Ja, dat kunstje kennen we.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik geloof de Russische propaganda net zo min als de Oekraïense.
Daarom zeg ik dat ik hoop dat de waarheid ooit boven water komt
Ik laat alleen maar zien wat de tegenpartij zegt.
superfijn dat hij mocht blijvenquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:06 schreef Divje het volgende:
[..]
Wat moeten we met jouw Russische held doen trouwens?
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Helemaal mooi:
[..]
Nee natuurlijk wil niemand dat. Naja, Zhirinivoski misschien, maar die heeft nu niets meer te zeggenquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niemand wil toch ooit een nuke koppen? Sowieso een raar argument en als Rusland geen nukes had zou de oorlog in Oekraine al voorbij zijn want dan had de NAVO allang ingegrepen.
Maar goed, een combinatie van angst en egoisme is blijkbaar voldoende voor sommigen om op hun rug te gaan liggen.
Zeker waar.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Voorlopig heeft de EU het gas uit Rusland hard nodig. Terwijl de EU al lang gewaarschuwd is dat af te bouwen.
Op zich is een totale kernoorlog een kwestie van minuten. Maar daarom zijn er dus ook atoomonderzeeërs met kernraketten. Zodat je achteraf alsnog je vijand kan vernietigen. Kernwapens zijn meer een politiek wapen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klopt, maar tegen de tijd dat ze zijn afgevuurd is er vermoedelijk 25 seconden later al elders ook op een knop gedrukt.
Ik vind dat best moeilijk om (N=1) te beoordelen, laat staan in te schatten. Ik laat mij dan niet leiden door MSM.quote:Op vrijdag 8 april 2022 01:52 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ja dat is waar, paspoort word ingenomen en je kunt nergens meer heen.
Netjes meewerken want anders...
Maar ook onder elkaar is er merkbaar support voor die oorlog en kunnen de gemoederen natuurlijk hoog oplopen wanneer men het oneens is met elkaar.
Had eigenlijk de posts moeten plaatsen waarin Starhopper beweert dat de NATO provoceert en het compleet logisch vindt dat Putin de Krim annexeerde en dergelijke..quote:
Net genoeg tijd om hier nog een afscheidspost neer te zetten of om NUK of BYE te openen als subforumquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ga daar maar van uit, ja. En dan hoeft men zich helemaal nergens zorgen meer over te maken.
Limburg.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wanneer zou jij eigenlijk wel een nuke koppen?
Als Litouwen wordt aangevallen?
Of Polen?
of de VS?
Of Friesland?
Je doet net alsof dit een burenruzie bij meester Frank Visser is in plaats van een onvervalste veroveringstocht van de Russen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja, dat gaat hem niet worden, natuurlijkquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Net genoeg tijd om hier nog een afscheidspost neer te zetten of om NUK te openen als subforum
Mits @:Yvonne tijd heeft natuurlijk
kwestie van geduldquote:
Ja, die mobiele crematoria dat weet ik ook wel, daar hadden ze het in het begin ff over en dat is allemaal een stille dood gestorvenquote:
Die westerse journalisten zijn afhankelijk van de medewerking en info van Oekraïne.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom? Waarom claim je dat alles propaganda is terwijl het nieuws en de foto's door Westerse journalisten opgetekend word.
Dus eigenlijk moet @yvonne 24/7 paraat staan in het geval dat.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Net genoeg tijd om hier nog een afscheidspost neer te zetten of om NUK of BYE te openen als subforum
limburg gaat gewoon mee met Kleine Brogelquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, persoonlijk denk ik dan als Limburg aangevallen word is dat eigenlijk dikke prima.
Ik heb toch meer het idee dat jij alleen ziet wat je wil zien, maar goed, je doet maar.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die westerse journalisten zijn afhankelijk van de medewerking en info van Oekraïne.
Ik heb naar die foto's gekeken maar ik zie daar geen bewijs in.
Op het journaal hoor ik ook steeds allerlei verhalen en dan zeggen als afsluiter: dit zijn gegevens van de Oekraïense overheid.
Ja sorry maar daar kan ik net zo weinig mee als gegevens van de Russische overheid.
Ook Rusland heeft de afzet nodig.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Voorlopig heeft de EU het gas uit Rusland hard nodig. Terwijl de EU al lang gewaarschuwd is dat af te bouwen.
Het probleem is dat de Russische strategie ook tactisch gebruik kent. Wat een groter risico oplevert bij de belabberde staat van hun conventionele krijgsmacht.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich is een totale kernoorlog een kwestie van minuten. Maar daarom zijn er dus ook atoomonderzeeërs met kernraketten. Zodat je achteraf alsnog je vijand kan vernietigen. Kernwapens zijn meer een politiek wapen.
Op zich hebben de Russen kernwapens waarmee Nederland in een klap van de kaart te vegen is. De kernwapens die destijds in Japan gebruikt zijn zijn peanuts vergeleken met wat de supermachten in hun arsenaal hebben.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, persoonlijk denk ik dan als Limburg aangevallen word is dat eigenlijk dikke prima.
Als het dan toch moet gebeuren, zit je het liefst zo dichtbij mogelijk.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich hebben de Russen kernwapens waarmee Nederland in een klap van de kaart te vegen is. De kernwapens die destijds in Japan gebruikt zijn zijn peanuts vergeleken met wat de supermachten in hun arsenaal hebben.
Dat kan ik ook, maar telkens als ik een sub open verneuk ik de boel. Met een beetje mazzel verstoor ik zelfs de geleidemodules van die nukesquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Net genoeg tijd om hier nog een afscheidspost neer te zetten of om NUK of BYE te openen als subforum
Dat valt trouwens wel mee schijnbaar. Na een initiele wedloop wie de sterkste kon maken zijn landen zich gaan richten op juist kleinere (tactische) nukes.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich hebben de Russen kernwapens waarmee Nederland in een klap van de kaart te vegen is. De kernwapens die destijds in Japan gebruikt zijn zijn peanuts vergeleken met wat de supermachten in hun arsenaal hebben.
Klopt. Maar dat neemt niet weg dat de inzet van tactische kernwapens makkelijk kan escaleren naar de inzet van strategische kernwapens en vervolgens dus naar een totale kernoorlog. Plus dat de inzet van tactische kernwapens op een slachtveld ook je eigen troepen gaat raken.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het probleem is dat de Russische strategie ook tactisch gebruik kent. Wat een groter risico oplevert bij de belabberde staat van hun conventionele krijgsmacht.
je bent al begonnen zie ikquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat kan ik ook, maar telkens als ik een sub open vernuke ik de boel. Met een beetje mazzel verstoor ik zelfs de geleidemodules van die nukes
Met je eens.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Als het dan toch moet gebeuren, zit je het liefst zo dichtbij mogelijk.
Propaganda komt van beide kanten en er is niets inherents mis aan propaganda. Rusland (en andere "fake news"-roepers, maar dat is een ander chapiter) weet echter al jaren het bloed onder mijn nagels vandaan te halen door de zaken simpelweg om te draaien of door met de meest belachelijke complottheorie op de proppen te komen. Dat was met de inval op de Krim zo, dat was met het neerschieten van de MH17 zo, en dat is nu met de oorlogsmisdaden zo. Ongetwijfeld zullen er meer lachwekkende verklaringen uit de hoge hoed komen naarmate de russen meer burgerslachtoffers maken of er meer excuses nodig zijn om deze inval goed te praten. Dan blijkt dat Oekraïne zichzelf is binnengevallen om Rusland in een kwaad daglicht te zetten, of dat Hitler en Napoleon eigenlijk van Oekraïnse origine waren. En mocht er onverhoopt toch een coup plaatsvinden in het Kremlin, zal de hoogte russische generaal ongetwijfeld verkondigen dat Poetin een Oekraïense spion was.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Handig als je weglaat dat er legio niet-Oekraïnse bronnen zijn die het misdadige karakter van de Russische overval bevestigen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die westerse journalisten zijn afhankelijk van de medewerking en info van Oekraïne.
Op het journaal hoor ik ook steeds allerlei verhalen en dan zeggen als afsluiter: dit zijn gegevens van de Oekraïense overheid.
Ja sorry maar daar kan ik net zo weinig mee als gegevens van de Russische overheid.
Wel met livestream natuurlijkquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Als het dan toch moet gebeuren, zit je het liefst zo dichtbij mogelijk.
Omdat Rusland het gas zou kunnen afsluiten. Tijdens die jarenlange discussie ging het nooit over het geld dat Rusland aan dat gas verdient. Logisch, want ze verdienen 5x meer aan de olie die we kopen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er waren beelden van Oekraïners in Bucha, die met en voertuig om de lijken heen moesten rijden.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hmmm.. een full scale centrale met zeg 3000-4000MW kan er met huidige procedure in 10-12jaar staan, wil men er haast - nu akkoord & starten - achter zetten wordt dat met gemak de helft zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2022 10:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Over 30 jaar zien we wel weer? Over 30 jaar staat die eerste centrale er net als je geluk hebt en alles zit mee.
Laten we proberen niet met persoonlijke scheldwoorden te komen. Negeren is ook een optiequote:Op vrijdag 8 april 2022 12:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Handig als je weglaat dat er legio niet-Oekraïnse bronnen zijn die het misdadige karakter van de Russische overval bevestigen.
Interessant is dat als de staat default, buitenlandse assets gewoon fair game worden. Bv: beslag laten leggen op ambassade gebrouwen. De hermitage collectie in Amsterdam. Enorme industriële complexen mbt tot gaswinning/transport die eigendom zijn van RUS. Toen Argentinië in zelfde schuitje zat hebben ze zelfs geprobeerd beslag te leggen op marine schepen en het regeringsvliegtuig.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)cties-economie-stort
Rusland, en dus het Kremlin wordt wel degelijk hard geraakt. Zeker als ze failliet gaan.
Ik ben het met je eens, maar daarmee leggen de Russen de drempel voor gebruik en escalatie zonder rem wel veel lager.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat neemt niet weg dat de inzet van tactische kernwapens makkelijk kan escaleren naar de inzet van strategische kernwapens en vervolgens dus naar een totale kernoorlog. Plus dat de inzet van tactische kernwapens op een slachtveld ook je eigen troepen gaat raken.
Op zich moeten we zo snel mogelijk van de olie en het gas af. En dat heb ik wel vaker gepost. Naast Rusland zijn er ook andere criminele staten die hun gang kunnen gaan vanwege de westerse olie en gas verslaving.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Omdat Rusland het gas zou kunnen afsluiten. Tijdens die jarenlange discussie ging het nooit over het geld dat Rusland aan dat gas verdient. Logisch, want ze verdienen 5x meer aan de olie die we kopen.
En voorlopig blijft Rusland gas leveren. Dus wat dat betreft hebben degenen die ons zo lang waarschuwden nog steeds niet gelijk gekregen.
Het is de klant die de transportkosten betaalt.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Interessant is dat als de staat default, buitenlandse assets gewoon fair game worden. Bv: beslag laten leggen op ambassade gebrouwen. De hermitage collectie in Amsterdam. Enorme industriële complexen mbt tot gaswinning/transport die eigendom zijn van RUS. Toen Argentinië in zelfde schuitje zat hebben ze zelfs geprobeerd beslag te leggen op marine schepen en het regeringsvliegtuig.
Die gas installaties zijn wel de ultieme pawn. Eerst gewoon beslag op leggen, andere eigenaar, en dan doodleuk RUS enorme tarieven aansmeren mbt transport kosten van gas.
Dat is zeker interessant.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Interessant is dat als de staat default, buitenlandse assets gewoon fair game worden. Bv: beslag laten leggen op ambassade gebrouwen. De hermitage collectie in Amsterdam. Enorme industriële complexen mbt tot gaswinning/transport die eigendom zijn van RUS. Toen Argentinië in zelfde schuitje zat hebben ze zelfs geprobeerd beslag te leggen op marine schepen en het regeringsvliegtuig.
Die gas installaties zijn wel de ultieme pawn. Eerst gewoon beslag op leggen, andere eigenaar, en dan doodleuk RUS enorme tarieven aansmeren mbt transport kosten van gas.
Het probleem dat ik heb met de edit is dat daarmee ook de onderliggende boodschap weg is. En die was dat deze manier van 'neutraliteit' ofwel kwaadaardig ofwel schadelijk is.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Handig als je weglaat dat er legio niet-Oekraïnse bronnen zijn die het misdadige karakter van de Russische overval bevestigen.
Ja de propaganda van Rusland is zo bizar daar prik je gewoon doorheen. Het is gemaakt voor een bepaalde groep mensen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:19 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Propaganda komt van beide kanten en er is niets inherents mis aan propaganda. Rusland (en andere "fake news"-roepers, maar dat is een ander chapiter) weet echter al jaren het bloed onder mijn nagels vandaan te halen door de zaken simpelweg om te draaien of door met de meest belachelijke complottheorie op de proppen te komen. Dat was met de inval op de Krim zo, dat was met het neerschieten van de MH17 zo, en dat is nu met de oorlogsmisdaden zo. Ongetwijfeld zullen er meer lachwekkende verklaringen uit de hoge hoed komen naarmate de russen meer burgerslachtoffers maken of er meer excuses nodig zijn om deze inval goed te praten. Dan blijkt dat Oekraïne zichzelf is binnengevallen om Rusland in een kwaad daglicht te zetten, of Hitler en Napoleon eigenlijk van Oekraïnse origine waren. En mocht er onverhoopt toch een coup plaatsvindenin het Kremlin, zal de hoogte russische generaal ongetwijfeld verkondigen dat Poetin een Oekraïnse spion was.
Juist. Het grootste risico nu is dat we gewoon weer een dictatuur gaan steunen. Met als enige verschil dat die opvolger ons niet kan bedreigen met kernwapens.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich moeten we zo snel mogelijk van de olie en het gas af. En dat heb ik wel vaker gepost. Naast Rusland zijn er ook andere criminele staten die hun gang kunnen gaan vanwege de westerse olie en gas verslaving.
Noem je het onderhoudskosten - boeiend.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is de klant die de transportkosten betaalt.
Ik kan natuurlijk niet in het hoofd van een gestoorde dictator kijken. Maar het is niet zo dat Poetin een rode knop heeft en zomaar even een kernoorlog kan starten. Zo werkt het niet. Voorlopig heeft Rusland ook nu weer aangegeven kernwapens pas in te zetten als het voorbestaan van Rusland zelf in gevaar komt. En dat is al decennia het beleid.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar daarmee leggen de Russen de drempel voor gebruik en escalatie zonder rem wel veel lager.
Trouwens; nee. In het verleden was er tussen RUS en UKR ook volop frictie omdat UKR dikke tarieven rekende voor het transport.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is de klant die de transportkosten betaalt.
Eigenlijk is er veel meer reden om te denken dat de Russen het hebben gedaan. De boodschap past in de Russische propaganda en het schrijven van dit soort 'boodschappen' is niet heel ongebruikelijk.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja de propaganda van Rusland is zo bizar daar prik je gewoon doorheen. Het is gemaakt voor een bepaalde groep mensen.
Bijvoorbeeld dat dode burgers acteurs zouden zijn. En dan ook niet 1 scene, maar 10. Alsof er een heel theater on tour is. Het volgt precies de corona complotten dat zieke mensen op de IC acteurs zouden zijn. Plus de trollen reageren zo snel dat het ongeloofwaardig is.
Kleine dingetjes zoals 'Voor de kinderen" wat geschreven staat op een raket, kan ik best zien als iets wat Oekraine er zelf opgeschreven heeft.
Op termijn denk ik eerder dat Rusland steeds meer geisoleerd gaat raken. En economisch achteruit gaat. Iets waar ik ook niet happy mee ben.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Juist. Het grootste risico nu is dat we gewoon weer een dictatuur gaan steunen. Met als enige verschil dat die opvolger ons niet kan bedreigen met kernwapens.
In theorie ja, maar de praktijk is dat je in Nederland 10 jaar verder bent voordat er een rotonde gerealiseerd is.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm.. een full scale centrale met zeg 3000-4000MW kan er met huidige procedure in 10-12jaar staan, wil men er haast - nu akkoord & starten - achter zetten wordt dat met gemak de helft zijn.
Men kan ook kiezen voor kleinere units van 300-400MW die in een paar jaar zijn neer te zetten.
Ik weet dat ze dat hebben gezegd. Maar ik weet ook wie het zegt. En 'Rusland zelf' is een rubberachtig concept in het Kremlin.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet in het hoofd van een gestoorde dictator kijken. Maar het is niet zo dat Poetin een rode knop heeft en zomaar even een kernoorlog kan starten. Zo werkt het niet. Voorlopig heeft Rusland ook nu weer aangegeven kernwapens pas in te zetten als het voorbestaan van Rusland zelf in gevaar komt. En dat is al decennia het beleid.
Zelf denk ik trouwens dat de Russen licht wanhopig zijn. Ook een generaal snapt wel dat je niet echt populair bent met dit soort acties.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eigenlijk is er veel meer reden om te denken dat de Russen het hebben gedaan. De boodschap past in de Russische propaganda en het schrijven van dit soort 'boodschappen' is niet heel ongebruikelijk.
Vaak is de simpelste verklaring de juiste.
Ik ook niet. Omdat dictators samengevat redelijk gestoord zijn. Ik heb heimwee naar de tijd van de koude oorlog.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet dat ze dat hebben gezegd. Maar ik weet ook wie het zegt. En 'Rusland zelf' is een rubberachtig concept in het Kremlin.
Ik wil niet doemdenken, maar ik ben er ook niet 100% gerust op.
Ik ook.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ook niet. Omdat dictators samengevat redelijk gestoord zijn. Ik heb heimwee naar de tijd van de koude oorlog.
Vroeger kon je als SAC (Strategic Air Command) generaal zelfs even gezellig bellen met je Russische collega. Dat is niet meer.quote:
Ja, me hart bloed, voor de economische situatie van de russen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op termijn denk ik eerder dat Rusland steeds meer geisoleerd gaat raken. En economisch achteruit gaat. Iets waar ik ook niet happy mee ben.
Eerder naar de jaren negentig.na de val, voor 9/11. Hoop en (achteraf) naïefquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ook niet. Omdat dictators samengevat redelijk gestoord zijn. Ik heb heimwee naar de tijd van de koude oorlog.
Dat van mij niet. Dat bak jij er weer van. Ik bedoel meer dat ik de Russen ondanks alles ook welvaart en vrede gun.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, me hart bloed, voor de economische situatie van de russen.
Omdat zij fundamenteel anders denken dan het westen. Zijn er van overtuigd dat voor Ruslands gevoel van veiligheid Oekraïne neutraal moet blijven (alleen is dit niet neutraal, want het wordt afgedwongen door Rusland) en snappen niet dat het westen alles onder spanning zet door niet dit toe te zeggen, want dit is voor hun logisch. De gedachte dat een 'kleinere' partij eigen keuzes kan maken, en mag maken en dat dit niet het grotere belang van grootste partij dan dient is voor hen onbegrijpelijk. En snappen ook niet wat Oekraïne aan het doen is.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gebruikelijke, de NAVO en EU enzo.
Dieper erop in gaan is natuurlijk lastig met iemand met wie je nog goed moet kunnen samenwerken.
In de comments is te zien dat dit foto's zijn uit 2015. Maar idd, het gebeurde toen en die figuren zijn er nu ook.quote:
Ik zou meer gekozen hebben voor een heldere en duidelijke vijand. Nu is het haast overal een puinhoop in de wereld. Na de val van de USSR. Toegeven overdrijf een beetje.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:42 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Eerder naar de jaren negentig.na de val, voor 9/11. Hoop en (achteraf) naïef
Tuurlijk. Maar dat begint met dat putin ff doorspoelt naar het einde, een kogel door z'n kop jaagt, we nieuwe verse gezichten krijgen, en dan gaan we over periode van 10-20 jaar langzaam alle sancties terugdraaien.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:43 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat van mij niet. Dat bak jij er weer van. Ik bedoel meer dat ik de Russen ondanks alles ook welvaart en vrede gun.
Dit is zoals het al weken, maanden en jaren gaat. Dit is precies hoe Rusland rolt... en hun geweldige propagandaquote:
Tja oorlog is een kwaadaardige gebeuren. Denk daarbij ook eens aan Irak.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:47 schreef Red_85 het volgende:
Station aanval in kramatorsk
Jesus... Goorlappen die kutrussen.
Een BWP-1.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
Als je het ziet zie je het:
[ afbeelding ]
Mwah, Juist Rusland heeft de laatste jaren fijne wapens zoals deze en deze fijne raket ontwikkeld.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat valt trouwens wel mee schijnbaar. Na een initiele wedloop wie de sterkste kon maken zijn landen zich gaan richten op juist kleinere (tactische) nukes.
Het zou zo maar kunnen dat de opvolger van Poetin net zo erg is als hem of nog erger. Als je naar de CV kijkt van de mensen om hem kijkt daar ga je niet vrolijk van worden.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar dat begint met dat putin ff doorspoelt naar het einde, een kogel door z'n kop jaagt, we nieuwe verse gezichten krijgen, en dan gaan we over periode van 10-20 jaar langzaam alle sancties terugdraaien.
Rusland heeft een eigen verzonnen definitie van nazisme. Hitler's Duitsland was slechts een vorm van nazisme, anti-Russische sentimenten en Westerse invloed is ook een vorm van nazisme en misschien wel een nóg ergere vorm dan die van Hitler. Het slaat nergens op maar dat is hoe het wordt gebracht en geslikt door de meerderheid van het volk.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dit is zoals het al weken, maanden en jaren gaat. Dit is precies hoe Rusland rolt... en hun geweldige propaganda
Maar nee, het is de westerse propaganda, de schuld van de nazi's en de Oekraïne
Handen schudden, verdrag tekenen en niet meer zeuren. Jammer voor die mensen, maar beter zij dan wij en beter tienduizenden dan miljoenen
Vandaar ook 10-20 jaar.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het zou zo maar kunnen dat de opvolger van Poetin net zo erg is als hem of nog erger.
Rusland lijkt aan het WuWa syndroom te leiden waarin men op papier allerlei wonderwapens produceert maar in de echte wereld deze wapens nooit kunnen inzetten of produceren.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mwah, Juist Rusland heeft de laatste jaren fijne wapen zoals deze en deze fijne raket ontwikkeld.
De Russen in een meer algemene context houden van dictatoriale leiders dat is al eeuwen zo. Denk maar eens aan een Peter de grote.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:57 schreef kl1172 het volgende:
[..]
De geest van de Sovjet ideologie zit blijkbaar nog vrij diep bij een aanzienlijk deel van de Russen, dat is waar ik verbaasd over was in deze oorlog. Dat propaganda en dergelijke nog steeds de mensen zo diep raakt/brainwashed.
Ushanka Show (ex-Sovjet Oekraïense youtuber) gaf het zo weer: "Vele Sovjets veegden met veel plezier in pure armoede hun kont af met inferieur krantepapier zolang die krant maar kan koppen met hoe groots hun natie wel niet is." En die insteek zal nog steeds bij zulke Russen te vinden zijn.
En kernwapens vallen daar dus inderdaad onder.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rusland lijkt aan het WuWa syndroom te leiden waarin men op papier allerlei wonderwapens produceert maar in de echte wereld deze wapens nooit kunnen inzetten of produceren.
quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:55 schreef NoXia het volgende:
Woedende Russen knippen hun peperdure handtassen van Chanel in tweeën
Jammer dat zulke mensen zich nou nooit eens afvragen waarom dergelijke artikelen nou nooit in Rusland bedacht en geproduceerd worden, maar juist wel in dat vreselijk nazistische westen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:55 schreef NoXia het volgende:
Dom want dat hadden ze straks mooi kunnen gebruiken in de zwarte handel.quote:
Probleem daarmee is dat de "oude" kernwapens helaas prima werken.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
En kernwapens vallen daar dus inderdaad onder.
Die rijden denk ik wel mee in hun machtige paradequote:Op vrijdag 8 april 2022 13:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Probleem daarmee is dat de "oude" kernwapens helaas prima werken.
Conventioneel gezien speelt hetzelfde probleem, de met veel bombarie aangekondige T-14 Armata tank is na jaren van bombarie nog steeds nauwelijks geproduceerd, mischien dat er 14 operationeel zijn en die zijn niet ingezet in Oekraine voor zover bekend.
Binnen een andere context heeft de KGB destijds wat de bouw van kerncentrales aangaat voornamelijk voor de productie van kernwapens daar zelfs voor gewaarschuwd.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rusland lijkt aan het WuWa syndroom te leiden waarin men op papier allerlei wonderwapens produceert maar in de echte wereld deze wapens nooit kunnen inzetten of produceren.
Nationaliseren en in beslag nemen kan ook heb ik begrepen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:02 schreef bleiblei het volgende:
Net op RTL Z; Gazprom vult de reserves in de gasopslag waar ze ruimte in afnemen niet terwijl ze dat wel zouden moeten (grootste opslag van NL met 10% capaciteit van totale NL opslag capaciteit). Nu is die gasopslag weer niet volledig staatseigendom en de mede-eigenaar zegt "tja, niet mijn probleem, ik krijg mijn geld toch wel".
Ben benieuwd wat Jetten voor elkaar gaat krijgen...
In Duitsland wonen heel veel Spätaussiedler, Russen met Duitse wortels die met name na de val van de Sovjet-Unie naar Duitsland zijn gekomen. Die stemmen relatief vaak AFD en zijn ook vaak pro-Russisch. Zie deze video van het protest in Berlijn afgelopen weekend (in het Duits), waar de meerderheid van de geïnterviewden een Russisch accent heeft:quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik kijk met veel verbazing naar de pro-Russische optochten in verschillende landen. Die mensen zijn voor hun informatiedieet niet afhankelijk van wat het Kremlin ze serveert, maar trekken alsnog met Russische vlaggen door de straten. HOE DAN?!
Weet niet helemaal waar dit op slaat. Maar heb je het over Poetin? Die is geheel onthouder.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:04 schreef damsco het volgende:
Wat ik me afvraag is hoe zo’n abortusartsslager zijn weekend straks ingaat. Zal die thuis een biertje opentrekken en denken: zo deze week maar weer mooi 14 foetussen geaborteerd.
De vikingen komen?quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Beter kijken naar de man die hem bestuurt
Ja, hilarisch. Chanel wil dat geen enkele Rus hun producten gebruikt en dit soort dozen gaat het Chanel spul waarvoor ze al betaald hebben kapotmaken in wat je een gratis imagoboost voor Chanel kan noemen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 12:55 schreef NoXia het volgende:
Dat zijn juist van die dozen die rijk zijn geworden door social media als Insta of de kapitalistische pegels van de ouders, ironischquote:Op vrijdag 8 april 2022 12:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jammer dat zulke mensen zich nou nooit eens afvragen waarom dergelijke artikelen nou nooit in Rusland bedacht en geproduceerd worden, maar juist wel in dat vreselijk nazistische westen.
Nee want de Vikingen hadden geen helmen met horens er op. Dat is een fabeltje.quote:
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |