gebouw schieten, dan heb je enorme schade. Richt je er mee op een mens (Irina in Boetsja) dan zie je gewoon een groot gapend gat in haar been.
Die proportie van schade is enorm verschillend.
Persoonlijk zou ik liever hebben dat ze me uit mijn lijden verlossen dmv doodschieten, ipv een langzame pijnlijke dood sterven.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:17 schreef Shotty het volgende:
[..]
Doe wat je kan om het lijden te verlichten, en rustig laten sterven inderdaad.
Dat is iig wel volgens de conventies. Rusland zal dit ongetwijfeld gebruiken om "oorlogsmisdaden!" te roepen.
RUS soldaten die dit zien zullen weer UKR afslachten en zo is het balletje rond.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Lastig.
Ze worden nu als een gewond dier uit hun lijden verlost. Maar bij mensen doen we dat niet.
Eigenlijk horen ze medische zorg te krijgen, maar die is wellicht niet in voldoende mate aanwezig. Plus dat je die zorg liever besteedt aan je eigen gewonden dan die van de vijand die verantwoordelijk is voor de hele situatie.
Oorlog is gruwelijk met onmenselijke omstandigheden.
Persoonlijk ik ook, maar dat staat de oorlogswet dus niet toe.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik liever hebben dat ze me uit mijn lijden verlossen dmv doodschieten, ipv een langzame pijnlijke dood sterven.
Ik weet niet eens of dat zou mogen, een gewonde tegenstander op eigen verzoek doden. Zou ook nog steeds een oorlogsmisdaad kunnen zijn? @AchJa ?quote:Op donderdag 7 april 2022 09:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik liever hebben dat ze me uit mijn lijden verlossen dmv doodschieten, ipv een langzame pijnlijke dood sterven.
Tellen ze als krijgsgevangenen aangezien het geen oorlog is maar een speciale operatie?quote:Op donderdag 7 april 2022 09:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of dat zou mogen, een gewonde tegenstander op eigen verzoek doden. Zou ook nog steeds een oorlogsmisdaad kunnen zijn? @:AchJa ?
Leuke. Maar hij had van mij de zeer slechte kwaliteit van de troepen die verplaatst worden mogen belichten. Blijkt dat een maand als boksbal gebruikt worden door het Oekraïense leger niet goed is voor je effectiviteit.quote:
je mag hem een pistool geven om het zelf te regelenquote:Op donderdag 7 april 2022 09:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of dat zou mogen, een gewonde tegenstander op eigen verzoek doden. Zou ook nog steeds een oorlogsmisdaad kunnen zijn? @:AchJa ?
quote:Op donderdag 7 april 2022 09:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Helaas is het artikel vrij duidelijk hierin. onder geen enkele omstandigheid is dit toegestaan.quote:Geneva Conventions Article 3
In the case of armed conflict not of an international character occurring in the territory of one of the High Contracting Parties, each party to the conflict shall be bound to apply, as a minimum, the following provisions:
1. Persons taking no active part in the hostilities, including members of armed forces who have laid down their arms and those placed hors de combat by sickness, wounds, detention, or any other cause, shall in all circumstances be treated humanely, without any adverse distinction founded on race, colour, religion or faith, sex, birth or wealth, or any other similar criteria.
To this end the following acts are and shall remain prohibited at any time and in any place whatsoever with respect to the above-mentioned persons:
(a) Violence to life and person, in particular murder of all kinds, mutilation, cruel treatment and torture;
(b Taking of hostages;
(c) Outrages upon personal dignity, in particular, humiliating and degrading treatment;
(d) The passing of sentences and the carrying out of executions without previous judgment pronounced by a regularly constituted court affording all the judicial guarantees which are recognized as indispensable by civilized peoples.
2. The wounded and sick shall be collected and cared for.
An impartial humanitarian body, such as the International Committee of the Red Cross, may offer its services to the Parties to the conflict.
The Parties to the conflict should further endeavour to bring into force, by means of special agreements, all or part of the other provisions of the present Convention.
The application of the preceding provisions shall not affect the legal status of the Parties to the conflict.
Wel beetje klaar met die onzin Twitter posts over hoe slecht het Russische leger er wel niet voorstaat, van accountants uit Brighton.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Leuke. Maar hij had van mij de zeer slechte kwaliteit van de troepen die verplaatst worden mogen belichten. Blijkt dat een maand als boksbal gebruikt worden door het Oekraïense leger niet goed is voor je effectiviteit.
Draadjes.
[ twitter ]
[ twitter ]
De waarheid is hard.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wel beetje klaar met die onzin Twitter posts over hoe slecht het Russische leger er wel niet voorstaat, van accountants uit Brighton.
Of je neemt net zo veel tijd als dat het kost om dit te posten en kijkt ff wie het precies zijn die dit zeggen.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wel beetje klaar met die onzin Twitter posts over hoe slecht het Russische leger er wel niet voorstaat, van accountants uit Brighton.
Ja sorry dat had ik inderdaad niet gedaan.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Of je neemt net zo veel tijd als dat het kost om dit te posten en kijkt ff wie het precies zijn die dit zeggen.
je kan het noemen wat je wil, maar ook zonder een verklaring van oorlog is het binnenvallen van een soeverein land een daad van oorlog.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tellen ze als krijgsgevangenen aangezien het geen oorlog is maar een speciale operatie?
Ze kunnen prima aansterken en er tegelijkertijd zwak voorstaan.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja sorry dat had ik inderdaad niet gedaan.
Maar nu wel, en ja hoor, weer zo’n type boekhouder, hoogleraar die vanuit zijn studie kamertje met bibliotheek even een verslag doet van de situatie in Oekraïne.
Daar zijn er echt teveel van.
Diverse andere bronnen met meer achting melden het exact omgekeerde, Russen sterken aan, en gaan voor fase 3.
Laat zien danquote:Op donderdag 7 april 2022 09:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja sorry dat had ik inderdaad niet gedaan.
Maar nu wel, en ja hoor, weer zo’n type boekhouder, hoogleraar die vanuit zijn studie kamertje met bibliotheek even een verslag doet van de situatie in Oekraïne.
Daar zijn er echt teveel van.
Diverse andere bronnen met meer achting melden het exact omgekeerde, Russen sterken aan, en gaan voor fase 3.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |