abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204351651
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
Het gebruik van die Z voelt echt dystopisch. Handmaid's Tale, maar dan echt.

Zeker als je het afzet tegen de propaganda van het denazificeren.

Ik kan mij ook niet dit soort symbolen van andere oorlogen voor de geest halen, of is mijn geheugen een zeef?

[ twitter ]
Ja. Drie zwart witte strepen op de vleugels en romp van geallieerde vliegtuigen bij D-Day om duidelijk te maken dat ze geallieerden waren. De V op tanks en pantservoertuigen van de coaltie tijdens de eerste Golf oorlog.

Je hebt hier te maken met 2 strijdende partijen waarvan de tanks en pantservoertuigen (en de meeste trucks) niet van elkaar verschillen en op deze manier kan je vriend van vijand onderscheiden.

Dat sukkels het dan op een koelkast schilderen is dan ook niet erg slim.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2022 19:16:03 ]
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 19:20:35 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204351709
quote:

Ik kan mij ook niet dit soort symbolen van andere oorlogen voor de geest halen, of is mijn geheugen een zeef?

[ twitter ]
https://time.com/3819227/punisher-iraq-isis/

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204351739
quote:

[ twitter ]
Rusland gebruikt ook de letter V, net als de Nazi's in het verleden. Gek ook wel je tegenstander van Nazisme beschuldigen terwijl je gedrag en oorlogsvoering gekopieert lijkt te zijn uit het Nazi handboek.
  woensdag 6 april 2022 @ 19:30:22 #54
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_204351822
Roep om kernwapens en definitieve oplossing inzake Oekraine in Rusland

quote:
OORLOG IN OEKRAÏNE

Geest van totale oorlog waait door staatsmedia
Steeds dreigender taal op Russische tv: roep om kernwapens en ’definitieve oplossing’ voor Oekraïne
Door WIERD DUK

Updated 34 min geleden
41 min geleden
in BUITENLAND

Avond aan avond krijgt de Russische televisiekijker ingepeperd dat de invasie in Oekraïne een gerechtvaardigde militaire operatie is.
De laatste weken, nu de Russische opmars stokt, klinkt de roep onder Russische tv-sterren om een definitieve oplossing van het Oekraïense probleem en de inzet van kernwapens nóg luider en dreigender.
De geest van totale oorlog waait door de staatsmedia.
De vraag is of Vladimir Poetin met het liquideren van elke vorm van tegenspraak niet een doos van Pandora heeft geopend.

Rusland voert een heilige oorlog in Oekraïne tegen satanisten en heidenen, zei de Russische miljardair Konstantin Malofejev op de Russische tv. Malofejev, ook God's oligarch; genoemd, is een intrigerende figuur.
Hij is ultra Russisch-orthodox, oprichter van een liefdadigheidsstichting die onder meer de traditioneel orthodoxe scholing van Russische kinderen wil bevorderen en financier van de pro-Russische rebellen in Oost-Oekraïne. Europa mag hij niet meer in.
Wat Malofejev schetste -Poetins kruistocht is een boodschap die avond na avond de Russische huiskamers binnenrolt en niet pas sinds de invasie van het buurland.
quote:
Al jaren propageren Russische staatsmedia twee stellingen: het Westen bedreigt via de Navo het Russische moederland en heeft in Oekraïne in 2014 een westers marionettenregime geïnstalleerd.
Als tweede: dat marionettenregime bestaat uit Oekraïense nazis: de kleinkinderen van de collaborateurs die aan de kant van de troepen van Hitler vochten tegen het Rode Leger en werden verslagen.

Talkshow-host Vladimir Solovjov herinnert er graag aan dat Rusland in staat is om Amerika in de as te leggen;
In westerse ogen zijn de uitspraken van de Russische tv-propagandisten vaak onwerkelijk.
Iemand als talkshow-host Vladimir Solovjov, een multimiljonair op wiens villa;s in Italië beslag werd gelegd, herinnert er bijvoorbeeld graag aan dat Rusland in staat is om Amerika in de as te leggen.

Dit openlijke dreigen met kernpwapens is niet uitzonderlijk. Solovjov, die wordt gezien als de heraut van het Kremlin, waarschuwde recent nog dat de Russen zich niet tot Oekraïne zullen beperken: Oekraïne is slechts de eerste stap.

Lang werd aan dit type retoriek in Rusland nog enigszins tegenwicht geboden door onafhankelijke media als TV Dozjd, waar ooit zon 20 miljoen Russen op afstemden, het radiostation Echo Moskvy en een krant als Novaja Gazeta. '
Die kritische stemmen zijn sinds de invasie het zwijgen opgelegd.
Nu klinken alleen nog de rauwe oorlogslogans van het Russische revanchisme.

Doos van Pandora
De vraag is of Vladimir Poetin met het liquideren van elke vorm van tegenspraak niet een doos van Pandora heeft geopend.
De laatste weken, nu de Russische opmars stokt, klinkt de roep om een ’definitieve oplossing van het Oekraïense probleem; nóg luider en dreigender.
Zo keerde diezelfde Solovjov zich tegen onderhandelingen met Kiev.
Met nazi;s spreek je niet of alleen met een laars op hun keel schreeuwde hij in de microfoon.
quote:
Onder anderen oppositieleider Aleksej Navalny viel het op dat de media-propagandisten allang niet meer slechts Poetins speeltje zijn
Deze oorlogshitsers vormen inmiddels een op zichzelf staande factie’, schreef Navalny vanuit gevangenschap op Twitter.
In hun agressiviteit zijn zij de legerwoordvoerders gepasseerd.
Ze willen oorlog tot het bittere einde:
Kiev bestormen, Lviv bombarderen, zelfs een kernoorlog schrikt hen niet af.
Als hun mede-Poetinisten ook maar suggereren dat vredesbesprekingen een goed idee zijn, vegen zij de vloer met hen aan’.

Genocide gerechtvaardigd
Die definitieve oplossing voor het nazi-probleem in Oekraïne, waar Solovjov zo vaak naar verwijst, is ook thema van een opiniestuk van het Russische staatspersbureau RIA Novosti, dat maandag verscheen.
Daarin wordt gesuggereerd dat genocide op Oekraïners gerechtvaardigd zou zijn:
Niet alleen onbuigzame nazis, ook een aanzienlijk deel van de massa;s is schuldig. Zij zijn de passieve nazi;s, de collaborateurs en moeten gestraft worden’.

Dit is de inzet van de ’heilige oorlog waar Konstantin Malofejev over sprak: de collectieve bestraffing van een groot deel van de Oekraïense satanistische, heidense en nazistische bevolking.
De vraag is wat de oorlogshitsers zullen doen mocht Vladimir Poetin besluiten tot een vredesakkoord.

Zal het Kremlin dan in staat zijn om de eis van een totale oorlog te weerstaan?

Of is de geest definitief uit de fles?

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 06-04-2022 19:39:32 ]
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_204351846
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:22 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Rusland gebruikt ook de letter V, net als de Nazi's in het verleden. Gek ook wel je tegenstander van Nazisme beschuldigen terwijl je gedrag en oorlogsvoering gekopieert lijkt te zijn uit het Nazi handboek.
Ja klopt.

In een aantal post hierboven ben ik er keurig aan herinnerd dat in andere oorlogen dan WO2 ook symbolen gebruikt zijn, maar de Z doet meer dan alleen eenheden onderscheiden, het wordt in de propaganda duidelijk gebruikt zoals de Swastika in het verleden. Freaky
pi_204351854
quote:

[..]
Amerikanen gebruiken ook de V op tanks om hun compagnie aan te geven dus dat is een beetje vergezocht.

V is A compagnie
V naar voren is C
V naar achteren B
V op zijn kop is D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2022 19:32:50 ]
  woensdag 6 april 2022 @ 19:33:43 #57
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204351878
De gelijkenissen met Hitler beginnen wel steeds angstaanjagendere proporties aan te nemen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 19:36:13 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204351924
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Amerikanen gebruiken ook de V op tanks om hun compagnie aan te geven dus dat is een beetje vergezocht.

V is A compagnie
V naar voren is C
V naar achteren B
V op zijn kop is D
lijkt me dat dit gewoon iets is dat een eigen leventje is gaan leiden doordat iedereen op internet zich afvroeg wat het betekende en er stemmen opgingen om het te verbieden ofzo

dan is het ineens c00l voor de jongons
pi_204351971
quote:

[..]
Hebben Russen van oudsher zo’n enorme haat aan nazi’s?
Vakman pur sang
pi_204351993
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er staat nog iets voor over 'opvallend mild zijn over Rusland' he.
En dan moet je maar meteen onderzocht worden als een verrader? :D
pi_204352007
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:33 schreef PzKpfw het volgende:
De gelijkenissen met Hitler beginnen wel steeds angstaanjagendere proporties aan te nemen.
Welke opmerkelijke overeenkomsten zijn er?
pi_204352017
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hebben Russen van oudsher zo’n enorme haat aan nazi’s?
Tot 1941 hadden ze een leuke relatie waarbij ze Polen in tweeen deelden gezamelijk en samen handel dreven.

Ik betwijfel echter of het Ribbentrop-Molotiv pact in Russische schoolboeken te vinden zal zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2022 19:41:25 ]
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 19:40:39 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204352018
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:40 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
beiden Oekraine aangevallen en verkracht
pi_204352029
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waar heb jij het nu weer over want de FvD zegt letterlijk dat er geen misdaad gepleegd is in Bucha maar dat het in scene is gezet en er is verder niemand die tegen onderhandelingen is, inclusief Oekraine die onderhandelingen voeren, je kan alleen de vraag stellen of Orban met zijn relaties met Poetin en het bestempelen van Zelensky als vijand de geschikte partij is.

Sowieso is hij knap laat want er word al onderhandeld door partijen die wat neutraler zijn dan Orban.
Lees mijn eerste zin nog eens en het bericht waar ik op reageer. ;) m’n post gaat niet over de FvD. Daarvan is het vrij duidelijk ja.
pi_204352041
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Lees mijn eerste zin nog eens en het bericht waar ik op reageer. ;) m’n post gaat niet over de FvD. Daarvan is het vrij duidelijk ja.
Waar heb je het dan wel over want dat ontgaat mij dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2022 19:42:00 ]
pi_204352060
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waar heb je het dan wel over want dat ontgaat mij dan.
Dat Wilders onderzocht moet worden voor verraad.
pi_204352068
quote:
88s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
lijkt me dat dit gewoon iets is dat een eigen leventje is gaan leiden doordat iedereen op internet zich afvroeg wat het betekende en er stemmen opgingen om het te verbieden ofzo

dan is het ineens c00l voor de jongons
Je ziet vooral de symbolen Z en V, en achter de Z zit wel degelijk een diepere betekenis en wordt in de Russische propaganda ook als promotie van deze "speciale operatie" gebruikt. Achter de V zou ook wel een verhaal zitten, in ieder geval niet per se onaannemelijk, of niet onaannemelijker dan dat het ter identificatie (alleen) gebruikt wordt.

Laten we het niet hebben over cool ofzo, maar bij de feiten proberen te blijven.
pi_204352084
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat Wilders onderzocht moet worden voor verraad.
Wilders heeft een hoge Russische onderscheiding, noemde Poetin zijn bondgenoot tegen moslims (Lachen wel met de inzet van Syrische militairen die moslms zijn) en dat vond plaats na MH17. Ik noem hem geen landverrader, dat deed niemand hier, dacht ik, maar er zit wel wat fout daar.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2022 19:44:43 ]
pi_204352095
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:40 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Aan jou de taak meer de verdiepen in dit "conflict" en de geschiedenisboeken in te duiken. Of neem een kijkje in de eerdere 191 delen van deze reeks.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 19:45:25 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204352103
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:43 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Je ziet vooral de symbolen Z en V, en achter de Z zit wel degelijk een diepere betekenis en wordt in de Russische propaganda ook als promotie van deze "speciale operatie" gebruikt. Achter de V zou ook wel een verhaal zitten, in ieder geval niet per se onaannemelijk, of niet onaannemelijker dan dat het ter identificatie (alleen) gebruikt wordt.

Laten we het niet hebben over cool ofzo, maar bij de feiten proberen te blijven.
veel feiten hebben we niet dus het blijft speculatie

ik blijf bij mijn eerste gedachte
pi_204352109
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wilders heeft een hoge Russische onderscheiding, noemde Poetin zijn bondgenoot tegen moslims (Lachen wel met de inzet van Syrische militairen die moslms zijn) en dat vond plaats na MH17. Ik noem hem geen landverrader, dat deed niemand hier, dacht ik, maar er zit wel wat fout daar.
De persoon op wie ik reageerde zei het letterlijk.
  woensdag 6 april 2022 @ 19:46:35 #72
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_204352122
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 17:19 schreef DutchPandora het volgende:
Ah je wordt tegenwoordig dus ook al gecanceld en een land uitgetrapt als je 'bevriend' bent met een Nederlands politicus. Helder.
Het is een oorlog. Je snapt zelf toch ook wel dat je je dan geen enkel risico kan veroorloven?
Wat de reden ook moge zijn, als zij deze journalist een risico achtte hebben ze groot gelijk hem het land uit te trappen. Was er geen sprake van een oorlog was het een ander verhaal. En ja, wanneer ze opeen alle journalisten het land uit zouden trappen wordt het verdacht, maar daar is hier geen sprake van.
Krekker is de bom!
pi_204352183
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:28 schreef polderturk het volgende:
Ik vind de dood van Zirinovski dubieus. Het Corona virus is sterk verzwakt, en toch is hij eraan overleden.

Misschien heeft hij zelfmoord gepleegd doordat het slecht gaat met de oorlog. Of misschien wilde hij een coup plegen.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/russia/
Verzwakt? Valt ook wel tegen, er worden nog steeds mensen ziek, er sterven nog steeds mensen.
  woensdag 6 april 2022 @ 19:50:43 #74
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_204352208
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:30 schreef michaelmoore het volgende:
Roep om kernwapens en definitieve oplossing inzake Oekraine in Rusland
[..]
[..]
[..]

Dit soort ziek volk dient echt met wortel en al uitgeroeid te worden.
Krekker is de bom!
pi_204352213
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
De persoon op wie ik reageerde zei het letterlijk.
Nee, Confetti zei dat het onderzocht zou moeten worden. Daar ben ik het mee eens in zoverre dat het mischien prettig zou zijn om te weten of daar een financieel of ander motief achter zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2022 19:51:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')