abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190702654
Rusland heeft bekend gemaakt een hypersonisch wapen in gebruik te hebben genomen, dat 27 keer sneller kan vliegen dan het geluid en een intercontinentaal bereik heeft. Daarnaast heeft het een 'glijsysteem' dat het mogelijk maakt om onverwachte en scherpe bewegingen kan maken.

De Avantgard wordt gelanceerd bovenop een ballistische intercontinentale raket. Het kan kernwapens dragen tot 2 megaton.

Volgens Poetin kan hiermee zo goed als alle delen van de wereld bereikt worden en ook het Amerikaanse raketschild worden ontweken. Poetin vergelijkt de succesvolle ontwikkeling van deze Avangard-raket met de lancering van de eerste satelliet door de Sovjet-Unie in de jaren vijftig. Het geeft Rusland een enorme voorsprong in de wapenwedloop.

Ook China heeft een hypersonische raket getest die tot 5 keer sneller kan vliegen dan het geluid en ook de VS is druk bezig met het ontwikkeling van een dergelijke raket.

Volgens de Russische president Vladimir Poetin is de hypersonische Avangard-raket een technologische doorbraak die is te vergelijken met de lancering van de eerste satelliet door de Sovjet-Unie in 1957 en plaatst de raket Rusland op eenzame hoogte in de mondiale wapenwedloop.

Er zijn genoeg bronnen te vinden, maar lees bijvoorbeeld meer op

https://www.ad.nl/buitenl(...)ps://www.google.com/

Een zeer belangrijke ontwikkeling in de wapenwedloop en dit geeft Rusland inderdaad een voorsprong.

Persoonlijk heb ik een enorme hekel aan de wapenwedloop tussen landen die burgers veel geld kost en vaak voor veel angst zorgt. Ik hoop dat de mensheid daarin nog eens ten positieve zal veranderen.

Ook hoop ik dat deze ontwikkeling ook nuttige toepassingen zal geven buiten het militaire gebruik.

[ Bericht 0% gewijzigd door rutger05 op 28-12-2019 11:56:02 ]
pi_190702753
Go Russia, go kick some American ass.
pi_190703346
De VS hebben dit soort wapens al veel langer. Je kunt niet militair met de VS concurreren, gezien hun gigantische defensie uitgave.

Maar wel wederom een mooi stukje Russische propaganda, want dat kunnen de Russen wel.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_190703677
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 12:28 schreef NgInE het volgende:
De VS hebben dit soort wapens al veel langer. Je kunt niet militair met de VS concurreren, gezien hun gigantische defensie uitgave.

Maar wel wederom een mooi stukje Russische propaganda, want dat kunnen de Russen wel.
Uh nee, Amerika is er pas net mee begonnen. :')
Ze hebben wel simpelere conventionele hypersonische raketten, maar dat kun je niet hiermee vergelijken.

Sowwy fanboii.
  zaterdag 28 december 2019 @ 12:44:47 #5
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_190703730
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 12:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Uh nee, Amerika is er pas net mee begonnen. :')
Ze hebben wel simpelere conventionele hypersonische raketten, maar dat kun je niet hiermee vergelijken.

Sowwy fanboii.
De USA is hier al sinds 2000 mee bezig
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  zaterdag 28 december 2019 @ 12:45:06 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190703737
Putin _O_ _O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_190703808
Alsof de Russen de VS niet zouden kunnen vernietigen zonder met nucleaire wapens en vice versa.
Een conventionele strijd wint de VS, een economische ook.

Russische bevolking krimpt in razendsnel tempo
Het inwonertal van Rusland daalt de komende vijftien jaar, mogelijk zelfs met 12 miljoen mensen. Dat schrijft de Moscow Times op basis van het jaarrapport van het Russische bureau voor de statistiek.

https://www.ad.nl/buitenl(...)snel-tempo~a11bcf9b/
pi_190703813
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2019 12:44 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

De USA is hier al sinds 2000 mee bezig
Conventionele raketten ja.

Die van Rusland zijn nog een stap beter en geavanceerder.
  zaterdag 28 december 2019 @ 12:52:07 #9
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_190703842
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_190704713
quote:
Put your hands in the air *O*
pi_190704912
Ook prachtig hoe het lieve Nederland ook meehelpt om Rusland een modern arsenaal te geven: https://en.wikipedia.org/wiki/BrahMos
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 28 december 2019 @ 14:55:58 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_190706945
Eigenlijk maakt het allemaal niet uit, als ze dit niet hadden dan konden ze wel het raketschild overwelmen met honderden dummy raketten (waar geen kernwapen in zit).
En verder hebben ze duikboten die voor de kust van Amerika kunnen opduiken en kernwapens lanceren.
Beide landen kunnen al genoeg wapens om elkaar 100x de vernieling in helpen
pi_190716733
Als je t onderzoek van de Princeton universiteit mag geloven zijn we zwaar fucked

:{ -O-
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_190716832
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 11:55 schreef Orion_in_space het volgende:
Go Russia, go kick some American ass.
Als je er eenmaal midden in zit wordt je eigen ass ook gekickt
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_190716925
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 11:50 schreef rutger05 het volgende:
Persoonlijk heb ik een enorme hekel aan de wapenwedloop tussen landen die burgers veel geld kost en vaak voor veel angst zorgt. Ik hoop dat de mensheid daarin nog eens ten positieve zal veranderen.
Persoonlijk heb ik een enorme hekel aan het feit dat er 1 land oppermachtig is en zijn wil oplegt aan andere landen. Ik hoop dat er een militair evenwicht is tussen landen zodat er een tegengeluid is aan 1 mening. Daarom vind ik dit prima en is het alleen maar een verbetering dat Rusland nu iets heeft wat de VS niet heeft.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190717165
Mensen geloven ook alles he, wat de Russen bedenken? Neen, ze hebben geen geen doping gebruikt en JA ze hebben wel supersonische wapens dat geen ander land heeft...

Als de Russen zoiets hadden zouden ze het niet zeggen, en als de Russen het niet hebben dan zeggen ze het juist wel. Dat heet strategie.
pi_190718020
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 20:17 schreef TLC het volgende:

[..]

Als je er eenmaal midden in zit wordt je eigen ass ook gekickt
Hoeft niet, de Yankees hebben hun ass kicked in Syrië want ze wilden Assad perse weg hebben, MAAR hij zit er nog dankzij de Russen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')