abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2022 @ 14:41:14 #1
489794 Poem_
Brightness of Loss
  donderdag 7 april 2022 @ 14:45:34 #2
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204359494
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Fijn dat je het met me eens bent.

Want de duitsers geven er inderdaad dus maar de voorkeur aan om lekker hun ding te doen, en zich maar niet al te veel gelegen te laten aan uitgemoorde dorpen.
Het is niet alsof haar afwezigheid het resultaat van die meeting zal benvloeden, ze wordt vervangen door de Duitse ambassadeur bij de NAVO.
are we infinite or am I alone
  donderdag 7 april 2022 @ 14:45:53 #3
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204359497
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:40 schreef Poem_ het volgende:

Je zou een punt hebben als Duitsland in het algemeen nogal terughoudend is met optreden en zich vrij ongeroerd toont.
Hoe omschrijf je via een video vergadering Zelensky maar laten wachten omdat we in de bundestag eerste even een rondje jarigen feliciteren moeten doen?

Hoe omschrijf je als president van duitsland doodleuk de ambasadeur van Oekrane uitnodigen voor een russische cultureel evenement, waar de ambasadeur terecht redelijk van over de zeik ging?

Afijn, ik ga er stiekem vanuit dat jij ook wel weet dit ik niet de enige ben die zich mateloos stoort aan hun vrij en blije toondoofheid.
  donderdag 7 april 2022 @ 14:48:47 #4
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204359525
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hoe omschrijf je via een video vergadering Zelensky maar laten wachten omdat we in de bundestag eerste even een rondje jarigen feliciteren moeten doen?

Hoe omschrijf je als president van duitsland doodleuk de ambasadeur van Oekrane uitnodigen voor een russische cultureel evenement, waar de ambasadeur terecht redelijk van over de zeik ging?

Afijn, ik ga er stiekem vanuit dat jij ook wel weet dit ik niet de enige ben die zich mateloos stoort aan hun vrij en blije toondoofheid.
Mja, jij beleeft zaken wat anders dan ik, kennelijk. Als jij afwezig bent op een belangrijke vergadering wil dat ook niet zeggen dat de inhoud daarvan niet meer bij je terecht komt, je inbreng ook niet besproken kan worden en als er belangrijke beslissingen genomen worden je daar alsnog in mee kunt gaan. Zoals ook hier.

De hele houding van Duitsland ophangen aan het niet aanwezig zijn bij een vergadering en nog een ander ongelukkig voorval is wel iets te gortig.
  donderdag 7 april 2022 @ 14:49:30 #5
6484 ExTec
pi_204359533
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:45 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Het is niet alsof haar afwezigheid het resultaat van die meeting zal benvloeden, ze wordt vervangen door de Duitse ambassadeur bij de NAVO.
Klopt, we hebben het helemaal over optics.

En de keuze van welk beeld duitsland wil projecteren, mbt hoe serieus ze het nemen, ligt helemaal bij hun.

Maar neem mij, en anderen, niet kwalijk dat we dit beeld interpreteren als: het boeit ze allemaal niet zo.
pi_204359613
quote:

[..]
Ik heb even gegoogled of ik daar iets over kon vinden, maar ben niks tegen gekomen. Heb je wellicht een linkje?

quote:
Dat blijkt net iets anders te zijn gelopen dan hoe je het hier schrijft; in Schloss Bellevue schijnt een concert voor de vrede :') georganiseerd te zijn geweest waarbij o.a. Poolse, Russische en Oekranse musici opgetreden hebben. De Oekranse ambassadeur heeft zijn neus blijkbaar vol van alles wat Russisch is, dus die had niet zo'n zin in een concert waarbij o.a. een Russische pianist (overigens een Poetin tegenstander die al jaren niet meer in Rusland woont) zou spelen. Daarom heeft 'ie de uitnodiging afgeslagen.

quote:
De huidige Duitse regering heeft de erfenis van 16 jaar Merkel in de schoot geworpen gekregen en mag de rotzooi die mevrouw veroorzaakt heeft nu opruimen, ga d'r maar aan staan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204359671
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:58 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik heb even gegoogled of ik daar iets over kon vinden, maar ben niks tegen gekomen. Heb je wellicht een linkje?
[..]
Dat blijkt net iets anders te zijn gelopen dan hoe je het hier schrijft; in Schloss Bellevue schijnt een concert voor de vrede :') georganiseerd te zijn geweest waarbij o.a. Poolse, Russische en Oekranse musici opgetreden hebben. De Oekranse ambassadeur heeft zijn neus blijkbaar vol van alles wat Russisch is, dus die had niet zo'n zin in een concert waarbij o.a. een Russische pianist (overigens een Poetin tegenstander die al jaren niet meer in Rusland woont) zou spelen. Daarom heeft 'ie de uitnodiging afgeslagen.
[..]
De huidige Duitse regering heeft de erfenis van 16 jaar Merkel in de schoot geworpen gekregen en mag de rotzooi die mevrouw veroorzaakt heeft nu opruimen, ga d'r maar aan staan.
Er ligt ook nog en klein gaspijpje te wachten op opening.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 7 april 2022 @ 15:05:59 #8
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204359674
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Klopt, we hebben het helemaal over optics.

En de keuze van welk beeld duitsland wil projecteren, mbt hoe serieus ze het nemen, ligt helemaal bij hun.

Maar neem mij, en anderen, niet kwalijk dat we dit beeld interpreteren als: het boeit ze allemaal niet zo.
De stemming in het Duitse parlement ging over vaccinatieplicht, Duitsland heeft momenteel 277 covid doden per dag.
pi_204359688
quote:

[..]

:')
pi_204359696
FINLAND IS PREPARING TO APPLY FOR NATO

https://www.iltalehti.fi/(...)a6-8f9d-6ceadb8ce405

[ Bericht 5% gewijzigd door ikheetmartijn op 07-04-2022 15:12:05 (joins = preparing to join) ]
pi_204359738
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:08 schreef ikheetmartijn het volgende:

Google translate:

Finland is preparing to apply for NATO membership with an additional registration issued by TP-Utva
The additional entry is brief and only states that the state leadership has decided to apply for NATO membership.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:16:54 #12
6484 ExTec
pi_204359755
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
Maar dat is inhoudelijk, daar heb ik nog wel begrip voor.

Voor een spectaculaire aaneenschakeling van blunders die laten zien hoe toondoof je bent, niet. Ook al hebben we het idd louter over optics.
pi_204359765
quote:

Sluit Zweden aan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 7 april 2022 @ 15:20:19 #14
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204359789
quote:

Tot de Russische inval in Oekraine was er nooit een Finse meerderheid voor NAVO lidmaatschap. Vraag me af hoe duurzaam de huidige steun ervoor is.
pi_204359802
Tsja het is nu wel het beste moment om lid te worden van de NAVO voor Finland. Rusland heeft immers zijn handen vol aan Oekrane.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:22:42 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204359814
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Sluit Zweden aan?
Denk ut nie.
Want Zweden.
Die hebben altijd goed geboerd met hun neutraliteit. Zwitserland idem. Finland is "gedwongen" neutraal.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204359820
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Titel van dat Bloomberg artikel:
[..]
Artikel is van gisteren.

Dat volk moet zich echt, diep, diep schamen.
Dat hij dat gisteren zei, wilt niet zeggen dat hij dat volgende week nog zegt.

Maar dat Duitsland niet op komt dagen om over het gebeuren in Bucha te debatteren is ook triest, en dat ze de optie tot openhouden kernenergie niet eens willen overwegen (totnutoe) is gewoon te rigide. En ik ben geen fan van kernenergie.
pi_204359829
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Tot de Russische inval in Oekraine was er nooit een Finse meerderheid voor NAVO lidmaatschap. Vraag me af hoe duurzaam de huidige steun ervoor is.
Volgens mij best breed gedragen door de Finse bevolking. Begrijpelijk ook wel..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 7 april 2022 @ 15:23:55 #19
6484 ExTec
pi_204359832
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Anderzijds heb je geen reden om je lidmaatschap op te zeggen als je er eenmaal in zit. Alleen frankrijk heeft dat een keer gedaan, voor politiek theatrale redenen.
pi_204359834
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:05 schreef halfway het volgende:

[..]
Er ligt ook nog en klein gaspijpje te wachten op opening.
Die zie ik nooit meer in gebruik genomen worden eerlijk gezegd, totale kapitaalvernietiging... Ondanks dat Merkel indertijd zelfs uit eigen partij kritiek kreeg op de afhankelijkheid van Rusland die deze gaspijp zou gaan veroorzaken heeft mevrouw toch haar zin doorgedramd om de "Energiewende" maar voor elkaar te krijgen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:27:08 #21
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204359863
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:21 schreef Alpha0 het volgende:
Tsja het is nu wel het beste moment om lid te worden van de NAVO voor Finland. Rusland heeft immers zijn handen vol aan Oekrane.
Mwa, het is eerder het beste moment omdat Finland nu geen economische sancties van Rusland te vrezen heeft: de EU sancties hebben dat effect reeds.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:28:28 #22
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204359879
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik had het over de steun bij de bevolking (wat trouwens een voorwaarde is voor NAVO lidmaatschap).
  donderdag 7 april 2022 @ 15:29:40 #23
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204359890
edit: spuit 11, al gepost
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 7 april 2022 @ 15:30:47 #24
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204359906
twitter
  donderdag 7 april 2022 @ 15:31:53 #25
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204359924
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
:')

Ja, putin's soldaten die dat eten dan zouden kunnen krijgen gaan reuze onder de indruk zijn van het feit dat het eten van "de vijand" komt.
Zal op zijn minst wat doen met het eigen agressiedenken wanneer je eet en drinkt dat de vijand je desondanks je "aanval" je eten toestopt.
Ik vermoed echter dat de (leger)leiding haar mensen nog liever laat verhongeren dan toegeven dat de vijand ze zo in leven houdt. De kaart die Putin als volleerd dictator immers ook trekt door het Westen af te schilderen als "onvriendelijk".
Ik krijg wel een natte droom als ik mij voorstel dat ze spullen* krijgen toegespeeld met een label "with compliments of Ukraine"
* Spullen in deze vorm kunnen naast humanitaire zaken voor behoeftigen, voor de geweldenaars ook vuurwerk zijn in de vorm van mooie kogels, prachtige bommen en toegespitste raketjes.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204359934
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De stemming in het Duitse parlement ging over vaccinatieplicht, Duitsland heeft momenteel 277 covid doden per dag.
Precies. Deze stemming uitstellen zou een minachting voor de Duitse bevolking zijn. De vaccinatieplicht is een enorm thema bij onze oosterburen.

De impact van het niet aanwezig zijn bij de EU stemming is daarentegen relatief gering.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:42:25 #27
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204360052
twitter

Een BTR 4 heeft een 30 mm kannon en granaatwerper. Geen idee of dat volstaat tegen een tank.
pi_204360071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Mwa, het is eerder het beste moment omdat Finland nu geen economische sancties van Rusland te vrezen heeft: de EU sancties hebben dat effect reeds.
Finland is erg afhankelijk van russisch aardgas, volgens mij voor meer dan 90%. S' winters zonder gas zitten in de finse steden kan tot grote economische problemen leiden. Op het platteland kan men desnoods hout stoken waar Finland veel van heeft maar in de stad zie ik dat niet als alternatief.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_204360083
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:42 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Een BTR 4 heeft een 30 mm kannon en granaatwerper. Geen idee of dat volstaat tegen een tank.
Raar die muziek eronder, alsof het een computerspelletje is.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_204360110
Russiche ehbo-set:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 7 april 2022 @ 15:48:22 #31
6484 ExTec
pi_204360112
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:46 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]
Raar die muziek eronder, alsof het een computerspelletje is.
Volgens mij hebben we een "kritische denker" in ons midden die "het complot" doorziet.... 8-)
  donderdag 7 april 2022 @ 15:48:38 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204360117
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:42 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Kan prima, optiek naar de kloten en/of een mobility kill. Tanks hoeven niet vernietigd te worden om niet meer inzetbaar te zijn.
pi_204360119
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ik had het over de steun bij de bevolking (wat trouwens een voorwaarde is voor NAVO lidmaatschap).
"In the wake of Russia’s unprovoked attack on Ukraine, Finnish support for NATO membership surged to a record high on Monday, according to a survey commissioned by Yle, Finland’s public broadcaster.

62% of respondents are in favour of joining the military alliance while just 16% are opposed; 21% do not know. Just two weeks ago, only 52% of respondents favoured joining the alliance."
pi_204360148
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Kan prima, optiek naar de kloten en/of een mobility kill. Tanks hoeven niet vernietigd te worden om niet meer inzetbaar te zijn.
Zijn rupsbanden eingelijk (erg) kwetsbaar? De hele ophanging + rupsbanden zelf bestaan uit een boel onderdoelen, dus zou er mogelijk nogal veel aan kapot kunnen gaan.
pi_204360181
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:48 schreef xpompompomx het volgende:
Russiche ehbo-set:
[ twitter ]
Gemaakt in 1992 _O-
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:56:09 #36
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204360205
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:48 schreef Simmertje het volgende:

[..]
"In the wake of Russia’s unprovoked attack on Ukraine, Finnish support for NATO membership surged to a record high on Monday, according to a survey commissioned by Yle, Finland’s public broadcaster.

62% of respondents are in favour of joining the military alliance while just 16% are opposed; 21% do not know. Just two weeks ago, only 52% of respondents favoured joining the alliance."
Maar voordien was er nooit een meerderheid:

https://thebarentsobserve(...)back-nato-membership
pi_204360243
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Klopt, Finland is geschrokken, denk ik.
  donderdag 7 april 2022 @ 16:00:08 #38
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_204360258
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
En het is het beste moment omdat Putin nu voor het eerst echt Njet! te horen krijgt (in dit geval door Ukrainse soldaten en burgers) en je maximaal van het momentum gebruik moet maken om vanalles waar Putin tegen is door te voeren.

Als ie elke 5 minuten met kernwapens moet dreigen, maakt ie zichzelf steeds ongeloofwaardiger.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:21 schreef Alpha0 het volgende:
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_204360262
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:44 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Finland is erg afhankelijk van russisch aardgas, volgens mij voor meer dan 90%. S' winters zonder gas zitten in de finse steden kan tot grote economische problemen leiden. Op het platteland kan men desnoods hout stoken waar Finland veel van heeft maar in de stad zie ik dat niet als alternatief.
Maar Finland gebruikt heel weinig aardgas dus dat ligt toch wat anders
pi_204360278
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Een lange periode leek Rusland ook wel soort van te vertrouwen, in ieder geval richting Europa. Bepaalde gebeurtenissen kunnen zaken doen veranderen he.
pi_204360306
Ook Estland stopt met Russisch gas
Estland stopt voor het eind van dit jaar met het importeren van Russisch gas. Dat meldt de Estse premier Kaja Kallas. In plaats van Russisch gas schakelt het land over op vloeibaar gemaakt aardgas (lng). Het land gaat daarvoor samenwerken met Finland.

In de herfst nemen Estland en Finland samen een drijvende gasterminal in gebruik.

"We moeten zo snel mogelijk stoppen met het kopen van gas bij het regime van Poetin, dat het geld gebruikt in de oorlog tegen Oekrane", zei de premier.

Estland is niet het eerste land dat van het Russisch gas afgaat. Afgelopen weekend maakte Litouwen al bekend niet langer Russisch gas af te willen nemen.

Bron: nos.nl
  donderdag 7 april 2022 @ 16:12:49 #43
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204360394
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Klopt, Finland is geschrokken, denk ik.
Maar is het ook de beste keuze voor Finland? Rusland blijkt in een conventionele oorlog niet al te best te presteren, dus zo groot lijkt het gevaar voor Finland niet te zijn. En in het ultieme oorlogsscenario, nucleaire oorlog tussen NAVO en Rusland, verhoogt NAVO lidmaatschap misschien de kans dat Finland genuked wordt (al is het best mogelijk dat ze sowieso een doelwit waren).
pi_204360438
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Maar is het ook de beste keuze voor Finland? Rusland blijkt in een conventionele oorlog niet al te best te presteren, dus zo groot lijkt het gevaar voor Finland niet te zijn. En in het ultieme oorlogsscenario, nucleaire oorlog tussen NAVO en Rusland, verhoogt NAVO lidmaatschap misschien de kans dat Finland genuked wordt (al is het best mogelijk dat ze sowieso een doelwit waren).
Dat de Russen een conventionele oorlog niet kunnen winnen betekent nog niet dat ze niet enorm veel schade kunnen veroorzaken als ze een poging doen.
pi_204360452
quote:

[..]
Wat valt er te nuken in Finland? Bos?
pi_204360474
quote:

[..]
Kijk even naar de schade die een slecht Russisch leger doet aan Oekraine? En als je dat kan voorkomen met een NAVO lidmaatschap dan lijkt mij de keuze snel gemaakt.
pi_204360480
quote:

[..]
Bij een nucleaire oorlog is heel Europa FUBAR.
pi_204360496
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat valt er te nuken in Finland? Bos?
Hellsinkingin
  donderdag 7 april 2022 @ 16:25:44 #49
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204360551
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Support for NATO membership has now risen to 61%, a poll commissioned by newspaper Helsingin Sanomat published on Thursday (31 March) shows. Only 16% currently oppose membership.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 7 april 2022 @ 16:28:06 #50
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204360583
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Support for NATO membership has now risen to 61%, a poll commissioned by newspaper Helsingin Sanomat published on Thursday (31 March) shows. Only 16% currently oppose membership.
Een Poll door een krant is niet bepaald betrouwbaar. Laat ze een referendum houden. Dat is een veel betrouwbaardere maatstaaf en laat tevens direct zien welke deel van de bevolking wel of geen lidmaatschap zal jeuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')