abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2022 @ 14:41:14 #1
489794 Poem_
Brightness of Loss
  donderdag 7 april 2022 @ 14:45:34 #2
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204359494
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Fijn dat je het met me eens bent.

Want de duitsers geven er inderdaad dus maar de voorkeur aan om lekker hun ding te doen, en zich maar niet al te veel gelegen te laten aan uitgemoorde dorpen.
Het is niet alsof haar afwezigheid het resultaat van die meeting zal benvloeden, ze wordt vervangen door de Duitse ambassadeur bij de NAVO.
are we infinite or am I alone
  donderdag 7 april 2022 @ 14:45:53 #3
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204359497
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:40 schreef Poem_ het volgende:

Je zou een punt hebben als Duitsland in het algemeen nogal terughoudend is met optreden en zich vrij ongeroerd toont.
Hoe omschrijf je via een video vergadering Zelensky maar laten wachten omdat we in de bundestag eerste even een rondje jarigen feliciteren moeten doen?

Hoe omschrijf je als president van duitsland doodleuk de ambasadeur van Oekrane uitnodigen voor een russische cultureel evenement, waar de ambasadeur terecht redelijk van over de zeik ging?

Afijn, ik ga er stiekem vanuit dat jij ook wel weet dit ik niet de enige ben die zich mateloos stoort aan hun vrij en blije toondoofheid.
  donderdag 7 april 2022 @ 14:48:47 #4
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204359525
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hoe omschrijf je via een video vergadering Zelensky maar laten wachten omdat we in de bundestag eerste even een rondje jarigen feliciteren moeten doen?

Hoe omschrijf je als president van duitsland doodleuk de ambasadeur van Oekrane uitnodigen voor een russische cultureel evenement, waar de ambasadeur terecht redelijk van over de zeik ging?

Afijn, ik ga er stiekem vanuit dat jij ook wel weet dit ik niet de enige ben die zich mateloos stoort aan hun vrij en blije toondoofheid.
Mja, jij beleeft zaken wat anders dan ik, kennelijk. Als jij afwezig bent op een belangrijke vergadering wil dat ook niet zeggen dat de inhoud daarvan niet meer bij je terecht komt, je inbreng ook niet besproken kan worden en als er belangrijke beslissingen genomen worden je daar alsnog in mee kunt gaan. Zoals ook hier.

De hele houding van Duitsland ophangen aan het niet aanwezig zijn bij een vergadering en nog een ander ongelukkig voorval is wel iets te gortig.
  donderdag 7 april 2022 @ 14:49:30 #5
6484 ExTec
pi_204359533
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:45 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Het is niet alsof haar afwezigheid het resultaat van die meeting zal benvloeden, ze wordt vervangen door de Duitse ambassadeur bij de NAVO.
Klopt, we hebben het helemaal over optics.

En de keuze van welk beeld duitsland wil projecteren, mbt hoe serieus ze het nemen, ligt helemaal bij hun.

Maar neem mij, en anderen, niet kwalijk dat we dit beeld interpreteren als: het boeit ze allemaal niet zo.
pi_204359613
quote:

[..]
Ik heb even gegoogled of ik daar iets over kon vinden, maar ben niks tegen gekomen. Heb je wellicht een linkje?

quote:
Dat blijkt net iets anders te zijn gelopen dan hoe je het hier schrijft; in Schloss Bellevue schijnt een concert voor de vrede :') georganiseerd te zijn geweest waarbij o.a. Poolse, Russische en Oekranse musici opgetreden hebben. De Oekranse ambassadeur heeft zijn neus blijkbaar vol van alles wat Russisch is, dus die had niet zo'n zin in een concert waarbij o.a. een Russische pianist (overigens een Poetin tegenstander die al jaren niet meer in Rusland woont) zou spelen. Daarom heeft 'ie de uitnodiging afgeslagen.

quote:
De huidige Duitse regering heeft de erfenis van 16 jaar Merkel in de schoot geworpen gekregen en mag de rotzooi die mevrouw veroorzaakt heeft nu opruimen, ga d'r maar aan staan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204359671
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:58 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik heb even gegoogled of ik daar iets over kon vinden, maar ben niks tegen gekomen. Heb je wellicht een linkje?
[..]
Dat blijkt net iets anders te zijn gelopen dan hoe je het hier schrijft; in Schloss Bellevue schijnt een concert voor de vrede :') georganiseerd te zijn geweest waarbij o.a. Poolse, Russische en Oekranse musici opgetreden hebben. De Oekranse ambassadeur heeft zijn neus blijkbaar vol van alles wat Russisch is, dus die had niet zo'n zin in een concert waarbij o.a. een Russische pianist (overigens een Poetin tegenstander die al jaren niet meer in Rusland woont) zou spelen. Daarom heeft 'ie de uitnodiging afgeslagen.
[..]
De huidige Duitse regering heeft de erfenis van 16 jaar Merkel in de schoot geworpen gekregen en mag de rotzooi die mevrouw veroorzaakt heeft nu opruimen, ga d'r maar aan staan.
Er ligt ook nog en klein gaspijpje te wachten op opening.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 7 april 2022 @ 15:05:59 #8
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204359674
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Klopt, we hebben het helemaal over optics.

En de keuze van welk beeld duitsland wil projecteren, mbt hoe serieus ze het nemen, ligt helemaal bij hun.

Maar neem mij, en anderen, niet kwalijk dat we dit beeld interpreteren als: het boeit ze allemaal niet zo.
De stemming in het Duitse parlement ging over vaccinatieplicht, Duitsland heeft momenteel 277 covid doden per dag.
pi_204359688
quote:

[..]

:')
pi_204359696
FINLAND IS PREPARING TO APPLY FOR NATO

https://www.iltalehti.fi/(...)a6-8f9d-6ceadb8ce405

[ Bericht 5% gewijzigd door ikheetmartijn op 07-04-2022 15:12:05 (joins = preparing to join) ]
pi_204359738
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:08 schreef ikheetmartijn het volgende:

Google translate:

Finland is preparing to apply for NATO membership with an additional registration issued by TP-Utva
The additional entry is brief and only states that the state leadership has decided to apply for NATO membership.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:16:54 #12
6484 ExTec
pi_204359755
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
Maar dat is inhoudelijk, daar heb ik nog wel begrip voor.

Voor een spectaculaire aaneenschakeling van blunders die laten zien hoe toondoof je bent, niet. Ook al hebben we het idd louter over optics.
pi_204359765
quote:

Sluit Zweden aan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 7 april 2022 @ 15:20:19 #14
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204359789
quote:

Tot de Russische inval in Oekraine was er nooit een Finse meerderheid voor NAVO lidmaatschap. Vraag me af hoe duurzaam de huidige steun ervoor is.
pi_204359802
Tsja het is nu wel het beste moment om lid te worden van de NAVO voor Finland. Rusland heeft immers zijn handen vol aan Oekrane.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:22:42 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204359814
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Sluit Zweden aan?
Denk ut nie.
Want Zweden.
Die hebben altijd goed geboerd met hun neutraliteit. Zwitserland idem. Finland is "gedwongen" neutraal.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204359820
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Titel van dat Bloomberg artikel:
[..]
Artikel is van gisteren.

Dat volk moet zich echt, diep, diep schamen.
Dat hij dat gisteren zei, wilt niet zeggen dat hij dat volgende week nog zegt.

Maar dat Duitsland niet op komt dagen om over het gebeuren in Bucha te debatteren is ook triest, en dat ze de optie tot openhouden kernenergie niet eens willen overwegen (totnutoe) is gewoon te rigide. En ik ben geen fan van kernenergie.
pi_204359829
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Tot de Russische inval in Oekraine was er nooit een Finse meerderheid voor NAVO lidmaatschap. Vraag me af hoe duurzaam de huidige steun ervoor is.
Volgens mij best breed gedragen door de Finse bevolking. Begrijpelijk ook wel..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 7 april 2022 @ 15:23:55 #19
6484 ExTec
pi_204359832
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Anderzijds heb je geen reden om je lidmaatschap op te zeggen als je er eenmaal in zit. Alleen frankrijk heeft dat een keer gedaan, voor politiek theatrale redenen.
pi_204359834
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:05 schreef halfway het volgende:

[..]
Er ligt ook nog en klein gaspijpje te wachten op opening.
Die zie ik nooit meer in gebruik genomen worden eerlijk gezegd, totale kapitaalvernietiging... Ondanks dat Merkel indertijd zelfs uit eigen partij kritiek kreeg op de afhankelijkheid van Rusland die deze gaspijp zou gaan veroorzaken heeft mevrouw toch haar zin doorgedramd om de "Energiewende" maar voor elkaar te krijgen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:27:08 #21
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204359863
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:21 schreef Alpha0 het volgende:
Tsja het is nu wel het beste moment om lid te worden van de NAVO voor Finland. Rusland heeft immers zijn handen vol aan Oekrane.
Mwa, het is eerder het beste moment omdat Finland nu geen economische sancties van Rusland te vrezen heeft: de EU sancties hebben dat effect reeds.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:28:28 #22
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204359879
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik had het over de steun bij de bevolking (wat trouwens een voorwaarde is voor NAVO lidmaatschap).
  donderdag 7 april 2022 @ 15:29:40 #23
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204359890
edit: spuit 11, al gepost
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 7 april 2022 @ 15:30:47 #24
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204359906
twitter
  donderdag 7 april 2022 @ 15:31:53 #25
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204359924
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, putin's soldaten die dat eten dan zouden kunnen krijgen gaan reuze onder de indruk zijn van het feit dat het eten van "de vijand" komt.
Zal op zijn minst wat doen met het eigen agressiedenken wanneer je eet en drinkt dat de vijand je desondanks je "aanval" je eten toestopt.
Ik vermoed echter dat de (leger)leiding haar mensen nog liever laat verhongeren dan toegeven dat de vijand ze zo in leven houdt. De kaart die Putin als volleerd dictator immers ook trekt door het Westen af te schilderen als "onvriendelijk".
Ik krijg wel een natte droom als ik mij voorstel dat ze spullen* krijgen toegespeeld met een label "with compliments of Ukraine"
* Spullen in deze vorm kunnen naast humanitaire zaken voor behoeftigen, voor de geweldenaars ook vuurwerk zijn in de vorm van mooie kogels, prachtige bommen en toegespitste raketjes.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204359934
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De stemming in het Duitse parlement ging over vaccinatieplicht, Duitsland heeft momenteel 277 covid doden per dag.
Precies. Deze stemming uitstellen zou een minachting voor de Duitse bevolking zijn. De vaccinatieplicht is een enorm thema bij onze oosterburen.

De impact van het niet aanwezig zijn bij de EU stemming is daarentegen relatief gering.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:42:25 #27
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204360052
twitter

Een BTR 4 heeft een 30 mm kannon en granaatwerper. Geen idee of dat volstaat tegen een tank.
pi_204360071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Mwa, het is eerder het beste moment omdat Finland nu geen economische sancties van Rusland te vrezen heeft: de EU sancties hebben dat effect reeds.
Finland is erg afhankelijk van russisch aardgas, volgens mij voor meer dan 90%. S' winters zonder gas zitten in de finse steden kan tot grote economische problemen leiden. Op het platteland kan men desnoods hout stoken waar Finland veel van heeft maar in de stad zie ik dat niet als alternatief.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_204360083
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:42 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Een BTR 4 heeft een 30 mm kannon en granaatwerper. Geen idee of dat volstaat tegen een tank.
Raar die muziek eronder, alsof het een computerspelletje is.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_204360110
Russiche ehbo-set:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 7 april 2022 @ 15:48:22 #31
6484 ExTec
pi_204360112
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:46 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]
Raar die muziek eronder, alsof het een computerspelletje is.
Volgens mij hebben we een "kritische denker" in ons midden die "het complot" doorziet.... 8-)
  donderdag 7 april 2022 @ 15:48:38 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204360117
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:42 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Kan prima, optiek naar de kloten en/of een mobility kill. Tanks hoeven niet vernietigd te worden om niet meer inzetbaar te zijn.
pi_204360119
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ik had het over de steun bij de bevolking (wat trouwens een voorwaarde is voor NAVO lidmaatschap).
"In the wake of Russia’s unprovoked attack on Ukraine, Finnish support for NATO membership surged to a record high on Monday, according to a survey commissioned by Yle, Finland’s public broadcaster.

62% of respondents are in favour of joining the military alliance while just 16% are opposed; 21% do not know. Just two weeks ago, only 52% of respondents favoured joining the alliance."
pi_204360148
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Kan prima, optiek naar de kloten en/of een mobility kill. Tanks hoeven niet vernietigd te worden om niet meer inzetbaar te zijn.
Zijn rupsbanden eingelijk (erg) kwetsbaar? De hele ophanging + rupsbanden zelf bestaan uit een boel onderdoelen, dus zou er mogelijk nogal veel aan kapot kunnen gaan.
pi_204360181
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:48 schreef xpompompomx het volgende:
Russiche ehbo-set:
[ twitter ]
Gemaakt in 1992 _O-
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:56:09 #36
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204360205
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:48 schreef Simmertje het volgende:

[..]
"In the wake of Russia’s unprovoked attack on Ukraine, Finnish support for NATO membership surged to a record high on Monday, according to a survey commissioned by Yle, Finland’s public broadcaster.

62% of respondents are in favour of joining the military alliance while just 16% are opposed; 21% do not know. Just two weeks ago, only 52% of respondents favoured joining the alliance."
Maar voordien was er nooit een meerderheid:

https://thebarentsobserve(...)back-nato-membership
pi_204360243
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Klopt, Finland is geschrokken, denk ik.
  donderdag 7 april 2022 @ 16:00:08 #38
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_204360258
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
En het is het beste moment omdat Putin nu voor het eerst echt Njet! te horen krijgt (in dit geval door Ukrainse soldaten en burgers) en je maximaal van het momentum gebruik moet maken om vanalles waar Putin tegen is door te voeren.

Als ie elke 5 minuten met kernwapens moet dreigen, maakt ie zichzelf steeds ongeloofwaardiger.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:21 schreef Alpha0 het volgende:
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_204360262
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:44 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Finland is erg afhankelijk van russisch aardgas, volgens mij voor meer dan 90%. S' winters zonder gas zitten in de finse steden kan tot grote economische problemen leiden. Op het platteland kan men desnoods hout stoken waar Finland veel van heeft maar in de stad zie ik dat niet als alternatief.
Maar Finland gebruikt heel weinig aardgas dus dat ligt toch wat anders
pi_204360278
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Een lange periode leek Rusland ook wel soort van te vertrouwen, in ieder geval richting Europa. Bepaalde gebeurtenissen kunnen zaken doen veranderen he.
pi_204360306
Ook Estland stopt met Russisch gas
Estland stopt voor het eind van dit jaar met het importeren van Russisch gas. Dat meldt de Estse premier Kaja Kallas. In plaats van Russisch gas schakelt het land over op vloeibaar gemaakt aardgas (lng). Het land gaat daarvoor samenwerken met Finland.

In de herfst nemen Estland en Finland samen een drijvende gasterminal in gebruik.

"We moeten zo snel mogelijk stoppen met het kopen van gas bij het regime van Poetin, dat het geld gebruikt in de oorlog tegen Oekrane", zei de premier.

Estland is niet het eerste land dat van het Russisch gas afgaat. Afgelopen weekend maakte Litouwen al bekend niet langer Russisch gas af te willen nemen.

Bron: nos.nl
  donderdag 7 april 2022 @ 16:12:49 #43
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204360394
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Klopt, Finland is geschrokken, denk ik.
Maar is het ook de beste keuze voor Finland? Rusland blijkt in een conventionele oorlog niet al te best te presteren, dus zo groot lijkt het gevaar voor Finland niet te zijn. En in het ultieme oorlogsscenario, nucleaire oorlog tussen NAVO en Rusland, verhoogt NAVO lidmaatschap misschien de kans dat Finland genuked wordt (al is het best mogelijk dat ze sowieso een doelwit waren).
pi_204360438
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Maar is het ook de beste keuze voor Finland? Rusland blijkt in een conventionele oorlog niet al te best te presteren, dus zo groot lijkt het gevaar voor Finland niet te zijn. En in het ultieme oorlogsscenario, nucleaire oorlog tussen NAVO en Rusland, verhoogt NAVO lidmaatschap misschien de kans dat Finland genuked wordt (al is het best mogelijk dat ze sowieso een doelwit waren).
Dat de Russen een conventionele oorlog niet kunnen winnen betekent nog niet dat ze niet enorm veel schade kunnen veroorzaken als ze een poging doen.
pi_204360452
quote:

[..]
Wat valt er te nuken in Finland? Bos?
pi_204360474
quote:

[..]
Kijk even naar de schade die een slecht Russisch leger doet aan Oekraine? En als je dat kan voorkomen met een NAVO lidmaatschap dan lijkt mij de keuze snel gemaakt.
pi_204360480
quote:

[..]
Bij een nucleaire oorlog is heel Europa FUBAR.
pi_204360496
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat valt er te nuken in Finland? Bos?
Hellsinkingin
  donderdag 7 april 2022 @ 16:25:44 #49
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204360551
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Support for NATO membership has now risen to 61%, a poll commissioned by newspaper Helsingin Sanomat published on Thursday (31 March) shows. Only 16% currently oppose membership.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 7 april 2022 @ 16:28:06 #50
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204360583
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Support for NATO membership has now risen to 61%, a poll commissioned by newspaper Helsingin Sanomat published on Thursday (31 March) shows. Only 16% currently oppose membership.
Een Poll door een krant is niet bepaald betrouwbaar. Laat ze een referendum houden. Dat is een veel betrouwbaardere maatstaaf en laat tevens direct zien welke deel van de bevolking wel of geen lidmaatschap zal jeuken.
  donderdag 7 april 2022 @ 16:30:00 #51
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204360598
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:28 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
Een Poll door een krant is niet bepaald betrouwbaar. Laat ze een referendum houden. Dat is een veel betrouwbaardere maatstaaf en laat tevens direct zien welke deel van de bevolking wel of geen lidmaatschap zal jeuken.
De president zou door een dergelijke poll een referendum niet noodzakelijk achten; in Finland neemt men het wel degelijk serieus.
https://www.euractiv.com/(...)no-longer-necessary/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204360672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar Finland gebruikt heel weinig aardgas dus dat ligt toch wat anders
Schijnbaar zo weinig dat Deutsche Welle het niet eens waard vond om ze in dit grafiekje erbij te zetten:

Moderator donderdag 7 april 2022 @ 16:36:01 #53
5428 crew  miss_sly
pi_204360673
twitter

De Russen hebben echt trenches gegraven in the Red Forest vlakbij Chernobyl.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 7 april 2022 @ 16:36:12 #54
471046 YoungDriller
pi_204360677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De president zou door een dergelijke poll een referendum niet noodzakelijk achten; in Finland neemt men het wel degelijk serieus.
https://www.euractiv.com/(...)no-longer-necessary/
Nou Telegraaf... :D
  donderdag 7 april 2022 @ 16:37:38 #56
6484 ExTec
pi_204360695
quote:

[..]
Als iedereen nou gewoon netjes aan z'n eigen kant van de lijn blijft, heb je nooit wat met de NAVO te maken.

En precies de mentaliteit: laten we niet samenspannen tegen de bully, anders word de bully boos, is zo :R
  donderdag 7 april 2022 @ 16:38:10 #57
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204360698
quote:

[..]
Wordt bij 30mm ook 1 tracer (lichtspoormunitie) per 4 of 5 kogels gebruikt, of zijn het allemaal tracers zoals wikipedia suggereert ("Both AP and HE cartridges commonly possess incendiary or tracer characteristics") ?
  donderdag 7 april 2022 @ 16:38:50 #58
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_204360706
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:36 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]

Die worden nu dan ook behandeld tegen stralingsziekte
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 16:40:45 #59
5428 crew  miss_sly
pi_204360739
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:38 schreef mazaru het volgende:

[..]
Die worden nu dan ook behandeld tegen stralingsziekte
Die verhalen gingen, maar er werd nog betwijfeld of ze inderdaad zo dom waren om trenches te graven daar en of het stralingsziekte tot gevolg zou kunnen hebben.

Dat van de trenches is bevestigd door beelden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204360741
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:36 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]

Anders waren ze niet ziek geworden van de straling :P

De lucht is redelijk schoon, de toplaag van de bodem bepaald niet.
  donderdag 7 april 2022 @ 16:42:20 #61
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204360754
quote:

[..]
In "het bekende" filmpje met de infanterie achter de BMP-1 (die erna niet meer gingen voetballen zeg maar) ging de 30 mm van de BTR-4 dwars door de onderromp (de ammo-caroussel in?) waarna die in de hens ging.
  donderdag 7 april 2022 @ 16:43:33 #62
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204360766
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De toplaag juist wel. Graven is geen goed idee. En juist het "rode bos" heet niet voor niets het "rode bos".
  donderdag 7 april 2022 @ 16:44:38 #64
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204360778
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:42 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
In "het bekende" filmpje met de infanterie achter de BMP-1 (die erna niet meer gingen voetballen zeg maar) ging de 30 mm van de BTR-4 dwars door de onderromp (de ammo-caroussel in?) waarna die in de hens ging.
Komen ook wel flinke wolken van die tanks af.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 7 april 2022 @ 16:48:36 #65
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204360806
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als iedereen nou gewoon netjes aan z'n eigen kant van de lijn blijft, heb je nooit wat met de NAVO te maken.

En precies de mentaliteit: laten we niet samenspannen tegen de bully, anders word de bully boos, is zo :R
Als regering kies je voor wat het beste voor je land/bevolking is. Zo heeft Ierland weinig reden om NAVO lid te worden.
  donderdag 7 april 2022 @ 16:50:39 #66
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204360826
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:44 schreef nixxx het volgende:

[..]
Komen ook wel flinke wolken van die tanks af.
Maar kan dat niet de reactieve bepantsering zijn?
pi_204360917
Geen oninteressant draadje over hoe impopulair het Russische leger is onder etnische Russen en dat ze daarom maar disproportioneel veel ethnische minderheden uit Rusland voor zich laten vechten.

twitter
pi_204360970
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:44 schreef Digi2 het volgende:

[..]
https://www.euractiv.com/(...)ot-need-russian-gas/

Finland is maar voor 6% van hun energie afhankelijk van Russisch gas en gebruikt het uitsluitend voor de industrie. Ze zijn al aan het afbouwen van de afhankelijkheid van Rusland.
pi_204361047
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:03 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
https://www.euractiv.com/(...)ot-need-russian-gas/

Finland is maar voor 6% van hun energie afhankelijk van Russisch gas en gebruikt het uitsluitend voor de industrie. Ze zijn al aan het afbouwen van de afhankelijkheid van Rusland.
Staat tegenover dat ze ook flink wat olie en kolen uit Rusland betrekken, dacht ik.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:12:41 #70
6484 ExTec
pi_204361062
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:48 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Als regering kies je voor wat het beste voor je land/bevolking is. Zo heeft Ierland weinig reden om NAVO lid te worden.
Zeker. Want gezien hun locatie is het zeer onwaarschijnlijk dat een buitenlandse mogendheid ze ooit aanvalt. Het VK heeft z'n imperialistische veren lang genoeg geleden af geschud.

Anderzijds zal ook de Ierse economie direct/indirect genoeg tikken meekrijgen van deze episode.

En dan zou het solidariteits-argument, doe mee omdat het in ons aller belang is, ook waarde kunnen hebben.

Maar om dezelfde reden zie ik Zweden ook geen lid worden. Wanen zich relatief veilig. Zeker als buurman Finland wel mee gaat doen.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:18:04 #71
38496 Perrin
pi_204361109
Duitsland :')
twitter
pi_204361126
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Staat tegenover dat ze ook flink wat olie en kolen uit Rusland betrekken, dacht ik.
Klopt, maar de kolen moeten ze in 2029 toch al mee stoppen en verder kopen ze er nog hout en brandstof voor hun kernreactors, maar dat kunnen ze naar eigen zeggen gewoon elders kopen. Volgende herfst willen ze al van Rusland af zijn.

https://www.euractiv.com/(...)lace-russian-energy/
  donderdag 7 april 2022 @ 17:20:02 #73
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204361137
Mag je als aangevallen partij hulpvoertuigen op grond waarvan zoals zodanig gekenmerkte ambulances en brandweerauto's e.d. of burgerlocaties, militair gebruiken ?

Interessante vraag die ik formuleer n.a.v. een discussie waar 'Al Jazeera' (hier) zou melden dat Oekrane volgens Rusland ziekenauto's inzet om soldaten te vervoeren. Los dat het voor propaganda gebruik bedoeld lijkt te zijn, het ook onduidelijk is of soldaten en wie dat dan beoordeeld gewond zouden zijn (geraakt) etc.etc..

In spoiler een wat langere toelichting.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Benieuwd hoe anderen dat zien en/of er ergens (door wie dan te handhaven) een formele grondslag is. ?
Dat het een coulance en/of fatsoenlijk is dat legers geen burgerdoelen inzetten voor militair gebruik, snap ik.
Wat dan - voor mij - gelijk een kwestie van willekeur wordt omdat het dan maar afwachten is.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:24:16 #74
6484 ExTec
pi_204361195
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:18 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Ho, voorzichtig.

Daar moeten we niet te zwaar aan tillen, volgens velen hier. :{w
  donderdag 7 april 2022 @ 17:25:14 #75
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204361210
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:18 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Al besproken. De Duitse ambassadeur bij de NAVO verving haar. Ze werd teruggeroepen voor een stemming in de Bundestag over vaccinatieplicht (ze is nog steeds MP, en kan dus meestemmen). Een stemming die de regering verloor...

quote:
Well aware that it was going to be close call in the vote, Scholz summoned Foreign Minister Annalena Baerbock back to Berlin to try and tip the scale, forcing her to prematurely leave a summit of NATO foreign ministers in Brussels.

But the move was to no avail — Thursday's parliament debate only showed how little common ground there is among MPs when it comes to the vaccine mandate.
https://www.politico.eu/a(...)navirus-vaccination/
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 17:26:08 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204361217
quote:
5s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:20 schreef Vallon het volgende:
Mag je als aangevallen partij hulpvoertuigen op grond waarvan zoals zodanig gekenmerkte ambulances en brandweerauto's e.d. of burgerlocaties, militair gebruiken ?

Interessante vraag die ik formuleer n.a.v. een discussie waar 'Al Jazeera' (hier) zou melden dat Oekrane volgens Rusland ziekenauto's inzet om soldaten te vervoeren. Los dat het voor propaganda gebruik bedoeld lijkt te zijn, het ook onduidelijk is of soldaten en wie dat dan beoordeeld gewond zouden zijn (geraakt) etc.etc..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Benieuwd hoe anderen dat zien en/of er ergens (door wie dan te handhaven) een formele grondslag is. ?
Dat het een coulance en/of fatsoenlijk is dat legers geen burgerdoelen inzetten voor militair gebruik, snap ik.
Wat dan - voor mij - gelijk een kwestie van willekeur wordt omdat het dan maar afwachten is.
mag gewoon

maar een ziekenauto is een ziekenauto, als je het als je het ergens anders voor wil gebruiken dan moet je de rode kruizen enzo afplakken

maar een brandweerauto gebruiken om een tank te blussen of een ambulance gebruiken om de gewonde tankdrivers naar het ziekenhuis te brengen is niets mis mee volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204361218
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar als die geboycot worden door de EU zal Rusland die waarschijnlijk wel ergens anders willen verkopen (met een korting aan China en India bijvoorbeeld). De olie en kolen die daarbij vrij komen, ze gaan daar immers niet ineens het dubbele verstoken, kan de EU dan weer opkopen.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:26:45 #78
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204361227
quote:
5s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:20 schreef Vallon het volgende:

SPOILER
Maakt het eigenlijk wat uit? Als je ziet hoe er wordt huisgehouden dan is al het denken en praten over een vorm van geciviliseerde oorlogsvoering helemaal niets waard
  donderdag 7 april 2022 @ 17:26:54 #79
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204361229
quote:
88s.gif Op woensdag 6 april 2022 20:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja hier ook
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 20:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan wordt het behoorlijk stil op de hele wereld maar goed. Laten we even normaal doen want de dood van miljarden mensen is niet echt iets om als oplossing aan te dragen.
Maar wel goed voor het klimaat en de woon crisis
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 7 april 2022 @ 17:27:34 #80
6484 ExTec
pi_204361234
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:25 schreef crystal_meth het volgende:

Een stemming die de regering verloor...
Wow. Was het waard dus.

donderdag 7 april 2022 @ 17:28:55 #81
38496 Perrin
pi_204361253
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Al besproken. De Duitse ambassadeur bij de NAVO verving haar. Ze werd teruggeroepen voor een stemming in de Bundestag over vaccinatieplicht (ze is nog steeds MP, en kan dus meestemmen). Een stemming die de regering verloor...
[..]
https://www.politico.eu/a(...)navirus-vaccination/
Duitsland staat iig wederom mooi op de kaart. Miljarden blijven overmaken naar Rusland, sancties blokkeren, zeer mondjesmaat steun aan Oekraine, afwezig bij NAVO-vergaderingen. Rusland heeft duidelijk al een aantal betrouwbare partners in Europa.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:29:29 #82
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204361260
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:48 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Uitgaven aan defensie Ierland
quote:
Percent of GDP 0.27% (FY2020)
Lekker goedkoop; goede reden om het zo te laten. :P

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Defence_Forces_(Ireland)

Gevaarlijkste wapen van Ierse luchtmacht zijn 7 Pilati. :D

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pilatus_PC-9

We kunnen er wel een wingewest van maken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 7 april 2022 @ 17:35:29 #83
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204361329
quote:
18s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
Duitsland staat iig wederom mooi op de kaart. Miljarden blijven overmaken naar Rusland, sancties blokkeren, zeer mondjesmaat steun aan Oekraine, afwezig bij NAVO-vergaderingen. Rusland heeft duidelijk al een aantal betrouwbare partners in Europa.
De laatste jaren was Duitsland het land dat de meeste financile steun aan Oekraine gaf.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:37:12 #84
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204361347
quote:
88s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
mag gewoon

maar een ziekenauto is een ziekenauto, als je het als je het ergens anders voor wil gebruiken dan moet je de rode kruizen enzo afplakken

maar een brandweerauto gebruiken om een tank te blussen of een ambulance gebruiken om de gewonde tankdrivers naar het ziekenhuis te brengen is niets mis mee volgens mij
Maar die brandweer auto gebruiken om die tank af te slepen (omdat die in de weg staat) of dat de lokale ANWB de bougies vervangt, mag dan weer niet ? Mag een generaal met de ambulance meerijden naar het front om iets te bespreken ?

Het is best een een lastige discussie, die in allerlei vormen ook op MSM gaande is omdat niet alles zo duidelijk is dat het voor de n wel zo zou zijn dat voor een ander totaal niet zo is met alles wat daar aan extremen tussenzit.
Dit deels ook gelet op de afslachtingen die plaatsvinden waarbij bv Rusland een totaal andere moraal hanteert die voor haar kennelijk acceptabel is, dan wij (ik) zou toepassen. Ook bv dat liegen en bedrog standaard is dat bij/in het Westen iets (niet veel) genuanceerde ligt als het gaat om slachtoffers.

Niet dat we dat hier, laat staan op Fok!, uit gaan komen maar ik vind het wel interessant daar gelet alle burgerslachtoffers, wat proberen over na te denken.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:38:41 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204361367
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Wordt bij 30mm ook 1 tracer (lichtspoormunitie) per 4 of 5 kogels gebruikt, of zijn het allemaal tracers zoals wikipedia suggereert ("Both AP and HE cartridges commonly possess incendiary or tracer characteristics") ?
Kan van alles zijn. Het is maar net hoe ze eea geschakeld hebben.
pi_204361391
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De laatste jaren was Duitsland het land dat de meeste financile steun aan Oekraine gaf.
En wat te denken van Frankrijk. Total blijft rustig in Rusland zitten. Maar er moet even een zondebok gezocht worden. Maar het is Rusland die hier de agressor is.
https://www.politico.eu/article/totalenergie-russia-gas-ukraine/

[ Bericht 12% gewijzigd door Cherni op 07-04-2022 17:46:47 ]
  donderdag 7 april 2022 @ 17:43:50 #87
38496 Perrin
pi_204361412
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Heb je een linkje naar de cijfers? Maar los daarvan is het water naar zee dragen als je een meervoud daarvan naar Rusland overmaakt en blijft overmaken, ondanks de bloederige oorlog die Rusland in Europa is begonnen.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:49:40 #88
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204361464
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:26 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Maakt het eigenlijk wat uit? Als je ziet hoe er wordt huisgehouden dan is al het denken en praten over een vorm van geciviliseerde oorlogsvoering helemaal niets waard
Deels zal het niet uitmaken omdat oorlog een aanslag is op de menselijkheid.
Wel zal het uitmaken omdat het te pas (en onpas) gebruikt wordt om vice-versa de beeldvorming te benvloeden dat dan moet leiden tot een (waarde)oordeel.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:51:43 #89
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204361484
fout
  donderdag 7 april 2022 @ 17:51:55 #90
38496 Perrin
pi_204361489
twitter
  donderdag 7 april 2022 @ 17:52:12 #91
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204361495
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Heb je een linkje naar de cijfers? Maar los daarvan is het water naar zee dragen als je een meervoud daarvan naar Rusland overmaakt en blijft overmaken, ondanks de bloederige oorlog die Rusland in Europa is begonnen.
https://www.auswaertiges-(...)aine-support/2510752
  donderdag 7 april 2022 @ 17:52:59 #92
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204361503
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:35 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Schijnbaar zo weinig dat Deutsche Welle het niet eens waard vond om ze in dit grafiekje erbij te zetten:

[ afbeelding ]
Aha dit verklaart ook meteen het gedrag van Hongarije :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 7 april 2022 @ 17:54:02 #93
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204361514
quote:
17s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:51 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Ironisch wel dat het een voorstel van de VS was. Het land dat zelf enkele keren uit de HRC gestapt is omdat die ongeloofwaardig zou zijn.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:54:11 #94
6484 ExTec
pi_204361516
quote:
12s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:37 schreef Vallon het volgende:

[..]
Maar die brandweer auto gebruiken om die tank af te slepen (omdat die in de weg staat)
Vuistregel is dat je als strijdende partij een brandweerauto met rust dient te laten. Dus die ook niet (laten) misbruiken om een tank te verslepen.

En stel nou dat jij toevallig in je F35 overvliegt, ziet een brandweerauto een tank verslepen, gooi jij dan je bom er op?

quote:
of dat de lokale ANWB de bougies vervangt, mag dan weer niet ?
Dan treed je op als monteur voor een strijdende partij?

quote:
Mag een generaal met de ambulance meerijden naar het front om iets te bespreken ?
Ambulance is geen taxi.
  donderdag 7 april 2022 @ 17:55:03 #95
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204361524
EU has spent 35bn
on Russian energy
since the war began and just 1bn on aid to Ukraine

Josep Borrell
High Representative of the European Union
pi_204361553
Denk eraan als je Duitsland en Oostenrijk er (weer) door haalt dat het de bedoeling is van het Kremlin om onrust binnen de EU te veroorzaken.
Vakman pur sang
pi_204361611
quote:
17s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:51 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Interessante resultaten wel.

Kazachstan dus toch aan de kant van de Russen.
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 18:04:48 #98
236264 crew  capricia
pi_204361620
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:03 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Interessante resultaten wel.

Kazachstan dus toch aan de kant van de Russen.
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204361639
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:04 schreef capricia het volgende:

[..]
[ twitter ]
Maar Saudi Arabie mag er in blijven. Kijk, leuk dit maar het is natuurlijk complete hypocritie waar ik geen goed woord voor over heb.
pi_204361718
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar Saudi Arabie mag er in blijven. Kijk, leuk dit maar het is natuurlijk complete hypocritie waar ik geen goed woord voor over heb.
Uiteraard. Als je ziet wat SA in Jemen veroorzaakt dan zouden zij net als Rusland daar niet in thuis horen. Waardeloze organisatie.
pi_204361736
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:04 schreef capricia het volgende:

[..]
[ twitter ]
Hongarije en Turkije hebben dus allebei vr gestemd. Ook vermeldenswaard.
pi_204361761
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:17 schreef HiZ het volgende:

[..]
Symbolische daden kan het Kremlin niks schelen denk ik.

Edit; Dus kan het Hongarije en Turkije dan ook niks schelen, zo ongeveer is mijn kromme redenering
  donderdag 7 april 2022 @ 18:20:59 #103
38496 Perrin
pi_204361776
quote:
Edit: ohnee ik lees het verkeerd. Het is wel meer dan dat. Maar nog steeds een fractie van wat ze naar Rusland overmaken. Sinds 2014 zoveel als ze in een halve maand naar Rusland overmaken.
  donderdag 7 april 2022 @ 18:30:57 #104
38496 Perrin
pi_204361864
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Denk eraan als je Duitsland en Oostenrijk er (weer) door haalt dat het de bedoeling is van het Kremlin om onrust binnen de EU te veroorzaken.
Legitieme kritiek is geen onrust. Effectieve sancties zijn nodig en dat gaat lastig als de geldkraan wagenwijd openblijft.
  donderdag 7 april 2022 @ 18:32:31 #105
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_204361880
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:17 schreef HiZ het volgende:

[..]
Servie ook...
pi_204361884
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  donderdag 7 april 2022 @ 18:36:29 #107
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204361923
Die hele VN mensenrechtenraad stelt geen ruk voor. Schop ze de veiligheidsraad maar uit.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 7 april 2022 @ 18:37:25 #108
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_204361933
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:36 schreef -XOR- het volgende:
Die hele VN mensenrechtenraad stelt geen ruk voor. Schop ze de veiligheidsraad maar uit.
  donderdag 7 april 2022 @ 18:47:12 #110
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204362028
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:32 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Servie ook...
Servie is kandidaat EU-lidstaat en die status levert ze een hoop op.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204362040
twitter
pi_204362072
quote:
1 miljoen dollar en dan gelijk asiel aanvragen in het Westen, dat lijkt mij toch verleidelijk voor de gemiddelde piloot ;)
pi_204362113
quote:
Een hoop uit Oost-Rusland.
  donderdag 7 april 2022 @ 18:53:13 #114
38496 Perrin
pi_204362117
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:48 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Grofweg 60% van wat begon aan de oorlog zou nog inzetbaar zijn.

twitter
pi_204362181
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
1 miljoen dollar en dan gelijk asiel aanvragen in het Westen, dat lijkt mij toch verleidelijk voor de gemiddelde piloot ;)
Moet je wel je vliegtuig of schip ongemerkt in de tuin van Zelensky landen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204362201
Ik snap nog steeds het hele nut niet van deze oorlog. Wat wil Rusland bereiken? De Oekrane zouden ze kunnen innemen maar dan heb je altijd een volk dat aanslagen pleegt en verzet. Dat is niet vol te houden of je moet ze allemaal vergassen.

Als Rusland groot had willen worden dat hadden ze hun natuurlijke rijkdommen moeten verkopen en investeren in high tech en hoogwaardige dienstverlening. Nu vertrekken de jonge hoog opgeleide Russen.
Nu is alle rijkdom verdwenen naar een klein clubje eikels.
Enige wat ze nu bereiken is dat hun afnemers (wij westen) snel op zoek gaan naar alternatieven.

En zogenaamd vervloeken ze het westen maar wel hier bootjes huisjes en meuk kopen.

Ben nog steeds ziek van bericht wat ze met kleine kinderen deden. Kutvolk 🤮
pi_204362232
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:56 schreef Aether het volgende:

[..]
Moet je wel je vliegtuig of schip ongemerkt in de tuin van Zelensky landen.
Zo moeilijk is dat nu ook weer niet als het om een vliegtuig gaat, het enige risico is dat je neergeschoten wordt door Oekraine ;)
pi_204362247
Peskov die toegeeft dat er toch wel veel slachtoffers zijn gevallen tijdens de Speciale militaire operatie:
twitter
  donderdag 7 april 2022 @ 19:01:54 #119
38496 Perrin
pi_204362267
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:57 schreef fubaaar22 het volgende:
Ik snap nog steeds het hele nut niet van deze oorlog. Wat wil Rusland bereiken? De Oekrane zouden ze kunnen innemen maar dan heb je altijd een volk dat aanslagen pleegt en verzet. Dat is niet vol te houden of je moet ze allemaal vergassen.

Als Rusland groot had willen worden dat hadden ze hun natuurlijke rijkdommen moeten verkopen en investeren in high tech en hoogwaardige dienstverlening. Nu vertrekken de jonge hoog opgeleide Russen.
Nu is alle rijkdom verdwenen naar een klein clubje eikels.
Enige wat ze nu bereiken is dat hun afnemers (wij westen) snel op zoek gaan naar alternatieven.

En zogenaamd vervloeken ze het westen maar wel hier bootjes huisjes en meuk kopen.

Ben nog steeds ziek van bericht wat ze met kleine kinderen deden. Kutvolk 🤮
Wie het weet mag het zeggen. Ik weet niet of er echt een rationeel antwoord op is.

Ik denk een combinatie van giftige propaganda die een eigen leven is gaan leiden, misvattingen en misrekeningen en een hang naar een verheerlijkte versie van een groots verleden.

Het doel is (wat ze daar iig telkens maar blijven zeggen) om Oekraine in te lijven bij Rusland en alles wat Oekrains is uit te wissen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Perrin op 07-04-2022 19:08:18 ]
pi_204362275
Hoe lang zou het nog duren voordat Peskov 'van een balkon valt' na dit TV optreden?
pi_204362276
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En het “mooie” is dat ze naar huis worden gestuurd met een paracetamol en advies thuis uit te zieken.
pi_204362315
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 18:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zo moeilijk is dat nu ook weer niet als het om een vliegtuig gaat, het enige risico is dat je neergeschoten wordt door Oekraine ;)
Zolang de Russen er maar geen Noord-Koreaanse praktijken op na gaan houden en je achtergebleven familie in een kamp gooit...
pi_204362319
quote:

[..]
Moet je alleen wel hopen dat niemand erachter komt dat je scholen en ziekenhuizen in Syri hebt gebombardeerd. :P
pi_204362335
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wie het weet mag met zeggen. Ik weet niet of er echt een rationeel antwoord op is.
Wat schieten ze ermee op? Zelfs als de navo raketten aan hun grens plaatst dan gaan die niet af.
Je kunt die raketten ook vanaf Nederland afknallen. Dom gelul. Wat schiet Rusland of Europa op met een kernoorlog of oorlog?
Niks.

Niemand zat hierop te wachten.

Het is alleen vernieling van materiaal, steden en levens. Niemand wint hierbij.
  donderdag 7 april 2022 @ 19:07:13 #125
38496 Perrin
pi_204362361
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:05 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
Wat schieten ze ermee op? Zelfs als de navo raketten aan hun grens plaatst dan gaan die niet af.
Je kunt die raketten ook vanaf Nederland afknallen. Dom gelul. Wat schiet Rusland of Europa op met een kernoorlog of oorlog?
Niks.

Niemand zat hierop te wachten.

Het is alleen vernieling van materiaal, steden en levens. Niemand wint hierbij.
Daarom waren eigenlijk alle serieuze Westerse analisten er ook heilig van overtuigd dat Poetin het niet daadwerkelijk zou doen.
pi_204362362
En die vuile rat en zijn vriendjes zitten veilig. Eens kijken hoe leuk hij oorlog nog vind als zijn dochter plus gezin een shelling om de oren krijgt en zijn dochter word verkracht inclusief kleinkinderen. Vieze vuile rat laat anderen ervoor opdraaien.
pi_204362371
quote:
9s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:02 schreef Tocadisco het volgende:
Hoe lang zou het nog duren voordat Peskov 'van een balkon valt' na dit TV optreden?
Die valt niet per ongeluk van een balkon, hij mag op theevisite bij ome vlad.
En hij staat er op dat ie zijn thee helemaal opdrinkt. Koekje krijgt hij er gratis bij.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204362374
twitter
  donderdag 7 april 2022 @ 19:10:21 #129
38496 Perrin
pi_204362393
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:08 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Alleen is de recente invasie wel van iets grotere schaal dan dat sinds 2014 op relatief kleine schaal aanrommelen terwijl Rusland ontkende er wat mee te maken te hebben.
pi_204362500
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Alleen is de recente invasie wel van iets grotere schaal dan dat sinds 2014 op relatief kleine schaal aanrommelen terwijl Rusland ontkende er wat mee te maken te hebben.
Nee, hij heeft gelijk. De inname van de Krim was gewoon een rechtstreekse schending van het Budapest verdrag wat ineens geen verdrag was toen het de VS uitkwam. Dat kan je gerust Obama kwalijk nemen.
  donderdag 7 april 2022 @ 19:28:34 #132
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204362674
quote:

[..]
En hopen dat de GRU niet achter je aan komt.
pi_204362748
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
En hopen dat de GRU niet achter je aan komt.
Tja, ieder voordeel heeft zijn nadeel ;)
pi_204362880
Fakecam

[ Bericht 98% gewijzigd door halfway op 07-04-2022 20:12:53 (Fake) ]
  donderdag 7 april 2022 @ 19:37:07 #135
471046 YoungDriller
pi_204362902
quote:

[..]
De gemiddelde Piloot kan zich op Cyprus makkelijk een Europees paspoort veroorloven. ;)
  donderdag 7 april 2022 @ 19:40:27 #136
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204362967
twitter
  donderdag 7 april 2022 @ 19:45:35 #137
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204363093
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:36 schreef halfway het volgende:
Volgens de media ligt heel Mariopol in puin.

Ik zie niks bijzonders

Op een cam die je een handjevol straten laat zien.
pi_204363203
@halfway Je cam is fake. In Mariupol is het om 7 uur lokale tijd donker, het is nu 20:50 daar en volgens jouw cam is het nog steeds daglicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2022 19:55:58 ]
pi_204363239
quote:

Ik zie niks bijzonders

Het is daar nu bijna 21.00 en volgens deze beelden nog hartstikke licht....niet echt geloofwaardig.
pi_204363286
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:00 schreef xpompompomx het volgende:
Peskov die toegeeft dat er toch wel veel slachtoffers zijn gevallen tijdens de Speciale militaire operatie:
[ twitter ]
Terugtrekking troepen 'an act of goodwill during the negotiations' :r

Vreselijk leugenachtig stuk tuig ook allemaal.
pi_204363326
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Daarom waren eigenlijk alle serieuze Westerse analisten er ook heilig van overtuigd dat Poetin het niet daadwerkelijk zou doen.
Rusland schiet ermee op wat Oekrane in 2010 in kaart bracht en zowel aandacht van de Amerika/EU en Rusland trok.

Die eindeloze miljarden aan gas daar.. daar in de Donbas regio.
Zo’n slordige 4 biljard (ja biljard) aan gas, precies waar de Russen op af stomen in de Donbas regio en ze met alle man en macht proberen in te nemen.

Het is nu nog in oekrainse handen maar twijfel of ze dat kunnen behouden.

Voor de vergelijking, afgelopen 30 jaar heeft Oekrane, als doorsluis land, zo’n 3 biljard gas vervoerd aan alle Europese landen.

Met die gasbel daar, zou de EU zwaar onafhankelijk(er) zijn van Rusland, Oekrane zelf ook en die hele Nordstream2 is dan ook nutteloos.

Edit : blijkbaar is het biljoen, niet biljard.
My bad.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 07-04-2022 20:17:52 ]
pi_204363459
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:52 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Het is daar nu bijna 21.00 en volgens deze beelden nog hartstikke licht....niet echt geloofwaardig.
't Is ook een loop. Om de zoveel seconden verschiet het wolkendek op een rare manier.
pi_204363511
quote:

Ik zie niks bijzonders

Ik zie wel wat bijzonders: sneeuw. Het is daar nu namelijk een graad of 8, beste Vlad. _O-

https://weather.com/weather/today/l/47.10,37.54?par=google
  donderdag 7 april 2022 @ 20:07:23 #144
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_204363562
Dat 'webcambeeld' is ook overduidelijk nep met die goedkope misteffecten erbij :R
pi_204363565
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Rusland schiet ermee op wat Oekrane in 2010 in kaart bracht en zowel aandacht van de Amerika/EU en Rusland trok.

Die eindeloze miljarden aan gas daar.. daar in de Donbas regio.
Zo’n slordige 4 biljard (ja biljard) aan gas, precies waar de Russen op af stomen in de Donbas regio en ze met alle man en macht proberen in te nemen.

Het is nu nog in oekrainse handen maar twijfel of ze dat kunnen behouden.

Voor de vergelijking, afgelopen 30 jaar heeft Oekrane, als doorsluis land, zo’n 3 biljard gas vervoerd aan alle Europese landen.

Met die gasbel daar, zou de EU zwaar onafhankelijk(er) zijn van Rusland, Oekrane zelf ook en die hele Nordstream2 is dan ook nutteloos.
Het is geen biljard.
pi_204363603
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
@:halfway Je cam is fake. In Mariupol is het om 7 uur lokale tijd donker, het is nu 20:50 daar en volgens jouw cam is het nog steeds daglicht.
Oke ik ga kijken of ik dat kan melden.
Bericht mag weg.
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 20:10:00 #147
236264 crew  capricia
pi_204363618
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik zie wel wat bijzonders: sneeuw. Het is daar nu namelijk een graad of 8, beste Vlad. _O-

^O^
Plus 13 vandaag. :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204363679
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zou hij nu meer argwanend staan tegenover sociale media en minder tegenover "de media"?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  donderdag 7 april 2022 @ 20:13:24 #149
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204363702
quote:
Fakecam
Godverdomme wat dom zeg :')
pi_204363729
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 20:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Zou hij nu meer argwanend staan tegenover sociale media en minder tegenover "de media"?
Ik weet niet meer wat ik allemaal moet geloven, Twitter ligt iig al in de prullenbak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')