Het is niet alsof haar afwezigheid het resultaat van die meeting zal benvloeden, ze wordt vervangen door de Duitse ambassadeur bij de NAVO.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Fijn dat je het met me eens bent.
Want de duitsers geven er inderdaad dus maar de voorkeur aan om lekker hun ding te doen, en zich maar niet al te veel gelegen te laten aan uitgemoorde dorpen.
Hoe omschrijf je via een video vergadering Zelensky maar laten wachten omdat we in de bundestag eerste even een rondje jarigen feliciteren moeten doen?quote:Op donderdag 7 april 2022 14:40 schreef Poem_ het volgende:
Je zou een punt hebben als Duitsland in het algemeen nogal terughoudend is met optreden en zich vrij ongeroerd toont.
Mja, jij beleeft zaken wat anders dan ik, kennelijk. Als jij afwezig bent op een belangrijke vergadering wil dat ook niet zeggen dat de inhoud daarvan niet meer bij je terecht komt, je inbreng ook niet besproken kan worden en als er belangrijke beslissingen genomen worden je daar alsnog in mee kunt gaan. Zoals ook hier.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe omschrijf je via een video vergadering Zelensky maar laten wachten omdat we in de bundestag eerste even een rondje jarigen feliciteren moeten doen?
Hoe omschrijf je als president van duitsland doodleuk de ambasadeur van Oekrane uitnodigen voor een russische cultureel evenement, waar de ambasadeur terecht redelijk van over de zeik ging?
Afijn, ik ga er stiekem vanuit dat jij ook wel weet dit ik niet de enige ben die zich mateloos stoort aan hun vrij en blije toondoofheid.
Klopt, we hebben het helemaal over optics.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is niet alsof haar afwezigheid het resultaat van die meeting zal benvloeden, ze wordt vervangen door de Duitse ambassadeur bij de NAVO.
Ik heb even gegoogled of ik daar iets over kon vinden, maar ben niks tegen gekomen. Heb je wellicht een linkje?quote:Op donderdag 7 april 2022 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe omschrijf je via een video vergadering Zelensky maar laten wachten omdat we in de bundestag eerste even een rondje jarigen feliciteren moeten doen?
Dat blijkt net iets anders te zijn gelopen dan hoe je het hier schrijft; in Schloss Bellevue schijnt een concert voor de vredequote:Hoe omschrijf je als president van duitsland doodleuk de ambasadeur van Oekrane uitnodigen voor een russische cultureel evenement, waar de ambasadeur terecht redelijk van over de zeik ging?
De huidige Duitse regering heeft de erfenis van 16 jaar Merkel in de schoot geworpen gekregen en mag de rotzooi die mevrouw veroorzaakt heeft nu opruimen, ga d'r maar aan staan.quote:Afijn, ik ga er stiekem vanuit dat jij ook wel weet dit ik niet de enige ben die zich mateloos stoort aan hun vrij en blije toondoofheid.
Er ligt ook nog en klein gaspijpje te wachten op opening.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb even gegoogled of ik daar iets over kon vinden, maar ben niks tegen gekomen. Heb je wellicht een linkje?
[..]
Dat blijkt net iets anders te zijn gelopen dan hoe je het hier schrijft; in Schloss Bellevue schijnt een concert voor de vredegeorganiseerd te zijn geweest waarbij o.a. Poolse, Russische en Oekranse musici opgetreden hebben. De Oekranse ambassadeur heeft zijn neus blijkbaar vol van alles wat Russisch is, dus die had niet zo'n zin in een concert waarbij o.a. een Russische pianist (overigens een Poetin tegenstander die al jaren niet meer in Rusland woont) zou spelen. Daarom heeft 'ie de uitnodiging afgeslagen.
[..]
De huidige Duitse regering heeft de erfenis van 16 jaar Merkel in de schoot geworpen gekregen en mag de rotzooi die mevrouw veroorzaakt heeft nu opruimen, ga d'r maar aan staan.
De stemming in het Duitse parlement ging over vaccinatieplicht, Duitsland heeft momenteel 277 covid doden per dag.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt, we hebben het helemaal over optics.
En de keuze van welk beeld duitsland wil projecteren, mbt hoe serieus ze het nemen, ligt helemaal bij hun.
Maar neem mij, en anderen, niet kwalijk dat we dit beeld interpreteren als: het boeit ze allemaal niet zo.
quote:Op donderdag 7 april 2022 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe omschrijf je als president van duitsland doodleuk de ambasadeur van Oekrane uitnodigen voor een russische cultureel evenement, waar de ambasadeur terecht redelijk van over de zeik ging?
Afijn, ik ga er stiekem vanuit dat jij ook wel weet dit ik niet de enige ben die zich mateloos stoort aan hun vrij en blije toondoofheid.
Google translate:quote:Op donderdag 7 april 2022 15:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
FINLAND IS PREPARING TO APPLY FOR NATO
https://www.iltalehti.fi/(...)a6-8f9d-6ceadb8ce405
Maar dat is inhoudelijk, daar heb ik nog wel begrip voor.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
De huidige Duitse regering heeft de erfenis van 16 jaar Merkel in de schoot geworpen gekregen en mag de rotzooi die mevrouw veroorzaakt heeft nu opruimen, ga d'r maar aan staan.
Sluit Zweden aan?quote:Op donderdag 7 april 2022 15:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
Tot de Russische inval in Oekraine was er nooit een Finse meerderheid voor NAVO lidmaatschap. Vraag me af hoe duurzaam de huidige steun ervoor is.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
Denk ut nie.quote:
Dat hij dat gisteren zei, wilt niet zeggen dat hij dat volgende week nog zegt.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Titel van dat Bloomberg artikel:
[..]
Artikel is van gisteren.
Dat volk moet zich echt, diep, diep schamen.
Volgens mij best breed gedragen door de Finse bevolking. Begrijpelijk ook wel..quote:Op donderdag 7 april 2022 15:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tot de Russische inval in Oekraine was er nooit een Finse meerderheid voor NAVO lidmaatschap. Vraag me af hoe duurzaam de huidige steun ervoor is.
Anderzijds heb je geen reden om je lidmaatschap op te zeggen als je er eenmaal in zit. Alleen frankrijk heeft dat een keer gedaan, voor politiek theatrale redenen.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tot de Russische inval in Oekraine was er nooit een Finse meerderheid voor NAVO lidmaatschap. Vraag me af hoe duurzaam de huidige steun ervoor is.
Die zie ik nooit meer in gebruik genomen worden eerlijk gezegd, totale kapitaalvernietiging... Ondanks dat Merkel indertijd zelfs uit eigen partij kritiek kreeg op de afhankelijkheid van Rusland die deze gaspijp zou gaan veroorzaken heeft mevrouw toch haar zin doorgedramd om de "Energiewende" maar voor elkaar te krijgen.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:05 schreef halfway het volgende:
[..]
Er ligt ook nog en klein gaspijpje te wachten op opening.
Mwa, het is eerder het beste moment omdat Finland nu geen economische sancties van Rusland te vrezen heeft: de EU sancties hebben dat effect reeds.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:21 schreef Alpha0 het volgende:
Tsja het is nu wel het beste moment om lid te worden van de NAVO voor Finland. Rusland heeft immers zijn handen vol aan Oekrane.
Ik had het over de steun bij de bevolking (wat trouwens een voorwaarde is voor NAVO lidmaatschap).quote:Op donderdag 7 april 2022 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij best breed gedragen door de Finse bevolking. Begrijpelijk ook wel..
Zal op zijn minst wat doen met het eigen agressiedenken wanneer je eet en drinkt dat de vijand je desondanks je "aanval" je eten toestopt.quote:Op donderdag 7 april 2022 14:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, putin's soldaten die dat eten dan zouden kunnen krijgen gaan reuze onder de indruk zijn van het feit dat het eten van "de vijand" komt.
Precies. Deze stemming uitstellen zou een minachting voor de Duitse bevolking zijn. De vaccinatieplicht is een enorm thema bij onze oosterburen.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De stemming in het Duitse parlement ging over vaccinatieplicht, Duitsland heeft momenteel 277 covid doden per dag.
Finland is erg afhankelijk van russisch aardgas, volgens mij voor meer dan 90%. S' winters zonder gas zitten in de finse steden kan tot grote economische problemen leiden. Op het platteland kan men desnoods hout stoken waar Finland veel van heeft maar in de stad zie ik dat niet als alternatief.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mwa, het is eerder het beste moment omdat Finland nu geen economische sancties van Rusland te vrezen heeft: de EU sancties hebben dat effect reeds.
Raar die muziek eronder, alsof het een computerspelletje is.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:42 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Een BTR 4 heeft een 30 mm kannon en granaatwerper. Geen idee of dat volstaat tegen een tank.
Volgens mij hebben we een "kritische denker" in ons midden die "het complot" doorziet....quote:Op donderdag 7 april 2022 15:46 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Raar die muziek eronder, alsof het een computerspelletje is.
Kan prima, optiek naar de kloten en/of een mobility kill. Tanks hoeven niet vernietigd te worden om niet meer inzetbaar te zijn.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:42 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Een BTR 4 heeft een 30 mm kannon en granaatwerper. Geen idee of dat volstaat tegen een tank.
"In the wake of Russia’s unprovoked attack on Ukraine, Finnish support for NATO membership surged to a record high on Monday, according to a survey commissioned by Yle, Finland’s public broadcaster.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik had het over de steun bij de bevolking (wat trouwens een voorwaarde is voor NAVO lidmaatschap).
Zijn rupsbanden eingelijk (erg) kwetsbaar? De hele ophanging + rupsbanden zelf bestaan uit een boel onderdoelen, dus zou er mogelijk nogal veel aan kapot kunnen gaan.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kan prima, optiek naar de kloten en/of een mobility kill. Tanks hoeven niet vernietigd te worden om niet meer inzetbaar te zijn.
Gemaakt in 1992quote:
Maar voordien was er nooit een meerderheid:quote:Op donderdag 7 april 2022 15:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
"In the wake of Russia’s unprovoked attack on Ukraine, Finnish support for NATO membership surged to a record high on Monday, according to a survey commissioned by Yle, Finland’s public broadcaster.
62% of respondents are in favour of joining the military alliance while just 16% are opposed; 21% do not know. Just two weeks ago, only 52% of respondents favoured joining the alliance."
Klopt, Finland is geschrokken, denk ik.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar voordien was er nooit een meerderheid:
[ afbeelding ]
https://thebarentsobserve(...)back-nato-membership
En het is het beste moment omdat Putin nu voor het eerst echt Njet! te horen krijgt (in dit geval door Ukrainse soldaten en burgers) en je maximaal van het momentum gebruik moet maken om vanalles waar Putin tegen is door te voeren.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mwa, het is eerder het beste moment omdat Finland nu geen economische sancties van Rusland te vrezen heeft: de EU sancties hebben dat effect reeds.
quote:Op donderdag 7 april 2022 15:21 schreef Alpha0 het volgende:
Tsja het is nu wel het beste moment om lid te worden van de NAVO voor Finland. Rusland heeft immers zijn handen vol aan Oekrane.
Maar Finland gebruikt heel weinig aardgas dus dat ligt toch wat andersquote:Op donderdag 7 april 2022 15:44 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Finland is erg afhankelijk van russisch aardgas, volgens mij voor meer dan 90%. S' winters zonder gas zitten in de finse steden kan tot grote economische problemen leiden. Op het platteland kan men desnoods hout stoken waar Finland veel van heeft maar in de stad zie ik dat niet als alternatief.
Een lange periode leek Rusland ook wel soort van te vertrouwen, in ieder geval richting Europa. Bepaalde gebeurtenissen kunnen zaken doen veranderen he.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar voordien was er nooit een meerderheid:
[ afbeelding ]
https://thebarentsobserve(...)back-nato-membership
Maar is het ook de beste keuze voor Finland? Rusland blijkt in een conventionele oorlog niet al te best te presteren, dus zo groot lijkt het gevaar voor Finland niet te zijn. En in het ultieme oorlogsscenario, nucleaire oorlog tussen NAVO en Rusland, verhoogt NAVO lidmaatschap misschien de kans dat Finland genuked wordt (al is het best mogelijk dat ze sowieso een doelwit waren).quote:Op donderdag 7 april 2022 15:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt, Finland is geschrokken, denk ik.
Dat de Russen een conventionele oorlog niet kunnen winnen betekent nog niet dat ze niet enorm veel schade kunnen veroorzaken als ze een poging doen.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar is het ook de beste keuze voor Finland? Rusland blijkt in een conventionele oorlog niet al te best te presteren, dus zo groot lijkt het gevaar voor Finland niet te zijn. En in het ultieme oorlogsscenario, nucleaire oorlog tussen NAVO en Rusland, verhoogt NAVO lidmaatschap misschien de kans dat Finland genuked wordt (al is het best mogelijk dat ze sowieso een doelwit waren).
Wat valt er te nuken in Finland? Bos?quote:Op donderdag 7 april 2022 16:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar is het ook de beste keuze voor Finland? Rusland blijkt in een conventionele oorlog niet al te best te presteren, dus zo groot lijkt het gevaar voor Finland niet te zijn. En in het ultieme oorlogsscenario, nucleaire oorlog tussen NAVO en Rusland, verhoogt NAVO lidmaatschap misschien de kans dat Finland genuked wordt (al is het best mogelijk dat ze sowieso een doelwit waren).
Kijk even naar de schade die een slecht Russisch leger doet aan Oekraine? En als je dat kan voorkomen met een NAVO lidmaatschap dan lijkt mij de keuze snel gemaakt.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bij een nucleaire oorlog is heel Europa FUBAR.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hellsinkinginquote:Op donderdag 7 april 2022 16:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat valt er te nuken in Finland? Bos?
Support for NATO membership has now risen to 61%, a poll commissioned by newspaper Helsingin Sanomat published on Thursday (31 March) shows. Only 16% currently oppose membership.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij best breed gedragen door de Finse bevolking. Begrijpelijk ook wel..
Een Poll door een krant is niet bepaald betrouwbaar. Laat ze een referendum houden. Dat is een veel betrouwbaardere maatstaaf en laat tevens direct zien welke deel van de bevolking wel of geen lidmaatschap zal jeuken.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Support for NATO membership has now risen to 61%, a poll commissioned by newspaper Helsingin Sanomat published on Thursday (31 March) shows. Only 16% currently oppose membership.
De president zou door een dergelijke poll een referendum niet noodzakelijk achten; in Finland neemt men het wel degelijk serieus.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:28 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Een Poll door een krant is niet bepaald betrouwbaar. Laat ze een referendum houden. Dat is een veel betrouwbaardere maatstaaf en laat tevens direct zien welke deel van de bevolking wel of geen lidmaatschap zal jeuken.
Schijnbaar zo weinig dat Deutsche Welle het niet eens waard vond om ze in dit grafiekje erbij te zetten:quote:Op donderdag 7 april 2022 16:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar Finland gebruikt heel weinig aardgas dus dat ligt toch wat anders
Nou Telegraaf...quote:Op donderdag 7 april 2022 16:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De president zou door een dergelijke poll een referendum niet noodzakelijk achten; in Finland neemt men het wel degelijk serieus.
https://www.euractiv.com/(...)no-longer-necessary/
Als iedereen nou gewoon netjes aan z'n eigen kant van de lijn blijft, heb je nooit wat met de NAVO te maken.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wordt bij 30mm ook 1 tracer (lichtspoormunitie) per 4 of 5 kogels gebruikt, of zijn het allemaal tracers zoals wikipedia suggereert ("Both AP and HE cartridges commonly possess incendiary or tracer characteristics") ?quote:Op donderdag 7 april 2022 15:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kan prima, optiek naar de kloten en/of een mobility kill. Tanks hoeven niet vernietigd te worden om niet meer inzetbaar te zijn.
Die worden nu dan ook behandeld tegen stralingsziektequote:Op donderdag 7 april 2022 16:36 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
De Russen hebben echt trenches gegraven in the Red Forest vlakbij Chernobyl.
Die verhalen gingen, maar er werd nog betwijfeld of ze inderdaad zo dom waren om trenches te graven daar en of het stralingsziekte tot gevolg zou kunnen hebben.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:38 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die worden nu dan ook behandeld tegen stralingsziekte
Anders waren ze niet ziek geworden van de stralingquote:Op donderdag 7 april 2022 16:36 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
De Russen hebben echt trenches gegraven in the Red Forest vlakbij Chernobyl.
In "het bekende" filmpje met de infanterie achter de BMP-1 (die erna niet meer gingen voetballen zeg maar) ging de 30 mm van de BTR-4 dwars door de onderromp (de ammo-caroussel in?) waarna die in de hens ging.quote:Op donderdag 7 april 2022 15:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
De toplaag juist wel. Graven is geen goed idee. En juist het "rode bos" heet niet voor niets het "rode bos".quote:Op donderdag 7 april 2022 16:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Anders waren ze niet ziek geworden van de straling
De lucht is redelijk schoon, de toplaag van de bodem bepaald niet.
Komen ook wel flinke wolken van die tanks af.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:42 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
In "het bekende" filmpje met de infanterie achter de BMP-1 (die erna niet meer gingen voetballen zeg maar) ging de 30 mm van de BTR-4 dwars door de onderromp (de ammo-caroussel in?) waarna die in de hens ging.
Als regering kies je voor wat het beste voor je land/bevolking is. Zo heeft Ierland weinig reden om NAVO lid te worden.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als iedereen nou gewoon netjes aan z'n eigen kant van de lijn blijft, heb je nooit wat met de NAVO te maken.
En precies de mentaliteit: laten we niet samenspannen tegen de bully, anders word de bully boos, is zo
Maar kan dat niet de reactieve bepantsering zijn?quote:Op donderdag 7 april 2022 16:44 schreef nixxx het volgende:
[..]
Komen ook wel flinke wolken van die tanks af.
https://www.euractiv.com/(...)ot-need-russian-gas/quote:Op donderdag 7 april 2022 15:44 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Finland is erg afhankelijk van russisch aardgas, volgens mij voor meer dan 90%. S' winters zonder gas zitten in de finse steden kan tot grote economische problemen leiden. Op het platteland kan men desnoods hout stoken waar Finland veel van heeft maar in de stad zie ik dat niet als alternatief.
Staat tegenover dat ze ook flink wat olie en kolen uit Rusland betrekken, dacht ik.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:03 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
https://www.euractiv.com/(...)ot-need-russian-gas/
Finland is maar voor 6% van hun energie afhankelijk van Russisch gas en gebruikt het uitsluitend voor de industrie. Ze zijn al aan het afbouwen van de afhankelijkheid van Rusland.
Zeker. Want gezien hun locatie is het zeer onwaarschijnlijk dat een buitenlandse mogendheid ze ooit aanvalt. Het VK heeft z'n imperialistische veren lang genoeg geleden af geschud.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als regering kies je voor wat het beste voor je land/bevolking is. Zo heeft Ierland weinig reden om NAVO lid te worden.
Klopt, maar de kolen moeten ze in 2029 toch al mee stoppen en verder kopen ze er nog hout en brandstof voor hun kernreactors, maar dat kunnen ze naar eigen zeggen gewoon elders kopen. Volgende herfst willen ze al van Rusland af zijn.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Staat tegenover dat ze ook flink wat olie en kolen uit Rusland betrekken, dacht ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Benieuwd hoe anderen dat zien en/of er ergens (door wie dan te handhaven) een formele grondslag is. ?
Dat het een coulance en/of fatsoenlijk is dat legers geen burgerdoelen inzetten voor militair gebruik, snap ik.
Wat dan - voor mij - gelijk een kwestie van willekeur wordt omdat het dan maar afwachten is."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Al besproken. De Duitse ambassadeur bij de NAVO verving haar. Ze werd teruggeroepen voor een stemming in de Bundestag over vaccinatieplicht (ze is nog steeds MP, en kan dus meestemmen). Een stemming die de regering verloor...quote:
https://www.politico.eu/a(...)navirus-vaccination/quote:Well aware that it was going to be close call in the vote, Scholz summoned Foreign Minister Annalena Baerbock back to Berlin to try and tip the scale, forcing her to prematurely leave a summit of NATO foreign ministers in Brussels.
But the move was to no avail — Thursday's parliament debate only showed how little common ground there is among MPs when it comes to the vaccine mandate.
quote:Op donderdag 7 april 2022 17:20 schreef Vallon het volgende:
Mag je als aangevallen partij hulpvoertuigen op grond waarvan zoals zodanig gekenmerkte ambulances en brandweerauto's e.d. of burgerlocaties, militair gebruiken ?
Interessante vraag die ik formuleer n.a.v. een discussie waar 'Al Jazeera' (hier) zou melden dat Oekrane volgens Rusland ziekenauto's inzet om soldaten te vervoeren. Los dat het voor propaganda gebruik bedoeld lijkt te zijn, het ook onduidelijk is of soldaten en wie dat dan beoordeeld gewond zouden zijn (geraakt) etc.etc..
In spoiler een wat langere toelichting.mag gewoonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Benieuwd hoe anderen dat zien en/of er ergens (door wie dan te handhaven) een formele grondslag is. ?
Dat het een coulance en/of fatsoenlijk is dat legers geen burgerdoelen inzetten voor militair gebruik, snap ik.
Wat dan - voor mij - gelijk een kwestie van willekeur wordt omdat het dan maar afwachten is.
maar een ziekenauto is een ziekenauto, als je het als je het ergens anders voor wil gebruiken dan moet je de rode kruizen enzo afplakken
maar een brandweerauto gebruiken om een tank te blussen of een ambulance gebruiken om de gewonde tankdrivers naar het ziekenhuis te brengen is niets mis mee volgens mijOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Maar als die geboycot worden door de EU zal Rusland die waarschijnlijk wel ergens anders willen verkopen (met een korting aan China en India bijvoorbeeld). De olie en kolen die daarbij vrij komen, ze gaan daar immers niet ineens het dubbele verstoken, kan de EU dan weer opkopen.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Staat tegenover dat ze ook flink wat olie en kolen uit Rusland betrekken, dacht ik.
quote:Op donderdag 7 april 2022 17:20 schreef Vallon het volgende:
Mag je als aangevallen partij hulpvoertuigen op grond waarvan zoals zodanig gekenmerkte ambulances en brandweerauto's e.d. of burgerlocaties, militair gebruiken ?
Interessante vraag die ik formuleer n.a.v. een discussie waar 'Al Jazeera' (hier) zou melden dat Oekrane volgens Rusland ziekenauto's inzet om soldaten te vervoeren. Los dat het voor propaganda gebruik bedoeld lijkt te zijn, het ook onduidelijk is of soldaten en wie dat dan beoordeeld gewond zouden zijn (geraakt) etc.etc..
In spoiler een wat langere toelichting.Maakt het eigenlijk wat uit? Als je ziet hoe er wordt huisgehouden dan is al het denken en praten over een vorm van geciviliseerde oorlogsvoering helemaal niets waardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Benieuwd hoe anderen dat zien en/of er ergens (door wie dan te handhaven) een formele grondslag is. ?
Wat dan - voor mij - gelijk een kwestie van willekeur wordt omdat het dan maar afwachten is.
quote:
Maar wel goed voor het klimaat en de woon crisisquote:Op woensdag 6 april 2022 20:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan wordt het behoorlijk stil op de hele wereld maar goed. Laten we even normaal doen want de dood van miljarden mensen is niet echt iets om als oplossing aan te dragen.
Wow. Was het waard dus.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:25 schreef crystal_meth het volgende:
Een stemming die de regering verloor...
Duitsland staat iig wederom mooi op de kaart. Miljarden blijven overmaken naar Rusland, sancties blokkeren, zeer mondjesmaat steun aan Oekraine, afwezig bij NAVO-vergaderingen. Rusland heeft duidelijk al een aantal betrouwbare partners in Europa.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Al besproken. De Duitse ambassadeur bij de NAVO verving haar. Ze werd teruggeroepen voor een stemming in de Bundestag over vaccinatieplicht (ze is nog steeds MP, en kan dus meestemmen). Een stemming die de regering verloor...
[..]
https://www.politico.eu/a(...)navirus-vaccination/
Uitgaven aan defensie Ierlandquote:Op donderdag 7 april 2022 16:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als regering kies je voor wat het beste voor je land/bevolking is. Zo heeft Ierland weinig reden om NAVO lid te worden.
Lekker goedkoop; goede reden om het zo te laten.quote:Percent of GDP 0.27% (FY2020)
De laatste jaren was Duitsland het land dat de meeste financile steun aan Oekraine gaf.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Duitsland staat iig wederom mooi op de kaart. Miljarden blijven overmaken naar Rusland, sancties blokkeren, zeer mondjesmaat steun aan Oekraine, afwezig bij NAVO-vergaderingen. Rusland heeft duidelijk al een aantal betrouwbare partners in Europa.
Maar die brandweer auto gebruiken om die tank af te slepen (omdat die in de weg staat) of dat de lokale ANWB de bougies vervangt, mag dan weer niet ? Mag een generaal met de ambulance meerijden naar het front om iets te bespreken ?quote:Op donderdag 7 april 2022 17:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
mag gewoon
maar een ziekenauto is een ziekenauto, als je het als je het ergens anders voor wil gebruiken dan moet je de rode kruizen enzo afplakken
maar een brandweerauto gebruiken om een tank te blussen of een ambulance gebruiken om de gewonde tankdrivers naar het ziekenhuis te brengen is niets mis mee volgens mij
Kan van alles zijn. Het is maar net hoe ze eea geschakeld hebben.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wordt bij 30mm ook 1 tracer (lichtspoormunitie) per 4 of 5 kogels gebruikt, of zijn het allemaal tracers zoals wikipedia suggereert ("Both AP and HE cartridges commonly possess incendiary or tracer characteristics") ?
En wat te denken van Frankrijk. Total blijft rustig in Rusland zitten. Maar er moet even een zondebok gezocht worden. Maar het is Rusland die hier de agressor is.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De laatste jaren was Duitsland het land dat de meeste financile steun aan Oekraine gaf.
Heb je een linkje naar de cijfers? Maar los daarvan is het water naar zee dragen als je een meervoud daarvan naar Rusland overmaakt en blijft overmaken, ondanks de bloederige oorlog die Rusland in Europa is begonnen.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De laatste jaren was Duitsland het land dat de meeste financile steun aan Oekraine gaf.
Deels zal het niet uitmaken omdat oorlog een aanslag is op de menselijkheid.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:26 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Maakt het eigenlijk wat uit? Als je ziet hoe er wordt huisgehouden dan is al het denken en praten over een vorm van geciviliseerde oorlogsvoering helemaal niets waard
https://www.auswaertiges-(...)aine-support/2510752quote:Op donderdag 7 april 2022 17:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar de cijfers? Maar los daarvan is het water naar zee dragen als je een meervoud daarvan naar Rusland overmaakt en blijft overmaken, ondanks de bloederige oorlog die Rusland in Europa is begonnen.
Aha dit verklaart ook meteen het gedrag van Hongarijequote:Op donderdag 7 april 2022 16:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Schijnbaar zo weinig dat Deutsche Welle het niet eens waard vond om ze in dit grafiekje erbij te zetten:
[ afbeelding ]
Ironisch wel dat het een voorstel van de VS was. Het land dat zelf enkele keren uit de HRC gestapt is omdat die ongeloofwaardig zou zijn.quote:
Vuistregel is dat je als strijdende partij een brandweerauto met rust dient te laten. Dus die ook niet (laten) misbruiken om een tank te verslepen.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar die brandweer auto gebruiken om die tank af te slepen (omdat die in de weg staat)
Dan treed je op als monteur voor een strijdende partij?quote:of dat de lokale ANWB de bougies vervangt, mag dan weer niet ?
Ambulance is geen taxi.quote:Mag een generaal met de ambulance meerijden naar het front om iets te bespreken ?
quote:Op donderdag 7 april 2022 18:03 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Interessante resultaten wel.
Kazachstan dus toch aan de kant van de Russen.
Maar Saudi Arabie mag er in blijven. Kijk, leuk dit maar het is natuurlijk complete hypocritie waar ik geen goed woord voor over heb.quote:
Uiteraard. Als je ziet wat SA in Jemen veroorzaakt dan zouden zij net als Rusland daar niet in thuis horen. Waardeloze organisatie.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar Saudi Arabie mag er in blijven. Kijk, leuk dit maar het is natuurlijk complete hypocritie waar ik geen goed woord voor over heb.
Symbolische daden kan het Kremlin niks schelen denk ik.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hongarije en Turkije hebben dus allebei vr gestemd. Ook vermeldenswaard.
Edit: ohnee ik lees het verkeerd. Het is wel meer dan dat. Maar nog steeds een fractie van wat ze naar Rusland overmaken. Sinds 2014 zoveel als ze in een halve maand naar Rusland overmaken.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.auswaertiges-(...)aine-support/2510752
Legitieme kritiek is geen onrust. Effectieve sancties zijn nodig en dat gaat lastig als de geldkraan wagenwijd openblijft.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Denk eraan als je Duitsland en Oostenrijk er (weer) door haalt dat het de bedoeling is van het Kremlin om onrust binnen de EU te veroorzaken.
Servie ook...quote:Op donderdag 7 april 2022 18:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hongarije en Turkije hebben dus allebei vr gestemd. Ook vermeldenswaard.
quote:Op donderdag 7 april 2022 18:36 schreef -XOR- het volgende:
Die hele VN mensenrechtenraad stelt geen ruk voor. Schop ze de veiligheidsraad maar uit.
Servie is kandidaat EU-lidstaat en die status levert ze een hoop op.quote:
1 miljoen dollar en dan gelijk asiel aanvragen in het Westen, dat lijkt mij toch verleidelijk voor de gemiddelde pilootquote:
Grofweg 60% van wat begon aan de oorlog zou nog inzetbaar zijn.quote:
Moet je wel je vliegtuig of schip ongemerkt in de tuin van Zelensky landen.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
1 miljoen dollar en dan gelijk asiel aanvragen in het Westen, dat lijkt mij toch verleidelijk voor de gemiddelde piloot
Zo moeilijk is dat nu ook weer niet als het om een vliegtuig gaat, het enige risico is dat je neergeschoten wordt door Oekrainequote:Op donderdag 7 april 2022 18:56 schreef Aether het volgende:
[..]
Moet je wel je vliegtuig of schip ongemerkt in de tuin van Zelensky landen.
Wie het weet mag het zeggen. Ik weet niet of er echt een rationeel antwoord op is.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:57 schreef fubaaar22 het volgende:
Ik snap nog steeds het hele nut niet van deze oorlog. Wat wil Rusland bereiken? De Oekrane zouden ze kunnen innemen maar dan heb je altijd een volk dat aanslagen pleegt en verzet. Dat is niet vol te houden of je moet ze allemaal vergassen.
Als Rusland groot had willen worden dat hadden ze hun natuurlijke rijkdommen moeten verkopen en investeren in high tech en hoogwaardige dienstverlening. Nu vertrekken de jonge hoog opgeleide Russen.
Nu is alle rijkdom verdwenen naar een klein clubje eikels.
Enige wat ze nu bereiken is dat hun afnemers (wij westen) snel op zoek gaan naar alternatieven.
En zogenaamd vervloeken ze het westen maar wel hier bootjes huisjes en meuk kopen.
Ben nog steeds ziek van bericht wat ze met kleine kinderen deden. Kutvolk 🤮
En het “mooie” is dat ze naar huis worden gestuurd met een paracetamol en advies thuis uit te zieken.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Anders waren ze niet ziek geworden van de straling
De lucht is redelijk schoon, de toplaag van de bodem bepaald niet.
Zolang de Russen er maar geen Noord-Koreaanse praktijken op na gaan houden en je achtergebleven familie in een kamp gooit...quote:Op donderdag 7 april 2022 18:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat nu ook weer niet als het om een vliegtuig gaat, het enige risico is dat je neergeschoten wordt door Oekraine
Moet je alleen wel hopen dat niemand erachter komt dat je scholen en ziekenhuizen in Syri hebt gebombardeerd.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
1 miljoen dollar en dan gelijk asiel aanvragen in het Westen, dat lijkt mij toch verleidelijk voor de gemiddelde piloot
Wat schieten ze ermee op? Zelfs als de navo raketten aan hun grens plaatst dan gaan die niet af.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie het weet mag met zeggen. Ik weet niet of er echt een rationeel antwoord op is.
Daarom waren eigenlijk alle serieuze Westerse analisten er ook heilig van overtuigd dat Poetin het niet daadwerkelijk zou doen.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:05 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Wat schieten ze ermee op? Zelfs als de navo raketten aan hun grens plaatst dan gaan die niet af.
Je kunt die raketten ook vanaf Nederland afknallen. Dom gelul. Wat schiet Rusland of Europa op met een kernoorlog of oorlog?
Niks.
Niemand zat hierop te wachten.
Het is alleen vernieling van materiaal, steden en levens. Niemand wint hierbij.
Die valt niet per ongeluk van een balkon, hij mag op theevisite bij ome vlad.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:02 schreef Tocadisco het volgende:
Hoe lang zou het nog duren voordat Peskov 'van een balkon valt' na dit TV optreden?
Alleen is de recente invasie wel van iets grotere schaal dan dat sinds 2014 op relatief kleine schaal aanrommelen terwijl Rusland ontkende er wat mee te maken te hebben.quote:
Nee, hij heeft gelijk. De inname van de Krim was gewoon een rechtstreekse schending van het Budapest verdrag wat ineens geen verdrag was toen het de VS uitkwam. Dat kan je gerust Obama kwalijk nemen.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alleen is de recente invasie wel van iets grotere schaal dan dat sinds 2014 op relatief kleine schaal aanrommelen terwijl Rusland ontkende er wat mee te maken te hebben.
https://www.minusrus.com/enquote:Op donderdag 7 april 2022 18:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Grofweg 60% van wat begon aan de oorlog zou nog inzetbaar zijn.
[ twitter ]
En hopen dat de GRU niet achter je aan komt.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, ieder voordeel heeft zijn nadeelquote:Op donderdag 7 april 2022 19:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En hopen dat de GRU niet achter je aan komt.
De gemiddelde Piloot kan zich op Cyprus makkelijk een Europees paspoort veroorloven.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op een cam die je een handjevol straten laat zien.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:36 schreef halfway het volgende:
Volgens de media ligt heel Mariopol in puin.
Ik zie niks bijzonders
Het is daar nu bijna 21.00 en volgens deze beelden nog hartstikke licht....niet echt geloofwaardig.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:36 schreef halfway het volgende:
Ik zie niks bijzonders
Terugtrekking troepen 'an act of goodwill during the negotiations'quote:Op donderdag 7 april 2022 19:00 schreef xpompompomx het volgende:
Peskov die toegeeft dat er toch wel veel slachtoffers zijn gevallen tijdens de Speciale militaire operatie:
[ twitter ]
Rusland schiet ermee op wat Oekrane in 2010 in kaart bracht en zowel aandacht van de Amerika/EU en Rusland trok.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom waren eigenlijk alle serieuze Westerse analisten er ook heilig van overtuigd dat Poetin het niet daadwerkelijk zou doen.
't Is ook een loop. Om de zoveel seconden verschiet het wolkendek op een rare manier.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:52 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het is daar nu bijna 21.00 en volgens deze beelden nog hartstikke licht....niet echt geloofwaardig.
Ik zie wel wat bijzonders: sneeuw. Het is daar nu namelijk een graad of 8, beste Vlad.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:36 schreef halfway het volgende:
Ik zie niks bijzonders
Het is geen biljard.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Rusland schiet ermee op wat Oekrane in 2010 in kaart bracht en zowel aandacht van de Amerika/EU en Rusland trok.
Die eindeloze miljarden aan gas daar.. daar in de Donbas regio.
Zo’n slordige 4 biljard (ja biljard) aan gas, precies waar de Russen op af stomen in de Donbas regio en ze met alle man en macht proberen in te nemen.
Het is nu nog in oekrainse handen maar twijfel of ze dat kunnen behouden.
Voor de vergelijking, afgelopen 30 jaar heeft Oekrane, als doorsluis land, zo’n 3 biljard gas vervoerd aan alle Europese landen.
Met die gasbel daar, zou de EU zwaar onafhankelijk(er) zijn van Rusland, Oekrane zelf ook en die hele Nordstream2 is dan ook nutteloos.
Oke ik ga kijken of ik dat kan melden.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
@:halfway Je cam is fake. In Mariupol is het om 7 uur lokale tijd donker, het is nu 20:50 daar en volgens jouw cam is het nog steeds daglicht.
quote:Op donderdag 7 april 2022 20:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zie wel wat bijzonders: sneeuw. Het is daar nu namelijk een graad of 8, beste Vlad.
https://weather.com/weather/today/l/47.10,37.54?par=google
Zou hij nu meer argwanend staan tegenover sociale media en minder tegenover "de media"?quote:Op donderdag 7 april 2022 20:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zie wel wat bijzonders: sneeuw. Het is daar nu namelijk een graad of 8, beste Vlad.
https://weather.com/weather/today/l/47.10,37.54?par=google
Ik weet niet meer wat ik allemaal moet geloven, Twitter ligt iig al in de prullenbak.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zou hij nu meer argwanend staan tegenover sociale media en minder tegenover "de media"?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |